Dat je er nu pas achter bent johquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:18 schreef Bolter het volgende:
Weten we ook gelijk waarom Albers iets heeft met die "middelmatige" chick
Olav zit er de laatste tijd wl vaker naast.....quote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:05 schreef TJDoornbos het volgende:
Torro Roso krijgt de Ferrari die nu bij RBR aanwezig is aldus Olav Mol toen ik hem in Hongarije sprak
Dat mag ik hopen....tis zijn werkquote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:10 schreef TJDoornbos het volgende:
zeg ook niet dat Olav altijd gelijk heeft maar bedoel dat hij beter geinformeerd is dan wij
Tja, daar heb je een punt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:23 schreef TJDoornbos het volgende:
Hij heb geld zat joh en bovendien kan die dan meer races rijden!
Allard Kalff?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:29 schreef TJDoornbos het volgende:
Das een goeie vraag ik zou zeggen een echte fan en als co-commentator een ex coureur!
Ohoh, de dweep is er weer, en Albers staat flink in de belangstelling in tegenstelling tot.. eeh.. Robbie Doorn-nogwat.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:06 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Dat je er nu pas achter bent joh![]()
Bron: http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=15109quote:Dennis :: Tijd om opnieuw na te denken over pitstops
Afgelopen zondag ‘verloor’ Michael Schumacher de race in de pitstraat nadat de safetycar de baan op moest en de Duitser direct achter Massa de pits in werd gestuurd. Schumacher moest bijna tien seconden wachten tot hij geholpen kon worden. Ron Dennis, teambaas van McLaren, gelooft dat het nu tijd is om opnieuw over pitstops na te denken.
Wees gerust, hij roept niet op tot verbanning van pitstops of het invoeren van nieuwe regels, maar denkt aan twee pitcrews die tegelijkertijd kunnen werken. Tegenover Autosport verklaarde de Brit: “Als Schumacher het kampioenschap verliest hoop ik niet dat het kwam door die eerste pitstop. Er zijn [immers] geen restricties in de regelgeving die twee tankplaatsen verhinderen, een voor elke rijder.”
Het grote probleem is dat er veel extra kosten aan verbonden zijn: “Ik heb er lang over gedacht om een dergelijk systeem bij McLaren te introduceren, maar er waren bij de evaluatie problemen met de kosten en de veel complexere organisatie tijdens de pitstops. Gezien de problemen in het verleden bij andere teams moeten we er nu misschien wel weer over gaan nadenken. De planning van de strategie vooraf en bij het maken van ‘last-minute’ aanpassingen tijdens de race wordt namelijk beperkt door een enkele stopplaats.”
Jan Lammers is al eens door RTL gepolstquote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Tja, daar heb je een punt.
Andere discussie: wie moet zijn opvolger worden?
En terecht, ben best voor twee pitcrews. Kijk, iedereen gaat over de zeik op het moment dat zgn. teamorders worden gebruikt. Het zou een strijd tussen coureurs moeten zijn, maar toch ben je afhankelijk van het team. En de strategie. Er zal altijd iemand de "wat minder optimale" strategie moeten hebben. In theorie dan. Ik heb een paar mensen het een fout horen noemen dat Massa eerst werd geholpen, wat als Massa Schumi op de baan voorbij had gelaten? Dan waren het teamorders en zou het oneerlijk geweest zijnquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Bron: http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=15109
Die heeft weleens co-commentator gespeeld toch?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Jan Lammers is al eens door RTL gepolst
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:06 schreef Bolter het volgende:
[..]
Die heeft weleens co-commentator gespeeld toch?
Ik vind het echt niet nodig, en het maakt het ook spannender, volgende keer kan het andersom zijn, Schumacher heeft zijn race niet alleen door die pitsstop verloren, doordat ze hem teveel brandstof gaven vergde hij teveel van z'n banden om tempo te houden wat dus niet meer ging door de blaarvorming met ook als gevolg zijn uitglijer in bocht 8 waardoor hij zo'n 8 seconden verloor. Ik moet helaas Niki Lauda gelijk geven dat Schumacher teveel fouten maakt dit seizoen om kampioen te worden. (bron; www.f1racing.nl)quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:05 schreef Bolter het volgende:
[..]
En terecht, ben best voor twee pitcrews. Kijk, iedereen gaat over de zeik op het moment dat zgn. teamorders worden gebruikt. Het zou een strijd tussen coureurs moeten zijn, maar toch ben je afhankelijk van het team. En de strategie. Er zal altijd iemand de "wat minder optimale" strategie moeten hebben. In theorie dan. Ik heb een paar mensen het een fout horen noemen dat Massa eerst werd geholpen, wat als Massa Schumi op de baan voorbij had gelaten? Dan waren het teamorders en zou het oneerlijk geweest zijn![]()
quote:Lauda: "Schumacher faalt onder druk"
30 augustus 2006
Voormalig wereldkampioen Niki Lauda heeft wederom flink uitgehaald naar Michael Schumacher. De Oostenrijker vindt dat de Duitser nog steeds teveel fouten maakt en dat hij maar beter kan stoppen, als hij door blijft gaan met het maken van deze fouten.
"Michael maakt veel fouten en raakt uit vorm", zei Lauda in een interview met F1Racing.nl. "Boedapest was een indicatie en Istanbul was een bevestiging dat Michael fouten maakt als hij onder druk komt te staan. Alonso is veel koeler in dit soort situaties. Het kampioenschap is nog onbeslist, maar Alonso is duidelijk in het voordeel. Als Schumacher straks niet op Monza, het thuiscircuit van Ferrari, kan winnen, waar dan nog wel?"
"Michael heeft betere banden, een betere auto en veel meer ervaring dan Alonso, maar hij weet daarvan maar niet te profiteren. Mocht Michael nog geen beslissing hebben genomen over zijn toekomst en in Monza pas een besluit nemen, dan vermoed ik dat hij gaat stoppen. Na weekenden als in Hongarije en Turkije, zou ik zeker stoppen als ik hem was", zo luidt het advies van Lauda
BRONquote:,,Red Bull mijn enige kans om in F1 te blijven’’
Doornbos: ’DTM, Champ Car of testen’
30-8 - Vanaf volgend seizoen zijn de vrijdagtesters niet langer toegestaan. Robert Doornbos hoopt desondanks bij Red Bull Racing te kunnen blijven. ,,Dat lijkt mijn enige kans om in de Formule 1 te blijven. Champ Cars en DTM zijn toch echt plan B en C.”
Dat zegt hij in FORMULE 1 RaceReport nummer 14, die per heden overal verkrijgbaar is. Het is voor het eerst dat Doornbos de DTM noemt als alternatief voor volgend jaar. Champ Cars lijken waarschijnlijker. Mogelijk met steun van Red Bull. Zijn persoonlijke sponsor Harry Muermans voert ook gesprekken met Paul Stoddart over een eigen Champ Car-team.
Het hardnekkige gerucht gaat dat hij de laatste drie Grand Prix’ de plaats van Christian Klien inneemt. Maar volgens manager Marco Zecchi is dat niet juist. ,,Zoals het er nu naar uit ziet gebeurt dat niet. Natuurlijk word ik elke dag wakker in de hoop dat Red Bull me belt met die mededeling.”
,,Want die mogelijkheid is er wel”, vervolgt hij. ,,In het contract staat dat Robert klaar moet staan voor eventuele invalbeurten. En wie weet wat er nog allemaal gebeurt? Wat dat betreft is de Formule 1 net zo veranderlijk als het weer. Dus misschien dat de zaken er in Monza heel anders voor staan.”
Over volgend jaar is Zecchi snel uitgepraat. ,,We zijn in onderhandeling, maar de situatie is niet veranderd ten opzichte van Hongarije.”
Vraag me af of ze dan nog op zoek gaan naar personeelquote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:46 schreef Spooky4u het volgende:
En hoogstwaarschijnlijk een Nederlands team.
Als ik vooraf had moeten zeggen of het dat waard is.
RD ruilen tegen een NL team dan : Hell Yeah!
ik weet dat het natuurlijk een hele kromme gedachtegang is
heb je genoeg rode inkt?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Vraag me af of ze dan nog op zoek gaan naar personeel![]()
* zou best de boekhouder van Spyker F1 willen worden
Dat koop je dan toch gewoon (wel via internet, dat scheelt weer)quote:
als ze nog webmaster zoekenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Vraag me af of ze dan nog op zoek gaan naar personeel![]()
* zou best de boekhouder van Spyker F1 willen worden
Spyker denk ik nietquote:
Jongens, ga solliciteren en regel voor mij dan vrijkaarten!quote:
Wat had jij voor professie dan? Misschien kunnen ze jou ook wel gebruiiken?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:49 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Jongens, ga solliciteren en regel voor mij dan vrijkaarten!
Albers laat zich weer zien door sneller te zijn dan de RBR!quote:Monza - Italië 30 augustus 2006
Pos. Rijder Team Banden Tijd Ronden
1 N. Rosberg Williams 01:22.038 72
2 R. Kubica BMW 01:22.225 78
3 G. Fisichella Renault 01:22.247 108
4 F. Massa Ferrari 01:22.270 74
5 F. Alonso Renault 01:22.304 87
6 N. Heidfeld BMW 01:22.625 74
7 M. Schumacher Ferrari 01:22.666 60
8 J. Button Honda 01:22.674 103
9 R. Barrichello Honda 01:22.957 74
10 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 01:23.304 51
11 J. Trulli Toyota 01:23.467 35
12 R. Zonta Toyota 01:23.539 48
13 S. Speed Scuderia Toro Rosso 01:23.601 47
14 C. Klien Red Bull 01:23.795 51
15 P. de la Rosa McLaren 01:23.888 71
16 G. Paffett McLaren 01:23.921 38
17 M. Webber Williams 01:24.112 104
18 C. Albers Midland F1 01:24.878 68
19 D. Coulthard Red Bull 01:25.074 89
20 S. Yamamoto Super Aguri 01:25.623 65
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Spyker denk ik niet
Ik misschien wel (heb het domein f1freaks.nl geclaimed, nu nog een site fixxen)
Met deze bron veeg ik mn reet af, RD praat nauwelijks met hun en toch weten ze te melden wat hij gaat doen, erg knap!quote:
Print!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 08:36 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Met deze bron veeg ik mn reet af, RD praat nauwelijks met hun en toch weten ze te melden wat hij gaat doen, erg knap!
Ik denk dat RD en verstandig aan doet met zoveel mogelijk mensen te praten momenteel. Anders heb je kans dat hij helemaal uit de picture raaktquote:Op donderdag 31 augustus 2006 08:36 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Met deze bron veeg ik mn reet af, RD praat nauwelijks met hun en toch weten ze te melden wat hij gaat doen, erg knap!
Dan plaats je maar een fotoquote:Op donderdag 31 augustus 2006 08:44 schreef TJDoornbos het volgende:
mijn adres? je denkt werkelijk dat ik dat op Fok! ga noemen........hek straks Maikulll op bezoek!
Een testcontract bij RBR?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 08:59 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik zeg niet dat jij mij moet geloven, zeg alleen wat ik gehoord heb in Middelburg en Hongarije!!
RD hoeft alleen nog te krabbelen onder dat RBRcontract maar praat nog met andere F1teams.
Eigenlijk niet nee......quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:02 schreef TJDoornbos het volgende:
hallow denk je dat ik getrouwd ben ofzo.....
Maar CA rijdt F1 volgend seizoen en van RD moeten we dat (helaas) nog maar afwachten.......quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:09 schreef TJDoornbos het volgende:
Bedankt voor je bijdehandte bijdrage Spooky, k zou is bij de fanclub een ledenlijst vragen en die naast die van CA leggenDenk dat RD wint, op de fandag waren er ruim meer dan op CA zn fandag!
Die in mijn ogen nog deels terecht waren.......quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:16 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat kan ik niet ontkennen maar toch heeft CA vorig jaar bij veel racefans kwaad bloed gezet door diverse tirades!
Eigenlijk kan ik me hier bij aansluiten....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:18 schreef Spooky4u het volgende:
Kzou het niet weten, ben niet op beide fandagen geweest.
En je moet me niet verkeerd begrijpen, ik hoop dat RD het ook allemaal gaat redden, ik ben te hollands om het niet te hopen, maar ik heb echt veel meer met Chris dat RD
Waarschijnlijk voornamelijk omdat je verlieft bent op RD. Echt, 21 jaar, je bent veelste oud om je met dit soort dweeperige onzin bezig te houden. Kijk, een beetje fan zijn is niets mis mee maar dit neemt wel hele trieste vormen aan.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:16 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat kan ik niet ontkennen maar toch heeft CA vorig jaar bij veel racefans kwaad bloed gezet door diverse tirades!
Leg uit, want ben me van geen kwaad bewust!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:26 schreef Bolter het volgende:
[..]
Waarschijnlijk voornamelijk omdat je verlieft bent op RD. Echt, 21 jaar, je bent veelste oud om je met dit soort dweeperige onzin bezig te houden. Kijk, een beetje fan zijn is niets mis mee maar dit neemt wel hele trieste vormen aan.
Jouw fangedrag doet mij meer denken aan de "Ajax-Feijenoord" verhoudingen, alhoewel op iets hoger niveau gevoerd, maar ontzettend van "ik ben voor die!, dus die ander kan in mijn ogen niets goed doen". Overal wordt RD bij betrokkken. En dit begint mij, en misschien andere mensen, lichtelijk te irriteren. RD is nu in de positie dat hij voor het F1-circus een ongeloofelijke kleine rol speelt, dus dat hij hier zoveel genoemt wordt is niet echt nodig.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:29 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Leg uit, want ben me van geen kwaad bewust!
PR is niet het fenomeen "ik wil iedereen graag te vriend houden, dus zal ik de vrolijke clown van de paddock spelen" hoor.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:28 schreef TJDoornbos het volgende:
Chris heeft wel talent dat ontken ik niet, maar zie het vele male meer in RD zeker ook omdat in F1 pr een grote rol speelt, en RD daar beter in is. Maar tis voor ons landje wel te hopen dat ze beide in de F1 blijven, dat Spijker F1 er komt en dat Giedo die test bij Mercedes niet vern**kt zoals die de masters wel vern**kte!
Tirades terecht? ligt eraan welke.....die tegen Madelon (zus van RD) was dat zeker niet, het was een algemene Minardi truck en daar mocht ze zijn, hoeft CA niet gelijk te gaan bekken.
Dat is juist de PR naar de fans toe, naar het bedrijfsleven werkt dat vaal averechts (tenzij het bedrijf die instelling heeft).quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:40 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
PR is niet het fenomeen "ik wil iedereen graag te vriend houden, dus zal ik de vrolijke clown van de paddock spelen" hoor.
PR matig is CA vele malen sterker, heeft vele sponsors achter zich staan die hun bedrijf allemaal graag geindentifiveert zien met CA.
Dat hij zegt wat hij denkt, positief of negatief, maar hem vele malen geloofwaardiger.
Jos is wel erg duidelijk in de telegraaf!quote:Vandaag staat Jos Verstappen zijn eerste column in De Telegraaf waarin hij meteen goed los gaat. De Nederlander heeft het niet alleen over zijn sport de A1Grand Prix maar laat ook zijn licht schijnen over de Formule 1.
Zo laat Jos Verstappen zijn eerste colum weten het ontzettend moedig te vinden dat mensen het initiatief nemen om een Nederlands Formule 1 team op te zetten, maar hij trekt ook zijn twijfels erbij. “Het zou uniek en positief voor de Nederlandse autosport zijn, maar ik heb ook mijn bedenkingen. Als het team volgend jaar weer achteraan rijdt, is dat weer negatief nieuws. Ik vind het van die mensen moedig, maar ik zeg ook: als zij veel geld willen kwijtraken, dan moeten zij ’t doen,” aldus Verstappen in de krant van Wakker Nederland.
“Er moeten wel mondjes van 200 gezinnen worden gevoed en om in de Formule 1 enigszins mee te willen komen dien je veel gebruik van de windtunnel te maken. Ook dat kost veel geld. Het is niet zo simpel. Daarnaast vraag ik me af wie dat vanuit Nederland zou moeten regelen. Of zij moeten over zo veel geld beschikken dat zij goede, nieuwe mensen kunnen aantrekken”
Verstappen hoopt dat Albers niet bij het team komt te rijden. Hij verdient een beter team. “Ik heb niet alle grands prix gezien, maar volgens mij doet hij het goed.” Verstappen weet wat het is om in een team te rijden waarbij je van te voren weet dat je zonder al te veel geluk geen punten gaat behalen. Hij vindt dan ook dat Albers een plekje bij een topteam verdient. Helaas lijkt dat er niet echt in te gaan zitten aangezien de plaatsen bij deze teams allemaal al verzegd zijn.
Of Jos heeft naar De laatste GP's gekeken....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:10 schreef Spooky4u het volgende:
Sta ervan te kijken dat Jos zo positief is over CA!![]()
Nu heeft Jos nooit zijn mening onder stoelen of banken gestoken, maar ik begreep dat andere coureurs hem eigenlijk helemaal niet boeide.
Zouden ze een goed gesprek hebben gehad in Rotterdam ofzo?
Bron: F1racing.nlquote:Albers kent moeizame testdag in Monza
31 augustus 2006 / Uitslagen / Foto's
Midland-rijder Christijan Albers heeft naar eigen zeggen een moeizame testdag achter de rug. De Nederlander nam woensdag het stuur over van Giorgio Mondini. Albers, die problemen had met zijn stoeltje, reed 73 ronden over het circuit van Monza.
Albers liet weten: "Het was een wat moeizame dag. Ik had meerdere malen problemen met mijn stoeltje. Dat vertraagde ons programma iets en beperkte het aantal ronden dat ik kon rijden. We hebben voornamelijk aan de set-up van de auto gewerkt, ter voorbereiding op de Grand Prix van Italië. Daarnaast probeerden we met Bridgestone een aantal verschillende typen banden."
Hoofdingenieur Dominic Harlow: "Volgens mij was het een redelijk geslaagde testdag. We waren woensdag zes tienden sneller dan dinsdag en ik weet zeker dat we donderdag nog sneller zullen zijn." Albers liet een tijd noteren van 1.24.878. Mondini bracht een dag eerder 1.25.525 op de klokken. Vandaag (donderdag) test de Portugese rijder Tiago Monteiro verder voor Midland.
Vorig jaar ging Albers in mijn ogen inderdaad niet helemaal lekker om met de media. Ik moet zeggen dat hij het dit seizoen een heel stuk beter doet. Wat ik ook wel positief vind aan Albers is dat hij ook advertenties plaatst om sponsors te werven. Je ziet aan alles dat die jongen er zoveel mogelijk uit probeert te halen. Dat kan ik toch wel in hem waarderen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Die in mijn ogen nog deels terecht waren.......
Natuurlijk is de manier waarop CA omging met de media niet zoals je mag verwachten, dit doet echter niets af aan zijn talent en kwaliteiten. En daarom ben je fan van iemand, om wat hij presteert en niet om hoe hij zich presenteert.
Zal hem crossposten dan....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:42 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Vorig jaar ging Albers in mijn ogen inderdaad niet helemaal lekker om met de media. Ik moet zeggen dat hij het dit seizoen een heel stuk beter doet. Wat ik ook wel positief vind aan Albers is dat hij ook advertenties plaatst om sponsors te werven. Je ziet aan alles dat die jongen er zoveel mogelijk uit probeert te halen. Dat kan ik toch wel in hem waarderen.
Volgens mij hoort deze discussie eerder thuis in het Albers-topic.
Dankquote:
Bronquote:Nog enige onduidelijkheid rond kalender 2007
De Formule 1-kalender voor 2007, die dinsdag door de FIA is vrijgegeven, roept meer vraagtekens op dan dat er antwoord wordt gegeven op prangende vragen. Zo zijn er enkele onverklaarbare gaten op de kalender en is het nog onduidelijk welk circuit de Grand Prix van Duitsland zal organiseren.
Opvallend mag de afwezigheid van de Grand Prix van San Marino worden genoemd. Organisatoren hebben dit seizoen meermaals laten weten overtuigd te zijn van hun plek en ook de verbouwingen die het circuit zal ondergaan werden gezien als een investering in de toekomst van de Grand Prix. Het Portugese Estoril kwam in 1996/’97 overigens tegemoet aan een soortgelijke wens van Bernie Ecclestone, zonder dat de race het seizoen daarop op de kalender was te vinden.
Het is mogelijk dat Ecclestone via deze weg de druk op de organisatoren in Imola wil opvoeren. In het verleden werden vaak races onder voorbehoud op de concept-kalender geplaatst. Dit voorbehoud werd dan veroorzaakt door gesteggel met contracten of renovaties van de desbetreffende circuits. Gezien het feit dat er vier weken is ingeruimd tussen de races in Bahrein en Spanje is er genoeg ruimte om de tweede race in Italië alsnog doorgang te laten vinden. Bijvoorbeeld op 29 april.
Zoals altijd begint de Formule 1 het seizoen buiten Europa, met de zogeheten flyaway races. Dat zijn ook dit keer Australië (18 maart), Maleisië (8 april) en Bahrein (15 april). Melbourne krijgt de seizoensopener terug, dit seizoen werd de race nog verzet vanwege de Commonwealth Games die tegelijkertijd in dezelfde stad werden georganiseerd.
Opmerkelijk aan deze data is de pauze van drie weken na de Grand Prix van Australië. Logistiek gezien vooral, want de teams zijn dan ver van huis of ze moeten er voor kiezen om een extra intercontinentale vlucht te maken. Tenzij de ’Grand Prix van de Pacific’ op Suzuka, dat de Japanse Grand is kwijtgeraakt aan Toyota’s paradepaardje Mount Fuji, nog wordt ingepland op de kalender. Bronnen hebben ITV gemeld dat circuiteigenaar Honda hier best wat dollars voor neer wil tellen. En ook dat scenario zou Ecclestone niet slecht uitkomen...
De vraag is alleen of de teams dit op prijs stellen aangezien de renstallen in dat geval vijf weken lang van huis zijn. Er is nog een andere mogelijkheid: de Grand Prix van Australië valt samen met de mondiale zwemkampioenschappen in Melbourne. Vrees voor tegenvallende bezoekersaantallen bij de Grand Prix heeft men niet. Door de race toch een week naar voren te schuiven en het weekend daarop te linken aan een tweede Japanse Grand Prix in Suzuka is niet alleen het gat van een maand opgevuld, maar hebben de teams ook de mogelijkheid om tussen de tweede (in dat geval: Japan) en derde race (Maleisië) even terug te gaan naar Europa.
Enige kanttekening is dat het niet zeker is of de Duits georiënteerde teams hiermee instemmen. Juist Duitsland is haar tweede race, verreden onder de noemer Grand Prix van Europa, kwijtgeraakt. Dat is echter grotendeels te wijten aan de financiële problemen bij de promotors van beide Duitse Grand Prix’. Tevens is het nog onduidelijk op welk circuit de Grand Prix van Duitsland in 2007 wordt verreden. Waarschijnlijk op de Nürburgring, maar de berichten hierover zijn behoorlijk tegenstrijdig. Op de door de FIA uitgegeven kalender werden geen circuits genoemd, dus dat geeft ook geen uitsluitsel.
Hij reed zelf jaren kansloos achteraan rond, dat was positief zeker?quote:Als het team volgend jaar weer achteraan rijdt, is dat weer negatief nieuws.
In de Tyrrell reed hij anders ook aardig kansloos achteraan. Bovendien werd hij vaak verslagen door zijn teamgenoot dat jaar, Mika Salo...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:56 schreef Spooky4u het volgende:
Jos heeft maar 1 jaar kansloos achteraan gereden en dat was bij Minardi. Alle andere keren heb ik hem toch leuke dingen zien doen.
Als Spyker acheraan rijdt zal dat ook aan de wagen liggen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:23 schreef TJDoornbos het volgende:
Jos deed het in 97 en 2003 slecht maar lag meer aan de wagen dan aan hem (en met het beperkte budget kon hij die wagen amper sneller maken) 2000 deed hij het erg goed in mijn ogen ondanks dat Arrows ook geen groots team was
Weet ik, maargoed dan is het dus aan de bewindsvoerders om er meer geld in te steken en betere mensen aan te stellen en aan de coureurs om hem tot het uiterste door te ontwikkelen!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:29 schreef ixio het volgende:
[..]
Als Spyker acheraan rijdt zal dat ook aan de wagen liggen.
Dat zal Midland ook. Ik denk dat je een " nieuw" team nooit in het eerste seizoen mag beoordelen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:29 schreef ixio het volgende:
[..]
Als Spyker acheraan rijdt zal dat ook aan de wagen liggen.
Vind het ook al jaren raar.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:36 schreef sanger het volgende:
Dat is al jaren zo Atreidez
quote:
Vergeet de supporters niet met een weekend kaart.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:50 schreef Atreidez het volgende:
Betekent ws. ook dat er op de vrijdagen door de racecoureurs amper wordt gereden... Ze hebben immers allemaal een up-to-date setup en data van banden slijtage enz. En ondertussen klaagt de organisatie dat er zo weinig gebeurt op de baan
Zolang die motorenregel bestaat zul je CA weinig op de baan meer zien ben ik bang....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:53 schreef 4-elements het volgende:
Ze moeten gewoon die motorenregel afschaffen. Dat is de reden dat er tegenwoordig zo weinig gereden wordt door de racecoureurs. Allemaal bang om de motor te veel te belasten. En inderdaad, het testen op circuits waar ook geracet wordt helpt ook niet om het aantal wagens op de baan te vermeerderen...
Er zit vast een andere reden achter dan ze geven. Misschien komt het omdat ze bang zijn dat geen enkele motor het 2 raceafstanden gaat volhoudenquote:Honda wil volgende week al met 2007-motor aan de start
Honda heeft deze week bekendgemaakt dat het volgende week al aan de start wil verschijnen met het motortype dat het gehele seizoen 2007 gebruikt zal gaan worden. Vanaf 1 oktober 2006 geldt namelijk de bevriezing van het motorreglement, dat op enkele uitzonderingen na stelt dat de ontwikkelingen van de motoren aan banden worden gelegd.
Alle teams moeten daartoe tijdens de Chinese Grand Prix op die datum een motor inleveren bij de FIA die geldt als het motortype waarmee het gehele jaar 2007 gereden moet worden. Een voorwaarde is echter dat de bewuste motor twee volledige raceweekeindes mee moet gaan. Mocht een team dat niet kunnen bewerkstelligen, dan mag ook tijdens de GP van Japan of de race in Brazilië een krachtbron overhandigd worden. Mocht ook dat niet werken, dan wordt met terugwerkende kracht de laatste motor gehomologeerd die de afstand heeft weten te volbrengen.
Het Honda Formule 1-team heeft het nu echter over een andere boeg gegooid: toen bekend werd dat de invoering van de motorbevriezing al in oktober 2006 ingaat heeft de leiding van de renstal besloten de motor snel door te ontwikkelen en de definitieve versie al in Monza te laten debuteren tijdens de race.
"De reden daarvoor is dat we in Turkije onze cyclus van twee races beëindigd hebben en in Monza daarom met een nieuwe beginnen", stelt technisch directeur Shuhei Nakamoto tegen autosport.com. "We hebben sinds de race in Hongarije een hele hoop discussie gehad rond onze planning en dit is een resultaat van die discussies."
Het team heeft de 2007-motor gisteren voor het eerst laten rijden tijdens de testsessies in Monza. Het Italiaanse circuit lijkt bij uitstek geschikt voor het debuut van een motor omdat het motorblok door de constant hoge snelheden veel te verduren krijgt. Rubens Barrichello ondervond tijdens zijn eerste grand-prixafstand echter geen problemen met zijn motor.
Het is niet bekend of andere renstallen ook versneld hun motor ontwikkeld hebben en deze binnenkort zullen laten debuteren. Voor teams als Renault en Ferrari lijkt de situatie te kostbaar om de wereldtitel op het spel te zetten. Daar deze renstallen over een betrouwbare krachtbron beschikken lijkt de noodzaak tot versnelde homologatie echter ook minder aanwezig. Toyota zou daarentegen als onbetrouwbaarste motor van de paddock wellicht graag meer tijd gehad hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |