abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:44:36 #151
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41266271
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hout hè? Vandaar dat die Saubers de Ferrari's nooit bij konden houden...
Dat komt doordat Sauber minder geld had om een chassis en aerodynamica door te ontwikkelen (voornamelijk)

De motoren waren voornamelijk gelijk. Motormanagement was wel anders. Net als de bak.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:06:53 #152
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_41267120
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat komt doordat Sauber minder geld had om een chassis en aerodynamica door te ontwikkelen (voornamelijk)

De motoren waren voornamelijk gelijk. Motormanagement was wel anders. Net als de bak.
Volgens mij snap je mijn sarcasme niet helemaal...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:14:00 #153
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41267432
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Volgens mij snap je mijn sarcasme niet helemaal...
* kijkt terug naar posticons, en snapt sarcasme ineens.....:@
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41268652
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 18:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dit klopt, maar ik bedoelde meer met mijn opmerking dat Spyker er helemaal nog niet aan toe is en de know how nog niet heeft. De straat auto's zijn technisch niet goed genoeg voor het geld.
Ik zou zeggen:
KOOPT dus die extra nog uit te geven aandelen Spyker! HELPT uw eigen Nederlandsche team aan kapitaal!


En weer een luchtkasteel erbij.... Opnieuw een 'gebakken lucht'-aandeel...?!!

En ik vrees dus die bodemloze put.....

[ Bericht 1% gewijzigd door Sally op 28-08-2006 21:19:48 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 28 augustus 2006 @ 21:16:10 #155
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41270034
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:42 schreef Sally het volgende:

[..]

Ik zou zeggen:
KOOPT dus die extra nog uit te geven aandelen Spyker! HELPT uw eigen Nederlandsche team aan kapitaal!


En weer een luchtkasteel erbij.... Opnieuw een 'gebakken lucht'-aandeel...?!!

En ik vrees dus die bodemloze put.....
Hoeveel F1 fans zou Nederland hebben? Als je dan het benodigde budget deelt daardoor is het voor iedereen maar een klein beetje

Het is en blijft een sport waar de investering zich niet terugbetaald, tenminste niet financieel. Prestige heb je natuurlijk wel. Daarom zou het voor Spyker weleens verkeerd uit kunnen pakken ben ik bang.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41270375
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 21:16 schreef sanger het volgende:

[..]

Hoeveel F1 fans zou Nederland hebben? Als je dan het benodigde budget deelt daardoor is het voor iedereen maar een klein beetje

Het is en blijft een sport waar de investering zich niet terugbetaald, tenminste niet financieel. Prestige heb je natuurlijk wel. Daarom zou het voor Spyker weleens verkeerd uit kunnen pakken ben ik bang.
Mijn idee...
Ik was (lichtelijk) sarcastisch en cynisch... (heb inmiddels het posticon veranderd in: )


Ik ben erg benieuwd hoe en waarmee Spyker het team Midland wil gaan overnemen. Maar het waren toch nog maar 'geruchten'?

Het zal mijn tijd wel duren. Ik wacht 't wel af.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 28 augustus 2006 @ 21:34:26 #157
131800 Tarado
capô de fusca
pi_41270859
Wat ik begreep koopt Michiel Mol (zo heet de man geloof ik) Midland en krijgt hij van Spyker aandelen voor hun belang in het F1 team
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 28 augustus 2006 @ 22:00:55 #158
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41271927
zou toch prachtig zijn

Spyker F1

DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41272215
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:27:01 #160
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41283035
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 21:34 schreef Tarado het volgende:
Wat ik begreep koopt Michiel Mol (zo heet de man geloof ik) Midland en krijgt hij van Spyker aandelen voor hun belang in het F1 team
Wat ik begreep doet Spyker een aandelenemissie. Michiel Mol krijgt een deel, de rest gaat naar investeerders. Dit moet egnoeg in het laatje brengen om te kunnen financieren.

Spyker is dus met name erbij vanwege de financiering als je de Spyker site mag geloven.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41284788
Bijna. Mol koopt die aandelen. Wordt daarmee dus deels eigenaar van zowel Spyker de autofabrikant als van Spyker het F1 team.

Had die andere Mol, John, niet ook een aardig aandelenpakketje Spyker?

Verder is het niet per se een bodemloze put om te investeren in F1. Ferrari verdient aan de operatie en andere fabrieksteams vinden de PR opbrengst groot genoeg om die uitgaven te rechtvaardigen.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_41284848
Hier een stuk over de betrokkengheid van John de Mol
quote:
Albers eerste keuze voor ‘Spyker team’
Na de Grand Prix van Turkije werd het officieel bevestigd. De Nederlandse automobiel fabrikant Spyker wil het Midland MF1 Raing Team overnemen en vanaf volgend seizoen in de koningsklasse der autosport meestrijden. Het project, een ‘oranje’ team wordt aangevoerd door Spyker en het zogenaamde M-consortium. Achter de M groep steekt een Nederlandse groep investeerders, die onder leiding staan van multi ondernemer John de Mol, broer van televisie presentatrice Linda de Mol. John de Mol is onder meer de grondlegger van ‘Big Brother’.

In Nederland heeft John de Mol de tv rechten voor het uitzenden van voetbalwedstrijden uit de ere divisie. Maar nu lonkt dus ook de Formule 1. Op de website van de Mol wordt bevestigd dat met Shnaider, eigenaar van Midland, over een overname wordt gesproken. “Het resultaat van de onderhandelingen hangen van een reeks voorwaarden en omstandigheden af”, aldus het bericht. Mocht de overname succesvol verlopen dan zal Midland worden ingelijfd bij de in 2000 opgerichte Spyker group. Met Christijan Albers zal een van de huidige MF1 Racing coureurs, zeker op grond van zijn nationaliteit, als coureur bij het nieuw op te richten team blijven. Deze wens wordt bevestigd door Spyker.

Volgens SpeedTV komen de huidige tweede Midland coureur Tiago Monteiro, de beide Duitse testrijders Adrian Sutil en Markus Winkelhock, alsook GP2 coureur Lewis Hamilton in aanmerking als kandidaat voor het tweede stoeltje in het Oranje team. Echt verrassend is de offerte voor Midland niet. Sinds de Russische Canadese staalmagnaat Alex Shnaider in januari 2005 het Jordan Team overnam, doen de overname geruchten al de ronde. Het is het team nooit goed gelukt om goede sponsoren aan te trekken, maar de Nederlandse investeerders zien nu kansen liggen.

Bovendien zal de Formule 1 een uithangbord voor het merk Spyker moeten worden. Spyker, dat pas zes jaar geleden werd heropgericht, baarde opzien door auto’s van het beroemde merk in de 24 uurs race van Le Mans te laten rijden. Het merk kan echter terugblikken op een, voor de autosport oeroude traditie. Al vanaf 1898 tot 1925 werden onder de naam Spyker succesvolle race en straat auto’s gebouwd. De eerste Spyker motoren werden einde van de jaren 1800 door Carl Benz gebouwd. Later, rond 1920, was het Wilhelm Maybach die voor de motoren verantwoordelijk was. Het bedrijf uit vervlogen jaren is ook nu nog nobel en exclusief. Volgens SpeedTV werden bij een totale omzet van ¤ 12,8 miljoen in de eerste helft van 2006 ‘slechts’ 43 auto’s door Spyker gebouwd. Op de wachtlijst staan nog 301 opdrachten. Een eigen Formule 1 team zal de wachtlijst alleen maar langer en langer maken.
bron
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_41284906
Met de sponsering voor SpykerF1 lijkt het ook wel goed te komen.
quote:
Spyker op kop

De teamfoto die zondagmorgen in alle vroegte in de pitbox van Midland F1 in Istanbul Park werd gemaakt, kon wel eens de laatste zijn in de huidige gedaante van de renstal. De nieuwe naam zal Spyker F1 zijn en het bedrijf zal voortaan twee vestigingen kennen: Spyker Zeewolde en Spyker Silverstone.

Bestuursvoorzitter Victor Muller zegt 'zeer hoopvol' te zijn dat de koop van de renstal 'binnen enkele weken kan worden afgerond'. Via een aandelenemissie met het M-Consortium van internetondernemer Michiel Mol denkt Spyker de overname van de Formule 1-stal te kunnen financieren. Met het koopbedrag is 100 miljoen dollar gemoeid. Spyker bevestigde gistermorgen voor de opening van de beurshandel de informatie die deze krant zaterdag ('Spyker aast op Formule 1') publiceerde. Ter bestrijding van de meest wilde geruchten (met name op internet) en ter informatie aan de aandeelhouders werd daarom inderhaast een persbericht uitgegeven over de ophanden zijnde overname. ,,Het liefst hadden we het stilgehouden totdat alles rond was,'' bekende Muller. De koop van het F1-team is naar zijn zeggen geen duister avontuur van een paar rijke ondernemers. ,,Als ik niet zeker zou weten dat we geld gaan verdienen, zou ik het niet doen.''

Volgens Muller zal een renstal in 2008 commercieel veel beter te exploiteren zijn. De kosten van motoren en het beperken van bandentests is de voornaamste reden. Daarnaast krijgen de F1-teams meer inkomsten uit de tv-rechten. ,,Formule 1 heeft de naam kostbaar en nauwelijks winstgevend te zijn. Maar binnenkort dalen de kosten flink en nemen de inkomsten verder toe.’’

De verkoop van Spykers exclusieve auto's is blijkens de halfjaarcijfers vooralsnog verlieslatend, maar Muller zegt dat binnen afzienbare tijd winst kan worden geboekt. De Formule 1 is naar zijn zeggen 'de best denkbare marketingmolen voor ons merk'. Hij verwijst in dat verband naar de merkbekendheid van Ferrari. ,,En wat ik nooit voor mogelijk had gehouden: Ik kreeg de eerste spontane telefoontjes van Nederlandse bedrijven die plotseling geïnteresseerd zijn in sponsoring.''

De plannen lijken voorts al veel vastere vormen te hebben aangenomen. Zo is de domeinnaam spykerf1.com al vastgelegd. Muller zegt de internationale aantrekkingskracht van Formule 1 inmiddels te hebben ervaren. Hij werd overvallen door een lawine aan e-mails, telefoontjes en interviewaanvragen. ,,Nog nooit eerder, zelfs niet bij de beursgang of de presentatie van nieuwe modellen, hadden we op één dag zo veel media-aandacht.''

De renstal zal gevestigd blijven op Silverstone. ,,Daar werken 208 knappe koppen, die je niet vanuit Engeland zo maar naar Zeewolde kunt verhuizen. En het werkt ook goed voor de straatauto's van Spyker. Plotseling hebben we er vijftig aërodynamica-specialisten bij, plus zelfs een windtunnel. Dit is een geweldige kans voor Spyker.''
Bron
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:35:03 #164
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41285006
Mijn baas had het vanmorgen ook al over sponsoring! Hij is zeer geinteresseerd in autosport, en kent zowel Michiel Mol als Voctor Muller.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41285113
en jouw baas is?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:41:44 #166
154880 Bolter
Awesomeness
pi_41285177
Dat stukje over "John de Mol", klopt dat nu? Heeft een of andere journo Michiel en John niet nu door elkaar gehaald toen het over vermogende Nederlanders ging?

Maar goed, dat Spyker winstgevend gaat worden zal ook wel een beetje aan die SUV liggen, niet? Die dingen zijn toch flink besteld? Vraag mij trouwens af of het verstandig is Monteiro als tweede rijder te houden, maar dit zit waarschijnlijk in contracten al vast.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_41285217
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:26 schreef Spooky4u het volgende:
Hier een stuk over de betrokkengheid van John de Mol
[..]

bron
De schrijver van dat stuk heeft de klok wel gehoord, maar de klepel is flink zoek. Niet John de Mol is aanvoerder van het M-Consortium maar Michiel Mol. De rest lijkt me daarmee ook niet geloofwaardig.

Overigens heeft google mijn geheugen opgefrist: John de Mol heeft zijn aandelen in Spyker al in 2004 weer van de hand gedaan.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_41285218
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:41 schreef Bolter het volgende:
Dat stukje over "John de Mol", klopt dat nu? Heeft een of andere journo Michiel en John niet nu door elkaar gehaald toen het over vermogende Nederlanders ging?

Maar goed, dat Spyker winstgevend gaat worden zal ook wel een beetje aan die SUV liggen, niet? Die dingen zijn toch flink besteld? Vraag mij trouwens af of het verstandig is Monteiro als tweede rijder te houden, maar dit zit waarschijnlijk in contracten al vast.
Ik weet ook niet of het een mix-up is, maar J. de Mol staat volgens mij ook ergens in het middelpunt bij de sponsors van Albers meen ik.
Wat denk je dat er dadelijk flink wat merchandise van Spyker wordt verkocht? Levert ook op he.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:45:35 #169
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41285260
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:41 schreef Bolter het volgende:
Vraag mij trouwens af of het verstandig is Monteiro als tweede rijder te houden, maar dit zit waarschijnlijk in contracten al vast.
Monteiro had bij Jordan een 2jarig contract...die loopt dus dit seizoen af.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:46:28 #170
154880 Bolter
Awesomeness
pi_41285282
Dat is natuurlijk wel zo, maar op het moment dat je bedrijf ineens twee keer zo groot wordt met het personeel en andere vaste kosten wat dat met zich meebrengt. Tot nu toe is dan maar één tak van het bedrijf gericht op auto's verkopen, de andere op racen. Dat haal je er niet uit met merchandise.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:47:00 #171
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41285302
Wat mij opvalt is:

Al een paar weken roept Varrosieau dat er een contract op zak is. Sinds die tijd begint Albers weer veel beter te presteren. Zou dat zijn omdat hij zo een goede deal heeft gesloten?

Welke teams hebben aangegeven in Suzuka hun plannen bekend te maken?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41285354
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:46 schreef Bolter het volgende:
Dat is natuurlijk wel zo, maar op het moment dat je bedrijf ineens twee keer zo groot wordt met het personeel en andere vaste kosten wat dat met zich meebrengt. Tot nu toe is dan maar één tak van het bedrijf gericht op auto's verkopen, de andere op racen. Dat haal je er niet uit met merchandise.
Je hebt ook wel gelijk dat ze door verkoop van alleen merchandise niet veel winst zullen gaan maken. De D12 zal er ook aan moeten helpen.
Ze zullen het wel goed bekeken hebben.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:49:11 #173
154880 Bolter
Awesomeness
pi_41285357
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:45 schreef sanger het volgende:

[..]

Monteiro had bij Jordan een 2jarig contract...die loopt dus dit seizoen af.
Dan zou ik gaan voor een ervaren coureur, afdankertje van een team. Net zoals je nu bijvoorbeeld Couldhard goed werk ziet doen voor RBR terwijl een hoop mensen daarvoor best sceptisch over waren. Als je nu aan het opbouwen bent heb je dat soort mensen nodig. Ik vind Chris iig veel meer over komen als iemand die echt wat voor het team betekend itt Monteiro, al hoor je natuurlijk wel veeel meer berichting met betrekking tot Albers.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:50:20 #174
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41285385
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:49 schreef Bolter het volgende:

[..]

Dan zou ik gaan voor een ervaren coureur, afdankertje van een team. Net zoals je nu bijvoorbeeld Couldhard goed werk ziet doen voor RBR terwijl een hoop mensen daarvoor best sceptisch over waren. Als je nu aan het opbouwen bent heb je dat soort mensen nodig. Ik vind Chris iig veel meer over komen als iemand die echt wat voor het team betekend itt Monteiro, al hoor je natuurlijk wel veeel meer berichting met betrekking tot Albers.
Massa...........?

Ook als je de internationale pers hoort dan is dat zo. Kijk maar naar de commentaren van bv Colin Kolles en Johnny Herbert over Albers en zijn betrokkenheid bij de ontwikkelingen. Over Monteiro hoor je ze niet
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41285472
Zitten er in de wegSpykers geen Audi-motoren?
Ook nog wel interessant.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:55:08 #176
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41285501
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Zitten er in de wegSpykers geen Audi-motoren?
Ook nog wel interessant.
VAG heeft laatst nog aangegeven totaal geen interesse in de F1 te hebben. Misschien komt die mededeling ook wel voort uit de geruchten over de overname door Spyker
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41285530
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:55 schreef sanger het volgende:
VAG heeft laatst nog aangegeven totaal geen interesse in de F1 te hebben. Misschien komt die mededeling ook wel voort uit de geruchten over de overname door Spyker
Hm, hoe harder ze ontkennen interesse te hebben, hoe minder ik het geloof. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:56:36 #178
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41285551
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Hm, hoe harder ze ontkennen interesse te hebben, hoe minder ik het geloof. .
Als VAG interesse had gehad in F1 hadden ze allang ingestapt.......
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41285562
quote:
FIA maakt Formule 1-kalender 2007 bekend

De FIA heeft dinsdagochtend de Formule 1-kalender voor 2007 bekendgemaakt. De kalender is al goedgekeurd door de World Motor Sport Council. Het volgende seizoen bestaat uit zeventien races. De Grand Prix van België keert na een seizoen afwezigheid weer terug. De Grand Prix van Europa en de Grand Prix van San Marino zijn de grote afwezigen. De seizoensopener is definitief terug in Melbourne.

De Formule 1-kalender voor 2007:
Grand Prix van Australië - 18 maart
Grand Prix van Maleisië - 8 april
Grand Prix van Bahrein - 15 april
Grand Prix van Spanje - 13 mei
Grand Prix van Monaco - 27 mei
Grand Prix van Canada - 10 juni
Grand Prix van de Verenigde Staten - 17 juni
Grand Prix van Frankrijk - 1 juli
Grand Prix van Groot-Brittannië - 8 juli
Grand Prix van Duitsland - 22 juli
Grand Prix van Hongarije - 5 augustus
Grand Prix van Turkije - 26 augustus
Grand Prix van Italië - 9 september
Grand Prix van België - 16 september
Grand Prix van China - 30 september
Grand Prix van Japan - 7 oktober
Grand Prix van Brazilië - 21 oktober
Bron
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:59:12 #180
154880 Bolter
Awesomeness
pi_41285628
Spa
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:00:55 #181
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41285669
Fok F1 meet in Spa of Hongarije?

Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41285701
Ik gok dat het Zolder is hoor
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_41285948
Belgie is nog helemaal niet zeker, zolder lijkt me stug.
En Franchorchamps kampt nog steeds met dikke financiele problemen!
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:18:48 #184
154880 Bolter
Awesomeness
pi_41286120
Nou, we weten ook welke motoren de Spykers mee gaan rijden volgend jaar
quote:
Spyker F1 Cosworth, zo zal het team van Midland F1 volgend jaar zeer waarschijnlijk heten. Vandaag bevestigde Spyker directeur Victor Muller tegenover Formule1.nl dat hij met Michiel Mol en twee andere investeerders in onderhandeling is met Midland F1.

Muller bevestigde het nieuws maar liet ook weten dat de vork anders in de steel zit zoals in de pers naar voren komt.
"Spyker wil het team samen met Michiel Mol overnemen. Michiel Mol wordt partner bij Spyker en samen worden we eigenaar van het Nederlandse Formule 1-team", aldus Muller.

Volgens Muller kijkt Spyker al langere tijd naar de Formule 1. De namen van de investeerders zijn niet bekend gemaakt maar het gaat hierbij waarschijnlijk om John de Mol en de bank ABM-Amro. John de Mol is investeerder in Spyker en is achter de schermen ook al enkele keren bij de loopbaan van Christijan Albers betrokken geweest.

Daarnaast worden de namen van Peter Jan Rubingh, Roel Kooijman en Joep van den Nieuwenhuizen ook genoemd als investeerders. Roel Kooijman is de vader van Christijan Albers' vriendin Lisore.

Michiel Mol heeft inmiddels laten weten dat de onderhandelingen bijna afgerond zijn. De internet ondernemer hoopt het nieuws tijdens de Grand-Prix van Italië bekend te maken.

Het is zo goed als zeker dat Collin Kolles als teambaas zal aanblijven en dat het team met Cosworth motoren gaat rijden volgend jaar. Christijan Albers zal een van de coureurs worden.

Na dat jaar lijkt een samenwerking met Ferrari voor de hand liggend. De gedachte daarvan is dat Red-Bull afscheid zal nemen van Ferrari en dat de Italianen maar al te graag een nieuw team van motoren willen voorzien. De connectie met Spyker is snel gelegd. Een van de bedrijven achter Spyker, de Mubadala Development Company, is namelijk 17% eigenaar van Spyker maar ook 5% eigenaar van Ferrari.
Weten we ook gelijk waarom Albers iets heeft met die "middelmatige" chick
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:31:33 #185
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41286481
Overigens, als zowel ABN AMro als John de Mol genoemd worden als betrokkenen vraag ik me wie van de 2 hoofdsponsor wordt?!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41286582
Moet er een hoofdsponsor zijn dan?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:45:31 #187
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41286887
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:35 schreef Spooky4u het volgende:
Moet er een hoofdsponsor zijn dan?
2 zou beter zijn natuurlijk
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41286904
neej, ik bedoelde eigenlijk reglementair.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:46:52 #189
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41286926
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:46 schreef Spooky4u het volgende:
neej, ik bedoelde eigenlijk reglementair.
Lijkt me niet dat de FIA dat verplicht kan stellen iig
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41286937
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:46 schreef Spooky4u het volgende:
neej, ik bedoelde eigenlijk reglementair.
Volgens mij niet.
pi_41286994
Ook niet met de naamgeving?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:53:26 #192
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41287107
nee, kijk maar naar Willians en Honda
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41287162
* Spooky4u voelt zich opeens een beetje dom
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:56:06 #194
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41287180
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Zitten er in de wegSpykers geen Audi-motoren?
Ook nog wel interessant.
ze willen de fabrieksmotor van cosworth nemen en daar dan spyker opplakken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:56:49 #195
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41287204
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:56 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ze willen de fabrieksmotor van cosworth nemen en daar dan spyker opplakken
ow is al gepost hierboven
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41287823
De Formule 1-kalender voor 2007:
Grand Prix van Australië - 18 maart
Grand Prix van Maleisië - 8 april
Grand Prix van Bahrein - 15 april
Grand Prix van Spanje - 13 mei
Grand Prix van Monaco - 27 mei
Grand Prix van Canada - 10 juni
Grand Prix van de Verenigde Staten - 17 juni
Grand Prix van Frankrijk - 1 juli
Grand Prix van Groot-Brittannië - 8 juli
Grand Prix van Duitsland - 22 juli
Grand Prix van Hongarije - 5 augustus
Grand Prix van Turkije - 26 augustus
Grand Prix van Italië - 9 september
Grand Prix van België - 16 september
Grand Prix van China - 30 september
Grand Prix van Japan - 7 oktober
Grand Prix van Brazilië - 21 oktober

Vreemd, terug naar 17 GP's... en een gat van een maand tussen Bahrein en Spanje?
Daar komt er nog wel een tussen... San Marino?
pi_41287876
een kleurstelling zoals de meeste straatauto's van Spyker, zoiets:



zou echt fantastisch mooi staan trouwens denk ik

zou erg mooi zijn als ze daarmee rekening houden en ze het F1 team ook in de lijn van de straatversies opzetten: met een bepaalde klasse en exclusiviteit (eigenlijk vooral zoals Ferrari dus )

zou veel mooier zijn dan zo'n 'schreeuwerige' livery als op de LeMans auto's denk ik
Jack does it in real time...
pi_41288107
Further information about Spyker

Further information is emerging about Spyker which helps to explain the interest in Formula 1. Spyker is a very small car company but it is growing fast. In 2005 it made a total of just 48 cars. That was three times the figure of 2004 and it is expected that the firm will make more than 100 this year. The company had sales of $6.8m in 2005, up from $5m in 2004. The company made a loss of $6.6m in 2004 but thar was reduced to just $3.7m last year. New money arrived from investors which enabled the development of new models and an increase in staff from 60 people in 2004 to 91 in 2005 and by the end of last year the firm had 27 dealers around the world. The company sells 40% of the cars in America, 27% in Europe but only 14% in both the Middle East and in China. Thus promoting sales in these regions (the classic F1 new markets) is a key goal for the company.

Money has been pouring into Spyker from the Middle East with venture capital company MerchantBridge buying 15% of the shares in September 2005 and Mubadala Investments buying 17% later that year. MerchantBridge is interesting because one of its shareholders is Sheikh Mohamed bin Abdallah Al-Khalifa, a major player in the Bahrain royal family. Mubadala is owned by the Abu Dhabi government and also owns a five percent share of Ferrari.

According to our sources in Holland, the plan now is for Spyker to issue more shares to fund the purchase of the Midland F1 team, with Michiel Mol's consortium M Management buying a percentage of these.

Spyker chairman Victor Muller says that F1 is now a much more interesting business because of the recent financial settlements and the new rules in 2008 as there will be more money available to the teams from TV rights and the teams will be able to buy cars and engines.

Vergelijk die cijfers eens met andere fabrikanten.
Maar goed, koop een chassis en een motor en je rijdt dus al rond. Achteraan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:31:20 #199
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41288289
beetje onhandig dat de discussie nu in 2 topics verloopt Spyker in de F1?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41288559
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:31 schreef rubbereend het volgende:
beetje onhandig dat de discussie nu in 2 topics verloopt Spyker in de F1?
In maar 2 topics? Volgens mij heb ik ze al in 4 topics gezien.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')