He jammer. Ik hoop NYC altijd nog een keer onder een dikke laag sneeuw te zien.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:33 schreef Max-Westerman het volgende:
Het heeft gesneeuwt een heel klein beetje maar
Keej, weet ik iig dat ik dus niet dat eiland op hoef. Doe dan wel een rondvaart ofzo. Thnx!quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:12 schreef Drostie het volgende:
Het vrijheidsbeeld in gaan is wel een toestand ja, je moet door een hele uitgebreide veiligheidscontrole, en dat terwijl je voordat je op de liberty island ferry gaat, ook al gecheckt wordt. Ik moet zeggen dat het verder wel de moeite waard is, je kunt direct onder het beeld gaan staan (in de voet) en dan de constructie bekijken. Bovendien is het uitzicht op Manhattan vanaf het voetstuk ZEER de moeite waard.
je kan wel het eiland op maar je moet pas aan de voet van het beeld weer die extra controle door. ik vond het leuk om even op het eiland te lopen en het beeld van zo dichtbij te kunnen aanschouwenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:56 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Keej, weet ik iig dat ik dus niet dat eiland op hoef. Doe dan wel een rondvaart ofzo. Thnx!
65 dollar voor een pasje wat maar 1 dag geldig is?quote:$65 for a 1-day New York Pass®
Sowieso policy bij de Rabobank lijkt het: kreeg gisteren ook twee nieuwe pasjes binnen, allebei op 08/07 gezet, "omdat ze veel gebruikt worden"quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik heb een vraag/ probleem:
Ik heb een creditcard (mastercard) aangevraagd bij de Rabobank. Gister binnen gekregen nu staat er al vervaldatum 08/07. Dus augustus 2007, maar ik ben daar in augustus nog t/m de 12e. Krijg ik nu problemen in restaurants/ winkels?
Juist ja, ik kreeg dus ook twee nieuwe, wtf ook een niwue pinpas maar die staat ook op 08/07quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
Sowieso policy bij de Rabobank lijkt het: kreeg gisteren ook twee nieuwe pasjes binnen, allebei op 08/07 gezet, "omdat ze veel gebruikt worden"![]()
Vage logica, maar ff gebeld dat dat niet handig is, aangezien we rond die tijd in de VS zitten en geen zin hebben in geklooi met die pasjes....
Bij de bank kan je nieuwe aanvragen.![]()
Echt een supervet filmpje! Mooie tour door NYCquote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:22 schreef Ogala het volgende:
New York door de ogen van bike messengers on crack!
Die gasten zijn echt zwaar gestoord, hoeveel zou dat nou verdienen?
Ken het filmpje allangerquote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:22 schreef Ogala het volgende:
New York door de ogen van bike messengers on crack!
Die gasten zijn echt zwaar gestoord, hoeveel zou dat nou verdienen?
Als het goed is hoef je niet meer door de douane, dus het zal wel meevallen met de controles, die zullen hooguit nog bij de gate zijn. Dat moet in 1¼ uur wel kunnenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 02:54 schreef Version1 het volgende:
Iemand ervaringen met het overstappen op Heathrow? Willen volgende week gaan boeken en de vlucht die we willen kiezen naar New York JFK, gaat 1 uur en 15 minuten nadat we zijn geland op Heathrow volgens het vluchtschema. Aangezien het met British Airways is, is aankomst en vertrek in Terminal 4. Met die controles enz, is dit wel genoeg tijd of is het beter om een latere vlucht naar NY te pakken?![]()
Het lijkt mij erg krap. Zijn deze tickets als 1 reis zo aan je verkocht? Zo ja, dan zou ik me niet al te druk maken. Het reisburo/reiswebsite gebruikt statistieken met gemiddelde overstaptijden voor deze luchthaven, terminal, tijd van de dag, maatschappij etcetera en je vluchten wordt automatisch zo gekozen dat het normaalgesproken uitkomt.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 02:54 schreef Version1 het volgende:
Iemand ervaringen met het overstappen op Heathrow? Willen volgende week gaan boeken en de vlucht die we willen kiezen naar New York JFK, gaat 1 uur en 15 minuten nadat we zijn geland op Heathrow volgens het vluchtschema. Aangezien het met British Airways is, is aankomst en vertrek in Terminal 4. Met die controles enz, is dit wel genoeg tijd of is het beter om een latere vlucht naar NY te pakken?![]()
Leuk verslag! Een tip voor de volgende keer is het uitkijkpunt bij Rockefeller Center.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:48 schreef Bismarck het volgende:
De rij om naar de top van het Empire State Building te gaan stond ver voorbij het bord met ''3 uur wachttijd'' dus ook die "attractie" heb ik maar links gelaten. Wel de kerstboom en schaatsbaan op Rockefeller Center gezien.
Waarom zijn die hostels daar zoveel goedkoper dan de goedkoopste hotels?quote:Op zondag 28 januari 2007 19:28 schreef Jaguarized het volgende:
Hostelling International, tussen Broadway en Central Park.
Des te verder van Times Square, des te goedkoper. Iedereen wil rond Times Square zitten of in die regio terwijl je kan besparen door wat noordelijker te gaan zitten.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:42 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Waarom zijn die hostels daar zoveel goedkoper dan de goedkoopste hotels?
Hhmm interesting..:)quote:Op zondag 28 januari 2007 19:54 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Des te verder van Times Square, des te goedkoper. Iedereen wil rond Times Square zitten of in die regio terwijl je kan besparen door wat noordelijker te gaan zitten.
We hebben de tickets nog niet gekocht hequote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:22 schreef jaco het volgende:
[..]
Het lijkt mij erg krap. Zijn deze tickets als 1 reis zo aan je verkocht? Zo ja, dan zou ik me niet al te druk maken. Het reisburo/reiswebsite gebruikt statistieken met gemiddelde overstaptijden voor deze luchthaven, terminal, tijd van de dag, maatschappij etcetera en je vluchten wordt automatisch zo gekozen dat het normaalgesproken uitkomt.
Als je de 2 vluchten los hebt gekocht en zelf de schatting voor de overstaptijd hebt gedaan, dan vind ik het aan de krappe kant. Ik moest op Heathrow wel degelijk door een kontrole. De vlucht naar Londen had weilswaar een British Airways vluchtnummer, maar werd uitgevoerd door Quantas en ik moest van terminal wisselen.
$500 per maand, voor een kamer. o.a. internet, wasmachine, koelkastje.quote:Op maandag 29 januari 2007 00:16 schreef Jaguarized het volgende:
Wat betaal je voor accomodatie?
Valt me mee! Waar zit je dan en waar heb je dat geboekt?quote:Op maandag 29 januari 2007 01:08 schreef NiTiN het volgende:
[..]
$500 per maand, voor een kamer. o.a. internet, wasmachine, koelkastje.
Kost geloof ik niet meer dan ¤7,50 ofzo. Ik heb zelf altijd genoeg gehad aan 1 zo'n ding voor 2 personen, maar misschien dat je liever 2 hebt, hangt ervan af hoeveel electrische apparaten je mee wilt nemen.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:57 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Hoeveel kost zo'n verloop stekker, en is het slim om er twee aan te schaffen (ik ga samen met een vriend, maandje weg a.s. zomer) ?
Dan haal ik er denk ik twee, ik kan er ook wel één meenmen en een stekkerdoos (lijkt me niet echt veilig). Maar een telefoon die leegetrokken wordt door TOMTOM en videocamera+digitale+nog een telefoon.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:33 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Kost geloof ik niet meer dan ¤7,50 ofzo. Ik heb zelf altijd genoeg gehad aan 1 zo'n ding voor 2 personen, maar misschien dat je liever 2 hebt, hangt ervan af hoeveel electrische apparaten je mee wilt nemen.
Mja, wij 2 telefoons, batterijlader voor fototoestellen, camera en zo'n haarding voor mn vriendin. Dat ging prima met 1 stekker, gewoon roulerenquote:Op maandag 29 januari 2007 11:58 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Dan haal ik er denk ik twee, ik kan er ook wel één meenmen en een stekkerdoos (lijkt me niet echt veilig). Maar een telefoon die leegetrokken wordt door TOMTOM en videocamera+digitale+nog een telefoon.
20 weken is niet verkeerd! Wat voor afstudeerstage ga je doen?quote:Op zondag 28 januari 2007 23:56 schreef NiTiN het volgende:
Maandag over 2 weken vertrek ik voor 20 weken naar New York, afstudeerstage. Tot nu toe nog redelijk rustig qua "kriebels" maar na dit topic, wat foto's en het filmpje krijg ik er steeds meer zin in!
ben in mei geweest, prima tijd om te gaan. Niet te warm niet te koud...quote:Op maandag 29 januari 2007 16:24 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Wanneer is de beste tijd om naar NYC te gaan? Is het half april nog een beetje te doen qua temparatuur enzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |