abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41792288
quote:
Op woensdag 13 september 2006 23:00 schreef Mr.J het volgende:
Mijn onderrug is na een hele lange blessure nu op zo'n 90% terug.

Vandaag 140kg 10 reps kunnen deadliften zonder pijn. Langzaam nu maar weer naar de 150, 160, 170, 180, 190, 200.
Zelfde gewichten als mij, alleen weeg jij volgens mij zo'n 20kg lichter
pi_41792309
quote:
Op donderdag 14 september 2006 08:26 schreef McGilles het volgende:

[..]

Zelfde gewichten als mij, alleen weeg jij volgens mij zo'n 20kg lichter
Volgens mij niet
  donderdag 14 september 2006 @ 09:24:27 #153
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_41793334
Al een tijd niet gewogen, zal zo tussen de 85 en 90 wegen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  donderdag 14 september 2006 @ 09:27:09 #154
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_41793400
wat vinden jullie van dit schema? Wil nog wat isolatie toevoegen maar ik vind het zelf wel leuk in elkaar geknutseld. Idee is dat je er vier hoofdoefeningen zijn (bent row, flat bench press, full squat, deadlift) en dat je elke training naar die hoofdoefening toewerkt, die de training erna (of die DAARNA) komt.

Aight check it

1.

Bent Rows
Incline Bench Press
Hyper-extensions
Legpress

2.

Flat Bench Press
Sl Deadlift
Speed Squat
Dips

3.

Deadlift
Box Squat
Lat. Pulldown
Side/Front Raises

4.

Full Squat
Dumbell Rows
Chest Press
Shoulder Press

Dit doe ik niet vier keer per week, maar gewoon elke training de volgende pakken. En als ik 8 trainingen gehad heb zal ik de 9e training alle hoofdoefeningen doen, en zwaar.
Ben benieuwd of ik erop vooruit ga
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
  donderdag 14 september 2006 @ 10:20:09 #155
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_41794611
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:46 schreef LedZep het volgende:
Als ik een splitschema zou volgen zou ik altijd deze doen:

dag 1: borst + voorkant schouders
dag 2: rug + achterkant schouders
dag 3: benen
dag 4: armen + zijkant schouders
quote:
Ivosnivo schreef het volgende:
Dag 1 Borst Hamstrings
Dag 2 Rug Triceps
Dag 3 Quads Kuiten Buik
Dag 4 Schouders Biceps
Beiden schema's zien er prima uit voor me.. Maar kan iemand me zeggen welke van de twee beter is.. (als je dat uberhaubt al kan zeggen)...

Vanaf maandag ga ik met een van deze schema's trainen.

ik denk zelf.. dat ik in de praktijk eerder naar ledzeps training zal neigen.. maar dat is slechts een wilde gok.. ik moet ze namelijk eerst even ervaren in de praktijk.

Anders probeer ik gewoon elk schema een maand lang... en dan kijken waar ik mezelf het beste bij voel.
pi_41795064
quote:
Op donderdag 14 september 2006 10:20 schreef Dacide het volgende:
Anders probeer ik gewoon elk schema een maand lang... en dan kijken waar ik mezelf het beste bij voel.
Precies, je moet toch zelf uitvinden wat jij het prettigst vind!
  donderdag 14 september 2006 @ 13:08:10 #157
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_41799141
quote:
Op donderdag 14 september 2006 10:20 schreef Dacide het volgende:

[..]

[..]

Beiden schema's zien er prima uit voor me.. Maar kan iemand me zeggen welke van de twee beter is.. (als je dat uberhaubt al kan zeggen)...

Vanaf maandag ga ik met een van deze schema's trainen.

ik denk zelf.. dat ik in de praktijk eerder naar ledzeps training zal neigen.. maar dat is slechts een wilde gok.. ik moet ze namelijk eerst even ervaren in de praktijk.

Of doe het om de week.
  donderdag 14 september 2006 @ 13:31:18 #158
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_41799788
hmm, is natuurlijk ook een optie.. alhoewel de verschillen tussen beiden schema's misschien minder makkelijk boven water komen..
  donderdag 14 september 2006 @ 15:41:38 #159
153812 Frautie
Frautilicious
pi_41803274
ok!

Mijn linker rotator cuff is gaar, de tattoo op mijn rug is mooi, de pretpillen mag ik in hoekje gooien. Motorrijden mag, maar niet te lang achtereen en met wat extra oefeningen heb ik met een maand of 2 geen last meer van mijn schouder

Morgenaaf weer trainen
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_41803877
Vanavond mijn buik op nieuwe manier (voor mij dan) trainen, dmv van zeg maar de moslimbuiging met touw achter je.. geen idee hoe de oefening heet. Het ziet er in ieder geval vrij maf uit, maar het schijnt een erg goede massa oefening te zijn.
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
pi_41803996
quote:
Op woensdag 13 september 2006 23:00 schreef Mr.J het volgende:
Mijn onderrug is na een hele lange blessure nu op zo'n 90% terug.

Vandaag 140kg 10 reps kunnen deadliften zonder pijn. Langzaam nu maar weer naar de 150, 160, 170, 180, 190, 200.
mijn top ligt nu op 145, maar die trek ik zeker geen 10x. Mijn doel is ook om de 200 kg te halen. Ben je alleen al minuten bezig met gewicht laden

Wanneer is het eigenlijk nutting om zo'n riem om te doen? Als je meer dan 2 x BW trekt oid?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_41804031
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:05 schreef Lanvin het volgende:
Vanavond mijn buik op nieuwe manier (voor mij dan) trainen, dmv van zeg maar de moslimbuiging met touw achter je.. geen idee hoe de oefening heet. Het ziet er in ieder geval vrij maf uit, maar het schijnt een erg goede massa oefening te zijn.
waarom zou je massa bij je buik willen hebben? Lijkt het alleen maar alsof je dik bent?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  donderdag 14 september 2006 @ 16:27:22 #163
37248 BertV
Klei indiaan
pi_41804505
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:10 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

waarom zou je massa bij je buik willen hebben? Lijkt het alleen maar alsof je dik bent?
...misschien om van een zandloperfiguur af te komen?
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_41804574
Nou als je net begint lijkt het me toch vrij handig om eerst wat massa te creëren he,, of ben jij zo'n iemand die een huis begint te bouwen zonder fundering?
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
  donderdag 14 september 2006 @ 16:31:23 #165
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_41804635
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:09 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

mijn top ligt nu op 145, maar die trek ik zeker geen 10x. Mijn doel is ook om de 200 kg te halen. Ben je alleen al minuten bezig met gewicht laden

Wanneer is het eigenlijk nutting om zo'n riem om te doen? Als je meer dan 2 x BW trekt oid?
Riem gebruiken wanneer je het nodig acht.

Niet te vroeg dus. Dan kan je onderrug zich niet goed ontwikkelingen namelijk.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  donderdag 14 september 2006 @ 16:41:01 #166
140141 ivosnivo
pi_41804959
quote:
Op donderdag 14 september 2006 15:41 schreef Frautie het volgende:
ok!

Mijn linker rotator cuff is gaar, de tattoo op mijn rug is mooi, de pretpillen mag ik in hoekje gooien. Motorrijden mag, maar niet te lang achtereen en met wat extra oefeningen heb ik met een maand of 2 geen last meer van mijn schouder

Morgenaaf weer trainen
Foto?
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:09 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Als het gewicht niet goed aanvoelt kun je een riem gebruiken.

Ik heb trouwens in die muscle & fitness ook gelezen dat die powerlifters meer gewicht kunnen squaten dan deadliften. Ik dacht altijd dat het andersom was, en dat mijn hele squat deadlift verhouding fucked up was, maar dat valt dus allemaal wel mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door ivosnivo op 14-09-2006 16:58:45 ]
  donderdag 14 september 2006 @ 16:47:10 #167
153812 Frautie
Frautilicious
pi_41805146
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:41 schreef ivosnivo het volgende:
Foto?

Frautie, internet en naakte lichaamsdelen gaan niet goed samen

Hij zit onder mijn beha bandje, onder de sluiting. En met die info zal je 't moeten doen
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
  donderdag 14 september 2006 @ 16:48:46 #168
140141 ivosnivo
pi_41805204
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:47 schreef Frautie het volgende:

[..]

Frautie, internet en naakte lichaamsdelen gaan niet goed samen

Hij zit onder mijn beha bandje, onder de sluiting. En met die info zal je 't moeten doen
Dat ie op je rug zit las ik al, maar hoe ziet ie er uit dan?
  donderdag 14 september 2006 @ 17:00:57 #169
153812 Frautie
Frautilicious
pi_41805655
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:48 schreef ivosnivo het volgende:
Een ankh

Hij's heel basic, dus standaard ankhvorm met iets afgeronde eindes. En alleen de buitenlijnen zijn gezet, hij's niet ingekleurd.
pi_41808690
Net terug van een bikkeltraining met 8 setjes fullsquat met 80kg, echt tot de grond met m'n reet en daarna nog 4 setjes met 140kg deadliften!

Afgemaakt met legcurl/extension en nu zit ik gaar met m'n bordje pasta achter de comp
  donderdag 14 september 2006 @ 20:28:03 #171
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_41812216
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:48 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik heb trouwens oook een plaatje laten zetten maandje of 2 a 3 geleden.. zal nog wel eens een plaatje posten als je hem wil zien....
pi_41813785
quote:
Op donderdag 14 september 2006 18:53 schreef McGilles het volgende:
Net terug van een bikkeltraining met 8 setjes fullsquat met 80kg, echt tot de grond met m'n reet en daarna nog 4 setjes met 140kg deadliften!

Afgemaakt met legcurl/extension en nu zit ik gaar met m'n bordje pasta achter de comp
8 setjes ?!

Ik sterf altijd al na 5x5 met 50kg. Maar ik denk dat ik sowieso maar weer een stapje terug doe met squatten, ik kan mn rug niet echt recht houden met 50kg, wat ik wel kan met 40kg, en dat is denk ik ook de reden van mn grote hoeveel rug(spier)pijn na het squatten.
pi_41814271
Dacide: je kan idd beide schema's een maand proberen, al zal ik natuurlijk altijd zeggen dat de mijne beter is .

Lanvin: oefening heet ab pulldown (kan je ook doen terwijl je op je schenen "zit" (kneeled ab pulldown)

mister_popcorn: een riem is tamelijk onnodig. Drukvermindering tussen je lumbale wervels kan je verminderen door je buik "uit te zetten" (adem dus ook in via je buik) en dan je interne buikspieren aan te spannen. Dát is je lichamelijke 'riem'. Dit effect is evt te vergroten door een riem om te doen waar je je abs dan tegenaan duwt. Simpelweg een riem omdoen in de waan dat je je rug dan beschermt is een illusie.

Maar in principe heb je dat niet nodig. Alleen powerlifters, omdat die tijdens een maxpoging zoveel mogelijk stabiliteit nodig hebben. Voor bodybuilding of recreatief liften is je eigen lichaam voldoende.

ivosnivo: een suit (een pak met als werking - heel simpel gezegd - het terugveren vanuit de onderste positie van de squat naar boven (vergelijk het met een elastiek dat je uitrekt en dan op het moment van loslaten terugspringt) ) wordt gebruikt om meer te squatten. Op wereldniveau haalt men hier tot wel 100kg uit. Voor deadliften heb je die dingen ook wel, maar dat geeft vrijwel geen extra kilo's (o.a. omdat je bij deadlifts gelijk begint met de concentrische fase en niet eerst met de eccentrische zoals bij bench en squat). Dat is dus de voornaamste reden dat er veel meer gewicht op de squat dan op de deadlift gepakt wordt (het WR dead ligt zelfs lager dan het WR bench).

Daarbij komt ook nog eens dat een deadlift eigenlijk een moeilijkere oefening is naarmate de lifter groter is en het gewicht zwaarder. Omdat de barbell voor je ligt zit je eigen lichaam in de weg. Onder optimale omstandigheden trekt je de barbell omhoog in je schenen , wat natuurlijk niet mogelijk is. Bij een squat echter ligt de barbell precies boven je zwaartepunt en heupgewricht, wat het biomechanisch een betere oefening maakt waarmee je meer gewicht kunt verzetten op lange termijn.

synthesix: probeer eens minder je heupgewricht naar achteren te duwen ('naar achteren zitten') en meer recht naar beneden te zakken. Ik weet dat vaak het tegenovergestelde wordt beweerd, en dat klopt ook voor PL squats (meer hamstring/gluteus involvement + krachtigere hefboom = meer gewicht) maar voor olympic style (close stance, high bar, full) squats kan je het beter niet doen (althans dat is mijn ervaring) omdat je op die manier je onderrug niet recht kan houden in de bottompositie. Ik heb ook vaak het idee gehad dat ik mijn onderrug veel meer belastte (op een slechte manier) dan mijn benen, tot ik bedacht dat het weleens hier aan zou kunnen liggen, omdat je heup bij veel naar achteren bewegen ervoor zorgt dat je onderrug automatisch "mee moet", wat kromming tot gevolg heeft. Na het aanpassen van mijn techniek (echt naar beneden zitten dus, heeft wel tot gevolg meer druk op knieën maar daar heb ik nu geen last meer van) branden mijn poten weer as hell en heb ik nooit meer last van mijn onderrug.
pi_41822899
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:29 schreef Lanvin het volgende:
Nou als je net begint lijkt het me toch vrij handig om eerst wat massa te creëren he,, of ben jij zo'n iemand die een huis begint te bouwen zonder fundering?
je bedoelt je buik uitzetten tijdens 'n squat? ja dat doe ik wel. isolatie shizzle voor meer massa bij je buikspieren? wat n gelul en verspilling van je tijd. Maar succes ermee hoor...

En bedankt voor de wel serieuze antwoorden op het gebruiken van 'n riem Die laat ik dus nog mooi even achterwege(n?), aangezien mijn grip nog steeds mijn zwakke punt is bij DL's , en mijn onderrug nergens last van heeft.
  vrijdag 15 september 2006 @ 09:30:25 #175
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_41826837
@ Ledzep:

Ik ga straks denk ik biceps/triceps/schouders doen, is lang geleden dat ik die specifiek gedaan heb. Vanaf volgende week weer een schema proberen
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')