Gezellig samen met Doornbosquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:43 schreef TJDoornbos het volgende:
laat hem maar lekker een fiets kopen en gaan fietsen!
Van BBC's 'Quotes of the week'quote:"It makes it more pleasant to look at you in your thin t-shirt."
David Coulthard responds to ITV reporter Louise Goodman's question on how the cold weather was affecting him after qualifying for the Hungarian GP. Louise answered: "We'll discuss that off air!" (Dave Baird, Belgium).
Die flitser loopt een dag achter.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:51 schreef SupaMario het volgende:
twee foto's van zijn site:
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron : http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=127336quote:Jacques Villeneuve considering career in music?
15 August 2006
Last weekend Jacques Villeneuve performed his new single at the International Balloon Festival of Saint-Jean-sur-Richelieu in Quebec - an event which attracts over 60,000 people. He took part in a duo with another Canadian star Garou to promote the forthcoming release of his acoustic rock album.
The former BMW driver now has his own page on website myspace.com - an acclaimed site in promoting new music talent. His latest single 'Accepterais-tu?' can be downloaded off iTunes, so you can decide for yourself whether a career move to music would be a good idea or not.
bronquote:MF1 Racing testte ondanks testverbod
Afgelopen week heeft het MF1 Racing team, ondanks dat er een testverbod van kracht is, toch getest. Op 9 augustus, drie dagen na de Grand Prix van Hongarije, verscheen het team op het Elvington Circuit in Yorkshire om een eendaagse aërodynamica test uit te voeren. Achter het stuur zat Adrian Sutil die eigenlijk niets anders deed dan een recht stuk op en neer rijden. In totaal legde Sutil 328 kilometer af. Dominic Harlow verklaarde het doel van de test.
“Het doel van deze test heeft niets met bepaalde ontwikkelingen van de auto te maken, althans niet direct. Het betrof een test om de windtunnel te kalibreren en om de werking te kunnen zien van enkele experimentele onderdelen die wij bij een windtunneltest op een schaalmodel hebben uitgevoerd”, aldus Harlow. Het enige doel van de test was om onze data te checken en deze te vergelijken met de vele berekeningen die het schaalmodel heeft opgeleverd”, legt Harlow uit.
“Dit biedt ons de mogelijkheid om enkele onderdelen te bekijken die we recent op onze auto’s hebben geplaatst, zoals de bekleding van de achterremmen. Nu kunnen we vaststellen of zij de krachten die we in de windtunnel hebben gemeten, kunnen doorstaan”. Dit is ook de reden waarom het team naar Elvington Circuit is gegaan en niet nar Silverstone. Elvington beschikt over een enorm lang recht stuk.
“Natuurlijk verzamelen we op zo’n dag veel data”, gaat Harlow verder. “De auto heeft ongeveer 45 minuten met een constante snelheid van 240 kilometer/uur gereden, waarbij we de belasting van de auto hebben gemeten. Dit gebeurt 100 keer per seconde. Met de uitbouw van ons windtunnelprogramma hier in de fabriek en het binnenkort vergroten van de schaalmodellen krijgen we zo meer referentiemateriaal om de aërodynamische werking van onze auto te leren begrijpen, met name op het circuit”.
Ze geven al aan dat het niet als test gebruikt wordt, maar meer is om de windtunnel te calibreren. Dat zal volgens de FIA wel niet onder testen vallen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 08:33 schreef Spooky4u het volgende:
Testen van onderdelen is in mijn ogen testen, maar er zal wel een regeltje voor zijn.
bronquote:Overname McLaren door Mercedes kwestie van dagen
Het lijkt de zomersensatie van dit jaar binnen de Formule 1 wereld. Mercedes schijnt vlak voor de koop van partner McLaren te staan. Na een jaren durend partnerschap lijkt de overname door Mercedes een kwestie van tijd te zijn. Nadat eerder BMW het Sauber team opkocht, schijnt men in Stuttgart dezelfde belangen als BMW na te streven. De Formule 1 dreigt steeds meer te ‘Verduitsen’. Als teamchef komt Norbert Haug, momenteel Motorsportchef bij Mercedes, in beeld. Ron Dennis wordt genoemd als opvolger van Bernie Ecclestone.
Over het bedrag dat met de overname is gemoeid, hult men zich in Stuttgart in stilzwijgen. Mercedes bezit reeds 40% aandelen in de McLaren Group, 30% van de aandelen is in handen van Ron Dennis, de overige 30% bezit Mansour Ojjhe. Geschat wordt dat, op basis van het feit dat Mercedes enkele jaren geleden ¤ 200 miljoen betaalde voor de aandelen, de verkoopprijs van McLaren rond de ¤ 300 miljoen zal liggen.
Een van de belangrijkste redenen voor de overname door Mercedes is het feit dat de fabrikant uit Stuttgart bij belangrijke onderhandelingen met de FIA zelf niet aanwezig kon zijn, maar vertegenwoordigd werd en wordt door de huidige teamchef Ron Dennis. Een tweede reden is dat McLaren voor de laatste keer in 1999 Wereldkampioen werd met Mika Häkkinen en dat men de laatste jaren niet meer als favoriet gold voor de felbegeerde titel. Door de overname zal dit moeten veranderen,
Bovendien zorgt Ron Dennis door zijn eigenzinnige handelswijze vaak voor ergernis bij zijn coureurs. Mocht Kimi Räikkönen daadwerkelijk het McLaren team gaan verlaten, dan is een van de beweegredenen van de Fin de slechte relatie met Dennis. De teamchef bekritiseerde Räikkönen recent over zijn alcoholische escapades, hetgeen hem door de Fin niet in dank werd afgenomen. Eerder al liet Juan Pablo Montoya weten dat de relatie tussen hem en Dennis ernstig bekoeld was. De top van het Mercedes concern, dat jaarlijks miljoenen euro’s in de Formule 1 investeert, denkt dat door de overname het toekomstbeeld er een stuk rooskleuriger zal gaan uitzien. Vorig jaar nog kocht Mercedes motorenfabrikant Illmore op en had hiermee goede ervaringen. Het bedrijf hoort inmiddels weer tot de sterkste motorenfabrikanten binnen de Formule 1.
Een andere beweegreden die tot de vermoedelijke overname zal leiden: sinds jaar en dag doen geruchten de ronde dat Ron Dennis zichzelf op financieel en zakelijk gebied schromelijk heeft overschat. De als perfectionist bekend staande Brit realiseerde in mei 2004 met het Paragon Building in Woking een van zijn dromen. De kosten van het door toparchitect Lord Norman Foster gebouwde 60.000 m2 grote ‘paleis’ worden geschat op meer dan ¤ 700 miljoen. Mede hierdoor kan Dennis het overname aanbod van Mercedes niet naast zich neer leggen en van de hand wijzen.
bronquote:Mishandelde man Bavaria City Racing overleden
Afgelopen zondag is een 26-jarige man in het VIP-dorp mishandeld door enkele mensen van de beveiliging. Volgens ooggetuigen zou het slachtoffer gewurgd, geschopt en geslagen zijn door de beveiligers, die na het incident maandag zijn opgepakt door de politie.
Nadat het slachtoffer uit het VIP-dorp was gezet moest hij gereanimeerd worden en is hij in coma overgebracht naar de intensive care van het Erasmus ziekenhuis in Rotterdam. De betrokken beveiligers vroegen direct om geen aangifte te doen.
Naar vanochtend bekend geworden is de 26-jarige Rotterdammer gisteravond in het ziekenhuis overleden. Dat heeft een woordvoerder van de politie bekend gemaakt.
Ben benieuwd of ze de SA's nog voor kunnen blijven.quote:Midland met verbeterde auto naar Istanbul
23 augustus 2006
Midland boekt dit seizoen constant vooruitgang, maar heeft nog geen punt weten te scoren. Het beste resultaat tot dusver werd behaald in Hongarije. In Boedapest kwamen Tiago Monteiro en Christijan Albers als negende en tiende aan de finish, net buiten de punten. Midland neemt komend weekend een verbeterde auto mee naar de Grand Prix van Turkije en het team is zeer benieuwd naar hoe de M16 het in Istanbul zal gaan doen, aangezien er tijdens de zomerstop niet mocht worden getest.
Teambaas Colin Kolles laat weten dat zijn team de afgelopen weken niet heeft stilgezeten: "De zomerstop gaf ons de kans om even stil te staan en de balans op te maken van wat we dit seizoen tot dusver hebben bereikt. De werknemers in de fabriek hebben deze waardevolle tijd gebruikt om aan enkele belangrijke ontwikkelingen te werken. Aangezien we formeel niet mogen testen in deze periode, zijn we erg benieuwd naar hoeveel progressie we hebben geboekt. Iedereen begint al na te denken over 2007, maar ik weet zeker dat we nog veel betere prestaties kunnen halen uit de huidige auto."
quote:
daar zijn ze dan wel laat meequote:De betrokken beveiligers vroegen direct om geen aangifte te doen.
eerst maar eens afwachten of het team in Nederlandse handen komt.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze de SA's nog voor kunnen blijven.
Weet iemand trouwens al over de nieuwe Midland voor volgend seizoen? Komt er een nieuwe of een doorontwikkelde M16?
Bronquote:Beroepshof: ’Massadempers illegaal’
Zoals verwacht heeft de FIA het beroep, dat het tegen haar eigen stewards heeft aangespannen betreffende de massadempers, gewonnen. Dit is een knauw voor de titelkansen van Renault, want het team verklaarde juist alle vertrouwen in een positieve uitspraak te hebben.
De Frans-Engelse renstal gebruikte het systeem sinds september vorig jaar, maar de FIA oordeelde in juli dat de massadempers illegaal waren. Renault pikte dit niet en liet het systeem op de reservewagen zitten. Deze kwam in Hockenheim vervolgens door de technische keuring, waarna een rel was geboren. Een week later werden de Scuderia Toro Rosso-bolides wel afgekeurde omdat het systeem nog op de auto’s zat.
De internationale autosportbond FIA ging, naar nu blijkt met succes, tegen het oordeel van de stewards op de Hockenheimring in beroep. Behalve een definitief verbod op het systeem heeft het verder geen gevolgen voor Renault, uiteindelijk werd het systeem niet in Duitsland en Hongarije gebruikt om zo een mogelijke diskwalificatie te voorkomen. Het team raakt dus geen punten kwijt en krijgt ook geen straf opgelegd.
Het beroepshof oordeelde dat de massadempers in strijd zijn met artikel 3.15 van de Technische Regelgeving, dat houdt in dat de dempers worden gezien als een onderdeel dat door z’n bewegingen van positieve invloed is op de aërodynamica van de auto. En dat is verboden.
Renault heeft nog niet gereageerd op de uitspraak.
Zo makkelijk gaat dat niet hoorquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:26 schreef TJDoornbos het volgende:
WKtitel door FIA kado gedaan aan onze grote kwalmans uit Duitsland!
Nog een jaar Midland of zal het een ander team gaan worden? Ik ga er vanuit dat hij bij Midland blijft.quote:Christijan Albers zal ook volgend seizoen deel uit maken van de Formule 1-grid. Dat liet de manager van Albers, Lodewijk Varossieau, zondag weten tegenover F1Racing.nl.
"Christijan zal volgend seizoen opnieuw Formule 1-races rijden. Op 8 oktober in het Japanse Suzuka zullen we de details bekend maken", aldus Varossieau.
BRON voor Sallyquote:Victor Muller: ,,Spyker wordt mede-eigenaar.’’
MF1 Racing wordt SpykerF1
28-8 - De betrokkenheid van Spyker bij de overname van MF1 Racing is anders dan aanvankelijk gedacht. Het gaat namelijk niet alleen om naamgeving van de motor. Spyker wil met Michiel Mol en nog twee andere, onbekende investeerders, het team overnemen.
Spyker-directeur Victor Muller bevestigt tegenover FORMULE 1 RaceReport betrokken te zijn bij de onderhandelingen met MF1 Racing-eigenaar Alex Shnaider. Muller: ,,Maar niet op de manier zoals het onlangs in de pers naar buiten is gekomen. Spyker wil het team samen met Michiel Mol overnemen. Michiel wordt partner bij Spyker en samen worden we eigenaar van het Nederlandse Formule 1-team.” Volgens de Spyker-directeur staat de naam al vast: Spyker F1.
De interesse van Spyker in Formule 1 komt niet uit de lucht vallen. ,,We kijken al langere tijd naar de mogelijkheden om toe te treden”, aldus Muller. Spyker neemt nu als Spyker Squadron deel aan FIA GT en LMES Endurance-races en is daarin redelijk succesvol.
Mol bevestigde tegenover FORMULE 1 RaceReport dat de overeenkomst met MF1 Racing zo goed als rond is. ,,We zitten in de afrondende fase’’, zegt Mol. ,,Het contract moet nu nog afgemakt worden op de details. Ik hoop dat we de verkoop in het weekeinde van de Grand Prix van Italië bekend kunnen maken. Maar ja, ik moet voorzichtig zijn, want ik heb zoiets al eerder gedacht en het viel elke keer weer tegen.’’
Midland/Spyker en eventueel topteam als die komt.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:53 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Nog een jaar Midland of zal het een ander team gaan worden? Ik ga er vanuit dat hij bij Midland blijft.
Leuk nieuws, maareh: Bron?quote:Op maandag 28 augustus 2006 09:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Dit verrast eigenlijk wel! Dit biedt namelijk hele andere perspectieven
Jeetje, wat ben jij streng zegquote:
http://www.grandprix.com/ns/ns17363.htmlquote:Midland, Spyker and folks from the Middle East
Any Formula 1 reporter will tell you that one has to be a bit careful about rumours that come from Holland. There is huge enthusiasm for the sport in the country and sometimes that relates to wild reports. But our sources around the world say that reports that the Dutch car company Spyker is involved in the buyout of the Midland F1 team should be taken seriously. For nearly a year now a consortium from Holland has been trying to get hold of an F1 franchise. This time last year we heard the first rumours of a bid for Minardi by Michiel Mol, the owner of the Lost Boys company and financiers Peter Jan Rubingh, Roel Kooijman and Joep van den Nieuwenhuizen. Kooijman is the father of Christijan Albers's girlfriend Liselore and the deal was seen as a way to maintain Albers's F1 career. In the end Minardi was sold to Red Bull but the Dutch remained active and moved on to a plan to buy Midland.
The Spyker rumours may sound a little far-fetched but closer investigation reveals that they should be taken seriously.
Spyker dates back to 1880 when Jacobus and Hendrik-Jan Spijker set up a coach-building business. They built their first cars in 1898 and were involved in competition from an early stage. The original company went bankrupt after Hendrik-Jan Spijker drowned in a shipwreck in 1907 but the name lived on until 1929 when a series of attempts to revive the business failed.
Spyker was not revived again until 1999 when businessman Victor Muller, who had made money in shipping and fashion, set up a new Spyker with engineer Maarten de Bruijn. The company has been building up gradually since then and was listed on the Amsterdam Euronext Exchange in 2004. In November 2005 Abu Dhabi's Mubadala Development Company acquired 17% of the firm and since then Spyker has expanded its range of models and its involvement in sport with the factory team, known as the Spyker Squadron entering two Spyker C8 Spyders in a programme of 10 endurance races.
Mubadala is a company that is interested in F1. Last year with bought a 5% shareholding in the Ferrari company and is in the process of building a Ferrari-themed leisure park in Abu Dhabi.
The word is that the team will start out next year with Cosworth V8 engines but obviously in the longer term there is potential for the team to become a secondary Ferrari operation as the rules in 2008 will allow teams to buy and sell chassis. The stories we are hearing suggest that as part of the deal the current team principal Colin Kolles will stay on, at least in the short term. It is safe to assume with this scenario that one of the drivers next year would be Christijan Albers.
Die gaat zelfs nog wat verder dan die op formule1.nl!quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:25 schreef roelofjan het volgende:
[..]
http://www.grandprix.com/ns/ns17363.html
Zou mooi zijn.
Chris moet zorgen dat 'ie Liselore zwanger maakt, blijft 'ie iig verzekerd van de stein van die Kooijman.
HAHAHAHA!!!quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:20 schreef sanger het volgende:
[..]
Jeetje, wat ben jij streng zeg![]()
Staat erbij
Niet strengquote:Op maandag 28 augustus 2006 10:39 schreef Sally het volgende:
[..]
HAHAHAHA!!!nee niet streng, maar miereNneukerig of muggeNzifterij...
![]()
ach ja: beetje journalistieke ervaring.... En natuurlijk de (wetenschappelijke) verlagen die ik heb gemaakt, en dan was het VERPLICHT om je bron te vermelden... Dus, vandaar!
No kiddin', really???quote:Any Formula 1 reporter will tell you that one has to be a bit careful about rumours that come from Holland. There is huge enthusiasm for the sport in the country and sometimes that relates to wild reports.
Best kans van dat die wel gaan stijgen (twijfelt tussen kopen of niet)quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:41 schreef Sally het volgende:
BTW: het was net te horen op RTL-Z nieuws.... Autofabrikant Spyker wil naar F1!
De aandelen Spyker komen in het nieuwe bulletin van 1100 uur!
We SC'en in je fobo wel verder goed?quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:51 schreef Sally het volgende:
[..]
No kiddin', really???
@ Sanger: op het gevaar af dat het hier 'slowchat' gaat worden: Ik vrees dat Hoofddorp te ver weg is om serieus te solliciteren. Ik heb website van eurojob 's bestudeerd, maar ik val niet in de (Poolse) doelgroep...hihi... En toen ik zocht naar vacatures bij eurojob zelf, bedacht ik dus het argument dat 't te ver is om per OV heen te gaan!![]()
Maar ik hoef me niet druk te maken over die derde sollicitatie, via werk.nl heb ik al veel opties hier in de regio.
"De bodemloze put die Formule 1 heet..." (quote van de nieuwslezer.....) Bron: RTL-Z nieuwsquote:Op maandag 28 augustus 2006 10:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Best kans van dat die wel gaan stijgen (twijfelt tussen kopen of niet)
Dat zal dan een lange termijn koop zijn...quote:Op maandag 28 augustus 2006 11:24 schreef Sally het volgende:
[..]
"De bodemloze put die Formule 1 heet..." (quote van de nieuwslezer.....) Bron: RTL-Z nieuws
Dus voor de aandeelhouders is het niet lucratief! (om te speculeren, dan)
Veel plezier met het investeren in die 'bodemloze put'!!!!![]()
Idd.. ik zie nu al een flop aankomenquote:Op maandag 28 augustus 2006 11:24 schreef Sally het volgende:
[..]
"De bodemloze put die Formule 1 heet..." (quote van de nieuwslezer.....) Bron: RTL-Z nieuws
Dus voor de aandeelhouders is het niet lucratief! (om te speculeren, dan)
Veel plezier met het investeren in die 'bodemloze put'!!!!![]()
Niet dat ik weet...quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:23 schreef sanger het volgende:
Is er overigens al eens een NL F1 team geweest?
Volgens mij een Shadow F1quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:29 schreef Spooky4u het volgende:
Volgens mij ook niet. Die Samson bolide van Lammers ook niet he?
Ik meen eens gehoord te hebben (op tv via Olav Mol of Allard Kalf?) dat er een soort van NL team bestond vroeger. Maar waar je dat zou kunnen checken?quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:23 schreef sanger het volgende:
Is er overigens al eens een NL F1 team geweest?
't een is voor "Nieuwtjes" waaronder dus ook het (ver)nieuwde aan de wagens hoort, en het andere is het "Silly Season 2007", wat dus over de stoelendans van het volgend seizoen gaat!quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:47 schreef fuckbuddy het volgende:
Waarom lopen er eigenlijk twee topic's over geruchten etc?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |