Natuurlijk forceer ik het niet. Ik had vorige week een kleine terugslag (met traplopen leek het alsof er weer iets verkeerd schoot in mijn kniequote:Op maandag 4 september 2006 19:39 schreef zoalshetis het volgende:
geef je been de nodige rust die het nodig heeft. denk dat dat nog de beste tip is.
leuke avatarquote:Op maandag 4 september 2006 19:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zwemmendat heeft mij onwijs geholpen in iedergeval
![]()
je lekker, ga maar lekker overbelasten. Zit je sneller weer in het gips.quote:Op dinsdag 5 september 2006 05:06 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Heel veel traplopen!
traplopen is geen 'overbelasten'.quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:52 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
je lekker, ga maar lekker overbelasten. Zit je sneller weer in het gips.![]()
formaat is weer normaal in een week of 3, maar spierkracht en coordinatie nietquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:05 schreef LedZep het volgende:
Je spiermassa gaat in 6 weken niet weg. Wss is het formaat na een week of 2 weer normaal.
True. Maar die kracht heb je ook binnen no-time terug als je wat krachtoefeningen doet. Spiergeheugen enzeau. One legged squatsquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:08 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
formaat is weer normaal in een week of 3, maar spierkracht en coordinatie niet
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:05 schreef LedZep het volgende:
Je spiermassa gaat in 6 weken niet weg. Wss is het formaat na een week of 2 weer normaal.
Spiergeheugen ???quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:09 schreef LedZep het volgende:
[..]
True. Maar die kracht heb je ook binnen no-time terug als je wat krachtoefeningen doet. Spiergeheugen enzeau. One legged squats![]()
Groot niet direct, maar wel defenitie.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:10 schreef LedZep het volgende:
En alsof je van traplopen grote poten krijgt
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:42 schreef Speedski het volgende:
Maar goed, om terug te komen op de vraag van TS.
Je hoeft idd niet terug te gaan naar een (sport)fysiotherapeut. Als er niet iets geks gebeurd dan zal het zich allemaal wel herstellen, maar een kleine begeleiding kan geen kwaad ... toch
Traplopen is het allerbeste om je spiermassa redelijk veilig te herwinnenquote:Op dinsdag 5 september 2006 13:52 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
je lekker, ga maar lekker overbelasten. Zit je sneller weer in het gips.![]()
Ik heb voor mijn coördinatie toendertijd (knieschijf was van mijn scheenbeen afgebroken, 9 weken gips) ogen dicht, gebogen knie op een kussen gestaan. Minuutje volhouden en steeds een kussen erbij tot 3 kussens ofzo.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:09 schreef T1andonly het volgende:
De coordinatie is het belangrijkste.
Ik heb er veel baat bij gehad om op een been te staan met m'n ogen dicht en dan proberen je knie een beetje te buigen en dan met je hand je knie te raken of je enkel.Het ziet voor buitenstaanders compleet belachelijk uit, maar het zorgt dat de coordinatie weer goed wordt
Dat begrijp ik niet. Wat zou het verschil zijn tussen "massatraining" en "definitietraining"?quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:05 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Groot niet direct, maar wel defenitie.
Kende een wedstrijd bb'er die zijn benen niet even ripped kreeg als zijn bovenlichaam die is toen in een wedstrijdvoorbereiding een paar keer per week 3 setjes van met 2 treden tegelijk naar 8 hoog en terug gegaan voor 5 weken met resultaat.
Heeft het niet te maken met het verhogen van je cardio zodat je droger wordt dan? Kan me voorstellen dat het met traplopen dan ook werkt, omdat je metabolisme omhoog gaat.quote:Op zaterdag 9 september 2006 15:18 schreef Mr.J het volgende:
Massa is uiteraard voor de groei, in je wedstrijdvoorbereiding gooi je je reps iets omhoog en gaat het er meer om de lijnen er diep in te zetten.
Maar goed, jij zal nu wel er tegenin brengen dat dat in principe niet echt kan, die lijnen erin zetten. Heb er zelf verder niet direct een goede verklaring voor, weet alleen dat 95% van de wedstrijdjongens op deze manier trainen.
Zal het tijdens het Flex weekend eens vragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |