Ik ken het, ik heb een half jaar gesukkelt met een gescheurde pees in me pols. Echt vreselijk. Hoop nooit meer zoiets mee te makenquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:05 schreef Life het volgende:
[..]
Dat doet me goed, dankje![]()
Over een nieuwe tutorial, wellicht! Volgende week komt Myers weer langs, we zullen ff kijken of we iets leuks kunnen verzinnenZo'n inzinking van je kracht geeft trouwens wel een ongelooflijke demotiverende boost
Maar het goede nieuws is dat m'n blessures weg zijn, dus ik kan er weer volop tegenaan
![]()
Het was wel moeilijk om 3 maanden niks uit te voeren. Je ziet jezelf gewoon smaller worden![]()
Ik deed gisteren 24 kg 9x 8x 9x (zittend dus das wel zwaarder)quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:58 schreef McGilles het volgende:
[..]
Achja, hier precies hetzelfde, een arm van 45cm maar ik train met gewichten die me zusje nog kan tillen!
Ik ben momenteel (na een trainingsdip van 3 maanden) weer volle bak bezig.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:47 schreef ivosnivo het volgende:
Op welke dagen train je?
Nou... laatste tijd ga ik flink eraan met benen trainen... dus als ik klaar ben met benen ben ik echt zwaar kapot.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:08 schreef DjMark het volgende:
Dacide, gewoon de training erna benen doen.
Hij bedoeld dat je op de training erna (volgende dag dus) je benen moet doen. Op die manier laat je je hele bovenlijf met rustquote:Op woensdag 13 september 2006 13:03 schreef Dacide het volgende:
of bedoel je wat anders?
Juist als je al daarvoor de spieren 'voorvermoeid' hebt, betekend dat dat je ze dus al belast hebt, en dus load en volume gegeven hebt.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:46 schreef LedZep het volgende:
Btw, wanneer een spier vermoeid is (bijv triceps na borst) kan je hem dus nooit meer volledig trainen. Spieren groeien niet van "volledig vermorzelen" maar van hoge loads en hoog volume. Beide zijn na voorvermoeiing onmogelijk.
Als synergist wordt een spier in 9 van de 10 keren niet volledig belast.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:54 schreef DjMark het volgende:
[..]
Juist als je al daarvoor de spieren 'voorvermoeid' hebt, betekend dat dat je ze dus al belast hebt, en dus load en volume gegeven hebt.
Daarom hoef je na bijvoorbeeld borst veel minder setjes te doen voor triceps.
Da's wat anders.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:56 schreef LedZep het volgende:
[..]
Daarbij vind ik het ook onzin om je biceps/triceps een hele week lang te laten rusten. Beetje zonde van je tijd.
Vind ik wel. Kan jij nog zwaar close grip benchen na gewoon bankdrukken? Nee, dus moet je minder gewicht nemen = minder directe belasting.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:08 schreef DjMark het volgende:
[..]
Da's wat anders.
Maar je kunt niet stellen dat je je triceps niet goed zou kunnen trainen na borst.
En hetzelfde geld voor biceps na rug.
Dag 1 Borst Hamstringsquote:Op woensdag 13 september 2006 13:02 schreef Dacide het volgende:
[..]
Ik ben momenteel (na een trainingsdip van 3 maanden) weer volle bak bezig.
Dus 4 a 5 dagen per week trainen.
Oke dan leg je de ene keer meer de nadruk op je hams, en de 2e keer meer op je quads. Of kan dat ook nietquote:Op woensdag 13 september 2006 14:16 schreef LedZep het volgende:
Quads en hamstrings kan je niet opsplitsen.
Alles, aangezien "kapot zijn" geen ene ruk te maken heeft met groei. Die 5kg extra wel.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:21 schreef McGilles het volgende:
Wat boeit het nou voor groei of je biceps curls pakt met 20kg in het begin van de training waarna je kapot bent of met 15kg aan het eind na je rugtraining met het zelfde "kapot zijn" gevoel?
Kapot zijn gebruik ik om te laten zien dat je met beide evenveel hebt moeten werken!quote:Op woensdag 13 september 2006 14:29 schreef LedZep het volgende:
[..]
Alles, aangezien "kapot zijn" geen ene ruk te maken heeft met groei. Die 5kg extra wel.
Dat snap ik ja, maar boeit het werkelijk op de lange termijn, laten we een jaar nemen. Denk je dan echt dat als je het splitst dat je beter groeit, want een goed tegenargument is natuurlijk dat als je ze samen pakt meer rust hebt, dus misschien is meer rust > meer load!quote:Op woensdag 13 september 2006 14:44 schreef LedZep het volgende:
Voorbeeld
Ik kan 100kg lat pulldown'en x 10 reps, en 20kg dumbbell curlen x 10 reps, op een goede dag.
Ik train rug-biceps, doe eerst die pulldowns x 10 reps, 4-5 sets ofzo. Dan doe ik dumbbell curls.. maar ik haal die 20kg niet, ik kan voor 10 reps slechts 16kg pakken (ik wil per se 10 reps doen ipv optimale sacroplasmische groei). Ik doe 3 sets.
Dan heb ik dus een 100kg x 40-50 reps indirecte biceps belasting en 16kg x 30 reps directe biceps belasting.
Nu doe ik biceps op een andere dag dan rug. Voor rug pak ik weer die 100kg pulldown x 40-50 reps. Omdat ik biceps op een andere dag doe, kan ik gewoon die 20kg x 30 reps pakken. Bekijk je het over de gehele week heb ik dus meer load op mijn biceps, omdat ik die op een aparte dag pak.
Biceps heeft echt geen week rust nodig hoor.. afijn, de een vindt dit beter en de ander dat..quote:Op woensdag 13 september 2006 14:59 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat snap ik ja, maar boeit het werkelijk op de lange termijn, laten we een jaar nemen. Denk je dan echt dat als je het splitst dat je beter groeit, want een goed tegenargument is natuurlijk dat als je ze samen pakt meer rust hebt, dus misschien is meer rust > meer load!![]()
Uiteraard.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:45 schreef LedZep het volgende:
Milos is een debiel.
Gewicht speelt zeer zeker een rol, maar dan wel zo veel mogelijk gewicht bij een correcte uitvoering. Dat bedoeld hij.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:25 schreef Tommy__ het volgende:
waarom speelt bij milos het gewicht dan zo weinig rol en raad hij aan om minder gewicht te pakken?
Zo ken ik er ook nog wel een paar.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:16 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Uiteraard.
Vandaar dat atleten onder zijn hoede zoveel vooruitgang boeken.
ja dat heb je al verteldquote:Op woensdag 13 september 2006 18:42 schreef LedZep het volgende:
[..]
Trouwens, ik had al vertelt dat coach Rippetoe aan iedere atleet onder zijn hoede, ongeacht lichaamstype, de grootte van hun onderkant biceps en hun genetische aanleg voor binnenkant borst () in 6 maanden 20kg lean body mass plakt, toch?
Ik geloof dat voeten wijd inderdaad de hamstrings en gluteus wat meer aanspreekt.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:00 schreef Lanvin het volgende:
Hoe zat het nou precies met de LegPress en het trainen van je kont, moest je dan je benen behoorlijk wijd en voeten naar binnen? Of hoe zat dat ook alweer?
Zeppie, hoe komt het eigenlijk dat jij 1 blok wijsheid bent qua BB maar zelf maar een iel mannetje bent?quote:Op woensdag 13 september 2006 18:42 schreef LedZep het volgende:
[..]
Zo ken ik er ook nog wel een paar.
Ronnie Coleman is x keer Mr Olympia, dus zal hij wel gelijk hebben met z'n boven-, midden- en onderkantbiceps theorieën. En we moeten natuurlijk allemaal tot boven parallel squatten, want Ronnie doet het ook. Anders mailen we em even en vragen we of we zijn trainingsroutine mogen lenen, mss word ik dan ook wel Mr Olympia![]()
Trouwens, ik had al vertelt dat coach Rippetoe aan iedere atleet onder zijn hoede, ongeacht lichaamstype, de grootte van hun onderkant biceps en hun genetische aanleg voor binnenkant borst () in 6 maanden 20kg lean body mass plakt, toch?
Omdat ik train als een pussy en ik na mijn Activia drinkontbijt dus écht geen vast voedsel binnen houquote:Op woensdag 13 september 2006 19:03 schreef McGilles het volgende:
[..]
Zeppie, hoe komt het eigenlijk dat jij 1 blok wijsheid bent qua BB maar zelf maar een iel mannetje bent?![]()
Ok danquote:Op woensdag 13 september 2006 19:04 schreef LedZep het volgende:
[..]
Omdat ik train als een pussy en ik na mijn Activia drinkontbijt dus écht geen vast voedsel binnen hou
Omdat ik geen 4 liter melk per dag drinkquote:Op woensdag 13 september 2006 19:07 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ok dan
Maar waarom plak je niet even 20kg LBM op jezelf?
Doen dan gek!quote:Op woensdag 13 september 2006 19:08 schreef LedZep het volgende:
[..]
Omdat ik geen 4 liter melk per dag drink![]()
dat iel mannetje was ik voor ik aan trainen dachtquote:Op woensdag 13 september 2006 19:12 schreef LedZep het volgende:
Ik ben er te lui voor. Trouwens, ik ben geen bodybuilder want ik wil niet te gespierd worden.
Mijn streven is dit:
[afbeelding]
Maar trainen en eten doe ik niet teveel, want ik wil niet dat ik er na een paar maanden zo uitzie:
[afbeelding]
Brr, bodybuilders
Aha duidelijk.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:42 schreef LedZep het volgende:
[..]
Zo ken ik er ook nog wel een paar.
Ronnie Coleman is x keer Mr Olympia, dus zal hij wel gelijk hebben met z'n boven-, midden- en onderkantbiceps theorieën. En we moeten natuurlijk allemaal tot boven parallel squatten, want Ronnie doet het ook. Anders mailen we em even en vragen we of we zijn trainingsroutine mogen lenen, mss word ik dan ook wel Mr Olympia![]()
"Ik" ben niet anders dan "jij", want ook ik neem informatie aan van anderen (begeleiders, succesvolle lifters, coaches). Het verschil is de betrouwbaarheid van de bron.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:57 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Aha duidelijk.
We moeten niet vergeten dat jij, en niet een Mlilos, een BigCat, een Nandi (RIP) of een of andere pro begeleider, nee alleen jij, alle wijsheid in pacht heeft.
(Althans, zo kom je wel over. Want wijzen naar de toonzetting van posts van een ander is 1, maar dan mag je maybe zelf eens kijken naar hoe je zelf post...)
Misschien denk je er morgen weer anders overquote:Op woensdag 13 september 2006 20:19 schreef LedZep het volgende:
Oke ik zal dan maar serieus een antwoord op je vraag geven McGilles.
Allereerst ben ik niet echt een bodybuilder. Ik train voor functionele spieren, dus ik heb niks aan een enorme biceps. Ik bulk dan ook niet om een zo groot mogelijk bovenlichaam te krijgen. Ik bulk om het zaakje draaiende te houden er ervoor te zorgen dat ik functionele massa krijg op rug, schouders en benen om zware lifts uit te voeren.
Dan is er nog het feit dat ik steeds meer voor allround ga.. ik doe nu thaiboksen, ik wil ook meer cardio doen. Dat zal niet in het bijzonder goed zijn voor mijn spiermassa, maar wel voor algemene (been)kracht en conditie. Ik vind "bodybuilding" niet iets voor mij.. te beperkend en andere dingen lijden eronder.
Ik hou van presteren, niet van groeien. Groeien als in spiermassa opbouwen is een bij-effect en tevens extra voordeel (als het om de juiste spieren gaat) om in welke sport dan ook te presteren. Of dat nou muay thai is.. of hardlopen.. of gewichtheffen.. of wat mij betreft zandzaksjouwen.
Als alles goed gaat heb ik over 5 jaar mijn primaire doelen bereikt, wat je met een grof gezegd kan beschouwen als een sterk, conditioneel basisfysiek. Daarna zie ik wel verder. Misschien ga ik wel bodybuilden, dunno. Maar de komende tijd staat in het teken van "general physical preparedness".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |