En nu, 22 jaar later is de serie terug!quote:1984
De Stockholm serie doet haar intrede.
IKEA ontwerpt een reeks kwaliteitsmeubels vervaardigd met een aantal van onze favoriete materialen: berkenhout, leer en cretonne. De STOCKHOLM serie heeft alles wat men mag verwachten van traditioneel vakmanschap. Behalve het hoge prijskaartje dan. STOCKHOLM wordt bekroond met de prijs Excellent Swedish Design.
Ik ga even de OP nog aanpassenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:58 schreef Stealth-B2 het volgende:
wnnr is de verbouwde ikea delft open, ik bedoel met het aangebouwde deel.
Het formaat lijkt anders (meer rechthoekig.. vorige was zo te zien meer vierkant) en hij lijkt erg dun, zo op het plaatjequote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:11 schreef Allan24 het volgende:
*meldt*
Ik heb 'm!
[afbeelding]
Mooier en kleurrijker dan de 2006 editie vind ik!
Dat komt omdat ik de foto (!) schuin genomen hebquote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:29 schreef E.T. het volgende:
[..]
Het formaat lijkt anders (meer rechthoekig.. vorige was zo te zien meer vierkant) en hij lijkt erg dun, zo op het plaatje
Amersfoortquote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:23 schreef kalinho het volgende:
Hmm, ik had die op toch anders gedaan, meer iets als: Nog 3 weken tot Amersfoort, of iets in die trand
Hahaha ik had precies hetzelfde, echt zo'n teleurstellend "wat is ie dun!" gevoelquote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:43 schreef E.T. het volgende:
*zweet van voorhoofd veegt*
gelukkig maar![]()
Indien je de bon bewaard hebt, kun je je servies retourneren. Tip: ruil het voor de IKEA 365+ serie, die is echt super, krasvast en blijft lang mooiquote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:39 schreef MaLo het volgende:
Ik heb een klacht.
Ik heb borden gekocht van de Dinera serie. En ik heb er nu slechtsTWEE keer van gegeten en er zitten NU al allemaal krassen in op de plekken waar ik mijn vlees heb gesneden.
Mijn Ikea, wat doe je
Nee de nieuwe catalogus ligt pas vanaf midden september in de winkel. Eerst wordt geheel Nederland voorzien van een nieuwe catalogus. Deze worden binnenkort landelijk verspreid. Alleen als je een JA/NEE of NEE/NEE sticker hebt krijg je er geen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:47 schreef clauwheee het volgende:
Oe, de nieuwe gids. Is die ook in de winkel te krijgen eigenlijk (wij krijgen hem hier niet thuis)? Ben vanmiddag nog in de Ikea geweest maar heb er niet op gelet want wist niet dat de nieuwe er al is!
Misschien is het dan ook handig om Kalinho bij IKEA Sliedrecht weg te halen? Die vestiging is immers al een maandje dicht...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:17 schreef WebForce het volgende:
Laatste vraag uit het vorige topic:
[..]
Ik ga even de OP nog aanpassen
Ja dat is inderdaad gebruikelijk!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:55 schreef Gumtree het volgende:
Is het trouwens gebruikelijk dat er tijdens openingstijden niet met een heftruck wordt gereden door het zelfbedieningsmagazijn? Vanavond in Amsterdam barste een vrouwtje in tranen uit toen haar onderdeel van een kast wel voorradig was maar ergens hoog in een stelling stond en het desbetreffende personeelslid niets wilde doen. (was ook wel een ontzettendel lompe Harry)
Nog ff geduld dus. Onze huisbaas heeft zo'n k*tsticker op de deur geplakt (anders is het zo'n zooi benedenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:49 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nee de nieuwe catalogus ligt pas vanaf midden september in de winkel. Eerst wordt geheel Nederland voorzien van een nieuwe catalogus. Deze worden binnenkort landelijk verspreid. Alleen als je een JA/NEE of NEE/NEE sticker hebt krijg je er geen.
Vanaf de 2e/3e week augustus wordt 'ie huis-aan-huis verspreid, en vanaf de 3e week van september is de catalogus in de winkel als meeneemexemplaar te krijgenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:47 schreef clauwheee het volgende:
Oe, de nieuwe gids. Is die ook in de winkel te krijgen eigenlijk (wij krijgen hem hier niet thuis)? Ben vanmiddag nog in de Ikea geweest maar heb er niet op gelet want wist niet dat de nieuwe er al is!
Dan plak je er nog een sticker onder: MAAR IK WIL WÉL GEWOON DE IKEA-CATALOGUS!!!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:18 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Nog ff geduld dus. Onze huisbaas heeft zo'n k*tsticker op de deur geplakt (anders is het zo'n zooi beneden) dus die gids krijgen we hier niet.
Toch die sticker er maar eens af halen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:49 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nee de nieuwe catalogus ligt pas vanaf midden september in de winkel. Eerst wordt geheel Nederland voorzien van een nieuwe catalogus. Deze worden binnenkort landelijk verspreid. Alleen als je een JA/NEE of NEE/NEE sticker hebt krijg je er geen.
Wij hebben niet zo'n sticker op de brievenbus, maar nog nooit een Ikea catalogus gehad in alle 6 jaar dat we op ons vorige adres woonden.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:32 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Vanaf de 2e/3e week augustus wordt 'ie huis-aan-huis verspreid, en vanaf de 3e week van september is de catalogus in de winkel als meeneemexemplaar te krijgen
Zelf maken:quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:35 schreef imago het volgende:
Bestaan er trouwens ook "NEE huis-aan-huisbladen interesseren me niet / JA ik vind reclamekrantjes wél leuk"-stickers?
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:14 schreef imago het volgende:
[..]
Dan plak je er nog een sticker onder: MAAR IK WIL WÉL GEWOON DE IKEA-CATALOGUS!!!
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:34 schreef G-string het volgende:
Wij hebben de nieuwe gids nog niet binnen! [afbeelding]
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:32 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Vanaf de 2e/3e week augustus wordt 'ie huis-aan-huis verspreid, en vanaf de 3e week van september is de catalogus in de winkel als meeneemexemplaar te krijgen
Nee, we hebben geen ophangsysteem...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:22 schreef kaputwiehund het volgende:
Heeft IKEA ook een ophangsysteem voor schilderijen etc?. Zo'n frame wat je boven tegen het plafond aanmaakt en waaraan je dan met ding draad je schilderijen hangt. Ik kan er eigenlijk niets over terugvinden op de site, maar volgens een vriend zouden ze zo'n systeem hebben.
Die metalen pootjes worden niet gelijk met je kast meegeleverd, maar moet je los aanschaffen. Sorry...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:27 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
De metalen steunpootjes van mijn vandaag gearriveerde LACK tv-meubel ontbreken.![]()
Weet iemand toevallig of je ze bij de winkel zo mee kan krijgen, of moet er eerst met het informatienr gebeld worden?
Ik was woensdag nog bij IKEA Duiven en het was zooo ontzettend druk!!!!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:19 schreef WebForce het volgende:
[..]
Nee, we hebben geen ophangsysteem...
Het is heel erg druk bij alle vestigingen, bij IKEA Duiven is hert zelfs zo erg dat we zondag voor het personeel open gaan en de helft van de vrachtagens die morgen komen gaan vullen, we kunnen het simpelweg niet aan... Voor het eerst dat dit gebeurt volgens mij.
We hebben elke dag zo'n 10 vrachtwagens, waar we er eigenlijk maximaal 6 kunnen handelen
Is die lamp van de IKEA STOCKHOLM serie?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:03 schreef Double-U het volgende:
[..]
Ik was woensdag nog bij IKEA Duiven en het was zooo ontzettend druk!!!!
Zelfs de fritessaus was op!
Mensen moesten staand eten omdat er geen plek meer was.![]()
Toch aardig geslaagd!![]()
dit vloerkleed uit de koopjeshoek
[afbeelding]
deze lamp (volgens mij nieuwe collectie, volgens de site niet)
Nee, het is de SIFFERBO. In Duiven stond er heel groot NIEUW op.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:11 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Is die lamp van de IKEA STOCKHOLM serie?
Ow niet alles wat nieuw is hoeft als zodanig op internet te staan...dus dat zou inderdaad best wel kunnen...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:13 schreef Double-U het volgende:
[..]
Nee, het is de SIFFERBO. In Duiven stond er heel groot NIEUW op.
alle 220 bedden, matrassen en lattenbodems zijn door IKEA uit het assortiment gehaald... Sorry!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:21 schreef Étoile het volgende:
Vraagje aan de medewerkers: klopt het dat het bed Hemnes helemaal niet meer leverbaar is in 180x220? Komt deze maat ook niet meer?
Wat jammer zeg en ook best onlogisch met al die lange nederlanders...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:32 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
alle 220 bedden, matrassen en lattenbodems zijn door IKEA uit het assortiment gehaald... Sorry!
Het vervelende is dat de Nederlands een van de langste volkeren is. En Nederland is niet echt het grootste IKEA land in de wereld dus qua assortiment maken wij niet zo heel veel uit, een land als Duitsland, Frankrijk of Groot-Brittanie is veel belangrijker...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:37 schreef Étoile het volgende:
[..]
Wat jammer zeg en ook best onlogisch met al die lange nederlanders...
Wij konden trouwens nog wel de malm en matras hasselback en een lattenbodem in 220 kopen, maar dat zou dan restant zijn blijkbaar?
Via de website www.ikea-delft.nl kun je de gehele bouw volgen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:40 schreef Stealth-B2 het volgende:
nogmaals mijn vraag.
Wie weet wanneer de verbouwde ikea delft zijn deuren opent?
Dat zijn andere.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:53 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Die metalen pootjes worden niet gelijk met je kast meegeleverd, maar moet je los aanschaffen. Sorry...
Dat zijn de CAPITA pootjes en zijn verkrijgbaar in 3 hoogtes: 11cm, 16cm en 21cm. en kosten resp. 7.-, 8.- en 9.- per 4 stuks.
Ow tis voor je tv meubel...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:50 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
Dat zijn andere.De 'pootjes' die ik bedoel moet je er tussen schuiven, niet vastschroeven:
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar ik ga er straks wel ff langs, hopelijk kan ik ze gewoon mee krijgen.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:19 schreef WebForce het volgende:
[..]
Nee, we hebben geen ophangsysteem...
Het is heel erg druk bij alle vestigingen, bij IKEA Duiven is hert zelfs zo erg dat we zondag voor het personeel open gaan en de helft van de vrachtagens die morgen komen gaan vullen, we kunnen het simpelweg niet aan... Voor het eerst dat dit gebeurt volgens mij.
We hebben elke dag zo'n 10 vrachtwagens, waar we er eigenlijk maximaal 6 kunnen handelen
btw, is Kalinho nu werkzaam in Barendrecht?
Groningenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:26 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Zes auto's... Da's hier in Groningen standaard op een herfst/lente/winterdag.
![]()
Handug! Ze hebben zelfs de koophulpen online staan!quote:Op zondag 6 augustus 2006 16:42 schreef Adelante het volgende:
De Zweedse editie van de catalogus voor FY07 staat online: http://www.ikea.com/ms/sv(...)nline_kataloger.html
quote:Op zondag 6 augustus 2006 17:43 schreef WebForce het volgende:
[..]
Groningen. Waar de klanten het klote vinden om te winkelen
In de nieuwe catalogus staan ook alle (beknopte) koophulpen achterinquote:Op zondag 6 augustus 2006 19:12 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Handug! Ze hebben zelfs de koophulpen online staan!
Ja dat heb ik gezien... maar das zoooo niet handig! dit jaar had je gewoon een stuk over GALANT bijvoorbeeld en daarbij gelijk de koophulp met verschillende onderdelen... dat is handig...quote:Op zondag 6 augustus 2006 20:45 schreef Allan24 het volgende:
[..]
In de nieuwe catalogus staan ook alle (beknopte) koophulpen achterininclusief artikelnummers en maten en alles... handig!
Dus ik kan niet lezen, nou èn?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:32 schreef Allan24 het volgende:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:34 schreef G-string het volgende:
Wij hebben de nieuwe gids nog niet binnen! [afbeelding]
Op vrijdag 4 augustus 2006 18:48 schreef Allan24 het volgende:
quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:22 schreef Jippo het volgende:
Nog maar een keer:
Vraagje: in de Klimat verlichtingsserie wil ik graag een wand of plafondspot (met twee lampjes), ik dacht dat ik 'm laatst zag bij Ikea Haarlem maar kan 'm niet terugvinden op de site. Bestaat 'ie en zoja hoeveel spots zitten er aan?
waar moeten ze anders de auto's parkeren. En alsof het zoveel moeite is, om ff die roltrap op te stappenquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:03 schreef Merovech het volgende:
Ik lees hier dat het de laatste tijd druk is, nou dat kan ik beamen. Van de afgelopen weken was het in Ikea Delft alleen op zaterdagochtend redelijk te doen, voor de rest lijkt het elke avond alsof men de winkel leeg wil kopen.
Afgelopen zaterdag naar Barendrecht geweest. Ten 1ste zijn ze daar vergeten de ingang op de begane grond aan te leggen en ten 2de was het daar nog drukker en erg onoverzichtelijk..![]()
Ikea Delft![]()
Klopt, de voorzieningen zijn er wel. Maar met zijn 10-en in de lift met al die kartonnen dozen is ook niet echt handig. Zeker niet als het binnen al extreem druk is.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:29 schreef kalinho het volgende:
[..]
waar moeten ze anders de auto's parkeren. En alsof het zoveel moeite is, om ff die roltrap op te stappenof 1 van de 4 liften?
Ow dat kan gebeuren inderdaad... Als IKEA Concept Center proberen zij verschillende taktieken uit... en dat kan in dit geval betekenen dat zij andere prijzen hanteren...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 08:42 schreef imago het volgende:
Ik heb die kast nu twee weken en hij staat nog!Het materiaal is niet heel erg hoogwaardig, het laagje fineer is flinterdun, maar voor een zo goedkope kast doet ie het tot nu toe goed.
Overigens was ie bij Ikea Delft 20 euro goedkoper dan in andere vestigingen (en dus 20 euro goedkoper dan op de website en in de gids staat). En dat was al een hele tijd zo, al vóór de plundra!
Het DOCENT tv-meubel is niet echt bedoeld om op te hangen... helemaal niet als je er een tv op gaat zetten terwijl hij aan de wand hangt...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:32 schreef Rolex18038 het volgende:
Wie kan mij zeggen of onderstaande TV-meubel ook op poten kan staan, of aan de muur kan worden bevestigd?
Het gaat om DOCENT.
Blanda Blank volgens mijquote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:07 schreef ROG het volgende:
Iemand die de naam weet van die fraaie ronde RVS keuken-/fruitschalen? Thanks.
Thanks, volgens mij zijn ze ook eruit. Hier staan enkel nog de glazen varianten, hoewel het introotje/afbeelding anders doen vermoeden. Toch maar snel even een wijnrekje halen en terloops even checken voor de laatste Blank schalen.quote:
Volgens mij blijven ze gewoon in het assortiment hoor... maar vraag het voor de zekerheid even na in de vestiging wanneer je toch dat wijnrekje gaat kopen...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:30 schreef ROG het volgende:
[..]
Thanks, volgens mij zijn ze ook eruit. Hier staan enkel nog de glazen varianten, hoewel het introotje/afbeelding anders doen vermoeden. Toch maar snel even een wijnrekje halen en terloops even checken voor de laatste Blank schalen.
quote:IKEA-catalogus zet bijbel op afstand
Door Jasper van de Kerkhof
Donderdag 10 augustus 2006 - DEN HAAG – Een dezer dagen valt hij in de bus: de nieuwste editie van de IKEA-catalogus. Weinigen zullen zich realiseren dat het visitekaartje van de Zweedse meubelgigant met afstand het meest verspreide drukwerk ter wereld is.
De bijbel, eeuwenlang onbetwist op nummer één, is op forse achterstand gezet.
De catalogus verschijnt dit jaar in een oplage van 175 miljoen stuks, in 35 landen en 27 talen. Alleen al in Nederland krijgen 6,1 miljoen huishoudens het boekwerk thuisbezorgd. Uit eigen onderzoek van IKEA blijkt dat drie kwart van de Nederlanders de catalogus ook echt bekijkt; zestig procent van de gezinnen bewaart de editie tot er weer een nieuwe uitkomt.
„In veel huishoudens ligt onze catalogus in de la of op de salontafel. Zodra ze iets nieuws willen, is dat de eerste bron om ideeën uit te putten“, verklaart voorlichtster Ellen van den Boomgaard het succes.
Hoeveel exemplaren er jaarlijks van de bijbel worden verspreid, is niet met zekerheid te zeggen. Schattingen lopen uiteen van 50 tot 100 miljoen. In elk geval zijn het er flink minder dan de IKEA-catalogus groeit.
Mirjam Vermeij van het Nederlands Bijbel Genootschap ligt er niet wakker van. „Het is appels met peren vergelijken. De catalogus is gratis, voor een bijbel moet meestal worden betaald. Van de nieuwe bijbelvertaling zijn sinds oktober 2004 alleen al in Nederland 750.000 stuks verkocht, dat is toch ook niet mis.“
Ow was dat niet de bedoeling van FAMILY dan?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:53 schreef Allan24 het volgende:
Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling:
[afbeelding]
DIKTAD schatkist ¤ 69.00, voor IKEA FAMILY leden ¤ 85.76
Foutje bedankt
Owja! Vreemd! Maar IKEA FAMILY lid worden heeft echt z'n voordelen hoor!quote:
OW das wel vreemd! Als het goed is heb je in de vestiging al wel nieuwe catalogi liggen en bij ons zijn ze over alle afdelingen verspreid om de afdeling catalogus klaar te maken...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:15 schreef TuuT het volgende:
leuk is dat als klanten al de nieuwe catalogus hebben ontvangen en met allerlei vragen komen, terwijl ik als personeelslid dat hele ding nog niet gezien heb![]()
Jaaaaquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:30 schreef TuuT het volgende:
we hadden ze ook al een tijdje liggen in het magazijn... maar ik heb 'm vandaag ook ontvangen thuissamen met mijn IKEA Family pas
![]()
en officieel worden de catalogi pas vanaf 14 augustus verspreidt, dus sommigen hebben 'm te vroeg gekregen..
De rvs schaaltjes staan ook in de catalogus... dat houdt meestal in dat de artikelen nog tot en met aug ´07 leverbaar zijn... Uitzonderingen uitgezonderd...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:14 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Volgens mij blijven ze gewoon in het assortiment hoor... maar vraag het voor de zekerheid even na in de vestiging wanneer je toch dat wijnrekje gaat kopen...
Ow stiekum blijven er nog wel 220cm matrassen, dekmatrassen, boxsprings en lattenbodems...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:32 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
alle 220 bedden, matrassen en lattenbodems zijn door IKEA uit het assortiment gehaald... Sorry!
Die is mooi!!! Hoet heet 'ie?quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:47 schreef imago het volgende:
Ik wil ook een nieuwe catalogus!! Maar je kunt ze dus wel in de winkel zelf al krijgen? Misschien dat ik dan morgen even op en neer ga, ik wil em hebben! Heb net een heel huis ingericht met de oude collectie en heb geen geld meer voor nieuwe spullen, maar ik wil gewoon kijken wat er nieuw is
Gisteren deze via Marktplaats op de kop getikt voor een erg zacht prijsje!
[afbeelding]
Ben er heel erg blij mee, past perfect bij de rest van m'n spullen!
Nee! niet doen! Je komt dan met lege handen thuis!quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:47 schreef imago het volgende:
Ik wil ook een nieuwe catalogus!! Maar je kunt ze dus wel in de winkel zelf al krijgen? Misschien dat ik dan morgen even op en neer ga, ik wil em hebben! Heb net een heel huis ingericht met de oude collectie en heb geen geld meer voor nieuwe spullen, maar ik wil gewoon kijken wat er nieuw is
Gisteren deze via Marktplaats op de kop getikt voor een erg zacht prijsje!
[afbeelding]
Ben er heel erg blij mee, past perfect bij de rest van m'n spullen!
Bedoel je deze:quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:25 schreef jessie het volgende:
Wie weet of die soort krukken -trappen nog bestaan. Ze zijn van hout.
Ik zou ze voor mijn kinderen willen omdat de onderste tree dan makkelijk is om de voetjes op te zetten als ze zitten.
Pffff dit omschrijf ik vast weer zeer beeldend
Ik zie ze dus niet op de site staan.
Bedoel je die kleine trapjes? Die zijn nog gewoon in het assortiment... dus als je wil kun je er nog steeds twee bij kopen!quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:16 schreef Gumtree het volgende:
die krukjes waren vorige maand in Haarlem in de Plundra slechts 9,95 erg handig en nu spijt dat er we niet nog 2 bijgekocht hebben.
Die heten BEKVÄMquote:Op maandag 14 augustus 2006 08:19 schreef jessie het volgende:
Die bedoel ik BartjeBart. Die van de foto Waar zie je die op de site staan? Hoe heten ze?
NIVAquote:
In Duiven in ieder geval niet, kom er net vandaan. Ik wil een rodequote:Op maandag 14 augustus 2006 10:10 schreef imago het volgende:
Vraagje aan de alwetende Ikea-medewerkers:
Zijn de salontafels van Lack (die brede dus) ook te verkrijgen in de leuke nieuwe kleurtjes zoals blauw en rood? Op de site staan die kleuren er niet bij, maar dat zegt niks
Dat is denk ik de BRATTBY en dat is volgens mij ooit een Woonsdag aanbieding geweest (?)quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:39 schreef voodoolady het volgende:
[..]
In Duiven in ieder geval niet, kom er net vandaan. Ik wil een rode![]()
Ik zag daar ook een garderobekast met schuifdeuren voor 99 euro, ik dacht dat hij bartby heette maar op de site kan ik hem nergens vinden, betekent dat, dat die uit het assortiment gaat?
Bedankt dat is hem inderdaad! Maar dat betekent dan dat die niet lang meer leverbaar is? Want dan moet ik hem maar snel gaan kopen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:56 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Dat is denk ik de BRATTBY en dat is volgens mij ooit een Woonsdag aanbieding geweest (?)
Staat inderdaad niet op internet!
Hej Imago... Bij mijn weten zijn alleen de 55x55x45 tafeltjes van 9.95 in diverse kleuren als rood, groen en blauw...quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:10 schreef imago het volgende:
Vraagje aan de alwetende Ikea-medewerkers:
Zijn de salontafels van Lack (die brede dus) ook te verkrijgen in de leuke nieuwe kleurtjes zoals blauw en rood? Op de site staan die kleuren er niet bij, maar dat zegt niks
Ow die is leuk inderdaad!quote:
Weet jij toevallig hoe het zit met de MALM bedden?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:37 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ow stiekum blijven er nog wel 220cm matrassen, dekmatrassen, boxsprings en lattenbodems...
Volgens de nieuwe catalogus hebben we aan 220cm nog in het assortiment:
- 2 binnenveringsmatrassen (80x220 & 90x220)
- 1 polyethermatras (80x220 & 90x220)
- 2 boxsprings (90x220)
- 2 lattenbodems (80x220 & 90x220)
- 1 dekmatras (80x220 & 90x220)
En alles voor dezelfde prijs als 80x200 of 90x200
Dat het personeel niet vriendelijk was dat hoort natuurlijk niet, maar je bent aan het winkelen geweest op een van de drukste dagen van het jaar en dit maakt de winkelervaring niet altijd even prettig... We zijn de winkel in NIEUW aan het omtoveren zodat iedereen onze nieuwe artikelen kan vinden als de catalogus uit is.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:07 schreef Gumtree het volgende:
net weer ff in Amsterdam geweest, mag ik zeggen dat ik Haarlem een stuk prettiger vind winkelen en het personeel ook een stuk vriendelijker vandaag leek het wel of iedereen daar met het verkeerde been uit bed gestapt was. (alleen die gozer uit de koopjeshoek was erg vrolijk en vriendelijk) Daarnaast was het eigenlijk best een enorme puinhoop op de diverse afdelingen. (zal wel door de drukte komen)
Ondertussen hebben we wel antwoord op onze lattenbodem vraag, je kunt er helaas geen pootjes voor krijgen.
Op de muziek vraag hebben we nog geen antwoord dus..... ik ben benieuwd of iemand van de imbus brigade er achter kan komen.
Verder veel gezien uit de nieuwe Stockholm serie en ik moet zeggen erg gaaf.. dingen die binnenkort in onze woonkamer te zien zullen zijn:
- poef met koeienhuid
[afbeelding]
- fruitschaal
- staande lamp
Ik weet het niet, ik heb me net aangemeld en dat ging wel goedquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:33 schreef kleine83 het volgende:
he,
even een vraagje ik wil me aanmelden voor ikea family maar als ik op aanmelden druk gaat hij naar een blanco pagina. weet iemand hoe ik me wel kan aanmelden?
alvast bedankt
groetjes kleine83
Wanneer word die rijp voor een inrichting poster bezorgd, weet iemand dat? Vind de reclame campagne erg leukquote:
Volgens mij zijn praktisch alle bussen beplakt met ikea reclamequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:43 schreef Q. het volgende:
Ik zag dat Rijp voor een inrichting al op een bus in Amersfoort, zonder IKEA naam er op trouwens, maar wist meteen waar het over ging.
Ik hoop dat de postbode mij dit jaar niet over slaat!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:02 schreef het-is-mij het volgende:
Jaaaaaaaaa de ikea gids lag vanmiddag in de bus en op het eerste gezicht ziet het er goed uit
Ik had in Firefox ook moeite met de aanmeldpagina. In Internet Explorer deed 'ie het wel bij mijquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:33 schreef kleine83 het volgende:
he,
even een vraagje ik wil me aanmelden voor ikea family maar als ik op aanmelden druk gaat hij naar een blanco pagina. weet iemand hoe ik me wel kan aanmelden?
alvast bedankt
groetjes kleine83
De catalogus wordt dit jaar niet bezorgd door de postbode van TPG volgens mij, maar door een andere bezorgdienst.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:21 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik hoop dat de postbode mij dit jaar niet over slaat!
Neej dat zou zonde zijn.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:21 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik hoop dat de postbode mij dit jaar niet over slaat!
SELEKTMAIL verspreid dit jaar de catalogus...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:12 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Neej dat zou zonde zijn.
Het word wel op een bepaalde manier verspreid vlgs mij want er zat nu een sticktertje/etiketje op met "aan de bewoners van, adres, postcode enzo"
En dat was andere jaren niet.
Ik ben donderdag weer aan het werk, zal even kijken voor je!!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:15 schreef QTPi het volgende:
Ik ben alleen nog op zoek naar de Trofast deksel voor de opbergbak. Deze zijn vaak niet leverbaar. Dus vraag aan medewerker Amsterdam (JC-Rags): wanneer heb je ze weer binnen????
Zo zien ze er uit:
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:47 schreef JC-Rags het volgende:
[..]
Ik ben donderdag weer aan het werk, zal even kijken voor je!!
Ook de nieuwbouwwoningen?? ons huisje staat pas net op de kaart! een paar weken geleden vroegen ze wel om onze postcode, dus ik heb goede hoop.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:15 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
SELEKTMAIL verspreid dit jaar de catalogus...
En door de catalogi te adresseren krijgen dit jaar 6.1 miljoen huishoudens een catalogus... (dus ook de mensen met een stickertje op de brievenbus)
Hebben ze je postcode gevraagd in de winkel?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:42 schreef Gumtree het volgende:
[..]
Ook de nieuwbouwwoningen?? ons huisje staat pas net op de kaart! een paar weken geleden vroegen ze wel om onze postcode, dus ik heb goede hoop.
Daar wacht je op in de zin van:quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:43 schreef Ils het volgende:
Waarschijnlijk niet..als hij er niet tussen staat...
Ik wacht nog steeds op de groene versie![]()
Optie 2 ;quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:52 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Daar wacht je op in de zin van:
1 hij is besteld maar moet nog afgeleverd worden
of
2 ik wacht nog tot deze te bestellen is in de winkel...
IN het geval van
1: hoelang wacht je al en wanneer zou deze afgeleverd worden dan?
2: hij is te bestellen in de winkel. In Hengelo hebben we ook al een showmodel...
Nee sorry... IKEA series zijn helaas alleen in vaste onderdelen verkrijgbaar. De KRAMFORS serie is verkrijgbaar in een aantal verschillende onderdelen zoals je kunt zien in deze Zweedse koophulp... KRAMFORSquote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:29 schreef Rolex18038 het volgende:
Wij willen graag de Kramfors combinatie kopen....![]()
[afbeelding]
in hoeverre is het bij Ikea mogelijk een aangepaste bank te bestellen? We willen namelijk het liefst ipv de 2-zits met een gekoppelde chaise-longue een 3-zits met een gekoppelde chaise-longue.
[afbeelding]
Dat betekent dus een 3-zits zonder 1 zijkant![]()
Oow okej... ik kan morgen wel eens voor je kijken of die al te bestellen zijn...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:58 schreef Ils het volgende:
[..]
Optie 2 ;![]()
Het gaat om de chaise longue en de tweezitter zonder armleuning en deze was nog steeds niet te bestellen in stof...(Groningen) We moesten de site maar in de gaten houdendus dat doe ik maar
Nope, dat gaat nietquote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:50 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Volgens mij kun je in het geval dat je de catalogus niet ontvangen hebt deze via 0900-BELIKEA (0900-2354532) of via internet bestellen... maar dat weet ik dus niet zeker...
Nou, dat advies kregen wij tot 2 keer toe in Groningen...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:08 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Oow okej... ik kan morgen wel eens voor je kijken of die al te bestellen zijn...
maar het gaat niet zoveel nut hebben om internet in de gaten te houden. Op internet zie je alleen de fysieke voorraad in de winkel en de hoezen en onderstellen van KRAMFORS zullen nooit in de winkel op voorraad zijn/komen...
Je hoeft het niet te checken, de combinaties met chaise longues zijn pas te bestellen vanafquote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:22 schreef Ils het volgende:
[..]
Nou, dat advies kregen wij tot 2 keer toe in Groningen...maar het zou fijn zijn als je het even wilt checken
![]()
Ah oké, thnx! afwachten dusquote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:55 schreef JC-Rags het volgende:
[..]
Je hoeft het niet te checken, de combinaties met chaise longues zijn pas te bestellen vanaf
week 38 ongeveer, de leverancier heeft nogal wat problemen. Gewone 3-zitters en 2-zitters in groen zijn wel te krijgen. Overigens komt er behoorlijk snel (wk40?) een soort zandkleurige stoffen Kramfors in het assortiment, als ik meerinfo heb zal ik laten weten...
* Nuvole IKEA-nut heeft zich ook al aangemeld.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:51 schreef Allan24 het volgende:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
De IKEA FAMILY site is live!
ik heb mijn FAMILY pas afgelopen weekend al wel ontvangen trouwens
Dan pas?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:19 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Nope, dat gaat nietals je geen catalogus hebt ontvangen, kun je er na 15 september een ophalen bij de klantenservice van het IKEA woonwarenhuis
Stomme vraag misschien, maar: hoe komt Selektmail aan de adressen? Hier in de buurt weet ik namelijk al aardig wat mensen die hem hebben ontvangen, maar ik niet... Gebruiken ze misschien de telefoongids?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:19 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Nope, dat gaat nietals je geen catalogus hebt ontvangen, kun je er na 15 september een ophalen bij de klantenservice van het IKEA woonwarenhuis
Telefoongids niet ... daar sta ik niet in en ik heb de IKEA gids al wel!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:06 schreef Arinna het volgende:
[..]
Stomme vraag misschien, maar: hoe komt Selektmail aan de adressen? Hier in de buurt weet ik namelijk al aardig wat mensen die hem hebben ontvangen, maar ik niet... Gebruiken ze misschien de telefoongids?
Stiekum doen we dat vanaf FY07 wel weerquote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:19 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Dat kan kloppen... De regio Noord (vestigingen Amsterdam, Groningen, Haarlem en Hengelo) is pas in week 35 aan de beurt...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 02:21 schreef SpaRood het volgende:
Ik heb de catalogus in Groningen nog niet gekregen....
Bij het kadaster kun je als bedrijf adressen inkopen. Daar is namelijk bekend hoeveel adressen er binnen een bepaalde postcode vallen. Dus de catalogus is als volgt geadresseerd:quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:06 schreef Arinna het volgende:
[..]
Stomme vraag misschien, maar: hoe komt Selektmail aan de adressen? Hier in de buurt weet ik namelijk al aardig wat mensen die hem hebben ontvangen, maar ik niet... Gebruiken ze misschien de telefoongids?
Na 15 september pas, dat is wel balen, ik heb een bezoekje gepland voor die datum en het is een behoorlijk stuk rijden. Dus ff terug voor een catalogus zou een te dure aangelegenheid zijn...
quote:Aan de bewoners van dit pand/huis
Groteweg 110
1123 AA Amsterdam
Waar is dat nu weer goed voor? Dat stickertje zit er niet voor niets hoor!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:15 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
SELEKTMAIL verspreid dit jaar de catalogus...
En door de catalogi te adresseren krijgen dit jaar 6.1 miljoen huishoudens een catalogus... (dus ook de mensen met een stickertje op de brievenbus)
Stel je niet zo aanquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:23 schreef Essebes het volgende:
[..]
Waar is dat nu weer goed voor? Dat stickertje zit er niet voor niets hoor!
Ik lees met veel plezier hier mee. Ik kan de IKEA vinden als ik hem nodig heb, maar mijn brievenbus sticker zit er met een bepaalde reden!
Welke jodokus heeft dit nu weer verzonnen?
Wat maakt 1 zo'n boekje nou uit? Als het je niks interesseert gooi je hem toch gewoon gelijk in de prullenbak... Na er stiekem toch even in gekeken te hebben. Zo simpel kan het zijnquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:33 schreef Essebes het volgende:
Ik zie niet in waarom ik me niet moet aanstellen. Zoals ik al zei, die sticker zit er niet voor niets.
Dus mijn regio is al aan de beurt geweest? (Haaglanden) Dan heb ik hem niet gehad...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:39 schreef Bartjebart het volgende:
Dat kan kloppen... De regio Noord (vestigingen Amsterdam, Groningen, Haarlem en Hengelo) is pas in week 35 aan de beurt...
Ik werk zelf dus in Duiven en ik zeg altijd iedereen dat de code universeel is, volgens mij is dat namelijk ook zo! Bij de praxis kan je dus slagen met die code.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:28 schreef Luizao het volgende:
Ik heb even een vraag over de kleurcodes die worden gebruikt bij de ikea vestigingen.. mn vriendin en ik gaan binnenkort samenwonen en hebben bij de IKEA duiven hele mooie kleuren voor op de wand gezien.. nu hebben we de code wel genoteerd.. maar is de vraag hoe we aan de verf van die kleur kunnen vinden..
Heb hier bijvoorbeeld kleurcode; NCS S 2010 Y 20 R .. is er nou een speciaal bedrijf waar IKEA de verf van afneemt? en kan ik dus ook alleen daar deze kleur verf vinden? Of kan ik ook gewoon naar de praxis stappen en daar met deze kleurcode de latex op kleur laten mengen?
Als iemand t weet hoor ik t graag.. zodat we de verf snel kunnen kopen
Klopt wij verkochtten dit artikel maar hebben dat niet meer in het assortiment, naam ben ik even kwijt...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:23 schreef Jippo het volgende:
Ik kwam dit tegen in een woontijdschrift van 2004. Ik dacht dat deze wanddecoratie toendertijd bij Ikea te koop was maar weet het niet meer zeker... Volgens mij zijn op deze foto er meerdere naast elkaar gehangen.
Weet iemand de naam hier nog van????
[afbeelding]
Zou best kunnen, ik heb werkelijk geen idee... bij BOLLO denk ik dan weer aan klapstoeltjes maar dat was volgens mij BOLLÖ...quote:
Toch wel je FAMILY pas laten scannen he!!quote:vandaag even drie IKEA STOCKHOLM staande lampen gekocht![]()
staan erg leuk en het touch-systeem is erg handig!
jup, eerst heeft de caissiere de pas geswiped (quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 00:23 schreef Allan24 het volgende:
Toch wel je FAMILY pas laten scannen he!!![]()
O jaquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 00:28 schreef Adelante het volgende:
[..]
jup, eerst heeft de caissiere de pas geswiped () en daarna m'n personeelskorting ingevoerd
Ik sta netjes overal geregistreerd en kan onbeperkt retourneren nu.
Hey thanks nog voor die 2 stoelen van 2 jaar terug ofzo; ze zitten nog altijd prima (geen idee meer hoe ze heette, die houten stoelen met blauwe zitting zegmaar. Waren de laatste 2 in heel de benelux geloof ik).quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 00:40 schreef Allan24 het volgende:
[..]
O jada's waar
moet ik voortaan aan de klantenservice gaan vragen, "Bent u FAMILY lid? Zo ja, dan koop ik het artikel terug en krijgt u geld retour... zo nee, dan neem ik het niet terug..." (ik voorzie een hoop frustratie
)
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Hey thanks nog voor die 2 stoelen van 2 jaar terug ofzo; ze zitten nog altijd prima (geen idee meer hoe ze heette, die houten stoelen met blauwe zitting zegmaar. Waren de laatste 2 in heel de benelux geloof ik).
Niet standaard, dan zul je zelf gaten moeten boren. De GALANT serie is uitgerust met voorgeboorde gaten voor de bijpassende frames waar vervolgens weer de GALANT A- of T-poten op gemonteerd moeten worden. (Dat is ook wel een stuk steviger dan de VIKA poten bij dat tafelblad, het draagvermogen wordt door gebruik van het frame veel groter en de GALANT poten zijn in hoogte verstelbaar.)quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:06 schreef Syytön het volgende:
Passen de poten van VIKA CURRY ook onder een GALANT tafelblad?
(Ja, ik ben een cheapass)
Ow, die zijn gaaf!quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:48 schreef Adelante het volgende:
speciaal voor ivetje, nieuwe kunstkaarten
[afbeelding]
Woow dat ziet er goed uit!quote:
Idd! Precies hetzelfe als met die keukens een tijdje terug, zó gaaf!quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:35 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Woow dat ziet er goed uit!
Ik vraag me toch af waarom we dat soort dingen in Nederland nooit hebben...
Klopt... IKEA Stockholm ziet er ook goed uit inderdaad... maar toch... andere landen hebben zo ontzettend vaak leuke presentaties die we in Nederland niet hebben...quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:22 schreef JC-Rags het volgende:
De IKEA Stockholm serie heeft ook zo'n leuke presentatie en die is nu ook voor NL beschikbaar en te gebruiken, wellicht dat dat met deze ook gaat gebeuren...
quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:48 schreef Adelante het volgende:
speciaal voor ivetje, nieuwe kunstkaarten
[afbeelding]
Die bank zit echt voor geen meterquote:Op maandag 21 augustus 2006 02:02 schreef TheVotary het volgende:
Die Klobo banken zijn alleen in deze kleur? Krijg binnenkort sleutel voor een nieuwe kamer, dus meteen maar een nieuwe budgetbank erin.
[afbeelding]
Ik wou net zeggen, ik hoop dat ie voor de sier is. Er valt namelijk niet langer dan 10 minuten op te zitten.quote:Op maandag 21 augustus 2006 08:43 schreef Coconut het volgende:
[..]
Die bank zit echt voor geen meter![]()
Klopt de Klobo bank is alleen in deze kleur te krijgen.... Voor een paar eurotjes meer heb je een Klippan bank die in veel meer kleuren te krijgen is!quote:Op maandag 21 augustus 2006 02:02 schreef TheVotary het volgende:
Die Klobo banken zijn alleen in deze kleur? Krijg binnenkort sleutel voor een nieuwe kamer, dus meteen maar een nieuwe budgetbank erin.
[afbeelding]
En de KLIPPAN bank is incl. naturel hoes maar ¤99,- tijdens de openingsdagen van IKEA Amersfoortquote:Op maandag 21 augustus 2006 09:23 schreef Syytön het volgende:
Ik wou net zeggen, ik hoop dat ie voor de sier is. Er valt namelijk niet langer dan 10 minuten op te zitten.Budgetbank, ok, maar geef dan 100 euro meer uit voor een KLIPPAN, dat bespaart je een hoop rugpijn.
![]()
Ik vrees het ook ja, maar ik ga toch wel even kijkenquote:Op maandag 21 augustus 2006 12:19 schreef Stansfield het volgende:
Zal wel superdruk worden woensdag in amersfoort.
Ok, ik kan die info niet vinden op de website. Zijn er ook andere kleuren in de aanbieding? Mijn zusje woont daar in de buurt en die moet volgens mij binnenkort ook langs de Ikea. En is dat een hele week lang geldig?quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:53 schreef Coconut het volgende:
[..]
En de KLIPPAN bank is incl. naturel hoes maar ¤99,- tijdens de openingsdagen van IKEA Amersfoort(aanbieding geldt ook in Utrecht)
Ik heb het foldertje er even bij gepakt... Er staat in:quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:05 schreef TheVotary het volgende:
Ok, ik kan die info niet vinden op de website. Zijn er ook andere kleuren in de aanbieding? Mijn zusje woont daar in de buurt en die moet volgens mij binnenkort ook langs de Ikea. En is dat een hele week lang geldig?
De bank zit in een plat pakket verpakt! Altijd toch wel een plekje voor te vinden!?quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:41 schreef E.T. het volgende:
't is dat ik een Klippan geen 3 maanden kan stallen.. (en dat Amersfoort niet echt in de buurt ligt)..
Vrees dat 't toch gewoon kopen in Nov/Dec wordt![]()
Werk je er?quote:Op maandag 21 augustus 2006 21:16 schreef mstx het volgende:
Ik ga morgen voor de 3e keer weer even naar Ikea Amersfoort.Eens kijken hoe het er nu uitziet daar.
![]()
Buiten misschienquote:Op maandag 21 augustus 2006 20:42 schreef WebForce het volgende:
[..]
De bank zit in een plat pakket verpakt! Altijd toch wel een plekje voor te vinden!?
Ik werk in de vakantie bij een verhuisbedrijf.quote:
Bedankt voor de nuttige info. Ik ga mijn zusje maar eens een belletje geven. Dat is geen geld voor een bank.quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:32 schreef Coconut het volgende:
[..]
Ik heb het foldertje er even bij gepakt... Er staat in:
[afbeelding]
KLIPPAN 2-zitsbank, van 139,- voor 80,- (100.722.56)
KLIPPAN bekleding, van 30,- voor 19,- (000.731.95, wasbare hoes Almas naturel; 100% katoen)
Totaalprijs van 169,- voor 99,-
Is zo'n bank als pakket te vervoeren met een kleine auto. Of moet je daar al een hele groote auto voor hebben?quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:42 schreef WebForce het volgende:
[..]
De bank zit in een plat pakket verpakt! Altijd toch wel een plekje voor te vinden!?
Als je een klep kunt laten open staan is het goed te doen, mits het droog is en je niet al te ver moet. Ik schat dat de afmetingen zo'n 40x80x200 zijn van de ongemonteerde KLIPPAN. En anders kun je voor weinig een aanhangwagen huren bij de klantenservice of voor iets meer het laten thuisbezorgen. (Hoewel ik vermoed dat meer mensen dat laatste idee zullen hebben tijdens zo'n openingsweek, dus zet daar niet al je hoop opquote:Op maandag 21 augustus 2006 23:53 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Bedankt voor de nuttige info. Ik ga mijn zusje maar eens een belletje geven. Dat is geen geld voor een bank.![]()
[..]
Is zo'n bank als pakket te vervoeren met een kleine auto. Of moet je daar al een hele groote auto voor hebben?
Ik heb de 'Kullen' (2 pakketten, waarvan 1 redelijk gelijke maten aan de bank) in mijn C3 gestampt gekregen. Kleine tip toch nog: Neem iemand mee die je kan helpen. Ten eerste om de spullen op de kar te leggen. 2 pakketten (in mijn geval) waarvan een van 90 kilo en 2 meter op een bewegende kar leggen is een koddig spektakel, maar mild frustrerend. Ten 2e het verplaatsen in de auto. Die blijft dan wel stil staan, maar nogmaals: gewicht. Ik heb een dag last van mijn schouders gehad...quote:Op maandag 21 augustus 2006 23:53 schreef TheVotary het volgende:
Is zo'n bank als pakket te vervoeren met een kleine auto. Of moet je daar al een hele groote auto voor hebben?
Heeft geen zinquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:57 schreef TimberWolf het volgende:
[..]
Tipje voor IKEA: Remmen op de magazijnkarren zijn geen overbodige luxe...
Moet je eens een bouwtekening van de Gamma, Leenbakker of Kwantum lezen en die vergelijken met een followme van IKEA... dan zijn die van de Afhaalzweed over het algemeen toch een stuk duidelijkerquote:En daar ik het monster inmiddels in elkaar heb: Op de tekening de zichtzijde, of op zijn minst orientatie van het materiaal aangeven ook niet![]()
Oh, eens, zonder meer. En ik ben er ook prima uitgekomen (tenminste, vanmorgen stond de kast nog recht overeind). Maar zoals de vorige poster al aangaf, Kullen is wat lastig. Heeft met name te maken met het feit dat er 3 'kleuren' zijn (Wit, binnenwerk en planken, Houtmotief voor de buitenkant, en onbehandeld spaanplaat voor dak en vloer). Het is me verder overigens wel gelukt zonder een enkele inbus weer uit te hoeven draaien, maar er was flink denkwerk voor nodigquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:50 schreef Allan24 het volgende:
Moet je eens een bouwtekening van de Gamma, Leenbakker of Kwantum lezen en die vergelijken met een followme van IKEA... dan zijn die van de Afhaalzweed over het algemeen toch een stuk duidelijker
Kan je nagaan wat wij, medewerkers, moeten tillen! 90 kilo is dan nog ligt als er bonnetjes gelopen moet worden in het magazijnquote:
Het tillen is niet eens zo'n probleem, 90 kilo verzet ik wel, maar de lengte van het pak voornamelijkquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 08:28 schreef WebForce het volgende:
[..]
Kan je nagaan wat wij, medewerkers, moeten tillen! 90 kilo is dan nog ligt als er bonnetjes gelopen moet worden in het magazijn.
Fijne PAX combinaties, RAKKE kast, ach ja je krijgt er handigheid in
Storend dat IKEA wederom niet goed wordt geschreven!quote:Reclamecampagne Ikea wekt woede op
door Rob Hird
AMERSFOORT - De reclamecampagne rond de opening van een nieuwe Ikea-vestiging in Amersfoort is velen in het verkeerde keelgat geschoten. Mensen met een psychiatrisch verleden hebben aanstoot genomen aan de leus ’Rijp voor ’n inrichting?’ van het Zweedse woonwarenhuis.
Belangenorganisatie, stichting Pandora, noemt de campagne onkies en ondoordacht. „Ikea vindt het kennelijk grappig om zo aandacht te vragen voor de nieuwe vestiging, maar wij niet“, aldus een woordvoerster. Ook de Cliëntenbond in de Geestelijke Gezondheidszorg ziet de humor van de campagne niet. „Het duidt in elk geval op weinig besef van wat dit bij onze doelgroep aanricht.“ De reclame beperkt zich niet tot een enkele woordspeling, het woonwarenhuis meent dat de opening van het nieuwe filiaal ’een groot gekkenhuis’ wordt met ’waanzinnige’ aanbiedingen en ’krankzinnige prijzen’.
Pandora spreekt van een goedkope reclametruc: „Spelen met taal is je bewegen op glad ijs. Voor je het weet discrimineer je of beschadig je mensen.“
Zo voelt ex-psychatrisch patiënt Riet uit Ermelo dat ook. De schrik sloeg haar om het hart toen zij op de deurmat een envelop vond met het opschrift ’Rijp voor ’n inrichting?’ Zij voelde zich zeer aangesproken: „Je moet het zelf maar hebben meegemaakt. Dan laat je het wel uit je hoofd daar grapjes over te maken.“ Net als veel anderen kan zij geen begrip opbrengen voor het verzoek van Ikea de toegezonden poster ’Rijp voor ’n inrichting’ voor het raam te hangen.
Ikea Nederland betreurt het mensen te hebben gekrenkt. „Het is nooit onze bedoeling geweest wie dan ook opzettelijk te kwetsen. Wij wilden slechts op spraakmakende wijze de aandacht vestigen op onze opening in Amersfoort. Wij hebben trouwens ook positieve reacties ontvangen op de campagne.“ De vestiging Amersfoort opent deze week haar deuren. GPD
220 matrassen zijn nergens op voorraad, maar moeten besteld worden vanuit het centrale magazijn. levertijd is meestal zo'n 9 werkdagen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:41 schreef Gumtree het volgende:
ik ben opzoek naar de hasselback matras in de afmeting 90 x 220, deze zou nog in het assortiment zitten maar is nergens op voorraad, zowel Haarlem, Amsterdam en Amersfoort. Is dit een bestel artikel ofzo? of is er gewoon een lever probleem?
Worden de matrassen dan bezorgd of is het nog steeds een afhaal artikel?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:43 schreef Adelante het volgende:
[..]
220 matrassen zijn nergens op voorraad, maar moeten besteld worden vanuit het centrale magazijn. levertijd is meestal zo'n 9 werkdagen.
worden gratis aan huis bezorgd, omdat de winkel ze niet op voorraad voert. maar je moet ze wel in de winkel bestellen en betalen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:55 schreef Gumtree het volgende:
Worden de matrassen dan bezorgd of is het nog steeds een afhaal artikel?
de geplande opening gaat door... ik voorspel een redelijke chaos, die toegangswegquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:57 schreef mstx het volgende:
Gaat Amersfoort morgen al open?Vandaag moesten we nog een half uur wachten voordat de liften het eindelijk deden.
Ik zou er eigenlijk even in de pauze langs moeten gaan om de chaos te bekijken.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:06 schreef Adelante het volgende:
[..]
de geplande opening gaat door... ik voorspel een redelijke chaos, die toegangswegen vandaag viel de 24-uurs back-up stroom uit... ploef donker
1 pakket van 90kilo?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:57 schreef TimberWolf het volgende:
[..]
Ik heb de 'Kullen' (2 pakketten, waarvan 1 redelijk gelijke maten aan de bank) in mijn C3 gestampt gekregen. Kleine tip toch nog: Neem iemand mee die je kan helpen. Ten eerste om de spullen op de kar te leggen. 2 pakketten (in mijn geval) waarvan een van 90 kilo en 2 meter op een bewegende kar leggen is een koddig spektakel, maar mild frustrerend.
Ooooow dat is handig! Geen back-up stroom!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:06 schreef Adelante het volgende:
[..]
de geplande opening gaat door... ik voorspel een redelijke chaos, die toegangswegen vandaag viel de 24-uurs back-up stroom uit... ploef donker
1 baansweg bouwput. Dat wordt chaos morgen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:06 schreef Adelante het volgende:
[..]
Heeft er iemand al live updates?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:10 schreef Stansfield het volgende:
[..]
1 baansweg bouwput. Dat wordt chaos morgen.
Ramptoeristquote:
Nee hoor, anders was ik er wel ff langsgegaan vandaag, zit maar 2 km er vandaan ofzo.quote:
quote:AMERSFOORT - Zonder noemenswaardige problemen opende IKEA woensdagmorgen de twaalfde Nederlandse vestiging in Amersfoort.
De door sommige Amersfoortse politici gevreesde verkeersoverlast bleef uit.
Vlak na de officiële openingshandeling om negen uur viel het licht enkele minuten uit, maar dat euvel was snel verholpen. De eerste honderden bezoekers, die al enkele uren voor de opening voor de toegangsdeuren stonden te wachten, stortten zich ook in het donker vooral op de artikelen die vanwege de feestweek rondom de opening flink afgeprijsd zijn.
Omdat de toegangsweg naar het woonwarenhuis in de nieuwe wijk Vathorst nog niet helemaal af is, werd gevreesd voor files op de afritten van de snelweg A1 naar Vathorst. Pendelbussen en kortingen op de thuisbezorging van artikelen moest mensen er toe bewegen de atuo thuis te laten. De gestage stroom bezoekers deed dat meerendeels niet, maar dat leidde niet tot opstoppingen.
Ook de 1400 parkeerplaatsen bij de op twee na grootse IKEA-vestiging in Nederland konden de parkeerdruk aan. Het restaurant, met 590 zitplaatsen het grootste van IKEA in Nederland, was een uur na de opening al tot de laatste stoel bezet. Bij IKEA Amersfoort werken een kleine 350 mensen, waarvan er ruim 150 een fulltimebaan hebben. Het invullen van de van de flexibele functies, met contracten van acht tot zestien uur, kostte IKEA de meeste moeite. Deze baantjes zijn vooral geliefd bij studenten. Daar heeft Amersfoort er, in vergelijking met andere steden met een vestiging van het Zweedse woonwarenhuis, er nog weinig van.
Nee, IKEA, niet idioot.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:21 schreef CarOnline het volgende:
Enkele uren voor de opening wachten?!
Wat idioot!
Ons bed komt morgen!!!quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:54 schreef Beeselcity het volgende:
[..]
Weet jij toevallig hoe het zit met de MALM bedden?
Wij hebben bijna twee maanden geleden een MALM bed in 160x220 in eikenfineer besteld. Toen stond er een levertijd van 20 dagen. Inmiddels is de bezorging al enkele malen uitgesteld, en vandaag kregen we een telefoontje dat het bed mogelijk zelfs helemaal niet meer geleverd kan worden! (of misschien toch wel, maar dat wisten ze niet 100% zeker, terwijl ze zaterdag bij de klantenservice zeiden dat het 100% geleverd zou worden als het besteld was)
Omdat we toevallig net op weg waren naar Ikea toen we het telefoontje kregen hebben we het op de beddenafdeling nog eens nagevraagd (en tevens even gecheckt welke andere mogelijkheden er zijn). Daar stond bij hetzelfde MALM bed een levertijd van 9 dagen!
We krijgen nu als het goed is aan het eind van deze week of begin volgende week te horen of de levering (in week 35) weer uitgesteld zal gaan worden.
(in eerste instantie dachten we dat het aan de Sultan Hedfors matrassen lag, omdat hier een onbekende levertijd op zit, maar die staan blijkbaar al netjes op ons te wachten...)
* Beeselcity wil MALM bed 160x220 heeeeeeeeel graag hebben!!!
Kortom, je kan nogal wat kanten uit, ligt er natuurlijk maar net aan je budget en je eisen aan de meubelsquote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:02 schreef greatgonzo het volgende:
schatting:
- twee persoonsbank - tussen ongeveer 190 en 600
- 2,5 of 3 persoonsbank tussen ongeveer 400 en 900
- salontafel -tussen de 25 en 200
- eettafel tussen de 40 en 300
- 4 stoelen passende bij de eettafel tussen ongeveer 15 en 120
Tuurlijk zit er een gebruiksaanwijzing bij, daar staat het allemaal inquote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:18 schreef Beeselcity het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het zit met die middenbalk? (Hammar?)
Zit er bij het bed een gebruiksaanwijzing bij, of hoe moeten we dat ding installeren?
* Beeselcity kan niet wachten tot het bed er is en ze het in elkaar kan gaan knutselen!
Ik hoorde dat een groot deel van de gemeente Amersfoort vandaag een stroomuitval heeft gehad en IKEA heeft daar ook last van gehad... zo tegen 11 uur vanochtend...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:02 schreef WebForce het volgende:
Ow, alleen de lichten vielen uit![]()
. Jammer dat er geen complete chaos is, dat is altijd leuk
![]()
![]()
Bij die middenbalk niet, dus we vreesden al... Maar ik zal mijn best doen nog eventjes te wachten tot morgen... Oeh, wat is dat moeilijk!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:46 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Tuurlijk zit er een gebruiksaanwijzing bij, daar staat het allemaal in
Ooow maar die middenbalk monteren is echt heel makkelijk hoor! Je schuift em gewoon uit tot de lengte die je wil hebben en hangt em daarna in de daarvoor bestemde beugels in het bed!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:41 schreef Beeselcity het volgende:
[..]
Bij die middenbalk niet, dus we vreesden al... Maar ik zal mijn best doen nog eventjes te wachten tot morgen... Oeh, wat is dat moeilijk!
Danku! Danku!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:13 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ooow maar die middenbalk monteren is echt heel makkelijk hoor! Je schuift em gewoon uit tot de lengte die je wil hebben en hangt em daarna in de daarvoor bestemde beugels in het bed!
de middenbalk heeft geen eigen gebruiksaanwijzing maar staat wel in zijn geheel beschreven in de gebruiksaanwijzing van je bed!
Nee ze zijn niet uit het assortiment volgens mij... ik keek net namelijk of IKEA Amersfoort ze op voorraad heeft en dat is het geval. Een nieuw te openen/geopende vestiging start namelijk over het algemeen geen uitgaande artikelen op. Voor zover ik dat zo kan inschatten is er een leverprobleem en komen de planken binnenkort gewoon weer binnen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:24 schreef poemojn het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de Statlig planken van Ikea, eiken, 79 bij 19 cm? Zijn die uit het assortiment gehaald? Volgens de website zijn ze 'niet beschikbaar' maar wij hebben er pas 5 gekocht in A'dam (zijn nu idd op daar) en willen er graag nog twee bij hebben..
Heb je 2 dezelfde middenbalken? dus twee artikelen die beide uitschuifbaar zijn?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:35 schreef Beeselcity het volgende:
[..]
Danku! Danku!
Maar we hebben 2 van die dingen? Klopt dat? Want het uitschuiven was gelukt, maar we dachten datie in elkaar moest ofzo.. Maarja, morgen maar eens de gebruiksaanwijzing gaan bekijken!
Als je op www.transportservice.nl je postcode invult zie je tussen welke tijden ze gaan leveren.quote:Vanaf hoe vroeg komt IKEA leveren?![]()
Waar heb jij deze vandaanquote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:11 schreef Allan24 het volgende:
*meldt*
Ik heb 'm!
[afbeelding]
Mooier en kleurrijker dan de 2006 editie vind ik!
Ik werk bij IKEAquote:Op donderdag 24 augustus 2006 05:18 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Waar heb jij deze vandaan?? Ik was vorige week in de IKEA Delft en daar hadden ze hem nog niet nl.
![]()
Uhm ja..quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:42 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Heb je 2 dezelfde middenbalken? dus twee artikelen die beide uitschuifbaar zijn?
Wat het handigst en snelst is: ga met je kassabon naar de klantenservice en dan zou je zo een nieuw dopje mee kunnen krijgen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:25 schreef Beeselcity het volgende:
Ons bed is er!!!
Alleen nou missen we één dopje van een van de lattenbodems (sultan salvena ofzo?). Er zouden er 34 bij moeten zitten, maar we hebben er maar 33! En helaas zitten er in de andere doos geen 35
Morgen maar naar de klantenservice, vrees ik... (of heeft iemand betere tips? kunnen we gewoon zo'n dopje krijgen, of moeten we de hele lattenbodem weer terugbrengen?)
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:15 schreef Bartjebart het volgende:
ej maar die middenbalk he... je hebt er dus twee en maar 1 betaald?
Door de manier van transporteren (2 in elkaar dus) is dit zo'n beetje de meest voorkomende fout in het voordeel van onze klant. Die middenbalken zitten dusdanig in elkaar dat het lijkt dat het hoort. Onze kassamedewerkers hebben dit lang niet in de gaten in ieder geval!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:11 schreef Beeselcity het volgende:
[..]
![]()
(Dankje voor je tips verder!)
Bij ons zijn ze er redelijk attent op. dat is er behoorlijk ingehamerdquote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:51 schreef JC-Rags het volgende:
[..]
Door de manier van transporteren (2 in elkaar dus) is dit zo'n beetje de meest voorkomende fout in het voordeel van onze klant. Die middenbalken zitten dusdanig in elkaar dat het lijkt dat het hoort. Onze kassamedewerkers hebben dit lang niet in de gaten in ieder geval!
Ik zou zeggen doe er je voordeel mee....![]()
Middenbalk te veel, dopje te weinig... daar hebben ze in Zweden een spreekwoord voor...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:11 schreef Beeselcity het volgende:
[..]
![]()
(Dankje voor je tips verder!)
Bij ons komen de middenbalken uit het Talon magazijn...Kan weinig fout gaan dusquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 00:04 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Bij ons zijn ze er redelijk attent op. dat is er behoorlijk ingehamerdgehamard
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 00:46 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Middenbalk te veel, dopje te weinig... daar hebben ze in Zweden een spreekwoord voor...
Gudom bestraffa på en gång
Bedoel je zoiets? Ik dacht dat er ook losse schoenspanners te koop zijn maar dat weet ik even niet zeker.... IKEA verkoopt geen fatboy look a likes, we hebben weinig als het gaat om zitzakken etc.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 00:03 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb eens op internet gelezen dat je bij de ikea ook plastic schoenspanners kon open. Liggen die ook in amersfoort?
En nog een vraagje. Heb je bij de ikea ook fatboys look a likes?
We verkopen wel losse spanners! Alleen ik weet even niet waar die dan moeten zijnquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:59 schreef JC-Rags het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets? Ik dacht dat er ook losse schoenspanners te koop zijn maar dat weet ik even niet zeker.... IKEA verkoopt geen fatboy look a likes, we hebben weinig als het gaat om zitzakken etc.![]()
[afbeelding]
OMSORG, in de markethall op de afdeling slaapkamer, hal en badkamer.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:00 schreef WebForce het volgende:
[..]
We verkopen wel losse spanners! Alleen ik weet even niet waar die dan moeten zijn
Het is af te raden. De vochtigheid wordt waarschijnlijk funest.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:54 schreef Batsies het volgende:
In ben opzoek naar planken die in een badkamer op te hangen zijn (liefst zwevend), ik heb wel al de lack-serie gevonden, maar ben bang dat die door condens / stoom / vocht niet in een badkamer opgehangen kan worden.Weten jullie hier iets van?
Ik zoek idd losse.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:59 schreef JC-Rags het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets? Ik dacht dat er ook losse schoenspanners te koop zijn maar dat weet ik even niet zeker.... IKEA verkoopt geen fatboy look a likes, we hebben weinig als het gaat om zitzakken etc.![]()
[afbeelding]
En wij is de ikea in Amersfoort??quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:00 schreef WebForce het volgende:
[..]
We verkopen wel losse spanners! Alleen ik weet even niet waar die dan moeten zijn
OMSORG????quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:27 schreef Snarf het volgende:
[..]
OMSORG, in de markethall op de afdeling slaapkamer, hal en badkamer.
Vast wel, maar niet bij IKEA.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:03 schreef Batsies het volgende:
Weet jij of iets soortgelijks bestaat?
Ja ik heb de naam ook niet bedachtquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:30 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik zoek idd losse.
[..]
En wij is de ikea in Amersfoort??
[..]
OMSORG????
Ik zal morgen eens zoeken in de ikea in amersfoort. Op hun internetsite staat niks toch?
En weet iemand ze per paar kosten?
OMSORG, als in OMGROFLMAO ofzoquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:44 schreef Stansfield het volgende:
oh is dat de naam, ik dacht dat het weer één of andere forumafkorting was ofzo.
Tnx.
Ja zoiets ja. Ben niet zo thuis in de forumafkortingen en ook niet zo thuis in assortimentsnamen van de ikea blijkt maar weer.quote:
Dit:quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:30 schreef Stansfield het volgende:
Ik zal morgen eens zoeken in de ikea in amersfoort. Op hun internetsite staat niks toch?
En weet iemand ze per paar kosten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |