abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41489773
Hallo,

Afgelopen vakantie heb ik een ongelukje gehad. Hierdoor heb ik 6 weken met mijn hele rechter been in het gips gezeten. Hierdoor kon ik natuurlijk mijn knie niet gebruiken en is er flink wat spiermassa verloren gegaan. Nu werd er in het ziekenhuis gezegd dat dit langzaam weer terug komt, maar nu vroeg ik mij af of er niet manieren zijn om het weer sneller op pijl te krijgen?

Knie kan ik weer buigen (kan weer redelijk goed fietsen). Traplopen lukt ook alweer , maar het gaat maar heel minimaal vooruit voor mijn gevoel.

Iemand iets soortgelijks gehad en tips?

ps in het ziekenhuis werd gezegd dat ik niet naar een sportschool/fysio hoefde te gaan
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_41490006
Juist wel dat been gebruiken. Als je bepaalde zenuwen niet gebruikt dan worden de spieren die door die zenuwen worden geinnerveerd kleiner. Dit is dus in jouw geval gebeurd. Dus het gebruik weer rustig opbouwen. En je zult zien dat de spiermassa weer toeneemt.
  maandag 4 september 2006 @ 19:38:13 #3
28451 Exhale_02
Laffe borrelaar!
pi_41490029
Fietsen tot je erbij neervalt... aangezien je niet veel meer kan (zoals je zelf al zegt).
  maandag 4 september 2006 @ 19:39:22 #4
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41490067
geef je been de nodige rust die het nodig heeft. denk dat dat nog de beste tip is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_41490075
Zwemmen dat heeft mij onwijs geholpen in iedergeval
pi_41490151
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:39 schreef zoalshetis het volgende:
geef je been de nodige rust die het nodig heeft. denk dat dat nog de beste tip is.
Natuurlijk forceer ik het niet. Ik had vorige week een kleine terugslag (met traplopen leek het alsof er weer iets verkeerd schoot in mijn knie , maar in het ziekenhuis zijn foto's gemaakt en alles was o.k)

Nu school weer is begonnen loop ik weer flinke stukken van en naar de metro, dus dat lijkt me ook goed, maar ik kan er gewoon niet tegen dat er een aan de ene kant een been zit dat blubberd en het andere dat gewoon normaal is, vooral omdat ik een redelijk intensief en zware bijbaan heb/had (natuurlijk niet mee begonnen nog).

alvast bedankt voor de reacties.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_41490754
Squaten
pi_41490799
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zwemmen dat heeft mij onwijs geholpen in iedergeval
leuke avatar
pi_41490849
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:58 schreef Logitik het volgende:

[..]

leuke avatar
Thanx
pi_41490899
Gwoon lopen fietsen zwemmen enzo. zeker niet overbelasten, dus rustig op bouwen. maar zelf dan nog kan het zijn dat het niet meer totaal terug komt. daar heb ik zelf namelijk last van. mijn linker been is nooit meer zo sterk geworden. kracht is gewoon verdwenen in dat been en dat heeft niets met extra trainen te maken.
pi_41491032
veel eiwitten eten gezien dit bouwstoffen zijn voor spieren
en vooral veel gebruiken (maar weten waar je moet stoppen)
pi_41491056
Zoveel mogenlijk rust zoals eerder werd gezegt. Ik ben al een jaar bezig met hopelijke volledige herstel na een scooter aanrijding.
Ik draag een Don Joy brace. Ondersteuning. Misschien zou je kunnen informeren of dat iets voor jou is?

Sterkte met je herstel.
Heyyy, gewoon deur donderen................ ondanks alles!
pi_41491633
Bij mij is mn knieschijf van zn plek geschoten. Hij schoot niet terug en moest terug worden gezet door ambulance personeel.

Ik ga binnenkort denk ik lekker rustig zwemmen, dat zie ik wel zitten. Zo'n brace vind ik persoonlijk niks, zo ernstig was het niet bij mij en het moet gewoon zonder ook lukken

Lopen kan ik ook gewoon, alleen ziet het er nog wat stijfjes uit
pi_41491860
Tja is idd heel wat anders dan wat ik heb. Zou het rustig aan doen. Je voelt wat je kan. Niks forceren in iedergeval
Heyyy, gewoon deur donderen................ ondanks alles!
  maandag 4 september 2006 @ 21:27:37 #15
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_41494321
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:57 schreef Sloper het volgende:
Squaten
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_41494952
Je kunt idd je been gewoon belasten. Daarnaast kun je best rustig bijv. in de sportschool gaan trainen hoor met dat been als je het maar voorzichtig doet. een oefening die ik je kan meegeven is dat je gewoon op een stoel gaat zitten en dan 1 voor 1 je been uitstrekt dus eerst gewoon met gebogen knieën zitten en dan een voor een je knieën strekken. dit doe je eerst gewoon zonder weerstand bijv 10 of 15x per been en daarna kun je het bijv doen met boterhammenzakjes vol zand die je aan je enkel bind en steeds iets meer zand erin zodat het zwaarder word. Als dit allemaal te licht voor je is dan kun je bijv 10x een stuk door je knieën zakken en dan weer helemaal opstrekken en dit maak je zwaarder door steeds dieper door je knieën te zakken.
Verder is zwemmen en fietsen ook een goede optie inderdaad. nou heel veel succes ermee en als je nog vragen hebt roep je maar dan breid ik de oefeningen wat uit voor je
pi_41502765
Ik had mijn been ook een flinke tijd in de gips gehad en was alle spiermassa ook kwijt..
Wat ik deed was veel staan in het begin, en daarna gewoon lopen en op een crosstrainer stappen uiteindelijk. Duurde wel een 3 maanden voordat alles weer een beetje normaal was, en het heeft een jaar geduurd voordat de conditie weer op peil is..
  dinsdag 5 september 2006 @ 05:06:54 #18
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_41505771
Heel veel traplopen!
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_41514231
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 05:06 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Heel veel traplopen!
je lekker, ga maar lekker overbelasten. Zit je sneller weer in het gips.
pi_41521978
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:52 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

traplopen is geen 'overbelasten'.
je moet t juist lekker belasten anders komen die spieren niet terug

gewoon weer rustig bewegen.
zwemmen is wel een goeie idd, dan gebruik je alle spieren in je been
pi_41530341
Je spiermassa gaat in 6 weken niet weg. Wss is het formaat na een week of 2 weer normaal.
pi_41530433
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:07 schreef Yorrit het volgende:

[..]

traplopen is geen 'overbelasten'.
heel veel traplopen dus wel.
pi_41530455
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:05 schreef LedZep het volgende:
Je spiermassa gaat in 6 weken niet weg. Wss is het formaat na een week of 2 weer normaal.
formaat is weer normaal in een week of 3, maar spierkracht en coordinatie niet
pi_41530519
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:08 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

formaat is weer normaal in een week of 3, maar spierkracht en coordinatie niet
True. Maar die kracht heb je ook binnen no-time terug als je wat krachtoefeningen doet. Spiergeheugen enzeau. One legged squats
pi_41530552
En alsof je van traplopen grote poten krijgt
pi_41531778
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:05 schreef LedZep het volgende:

Sterker nog ... (de vastus medialis van de) quadriceps femoris .. oftewel, een van de spieren van het bovenbeen is een spier die juist zeer gevoelig is voor het minder worden van spiermassa.
pi_41531845
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:09 schreef LedZep het volgende:

[..]

True. Maar die kracht heb je ook binnen no-time terug als je wat krachtoefeningen doet. Spiergeheugen enzeau. One legged squats
Spiergeheugen ???
En trouwens, basic squats / dumbell squats voldoen trouwens ook.
pi_41531936
Maar goed, om terug te komen op de vraag van TS.
Je hoeft idd niet terug te gaan naar een (sport)fysiotherapeut. Als er niet iets geks gebeurd dan zal het zich allemaal wel herstellen, maar een kleine begeleiding kan geen kwaad ... toch
  dinsdag 5 september 2006 @ 23:05:44 #29
19479 Mr.J
pi_41533014
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:10 schreef LedZep het volgende:
En alsof je van traplopen grote poten krijgt
Groot niet direct, maar wel defenitie.

Kende een wedstrijd bb'er die zijn benen niet even ripped kreeg als zijn bovenlichaam die is toen in een wedstrijdvoorbereiding een paar keer per week 3 setjes van met 2 treden tegelijk naar 8 hoog en terug gegaan voor 5 weken met resultaat.
pi_41533159
De coordinatie is het belangrijkste.
Ik heb er veel baat bij gehad om op een been te staan met m'n ogen dicht en dan proberen je knie een beetje te buigen en dan met je hand je knie te raken of je enkel.

Het ziet voor buitenstaanders compleet belachelijk uit, maar het zorgt dat de coordinatie weer goed wordt
pi_41534795
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:42 schreef Speedski het volgende:
Maar goed, om terug te komen op de vraag van TS.
Je hoeft idd niet terug te gaan naar een (sport)fysiotherapeut. Als er niet iets geks gebeurd dan zal het zich allemaal wel herstellen, maar een kleine begeleiding kan geen kwaad ... toch

Het trekt weer aardig bij inderdaad (qua dikte van het bovenbeen), beetje het gevoel dat het elke dag vooruit gaat zeg maar

Die tip van een andere fysio was ook goed (voelt goed), om te zitten in gebogen stand en dan te strekken. Dat doe ik zo als ik achter de computer zit af en toe

Bedankt voor jullie tips in ieder geval. Ik denk dat ik ook ga zwemmen. Beweging kan nooit kwaad.
  woensdag 6 september 2006 @ 01:32:20 #32
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_41537746
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:52 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Traplopen is het allerbeste om je spiermassa redelijk veilig te herwinnen
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_41626790
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 23:09 schreef T1andonly het volgende:
De coordinatie is het belangrijkste.
Ik heb er veel baat bij gehad om op een been te staan met m'n ogen dicht en dan proberen je knie een beetje te buigen en dan met je hand je knie te raken of je enkel.

Het ziet voor buitenstaanders compleet belachelijk uit, maar het zorgt dat de coordinatie weer goed wordt
Ik heb voor mijn coördinatie toendertijd (knieschijf was van mijn scheenbeen afgebroken, 9 weken gips) ogen dicht, gebogen knie op een kussen gestaan. Minuutje volhouden en steeds een kussen erbij tot 3 kussens ofzo.
Dat was pas nadat ik wat spiermassa erbij had, mijn been wat uit het gips kwam was nog maar 1/3e van mijn andere been, was echt schrikken en lachen tegelijk toen het gips eraf ging
Hertog Jan is koning!!!
pi_41630953
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 23:05 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Groot niet direct, maar wel defenitie.

Kende een wedstrijd bb'er die zijn benen niet even ripped kreeg als zijn bovenlichaam die is toen in een wedstrijdvoorbereiding een paar keer per week 3 setjes van met 2 treden tegelijk naar 8 hoog en terug gegaan voor 5 weken met resultaat.
Dat begrijp ik niet. Wat zou het verschil zijn tussen "massatraining" en "definitietraining"?
  zaterdag 9 september 2006 @ 15:18:04 #35
19479 Mr.J
pi_41648441
Massa is uiteraard voor de groei, in je wedstrijdvoorbereiding gooi je je reps iets omhoog en gaat het er meer om de lijnen er diep in te zetten.

Maar goed, jij zal nu wel er tegenin brengen dat dat in principe niet echt kan, die lijnen erin zetten. Heb er zelf verder niet direct een goede verklaring voor, weet alleen dat 95% van de wedstrijdjongens op deze manier trainen.

Zal het tijdens het Flex weekend eens vragen.
pi_41649368
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 15:18 schreef Mr.J het volgende:
Massa is uiteraard voor de groei, in je wedstrijdvoorbereiding gooi je je reps iets omhoog en gaat het er meer om de lijnen er diep in te zetten.

Maar goed, jij zal nu wel er tegenin brengen dat dat in principe niet echt kan, die lijnen erin zetten. Heb er zelf verder niet direct een goede verklaring voor, weet alleen dat 95% van de wedstrijdjongens op deze manier trainen.

Zal het tijdens het Flex weekend eens vragen.
Heeft het niet te maken met het verhogen van je cardio zodat je droger wordt dan? Kan me voorstellen dat het met traplopen dan ook werkt, omdat je metabolisme omhoog gaat.
  zaterdag 9 september 2006 @ 16:43:11 #37
19479 Mr.J
pi_41650179
Nee cardio deed die kerel al, en goed ook.

Dit was echter voor zijn benen. En 't werkte ook nog.
pi_41650199
Wonderen bestaan!!
  zaterdag 9 september 2006 @ 18:00:46 #39
19479 Mr.J
pi_41652068
Ach, als een suggestie voortkomt uit de jarenlange ervaring van topbegeleiders noem ik 't niet zo snel een wonder hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')