abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 april 2006 @ 22:05:45 #276
34586 kepler
No bounce, no play
pi_37295045
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 21:20 schreef Douwe het volgende:
Ik heb nog nooit zo vaak fouten gemaakt in de metro als in New York . Vergiste me in het begin constant in overstappen in combinatie met 'Express trains', waardoor ik meerdere malen per ongeluk de East River over ben gestoken
nooit problemen mee gehad
het werkt hetzelfde als sneltreinen en intercity's hier in NL, dus als je dat gewend bent

elke 5 min gaat er wel een metro de goede kant op, dus lang hoef je nooit te wachten
The line is a dot to you!
pi_37297025
quote:
Ik heb nog nooit zo vaak fouten gemaakt in de metro als in New York . Vergiste me in het begin constant in overstappen in combinatie met 'Express trains', waardoor ik meerdere malen per ongeluk de East River over ben gestoken
Zag het vandaag nog op MTV
Zo een wijf moest naar broadway ofzo
Vroeg ze aan zo een kerel *gaat deze metro die en die kant op?*
*Nee de andere kant*

En DutchTrain bedankt voor de uitleg

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2006 22:51:16 ]
  dinsdag 25 april 2006 @ 23:43:47 #278
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_37298750
quote:
Ik vind de metro in NYC maar zeer matig. Stations zijn onwijs slecht aangegeven (je ziet ze bijna niet, alleen twee van die bollen op palen die echt niet erg opvallen)
Omdat de metro vlak onder de grond ligt kan je vaak niet naar de andere kant oversteken zonder eerst bovengronds te gaan.
Maarja ik ben dan ook wel de Londonse Underground gewend, wel heel stuk beter imo

Wij namen liever de bus omdat dit veel leuker is, veel handiger is en je meer ziet. En het duurde voor ons niet eens zoveel langer!

Voor de rest geen kritiek, goede vakantie gehad! ;-)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 26 april 2006 @ 00:00:23 #279
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_37299241
Ik vond; toen ik het eenmaal doorhad; de metro van NYC zó veel duidelijker dan die van Londen! Maar jij bent ook gewoon bevooroordeeld door je Fulham addict
pi_37299285
Moet het eens zijn met NME, die van London vind ik fijner dan die van NY....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 26 april 2006 @ 00:28:26 #281
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_37300016
quote:
Op woensdag 26 april 2006 00:00 schreef Douwe het volgende:
Ik vond; toen ik het eenmaal doorhad; de metro van NYC zó veel duidelijker dan die van Londen! Maar jij bent ook gewoon bevooroordeeld door je Fulham addict
Het enige wat aan de metro duidelijker is, is het stratensysteem (wat typisch Amerikaans is)
Voor de rest is het op alle fronten beduidend minder... (je moet speciaal om een kaart vragen bij de ticketdesk, en dan krijg je een megamap en niet een mooi handig dingetje op A4 of minder.
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 26 april 2006 @ 03:00:02 #282
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37301777
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 23:43 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik vind de metro in NYC maar zeer matig. Stations zijn onwijs slecht aangegeven (je ziet ze bijna niet, alleen twee van die bollen op palen die echt niet erg opvallen)
Omdat de metro vlak onder de grond ligt kan je vaak niet naar de andere kant oversteken zonder eerst bovengronds te gaan.
Maarja ik ben dan ook wel de Londonse Underground gewend, wel heel stuk beter imo

Wij namen liever de bus omdat dit veel leuker is, veel handiger is en je meer ziet. En het duurde voor ons niet eens zoveel langer!

Voor de rest geen kritiek, goede vakantie gehad! ;-)
Bij mij waren de aanduidingen 2 meter breed?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 26 april 2006 @ 14:40:23 #283
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_37311711
quote:
Op woensdag 26 april 2006 03:00 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Bij mij waren de aanduidingen 2 meter breed?
Er was zover ik gezien heb vaak alleen een trap naar beneden, met twee palen met bollen erop en dan stond bij de trap een bord welke lijnen je kon nemen.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:57:12 #284
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37312233
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:40 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Er was zover ik gezien heb vaak alleen een trap naar beneden, met twee palen met bollen erop en dan stond bij de trap een bord welke lijnen je kon nemen.
Dat zal niet bij elke halte zo zijn lijkt me. Of bedoel je buiten op straat?
  woensdag 26 april 2006 @ 16:36:57 #285
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_37315368
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:57 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat zal niet bij elke halte zo zijn lijkt me. Of bedoel je buiten op straat?
Ja ik bedoelde vanaf straatkant! Heb me soms rot lopen zoeken, want dan zat er weer ergens een ingang onder een paar steigers van een in onderhoud zijnde skyscraper!

Ben trouwens ook nog naar de Comedy Cellar in the village geweest (www.comedycellar.com), echt leuke stand-up in een knusse kelder. Toegang is $15 +consumpties. (kan ook cola zijn!)
pi_37318381
Eind augustus gaan we naar New York.
Is iemand al eens naar Metro Hotel, Murray Hill Inn of Wellingtin hotel geweest?
Goeie ervaring(en) of juis niet?

San & Yves
  woensdag 26 april 2006 @ 20:04:21 #287
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_37321721
quote:
Op woensdag 26 april 2006 18:22 schreef yves280977 het volgende:
Eind augustus gaan we naar New York.
Is iemand al eens naar Metro Hotel, Murray Hill Inn of Wellingtin hotel geweest?
Goeie ervaring(en) of juis niet?

San & Yves
Kijk even op tripadvisor.com of google het even voor andere review sites!
pi_37323479
Als jullie naar NY gaan maken jullie dan meestal van te voren al een planning vanwat jullie gaan doen?
Of bekijken jullie het op de dagzelf?
pi_37323775
Ga voor het eerst naar new york, maar ben wel van plan om vooraf te bekijken wat ik zeker wil zien en doen...
pi_37323871
Ik ben al maanden bezig met een planning Ik ben er maar twee volle dagen en wil er echt alles uithalen wat erin zit
pi_37325453
quote:
Op woensdag 26 april 2006 20:47 schreef Max-Westerman het volgende:
Als jullie naar NY gaan maken jullie dan meestal van te voren al een planning vanwat jullie gaan doen?
Globale planning qua ligging.
pi_37325584
Zondag vertrek ik!
Ik kan niet wachten
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_37327212
Heb zonet enkele sites van hotels bekeken - weet bijna niet wat te kiezen....
New Yorker - Hotel Pennsylvania - Milford Plaza - Murray Hill Inn - Metro Hotel....
Hoe meer ik zoek hoe meer ik twijfel.
San
pi_37334067
quote:
Dat had ik van tevoren wel gedaan maar daar is niks van gekomen. Uiteindelijk dacht ik ook bij mezelf: "Ik ben geen Japanner". Ik had gewoon een aantal dingen die ik sowieso wilde zien en dat deed ik dan per dag. Het meer zoiets van: "Wat ga ik vandaag eens bekijken?".
  donderdag 27 april 2006 @ 02:48:40 #295
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_37334168
Ik had totaal geen planning. Wel een idee van dingen die ik wilde doen (zoals Circle ferry, Coney Island), maar geen volgorde bepaald. Lijkt me ook niet handig, gezien je ook rekening moet houden met factoren als weer.
Daarbij, als je een beetje doelloos door de stad slentert kom je om de haverklap tegen gave dingen aan om te bekijken
  donderdag 27 april 2006 @ 09:02:50 #296
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_37335637
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:17 schreef yves280977 het volgende:
Heb zonet enkele sites van hotels bekeken - weet bijna niet wat te kiezen....
New Yorker - Hotel Pennsylvania - Milford Plaza - Murray Hill Inn - Metro Hotel....
Hoe meer ik zoek hoe meer ik twijfel.
San
Mijn neefje is vorig jaar in het Milford Plaza geweest, hele gunstige ligging en volgens hem een prima hotel.

Heb je tripadvisor.com al gecheckt?
  donderdag 27 april 2006 @ 10:15:51 #297
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_37337198
Comedy Cellar op McDougal street in de village is ook zeker een tip! (www.comedycellar.com)
Heb me kostelijk vermaakt moet ik zeggen
pi_37364356
quote:
Zal afhangen hoe lang je gaat Ik bedoel Fannetje gaat 2 dagen, dus die zal ongeveer alles tot de minuut geplanned hebben .. Ik bv ga 9 dagen, en ik heb wel een "To see/do" lijstje, maar ik hoef dus niet alles strak te plannen..

Ben ondertussen wel blij dat ik 9 dagen ga, heb de Lonely Planet van voor tot achter uit, en écht teveel dingen die ik wil zien en doen
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  vrijdag 28 april 2006 @ 00:32:34 #299
34586 kepler
No bounce, no play
pi_37364541
quote:
ik had een lijstje in mn hoofd wat ik wilde zien, maar onderweg naar die dingen (niet teveel de metro gebruiken, maar ook veel lopen) kom je nog een hoop andere leuke dingen tegen
The line is a dot to you!
  vrijdag 28 april 2006 @ 00:37:47 #300
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_37364644
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 00:25 schreef febster het volgende:

[..]

Zal afhangen hoe lang je gaat Ik bedoel Fannetje gaat 2 dagen, dus die zal ongeveer alles tot de minuut geplanned hebben .. Ik bv ga 9 dagen, en ik heb wel een "To see/do" lijstje, maar ik hoef dus niet alles strak te plannen..

Ben ondertussen wel blij dat ik 9 dagen ga, heb de Lonely Planet van voor tot achter uit, en écht teveel dingen die ik wil zien en doen
9 is te kort, in de 11 dagen die ik er was heb ik zelfs nog niet alles gezien
En, vergeet Coney Island niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')