Wanneer komt het volgende Life-dilemma (of wellicht een Life en Myers tutorial) ?!quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:48 schreef Life het volgende:
Zeau, ik ben ook weer na 3 maanden pauze (om m'n blessures te laten genezen in de zomervakantie) begonnen! Damn dat viel weer ff tegen zegEerst zat ik op 70kg bankdrukken, nu haalde ik met moeite 8x50! Nahja, hopelijk bouwt het wat sneller op als daarvoor, anders ben ik weer een half jaar ofzo kwijt
![]()
Dat doet me goed, dankjequote:Op dinsdag 12 september 2006 21:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Wanneer komt het volgende Life-dilemma (of wellicht een Life en Myers tutorial) ?!
En don't worry, binnen de kortste keren lift je weer even veel als voorheen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor de motivatie kijken we natuurlijk een 24 boxset !quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:05 schreef Life het volgende:
[..]
Dat doet me goed, dankje![]()
Over een nieuwe tutorial, wellicht! Volgende week komt Myers weer langs, we zullen ff kijken of we iets leuks kunnen verzinnenZo'n inzinking van je kracht geeft trouwens wel een ongelooflijke demotiverende boost
Maar het goede nieuws is dat m'n blessures weg zijn, dus ik kan er weer volop tegenaan
![]()
Het was wel moeilijk om 3 maanden niks uit te voeren. Je ziet jezelf gewoon smaller worden![]()
* Meldtquote:Op maandag 11 september 2006 18:31 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
wil je dan echt breed worden? Ik wil als eerste echt sterk zijn, ik zie ik er liever minder sterk uit dan dat ik echt ben dan omgekeerd. Er lopen bij mij wel zoveel van die jochies rond met dikke armen, en die spelen zo weinig klaar dat het gewoon treurig is![]()
* Meldt (again)quote:Op maandag 11 september 2006 18:53 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Toch zegt dat weinig hoor, ik denk dat ie er enorme aanleg voor heeft. Sommige bouwvakkers (met korte broek) hebben er ook last van.
"je moet niet groter worden he", nee is goed (en dan snoeihard verder trainen)
haha, mijn biceps is maar 36cm (wel zonder vetquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:11 schreef synthesix het volgende:
[..]
* Meldt![]()
Biceps is aangespannen 30 cm, en ik hammer curl met 4x8x 20kg (laatste set met moeite) en jm presses zelfde met 30kg ofzo.![]()
Achja, hier precies hetzelfde, een arm van 45cm maar ik train met gewichten die me zusje nog kan tillen!quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:40 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
haha, mijn biceps is maar 36cm (wel zonder vet) en ik doe curls met 10 en 12kg
![]()
(niet dat ik er ooit progressie in heb gemaakt
)
ach.. curls![]()
Ik ken het, ik heb een half jaar gesukkelt met een gescheurde pees in me pols. Echt vreselijk. Hoop nooit meer zoiets mee te makenquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:05 schreef Life het volgende:
[..]
Dat doet me goed, dankje![]()
Over een nieuwe tutorial, wellicht! Volgende week komt Myers weer langs, we zullen ff kijken of we iets leuks kunnen verzinnenZo'n inzinking van je kracht geeft trouwens wel een ongelooflijke demotiverende boost
Maar het goede nieuws is dat m'n blessures weg zijn, dus ik kan er weer volop tegenaan
![]()
Het was wel moeilijk om 3 maanden niks uit te voeren. Je ziet jezelf gewoon smaller worden![]()
Ik deed gisteren 24 kg 9x 8x 9x (zittend dus das wel zwaarder)quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:58 schreef McGilles het volgende:
[..]
Achja, hier precies hetzelfde, een arm van 45cm maar ik train met gewichten die me zusje nog kan tillen!
Ik ben momenteel (na een trainingsdip van 3 maanden) weer volle bak bezig.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:47 schreef ivosnivo het volgende:
Op welke dagen train je?
Nou... laatste tijd ga ik flink eraan met benen trainen... dus als ik klaar ben met benen ben ik echt zwaar kapot.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:08 schreef DjMark het volgende:
Dacide, gewoon de training erna benen doen.
Hij bedoeld dat je op de training erna (volgende dag dus) je benen moet doen. Op die manier laat je je hele bovenlijf met rustquote:Op woensdag 13 september 2006 13:03 schreef Dacide het volgende:
of bedoel je wat anders?
Juist als je al daarvoor de spieren 'voorvermoeid' hebt, betekend dat dat je ze dus al belast hebt, en dus load en volume gegeven hebt.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:46 schreef LedZep het volgende:
Btw, wanneer een spier vermoeid is (bijv triceps na borst) kan je hem dus nooit meer volledig trainen. Spieren groeien niet van "volledig vermorzelen" maar van hoge loads en hoog volume. Beide zijn na voorvermoeiing onmogelijk.
Als synergist wordt een spier in 9 van de 10 keren niet volledig belast.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:54 schreef DjMark het volgende:
[..]
Juist als je al daarvoor de spieren 'voorvermoeid' hebt, betekend dat dat je ze dus al belast hebt, en dus load en volume gegeven hebt.
Daarom hoef je na bijvoorbeeld borst veel minder setjes te doen voor triceps.
Da's wat anders.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:56 schreef LedZep het volgende:
[..]
Daarbij vind ik het ook onzin om je biceps/triceps een hele week lang te laten rusten. Beetje zonde van je tijd.
Vind ik wel. Kan jij nog zwaar close grip benchen na gewoon bankdrukken? Nee, dus moet je minder gewicht nemen = minder directe belasting.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:08 schreef DjMark het volgende:
[..]
Da's wat anders.
Maar je kunt niet stellen dat je je triceps niet goed zou kunnen trainen na borst.
En hetzelfde geld voor biceps na rug.
Dag 1 Borst Hamstringsquote:Op woensdag 13 september 2006 13:02 schreef Dacide het volgende:
[..]
Ik ben momenteel (na een trainingsdip van 3 maanden) weer volle bak bezig.
Dus 4 a 5 dagen per week trainen.
Oke dan leg je de ene keer meer de nadruk op je hams, en de 2e keer meer op je quads. Of kan dat ook nietquote:Op woensdag 13 september 2006 14:16 schreef LedZep het volgende:
Quads en hamstrings kan je niet opsplitsen.
Alles, aangezien "kapot zijn" geen ene ruk te maken heeft met groei. Die 5kg extra wel.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:21 schreef McGilles het volgende:
Wat boeit het nou voor groei of je biceps curls pakt met 20kg in het begin van de training waarna je kapot bent of met 15kg aan het eind na je rugtraining met het zelfde "kapot zijn" gevoel?
Kapot zijn gebruik ik om te laten zien dat je met beide evenveel hebt moeten werken!quote:Op woensdag 13 september 2006 14:29 schreef LedZep het volgende:
[..]
Alles, aangezien "kapot zijn" geen ene ruk te maken heeft met groei. Die 5kg extra wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |