abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 november 2006 @ 07:01:20 #1
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_43162043

Dè RPG-reeks die bekend staat om z\\\'n diepgaande verhaallijnen, intrigerende karakters en z\\\'n verslavende úrenlange gameplay. Chocobo\\\'s, Moogle\\\'s, airships, Gil als valuta, ouwe mannen genaamd Cid, Biggs en Wedge, Bahamut, Ifrit, Shiva, Bombs, Cactuars, Chimera\\\'s, Iron Giants, Malboro\\\'s, Ochu\\\'s, Tonberry\\\'s... ze komen in ieder deel voor, maar voor de rest is elk deel een unieke ervaring!

Final Fantasy Games

Een compilatie van alles wat met Final Fantasy te maken heeft, met het platform waarop het verschenen is/waarop het zal verschijnen.

• Final Fantasy RPG\\\'s
    Final Fantasy I - NES, Playstation (Final Fantasy Origins), GBA (Final Fantasy I & II Dawn Of Souls)
    Final Fantasy II - NES, Playstation (Final Fantasy Origins), GBA (Final Fantasy I & II Dawn Of Souls)
    Final Fantasy III - NES, Nintendo DS
    Final Fantasy IV - SNES, Playstation (Final Fantasy Anthology), GBA (Final Fantasy IV Advance)
    Final Fantasy V - SNES, Playstation (Final Fantasy Anthology), GBA (aangekondigd)
    Final Fantasy VI - SNES, Playstation, GBA (aangekondigd)
    Final Fantasy VII - Playstation, PC
    Final Fantasy VIII - Playstation, PC
    Final Fantasy IX - Playstation
    Final Fantasy X - Playstation 2
    Final Fantasy X-2 - Playstation 2
    Final Fantasy XI (Online) - Playstation 2 (VS & Japan), PC, Xbox 360
    Final Fantasy XII - Playstation 2

• Final Fantasy Spin-offs
    Final Fantasy Mystic Quest- SNES
    Final Fantasy Tactics - Playstation
    Final Fantasy Legend I - GameBoy
    Final Fantasy Legend II - GameBoy
    Final Fantasy Legend III - GameBoy
    Final Fantasy Adventure - GameBoy
    Final Fantasy Tactics Advance - GBA
    Final Fantasy Crystal Chronicles - Gamecube
    Chocobo Racing - Playstation
    Chocobo\\\'s Mysterious Dungeon - Playstation
    Chocobo\\\'s Mysterious Dungeon 2 - Playstation
    Ergheiz - Playstation
    Kingdom Hearts - Playstation 2
    Kingdom Hearts 2 - Playstation 2

• Final Fantasy VII Spin-offs
    Final Fantasy VII: Advent Children - DVD-video, UMD-video
    Final Fantasy VII: Before Crisis - Mobiele Telefoon (Japan)
    Final Fantasy VII: Crisis Core - PSP
    Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus - Playstation 2
    Final Fantasy VII Snowboarding - Mobiele Telefoon (Japan)

En dan hebben we natuurlijk ook nog de film Final Fantasy: The Spirits Within.

Links

• Square-Enix

Voorgaande Topics

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
    21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40
    41 | 42

(OP)
  • Psn online ID Tec-Deacon
    ---------------------------------
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      donderdag 2 november 2006 @ 07:06:58 #2
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43162058
    hier weer verder

om antwoord te geven op de vraag van Chocobo

SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_43162359
    Tvp

22-12 begin ik met FFXII
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_43162584
    Laat het wachten op een Europese release beginnen.
    pi_43162634
    Ook tvp. En dit weekend ga ik weer verder. Heb weinig tijd door de week en een uurtje spelen schiet niet echt op. Het is echt heerlijk om op zondag met een duffe kop de hele dag FFXII te spelen.
      donderdag 2 november 2006 @ 10:47:41 #6
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43164856
    quote:
    Op donderdag 2 november 2006 08:10 schreef Strolie75 het volgende:
    Tvp

22-12 begin ik met FFXII

Eurogamer review is trouwens zooo terecht... geniet verschrikkelijk van dit spel.
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      donderdag 2 november 2006 @ 11:59:07 #7
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_43166517
    TVP

Vaan is level 24.....
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
      donderdag 2 november 2006 @ 19:05:14 #8
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43179956
    Vanavond weer verder..... zooo'n zin in
    pi_43181678
    grr... ben al een tijdje op zoek naar die Lindwyrm... hele gebied al doorgecrosst, in het clan hoofdkwatier zegt men dattie alleen naar buiten komt in slecht weer, maar ben er al 10x geweest, en telkens hetzelfde (goede) weer....
    elk oordeel heeft z'n nadeel
    pi_43197047
    Gisteravond Kingdom Hearts II uitgespeeld, wat al dramatisch was, en nu loop ik de afgelopen topics door te lezen met mensen die al lang en breed met XII onderweg zijn....en ik moet wachten op de Europese release!

Fuck it, ik denk dat ik VIII maar uit de kast trek. Of IX uit de winkel.
    pi_43211121
    komt er trouwens een FFVII remake voor de ps3 ?
      vrijdag 3 november 2006 @ 18:55:14 #12
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_43211998
    quote:
    Op vrijdag 3 november 2006 18:15 schreef Hellrazor het volgende:
    komt er trouwens een FFVII remake voor de ps3 ?
    Gelukkig niet.

Er is maar 1 Final Fantasy VII en dat is dè Final Fantasy VII. En het spel is al op alle mogelijke manieren commercieël uitgemolken, een remake hoeft hiet van mij niet bij.

Verder vind ik de remakes van de oudere delen, en dan hoofdzakelijk 1 en 2 geen succes.
    Je ervaart het spel heel anders als bij de orginele games. Ik hoop niet dat ze dit ook met deel 7 gaan doen.
    pi_43212879
    quote:
    Op vrijdag 3 november 2006 18:55 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Gelukkig niet.

Er is maar 1 Final Fantasy VII en dat is dè Final Fantasy VII. En het spel is al op alle mogelijke manieren commercieël uitgemolken, een remake hoeft hiet van mij niet bij.

Verder vind ik de remakes van de oudere delen, en dan hoofdzakelijk 1 en 2 geen succes.
    Je ervaart het spel heel anders als bij de orginele games. Ik hoop niet dat ze dit ook met deel 7 gaan doen.
    De reden dat ik geen remake wil van FF 7 is dat we anders weer 10 jaar van fanboys moeten horen dat FF 7 de beste game ever is.
      zaterdag 4 november 2006 @ 09:09:14 #14
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43226641
    quote:
    Op vrijdag 3 november 2006 19:26 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

De reden dat ik geen remake wil van FF 7 is dat we anders weer 10 jaar van fanboys moeten horen dat FF 7 de beste game ever is.
    Dat heb je al eens gepost en het is ook zo Het is trouwens echt niet zeker dat er geen remake komt hoor. Het zou mij niet verbazen in ieder geval.
    pi_43227474
    Nog even mijn speedrun afmaken, dan Disgaea 2 en dan kan ik eindelijk beginnen aan FFXII
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
      zaterdag 4 november 2006 @ 11:56:58 #16
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_43228842
    quote:
    Op vrijdag 3 november 2006 19:26 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Is het toch ook
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
      zaterdag 4 november 2006 @ 12:03:13 #17
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43228987
    quote:
    Op zaterdag 4 november 2006 11:56 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Is het toch ook
    Ik zet XII trouwens direct achter VII..... ik vind het spel zo goed Diablos Zit nu op dat strand uit de demo volgens mij.... moet richting Archadia..... ik wil niet dat het stopt Die gameplay.....
    pi_43229256
    Gisteren lag hij op de deurmat. Zit nu 3 uurtjes in het spel en ik geniet intens! Het is zo sfeervol allemaal! Geweldig .

Misschien komt het omdat het allemaal nieuw is, maar ik heg de woorden beter dan VII al in mijn mond genomen.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door H.Flick op 04-11-2006 12:23:05 ]
      zaterdag 4 november 2006 @ 12:17:36 #19
    145074 Diablos79
    pi_43229285
    quote:
    Op zaterdag 4 november 2006 12:03 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ik zet XII trouwens direct achter VII..... ik vind het spel zo goed Diablos Zit nu op dat strand uit de demo volgens mij.... moet richting Archadia..... ik wil niet dat het stopt Die gameplay.....
    Ja FFXII staat ook zeker in mijn persoonlijke top 10, weet alleen nog niet welke plek lol
      zaterdag 4 november 2006 @ 12:19:28 #20
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43229324
    quote:
    Op zaterdag 4 november 2006 12:16 schreef H.Flick het volgende:
    Gisteren lag hij op de deurmat. Zit nu 3 uurtjes in het spel en ik geniet intens! Het is zo sfeervol allemaal! Geweldig .

Misschien komt het omdat het allemaal nieuw is, maar ik ben de woorden beter dan VII al in mijn mond genomen.
    SPOILER
    Jeetje wat een eind terug is dat alweer zeg..... Ik zou zo weer overnieuw willen beginnen.
    pi_43229471
    Ik heb trouwens wel het idee dat het grafisch veel minder is dan FFX. Ik zie contstant een soort vage lijnen door het scherm, vooral tijdens de rendered cutscenes. Ligt dit aan mijn TV ofzo?

Doet overigens niks af aan het spel
      zaterdag 4 november 2006 @ 13:40:29 #22
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43231320
    Gisteren lag hij op de deurmat. Zit nu 3 uurtjes in het spel en ik geniet intens! Het is zo sfeervol allemaal! Geweldig

.
    laat me raden

play asia

kreeg die van mij ook net binnen , maar die gaat gelijk weer de verkoop in

tinbox
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      zaterdag 4 november 2006 @ 13:46:37 #23
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_43231460
    Om nog even terug te komen op die FFVII remake.
    Ik ga hem zeker gamen als hij gemaakt gaat worden. Maar al die "nieuwe" fanboys gaan dan oordelen over het spel zonder het echte FFVII gekend te hebben.
    Want je gaat wel heel anders tegen de characters aankijken. Van Cloud heb je zelf een beeld gevormd tijdens het spelen van het spel. Omdat de graphics niet duidelijk genoeg zijn fantaseer je zelf iets over dit karakter. Die nieuwe versie zal levenecht zijn en geeft je niet de mogelijkheid om een beeld te vormen.
    Net als dat er een film van een boek gemaakt wordt.
    Maar het spel is wel zeker goed genoeg om opnieuw uit te brengen, maar dan moet wel alles precies hetzelfde zijn, ieder detail moet overeenkomen, alleen de graphics worden dan beter.

ps. Nog steeds geen Europese releasedatum voor FFXII bekend?
    pi_43231513
    quote:
    Op zaterdag 4 november 2006 13:46 schreef Ixnay het volgende:
    Om nog even terug te komen op die FFVII remake.
    Ik ga hem zeker gamen als hij gemaakt gaat worden. Maar al die "nieuwe" fanboys gaan dan oordelen over het spel zonder het echte FFVII gekend te hebben.
    Want je gaat wel heel anders tegen de characters aankijken. Van Cloud heb je zelf een beeld gevormd tijdens het spelen van het spel. Omdat de graphics niet duidelijk genoeg zijn fantaseer je zelf iets over dit karakter. Die nieuwe versie zal levenecht zijn en geeft je niet de mogelijkheid om een beeld te vormen.
    Net als dat er een film van een boek gemaakt wordt.
    Maar het spel is wel zeker goed genoeg om opnieuw uit te brengen, maar dan moet wel alles precies hetzelfde zijn, ieder detail moet overeenkomen, alleen de graphics worden dan beter.

ps. Nog steeds geen Europese releasedatum voor FFXII bekend?
    Februari 2007
    pi_43232593
    quote:
    Op zaterdag 4 november 2006 13:40 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    play asia

kreeg die van mij ook net binnen , maar die gaat gelijk weer de verkoop in

tinbox
    Nee, VideoGamesPlus. Die Tinbox wil ik trouwens ook wel hebben
    pi_43234580
    Om het wachten op de Euro release wat te verzachten ben ik weer aan FFIX begonnen. Ik blijf me verbazen over hoe eenvoudig je gehecht kan raken aan de characters in die game.
    pi_43254960
    Wat een spel. Ik kan gewoon niet ophouden met spelen .
    SPOILER
      zondag 5 november 2006 @ 12:00:24 #28
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_43255144
    Ik haat het stuk in de jungle ... Ik moet nu gaan levelen om die 2e draak te verslaan...
    pi_43255359
    Ik mis tot nu toe overigens nog wel het echte FF-gevoel. Natuurlijk zit Cid erin, komen de namen Ifrit en Leviathan terug, komt de muziek me bekend voor en zie ik af en toe een chocobo. Maar qua sfeer zit het dichter bij KOTOR dan bij Final Fantasy.

Gaat dit nog veranderen?
      zondag 5 november 2006 @ 12:23:06 #30
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43255705
    quote:
    Op zondag 5 november 2006 12:09 schreef H.Flick het volgende:
    Ik mis tot nu toe overigens nog wel het echte FF-gevoel. Natuurlijk zit Cid erin, komen de namen Ifrit en Leviathan terug, komt de muziek me bekend voor en zie ik af en toe een chocobo. Maar qua sfeer zit het dichter bij KOTOR dan bij Final Fantasy.

Gaat dit nog veranderen?
    Ik had dat zelf ook..... maar geloof me,.... dat komt goed.
      zondag 5 november 2006 @ 14:35:23 #31
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43259020
    me brady stat guide is binnen

en hij's dik
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      zondag 5 november 2006 @ 16:19:15 #32
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_43262497
    Ben net begonnen met FFXII:

Die sfeer is een beetje een mix tussen Star-wars/Final Fantasy/Lord of the rings!

Echt vet... moet wel ff wennen aan het vecht-systeem en aan de maps e.d.
    Verder ziet het er weer super mooi uit!
    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
      zondag 5 november 2006 @ 16:26:45 #33
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_43262824
    Ik heb de woorden "Beste star wars game" al eens gebruikt om FFXII te beschrijven
    pi_43262991
    Ook het nieuwe battlesysteem lijkt enorm op dat van KOTOR .
      zondag 5 november 2006 @ 17:20:16 #35
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43264378
    quote:
    Op zondag 5 november 2006 16:32 schreef H.Flick het volgende:
    Ook het nieuwe battlesysteem lijkt enorm op dat van KOTOR .
    Er zit een Star Wars tintje aan, maar doch veel meer Final Fantasy. Het battlesysteem kan ik niet anders omschrijven dan briljant........ ik wil eigenlijk niet anders meer.

Verderop in het spel komt toch echt de character development op gang. Spel is gewoon groter dan de meeste Final Fantasies, en het duurt even om in te komen. Vreemd genoeg is de sfeer vooral na een dikke 15 uur gamen vreselijk intens. Zit nu zelf op 36 uur en ben aangekomen op de strand wat je in de demo ook zag. Daarvoor een briljant bos level gezien. Moest denken aan de Ewoks
      zondag 5 november 2006 @ 17:39:08 #36
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_43264977
    Maar ook een beetje Lord of the Rings achtig, met die ridders en de grote battles!
    PieAir
    pi_43267581
    quote:
    Op zondag 5 november 2006 17:20 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Er zit een Star Wars tintje aan, maar doch veel meer Final Fantasy. Het battlesysteem kan ik niet anders omschrijven dan briljant........ ik wil eigenlijk niet anders meer.

Verderop in het spel komt toch echt de character development op gang. Spel is gewoon groter dan de meeste Final Fantasies, en het duurt even om in te komen. Vreemd genoeg is de sfeer vooral na een dikke 15 uur gamen vreselijk intens. Zit nu zelf op 36 uur en ben aangekomen op de strand wat je in de demo ook zag. Daarvoor een briljant bos level gezien. Moest denken aan de Ewoks
    Battle systeem is goed, maar volgens mij minder strategisch dan bij eerdere FF's. Als nu je Gambits goed staan hoef je eigenlijk niks meer te doen. Ik heb het gevoel de controle kwijt te zijn omdat je niet move voor move meer aangeeft wat je wilt doen.

Verder is het wel een super spel natuurlijk, maar mijn eerdere 'beter dan VII' gevoel ben ik wel kwijt.
      zondag 5 november 2006 @ 19:19:20 #38
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_43267845
    quote:
    Op zondag 5 november 2006 17:39 schreef jpg97 het volgende:
    Maar ook een beetje Lord of the Rings achtig, met die ridders en de grote battles!
    Ja.. De intro
      zondag 5 november 2006 @ 20:35:38 #39
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43270528
    quote:
    Op zondag 5 november 2006 19:09 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Battle systeem is goed, maar volgens mij minder strategisch dan bij eerdere FF's. Als nu je Gambits goed staan hoef je eigenlijk niks meer te doen. Ik heb het gevoel de controle kwijt te zijn omdat je niet move voor move meer aangeeft wat je wilt doen.

Verder is het wel een super spel natuurlijk, maar mijn eerdere 'beter dan VII' gevoel ben ik wel kwijt.
    Je hebt zeer zeker wel controle en gambits redden mij ook niet altijd,... helemaal niet bij sommige eindbazen! Strategisch gezien misschien iets minder maar dat komt omdat je door het semi realtime gevecht wel sneller moet reageren. Ik vind de balans heerlijk.
    pi_43273750
    quote:
    Op zondag 5 november 2006 19:09 schreef H.Flick het volgende:

[..]

had ik de eerste 5-10 uur ook, maar daarna had ik vooral het gevoel dat het het spel op een goede manier versneld, zonder telkens zo'n battlescherm en zo'n overwinningsmuziekje. Je kunt er ook voor kiezen bepaalde dingen niet in je gambits te zetten zodat je zelf wel moet ingrijpen
    pi_43275017
    quote:
    Op zondag 5 november 2006 21:45 schreef desub het volgende:

[..]

had ik de eerste 5-10 uur ook, maar daarna had ik vooral het gevoel dat het het spel op een goede manier versneld, zonder telkens zo'n battlescherm en zo'n overwinningsmuziekje. Je kunt er ook voor kiezen bepaalde dingen niet in je gambits te zetten zodat je zelf wel moet ingrijpen
    Het overwinningsmuziekje mis ik juist heel erg . Al is het wel extra fijn om te horen na een bossfight.
      zondag 5 november 2006 @ 23:24:10 #42
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_43277911
    Final Fantasy IX uitgespeeld!

Het einde met al die bosses was wel erg makkelijk, maar ik zat ook met Zidane en Steiner op lvl 62/63.
    Alleen bij de allerlaatste battle was het een paar keer op het randje. Auto-Regen en Auto-Life hebben me gered.
      zondag 5 november 2006 @ 23:49:40 #43
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43278697
    quote:
    Op zondag 5 november 2006 23:24 schreef Ixnay het volgende:
    Final Fantasy IX uitgespeeld!

Het einde met al die bosses was wel erg makkelijk, maar ik zat ook met Zidane en Steiner op lvl 62/63.
    Alleen bij de allerlaatste battle was het een paar keer op het randje. Auto-Regen en Auto-Life hebben me gered.
    Dagger
      zondag 5 november 2006 @ 23:58:54 #44
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_43278931
    quote:
    Op zondag 5 november 2006 23:49 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Dagger
    Ik heb dr gewoon Garnet genoemd. Ik vond "Dolk" niet zo bij haar passen.
      maandag 6 november 2006 @ 00:00:22 #45
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43278968
    quote:
    Op zondag 5 november 2006 23:58 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik heb dr gewoon Garnet genoemd. Ik vond "Dolk" niet zo bij haar passen.
    Dat vertalen,.......

Nee "Wolk"' is cool!!
      maandag 6 november 2006 @ 00:09:33 #46
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_43279213
    quote:
    Op maandag 6 november 2006 00:00 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Dat vertalen,.......

Nee "Wolk"' is cool!!
    Klopt eigenlijk wel.
    Maar "Dolk" past niet echt bij een onschuldig meisje als Garnet/Dagger.

En "Wolk" past wel bij "Cloud Strife" omdat zijn verleden "in nevels is gehuld".
      maandag 6 november 2006 @ 00:21:03 #47
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43279493
    quote:
    Op maandag 6 november 2006 00:09 schreef Ixnay het volgende:

[..]

En "Wolk" past wel bij "Cloud Strife" omdat zijn verleden "in nevels is gehuld".
    Scherp
      maandag 6 november 2006 @ 00:32:17 #48
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_43279786
    Ik wil nog een FF gaan uitspelen voordat XII uitkomt.

In hoeveel uur is FFX-2 te doen?
    pi_43282728
    quote:
    Op maandag 6 november 2006 00:32 schreef Ixnay het volgende:
    Ik wil nog een FF gaan uitspelen voordat XII uitkomt.

In hoeveel uur is FFX-2 te doen?
    Als je voor een 100% run gaat, 50-60 uur . Zoniet, dan kun je er redelijk snel doorheen fietsen.
      maandag 6 november 2006 @ 11:38:35 #50
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43286393
    ik had hem in iets van 33 uur ofzo
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      maandag 6 november 2006 @ 12:23:08 #51
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43287779
    zo 7 espers binnen, nog 7 te gaan :

eerst maar weer een paar hunts doen
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      maandag 6 november 2006 @ 23:05:26 #52
    148015 cwk
    It's a Kafka high
    pi_43310501
    Even inventariseren. Wie is er op het moment bezig met FFXII?

Ik ben nu 7 uur bezig en het is ge-wel-dig.

Zelfs als ex-gamer ben ik ontzettend content tot nu toe. Werkelijk waar prachtig. (Zonder guide natuurlijk )
    [Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
    There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
      dinsdag 7 november 2006 @ 07:32:51 #53
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43315964
    Bezig 76 uur

Main story uitgespeeld zonder guide , ben nu met de Guide van 349 pagina's erbij , alle extra's aan het halen.

en dat zijn er nogal wat

13 Espers
    45 Hunts ( waarvan de laatste 15 toch wel behoorlijk pittig worden)
    80 Rare monsters

Hidden bosses , waarvan 1 met 50.000.000 HP

Sterkste wapens ,

Alleen ik kan het allersterkte wapen van de game al niet meer halen , doordat ik eerder ergens anders (phon coast) een paar treasure chests geopend had

welke mongool dat bedacht heeft bij S-E mogen ze ook afschieten

lading side quests erbij
    .

Nee , ik ben nog wel even bezig
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_43316396
    Heb er ongeveer 45 uur op zitten, ben net in Phon Coast gearriveerd. Heb de hele vorige week alleen op Zondag kunnen spelen, dus ik ga maar eens proberen een avondje door de week vrij te krijgen.
      dinsdag 7 november 2006 @ 10:57:32 #55
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_43318847
    ik heb er 1 uur op zitten
    PieAir
      dinsdag 7 november 2006 @ 11:22:12 #56
    148015 cwk
    It's a Kafka high
    pi_43319448
    SPOILER
    There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
      dinsdag 7 november 2006 @ 12:04:10 #57
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43320584
    quote:
    Op dinsdag 7 november 2006 11:22 schreef cwk het volgende:
    SPOILER
    SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door Deacon_Tigra op 07-11-2006 12:42:47 ]
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_43320721
    quote:
    Op dinsdag 7 november 2006 07:32 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    45 Hunts ( waarvan de laatste 15 toch wel behoorlijk pittig worden)
    ik heb er zo'n 36, en tot nu toe was alleen gilgamesh flink pittig
    staat er ook iets meer over de Lindwyrm in?
      dinsdag 7 november 2006 @ 12:17:15 #59
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43320905
    quote:
    Op dinsdag 7 november 2006 12:08 schreef desub het volgende:

[..]

ik heb er zo'n 36, en tot nu toe was alleen gilgamesh flink pittig
    staat er ook iets meer over de Lindwyrm in?
    SPOILER
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_43324555
    yes, ik heb 'm gevonden!
    SPOILER
    goed boek! Bedankt!
    pi_43324608
    quote:
    Op dinsdag 7 november 2006 07:32 schreef Deacon_Tigra het volgende:

Alleen ik kan het allersterkte wapen van de game al niet meer halen , doordat ik eerder ergens anders (phon coast) een paar treasure chests geopend had
    ach, dan begin je toch gewoon opnieuw
    pi_43328851
    Ik heb het net gedaan, ik heb FFIX besteld. Na X, VII, VIII, X-2 VI mijn zesde FF game. Ik kan het gewoonweg niet meer aan om deze reeks door te lezen en tot februari te moeten wachten, het Final Fantasy virus heeft me na lange tijd weer gegrepen, aaargh.
      dinsdag 7 november 2006 @ 18:15:28 #63
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_43331388
    Daar ben ik weer Heb eindelijk FFXII zelf binnen en heb zo'n 5 uur gespeeld nog. Battle systeem was ff flink wennen in het begin, maar met die gambits erbij is het best handig en niet meer zo doelloos A klikken zoals vroeger

Het license systeem moet ik echter nog ff verder uitdiepen, want ik weet niet zo goed welke kant ik op moet daarmee

Verhaallijn is nu al vrij boeiend, zeker omdat het lijkt alsof er elk half uur een verhaallijn bij komt
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      woensdag 8 november 2006 @ 11:00:08 #64
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_43352375
    Hoi, ik heb net FF XII binnen, en toen ik het begin filmpje keek viel ik bijna van mijn stoel.
    Als een oude liefde, een ware messias, was hij daar!
    Mijn vergeten melodie!

Het 2de liedje in de intro.
    Dit liedje kwam ook in Final Fantasy II voor.

Hoe heet dit liedje?
    Ik moet hem hebben!
      woensdag 8 november 2006 @ 11:45:55 #65
    148015 cwk
    It's a Kafka high
    pi_43353532
    quote:
    Op dinsdag 7 november 2006 18:15 schreef Notorious_Roy het volgende:

Het license systeem moet ik echter nog ff verder uitdiepen, want ik weet niet zo goed welke kant ik op moet daarmee
    Beste is, als je geen guide gebruik zoals ik, om als je later in het spel karakters in je party krijgt met ommenabij 500 license points (Na 10 uur spelen ongv.) even zelf op onderzoek uit te gaan en een goede route vast te stellen. Worked for me.
      woensdag 8 november 2006 @ 13:43:27 #66
    145074 Diablos79
    pi_43357076
    quote:
    Op woensdag 8 november 2006 11:00 schreef Orealo het volgende:
    Hoi, ik heb net FF XII binnen, en toen ik het begin filmpje keek viel ik bijna van mijn stoel.
    Mijn vergeten melodie!

Hoe heet dit liedje?
    Ik moet hem hebben!
    Het begint met de FF prelude en het liedje wat jij bedoeld is waarschijnlijk de Final Fantasy Theme. Die komt bijna in ieder deel voor
      woensdag 8 november 2006 @ 13:48:27 #67
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43357231
    quote:
    Op woensdag 8 november 2006 11:00 schreef Orealo het volgende:
    Mijn vergeten melodie!

Hoe heet dit liedje?
    Ik moet hem hebben!
    hey Bob, welkom hier

bedoel je het nummer ,als je een save game gaat laden?

hij moet hier ergens bij staan

Track List:

Disc One:
    1. Loop Demo
    2. Final Fantasy ~ FFXII Version ~
    3. Opening Movie (Theme of Final Fantasy XII)
    4. Infiltration

[ Bericht 64% gewijzigd door Deacon_Tigra op 08-11-2006 14:31:54 ]
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      woensdag 8 november 2006 @ 14:33:38 #68
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43358628
    heb net voor mijn 3 main party members

3 x Embroidered Tippet gekocht ( Doubles XP)

Ideaal , Iedereen 2 levels gestegen binnen 20 minuten

Nu nog de Bubble-belt (Doubles HP) , alleen die fucker bij de Muthru Bazaar wil ze nog niet verkopen

[ Bericht 6% gewijzigd door Deacon_Tigra op 08-11-2006 15:15:46 ]
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      woensdag 8 november 2006 @ 16:15:46 #69
    145074 Diablos79
    pi_43362122
    quote:
    Op woensdag 8 november 2006 13:48 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]

hey Bob, welkom hier

bedoel je het nummer ,als je een save game gaat laden?

hij moet hier ergens bij staan

Track List:

Disc One:
    1. Loop Demo
    2. Final Fantasy ~ FFXII Version ~
    3. Opening Movie (Theme of Final Fantasy XII)
    4. Infiltration
    Die Final Fantasy Prelude en Final Fantasy theme zijn echt super . Vooral de gezongen versie van de Final Fantasy theme is mooi
    pi_43367753
    quote:
    Op woensdag 8 november 2006 14:33 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    Nu nog de Bubble-belt (Doubles HP) , alleen die fucker bij de Muthru Bazaar wil ze nog niet verkopen
    ik kreeg de eerste (en volgens mij ook de 2e) bij een hunt geloof ik... weet alleen niet meer welke
      woensdag 8 november 2006 @ 19:40:23 #71
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43369453
    klopt, heeft te maken met je rank

maar ik heb inmiddels bubble , ben met mont-blanc zijn hunts bezig

die vormen tenminste nog een beetje een uitdaging , de rest heb ik binnen 5 klappen dood
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_43372917
    Al 3 dagen geen FFXII kunnen doen . De eerste keer dat ik hem weer opstart zal waarschijnlijk pas weer zaterdag zijn...
      woensdag 8 november 2006 @ 21:26:01 #73
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_43374015
    quote:
    Op woensdag 8 november 2006 13:43 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Het begint met de FF prelude en het liedje wat jij bedoeld is waarschijnlijk de Final Fantasy Theme. Die komt bijna in ieder deel voor
    Bij de meesten komt ie voor als je hem uitgegamed hebt.
      vrijdag 10 november 2006 @ 09:43:29 #74
    42151 LuQas
    Dum spiro spero
    pi_43418655
    Ik was dit topic even uit het oog verloren, dus tvp!

Maar lees ik het nu goed, is FFXII al uit? Sinds wanneer!?
    Afrika Paprika
      vrijdag 10 november 2006 @ 10:02:47 #75
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_43419130
    de Prelude ken ik wel natuurlijk, ik doel hier inderdaad op het nummer wat je te horen krijgt als je een save game gaat laden!

Zit nu al dagen in m'n hoofd .
      vrijdag 10 november 2006 @ 10:25:51 #76
    42151 LuQas
    Dum spiro spero
    pi_43419661
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 10:02 schreef Orealo het volgende:
    de Prelude ken ik wel natuurlijk, ik doel hier inderdaad op het nummer wat je te horen krijgt als je een save game gaat laden!

Maar hoe hoe hoe hoe?

Kan je Amerikaanse playstation-spellen gewoon op de europese consoles spelen?
    Afrika Paprika
      vrijdag 10 november 2006 @ 10:27:10 #77
    148015 cwk
    It's a Kafka high
    pi_43419685
    Chip?

Hij is sinds vorige week uit. De meeste hier hebben trouwens gewoon een Amerikaanse PS2, vandaar dat we hem kunnen spelen. Ding was nog goedkoper ook.
      vrijdag 10 november 2006 @ 10:28:02 #78
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_43419705
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 10:25 schreef LuQas het volgende:

[..]

Maar hoe hoe hoe hoe?

Chipped idd .
      vrijdag 10 november 2006 @ 10:45:38 #79
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_43420159

Ik ben nu bezig met 4 RPG's en ik haal de verhaallijnen door elkaar

Ben nog altijd bezig met Dragon Quest VIII, Shin Megami Tensei, Kingdom Hearts II en FFXII
    PieAir
      vrijdag 10 november 2006 @ 10:53:59 #80
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_43420363

PieAir
      vrijdag 10 november 2006 @ 11:12:48 #81
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43420844
    level 60 , op naar level 70

ik moet die fucker verslaan met zijn 50.112.254 HP
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      vrijdag 10 november 2006 @ 11:25:54 #82
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_43421205
    Gister vanuit die dungeon weer terug gegaan naar Rabanastre en onderweg kwam ik die T-Rez tegen. Binnen 15 sec dood
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
      vrijdag 10 november 2006 @ 11:40:50 #83
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_43421642
    Wat doet een T-Rex in de woestijn
    PieAir
      vrijdag 10 november 2006 @ 11:43:54 #84
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_43421740
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 11:40 schreef jpg97 het volgende:
    Wat doet een T-Rex in de woestijn
    Grazen.
      vrijdag 10 november 2006 @ 12:16:28 #85
    145074 Diablos79
    pi_43422567
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 10:02 schreef Orealo het volgende:

Dat is dus de Final Fantasy theme ..
      vrijdag 10 november 2006 @ 12:17:57 #86
    145074 Diablos79
    pi_43422598
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 10:25 schreef LuQas het volgende:

[..]

Maar hoe hoe hoe hoe?

Chipped, Action Replay, Boot discs.. Daar kan het allemaal mee
      vrijdag 10 november 2006 @ 12:34:59 #87
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43423048
    maakt het trouwens nog uit aan welke kant je de vijand raakt

ik ben nu een beetje aan het levellen in Ridorana Cataract

, en raak ze maar van voren, maar ik zie geen verschil als ik ze van achter raak
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      vrijdag 10 november 2006 @ 12:37:57 #88
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_43423134
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 11:43 schreef BMH het volgende:

[..]

Grazen.
    de T-Rex'en grazen heul niet...
    Zal wel bezig zijn met een onderzoek ofzo
    SPOILER
    PieAir
      vrijdag 10 november 2006 @ 12:51:01 #89
    145074 Diablos79
    pi_43423508
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 12:34 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    maakt het trouwens nog uit aan welke kant je de vijand raakt

ik ben nu een beetje aan het levellen in Ridorana Cataract

, en raak ze maar van voren, maar ik zie geen verschil als ik ze van achter raak
    SPOILER
      vrijdag 10 november 2006 @ 12:56:44 #90
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_43423660
    FF V Advance is binnen
      vrijdag 10 november 2006 @ 13:13:07 #91
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43424189
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 12:51 schreef Diablos79 het volgende:

[..]
    SPOILER
    *reist er naar toe*

*checkt* aja lekker
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      vrijdag 10 november 2006 @ 13:24:37 #92
    145074 Diablos79
    pi_43424564
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 13:13 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]

*reist er naar toe*

*checkt* aja lekker
    SPOILER
      vrijdag 10 november 2006 @ 13:31:06 #93
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43424747
    zo , 7 levels gestegen vandaag, tis wel weer mooi geweest

level 67 met 86,5 uur

[ Bericht 46% gewijzigd door Deacon_Tigra op 10-11-2006 15:21:59 ]
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      zaterdag 11 november 2006 @ 01:22:57 #94
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_43445271
    Over de FFVII PS3 remake.

http://games.blog.nl/play(...)eds_waarschijnlijker
    quote:
    Eigenlijk was het ook wel een beetje bizar toen Square Enix vorig jaar een filmpje liet zien om te demonstreren hoe een FFVII remake er uit zou kunnen zien op de PS3. Hebben ze daar dan echt niks beters te doen dan filmpjes van niet bestaande spellen te maken?

Maar evengoed heeft Square-Enix zich sindsdien in allerlei bochten gewrongen om toch maar vooral duidelijk te maken dat het echt niets meer was dan dat, een niet bestaande remake.

Maar deze maand beweert het gerespecteerde tijdschrift GameInformer dat Square-Enix ons al die tijd voor de gek heeft gehouden. Er staat wel degelijk een remake van Final Fantasy VII gepland voor de PS3. De nieuwe versie zou gebruik maken van het battle system uit het recente Final Fantasy XII.

"Last E3, Square Enix made fanboys squel when it showed how Final Fantasy VII could be remade on the Playstation 3. Of course, the company went to pains to point out how it had no plans to release an updated version of Final Fantasy VII on the system.

Rumors have been swirling since day one that the game would indeed come to the PS3, and now Loose Talk has not only heard that those rumors are true, but that the remake will in fact use the battle system from Final Fantasy XII."

EGM, Electronic Gaming Monthly, doet er nog een schepje bovenop door in hun juni-nummer te schrijven:

"Last year, Square Enix teased everyone with what was called the "FFVIIPS3 demo." Well, what do you know: This test case was really a sneak peek at a next-gen revival of the PS1 role-playing hit."

Merk ook op dat dat het oorspronkelijke Final Fantasy VII uitgebracht werd in 1997. Wat zou een toepasselijker moment zijn dan 2007, exact tien jaar later, om een nieuwe versie van de klassieker uit te brengen?

Alle filmsequels en FFVII spin-offs (Crisis Core, Dirge of Cerberus) waren ook al behoorlijk duidelijke hints. Op dit punt zou het me meer verbazen wanneer deze remake er niet komt dan wanneer dit steeds hardnekkiger wordende gerucht niet waar blijkt te zijn.

Ik zal overigens wel de eerste zijn om: "Doe het niet!" te roepen zodra Square-Enix de officiële aankondiging doet. Wat is dat toch altijd met die remakes en hervertellingen? Op een bepaald moment in hun leven krijgen blijkbaar alle grote genieën de onbedwingbare behoefte om hun grote meesterwerk overnieuw te maken. Technisch veel beter, en met vakkundig alle magie eruit geperst levert dat bijna nooit bevredigende resultaten op.

Het is zo zonde. Vooral omdat het originele spel nog steeds prima speelbaar is. Geef het nog eens tien jaar en nostalgische oude zotten zullen ook de charme beginnen in te zien van de primitieve graphics in het PSone origineel. Dat is het spel dat voor altijd herinnerd zal worden, niet de aankomende PS3 remake.
      zaterdag 11 november 2006 @ 04:41:17 #95
    148015 cwk
    It's a Kafka high
    pi_43447106
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 13:31 schreef Deacon_Tigra het volgende:
    zo , 7 levels gestegen vandaag, tis wel weer mooi geweest

level 67 met 86,5 uur
    Ben op t moment even die power-level guide van gamefaqs aan t uitproberen. 3½ uur spelen, level 16, nog voor het sunstone event. Prima guidje.
      zaterdag 11 november 2006 @ 14:15:12 #96
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43452305
    in het begin gaat het nog snel, maar als je zoals mij ruim 160.000 XP per level moet halen, duurt het iets langer

Anyhoe, ik vindt de wegen naar sommige optionele Espers toch wel heel ver gezocht hoor

Je bent alleen al een dikke 1.5 uur bezig om er te komen , en dan moet je nog aan de bak

Moet er nog 3
    dan heb ik ze allemaal
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      zaterdag 11 november 2006 @ 14:33:51 #97
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43452691
    Ik moet nu dat hele stuk van Archadia teruglopen naar het zuiden..... dat bos Je kan warpen maar ik loop..... puur voor de omgevingen en de XP. Zit op 46 uur en heb pas 2 Espers
    pi_43453668
    Eindelijk weer eens kunnen spelen. Zit nu op ongeveer 10 uur en het wordt alleen maar beter.
    SPOILER
      zaterdag 11 november 2006 @ 17:10:21 #99
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_43456330
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 14:33 schreef Chocobo het volgende:
    Zit op 46 uur en heb pas 2 Espers
    Er zijn totaal 13 Espers

Waarvan je er 5 unlocked via de main story
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
      zaterdag 11 november 2006 @ 18:34:48 #100
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_43458357
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 17:10 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]

Er zijn totaal 13 Espers

Waarvan je er 5 unlocked via de main story
    Holy shit Dan moet ik nog wel even En die overige 8 dan? Krijg je daar nog tips over of moet je gewoon exploren of een FAQ lezen?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')