Hmm dat ga ik dan maar doen denk ikquote:Op maandag 24 april 2006 16:54 schreef Jaguarized het volgende:
Nee hoor, je kan dat ding meteen bestellen. Je krijgt een voucher in je email met een nummer die je moet uitprinten. Paspoort mee en je kan hem zo ophalen.
quote:Op maandag 24 april 2006 16:56 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Hmm dat ga ik dan maar doen denk ik
Tis veel geld maarja als je heel veel gaat bezoeken haal je het er wel uit![]()
Ohja misschien een domme vraag
Maar zijn in NY op zondagochtend om 9uur () al cafe's geopend ofzo?
Aangezien 11 juni het Nederlands elftal speelt wil ik het toch wel kijken
Maar ben bang dat ik er weinig van mee zal krijgen
bron: www.soccertv.comquote:World Cup 2006
Updated March 27, 2006
All 64 matches of FIFA World Cup 2006 will be televised in the US LIVE or via short tape-delay in the US in English, Spanish, German, and Korean.
Soccer United Marketing (SUM), the marketing arm of Major League Soccer (MLS), will present all 64 matches LIVE in English, with no commercial interruptions during play.
ABC will air 12 games, ESPN will air 21 games, and ESPN2 will air 31 games, in both standard definition and high definition (Some cable and satellite TV operators charge extra for ABC HD, ESPN HD, and ESPN2 HD).
Univision Communications will broadcast 56 games live on Univision and 8 games live on TeleFutura, all in Spanish, with no commercial interruptions during play, in standard definition ONLY.
Setanta Sports has acquired US TV rights in over a dozen languages, and will air all 64 games, with 56 games live and 8 games via short tape-delay, with German commentary, on Setanta Sports USA in standard definition.
KBS World, a Korean-language subscription channel available via DISH Network satellite TV and digital cable in some areas (such as parts of Los Angeles), will have 56 games live and 8 games via short tape-delay, in standard definition.
In Canada, Rogers Sportsnet, TSN, and CTV will combine to air all 64 games live in English, in both standard definition and optional high definition. Rogers Sportsnet will air 32 games, TSN will air 31 games, and CTV will air the final match. RDS will air all 64 games live or via short tape-delay with French commentary in standard definition.
TV schedules will be posted on soccerTV.com on or around May 1.
Thanksquote:Op zondag 23 april 2006 15:50 schreef Douwe het volgende:
[..]
Best snel al! Om een uur of 9 was het eigenlijk wel helemaal donker
Ik weet het, sorry, maar ik ben slowchats gewendquote:Op maandag 24 april 2006 19:45 schreef Fannetje het volgende:
Geduld is een schone zaak... bij jou helemaal... je wacht pas 11 minuten op een antwoord... !
vergeet ook niet top of the rock! En zeker soho/noho bezoeken, leuk om cobble stone streets te zien in nyc. Natuurlijk the village bezoeken. En de ferry naar port imperial,NJ nemen, heb je super uitzicht op midtownquote:Op maandag 24 april 2006 19:30 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Ik ga van 29 april tot en met 6 mei naar New York! Ik heb er steeds meer zin in
Toffe guides daarboven, ik ga ze wellicht gebruiken.
Volgens mij zijn er veel meer FOK!kers in de meivakantie in New York.
Ik heb nog een klein dilemmaatje: ik weet niet wat nou het slimst is om te kiezen om te gaan zien. Ik ga natuurlijk langs de Grote Trekpleisters zoals het Empire State Building, maar moet ik bijvoorbeeld naar East Village/NoHo gaan? Nog tips?
Mocht je iets te horen krijgen, laat het dan hier even weten, ben ook dan in NY en wil ook graag de eerste wedstrijd zienquote:Op maandag 24 april 2006 16:56 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Hmm dat ga ik dan maar doen denk ik
Tis veel geld maarja als je heel veel gaat bezoeken haal je het er wel uit![]()
Ohja misschien een domme vraag
Maar zijn in NY op zondagochtend om 9uur () al cafe's geopend ofzo?
Aangezien 11 juni het Nederlands elftal speelt wil ik het toch wel kijken
Maar ben bang dat ik er weinig van mee zal krijgen
lijkt me wel tof eigenlijk, gewoon een sportsbar opzoeken en daar gaan kijkenquote:Op maandag 24 april 2006 21:42 schreef Fannetje het volgende:
Ik zit in New York als de finale van het WK wordt gespeeld, dus ik hoop eigenlijk niet dat Nederland zo ver komt, want dat gaat dan weer van mijn kostbare NY tijd af
Lees de laatste paar topics eens door, worden genoeg tips gegeven.quote:Op maandag 24 april 2006 19:30 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Ik heb nog een klein dilemmaatje: ik weet niet wat nou het slimst is om te kiezen om te gaan zien. Ik ga natuurlijk langs de Grote Trekpleisters zoals het Empire State Building, maar moet ik bijvoorbeeld naar East Village/NoHo gaan? Nog tips?
De metro is vrij simpel. Je moet even doorhebben dat de nummer noord-zuid verbindingen zijn op Manhattan en naar Bronx en de letters verbindingen naar Queens en Brooklyn. En dan is er nog de shuttle verbinding tussen Grand Central en Times Sq. die ik tot echt verbazingwekkend vaak nodig heb gehad.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:09 schreef Max-Westerman het volgende:
Is dat met die metro lijnen in NY een beetje makkelijk?
Want ik zit net een beetje te kijken, En als ik die kaarten zie met al die metro lijnen wordt ik wel een beetje gek
Oh ja, express trains, daar moet je wel handig gebruik van maken / voor oppassen. Heel vaak kun je makkelijk van de 'local' op de express overstappen aan de andere kant van het perron. Even goed opletten op welke je stapt. Het wordt ook omgeroepen, maar dat versta je pas na een paar dagenquote:Op dinsdag 25 april 2006 21:20 schreef Douwe het volgende:
Ik heb nog nooit zo vaak fouten gemaakt in de metro als in New York. Vergiste me in het begin constant in overstappen in combinatie met 'Express trains', waardoor ik meerdere malen per ongeluk de East River over ben gestoken
nooit problemen mee gehadquote:Op dinsdag 25 april 2006 21:20 schreef Douwe het volgende:
Ik heb nog nooit zo vaak fouten gemaakt in de metro als in New York. Vergiste me in het begin constant in overstappen in combinatie met 'Express trains', waardoor ik meerdere malen per ongeluk de East River over ben gestoken
Zag het vandaag nog op MTVquote:Op dinsdag 25 april 2006 21:20 schreef Douwe het volgende:
Ik vind de metro in NYC maar zeer matig. Stations zijn onwijs slecht aangegeven (je ziet ze bijna niet, alleen twee van die bollen op palen die echt niet erg opvallen)quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:20 schreef Douwe het volgende:
Het enige wat aan de metro duidelijker is, is het stratensysteem (wat typisch Amerikaans is)quote:Op woensdag 26 april 2006 00:00 schreef Douwe het volgende:
Ik vond; toen ik het eenmaal doorhad; de metro van NYC zó veel duidelijker dan die van Londen! Maar jij bent ook gewoon bevooroordeeld door je Fulham addict
Bij mij waren de aanduidingen 2 meter breed?quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:43 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik vind de metro in NYC maar zeer matig. Stations zijn onwijs slecht aangegeven (je ziet ze bijna niet, alleen twee van die bollen op palen die echt niet erg opvallen)
Omdat de metro vlak onder de grond ligt kan je vaak niet naar de andere kant oversteken zonder eerst bovengronds te gaan.
Maarja ik ben dan ook wel de Londonse Underground gewend, wel heel stuk beter imo
Wij namen liever de bus omdat dit veel leuker is, veel handiger is en je meer ziet. En het duurde voor ons niet eens zoveel langer!
Voor de rest geen kritiek, goede vakantie gehad! ;-)
Er was zover ik gezien heb vaak alleen een trap naar beneden, met twee palen met bollen erop en dan stond bij de trap een bord welke lijnen je kon nemen.quote:Op woensdag 26 april 2006 03:00 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Bij mij waren de aanduidingen 2 meter breed?
Dat zal niet bij elke halte zo zijn lijkt me.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:40 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Er was zover ik gezien heb vaak alleen een trap naar beneden, met twee palen met bollen erop en dan stond bij de trap een bord welke lijnen je kon nemen.
Ja ik bedoelde vanaf straatkant! Heb me soms rot lopen zoeken, want dan zat er weer ergens een ingang onder een paar steigers van een in onderhoud zijnde skyscraper!quote:Op woensdag 26 april 2006 14:57 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat zal niet bij elke halte zo zijn lijkt me.Of bedoel je buiten op straat?
Kijk even op tripadvisor.com of google het even voor andere review sites!quote:Op woensdag 26 april 2006 18:22 schreef yves280977 het volgende:
Eind augustus gaan we naar New York.
Is iemand al eens naar Metro Hotel, Murray Hill Inn of Wellingtin hotel geweest?
Goeie ervaring(en) of juis niet?
San & Yves
Globale planning qua ligging.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:47 schreef Max-Westerman het volgende:
Als jullie naar NY gaan maken jullie dan meestal van te voren al een planning vanwat jullie gaan doen?
Of bekijken jullie het op de dagzelf?
Dat had ik van tevoren wel gedaan maar daar is niks van gekomen. Uiteindelijk dacht ik ook bij mezelf: "Ik ben geen Japanner". Ik had gewoon een aantal dingen die ik sowieso wilde zien en dat deed ik dan per dag. Het meer zoiets van: "Wat ga ik vandaag eens bekijken?".quote:Op woensdag 26 april 2006 20:47 schreef Max-Westerman het volgende:
Als jullie naar NY gaan maken jullie dan meestal van te voren al een planning vanwat jullie gaan doen?
Mijn neefje is vorig jaar in het Milford Plaza geweest, hele gunstige ligging en volgens hem een prima hotel.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:17 schreef yves280977 het volgende:
Heb zonet enkele sites van hotels bekeken - weet bijna niet wat te kiezen....
New Yorker - Hotel Pennsylvania - Milford Plaza - Murray Hill Inn - Metro Hotel....
Hoe meer ik zoek hoe meer ik twijfel.
San
Zal afhangen hoe lang je gaatquote:Op woensdag 26 april 2006 20:47 schreef Max-Westerman het volgende:
ik had een lijstje in mn hoofd wat ik wilde zien, maar onderweg naar die dingen (niet teveel de metro gebruiken, maar ook veel lopen) kom je nog een hoop andere leuke dingen tegenquote:Op woensdag 26 april 2006 20:47 schreef Max-Westerman het volgende:
9 is te kort, in de 11 dagen die ik er was heb ik zelfs nog niet alles gezienquote:Op vrijdag 28 april 2006 00:25 schreef febster het volgende:
[..]
Zal afhangen hoe lang je gaatIk bedoel Fannetje gaat 2 dagen, dus die zal ongeveer alles tot de minuut geplanned hebben
.. Ik bv ga 9 dagen, en ik heb wel een "To see/do" lijstje, maar ik hoef dus niet alles strak te plannen..
Ben ondertussen wel blij dat ik 9 dagen ga, heb de Lonely Planet van voor tot achter uit, en écht teveel dingen die ik wil zien en doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |