abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41091779
Ik moet werken.
For great justice!
pi_41092584
Amersfoortse Courant:
quote:
AMERSFOORT - Zonder noemenswaardige problemen opende IKEA woensdagmorgen de twaalfde Nederlandse vestiging in Amersfoort.

De door sommige Amersfoortse politici gevreesde verkeersoverlast bleef uit.

Vlak na de officiële openingshandeling om negen uur viel het licht enkele minuten uit, maar dat euvel was snel verholpen. De eerste honderden bezoekers, die al enkele uren voor de opening voor de toegangsdeuren stonden te wachten, stortten zich ook in het donker vooral op de artikelen die vanwege de feestweek rondom de opening flink afgeprijsd zijn.

Omdat de toegangsweg naar het woonwarenhuis in de nieuwe wijk Vathorst nog niet helemaal af is, werd gevreesd voor files op de afritten van de snelweg A1 naar Vathorst. Pendelbussen en kortingen op de thuisbezorging van artikelen moest mensen er toe bewegen de atuo thuis te laten. De gestage stroom bezoekers deed dat meerendeels niet, maar dat leidde niet tot opstoppingen.

Ook de 1400 parkeerplaatsen bij de op twee na grootse IKEA-vestiging in Nederland konden de parkeerdruk aan. Het restaurant, met 590 zitplaatsen het grootste van IKEA in Nederland, was een uur na de opening al tot de laatste stoel bezet. Bij IKEA Amersfoort werken een kleine 350 mensen, waarvan er ruim 150 een fulltimebaan hebben. Het invullen van de van de flexibele functies, met contracten van acht tot zestien uur, kostte IKEA de meeste moeite. Deze baantjes zijn vooral geliefd bij studenten. Daar heeft Amersfoort er, in vergelijking met andere steden met een vestiging van het Zweedse woonwarenhuis, er nog weinig van.

Wel typisch, met 590 zitplaatsen pas na een uur vol... 1400 parkeerplaatsen die toereikend zijn... bij de opening van Breda op 20-08-2003 (3 jaar en 3 dagen geleden dus) puilde het restaurant om 9:10 uur al helemaal uit en zaten mensen overal op de showroom te eten... en de 1250 parkeerplaatsen + de hele woonboulevard er omheen + alle bermen van de wegen in de omgeving stonden vol... mensen die knokken om binnen te komen, uiteindelijk zijn er 29.000 bezoekers geweest
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_41092802
Toch jammer dat het geen chaos is.
For great justice!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:02:27 #254
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_41093130
Ow, alleen de lichten vielen uit . Jammer dat er geen complete chaos is, dat is altijd leuk
pi_41093768
Enkele uren voor de opening wachten?!
Wat idioot!
Screw them.
We're going home.
pi_41094688
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:21 schreef CarOnline het volgende:
Enkele uren voor de opening wachten?!
Wat idioot!
Nee, IKEA, niet idioot.
For great justice!
pi_41095396
Tsk! Ben zelf zwaar fan van IKEA maar zelfs ík doe dat niet!
Screw them.
We're going home.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 15:12:02 #258
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_41095495
Misschien komt die chaos nog? *kijkt hoopvol*
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_41098977
Ik ga er nu even naartoe
amokaapjeeh O+
pi_41099569
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:04 schreef Coconut het volgende:
Ik ga er nu even naartoe
Fotooooooo's!!
pi_41105448
Ik was er tussen 17 en 19 uur en het was helemaal niet druk We konden er zo naartoe rijden, er was genoeg parkeerruimte en in de IKEA zelf kon je ook overal gewoon doorlopen. Ook bij de kassa's geen lange wachtrijen.

Ik vind het allemaal erg ruim opgezet, het oogt groot. En ik heb ook het idee dat ze in bepaalde artikelen veel meer keus hebben, de eettafel- en bureaustoelen bijvoorbeeld (maar dit kan ook zo lijken doordat het gewoon ruim en overzichtelijk opgezet is).

Uiteraard nog wat dingen gekocht: Klippan bekleding, badmat, extra bestekset, voorraadbussen, een kussen voor de kat, leuke plantjes en bloempotten. En 3 daimtaarten en zweedse balletjes
amokaapjeeh O+
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:02:02 #262
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_41106580
heb hier niet de gids van de ikea, en met mijn tijdelijke 56k lijntje is het niet leuk internetten. Kan iemand me een schatting geven wat een basis-woonkamer inrichting ongeveer gaat kosten, bestaande uit:

- twee persoonsbank
- 2,5 of 3 persoonsbank
- salontafel
- eettafel
- 4 stoelen passende bij de eettafel
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_41107520
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:54 schreef Beeselcity het volgende:

[..]

Weet jij toevallig hoe het zit met de MALM bedden?
Wij hebben bijna twee maanden geleden een MALM bed in 160x220 in eikenfineer besteld. Toen stond er een levertijd van 20 dagen. Inmiddels is de bezorging al enkele malen uitgesteld, en vandaag kregen we een telefoontje dat het bed mogelijk zelfs helemaal niet meer geleverd kan worden! (of misschien toch wel, maar dat wisten ze niet 100% zeker, terwijl ze zaterdag bij de klantenservice zeiden dat het 100% geleverd zou worden als het besteld was)

Omdat we toevallig net op weg waren naar Ikea toen we het telefoontje kregen hebben we het op de beddenafdeling nog eens nagevraagd (en tevens even gecheckt welke andere mogelijkheden er zijn). Daar stond bij hetzelfde MALM bed een levertijd van 9 dagen!
We krijgen nu als het goed is aan het eind van deze week of begin volgende week te horen of de levering (in week 35) weer uitgesteld zal gaan worden.

(in eerste instantie dachten we dat het aan de Sultan Hedfors matrassen lag, omdat hier een onbekende levertijd op zit, maar die staan blijkbaar al netjes op ons te wachten...)

* Beeselcity wil MALM bed 160x220 heeeeeeeeel graag hebben!!!
Ons bed komt morgen!!!
pi_41108098
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:02 schreef greatgonzo het volgende:

schatting:

- twee persoonsbank - tussen ongeveer 190 en 600
- 2,5 of 3 persoonsbank tussen ongeveer 400 en 900
- salontafel -tussen de 25 en 200
- eettafel tussen de 40 en 300
- 4 stoelen passende bij de eettafel tussen ongeveer 15 en 120
Kortom, je kan nogal wat kanten uit, ligt er natuurlijk maar net aan je budget en je eisen aan de meubels
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_41109573
Weet iemand trouwens hoe het zit met die middenbalk? (Hammar?)

Zit er bij het bed een gebruiksaanwijzing bij, of hoe moeten we dat ding installeren?

* Beeselcity kan niet wachten tot het bed er is en ze het in elkaar kan gaan knutselen!
pi_41111132
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 22:18 schreef Beeselcity het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het zit met die middenbalk? (Hammar?)

Zit er bij het bed een gebruiksaanwijzing bij, of hoe moeten we dat ding installeren?

* Beeselcity kan niet wachten tot het bed er is en ze het in elkaar kan gaan knutselen!
Tuurlijk zit er een gebruiksaanwijzing bij, daar staat het allemaal in
pi_41113029
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:02 schreef WebForce het volgende:
Ow, alleen de lichten vielen uit . Jammer dat er geen complete chaos is, dat is altijd leuk
Ik hoorde dat een groot deel van de gemeente Amersfoort vandaag een stroomuitval heeft gehad en IKEA heeft daar ook last van gehad... zo tegen 11 uur vanochtend...

leuk op zo'n eerste openingsdag!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_41113731
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 22:46 schreef Allan24 het volgende:

[..]

Tuurlijk zit er een gebruiksaanwijzing bij, daar staat het allemaal in
Bij die middenbalk niet, dus we vreesden al... Maar ik zal mijn best doen nog eventjes te wachten tot morgen... Oeh, wat is dat moeilijk!
pi_41114942
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 23:41 schreef Beeselcity het volgende:

[..]

Bij die middenbalk niet, dus we vreesden al... Maar ik zal mijn best doen nog eventjes te wachten tot morgen... Oeh, wat is dat moeilijk!
Ooow maar die middenbalk monteren is echt heel makkelijk hoor! Je schuift em gewoon uit tot de lengte die je wil hebben en hangt em daarna in de daarvoor bestemde beugels in het bed!

de middenbalk heeft geen eigen gebruiksaanwijzing maar staat wel in zijn geheel beschreven in de gebruiksaanwijzing van je bed!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_41115321
Hoe zit het eigenlijk met de Statlig planken van Ikea, eiken, 79 bij 19 cm? Zijn die uit het assortiment gehaald? Volgens de website zijn ze 'niet beschikbaar' maar wij hebben er pas 5 gekocht in A'dam (zijn nu idd op daar) en willen er graag nog twee bij hebben..
pi_41115608
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 00:13 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ooow maar die middenbalk monteren is echt heel makkelijk hoor! Je schuift em gewoon uit tot de lengte die je wil hebben en hangt em daarna in de daarvoor bestemde beugels in het bed!

de middenbalk heeft geen eigen gebruiksaanwijzing maar staat wel in zijn geheel beschreven in de gebruiksaanwijzing van je bed!
Danku! Danku!
Maar we hebben 2 van die dingen? Klopt dat? Want het uitschuiven was gelukt, maar we dachten datie in elkaar moest ofzo.. Maarja, morgen maar eens de gebruiksaanwijzing gaan bekijken!

Vanaf hoe vroeg komt IKEA leveren?
pi_41115758
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 00:24 schreef poemojn het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de Statlig planken van Ikea, eiken, 79 bij 19 cm? Zijn die uit het assortiment gehaald? Volgens de website zijn ze 'niet beschikbaar' maar wij hebben er pas 5 gekocht in A'dam (zijn nu idd op daar) en willen er graag nog twee bij hebben..
Nee ze zijn niet uit het assortiment volgens mij... ik keek net namelijk of IKEA Amersfoort ze op voorraad heeft en dat is het geval. Een nieuw te openen/geopende vestiging start namelijk over het algemeen geen uitgaande artikelen op. Voor zover ik dat zo kan inschatten is er een leverprobleem en komen de planken binnenkort gewoon weer binnen.
pi_41115776
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 00:35 schreef Beeselcity het volgende:

[..]

Danku! Danku!
Maar we hebben 2 van die dingen? Klopt dat? Want het uitschuiven was gelukt, maar we dachten datie in elkaar moest ofzo.. Maarja, morgen maar eens de gebruiksaanwijzing gaan bekijken!
Heb je 2 dezelfde middenbalken? dus twee artikelen die beide uitschuifbaar zijn?
quote:
Vanaf hoe vroeg komt IKEA leveren?
Als je op www.transportservice.nl je postcode invult zie je tussen welke tijden ze gaan leveren.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bartjebart op 24-08-2006 00:53:15 ]
pi_41118812
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 19:11 schreef Allan24 het volgende:
*meldt*

Ik heb 'm!

[afbeelding]

Mooier en kleurrijker dan de 2006 editie vind ik!
Waar heb jij deze vandaan ?? Ik was vorige week in de IKEA Delft en daar hadden ze hem nog niet nl.
pi_41119117
Zometeen Delft eens met een bezoekje vereren. Heb eigenlijk alleen een Lock plafondlamp nodig, dus rijk zullen ze niet van me worden
Iedere droom moet je in een potje vangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')