Dat komt doordat Sauber minder geld had om een chassis en aerodynamica door te ontwikkelen (voornamelijk)quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hout hè? Vandaar dat die Saubers de Ferrari's nooit bij konden houden...
Volgens mij snap je mijn sarcasme niet helemaal...quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat komt doordat Sauber minder geld had om een chassis en aerodynamica door te ontwikkelen (voornamelijk)
De motoren waren voornamelijk gelijk. Motormanagement was wel anders. Net als de bak.
* kijkt terug naar posticons, en snapt sarcasme ineens.....:@quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij snap je mijn sarcasme niet helemaal...
Ik zou zeggen:quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit klopt, maar ik bedoelde meer met mijn opmerking dat Spyker er helemaal nog niet aan toe is en de know how nog niet heeft. De straat auto's zijn technisch niet goed genoeg voor het geld.
Hoeveel F1 fans zou Nederland hebben? Als je dan het benodigde budget deelt daardoor is het voor iedereen maar een klein beetjequote:Op maandag 28 augustus 2006 20:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik zou zeggen:
KOOPT dus die extra nog uit te geven aandelen Spyker!HELPT uw eigen Nederlandsche team aan kapitaal!
En weer een luchtkasteel erbij.... Opnieuw een 'gebakken lucht'-aandeel...?!!![]()
En ik vrees dus die bodemloze put.....
Mijn idee...quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoeveel F1 fans zou Nederland hebben? Als je dan het benodigde budget deelt daardoor is het voor iedereen maar een klein beetje![]()
Het is en blijft een sport waar de investering zich niet terugbetaald, tenminste niet financieel. Prestige heb je natuurlijk wel. Daarom zou het voor Spyker weleens verkeerd uit kunnen pakken ben ik bang.
Wat ik begreep doet Spyker een aandelenemissie. Michiel Mol krijgt een deel, de rest gaat naar investeerders. Dit moet egnoeg in het laatje brengen om te kunnen financieren.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:34 schreef Tarado het volgende:
Wat ik begreep koopt Michiel Mol (zo heet de man geloof ik) Midland en krijgt hij van Spyker aandelen voor hun belang in het F1 team
bronquote:Albers eerste keuze voor ‘Spyker team’
Na de Grand Prix van Turkije werd het officieel bevestigd. De Nederlandse automobiel fabrikant Spyker wil het Midland MF1 Raing Team overnemen en vanaf volgend seizoen in de koningsklasse der autosport meestrijden. Het project, een ‘oranje’ team wordt aangevoerd door Spyker en het zogenaamde M-consortium. Achter de M groep steekt een Nederlandse groep investeerders, die onder leiding staan van multi ondernemer John de Mol, broer van televisie presentatrice Linda de Mol. John de Mol is onder meer de grondlegger van ‘Big Brother’.
In Nederland heeft John de Mol de tv rechten voor het uitzenden van voetbalwedstrijden uit de ere divisie. Maar nu lonkt dus ook de Formule 1. Op de website van de Mol wordt bevestigd dat met Shnaider, eigenaar van Midland, over een overname wordt gesproken. “Het resultaat van de onderhandelingen hangen van een reeks voorwaarden en omstandigheden af”, aldus het bericht. Mocht de overname succesvol verlopen dan zal Midland worden ingelijfd bij de in 2000 opgerichte Spyker group. Met Christijan Albers zal een van de huidige MF1 Racing coureurs, zeker op grond van zijn nationaliteit, als coureur bij het nieuw op te richten team blijven. Deze wens wordt bevestigd door Spyker.
Volgens SpeedTV komen de huidige tweede Midland coureur Tiago Monteiro, de beide Duitse testrijders Adrian Sutil en Markus Winkelhock, alsook GP2 coureur Lewis Hamilton in aanmerking als kandidaat voor het tweede stoeltje in het Oranje team. Echt verrassend is de offerte voor Midland niet. Sinds de Russische Canadese staalmagnaat Alex Shnaider in januari 2005 het Jordan Team overnam, doen de overname geruchten al de ronde. Het is het team nooit goed gelukt om goede sponsoren aan te trekken, maar de Nederlandse investeerders zien nu kansen liggen.
Bovendien zal de Formule 1 een uithangbord voor het merk Spyker moeten worden. Spyker, dat pas zes jaar geleden werd heropgericht, baarde opzien door auto’s van het beroemde merk in de 24 uurs race van Le Mans te laten rijden. Het merk kan echter terugblikken op een, voor de autosport oeroude traditie. Al vanaf 1898 tot 1925 werden onder de naam Spyker succesvolle race en straat auto’s gebouwd. De eerste Spyker motoren werden einde van de jaren 1800 door Carl Benz gebouwd. Later, rond 1920, was het Wilhelm Maybach die voor de motoren verantwoordelijk was. Het bedrijf uit vervlogen jaren is ook nu nog nobel en exclusief. Volgens SpeedTV werden bij een totale omzet van ¤ 12,8 miljoen in de eerste helft van 2006 ‘slechts’ 43 auto’s door Spyker gebouwd. Op de wachtlijst staan nog 301 opdrachten. Een eigen Formule 1 team zal de wachtlijst alleen maar langer en langer maken.
Bronquote:Spyker op kop
De teamfoto die zondagmorgen in alle vroegte in de pitbox van Midland F1 in Istanbul Park werd gemaakt, kon wel eens de laatste zijn in de huidige gedaante van de renstal. De nieuwe naam zal Spyker F1 zijn en het bedrijf zal voortaan twee vestigingen kennen: Spyker Zeewolde en Spyker Silverstone.
Bestuursvoorzitter Victor Muller zegt 'zeer hoopvol' te zijn dat de koop van de renstal 'binnen enkele weken kan worden afgerond'. Via een aandelenemissie met het M-Consortium van internetondernemer Michiel Mol denkt Spyker de overname van de Formule 1-stal te kunnen financieren. Met het koopbedrag is 100 miljoen dollar gemoeid. Spyker bevestigde gistermorgen voor de opening van de beurshandel de informatie die deze krant zaterdag ('Spyker aast op Formule 1') publiceerde. Ter bestrijding van de meest wilde geruchten (met name op internet) en ter informatie aan de aandeelhouders werd daarom inderhaast een persbericht uitgegeven over de ophanden zijnde overname. ,,Het liefst hadden we het stilgehouden totdat alles rond was,'' bekende Muller. De koop van het F1-team is naar zijn zeggen geen duister avontuur van een paar rijke ondernemers. ,,Als ik niet zeker zou weten dat we geld gaan verdienen, zou ik het niet doen.''
Volgens Muller zal een renstal in 2008 commercieel veel beter te exploiteren zijn. De kosten van motoren en het beperken van bandentests is de voornaamste reden. Daarnaast krijgen de F1-teams meer inkomsten uit de tv-rechten. ,,Formule 1 heeft de naam kostbaar en nauwelijks winstgevend te zijn. Maar binnenkort dalen de kosten flink en nemen de inkomsten verder toe.’’
De verkoop van Spykers exclusieve auto's is blijkens de halfjaarcijfers vooralsnog verlieslatend, maar Muller zegt dat binnen afzienbare tijd winst kan worden geboekt. De Formule 1 is naar zijn zeggen 'de best denkbare marketingmolen voor ons merk'. Hij verwijst in dat verband naar de merkbekendheid van Ferrari. ,,En wat ik nooit voor mogelijk had gehouden: Ik kreeg de eerste spontane telefoontjes van Nederlandse bedrijven die plotseling geïnteresseerd zijn in sponsoring.''
De plannen lijken voorts al veel vastere vormen te hebben aangenomen. Zo is de domeinnaam spykerf1.com al vastgelegd. Muller zegt de internationale aantrekkingskracht van Formule 1 inmiddels te hebben ervaren. Hij werd overvallen door een lawine aan e-mails, telefoontjes en interviewaanvragen. ,,Nog nooit eerder, zelfs niet bij de beursgang of de presentatie van nieuwe modellen, hadden we op één dag zo veel media-aandacht.''
De renstal zal gevestigd blijven op Silverstone. ,,Daar werken 208 knappe koppen, die je niet vanuit Engeland zo maar naar Zeewolde kunt verhuizen. En het werkt ook goed voor de straatauto's van Spyker. Plotseling hebben we er vijftig aërodynamica-specialisten bij, plus zelfs een windtunnel. Dit is een geweldige kans voor Spyker.''
De schrijver van dat stuk heeft de klok wel gehoord, maar de klepel is flink zoek. Niet John de Mol is aanvoerder van het M-Consortium maar Michiel Mol. De rest lijkt me daarmee ook niet geloofwaardig.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:26 schreef Spooky4u het volgende:
Hier een stuk over de betrokkengheid van John de Mol
[..]
bron
Ik weet ook niet of het een mix-up is, maar J. de Mol staat volgens mij ook ergens in het middelpunt bij de sponsors van Albers meen ik.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:41 schreef Bolter het volgende:
Dat stukje over "John de Mol", klopt dat nu? Heeft een of andere journo Michiel en John niet nu door elkaar gehaald toen het over vermogende Nederlanders ging?
Maar goed, dat Spyker winstgevend gaat worden zal ook wel een beetje aan die SUV liggen, niet? Die dingen zijn toch flink besteld? Vraag mij trouwens af of het verstandig is Monteiro als tweede rijder te houden, maar dit zit waarschijnlijk in contracten al vast.
Monteiro had bij Jordan een 2jarig contract...die loopt dus dit seizoen af.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:41 schreef Bolter het volgende:
Vraag mij trouwens af of het verstandig is Monteiro als tweede rijder te houden, maar dit zit waarschijnlijk in contracten al vast.
Je hebt ook wel gelijk dat ze door verkoop van alleen merchandise niet veel winst zullen gaan maken. De D12 zal er ook aan moeten helpen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:46 schreef Bolter het volgende:
Dat is natuurlijk wel zo, maar op het moment dat je bedrijf ineens twee keer zo groot wordt met het personeel en andere vaste kosten wat dat met zich meebrengt. Tot nu toe is dan maar één tak van het bedrijf gericht op auto's verkopen, de andere op racen. Dat haal je er niet uit met merchandise.
Dan zou ik gaan voor een ervaren coureur, afdankertje van een team. Net zoals je nu bijvoorbeeld Couldhard goed werk ziet doen voor RBR terwijl een hoop mensen daarvoor best sceptisch over waren. Als je nu aan het opbouwen bent heb je dat soort mensen nodig. Ik vind Chris iig veel meer over komen als iemand die echt wat voor het team betekend itt Monteiro, al hoor je natuurlijk wel veeel meer berichting met betrekking tot Albers.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Monteiro had bij Jordan een 2jarig contract...die loopt dus dit seizoen af.
Massa...........?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:49 schreef Bolter het volgende:
[..]
Dan zou ik gaan voor een ervaren coureur, afdankertje van een team. Net zoals je nu bijvoorbeeld Couldhard goed werk ziet doen voor RBR terwijl een hoop mensen daarvoor best sceptisch over waren. Als je nu aan het opbouwen bent heb je dat soort mensen nodig. Ik vind Chris iig veel meer over komen als iemand die echt wat voor het team betekend itt Monteiro, al hoor je natuurlijk wel veeel meer berichting met betrekking tot Albers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |