Of Jos heeft naar De laatste GP's gekeken....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:10 schreef Spooky4u het volgende:
Sta ervan te kijken dat Jos zo positief is over CA!![]()
Nu heeft Jos nooit zijn mening onder stoelen of banken gestoken, maar ik begreep dat andere coureurs hem eigenlijk helemaal niet boeide.
Zouden ze een goed gesprek hebben gehad in Rotterdam ofzo?
Bron: F1racing.nlquote:Albers kent moeizame testdag in Monza
31 augustus 2006 / Uitslagen / Foto's
Midland-rijder Christijan Albers heeft naar eigen zeggen een moeizame testdag achter de rug. De Nederlander nam woensdag het stuur over van Giorgio Mondini. Albers, die problemen had met zijn stoeltje, reed 73 ronden over het circuit van Monza.
Albers liet weten: "Het was een wat moeizame dag. Ik had meerdere malen problemen met mijn stoeltje. Dat vertraagde ons programma iets en beperkte het aantal ronden dat ik kon rijden. We hebben voornamelijk aan de set-up van de auto gewerkt, ter voorbereiding op de Grand Prix van Italië. Daarnaast probeerden we met Bridgestone een aantal verschillende typen banden."
Hoofdingenieur Dominic Harlow: "Volgens mij was het een redelijk geslaagde testdag. We waren woensdag zes tienden sneller dan dinsdag en ik weet zeker dat we donderdag nog sneller zullen zijn." Albers liet een tijd noteren van 1.24.878. Mondini bracht een dag eerder 1.25.525 op de klokken. Vandaag (donderdag) test de Portugese rijder Tiago Monteiro verder voor Midland.
Vorig jaar ging Albers in mijn ogen inderdaad niet helemaal lekker om met de media. Ik moet zeggen dat hij het dit seizoen een heel stuk beter doet. Wat ik ook wel positief vind aan Albers is dat hij ook advertenties plaatst om sponsors te werven. Je ziet aan alles dat die jongen er zoveel mogelijk uit probeert te halen. Dat kan ik toch wel in hem waarderen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Die in mijn ogen nog deels terecht waren.......
Natuurlijk is de manier waarop CA omging met de media niet zoals je mag verwachten, dit doet echter niets af aan zijn talent en kwaliteiten. En daarom ben je fan van iemand, om wat hij presteert en niet om hoe hij zich presenteert.
Zal hem crossposten dan....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:42 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Vorig jaar ging Albers in mijn ogen inderdaad niet helemaal lekker om met de media. Ik moet zeggen dat hij het dit seizoen een heel stuk beter doet. Wat ik ook wel positief vind aan Albers is dat hij ook advertenties plaatst om sponsors te werven. Je ziet aan alles dat die jongen er zoveel mogelijk uit probeert te halen. Dat kan ik toch wel in hem waarderen.
Volgens mij hoort deze discussie eerder thuis in het Albers-topic.
Dankquote:
Bronquote:Nog enige onduidelijkheid rond kalender 2007
De Formule 1-kalender voor 2007, die dinsdag door de FIA is vrijgegeven, roept meer vraagtekens op dan dat er antwoord wordt gegeven op prangende vragen. Zo zijn er enkele onverklaarbare gaten op de kalender en is het nog onduidelijk welk circuit de Grand Prix van Duitsland zal organiseren.
Opvallend mag de afwezigheid van de Grand Prix van San Marino worden genoemd. Organisatoren hebben dit seizoen meermaals laten weten overtuigd te zijn van hun plek en ook de verbouwingen die het circuit zal ondergaan werden gezien als een investering in de toekomst van de Grand Prix. Het Portugese Estoril kwam in 1996/’97 overigens tegemoet aan een soortgelijke wens van Bernie Ecclestone, zonder dat de race het seizoen daarop op de kalender was te vinden.
Het is mogelijk dat Ecclestone via deze weg de druk op de organisatoren in Imola wil opvoeren. In het verleden werden vaak races onder voorbehoud op de concept-kalender geplaatst. Dit voorbehoud werd dan veroorzaakt door gesteggel met contracten of renovaties van de desbetreffende circuits. Gezien het feit dat er vier weken is ingeruimd tussen de races in Bahrein en Spanje is er genoeg ruimte om de tweede race in Italië alsnog doorgang te laten vinden. Bijvoorbeeld op 29 april.
Zoals altijd begint de Formule 1 het seizoen buiten Europa, met de zogeheten flyaway races. Dat zijn ook dit keer Australië (18 maart), Maleisië (8 april) en Bahrein (15 april). Melbourne krijgt de seizoensopener terug, dit seizoen werd de race nog verzet vanwege de Commonwealth Games die tegelijkertijd in dezelfde stad werden georganiseerd.
Opmerkelijk aan deze data is de pauze van drie weken na de Grand Prix van Australië. Logistiek gezien vooral, want de teams zijn dan ver van huis of ze moeten er voor kiezen om een extra intercontinentale vlucht te maken. Tenzij de ’Grand Prix van de Pacific’ op Suzuka, dat de Japanse Grand is kwijtgeraakt aan Toyota’s paradepaardje Mount Fuji, nog wordt ingepland op de kalender. Bronnen hebben ITV gemeld dat circuiteigenaar Honda hier best wat dollars voor neer wil tellen. En ook dat scenario zou Ecclestone niet slecht uitkomen...
De vraag is alleen of de teams dit op prijs stellen aangezien de renstallen in dat geval vijf weken lang van huis zijn. Er is nog een andere mogelijkheid: de Grand Prix van Australië valt samen met de mondiale zwemkampioenschappen in Melbourne. Vrees voor tegenvallende bezoekersaantallen bij de Grand Prix heeft men niet. Door de race toch een week naar voren te schuiven en het weekend daarop te linken aan een tweede Japanse Grand Prix in Suzuka is niet alleen het gat van een maand opgevuld, maar hebben de teams ook de mogelijkheid om tussen de tweede (in dat geval: Japan) en derde race (Maleisië) even terug te gaan naar Europa.
Enige kanttekening is dat het niet zeker is of de Duits georiënteerde teams hiermee instemmen. Juist Duitsland is haar tweede race, verreden onder de noemer Grand Prix van Europa, kwijtgeraakt. Dat is echter grotendeels te wijten aan de financiële problemen bij de promotors van beide Duitse Grand Prix’. Tevens is het nog onduidelijk op welk circuit de Grand Prix van Duitsland in 2007 wordt verreden. Waarschijnlijk op de Nürburgring, maar de berichten hierover zijn behoorlijk tegenstrijdig. Op de door de FIA uitgegeven kalender werden geen circuits genoemd, dus dat geeft ook geen uitsluitsel.
Hij reed zelf jaren kansloos achteraan rond, dat was positief zeker?quote:Als het team volgend jaar weer achteraan rijdt, is dat weer negatief nieuws.
In de Tyrrell reed hij anders ook aardig kansloos achteraan. Bovendien werd hij vaak verslagen door zijn teamgenoot dat jaar, Mika Salo...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:56 schreef Spooky4u het volgende:
Jos heeft maar 1 jaar kansloos achteraan gereden en dat was bij Minardi. Alle andere keren heb ik hem toch leuke dingen zien doen.
Als Spyker acheraan rijdt zal dat ook aan de wagen liggen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:23 schreef TJDoornbos het volgende:
Jos deed het in 97 en 2003 slecht maar lag meer aan de wagen dan aan hem (en met het beperkte budget kon hij die wagen amper sneller maken) 2000 deed hij het erg goed in mijn ogen ondanks dat Arrows ook geen groots team was
Weet ik, maargoed dan is het dus aan de bewindsvoerders om er meer geld in te steken en betere mensen aan te stellen en aan de coureurs om hem tot het uiterste door te ontwikkelen!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:29 schreef ixio het volgende:
[..]
Als Spyker acheraan rijdt zal dat ook aan de wagen liggen.
Dat zal Midland ook. Ik denk dat je een " nieuw" team nooit in het eerste seizoen mag beoordelen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:29 schreef ixio het volgende:
[..]
Als Spyker acheraan rijdt zal dat ook aan de wagen liggen.
Vind het ook al jaren raar.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:36 schreef sanger het volgende:
Dat is al jaren zo Atreidez
quote:
Vergeet de supporters niet met een weekend kaart.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:50 schreef Atreidez het volgende:
Betekent ws. ook dat er op de vrijdagen door de racecoureurs amper wordt gereden... Ze hebben immers allemaal een up-to-date setup en data van banden slijtage enz. En ondertussen klaagt de organisatie dat er zo weinig gebeurt op de baan
Zolang die motorenregel bestaat zul je CA weinig op de baan meer zien ben ik bang....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:53 schreef 4-elements het volgende:
Ze moeten gewoon die motorenregel afschaffen. Dat is de reden dat er tegenwoordig zo weinig gereden wordt door de racecoureurs. Allemaal bang om de motor te veel te belasten. En inderdaad, het testen op circuits waar ook geracet wordt helpt ook niet om het aantal wagens op de baan te vermeerderen...
Er zit vast een andere reden achter dan ze geven. Misschien komt het omdat ze bang zijn dat geen enkele motor het 2 raceafstanden gaat volhoudenquote:Honda wil volgende week al met 2007-motor aan de start
Honda heeft deze week bekendgemaakt dat het volgende week al aan de start wil verschijnen met het motortype dat het gehele seizoen 2007 gebruikt zal gaan worden. Vanaf 1 oktober 2006 geldt namelijk de bevriezing van het motorreglement, dat op enkele uitzonderingen na stelt dat de ontwikkelingen van de motoren aan banden worden gelegd.
Alle teams moeten daartoe tijdens de Chinese Grand Prix op die datum een motor inleveren bij de FIA die geldt als het motortype waarmee het gehele jaar 2007 gereden moet worden. Een voorwaarde is echter dat de bewuste motor twee volledige raceweekeindes mee moet gaan. Mocht een team dat niet kunnen bewerkstelligen, dan mag ook tijdens de GP van Japan of de race in Brazilië een krachtbron overhandigd worden. Mocht ook dat niet werken, dan wordt met terugwerkende kracht de laatste motor gehomologeerd die de afstand heeft weten te volbrengen.
Het Honda Formule 1-team heeft het nu echter over een andere boeg gegooid: toen bekend werd dat de invoering van de motorbevriezing al in oktober 2006 ingaat heeft de leiding van de renstal besloten de motor snel door te ontwikkelen en de definitieve versie al in Monza te laten debuteren tijdens de race.
"De reden daarvoor is dat we in Turkije onze cyclus van twee races beëindigd hebben en in Monza daarom met een nieuwe beginnen", stelt technisch directeur Shuhei Nakamoto tegen autosport.com. "We hebben sinds de race in Hongarije een hele hoop discussie gehad rond onze planning en dit is een resultaat van die discussies."
Het team heeft de 2007-motor gisteren voor het eerst laten rijden tijdens de testsessies in Monza. Het Italiaanse circuit lijkt bij uitstek geschikt voor het debuut van een motor omdat het motorblok door de constant hoge snelheden veel te verduren krijgt. Rubens Barrichello ondervond tijdens zijn eerste grand-prixafstand echter geen problemen met zijn motor.
Het is niet bekend of andere renstallen ook versneld hun motor ontwikkeld hebben en deze binnenkort zullen laten debuteren. Voor teams als Renault en Ferrari lijkt de situatie te kostbaar om de wereldtitel op het spel te zetten. Daar deze renstallen over een betrouwbare krachtbron beschikken lijkt de noodzaak tot versnelde homologatie echter ook minder aanwezig. Toyota zou daarentegen als onbetrouwbaarste motor van de paddock wellicht graag meer tijd gehad hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |