Ja, sorry daarvoor... We werken aan het 'probleem'...quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:55 schreef fuckbuddy het volgende:
Ok, maar als ik beide topics lees dan zie je weinig verschil.
Allebei over bijv Midland en allebei vol met slowchat![]()
quote:Victor Muller: ,,Spyker wordt mede-eigenaar.’’
MF1 Racing wordt Spyker F1
28-8 - De betrokkenheid van Spyker bij de overname van MF1 Racing is anders dan aanvankelijk gedacht. Het gaat namelijk niet alleen om naamgeving van de motor. Spyker wil met Michiel Mol en nog twee andere, onbekende investeerders, het team overnemen.
Spyker-directeur Victor Muller bevestigt tegenover FORMULE 1 RaceReport betrokken te zijn bij de onderhandelingen met MF1 Racing-eigenaar Alex Shnaider. Muller: ,,Maar niet op de manier zoals het onlangs in de pers naar buiten is gekomen. Spyker wil het team samen met Michiel Mol overnemen. Michiel wordt partner bij Spyker en samen worden we eigenaar van het Nederlandse Formule 1-team.” Volgens de Spyker-directeur staat de naam al vast: Spyker F1.
De interesse van Spyker in Formule 1 komt niet uit de lucht vallen. ,,We kijken al langere tijd naar de mogelijkheden om toe te treden”, aldus Muller. Spyker neemt nu als Spyker Squadron deel aan FIA GT en LMES Endurance-races en is daarin redelijk succesvol.
Mol bevestigde tegenover FORMULE 1 RaceReport dat de overeenkomst met MF1 Racing zo goed als rond is. ,,We zitten in de afrondende fase’’, zegt Mol. ,,Het contract moet nu nog afgemaakt worden op de details. Ik hoop dat we de verkoop in het weekeinde van de Grand Prix van Italië bekend kunnen maken. Maar ja, ik moet voorzichtig zijn, want ik heb zoiets al eerder gedacht en het viel elke keer weer tegen.’’
Alex Shnaider, een Russisch/Canadese miljonairquote:Op maandag 28 augustus 2006 14:36 schreef boneyard het volgende:
van wie is midland nu eigenlijk, van zo'n rijke rus toch?
Maar in zijn contract zou daar juist een clausule voor staanquote:Op maandag 28 augustus 2006 14:45 schreef Spooky4u het volgende:
Ik denk dat Chris nog even een slag om de arm houdt.
In de F1 is tekenen aan het eind van het seizoen natuurlijk al erg snel, dus wie weet hoopt hij op een test bij een topteam.
Misschien is hij ook nog wel bezig met een ander team.quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:28 schreef sanger het volgende:
Wat mij opvalt is dat Albers pas 8 oktober zijn deal bekent gaat maken.
Als alles al rond is, waarom dan pas?
Zou dat ook te maken hebben met Spyker F1?
Toch BMW?quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:51 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Misschien is hij ook nog wel bezig met een ander team.
Er was toch sprake van een evt. test bij mercedes? Maar ik vermoed dat als alles doorgaat Mol/Muller in Italie bekend maken MF1 overgenomen te hebben en tegelijk Chris zijn nieuwe contract bevestigt bij SpykerF1...quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:51 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Misschien is hij ook nog wel bezig met een ander team.
Zou wel een promotie zijn, van een gare mercedes naar een super BMW.quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Toch BMW?
De laatste weken rijd hij erg sterk, kan me niet indenken dat BMW hem nu niet zou overwegen en een aantal maanden terug wel.
Bron: Spyker Squadron sitequote:SPYKER CARS AND M-CONSORTIUM IN NEGOTIATION FOR F1 TEAM
Zeewolde, The Netherlands, 28 August 2006 - - In reaction to various rumors in the press, Spyker Cars N.V. and the M-Consortium headed by Michiel Mol make the following statement.
Spyker Cars NV and the M-Consortium confirm that currently negotiations are taking place with the owner of Midland F1 with respect to a possible acquisition by Spyker of the Midland F1 team. The outcome of the negotiations is still depending on a number of conditions and circumstances. In the event that such acquisition would materialize, Spyker will consider a share issue to (partially) finance the transaction. M-Consortium has expressed its willingness to subscribe to this issue for a large part.
At the appropriate time further announcements will be made. In any event the acquisition will be subject to Spyker Shareholders' and Supervisory Board approval.
Die geruchten gingen. Of het ook waar is, is een tweede. Maar het zou wel een verklaring kunnen zijn waarom hij het nog niet bekend wil maken. Al lijkt mij het reëeler dat hij eerst de bekendmaking van de overname van Midland wil afwachten en van hun wil horen wat de precieze plannen zijn met het team.quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Toch BMW?
De laatste weken rijd hij erg sterk, kan me niet indenken dat BMW hem nu niet zou overwegen en een aantal maanden terug wel.
Toch heb ik zo mijn twijfels bij BMW en Kubica. Ze zoeken daar een coureur die een auto kan ontwikkelen. En van Kuboca weet je dat nog niet.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:00 schreef TJDoornbos het volgende:
BMW rijd gewoon met Kubica en Heidfeld lijkt me!
racefreaks meld trouwens dat Fisico zijn spin goed is ontvangen bij zn team!
Bronquote:’Zonta naar Renault’
Ricardo Zonta verruilt Toyota na dit jaar voor Renault. En nee, hij wordt niet de tweede coureur van de Franse renstal. Zonta heeft een contract als testrijder getekend.
Dat meldt het Engelse weekblad Autosport op haar website. De 30-jarige Braziliaan heeft dit jaar in dienst van Toyota (testcoureur) vele duizenden kilometers gereden met banden van Bridgestone. En daar hoopt Renault van te profiteren. Door het vertrek van Michelin uit de Formule 1 is Renault genoodzaakt na dit seizoen over te stappen naar Bridgestone.
Zonta neemt naar verluidt ook de rol van reservecoureur van het Franse team op zich. Dat voedt de geruchten dat Heikki Kovalainen, de huidige test- en reserverijder van Renault, volgend jaar in dienst van Renault zijn Grand Prix-debuut maakt. Giancarlo Fisichella is voor volgend jaar al verzekerd van een stoeltje bij de Régie. GP2-titelkandidaat Nelsinho Piquet wordt genoemd als tweede testrijder. Op z’n vroegst, aldus Autosport, maakt Renault deze week haar plannen voor het komende jaar bekend.
* Sally wist niet dat CA een 'rammetje' is... *Zodiak-gewijs, dan... *quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:29 schreef Spooky4u het volgende:
[F1] Centraal: Christijan Albers, een blijvertje!
Om wat meer Ontopic te kunnen blijven.
Denk wel dat dat de bedoeling is, tenminste Het huidige team in beheer van Spyker.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:13 schreef erikh het volgende:
Zou wel erg gaaf zijn als Spyker dan ook zelf de ontwikkeling van de auto zou kunnen doen.
Laten ze nou eerst eens hun straatauto's zelf helemaal ontwikkelen inclusief de motor, ik heb toch het idee dat ze bij het einde beginnen met een F1 team, maar die Muller is wel goed in het luchtkastelen bouwen en verkopen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:13 schreef erikh het volgende:
Zou wel erg gaaf zijn als Spyker dan ook zelf de ontwikkeling van de auto zou kunnen doen.
Auto doen ze volgens mij toch al Alleen motor is toch afkomstig van Audi?quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Laten ze nou eerst eens hun straatauto's zelf helemaal ontwikkelen inclusief de motor, ik heb toch het idee dat ze bij het einde beginnen met een F1 team, maar die Muller is wel goed in het luchtkastelen bouwen en verkopen.
Dit klopt, maar ik bedoelde meer met mijn opmerking dat Spyker er helemaal nog niet aan toe is en de know how nog niet heeft. De straat auto's zijn technisch niet goed genoeg voor het geld.quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Auto doen ze volgens mij toch al Alleen motor is toch afkomstig van Audi?
F1 auto zelf doen, motoren van Cosworth of Ferrari. Zie geen verschil in opzet hoor.
Compleet afgeleverd met mechaniciens en ingebouwd en alquote:Op maandag 28 augustus 2006 18:14 schreef Spooky4u het volgende:
Net of dat Petronas ook maar iets aan de motoren van ferrari ontwikkelde. Misschien alleen de tuning, maar dan hout het ook ver op.
De krachtrbron wordt gewoon een Cosworth of Ferrari met een mooi Spyker label erop.
Buiten dat maakt Spyker ook nog verliesquote:Op maandag 28 augustus 2006 19:31 schreef Tarado het volgende:
Natuurlijk vind ik het ook leuk als er Nederlanders in de F1 meedoen,uiteraard het liefts als rijders, maar ik vraag me echt af wat een bedrijf met een omzet van zo'n 12 miljoen euro te zoeken heeft in een sport die gemiddeld 100 miljoen euro per jaar kost en zo'n beetje het dubbele als je bovenin mee wil doen.
Hout hè? Vandaar dat die Saubers de Ferrari's nooit bij konden houden...quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:14 schreef Spooky4u het volgende:
Misschien alleen de tuning, maar dan hout het ook ver op.
Dat komt doordat Sauber minder geld had om een chassis en aerodynamica door te ontwikkelen (voornamelijk)quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hout hè? Vandaar dat die Saubers de Ferrari's nooit bij konden houden...
Volgens mij snap je mijn sarcasme niet helemaal...quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat komt doordat Sauber minder geld had om een chassis en aerodynamica door te ontwikkelen (voornamelijk)
De motoren waren voornamelijk gelijk. Motormanagement was wel anders. Net als de bak.
* kijkt terug naar posticons, en snapt sarcasme ineens.....:@quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij snap je mijn sarcasme niet helemaal...
Ik zou zeggen:quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit klopt, maar ik bedoelde meer met mijn opmerking dat Spyker er helemaal nog niet aan toe is en de know how nog niet heeft. De straat auto's zijn technisch niet goed genoeg voor het geld.
Hoeveel F1 fans zou Nederland hebben? Als je dan het benodigde budget deelt daardoor is het voor iedereen maar een klein beetjequote:Op maandag 28 augustus 2006 20:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik zou zeggen:
KOOPT dus die extra nog uit te geven aandelen Spyker!HELPT uw eigen Nederlandsche team aan kapitaal!
En weer een luchtkasteel erbij.... Opnieuw een 'gebakken lucht'-aandeel...?!!![]()
En ik vrees dus die bodemloze put.....
Mijn idee...quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoeveel F1 fans zou Nederland hebben? Als je dan het benodigde budget deelt daardoor is het voor iedereen maar een klein beetje![]()
Het is en blijft een sport waar de investering zich niet terugbetaald, tenminste niet financieel. Prestige heb je natuurlijk wel. Daarom zou het voor Spyker weleens verkeerd uit kunnen pakken ben ik bang.
Wat ik begreep doet Spyker een aandelenemissie. Michiel Mol krijgt een deel, de rest gaat naar investeerders. Dit moet egnoeg in het laatje brengen om te kunnen financieren.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:34 schreef Tarado het volgende:
Wat ik begreep koopt Michiel Mol (zo heet de man geloof ik) Midland en krijgt hij van Spyker aandelen voor hun belang in het F1 team
bronquote:Albers eerste keuze voor ‘Spyker team’
Na de Grand Prix van Turkije werd het officieel bevestigd. De Nederlandse automobiel fabrikant Spyker wil het Midland MF1 Raing Team overnemen en vanaf volgend seizoen in de koningsklasse der autosport meestrijden. Het project, een ‘oranje’ team wordt aangevoerd door Spyker en het zogenaamde M-consortium. Achter de M groep steekt een Nederlandse groep investeerders, die onder leiding staan van multi ondernemer John de Mol, broer van televisie presentatrice Linda de Mol. John de Mol is onder meer de grondlegger van ‘Big Brother’.
In Nederland heeft John de Mol de tv rechten voor het uitzenden van voetbalwedstrijden uit de ere divisie. Maar nu lonkt dus ook de Formule 1. Op de website van de Mol wordt bevestigd dat met Shnaider, eigenaar van Midland, over een overname wordt gesproken. “Het resultaat van de onderhandelingen hangen van een reeks voorwaarden en omstandigheden af”, aldus het bericht. Mocht de overname succesvol verlopen dan zal Midland worden ingelijfd bij de in 2000 opgerichte Spyker group. Met Christijan Albers zal een van de huidige MF1 Racing coureurs, zeker op grond van zijn nationaliteit, als coureur bij het nieuw op te richten team blijven. Deze wens wordt bevestigd door Spyker.
Volgens SpeedTV komen de huidige tweede Midland coureur Tiago Monteiro, de beide Duitse testrijders Adrian Sutil en Markus Winkelhock, alsook GP2 coureur Lewis Hamilton in aanmerking als kandidaat voor het tweede stoeltje in het Oranje team. Echt verrassend is de offerte voor Midland niet. Sinds de Russische Canadese staalmagnaat Alex Shnaider in januari 2005 het Jordan Team overnam, doen de overname geruchten al de ronde. Het is het team nooit goed gelukt om goede sponsoren aan te trekken, maar de Nederlandse investeerders zien nu kansen liggen.
Bovendien zal de Formule 1 een uithangbord voor het merk Spyker moeten worden. Spyker, dat pas zes jaar geleden werd heropgericht, baarde opzien door auto’s van het beroemde merk in de 24 uurs race van Le Mans te laten rijden. Het merk kan echter terugblikken op een, voor de autosport oeroude traditie. Al vanaf 1898 tot 1925 werden onder de naam Spyker succesvolle race en straat auto’s gebouwd. De eerste Spyker motoren werden einde van de jaren 1800 door Carl Benz gebouwd. Later, rond 1920, was het Wilhelm Maybach die voor de motoren verantwoordelijk was. Het bedrijf uit vervlogen jaren is ook nu nog nobel en exclusief. Volgens SpeedTV werden bij een totale omzet van ¤ 12,8 miljoen in de eerste helft van 2006 ‘slechts’ 43 auto’s door Spyker gebouwd. Op de wachtlijst staan nog 301 opdrachten. Een eigen Formule 1 team zal de wachtlijst alleen maar langer en langer maken.
Bronquote:Spyker op kop
De teamfoto die zondagmorgen in alle vroegte in de pitbox van Midland F1 in Istanbul Park werd gemaakt, kon wel eens de laatste zijn in de huidige gedaante van de renstal. De nieuwe naam zal Spyker F1 zijn en het bedrijf zal voortaan twee vestigingen kennen: Spyker Zeewolde en Spyker Silverstone.
Bestuursvoorzitter Victor Muller zegt 'zeer hoopvol' te zijn dat de koop van de renstal 'binnen enkele weken kan worden afgerond'. Via een aandelenemissie met het M-Consortium van internetondernemer Michiel Mol denkt Spyker de overname van de Formule 1-stal te kunnen financieren. Met het koopbedrag is 100 miljoen dollar gemoeid. Spyker bevestigde gistermorgen voor de opening van de beurshandel de informatie die deze krant zaterdag ('Spyker aast op Formule 1') publiceerde. Ter bestrijding van de meest wilde geruchten (met name op internet) en ter informatie aan de aandeelhouders werd daarom inderhaast een persbericht uitgegeven over de ophanden zijnde overname. ,,Het liefst hadden we het stilgehouden totdat alles rond was,'' bekende Muller. De koop van het F1-team is naar zijn zeggen geen duister avontuur van een paar rijke ondernemers. ,,Als ik niet zeker zou weten dat we geld gaan verdienen, zou ik het niet doen.''
Volgens Muller zal een renstal in 2008 commercieel veel beter te exploiteren zijn. De kosten van motoren en het beperken van bandentests is de voornaamste reden. Daarnaast krijgen de F1-teams meer inkomsten uit de tv-rechten. ,,Formule 1 heeft de naam kostbaar en nauwelijks winstgevend te zijn. Maar binnenkort dalen de kosten flink en nemen de inkomsten verder toe.’’
De verkoop van Spykers exclusieve auto's is blijkens de halfjaarcijfers vooralsnog verlieslatend, maar Muller zegt dat binnen afzienbare tijd winst kan worden geboekt. De Formule 1 is naar zijn zeggen 'de best denkbare marketingmolen voor ons merk'. Hij verwijst in dat verband naar de merkbekendheid van Ferrari. ,,En wat ik nooit voor mogelijk had gehouden: Ik kreeg de eerste spontane telefoontjes van Nederlandse bedrijven die plotseling geïnteresseerd zijn in sponsoring.''
De plannen lijken voorts al veel vastere vormen te hebben aangenomen. Zo is de domeinnaam spykerf1.com al vastgelegd. Muller zegt de internationale aantrekkingskracht van Formule 1 inmiddels te hebben ervaren. Hij werd overvallen door een lawine aan e-mails, telefoontjes en interviewaanvragen. ,,Nog nooit eerder, zelfs niet bij de beursgang of de presentatie van nieuwe modellen, hadden we op één dag zo veel media-aandacht.''
De renstal zal gevestigd blijven op Silverstone. ,,Daar werken 208 knappe koppen, die je niet vanuit Engeland zo maar naar Zeewolde kunt verhuizen. En het werkt ook goed voor de straatauto's van Spyker. Plotseling hebben we er vijftig aërodynamica-specialisten bij, plus zelfs een windtunnel. Dit is een geweldige kans voor Spyker.''
De schrijver van dat stuk heeft de klok wel gehoord, maar de klepel is flink zoek. Niet John de Mol is aanvoerder van het M-Consortium maar Michiel Mol. De rest lijkt me daarmee ook niet geloofwaardig.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:26 schreef Spooky4u het volgende:
Hier een stuk over de betrokkengheid van John de Mol
[..]
bron
Ik weet ook niet of het een mix-up is, maar J. de Mol staat volgens mij ook ergens in het middelpunt bij de sponsors van Albers meen ik.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:41 schreef Bolter het volgende:
Dat stukje over "John de Mol", klopt dat nu? Heeft een of andere journo Michiel en John niet nu door elkaar gehaald toen het over vermogende Nederlanders ging?
Maar goed, dat Spyker winstgevend gaat worden zal ook wel een beetje aan die SUV liggen, niet? Die dingen zijn toch flink besteld? Vraag mij trouwens af of het verstandig is Monteiro als tweede rijder te houden, maar dit zit waarschijnlijk in contracten al vast.
Monteiro had bij Jordan een 2jarig contract...die loopt dus dit seizoen af.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:41 schreef Bolter het volgende:
Vraag mij trouwens af of het verstandig is Monteiro als tweede rijder te houden, maar dit zit waarschijnlijk in contracten al vast.
Je hebt ook wel gelijk dat ze door verkoop van alleen merchandise niet veel winst zullen gaan maken. De D12 zal er ook aan moeten helpen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:46 schreef Bolter het volgende:
Dat is natuurlijk wel zo, maar op het moment dat je bedrijf ineens twee keer zo groot wordt met het personeel en andere vaste kosten wat dat met zich meebrengt. Tot nu toe is dan maar één tak van het bedrijf gericht op auto's verkopen, de andere op racen. Dat haal je er niet uit met merchandise.
Dan zou ik gaan voor een ervaren coureur, afdankertje van een team. Net zoals je nu bijvoorbeeld Couldhard goed werk ziet doen voor RBR terwijl een hoop mensen daarvoor best sceptisch over waren. Als je nu aan het opbouwen bent heb je dat soort mensen nodig. Ik vind Chris iig veel meer over komen als iemand die echt wat voor het team betekend itt Monteiro, al hoor je natuurlijk wel veeel meer berichting met betrekking tot Albers.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Monteiro had bij Jordan een 2jarig contract...die loopt dus dit seizoen af.
Massa...........?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:49 schreef Bolter het volgende:
[..]
Dan zou ik gaan voor een ervaren coureur, afdankertje van een team. Net zoals je nu bijvoorbeeld Couldhard goed werk ziet doen voor RBR terwijl een hoop mensen daarvoor best sceptisch over waren. Als je nu aan het opbouwen bent heb je dat soort mensen nodig. Ik vind Chris iig veel meer over komen als iemand die echt wat voor het team betekend itt Monteiro, al hoor je natuurlijk wel veeel meer berichting met betrekking tot Albers.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Zitten er in de wegSpykers geen Audi-motoren?
Ook nog wel interessant.
Hm, hoe harder ze ontkennen interesse te hebben, hoe minder ik het geloof.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:55 schreef sanger het volgende:VAG heeft laatst nog aangegeven totaal geen interesse in de F1 te hebben. Misschien komt die mededeling ook wel voort uit de geruchten over de overname door Spyker
![]()
Als VAG interesse had gehad in F1 hadden ze allang ingestapt.......quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hm, hoe harder ze ontkennen interesse te hebben, hoe minder ik het geloof..
Bronquote:FIA maakt Formule 1-kalender 2007 bekend
De FIA heeft dinsdagochtend de Formule 1-kalender voor 2007 bekendgemaakt. De kalender is al goedgekeurd door de World Motor Sport Council. Het volgende seizoen bestaat uit zeventien races. De Grand Prix van België keert na een seizoen afwezigheid weer terug. De Grand Prix van Europa en de Grand Prix van San Marino zijn de grote afwezigen. De seizoensopener is definitief terug in Melbourne.
De Formule 1-kalender voor 2007:
Grand Prix van Australië - 18 maart
Grand Prix van Maleisië - 8 april
Grand Prix van Bahrein - 15 april
Grand Prix van Spanje - 13 mei
Grand Prix van Monaco - 27 mei
Grand Prix van Canada - 10 juni
Grand Prix van de Verenigde Staten - 17 juni
Grand Prix van Frankrijk - 1 juli
Grand Prix van Groot-Brittannië - 8 juli
Grand Prix van Duitsland - 22 juli
Grand Prix van Hongarije - 5 augustus
Grand Prix van Turkije - 26 augustus
Grand Prix van Italië - 9 september
Grand Prix van België - 16 september
Grand Prix van China - 30 september
Grand Prix van Japan - 7 oktober
Grand Prix van Brazilië - 21 oktober
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |