bronquote:Ferrari testte met slicks
[08 augustus - 17:50]
Het Ferrari-team heeft recentelijk een test uitgevoerd met de Bridgestone-slicks uit de GP2-klasse. Dat staat te lezen op de website Grandprix.com.
Naar verluidt zou de Italiaanse renstal de test uitgevoerd hebben om te zien welke prestatiewinst slicks kunnen inhouden. Het extra loopvlak van de banden impliceert volgens insiders een snelheidswinst van ongeveer twee seconden per ronde in vergelijking met het huidige F1-rubber.
De FIA denkt eraan om vanaf 2008 opnieuw slicks in te voeren in een poging om de mechanische grip te verhogen, wat inhaalmanoeuvres zou moeten vergemakkelijken.
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:02 schreef TommyGun het volgende:
tvp
waar dan?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 09:02 schreef fuckbuddy het volgende:
Waarom staat Verstappen eigenlijk nog vermeld in de OP?
Bronquote:Webber 'relieved' to leave Williams
Mark Webber has admitted to 'relief' that his two-season stint at Williams will soon be over.
The Australian joined the (then) BMW-powered, Grove-based team last year expecting to challenge for the championship, but the squad run by Sir Frank Williams is now one of the most poorly funded in pit lane and struggling for pace.
29-year-old Webber's switch for 2007 to Red Bull was confirmed this week.
"It is a sense of relief," he told reporters on Tuesday, to be leaving Williams. I believe this had to happen."
Some sections of the media incorrectly reported that Webber's fate was sealed only after Williams decided on the last day of July not to pick up an 'option' on his contract. But the racer admitted to journalists that he knew 'before Hockenheim' that he knew about his Red Bull switch.
Webber said: "I am going to a team that is financially in much better shape. The car will be competitive, with a strong engine and backed by a solid budget.''
Ik gok dat we Klien niet meer gaan terugzien in de F1. Bij champcar kan ie misschien nog wat leuks gaan laten zien.. Ook leuk voor Albers trouwens, als je iemand zoiets over je team ziet zeggenquote:Klien: Midland not an option
09 August 2006
Christian Klien's future in Formula One is uncertain. Mark Webber will replace the Austrian Red Bull Racer next season, and thus his future is uncertain. Klien though doesn't want to stay in F1 at all costs. A team such as Midland is not an option.
Klien told Austrian newspaper Salzburger Nachrichten: "Of course it was a bit disappointment at first but there are still various possibilities. Formula 1 remains my goal but a team such as Midland is not an option for me at the moment."
Met de Toyotamotoren kan WIlliams inderdaad wel eens gaan verrassen. Veel slechter als dit jaar kan het sowieso niet worden, als ze niet nog tien punten scoren in de komende races, zit het team qua punten op het grootste dieptepunt sinds 1978.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:51 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Bron
En toch zal het me weinig verbazen als Williams het volgend seizoen beter doet dan Red Bull Racing.
Ik denk dat ze dit jaar alle moeite hebben (gehad) om het vertrek van BMW te verwerken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Met de Toyotamotoren kan WIlliams inderdaad wel eens gaan verrassen. Veel slechter als dit jaar kan het sowieso niet worden, als ze niet nog tien punten scoren in de komende races, zit het team qua punten op het grootste dieptepunt sinds 1978.
bron: F1Racingquote:Pa Schumacher: "Michael gaat door"
11 augustus 2006
Gaat Michael Schumacher na dit seizoen nog een jaar door met racen of gaat hij straks met pensioen? Deze vraag houdt de paddock al lange tijd in haar greep. De 37-jarige Duitser heeft laten weten rond de Italiaanse Grand Prix in Imola een aankondiging te zullen doen. Rolf Schumacher, de vader van Michael, denkt dat zijn zoon nog even doorgaat.
"Hij (Michael, red.) heeft nog geen beslissing genomen over of hij doorgaat of niet. Ik heb het gevoel dat hij door zal gaan, maar ik kan natuurlijk niet voor Michael spreken. Hij moet dit helemaal zelf beslissen", zei Rolf tegen het Duitse blad Express. "Het belangrijkste is dat hij plezier heeft in zijn werk. Als hij er niet meer van geniet, dan zal hij stoppen. Als hij denkt dat hij sterk genoeg is om met de jonge rijders te kunnen blijven knokken, dan zal hij doorgaan."
Schumacher is bezig aan zijn zestiende seizoen in de Formule 1.
bronquote:F1: Montoya en Villeneuve "het hele verhaal"
Met Montoya en Villeneuve heeft de Formule 1 twee coureurs verloren die geen blad voor de mond namen en dat binnen iets meer dan een maand tijd. Bij Montoya was het te verwachten na het contract dat hij had getekend bij Ganassi (NASCAR) maar dat van Villeneuve kwam enigszins als een klap. Hier het hele verhaal van deze twee opvallende personen.
Bij Montoya is het verhaal vrij simpel. In de week voor de Grand Prix van Amerika heeft Montoya gesprekken met zijn oude werkgever Ganassi. De zondag na de GP maakt Montoya bekend dat hij een contract heeft getekend bij het team waarvoor hij ook reed in het CART-kampioenschap (tegenwoordig Champcar series). Maar nu gaat hij dus in de NASCAR rijden voor dit team. Op het eerste gezicht is dit geen probleem maar later blijkt dat dit achter de rug van Ron Dennis (teambaas McLaren red.) om is gegaan. Dennis pikte dat niet en zet Montoya voor de rest van het jaar op non-actief. Al bestaat er nog een kans dat hij nog een race mag rijden dit seizoen. Zijn vervanger: Pedro Martinez de la Rosa is de meest voor de handliggende vervanger voor de Colombiaan.
Ook nog waren er geruchten over Juan Pablo Montoya dat hij dit jaar al zou gaan debuteren in de Nascar. Dit werd al snel door Ron Dennis ontkrachtigd. Zijn uitleg: “Hij staat gewoon onder contract bij ons, en wij kunnen, als we dat willen, hem oproepen om races en testen te gaan rijden voor ons. Het is een McLaren rijder en wij hebben commerciële belangen met hem. Ik denk dan ook niet dat Montoya dit jaar al een debuut gaat maken in de NASCAR. Dat zou echt serieuze sponsorproblemen op gaan leveren.”
Bij McLaren is nog niet zeker of De la Rosa het hele seizoen afmaakt want in Hongarije waren er geruchten dat Pedro de la Rosa nog in Turkije zou rijden en dat daarna Hamilton 2 races gaat rijden als voorbereiding voor volgend jaar. Ook zal Gary Paffet zal ook nog 2 races rijden. Wat van deze geruchten waar is zal de tijd ons leren.
Dan is er ook Jacques Villeneuve, de wereldkampioen van ’97 die aan het begin van het seizoen werd gepresenteerd als tweede coureur. Hij mocht blijven omdat het afkopen van zijn contract te duur was volgens BMW. Het team hield in de winter de verwachtingen nog laag maar in het begin van het seizoen liet het team al aardige dingen zien. Beide coureurs vielen met regelmaat in de punten. Op de vrijdag was derde rijder Kubica vrijwel altijd in de top te vinden. Villeneuve liet ook sterke optredens zien.
Zo dacht BMW er blijkbaar niet over want na zijn crash in de Grandprix van Duitsland kwam het team met het bericht dat Kubica het stoeltje zou overnemen van de Canadees. Ook al was de officiële verklaring dat Villeneuve niet volledig was hersteld van de crash. Er was al wat nattigheid te voelen. Na de wedstrijd in Hongarije bevestigde het team de geruchten die al het hele weekend de ronden deden. Het contract van Jacques was, met onmiddellijke ingang, ontbonden. De Pool Robert Kubica, die ook Villeneuve verving in Hongarije mag van het team de rest van het seizoen afmaken. Het team was blijkbaar onder de indruk van de debutant.
Toch geeft Villeneuve niet op, hij heeft naar eigen zeggen zijn zinnen gezet op een stoeltje voor 2007 bij BMW Sauber. Als je naar het verleden kijkt van Villeneuve kijkt zou het niet vreemd zijn als hij in 2007 weer op de grid staat. Hij is immers aan het einde van 2003 door BAR weggestuurd omdat hij een te hoge salaris eis had. Om daarna op de valreep de laatste 3 races van het seizoen 2004 te mogen invallen voor Jarno Trulli die toen net was weggestuurd bij de Franse renstal.
Als het de Canadees niet zou lukken om een stoeltje te krijgen bij een F1 team voor 2007 dan is het meest waarschijnlijke dat hij ook naar de NASCAR gaat. Mochten ze alle twee naar de NASCAR gaan dan zal de tijd ons leren of dit een goed besluit is.
jij wil dus coureurs die braaf achter elkaar aanrijden en die politiek correct zijn ipv coureurs die geen blad voor de mond nemenquote:Op maandag 14 augustus 2006 10:56 schreef TJDoornbos het volgende:
blij dat de heren weg zijn!
Welke?quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:18 schreef Spooky4u het volgende:
Hej WEST... je hebt trouwens een award gewonnen!
IEmand die hier iets meer over weet?quote:Wat gaat er dinsdag met Doornbos gebeuren?
©xpb.cc
De redactie van F1Crew zit met haar handen in het haar. Want wat gaat er morgen gebeuren. Het was Rick Winkelman die maandag middag het persbericht van Red Bull plaatste over een ultrageheim evenement wat dinsdag gaat plaats vinden in Nederland. De aanwezigheid van Robert wordt in ieder geval bevestigd door het managament van Robert Doornbos aldus een moderator van het Doornbos Forum.
Het bericht luidt:
Het gesprek van morgen
Morgenochtend vindt ergens in Nederland een absoluut unieke gebeurtenis plaats waar nog lang over nagepraat zal worden. Formule 1, ongekende snelheid en verrassing vormen de hoofdingrediënten voor het gesprek van morgen.
Het evenement, dat door Red Bull wordt georganiseerd, is van dusdanige opzet dat geheimhouding tot het laatste moment noodzakelijk is. Vandaar ook dat er op dit moment niet meer bekend kan worden gemaakt en er geen pers op locatie aanwezig kan zijn.
Maar verder tast een ieder nog in het duister, en ook wij dus. Het zal een kwestie van afwachten zijn. We houden je op de hoogte zodra we meer weten.
bronquote:Bandenwarmers komend jaar verboden
Bandenwarmers zullen verboden worden na het einde van het seizoen. Althans, dat zijn de plannen van de FIA in de strijd om het langzamer maken van de Formule 1 wagens. Het dwingt bandenleverancier Bridgestone er toe banden te ontwerpen die efficiënter zullen zijn bij lagere temperaturen.
De banden voor 2007 zullen waarschijnlijk ook veiliger worden omdat ze niet zoveel druk zullen verliezen tijdens safety-car situaties.
Op de website van McLaren staat deze week een heel uitleg over de bandenwarmers en het nut er van. We geven jullie er een samenvatting van. Want wat doen bandenwarmers eigenlijk?
Warme banden doen het nou eenmaal beter dan koude banden. Dat is dan ook de reden waarom er in de pitstraat altijd wel banden in bandenwarmers liggen. Ook de reden waarom je auto’s achter een safety-car altijd zo hard heen en weer ziet sturen. Warmte in de banden is van essentieel belang om de wagen goed onder controle te kunnen houden. Om er voor te zorgen dat een coureur er niet meteen de eerste bocht uitvliegt nadat hij nieuwe banden heeft ontvangen in de pitstraat heeft elk team dus verschillende setjes banden klaar liggen in bandenwarmers.
Deze bandenwarmers zijn gemaakt van een isolerend materiaal met daarin spiralen die zorgen voor de warmte. Om deze warmte goed op alle plekken van de band te krijgen is er ook nog een soort van gel aangebracht in de bandenwarmers die de warmte goed geleidt en deze uiteindelijk op 100 graden kunnen brengen. Een ‘koud kunstje’ zul je denken. Maar dat valt tegen als we Marcus Prosser, de technische bandenman van het team van McLaren mogen geloven.
"Normaal gesproken stapelen we de banden op. Doen de bandenwarmers er om heen, leggen ze op een kar, pluggen hen in en klaar is kees. Appeltje eitje zul je denken. Maar als je je bedenkt dat elke band minstens 2 uur op moet warmen voordat deze op de juiste temperatuur zijn en dan ook nog eens van alle bandensoorten een setje warm moet liggen, dan kun je je voorstellen dat het toch wat complexer ligt.”
Een warme band zorgt nu eenmaal met de huidige rubber samenstelling voor meer grip, iets wat je toch wel nodig hebt in deze tak van sport. Daar komt ook nog eens de bandendruk bij die een belangrijke rol speelt. Hoe zachter de banden, hoe lager de wagen boven het circuit hangt en dus hoe groter de kans op beschadigingen zijn. Maar te harde banden zijn ook niet goed. Ze zorgen er voor dat je over het circuit heen stuitert wat geen prettig gevoel is.
Je leest het dus goed. Het verdwijnen van de bandenwarmers zal weer een hoop kopzorgen kosten van de nodige mensen. Of het de sport interessanter maakt zullen we zien op het moment dat deze nieuwe regel ingevoerd gaat worden. We zullen het waarschijnlijk het komende jaar gaan zien.
13-08-2006 om 16:57
Het zal ook wel op http://www.newsnow.net/newsfeed/?name=F1+in+het+Nederlands terecht komen denk ikquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:04 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik weet dat die moderator (vriendin van me) de waarheid spreekt. Stond naast haar toen de fanclub bevestigde dat RD er ook is. Meer weet ik ook niet, Behalve dat we tv en kranten in de gaten moeten houden (dus neem aan Fok! Sport ook)
Ik weet wel van de geruchten dat Doornbos wellicht mee kan met Muermans naar de Champcars.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:04 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik weet dat die moderator (vriendin van me) de waarheid spreekt. Stond naast haar toen de fanclub bevestigde dat RD er ook is. Meer weet ik ook niet, Behalve dat we tv en kranten in de gaten moeten houden (dus neem aan Fok! Sport ook)
Alleen jammer dat het nou niet echt van de meest betrouwbare bron komt...quote:Mogelijk vertrekt ook Red Bull coureur Robert Doornbos naar de Amerikaanse Champcar series. De Rotterdammer is dit jaar derde coureur bij Red Bull maar die functie komt vanwege reglementswijzigingen volgend jaar te vervallen. Red Bull heeft al aangegeven dat Doornbos voorlopig nog niet op een racestoeltje hoeft te rekenen, een teststoeltje zou het hoogst haalbare zijn.
De persoonlijke sponsor van Doornbos, de Muermans Group, is in samenwerking met voormalig Minardi teambaas Paul Stoddart bezig om een nieuw Champcar team op te zetten. Red Bull wil zich graag aan de Champcar series verbinden en heeft interesse in sponsoring van het team. In deze deal wordt dus ook Klien en Doornbos betrokken.
Het management van Doornbos ziet de Champcars echter als B plan en richt zich voorlopig volledig op de Formule 1. De manager van Doornbos zegt in gesprek te zijn met diverse Formule 1 teams over een teststoeltje. Ook de Muermans Group wil Doornbos in de Formule 1 houden maar mocht dit niet lukken dan zal het Nederlandse vastgoedconcern haar protégé onderbrengen bij haar Amerikaanse champcar team.
Muermans en Stoddart willen gebruik maken van de voormalige Minardi faciliteiten die Stoddart nog in bezit heeft. Een auto is in Amerika geen probleem, deze zijn allemaal gelijk en kunnen bij de organisatie worden ingekocht.
bronquote:Monteiro: "Christijan is een solide coureur"
15 augustus 2006
Tiago Monteiro is blij met Christijan Albers als teamgenoot. De Portugees zegt dat Midland dankzij het feit dat beide rijders elkaar kunnen pushen, veel vooruitgang kan boeken.
Monteiro zei: "Vorig jaar wist Narain regelmatig een indrukwekkend tempo neer te zetten, maar hij maakte soms te veel fouten en was helaas niet zo consistent in zijn rijden. Ik weet niet of Christijan over een ronde net zo snel is als Narain, maar Christijan is wel veel consistenter. Hij maakt bijna nooit fouten en rijdt solide. We kunnen elkaar dus enorm pushen en dat is goed voor ons allebei en dat is ook goed voor het team."
"Een van de redenen dat we als team zoveel vooruitgang aan het boeken zijn, is dat er geen enkele sessie is waarin ik mij minder dan 110 procent kan concentreren. En dat geldt ook voor Christijan. Elke keer dat we de baan op gaan, zijn we elkaar aan het pushen."
Bronquote:Wegen Toyota en GPMA scheiden zich
Toyota, één van de vijf rivaliserende fabrikanten, is uit de GPMA gestapt. Volgens de Japanse renstal heeft de GPMA haar doelen bereikt en was het niet noodzakelijk om er nog langer deel van uit te maken.
De GPMA werd in 2001 – toen nog GPWC – opgericht door verschillende Formule 1-fabrikanten, waar toen onder meer ook nog Ferrari en Ford toe behoorden. Zij waren onder meer uit op een groter deel van de opbrengsten van de sport en eerder dit seizoen is inderdaad een intentieverklaring getekend met de FIA om de toenadering tussen beide fronten te onderstrepen. Langzaam maar zeker raakt de GPMA haar (oorspronkelijke) leden kwijt. Renault, BMW, DaimlerChrysler (Mercedes) en Honda zijn nu nog over.
Middels een statement heeft het Japanse team haar terugtrekking wereldkundig gemaakt. ,,Toyota is van mening dat de GPMA zich teveel richt op de operationele details en zich niet zozeer meer bezighoudt met haar toekomstvisie aangaande het technologische aspect van de Formule 1.”
De overige vier leden zouden er ook te vaak een andere mening op nahouden. Voor Toyota is dat reden genoeg om uit de GPMA te stappen, ’omdat wij de activiteiten die de meerderheid van de leden nastreeft niet willen tegenhouden’. Echt als een verrassing komt het besluit niet. De laatste maanden gingen er steeds meer geruchten dat in ieder geval Toyota uit het verbond zou stappen. Over de positie van Renault en Honda wordt nog altijd druk gespeculeerd.
Boze tongen beweren dat Toyota uit de GPMA is gestapt omdat het de huidige discussie tussen de GPMA en de FIA niet productief genoeg vindt en dat de fabrikant daarom liever in harmonie met de FIA aan een gezonde toekomst van de sport wil werken. Toch wordt een terugkeer niet uitgesloten, maar Toyota zal zich alleen weer aan de zijde van de GPMA scharen als de Formule 1 zich in minder rustig vaarwater dan nu bevindt.
Naar buiten toe houdt het team zich, zoals gewoonlijk, op de vlakte. ,,Wij hebben een goed gevoel over de bijdrage die we als GPMA zijnde tot op heden hebben geleverd, maar nu is het voor ons tijd om onze aandacht te verleggen naar de sportieve prestaties”, vertelt teambaas Tsutomu Tomita.
Ofschoon Toyota nog geen nieuwe commerciële overeenkomst (die per 2008 van kracht wordt) heeft ondertekend, zegt de fabrikant dat iedereen er van uit mag gaan dat de Japanners tot eind 2012 actief zullen zijn in de Formule 1. ,,We leveren krachtbronnen aan MF1 Racing en hebben net een driejarige deal gesloten met Williams over de levering van motoren, dat onderstreept onze toewijding. Toyota ziet het haast als een plicht om andere teams van motoren te voorzien, dit zou het basisprincipe voor de overige in de Formule 1 actieve fabrikanten moeten zijn.”
quote:http://www.vkmag.com/magazine/comments/8370/
Mogen we even jullie aandacht, want er gaat vandaag eindelijk weer eens iets leuks en spectaculairs gebeuren in Nederland. Red Bull Formule 1 coureur Robert Doornbos gaat vandaag zijn auto een klein beetje testen door 340 kilometer per uur te gaan racen over de Afsluitdijk. Onze Guerrilla reporter Patman is ter plaatse om mooie picca’s te maken vanuit een helicopter die boven het spectakel zal gaan vliegen, maar hij stuurde nu al deze filmpjes van de voorbereiding door vanaf zijn mobiel. Wordt zeker vervolgd!
Bronquote:Doornbos stuurt F1-wagen over Afsluitdijk
Robert Doornbos heeft vanochtend met een Formule 1-wagen van het Red Bull-team over de Afsluitdijk gereden. Om 11:00 maakte de Rotterdammer zijn eerste run. Vijf minuten later maakte de vrijdagrijder van Red Bull Racing een tweede run. Deze spectaculaire actie werd tot het allerlaatste moment geheim gehouden.
Doornbos zal op zondag 3 september een Formule 1-demonstratie geven op het Circuit Park Zandvoort. Dat weekend doet de DTM het Nederlandse circuit aan voor de zevende race van het seizoen.
Reclame.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:23 schreef Spooky4u het volgende:
Vraag me toch echt het nut of van deze actie...
Doen ze voor zover ik weet niet aan mee.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:25 schreef boneyard het volgende:
media aandacht, reclame, ... komt vermoedelijk vanavond wel op tv. als ze hier toch zijn kunnen ze ook wel even mee doen op de bavaria city racing, of doen ze dat ook?
Waarom maken ze dit niet eerder bekend? Had ik mooi ff kunnen kijkenquote:Doornbos stuurt F1-wagen over Afsluitdijk
15 augustus 2006
Robert Doornbos heeft vanochtend met een Formule 1-wagen van het Red Bull-team over de Afsluitdijk gereden. Om 11:00 maakte de Rotterdammer zijn eerste run. Vijf minuten later maakte de vrijdagrijder van Red Bull Racing een tweede run. Deze spectaculaire actie werd tot het allerlaatste moment geheim gehouden.
Doornbos zal op zondag 3 september een Formule 1-demonstratie geven op het Circuit Park Zandvoort. Dat weekend doet de DTM het Nederlandse circuit aan voor de zevende race van het seizoen.
bron: f1racing.nl
quote:Doornbos zet snelheidsrecord op Afsluitdijk
Zojuist schijnt Robert Doornbos op de afsluitdijk een snelheidsrecord neergezet te hebben, dat meldt een lezer van onze website die dit hoorde op BNR nieuwsradio. Gisteren kwam al het bericht naar buiten dat er vandaag iets speciaals stond te gebeuren omtrent Robert Doornbos en Red Bull.
Robert Doornbos zette een snelheid op de klokken van 326 km/h.
De politie zette afsluitdijk voor korte tijd af zodat Doornbos zijn recordpoging kon doen. Men wilde ook zien of de aanwezige flitspaal de snelheidsovertreding kon registreren. Wat hier uitgekomen is, is nog niet bekend.
Dan hadden ze het niet op de Afsluitdijk moeten doenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:39 schreef boneyard het volgende:
die zien het wel via internet en / of tv, je kan er gewoon niet ook nog tig fans bijhebben dan wordt het een zooi.
Ik heb RD zaterdag gesproken in Middelburg en hij blijft 100% in F1quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik weet wel van de geruchten dat Doornbos wellicht mee kan met Muermans naar de Champcars.
Er is bewust voor 30 chronisch zieken gekozen! Red Bull doet genoeg andere events door heel de wereld heen waar we heen kunnen! Ferrari daar in tegen zie je bekant alleen op het circuit!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:35 schreef Spooky4u het volgende:
Tsja, reclame... Jammer dat het niet voor de fans is.
Gezellig samen met Doornbosquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:43 schreef TJDoornbos het volgende:
laat hem maar lekker een fiets kopen en gaan fietsen!
Van BBC's 'Quotes of the week'quote:"It makes it more pleasant to look at you in your thin t-shirt."
David Coulthard responds to ITV reporter Louise Goodman's question on how the cold weather was affecting him after qualifying for the Hungarian GP. Louise answered: "We'll discuss that off air!" (Dave Baird, Belgium).
Die flitser loopt een dag achter.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:51 schreef SupaMario het volgende:
twee foto's van zijn site:
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron : http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=127336quote:Jacques Villeneuve considering career in music?
15 August 2006
Last weekend Jacques Villeneuve performed his new single at the International Balloon Festival of Saint-Jean-sur-Richelieu in Quebec - an event which attracts over 60,000 people. He took part in a duo with another Canadian star Garou to promote the forthcoming release of his acoustic rock album.
The former BMW driver now has his own page on website myspace.com - an acclaimed site in promoting new music talent. His latest single 'Accepterais-tu?' can be downloaded off iTunes, so you can decide for yourself whether a career move to music would be a good idea or not.
bronquote:MF1 Racing testte ondanks testverbod
Afgelopen week heeft het MF1 Racing team, ondanks dat er een testverbod van kracht is, toch getest. Op 9 augustus, drie dagen na de Grand Prix van Hongarije, verscheen het team op het Elvington Circuit in Yorkshire om een eendaagse aërodynamica test uit te voeren. Achter het stuur zat Adrian Sutil die eigenlijk niets anders deed dan een recht stuk op en neer rijden. In totaal legde Sutil 328 kilometer af. Dominic Harlow verklaarde het doel van de test.
“Het doel van deze test heeft niets met bepaalde ontwikkelingen van de auto te maken, althans niet direct. Het betrof een test om de windtunnel te kalibreren en om de werking te kunnen zien van enkele experimentele onderdelen die wij bij een windtunneltest op een schaalmodel hebben uitgevoerd”, aldus Harlow. Het enige doel van de test was om onze data te checken en deze te vergelijken met de vele berekeningen die het schaalmodel heeft opgeleverd”, legt Harlow uit.
“Dit biedt ons de mogelijkheid om enkele onderdelen te bekijken die we recent op onze auto’s hebben geplaatst, zoals de bekleding van de achterremmen. Nu kunnen we vaststellen of zij de krachten die we in de windtunnel hebben gemeten, kunnen doorstaan”. Dit is ook de reden waarom het team naar Elvington Circuit is gegaan en niet nar Silverstone. Elvington beschikt over een enorm lang recht stuk.
“Natuurlijk verzamelen we op zo’n dag veel data”, gaat Harlow verder. “De auto heeft ongeveer 45 minuten met een constante snelheid van 240 kilometer/uur gereden, waarbij we de belasting van de auto hebben gemeten. Dit gebeurt 100 keer per seconde. Met de uitbouw van ons windtunnelprogramma hier in de fabriek en het binnenkort vergroten van de schaalmodellen krijgen we zo meer referentiemateriaal om de aërodynamische werking van onze auto te leren begrijpen, met name op het circuit”.
Ze geven al aan dat het niet als test gebruikt wordt, maar meer is om de windtunnel te calibreren. Dat zal volgens de FIA wel niet onder testen vallen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 08:33 schreef Spooky4u het volgende:
Testen van onderdelen is in mijn ogen testen, maar er zal wel een regeltje voor zijn.
bronquote:Overname McLaren door Mercedes kwestie van dagen
Het lijkt de zomersensatie van dit jaar binnen de Formule 1 wereld. Mercedes schijnt vlak voor de koop van partner McLaren te staan. Na een jaren durend partnerschap lijkt de overname door Mercedes een kwestie van tijd te zijn. Nadat eerder BMW het Sauber team opkocht, schijnt men in Stuttgart dezelfde belangen als BMW na te streven. De Formule 1 dreigt steeds meer te ‘Verduitsen’. Als teamchef komt Norbert Haug, momenteel Motorsportchef bij Mercedes, in beeld. Ron Dennis wordt genoemd als opvolger van Bernie Ecclestone.
Over het bedrag dat met de overname is gemoeid, hult men zich in Stuttgart in stilzwijgen. Mercedes bezit reeds 40% aandelen in de McLaren Group, 30% van de aandelen is in handen van Ron Dennis, de overige 30% bezit Mansour Ojjhe. Geschat wordt dat, op basis van het feit dat Mercedes enkele jaren geleden ¤ 200 miljoen betaalde voor de aandelen, de verkoopprijs van McLaren rond de ¤ 300 miljoen zal liggen.
Een van de belangrijkste redenen voor de overname door Mercedes is het feit dat de fabrikant uit Stuttgart bij belangrijke onderhandelingen met de FIA zelf niet aanwezig kon zijn, maar vertegenwoordigd werd en wordt door de huidige teamchef Ron Dennis. Een tweede reden is dat McLaren voor de laatste keer in 1999 Wereldkampioen werd met Mika Häkkinen en dat men de laatste jaren niet meer als favoriet gold voor de felbegeerde titel. Door de overname zal dit moeten veranderen,
Bovendien zorgt Ron Dennis door zijn eigenzinnige handelswijze vaak voor ergernis bij zijn coureurs. Mocht Kimi Räikkönen daadwerkelijk het McLaren team gaan verlaten, dan is een van de beweegredenen van de Fin de slechte relatie met Dennis. De teamchef bekritiseerde Räikkönen recent over zijn alcoholische escapades, hetgeen hem door de Fin niet in dank werd afgenomen. Eerder al liet Juan Pablo Montoya weten dat de relatie tussen hem en Dennis ernstig bekoeld was. De top van het Mercedes concern, dat jaarlijks miljoenen euro’s in de Formule 1 investeert, denkt dat door de overname het toekomstbeeld er een stuk rooskleuriger zal gaan uitzien. Vorig jaar nog kocht Mercedes motorenfabrikant Illmore op en had hiermee goede ervaringen. Het bedrijf hoort inmiddels weer tot de sterkste motorenfabrikanten binnen de Formule 1.
Een andere beweegreden die tot de vermoedelijke overname zal leiden: sinds jaar en dag doen geruchten de ronde dat Ron Dennis zichzelf op financieel en zakelijk gebied schromelijk heeft overschat. De als perfectionist bekend staande Brit realiseerde in mei 2004 met het Paragon Building in Woking een van zijn dromen. De kosten van het door toparchitect Lord Norman Foster gebouwde 60.000 m2 grote ‘paleis’ worden geschat op meer dan ¤ 700 miljoen. Mede hierdoor kan Dennis het overname aanbod van Mercedes niet naast zich neer leggen en van de hand wijzen.
bronquote:Mishandelde man Bavaria City Racing overleden
Afgelopen zondag is een 26-jarige man in het VIP-dorp mishandeld door enkele mensen van de beveiliging. Volgens ooggetuigen zou het slachtoffer gewurgd, geschopt en geslagen zijn door de beveiligers, die na het incident maandag zijn opgepakt door de politie.
Nadat het slachtoffer uit het VIP-dorp was gezet moest hij gereanimeerd worden en is hij in coma overgebracht naar de intensive care van het Erasmus ziekenhuis in Rotterdam. De betrokken beveiligers vroegen direct om geen aangifte te doen.
Naar vanochtend bekend geworden is de 26-jarige Rotterdammer gisteravond in het ziekenhuis overleden. Dat heeft een woordvoerder van de politie bekend gemaakt.
Ben benieuwd of ze de SA's nog voor kunnen blijven.quote:Midland met verbeterde auto naar Istanbul
23 augustus 2006
Midland boekt dit seizoen constant vooruitgang, maar heeft nog geen punt weten te scoren. Het beste resultaat tot dusver werd behaald in Hongarije. In Boedapest kwamen Tiago Monteiro en Christijan Albers als negende en tiende aan de finish, net buiten de punten. Midland neemt komend weekend een verbeterde auto mee naar de Grand Prix van Turkije en het team is zeer benieuwd naar hoe de M16 het in Istanbul zal gaan doen, aangezien er tijdens de zomerstop niet mocht worden getest.
Teambaas Colin Kolles laat weten dat zijn team de afgelopen weken niet heeft stilgezeten: "De zomerstop gaf ons de kans om even stil te staan en de balans op te maken van wat we dit seizoen tot dusver hebben bereikt. De werknemers in de fabriek hebben deze waardevolle tijd gebruikt om aan enkele belangrijke ontwikkelingen te werken. Aangezien we formeel niet mogen testen in deze periode, zijn we erg benieuwd naar hoeveel progressie we hebben geboekt. Iedereen begint al na te denken over 2007, maar ik weet zeker dat we nog veel betere prestaties kunnen halen uit de huidige auto."
quote:
daar zijn ze dan wel laat meequote:De betrokken beveiligers vroegen direct om geen aangifte te doen.
eerst maar eens afwachten of het team in Nederlandse handen komt.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze de SA's nog voor kunnen blijven.
Weet iemand trouwens al over de nieuwe Midland voor volgend seizoen? Komt er een nieuwe of een doorontwikkelde M16?
Bronquote:Beroepshof: ’Massadempers illegaal’
Zoals verwacht heeft de FIA het beroep, dat het tegen haar eigen stewards heeft aangespannen betreffende de massadempers, gewonnen. Dit is een knauw voor de titelkansen van Renault, want het team verklaarde juist alle vertrouwen in een positieve uitspraak te hebben.
De Frans-Engelse renstal gebruikte het systeem sinds september vorig jaar, maar de FIA oordeelde in juli dat de massadempers illegaal waren. Renault pikte dit niet en liet het systeem op de reservewagen zitten. Deze kwam in Hockenheim vervolgens door de technische keuring, waarna een rel was geboren. Een week later werden de Scuderia Toro Rosso-bolides wel afgekeurde omdat het systeem nog op de auto’s zat.
De internationale autosportbond FIA ging, naar nu blijkt met succes, tegen het oordeel van de stewards op de Hockenheimring in beroep. Behalve een definitief verbod op het systeem heeft het verder geen gevolgen voor Renault, uiteindelijk werd het systeem niet in Duitsland en Hongarije gebruikt om zo een mogelijke diskwalificatie te voorkomen. Het team raakt dus geen punten kwijt en krijgt ook geen straf opgelegd.
Het beroepshof oordeelde dat de massadempers in strijd zijn met artikel 3.15 van de Technische Regelgeving, dat houdt in dat de dempers worden gezien als een onderdeel dat door z’n bewegingen van positieve invloed is op de aërodynamica van de auto. En dat is verboden.
Renault heeft nog niet gereageerd op de uitspraak.
Zo makkelijk gaat dat niet hoorquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:26 schreef TJDoornbos het volgende:
WKtitel door FIA kado gedaan aan onze grote kwalmans uit Duitsland!
Nog een jaar Midland of zal het een ander team gaan worden? Ik ga er vanuit dat hij bij Midland blijft.quote:Christijan Albers zal ook volgend seizoen deel uit maken van de Formule 1-grid. Dat liet de manager van Albers, Lodewijk Varossieau, zondag weten tegenover F1Racing.nl.
"Christijan zal volgend seizoen opnieuw Formule 1-races rijden. Op 8 oktober in het Japanse Suzuka zullen we de details bekend maken", aldus Varossieau.
BRON voor Sallyquote:Victor Muller: ,,Spyker wordt mede-eigenaar.’’
MF1 Racing wordt SpykerF1
28-8 - De betrokkenheid van Spyker bij de overname van MF1 Racing is anders dan aanvankelijk gedacht. Het gaat namelijk niet alleen om naamgeving van de motor. Spyker wil met Michiel Mol en nog twee andere, onbekende investeerders, het team overnemen.
Spyker-directeur Victor Muller bevestigt tegenover FORMULE 1 RaceReport betrokken te zijn bij de onderhandelingen met MF1 Racing-eigenaar Alex Shnaider. Muller: ,,Maar niet op de manier zoals het onlangs in de pers naar buiten is gekomen. Spyker wil het team samen met Michiel Mol overnemen. Michiel wordt partner bij Spyker en samen worden we eigenaar van het Nederlandse Formule 1-team.” Volgens de Spyker-directeur staat de naam al vast: Spyker F1.
De interesse van Spyker in Formule 1 komt niet uit de lucht vallen. ,,We kijken al langere tijd naar de mogelijkheden om toe te treden”, aldus Muller. Spyker neemt nu als Spyker Squadron deel aan FIA GT en LMES Endurance-races en is daarin redelijk succesvol.
Mol bevestigde tegenover FORMULE 1 RaceReport dat de overeenkomst met MF1 Racing zo goed als rond is. ,,We zitten in de afrondende fase’’, zegt Mol. ,,Het contract moet nu nog afgemakt worden op de details. Ik hoop dat we de verkoop in het weekeinde van de Grand Prix van Italië bekend kunnen maken. Maar ja, ik moet voorzichtig zijn, want ik heb zoiets al eerder gedacht en het viel elke keer weer tegen.’’
Midland/Spyker en eventueel topteam als die komt.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:53 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Nog een jaar Midland of zal het een ander team gaan worden? Ik ga er vanuit dat hij bij Midland blijft.
Leuk nieuws, maareh: Bron?quote:Op maandag 28 augustus 2006 09:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Dit verrast eigenlijk wel! Dit biedt namelijk hele andere perspectieven
Jeetje, wat ben jij streng zegquote:
http://www.grandprix.com/ns/ns17363.htmlquote:Midland, Spyker and folks from the Middle East
Any Formula 1 reporter will tell you that one has to be a bit careful about rumours that come from Holland. There is huge enthusiasm for the sport in the country and sometimes that relates to wild reports. But our sources around the world say that reports that the Dutch car company Spyker is involved in the buyout of the Midland F1 team should be taken seriously. For nearly a year now a consortium from Holland has been trying to get hold of an F1 franchise. This time last year we heard the first rumours of a bid for Minardi by Michiel Mol, the owner of the Lost Boys company and financiers Peter Jan Rubingh, Roel Kooijman and Joep van den Nieuwenhuizen. Kooijman is the father of Christijan Albers's girlfriend Liselore and the deal was seen as a way to maintain Albers's F1 career. In the end Minardi was sold to Red Bull but the Dutch remained active and moved on to a plan to buy Midland.
The Spyker rumours may sound a little far-fetched but closer investigation reveals that they should be taken seriously.
Spyker dates back to 1880 when Jacobus and Hendrik-Jan Spijker set up a coach-building business. They built their first cars in 1898 and were involved in competition from an early stage. The original company went bankrupt after Hendrik-Jan Spijker drowned in a shipwreck in 1907 but the name lived on until 1929 when a series of attempts to revive the business failed.
Spyker was not revived again until 1999 when businessman Victor Muller, who had made money in shipping and fashion, set up a new Spyker with engineer Maarten de Bruijn. The company has been building up gradually since then and was listed on the Amsterdam Euronext Exchange in 2004. In November 2005 Abu Dhabi's Mubadala Development Company acquired 17% of the firm and since then Spyker has expanded its range of models and its involvement in sport with the factory team, known as the Spyker Squadron entering two Spyker C8 Spyders in a programme of 10 endurance races.
Mubadala is a company that is interested in F1. Last year with bought a 5% shareholding in the Ferrari company and is in the process of building a Ferrari-themed leisure park in Abu Dhabi.
The word is that the team will start out next year with Cosworth V8 engines but obviously in the longer term there is potential for the team to become a secondary Ferrari operation as the rules in 2008 will allow teams to buy and sell chassis. The stories we are hearing suggest that as part of the deal the current team principal Colin Kolles will stay on, at least in the short term. It is safe to assume with this scenario that one of the drivers next year would be Christijan Albers.
Die gaat zelfs nog wat verder dan die op formule1.nl!quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:25 schreef roelofjan het volgende:
[..]
http://www.grandprix.com/ns/ns17363.html
Zou mooi zijn.
Chris moet zorgen dat 'ie Liselore zwanger maakt, blijft 'ie iig verzekerd van de stein van die Kooijman.
HAHAHAHA!!!quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:20 schreef sanger het volgende:
[..]
Jeetje, wat ben jij streng zeg![]()
Staat erbij
Niet strengquote:Op maandag 28 augustus 2006 10:39 schreef Sally het volgende:
[..]
HAHAHAHA!!!nee niet streng, maar miereNneukerig of muggeNzifterij...
![]()
ach ja: beetje journalistieke ervaring.... En natuurlijk de (wetenschappelijke) verlagen die ik heb gemaakt, en dan was het VERPLICHT om je bron te vermelden... Dus, vandaar!
No kiddin', really???quote:Any Formula 1 reporter will tell you that one has to be a bit careful about rumours that come from Holland. There is huge enthusiasm for the sport in the country and sometimes that relates to wild reports.
Best kans van dat die wel gaan stijgen (twijfelt tussen kopen of niet)quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:41 schreef Sally het volgende:
BTW: het was net te horen op RTL-Z nieuws.... Autofabrikant Spyker wil naar F1!
De aandelen Spyker komen in het nieuwe bulletin van 1100 uur!
We SC'en in je fobo wel verder goed?quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:51 schreef Sally het volgende:
[..]
No kiddin', really???
@ Sanger: op het gevaar af dat het hier 'slowchat' gaat worden: Ik vrees dat Hoofddorp te ver weg is om serieus te solliciteren. Ik heb website van eurojob 's bestudeerd, maar ik val niet in de (Poolse) doelgroep...hihi... En toen ik zocht naar vacatures bij eurojob zelf, bedacht ik dus het argument dat 't te ver is om per OV heen te gaan!![]()
Maar ik hoef me niet druk te maken over die derde sollicitatie, via werk.nl heb ik al veel opties hier in de regio.
"De bodemloze put die Formule 1 heet..." (quote van de nieuwslezer.....) Bron: RTL-Z nieuwsquote:Op maandag 28 augustus 2006 10:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Best kans van dat die wel gaan stijgen (twijfelt tussen kopen of niet)
Dat zal dan een lange termijn koop zijn...quote:Op maandag 28 augustus 2006 11:24 schreef Sally het volgende:
[..]
"De bodemloze put die Formule 1 heet..." (quote van de nieuwslezer.....) Bron: RTL-Z nieuws
Dus voor de aandeelhouders is het niet lucratief! (om te speculeren, dan)
Veel plezier met het investeren in die 'bodemloze put'!!!!![]()
Idd.. ik zie nu al een flop aankomenquote:Op maandag 28 augustus 2006 11:24 schreef Sally het volgende:
[..]
"De bodemloze put die Formule 1 heet..." (quote van de nieuwslezer.....) Bron: RTL-Z nieuws
Dus voor de aandeelhouders is het niet lucratief! (om te speculeren, dan)
Veel plezier met het investeren in die 'bodemloze put'!!!!![]()
Niet dat ik weet...quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:23 schreef sanger het volgende:
Is er overigens al eens een NL F1 team geweest?
Volgens mij een Shadow F1quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:29 schreef Spooky4u het volgende:
Volgens mij ook niet. Die Samson bolide van Lammers ook niet he?
Ik meen eens gehoord te hebben (op tv via Olav Mol of Allard Kalf?) dat er een soort van NL team bestond vroeger. Maar waar je dat zou kunnen checken?quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:23 schreef sanger het volgende:
Is er overigens al eens een NL F1 team geweest?
't een is voor "Nieuwtjes" waaronder dus ook het (ver)nieuwde aan de wagens hoort, en het andere is het "Silly Season 2007", wat dus over de stoelendans van het volgend seizoen gaat!quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:47 schreef fuckbuddy het volgende:
Waarom lopen er eigenlijk twee topic's over geruchten etc?
Ja, sorry daarvoor... We werken aan het 'probleem'...quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:55 schreef fuckbuddy het volgende:
Ok, maar als ik beide topics lees dan zie je weinig verschil.
Allebei over bijv Midland en allebei vol met slowchat![]()
quote:Victor Muller: ,,Spyker wordt mede-eigenaar.’’
MF1 Racing wordt Spyker F1
28-8 - De betrokkenheid van Spyker bij de overname van MF1 Racing is anders dan aanvankelijk gedacht. Het gaat namelijk niet alleen om naamgeving van de motor. Spyker wil met Michiel Mol en nog twee andere, onbekende investeerders, het team overnemen.
Spyker-directeur Victor Muller bevestigt tegenover FORMULE 1 RaceReport betrokken te zijn bij de onderhandelingen met MF1 Racing-eigenaar Alex Shnaider. Muller: ,,Maar niet op de manier zoals het onlangs in de pers naar buiten is gekomen. Spyker wil het team samen met Michiel Mol overnemen. Michiel wordt partner bij Spyker en samen worden we eigenaar van het Nederlandse Formule 1-team.” Volgens de Spyker-directeur staat de naam al vast: Spyker F1.
De interesse van Spyker in Formule 1 komt niet uit de lucht vallen. ,,We kijken al langere tijd naar de mogelijkheden om toe te treden”, aldus Muller. Spyker neemt nu als Spyker Squadron deel aan FIA GT en LMES Endurance-races en is daarin redelijk succesvol.
Mol bevestigde tegenover FORMULE 1 RaceReport dat de overeenkomst met MF1 Racing zo goed als rond is. ,,We zitten in de afrondende fase’’, zegt Mol. ,,Het contract moet nu nog afgemaakt worden op de details. Ik hoop dat we de verkoop in het weekeinde van de Grand Prix van Italië bekend kunnen maken. Maar ja, ik moet voorzichtig zijn, want ik heb zoiets al eerder gedacht en het viel elke keer weer tegen.’’
Alex Shnaider, een Russisch/Canadese miljonairquote:Op maandag 28 augustus 2006 14:36 schreef boneyard het volgende:
van wie is midland nu eigenlijk, van zo'n rijke rus toch?
Maar in zijn contract zou daar juist een clausule voor staanquote:Op maandag 28 augustus 2006 14:45 schreef Spooky4u het volgende:
Ik denk dat Chris nog even een slag om de arm houdt.
In de F1 is tekenen aan het eind van het seizoen natuurlijk al erg snel, dus wie weet hoopt hij op een test bij een topteam.
Misschien is hij ook nog wel bezig met een ander team.quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:28 schreef sanger het volgende:
Wat mij opvalt is dat Albers pas 8 oktober zijn deal bekent gaat maken.
Als alles al rond is, waarom dan pas?
Zou dat ook te maken hebben met Spyker F1?
Toch BMW?quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:51 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Misschien is hij ook nog wel bezig met een ander team.
Er was toch sprake van een evt. test bij mercedes? Maar ik vermoed dat als alles doorgaat Mol/Muller in Italie bekend maken MF1 overgenomen te hebben en tegelijk Chris zijn nieuwe contract bevestigt bij SpykerF1...quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:51 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Misschien is hij ook nog wel bezig met een ander team.
Zou wel een promotie zijn, van een gare mercedes naar een super BMW.quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Toch BMW?
De laatste weken rijd hij erg sterk, kan me niet indenken dat BMW hem nu niet zou overwegen en een aantal maanden terug wel.
Bron: Spyker Squadron sitequote:SPYKER CARS AND M-CONSORTIUM IN NEGOTIATION FOR F1 TEAM
Zeewolde, The Netherlands, 28 August 2006 - - In reaction to various rumors in the press, Spyker Cars N.V. and the M-Consortium headed by Michiel Mol make the following statement.
Spyker Cars NV and the M-Consortium confirm that currently negotiations are taking place with the owner of Midland F1 with respect to a possible acquisition by Spyker of the Midland F1 team. The outcome of the negotiations is still depending on a number of conditions and circumstances. In the event that such acquisition would materialize, Spyker will consider a share issue to (partially) finance the transaction. M-Consortium has expressed its willingness to subscribe to this issue for a large part.
At the appropriate time further announcements will be made. In any event the acquisition will be subject to Spyker Shareholders' and Supervisory Board approval.
Die geruchten gingen. Of het ook waar is, is een tweede. Maar het zou wel een verklaring kunnen zijn waarom hij het nog niet bekend wil maken. Al lijkt mij het reëeler dat hij eerst de bekendmaking van de overname van Midland wil afwachten en van hun wil horen wat de precieze plannen zijn met het team.quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Toch BMW?
De laatste weken rijd hij erg sterk, kan me niet indenken dat BMW hem nu niet zou overwegen en een aantal maanden terug wel.
Toch heb ik zo mijn twijfels bij BMW en Kubica. Ze zoeken daar een coureur die een auto kan ontwikkelen. En van Kuboca weet je dat nog niet.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:00 schreef TJDoornbos het volgende:
BMW rijd gewoon met Kubica en Heidfeld lijkt me!
racefreaks meld trouwens dat Fisico zijn spin goed is ontvangen bij zn team!
Bronquote:’Zonta naar Renault’
Ricardo Zonta verruilt Toyota na dit jaar voor Renault. En nee, hij wordt niet de tweede coureur van de Franse renstal. Zonta heeft een contract als testrijder getekend.
Dat meldt het Engelse weekblad Autosport op haar website. De 30-jarige Braziliaan heeft dit jaar in dienst van Toyota (testcoureur) vele duizenden kilometers gereden met banden van Bridgestone. En daar hoopt Renault van te profiteren. Door het vertrek van Michelin uit de Formule 1 is Renault genoodzaakt na dit seizoen over te stappen naar Bridgestone.
Zonta neemt naar verluidt ook de rol van reservecoureur van het Franse team op zich. Dat voedt de geruchten dat Heikki Kovalainen, de huidige test- en reserverijder van Renault, volgend jaar in dienst van Renault zijn Grand Prix-debuut maakt. Giancarlo Fisichella is voor volgend jaar al verzekerd van een stoeltje bij de Régie. GP2-titelkandidaat Nelsinho Piquet wordt genoemd als tweede testrijder. Op z’n vroegst, aldus Autosport, maakt Renault deze week haar plannen voor het komende jaar bekend.
* Sally wist niet dat CA een 'rammetje' is... *Zodiak-gewijs, dan... *quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:29 schreef Spooky4u het volgende:
[F1] Centraal: Christijan Albers, een blijvertje!
Om wat meer Ontopic te kunnen blijven.
Denk wel dat dat de bedoeling is, tenminste Het huidige team in beheer van Spyker.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:13 schreef erikh het volgende:
Zou wel erg gaaf zijn als Spyker dan ook zelf de ontwikkeling van de auto zou kunnen doen.
Laten ze nou eerst eens hun straatauto's zelf helemaal ontwikkelen inclusief de motor, ik heb toch het idee dat ze bij het einde beginnen met een F1 team, maar die Muller is wel goed in het luchtkastelen bouwen en verkopen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:13 schreef erikh het volgende:
Zou wel erg gaaf zijn als Spyker dan ook zelf de ontwikkeling van de auto zou kunnen doen.
Auto doen ze volgens mij toch al Alleen motor is toch afkomstig van Audi?quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Laten ze nou eerst eens hun straatauto's zelf helemaal ontwikkelen inclusief de motor, ik heb toch het idee dat ze bij het einde beginnen met een F1 team, maar die Muller is wel goed in het luchtkastelen bouwen en verkopen.
Dit klopt, maar ik bedoelde meer met mijn opmerking dat Spyker er helemaal nog niet aan toe is en de know how nog niet heeft. De straat auto's zijn technisch niet goed genoeg voor het geld.quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Auto doen ze volgens mij toch al Alleen motor is toch afkomstig van Audi?
F1 auto zelf doen, motoren van Cosworth of Ferrari. Zie geen verschil in opzet hoor.
Compleet afgeleverd met mechaniciens en ingebouwd en alquote:Op maandag 28 augustus 2006 18:14 schreef Spooky4u het volgende:
Net of dat Petronas ook maar iets aan de motoren van ferrari ontwikkelde. Misschien alleen de tuning, maar dan hout het ook ver op.
De krachtrbron wordt gewoon een Cosworth of Ferrari met een mooi Spyker label erop.
Buiten dat maakt Spyker ook nog verliesquote:Op maandag 28 augustus 2006 19:31 schreef Tarado het volgende:
Natuurlijk vind ik het ook leuk als er Nederlanders in de F1 meedoen,uiteraard het liefts als rijders, maar ik vraag me echt af wat een bedrijf met een omzet van zo'n 12 miljoen euro te zoeken heeft in een sport die gemiddeld 100 miljoen euro per jaar kost en zo'n beetje het dubbele als je bovenin mee wil doen.
Hout hè? Vandaar dat die Saubers de Ferrari's nooit bij konden houden...quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:14 schreef Spooky4u het volgende:
Misschien alleen de tuning, maar dan hout het ook ver op.
Dat komt doordat Sauber minder geld had om een chassis en aerodynamica door te ontwikkelen (voornamelijk)quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hout hè? Vandaar dat die Saubers de Ferrari's nooit bij konden houden...
Volgens mij snap je mijn sarcasme niet helemaal...quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat komt doordat Sauber minder geld had om een chassis en aerodynamica door te ontwikkelen (voornamelijk)
De motoren waren voornamelijk gelijk. Motormanagement was wel anders. Net als de bak.
* kijkt terug naar posticons, en snapt sarcasme ineens.....:@quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij snap je mijn sarcasme niet helemaal...
Ik zou zeggen:quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit klopt, maar ik bedoelde meer met mijn opmerking dat Spyker er helemaal nog niet aan toe is en de know how nog niet heeft. De straat auto's zijn technisch niet goed genoeg voor het geld.
Hoeveel F1 fans zou Nederland hebben? Als je dan het benodigde budget deelt daardoor is het voor iedereen maar een klein beetjequote:Op maandag 28 augustus 2006 20:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik zou zeggen:
KOOPT dus die extra nog uit te geven aandelen Spyker!HELPT uw eigen Nederlandsche team aan kapitaal!
En weer een luchtkasteel erbij.... Opnieuw een 'gebakken lucht'-aandeel...?!!![]()
En ik vrees dus die bodemloze put.....
Mijn idee...quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoeveel F1 fans zou Nederland hebben? Als je dan het benodigde budget deelt daardoor is het voor iedereen maar een klein beetje![]()
Het is en blijft een sport waar de investering zich niet terugbetaald, tenminste niet financieel. Prestige heb je natuurlijk wel. Daarom zou het voor Spyker weleens verkeerd uit kunnen pakken ben ik bang.
Wat ik begreep doet Spyker een aandelenemissie. Michiel Mol krijgt een deel, de rest gaat naar investeerders. Dit moet egnoeg in het laatje brengen om te kunnen financieren.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:34 schreef Tarado het volgende:
Wat ik begreep koopt Michiel Mol (zo heet de man geloof ik) Midland en krijgt hij van Spyker aandelen voor hun belang in het F1 team
bronquote:Albers eerste keuze voor ‘Spyker team’
Na de Grand Prix van Turkije werd het officieel bevestigd. De Nederlandse automobiel fabrikant Spyker wil het Midland MF1 Raing Team overnemen en vanaf volgend seizoen in de koningsklasse der autosport meestrijden. Het project, een ‘oranje’ team wordt aangevoerd door Spyker en het zogenaamde M-consortium. Achter de M groep steekt een Nederlandse groep investeerders, die onder leiding staan van multi ondernemer John de Mol, broer van televisie presentatrice Linda de Mol. John de Mol is onder meer de grondlegger van ‘Big Brother’.
In Nederland heeft John de Mol de tv rechten voor het uitzenden van voetbalwedstrijden uit de ere divisie. Maar nu lonkt dus ook de Formule 1. Op de website van de Mol wordt bevestigd dat met Shnaider, eigenaar van Midland, over een overname wordt gesproken. “Het resultaat van de onderhandelingen hangen van een reeks voorwaarden en omstandigheden af”, aldus het bericht. Mocht de overname succesvol verlopen dan zal Midland worden ingelijfd bij de in 2000 opgerichte Spyker group. Met Christijan Albers zal een van de huidige MF1 Racing coureurs, zeker op grond van zijn nationaliteit, als coureur bij het nieuw op te richten team blijven. Deze wens wordt bevestigd door Spyker.
Volgens SpeedTV komen de huidige tweede Midland coureur Tiago Monteiro, de beide Duitse testrijders Adrian Sutil en Markus Winkelhock, alsook GP2 coureur Lewis Hamilton in aanmerking als kandidaat voor het tweede stoeltje in het Oranje team. Echt verrassend is de offerte voor Midland niet. Sinds de Russische Canadese staalmagnaat Alex Shnaider in januari 2005 het Jordan Team overnam, doen de overname geruchten al de ronde. Het is het team nooit goed gelukt om goede sponsoren aan te trekken, maar de Nederlandse investeerders zien nu kansen liggen.
Bovendien zal de Formule 1 een uithangbord voor het merk Spyker moeten worden. Spyker, dat pas zes jaar geleden werd heropgericht, baarde opzien door auto’s van het beroemde merk in de 24 uurs race van Le Mans te laten rijden. Het merk kan echter terugblikken op een, voor de autosport oeroude traditie. Al vanaf 1898 tot 1925 werden onder de naam Spyker succesvolle race en straat auto’s gebouwd. De eerste Spyker motoren werden einde van de jaren 1800 door Carl Benz gebouwd. Later, rond 1920, was het Wilhelm Maybach die voor de motoren verantwoordelijk was. Het bedrijf uit vervlogen jaren is ook nu nog nobel en exclusief. Volgens SpeedTV werden bij een totale omzet van ¤ 12,8 miljoen in de eerste helft van 2006 ‘slechts’ 43 auto’s door Spyker gebouwd. Op de wachtlijst staan nog 301 opdrachten. Een eigen Formule 1 team zal de wachtlijst alleen maar langer en langer maken.
Bronquote:Spyker op kop
De teamfoto die zondagmorgen in alle vroegte in de pitbox van Midland F1 in Istanbul Park werd gemaakt, kon wel eens de laatste zijn in de huidige gedaante van de renstal. De nieuwe naam zal Spyker F1 zijn en het bedrijf zal voortaan twee vestigingen kennen: Spyker Zeewolde en Spyker Silverstone.
Bestuursvoorzitter Victor Muller zegt 'zeer hoopvol' te zijn dat de koop van de renstal 'binnen enkele weken kan worden afgerond'. Via een aandelenemissie met het M-Consortium van internetondernemer Michiel Mol denkt Spyker de overname van de Formule 1-stal te kunnen financieren. Met het koopbedrag is 100 miljoen dollar gemoeid. Spyker bevestigde gistermorgen voor de opening van de beurshandel de informatie die deze krant zaterdag ('Spyker aast op Formule 1') publiceerde. Ter bestrijding van de meest wilde geruchten (met name op internet) en ter informatie aan de aandeelhouders werd daarom inderhaast een persbericht uitgegeven over de ophanden zijnde overname. ,,Het liefst hadden we het stilgehouden totdat alles rond was,'' bekende Muller. De koop van het F1-team is naar zijn zeggen geen duister avontuur van een paar rijke ondernemers. ,,Als ik niet zeker zou weten dat we geld gaan verdienen, zou ik het niet doen.''
Volgens Muller zal een renstal in 2008 commercieel veel beter te exploiteren zijn. De kosten van motoren en het beperken van bandentests is de voornaamste reden. Daarnaast krijgen de F1-teams meer inkomsten uit de tv-rechten. ,,Formule 1 heeft de naam kostbaar en nauwelijks winstgevend te zijn. Maar binnenkort dalen de kosten flink en nemen de inkomsten verder toe.’’
De verkoop van Spykers exclusieve auto's is blijkens de halfjaarcijfers vooralsnog verlieslatend, maar Muller zegt dat binnen afzienbare tijd winst kan worden geboekt. De Formule 1 is naar zijn zeggen 'de best denkbare marketingmolen voor ons merk'. Hij verwijst in dat verband naar de merkbekendheid van Ferrari. ,,En wat ik nooit voor mogelijk had gehouden: Ik kreeg de eerste spontane telefoontjes van Nederlandse bedrijven die plotseling geïnteresseerd zijn in sponsoring.''
De plannen lijken voorts al veel vastere vormen te hebben aangenomen. Zo is de domeinnaam spykerf1.com al vastgelegd. Muller zegt de internationale aantrekkingskracht van Formule 1 inmiddels te hebben ervaren. Hij werd overvallen door een lawine aan e-mails, telefoontjes en interviewaanvragen. ,,Nog nooit eerder, zelfs niet bij de beursgang of de presentatie van nieuwe modellen, hadden we op één dag zo veel media-aandacht.''
De renstal zal gevestigd blijven op Silverstone. ,,Daar werken 208 knappe koppen, die je niet vanuit Engeland zo maar naar Zeewolde kunt verhuizen. En het werkt ook goed voor de straatauto's van Spyker. Plotseling hebben we er vijftig aërodynamica-specialisten bij, plus zelfs een windtunnel. Dit is een geweldige kans voor Spyker.''
De schrijver van dat stuk heeft de klok wel gehoord, maar de klepel is flink zoek. Niet John de Mol is aanvoerder van het M-Consortium maar Michiel Mol. De rest lijkt me daarmee ook niet geloofwaardig.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:26 schreef Spooky4u het volgende:
Hier een stuk over de betrokkengheid van John de Mol
[..]
bron
Ik weet ook niet of het een mix-up is, maar J. de Mol staat volgens mij ook ergens in het middelpunt bij de sponsors van Albers meen ik.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:41 schreef Bolter het volgende:
Dat stukje over "John de Mol", klopt dat nu? Heeft een of andere journo Michiel en John niet nu door elkaar gehaald toen het over vermogende Nederlanders ging?
Maar goed, dat Spyker winstgevend gaat worden zal ook wel een beetje aan die SUV liggen, niet? Die dingen zijn toch flink besteld? Vraag mij trouwens af of het verstandig is Monteiro als tweede rijder te houden, maar dit zit waarschijnlijk in contracten al vast.
Monteiro had bij Jordan een 2jarig contract...die loopt dus dit seizoen af.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:41 schreef Bolter het volgende:
Vraag mij trouwens af of het verstandig is Monteiro als tweede rijder te houden, maar dit zit waarschijnlijk in contracten al vast.
Je hebt ook wel gelijk dat ze door verkoop van alleen merchandise niet veel winst zullen gaan maken. De D12 zal er ook aan moeten helpen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:46 schreef Bolter het volgende:
Dat is natuurlijk wel zo, maar op het moment dat je bedrijf ineens twee keer zo groot wordt met het personeel en andere vaste kosten wat dat met zich meebrengt. Tot nu toe is dan maar één tak van het bedrijf gericht op auto's verkopen, de andere op racen. Dat haal je er niet uit met merchandise.
Dan zou ik gaan voor een ervaren coureur, afdankertje van een team. Net zoals je nu bijvoorbeeld Couldhard goed werk ziet doen voor RBR terwijl een hoop mensen daarvoor best sceptisch over waren. Als je nu aan het opbouwen bent heb je dat soort mensen nodig. Ik vind Chris iig veel meer over komen als iemand die echt wat voor het team betekend itt Monteiro, al hoor je natuurlijk wel veeel meer berichting met betrekking tot Albers.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Monteiro had bij Jordan een 2jarig contract...die loopt dus dit seizoen af.
Massa...........?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:49 schreef Bolter het volgende:
[..]
Dan zou ik gaan voor een ervaren coureur, afdankertje van een team. Net zoals je nu bijvoorbeeld Couldhard goed werk ziet doen voor RBR terwijl een hoop mensen daarvoor best sceptisch over waren. Als je nu aan het opbouwen bent heb je dat soort mensen nodig. Ik vind Chris iig veel meer over komen als iemand die echt wat voor het team betekend itt Monteiro, al hoor je natuurlijk wel veeel meer berichting met betrekking tot Albers.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Zitten er in de wegSpykers geen Audi-motoren?
Ook nog wel interessant.
Hm, hoe harder ze ontkennen interesse te hebben, hoe minder ik het geloof.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:55 schreef sanger het volgende:VAG heeft laatst nog aangegeven totaal geen interesse in de F1 te hebben. Misschien komt die mededeling ook wel voort uit de geruchten over de overname door Spyker
![]()
Als VAG interesse had gehad in F1 hadden ze allang ingestapt.......quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hm, hoe harder ze ontkennen interesse te hebben, hoe minder ik het geloof..
Bronquote:FIA maakt Formule 1-kalender 2007 bekend
De FIA heeft dinsdagochtend de Formule 1-kalender voor 2007 bekendgemaakt. De kalender is al goedgekeurd door de World Motor Sport Council. Het volgende seizoen bestaat uit zeventien races. De Grand Prix van België keert na een seizoen afwezigheid weer terug. De Grand Prix van Europa en de Grand Prix van San Marino zijn de grote afwezigen. De seizoensopener is definitief terug in Melbourne.
De Formule 1-kalender voor 2007:
Grand Prix van Australië - 18 maart
Grand Prix van Maleisië - 8 april
Grand Prix van Bahrein - 15 april
Grand Prix van Spanje - 13 mei
Grand Prix van Monaco - 27 mei
Grand Prix van Canada - 10 juni
Grand Prix van de Verenigde Staten - 17 juni
Grand Prix van Frankrijk - 1 juli
Grand Prix van Groot-Brittannië - 8 juli
Grand Prix van Duitsland - 22 juli
Grand Prix van Hongarije - 5 augustus
Grand Prix van Turkije - 26 augustus
Grand Prix van Italië - 9 september
Grand Prix van België - 16 september
Grand Prix van China - 30 september
Grand Prix van Japan - 7 oktober
Grand Prix van Brazilië - 21 oktober
Weten we ook gelijk waarom Albers iets heeft met die "middelmatige" chickquote:Spyker F1 Cosworth, zo zal het team van Midland F1 volgend jaar zeer waarschijnlijk heten. Vandaag bevestigde Spyker directeur Victor Muller tegenover Formule1.nl dat hij met Michiel Mol en twee andere investeerders in onderhandeling is met Midland F1.
Muller bevestigde het nieuws maar liet ook weten dat de vork anders in de steel zit zoals in de pers naar voren komt.
"Spyker wil het team samen met Michiel Mol overnemen. Michiel Mol wordt partner bij Spyker en samen worden we eigenaar van het Nederlandse Formule 1-team", aldus Muller.
Volgens Muller kijkt Spyker al langere tijd naar de Formule 1. De namen van de investeerders zijn niet bekend gemaakt maar het gaat hierbij waarschijnlijk om John de Mol en de bank ABM-Amro. John de Mol is investeerder in Spyker en is achter de schermen ook al enkele keren bij de loopbaan van Christijan Albers betrokken geweest.
Daarnaast worden de namen van Peter Jan Rubingh, Roel Kooijman en Joep van den Nieuwenhuizen ook genoemd als investeerders. Roel Kooijman is de vader van Christijan Albers' vriendin Lisore.
Michiel Mol heeft inmiddels laten weten dat de onderhandelingen bijna afgerond zijn. De internet ondernemer hoopt het nieuws tijdens de Grand-Prix van Italië bekend te maken.
Het is zo goed als zeker dat Collin Kolles als teambaas zal aanblijven en dat het team met Cosworth motoren gaat rijden volgend jaar. Christijan Albers zal een van de coureurs worden.
Na dat jaar lijkt een samenwerking met Ferrari voor de hand liggend. De gedachte daarvan is dat Red-Bull afscheid zal nemen van Ferrari en dat de Italianen maar al te graag een nieuw team van motoren willen voorzien. De connectie met Spyker is snel gelegd. Een van de bedrijven achter Spyker, de Mubadala Development Company, is namelijk 17% eigenaar van Spyker maar ook 5% eigenaar van Ferrari.
2 zou beter zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:35 schreef Spooky4u het volgende:
Moet er een hoofdsponsor zijn dan?
Lijkt me niet dat de FIA dat verplicht kan stellen iigquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:46 schreef Spooky4u het volgende:
neej, ik bedoelde eigenlijk reglementair.
Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:46 schreef Spooky4u het volgende:
neej, ik bedoelde eigenlijk reglementair.
ze willen de fabrieksmotor van cosworth nemen en daar dan spyker opplakkenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Zitten er in de wegSpykers geen Audi-motoren?
Ook nog wel interessant.
ow is al gepost hierbovenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze willen de fabrieksmotor van cosworth nemen en daar dan spyker opplakken
In maar 2 topics? Volgens mij heb ik ze al in 4 topics gezien.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:31 schreef rubbereend het volgende:
beetje onhandig dat de discussie nu in 2 topics verloopt Spyker in de F1?
Dat je er nu pas achter bent johquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:18 schreef Bolter het volgende:
Weten we ook gelijk waarom Albers iets heeft met die "middelmatige" chick
Olav zit er de laatste tijd wl vaker naast.....quote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:05 schreef TJDoornbos het volgende:
Torro Roso krijgt de Ferrari die nu bij RBR aanwezig is aldus Olav Mol toen ik hem in Hongarije sprak
Dat mag ik hopen....tis zijn werkquote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:10 schreef TJDoornbos het volgende:
zeg ook niet dat Olav altijd gelijk heeft maar bedoel dat hij beter geinformeerd is dan wij
Tja, daar heb je een punt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:23 schreef TJDoornbos het volgende:
Hij heb geld zat joh en bovendien kan die dan meer races rijden!
Allard Kalff?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:29 schreef TJDoornbos het volgende:
Das een goeie vraag ik zou zeggen een echte fan en als co-commentator een ex coureur!
Ohoh, de dweep is er weer, en Albers staat flink in de belangstelling in tegenstelling tot.. eeh.. Robbie Doorn-nogwat.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:06 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Dat je er nu pas achter bent joh![]()
Bron: http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=15109quote:Dennis :: Tijd om opnieuw na te denken over pitstops
Afgelopen zondag ‘verloor’ Michael Schumacher de race in de pitstraat nadat de safetycar de baan op moest en de Duitser direct achter Massa de pits in werd gestuurd. Schumacher moest bijna tien seconden wachten tot hij geholpen kon worden. Ron Dennis, teambaas van McLaren, gelooft dat het nu tijd is om opnieuw over pitstops na te denken.
Wees gerust, hij roept niet op tot verbanning van pitstops of het invoeren van nieuwe regels, maar denkt aan twee pitcrews die tegelijkertijd kunnen werken. Tegenover Autosport verklaarde de Brit: “Als Schumacher het kampioenschap verliest hoop ik niet dat het kwam door die eerste pitstop. Er zijn [immers] geen restricties in de regelgeving die twee tankplaatsen verhinderen, een voor elke rijder.”
Het grote probleem is dat er veel extra kosten aan verbonden zijn: “Ik heb er lang over gedacht om een dergelijk systeem bij McLaren te introduceren, maar er waren bij de evaluatie problemen met de kosten en de veel complexere organisatie tijdens de pitstops. Gezien de problemen in het verleden bij andere teams moeten we er nu misschien wel weer over gaan nadenken. De planning van de strategie vooraf en bij het maken van ‘last-minute’ aanpassingen tijdens de race wordt namelijk beperkt door een enkele stopplaats.”
Jan Lammers is al eens door RTL gepolstquote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Tja, daar heb je een punt.
Andere discussie: wie moet zijn opvolger worden?
En terecht, ben best voor twee pitcrews. Kijk, iedereen gaat over de zeik op het moment dat zgn. teamorders worden gebruikt. Het zou een strijd tussen coureurs moeten zijn, maar toch ben je afhankelijk van het team. En de strategie. Er zal altijd iemand de "wat minder optimale" strategie moeten hebben. In theorie dan. Ik heb een paar mensen het een fout horen noemen dat Massa eerst werd geholpen, wat als Massa Schumi op de baan voorbij had gelaten? Dan waren het teamorders en zou het oneerlijk geweest zijnquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Bron: http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=15109
Die heeft weleens co-commentator gespeeld toch?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Jan Lammers is al eens door RTL gepolst
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:06 schreef Bolter het volgende:
[..]
Die heeft weleens co-commentator gespeeld toch?
Ik vind het echt niet nodig, en het maakt het ook spannender, volgende keer kan het andersom zijn, Schumacher heeft zijn race niet alleen door die pitsstop verloren, doordat ze hem teveel brandstof gaven vergde hij teveel van z'n banden om tempo te houden wat dus niet meer ging door de blaarvorming met ook als gevolg zijn uitglijer in bocht 8 waardoor hij zo'n 8 seconden verloor. Ik moet helaas Niki Lauda gelijk geven dat Schumacher teveel fouten maakt dit seizoen om kampioen te worden. (bron; www.f1racing.nl)quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:05 schreef Bolter het volgende:
[..]
En terecht, ben best voor twee pitcrews. Kijk, iedereen gaat over de zeik op het moment dat zgn. teamorders worden gebruikt. Het zou een strijd tussen coureurs moeten zijn, maar toch ben je afhankelijk van het team. En de strategie. Er zal altijd iemand de "wat minder optimale" strategie moeten hebben. In theorie dan. Ik heb een paar mensen het een fout horen noemen dat Massa eerst werd geholpen, wat als Massa Schumi op de baan voorbij had gelaten? Dan waren het teamorders en zou het oneerlijk geweest zijn![]()
quote:Lauda: "Schumacher faalt onder druk"
30 augustus 2006
Voormalig wereldkampioen Niki Lauda heeft wederom flink uitgehaald naar Michael Schumacher. De Oostenrijker vindt dat de Duitser nog steeds teveel fouten maakt en dat hij maar beter kan stoppen, als hij door blijft gaan met het maken van deze fouten.
"Michael maakt veel fouten en raakt uit vorm", zei Lauda in een interview met F1Racing.nl. "Boedapest was een indicatie en Istanbul was een bevestiging dat Michael fouten maakt als hij onder druk komt te staan. Alonso is veel koeler in dit soort situaties. Het kampioenschap is nog onbeslist, maar Alonso is duidelijk in het voordeel. Als Schumacher straks niet op Monza, het thuiscircuit van Ferrari, kan winnen, waar dan nog wel?"
"Michael heeft betere banden, een betere auto en veel meer ervaring dan Alonso, maar hij weet daarvan maar niet te profiteren. Mocht Michael nog geen beslissing hebben genomen over zijn toekomst en in Monza pas een besluit nemen, dan vermoed ik dat hij gaat stoppen. Na weekenden als in Hongarije en Turkije, zou ik zeker stoppen als ik hem was", zo luidt het advies van Lauda
BRONquote:,,Red Bull mijn enige kans om in F1 te blijven’’
Doornbos: ’DTM, Champ Car of testen’
30-8 - Vanaf volgend seizoen zijn de vrijdagtesters niet langer toegestaan. Robert Doornbos hoopt desondanks bij Red Bull Racing te kunnen blijven. ,,Dat lijkt mijn enige kans om in de Formule 1 te blijven. Champ Cars en DTM zijn toch echt plan B en C.”
Dat zegt hij in FORMULE 1 RaceReport nummer 14, die per heden overal verkrijgbaar is. Het is voor het eerst dat Doornbos de DTM noemt als alternatief voor volgend jaar. Champ Cars lijken waarschijnlijker. Mogelijk met steun van Red Bull. Zijn persoonlijke sponsor Harry Muermans voert ook gesprekken met Paul Stoddart over een eigen Champ Car-team.
Het hardnekkige gerucht gaat dat hij de laatste drie Grand Prix’ de plaats van Christian Klien inneemt. Maar volgens manager Marco Zecchi is dat niet juist. ,,Zoals het er nu naar uit ziet gebeurt dat niet. Natuurlijk word ik elke dag wakker in de hoop dat Red Bull me belt met die mededeling.”
,,Want die mogelijkheid is er wel”, vervolgt hij. ,,In het contract staat dat Robert klaar moet staan voor eventuele invalbeurten. En wie weet wat er nog allemaal gebeurt? Wat dat betreft is de Formule 1 net zo veranderlijk als het weer. Dus misschien dat de zaken er in Monza heel anders voor staan.”
Over volgend jaar is Zecchi snel uitgepraat. ,,We zijn in onderhandeling, maar de situatie is niet veranderd ten opzichte van Hongarije.”
Vraag me af of ze dan nog op zoek gaan naar personeelquote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:46 schreef Spooky4u het volgende:
En hoogstwaarschijnlijk een Nederlands team.
Als ik vooraf had moeten zeggen of het dat waard is.
RD ruilen tegen een NL team dan : Hell Yeah!
ik weet dat het natuurlijk een hele kromme gedachtegang is
heb je genoeg rode inkt?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Vraag me af of ze dan nog op zoek gaan naar personeel![]()
* zou best de boekhouder van Spyker F1 willen worden
Dat koop je dan toch gewoon (wel via internet, dat scheelt weer)quote:
als ze nog webmaster zoekenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Vraag me af of ze dan nog op zoek gaan naar personeel![]()
* zou best de boekhouder van Spyker F1 willen worden
Spyker denk ik nietquote:
Jongens, ga solliciteren en regel voor mij dan vrijkaarten!quote:
Wat had jij voor professie dan? Misschien kunnen ze jou ook wel gebruiiken?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:49 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Jongens, ga solliciteren en regel voor mij dan vrijkaarten!
Albers laat zich weer zien door sneller te zijn dan de RBR!quote:Monza - Italië 30 augustus 2006
Pos. Rijder Team Banden Tijd Ronden
1 N. Rosberg Williams 01:22.038 72
2 R. Kubica BMW 01:22.225 78
3 G. Fisichella Renault 01:22.247 108
4 F. Massa Ferrari 01:22.270 74
5 F. Alonso Renault 01:22.304 87
6 N. Heidfeld BMW 01:22.625 74
7 M. Schumacher Ferrari 01:22.666 60
8 J. Button Honda 01:22.674 103
9 R. Barrichello Honda 01:22.957 74
10 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 01:23.304 51
11 J. Trulli Toyota 01:23.467 35
12 R. Zonta Toyota 01:23.539 48
13 S. Speed Scuderia Toro Rosso 01:23.601 47
14 C. Klien Red Bull 01:23.795 51
15 P. de la Rosa McLaren 01:23.888 71
16 G. Paffett McLaren 01:23.921 38
17 M. Webber Williams 01:24.112 104
18 C. Albers Midland F1 01:24.878 68
19 D. Coulthard Red Bull 01:25.074 89
20 S. Yamamoto Super Aguri 01:25.623 65
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Spyker denk ik niet
Ik misschien wel (heb het domein f1freaks.nl geclaimed, nu nog een site fixxen)
Met deze bron veeg ik mn reet af, RD praat nauwelijks met hun en toch weten ze te melden wat hij gaat doen, erg knap!quote:
Print!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 08:36 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Met deze bron veeg ik mn reet af, RD praat nauwelijks met hun en toch weten ze te melden wat hij gaat doen, erg knap!
Ik denk dat RD en verstandig aan doet met zoveel mogelijk mensen te praten momenteel. Anders heb je kans dat hij helemaal uit de picture raaktquote:Op donderdag 31 augustus 2006 08:36 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Met deze bron veeg ik mn reet af, RD praat nauwelijks met hun en toch weten ze te melden wat hij gaat doen, erg knap!
Dan plaats je maar een fotoquote:Op donderdag 31 augustus 2006 08:44 schreef TJDoornbos het volgende:
mijn adres? je denkt werkelijk dat ik dat op Fok! ga noemen........hek straks Maikulll op bezoek!
Een testcontract bij RBR?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 08:59 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik zeg niet dat jij mij moet geloven, zeg alleen wat ik gehoord heb in Middelburg en Hongarije!!
RD hoeft alleen nog te krabbelen onder dat RBRcontract maar praat nog met andere F1teams.
Eigenlijk niet nee......quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:02 schreef TJDoornbos het volgende:
hallow denk je dat ik getrouwd ben ofzo.....
Maar CA rijdt F1 volgend seizoen en van RD moeten we dat (helaas) nog maar afwachten.......quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:09 schreef TJDoornbos het volgende:
Bedankt voor je bijdehandte bijdrage Spooky, k zou is bij de fanclub een ledenlijst vragen en die naast die van CA leggenDenk dat RD wint, op de fandag waren er ruim meer dan op CA zn fandag!
Die in mijn ogen nog deels terecht waren.......quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:16 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat kan ik niet ontkennen maar toch heeft CA vorig jaar bij veel racefans kwaad bloed gezet door diverse tirades!
Eigenlijk kan ik me hier bij aansluiten....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:18 schreef Spooky4u het volgende:
Kzou het niet weten, ben niet op beide fandagen geweest.
En je moet me niet verkeerd begrijpen, ik hoop dat RD het ook allemaal gaat redden, ik ben te hollands om het niet te hopen, maar ik heb echt veel meer met Chris dat RD
Waarschijnlijk voornamelijk omdat je verlieft bent op RD. Echt, 21 jaar, je bent veelste oud om je met dit soort dweeperige onzin bezig te houden. Kijk, een beetje fan zijn is niets mis mee maar dit neemt wel hele trieste vormen aan.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:16 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat kan ik niet ontkennen maar toch heeft CA vorig jaar bij veel racefans kwaad bloed gezet door diverse tirades!
Leg uit, want ben me van geen kwaad bewust!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:26 schreef Bolter het volgende:
[..]
Waarschijnlijk voornamelijk omdat je verlieft bent op RD. Echt, 21 jaar, je bent veelste oud om je met dit soort dweeperige onzin bezig te houden. Kijk, een beetje fan zijn is niets mis mee maar dit neemt wel hele trieste vormen aan.
Jouw fangedrag doet mij meer denken aan de "Ajax-Feijenoord" verhoudingen, alhoewel op iets hoger niveau gevoerd, maar ontzettend van "ik ben voor die!, dus die ander kan in mijn ogen niets goed doen". Overal wordt RD bij betrokkken. En dit begint mij, en misschien andere mensen, lichtelijk te irriteren. RD is nu in de positie dat hij voor het F1-circus een ongeloofelijke kleine rol speelt, dus dat hij hier zoveel genoemt wordt is niet echt nodig.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:29 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Leg uit, want ben me van geen kwaad bewust!
PR is niet het fenomeen "ik wil iedereen graag te vriend houden, dus zal ik de vrolijke clown van de paddock spelen" hoor.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:28 schreef TJDoornbos het volgende:
Chris heeft wel talent dat ontken ik niet, maar zie het vele male meer in RD zeker ook omdat in F1 pr een grote rol speelt, en RD daar beter in is. Maar tis voor ons landje wel te hopen dat ze beide in de F1 blijven, dat Spijker F1 er komt en dat Giedo die test bij Mercedes niet vern**kt zoals die de masters wel vern**kte!
Tirades terecht? ligt eraan welke.....die tegen Madelon (zus van RD) was dat zeker niet, het was een algemene Minardi truck en daar mocht ze zijn, hoeft CA niet gelijk te gaan bekken.
Dat is juist de PR naar de fans toe, naar het bedrijfsleven werkt dat vaal averechts (tenzij het bedrijf die instelling heeft).quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:40 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
PR is niet het fenomeen "ik wil iedereen graag te vriend houden, dus zal ik de vrolijke clown van de paddock spelen" hoor.
PR matig is CA vele malen sterker, heeft vele sponsors achter zich staan die hun bedrijf allemaal graag geindentifiveert zien met CA.
Dat hij zegt wat hij denkt, positief of negatief, maar hem vele malen geloofwaardiger.
Jos is wel erg duidelijk in de telegraaf!quote:Vandaag staat Jos Verstappen zijn eerste column in De Telegraaf waarin hij meteen goed los gaat. De Nederlander heeft het niet alleen over zijn sport de A1Grand Prix maar laat ook zijn licht schijnen over de Formule 1.
Zo laat Jos Verstappen zijn eerste colum weten het ontzettend moedig te vinden dat mensen het initiatief nemen om een Nederlands Formule 1 team op te zetten, maar hij trekt ook zijn twijfels erbij. “Het zou uniek en positief voor de Nederlandse autosport zijn, maar ik heb ook mijn bedenkingen. Als het team volgend jaar weer achteraan rijdt, is dat weer negatief nieuws. Ik vind het van die mensen moedig, maar ik zeg ook: als zij veel geld willen kwijtraken, dan moeten zij ’t doen,” aldus Verstappen in de krant van Wakker Nederland.
“Er moeten wel mondjes van 200 gezinnen worden gevoed en om in de Formule 1 enigszins mee te willen komen dien je veel gebruik van de windtunnel te maken. Ook dat kost veel geld. Het is niet zo simpel. Daarnaast vraag ik me af wie dat vanuit Nederland zou moeten regelen. Of zij moeten over zo veel geld beschikken dat zij goede, nieuwe mensen kunnen aantrekken”
Verstappen hoopt dat Albers niet bij het team komt te rijden. Hij verdient een beter team. “Ik heb niet alle grands prix gezien, maar volgens mij doet hij het goed.” Verstappen weet wat het is om in een team te rijden waarbij je van te voren weet dat je zonder al te veel geluk geen punten gaat behalen. Hij vindt dan ook dat Albers een plekje bij een topteam verdient. Helaas lijkt dat er niet echt in te gaan zitten aangezien de plaatsen bij deze teams allemaal al verzegd zijn.
Of Jos heeft naar De laatste GP's gekeken....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:10 schreef Spooky4u het volgende:
Sta ervan te kijken dat Jos zo positief is over CA!![]()
Nu heeft Jos nooit zijn mening onder stoelen of banken gestoken, maar ik begreep dat andere coureurs hem eigenlijk helemaal niet boeide.
Zouden ze een goed gesprek hebben gehad in Rotterdam ofzo?
Bron: F1racing.nlquote:Albers kent moeizame testdag in Monza
31 augustus 2006 / Uitslagen / Foto's
Midland-rijder Christijan Albers heeft naar eigen zeggen een moeizame testdag achter de rug. De Nederlander nam woensdag het stuur over van Giorgio Mondini. Albers, die problemen had met zijn stoeltje, reed 73 ronden over het circuit van Monza.
Albers liet weten: "Het was een wat moeizame dag. Ik had meerdere malen problemen met mijn stoeltje. Dat vertraagde ons programma iets en beperkte het aantal ronden dat ik kon rijden. We hebben voornamelijk aan de set-up van de auto gewerkt, ter voorbereiding op de Grand Prix van Italië. Daarnaast probeerden we met Bridgestone een aantal verschillende typen banden."
Hoofdingenieur Dominic Harlow: "Volgens mij was het een redelijk geslaagde testdag. We waren woensdag zes tienden sneller dan dinsdag en ik weet zeker dat we donderdag nog sneller zullen zijn." Albers liet een tijd noteren van 1.24.878. Mondini bracht een dag eerder 1.25.525 op de klokken. Vandaag (donderdag) test de Portugese rijder Tiago Monteiro verder voor Midland.
Vorig jaar ging Albers in mijn ogen inderdaad niet helemaal lekker om met de media. Ik moet zeggen dat hij het dit seizoen een heel stuk beter doet. Wat ik ook wel positief vind aan Albers is dat hij ook advertenties plaatst om sponsors te werven. Je ziet aan alles dat die jongen er zoveel mogelijk uit probeert te halen. Dat kan ik toch wel in hem waarderen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Die in mijn ogen nog deels terecht waren.......
Natuurlijk is de manier waarop CA omging met de media niet zoals je mag verwachten, dit doet echter niets af aan zijn talent en kwaliteiten. En daarom ben je fan van iemand, om wat hij presteert en niet om hoe hij zich presenteert.
Zal hem crossposten dan....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:42 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Vorig jaar ging Albers in mijn ogen inderdaad niet helemaal lekker om met de media. Ik moet zeggen dat hij het dit seizoen een heel stuk beter doet. Wat ik ook wel positief vind aan Albers is dat hij ook advertenties plaatst om sponsors te werven. Je ziet aan alles dat die jongen er zoveel mogelijk uit probeert te halen. Dat kan ik toch wel in hem waarderen.
Volgens mij hoort deze discussie eerder thuis in het Albers-topic.
Dankquote:
Bronquote:Nog enige onduidelijkheid rond kalender 2007
De Formule 1-kalender voor 2007, die dinsdag door de FIA is vrijgegeven, roept meer vraagtekens op dan dat er antwoord wordt gegeven op prangende vragen. Zo zijn er enkele onverklaarbare gaten op de kalender en is het nog onduidelijk welk circuit de Grand Prix van Duitsland zal organiseren.
Opvallend mag de afwezigheid van de Grand Prix van San Marino worden genoemd. Organisatoren hebben dit seizoen meermaals laten weten overtuigd te zijn van hun plek en ook de verbouwingen die het circuit zal ondergaan werden gezien als een investering in de toekomst van de Grand Prix. Het Portugese Estoril kwam in 1996/’97 overigens tegemoet aan een soortgelijke wens van Bernie Ecclestone, zonder dat de race het seizoen daarop op de kalender was te vinden.
Het is mogelijk dat Ecclestone via deze weg de druk op de organisatoren in Imola wil opvoeren. In het verleden werden vaak races onder voorbehoud op de concept-kalender geplaatst. Dit voorbehoud werd dan veroorzaakt door gesteggel met contracten of renovaties van de desbetreffende circuits. Gezien het feit dat er vier weken is ingeruimd tussen de races in Bahrein en Spanje is er genoeg ruimte om de tweede race in Italië alsnog doorgang te laten vinden. Bijvoorbeeld op 29 april.
Zoals altijd begint de Formule 1 het seizoen buiten Europa, met de zogeheten flyaway races. Dat zijn ook dit keer Australië (18 maart), Maleisië (8 april) en Bahrein (15 april). Melbourne krijgt de seizoensopener terug, dit seizoen werd de race nog verzet vanwege de Commonwealth Games die tegelijkertijd in dezelfde stad werden georganiseerd.
Opmerkelijk aan deze data is de pauze van drie weken na de Grand Prix van Australië. Logistiek gezien vooral, want de teams zijn dan ver van huis of ze moeten er voor kiezen om een extra intercontinentale vlucht te maken. Tenzij de ’Grand Prix van de Pacific’ op Suzuka, dat de Japanse Grand is kwijtgeraakt aan Toyota’s paradepaardje Mount Fuji, nog wordt ingepland op de kalender. Bronnen hebben ITV gemeld dat circuiteigenaar Honda hier best wat dollars voor neer wil tellen. En ook dat scenario zou Ecclestone niet slecht uitkomen...
De vraag is alleen of de teams dit op prijs stellen aangezien de renstallen in dat geval vijf weken lang van huis zijn. Er is nog een andere mogelijkheid: de Grand Prix van Australië valt samen met de mondiale zwemkampioenschappen in Melbourne. Vrees voor tegenvallende bezoekersaantallen bij de Grand Prix heeft men niet. Door de race toch een week naar voren te schuiven en het weekend daarop te linken aan een tweede Japanse Grand Prix in Suzuka is niet alleen het gat van een maand opgevuld, maar hebben de teams ook de mogelijkheid om tussen de tweede (in dat geval: Japan) en derde race (Maleisië) even terug te gaan naar Europa.
Enige kanttekening is dat het niet zeker is of de Duits georiënteerde teams hiermee instemmen. Juist Duitsland is haar tweede race, verreden onder de noemer Grand Prix van Europa, kwijtgeraakt. Dat is echter grotendeels te wijten aan de financiële problemen bij de promotors van beide Duitse Grand Prix’. Tevens is het nog onduidelijk op welk circuit de Grand Prix van Duitsland in 2007 wordt verreden. Waarschijnlijk op de Nürburgring, maar de berichten hierover zijn behoorlijk tegenstrijdig. Op de door de FIA uitgegeven kalender werden geen circuits genoemd, dus dat geeft ook geen uitsluitsel.
Hij reed zelf jaren kansloos achteraan rond, dat was positief zeker?quote:Als het team volgend jaar weer achteraan rijdt, is dat weer negatief nieuws.
In de Tyrrell reed hij anders ook aardig kansloos achteraan. Bovendien werd hij vaak verslagen door zijn teamgenoot dat jaar, Mika Salo...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:56 schreef Spooky4u het volgende:
Jos heeft maar 1 jaar kansloos achteraan gereden en dat was bij Minardi. Alle andere keren heb ik hem toch leuke dingen zien doen.
Als Spyker acheraan rijdt zal dat ook aan de wagen liggen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:23 schreef TJDoornbos het volgende:
Jos deed het in 97 en 2003 slecht maar lag meer aan de wagen dan aan hem (en met het beperkte budget kon hij die wagen amper sneller maken) 2000 deed hij het erg goed in mijn ogen ondanks dat Arrows ook geen groots team was
Weet ik, maargoed dan is het dus aan de bewindsvoerders om er meer geld in te steken en betere mensen aan te stellen en aan de coureurs om hem tot het uiterste door te ontwikkelen!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:29 schreef ixio het volgende:
[..]
Als Spyker acheraan rijdt zal dat ook aan de wagen liggen.
Dat zal Midland ook. Ik denk dat je een " nieuw" team nooit in het eerste seizoen mag beoordelen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:29 schreef ixio het volgende:
[..]
Als Spyker acheraan rijdt zal dat ook aan de wagen liggen.
Vind het ook al jaren raar.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:36 schreef sanger het volgende:
Dat is al jaren zo Atreidez
quote:
Vergeet de supporters niet met een weekend kaart.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:50 schreef Atreidez het volgende:
Betekent ws. ook dat er op de vrijdagen door de racecoureurs amper wordt gereden... Ze hebben immers allemaal een up-to-date setup en data van banden slijtage enz. En ondertussen klaagt de organisatie dat er zo weinig gebeurt op de baan
Zolang die motorenregel bestaat zul je CA weinig op de baan meer zien ben ik bang....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:53 schreef 4-elements het volgende:
Ze moeten gewoon die motorenregel afschaffen. Dat is de reden dat er tegenwoordig zo weinig gereden wordt door de racecoureurs. Allemaal bang om de motor te veel te belasten. En inderdaad, het testen op circuits waar ook geracet wordt helpt ook niet om het aantal wagens op de baan te vermeerderen...
Er zit vast een andere reden achter dan ze geven. Misschien komt het omdat ze bang zijn dat geen enkele motor het 2 raceafstanden gaat volhoudenquote:Honda wil volgende week al met 2007-motor aan de start
Honda heeft deze week bekendgemaakt dat het volgende week al aan de start wil verschijnen met het motortype dat het gehele seizoen 2007 gebruikt zal gaan worden. Vanaf 1 oktober 2006 geldt namelijk de bevriezing van het motorreglement, dat op enkele uitzonderingen na stelt dat de ontwikkelingen van de motoren aan banden worden gelegd.
Alle teams moeten daartoe tijdens de Chinese Grand Prix op die datum een motor inleveren bij de FIA die geldt als het motortype waarmee het gehele jaar 2007 gereden moet worden. Een voorwaarde is echter dat de bewuste motor twee volledige raceweekeindes mee moet gaan. Mocht een team dat niet kunnen bewerkstelligen, dan mag ook tijdens de GP van Japan of de race in Brazilië een krachtbron overhandigd worden. Mocht ook dat niet werken, dan wordt met terugwerkende kracht de laatste motor gehomologeerd die de afstand heeft weten te volbrengen.
Het Honda Formule 1-team heeft het nu echter over een andere boeg gegooid: toen bekend werd dat de invoering van de motorbevriezing al in oktober 2006 ingaat heeft de leiding van de renstal besloten de motor snel door te ontwikkelen en de definitieve versie al in Monza te laten debuteren tijdens de race.
"De reden daarvoor is dat we in Turkije onze cyclus van twee races beëindigd hebben en in Monza daarom met een nieuwe beginnen", stelt technisch directeur Shuhei Nakamoto tegen autosport.com. "We hebben sinds de race in Hongarije een hele hoop discussie gehad rond onze planning en dit is een resultaat van die discussies."
Het team heeft de 2007-motor gisteren voor het eerst laten rijden tijdens de testsessies in Monza. Het Italiaanse circuit lijkt bij uitstek geschikt voor het debuut van een motor omdat het motorblok door de constant hoge snelheden veel te verduren krijgt. Rubens Barrichello ondervond tijdens zijn eerste grand-prixafstand echter geen problemen met zijn motor.
Het is niet bekend of andere renstallen ook versneld hun motor ontwikkeld hebben en deze binnenkort zullen laten debuteren. Voor teams als Renault en Ferrari lijkt de situatie te kostbaar om de wereldtitel op het spel te zetten. Daar deze renstallen over een betrouwbare krachtbron beschikken lijkt de noodzaak tot versnelde homologatie echter ook minder aanwezig. Toyota zou daarentegen als onbetrouwbaarste motor van de paddock wellicht graag meer tijd gehad hebben.
Honda in Monza met 2007-motorquote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Er zit vast een andere reden achter dan ze geven. Misschien komt het omdat ze bang zijn dat geen enkele motor het 2 raceafstanden gaat volhouden![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |