abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 november 2006 @ 14:28:34 #1
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43716940
Zoveel aandacht voor deze partij, dan kun je er bijna niet meer omheen.
  maandag 20 november 2006 @ 14:32:21 #3
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43716994
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:53 schreef more het volgende:
Ben je vegetariër?
Je hoeft geen veg te zijn om er lid van te zijn of om er op te stemmen hoor...
pi_43718048
Hebben ze ook nog een eigen site ofzo?
pi_43718064
Op dit moment stemmen voor de Partij voor de Dieren vind ik niet slim. Dat de positie van dieren in de politiek te weinig wordt besproken en dat hierin verandering moet komen, daar ben ik het mee eens. Maar als je een kabinet wil krijgen die hier ook mee aan de slag gaat is GroenLinks een betere keuze.
Een links kabinet zal altijd meer aandacht besteden aan de positie van de dieren (en het milieu) dan een rechts kabinet, maar om een links kabinet te krijgen moeten de 'grotere' linkse partijen genoeg zetels krijgen.
Door te stemmen op de Partij voor de Dieren snoep je zetels af van een eventueel links kabinet, want een formatie met de Partij van de Dieren in het kabinet zal niet geloofwaardig overkomen.
Een stem voor de Partij voor de Dieren staat op dit punt dus gelijk aan een stem voor nog een kabinet Balkenende waarin de dierenrechten in veel mindere mate aan bod zullen (of geheel niet) vergeleken met een links kabinet!
Dus stem 20 november strategisch, en stem GL/SP/PvdA!!!

Groeten een SP-stemmer...
pi_43718137
Links
  maandag 20 november 2006 @ 15:15:56 #7
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_43718156
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:11 schreef r-darko het volgende:

Was het niet de 22e?
Sowieso heb ik toch het idee dat, zoals al eerder genoemd is, deze partij toch meer een one issue partij is (gezien partijprogramma en discussie vorige topics). Naar mijn idee kun je wat dat betreft beter op Groenlinks stemmen, die zijn geaccepteerd, hebben meer imago en standpunten die onderwerpen op een wat bredere schaal aansnijden.

Ow en ik stem uhmm.. weet ik nog niet. Niet Links in ieder geval, maar geen idee wat dan wel
Maar toch niet helemaal.
  maandag 20 november 2006 @ 15:18:42 #8
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_43718225
quote:

Gedaan (zonder enig effect overigens). En dan ga ik de 22e PvdD stemmen, goed?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 20 november 2006 @ 15:19:31 #9
136 V.
pi_43718254
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:14 schreef no1uknow het volgende:
Links
Recht door zee

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 20 november 2006 @ 15:20:20 #10
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43718277
quote:
Door te stemmen op de Partij voor de Dieren snoep je zetels af van een eventueel links kabinet,
Er stemmen juist ook veel VVD'ers op de PvdD
pi_43718357
Het is eigenlijk al erg genoeg dat dit topic inmiddels aan z'n vierde deel toe is. Dat we kennelijk nog steeds moeten discussiëren over het nut van de PvdD. Natuurlijk, iedere partij mag meedoen aan verkiezingen, dus ook one-issue partijen.

Maar er zijn zo veel thema's die momenteel spelen. Neem armoedebestrijding, AOW, HRA, onderwijs, files, integratie, strafrecht, etc, etc... - waarom zouden we die thema's in vredesnaam overlaten aan een partij die zich alleen richt op dieren?
  maandag 20 november 2006 @ 15:25:33 #12
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43718422
Die partij toont het failliet van serieuze politiek aan. Maar ieder zijn ding hoor.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 20 november 2006 @ 15:26:59 #13
136 V.
pi_43718463
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:23 schreef dVTB het volgende:
waarom zouden we die thema's in vredesnaam overlaten aan een partij die zich alleen richt op dieren?
Waarom denk jij dat die partij de gehele agenda van de politiek gaat bepalen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 20 november 2006 @ 15:28:02 #14
136 V.
pi_43718491
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:25 schreef PJORourke het volgende:
Die partij toont het failliet van serieuze politiek aan.
Neuh, dat deden de opportunistische straatvechters van de LPF al, maar je geheugen laat je blijkbaar weer eens selectief in de steek.

V.

[ Bericht 2% gewijzigd door V. op 20-11-2006 15:38:15 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 20 november 2006 @ 15:30:07 #15
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_43718544
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:14 schreef no1uknow het volgende:
Links
argumenten zijn zó passé.

mijn stem hebben ze trouwens, enige partij met écht een visie.
  maandag 20 november 2006 @ 15:34:51 #16
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43718692
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:28 schreef Verbal het volgende:
Neuh, dat deden de opportunistische straatvechters van de LPF al, maar je geheugen laat je blijkbaar weer eens selectief in de steek.
Nee hoor, want die hadden standpunten op alle gebieden. Dit is gewoon dommigheid voor HBO-vrouwtjes. Maar als ze de kiesdrempel halen, dan verdienen ze zetels.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 20 november 2006 @ 15:35:55 #17
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43718719
Ik hoop dat ze toch wel in de Kamer komen.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  maandag 20 november 2006 @ 15:44:14 #18
158292 problematiQue
pi_43718925
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:34 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee hoor, want die hadden standpunten op alle gebieden. Dit is gewoon dommigheid voor HBO-vrouwtjes. Maar als ze de kiesdrempel halen, dan verdienen ze zetels.
* problematiQue mompelt iets over mensen in hun waarde laten
  maandag 20 november 2006 @ 15:52:07 #19
136 V.
pi_43719154
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:44 schreef problematiQue het volgende:

[..]

* problematiQue] mompelt iets over mensen in hun waarde laten[/me]
[me mompelt iets over 'Op Fok!'?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43722255
ik hoop ook op 1 zeteltje voor de PvdD

het lijkt me overigens ook gewoon beter dat de PvdD een one-issue partij blijft
  maandag 20 november 2006 @ 18:37:32 #21
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43723521
quote:

[..]

PvdD heeft ook standpunten op andere gebieden. Misschien wist je dit niet, maar het is toch echt zo. Wel is het natuurlijk zo dat dierenwelzijn hun stokpaardje is.

Buiten dat valt het me op dat tegenstanders nogal fel en snel zijn over het niet mogen bestaan van deze partij en hoe dom je wel niet bent als je er op stemt..... Alsof iedere stemmer van PvdD zou willen dat deze partij de grootste wordt..... Maar hun aanwezigheid in de kamer zou wel goed voor het welzijn van dieren kunnen zijn en daar gaat het PvdD ook om.
Nu kun je zeggen dat andere partijen dat moeten oppakken, maar dat gebeurt dus niet/nauwelijks.

En onder Balkenende is het niet bepaald beter geworden voor de dieren. Integendeel.
pi_43723791
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:23 schreef dVTB het volgende:
Het is eigenlijk al erg genoeg dat dit topic inmiddels aan z'n vierde deel toe is. Dat we kennelijk nog steeds moeten discussiëren over het nut van de PvdD. Natuurlijk, iedere partij mag meedoen aan verkiezingen, dus ook one-issue partijen.

Maar er zijn zo veel thema's die momenteel spelen. Neem armoedebestrijding, AOW, HRA, onderwijs, files, integratie, strafrecht, etc, etc... - waarom zouden we die thema's in vredesnaam overlaten aan een partij die zich alleen richt op dieren?
denk je dat de PvdD meer dan 75 zetels krijgt dan?
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_43725741
quote:

[..]

Helaas, ook gepromoveerde mannen stemmen op deze partij. Sommige onderwerpen overstijgen het belang van een gebalanceerde stem; dierenwelzijn is (met name door de egoïstische instelling van de rechtse kiezen en consument, maar zeker ook door de linkse) zo'n ondergeschoven kind geworden dat dat het belang van een dierenrechtenpartij rechtvaardigd. Zoals Gandhi al zei; het niveau van een maatschappij is af te lezen aan hoe zij met haar zwakste leden omgaat. In ons geval zijn dat de dieren in de bioindustrie geworden.
Jesus saves but death prevails.
pi_43725927
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:26 schreef Verbal het volgende:
Waarom denk jij dat die partij de gehele agenda van de politiek gaat bepalen?
Dat zeg ik toch niet? Ze willen alleen dieren op de agenda krijgen. En dan is nog niet gezegd dat dat ook maar iets oplevert. Dat maakt een stem op de PvdD gewoon een verloren stem.

Ik noemde die andere thema's op omdat je normaal gesproken op een politieke partij stemt omdat je hen die thema's toevertrouwt.
  maandag 20 november 2006 @ 20:09:57 #25
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43726746
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:45 schreef dVTB het volgende:
Dat zeg ik toch niet? Ze willen alleen dieren op de agenda krijgen.
Het gaat om een visie.
quote:
En dan is nog niet gezegd dat dat ook maar iets oplevert. Dat maakt een stem op de PvdD gewoon een verloren stem.
Zeker niet. Waarom niet? ten eerste zie je nu al dat vele partijen dingen gaan zeggen over dieren. En dat betekent dat ze zien dat er draagvlak is om meer voor dieren op te komen. Het item wordt belangrijker. De PvdD is nodig in de kamer om het onderwerp op tafel te houden.

Ten tweede is het zo dat wanneer de PvdD de zetel(s) krijgt dat dit een enorme impact zal hebben op de politiek. Heel de politiek wordt op zijn kop gezet, want zo een partij betekent dat zowel links als rechts kiezers verliest vanwege een belangrijk onderwerp.

Ten derde zal dit niet alleen in NL te horen zijn, maar zal een bericht dat de PvdD in NL in de kamer terecht is gekomen resulteren in een bericht wat de HELE wereld over gaat. Het is uniek, het is nieuw, het is een ontwikkeling. En betekent dat NL op de kaart wordt gezet. Honderdduizenden, of zelfs miljoenen mensen zullen geinspireerd raken, gemotiveerd en krijgen hoop als het gaat om een duurzame samenleving voor mens, dier en natuur. Het betekent dat als die 'dierenpartijen' die nu in de beginfase zitten (in diverse landen zijn ze al opgericht) hoop krijgen en er voor gaan in hun landen. Dit kan betekenen dat in andere landen een bewustzijn gecreeert gaat worden.
quote:
Ik noemde die andere thema's op omdat je normaal gesproken op een politieke partij stemt omdat je hen die thema's toevertrouwt.
Iedereen stemt meestal voor eigen belang. Dat partijen inspelen op die belangen... tsja.. eindelijk eens een partij die opkomt voor belangen van de mensemens en medeaardbewoners.

[/quote]
  maandag 20 november 2006 @ 22:32:15 #26
158292 problematiQue
pi_43731450
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:45 schreef dVTB het volgende:
dat doe ik ook, ondanks dat ze er nu wellicht nog geen mening over hebben; ik heb vertrouwen in de uitgangspunten van de partij.
  dinsdag 21 november 2006 @ 03:04:37 #27
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43737463
Het is nog steeds een optie moet ik zeggen. De VVD staan me net wat teveel punten van tegen. Het CDA kan gewoon niet door bepaalde ouderwetse opvattingen. 1 aandachtszetel voor deze partij zou helemaal niet verkeerd zijn.

Alleen nog even kijken of men niet te extremistisch is.
  dinsdag 21 november 2006 @ 03:07:59 #28
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_43737479
Woensdag ontvangen ze mijn stem.
pi_43737517
Ik hoop dat deze partij buiten ons parlement blijft, ik vind het geen verrijking van de kamer.
  dinsdag 21 november 2006 @ 07:10:43 #30
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43738163
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 03:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoop dat deze partij buiten ons parlement blijft, ik vind het geen verrijking van de kamer.
Dat geldt dan o.a. ook voor de VVD, EenNL, PVV enz.
  dinsdag 21 november 2006 @ 07:26:50 #31
158292 problematiQue
pi_43738259
quote:
dat komt wellicht door jouw politieke voorkeur, ik vind het CDA en de PvdA ook geen verrijking van de kamer
pi_43740050
quote:
Op maandag 20 november 2006 20:09 schreef TechXP het volgende:
Zeker niet. Waarom niet? ten eerste zie je nu al dat vele partijen dingen gaan zeggen over dieren. En dat betekent dat ze zien dat er draagvlak is om meer voor dieren op te komen. Het item wordt belangrijker. De PvdD is nodig in de kamer om het onderwerp op tafel te houden.
Dus je denkt dat de PvdD straks met die schamele 1-2 zeteltjes elke keer, onbeperkt het thema dieren op de politieke agenda kan zetten? Erg naief. De PvdD zal ook over andere onderwerpen in debat moeten. De aanpak van het integratievraagstuk (en dan bedoelen we niet of cavia's wel vreedzaam naast eekhoorns leven), gezondheidszorg (en dan hebben we het niet over de dierenambulance), fileproblematiek (en dan hebben we het niet over de melkstal van boer Harms).

Of de PvdD nu met 1 of met 10 zetels in de kamer komt, het zal bar weinig effect hebben, juist OMDAT het een one-issue partij is. We hebben het in het verleden ook meegemaakt met bijvoorbeeld de Ouderenpartij en de Boerenpartij. Ze zitten een paar jaar in de kamer, dan verdwijnen ze voorgoed van het toneel.
quote:
Ten tweede is het zo dat wanneer de PvdD de zetel(s) krijgt dat dit een enorme impact zal hebben op de politiek. Heel de politiek wordt op zijn kop gezet, want zo een partij betekent dat zowel links als rechts kiezers verliest vanwege een belangrijk onderwerp.
Nou, overdrijven is ook een vak zeg. De SGP zit met 2 zetels in de kamer en nou nou... wat hebben ze de politiek de afgelopen 4 jaar op z'n kop gezet zeg. Bas van der Vlies was niet weg te slaan van de voorpagina's van de kranten, CNN deed dagelijks live verslag vanuit zijn voortuin.
quote:
Ten derde zal dit niet alleen in NL te horen zijn, maar zal een bericht dat de PvdD in NL in de kamer terecht is gekomen resulteren in een bericht wat de HELE wereld over gaat. Het is uniek, het is nieuw, het is een ontwikkeling. En betekent dat NL op de kaart wordt gezet. Honderdduizenden, of zelfs miljoenen mensen zullen geinspireerd raken, gemotiveerd en krijgen hoop als het gaat om een duurzame samenleving voor mens, dier en natuur. Het betekent dat als die 'dierenpartijen' die nu in de beginfase zitten (in diverse landen zijn ze al opgericht) hoop krijgen en er voor gaan in hun landen. Dit kan betekenen dat in andere landen een bewustzijn gecreeert gaat worden.
Jongen, je droomt. In veruit de meeste landen bestaat een politiek systeem waarbij een splinterpartijtje als de PvdD niet eens de kiesdrempel haalt. Dat ze nu in Nederland 1 tot 2 zetels dreigen te halen, is het gevolg van het ontbreken van een kiesdrempel. In bijvoorbeeld Duitsland of Groot Brittannië hoeft een dierenpartij niet eens de moeite te nemen om zetels te halen.

Trouwens: als je kijkt naar landen waar je nog partijen vinden met maar één belang, of één bepaalde achterban waar ze voor knokken, zijn dat de prille democratieën. Een boerenpartij vind je anno 2006 bijvoorbeeld nog in Polen, in Nederland allang niet meer. Ontwikkelde democratieën hebben geen one-issuepartijen. Als de PvdD inderdaad een kamerzetel haalt woensdag, is dat eerder iets om je als land voor te schamen. Helemaal als je kijkt naar de manier waarop, met een enorme rits bekende Nederlanders die geen van allen echt in de politiek willen. Weerzinwekkend is het.
quote:
Iedereen stemt meestal voor eigen belang. Dat partijen inspelen op die belangen... tsja.. eindelijk eens een partij die opkomt voor belangen van de mensemens en medeaardbewoners.
Als je opkomt voor de belangen van mensen, noem je jezelf niet de Partij voor de Dieren en voer je geen campagne met een poster met een aandoenlijk katje. Je zult mij niet horen zeggen dat er geen aandacht mag zijn voor dierenrechten en ook niet dat zoiets niet prominent in een verkiezingsprogramma mag staan, maar de manier waarop de Partij voor de Dieren zich profileert, alsook de manier waarop jij erover praat, toont aan dat dierenrechten echt het enige is waar de PvdD zich mee gaat bezighouden.
pi_43740267
Gaan we straks kamervragen krijgen over paarden die bijna verzuipen? Met een oproep aan de minister of te voorkomen dat ze in Italië geslacht worden?

One issue partijen mogen van mij uit de kamer wegblijven.
quote:
Geloof je het zelf?
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:06:44 #34
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43740381
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 09:49 schreef dVTB het volgende:
Dus je denkt dat de PvdD straks met die schamele 1-2 zeteltjes elke keer, onbeperkt het thema dieren op de politieke agenda kan zetten? Erg naief. De PvdD zal ook over andere onderwerpen in debat moeten. De aanpak van het integratievraagstuk (en dan bedoelen we niet of cavia's wel vreedzaam naast eekhoorns leven), gezondheidszorg (en dan hebben we het niet over de dierenambulance), fileproblematiek (en dan hebben we het niet over de melkstal van boer Harms).
Tuurlijk. Maar de partij heeft ook mening op ander gebied en kan vanuit de visie ook op andere onderwerpen een mening vormen als dat er nog niet is.

Jij denkt erg beperkt. Laat ik maar eens een voorbeeld geven. Veel dingen hebben een binding sowieso met dieren. Bijvoorbeeld terrorismebestrijding. Dan denk je.. wat heeft dat voor binding met dieren? Veel, want waar denk je dat terroristen o.a. hun geld vandaan halen? Dat is dus o.a. via illegale dierenhandel.
Door illegale dierenhandel aan te pakken kan je ze dwars zitten. En aangezien NL een belangrijk land is in de illegale dierenhandel kan NL dat aardig effectief al doen.

En gezondheidszorg.. de PvdD heeft daar standpunten over. Opkomen voor zwakkeren, betekent niet alleen de dieren, maar ook de mensen die zorg nodig hebben. Goed zijn voor dieren is goed zijn voor je medemens. Meer handen moeten bij het bed, want dat is NODIG. Overigens zijn veel dierenvrienden mensen uit de zorg.. toeval?

En de fileproblematiek.. waar andere partijen vooral het economische aspect belichten is juist een partij nodig die het andere belicht. Files.. daar denk je aan niet alleen economie, tijd verlies e.d., maar ook over milieu (en dieren). En dan moet er gekeken worden naar een oplossing die voor al die punten een winsituatie is. Overigens heeft de PvdD daar ook standpunt over. Zie partijprogramma.

En integratie.. integratie kan alleen komen als je elkaar respecteert en de samenleving respecteert.

Kortom.. noem je nu aantal punten waar PvdD al over mee kan praten. Daarnaast is niet elke politicus aanwezig bij elk onderwerp. Soms zijn ze er niet eens bij bepaalde onderwerpen..
quote:
Of de PvdD nu met 1 of met 10 zetels in de kamer komt, het zal bar weinig effect hebben, juist OMDAT het een one-issue partij is. We hebben het in het verleden ook meegemaakt met bijvoorbeeld de Ouderenpartij en de Boerenpartij. Ze zitten een paar jaar in de kamer, dan verdwijnen ze voorgoed van
We hebben toch het CDA? Die behartigd de belangen van de boeren. Is gewoon een boerenpartij.

Daarnaast.. waren andere partijen vroeger ook 'one-issue' zoals je het noemt. Overigens vind ik die term verkeerd.. de PvdD is een big-issue partij

Daarnaast is SGP een fundamentalistische partij. Met een eigen richting. De PvdD is een partij die bruggen bouwt tussen links en rechts (ook te zien aan de leden). Men wil meer voor dieren, een betere samenleving.. een beschaafde samenleving. Meegaan in een voorstel van de PvdD zal niet tot gezichtsverlies leiden van partijen en juist goede PR zijn, want je gaat mee met de diervriendelijkste partij in de kamer.
quote:
Jongen, je droomt. In veruit de meeste landen bestaat een politiek systeem waarbij een splinterpartijtje als de PvdD niet eens de kiesdrempel haalt. Dat ze nu in Nederland 1 tot 2 zetels dreigen te halen, is het gevolg van het ontbreken van een kiesdrempel. In bijvoorbeeld Duitsland of Groot Brittannië hoeft een dierenpartij niet eens de moeite te nemen om zetels te halen.
In Duitsland heb je al soortgelijks iets. Deze zijn alleen nog niet ver gekomen. Verder zijn er partijen opgericht in engeland, belgie, spanje, canada, e.d.
quote:
Trouwens: als je kijkt naar landen waar je nog partijen vinden met maar één belang, of één bepaalde achterban waar ze voor knokken, zijn dat de prille democratieën.
Noem je voorbeelden...
quote:
Een boerenpartij vind je anno 2006 bijvoorbeeld nog in Polen, in Nederland allang niet meer.
CDA is een boerenpartij.
quote:
Ontwikkelde democratieën hebben geen one-issuepartijen.
Ontwikkelde democratien vind je alleen in een land die beschaafd is voor mens, dier en natuur&milieu.
Wanneer gaat onze democratie ontwikkelen? Wellicht morgen?
quote:
Als de PvdD inderdaad een kamerzetel haalt woensdag, is dat eerder iets om je als land voor te schamen. Helemaal als je kijkt naar de manier waarop, met een enorme rits bekende Nederlanders die geen van allen echt in de politiek willen. Weerzinwekkend is het.
Lijstduwer begrip is niet nieuw. Doen alle partijen wel. Ik vind het erger dat partijen constant beloven en leugens vertellen.
quote:
Als je opkomt voor de belangen van mensen, noem je jezelf niet de Partij voor de Dieren en voer je geen campagne met een poster met een aandoenlijk katje. Je zult mij niet horen zeggen dat er geen aandacht mag zijn voor dierenrechten en ook niet dat zoiets niet prominent in een verkiezingsprogramma mag staan, maar de manier waarop de Partij voor de Dieren zich profileert, alsook de manier waarop jij erover praat, toont aan dat dierenrechten echt het enige is waar de PvdD zich mee gaat bezighouden.
Ik vind de naam ook niet super.. omdat ik denk dat je met andere naam meer mensen aanspreekt. Maar voor de aandacht is de naam wel goed.
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:07:25 #35
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43740398
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:01 schreef roelofjan het volgende:
Geloof je het zelf?
Moet je na morgen eens opletten
pi_43740507
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:25 schreef PJORourke het volgende:
Die partij toont het failliet van serieuze politiek aan. Maar ieder zijn ding hoor.
Alsjeblieft zeg. Wie ben jij om te bepalen wat serieuze politiek is en wat niet?

Ik zou bijna nog overwegen om op haar te stemmen. Ik vind zowel CDA, PvdA, VVD en SP danwel hypocriet, onbetrouwbaar, leugenaars of naief. De ideeen van D'66 heb ik meer mee, maar acht ik niet in staat om die ideeen sterk te verwoorden. De Christelijke partijen vallen voor mij sowieso af, en Wilders en EenNL vind ik te extremistisch.

Deze partij verwoord een issue waar ik sympathiek tegenover sta. En omdat het een one-issue partij is, zijn er geen hoop andere zaken waar ze voor staan, waar ik het dan weer niet mee eens ben.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_43740559
met een erg-veel-partijenstelsel is een one-issue partij wel ok lijkt mij.

liever dat zo'n kleine partij over één onderwerp iets zinnigs kan zeggen dan een kleine partij die over elk onderwerp maar meebrabbelt zonder op de hoogte te zijn.

lijkt me niet dat de PvdD bij elk kamerdebat aanwezig zal zijn.
netzoals er van grote partijen vaak maar een paar kamerleden bij een debat aanwezig zijn die weten waar het over gaat.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:18:04 #38
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43740643
Het zou super zijn als ze 2 zetels krijgen. Kunnen ze belangrijke dieren-issues in ieder geval op de agenda zetten.
Verder zou het meeeer dan welkom zijn om iedere dinsdag Marianne even op de tv te zien!
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:27:44 #39
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43740868
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:12 schreef Seneca het volgende:
Alsjeblieft zeg. Wie ben jij om te bepalen wat serieuze politiek is en wat niet?
Sowieso betekent democratie dat als er een partij in komt dat er draagvlak voor is in de samenleving, dus een partij die in de kamer komt en het dan niet serieus noemen is eigenlijk zeggen dat de democratie in zijn totaal niet serieus en ok is.
pi_43740916
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:27 schreef TechXP het volgende:

[..]

Sowieso betekent democratie dat als er een partij in komt dat er draagvlak voor is in de samenleving, dus een partij die in de kamer komt en het dan niet serieus noemen is eigenlijk zeggen dat de democratie in zijn totaal niet serieus en ok is.
Of dat hij democratie alleen serieus neemt wanneer die issues behandeld die HIJ belangrijk vindt. Zo subjectief als maar kan dus.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_43741868
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:06 schreef TechXP het volgende:
Tuurlijk. Maar de partij heeft ook mening op ander gebied en kan vanuit de visie ook op andere onderwerpen een mening vormen als dat er nog niet is.
En dat is precies het probleem. Je weet gewoon niet waar je op stemt, omdat al het andere politieke beleid van de PvdD maar een beetje als los zand heenhangt om het centrale thema: dieren.
quote:
Jij denkt erg beperkt. Laat ik maar eens een voorbeeld geven. Veel dingen hebben een binding sowieso met dieren. Bijvoorbeeld terrorismebestrijding. Dan denk je.. wat heeft dat voor binding met dieren? Veel, want waar denk je dat terroristen o.a. hun geld vandaan halen? Dat is dus o.a. via illegale dierenhandel. Door illegale dierenhandel aan te pakken kan je ze dwars zitten. En aangezien NL een belangrijk land is in de illegale dierenhandel kan NL dat aardig effectief al doen.
Nogmaals: je hoort mij niet zeggen dat illegale dierenhandel niet moet worden aangepakt, maar die twee kutzetels van de PvdD gaan het verschil niet maken. Terrorisme moet je aanpakken bij de voedingsbodem ervan; ongelijke kansen voor mensen, gecombineerd met indoctrinatie door fanatieke geestelijken. Illegale dierenhandel moet worden tegengegaan, maar is in dit geval slechts symptoombestrijding.
quote:
En gezondheidszorg.. de PvdD heeft daar standpunten over. Opkomen voor zwakkeren, betekent niet alleen de dieren, maar ook de mensen die zorg nodig hebben. Goed zijn voor dieren is goed zijn voor je medemens. Meer handen moeten bij het bed, want dat is NODIG. Overigens zijn veel dierenvrienden mensen uit de zorg.. toeval?
Ik snap niet waarom dit terzake doet. De vraag is niet zozeer of de PvdD ergens een standpunt over heeft, maar hoe die standpunten straks worden verdedigd in de kamer. Je maakt mij niet wijs dat de PvdD beschikt over veel kennis van hoe het eraan toegaat in bijvoorbeeld de zorgsector.
quote:
En de fileproblematiek.. waar andere partijen vooral het economische aspect belichten is juist een partij nodig die het andere belicht. Files.. daar denk je aan niet alleen economie, tijd verlies e.d., maar ook over milieu (en dieren). En dan moet er gekeken worden naar een oplossing die voor al die punten een winsituatie is. Overigens heeft de PvdD daar ook standpunt over. Zie partijprogramma.
Ik wil het niet eens weten, weet je dat? Bij files spelen dieren geen enkele rol. Geen dier is gebaat bij file. Ik heb althans nog nooit kuddes dieren belangstellend zien kijken naar een file, vanaf een wildviaduct. Files zijn economie, tijdverlies EN milieu. In de file staan is slecht voor het milieu, dus voor zowel mensen als dieren.
quote:
We hebben toch het CDA? Die behartigd de belangen van de boeren. Is gewoon een boerenpartij.
Daarnaast.. waren andere partijen vroeger ook 'one-issue' zoals je het noemt. Overigens vind ik die term verkeerd.. de PvdD is een big-issue partij
Dan bedoel je zeker big op z'n Nederlands uitgesproken. Want big op z'n Engels is hier misplaatst. Als de peilingen uitwezen dat de PvdD op 30 zetels stond, kon je dat misschien zeggen, maar een partij die na een intensieve mediacampagne en hulp van een leger bekende Nederlanders op 1-2 zetels staat, is niet bezig met een big-issue. Het CDA is geen boerenpartij, dat maak jij ervan. Het CDA is een christen-democratische partij en het geval wil dat religie op het platteland veel voorkomt en dat mensen op de partij van hun religie stemmen.
quote:
Daarnaast is SGP een fundamentalistische partij. Met een eigen richting. De PvdD is een partij die bruggen bouwt tussen links en rechts (ook te zien aan de leden). Men wil meer voor dieren, een betere samenleving.. een beschaafde samenleving. Meegaan in een voorstel van de PvdD zal niet tot gezichtsverlies leiden van partijen en juist goede PR zijn, want je gaat mee met de diervriendelijkste partij in de kamer.
De PvdD is net zo hard een fundamentalistische partij als de SGP, alleen met een ander fundament. Bij de SGP is dat de Bijbel, bij de PvdD het dier. Wat jij aan het doen bent, is alles op dieren betrekken. Terrorismebestrijding, files, zorg... noem maar op. De SGP betrekt alles op de Bijbel. En wat wel of niet beschaafd is, is subjectief. De SGP zal het een vooruitgang voor de beschaving vinden wanneer het homohuwelijk wordt afgeschaft, D66 zal dat een achteruitgang vinden voor de beschaving.
quote:
In Duitsland heb je al soortgelijks iets. Deze zijn alleen nog niet ver gekomen. Verder zijn er partijen opgericht in engeland, belgie, spanje, canada, e.d.
Precies mijn punt en ook precies de reden waarom een stem op de PvdD een verloren stem is. Je bereikt er namelijk niks mee, ook al zou je 1-2 kamerzetels halen. De PvdD had veel beter invloed kunnen uitoefenen op grotere partijen zoals GroenLinks of de PvdA, om daar de diervriendelijke paragrafen in het verkiezingsprogramma te krijgen.
quote:
Lijstduwer begrip is niet nieuw. Doen alle partijen wel. Ik vind het erger dat partijen constant beloven en leugens vertellen.
Inderdaad, veel partijen zetten wel eens EEN lijstduwer, meestal een prominent oud-politicus uit die partij, onderaan hun lijst. De PvdD heeft er echter ZESTIEN, ten opzichte van slechts negen landelijke kandidaten. Dan is de verhouding toch wel erg zoek.
pi_43742932
quote:
5. Een aangenamere samenleving

De Partij voor de Dieren gaat uit van beginselen die zijn neergelegd in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (1948) en het Handvest van de Aarde (1987). De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens creëert de voorwaarden waaronder de mens in vrijheid en zonder onderdrukking en geweld kan leven en zich kan ontwikkelen. Het Handvest van de Aarde formuleert de uitgangspunten voor het instandhouden van de aarde als ecosysteem en van de menselijke gemeenschap.
De PvdD gaat uit van het beginsel dat ‘alle schepsels onderling afhankelijk zijn en dat elke levensvorm, ongeacht zijn belang voor de mens, waardevol is’ (Handvest van de Aarde artikel I,1) en meent in het verlengde hiervan dat mensen ‘zich jegens elkander in een geest van broederschap [behoren] te gedragen’ (Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, artikel 1). Dit uitgangspunt wordt zoveel mogelijk op de verschillende beleidsterreinen, waarvan er hier enkele worden genoemd, gehanteerd.

De Partij voor de Dieren vindt dat mensen binnen onze samenleving respect voor elkaars culturen en opvattingen moeten hebben, voor zover die niet strijdig zijn met de wetten van ons land en die van de EU. Dit houdt tevens in dat mensen ‘plichten [hebben] jegens de gemeenschap, zonder welke de vrije en volledige ontplooiing van zijn persoonlijkheid niet mogelijk is’ (Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, artikel 29).
Het onderwijs zal conform artikel 26 van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens gericht moeten zijn op de ‘volle ontwikkeling van de menselijke persoonlijkheid en op de versterking van de eerbied voor de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden. Het zal het begrip, de verdraagzaamheid en de vriendschap onder alle naties, rassen of godsdienstige groepen bevorderen’.
Door het nemen van economische en ecologische maatregelen dient ernaar gestreefd te worden dat alle mensen een levensstandaard hebben die hoog genoeg is voor hun gezondheid en welzijn. De arbeidsmarkt dient toegankelijk te zijn voor zoveel mogelijk mensen.

De economie en het sociale leven mogen niet louter beheerst worden door financiële factoren. Mensen hebben recht op een veilige, schone, natuurlijke en zorgvuldig vormgegeven omgeving. De mens als sociaal wezen heeft ook behoefte aan sociale contacten en een menselijke omgeving. De overheid dient daarom (economische) activiteiten te bevorderen die met deze factoren rekening houden.
Hierbij wordt onder andere gedacht aan behoud en stimulering van kleinschalige (landbouw)bedrijven, het leefbaar houden van stadsbuurten, dorpen en het platteland in het algemeen, persoonlijke dienstverlening in bedrijven etc.

Immigratie dient slechts op een beheerste wijze plaats te vinden. De bevolking mag hierdoor in principe niet verder toenemen. Immigranten worden geacht zichzelf de taal en noodzakelijke sociale vaardigheden eigen te maken om in de Nederlandse samenleving te functioneren. De overheid ziet er op toe dat dit gebeurt en is hierbij behulpzaam. Waar hoge geboortecijfers, werkloosheid en armoede de oorzaken van immigratie zijn, dient de overheid deze oorzaken internationaal te bestrijden via hulp, voorlichting en internationale verdragen.

Het buitenlandse beleid dient er op gericht te zijn de oplopende spanningen in de wereld te verminderen. Het is noodzakelijk om steeds de oorzaken van de spanningen en conflicten te onderzoeken en niet louter te reageren op het geweld dat door dieper liggende oorzaken wordt opgewekt. Daarmee ontstaan immers vicieuze cirkels van geweld die mensen tot steeds extremere opvattingen en daden brengen. De voedingsbodem voor geweld en internationale politieke en militaire conflicten dient te worden weggenomen en Nederland zal daarin eerder een rol moeten vervullen dan in deelname aan militaire missies.
Geen mening over andere zaken is dus nogal niet waar....

Het is waar dat ze zich nu voornamelijk richten op dieren en milieu, maar god weet dat dat ook weleens tijd werd dat iemand dat deed...
Het is namelijk bar en boos dat er gewaarschuwd wordt van alle kanten dat het fout gaat als we zo doorgaan en dat er niets gedaan wordt daaraan, er gewoon gedaan wordt alsof de neus bloed, zo ook met de behandeling van dieren, er wordt gewoon gedaan alsof de neus bloed, partijen als het CDA weigeren de bio-industrie echt aan te pakken en andere problemen echt aan te pakken omdat er veel geld in omgaat en dat voor een deel in hun achterban zit(boeren en cda he...)...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:49:08 #44
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43743004
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:10 schreef dVTB het volgende:
En dat is precies het probleem. Je weet gewoon niet waar je op stemt, omdat al het andere politieke beleid van de PvdD maar een beetje als los zand heenhangt om het centrale thema: dieren.
Nee het draait vooral rond een visie. Die kan je vinden in de uitgangspunten.
quote:
Nogmaals: je hoort mij niet zeggen dat illegale dierenhandel niet moet worden aangepakt, maar die twee kutzetels van de PvdD gaan het verschil niet maken.
Dierenorganisaties kunnen het wel steeds ter sprake brengen, maar dan gebeurd niets. De NL regering DOET NIETS.

De PvdD zit in de kamer, kan kamervragen stellen, kan de media sneller bereiken etc.
quote:
Terrorisme moet je aanpakken bij de voedingsbodem ervan; ongelijke kansen voor mensen, gecombineerd met indoctrinatie door fanatieke geestelijken. Illegale dierenhandel moet worden tegengegaan, maar is in dit geval slechts symptoombestrijding.
Mee eens, maar je moet zowel de oorzaak aanpakken maar ook wat er al is.
De fanatiekelingen kan je niet zomaar weer minder fanatiek krijgen.
quote:
Ik snap niet waarom dit terzake doet. De vraag is niet zozeer of de PvdD ergens een standpunt over heeft, maar hoe die standpunten straks worden verdedigd in de kamer. Je maakt mij niet wijs dat de PvdD beschikt over veel kennis van hoe het eraan toegaat in bijvoorbeeld de zorgsector.
De CDA dan wel? Die doen ook een totaal verkeerd beleid en luistert niet naar de zorgsector zelf. Daarnaast zei ik al dat er in de zorg veel dierenvrienden werken. Dat was eigenlijk een link naar dat die kennis er is. Kennis krijg je als je gaat praten met de mensen eruit. Daarnaast doe je in de politiek ook kennis op, tenminste dat is de bedoeling dat je dat steeds doet.
quote:
Ik wil het niet eens weten, weet je dat? Bij files spelen dieren geen enkele rol. Geen dier is gebaat bij file. Ik heb althans nog nooit kuddes dieren belangstellend zien kijken naar een file, vanaf een wildviaduct. Files zijn economie, tijdverlies EN milieu. In de file staan is slecht voor het milieu, dus voor zowel mensen als dieren.
Daarom.. dat zeg ik ook (dat is de binding met dieren). Files moeten dus opgelost worden. Wat mij betreft zou openbaar vervoer sterk gestimuleerd moeten worden en goedkoper.
quote:
Dan bedoel je zeker big op z'n Nederlands uitgesproken. Want big op z'n Engels is hier misplaatst.
Kan je dubbel opvatten
quote:
Als de peilingen uitwezen dat de PvdD op 30 zetels stond, kon je dat misschien zeggen, maar een partij die na een intensieve mediacampagne en hulp van een leger bekende Nederlanders op 1-2 zetels staat, is niet bezig met een big-issue.
ZEker wel, want alle andere partijen gaan zich opeens uitspreken over dieren. he... wellicht zien ze dat het toch wel leeft.. kortom...
quote:
Het CDA is geen boerenpartij, dat maak jij ervan. Het CDA is een christen-democratische partij en het geval wil dat religie op het platteland veel voorkomt en dat mensen op de partij van hun religie stemmen.
Het CDA behartigd constant de belangen van boeren. Zie al hun maatregelen maar. Plus boeren op de posities waar boeren belang bij hebben. Het is gewoon een boerenpartij.
quote:
De PvdD is net zo hard een fundamentalistische partij als de SGP, alleen met een ander fundament. Bij de SGP is dat de Bijbel, bij de PvdD het dier. Wat jij aan het doen bent, is alles op dieren betrekken. Terrorismebestrijding, files, zorg... noem maar op. De SGP betrekt alles op de Bijbel. En wat wel of niet beschaafd is, is subjectief. De SGP zal het een vooruitgang voor de beschaving vinden wanneer het homohuwelijk wordt afgeschaft, D66 zal dat een achteruitgang vinden voor de beschaving.
Er is toch zeker verschil hoor. Dieren is een onderwerp wat links en rechts aangaat. Alle partijen kunnen daarin in principe meegaan.
quote:
Precies mijn punt en ook precies de reden waarom een stem op de PvdD een verloren stem is. Je bereikt er namelijk niks mee, ook al zou je 1-2 kamerzetels halen. De PvdD had veel beter invloed kunnen uitoefenen op grotere partijen zoals GroenLinks of de PvdA, om daar de diervriendelijke paragrafen in het verkiezingsprogramma te krijgen.
Wat is je punt? Dat het succes navolging krijgt?

En wat het laatste betreft... je denkt alsof dat NOOIT geprobeerd is.. beetje raar.
quote:
Inderdaad, veel partijen zetten wel eens EEN lijstduwer, meestal een prominent oud-politicus uit die partij, onderaan hun lijst. De PvdD heeft er echter ZESTIEN, ten opzichte van slechts negen landelijke kandidaten. Dan is de verhouding toch wel erg zoek.
Dat is maar wat je vind. Maar goed.. jij stemt geen PvdD.. boeit me niet. Genoeg anderen die dat wel doen.
pi_43745617
Denken de Partij voor de Dieren stemmers nu echt dat degene die dadelijk in de kamer komen voor deze partij het ook gaan hebben over andere issues dan dierenrechten en dergelijke?
Zij hebben zo weinig invloed in de kamer omdat zij met zo weinig zijn dat ze zich helemaal zullen toespitsen op de dierenproblematiek, en dan denk ik dat dit onderwerp door Groenlinks al genoeg wordt aangedragen. En dus blijf ik bij mijn stelling dat PvdD stemmen een stem is op een nieuw kabinet Balkenende.
Want de eerder aangedragen reden dat ook VVD'ers op de PvdD kunnen stemmen vind ik verwerpelijk. Er zullen er misschien een paar zijn maar de meesten VVD'ers zullen het belang van de economie altijd voor laten gaan op het belang van het milieu (en dat is dus inclusief dieren). Het is niet voor niets dat GroenLinks pleit voor een volledige afschaffing van de bio-industrie waar de VVD dit idee volledig verwerpelijk vind.

Dus zou ik als dierenliefhebber op GroenLinks stemmen omdat de invloed van deze partij nu eenmaal veel groter is dan die van de PvdD! Het is natuurlijk erg idealistisch en wereldverbeterend om je te symphatiseren met de PvdD maar het is realistischer om op GroenLinks te stemmen omdat deze partij meer voor dieren kan betekenen dan dat de PvdD ooit zou doen. Dus dierenliefhebbers sluit u aan bij de GroenLinks en zorg voor een kabinet dat wel aandacht besteed aan milieu- en daarmee dierenpolitiek!
pi_43747688
Dat strategisch stemmen, ik vind het zo naar, stem op de partij die je het meeste aanstaat qua partijprogramma, doe niet strategisch, als iedereen dat namelijk zou doen zou het kabinet er heel anders uitzien(kijk maar eens wat er uit de stemwijzers komt bv, dat is anders dan dat er gestemt wordt).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 21 november 2006 @ 14:30:58 #47
136 V.
pi_43747748
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:29 schreef erodome het volgende:
Dat strategisch stemmen, ik vind het zo naar, stem op de partij die je het meeste aanstaat qua partijprogramma, doe niet strategisch, als iedereen dat namelijk zou doen zou het kabinet er heel anders uitzien(kijk maar eens wat er uit de stemwijzers komt bv, dat is anders dan dat er gestemt wordt).
Ik ben het hier ZO mee eens...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 november 2006 @ 14:41:13 #48
862 Arcee
Look closer
pi_43748113
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:30 schreef Verbal het volgende:
Ik ben het hier ZO mee eens...

V.
Ik ook... strategisch stemmen leidt tot een CDA/PvdA-coalitie .
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_43748259
Geef ze maar 1 zeteltje zodat die lekkere meid wat vaker op tv komt.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 21 november 2006 @ 14:47:05 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_43748334
Ik heb overwogen om op de PvdD te stemmen, maar na het lezen van hun foldertje ben ik daarvan afgestapt. Er zijn nauwelijks concrete partijpunten m.b.t. belangrijke zaken die in de maatschappij spelen.
  dinsdag 21 november 2006 @ 14:59:44 #51
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43748715
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:23 schreef r-darko het volgende:
Denken de Partij voor de Dieren stemmers nu echt dat degene die dadelijk in de kamer komen voor deze partij het ook gaan hebben over andere issues dan dierenrechten en dergelijke?
Dat weet ik 100% zeker.
  dinsdag 21 november 2006 @ 15:00:30 #52
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43748735
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik heb overwogen om op de PvdD te stemmen, maar na het lezen van hun foldertje ben ik daarvan afgestapt. Er zijn nauwelijks concrete partijpunten m.b.t. belangrijke zaken die in de maatschappij spelen.
Lees dan ook het partijprogramma En het laatst toegevoegde opinie artikel op de website.
pi_43748754
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:23 schreef r-darko het volgende:
Zij hebben zo weinig invloed in de kamer omdat zij met zo weinig zijn dat ze zich helemaal zullen toespitsen op de dierenproblematiek, en dan denk ik dat dit onderwerp door Groenlinks al genoeg wordt aangedragen. En dus blijf ik bij mijn stelling dat PvdD stemmen een stem is op een nieuw kabinet Balkenende.
Want de eerder aangedragen reden dat ook VVD'ers op de PvdD kunnen stemmen vind ik verwerpelijk. Er zullen er misschien een paar zijn maar de meesten VVD'ers zullen het belang van de economie altijd voor laten gaan op het belang van het milieu (en dat is dus inclusief dieren). Het is niet voor niets dat GroenLinks pleit voor een volledige afschaffing van de bio-industrie waar de VVD dit idee volledig verwerpelijk vind.

Dus zou ik als dierenliefhebber op GroenLinks stemmen omdat de invloed van deze partij nu eenmaal veel groter is dan die van de PvdD! Het is natuurlijk erg idealistisch en wereldverbeterend om je te symphatiseren met de PvdD maar het is realistischer om op GroenLinks te stemmen omdat deze partij meer voor dieren kan betekenen dan dat de PvdD ooit zou doen. Dus dierenliefhebbers sluit u aan bij de GroenLinks en zorg voor een kabinet dat wel aandacht besteed aan milieu- en daarmee dierenpolitiek!
Helaas heeft Groen Links de afgelopen jaren nauwelijks wat aan milieu en dierenzaken gedaan. De diep treurige situatie in onze nationale trots, de bioindustrie, geeft aanleiding tot een vertegenwoordiger in de TK die zich hier speciaal op focust. En hiervoor moet je dus niet bij GL zijn.
  dinsdag 21 november 2006 @ 15:16:04 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_43749272
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:00 schreef TechXP het volgende:

[..]

Lees dan ook het partijprogramma En het laatst toegevoegde opinie artikel op de website.
Is het niet zo dat als je een verkiezingsfolder verspreid, je daarin duidelijk je belangrijkste partijpunten formuleert? Ik vond het maar losse flodders die weinig raakvlakken hebben met daadwerkelijke maatschappelijke thema's (afgezien van bestrijden van bio-industrie en aanpakken dierenmishandeling)
pi_43750172
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Is het niet zo dat als je een verkiezingsfolder verspreid, je daarin duidelijk je belangrijkste partijpunten formuleert? Ik vond het maar losse flodders die weinig raakvlakken hebben met daadwerkelijke maatschappelijke thema's (afgezien van bestrijden van bio-industrie en aanpakken dierenmishandeling)
Ik moet bekennen dat ik de folder ook niet erg sterk vindt. Daarentegen is bestrijding van de bioindustrie het belangrijkste maatschappelijke thema voor mij persoonlijk, wat een stem voor de PvdD geheel rechtvaardigd.
pi_43755214
Ach ja, ze kunnen niet alles in zo'n foldertje proppen.
Die folder van de SP vind ik ook niet echt geweldig trouwens (algemeen beschouwd).

In ieder geval, mijn stem heeft de Partij voor de Dieren zeker weten. Ik hoop dat ze minsten 1 zetel halen, maar meer zou natuurlijk nog geweldiger zijn.

Wat ik me nou afvraag hè? De mensen die zeuren over dat de PvdD alleen maar voor dieren opkomt en geen standpunten zou hebben over bv. hypotheekrente-aftrek, vraag jezelf dan eens serieus af wat nou in godsnaam belangrijk is? Wat geld of het leven van duizenden, miljoenen levende wezens? En dan worden de mensen die voor het laatste kiezen gek of beperkt genoemd. Hoeveel euro-tekens heb je dan wel niet voor je ogen?

Gisteren was Marianne overigens bij Lijst 0, was leuk om te zien. Gingen ze een zeehond vrijlaten bij Terschelling.
pi_43755623
Mijn stem hebben ze .
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 november 2006 @ 19:42:07 #58
862 Arcee
Look closer
pi_43758746
Marianne Thieme ( ) profileert zich wel als een 1-punts-partij, hoor.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 21 november 2006 @ 19:43:33 #59
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43758799
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 19:42 schreef Arcee het volgende:
Marianne Thieme ( ) profileert zich wel als een 1-punts-partij, hoor.
Ja, je ziet de onervarenheid wel. Aan de andere kant mag ze ook niet uitpraten van de 'leiding'.
pi_43759203
De dingen die ik hier vandaag heb getypt, heb ik in het afgelopen tv-debat in het kwadraat bevestigd gezien. Het is werkelijk een GAVE, wanneer je elk probleem in Nederland weet terug te redeneren op dieren.

On-voor-stel-baar gewoon. Echt een verloren stem.
  dinsdag 21 november 2006 @ 19:56:19 #61
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43759388
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 19:52 schreef dVTB het volgende:
De dingen die ik hier vandaag heb getypt, heb ik in het afgelopen tv-debat in het kwadraat bevestigd gezien. Het is werkelijk een GAVE, wanneer je elk probleem in Nederland weet terug te redeneren op dieren.

Volgens mij stem je op programma-punten en niet op de beste debater.
Wel druipt de onervarenheid eraf. Persoonlijk vind ik dat voor zo'n partij niet zo erg. Of vond je Olaf wel sterk overkomen?

Maar goed.. het is natuurlijk ook zo dat je alles als je wilt positief/negatief ziet.
pi_43759537
quote:

Ik vond dat ze het juist opvallend vaak over andere onderwerpen had dan dieren, voor een partij genaamd Partij voor de Dieren. Maar ze vindt dierenwelzijn gewoon (terecht) een heel belangrijk onderwerp waar te weinig aandacht voor is in de politiek, dus heeft zij het er geregeld over.
pi_43759813
ik vond haar wel goed, vooral het slotwoord.

die Stuger blunderde enorm. drie keer deed hij z'n kinder/puberpartij verhaaltje.
  dinsdag 21 november 2006 @ 20:06:22 #64
74844 GaRleC
bamosenlamus.nl
pi_43759829
Ik stem op partij vd dieren
http://www.bamosenlamus.nl .... Het trio dat geen 3 namen nodig heeft !
  dinsdag 21 november 2006 @ 20:07:16 #65
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43759873
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 20:06 schreef Caesu het volgende:
Het slotwoord was idd dik in orde!
pi_43760307
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:32 schreef TechXP het volgende:

[..]

Je hoeft geen veg te zijn om er lid van te zijn of om er op te stemmen hoor...
tja
sommigen snappen het niet, more bv
waarom zou je stemmen als je per se vegetarier bent??
fijne logica ook weer
pi_43760358
ze is lekker+ lief
Maargoed ga helaas wel op iemand anders stemmen.
  dinsdag 21 november 2006 @ 23:58:50 #68
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43768883
quote:

Tsja dat mag je vinden. Waarschijnlijk vind ik waar jij op stemt ook een verloren stem.

Ik zag in het debat dat Marianne heel goed vanuit de visie redeneerde van de partij voor de dieren.

Overigens.. wel een enorm verschil om zo een debat niet op tv te zien maar in het echt Is toch wel een beetje anders.
pi_43768923
"om over de rug van dieren in de politiek te komen"
aldus Freek
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 22 november 2006 @ 02:06:52 #70
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43771538
Ze begon wat matig maar herstelde zich wel top
Al was de camera-positie irritant.
  woensdag 22 november 2006 @ 06:01:12 #71
136 V.
pi_43772068
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:59 schreef zhe-devilll het volgende:
"om over de rug van dieren in de politiek te komen"
aldus Freek
Ik heb Freek niet gezien, maar ik néém aan dat iedere lijsttrekker door de molen ging.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 22 november 2006 @ 09:58:00 #72
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43774035
quote:
Op woensdag 22 november 2006 06:01 schreef Verbal het volgende:

Ik heb Freek niet gezien, maar ik néém aan dat iedere lijsttrekker door de molen ging.
Jep geloof van wel. Heb maar klein stuk gezien.
  woensdag 22 november 2006 @ 10:55:19 #73
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_43775342
Mijn stem hebben ze.!
De andere partijen richten zich wel op financien onderwijs etc.
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_43777751
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 20:06 schreef Caesu het volgende:
Slotwoord was goed, al blunderde ze op het laatst door het woordje niet te vergeten in de zin
"gelukkig willen steeds meer mensen bij die 9 van de 10 kiezers horen"

Maar dat zij haar vergeven... zo maar eens richting stemkantoor.
  woensdag 22 november 2006 @ 12:48:19 #75
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43778419
Niet heeft ze gezegd hoor.. tenminste ik heb dat geloof gewoon gehoord. En ik stond 3 meter van Marianne vandaan Maar ik zal eens gaan terugluisteren.
pi_43778683
Mijn stem hebben ze
Eenmalig btw. Nu mogen ze van mij 4 jaar lang wetsvoorstellen afvuren om het laatste ethische gat van onze maatschappij te dichten. Daarna weer wegwezen/ opgaan in Groenlinks. Bovendien is de rest van het programma eigenlijk een soort PvdA-programma met veel goede standpunten en hebben ze capabele mensen zonder radicaal randje.
  woensdag 22 november 2006 @ 13:11:54 #77
136 V.
pi_43779137
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:27 schreef Shivo het volgende:

[..]

Slotwoord was goed, al blunderde ze op het laatst door het woordje niet te vergeten in de zin
"gelukkig willen steeds meer mensen bij die 9 van de 10 kiezers horen"
Dat meende ik ook te horen. Al twijfelde ik wel of ze niet gewoon 'minder' zei op een wat onhandige manier.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 22 november 2006 @ 13:23:04 #78
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_43779498
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:57 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
...en hebben ze capabele mensen zonder radicaal randje.
En ook incapabele mensen met een radicaal randje, zoals die columnist die laatst op tv het vrouwenmeppen vanuit de arabisch cultuur aan het goedpraten was.
Ik vind het een enge partij in de dubbele betekenis van het woord.
Life is what you make it.
pi_43779575
Zo gestemd op Marianne. Hoewel ik tot op het laatst heb getwijfeld tussen haar en Rouvoet.......
.....Don't fix me, allright!
  woensdag 22 november 2006 @ 13:57:44 #80
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_43780630
Ik ga er ook op stemmen maar weet niet op wie?
  woensdag 22 november 2006 @ 15:07:56 #81
157031 roosjeroosje1988
pi_43782841
We zijn net terug van stemmen. Het was heel eng maar het is gelukkig achter de rug.
  woensdag 22 november 2006 @ 16:18:42 #82
19775 Slam
The True AoD
pi_43785625
ik twijfel nog tussen Marianne en Jan (SP), wie kan mij overtuigen ?
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
pi_43785669
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
We zijn net terug van stemmen. Het was heel eng maar het is gelukkig achter de rug.
Wat was er eng?
  woensdag 22 november 2006 @ 16:22:41 #84
157031 roosjeroosje1988
pi_43785817
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:19 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Wat was er eng?
Ik was bang dat ik verkeerd zou drukken of een black-out zou krijgen etc.
pi_43786396
Potverdikkie wat is de Marianne Thieme een lekker wijf!!
Tilburg Boven Alles
pi_43786764
partij voor dieren hoort in een kinderboerderij.. NIKS parlement.. te gek voor woorden straks moeten we allemaal vegetarisch gaan worden.
  woensdag 22 november 2006 @ 16:45:39 #87
19775 Slam
The True AoD
pi_43786819
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:44 schreef Chadi het volgende:
partij voor dieren hoort in een kinderboerderij.. NIKS parlement.. te gek voor woorden straks moeten we allemaal vegetarisch gaan worden.
flikker toch op met dat kortzichtige geleuter
  woensdag 22 november 2006 @ 17:10:47 #88
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_43787819
Ik heb op Kees van Kooten gestemd, de lijstduwer.
pi_43787877
Lekker wijf en deed gister nog aardig mee in het debat.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  woensdag 22 november 2006 @ 17:15:33 #90
157031 roosjeroosje1988
pi_43788017
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:10 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Ik heb op Kees van Kooten gestemd, de lijstduwer.
Ik op Karen van Holst Pellekaan. Ik kon eerst niet kiezen op wie uit de lijst ik moest stemmen. Ik had ook op hem kunnen stemmen ja. Er zaten wel wat bekende mensen in. Gelukkig had ik al wel besloten op wie voordat we er heen gingen.
  woensdag 22 november 2006 @ 17:16:23 #91
19775 Slam
The True AoD
pi_43788054
toch maar Marianne Thieme gestemd
  woensdag 22 november 2006 @ 17:16:58 #92
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43788074
Ik zit nu eens bij mezelf te denken. Zou ik ook overwegen op ze te stemmen als het een lelijk extreem-links mokkel was.
pi_43791160
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:18 schreef Slam het volgende:
ik twijfel nog tussen Marianne en Jan (SP), wie kan mij overtuigen ?
Simpel: wat is belangrijker? Een beter leven voor 16,5 miljoen mensen die het toch al behoorlijk goed hebben vergeleken met de rest van de wereld of het welzijn en de levens van tientallen miljoenen dieren? SP haalt toch veel zetels, Partij voor de Dieren kan elke stem gebruiken.

Ik heb overigens op Georgina Verbaan gestemd.

Niet dus, wel op Marianne Thieme.
  woensdag 22 november 2006 @ 18:49:58 #94
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43791175
Ik heb niet op ze gestemd. Zonder mij komen ze ook wel aan die ene zetel. En meer wil ik ook niet dat ze krijgen.
  woensdag 22 november 2006 @ 18:54:18 #95
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43791320
Hopelijk is de PvdD over 4 jaar niet meer nodig.
  woensdag 22 november 2006 @ 19:49:54 #96
162278 eendierheeftookgevoel
Stem partij voor de dieren
pi_43793616
Ik heb net ook gestemd op Marianne Thieme, ik ben zo ontzettend blij met deze partij, eindelijk word er ook aan de dieren gedacht. Er is zoveel dierenleed op deze wereld, en de meeste mensen denken alleen maar aan geld en file's en voor de dieren is er geen plek! Denk verder dan je eigen bestaan en wees goed voor de dieren....
  woensdag 22 november 2006 @ 19:51:44 #97
19775 Slam
The True AoD
pi_43793707
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:49 schreef Eveli het volgende:

[..]

Simpel: wat is belangrijker? Een beter leven voor 16,5 miljoen mensen die het toch al behoorlijk goed hebben vergeleken met de rest van de wereld of het welzijn en de levens van tientallen miljoenen dieren? SP haalt toch veel zetels, Partij voor de Dieren kan elke stem gebruiken.

Ik heb overigens op Georgina Verbaan gestemd.

Niet dus, wel op Marianne Thieme.
maak je niet druk, heb Marianne Thieme gestemd
  woensdag 22 november 2006 @ 21:11:34 #98
19775 Slam
The True AoD
pi_43797854
PvdD 2 of 3 zetels
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 november 2006 @ 21:13:56 #99
862 Arcee
Look closer
pi_43797978
Gefeliciteerd.
  woensdag 22 november 2006 @ 21:16:56 #100
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_43798155
pi_43798191
Mooi resultaat!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 november 2006 @ 21:17:38 #102
862 Arcee
Look closer
pi_43798205
Nu op Nederland 1.
pi_43798570
  woensdag 22 november 2006 @ 21:24:25 #104
157031 roosjeroosje1988
pi_43798617
  woensdag 22 november 2006 @ 21:26:35 #105
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_43798720
Verspilling van drie zetels
pi_43799098
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:26 schreef Maerycke het volgende:

PvdD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
pi_43799211
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:44 schreef Chadi het volgende:
Joh, ga toch lekker voetballen. Dombo.
  woensdag 22 november 2006 @ 21:33:57 #108
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43799224
Ik vind het wat veel. Had best een zetel minder gemogen, maar wel positief voor de dieren dat ze eindelijk aandacht zullen krijgen.
Eindelijk normale straffen voor dierenmishandeling?
pi_43799473
3 zetels!

Ik had gehoopt op 2, maar 3 is ook goed. Moeten er alleen niet teveel worden. Tis en blijft een one-issue partij die het kabinet moet aanspreken op wanbeleid mbt dierenrechten e.d.

Mijn stem had ze iig
pi_43799696
Nogmaals: Partij voor de Dieren, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

woensdag 22 november 2006 @ 23:24:41 #111
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43804493
Live vanaf de verkiezingsavond.. het is enorm gezellig en de sfeer zit erin.

Ik heb foto's online gezet:

http://www.partijvoordedieren.nl/content/view/198

De 2 gaan we halen Wellicht nog de drie als de grote steden binnen komen
  woensdag 22 november 2006 @ 23:26:42 #112
157031 roosjeroosje1988
pi_43804605
Op welk persoon hebben jullie eigenlijk allemaal gestemd?
  woensdag 22 november 2006 @ 23:28:47 #113
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43804727
A'dam moet natuurlijk nog binnenkomen. Ik denk dat dat Groenlinks wel weer naar 8 helpt en PvdD naar 3.
pi_43804879
Jeeeeeeeeeeeeeej

Ik heb op Marianne gestemd!
  woensdag 22 november 2006 @ 23:47:34 #115
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_43805706
quote:
Op woensdag 22 november 2006 23:26 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Kees van Kooten.
  woensdag 22 november 2006 @ 23:55:45 #116
157031 roosjeroosje1988
pi_43806086
quote:
Op woensdag 22 november 2006 23:47 schreef SpankTheMonkey het volgende:

[..]

Kees van Kooten.
Ik heb ook op een bekend iemand gestemd. Ik ken haar van Loenatik. Zo'n serie die ik eerst altijd keek en waar ik alle videobanden van heb. Niet echt een argument ofzo. Maar wel dat ze nu zetels hebben.
  donderdag 23 november 2006 @ 00:38:29 #117
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_43807786
quote:
Marianne
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_43808417
quote:
Nou ja, laat ik dan toch ook maar mijn felicitaties over brengen. Gefeliciteerd PvdD.
  donderdag 23 november 2006 @ 01:04:11 #119
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_43808712
quote:
Gewoon op Marianne
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 23 november 2006 @ 01:04:51 #120
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43808728
Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr... echt geweldig.. een enorme doorbraak.. de internationale pers zal dit oppakkken.. zoveel mensen sullen geinspireerd worden en gemotiveerd door dit bericht.. Een doorbraak
pi_43809824
quote:
Op donderdag 23 november 2006 01:04 schreef TechXP het volgende:
Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr... echt geweldig.. een enorme doorbraak.. de internationale pers zal dit oppakkken.. zoveel mensen sullen geinspireerd worden en gemotiveerd door dit bericht.. Een doorbraak
"sullen geinspireerd worden en gemotiveerd door dit bericht?"
Niet echt een mooie nederlandse zin Maar ok, we begrijpen je punt

Wie heeft ze overigens al gefeliciteerd met de overwinning??
http://www.partijvoordedieren.nl/content/view/119
pi_43809988
Ik heb ook op de PvdD gestemd! Marianne Thieme!!!
  donderdag 23 november 2006 @ 02:31:57 #123
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_43810251
quote:
Op donderdag 23 november 2006 01:54 schreef Refragmental het volgende:

Wie heeft ze overigens al gefeliciteerd met de overwinning??
Ik niet, maar ik was wel van plan om Herben een mailtje te sturen Wat een gebrabbel van hem over het bestaansrecht van de Partij voor de Dieren. Gelukkig zijn de kiezers het niet met hem eens.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 23 november 2006 @ 07:12:29 #124
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_43810862
Hartstikke goed
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 23 november 2006 @ 08:23:00 #125
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43811366
quote:
Op donderdag 23 november 2006 01:54 schreef Refragmental het volgende:
"sullen geinspireerd worden en gemotiveerd door dit bericht?"
Niet echt een mooie nederlandse zin Maar ok, we begrijpen je punt
Haha.. ja ik was niet helemaal helder meer gisterenavond
  donderdag 23 november 2006 @ 08:41:24 #126
28033 Pek
je moet wat
pi_43811527

Nog nooit zo'n goed gevoel gehad bij mijn stem als deze keer, toch een partij erbij in de Kamer met een eigen geluid en dat kan nooit slecht zijn

En die diertjes hè
Ze houden van je of ze haten je, maar ze zijn tenminste eerlijk, altijd. Wat je van veel mensen niet kunt zeggen
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_43811886
Het hangt erom of er een diervriendelijke meerderheid gaat komen.
  donderdag 23 november 2006 @ 09:52:30 #128
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 23 november 2006 @ 09:58:50 #129
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_43812506
quote:
Op donderdag 23 november 2006 09:52 schreef pfaf het volgende:
Die speech na afloop. Zo onwennig.
Succes Marianne!
Yep, niet echt een spreker, maar goed, wat niet is, kan nog komen...
pi_43812546
Hoop dat ze paar goeie dingen kunnen doen voor Mens en Dier!!
pi_43812553
quote:
Op donderdag 23 november 2006 08:41 schreef Pek het volgende:

Nog nooit zo'n goed gevoel gehad bij mijn stem als deze keer,
Hier idem dito!

pi_43812681
Heb niet op ze gestemd maar ben wel blij dat ze zetels hebben!
  Moderator donderdag 23 november 2006 @ 10:30:24 #133
155227 crew  Guppy
dus
pi_43813091
ik zit erover te denken om lid te worden van de PvdD, ik wil ze op die manier steunen, naast mijn stem.
als je lid wordt voor een jaar, wat houd t dan allemaal in? ben je dan 'gewoon lid' of krijg je bijv. ook een nieuwsbrief of zo? zijn hier leden die me meer kunnen vertellen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_43813215
moet je op de site kijken denk ik!
  Moderator donderdag 23 november 2006 @ 10:37:59 #135
155227 crew  Guppy
dus
pi_43813238
daar kan ik t niet vinden...? maar wel hoe je lid moet worden en zo, dus daar ga ik dan naar toe ik zou t alleen wel leuk vinden als je ook op de hoogte wordt gehouden van de vorderingen van de partij, snap je
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 23 november 2006 @ 10:41:04 #136
136 V.
pi_43813309
quote:
Op donderdag 23 november 2006 09:14 schreef prinsrob het volgende:
Het hangt erom of er een diervriendelijke meerderheid gaat komen.
Waar hangt dat precies om?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 23 november 2006 @ 10:41:38 #137
136 V.
pi_43813318
O ja, geV.liciteerd, mede PvdD-stemmers

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 23 november 2006 @ 10:43:06 #138
136 V.
pi_43813350
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:26 schreef Maerycke het volgende:
Nonsens. Ik vind het prima dat je het niet eens bent met de standpunten of het feit dat ze verkozen zijn. Maar die arrogantie om het verspilling te noemen. Ik vind jou een verspilling van ruimte. En nu?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 23 november 2006 @ 10:46:32 #139
157031 roosjeroosje1988
pi_43813449
Ik heb op haar gestemd:

Ik wou op iemand stemmen die ik 'ken' en dat waren er een paar van de lijstduwers.
pi_43813516
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:37 schreef Guppyfriend het volgende:
daar kan ik t niet vinden...? maar wel hoe je lid moet worden en zo, dus daar ga ik dan naar toe ik zou t alleen wel leuk vinden als je ook op de hoogte wordt gehouden van de vorderingen van de partij, snap je
Ga er wel vanuit dat dat gebeurd maar weet niet zeker uiteraard!
  Moderator donderdag 23 november 2006 @ 10:53:06 #141
155227 crew  Guppy
dus
pi_43813628
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:48 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Ga er wel vanuit dat dat gebeurd maar weet niet zeker uiteraard!
ik ook wel een beetje, maar zoek het wel uit tenzij er hier mensen zijn die het weten, en die het eerder vinden dan mij
  donderdag 23 november 2006 @ 11:00:06 #142
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43813825
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:30 schreef Guppyfriend het volgende:
ik zit erover te denken om lid te worden van de PvdD, ik wil ze op die manier steunen, naast mijn stem.
als je lid wordt voor een jaar, wat houd t dan allemaal in? ben je dan 'gewoon lid' of krijg je bijv. ook een nieuwsbrief of zo? zijn hier leden die me meer kunnen vertellen?
Dan ben je een lid. En kan je stemrecht krijgen op congres. Ook krijg je als je je e-mailadres opgeeft een nieuwsbrief. Je kan je ook aanmelden bij een werkgroep en dan kan je lokaal bezig zijn met reageren op dieronvriendelijke dingen en meehelpen met stands etc.

De Provinciale Verkiezingen komen er aan!
  † In Memoriam † donderdag 23 november 2006 @ 11:00:14 #143
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_43813829
PvdD, echt het allerbelachelijkste wat deze verkiezingen voort hebben gebracht.
Carpe Libertatem
  donderdag 23 november 2006 @ 11:01:25 #144
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43813857
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Sowieso wordt de website zo actueel mogelijk gehouden. En je kan Marianne volgen op haar weblog
  Moderator donderdag 23 november 2006 @ 11:20:02 #145
155227 crew  Guppy
dus
pi_43814280
ja, inderdaad, het is een leuke website!
moet/mag bij de proviniale verkiezingen weer iedereen stemmen? (ik heb nooit zo goed opgelet bij maatschappijleer...)
pi_43814332
Toch leuk dat ze 2 zetels hebben behaald. Ik heb niet op de partij gestemd, maar de denigrerende manier waarop naar dieren wordt gekeken in Nederland vind ik misselijkmakend.
Houd van een lijntje.
  donderdag 23 november 2006 @ 11:23:25 #147
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43814355
Gefeliciteerd, . Twee zetels, dat is best wat.
1 kernfysicus
pi_43814384
Twee zetels. Alleen wat jammer van die derde, maar D66 mag die van mij ook best hebben.
  Moderator donderdag 23 november 2006 @ 11:26:35 #149
155227 crew  Guppy
dus
pi_43814426
anders is het ook zo sneu voor Alexander Pechtold
  donderdag 23 november 2006 @ 11:26:51 #150
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43814430
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:24 schreef Petera het volgende:
Twee zetels. Alleen wat jammer van die derde, maar D66 mag die van mij ook best hebben.
Dan komt degene waar ik op heb gestemd tenminste ook nog in de kamer.
1 kernfysicus
  donderdag 23 november 2006 @ 11:26:54 #151
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_43814431
Partij voor de dieren, hoe verzinnen ze het? In Nederland is het mogelijk.
Ben benieuwd wanneer dieren stemrecht krijgen of een paspoort. PvdD kan ik echt niet serieus nemen.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_43814458
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:26 schreef DarkManta het volgende:
Ben benieuwd wanneer dieren stemrecht krijgen of een paspoort. PvdD kan ik echt niet serieus nemen.
Er mag best wel wat meer aandacht worden besteed aan het dierenleed. Niks mis mee.
Houd van een lijntje.
  donderdag 23 november 2006 @ 11:34:43 #153
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43814653
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:20 schreef Guppyfriend het volgende:
ja, inderdaad, het is een leuke website!
moet/mag bij de proviniale verkiezingen weer iedereen stemmen? (ik heb nooit zo goed opgelet bij maatschappijleer...)
Ja.. iedereen die 18 jaar of ouder is he
  Moderator donderdag 23 november 2006 @ 11:34:58 #154
155227 crew  Guppy
dus
pi_43814660
quote:
Onze paarden hebben een paspoort, dat hoort bij de chip die ze tegenwoordig moeten hebben.
  donderdag 23 november 2006 @ 11:35:27 #155
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43814672
quote:
Je neemt de PvdD niet serieus, maar jij reageert niet eens serieus.
  Moderator donderdag 23 november 2006 @ 11:36:59 #156
155227 crew  Guppy
dus
pi_43814715
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:34 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ja.. iedereen die 18 jaar of ouder is he
oke, dan ben ik er ook weer bij
  donderdag 23 november 2006 @ 11:40:23 #157
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_43814798
Oe nu heb ik de dierenliefhebbers op hun staartje getrapt.

Meer aandacht aan dierenleed etc. uiteraard. Maar om daar een hele partij voor te gaan oprichten, nou nee. Organisaties die voor dieren opkomen doen al genoeg.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  donderdag 23 november 2006 @ 11:42:51 #158
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43814878
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:40 schreef DarkManta het volgende:
Meer aandacht aan dierenleed etc. uiteraard. Maar om daar een hele partij voor te gaan oprichten, nou nee. Organisaties die voor dieren opkomen doen al genoeg.
Als je je verdiept in waarom de PvdD opgericht is had je dit antwoord ook niet gegeven.
  donderdag 23 november 2006 @ 11:46:00 #159
136 V.
pi_43814972
quote:
Ben benieuwd wanneer dieren stemrecht krijgen of een paspoort.
Een dierenpaspoort is er allang.
quote:
PvdD kan ik echt niet serieus nemen.
You could have fooled me

Maar dat ligt echt aan jouw beperkingen, hoor.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 23 november 2006 @ 11:46:53 #160
136 V.
pi_43814997
quote:
Mij niet hoor. Daar heb je de kwalificaties niet voor.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43815034
quote:

Ach er zijn ook partijen die zich alleen tegen moslims richten.
Houd van een lijntje.
  donderdag 23 november 2006 @ 11:53:58 #162
136 V.
pi_43815199
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:48 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Ach er zijn ook partijen die zich alleen tegen moslims richten.
...maar die zijn dan wèl weer redelijk diervriendelijk.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43815296
Is dat zo? Ik heb geen moeite gedaan om naar hun standpunten te kijken.
Houd van een lijntje.
pi_43815300
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:00 schreef Boze_Appel het volgende:
PvdD, echt het allerbelachelijkste wat deze verkiezingen voort hebben gebracht.
Waarom, wat is er zo idioot aan ook een beetje aan de miljoenen dieren in nederland denken?
Wat is er zo erg aan een beetje aan het milieu denken, dat er een partij in de kamer zit die af en toe kan roepen he hallo dat geld is heel leuk hoor, maar denken we er nog wel aan dat we het over levende wezens hebben?
pi_43815320
En Nederland heeft weer wereldgeschiedenis geschreven. Een dierenpartij in het nationale parlement!
Daarnaast een diervriendelijke meerderheid (alle partijen minus CDA en VVD) in het parlement dus dat wordt 4 jaar lang als een gek wetsvoorstellen er doorheen loodsen!
pi_43815396
quote:
Psssttttt heel veel dieren hebben al een paspoort, mijn honden en katten hebben een europees paspoort bv
Dat is al een tijdje zo hoor

En nogmaals, wat is er mis met een beetje aan hun welzijn denken, dat ook ter sprake brengen ipv alleen die koude berekeningen over geld en bedrijf waarin dieren eenheden genoemd worden en er alleen gekeken wordt naar productie?
Als tegengewicht voor de enorm invloedrijke vleesindustrie die zelfs adviezen van de wereldgezondheidsraad tegenhoudt, dat die algemeen bekend worden....
  donderdag 23 november 2006 @ 11:59:43 #167
136 V.
pi_43815398
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:56 schreef Erwtensoep het volgende:
Kijk maar:
quote:
Dierenrechten/dierenwelzijn:

- Rechten van het dier in de Grondwet
- Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars
- Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren
- Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)
- Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113
- Strenger naleven verbod op ritueel ‘thuisslachten'
En die laatste uiteraard niet gericht tegen niet-islamieten

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43815425
Ik vond deze partij erg vreemd aandoen. Thieme mag daan een lekker vrouwtje zijn, maar vam debatteren heeft ze (nog) geen kaas gegeten. Echt elk onderwerp werd op het milieu en dieren betrokken. Moe word je ervan. Ik had echt zoiets van: 'he, niet weer he'.
pi_43815451
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:57 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
En Nederland heeft weer wereldgeschiedenis geschreven. Een dierenpartij in het nationale parlement!
Daarnaast een diervriendelijke meerderheid (alle partijen minus CDA en VVD) in het parlement dus dat wordt 4 jaar lang als een gek wetsvoorstellen er doorheen loodsen!
Ik ben op wilders zijn overwinning na best wel trots zelfs op nederland, "we" hebben gekozen voor een socialer beleid, voor mens en dier!
  donderdag 23 november 2006 @ 12:03:54 #170
157031 roosjeroosje1988
pi_43815529
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:56 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik ook niet.
pi_43815882
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

Kijk maar:
[..]

V.
Dat zijn mooie punten.

En inderdaad bij dat laatste punt even naschoppen naar de islam
Houd van een lijntje.
  donderdag 23 november 2006 @ 12:52:20 #172
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_43816897
Als een dergelijke partij in de tweede kamer gekozen wordt dan betekent dat zonder meer dat het heel erg goed gaat met Nederland. Maar of het er ook beter van wordt?
  donderdag 23 november 2006 @ 13:06:52 #173
136 V.
pi_43817317
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:52 schreef Schanulleke het volgende:
Als een dergelijke partij in de tweede kamer gekozen wordt dan betekent dat zonder meer dat het heel erg goed gaat met Nederland.
Dat ben ik niet per se met je eens.
quote:
Maar of het er ook beter van wordt?
Ik denk van wel. Ik ben al het gedoe over 'de economie' nogal zat. Ja, een fatsoenlijke economie is nodig, maar niet ten koste van alles.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43817437
quote:
- Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)
Teveel Animal Planet gekeken, die gasten.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  donderdag 23 november 2006 @ 13:12:04 #175
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43817503
quote:

[..]

Kijk maar:
[..]

V.
Wat een belachelijke punten .

Gelukkig zullen die nooit uitgevoerd gaan worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_43817581
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

quote:
- Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars
- Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren
Mag je mij uitleggen wat hier belachelijk aan is.
Houd van een lijntje.
  donderdag 23 november 2006 @ 13:15:50 #177
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43817630
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:14 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

[..]

Mag je mij uitleggen wat hier belachelijk aan is.
Die minimumstraf is nog wel redelijk, maar dat verbod op het houden van dieren is gewoon absurd. Hoe willen ze dat ooit controleren ?
  donderdag 23 november 2006 @ 13:16:11 #178
136 V.
pi_43817643
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het zijn zo'n beetje de minst belachelijke punten van Wilders' partij.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 23 november 2006 @ 13:18:29 #179
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43817720
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

Het zijn zo'n beetje de minst belachelijke punten van Wilders' partij.
Nee, eerder de meest belachelijke. Wilders stemmen is sowieso niet slim.
  donderdag 23 november 2006 @ 13:21:54 #180
136 V.
pi_43817866
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, eerder de meest belachelijke. Wilders stemmen is sowieso niet slim.
Dat laatste ben ik met je eens. Dat eerste niet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43818905
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:27 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Er mag best wel wat meer aandacht worden besteed aan het dierenleed. Niks mis mee.
Eens!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 23 november 2006 @ 14:19:23 #182
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_43819724
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:06 schreef Verbal het volgende:

Ik denk van wel. Ik ben al het gedoe over 'de economie' nogal zat. Ja, een fatsoenlijke economie is nodig, maar niet ten koste van alles.

V.
Het is leuk dat de welvaart zo enorm hoog is in dit land dat er genoeg mensen zijn die zich het lot van dieren zo aantrekken dat ze daar hun kostbare stem aan kado doen. Nu denk ik niet dat de twee zetels, zeker in combinatie met het gebrek aan regie en ervaring bij deze partij, zoden aan de dijk zal zetten, maar stel nou eens dat ze daadwerkelijk invloed zouden hebben en hun zin zouden krijgen. De economie wordt dan achtergesteld en zal krimpen. Met opkomende markten in oost-europa en azie zullen we snel voorbij gestreefd worden en afglijden naar het bedenkelijke niveau van een voormalig oostblok economietje. En dan moet je je eens voor de geest halen hoe er in dat soort landen, met een dergeljike welvaart (of het gebrek eraan), met dieren om wordt gegaan. Ik denk zodoende dat uiteindelijk een stem voor de PvdD een stem voor meer dierenleed zal zijn. Maar goed, de tijd zal het uitwijzen, voor mij is het net zo goed koffiedik kijken als voor een ander. Al snap ik persoonlijk echt niet dat mensen zo eenzijdig voor een one-issue partij kunnen gaan. Maak er dan tenminste de partij voor de natuur van oid, daar kan je tenminste op meer fronten mee vooruit. Maar ja, natuur heeft ook zijn dieronvriendelijke aspecten, dus dat zal ook wel niet wenselijk zijn.
pi_43819887
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:19 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Het is leuk dat de welvaart zo enorm hoog is in dit land dat er genoeg mensen zijn die zich het lot van dieren zo aantrekken dat ze daar hun kostbare stem aan kado doen. Nu denk ik niet dat de twee zetels, zeker in combinatie met het gebrek aan regie en ervaring bij deze partij, zoden aan de dijk zal zetten, maar stel nou eens dat ze daadwerkelijk invloed zouden hebben en hun zin zouden krijgen. De economie wordt dan achtergesteld en zal krimpen. Met opkomende markten in oost-europa en azie zullen we snel voorbij gestreefd worden en afglijden naar het bedenkelijke niveau van een voormalig oostblok economietje. En dan moet je je eens voor de geest halen hoe er in dat soort landen, met een dergeljike welvaart (of het gebrek eraan), met dieren om wordt gegaan. Ik denk zodoende dat uiteindelijk een stem voor de PvdD een stem voor meer dierenleed zal zijn. Maar goed, de tijd zal het uitwijzen, voor mij is het net zo goed koffiedik kijken als voor een ander. Al snap ik persoonlijk echt niet dat mensen zo eenzijdig voor een one-issue partij kunnen gaan. Maak er dan tenminste de partij voor de natuur van oid, daar kan je tenminste op meer fronten mee vooruit. Maar ja, natuur heeft ook zijn dieronvriendelijke aspecten, dus dat zal ook wel niet wenselijk zijn.
Ik denk dat de invloed van partijen als SP en PvdA veel eerder Nederland dreigt te veranderen in een 'oostblok economietje' dan de PvdD. Het is zelfs zo dat een van de redenen dat ik PvdD heb gestemd is dat ik de andere diervriendelijke partijen als SP, GL en PvdA te socialistisch vind. Ik ben liberaal maar vind ook dat er veel aandacht moet zijn voor dier en milieu, dan is de PvdD de beste optie
Echt onzin om met 2 zetels voor deze partij te waarschuwen dat deze Nederland zou kunnen veranderen in een oostblokeconomie.
pi_43819906
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:24 schreef Perun het volgende:

[..]

Ik denk dat de invloed van partijen als SP en PvdA veel eerder Nederland dreigt te veranderen in een 'oostblok economietje'
  donderdag 23 november 2006 @ 14:27:20 #185
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43819960
@Schanulleke...: Wellicht zou je het partijprogramma eens moeten doorlezen. Dat je de naam een beetje raar vind.. tsja ok.. maar de partij staat juist voor mens, dier en natuur & milieu.
pi_43819977
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:25 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Lees eens waar ik op reageerde, is nog steeds zwaar overdreven natuurlijk.
  donderdag 23 november 2006 @ 14:32:13 #187
136 V.
pi_43820102
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:19 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Het is leuk dat de welvaart zo enorm hoog is in dit land dat er genoeg mensen zijn die zich het lot van dieren zo aantrekken dat ze daar hun kostbare stem aan kado doen. Nu denk ik niet dat de twee zetels, zeker in combinatie met het gebrek aan regie en ervaring bij deze partij, zoden aan de dijk zal zetten, maar stel nou eens dat ze daadwerkelijk invloed zouden hebben en hun zin zouden krijgen. De economie wordt dan achtergesteld en zal krimpen. Met opkomende markten in oost-europa en azie zullen we snel voorbij gestreefd worden en afglijden naar het bedenkelijke niveau van een voormalig oostblok economietje.
Het is dit soort denken waar ik mij tegen verzet. 'We kunnen niet fatsoenlijk en duurzaam doen, want dat betekent hel en verdoemenis. We zijn veroordeeld tot comsumeren'. Bullshit.
quote:
En dan moet je je eens voor de geest halen hoe er in dat soort landen, met een dergeljike welvaart (of het gebrek eraan), met dieren om wordt gegaan. Ik denk zodoende dat uiteindelijk een stem voor de PvdD een stem voor meer dierenleed zal zijn. Maar goed, de tijd zal het uitwijzen, voor mij is het net zo goed koffiedik kijken als voor een ander.
Precies.
quote:
Al snap ik persoonlijk echt niet dat mensen zo eenzijdig voor een one-issue partij kunnen gaan.
Ik heb daar in mijn ogen steekhoudende argumenten voor. Dat is voor mij voldoende.
quote:
Maak er dan tenminste de partij voor de natuur van oid, daar kan je tenminste op meer fronten mee vooruit.
Had gekund hoewel de natuur ook niet vergeten wordt, natuurlijk.
quote:
Maar ja, natuur heeft ook zijn dieronvriendelijke aspecten, dus dat zal ook wel niet wenselijk zijn.
Wat een simplistische denkwijze 'Al die lui van de partij voor de dieren zijn tegen de onmenselijke manier waarmee wij omgaan met dieren, en daarom zijn ze tegen tijgers, want die doden ook dieren.' Sjongejonge. Je kunt beter dan dat, hoor.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 23 november 2006 @ 14:41:40 #188
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_43820386
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:32 schreef Verbal het volgende:

[..]

Het is dit soort denken waar ik mij tegen verzet. 'We kunnen niet fatsoenlijk en duurzaam doen, want dat betekent hel en verdoemenis. We zijn veroordeeld tot comsumeren'. Bullshit.
[..]

V.
Fatsoen en durzaamheid is een mooi en nobel streven, maar als je het als nederland eenzijdig invoert roep je inderdaad armoede over jezelf af en dan zal bljiken hoezeer de PvdD een welvaartspartij is/was. Niet dat het me verder wat uitmaakt hoor, ieder land krijgt de volksvertegenwoordiging die het verdient.
pi_43820552
quote:

[..]

Kijk maar:
[..]

V.
Goede punten waar ik me prima in kan vinden (op dierenrechten in grondwet na dan). Eigenlijk triest dat dit niet door andere partijen is aangekaart,en dat er een aparte partij voor moest worden opgericht. Ik wens ze veel succes en ik hoop dat ze het erdoor krijgen.

Maar van mijn biefstukje moeten ze afblijven.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 23 november 2006 @ 14:51:13 #190
572 Sniper
Gull Catcher
pi_43820665
Jammer eigenlijk dat de partij voor pedo's niet meedeed. Ook is er wellicht een nog niet gevulde politieke niche voor necrofielen.

Dan wordt Nederland pas echt serieus genomen. Maoisten in de regering, en de kamer gevuld met liefhebbers van dieren, kinderen en lijken.
  Moderator donderdag 23 november 2006 @ 14:51:53 #191
155227 crew  Guppy
dus
pi_43820682
dierenrechten hebben niks met jouw biefstukje te maken hoor. wanneer de dierenrechten in de grondwet komen kun je ervanuitgaan dat de leverancier van jouw biefstukje een goed leven heeft gehad. zo erg is dat toch niet?
  donderdag 23 november 2006 @ 14:55:24 #192
136 V.
pi_43820792
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:47 schreef Strolie75 het volgende:

Is jouw biefstukje alleen jouw biefstukje als het een rotleven heeft gehad?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 23 november 2006 @ 14:56:06 #193
136 V.
pi_43820815
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:51 schreef Sniper het volgende:
Jammer eigenlijk dat de partij voor pedo's niet meedeed. Ook is er wellicht een nog niet gevulde politieke niche voor necrofielen.

Dan wordt Nederland pas echt serieus genomen. Maoisten in de regering, en de kamer gevuld met liefhebbers van dieren, kinderen en lijken.
Wat klaag je nou? De partij voor domme klootzakken is er toch ook met 9 zetels? Is dat niet genoeg voor je?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43820962
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:55 schreef Verbal het volgende:
Is jouw biefstukje alleen jouw biefstukje als het een rotleven heeft gehad?

V.
Nee. Vlees moet van goede kwaliteit zijn, en de dieren moeten een goed leven hebben gehad. En daar wil ik best wat meer voor betalen. Ik koop nu ook altijd vlees bij de Keurslager en niet bij de supermarkt.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_43820971
Partij vd Dieren. Wat een lachertje! Denk je nou echt dat 120.000 mensen hier op gestemd hebben omdat ze het zo erg vinden voor de diertjes? Natuurlijk niet. Het zijn gewoon mensen die de politiek niet volgen maar toch iets willen stemmen. Nederland is juist een van de landen waar dieren het beste behandeld worden. Een koe verdient hier nog meer dan een kind in Rusland! Echt belachelijk dat zo'n partij 2 zetels krijgt.
  Moderator donderdag 23 november 2006 @ 15:10:24 #196
155227 crew  Guppy
dus
pi_43821275
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:01 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Nee. Vlees moet van goede kwaliteit zijn, en de dieren moeten een goed leven hebben gehad. En daar wil ik best wat meer voor betalen. Ik koop nu ook altijd vlees bij de Keurslager en niet bij de supermarkt.
dan maakt t in principe voor jou toch niet uit dat er dierenrechten in de grondwet staan? dierenrechten betekent niet dat iedereen verplicht vegetarisch moet worden.
pi_43821897
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:47 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Goede punten waar ik me prima in kan vinden (op dierenrechten in grondwet na dan). Eigenlijk triest dat dit niet door andere partijen is aangekaart,en dat er een aparte partij voor moest worden opgericht. Ik wens ze veel succes en ik hoop dat ze het erdoor krijgen.

De standpunten die V. opnoemde zijn volgens mij de standpunten van Wilders
  donderdag 23 november 2006 @ 15:29:14 #198
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43821919
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:01 schreef Raski het volgende:
Partij vd Dieren. Wat een lachertje! Denk je nou echt dat 120.000 mensen hier op gestemd hebben omdat ze het zo erg vinden voor de diertjes? Natuurlijk niet. Het zijn gewoon mensen die de politiek niet volgen maar toch iets willen stemmen. Nederland is juist een van de landen waar dieren het beste behandeld worden. Een koe verdient hier nog meer dan een kind in Rusland! Echt belachelijk dat zo'n partij 2 zetels krijgt.
Weer iemand met geen verstand van zaken.
pi_43821966
quote:

[..]

Of zoals ik ergens ander gehoord heb... accijnsen op bioindustrievlees
En als het mogelijk is, korting op streng gecontroleerd scharrelvlees.

De mensen die willen dat dieren lijden moeten het maar voelen in hun beurs!
  Moderator donderdag 23 november 2006 @ 15:38:29 #200
155227 crew  Guppy
dus
pi_43822221
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:28 schreef Refragmental het volgende:

[..]

De standpunten die V. opnoemde zijn volgens mij de standpunten van Wilders
zijn inderdaad standpunten van Wilders, maar dat was om aan te tonen dat Wilders ook dierenrechten in zijn programma heeft staan.
  donderdag 23 november 2006 @ 15:40:35 #201
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43822314
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:29 schreef TechXP het volgende:

[..]

Weer iemand met geen verstand van zaken.
Nee, weer iemand de terecht klaagt.

Want zeg nou zelf, bijna niemand leest het partijprogramma. En afgaan op die Thieme is al helemaal erg, na die blamage op dat lijsttrekkersdebat.
  donderdag 23 november 2006 @ 15:45:31 #202
136 V.
pi_43822494
quote:

[..]

Nee. Vlees moet van goede kwaliteit zijn, en de dieren moeten een goed leven hebben gehad. En daar wil ik best wat meer voor betalen.
Dan zijn we het toch eens

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 23 november 2006 @ 15:46:47 #203
136 V.
pi_43822533
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:01 schreef Raski het volgende:
Partij vd Dieren. Wat een lachertje! Denk je nou echt dat 120.000 mensen hier op gestemd hebben omdat ze het zo erg vinden voor de diertjes? Natuurlijk niet. Het zijn gewoon mensen die de politiek niet volgen maar toch iets willen stemmen.
Ja. Dat is het
quote:
Nederland is juist een van de landen waar dieren het beste behandeld worden.
Ja hoor. Droom lekker verder.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 23 november 2006 @ 16:25:43 #204
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43823800
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:40 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, weer iemand de terecht klaagt.
Nee, want deze persoon heeft zich gewoon niet verdiept in de zaken. En weet dus totaal niet dat we als NL achterlopen op diverse landen. En dat we erg dieronvriendelijk bezig zijn.
quote:
Want zeg nou zelf, bijna niemand leest het partijprogramma
Hoe weet jij dat nou? Dat programma wordt volgens de statistieken veel gelezen.
Plus dat de website door tienduizenden mensen is bezocht in de afgelopen dagen.
quote:
. En afgaan op die Thieme is al helemaal erg, na die blamage op dat lijsttrekkersdebat.
Dat ging perfect! Ok.. wellicht dat jij daar een andere mening over had, maar ik denk dat elke adviseur zou zeggen dat je niet tussen die vechtende kemphanen (wilders e.d.) moet gaan proberen te komen. Ze heeft kernachtig gereageert en de visie van de partij doorgegeven.

Maar goed.. jij vind de partij niets... dus ben je gewoon negatief erover.
pi_43824853
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die minimumstraf is nog wel redelijk, maar dat verbod op het houden van dieren is gewoon absurd. Hoe willen ze dat ooit controleren ?
Zoals ze dat in australie en amerika al jaren doen?

Dus gewoon een beetje in de gaten houden en hele nare, hoge boete's voor degene die dat verbod aan zijn laars lapt.
pi_43825067
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:41 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Fatsoen en durzaamheid is een mooi en nobel streven, maar als je het als nederland eenzijdig invoert roep je inderdaad armoede over jezelf af en dan zal bljiken hoezeer de PvdD een welvaartspartij is/was. Niet dat het me verder wat uitmaakt hoor, ieder land krijgt de volksvertegenwoordiging die het verdient.
Onzin, serieus, het is geen utopie om het fatsoenlijk te doen, het moet alleen gedaan worden.

Biologisch vlees bv brengt meer op dan bio-industrie shit, dus als bij wijze van spreken alle boeren over zouden gaan op biologisch telen zou de welvaart van dit land juist stijgen ipv dalen.
Vooral aangezien de biologische markt goed aan begint te halen in de wereld en het erg tactisch zou zijn daar nu goed in te springen zodat je je plaats op de markt verzekerd.

Op milieu kan gelet worden zonder welvaart schade aan te doen, ik verwijs naar een aflevering van tegenlicht geloof ik waar waar een ex wetenschapper van greenpeace en een bedrijfsarchitect die samen werkte om gebouwen te maken die echte kringlopen bevatten, die teruggeven aan de aarde ipv vervuilen.
Zij hebben bv het nieuwe gebouw van Ford gemaakt in amerika, een gebouw dat bedrijfstechnisch heel erg gunstig was, dus geen schade aan de economische belangen deed, integendeel, dit gebouw was beter dan een gewoon gebouw op dat gebied, kostenbesparend ipv geld kostend.

Zij gaan ook hele dorpen bouwen in china, hele dorpen waarbij alle gebouwen kringlopen vormen en teruggeven aan de aarde ipv vervuilen....

Het kan dus wel degelijk, het is GEEN utopie, er moet alleen de wil zijn om te veranderen.
  donderdag 23 november 2006 @ 17:13:07 #207
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43825129
1 stabiele zetel de komende decennia had genoeg geweest. Ze kunnen nu tenminste dingen op de agenda zetten, dat is het belangrijkste.
  donderdag 23 november 2006 @ 17:13:31 #208
136 V.
pi_43825139
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:10 schreef erodome het volgende:

Op milieu kan gelet worden zonder welvaart schade aan te doen, ik verwijs naar een aflevering van tegenlicht geloof ik waar waar een ex wetenschapper van greenpeace en een bedrijfsarchitect die samen werkte om gebouwen te maken die echte kringlopen bevatten, die teruggeven aan de aarde ipv vervuilen.
Cradle to Cradle

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43825302
Tnxxxxxxxxxxxxxx verbal, die bedoelde ik ja, het bewijs dat economische welvaart en goed voor de omgeving zijn prima samen kan gaan!

Nu nog de overheid zo gek krijgen dit te promoten, ik ben zeer voor het feit dat alle overheidsgebouwen om te beginnen als vb aangepast worden volgens dit princiepe
pi_43825580
@Verbal over onzekerheid diervriendelijke meerderheid:

Het is de vraag of je Wilders' partij meerekent als diervriendelijk. Zonder deze partij is het enigszins afhankelijk van wat er met de restzetel gebeurt (naar links of rechts). We hebben als diervriendelijke partijen dan:

groenlinks, d66, pvda, sp, christenunie, dierenpartij. Net wel of net niet genoeg voor een meerderheid dus.
  donderdag 23 november 2006 @ 17:32:07 #211
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43825682
7
3
32
26
6
2

is toch een meerderheid?
pi_43825856
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:32 schreef PLAE@ het volgende:

7
3
32
26
6
2

is toch een meerderheid?
Zeker, maar nog niet alle stemmen zijn geteld. D66 zit net op 3 zetels, dat kan evt. weer 2 worden. Maar als het zo blijft is dat mooi, dan kan de bio-industrie in NL in ieder geval worden afgeschaft. Hopelijk .
  donderdag 23 november 2006 @ 17:40:05 #213
162278 eendierheeftookgevoel
Stem partij voor de dieren
pi_43825919
Ik ben ontzettend blij met de 2 zetels!!

Ik hoop echt dat er nu dingen gaan veranderen voor de dieren!

Marianne en al de andere PvdD stemmers! jullie hebben een hart van goud!
  donderdag 23 november 2006 @ 17:40:57 #214
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43825945
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:40 schreef eendierheeftookgevoel het volgende:

Die username ! .
  donderdag 23 november 2006 @ 18:12:04 #215
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43826784
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:40 schreef Fir3fly het volgende:
Want zeg nou zelf, bijna niemand leest het partijprogramma.
Geldt dat specifiek voor deze partij dan?
quote:
En afgaan op die Thieme is al helemaal erg, na die blamage op dat lijsttrekkersdebat.
Ze was idd niet sterk in het debat (ervaring?). Haar slotrede vond ik wel fraai.
  donderdag 23 november 2006 @ 18:24:26 #216
157031 roosjeroosje1988
pi_43827105
Ze waren net in het Jeugdjournaal.
  donderdag 23 november 2006 @ 18:25:40 #217
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43827137
quote:
Op donderdag 23 november 2006 18:12 schreef peaceman het volgende:

[..]

Geldt dat specifiek voor deze partij dan?
Dat denk ik niet.
  donderdag 23 november 2006 @ 18:42:39 #218
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43827610
quote:
Op donderdag 23 november 2006 18:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat denk ik niet.
Precies.... en dat is precies het probleem in Nederland. Van Nistelrooy zou zeggen dat het 'ik mag je gehalte' een te belangrijke rol speelt bij de stemkeuze van mensen.
pi_43828916
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  donderdag 23 november 2006 @ 19:27:44 #220
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_43829059
probeer voor de lol eens in het buitenland uit te leggen dat er zo'n partij bestaat in Nederland
en dat er nog mensen op stemmen ook

zelfs de dieren zelf vinden het ongetwijfeld belachelijk:
de kip wil geen club om de worm te beschermen, evenmin als de worm op een kippenclub zit te wachten !
zonnig Brasil
  donderdag 23 november 2006 @ 20:10:06 #221
136 V.
pi_43830502
quote:
Op donderdag 23 november 2006 19:27 schreef qwerty_x het volgende:
probeer voor de lol eens in het buitenland uit te leggen dat er zo'n partij bestaat in Nederland
Geen enkel probleem Laat maar komen.
quote:
zelfs de dieren zelf vinden het ongetwijfeld belachelijk:
Ben je zo onzeker over je eigen mening dat je de 'mening der dieren' er ter rationalisatie bij moet halen? Goh.
quote:
de kip wil geen club om de worm te beschermen, evenmin als de worm op een kippenclub zit te wachten !
Probeer eerst eens dingen te begrijpen, voor je ze gaat proberen belachelijk te maken

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 23 november 2006 @ 20:16:49 #222
28033 Pek
je moet wat
pi_43830752
quote:
Op donderdag 23 november 2006 19:27 schreef qwerty_x het volgende:
!
Ging prima eigenlijk Toegegeven, een paar moesten lachen, maar de meesten vinden het tof
Lastiger was uit te leggen dat na het LPF-fiasco een vergelijkbare blaat-partij nog steeds 9 zetels kan halen
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_43830955
Heb hier nog niet eerder kunnen reageren, maar joepiiieeeeee Ik ben zo blij dat de PvdD 2 zetels gehaald heeft! Eindelijk een partij vertegenwoordigd in het nationale parlement dat flink wat aan dierenwelzijn wil verbeteren. Super, elke keer dat ik een dier zag vandaag (en ook waneer ik die niet zag) was ik helemaal blij.

Zodra er meer info beschikbaar is over de jeugdafdeling van de PvdD ga ik er waarschijnlijk lid van worden. Nu eerst maar eens naar de site surfen.

P v d D
  donderdag 23 november 2006 @ 20:23:21 #224
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_43831008
Mijn ervaring is enigszins anders: totaal onbegrip op z'n minst
En heer V: het is geheel niet nodig om zo op mijn post te reageren;ik probeer niks belachelijk te maken, het is in mijn ogen gewoon belachelijk. Jullie zijn zo verwend dat je dat blijkbaar niet eens meer in de gaten hebt.
zonnig Brasil
  donderdag 23 november 2006 @ 20:29:16 #225
136 V.
pi_43831274
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:23 schreef qwerty_x het volgende:
Mijn ervaring is enigszins anders: totaal onbegrip op z'n minst
Dan leg je het wellicht niet goed uit. Dat is vrijwel zeker inherent aan het feit dat je het zelf belachelijk vind. Zo werkt dat nu eenmaal.
quote:
En heer V
hij zei 'heer' tegen mij
quote:
het is geheel niet nodig om zo op mijn post te reageren;ik probeer niks belachelijk te maken, het is in mijn ogen gewoon belachelijk.
Dat mag je uiteraard vinden, maar je probeert het weldegelijk belachelijk te maken. Door te chargeren.
quote:
Jullie zijn zo verwend dat je dat blijkbaar niet eens meer in de gaten hebt.
Pfoei... zèlf het ene na het andere oordeel vellen, maar een beetje tegengas... sjongejonge.

Maar goed, jij je zin. We zijn allemaal verwend en hebben niet in de gaten hoe belachelijk het allemaal is.

Gefeliciteerd.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43842636
quote:
Wereldprimeur in Haags parlement

DEN HAAG - Nederland is het eerste land ter wereld met een landelijke partij die specifiek is gericht op het welzijn van dieren. Het succes is mede gekomen dankzij twintig bekende lijstduwers.

Een wereldprimeur noemt Paul Lucardie de toetreding van de Partij voor de Dieren tot het landelijke politieke bestel. Volgens Lucardie, werkzaam bij het Documentatiecentrum Nederlandse Politieke Partijen, is nergens anders een partij op nationaal niveau actief die zich inzet voor het dierenwelzijn.

Uit nieuwsgierigheid besloot Lucardie na te gaan in welke andere landen vergelijkbare partijen opereren. De oogst was mager, met groeperingen in Duitsland, Canada en Tasmanië die louter lokale politiek bedrijven. En die, in de woorden van Lucardie, worden geleid door wereldvreemde figuren en oude dametjes die met honden en poezen in de weer zijn.

In Nederland voldoen 66 duizend stemmen om in de Kamer te komen. Dat maakt het aanlokkelijk voor partijen als de PvdD om te proberen een plaats in Den Haag af te dwingen. Andere landen kennen echter een kiesdrempel. Daardoor kan de Duitse Tierschutzpartei slechts dromen van een plaats in de Bundestag.

Ook het moment van de verkiezingen is gunstig geweest voor de PvdD, zegt Lucardie. ‘Er zijn zelden zoveel zwevende kiezers geweest met belangstelling voor de politiek, maar die ook een bepaalde onvrede wilden uiten.’

Koos de boze Nederlander in 2002 massaal voor de Lijst Pim Fortuyn, woensdag gingen veel stemmen tegen de gevestigde orde naar Geert Wilders en de PvdD. ‘In die zin is de Partij voor de Dieren een protestpartij’, zegt politicoloog Philip van Praag.

Eenderde van de mensen die in 2003 niet stemden, koos nu voor de PvdD. Uit de statistieken blijkt dat de dierenliefhebbers voorheen waren uitgewaaierd over andere partijen.

Bij de vorige verkiezingen, toen lijsttrekker Marianne Thieme (34) het partijwerk er nog bij deed, werd de basis voor het succes gelegd. De PvdD kwam 16 duizend stemmen tekort voor een zetel. Sinds woensdag heeft ze er twee. Naast Thieme zal ook Esther Ouwehand (30), voorheen werkzaam in de wereld van de jongerentijdschriften, haar opwachting in de Kamer maken.

Een verschil met drie jaar geleden is dat toen geen twintig bekende Nederlanders op de lijst werden gezet om kiezers te lokken. Hoeveel voorkeursstemmen zijn uitgebracht op Georgina Verbaan en Kees van Kooten wordt pas volgende week bekend. ‘Maar dat iemand als Van Kooten borg staat voor een partij, betekent voor kiezers dat die groep te vertrouwen is’, aldus Lucardie.

Tel daarbij de royale steun van een geldschieter, waardoor een intensieve en goed zichtbare campagne kon worden gefinancierd en het succes van de Partij voor de Dieren is zo verrassend niet.
volkskrant
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:21:01 #227
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_43845684
tis een lekker ding en ik zou dol graag seks met haar willen.

maar vraag ik mij af had Femke Halsema haar taken niet moeten vervullen. waarom ben je GROENlinks denk ik dan.
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:47:51 #228
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_43853417
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:21 schreef MrVVD het volgende:
tis een lekker ding en ik zou dol graag seks met haar willen.

maar vraag ik mij af had Femke Halsema haar taken niet moeten vervullen. waarom ben je GROENlinks denk ik dan.
GroenLinks heeft naar mijn mening - helaas - concessies gemaakt op dierenrechten. Maar ook op gebied van duurzaamheid. Daarnaast is het aantal keren dat ze de dierenrechtenproblematiek hebben aangekaart gewoon te mager. Er is absoluut ruimte voor een partij die zich primair bezig houdt met dieren. Wat natuurlijk niet betekent dat ze over andere onderwerpen geen mening hebben. Maar ze zien een acuut onbehandeld probleem op dit punt, en dat rechtvaardigt dat je je hier specifiek op richt. Vergelijk het maar met Wilders en de Islam: tuurlijk heeft hij meer punten, tuurlijk lijkt zijn gedachtengoed op de VVD, maar hij vindt dat zo'n belangrijk punt, dat hij vindt dat hij daarmee in de kamer mag, en de kiezers vinden dat blijkbaar ook, dus op welke basis denk je dat beter te weten?
pi_43853542
Commentaar in De Telegraaf...
quote:
Kwalijk

Een wonderlijk gevolg van de uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen is de komst van de Partij voor de Dieren van Marianne Thieme. Nergens anders in de wereld zijn kiezers op het idee gekomen om een partij in het parlement te kiezen die als hoofddoelstelling heeft het bevorderen van het welzijn van de dieren.

Niet dat het geluk van dieren een onbelangrijke zaak is. Maar wel omdat er genoeg andere partijen zijn die dat welzijn, naast al hun andere doelstellingen, ook nastreven. Daarvoor was geen aparte partij nodig.

Bovendien gaat meer dan negenennegentig procent van de onderwerpen waarover in de Tweede Kamer wordt gesproken en besloten, niet over het dierenwelzijn, maar over andere uiterst belangrijke zaken zoals de groei van de economie, de omvang van de welvaartsstaat, het wegnemen van achterstanden, de gezondheidszorg en het buitenlands beleid.

Wat de Partij voor de Dieren met die zaken gaat doen is een raadsel. Maar te vrezen valt dat zij als ’emancipatiepartij’ van de dieren, zich wel aan de linkse partijen zal uitleveren. Of haar kiezers daarmee gediend zijn, is uiterst ongewis.

Het ergste is wel dat een reeks van bekende Nederlanders zich achter die partij heeft geschaard. Ze hebben daarmee de democratie in ons land geen dienst bewezen, en dat is hen hoogst kwalijk te nemen.

vrijdag 24 november 2006 @ 15:56:56 #230
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43853721
Elke partij heeft prioriteiten, nietwaar? Degenen die op PvdD hebben gestemd, zijn van mening dat dierenrechten een dermate hoge prioriteit hebben, dat andere zaken, waarover de partij wel beknopte standpunten heeft overigens, niet zo belangrijk zijn. Dat is democratie. En kijk nou naar de praktijk: twee zetels en het doel, namelijk om dierenrechten meer in de openbaarheid te krijgen, wordt zo sneller bereikt. Twee zetels. De Telegraaf overdrijft ontzettend wanneer het zegt dat het de kiezers van deze partij "hoogst kwalijk te nemen" is dat zij "de democratie in ons land geen dienst bewezen hebben". Maar ja... Telegraaf.
1 kernfysicus
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:00:16 #231
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_43853843
Commentaar op fok...
quote:
Kwalijk

Een wonderlijk gevolg van de uitslag is een groot aantal debiele stukjes op fora en in kranten waarin men het zo onbegrijpelijk vindt dat de Partij voor de Dieren een mooie uitslag heeft weten te behalen.

Dit is terug te voeren op een aantal factoren:

Ten eerste de onterechte aanname dat de Partij voor de Dieren puur standpunten inneemt op het gebied van dierenrechten. Dit kan al weersproken worden door een simpele blik op het programma van uitgangspunten, dat zich uitstrekt van duurzaamheid tot sociaal beleid en economie. Deze partij heeft, zoals onze democratie dat voorschrijft, het recht om deel te nemen aan alle debatten en stemmingen.

Ten tweede, de kiezers maken zelf wel uit of een partij nodig is. Door partijen te demoniseren en kiezers te ontmoedigen hun eigen vrije keus te maken, daarmee ben je pas een antidemocraat, en daarmee laat de Telegraaf zich ernstig kennen.

Dat 99% van de onderwerpen waarover wordt gesproken in de Tweede Kamer niet over dieren gaat, is een schande, en niet een verworvenheid.

Wat de Partij voor de Dieren gaat doen is voor iedereen een raadsel, net zoals dat is met alle partijen. Daarom hebben we een transparant democratisch proces en gaan we elke 4 jaar weer naar de stembus. Het lijkt mij sterk dat de kans op ontregeling van dit eeuwenoude proces door deze 2 zetels dermate is, dat de Telegraaf moet suggereren dat nieuwe partijen niet te vertrouwen zijn of geweerd moeten worden. Elke partij was ooit nieuw.

Het principe van lijstduwers is al zo oud als de wereld, wordt ingezet door zowel gevestigde als nieuwe partijen, en de selectieve verontwaardiging hier roept dan ook vraagtekens op.

Kortom, met dit laakbare stuk, duidelijk ingegeven door een persoonlijke agenda, heeft de Telegraaf "de democratie in ons land geen dienst bewezen".

VAN ONZE LAFFE ANONIEME REDACTEUR
pi_43855219
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:40 schreef eendierheeftookgevoel het volgende:

Ach hou nou toch op. Dit is echt een blamage voor Nederland.
Wil je de rechten voor dieren bevechten dan doe je dat maar in een echte politieke partij.
Ik zie haar al zitten in de 2de Kamer. Bij elk wissewasje 'EN DE DIEREN DAN'.

Straks krijgen we nog De Partij voor de Pedo's, Partij voor de Singles en Partij voor het Openbaar Vervoer in de kamer.
pi_43855275
dubbel..
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:49:15 #234
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_43855483
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:42 schreef Raski het volgende:
dubbel..
Redundant and unnecessary.. Story of your life
pi_43855553
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:41 schreef Raski het volgende:

[..]
Partij voor de Singles

Een "Dagblad de Limburger" lezer
pi_43855640
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:51 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Een "Dagblad de Limburger" lezer
Brabants Dagblad
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:54:58 #237
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_43855668
Plagiaat ook nog?
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:19:26 #238
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_43861412
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:47 schreef soylent het volgende:

[..]

GroenLinks heeft naar mijn mening - helaas - concessies gemaakt op dierenrechten. Maar ook op gebied van duurzaamheid. Daarnaast is het aantal keren dat ze de dierenrechtenproblematiek hebben aangekaart gewoon te mager. Er is absoluut ruimte voor een partij die zich primair bezig houdt met dieren. Wat natuurlijk niet betekent dat ze over andere onderwerpen geen mening hebben. Maar ze zien een acuut onbehandeld probleem op dit punt, en dat rechtvaardigt dat je je hier specifiek op richt. Vergelijk het maar met Wilders en de Islam: tuurlijk heeft hij meer punten, tuurlijk lijkt zijn gedachtengoed op de VVD, maar hij vindt dat zo'n belangrijk punt, dat hij vindt dat hij daarmee in de kamer mag, en de kiezers vinden dat blijkbaar ook, dus op welke basis denk je dat beter te weten?
wat wilders betreft vind ik het jammer dat ie weg is bij de VVD. hij had de gedachtegoed die veel nederlanders blijkbaar aanspreken namens de VVD kunnen vertolken. ik ben bang dat ie als PVV fouten maakt doordat ie minder serieus genomen word.

persoonlijk ben ik sterke voorstander van bescherming van dieren. dieren moeten gerespecteerd worden als mensen. das mijn visie. groenlinks is een partij waar ik die gedachte uitstekend bij vind passen en bovendien hebben zij een grotere draagvlak dan de pvdd. denk niet dat deze club verder komt dan 2 zetels tenzij zij zich in de toekomst ontwikkelen als een breed partij waarbij ze net iets meer aandacht hebben voor dieren. in dat geval zou groenlinks inbinden. twee partijen die flora en fauna boven aan hun lijstje hebben staan zal niet gaan denk ik.

groenLinks is voor mij een kopie van sp met een andere naam. ik heb ze nauwelijks over het milieu horen reppen de afgelopen jaren. ze voeren vooral socialistisch politiek beleid. roodlinks zou ze als naam beter staan.
pi_43864400
Heeft de Pdvd ook nog plannen voor alle mensen die hun werk kwijt raken als ze al haar plannen onverkort zou invoeren? Een strafkamp of toch nog een sociaal plan?? Want er is meer werkgelegenheid bij betrokken dan men erg in heeft. Bovendien proberen veel boeren het wel goed te doen maar de slechten krijgen alleen de aandacht.
IK heb het partijprogramma doorgekeken maar mogen mensen nog wel huisdieren of hobbydieren houden of is dit ook verboden?
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:04:15 #240
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43864723
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 21:55 schreef habsudovafan het volgende:
Want er is meer werkgelegenheid bij betrokken dan men erg in heeft. Bovendien proberen veel boeren het wel goed te doen maar de slechten krijgen alleen de aandacht.
Boeren in Nederland hebben eigenlijk geen bestaansrecht meer. We lopen ze maar te beschermen met handelsbeperkingen voor Afrika etc maar dat is natuurlijk van de gekken.
pi_43865693
quote:
Boeren in Nederland hebben eigenlijk geen bestaansrecht meer. We lopen ze maar te beschermen met handelsbeperkingen voor Afrika etc maar dat is natuurlijk van de gekken
Waarom niet. Willen we dan helemaal niets meer van ons eigen voedsel zelf produceren?. Nu hebben we nog mogelijkheden om te bepalen hoe ons voedsel geproduceerd wordt. Dat zullen we in de 3de wereld zeer zeker niet krijgen.
Geen bestaansrecht vind ik belachelijk.
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:41:11 #242
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_43866050
quote:
Heeft de Pdvd ook nog plannen voor alle mensen die hun werk kwijt raken als ze al haar plannen onverkort zou invoeren? Een strafkamp of toch nog een sociaal plan?? Want er is meer werkgelegenheid bij betrokken dan men erg in heeft.
Als ergens mankracht (en dus banen) wordt bespaard is het door middel van bio-industrie: op honderden beesten heb je dan nog maar een paar boeren nodig. Duurzame en biologische landbouw zal altijd arbeidsintensiever zijn; dus hier worden alleen maar banen in gecreeerd.

(Nu ga je misschien van de andere kant redeneren en zeggen 'dit kost geld'. Ja, arbeid kost geld! Het is logisch dat biologische producten iets meer kosten. De prijzen van veel voedingsproducten zijn momenteel op een historisch laagtepunt, maar sommigen vinden de huidige wijze van productie niet ethisch verantwoord. Vergelijk het maar met kinderarbeid, wat ook zeer goedkoop is.)
quote:
Bovendien proberen veel boeren het wel goed te doen maar de slechten krijgen alleen de aandacht.
Dat is niet helemaal waar: de Partij voor de Dieren heeft juist heel veel aandacht voor diervriendelijke productie. Dat moet gestimuleerd en beloond worden. Als iemand hier aandacht aan besteedt is het deze partij...
quote:
IK heb het partijprogramma doorgekeken maar mogen mensen nog wel huisdieren of hobbydieren houden of is dit ook verboden?
Dat is prima toegestaan. Het is wel van belang dat mensen hun huisdieren goed behandelen, natuurlijk. Momenteel heeft dat, op z'n zachtst gezegd, weinig prioriteit. Op de site onder het kopje "Huisdieren" is een kort standpunt weergegeven. http://www.partijvoordedieren.nl/content/view/143
  zaterdag 25 november 2006 @ 08:22:44 #243
136 V.
pi_43873267
En weer zo'n treurig gechargeerde reactie

Is dat de enige manier waarop jullie je kritiek kunnen rationaliseren?
quote:
Heeft de Pdvd ook nog plannen voor alle mensen die hun werk kwijt raken als ze al haar plannen onverkort zou invoeren?
De PvdD heeft twee zetels. TWEE. Hoezo 'onverkort invoeren'? Waar zie jij een dictatoriale meerderheid Doe effe anders, zeg.
quote:
Een strafkamp of toch nog een sociaal plan??
Dit verdient niet eens een reactie
quote:
Want er is meer werkgelegenheid bij betrokken dan men erg in heeft.
Zeg jij.
quote:
Bovendien proberen veel boeren het wel goed te doen maar de slechten krijgen alleen de aandacht.
O. Dus omdat er mensen zijn die dingen goed doen, hoef je in de politiek geen aandacht te hebben voor de mensen die het (wettelijk toegestaan) niet goed doen. Logische redenering. 'Okee, bij de schipholbrand kwamen 11 asielzoekers om, maar er leven er nog genoeg, dus we kijken er niet naar.'
quote:
Nee. We moeten allemaal vegetariër worden en alle hobby- en huisdieren moeten verplicht uitgezet worden in de vrije natuur.

Sjongejonge.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43876149
Interessant om te zien op welke wijze er gereageerd wordt. Mijn opmerkingen waren bedoeld om te zien of onder de aanhang wel realistisch wordt geredeneerd. Het valt me mee.
  zaterdag 25 november 2006 @ 12:41:14 #245
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43876204
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 12:38 schreef habsudovafan het volgende:
Interessant om te zien op welke wijze er gereageerd wordt. Mijn opmerkingen waren bedoeld om te zien of onder de aanhang wel realistisch wordt geredeneerd. Het valt me mee.
Dus je vooroordeel is niet bevestigd?
pi_43900204
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:10 schreef erodome het volgende:

Zij hebben bv het nieuwe gebouw van Ford gemaakt in amerika, een gebouw dat bedrijfstechnisch heel erg gunstig was, dus geen schade aan de economische belangen deed, integendeel, dit gebouw was beter dan een gewoon gebouw op dat gebied, kostenbesparend ipv geld kostend.

Zij gaan ook hele dorpen bouwen in china, hele dorpen waarbij alle gebouwen kringlopen vormen en teruggeven aan de aarde ipv vervuilen....

Het kan dus wel degelijk, het is GEEN utopie, er moet alleen de wil zijn om te veranderen.
Inderdaad, toepassing van nieuwe inzichten en technieken biedt niet alleen vooruitgang voor mens/dier en milieu ook de economie is er zeer bij gebaat.
Als NL op tijd inspringt in deze bedrijfstak dan kunnen wij een voorsprong nemen op de rest van de wereld.
In plaats van door te gaan op de huidige manier, moet het roer volledig om gegooid worden, we hebben de techniek, de kennis en het geld, nu hoeven we alleen nog maar over ons cynisme heen te stappen om de sprong naar een nieuw soort rijkdom te maken.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_43904195
Ik vind 2 zetels voor deze club er precies 2 teveel
  zondag 26 november 2006 @ 14:48:02 #248
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_43904966
Dan wijkt je mening af van het Nederlands gemiddelde, dat mag, jammer dat je geen argumenten meebrengt en dat de discussie dan al weer snel ten einde is
  zondag 26 november 2006 @ 15:33:12 #249
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_43906261
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:48 schreef soylent het volgende:
Dan wijkt je mening af van het Nederlands gemiddelde..
Bron?
  zondag 26 november 2006 @ 15:35:36 #250
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_43906335
quote:
Op zondag 26 november 2006 15:33 schreef Schanulleke het volgende:

Bron?
Onder welke steen kom jij vandaan?
Ze hebben twee zetels bij de Tweede Kamerverkiezingen vriend.
pi_43907201
En ik heb van veel mensen gehoord (zie ook maar eens dit topic) dat ze wel blij zijn met de PvdD in de Kamer, maar dat ze zelf niet op de partij gestemd hebben. Er is dus echt wel veel sympathie voor deze partij.
  zondag 26 november 2006 @ 16:24:54 #252
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_43907711
quote:
Op zondag 26 november 2006 15:35 schreef soylent het volgende:

[..]

En de gemiddelde nederlander is van mening dat dat terecht is? Dat is wat jij beweert namelijk.
pi_43908060
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:24 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

En de gemiddelde nederlander is van mening dat dat terecht is? Dat is wat jij beweert namelijk.
Zie mijn post bovenaan deze bladzijde.
  zondag 26 november 2006 @ 16:40:27 #254
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_43908111
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:24 schreef Schanulleke het volgende:

Nee, leer lezen.
  zondag 26 november 2006 @ 16:41:04 #255
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_43908130
Ik heb van veel mensen gehoord dat ze het zorgwekkend vinden dat een partij als deze de kiesdeler haalt. Toch zal ik dat niet snel voorstellen als een solide bron.
  zondag 26 november 2006 @ 17:15:44 #256
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43909181
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:41 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb van veel mensen gehoord dat ze het zorgwekkend vinden dat een partij als deze de kiesdeler haalt. Toch zal ik dat niet snel voorstellen als een solide bron.
Die heb je ook ja. Maar er zijn ook heel veel mensen die niet stemden op de partij die blij zijn dat wij er zijn.

Zo kan ik vertellen dat een paar weken terug toen ik een stand draaide waar ook andere politieke partijen stonden dat bijna allemaal bij ons langs kwamen om te zeggen dat ze het goed vonden (behalve natuurlijk van het CDA). VVD'ers, SP'ers, PvdA'ers.. En dat is niet een eerste keer.. ook bij andere stands, ook bij andere regio's etc.
pi_43910011
quote:
Op zondag 26 november 2006 15:35 schreef soylent het volgende:

[..]

En daarmee refereer je naar de gem. NL'er ha ha ha ha 2 zetels vriend ha ha
  zondag 26 november 2006 @ 17:52:02 #258
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_43910170
quote:
Op zondag 26 november 2006 17:45 schreef draaijer het volgende:

[..]

En daarmee refereer je naar de gem. NL'er ha ha ha ha 2 zetels vriend ha ha
Nee, leer lezen.

Jullie techniek valt me nogal tegen moet ik zeggen.
  zondag 26 november 2006 @ 18:32:31 #259
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_43911284
Je lijkt me heel representatief voor de PvvD stemmers. Gefeliciteerd!
  zondag 26 november 2006 @ 18:47:24 #260
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_43911720
Dank je, we gaan er iets moois van maken.
  zondag 26 november 2006 @ 19:25:51 #261
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43912842
Wat een gevit weer op elkaar en zo onnodig. Het lijkt wel alsof heel het land zich druk maakt over die 2 zetels (en dan weer niet over die 9 van Wilders). We kunnen ons beter druk gaan maken over andere zaken.
Zoals: Welke coalitie maakt 4 jaar vol?
  donderdag 30 november 2006 @ 18:56:10 #262
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44031438
Op tweedekamer.nl een debat over generaal pardon. Marianne heeft net eerste toespraak gehouden. Erg goed.. met een grappige afronding.

Omdat het de eerste is wordt ze gefeliciteerd door de hele kamer.. is een of ander ritueel in de kamer.. was toenstraks ook al toen pechtold zijn eerste hield.

oh.. ze gaan kwart over 8 weer verder.
  zondag 3 december 2006 @ 22:19:07 #263
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44116826
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/6203204.stm

Lancering van politieke partij voor dieren in de UK.
  zondag 3 december 2006 @ 22:28:00 #264
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_44117191
quote:
Op zondag 3 december 2006 22:19 schreef TechXP het volgende:

-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_44117542
quote:
Op zondag 3 december 2006 22:19 schreef TechXP het volgende:

dat is wel mooi.
alleen wel erg lastig voor kleine partijen om in het lagerhuis te komen i.v.m. districtenstelsel daar.
misschien is het in het Schotse of Welsh parlement makkelijker.
  zondag 3 december 2006 @ 22:43:44 #266
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44117788
quote:
Op zondag 3 december 2006 22:36 schreef Caesu het volgende:
dat is wel mooi.
alleen wel erg lastig voor kleine partijen om in het lagerhuis te komen i.v.m. districtenstelsel daar.
misschien is het in het Schotse of Welsh parlement makkelijker.
Moet je het artikel wel eerst lezen he

Ze gaan ook eerst in welsh parlement proberen. De verkiezingen daarvan zijn in 2007. En daarna gaan ze ook in schotland en engeland proberen.

Overigens is het in Engeland o.a. opgericht door Jasmijn de Boo. Zij heeft in NL bij de Partij voor de Dieren op de lijst gestaan bij de EU-verkiezingen in 2004. Ze is daarna naar the UK verhuist.
pi_44118296
nou Engeland zelf heeft geeneens een parlement.
maar ik wens ze succes iig.
  zondag 3 december 2006 @ 23:11:21 #268
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44118782
quote:
Op zondag 3 december 2006 22:57 schreef Caesu het volgende:
nou Engeland zelf heeft geeneens een parlement.
Zou kunnen.. is daar geloof weer heel raar geregeld allemaal.. met districten enzo.
pi_44218100
grappig debat tussen Thieme en Veerman nu in de kamer.
pi_44218170
The Dutch Party for the Animals.

!
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  donderdag 7 december 2006 @ 12:05:56 #271
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44218787
quote:
Op donderdag 7 december 2006 11:42 schreef venomsnake het volgende:
grappig debat tussen Thieme en Veerman nu in de kamer.
Veerman doet allemaal toezeggingen nu.. ben benieuwd..
  donderdag 7 december 2006 @ 20:33:04 #272
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44233003
Nieuw platform moet strijden tegen PvdD

De intensieve veehouderij moet een communicatie– en PR–platform oprichten om te strijden tegen de Partij voor de Dieren [PvdD]. Een verbod op het houden van nertsen ligt al klaar en krijgt een parlementaire meerderheid. Dat stelde voorzitter Ton van Dijk op de jaarvergadering van de Algemene Nederlandse Vereniging van Eierhandelaren [Anevei].

Volgens Van Dijk komt begin volgend jaar wellicht het eerste debat tegen de intensieve veehouderij in de Tweede Kamer, op grond van een burgerinitiatief van Milieudefensie met 70.000 handtekeningen. Hij vreest dan het ergste voor de intensieve veehouderij. ”Het verbod op de nertsenhouderij is pas het begin”, stelt hij.

Bron: ZIBB Land- en tuinbouw

Eerst negeren ze je, dan ridiculiseren ze je, dan bevechten ze je en dan win je!

Ze worden al bang
pi_44281282
Meer leesvoer:
quote:
Partij voor de Dieren één week in de Kamer, dierenwelzijn nu al hoofdthema
Den Haag, 7 december 2006 – De aanwezigheid van de Partij voor de Dieren in de Tweede Kamer heeft er nu al toe geleid dat dieren volop in de schijnwerpers staan in het parlement. De behandeling van de Rijksbegroting van het ministerie voor Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, die deze week plaatshad in de Kamer, stond vrijwel volledig in het teken van dierenwelzijn. Alle partijen, met uitzondering van het CDA, besteedden ruime aandacht aan de slechte positie waarin jaarlijks honderden miljoenen dieren verkeren in Nederland. Er werd een recordaantal moties ingediend die beogen het welzijn van dieren te verbeteren. Daarnaast heeft de minister de Kamer direct enkele toezeggingen gedaan op het gebied van handhaving van dierenwelzijnswetgeving.

De Partij voor de Dieren bezet sinds precies één week twee zetels in het Nederlandse parlement, waarmee de kiezer een duidelijk signaal heeft afgegeven dat er verandering moet komen in de manier waarop we in onze samenleving omgaan met dieren. Aangejaagd door de PvdD heeft de nieuwe Kamer, waarin zich een diervriendelijke meerderheid heeft gevormd, haar kans gegrepen om het dieronvriendelijke kabinetsbeleid van de afgelopen jaren stevig ter discussie te stellen tijdens de behandeling van de begroting van LNV. Alle partijen spraken over dierenwelzijn als eerste en meest belangrijke onderwerp, met uitzondering van de VVD die dieren zijdelings aan bod liet komen, en het CDA dat geen woord heeft gerept over dierenwelzijn. Minister Veerman van LNV kon niet anders dan constateren dat het debat “voor 80% in het teken stond van dierenwelzijn”.

In een recordaantal diervriendelijke moties (28), ingediend door de Partij voor de Dieren, Christen Unie, SP, PvdA, Partij voor de Vrijheid, GroenLinks en D’66 is onder meer gepleit voor een verbod op het (onverdoofd) castreren van biggen, striktere handhaving van dierenwelzijnswetgeving, welzijnswetgeving voor vleeskuikens en een verbod op onverdoofd slachten. De minister heeft toegezegd meer menskracht in te zetten bij de Algemene Inspectie Dienst, die specifiek zal worden ingezet voor de handhaving van dierenwelzijnswetgeving.
Daarnaast is toegezegd dat uiterlijk begin volgend jaar varkens deugdelijk afleidingsmateriaal ter beschikking moeten krijgen. Nederland voldoet op dit moment niet aan Europese regelgeving die stelt dat varkens in de intensieve veehouderij de beschikking moeten hebben over effectief afleidingsmateriaal zoals stro. Nederlandse varkens hebben nu slechts een bijtketting ter verdrijving van de verveling. Bekend is dat Nederlandse varkens op dit moment antidepressiva krijgen toegediend en dat dieren letterlijk wegkwijnen.

De aanwezigheid van een partij die als enige een hoofdthema durft te maken van de rechten van dieren blijkt een duidelijke aanjaagfunctie te hebben in het parlement. De Partij voor de Dieren zal nauwgezet in kaart brengen hoe de zich diervriendelijk noemende fracties aanstaande dinsdag zullen stemmen over het grote aantal ingediende moties die dieren tot hun recht kunnen laten komen.
Bron: Partij voor de Dieren
quote:
Weblog Marianne Thieme

Vrijdag 8 december
Intensief weekje geweest! We hebben als aanjager in het landbouwdebat voor elkaar gekregen dat er een record aan diervriendelijke moties is ingediend. De minister sprak zelfs van een debat waarin 80% van de tijd gesproken werd over rechten en welzijn van dieren. Dat is al een geweldige overwinning voor iedereen die vindt dat de rechten van dieren eindelijk goed geregeld moeten gaan worden, zelfs al is dit nog maar een eerste stap.

We kijken met belangstelling uit naar de stemmingen van dinsdag. We horen al geluiden van zich diervriendelijk noemende partijen die proberen onder hun verkiezingsbeloften uit te komen en aarzelen over het geven van steun aan diervriendelijke moties. We zullen de bewegingen van alle partijen goed in het vizier houden…

Vanuit de intensieve veehouderij reageert men buitengewoon fel op onze entree in de kamer.
Er wordt zelfs geroepen om een ‘platform om de PvdD te bestrijden’
Kennelijk bevalt de uitspraak van de kiezers een aantal mensen maar matig.

We zijn druk in de weer om een geschikt pand te vinden voor partijbureau, wetenschappelijk bureau en onze jongerenvereniging. We zijn op zoek naar een centraal gelegen representatief en sfeervol werkpand, liefst in het groen in de nabijheid van een NS Intercitystation of andere goede openbaar vervoer verbinding. Bijvoorbeeld een boerderij of (kantoor)villa. We hebben ongeveer 200-250 m2 oppervlakte nodig. Wie iets te huur heeft of weet, we houden ons aanbevolen!

Vrolijk weekend.
Bron: Weblog Marianna Thieme

(over dat laatste ga ik eens nadenken )
quote:
Kamer fel in debat over dierenwelzijn
Achtergrond Van onze verslaggever Douwe Douwes

DEN HAAG - Er waait een nieuwe wind in Den Haag. Sinds de verkiezingen heeft de Tweede Kamer een ‘diervriendelijke meerderheid’, en de behandeling van de landbouwbegroting bleek deze week een goede gelegenheid om de tanden te laten zien. Een groot deel van het debat ging over dierenwelzijn.

Veel partijen willen een einde aan praktijken als het versnipperen van haantjes die een dag oud zijn, het afknippen van schapenstaarten, en het onverdoofd ritueel slachten. ‘Er is hier nog nooit zo veel over dieren en hun welzijn gesproken’, stelde Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren tevreden vast. ‘Precies wat we wilden.’

De Partij voor de Dieren voert met twee zetels het diervriendelijke smaldeel aan. Met de SP, de PvdA, GroenLinks, ChristenUnie, en D66 is de coalitie goed voor 76 zetels.

Voor landbouwminister Veerman (CDA), die heeft aangekondigd dat hij niet in een nieuw kabinet zal terugkeren, is het een nieuwe sensatie. De afgelopen jaren waren de landbouwwoordvoerders van de grote partijen vooral afkomstig uit de landbouw zelf. De ‘boerenlobby’ in de Kamer was zelfs zo sterk, dat Veerman onlangs in een interview verzuchtte dat het voor het debat goed zou zijn als andere geluiden wat meer gehoord zouden worden.

Hij heeft meer gekregen dan hem lief is. Na een debat van bijna zes uur – dat soms zeer vinnig werd, en veel langer duurde dan gepland was – diende de Kamer een recordaantal van 34 moties in. Een groot aantal raadde Veerman af, met een verwijzing naar de Europese regelgeving. Veerman heeft altijd de lijn gehanteerd niet voor de Europese troepen uit te willen lopen.

Maar Veerman toonde zich niet blind voor de nieuwe werkelijkheid in de Kamer. Zo beloofde hij dat de Algemene Inspectiedienst volgend jaar vijftien nieuwe medewerkers krijgt, die op dierenmarkten en slachterijen het dierenwelzijn moeten gaan controleren.

De Kamer beklaagde zich donderdag over veel praktijken in de bio-industrie, maar het onverdoofd castreren van biggen is de parlementariërs de grootste doorn in het oog. Nu worden jaarlijks miljoenen biggen onverdoofd gecastreerd.

Veerman zegde toe te onderzoeken of het verdoofd castreren van biggen een verbetering van het welzijn voor de dieren oplevert, en of het in de praktijk toepasbaar is.
Bron: Volkskrant
  zaterdag 9 december 2006 @ 19:12:14 #274
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44282031
? Over dat laatste?? Of je een vrolijk weekend hebt of niet?

Of ga je een pand zoeken?

Overigens staan er vacatures open bij de Partij voor de Dieren. Zie website onder vacatures. Misschien interessant voor sommige hier?
  zaterdag 9 december 2006 @ 19:21:53 #275
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44282277
Ik vind het toch wel knap dat de PvdD alle problemen weet terug te voeren op de behandeling van dieren.
pi_44306731
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 19:12 schreef TechXP het volgende:
? Over dat laatste?? Of je een vrolijk weekend hebt of niet?

Of ga je een pand zoeken?

Overigens staan er vacatures open bij de Partij voor de Dieren. Zie website onder vacatures. Misschien interessant voor sommige hier?
Vrolijk weekend zal wel lukken (tot nu toe wel iig). Ik bedoelde een pand zoeken. Dr staat genoeg leeg hier en er wordt nog bij gebouwd.
  zondag 10 december 2006 @ 17:49:33 #277
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44308265
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:59 schreef Eveli het volgende:
Vrolijk weekend zal wel lukken (tot nu toe wel iig). Ik bedoelde een pand zoeken. Dr staat genoeg leeg hier en er wordt nog bij gebouwd.
Ah ok.. jij woont redelijk in oosten he.... denk dat er toch wel meer het westen bedoelt wordt amsterdam, denhaag regio enzo

Maar misschien had dat er bij moeten staan.
pi_44310880
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:49 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ah ok.. jij woont redelijk in oosten he.... denk dat er toch wel meer het westen bedoelt wordt amsterdam, denhaag regio enzo

Maar misschien had dat er bij moeten staan.
Ja Overijssel en ik denk inderdaad ook dat ze meer het westen bedoelen.
pi_44448537
Biggetjes mag je niet onverdoofd castreren, vindt Marianne Thieme. Dat heeft ze tijdens de campagne bij elke gelegenheid wel tien keer geroepen. En de politiek, met Thieme voorop, gaat daar wat aan doen! Na 12 december is ze in elk geval een illusie armer.

Want wat waarschijnlijk (bijna) niemand is opgevallen: tijdens de stemming is een motie verworpen waarin deze vorm van balletjes afsnijden zou worden verboden. ChristenUnie - noodzakelijk voor een meerderheid - hield de vingertjes bij het stemmen keurig omlaag. Marianne en haar partij zagen, tot ongetwijfeld grote teleurstelling, één van de speerpunten van de dierenpartij in rook opgaan. Een glas, een plas en alles blijft zoals het was...

bron
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:02:15 #280
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44450515
Als men het debat heeft gevolgt weet men dat het vooral lag aan dat men in de politiek allemaal onderzoek wil afwachten. Veerman ging verder onderzoeken of onverdoofd een verbetering zou zijn etc. En het streven van de het kabinet is nog wel om in 2009 een verbod te kunnen hebben op het castreren opzich.

Daarnaast zit de partij er net een paar weken. Een verbod op verrijkte kooien/legbatterij komt er aan. Daar is een meerderheid voor gekomen. En nog voor andere moties.

Die site zet het wel erg raar neer vind ik. Het is niet in rook opgegaan.. er is nu alleen nog geen meerderheid gekomen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 december 2006 @ 21:30:54 #281
862 Arcee
Look closer
pi_44692391
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 december 2006 @ 21:32:40 #282
862 Arcee
Look closer
pi_44692430
Discussie over vlees nu op Nederland 2, trouwens. Zonder Thieme.
  zaterdag 23 december 2006 @ 22:04:06 #283
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44693205
quote:
Ik vind dat weer een goed stukje slechte journalistiek met het oog op het zwart maken van een persoon zonder deze te vragen wat ze er van vind. En door zo een link te verspreiden werk je er weer lekker aan mee...

Alleen omdat het geloof wat Marianne aanhangt blijkbaar in den beginne iets heeft tegen homo's ofzo.. is meteen iedereen die het aanhangt er ook tegen??
Vergeet niet dat de bijbel, de islam, etc. ook daar tegen zijn. Daar hoor ik de schrijver echter niet over.. wanneer komen de beschuldigingen over Rouvoet? Balkenende? etc.?
  zaterdag 23 december 2006 @ 22:06:01 #284
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44693256
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 21:32 schreef Arcee het volgende:
Discussie over vlees nu op Nederland 2, trouwens. Zonder Thieme.
ach zeg.. ik zag het ook even.. wat erg zeg... die ene mevrouw 'b12 komt alleen voor in vlees'... stomme trut zeg.. die moet eens terug in de schoolboeken:

- b12 komt OOK voor in melk, eieren, kaas. En sowieso kan een stam in india al zelfs zonder deze producten ook al 9000 jaar lang overleven. Die krijgen b12 binnen via putwater e.d., want b12 word geproduceerd door bacterien die overal in de grond enzo leven.

- De veeindustrie is de GROOTSTE afnemer van b12 supplementen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 december 2006 @ 22:11:55 #285
862 Arcee
Look closer
pi_44693401
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:04 schreef TechXP het volgende:
Ik vind dat weer een goed stukje slechte journalistiek met het oog op het zwart maken van een persoon zonder deze te vragen wat ze er van vind. En door zo een link te verspreiden werk je er weer lekker aan mee...
Mensen kunnen er commentaar geven, hoor.
quote:
Vergeet niet dat de bijbel, de islam, etc. ook daar tegen zijn. Daar hoor ik de schrijver echter niet over.. wanneer komen de beschuldigingen over Rouvoet? Balkenende? etc.?
(Rouvoet) De christelijke terreur gaat beginnen

Topic stond direct onder deze.
  zaterdag 23 december 2006 @ 22:17:37 #286
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44693545
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:11 schreef Arcee het volgende:
Mensen kunnen er commentaar geven, hoor.
Dat heb ik geprobeerd. Krijg hele tijd foutmelding. Zal straks nog eens proberen.
quote:
Topic stond direct onder deze.
Ja.. maar die zeggen het van zichzelf natuurlijk

Marianne heeft toch echt niet gezegd dat ze tegen homo's is. In tegendeel.. juist de hele beweging van de partij is juist voor goed om gaan met ook je medemens en dat betekent dat je ook homo's moet respecteren.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 december 2006 @ 22:19:25 #287
862 Arcee
Look closer
pi_44693601
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:17 schreef TechXP het volgende:
Marianne heeft toch echt niet gezegd dat ze tegen homo's is. In tegendeel.. juist de hele beweging van de partij is juist voor goed om gaan met ook je medemens en dat betekent dat je ook homo's moet respecteren.
Des te meer reden dus om zo'n stukje proberen te weerleggen. Daar heb je nu de kans voor.
pi_44767494
Zo, ik heb me zojuist opgegeven voor de jongerenafdeling van de PvdD.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 januari 2007 @ 11:35:09 #289
862 Arcee
Look closer
pi_44967203
pi_44967496
quote:
He, wat grappig. Ik ken ook homo's die Christen zijn. En aangezien ALLE Christenen natuurlijk een hekel aan homo's hebben, zullen die wel een behoorlijke hekel aan zichzelf hebben
pi_45632316
Van de Frontpage;
quote:
De Partij voor de Dieren (PvdD), die sinds de parlementsverkiezingen met twee zetels in de Tweede Kamer zit, doet mee aan de Provinciale Statenverkiezingen die op 7 maart gehouden worden. In elf van de twaalf provincies kan er op de partij gestemd worden, zo heeft partijleidster Marianne Thieme gisteravond laten weten.

Alleen in Zeeland doet de PvdD niet mee, omdat de partij daar ''geen geschikte kandidaat'' kon vinden. Net als bij de Kamerverkiezingen staan er BN'ers op de diverse kandidatenlijsten als lijstduwers. Het gaat om personen als Georgina Verbaan, Martin Gaus, Maarten 't Hart, Jan Wolkers, Kees van Kooten, Ivo de Wijs en Paul Cliteur.
Deel 5 van dit topic kan daar dus naar vernoemd worden. Ik ga er weer op stemmen in ieder geval.
pi_45635340
Ik vind het uistekend dat er een paar kleine schreeuwers in het parlament zitten.

Juist deze zogenaamde "One-issue" Partijen , kunnen die kliek-achtige grote partijen wakker schreeuwen. Een pvdA CDA of VVD doen geen reet zolang er geen direkte Nut vor hun in zit. Dat zit in het feit dat een besluit vanm een grote partij al een compromiss in zich is. Draai dat ding door het parlament en er blijft geen reet vanover. Lobbies hier Lobbies daar .

Juist het beleid omtrent dierrechten is altijd al een offer geweest op het altaar van de landbouw-interresses.
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:26:53 #293
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_45635898
quote:
En om te ontkrachten:
http://www.gaykrant.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=2948

En ook heeft de PvdD deze week meegestemd voor gelijke rechten voor lesbische meemoeders.
pi_46534988
De PvdD heeft een jongerenvereniging, Pink genaamd, is iemand hier daar lid van en gaat er iemand ook naar de kennismakingsbijeenkomst aanstaande zaterdag? Ik zit nog te twijfelen.
  woensdag 21 februari 2007 @ 19:48:12 #295
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_46536149
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 19:19 schreef Eveli het volgende:
De PvdD heeft een jongerenvereniging, Pink genaamd, is iemand hier daar lid van en gaat er iemand ook naar de kennismakingsbijeenkomst aanstaande zaterdag? Ik zit nog te twijfelen.
Ik ben daar zaterdag mogelijk bij. Maar ik weet nog niet zeker.
  woensdag 21 februari 2007 @ 19:55:29 #296
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_46536422
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:26 schreef TechXP het volgende:

[..]

En om te ontkrachten:
http://www.gaykrant.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=2948

En ook heeft de PvdD deze week meegestemd voor gelijke rechten voor lesbische meemoeders.
Meemoeders?
  woensdag 21 februari 2007 @ 19:59:12 #297
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_46536592
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 19:55 schreef TeleluvR het volgende:
Meemoeders?
mee·moe·der (de ~ (v.))
1 degene die in een lesbisch ouderpaar niet de biologische moeder is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties