abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45528428
Het vrijheidsbeeld in gaan is wel een toestand ja, je moet door een hele uitgebreide veiligheidscontrole, en dat terwijl je voordat je op de liberty island ferry gaat, ook al gecheckt wordt. Ik moet zeggen dat het verder wel de moeite waard is, je kunt direct onder het beeld gaan staan (in de voet) en dan de constructie bekijken. Bovendien is het uitzicht op Manhattan vanaf het voetstuk ZEER de moeite waard.
pi_45528756
Het heeft gesneeuwt een heel klein beetje maar
pi_45528800
13 juli t/m 15 juli aanwezig, daarna trek ik door naar Washington! Heb er zin in!
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_45529093
Trouwens nog een restauranttip: Spice Market in het meatpacking district. Ongelooflijk lekker aziatische keuken.
en in Elizabeth street, Modd street zitten geweldige winkeltjes. (kwamen we David Schwimmer nog tegen)
pi_45535491
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 11:33 schreef Max-Westerman het volgende:
Het heeft gesneeuwt een heel klein beetje maar
He jammer. Ik hoop NYC altijd nog een keer onder een dikke laag sneeuw te zien.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_45539545
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 11:12 schreef Drostie het volgende:
Het vrijheidsbeeld in gaan is wel een toestand ja, je moet door een hele uitgebreide veiligheidscontrole, en dat terwijl je voordat je op de liberty island ferry gaat, ook al gecheckt wordt. Ik moet zeggen dat het verder wel de moeite waard is, je kunt direct onder het beeld gaan staan (in de voet) en dan de constructie bekijken. Bovendien is het uitzicht op Manhattan vanaf het voetstuk ZEER de moeite waard.
Keej, weet ik iig dat ik dus niet dat eiland op hoef. Doe dan wel een rondvaart ofzo. Thnx!
pi_45543015
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:56 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Keej, weet ik iig dat ik dus niet dat eiland op hoef. Doe dan wel een rondvaart ofzo. Thnx!
je kan wel het eiland op maar je moet pas aan de voet van het beeld weer die extra controle door. ik vond het leuk om even op het eiland te lopen en het beeld van zo dichtbij te kunnen aanschouwen
Ellis island was ook wel grappig
pi_45562588
Nu ben ik eens de OP aan het doorspitten, hier stond ook de NY Pass in:
quote:
$65 for a 1-day New York Pass®
65 dollar voor een pasje wat maar 1 dag geldig is?
pi_45563040
Jup, best duur voor 1 dag.

$65 for a 1-day New York Pass includes:

Admission to over 40 top attractions in New York City, including: Empire State Building, Statue of Liberty and Ellis Island, Museum of Modern Art, American Museum of Natural History, The Guggenheim, Madame Tussaud’s Wax Museum, Brooklyn Museum of Art, NBC Studio Tour, Circleline Sightseeing, Radio City Music Hall Stage Door Tour, The United Nations Tour, Madison Square Garden All Access Tour, and much much more!
• 140-page comprehensive guide book
• Discounts at 25 top restaurants and retailers
• Line-skipping privileges at select attraction

7 dagen is nu $155.00. Daar heb ik vorig jaar 115 dollar voor betaald.
pi_45564748
ik had de 3 dagen pas maar ik vond het wel ideaal hoor

statue of liberty
national american museum
madam tussaud
empire state building
en nog een paar dingen gedaan

korting bij hard rock cafe

en je hoef eigenlijk niet in de rij te staan.
pi_45565598
Is het dan wel rendabel om zo'n pas aan te schaffen?
pi_45566509
volgens mij waren de kosten gelijk aan of misschien iets goedkoper dan dat je de tickets los koopt.

echter hoefde ik niet in de rij te staan bij het vrijheidsbeeld, en ook bij het kopen van kaartjes voor het empire state building kon ik een hele lange rij passeren. dat was me ook wel wat waard

maar new york is qua kaartjes best duur. vergis je daar niet in
pi_45567120
Ik was iets meer kwijt als ik de pas niet had gekocht dus voor mij kon het wel op. En het scheelt bij de boot naar Ellis Island en het Vrijheidsbeeld lang wachten.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 10:48:00 #64
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_45589955
Laatste week van december 2006 heb ik in New York doorgebracht. Helaas iets korter dan aanvankelijk gepland door een geannuleerde heenvlucht (mist boven Heathrow, omgeboekt naar een directe KLM vlucht die de volgende dag vertrok). Logeerde in een appartementje in de East Village (7th street tussen 1st Avenue en A avenue). Omdat kerst de drukste periode in New York is met ongeveer 1,25 miljoen toeristen (bovenop de bevolking van 8 miljoen) heb ik veel dingen maar gelaten voor wat ze zijn. Zo ben ik niet naar Liberty en Ellis island geweest. Wel langsgevaren met de ferry naar Staten Island maar er naar toe gaan kost je al gauw een dag en zo boeiend is het vrijheidsbeeld nou ook niet. De rij om naar de top van het Empire State Building te gaan stond ver voorbij het bord met ''3 uur wachttijd'' dus ook die "attractie" heb ik maar links gelaten. Wel de kerstboom en schaatsbaan op Rockefeller Center gezien. Waar Rockefeller Center uitkomt op de Fifth Avenue was het ook zo druk dat je er tien minuten over deed om een block op Fifth Avenue te lopen. Fifth avenue is leuk om een keer gezien te hebben maar voor leuk winkelen kan je beter naar Canal Street, Houston Street en Broadway, LaFayette (SoHo, TriBeCa) toe. Loop op Broadway absoluut even langs de Uniqlo. De Japanse variant van H&M en Zara (ook in dezelfde straat) maar met betere kwaliteit en lage prijzen. Winkelen is sowieso de moeite waard omdat kleding goedkoper is dan in Nederland en door de gunstige dollar-euro koers is het nog goedkoper.

Ik wou naar het Intrepid Museum maar voor werkzaamheden lag het schip in een dock in New Jersey (tot ver in 2008!!). Toen maar naar het Guggenheim museum geweest. Collectie niet zo enorm boeiend maar het ontwerp van het museum is een bezoek waard.

Central park is leuk om doorheen te lopen. Als je daar rondloopt en je krijgt trek ga dan naar de The Central Park Boathouse. Reserveer een tafel aan het raam met uitzicht op de vijver. Goed, een menu kost wat meer dan een hotdog bij een kraampje maar het eten is beter en de ervaring is geweldig. Ook geweldig is om een keer in Chinatown te eten. Stap bij voorkeur naar binnen bij tenten waar de varkenskoppen en eendenkoppen in de etalage liggen. Ook aan te raden is om een broodje pastrami bij Katz Deli te halen in de Lower East side.

Meeste tijd heb ik toch vooral doorgebracht met het slenteren door de verschillende wijken. Zo zie je ook het meeste. Je kan bijvoorbeeld een ochtend kwijt zijn met een bootreisje naar Liberty Island maar leuker vind ik het om een wandeling te maken door de East Village en Lower East Side, te stoppen bij allerlei winkeltjes, ergens koffie drinken et cetera.

Heb de campus van Columbia University bezocht maar het was kerstvakantie dus vrijwel alles was dicht. De buurt er om heen was ook vrij dood. Vlakbij is Cathedral of Saint John the Divine wat ook de moeite is om even langs te lopen.

Laat ook niet na om een wandeling over de Brooklyn Bridge te maken. Loop in Brooklyn naar Brooklyn Heights en zie daar de mooie brownstone panden. Daarnaast is het leuk om de Nederlandse invloeden in het straatbeeld terug te zien. In Brooklyn bijvoorbeeld de wijk Bedford-Stuyvestand (Bed-Stuy do or die) en het metrostation Hoyt Schermerhorn Streets. Goed voorbeeld is natuurlijk de vlaggenpaal met de Nederlandse tekst in Battery Park.

Tot slot nog twee zaken die ik een ieder wil aanraden (al vaker genoemd maar het kan geen kwaad het nog eens te benadrukken): Neem een 7-day metrocard. Het kost je 24 dollar en is absoluut iedere dollar waard. En vanaf JFK rijden er taxi's die je voor een flat rate (45 dollar excl. tol en tip) naar Manhattan brengen. Met de tol voor de tunnel en een tip ben je dan 55 dollar kwijt. Geen gedoe met metro's, wachttijden en gesjouw met koffers, heerlijk. En een nog een voordeel, die yellow cabs hebben tenminste beenruimte achter .
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_45590570
Ik heb een vraag/ probleem:

Ik heb een creditcard (mastercard) aangevraagd bij de Rabobank. Gister binnen gekregen nu staat er al vervaldatum 08/07. Dus augustus 2007, maar ik ben daar in augustus nog t/m de 12e. Krijg ik nu problemen in restaurants/ winkels?

Ze hebben de vervaldatum daar op gezet omdat ik aangaf dat ik na juli tijdelijk geen inkomen meer heb. Studie klaar enzo, en dan zoeken naar een echte baan
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:38:12 #66
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_45593080
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 11:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik heb een vraag/ probleem:

Ik heb een creditcard (mastercard) aangevraagd bij de Rabobank. Gister binnen gekregen nu staat er al vervaldatum 08/07. Dus augustus 2007, maar ik ben daar in augustus nog t/m de 12e. Krijg ik nu problemen in restaurants/ winkels?
Sowieso policy bij de Rabobank lijkt het: kreeg gisteren ook twee nieuwe pasjes binnen, allebei op 08/07 gezet, "omdat ze veel gebruikt worden"
Vage logica, maar ff gebeld dat dat niet handig is, aangezien we rond die tijd in de VS zitten en geen zin hebben in geklooi met die pasjes....
Bij de bank kan je nieuwe aanvragen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_45593414
In principe betekent het dus dat hij vervalt in de maand augustus dus dat je hem tot eind juli kan gebruiken... Even navragen bij de bank?
pi_45594556
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:38 schreef matthijst het volgende:

[..]

Sowieso policy bij de Rabobank lijkt het: kreeg gisteren ook twee nieuwe pasjes binnen, allebei op 08/07 gezet, "omdat ze veel gebruikt worden"
Vage logica, maar ff gebeld dat dat niet handig is, aangezien we rond die tijd in de VS zitten en geen zin hebben in geklooi met die pasjes....
Bij de bank kan je nieuwe aanvragen.
Juist ja, ik kreeg dus ook twee nieuwe, wtf ook een niwue pinpas maar die staat ook op 08/07
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:51:53 #69
28167 matthijst
pi_45594960
Mooi ja "u gebruikt hem teveel".
Alsof dat plastic zo hard slijt
pi_45685051
New York door de ogen van bike messengers on crack!

Die gasten zijn echt zwaar gestoord , hoeveel zou dat nou verdienen?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:10:18 #71
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_45691333
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 01:22 schreef Ogala het volgende:

Echt een supervet filmpje! Mooie tour door NYC
pi_45692303
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 01:22 schreef Ogala het volgende:

Ken het filmpje allanger
Wel vet
pi_45692575
was al eens eerder gepost, cool filmpje.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 01:21:23 #74
34586 kepler
No bounce, no play
pi_45716263
weer een nieuw topic
The line is a dot to you!
pi_45718085
Iemand ervaringen met het overstappen op Heathrow? Willen volgende week gaan boeken en de vlucht die we willen kiezen naar New York JFK, gaat 1 uur en 15 minuten nadat we zijn geland op Heathrow volgens het vluchtschema. Aangezien het met British Airways is, is aankomst en vertrek in Terminal 4. Met die controles enz, is dit wel genoeg tijd of is het beter om een latere vlucht naar NY te pakken?
_O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
We play today. We win today. Dassit.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:12:00 #76
28167 matthijst
pi_45724759
krap, maar moet denk ik net kunnen...
zou wel beetje sprinten, want als je pech hebt moet je nog een stukje met de bus op heathrow.
pi_45725099
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 02:54 schreef Version1 het volgende:
Iemand ervaringen met het overstappen op Heathrow? Willen volgende week gaan boeken en de vlucht die we willen kiezen naar New York JFK, gaat 1 uur en 15 minuten nadat we zijn geland op Heathrow volgens het vluchtschema. Aangezien het met British Airways is, is aankomst en vertrek in Terminal 4. Met die controles enz, is dit wel genoeg tijd of is het beter om een latere vlucht naar NY te pakken?
Als het goed is hoef je niet meer door de douane, dus het zal wel meevallen met de controles, die zullen hooguit nog bij de gate zijn. Dat moet in 1¼ uur wel kunnen
pi_45737411
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 02:54 schreef Version1 het volgende:
Het lijkt mij erg krap. Zijn deze tickets als 1 reis zo aan je verkocht? Zo ja, dan zou ik me niet al te druk maken. Het reisburo/reiswebsite gebruikt statistieken met gemiddelde overstaptijden voor deze luchthaven, terminal, tijd van de dag, maatschappij etcetera en je vluchten wordt automatisch zo gekozen dat het normaalgesproken uitkomt.

Als je de 2 vluchten los hebt gekocht en zelf de schatting voor de overstaptijd hebt gedaan, dan vind ik het aan de krappe kant. Ik moest op Heathrow wel degelijk door een kontrole. De vlucht naar Londen had weilswaar een British Airways vluchtnummer, maar werd uitgevoerd door Quantas en ik moest van terminal wisselen.
pi_45737618
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 10:48 schreef Bismarck het volgende:
De rij om naar de top van het Empire State Building te gaan stond ver voorbij het bord met ''3 uur wachttijd'' dus ook die "attractie" heb ik maar links gelaten. Wel de kerstboom en schaatsbaan op Rockefeller Center gezien.
Leuk verslag! Een tip voor de volgende keer is het uitkijkpunt bij Rockefeller Center.
Top of the Rock. Dit is (net) niet zo hoog als Empire State Building maar veel rustiger. Je kunt meestal direkt door naar boven. Ik vind het ook veel mooier afgewerkt, met een glazen lift etcetera.
pi_45766946
Weet iemand een goed hostel in New York? Ik zit nu al in Amerika, en ik wil in februari een weekendje (3 dagen) naar New York. Er zijn ontzettend veel hostels zie ik al, kent iemand hier een beetje goed hostel van ong. 20-30 dollar per nacht en niet te ver van Central Park?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_45767010
Hostelling International, tussen Broadway en Central Park.
pi_45767446
quote:
Op zondag 28 januari 2007 19:28 schreef Jaguarized het volgende:
Hostelling International, tussen Broadway en Central Park.
Waarom zijn die hostels daar zoveel goedkoper dan de goedkoopste hotels?
pi_45767801
quote:
Op zondag 28 januari 2007 19:42 schreef Burbujas het volgende:

[..]

Waarom zijn die hostels daar zoveel goedkoper dan de goedkoopste hotels?
Des te verder van Times Square, des te goedkoper. Iedereen wil rond Times Square zitten of in die regio terwijl je kan besparen door wat noordelijker te gaan zitten.
pi_45768198
quote:
Op zondag 28 januari 2007 19:54 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Des te verder van Times Square, des te goedkoper. Iedereen wil rond Times Square zitten of in die regio terwijl je kan besparen door wat noordelijker te gaan zitten.
Hhmm interesting..:)
En ik neem aan dat er een goeie verbinding is met het OV tussen CP en TS?
pi_45768227
Yup, ligt er wel aan waar je zit natuurlijk.
  zondag 28 januari 2007 @ 23:56:39 #86
77575 NiTiN
Move On Up
pi_45777422
Maandag over 2 weken vertrek ik voor 20 weken naar New York, afstudeerstage. Tot nu toe nog redelijk rustig qua "kriebels" maar na dit topic, wat foto's en het filmpje krijg ik er steeds meer zin in!
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_45777948
Wat betaal je voor accomodatie?
  maandag 29 januari 2007 @ 00:20:25 #88
92908 Version1
Jerichoholic
pi_45778046
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 21:22 schreef jaco het volgende:

[..]

Het lijkt mij erg krap. Zijn deze tickets als 1 reis zo aan je verkocht? Zo ja, dan zou ik me niet al te druk maken. Het reisburo/reiswebsite gebruikt statistieken met gemiddelde overstaptijden voor deze luchthaven, terminal, tijd van de dag, maatschappij etcetera en je vluchten wordt automatisch zo gekozen dat het normaalgesproken uitkomt.

Als je de 2 vluchten los hebt gekocht en zelf de schatting voor de overstaptijd hebt gedaan, dan vind ik het aan de krappe kant. Ik moest op Heathrow wel degelijk door een kontrole. De vlucht naar Londen had weilswaar een British Airways vluchtnummer, maar werd uitgevoerd door Quantas en ik moest van terminal wisselen.
We hebben de tickets nog niet gekocht he Via die site van arke kon je meerdere vluchten van Heathrow naar JFK selecteren en die vlucht waar we 1 uur en 15 min. de tijd hadden om over te stappen, was de eerste vlucht nadat we zouden landen op Heathrow.

Maar ikzelf vond het misschien ook een beetje aan de krappe kant. Ene keer lees je op internet dat ze er zo door waren, andere keer lees je weer dat mensen dik een uur in een rij moesten wachten bij de douane ook al was aankomst en vertrek allebei op Terminal 4. Dus na wat overleg enz, hebben we besloten om een vlucht die 1.5 uur later van Heathrow naar JFK gaat, te gaan boeken. Hebben we iets van 2 uur en 45 minuten de tijd om over te stappen. Dat zal wel genoeg zijn. We nemen maar het zekere voor het onzekere.
_O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
We play today. We win today. Dassit.
  maandag 29 januari 2007 @ 01:08:12 #89
77575 NiTiN
Move On Up
pi_45779043
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:16 schreef Jaguarized het volgende:
Wat betaal je voor accomodatie?
$500 per maand, voor een kamer. o.a. internet, wasmachine, koelkastje.
I went clubbing. Softest coat ever.
  maandag 29 januari 2007 @ 01:13:29 #90
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45779125
Ik wil in de zomervakantie 10 dagen naar NY omdat ik voor mijn gevoel daar een keer geweest moet zijn. Nu vraag ik me af, wat zou zoiets ongeveer gaan kosten? Ik heb op klm.nl gekeken en een retourticket is ongeveer 500 euro.

Maargoed, ervanuitgaande dat ik gewoon in een normaal hotelletje ga zitten, elke dag ergens wat wil gaan eten, een keer gaan stappen, natuurlijk veel bekijken, wat zou zoiets gaan kosten, ongeveer?
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_45779214
quote:
Op maandag 29 januari 2007 01:08 schreef NiTiN het volgende:

[..]

$500 per maand, voor een kamer. o.a. internet, wasmachine, koelkastje.
Valt me mee! Waar zit je dan en waar heb je dat geboekt?
pi_45781728
Hoeveel kost zo'n verloop stekker, en is het slim om er twee aan te schaffen (ik ga samen met een vriend, maandje weg a.s. zomer) ?
pi_45784584
quote:
Op maandag 29 januari 2007 08:57 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Hoeveel kost zo'n verloop stekker, en is het slim om er twee aan te schaffen (ik ga samen met een vriend, maandje weg a.s. zomer) ?
Kost geloof ik niet meer dan ¤7,50 ofzo. Ik heb zelf altijd genoeg gehad aan 1 zo'n ding voor 2 personen, maar misschien dat je liever 2 hebt, hangt ervan af hoeveel electrische apparaten je mee wilt nemen.
pi_45785292
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:33 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Kost geloof ik niet meer dan ¤7,50 ofzo. Ik heb zelf altijd genoeg gehad aan 1 zo'n ding voor 2 personen, maar misschien dat je liever 2 hebt, hangt ervan af hoeveel electrische apparaten je mee wilt nemen.
Dan haal ik er denk ik twee, ik kan er ook wel één meenmen en een stekkerdoos (lijkt me niet echt veilig). Maar een telefoon die leegetrokken wordt door TOMTOM en videocamera+digitale+nog een telefoon.
pi_45785963
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:58 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Dan haal ik er denk ik twee, ik kan er ook wel één meenmen en een stekkerdoos (lijkt me niet echt veilig). Maar een telefoon die leegetrokken wordt door TOMTOM en videocamera+digitale+nog een telefoon.
Mja, wij 2 telefoons, batterijlader voor fototoestellen, camera en zo'n haarding voor mn vriendin. Dat ging prima met 1 stekker, gewoon rouleren
Maar inderdaad, 2 is veel makkelijker, dat ga ik in het vervolg ook doen.
pi_45786277
Ik heb zo'n verloopstekkertje waar je 3 stekkers in kan doen. Geen "powerbox" dus.
  maandag 29 januari 2007 @ 15:31:14 #97
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_45791666
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:56 schreef NiTiN het volgende:
Maandag over 2 weken vertrek ik voor 20 weken naar New York, afstudeerstage. Tot nu toe nog redelijk rustig qua "kriebels" maar na dit topic, wat foto's en het filmpje krijg ik er steeds meer zin in!
20 weken is niet verkeerd! Wat voor afstudeerstage ga je doen?
pi_45791891
Oja... op www.usareisen.de staan leuke autohuur aanbiedingen
pi_45793571
Wanneer is de beste tijd om naar NYC te gaan? Is het half april nog een beetje te doen qua temparatuur enzo?
Bloed, zweet en tranen!
  maandag 29 januari 2007 @ 17:49:07 #100
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_45796441
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:24 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Wanneer is de beste tijd om naar NYC te gaan? Is het half april nog een beetje te doen qua temparatuur enzo?
ben in mei geweest, prima tijd om te gaan. Niet te warm niet te koud...
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')