Je hoeft geen veg te zijn om er lid van te zijn of om er op te stemmen hoor...quote:Op maandag 20 november 2006 13:53 schreef more het volgende:
Ben je vegetariėr?
Was het niet de 22e?quote:Op maandag 20 november 2006 15:11 schreef r-darko het volgende:
Dus stem 20 november strategisch, en stem GL/SP/PvdA!!!
Gedaan (zonder enig effect overigens). En dan ga ik de 22e PvdD stemmen, goed?quote:Op maandag 20 november 2006 15:11 schreef r-darko het volgende:
Dus stem 20 november strategisch, en stem GL/SP/PvdA!!!
Er stemmen juist ook veel VVD'ers op de PvdDquote:Op maandag 20 november 2006 15:11 schreef r-darko het volgende:
Door te stemmen op de Partij voor de Dieren snoep je zetels af van een eventueel links kabinet,
Waarom denk jij dat die partij de gehele agenda van de politiek gaat bepalen?quote:Op maandag 20 november 2006 15:23 schreef dVTB het volgende:
waarom zouden we die thema's in vredesnaam overlaten aan een partij die zich alleen richt op dieren?
Neuh, dat deden de opportunistische straatvechters van de LPF al, maar je geheugen laat je blijkbaar weer eens selectief in de steek.quote:Op maandag 20 november 2006 15:25 schreef PJORourke het volgende:
Die partij toont het failliet van serieuze politiek aan.
Nee hoor, want die hadden standpunten op alle gebieden. Dit is gewoon dommigheid voor HBO-vrouwtjes. Maar als ze de kiesdrempel halen, dan verdienen ze zetels.quote:Op maandag 20 november 2006 15:28 schreef Verbal het volgende:
Neuh, dat deden de opportunistische straatvechters van de LPF al, maar je geheugen laat je blijkbaar weer eens selectief in de steek.
* problematiQue mompelt iets over mensen in hun waarde latenquote:Op maandag 20 november 2006 15:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee hoor, want die hadden standpunten op alle gebieden. Dit is gewoon dommigheid voor HBO-vrouwtjes. Maar als ze de kiesdrempel halen, dan verdienen ze zetels.
[me mompelt iets over 'Op Fok!'?quote:Op maandag 20 november 2006 15:44 schreef problematiQue het volgende:
[..]
* problematiQue] mompelt iets over mensen in hun waarde laten[/me]
PvdD heeft ook standpunten op andere gebieden. Misschien wist je dit niet, maar het is toch echt zo. Wel is het natuurlijk zo dat dierenwelzijn hun stokpaardje is.quote:Op maandag 20 november 2006 15:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee hoor, want die hadden standpunten op alle gebieden. Dit is gewoon dommigheid voor HBO-vrouwtjes. Maar als ze de kiesdrempel halen, dan verdienen ze zetels.
denk je dat de PvdD meer dan 75 zetels krijgt dan?quote:Op maandag 20 november 2006 15:23 schreef dVTB het volgende:
Het is eigenlijk al erg genoeg dat dit topic inmiddels aan z'n vierde deel toe is. Dat we kennelijk nog steeds moeten discussiėren over het nut van de PvdD. Natuurlijk, iedere partij mag meedoen aan verkiezingen, dus ook one-issue partijen.
Maar er zijn zo veel thema's die momenteel spelen. Neem armoedebestrijding, AOW, HRA, onderwijs, files, integratie, strafrecht, etc, etc... - waarom zouden we die thema's in vredesnaam overlaten aan een partij die zich alleen richt op dieren?
Helaas, ook gepromoveerde mannen stemmen op deze partij. Sommige onderwerpen overstijgen het belang van een gebalanceerde stem; dierenwelzijn is (met name door de egoļstische instelling van de rechtse kiezen en consument, maar zeker ook door de linkse) zo'n ondergeschoven kind geworden dat dat het belang van een dierenrechtenpartij rechtvaardigd. Zoals Gandhi al zei; het niveau van een maatschappij is af te lezen aan hoe zij met haar zwakste leden omgaat. In ons geval zijn dat de dieren in de bioindustrie geworden.quote:Op maandag 20 november 2006 15:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Ze willen alleen dieren op de agenda krijgen. En dan is nog niet gezegd dat dat ook maar iets oplevert. Dat maakt een stem op de PvdD gewoon een verloren stem.quote:Op maandag 20 november 2006 15:26 schreef Verbal het volgende:
Waarom denk jij dat die partij de gehele agenda van de politiek gaat bepalen?
Het gaat om een visie.quote:Op maandag 20 november 2006 19:45 schreef dVTB het volgende:
Dat zeg ik toch niet? Ze willen alleen dieren op de agenda krijgen.
Zeker niet. Waarom niet? ten eerste zie je nu al dat vele partijen dingen gaan zeggen over dieren. En dat betekent dat ze zien dat er draagvlak is om meer voor dieren op te komen. Het item wordt belangrijker. De PvdD is nodig in de kamer om het onderwerp op tafel te houden.quote:En dan is nog niet gezegd dat dat ook maar iets oplevert. Dat maakt een stem op de PvdD gewoon een verloren stem.
Iedereen stemt meestal voor eigen belang. Dat partijen inspelen op die belangen... tsja.. eindelijk eens een partij die opkomt voor belangen van de mensemens en medeaardbewoners.quote:Ik noemde die andere thema's op omdat je normaal gesproken op een politieke partij stemt omdat je hen die thema's toevertrouwt.
dat doe ik ook, ondanks dat ze er nu wellicht nog geen mening over hebben; ik heb vertrouwen in de uitgangspunten van de partij.quote:Op maandag 20 november 2006 19:45 schreef dVTB het volgende:
Ik noemde die andere thema's op omdat je normaal gesproken op een politieke partij stemt omdat je hen die thema's toevertrouwt.
Dat geldt dan o.a. ook voor de VVD, EenNL, PVV enz.quote:Op dinsdag 21 november 2006 03:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoop dat deze partij buiten ons parlement blijft, ik vind het geen verrijking van de kamer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |