abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 augustus 2006 @ 22:37:32 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_41273386
quote:
Zeewolde, The Netherlands, 28 August 2006 - - In reaction to various rumors in the press, Spyker Cars N.V. and the M-Consortium headed by Michiel Mol make the following statement.

Spyker Cars NV and the M-Consortium confirm that currently negotiations are taking place with the owner of Midland F1 with respect to a possible acquisition by Spyker of the Midland F1 team. The outcome of the negotiations is still depending on a number of conditions and circumstances.

In the event that such acquisition would materialize, Spyker will consider a share issue to (partially) finance the transaction. M-Consortium has expressed its willingness to subscribe to this issue for a large part.
Op Talpa-text stond het iets uigebreider, incl. Nederlandse coureurs.
Zou wel leuk zijn.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 28 augustus 2006 @ 23:01:55 #2
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41274439
Spyker F1 dat klinkt toch prachtig
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41274725
Zou super zijn!
Denk alleen niet dat ze een eigen motor maken...

http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=15045
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:17:04 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_41275141
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:08 schreef Ivo1986 het volgende:
Zou super zijn!
Denk alleen niet dat ze een eigen motor maken...

http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=15045
Artikel in het AD:
quote:
Spyker op kop

De teamfoto die zondagmorgen in alle vroegte in de pitbox van Midland F1 in Istanbul Park werd gemaakt...



Christijan Albers, een van de coureurs van Midland. Volgend jaar wellicht Spyker F1. FOTO PETER VAN EGMONDkon wel eens de laatste zijn in de huidige gedaante van de renstal. De nieuwe naam zal Spyker F1 zijn en het bedrijf zal voortaan twee vestigingen kennen: Spyker Zeewolde en Spyker Silverstone.

Bestuursvoorzitter Victor Muller zegt 'zeer hoopvol' te zijn dat de koop van de renstal 'binnen enkele weken kan worden afgerond'. Via een aandelenemissie met het M-Consortium van internetondernemer Michiel Mol denkt Spyker de overname van de Formule 1-stal te kunnen financieren. Met het koopbedrag is 100 miljoen dollar gemoeid. Spyker bevestigde gistermorgen voor de opening van de beurshandel de informatie die deze krant zaterdag ('Spyker aast op Formule 1') publiceerde. Ter bestrijding van de meest wilde geruchten (met name op internet) en ter informatie aan de aandeelhouders werd daarom inderhaast een persbericht uitgegeven over de ophanden zijnde overname. ,,Het liefst hadden we het stilgehouden totdat alles rond was,'' bekende Muller. De koop van het F1-team is naar zijn zeggen geen duister avontuur van een paar rijke ondernemers. ,,Als ik niet zeker zou weten dat we geld gaan verdienen, zou ik het niet doen.''

Volgens Muller zal een renstal in 2008 commercieel veel beter te exploiteren zijn. De kosten van motoren en het beperken van bandentests is de voornaamste reden. Daarnaast krijgen de F1-teams meer inkomsten uit de tv-rechten. ,,Formule 1 heeft de naam kostbaar en nauwelijks winstgevend te zijn. Maar binnenkort dalen de kosten flink en nemen de inkomsten verder toe.’’

De verkoop van Spykers exclusieve auto's is blijkens de halfjaarcijfers vooralsnog verlieslatend, maar Muller zegt dat binnen afzienbare tijd winst kan worden geboekt. De Formule 1 is naar zijn zeggen 'de best denkbare marketingmolen voor ons merk'. Hij verwijst in dat verband naar de merkbekendheid van Ferrari. ,,En wat ik nooit voor mogelijk had gehouden: Ik kreeg de eerste spontane telefoontjes van Nederlandse bedrijven die plotseling geïnteresseerd zijn in sponsoring.''

De plannen lijken voorts al veel vastere vormen te hebben aangenomen. Zo is de domeinnaam spykerf1.com al vastgelegd. Muller zegt de internationale aantrekkingskracht van Formule 1 inmiddels te hebben ervaren. Hij werd overvallen door een lawine aan e-mails, telefoontjes en interviewaanvragen. ,,Nog nooit eerder, zelfs niet bij de beursgang of de presentatie van nieuwe modellen, hadden we op één dag zo veel media-aandacht.''

De renstal zal gevestigd blijven op Silverstone. ,,Daar werken 208 knappe koppen, die je niet vanuit Engeland zo maar naar Zeewolde kunt verhuizen. En het werkt ook goed voor de straatauto's van Spyker. Plotseling hebben we er vijftig aërodynamica-specialisten bij, plus zelfs een windtunnel. Dit is een geweldige kans voor Spyker.''
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 28 augustus 2006 @ 23:49:18 #5
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41276403
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:08 schreef Ivo1986 het volgende:
Zou super zijn!
Denk alleen niet dat ze een eigen motor maken...

http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=15045
volgend jaar is het de bedoeling met cosworth te gaan rijden, die gaan dan mogelijk Spyker heten.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41276536
Eigen motor ontwikkelen lijkt me een beetje te veel van het goeie. Kost enorm veel tijd en geld

Spyker gebruikt nu toch ook nog Audi motoren in haar auto's
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:03:26 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41287417
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:52 schreef Setambre het volgende:
Eigen motor ontwikkelen lijkt me een beetje te veel van het goeie. Kost enorm veel tijd en geld

Spyker gebruikt nu toch ook nog Audi motoren in haar auto's
Spyker gebruikt in de LMS serie indd Audi motoren. Alleen heeft VAG (waar Audi onderdeel van is) aangegeven geen interesse in F1 te hebben.

Aannemelijker is het dat Spyker F1 Squadron gaat rijden met Cosworth in het eerste jaar. Het jaar daarna zou Ferrari mogelijk moeten zijn. Een aandeelhouder van Spyker is ook aandeelhouder bij Ferrari.

Kan een modje er misschien [F1] voor de TT zetten?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:14:48 #8
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_41287738
Er staat F1 in de titel.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:37:58 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41288497
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:14 schreef static het volgende:
Er staat F1 in de titel.
Kan er geen [F1] voor? Dan zijn alle F1 topics duidelijk te herkennen.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  FOK!fossiel dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:40:25 #10
8443 cptmarco
it's captain...
pi_41288595
tvp.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:42:20 #12
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41288633
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:40 schreef cptmarco het volgende:
http://www.spykerf1.com/ bestaat in ieder geval al....
en een handige jongen heeft spykerf1.nl geclaimed...
al vanaf 11 augustus
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41290455
Ze moeten bij Spyker het duo Albers (om de NLse investeerders definitief te overtuigen) en Marco Andretti (om de naam krijgt men wereldaandacht en om 's mans nationaliteit het gewenste afzetgebied) nemen.
pi_41290806
In de wandelgangen wordt een Lewis Hamilton ook genoemd als mogelijke 2e rijder. Misschien dus Mercedes motoren?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:57:48 #15
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41290852
Ho Pin-Tung zou dan de ideale test coureur zijn, gezien zn link met china en nederland
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41291007
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:57 schreef rubbereend het volgende:
Ho Pin-Tung zou dan de ideale test coureur zijn, gezien zn link met china en nederland
Zijn de chinezen kapitaalkrachtig genoeg om een Spyker aan te schaffen? Daarentegen hoeven het er maar een paar chinezen te zijn, en er zijn er genoeg van.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:04:17 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41291080
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:56 schreef kriele het volgende:
In de wandelgangen wordt een Lewis Hamilton ook genoemd als mogelijke 2e rijder. Misschien dus Mercedes motoren?
Paffett wordt ook genoemd, en das ook een McLaren protege.

Als we dan toch de link gaan leggen met Mercedes (en dus McLaren). Giedo v/d Garde
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41291114
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:40 schreef cptmarco het volgende:
http://www.spykerf1.com/ bestaat in ieder geval al....
en een handige jongen heeft http://www.spykerf1.nl geclaimed...
Maken ze er toch lekker www.f1spyker.nl van, of www.f1spyker.com
of f1-spyker, of spyker-f1

de tijd dat je domeinnamen kon wegkapen en voor grof geld verkopen zijn allang voorbij.

Als ze naar de rechter stappen krijgen ze hem zo, aangezien diegene die hem geregistreerd heeft geen directe link heeft met f1spyker, en je bedrijf/website moet wel een link hebben met de naam zeg maar
M'n signature, wat doe je :{
  FOK!fossiel dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:16:17 #19
8443 cptmarco
it's captain...
pi_41291451
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:05 schreef Viper_74 het volgende:

[..]

Maken ze er toch lekker www.f1spyker.nl van, of www.f1spyker.com
of f1-spyker, of spyker-f1
dat hoeft niet, want Spyker heeft blijkbaar al een tijdje terug spykerf1.com geclaimed...
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:43:19 #20
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_41294727
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:16 schreef cptmarco het volgende:

[..]

dat hoeft niet, want Spyker heeft blijkbaar al een tijdje terug spykerf1.com geclaimed...
Ja dat lijkt me vrij logisch, voordat je zoiets bekend maakt zorg je er eeuwen geleden natuurlijk voor dat je dat geregeld hebt.

Al kan ik me een bedrijf herrineren dat toen d'r tijd vergeten was het domein aan te vragen oid, of te verlengen
M'n signature, wat doe je :{
pi_41354985
Ik weet niet meer precies in welk topic we niet wisten of er eerder een NL team is geweest, maar ik lees net dat het wel is.
BoHo in de jaren 70 was een nederlands team.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 31 augustus 2006 @ 10:47:49 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41354995
Was dit topic dacht ik.

BoHo???
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41355132
ik kan ook niets in de archieven vinden van Formula1.com
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_41355698
Bijna goed:

Name: Boro
The Ensign N175 was a Cosworth kit car designed by Dave Baldwin and funded by the Dutch alarm system company HB Bewaking. It was driven by Gijs van Lennep, Chris Amon and Roelof Wunderink in 1975 and began to show well in Mk2 form. When the team fell out with the sponsors the car remained in Dutch hands and so Ensign had to build a new car. The old car was renamed the Boro and was run from a base in Amsterdam by driver Larry Perkins.

The team did selected races in Europe, kicking off at the Spanish GP in May. The car was reliable but not fast and Perkins failed to qualify at Monaco. After the Swedish GP Boro disappeared until the Dutch GP in August. The team's last race was the Italian GP and then Perkins was offered a drive with Brabham, standing in for Carlos Reutemann who had joined Ferrari to replace the injured Niki Lauda.

aldus grandprix.com's encyclopedie
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')