Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
quote:
Deloads in je schema zettenquote:Op zaterdag 9 september 2006 15:45 schreef McGilles het volgende:
Afgelopen week ging niet zo lekker met sporten, bankdrukken ging minder dan normaal, triceps was ik slapper en schouders voelde ook kut, kan het komen omdat ik nu al weken achter elkaar 4x pw hard train, dus dat een rustweekje uitkomst zou bieden?
Kan ik niet gewoon 4 oefeningen per keer doen en dan op 70% van normaal trainen, normaal doe ik dus 6-7 oefeningen op 100%quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:03 schreef LedZep het volgende:
[..]
Deloads in je schema zetten. Volume halveren gedurende een week. Kan je om de 4-8 weken doen, zodat je niet overtraind raakt.
Is mogelijk. Kijk of je voldoende hersteld in die week dan. Zo ja dan werkt het, zo nee moet je intensiteit/volume (bij voorkeur volume) nog wat verlagen de volgende keer.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:00 schreef McGilles het volgende:
[..]
Kan ik niet gewoon 4 oefeningen per keer doen en dan op 70% van normaal trainen, normaal doe ik dus 6-7 oefeningen op 100%
Dan ga ik wel voor 4 trainingsdagen, 3 oefeningen per keer op 50%quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:07 schreef LedZep het volgende:
[..]
Is mogelijk. Kijk of je voldoende hersteld in die week dan. Zo ja dan werkt het, zo nee moet je intensiteit/volume (bij voorkeur volume) nog wat verlagen de volgende keer.
quote:Op zondag 10 september 2006 13:14 schreef synthesix het volgende:
Even een jaloersmakend feitje uit mijn biologieboek:
Vleesvarkens groeien bij een temperatuur van 21 graden, en 2,5 kg voer per dag, gemiddel 800g per dag.
Was ik maar een varken
succes!quote:Op zondag 10 september 2006 18:34 schreef J-Will het volgende:
ik ga deze week proberen 45 kg te full-squatten
Met benchen is het bij mij zo raar dat 80 kg gewoon goed voelt.quote:Op zondag 10 september 2006 17:20 schreef McGilles het volgende:
Nu maar even een rustweekje ingelast waardoor ik daarna superhard naar de 150kg bench kan groeien
Dat zit er dik in, ik kreeg gisteren een muscle & fitness van een kameraad (nr 07). En daar stond een heel verhaal in over powerliften, ook hoe je het best kunt bankdrukken. Zag er zeer interresant uit.quote:Op maandag 11 september 2006 10:45 schreef BertV het volgende:
[..]
Met benchen is het bij mij zo raar dat 80 kg gewoon goed voelt.
Zonder spotter, rustig wat herhalingen, tikje tegen de borst.
Maar met 90kg is het gelijk > spotter > 1 herhaling met veel moeite.
Als je dan zo'n losse schijf van 10 voelt dan gaat het nergens over.
Dat omslag punt is zo duidelijk dat het ook wel psychologisch zal zijn.
hm, toch maar 'n keer zo'n tijdschrift kopen. Normaal kijk ik alleen bij de motorfietsbladen.quote:Op maandag 11 september 2006 11:09 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Dat zit er dik in, ik kreeg gisteren een muscle & fitness van een kameraad (nr 07). En daar stond een heel verhaal in over powerliften, ook hoe je het best kunt bankdrukken. Zag er zeer interresant uit.
Maar als je je bovenrug wat archt, je benen goed naar achteren zet en je ellebogen naar binnen duwt maak je toch nog wel een grote rom? Ik wil het toch is proberen.quote:Op maandag 11 september 2006 12:01 schreef LedZep het volgende:
PL bench is vrijwel niet te vergelijken met 'bodybuilding benchen'.
http://img214.imageshack.us/img214/9259/dsc0142zbo6.jpg
Niet dat je er iets aan hebt hoor, zo benchen, tenzij je aan wedstrijden wil meedoen. ROM is erg kort, niet nuttig.
Zonder teveel te slijmen zijn dat gezonde-vrouw-armen.quote:Op maandag 11 september 2006 14:24 schreef Webkim het volgende:
Ik werd er vandaag van beschuldigd she-hulk armen te hebben...Doe ik toch iets goed.
[afbeelding]
Get used to it. Was zaterdag op Nightmare Outdoor, zei een of andere dikzak dat ik de groeten moest hebben van anna. Dus ik van welke anna? Van anna bool. Dus ik weer terug ja je probeert je dikheid zeker te compenseren met flauwe grapjes, toen had ie niet zoveel meer te zeggen.quote:Op maandag 11 september 2006 14:45 schreef BertV het volgende:
[..]
Zonder teveel te slijmen zijn dat gezonde-vrouw-armen.
Mgoed, laatst kreeg ik door een voorbij fietsende niet-gezonde-vrouw "anabolen" toegesist.![]()
* BertV weegt 80kg
Mensen zijn gewoon niks gewend.
Of stel ik je nu juist teleur?
Je bent gewoon een beest bert, admit itquote:Op maandag 11 september 2006 14:45 schreef BertV het volgende:
[..]
Zonder teveel te slijmen zijn dat gezonde-vrouw-armen.
Mgoed, laatst kreeg ik door een voorbij fietsende niet-gezonde-vrouw "anabolen" toegesist.![]()
* BertV weegt 80kg
Mensen zijn gewoon niks gewend.
Of stel ik je nu juist teleur?
Haha, das een mooie nick voor hem. "Beest Bert"quote:Op maandag 11 september 2006 14:49 schreef McGilles het volgende:
[..]
Je bent gewoon een beest bert, admit it![]()
Ik weet dat het meer te maken met de frustraties van die persoon die dat roept. Maar het drong langzaam tot me door, jij hebt er vast al langer mee te maken.quote:Op maandag 11 september 2006 14:48 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Get used to it. Was zaterdag op Nightmare Outdoor, zei een of andere dikzak dat ik de groeten moest hebben van anna. Dus ik van welke anna? Van anna bool. Dus ik weer terug ja je probeert je dikheid zeker te compenseren met flauwe grapjes, toen had ie niet zoveel meer te zeggen.
Van de andere kant. Kameraad van me zegt dat ie er trots op zou zijn als ze dat tegen hem zouden zeggen, omdat ie er dan wel gespierd uit zal moeten zien als ze zulke dingen over je zeggen. Maar zo kan ik het nog niet zienquote:Op maandag 11 september 2006 14:52 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik weet dat het meer te maken met de frustraties van die persoon die dat roept. Maar het drong langzaam tot me door, jij hebt er vast al langer mee te maken.
Als je al lange tijd de enorme discipline hebt om netjes te trainen en op je voeding te letten dan is het gewoon flauw.
she-hulk roepen is zo'n voorbeeld.
Ik wil natuurlijk ook wel "wat" horen ja.quote:Op maandag 11 september 2006 14:55 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Van de andere kant. Kameraad van me zegt dat ie er trots op zou zijn als ze dat tegen hem zouden zeggen, omdat ie er dan wel gespierd uit zal moeten zien als ze zulke dingen over je zeggen. Maar zo kan ik het nog niet zienmaar ben druk bezig.
Het archen van de bovenrug zorgt voor een kortere ROM doordat de borst verder naar boven komt. Wat ik bijvoorbeeld doe is een holle rug maken en mijn schouders in de bench duwen; dit heeft weinig invloed op de ROM, maar zorgt voor minder schouder-invloed (waardoor ze gespaard worden). Elbows in is daar ook voor bedoeld. Met echt archen (zoals op het plaatje) is een ander verhaal.. best technisch en dus alleen nuttig voor competitie benchers.quote:Op maandag 11 september 2006 12:30 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Maar als je je bovenrug wat archt, je benen goed naar achteren zet en je ellebogen naar binnen duwt maak je toch nog wel een grote rom? Ik wil het toch is proberen.
Die heb ik ook, is super interessant voor als je net begint met trainen. Ze leggen alles heel duidelijk uit.quote:Op maandag 11 september 2006 15:56 schreef Lanvin het volgende:
Voor de mensen die weleens iets kopen met tijd van nieuwgroepen,
er staan op dit moment 5 dvd's aangemeld, opzich niet gigantisch vernieuwend maar zeker de moeite waard om te kijken.
http://www.musclestuff.com/comftrsy.html
Jouw plaatje kan ik niet bekijken, ik denk dat als ik me rug arch en heel erg me best doe het misschien 1 cm scheelt. Met je schouders in de bench duwen bedoel je daarmee dat je als je je armen bijna strekt je schouders soort van uitrekt ofzo, zodat het gewicht hoger komt?quote:Op maandag 11 september 2006 16:34 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het archen van de bovenrug zorgt voor een kortere ROM doordat de borst verder naar boven komt. Wat ik bijvoorbeeld doe is een holle rug maken en mijn schouders in de bench duwen; dit heeft weinig invloed op de ROM, maar zorgt voor minder schouder-invloed (waardoor ze gespaard worden). Elbows in is daar ook voor bedoeld. Met echt archen (zoals op het plaatje) is een ander verhaal.. best technisch en dus alleen nuttig voor competitie benchers.
Legdrive is een combinatie van de voeten onder je rug plaatsen en je hielen de grond in drukken (of naar beneden duwen als ze de grond niet raken). Eigenlijk bench je dan voor een deel uit je benen.
@webkim: dat is best iets om trots op te zijn al zeg ik het zelf.
Je moet de link even in je browser kopieren, dan werkt het wel.quote:Op maandag 11 september 2006 16:53 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Die heb ik ook, is super interessant voor als je net begint met trainen. Ze leggen alles heel duidelijk uit.
[..]
Jouw plaatje kan ik niet bekijken, ik denk dat als ik me rug arch en heel erg me best doe het misschien 1 cm scheelt. Met je schouders in de bench duwen bedoel je daarmee dat je als je je armen bijna strekt je schouders soort van uitrekt ofzo, zodat het gewicht hoger komt?
Dat zijn tenminste goede berichten. Afgelopen week zei iemand tegen mij dat ik dat "breed doen" beter aan iemand kon overlaten die wel echt breed was (ik had handen in mijn zak). Toen ik vertelde dat ik 4x per week naar de sportschool ging geloofde ze het vervolgens ook nog eens nietquote:Op maandag 11 september 2006 14:24 schreef Webkim het volgende:
Ik werd er vandaag van beschuldigd she-hulk armen te hebben...Doe ik toch iets goed.
Ik viel bijna van me stoel af van 't lachenquote:Op maandag 11 september 2006 14:48 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Get used to it. Was zaterdag op Nightmare Outdoor, zei een of andere dikzak dat ik de groeten moest hebben van anna. Dus ik van welke anna? Van anna bool. Dus ik weer terug ja je probeert je dikheid zeker te compenseren met flauwe grapjes, toen had ie niet zoveel meer te zeggen.
wil je dan echt breed worden? Ik wil als eerste echt sterk zijn, ik zie ik er liever minder sterk uit dan dat ik echt ben dan omgekeerd. Er lopen bij mij wel zoveel van die jochies rond met dikke armen, en die spelen zo weinig klaar dat het gewoon treurig isquote:Op maandag 11 september 2006 18:25 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Dat zijn tenminste goede berichten. Afgelopen week zei iemand tegen mij dat ik dat "breed doen" beter aan iemand kon overlaten die wel echt breed was (ik had handen in mijn zak). Toen ik vertelde dat ik 4x per week naar de sportschool ging geloofde ze het vervolgens ook nog eens niet![]()
![]()
![]()
Weer een extra motivatie om volgend jaar rond deze tijd wel "echt" breed te zijn![]()
"wat loop je breed", ja zo valt dit hempjequote:Op maandag 11 september 2006 18:25 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Dat zijn tenminste goede berichten. Afgelopen week zei iemand tegen mij dat ik dat "breed doen" beter aan iemand kon overlaten die wel echt breed was (ik had handen in mijn zak). Toen ik vertelde dat ik 4x per week naar de sportschool ging geloofde ze het vervolgens ook nog eens niet![]()
![]()
![]()
Weer een extra motivatie om volgend jaar rond deze tijd wel "echt" breed te zijn![]()
Sja wat is breed..... Zolang het maar overduidelijk is dat ik weet hoe de sportschool er van binnen uit ziet ben ik al behoorlijk tevredenquote:Op maandag 11 september 2006 18:31 schreef mister_popcorn het volgende:
wil je dan echt breed worden?
Toch zegt dat weinig hoor, ik denk dat ie er enorme aanleg voor heeft. Sommige bouwvakkers (met korte broek) hebben er ook last van.quote:Op maandag 11 september 2006 18:42 schreef Tommy__ het volgende:
vandaag tijdens het fietsen een jogger tegengekomen met H-U-G-E kuiten, nooit gezien! niet te vergelijken met fietscoureurs e.d., bijna even dik als z'n bovenbenen, ik direct gevraagt hoe hij er aan kwam waarop hij antwoordde: m'n hele leve voetballen en al een paar jaar joggenik ga terug die loopband invoeren voor m'n kuiten
![]()
owja, ik schat hem wel een kilo of 100 - 110 dat telt ook wel.. maarja het zal vooral z'n aanleg zijnquote:Op maandag 11 september 2006 18:53 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Toch zegt dat weinig hoor, ik denk dat ie er enorme aanleg voor heeft. Sommige bouwvakkers (met korte broek) hebben er ook last van.
"je moet niet groter worden he", nee is goed (en dan snoeihard verder trainen)
Hoor ik wel vaker ja, niet nog groter word he, dan is het niet meer mooi...quote:Op maandag 11 september 2006 18:53 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Toch zegt dat weinig hoor, ik denk dat ie er enorme aanleg voor heeft. Sommige bouwvakkers (met korte broek) hebben er ook last van.
Jouw incline press gaat goed vooruit de laatste tijd, ik weet nog wel dat je een tijd geleden zei dat je op 90 zat!quote:Op maandag 11 september 2006 22:12 schreef ivosnivo het volgende:
Ik had vorige week 100kg 8x met schuinbankdrukken, dus deed ik net 105kg. Deed ik hem weer 8xVolgende week 110kg
Ja man, en me plan was om een herhaling of 6, 7 te maken. Elke training is het weer dolle pret.quote:Op maandag 11 september 2006 22:23 schreef McGilles het volgende:
[..]
Jouw incline press gaat goed vooruit de laatste tijd, ik weet nog wel dat je een tijd geleden zei dat je op 90 zat!
Pussies don't like dicks, because pussies get fucked by dicks. But dicks also fuck assholes: assholes that just want to shit on everything. Pussies may think they can deal with assholes their way. But the only thing that can fuck an asshole is a dick, with some balls. The problem with dicks is: they fuck too much or fuck when it isn't appropriate - and it takes a pussy to show them that. But sometimes, pussies can be so full of shit that they become assholes themselves... because pussies are an inch and half away from ass holes. I don't know much about this crazy, crazy world, but I do know this: If you don't let us fuck this asshole, we're going to have our dicks and pussies all covered in shit!quote:Op maandag 11 september 2006 22:24 schreef LedZep het volgende:
* LedZep traint tegenwoordig als een pussy en is er trots op!
Ja wil je nou in je keuntje gepakt worden of niet?quote:Op maandag 11 september 2006 22:41 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Pussies don't like dicks, because pussies get fucked by dicks. But dicks also fuck assholes: assholes that just want to shit on everything. Pussies may think they can deal with assholes their way. But the only thing that can fuck an asshole is a dick, with some balls. The problem with dicks is: they fuck too much or fuck when it isn't appropriate - and it takes a pussy to show them that. But sometimes, pussies can be so full of shit that they become assholes themselves... because pussies are an inch and half away from ass holes. I don't know much about this crazy, crazy world, but I do know this: If you don't let us fuck this asshole, we're going to have our dicks and pussies all covered in shit!
Keuntje klinkt wel romantisch, is dat een friese specialiteit?quote:Op maandag 11 september 2006 22:42 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ja wil je nou in je keuntje gepakt worden of niet?
Iets Vlaams geloof ik. Voor de uitvoering maakt het echter niet uitquote:Op maandag 11 september 2006 22:47 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Keuntje klinkt wel romantisch, is dat een friese specialiteit?
Loopbandquote:Op maandag 11 september 2006 18:42 schreef Tommy__ het volgende:
vandaag tijdens het fietsen een jogger tegengekomen met H-U-G-E kuiten, nooit gezien! niet te vergelijken met fietscoureurs e.d., bijna even dik als z'n bovenbenen, ik direct gevraagt hoe hij er aan kwam waarop hij antwoordde: m'n hele leve voetballen en al een paar jaar joggenik ga terug die loopband invoeren voor m'n kuiten
![]()
ja, ging ik ook wel doenquote:Op maandag 11 september 2006 23:15 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Loopband![]()
Ga gewoon buiten lopen, dat heeft veel meer nut.
daar had ik m'n bevindingen al bij ..quote:Op dinsdag 12 september 2006 09:45 schreef Mr.J het volgende:
Kijk maar eerst eens naar maraton lopers voor je onnodig gaat lopen in de hoop dikke kuiten te krijgen.
quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:03 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
daar had ik m'n bevindingen al bij ..
ik heb ooit eens gelezen over high reps te doen voor kuiten, zeg 20-30 reps, maar dat heeft me de afgelopen maanden niet echt verder geholpen. 'k zal die methode van jou eens proberen
http://www.wannabebig.com/article.php?articleid=172quote:Q: Do you have any suggestions on how to make stubborn calf muscles grow?
A: Pause at the bottom. The achilles tendon has an incredible ability to return elastic energy, it's an adaptation that makes walking more efficient. It's also why guys with no calves can bounce the entire weight stack without really doing any muscular work: they are just storing and returning elastic energy through the achilles.
So try starting every repetition of your calf work with a 2-4 second pause in the bottom, as this will dissipate stored elastic energy. You will feel the difference in how hard the calves are working almost immediately (don't be surprised if you have to drop your work weights considerably). That's because you're finally making the muscles do the lifting, instead of just relying on recoil.
After that suggestion, I think the other mistake people make in calf training is not going heavily enough. The calves have a tremendous mechanical advantage as a consequence of a short lever arm. And the gastroc (part of the calf that forms the 'diamond') is primarily fast twitch. This means heavy loads and low reps. Hitting the soleus is generally better done with higher reps. One of my favorite routines is the following
A straight legged calf raise (leg press calf raise works well): warmups and then 5 sets of 5 with a 2-3' rest between sets. Each rep should be done from a 2-4 second stop, take 2 seconds to raise the weight, hold for 2 seconds, 2 or more second eccentric. Go heavy on this, when you can get all 5 sets of 5 with the same weight, raise the weight at the next workout.
A bent-legged calf raise: 2-3 sets of 12-15 with a 1.5' rest. Again, start each rep from a 2 second dead stop. Go 2 seconds up, 1 second pause at the top, 2 seconds down. When you get all 3 sets of 15, raise the weight.
Do this workout twice per week or every 5 days (at least) while eating to gain weight and see what happens.
Oh yeah, don't be mad at me when you can't walk for 2 days afterwards.
Zo af en toe probeer ik het, maar het lukt me nooit. Als ik de gym binnen kom heb ik maar 1 stand en dat is maximaal. Ik neem af en toe wel is 3 of 4 dagen rust, dat moet maar voldoende zijn.quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:35 schreef McGilles het volgende:
Ben nu bezig met een rustweekje, wel gewoon trainen maar alles lekker rustig aan!
Doen andere mensen hier dat ook wel eens>?
ja, 'k houd nu een weekje complete rust (is goedkoper dan wat met lage gewichten een abbo te verkwistenquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:35 schreef McGilles het volgende:
Ben nu bezig met een rustweekje, wel gewoon trainen maar alles lekker rustig aan!
Ik betaal per maand een vast bedrag, dus of ik nu kom of niet het kost me evenveelquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:42 schreef Tommy__ het volgende:
thx J![]()
[..]
ja, 'k houd nu een weekje complete rust (is goedkoper dan wat met lage gewichten een abbo te verkwisten)
Meer neuken. Nog leuker ook.quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:34 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Het hardlopen doe ik ook niet voor mijn kuiten, ik doe het puur om mijn conditie in perfecte vorm te houden
Nee.quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:35 schreef McGilles het volgende:
Raar eh, gebeurd niet vaak, maar dan een vakantie met hamburgers en zooi.quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:24 schreef ivosnivo het volgende:
Heb nu weekje vakantie, en eet nu tijdelijk 18 boterhammen per dag. Das 10 meer dan normaal, ik ben dit weekend 3kg kwijt geraakt op het feest, ondanks de broodjes frikadel
1kg spier weegt evenveel als 1kg vetquote:Op dinsdag 12 september 2006 13:05 schreef BertV het volgende:
[..]
Raar eh, gebeurd niet vaak, maar dan een vakantie met hamburgers en zooi.
Je voelt je vet, verwacht je op de weegschaal dat je zwaarder bent, ben je lichter...![]()
spieren zwaarder dan vet.. mgoed, in een week breek je ze niet af.
quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
1kg spier weegt evenveel als 1kg vet![]()
mijn weekjes rust bestaan hoofdzakelijk uit geen KT doen, maar ik ga ik dan vaak 1 x extra boksen ( van 2 --> 3 x p/w) en gooi er 'n keer squash doorheen. Dit naast mijn tennis 1x p/w zorgt ervoor dat ik nooit helemaal uitgerust benquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:35 schreef McGilles het volgende:
Uiteraard.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:14 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Wel een PWO shake nemen dan he.
Wanneer komt het volgende Life-dilemma (of wellicht een Life en Myers tutorial) ?!quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:48 schreef Life het volgende:
Zeau, ik ben ook weer na 3 maanden pauze (om m'n blessures te laten genezen in de zomervakantie) begonnen! Damn dat viel weer ff tegen zegEerst zat ik op 70kg bankdrukken, nu haalde ik met moeite 8x50! Nahja, hopelijk bouwt het wat sneller op als daarvoor, anders ben ik weer een half jaar ofzo kwijt
![]()
Dat doet me goed, dankjequote:Op dinsdag 12 september 2006 21:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Wanneer komt het volgende Life-dilemma (of wellicht een Life en Myers tutorial) ?!
En don't worry, binnen de kortste keren lift je weer even veel als voorheen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor de motivatie kijken we natuurlijk een 24 boxset !quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:05 schreef Life het volgende:
[..]
Dat doet me goed, dankje![]()
Over een nieuwe tutorial, wellicht! Volgende week komt Myers weer langs, we zullen ff kijken of we iets leuks kunnen verzinnenZo'n inzinking van je kracht geeft trouwens wel een ongelooflijke demotiverende boost
Maar het goede nieuws is dat m'n blessures weg zijn, dus ik kan er weer volop tegenaan
![]()
Het was wel moeilijk om 3 maanden niks uit te voeren. Je ziet jezelf gewoon smaller worden![]()
* Meldtquote:Op maandag 11 september 2006 18:31 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
wil je dan echt breed worden? Ik wil als eerste echt sterk zijn, ik zie ik er liever minder sterk uit dan dat ik echt ben dan omgekeerd. Er lopen bij mij wel zoveel van die jochies rond met dikke armen, en die spelen zo weinig klaar dat het gewoon treurig is![]()
* Meldt (again)quote:Op maandag 11 september 2006 18:53 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
haha, mijn biceps is maar 36cm (wel zonder vetquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:11 schreef synthesix het volgende:
[..]
* Meldt![]()
Biceps is aangespannen 30 cm, en ik hammer curl met 4x8x 20kg (laatste set met moeite) en jm presses zelfde met 30kg ofzo.![]()
Achja, hier precies hetzelfde, een arm van 45cm maar ik train met gewichten die me zusje nog kan tillen!quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:40 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
haha, mijn biceps is maar 36cm (wel zonder vet) en ik doe curls met 10 en 12kg
![]()
(niet dat ik er ooit progressie in heb gemaakt
)
ach.. curls![]()
Ik ken het, ik heb een half jaar gesukkelt met een gescheurde pees in me pols. Echt vreselijk. Hoop nooit meer zoiets mee te makenquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:05 schreef Life het volgende:
[..]
Dat doet me goed, dankje![]()
Over een nieuwe tutorial, wellicht! Volgende week komt Myers weer langs, we zullen ff kijken of we iets leuks kunnen verzinnenZo'n inzinking van je kracht geeft trouwens wel een ongelooflijke demotiverende boost
Maar het goede nieuws is dat m'n blessures weg zijn, dus ik kan er weer volop tegenaan
![]()
Het was wel moeilijk om 3 maanden niks uit te voeren. Je ziet jezelf gewoon smaller worden![]()
Ik deed gisteren 24 kg 9x 8x 9x (zittend dus das wel zwaarder)quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:58 schreef McGilles het volgende:
[..]
Achja, hier precies hetzelfde, een arm van 45cm maar ik train met gewichten die me zusje nog kan tillen!
Ik ben momenteel (na een trainingsdip van 3 maanden) weer volle bak bezig.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:47 schreef ivosnivo het volgende:
Op welke dagen train je?
Nou... laatste tijd ga ik flink eraan met benen trainen... dus als ik klaar ben met benen ben ik echt zwaar kapot.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:08 schreef DjMark het volgende:
Dacide, gewoon de training erna benen doen.
Hij bedoeld dat je op de training erna (volgende dag dus) je benen moet doen. Op die manier laat je je hele bovenlijf met rustquote:Op woensdag 13 september 2006 13:03 schreef Dacide het volgende:
of bedoel je wat anders?
Juist als je al daarvoor de spieren 'voorvermoeid' hebt, betekend dat dat je ze dus al belast hebt, en dus load en volume gegeven hebt.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:46 schreef LedZep het volgende:
Btw, wanneer een spier vermoeid is (bijv triceps na borst) kan je hem dus nooit meer volledig trainen. Spieren groeien niet van "volledig vermorzelen" maar van hoge loads en hoog volume. Beide zijn na voorvermoeiing onmogelijk.
Als synergist wordt een spier in 9 van de 10 keren niet volledig belast.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:54 schreef DjMark het volgende:
[..]
Juist als je al daarvoor de spieren 'voorvermoeid' hebt, betekend dat dat je ze dus al belast hebt, en dus load en volume gegeven hebt.
Daarom hoef je na bijvoorbeeld borst veel minder setjes te doen voor triceps.
Da's wat anders.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:56 schreef LedZep het volgende:
[..]
Daarbij vind ik het ook onzin om je biceps/triceps een hele week lang te laten rusten. Beetje zonde van je tijd.
Vind ik wel. Kan jij nog zwaar close grip benchen na gewoon bankdrukken? Nee, dus moet je minder gewicht nemen = minder directe belasting.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:08 schreef DjMark het volgende:
[..]
Da's wat anders.
Maar je kunt niet stellen dat je je triceps niet goed zou kunnen trainen na borst.
En hetzelfde geld voor biceps na rug.
Dag 1 Borst Hamstringsquote:Op woensdag 13 september 2006 13:02 schreef Dacide het volgende:
[..]
Ik ben momenteel (na een trainingsdip van 3 maanden) weer volle bak bezig.
Dus 4 a 5 dagen per week trainen.
Oke dan leg je de ene keer meer de nadruk op je hams, en de 2e keer meer op je quads. Of kan dat ook nietquote:Op woensdag 13 september 2006 14:16 schreef LedZep het volgende:
Quads en hamstrings kan je niet opsplitsen.
Alles, aangezien "kapot zijn" geen ene ruk te maken heeft met groei. Die 5kg extra wel.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:21 schreef McGilles het volgende:
Wat boeit het nou voor groei of je biceps curls pakt met 20kg in het begin van de training waarna je kapot bent of met 15kg aan het eind na je rugtraining met het zelfde "kapot zijn" gevoel?
Kapot zijn gebruik ik om te laten zien dat je met beide evenveel hebt moeten werken!quote:Op woensdag 13 september 2006 14:29 schreef LedZep het volgende:
[..]
Alles, aangezien "kapot zijn" geen ene ruk te maken heeft met groei. Die 5kg extra wel.
Dat snap ik ja, maar boeit het werkelijk op de lange termijn, laten we een jaar nemen. Denk je dan echt dat als je het splitst dat je beter groeit, want een goed tegenargument is natuurlijk dat als je ze samen pakt meer rust hebt, dus misschien is meer rust > meer load!quote:Op woensdag 13 september 2006 14:44 schreef LedZep het volgende:
Voorbeeld
Ik kan 100kg lat pulldown'en x 10 reps, en 20kg dumbbell curlen x 10 reps, op een goede dag.
Ik train rug-biceps, doe eerst die pulldowns x 10 reps, 4-5 sets ofzo. Dan doe ik dumbbell curls.. maar ik haal die 20kg niet, ik kan voor 10 reps slechts 16kg pakken (ik wil per se 10 reps doen ipv optimale sacroplasmische groei). Ik doe 3 sets.
Dan heb ik dus een 100kg x 40-50 reps indirecte biceps belasting en 16kg x 30 reps directe biceps belasting.
Nu doe ik biceps op een andere dag dan rug. Voor rug pak ik weer die 100kg pulldown x 40-50 reps. Omdat ik biceps op een andere dag doe, kan ik gewoon die 20kg x 30 reps pakken. Bekijk je het over de gehele week heb ik dus meer load op mijn biceps, omdat ik die op een aparte dag pak.
Biceps heeft echt geen week rust nodig hoor.. afijn, de een vindt dit beter en de ander dat..quote:Op woensdag 13 september 2006 14:59 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat snap ik ja, maar boeit het werkelijk op de lange termijn, laten we een jaar nemen. Denk je dan echt dat als je het splitst dat je beter groeit, want een goed tegenargument is natuurlijk dat als je ze samen pakt meer rust hebt, dus misschien is meer rust > meer load!![]()
Uiteraard.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:45 schreef LedZep het volgende:
Milos is een debiel.
Gewicht speelt zeer zeker een rol, maar dan wel zo veel mogelijk gewicht bij een correcte uitvoering. Dat bedoeld hij.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:25 schreef Tommy__ het volgende:
waarom speelt bij milos het gewicht dan zo weinig rol en raad hij aan om minder gewicht te pakken?
Zo ken ik er ook nog wel een paar.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:16 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Uiteraard.
Vandaar dat atleten onder zijn hoede zoveel vooruitgang boeken.
ja dat heb je al verteldquote:Op woensdag 13 september 2006 18:42 schreef LedZep het volgende:
[..]
Trouwens, ik had al vertelt dat coach Rippetoe aan iedere atleet onder zijn hoede, ongeacht lichaamstype, de grootte van hun onderkant biceps en hun genetische aanleg voor binnenkant borst () in 6 maanden 20kg lean body mass plakt, toch?
Ik geloof dat voeten wijd inderdaad de hamstrings en gluteus wat meer aanspreekt.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:00 schreef Lanvin het volgende:
Hoe zat het nou precies met de LegPress en het trainen van je kont, moest je dan je benen behoorlijk wijd en voeten naar binnen? Of hoe zat dat ook alweer?
Zeppie, hoe komt het eigenlijk dat jij 1 blok wijsheid bent qua BB maar zelf maar een iel mannetje bent?quote:Op woensdag 13 september 2006 18:42 schreef LedZep het volgende:
[..]
Zo ken ik er ook nog wel een paar.
Ronnie Coleman is x keer Mr Olympia, dus zal hij wel gelijk hebben met z'n boven-, midden- en onderkantbiceps theorieën. En we moeten natuurlijk allemaal tot boven parallel squatten, want Ronnie doet het ook. Anders mailen we em even en vragen we of we zijn trainingsroutine mogen lenen, mss word ik dan ook wel Mr Olympia![]()
Trouwens, ik had al vertelt dat coach Rippetoe aan iedere atleet onder zijn hoede, ongeacht lichaamstype, de grootte van hun onderkant biceps en hun genetische aanleg voor binnenkant borst () in 6 maanden 20kg lean body mass plakt, toch?
Omdat ik train als een pussy en ik na mijn Activia drinkontbijt dus écht geen vast voedsel binnen houquote:Op woensdag 13 september 2006 19:03 schreef McGilles het volgende:
[..]
Zeppie, hoe komt het eigenlijk dat jij 1 blok wijsheid bent qua BB maar zelf maar een iel mannetje bent?![]()
Ok danquote:Op woensdag 13 september 2006 19:04 schreef LedZep het volgende:
[..]
Omdat ik train als een pussy en ik na mijn Activia drinkontbijt dus écht geen vast voedsel binnen hou
Omdat ik geen 4 liter melk per dag drinkquote:Op woensdag 13 september 2006 19:07 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ok dan
Maar waarom plak je niet even 20kg LBM op jezelf?
Doen dan gek!quote:Op woensdag 13 september 2006 19:08 schreef LedZep het volgende:
[..]
Omdat ik geen 4 liter melk per dag drink![]()
dat iel mannetje was ik voor ik aan trainen dachtquote:Op woensdag 13 september 2006 19:12 schreef LedZep het volgende:
Ik ben er te lui voor. Trouwens, ik ben geen bodybuilder want ik wil niet te gespierd worden.
Mijn streven is dit:
[afbeelding]
Maar trainen en eten doe ik niet teveel, want ik wil niet dat ik er na een paar maanden zo uitzie:
[afbeelding]
Brr, bodybuilders
Aha duidelijk.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:42 schreef LedZep het volgende:
[..]
Zo ken ik er ook nog wel een paar.
Ronnie Coleman is x keer Mr Olympia, dus zal hij wel gelijk hebben met z'n boven-, midden- en onderkantbiceps theorieën. En we moeten natuurlijk allemaal tot boven parallel squatten, want Ronnie doet het ook. Anders mailen we em even en vragen we of we zijn trainingsroutine mogen lenen, mss word ik dan ook wel Mr Olympia![]()
"Ik" ben niet anders dan "jij", want ook ik neem informatie aan van anderen (begeleiders, succesvolle lifters, coaches). Het verschil is de betrouwbaarheid van de bron.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:57 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Aha duidelijk.
We moeten niet vergeten dat jij, en niet een Mlilos, een BigCat, een Nandi (RIP) of een of andere pro begeleider, nee alleen jij, alle wijsheid in pacht heeft.
(Althans, zo kom je wel over. Want wijzen naar de toonzetting van posts van een ander is 1, maar dan mag je maybe zelf eens kijken naar hoe je zelf post...)
Misschien denk je er morgen weer anders overquote:Op woensdag 13 september 2006 20:19 schreef LedZep het volgende:
Oke ik zal dan maar serieus een antwoord op je vraag geven McGilles.
Allereerst ben ik niet echt een bodybuilder. Ik train voor functionele spieren, dus ik heb niks aan een enorme biceps. Ik bulk dan ook niet om een zo groot mogelijk bovenlichaam te krijgen. Ik bulk om het zaakje draaiende te houden er ervoor te zorgen dat ik functionele massa krijg op rug, schouders en benen om zware lifts uit te voeren.
Dan is er nog het feit dat ik steeds meer voor allround ga.. ik doe nu thaiboksen, ik wil ook meer cardio doen. Dat zal niet in het bijzonder goed zijn voor mijn spiermassa, maar wel voor algemene (been)kracht en conditie. Ik vind "bodybuilding" niet iets voor mij.. te beperkend en andere dingen lijden eronder.
Ik hou van presteren, niet van groeien. Groeien als in spiermassa opbouwen is een bij-effect en tevens extra voordeel (als het om de juiste spieren gaat) om in welke sport dan ook te presteren. Of dat nou muay thai is.. of hardlopen.. of gewichtheffen.. of wat mij betreft zandzaksjouwen.
Als alles goed gaat heb ik over 5 jaar mijn primaire doelen bereikt, wat je met een grof gezegd kan beschouwen als een sterk, conditioneel basisfysiek. Daarna zie ik wel verder. Misschien ga ik wel bodybuilden, dunno. Maar de komende tijd staat in het teken van "general physical preparedness".
quote:Op woensdag 13 september 2006 23:00 schreef Mr.J het volgende:
Mijn onderrug is na een hele lange blessure nu op zo'n 90% terug.
Vandaag 140kg 10 reps kunnen deadliften zonder pijn. Langzaam nu maar weer naar de 150, 160, 170, 180, 190, 200.
Volgens mij nietquote:Op donderdag 14 september 2006 08:26 schreef McGilles het volgende:
[..]Zelfde gewichten als mij, alleen weeg jij volgens mij zo'n 20kg lichter
quote:Op woensdag 13 september 2006 13:46 schreef LedZep het volgende:
Als ik een splitschema zou volgen zou ik altijd deze doen:
dag 1: borst + voorkant schouders
dag 2: rug + achterkant schouders
dag 3: benen
dag 4: armen + zijkant schouders
Beiden schema's zien er prima uit voor me.. Maar kan iemand me zeggen welke van de twee beter is.. (als je dat uberhaubt al kan zeggen)...quote:Ivosnivo schreef het volgende:
Dag 1 Borst Hamstrings
Dag 2 Rug Triceps
Dag 3 Quads Kuiten Buik
Dag 4 Schouders Biceps
Precies, je moet toch zelf uitvinden wat jij het prettigst vind!quote:Op donderdag 14 september 2006 10:20 schreef Dacide het volgende:
Anders probeer ik gewoon elk schema een maand lang... en dan kijken waar ik mezelf het beste bij voel.
Of doe het om de week.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:20 schreef Dacide het volgende:
[..]
[..]
Beiden schema's zien er prima uit voor me.. Maar kan iemand me zeggen welke van de twee beter is.. (als je dat uberhaubt al kan zeggen)...
Vanaf maandag ga ik met een van deze schema's trainen.
ik denk zelf.. dat ik in de praktijk eerder naar ledzeps training zal neigen.. maar dat is slechts een wilde gok.. ik moet ze namelijk eerst even ervaren in de praktijk.
Anders probeer ik gewoon elk schema een maand lang... en dan kijken waar ik mezelf het beste bij voel.
mijn top ligt nu op 145, maar die trek ik zeker geen 10x. Mijn doel is ook om de 200 kg te halen. Ben je alleen al minuten bezig met gewicht ladenquote:Op woensdag 13 september 2006 23:00 schreef Mr.J het volgende:
Mijn onderrug is na een hele lange blessure nu op zo'n 90% terug.
Vandaag 140kg 10 reps kunnen deadliften zonder pijn. Langzaam nu maar weer naar de 150, 160, 170, 180, 190, 200.
waarom zou je massa bij je buik willen hebben? Lijkt het alleen maar alsof je dik bent?quote:Op donderdag 14 september 2006 16:05 schreef Lanvin het volgende:
Vanavond mijn buik op nieuwe manier (voor mij dan) trainen, dmv van zeg maar de moslimbuiging met touw achter je.. geen idee hoe de oefening heet. Het ziet er in ieder geval vrij maf uit, maar het schijnt een erg goede massa oefening te zijn.
...misschien om van een zandloperfiguur af te komen?quote:Op donderdag 14 september 2006 16:10 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
waarom zou je massa bij je buik willen hebben? Lijkt het alleen maar alsof je dik bent?
Riem gebruiken wanneer je het nodig acht.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:09 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
mijn top ligt nu op 145, maar die trek ik zeker geen 10x. Mijn doel is ook om de 200 kg te halen. Ben je alleen al minuten bezig met gewicht laden
Wanneer is het eigenlijk nutting om zo'n riem om te doen? Als je meer dan 2 x BW trekt oid?
Foto?quote:Op donderdag 14 september 2006 15:41 schreef Frautie het volgende:
ok!
Mijn linker rotator cuff is gaar, de tattoo op mijn rug is mooi, de pretpillen mag ik in hoekje gooien. Motorrijden mag, maar niet te lang achtereen en met wat extra oefeningen heb ik met een maand of 2 geen last meer van mijn schouder
Morgenaaf weer trainen
Als het gewicht niet goed aanvoelt kun je een riem gebruiken.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:09 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
mijn top ligt nu op 145, maar die trek ik zeker geen 10x. Mijn doel is ook om de 200 kg te halen. Ben je alleen al minuten bezig met gewicht laden
Wanneer is het eigenlijk nutting om zo'n riem om te doen? Als je meer dan 2 x BW trekt oid?
quote:Op donderdag 14 september 2006 16:41 schreef ivosnivo het volgende:
Foto?
Dat ie op je rug zit las ik al, maar hoe ziet ie er uit dan?quote:Op donderdag 14 september 2006 16:47 schreef Frautie het volgende:
[..]
Frautie, internet en naakte lichaamsdelen gaan niet goed samen
Hij zit onder mijn beha bandje, onder de sluiting. En met die info zal je 't moeten doen
Een ankhquote:Op donderdag 14 september 2006 16:48 schreef ivosnivo het volgende:
Dat ie op je rug zit las ik al, maar hoe ziet ie er uit dan?
Ik heb trouwens oook een plaatje laten zetten maandje of 2 a 3 geleden.. zal nog wel eens een plaatje posten als je hem wil zien....quote:Op donderdag 14 september 2006 16:48 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Dat ie op je rug zit las ik al, maar hoe ziet ie er uit dan?
8 setjes ?!quote:Op donderdag 14 september 2006 18:53 schreef McGilles het volgende:
Net terug van een bikkeltraining met 8 setjes fullsquat met 80kg, echt tot de grond met m'n reet en daarna nog 4 setjes met 140kg deadliften!
Afgemaakt met legcurl/extension en nu zit ik gaar met m'n bordje pasta achter de comp![]()
je bedoelt je buik uitzetten tijdens 'n squat? ja dat doe ik wel. isolatie shizzle voor meer massa bij je buikspieren? wat n gelul en verspilling van je tijd. Maar succes ermee hoor...quote:Op donderdag 14 september 2006 16:29 schreef Lanvin het volgende:
Nou als je net begint lijkt het me toch vrij handig om eerst wat massa te creëren he,, of ben jij zo'n iemand die een huis begint te bouwen zonder fundering?
Doen, ik wil er ook al 1 vanaf me 16equote:Op donderdag 14 september 2006 20:28 schreef Dacide het volgende:
[..]
Ik heb trouwens oook een plaatje laten zetten maandje of 2 a 3 geleden.. zal nog wel eens een plaatje posten als je hem wil zien....
Dit ging over iets anders, over massa aanzetten bij je buik middels een oefening.quote:Op vrijdag 15 september 2006 00:56 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
je bedoelt je buik uitzetten tijdens 'n squat? ja dat doe ik wel. isolatie shizzle voor meer massa bij je buikspieren? wat n gelul en verspilling van je tijd. Maar succes ermee hoor...
En bedankt voor de wel serieuze antwoorden op het gebruiken van 'n riemDie laat ik dus nog mooi even achterwege(n?), aangezien mijn grip nog steeds mijn zwakke punt is bij DL's
, en mijn onderrug nergens last van heeft.
Leukquote:Op donderdag 14 september 2006 20:28 schreef Dacide het volgende:
Ik heb trouwens oook een plaatje laten zetten maandje of 2 a 3 geleden.. zal nog wel eens een plaatje posten als je hem wil zien....
Ik ook, altijd van die goede plannen over zwemmen enzo. Maar als je cardio doet moet je nog meer gaan eten,quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:24 schreef Frautie het volgende:
[..]
Leuk
Doen jullie trouwens nog iets aan cardio werk?!
Ik zou wel moeten, maar ik heb er echt een schurfthekel aan![]()
Cardio zuigt.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:24 schreef Frautie het volgende:
[..]
Leuk
Doen jullie trouwens nog iets aan cardio werk?!
Ik zou wel moeten, maar ik heb er echt een schurfthekel aan![]()
Zwemmen?! Als ik baantjes trekken?quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:37 schreef ivosnivo het volgende:
Ik ook, altijd van die goede plannen over zwemmen enzo. Maar als je cardio doet moet je nog meer gaan eten,
en het ergste van het trainen vind ik al die maaltijden de hele dag. Ik ga wel af en toe naar een feestje toe voor
de conditie.
Wel redelijk. Ik heb duurkracht geen explosieve kracht.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:42 schreef Dacide het volgende:
maar hoest met je conditie in t algemeen gesteld...
dus uithoudingsvermogen... bv met sprintje trekken, rennen etc etc..
quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:59 schreef Mr.J het volgende:
Kut.
Nee is wel ok. Althans, veel sex helpt toch ook voor je conditie?
(Je whey shake daarna niet vergeten trouwens!)
Bedoel je een soort wide grip chest press ? In dat geval belast je je borst meer / anders.quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:46 schreef Lanvin het volgende:
Vandaag geweest en gewoon na 3 kwartier trainen helemaal kapot, heb eerst die ab pulldown gedaan die overigens echt 100 keer fijner is dan de apparaten, de oefening ziet er beetje debiel uit maar hij voelt heerlijk, en dan Dumbbell side bents en het wel bekende crunch apparaat. En nu voel ik me buikspieren ook gewoon net zoals ik me borst voel. Normaal voelde ik niets bij buik na de training.
En dan voor borst heb ik Chest Press gepakt (die je van zijkant moet vastpakken, je hebt ook variant die je zeg maar recht naar voren moet duwen, wat is het specifieke verschil, of train je in feite dezelfde spier maar dan net van een andere kant?) en dat dan samen met Pec Deck, ik had niet eens meer de energie om een paar normale bench presses te maken, echt heerlijke oefeningen![]()
quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:19 schreef LedZep het volgende:
[..]
Bedoel je een soort wide grip chest press ? In dat geval belast je je borst meer / anders.
Met "naast je lichaam" bedoel je die dingen die hier ook opzitten (die verticale handgrepen)?? In dat geval is dat dus een soort close grip bench press. Itt wat gedacht wordt belast je daarmee niet alleen je triceps, maar ook je borst, alleen volgens een ander motorpatroon. Zo'n wide grip werkt ook wel aardig op je biceps (hoe wijder hoe meer biceps).quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:37 schreef Lanvin het volgende:
[..]
[afbeelding] Zo'n een, dus in plaats van dat de handvaten langs je lichaam zitten, zitten ze nu voor je. Deze kan ik dus als ik het goed begrijp eventueel ook toevoegen naast de andere chest press?
okquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:40 schreef LedZep het volgende:
[..]
Met "naast je lichaam" bedoel je die dingen die hier ook opzitten (die verticale handgrepen)?? In dat geval is dat dus een soort close grip bench press. Itt wat gedacht wordt belast je daarmee niet alleen je triceps, maar ook je borst, alleen volgens een ander motorpatroon. Zo'n wide grip werkt ook wel aardig op je biceps (hoe wijder hoe meer biceps).
Trainen is mooiquote:Op vrijdag 15 september 2006 18:02 schreef LedZep het volgende:
Ik ga vanavond in een uurtje fullsquats, military presses en bent rows doen. Basics
Je moet ook gewoon close grip benchen, daar heb je veel meer aan. Wijd is voor sukkels (en voor ivosnivo omdat ie zo'n gruwelijk beast isquote:Op vrijdag 15 september 2006 18:14 schreef synthesix het volgende:
Veel wijder dan ellebogen 90 graden flared lukt me niet goed eigenlijk, ik kan hem dan niet goed meer vast houden, en mn polsen voelen verrot door dat ze zo'n onmogelijk hoek moeten maken.
Wijd heb ik al hele tijd niet meer gedaan, deed ik alleen op de smithmachine met schuindrukken. Dank je wel voor het complimentquote:Op vrijdag 15 september 2006 18:15 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je moet ook gewoon close grip benchen, daar heb je veel meer aan. Wijd is voor sukkels (en voor ivosnivo omdat ie zo'n gruwelijk beast is)
.
Sorry aftrekken werkt nietquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:59 schreef Mr.J het volgende:
Kut.
Nee is wel ok. Althans, veel sex helpt toch ook voor je conditie?
(Je whey shake daarna niet vergeten trouwens!)
Ik doe wel altijd zo'n soort oefening zoals omschreven wordt, maar ik weet nou niet of dat echt DE abpulldown is. Feit is dat de buikspieren er lekker van gaan branden, en ik geen last krijg van mijn rug.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:50 schreef LedZep het volgende:
Ab pulldown heb ik in mijn sportschool nog nooit zien doen en ik denk ook niet dat je em in een gemiddelde sportschool zal tegenkomen. Maar ja, het aantal goede oefeningen die gedaan worden is sowieso al erg laag.
quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:50 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Ik doe wel altijd zo'n soort oefening zoals omschreven wordt, maar ik weet nou niet of dat echt DE abpulldown is. Feit is dat de buikspieren er lekker van gaan branden, en ik geen last krijg van mijn rug.
(heeft iemand toevallig animatie van ab pulldown ? )
*meldt.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:50 schreef LedZep het volgende:
Ab pulldown heb ik in mijn sportschool nog nooit zien doen en ik denk ook niet dat je em in een gemiddelde sportschool zal tegenkomen. Maar ja, het aantal goede oefeningen die gedaan worden is sowieso al erg laag.
Niet zoquote:Op vrijdag 15 september 2006 19:08 schreef Lanvin het volgende:
[..]
[afbeelding]
dat dus, hoe doe jij deze dan?
En nu je het zegt, geen last van rug gehad tijdens deze oefening, zie nu trouwens dat hij vrij ver naar achter zit..
Doe jij die ook gewoon zoals op het plaatje? Of andere variatie?quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:54 schreef McGilles het volgende:
Ab pulldown zit altijd al vast in mijn schema, toch nog een paar nieuwe pr's neer gezet gisteren:
Incline benchpress 5x5x100
Military press 4x8x80
Voor de rest zoals gebruikelijk, was wel lang bezig zeg, zo'n 2 uur itt 1,25u normaal
Ik zit met m'n knieen iets verder van het apparaat vandaan en zit iets lager tegen de grond met m'n torso, voor de rest wel hetzelfde jaquote:Op zaterdag 16 september 2006 10:09 schreef Lanvin het volgende:
[..]
Doe jij die ook gewoon zoals op het plaatje? Of andere variatie?
4x8x80 Tering man, lekker bezigquote:Op zaterdag 16 september 2006 08:54 schreef McGilles het volgende:
Ab pulldown zit altijd al vast in mijn schema, toch nog een paar nieuwe pr's neer gezet gisteren:
Military press 4x8x80
Voor de rest zoals gebruikelijk, was wel lang bezig zeg, zo'n 2 uur itt 1,25u normaal
patserquote:Op zaterdag 16 september 2006 08:54 schreef McGilles het volgende:
Military press 4x8x80
Nice MP. Doe je weleens push presses en zo ja, zit je bijna in de 300lbs club?quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:54 schreef McGilles het volgende:
Military press 4x8x80
da's wel extreemquote:Op zaterdag 16 september 2006 12:48 schreef synthesix het volgende:
Die mp is inderdaad monsterlijk man. Bij mij is de verhouding mp:bp ook iets van 1:2,5 ofzo
Dan zou ik 101kg 5 keer moet drukken. Dat gaat me echt nooit lukkenquote:Op zaterdag 16 september 2006 12:58 schreef LedZep het volgende:
MP zou 70-75% van je flat bench moeten zijn voor een gezonde balans in de schoudergordel.
Dan moet je minder benchen en meer overhead pressenquote:Op zaterdag 16 september 2006 13:56 schreef synthesix het volgende:
Mn schouders sterven echt al van 3x8x20kg mp en 5x5x40kg flat benchen gaat me nog redelijk makkelijk af.
Niet echt 1:2,5 inderdaad, maar nog steeds redelijk ver van 3:4
Zittend zou ik er misschien wel bij in de buurt komen misschien 90kg 5x ofzo. Eigenlijk zou ik eerst schouders moeten trainen en dan borst, maar ik vind borst veel leukerquote:Op zaterdag 16 september 2006 13:58 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dan moet je minder benchen en meer overhead pressen![]()
Yep!quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:33 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
4x8x80 Tering man, lekker bezig![]()
Is dat staand?
Heu? Wat heb je dan uitgevoerd de afgelopen 5 jaar?quote:Op zaterdag 16 september 2006 14:26 schreef McGilles het volgende:
[..]
Yep!
Maar 5 jaar geleden kon ik ook al setjes met 80 dus voor mij niet zo speciaal![]()
![]()
@Ledzep: Push press doe ik nooit!
Heel erg netjes, is dat met voorslaan of pak je hem uit een rek?quote:Op zaterdag 16 september 2006 14:26 schreef McGilles het volgende:
[..]
Yep!
Maar 5 jaar geleden kon ik ook al setjes met 80 dus voor mij niet zo speciaal![]()
![]()
@Ledzep: Push press doe ik nooit!
De vraag is of er behoefte is aan meer bezoek. Mij zal het niet veel uitmaken, misschien dat anderen liever het topic klein houden (of juist niet). Zeg het maar..quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:34 schreef BertV het volgende:
fitness is een beetje praten bij toestellen, bodybuilding is eng en krachtsport is vermoeiend.
Maar je hebt wel een punt, voor meer bezoek dan de stamgasten zul je de naam moeten veranderen.
Vaak gestopt en tegenwoordig train ik maar 2 setjes schouders per weekquote:Op zaterdag 16 september 2006 15:07 schreef LedZep het volgende:
[..]
Heu? Wat heb je dan uitgevoerd de afgelopen 5 jaar?![]()
Gewoon Bodybuilding laten, sentiment enz.quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:25 schreef LedZep het volgende:
Wat vind men van het idee om vanaf het volgende deel de TT te veranderen in
[Centraal] Bodybuilding (voor MrJ), fitness (voor de newbs) en krachtsport (voor ondergetekende)
het schuingedrukte natuurlijk niet
Zo kan iedereen hier terecht en wordt het topic minder "afschikwekkend" voor het grote(re) publiek.
Ik ga er straks weer heen, maar bij ons stikt het altijd van de Bodybuilders binnen. Iedereen denkt toch dat er zondag niemand traint dus dan ga ik er mooi heenquote:Op zondag 17 september 2006 10:24 schreef BertV het volgende:
lol, op deze bikkel na was de sportschool in het "BB'gedeelte" s'ochtends helemaal leeg.
Je kun zeggen wat je wilt van die rare figuren die binnen-cardio doen, maar die waren wel aanwezig.
Vreemd toch dat bij iedereen de bp 'bovenontwikkeld' is en dat het de grootste breezeroefening is die er bestaat. Kom op zeg, wat een onzin.quote:Op zondag 17 september 2006 12:30 schreef synthesix het volgende:
Mn bp komt eigenlijk ook wel akelig dicht bij mn fullsquat in de buurt. Net even 5x5x40kg gedaan, voor de tweede keer deze week, terwijl mn max fullsquat 5x5x50kg is.
Ik denk dat mn bp gewoon bovenontwikkeld is, en dat daarom de verhouding met mn mp zo verrot is eigenlijk.
Wat heb je nou tegen bankdrukken? Het is gewoon een goede en leuke oefening, ik kan er niks aan doen dat jij er of niks aan vind of er niks van bakt...quote:Op zondag 17 september 2006 13:11 schreef LedZep het volgende:
[..]
Vreemd toch dat bij iedereen de bp 'bovenontwikkeld' is en dat het de grootste breezeroefening is die er bestaat. Kom op zeg, wat een onzin.
Ik train maar 1x per week borst, 4 oefeningen x 3 setjes.quote:Op zondag 17 september 2006 14:43 schreef LedZep het volgende:
Zelfs überborstbodybuilder MrJ pakt bijna de helft minder.
Ik heb de DVD wel, de 25th Anniversary Collector's Editionquote:Op zaterdag 16 september 2006 15:13 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Heel erg netjes, is dat met voorslaan of pak je hem uit een rek?
http://www.youtube.com/watch?v=u6D9r6dWemk
Mooi filmpje.
Moest het beestje een naam gevenquote:Op zondag 17 september 2006 16:01 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik train maar 1x per week borst, 4 oefeningen x 3 setjes.
Dus waarom nu weer een 'überborstbodybuilder'.
Ik dacht dat jij wel zo ver ontwikkeld was dat je weet dat "gevoel" niet gelijk staat aan groei. Ik persoonlijk heb tijdens het trainen bijna nooit mijn borst gevoeld (bij benchen) en spiergroei slechts sporadisch. Toch groeit ie wel.quote:Op zondag 17 september 2006 15:48 schreef synthesix het volgende:
Het is eigenlijk een beetje een vicieuze cirkel, op één of andere manier kan mn borst überveel aan, en ik wil ook wel eens wat in mn borst voelen eigenlijk.
En ik ben ook past net begonnen met zoveel setjes te doen, eerst deed ik alleen maar 10 setjes bp.
Enige oefening waarbij ik echt wat in mn borst voel is pec dek. Maar dat is bovendien ook een grotendeels slechte pijn volgens mij
Hij is wel lekker voor binnenkant borst, dat wel![]()
True truequote:Op zondag 17 september 2006 16:42 schreef desub het volgende:
Benchpress lijkt me (as leek) technisch makkelijker om redelijk uit te voeren dan squat, als je eenmaal de squattechniek goed hebt, zou je wel veel sneller vooruit moeten kunnen gaan dan bp.
Wtf je borst is 1cm groter dan je taille? Ernstigquote:Op zondag 17 september 2006 17:00 schreef synthesix het volgende:
Arms 40 30
Calf 44 38
Neck 45 36
Chest 126 91
Waist 73 90 ()
Thigh 65 58
2e getal is wat ik nu ben.
Chest valt me tegen overigens..
hmmmm, volgens de waarden lijken wij wel op elkaarquote:Op zondag 17 september 2006 17:00 schreef synthesix het volgende:
Arms 40 30
Calf 44 38
Neck 45 36
Chest 126 91
Waist 73 90 ()
Thigh 65 58
2e getal is wat ik nu ben.
Chest valt me tegen overigens..
Ik wacht nog steeds op de dag dat jij met je smalle waist dezelfde gewichten duwt!quote:Op zondag 17 september 2006 18:16 schreef LedZep het volgende:
Je waist is erg groot, ik ben trots op je
Side raises met 110kgquote:Op zondag 17 september 2006 18:27 schreef LedZep het volgende:
Ach ik hoef me maar kaal te scheren, een ringbaardje te laten groeien, een House of Pain beanie op te zetten, een Westside t-shirt aan te trekken en een Inzer squatsuit te nemen en ik pak op alle lifts gelijk 100kg erbij !
Niet fucken met ringbaardjes:Pquote:Op zondag 17 september 2006 18:27 schreef LedZep het volgende:
Ach ik hoef me maar kaal te scheren, een ringbaardje te laten groeien, een House of Pain beanie op te zetten, een Westside t-shirt aan te trekken en een Inzer squatsuit te nemen en ik pak op alle lifts gelijk 100kg erbij !
Dat wordt kuiten trainen dus...........quote:Op zondag 17 september 2006 18:14 schreef McGilles het volgende:
Eerst getal is Ledzep's held, tweede getal ben is dikkertje Mcgilles![]()
Arms 44 45
Calf 44 39
Neck 47 ?
Chest 135 124
Waist 78 95
Thigh 67 68
Wat nou dik, ben bijna gelijk aan jouw held!
Niet zagen (heb ik van mijn Belgische vrienden geleerd dat woordquote:Op zondag 17 september 2006 18:43 schreef synthesix het volgende:
Update
Mn chest is 95, en mn waist 89. MAAR
Ingehouden is mn waist 73 en mn borst 92.
Mn borst valt me in ieder geval _verschrikkelijk_ tegen. En dat terwijl je mn pecs zelfs door mn laag babyvet nog wel ziet, en mn lats zijn ook niet zo heel klein eigenlijk. Als je dan vergelijkt met zoeen ecto-kippenborstje die ik wel eens zie bij gym e.d.
Maarja, bf moet drastisch omlaag ja, alleen ik heb zoeen gruwlijke hekel aan cardio.
Pssst.. Ergens is het me ter ore gekomen, dat chicks niet om mannen met een dikke pens vallen. Ik weet het niet zeker hoor, tis ook maar van horen zeggen natuurlijkquote:Op zondag 17 september 2006 18:24 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op de dag dat jij met je smalle waist dezelfde gewichten duwt!![]()
En btw, ik ben geen bodybuilder, dus waarom zou ik een smalle waist willen, ik wil gewoon met zware gewichten aan de gang, punt
Mijn vriendin maakt het helemaal niet uit hoe groot ik word, als ik maar niet zo'n lelijk "wasbordje" krijg!quote:Op zondag 17 september 2006 18:58 schreef synthesix het volgende:
[..]
Pssst.. Ergens is het me ter ore gekomen, dat chicks niet om mannen met een dikke pens vallen. Ik weet het niet zeker hoor, tis ook maar van horen zeggen natuurlijk
Inderdaadquote:Op zondag 17 september 2006 18:59 schreef McGilles het volgende:
Zeppie zit weer met getallen te patsen en tegelijkertijd iedereen commentaar te geven die daar niet in de buurt komt, maar zelf niks posten...![]()
Gewoon bikkelen en niks cardio voor ververlaging, om gegeven moment heb ik zo'n hoge VVM dat ik vanzelf alles verbrand!
Dat was ook mijn insteek, maar het gaat nu wel érg lang duren. En ik kan het eigenlijk ook niet permitteren om nu te gaan bulken, want dan zie ik er echt (weer) niet meer uit.quote:Op zondag 17 september 2006 18:59 schreef McGilles het volgende:
Zeppie zit weer met getallen te patsen en tegelijkertijd iedereen commentaar te geven die daar niet in de buurt komt, maar zelf niks posten...![]()
Gewoon bikkelen en niks cardio voor ververlaging, om gegeven moment heb ik zo'n hoge VVM dat ik vanzelf alles verbrand!
Ik ook niet meer eigenlijk, komt vooral door brede schouders, dat het buikje een beetje gecamoufleerd wordt enzo.(denk ik ) En het vet zit nu bijna alleen nog op mn buiken binnenkant dijbenen (wat echt een VRESELIJK iritante plek is)quote:Op zondag 17 september 2006 19:01 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mijn vriendin maakt het helemaal niet uit hoe groot ik word, als ik maar niet zo'n lelijk "wasbordje" krijg!
Dus ze heeft liever een laagje vet ervoor, natuurlijk niet overdreven maar ik zie er ook totaal niet dik uit dus
Kan me niet voorstellen dat jij dik bent, wat weeg je dan wel niet?quote:Op zondag 17 september 2006 19:08 schreef synthesix het volgende:
[..]
Dat was ook mijn insteek, maar het gaat nu wel érg lang duren. En ik kan het eigenlijk ook niet permitteren om nu te gaan bulken, want dan zie ik er echt (weer) niet meer uit.![]()
[..]
Ik ook niet meer eigenlijk, komt vooral door brede schouders, dat het buikje een beetje gecamoufleerd wordt enzo.(denk ik ) En het vet zit nu bijna alleen nog op mn buiken binnenkant dijbenen (wat echt een VRESELIJK iritante plek is)
Of je eet fatsoenlijk of je stopt met zeurenquote:Op zondag 17 september 2006 18:43 schreef synthesix het volgende:
Update
Mn chest is 95, en mn waist 89. MAAR
Ingehouden is mn waist 73 en mn borst 92.
Mn borst valt me in ieder geval _verschrikkelijk_ tegen. En dat terwijl je mn pecs zelfs door mn laag babyvet nog wel ziet, en mn lats zijn ook niet zo heel klein eigenlijk. Als je dan vergelijkt met zoeen ecto-kippenborstje die ik wel eens zie bij gym e.d.
Maarja, bf moet drastisch omlaag ja, alleen ik heb zoeen gruwlijke hekel aan cardio.
Gewoon veel gezond voedsel naar binnen rammen en niet zuinig zijn met de eiwitten, dat is nu het enige wat ik doequote:Op zondag 17 september 2006 20:37 schreef Sloper het volgende:
idd, niet zeuren, elke dag spinnen in de fancy gym
www.hercules-fitness.comquote:Op zondag 17 september 2006 21:07 schreef Phil_Ivey het volgende:
Waar haal ik goedkope wheyeiwitten? (Zo'n zak van een paar kilo, m'n eiwitten zijn op...)
om de dag kan toch ook?quote:Op zondag 17 september 2006 18:54 schreef synthesix het volgende:
2 Dagen achter elkaar hardlopen zit er dus niet in![]()
Ja dit kan kwaad, ik heb het een tijdje zo thuis gedaan en zit nu met een kant die duidelijk meer ontwikkeld is dan de andere kant. Ik neem aan dat jij ook thuistraint,, (anders hoefde je niet zo'n gewichtencombi te maken) stop ermee en ga naar een gym is my advicequote:Op zondag 17 september 2006 22:33 schreef desub het volgende:
vraagje, kan het kwaad bij (incline)dumbellbenchpress 1 dumbell met 4x2.5 en 1 dumbell met 2x5 erop te pakken? Gewicht is het zelfde maar misschien andere zwaartepunt ofzo?
als je nou nog wat meer research had gedaan was je waarschijnlijk hierop gekomen: shin splintsquote:Op zondag 17 september 2006 23:00 schreef synthesix het volgende:
Maar het zijn (bij mijn weten) juist hardloopschoenen. Er zitten van die luchtkussentjes in de zool, voor en achterin, om de schok te dempen bij het hardlopen.
Deze zijn het
Ik had er inderdaad al aan gedacht om hardloopschoenen te kopen ja
Maarja, misschien dat mn benen onderhand al wat sterker geworden zijn. Ik merk het snel zat, als het niet zo is
//edit
Na wat research ben ik erachter gekomen dat het ook kan komen door de snelle opbouw en harde ondergrond. Ik heb wel redelijk veel op de stoep gelopen, en mijzelf kennende zal ik ook vast wel te snel opgebouwd hebben.
Nouja, we zullen zien.
gaat ook zeker gebeuren binnen niet al te lange tijd, al bevalt thuis trainen me op zich prima. Misschien een cominatie hiervan ofzo.quote:Op zondag 17 september 2006 23:32 schreef Lanvin het volgende:
[..]
Ja dit kan kwaad, ik heb het een tijdje zo thuis gedaan en zit nu met een kant die duidelijk meer ontwikkeld is dan de andere kant. Ik neem aan dat jij ook thuistraint,, (anders hoefde je niet zo'n gewichtencombi te maken) stop ermee en ga naar een gym is my advice![]()
Ik heb dat ook, kan echt niet meer 2 keer per week hardlopen. Krijg echt overal last van, enkels knieen onderrug. En ik heb goeie hardloopschoenen.quote:Op zondag 17 september 2006 18:54 schreef synthesix het volgende:
Hardlopen ???!!!
Bovendien zorgt mn logge endolijf ervoor dat ik sterf van de pijn in mn schenen en knieën na 1 keer hardlopen. (ja zelfs met nike air ja)
2 Dagen achter elkaar hardlopen zit er dus niet in![]()
Maarja, ik zit weer excuses (meervoud?) te verzinnen.
Morgen staat de wekker op 6 uur (hoop ik)
Daar hoop ik ook nog altijd op. Heb eergisteren voor me hardcore party eerst maar 2 big mac menu's tot me genomen. En nu maar hopen dat ik niet teveel ben afgevallen (weegschaal werkt hier nietquote:Op zondag 17 september 2006 18:59 schreef McGilles het volgende:
Maakt niet zo gek veel uit hoor, als je het setje daarna maar je dumbels omwisselt.quote:Op zondag 17 september 2006 22:33 schreef desub het volgende:
vraagje, kan het kwaad bij (incline)dumbellbenchpress 1 dumbell met 4x2.5 en 1 dumbell met 2x5 erop te pakken? Gewicht is het zelfde maar misschien andere zwaartepunt ofzo?
Maarja, ik moet eigenlijk weg nuquote:-spine splith
-shin plints
-shin splits
Cool, ik ben vanmorgen ook om half zeven op pad gegaanquote:Op maandag 18 september 2006 06:33 schreef synthesix het volgende:
Update
*Fluisterfluister...
Het is half zeven in de ochtend, en ik ga zometeen op pad, om een rondje te gaan hardlopen.
Blessures slapen nog om deze tijd, dus misschien hebben we het geluk er eentje in het wild tegen te komen...
..Fluister*
![]()
Die shin splints, zouden het inderdaad goed kunnen zijn. Op dbb stond er ook een draadje over, en daar zeiden er veel, dat het bij hen veroorzaakt werd door snelle gewichtstoename in korte tijd. Overigens wel grappig hoeveel foute namen ze voor shin splint kunnen bedenken. Even een korte selectie:
[..]
Maarja, ik moet eigenlijk weg nu![]()
Update2
Weer terug nu, en 30 minuten op de klok. Ik vind wel weer best wes veur vandaag. Heb nog geen last van mn schenen gelukkig. Heb ook wel erg traag gelopen, misschien een kilometer of 6 per uur ofzo![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |