abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44935031
Mariane Thieme gelooft dat Jezus binnenkort op aarde terugkeert:
quote:
Politiek: Niet op zaterdag

30 december 2006
Tweede-Kamerlid Thieme is lid van Adventskerk, maar scheidt dat van haar politieke optreden

De biografie van Tweede-Kamerlid Marianne Thieme (34) van de Partij voor de Dieren bevat een tot op heden onderbelicht element: ze is lid van de zevendedagsadventisten. Thieme wil haar religieuze overtuiging geheel buiten de politiek houden. Bij de beëdiging als Tweede-Kamerlid sprak ze de belofte uit – 'Dat verklaar en beloof ik'– en niet de eed – 'Zo waarlijk helpe mij God Almachtig'.

De zevendedagsadventisten vormen een klein protestants kerkgenootschap met bijna vijfduizend gedoopte leden die verwachten dat Jezus over niet al te lange tijd terugkeert op aarde. De leden vieren de oorspronkelijke sabbat (zaterdag), in tegenstelling tot andere christenen.

Thieme: 'Ik ben een fervent voorstander van de scheiding van kerk en staat. En ik vertegenwoordig een partij die van alle gezindten is en zonder politieke kleur. Wij hebben in onze achterban liberalen, atheïsten, moslims, christenen. We staan voor alle groepen en ik laat mij politiek niet leiden door mijn eigen achtergrond. Het dierenwelzijn overstijgt al die belangen.'

Zodoende heeft de Tweede Kamer niet alleen christelijke leden die de zondagsrust eerbiedigen, maar nu ook een christelijk lid dat de zaterdag vrijhoudt. 'Dat is een dag waarop ik leuke dingen doe met mijn dochtertje of anderen,' zegt Thieme, die dit volhield tijdens de verkiezingscampagne.

De partij houdt rekening met voorzitter Thieme door bijeenkomsten waar zij bij moet zijn, niet op zaterdag te organiseren.
Bron: ***

Overigens zijn ze ook tegen het Homo huwelijk en masturbatie.
quote:
According to an official statement from the General Conference, heterosexual marriages are the only biblically ordained grounds for sexual intimacy.[12] Seventh-day Adventists do not perform same-sex marriages and gay men cannot be ordained. An extramarital affair is one of the sanctioned grounds for a divorce. Masturbation has also been traditionally condemned as a sinful practice, contrary to God's design for the body as the temple of the Holy Spirit and for sex as a shared experience within marriage.
Toch vreemd gezien de positie van dieren t.o.v. de mens zoals die in de bijbel staat. In de bijbel staat: "God schiep de dieren voor ons; de bijbel geeft ons de heerschappij over dieren."

[ Bericht 4% gewijzigd door more op 04-01-2007 09:20:38 ]
  dinsdag 2 januari 2007 @ 09:31:40 #2
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_44935054
Marianne Thieme; de nieuwe Gonny van Oudenallen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_44935088
Maar goed dat ik net gestofzuigd heb dan.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 2 januari 2007 @ 09:37:03 #4
124377 pmb_rug
salvation received
pi_44935093
wat is de discussiewaarde hiervan?
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  dinsdag 2 januari 2007 @ 09:38:55 #5
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_44935112
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 09:37 schreef pmb_rug het volgende:
Niks, vermoed ik zo. So what else is new?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 09:39:09 #6
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44935114
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 09:37 schreef pmb_rug het volgende:
Dat Thieme niet beweerd dat jezus terug komt, maar dat more dat wel zegt, dus dan zegt Thieme dat, en daarmee is ze dom.

Zoiets.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_44935155
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 09:39 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat Thieme niet beweerd dat jezus terug komt

Zoiets.
Ze neemt geen afstand van "haar" kerk dus gelooft ze dat Jezus over niet al te lange tijd terugkomt op Aarde.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 09:46:37 #8
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44935176
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 09:44 schreef more het volgende:

[..]

Ze neemt geen afstand van "haar" kerk dus gelooft ze dat Jezus over niet al te lange tijd terugkomt op Aarde.
Die grap snap ik niet, kun je hem opnieuw uitleggen?
pi_44935224
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 09:46 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Die grap snap ik niet, kun je hem opnieuw uitleggen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zevendedagsadventisten

Misschien ben jij niet gelovig, en kun je zoiets niet begrijpen. Ik ben Katholiek en begrijp het heel goed.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 09:54:58 #10
136 V.
pi_44935248
quote:

[..]

...maar ze scheidt haar geloof en de politiek. Dus...?

Al gelooft ze dat Jezus op dagelijkse basis aan de lul van Satan zuigt in de krochten van de hel..

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 09:55:53 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44935260
Beweer je nu dat lidmaatschap van een kerk gelijk staat aan het beweren wat die kerk beweerd? Dat impliceer je met de TT namelijk wel.
pi_44935307
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 09:54 schreef Verbal het volgende:

[..]

...maar ze scheidt haar geloof en de politiek. Dus...?

Al gelooft ze dat Jezus op dagelijkse basis aan de lul van Satan zuigt in de krochten van de hel..

V.
Dus als ze klaar is met haar werk geldt: "God schiep de dieren voor ons; de bijbel geeft ons de heerschappij over dieren." immers ze is een actief Christen

Lijkt me niet echt in overeenkomst met haar partij.
pi_44935326
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 09:55 schreef Yildiz het volgende:
Beweer je nu dat lidmaatschap van een kerk gelijk staat aan het beweren wat die kerk beweerd? Dat impliceer je met de TT namelijk wel.
In grote lijnen wel, anders moet je eruit stappen, dat zou ik ook doen als ik niet kon leven met het beleid van de Katholieke kerk.

Bij de zevendedagsadventisten geldt de wederkomst van Jezus als heel belangrijk, dus als je het daar niet mee eens bent, heb je echt een probleem.
pi_44935342
beetje een flauw topic. we kunnen beter CU gaan bashen om hun religieuze idioterie hier.
pi_44935364
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 10:03 schreef 7th_wave het volgende:
beetje een flauw topic. we kunnen beter CU gaan bashen om hun religieuze idioterie hier.
Niks flauw aan!
pi_44935509
Boeiend. Zevendedags adventisten zijn zeer vaak vegetarier, op zich niet zo gek dat Thieme daar bij zit dan. Misschien dat ze bij andere kerkelijke stromingen dat te weinig terugvind. Of mag Thieme niet gelovig zijn omdat er in de bijbel soms niet al te frisse zaken staan over de behandeling van dieren?
  dinsdag 2 januari 2007 @ 10:20:16 #17
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44935516
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 10:01 schreef more het volgende:

[..]

In grote lijnen wel, anders moet je eruit stappen, dat zou ik ook doen als ik niet kon leven met het beleid van de Katholieke kerk.

Bij de zevendedagsadventisten geldt de wederkomst van Jezus als heel belangrijk, dus als je het daar niet mee eens bent, heb je echt een probleem.
Dan zal het wel aan mij liggen dat ik dat probleem niet zie, inderdaad.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 10:26:59 #18
136 V.
pi_44935583
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 09:59 schreef more het volgende:

[..]

Dus als ze klaar is met haar werk geldt: "God schiep de dieren voor ons; de bijbel geeft ons de heerschappij over dieren." immers ze is een actief Christen

Lijkt me niet echt in overeenkomst met haar partij.
Vraagje: zijn alle gelovigen in jouw ogen dogmatisch?
Ben jij een dogmatisch katholiek?

Of zie je zelf ook wel in dat dit een anorexia-topic is?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 10:31:33 #19
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_44935630
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 09:28 schreef more het volgende:

[..]

Bron: ***

Toch vreemd gezien de positie van dieren t.o.v. de mens zoals die in de bijbel staat. In de bijbel staat: "God schiep de dieren voor ons; de bijbel geeft ons de heerschappij over dieren."
Wanneer beginnen mensen eens te begrijpen dat heerschappij in zijn geheel niet hetzelfde is als onderdrukken, roven, opsluiten, mishandelen, doden en eten, enkel voor ons eigen gewin?
power to the people
  Moderator dinsdag 2 januari 2007 @ 10:32:31 #20
8781 crew  Frutsel
pi_44935652
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 09:52 schreef more het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zevendedagsadventisten

Misschien ben jij niet gelovig, en kun je zoiets niet begrijpen. Ik ben Katholiek en begrijp het heel goed.
Dat is wel erg kort door de bocht.
Ik ben van mn katholicisme afgestapt, dus ben niet gelovig. Dat wil niet zeggen dat je dan maar een domme onwetende lul bent.Sterker nog, ik ben juist ervan af gestapt omdat ik met steeds meer dingen het niet eens was.
Volgens jouw stelling zou ik, als niet (of ex)-gelovige, mezelf niet kunnen scholen wat dit betreft? Waar dan het enigste verschil in zou zitten, dat ik geen waarde hecht aan verafgoden of er een bepaalde "kracht" uithaal. Qua religieuze kennis ben ik op een gelijk nivo, ik lees immers dezelfde boeken als een katholiek zou doen, alleen trek ik er een andere conclusie uit.

Wat ik uit de link begrijp is, dat Adventisen verwachten dat Jezus ELK moment terugkomt. Rooms-katholieken verwachten dat pas als er een "hemels koninkrijk" neerdaalt. Wat voor Efteling wereld dat ook mag zijn...

Dus waarom zou je als je niet gelovig bent, zoiets niet begrijpen? Je kan je erin verdiepen door boeken te lezen en informatie inwinnen bij de mensen zelf.

Beetje een non-argument wat ik maar al te vaak bij gelovigen hoor, alsof je dan superieur zou zijn.
Ook daar heb ik een eigen mening over, maar dat zou in dit verband alleen maar schoppen tegen heilige huisjes zijn
Punt ios gewoon dat gelovigen altijd respect vragen van niet-gelovigen, maar dat dat respect andersom vaak maar moeilijk uit te dragen is. Immers, ik als niet gelovige kan dat soort dingen toch niet begrijpen.

Im mijn ogen is het dus helemaal niet vreemd dat Mw. Thieme een adventist is, zou een beetje saai worden als we allemaal kopieeen van elkaar worden. Dat ze niet elk punt van dat geloof op de letter naleeft, is ook logisch.
Geloof (of non-geloof) is persoonlijk, niet voorgeschreven...
pi_44935785
quote:

dus gelooft ze dat Jezus over niet al te lange tijd terugkomt op Aarde.
Volgens mij is Jezus al terug op aarde en heeft hij een programma op Talpa. Dat laatste verklaart dan ook meteen waarom niemand op de hoogte is...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44935971
quote:

[..]

En dat is van belang want..
Ze houdt een zeteltje voor Jezus warm in het parlement? Ze doet wat haar goed lijkt totdat die Jezus opduikt? Ze wil scharrelvarkens bekeren tot christendom?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 2 januari 2007 @ 11:00:47 #24
66825 Reya
Fier Wallon
pi_44936096
quote:

[..]

Dat dit tot nu toe nergens in haar retoriek en ideeën naar voren is gekomen, geeft juist aan dat ze prive en politiek dus prima weet te scheiden. Zolang dat het geval is lijkt me er weinig relevant aan de levensbeschouwing van Kamerleden.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 11:01:59 #25
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_44936115
Hoezo is haar partij niet in overeenstemming met haar geloof?
Dat de mens 'de macht heeft' over de dieren volgens de Bijbel betekent toch zeker niet dat je dieren niet goed zou mogen behandelen? ZIj trekt de christelijke naastenliefde (zonder '-jes ) gewoon door naar het dierenrijk!
Een nobel streven!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')