quote:
Okee, okee, ik weet dat mij niets gevraagd werd maar ik ga toch graag in op deze vraag en post dan maar mijn eigen lijstje. Hoewel niet iedereen aan planning vooraf wenst te doen, draagt het wat mij betreft zeker toe aan de voorpret. Sex zonder voorspel is ook niks. Bovendien voorkomt een goede voorbereiding dat ik na afloop thuis ben en dan over allerlei geweldige dingen hoor die ik had kunnen doen maar waar ik simpelweg niet van wist dat ze bestonden... Hoe meer lijstjes, hoe meer vreugd dus als je het mij vraagt.
Uit het hoge shopgehalte zullen jullie wel begrijpen dat ik een meisje ben (en anders vast wel uit mijn naam
![]()
)
Komt ie...
dag 1: aankomst 's middags, eerste middag/avond doorbrengen op Times Square en daar eten bij Manhattan Chili Co.
dag 2: Empire State Building en New York Skyride, lunch bij BB King Blues Club & Grill, Macy*s en Manhattan Mall (pre-Christmas shopping!)
dag 3 Christmas Eve: shoppen in de Upper East Side (Bloomingdales, F.A.O. Schwarz, Disney Store, Barneys), de beroemde frrrozen hot chocolate eten bij Serendipity 3 (volgens Oprah het lekkerste chocoladetoetje ooit), Central Park Zoo, eten bij Hard Rock Café en teruglopen naar hotel via Rockefeller Center (kerstboom!)
dag 4 Christmas Day: eerst met mijn vriend kadootjes uitpakken op onze hotelkamer
![]()
, gospel brunch, met taxi naar Brooklyn om van het uitzicht te genieten en terugwandelen via Brooklyn Bridge, Empire State Building by night
dag 5: Liberty Island en Ellis Island, helicoptervlucht, Century 21 (ligt daar toch in de buurt), Trinity Church, St. Paul's Chapel, Ground Zero en 's avonds eten bij The Odeon (echte old-fashioned America diner)
dag 6: American Museum of Natural History, iets lekkers eten bij Café Lalo (gebak en zoetigheden), Gray Line All Loops tourtje doen (bus), schaatsen op de ijsbaan bij Rockefeller
dag 7: ontbijt bij Route 66 Café (typisch Amerikaans), Circle Line cruise (boot), Intrepid Sea Air & Space museum (op verzoek van mijn vriend), eten bij Planet Hollywood
dag 8: Philadelphia
dag 9: even van hotel wisselen want toen we in februari boekten was het hotel van onze keuze al vol voor 30 en 31 dec... shoppen op 5th avenue (of in ieder geval kijken...), Staten Island ferry (uitzicht)
dag 10: shoppen in de Upper West Side en 's avonds naar Times Square (oudjaarsavond)
dag 11: bijkomen, Central Park
dag 12: ontbijt bij Katz's (beroemde broodjeszaak die fabulous schijnt te zijn), Chinatown, winkelen in SoHo NoLIta en the Village, musical
dag 13: uitchecken en laatste bezoekje aan een favoriete plek, naar het vliegveld
dag 14: thuis
Voor wie bekent is met het fenomeen New York Pass, die nemen we voor de eerst 7 dagen.