9 dagen vind ik niet te kort. ik was er 10 dagen en heb alles gezien wat ik wou zien.quote:Op vrijdag 28 april 2006 00:37 schreef Douwe het volgende:
[..]
9 is te kort, in de 11 dagen die ik er was heb ik zelfs nog niet alles gezienom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
En, vergeet Coney Island niet!om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
over 4 jaar weer een nieuwe skylinequote:Nieuwbouw begint op 'Ground Zero' in New York
Uitgegeven: 27 april 2006 21:42
Laatst gewijzigd: 27 april 2006 22:24
NEW YORK - Bouwvakkers zijn donderdag in New York begonnen met de bouw van de Freedom Tower, op de plaats waar tot 11 september 2001 de twee torens van het Wereldhandelscentrum stonden.
Voor de camera's tenminste, eigenlijk begonnen de werkzaamheden al enkele weken geleden, terwijl de eigenaar van de bouwgrond nog in discussie was met de projectontwikkelaar over het bouwplan.
De bouwplannen voor de zogenoemde Ground Zero, waar terroristen ruim vier jaar geleden met gekaapte vliegtuigen de Twin Towers vernietigden en bijna 3000 onschuldigen met zich mee de dood insleurden, hebben veel vertraging opgelopen. Donderdag kon dan eindelijk officieel de eerste spade de grond in, onder toeziend oog van projectontwikkelaar Larry Silverstein, burgemeester Michael Bloomberg en gouverneur George Pataki.
Hoog
De Freedom Tower wordt net zo hoog als de torens van het Wereldhandelscentrum waren. Een hoge mast moet ervoor zorgen dat het bouwwerk uiteindelijk 540 meter hoog wordt, of 1776 voet. Dat getal verwijst naar het jaar waarin de Verenigde Staten zich onafhankelijk verklaarden van Groot-Brittannië. Daarmee wordt de toren het hoogste bouwwerk van Noord-Amerika.
Naast de Freedom Tower verrijzen nog vier hoge kantoorpanden. Ook komt er een monument voor de slachtoffers van de aanslagen, dat door middel van private giften wordt gefinancierd en in 2009 af moet zijn. De Freedom Tower moet volgens de planning in 2010 zijn voltooid.
haha nu ga ik hetzelfde doen als alle mensen hier als ik zeg dat mijn hotel op 103rd street zit ..quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:40 schreef Public_NME het volgende:
Ik ben dus net 3 dagen terug uit NYC, en heb een toptijd daar gehad. Hadden een hotel op 107th street, erg leuke buurt omdat Columbia University er 3 straten vanaf zit. (veel studenten=veel bars)
Hotel was niet om over naar huis te schrijven, maar het bed was wel heel goed. Lekker door de city wezen banjeren, ben bijna alle dingen wel gedaan.
Van de zomer ga ik misschien weer naar NYC aangezien mijn vriendin bij het hoofdkantoor van de UN een zomerstage gaat doen van juni tot augustus. Moet alleen nog ff kijken of ik het financieel kan redden, want na 2 intercontinentale trips in 2,5 maand hakt het er toch aardig in...
oeoequote:Op vrijdag 28 april 2006 08:39 schreef Drostie het volgende:
[afbeelding]
http://www.kiat.net/images/miss-it/freedomtower.jpg
http://www.renewnyc.com/i(...)ox_WTC_Southwest.jpg
Sorry, West 107th street (Upper west dus). Twintig meter van broadway en 3 blocks van de subway. Op zondag is er trouwens een markt op broadway tussen 103rd-107th met allerlei eetstalletjes. (gyros, kebab, corn on the cob, hamburgers etc!quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
haha nu ga ik hetzelfde doen als alle mensen hier als ik zeg dat mijn hotel op 103rd street zit ..
107th and what ?
Ik weet niet of je uberhaubt wel eens in een heli hebt gezeten? Dan is het sowieso supergaafquote:Op vrijdag 28 april 2006 20:28 schreef twentemeisje het volgende:
Iemand hier ervaring met de helicoptertours boven Manhattan? Lijkt me supertof, is it worth my money?
Ik ben donderdag met de heli over New York geweest. Liberty Helicopters aan het eind van 33rd street. Was zeer zeker de moeite waard. Alleen jammer dat je zo opgepropt wordt in dat ding. Wel duur, maar ik hoefde niet zelf te betalen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 20:28 schreef twentemeisje het volgende:
Iemand hier ervaring met de helicoptertours boven Manhattan? Lijkt me supertof, is it worth my money?
Ik kan pas echt oordelen als ik terug ben maar ik denk dat 9 dagen wel genoeg zijn (ga denk ik zelfs 1 dag naar het strand op Long Island (Jones beach, ervaringen?), maar goed ik ben wel een student, en een aangezien de reis me genoeg gaat kosten vind ik het wel prima zo, anders ga ik nog failliet daarquote:Op vrijdag 28 april 2006 08:07 schreef Dizzee het volgende:
Downtown?
[..]
9 dagen vind ik niet te kort. ik was er 10 dagen en heb alles gezien wat ik wou zien.
Zelf geen ervaring mee. Komt volgende keer wel.quote:Op zondag 30 april 2006 05:44 schreef febster het volgende:
[..]
Ik kan pas echt oordelen als ik terug ben maar ik denk dat 9 dagen wel genoeg zijn (ga denk ik zelfs 1 dag naar het strand op Long Island (Jones beach, ervaringen?), maar goed ik ben wel een student, en een aangezien de reis me genoeg gaat kosten vind ik het wel prima zo, anders ga ik nog failliet daarom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop