quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:50 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Ik doe wel altijd zo'n soort oefening zoals omschreven wordt, maar ik weet nou niet of dat echt DE abpulldown is. Feit is dat de buikspieren er lekker van gaan branden, en ik geen last krijg van mijn rug.
(heeft iemand toevallig animatie van ab pulldown ? )
*meldt.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:50 schreef LedZep het volgende:
Ab pulldown heb ik in mijn sportschool nog nooit zien doen en ik denk ook niet dat je em in een gemiddelde sportschool zal tegenkomen. Maar ja, het aantal goede oefeningen die gedaan worden is sowieso al erg laag.
Niet zoquote:Op vrijdag 15 september 2006 19:08 schreef Lanvin het volgende:
[..]
[afbeelding]
dat dus, hoe doe jij deze dan?
En nu je het zegt, geen last van rug gehad tijdens deze oefening, zie nu trouwens dat hij vrij ver naar achter zit..
Doe jij die ook gewoon zoals op het plaatje? Of andere variatie?quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:54 schreef McGilles het volgende:
Ab pulldown zit altijd al vast in mijn schema, toch nog een paar nieuwe pr's neer gezet gisteren:
Incline benchpress 5x5x100
Military press 4x8x80
Voor de rest zoals gebruikelijk, was wel lang bezig zeg, zo'n 2 uur itt 1,25u normaal
Ik zit met m'n knieen iets verder van het apparaat vandaan en zit iets lager tegen de grond met m'n torso, voor de rest wel hetzelfde jaquote:Op zaterdag 16 september 2006 10:09 schreef Lanvin het volgende:
[..]
Doe jij die ook gewoon zoals op het plaatje? Of andere variatie?
4x8x80 Tering man, lekker bezigquote:Op zaterdag 16 september 2006 08:54 schreef McGilles het volgende:
Ab pulldown zit altijd al vast in mijn schema, toch nog een paar nieuwe pr's neer gezet gisteren:
Military press 4x8x80
Voor de rest zoals gebruikelijk, was wel lang bezig zeg, zo'n 2 uur itt 1,25u normaal
patserquote:Op zaterdag 16 september 2006 08:54 schreef McGilles het volgende:
Military press 4x8x80
Nice MP. Doe je weleens push presses en zo ja, zit je bijna in de 300lbs club?quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:54 schreef McGilles het volgende:
Military press 4x8x80
da's wel extreemquote:Op zaterdag 16 september 2006 12:48 schreef synthesix het volgende:
Die mp is inderdaad monsterlijk man. Bij mij is de verhouding mp:bp ook iets van 1:2,5 ofzo
Dan zou ik 101kg 5 keer moet drukken. Dat gaat me echt nooit lukkenquote:Op zaterdag 16 september 2006 12:58 schreef LedZep het volgende:
MP zou 70-75% van je flat bench moeten zijn voor een gezonde balans in de schoudergordel.
Dan moet je minder benchen en meer overhead pressenquote:Op zaterdag 16 september 2006 13:56 schreef synthesix het volgende:
Mn schouders sterven echt al van 3x8x20kg mp en 5x5x40kg flat benchen gaat me nog redelijk makkelijk af.
Niet echt 1:2,5 inderdaad, maar nog steeds redelijk ver van 3:4
Zittend zou ik er misschien wel bij in de buurt komen misschien 90kg 5x ofzo. Eigenlijk zou ik eerst schouders moeten trainen en dan borst, maar ik vind borst veel leukerquote:Op zaterdag 16 september 2006 13:58 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dan moet je minder benchen en meer overhead pressen![]()
Yep!quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:33 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
4x8x80 Tering man, lekker bezig![]()
Is dat staand?
Heu? Wat heb je dan uitgevoerd de afgelopen 5 jaar?quote:Op zaterdag 16 september 2006 14:26 schreef McGilles het volgende:
[..]
Yep!
Maar 5 jaar geleden kon ik ook al setjes met 80 dus voor mij niet zo speciaal![]()
![]()
@Ledzep: Push press doe ik nooit!
Heel erg netjes, is dat met voorslaan of pak je hem uit een rek?quote:Op zaterdag 16 september 2006 14:26 schreef McGilles het volgende:
[..]
Yep!
Maar 5 jaar geleden kon ik ook al setjes met 80 dus voor mij niet zo speciaal![]()
![]()
@Ledzep: Push press doe ik nooit!
De vraag is of er behoefte is aan meer bezoek. Mij zal het niet veel uitmaken, misschien dat anderen liever het topic klein houden (of juist niet). Zeg het maar..quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:34 schreef BertV het volgende:
fitness is een beetje praten bij toestellen, bodybuilding is eng en krachtsport is vermoeiend.
Maar je hebt wel een punt, voor meer bezoek dan de stamgasten zul je de naam moeten veranderen.
Vaak gestopt en tegenwoordig train ik maar 2 setjes schouders per weekquote:Op zaterdag 16 september 2006 15:07 schreef LedZep het volgende:
[..]
Heu? Wat heb je dan uitgevoerd de afgelopen 5 jaar?![]()
Gewoon Bodybuilding laten, sentiment enz.quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:25 schreef LedZep het volgende:
Wat vind men van het idee om vanaf het volgende deel de TT te veranderen in
[Centraal] Bodybuilding (voor MrJ), fitness (voor de newbs) en krachtsport (voor ondergetekende)
het schuingedrukte natuurlijk niet
Zo kan iedereen hier terecht en wordt het topic minder "afschikwekkend" voor het grote(re) publiek.
Ik ga er straks weer heen, maar bij ons stikt het altijd van de Bodybuilders binnen. Iedereen denkt toch dat er zondag niemand traint dus dan ga ik er mooi heenquote:Op zondag 17 september 2006 10:24 schreef BertV het volgende:
lol, op deze bikkel na was de sportschool in het "BB'gedeelte" s'ochtends helemaal leeg.
Je kun zeggen wat je wilt van die rare figuren die binnen-cardio doen, maar die waren wel aanwezig.
Vreemd toch dat bij iedereen de bp 'bovenontwikkeld' is en dat het de grootste breezeroefening is die er bestaat. Kom op zeg, wat een onzin.quote:Op zondag 17 september 2006 12:30 schreef synthesix het volgende:
Mn bp komt eigenlijk ook wel akelig dicht bij mn fullsquat in de buurt. Net even 5x5x40kg gedaan, voor de tweede keer deze week, terwijl mn max fullsquat 5x5x50kg is.
Ik denk dat mn bp gewoon bovenontwikkeld is, en dat daarom de verhouding met mn mp zo verrot is eigenlijk.
Wat heb je nou tegen bankdrukken? Het is gewoon een goede en leuke oefening, ik kan er niks aan doen dat jij er of niks aan vind of er niks van bakt...quote:Op zondag 17 september 2006 13:11 schreef LedZep het volgende:
[..]
Vreemd toch dat bij iedereen de bp 'bovenontwikkeld' is en dat het de grootste breezeroefening is die er bestaat. Kom op zeg, wat een onzin.
Ik train maar 1x per week borst, 4 oefeningen x 3 setjes.quote:Op zondag 17 september 2006 14:43 schreef LedZep het volgende:
Zelfs überborstbodybuilder MrJ pakt bijna de helft minder.
Ik heb de DVD wel, de 25th Anniversary Collector's Editionquote:Op zaterdag 16 september 2006 15:13 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Heel erg netjes, is dat met voorslaan of pak je hem uit een rek?
http://www.youtube.com/watch?v=u6D9r6dWemk
Mooi filmpje.
Moest het beestje een naam gevenquote:Op zondag 17 september 2006 16:01 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik train maar 1x per week borst, 4 oefeningen x 3 setjes.
Dus waarom nu weer een 'überborstbodybuilder'.
Ik dacht dat jij wel zo ver ontwikkeld was dat je weet dat "gevoel" niet gelijk staat aan groei. Ik persoonlijk heb tijdens het trainen bijna nooit mijn borst gevoeld (bij benchen) en spiergroei slechts sporadisch. Toch groeit ie wel.quote:Op zondag 17 september 2006 15:48 schreef synthesix het volgende:
Het is eigenlijk een beetje een vicieuze cirkel, op één of andere manier kan mn borst überveel aan, en ik wil ook wel eens wat in mn borst voelen eigenlijk.
En ik ben ook past net begonnen met zoveel setjes te doen, eerst deed ik alleen maar 10 setjes bp.
Enige oefening waarbij ik echt wat in mn borst voel is pec dek. Maar dat is bovendien ook een grotendeels slechte pijn volgens mij
Hij is wel lekker voor binnenkant borst, dat wel![]()
True truequote:Op zondag 17 september 2006 16:42 schreef desub het volgende:
Benchpress lijkt me (as leek) technisch makkelijker om redelijk uit te voeren dan squat, als je eenmaal de squattechniek goed hebt, zou je wel veel sneller vooruit moeten kunnen gaan dan bp.
Wtf je borst is 1cm groter dan je taille? Ernstigquote:Op zondag 17 september 2006 17:00 schreef synthesix het volgende:
Arms 40 30
Calf 44 38
Neck 45 36
Chest 126 91
Waist 73 90 ()
Thigh 65 58
2e getal is wat ik nu ben.
Chest valt me tegen overigens..
hmmmm, volgens de waarden lijken wij wel op elkaarquote:Op zondag 17 september 2006 17:00 schreef synthesix het volgende:
Arms 40 30
Calf 44 38
Neck 45 36
Chest 126 91
Waist 73 90 ()
Thigh 65 58
2e getal is wat ik nu ben.
Chest valt me tegen overigens..
Ik wacht nog steeds op de dag dat jij met je smalle waist dezelfde gewichten duwt!quote:Op zondag 17 september 2006 18:16 schreef LedZep het volgende:
Je waist is erg groot, ik ben trots op je
Side raises met 110kgquote:Op zondag 17 september 2006 18:27 schreef LedZep het volgende:
Ach ik hoef me maar kaal te scheren, een ringbaardje te laten groeien, een House of Pain beanie op te zetten, een Westside t-shirt aan te trekken en een Inzer squatsuit te nemen en ik pak op alle lifts gelijk 100kg erbij !
Niet fucken met ringbaardjes:Pquote:Op zondag 17 september 2006 18:27 schreef LedZep het volgende:
Ach ik hoef me maar kaal te scheren, een ringbaardje te laten groeien, een House of Pain beanie op te zetten, een Westside t-shirt aan te trekken en een Inzer squatsuit te nemen en ik pak op alle lifts gelijk 100kg erbij !
Dat wordt kuiten trainen dus...........quote:Op zondag 17 september 2006 18:14 schreef McGilles het volgende:
Eerst getal is Ledzep's held, tweede getal ben is dikkertje Mcgilles![]()
Arms 44 45
Calf 44 39
Neck 47 ?
Chest 135 124
Waist 78 95
Thigh 67 68
Wat nou dik, ben bijna gelijk aan jouw held!
Niet zagen (heb ik van mijn Belgische vrienden geleerd dat woordquote:Op zondag 17 september 2006 18:43 schreef synthesix het volgende:
Update
Mn chest is 95, en mn waist 89. MAAR
Ingehouden is mn waist 73 en mn borst 92.
Mn borst valt me in ieder geval _verschrikkelijk_ tegen. En dat terwijl je mn pecs zelfs door mn laag babyvet nog wel ziet, en mn lats zijn ook niet zo heel klein eigenlijk. Als je dan vergelijkt met zoeen ecto-kippenborstje die ik wel eens zie bij gym e.d.
Maarja, bf moet drastisch omlaag ja, alleen ik heb zoeen gruwlijke hekel aan cardio.
Pssst.. Ergens is het me ter ore gekomen, dat chicks niet om mannen met een dikke pens vallen. Ik weet het niet zeker hoor, tis ook maar van horen zeggen natuurlijkquote:Op zondag 17 september 2006 18:24 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op de dag dat jij met je smalle waist dezelfde gewichten duwt!![]()
En btw, ik ben geen bodybuilder, dus waarom zou ik een smalle waist willen, ik wil gewoon met zware gewichten aan de gang, punt
Mijn vriendin maakt het helemaal niet uit hoe groot ik word, als ik maar niet zo'n lelijk "wasbordje" krijg!quote:Op zondag 17 september 2006 18:58 schreef synthesix het volgende:
[..]
Pssst.. Ergens is het me ter ore gekomen, dat chicks niet om mannen met een dikke pens vallen. Ik weet het niet zeker hoor, tis ook maar van horen zeggen natuurlijk
Inderdaadquote:Op zondag 17 september 2006 18:59 schreef McGilles het volgende:
Zeppie zit weer met getallen te patsen en tegelijkertijd iedereen commentaar te geven die daar niet in de buurt komt, maar zelf niks posten...![]()
Gewoon bikkelen en niks cardio voor ververlaging, om gegeven moment heb ik zo'n hoge VVM dat ik vanzelf alles verbrand!
Dat was ook mijn insteek, maar het gaat nu wel érg lang duren. En ik kan het eigenlijk ook niet permitteren om nu te gaan bulken, want dan zie ik er echt (weer) niet meer uit.quote:Op zondag 17 september 2006 18:59 schreef McGilles het volgende:
Zeppie zit weer met getallen te patsen en tegelijkertijd iedereen commentaar te geven die daar niet in de buurt komt, maar zelf niks posten...![]()
Gewoon bikkelen en niks cardio voor ververlaging, om gegeven moment heb ik zo'n hoge VVM dat ik vanzelf alles verbrand!
Ik ook niet meer eigenlijk, komt vooral door brede schouders, dat het buikje een beetje gecamoufleerd wordt enzo.(denk ik ) En het vet zit nu bijna alleen nog op mn buiken binnenkant dijbenen (wat echt een VRESELIJK iritante plek is)quote:Op zondag 17 september 2006 19:01 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mijn vriendin maakt het helemaal niet uit hoe groot ik word, als ik maar niet zo'n lelijk "wasbordje" krijg!
Dus ze heeft liever een laagje vet ervoor, natuurlijk niet overdreven maar ik zie er ook totaal niet dik uit dus
Kan me niet voorstellen dat jij dik bent, wat weeg je dan wel niet?quote:Op zondag 17 september 2006 19:08 schreef synthesix het volgende:
[..]
Dat was ook mijn insteek, maar het gaat nu wel érg lang duren. En ik kan het eigenlijk ook niet permitteren om nu te gaan bulken, want dan zie ik er echt (weer) niet meer uit.![]()
[..]
Ik ook niet meer eigenlijk, komt vooral door brede schouders, dat het buikje een beetje gecamoufleerd wordt enzo.(denk ik ) En het vet zit nu bijna alleen nog op mn buiken binnenkant dijbenen (wat echt een VRESELIJK iritante plek is)
Of je eet fatsoenlijk of je stopt met zeurenquote:Op zondag 17 september 2006 18:43 schreef synthesix het volgende:
Update
Mn chest is 95, en mn waist 89. MAAR
Ingehouden is mn waist 73 en mn borst 92.
Mn borst valt me in ieder geval _verschrikkelijk_ tegen. En dat terwijl je mn pecs zelfs door mn laag babyvet nog wel ziet, en mn lats zijn ook niet zo heel klein eigenlijk. Als je dan vergelijkt met zoeen ecto-kippenborstje die ik wel eens zie bij gym e.d.
Maarja, bf moet drastisch omlaag ja, alleen ik heb zoeen gruwlijke hekel aan cardio.
Gewoon veel gezond voedsel naar binnen rammen en niet zuinig zijn met de eiwitten, dat is nu het enige wat ik doequote:Op zondag 17 september 2006 20:37 schreef Sloper het volgende:
idd, niet zeuren, elke dag spinnen in de fancy gym
www.hercules-fitness.comquote:Op zondag 17 september 2006 21:07 schreef Phil_Ivey het volgende:
Waar haal ik goedkope wheyeiwitten? (Zo'n zak van een paar kilo, m'n eiwitten zijn op...)
om de dag kan toch ook?quote:Op zondag 17 september 2006 18:54 schreef synthesix het volgende:
2 Dagen achter elkaar hardlopen zit er dus niet in![]()
Ja dit kan kwaad, ik heb het een tijdje zo thuis gedaan en zit nu met een kant die duidelijk meer ontwikkeld is dan de andere kant. Ik neem aan dat jij ook thuistraint,, (anders hoefde je niet zo'n gewichtencombi te maken) stop ermee en ga naar een gym is my advicequote:Op zondag 17 september 2006 22:33 schreef desub het volgende:
vraagje, kan het kwaad bij (incline)dumbellbenchpress 1 dumbell met 4x2.5 en 1 dumbell met 2x5 erop te pakken? Gewicht is het zelfde maar misschien andere zwaartepunt ofzo?
als je nou nog wat meer research had gedaan was je waarschijnlijk hierop gekomen: shin splintsquote:Op zondag 17 september 2006 23:00 schreef synthesix het volgende:
Maar het zijn (bij mijn weten) juist hardloopschoenen. Er zitten van die luchtkussentjes in de zool, voor en achterin, om de schok te dempen bij het hardlopen.
Deze zijn het
Ik had er inderdaad al aan gedacht om hardloopschoenen te kopen ja
Maarja, misschien dat mn benen onderhand al wat sterker geworden zijn. Ik merk het snel zat, als het niet zo is
//edit
Na wat research ben ik erachter gekomen dat het ook kan komen door de snelle opbouw en harde ondergrond. Ik heb wel redelijk veel op de stoep gelopen, en mijzelf kennende zal ik ook vast wel te snel opgebouwd hebben.
Nouja, we zullen zien.
gaat ook zeker gebeuren binnen niet al te lange tijd, al bevalt thuis trainen me op zich prima. Misschien een cominatie hiervan ofzo.quote:Op zondag 17 september 2006 23:32 schreef Lanvin het volgende:
[..]
Ja dit kan kwaad, ik heb het een tijdje zo thuis gedaan en zit nu met een kant die duidelijk meer ontwikkeld is dan de andere kant. Ik neem aan dat jij ook thuistraint,, (anders hoefde je niet zo'n gewichtencombi te maken) stop ermee en ga naar een gym is my advice![]()
Ik heb dat ook, kan echt niet meer 2 keer per week hardlopen. Krijg echt overal last van, enkels knieen onderrug. En ik heb goeie hardloopschoenen.quote:Op zondag 17 september 2006 18:54 schreef synthesix het volgende:
Hardlopen ???!!!
Bovendien zorgt mn logge endolijf ervoor dat ik sterf van de pijn in mn schenen en knieën na 1 keer hardlopen. (ja zelfs met nike air ja)
2 Dagen achter elkaar hardlopen zit er dus niet in![]()
Maarja, ik zit weer excuses (meervoud?) te verzinnen.
Morgen staat de wekker op 6 uur (hoop ik)
Daar hoop ik ook nog altijd op. Heb eergisteren voor me hardcore party eerst maar 2 big mac menu's tot me genomen. En nu maar hopen dat ik niet teveel ben afgevallen (weegschaal werkt hier nietquote:Op zondag 17 september 2006 18:59 schreef McGilles het volgende:
Maakt niet zo gek veel uit hoor, als je het setje daarna maar je dumbels omwisselt.quote:Op zondag 17 september 2006 22:33 schreef desub het volgende:
vraagje, kan het kwaad bij (incline)dumbellbenchpress 1 dumbell met 4x2.5 en 1 dumbell met 2x5 erop te pakken? Gewicht is het zelfde maar misschien andere zwaartepunt ofzo?
Maarja, ik moet eigenlijk weg nuquote:-spine splith
-shin plints
-shin splits
Cool, ik ben vanmorgen ook om half zeven op pad gegaanquote:Op maandag 18 september 2006 06:33 schreef synthesix het volgende:
Update
*Fluisterfluister...
Het is half zeven in de ochtend, en ik ga zometeen op pad, om een rondje te gaan hardlopen.
Blessures slapen nog om deze tijd, dus misschien hebben we het geluk er eentje in het wild tegen te komen...
..Fluister*
![]()
Die shin splints, zouden het inderdaad goed kunnen zijn. Op dbb stond er ook een draadje over, en daar zeiden er veel, dat het bij hen veroorzaakt werd door snelle gewichtstoename in korte tijd. Overigens wel grappig hoeveel foute namen ze voor shin splint kunnen bedenken. Even een korte selectie:
[..]
Maarja, ik moet eigenlijk weg nu![]()
Update2
Weer terug nu, en 30 minuten op de klok. Ik vind wel weer best wes veur vandaag. Heb nog geen last van mn schenen gelukkig. Heb ook wel erg traag gelopen, misschien een kilometer of 6 per uur ofzo![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |