abonnement Unibet Coolblue
pi_58425007
Goed, tijd voor een eigen topic. Ik ben recent de trotse eigenaar geworden van een prachtige tussenwoning in het pittoreske Nibbixwoud. En dat betekend klussen. Veel klussen. Ik heb het geluk dat aan de benedenverdieping relatief weinig hoeft te gebeuren. De vloerbedekking is prima zoals ie is bijvoorbeeld. Maar, geen klustopic zonder klussen, dus hier gaan we dan.

Dag 1
Vol goede moed begonnen aan het afsteken van het behang. Eerst maar eens stucloper op de tegelvloer gelegd, het zou zonde zijn als daar wat mee gebeurt. De bovenste laag behang gaat er nog relatief makkelijk vanaf. Vooral daar waar de houtkachel heeft gestaan, daar trekken we alle lagen bijna in een ruk van de muur.



Aan de andere kant van de woonkamer kost het al aanzienlijk meer moeite. De onderliggende lagen behang zijn dik, en de laag die onder de huidige tevoorschijn is gekomen is een soort plastic-behang. Heel glad, bijna zijdeachtig. En, helaas, waterdicht. Zomaar even behangafweek erop sponzen is dus niet mogelijk.



Een van de vorige bewoners lijkt een soort 'lambrizering' gemaakt te hebben van 2 soorten 'plasticbehang'. Onderaan een soort vleeskleur, bovenaan grijs. Daaroverheen zit in een aantal gevallen nog een rookgele laag 'gewoon' behang, en onder de zichtbare laag zit dan ook nog eens bouwbehang. Met mijn Karcher stoomreiniger met behangafstomer komen we een eind, maar het gaat traag. Moeders (mijn hulpje voor deze week) zit even lekker uit te puffen.



Dag 2 (vandaag)

Vol goede moed begonnen aan de 2e ronde afkrabben, maar er is geen doorkomen aan. We besluiten begin van de middag om toch maar een behangafstomer te huren, en zo'n handige gaatjesroller te halen. Beste beslissing sinds ik de tent gekocht heb, want het behang vliegt er af!



Bijna alle muren in de woonkamer zijn gedaan nu, alleen rondom de ramen nog en een klein stukje op de lang muur. Mijn mini Karcher en zijn grote stoombroer staan even uit te blazen (ha) van het harde werken.



En zo ziet 1 vuiliszak vol klam behang er uit. Dit is een klein stapeltje, vandaag en gister zijn er totaal 8 vuilniszakken vol behang uit de kamer gekomen. En dan te bedenken dat ik nog heul veul moet...



Voor morgen staat weer meer behangkrabben op het programma (keuken en hal of slaapkamer). Zaterdag komt een goede vriend helpen, dus dan zou het wat meer moeten opschieten. Ik hoop morgen of zaterdag weer wat fotomateriaal voor dit topic te hebben.

Foto's zijn klikbaar voor grote versies. Let wel, telefooncamera. Dus verwacht er niet te veel van

Mijn god, ik heb gewoon een huis!
pi_58425051
Gefeliciteerd en succes met klussen.
pi_58425067
Gefeliciteerd met je eigen huis!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_58425266
Meteen maar even de foto's meenemen uit het voorpret topic, om een beetje een beeld te geven van hoe de hut er uit zag. Ik hoop er nog wel het een en ander aan te veranderen



De voorkant, met belachelijk grote voortuin




De woonkamer. Het kacheltje is er inmiddels uit. Het rookgaskanaal laat ik zitten, voor het geval ik spijt krijg...



De eethoek, met rechts de toegang naar de keuken.




De keuken zelf. Ben er nog niet helemaal uit wat ik er mee ga doen. Optie 1 is deurtjes vervangen, blad vervangen en dan een klein stukje toevoegen (ik wil een grote kookplaat en een oven) of helemaal eruit en iets heel moois neerzetten.
Links naast de keuken is ook nog een bijkeuken te vinden met de wasmachine/droger aansluiting en flink wat ruimte. Ook al betegeld.




De 'master bedroom', de grootste van de drie. De kastenwand rechts gaat eruit om wat extra ruimte te creeren. Ligging is aan de voorkant van het huis.




De middelste slaapkamer. Achterkant huis, wordt waarschijnlijk mijn computerhok




De kleinste slaapkamer, Ook achterkant huis. Gaat de logeerkamer worden.




De ieniemienie badkamer. Prima groot genoeg voor mij, maar de meeste mensen zullen het niets vinden Douchehoek, hangend toilet en wastafel. Douchen, piesen, tandenpoetsen. Ruim zat, en het kan desnoods allemaal tegelijk




En dan als laatste, de achtertuin. Op de foto is het kontje van de bijkeuken en de schuur te zien, daarachter zit dan nog een overkapte opslag voor containers of meubeltjes of andere zooi


Hele benedenverdieping, inclusief hal, is voorzien van tegels, woonkamer dan ook nog eens van vloerverwarming. Ketel van Vaillant uit 2006. dus ook daar geen zorgen over. Verbouwklussen zijn de deuren (alles nieuw), de keuken (zie boven), de schuur (het dak is etherniet), de zolder (dakkapel en Velux raam) en waarschijnlijk het plaatsen van HR glas.
pi_58425364
Dat ziet er heul niet slecht uit!

Ik zou een openhaard erin planten...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_58425555
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 22:47 schreef Oblivion het volgende:
Dat ziet er heul niet slecht uit!

Ik zou een openhaard erin planten...
Zat ik zelf ook aan te denken, maar voorlopig hou ik het denk ik even zo. De open haard in de vorm die ik wil kost redelijk wat geld, en dat trekt Bruin even niet Maar uit die overweging laat ik dus inderdaad het rookgaskanaal zitten. Het kon maar eens van pas komen in de toekomst
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:08:08 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_58425854
jammer van weghalen van die kachel.
pi_58444506
Daniel: Tsja, aan de ene kant wel. Maar het was niet een echt mooie kachel, vond ik. En er kan er altijd eentje terug

Vandaag weinig te melden. Meer behangkrabben, nu op de 'moeilijke' plekjes zoals rond de ramen. Ook heb ik vandaag even wat tijd gevonden om de plinten en de latjes waar ze op geschoefd zaten te verwijderen, samen met het schilderij ophang systeem rails ding. Ik heb dus aardig wat gaatjes in de muur te vullen

Voor morgen staat het slopen van de inbouwkast in de slaapkamer op het programma, en wellicht een begin maken met het vullen van de talloze gaten in de muur.
pi_58444673
Oh, haast vergeten: De meterkast voor Vonkeboer (en andere belangstellenden)...



De oude smeltpatronen gaan op een gegeven punt vervangen worden door automaten om het geheel wat 'symetrischer' te maken, maar voorlopig voldoet dit.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 23:15:39 #10
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_58445912
Maar zo'n kachel is toch wel gaaf juist? Desnoods koop je een wat strakker model via marktplaats. Hartstikke gezellig en luxe hoor. Ik zou het wel weten!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_58445987
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 23:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar zo'n kachel is toch wel gaaf juist? Desnoods koop je een wat strakker model via marktplaats. Hartstikke gezellig en luxe hoor. Ik zou het wel weten!
Ik zat meer aan een sexy haard te denken Maar dat zijn zowiezo dingen voor de toekomst. De kachel moest extra kosten op het huis, en de oude bewoner wilde hem eigenlijk meenemen. Dus wie weet komt er alsnog een kacheltje. Voorlopig eerst maar eens kijken of ik al mijn plannen kan uitvoeren voor het geld op is...
  vrijdag 2 mei 2008 @ 23:19:39 #12
3185 Adelante
To let it go now
pi_58446009
weg met die lelijke kachel

goede vloerverwarming is veel effectiever en staat retestrak! en ik hoop dat de inboedel meeverhuist met de vorige bewoners
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_58450395
kachel/openhaard zou ik ook zeker houden... elke wat koudere avond flink stoken dan...

verder wel leuk huisje, alleen jammer dat de voortuin zo groot is en de achtertuin dan iets minder...
  Moderator zaterdag 3 mei 2008 @ 10:51:02 #14
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_58451369
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 22:21 schreef TimberWolf het volgende:
Oh, haast vergeten: De meterkast voor Vonkeboer (en andere belangstellenden)...

[ link | afbeelding ]

De oude smeltpatronen gaan op een gegeven punt vervangen worden door automaten om het geheel wat 'symetrischer' te maken, maar voorlopig voldoet dit.
Ik zie een dubbeltelwerk met een dag en nacht tarief; ik zie een boilerrelais; dat zwarte kastje rechts naast de kwh meter (waarschijnlijk was/is er ergens in huis een grote boiler te vinden). Een hoofdschakelaar is er ook al aanwezig

Toch wel een redelijk strakke meterkast; ik ben ze namelijk vele malen slechter tegengekomen.
Toch leuk mensen die speciaal een foto van hun meterkast plaatsen; voor alle electrofielen onder ons
pi_58452029
Mooi groot huis! Behang afhalen is een K-klus. Ik ben er ook anderhalve week mee zoet geweest, en mijn huis is nog een stuk kleiner dan dat van jou. Succes!
pi_58462948
Adelante: De inboedel gaat inderdaad (godzijdank) mee, sterker nog is al mee. Durf niet te beloven dat mijn inrichting beter is overigens

TheOneAndOnly: Beide zijn ongeveer even diep, alleen door de manier waarop de stenen in de achtertuin gelegd zijn lijkt het kleiner. De schuur en bijkeuken die in de weg staan helpen ook niet

Vonkeboer: Zou dat boilerrelais iets met de vloerverwarming te maken kunnen hebben? En natuurlijk maar ik even een foto van de meterkast, da's inmiddels bijna traditie in K&W

Dennisdotcom: Zeg maar giga K klus. Mijn god, wat ben ik zat van behang.

Vandaag wat tegenslagen gehad (moest er toch eens van komen). Ten eerste brak bij het verwijderen van de (spuuglelijke) planken op de vensterbank een deel van de oorspronkelijke vensterbank af. Nog niet de grootste ramp, maar wel vervelend. Minder leuk was de ontdekking dat het 'stucwerk' op de bovenste verdieping samen met het behang naar beneden kwam. De rest valt er met een vinger af te wrijven. Maarja, wel over de hele lange muur

Ik ga dus een manier moeten verzinnen om die troep er af te krijgen zonder daar giga veel effort in te steken, en vervolgens de muur weer strak krijgen. Nu zijn het een soort blokken met ribbels die er onder zitten. Heb helaas geen foto (nog). Beetje om en om stroken van een centimeter, afwisselende verdiept en opliggend. Ongeveer een millimeter diep. Wat denken jullie, ga ik dat met Fix & Finish kunnen afsmeren?

Foto's komen morgen, heb een briljante foto van het behang boven. Back to the sixties zeg maar. Nu moe van het slopen en de tegenvallers, dus tijd voor bedje.
pi_58467526
Wat ga je met de muren op de bovenste verdieping doen? Want het kan nooit kwaad om een goede stucadoor het gewoon opnieuw te laten doen. Het is een investering, maar je hebt er wel plezier van zolang je er woont. Als je gaat schilderen vind ik stucen eigenlijk een must.

Laat je budget dat toe denk je?
pi_58479467
Dennisdotcom: Ik denk dat ik je advies ga volgen. Ik vermoed dat de oude stuclaag uitgedroogd is door de aanwezigheid van de rookgasafvoer op die muur, en dus broos is geworden. En daar ik toch een tussenmuur tussen de kamers ga terugplaatsen is een stukadoor inhuren misschien geen slecht idee.
pi_58480484
Tijd voor weer een update. Gister en vandaag druk bezig geweest, nog steeds voornamelijk met 'slopen'. Wel veel voortgang gemaakt, de woonkamer en keuken zijn nu vrij van behang, en klaar om geschuurd te worden.

Ik had jullie nog een foto beloofd van mijn behangontdekking. Een van de vorige bewoners heeft een geweldige smaak:




Helemaal geweldig! Jaren 60 behang gevolgd door een prachtig ridders en kastelen motiefje. Het is dat ik het er niet netjes afkreeg, want dit behang is inmiddels zo oud en oudbollig dat het vast geld waard is!

Gister is het meeste tijd opgegaan aan het slopen van de inbouwkast. Daar die er waarschijnlijk bij de bouw van de woning al ingezet is, was het sleutelwoord: Stevig. Het heeft aardig wat zweetdruppeltjes gekost om het kreng uit elkaar te halen. Dat is dan ook niet zachtzinnig gedaan

Het resultaat was een klein stapeltje rommel:



En een forse stapel hout en ander restmateriaal...



Maar, dan heb je ook ineens de ruimte (Vriend Han helpt een handje met opruimen)



De rest van de dag is zoetgebracht met de eerste lagen van het behang verwijderen. Moeders was ondertussen druk om in de keuken nog wat lastige resten behang te verwijderen. Han en ik zaten tot onze oren in het behang en de stof.



En hier kwamen we ook direct de eerste grote tegenvaller tegen. Het waardeloze stucwerk op de lange muur. Waarschijnlijk vanwege de 'schoorsteen' die er in staat die de muur redelijk warm gestookt zal hebben is de stuclaag zo broos als een goedkoop biscuitje. Afkrabben kan met een scherpe zakdoek als het moet. Onder de stuclaag vinden we de bouwstenen van de bovenverdieping.



Dan naar vandaag. Laat begonnen maar toch nog veel kunnen doen. We hebben een begin gemaakt met de oude stuclaag van de schoorsteen af slopen. Niet echt lastig, het valt er na mild zuchten al vanaf.



Ook de nog staande resten van de kast zijn weggehaald voor zover mogelijk. Als laatste klus, je raad het al, behang afkrabben. Nu de aanstaande computerkamer, en ook daar zijn we een goed eind gekomen.



Voor morgen? Nog meer behang afsteken. Veel meer. En als ik een momentje over heb: De muur stucwerk-vrij maken. Dat ga ik, hoop ik, aanpakken met een staalborstel op de boormachine. Als de muur kaal is ga ik eens op zoek naar een stuccer.

Dan nog een vraagje aan de klusexperts hier: Ik wil tussen de kamers opnieuw een muurtje hebben. Wat denken jullie? Gipsblokken/Ytong of gipskarton platen op een houten rachelwerk? Ik gok dat de Ytong blokken muur wat steviger is?

Morgen of overmorgen weer een gezellige fotoupdate
pi_58483148
quote:
Op zondag 4 mei 2008 22:01 schreef TimberWolf het volgende:

afbeelding
de Ytong blokken muur wat steviger is?

Dat groene behang was vroeger vast erg hip. Vandaag kwam ik bij het behang trekken bij ons precies hetzelfde tegen.
pi_58483680
quote:
Op maandag 5 mei 2008 00:05 schreef Silvieja het volgende:

[..]

Dat groene behang was vroeger vast erg hip. Vandaag kwam ik bij het behang trekken bij ons precies hetzelfde tegen.
Ik vind het nu ook nog wel wat hebben
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_58484411
als je gipsplaten ovevweegt, kijk dan ook eens naar gipsvezelplaten. Deze lijken me iets makkelijker te verwerken. en bespaar niet op isolatie (vooral geluid)
pi_58502237
Kleine update vandaag. Opnieuw is mijn dag gevuld met het afsteken van behang. Een van de vorige bewoners dacht dat het een goed plan was om de muur te schilderen. Over het behang heen. En daar is niets mis mee, maar dan moet je geen verf op oliebasis gebruiken En, als je een stopcontact verlegt prima, maar haal even het behang weg voor je het gat dicht smeert, in plaats van je vulmiddel over het behang heen te smeren? Sheesh. Hoedanook, vandaag ook weer een leuke behangontdekking!



Jaja, echt bloemetjes behang!

En blijkbaar waren de gordijnen die in mijn aanstaande slaapkamer hingen loodzwaar, want zie hier waarmee de rails in het plafond geschroefd was. Met 8 schroeven. Op nog geen 4 meter. Allemaal zo lang. Oh, en ja dat is mijn mishandelde handje



Als laatste voor vandaag nog wat overzichts-shots. De eerste genomen vanuit mijn slaapkamer naar de computerkamer, door de aanstaande muur heen zeg maar.



Deze is precies vice-versa, oftewel vanuit mijn computerkamer kijkend naar mijn slaapkamer. De elegante moeder daar is geen permanent onderdeel van het decor overigens



Tot zover de update voor vandaag. Morgen de laatste restjes behang (godzijdank) en dan mag ik gaan schuren! Morgen is ook voor het laatst dat ik permanente hulp heb, ik zal het van 'inloop' moeten hebben

Foto's zijn deze keer wat groter, ik merkte dat de vorige lastig zichtbaar waren
pi_58557514
Mini update, want weinig te melden (en helaas geen fotomateriaal).

Gister een rustdag gehad (al mijn spieren deden serieus pijn...), vandaag aan de schuur geweest. Met dank aan mijn Bosch schuurmonster ging dat erg lekker. Oke, ook die is best zwaar en dus voel ik de schoudertjes weer pittig, maar voorruit. Beide ramen op de benedenverdieping zijn nu in ieder geval afgeschuurd tot de witte verflaag die er standaard op de kozijnen zat. Schilderklaar dus. Vandaag ook 2 elektriciens langs gehad om de installatie te bekijken en daar offerte voor te maken. Groepenkast gaat vervangen worden, al het installatiemateriaal, en overal gaat randaarde heen gebracht worden. Wordt ook nog een opgave.

Als laatste klusje heb ik de stelbalken die te zien zijn op de laatste foto weggehaald. Levert een paar giga gaten in de muur op, maar daar moest toch al een stukadoor langs.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 04:39:54 #25
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_58568225
tvp
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 10:14:24 #26
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_58570403
leuk topic! succes met behangafsteken
pi_58577945
Dankje Behangafsteken is inmiddels gedaan (godzijdank), en het schuren vordert ook al aardig. Vandaag 8 deurkozijnen geschuurd, met dank aan Bosch voor de schuurmachine en 3M voor het stofkapje. Ik kan inmiddels mijn armen niet meer optillen, en zit stilletjes te hopen dat iemand vanavond een masseuse voor mijn deur legt. Foto's zal ik jullie weeral besparen, er is immers niet geweldig veel te zien

Klusjes voor de komende dagen:

- Deurkozijn toilet boven schuren
- Raamkozijnen slaapkamers schuren
- Muurtje optrekken tussen 2 kamers (ytong, blokje of 70)
- Deuren beoordelen, en eventueel vervangen
- Alle ramen en ander spul afplakken
- Schilderen!
pi_58653506
Okiedo, er zijn weer een paar lange (en vermoeiende) klusdagen achter de rug, tijd voor een update!

De zaterdag heb ik besteed aan meubelshoppen Erg warm, maar gelukkig niet al te druk in de winkels.
Ik heb inmiddels wat moois uitgezocht, nu nog kijken of het in het budget past... Maargoed, klussen dus.
Zondag had ik weer hulp van vriend Han, en we hebben onze tijd goed besteed!

Han is druk bezig met het "Hammeriten" van de buizen van de verwarming. De verwarming zelf is inmiddels ook mooi wit. Brilliant spul dat Hammerite. Niet alleen wordt je verwarming weer prachtig wit, maar je wordt zo high als een woeste kanarie van de geur als bonus!



De raamkozijnen hebben natuurlijk ook een kleurtje gekregen. In dit geval moeilijk te zien (volgende foto is
beter), maar de kleur is RAL 9003. Net niet helemaal wit, zeg maar. Lekker fris dus.



Het deurkozijn laat net even wat beter de nieuwe kleur zien. Het totaal voor de dag (begonnen om 12 uur) was 2 deurkozijnen, 2 raamkozijnen en al het buizenwerk van de verwarming (en de verwarming zelf natuurlijk)



Maandag heb ik voornamelijk besteed met het vullen van gaatjes. Een heeeleboel gaatjes. Zoveel gaatjes dat ik ruim een kilo plamuur nodig gehad heb Geen foto's van gemaakt, veel te saai.

Vandaag een heule drukke dag gehad. De dag begon met het spelen met mijn nieuwste stukje speelgoed:



De muren die niet helemaal netjes al het behang losgelaten hadden moesten even nageschuurd worden, en al de gevulde gaatjes konden ook wel een aai over de bol hebben. Dus, P60 vel op de machine, en gaan! En dat levert dan het volgende op:



Mist... Hier was het al wat opgetrokken, ik heb maar even het hele huis tegen elkaar open gezet... Buren zullen wel blij met me geweest zijn, maargoed. Maar Timber, hoor ik jullie zeggen, er zit toch een stof opvangbakje op dat mooie machien? Klopt...



Ook daar was een flinke lading stof in geraakt dus. Blij dat dat niet allemaal rond vloog. Affijn, na dat
inspannende half uurtje (helft van de muren gedaan, wat een monstermachine!), was het tijd voor witten. Niet mijn hobby, maar het moet toch. Dus om te beginnen maar eens wat dingen afplakken:




Wel gezellig zo, gefilterd licht . Inmiddels de hal ook maar voorzien van ijsthee pakken van de Plus. Waarom? Nou, ik heb een bouwmarkt gevonden die de Ytong blokken wil thuisbezorgen Aterker nog, gratis! En het leukste is, de tent (Doeland) zit zelf in het dorp! Maargoed, daarover dadelijk meer... Eerst was het tijd om dit prachtige plafond onder handen te nemen!



En dat was wel nodig ook.



Altijd leuk als je eer van je werk hebt En eer was er genoeg te halen hier. Het moet zeker nog 1 keer, maar deze ene keer was al een wereld van verschil. Het is een stuk lichter in eens!

En toen kwamen de blokken. 80 stuks, om precies te zijn. En ze wegen geen reet, maar als je er 80 in je handen hebt gehad merk je toch dat er aardig wat gewicht in zit Maar goed, ik heb ze! Nu nog naar boven brengen...



Dat is dus een klusje voor morgen, deze giga stapel stenen naar 1 verdieping hoger dragen. Al dat gesjouw, gewerk en gesleep is wel heul goed voor mijn figuur (momenteel model tuinhuisje) moet ik zeggen. En als je net een kamer gewit hebt en 80 blokken verzet hoef je ook niet meer naar de sauna...

Goed, tot zover de update. Ik ga voor dood op de bank liggen, want alles doet pijn...
pi_58657204
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:50 schreef TimberWolf het volgende:
**update**
Je maakt goeie vorderingen!

maar moet je de muren niet eerst behangen of voorzien van glasvezel of stucen of zo?

(waar heb je dat ijsthee papier vandaan gehaald? best handig! )
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_58660328
De muren gaan behangen worden, maar het leek me slim eerst de 'natte' dingen als schilderen te doen, dat scheelt in afplakken Dat spul op de grond is stucloper, te helen bij de bouwmarkt. Is geplactificeerd karton, en erg handig. Ik struikel namelijk altijd over die vervelende dekkleden, en dit ligt lekker plat op de grond
pi_58673964
Korte update vandaag, want vroeg gestopt. Behang voor de woonkamer is geregeld, en de elektricien gaat als het goed is morgen ook van start. Daarover morgen ongetwijfeld een update. Verder is vandaag het plafond van de woonkamer nog een keer gesaust, en mooi wit geworden. En de reden dat ik vroeg gestopt ben? Voor het witten heb ik ook nog even 80 ytong blokken tegen de trap opgedragen... Kortom, na het witten wat de energie wel een beetje op

Morgen meer nieuws!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:26:13 #32
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_58702282
Klinkt als een zware periode, hou vol!

Je gaat goed!
... ♥ ik mis je ♥
pi_58714692
Gister kwam, ondanks dat de beste man flink last van een ontstoken duim heeft, de elektricien allemaal
gaten in mijn mooie muren maken. Voor een goed doel natuurlijk, dat dan weer wel. Hij heeft een hele
waslijst aan dingen die ik anders wil, en dus had hij wat gereedschap bij zich:



Toegewijd is hij, want hij was al bijna klaar met de benedenverdieping 'slopen' toen ik eenmaal aankwam! (Hij heeft een sleutel). En niet dat ik laat was... Afijn, om 11 uur maar eens begonnen met de beste man te
voorzien van een bakkie. En hij had het verdiend:



De oogst van het afbreken: Al het installatiemateriaal op mijn benedenverdieping. Alles wordt namelijk vervangen door geaard materiaal, dan wel mooier materiaal. De dubbel dimmer in de woonkamer wordt gewoon 2 losse dimmers, het lelijke opbouw stopcontact in de keuken wordt inbouw, en hij had geheel zelfstandig besloten dat het stopcontact in de bijkeuken lelijk gemonteerd was (er liep een pijpje over de muur, centimeter of 10, naar een opbouw wcd), dus die had hij ook maar even vervangen. Daarnaast gaat de KPN aansluiting naar de meterkast, en wordt de CAI doos inbouw ipv opbouw. Als laatste (voor de woonkamer) een loze pijp van kruipruimte naar 'computerhok'.



Ziehier een van de weinige nog intacte stopcontacten (inmiddels ook weg...). Het enthousiasme spat er vanaf



En dan krijg je dat soort gaten en sleuven in de muur. Of ik effe een zakkie Goudband kon halen, dan kon ik de gaten dicht smeren. De elektro-techniker had zelfs een emmertje en wat plakspanen bij zich die ik mocht lenen Nouja, gaatjes vullen kan ik dus aan de slag maar!



De ingang van de woonkamer met dichtgesmeerde gaten. Bij de deur de dubbel uitgevoerde dimmer, in de hoek het doormonteerpotje voor KPN, en tussen de pijpen nog het potje voor CAI. Dichtgesmeerd door ondergetekende. Ook de sleuf (voorzien van pijpje) zit inmiddels dicht.

Nadeel? Ja, ik heb geen licht schakelaars meer, noch stopcontacten in de woonkamer. Het voordeel bij het nadeel (Cruijf) is dat behangen zondag als het goed is zonder stroomstoten kan Maar ik mag zowiezo niet klagen. Meneer Kok kwam, ondanks zijn ontstoken duim en hoogzwangere vrouw, toch maar even zorgen dat ik inderdaad zondag aan de slag kan met het behang, dus voor meneer Kok van Kok Electra
pi_58714763
Oh, phluphy, bedankt! Ik heb er nog steeds zin in

Hoi, 2 updates voor de prijs van 1!

Vandaag heeft meneer Kok nog even wat aarddraden bijgetrokken, maar is hij daarna weer naar huis gegaan. Het harde werken van gister was zijn duim (toch al dik in het verband) niet ten goede gekomen. Kortom, ik had de dag voor mezelf!

Eerst een begin gemaakt met het opschuren van het Goudband vul werk, maar dat was even lastig omdat vriend Kok nog rondliep. Maar niet getreurd, er is altijd wat te doen... De vensterbank aan keuken zijde was afgebroken, en ook na lijmen niet meer mooi. Dus, tegelverf. Mijn god, ik dacht dat Hammerite erg was. Zo high als een kleurige papegaai ben ik na het vensterbank-verven maar verder gegaan met kwasten. Een van de kozijnen in de woonkamer kon nog wel een likkie hebben, en toen had ik de smaak te pakken. Kozijn van de buitendeur in de bijkeuken, en alle kamer kozijnen boven zijn inmiddels prachtig RAL-wit dus

En, omdat ik toch nog een momentje over had:



Jaja, makelaars-perspectief! De stellatten voor de Ytong muur, en het U profiel waar de blokjes in moeten staat!



Deze foto geeft een beetje een beeld waar de muur komt te staan in relatie tot de kamerdeuren. Als alles meezit is dat dus een mooi klusje voor morgen!

Zo. Nu bier. Of whisky-cola. Maar zeker drank!

ps: Mijn nieuwe sexy alu Senseo New Generation is ook binnen!

[ Bericht 0% gewijzigd door TimberWolf op 16-05-2008 22:03:52 ]
pi_58716321
Ziet er goed uit, TimberWolf!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  Moderator vrijdag 16 mei 2008 @ 23:53:44 #36
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_58718132
Dat gaat wel wat worden dacht ik zo TimberWolf!
Breitling - Instruments for Professionals
pi_58731194
Vandaag weer lekker (hard) gewerkt! De laatste plekjes op de muur zijn glad geschuurd, en de vensterbank heeft een 2e laagje tegelverf achter de rug (en ik prachtige hallucinaties door de geur). Maar, belangrijker nog:




Het muurtje! Valt niets tegen, dat Ytong bouwen. Het begin ging even een beetje langzaam, want wennen aan de spullen, maar voor een beginner heb ik er toch aardig tempo in gehad. Want, een uurtje na deze foto's (ongeveer):



Jaja, zo gaat ie lekker En, omdat ik het best nog leuk werk vind ook:



Ik had nog kunnen doorbouwen natuurlijk, maar de blokkenlijm was zo'n beetje op. En de muur was wel stevig, maar ik merkte toch dat het midden wat stond te wiegen als ik een blok aanduwde, dus ik ben hier maar gestopt. Nu heeft deze laag leuk tot maandag de tijd om een beetje stevig te worden, en heb ik wat rust voor mijn geplaagde schouders

Morgen behangen met vriend Han (die zijn lieftallige vrouw al ingeschakeld had voor het knippen van de banen), dus ook dan weer een 'kijk wat een verandering' update!
  zaterdag 17 mei 2008 @ 20:45:22 #38
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_58732116
Leuk om te zien, zo'n groeiend muurtje.

Je hebt weer hard gewerkt vandaag, ben je het nog niet zat?
... ♥ ik mis je ♥
pi_58732267
Nee, ik vind dit stuk van het verbouwen het leukst Het afbreken was het moment dat ik me er echt toe moest zetten om aan het werk te gaan. Dan wordt het alleen meer een troep, het wordt alleen maar erger. Maar dit is leuk, opbouwen. Dingen maken, zorgen dat het naar smaak wordt! Plus, voor het eerst dat ik veel dingen doe (muur bouwen, tegelverf gebruiken, enzo) dus da's altijd leuk, nieuwe ervaringen.

Dus nee, nog geen klusdip En nog een week vrij om lekker te klooien, dus ik ben er zin in!
  zaterdag 17 mei 2008 @ 21:12:07 #40
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_58732683
Zo, ziet er al netjes uit! Nog een week flink doorwerken en dan zit het zwaarste erop, niet?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_58732815
Klopt. Dat muurtje red ik maandag wel, dan op zoek naar een stucadoor voor de bovenverdieping, en dan is het voornamelijk schilderwerk. Dan volgen de rest van de projecten zoals de zolder, en de trap Maar komende week krijg ik, mits ik een stuccer kan organiseren, de belangrijkste ruimten wel af. Dan wat werken, en in de weekenden laminaat leggen. Dat ligt al voor me klaar, dus dat komt ook goed.

Maar ik begin steeds meer respect te krijgen voor de mensen die een 'bouwval' kopen en die helemaal opknappen... Wat een werk...
  woensdag 21 mei 2008 @ 20:39:53 #42
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_58809039
En? Hoe vorder je?
... ♥ ik mis je ♥
pi_58809374
Vrienden en medestrijders, jullie hadden nog wat updates van me tegoed! Dus, daar gaan we dan:

Afgelopen zondag was het tijd voor behangen, eindelijk een klusje waarna ik kan zien hoe mijn
hutje vorm krijgt Vriend Han is de behanger, en kan ook goed behangen dus die had ik
lief aangekeken. Zijn vrouw was zo lief geweest te helpen met het snijden van de banen, dus we
konden meteen aan de slag!



De eerst baan gaat erop. Zoals het hoort is dit de lastigste. Ik heb gekozen voor vliesbehang, en
dan specifiek het soort waarbij je de muur kan inlijmen en er gewoon een droge baan tegenaan kan plakken. Werkt heerlijk, en het resultaat mag er wezen...



Hier krijgt het al wat vorm, en kun je al een beetje zien hoe het gaat worden. De eerste contrastbaan zit!



Rustig maar gestaag verder doen, en voor je het weet zitten er weer drie banen op...



En, aan het eind van een best lange dag, het is best pretty! Het blijft toch altijd een beetje een gok, dat
kleurkiezen. Maar, ik ben tevreden. Lekker licht, lekker vrolijk.



Binnenkort gaan we de rest van de woonkamer doen (Han heeft beperkt tijd), maar ik zie het nu al helemaal voor me!
pi_58809417
En nog een update, want ik liep wat achter. Er moest nog een muurtje afgemaakt worden tenslotte...

Maar eerst was vriend Kok even door de tent heen geweest, en heeft me voorzien van een erg zeksy
groepenkast:



En het nieuwe installatiemateriaal zit ook al op de muur (tenminste, op de stukjes waar al behang zit):



Erg mooi spul, moet ik zeggen. De groepenkast is, zoals de kenners wel zien, van Hager. De wcd's en de rest van het installatiemateriaal is Bausch-Jager. Ondanks dat ik er geen reet aan heb hoeven doen, ben ik toch stiekum trots op mijn nieuwe spulletjes

Maargoed, gewerkt moest er worden. Om te beginnen maar eens flink overboard gegaan met het plaatsen van de plafondankers voor het muurtje. Het zou om de 2 blokken moeten, maar ik had er toch een nest over:



Elk blok gewoon lekker een ankertje. Maarja, dat betekend wel dat ik op een heel blok moet eindigen met mijn muur, en dat heeft dan weer tot gevolg dat er een 'korte' laag tussen moet. 8 centimeter om precies te zijn. En hoewel gipsblokken zich gemakkelijk laten zagen is het afzagen van 8 cm over de lengte van een blok, en dan een aantal keer, geen pretje. Maargoed, wat moet dat moet:



Aansluiting

En een stof dat het geeft....



Grappig genoeg kost het laatste stukje muur net zoveel tijd als het zetten van het hele stuk tot nu toe. Maargoed, we hebben een muurtje!




En ik moet zeggen: Voor mijn eerste muurtje ooit ben ik best tevreden

Dan mis ik nog 2 dagen in mijn update. Gister had ik een dagje vrij van mezelf. Vandaag ben ik druk doende geweest de raaplaag in een van de kamers te verwijderen. Niet leuk werk, stoffig als de neten. Eerste poging was met een staalborstel op een boormachine. Dat werkt, maar langzaam. En het kost je de koolborstels in de machine. Einde boormachine. Toen maar verder gegaan met de klopboor en de koudbeitel. Dat werkt beter, maar een stuk rommeliger qua resultaat. Geen foto's, veeeeel te stoffig. Stukadoor is al bijna geregeld, kan waarschijnlijk eind volgende week aan de slag.

Affijn, tot zover de updates
pi_58818591
Je gaat voortvarend aan de slag, toppie!

Succes verder
  donderdag 29 mei 2008 @ 06:33:45 #46
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_58979950
Al een week geen update! Ik neem aan dat je wacht op de stucadoor?
Die begint nu zo'n beetje, of niet?
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 30 mei 2008 @ 10:57:10 #47
216273 Gibson
Play it loud
pi_59007939
Nog updates?

Leuk dat je ons mee laten delen in je klusactiviteiten
  PR/Manusje van alles vrijdag 30 mei 2008 @ 11:59:29 #48
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_59009335
Mooi hoor schiet lekker op
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_59056106
Ik ben geloof ik wat laks met mijn updates Heeft alles te maken met de hoeveelheid werk die ik
heb gehad in afwachting van de stucadoor. Mijn god wat een klus om die muur kaal te krijgen Het
gaat er makkelijk genoeg af, maar het is zo veeeeel....



En een troep dat het geeft!



Maargoed, ik heb alle muren tijdig kaal gekregen, dat dan weer wel.



Ter afwisseling heb ik natuurlijk ook nog wel wat anders gedaan Ten eerste hebben we nog een leuk stukje behang op de muren geplakt:



En de verwarmingen in de 2 belangrijkste kamers zijn inmiddels ook wit:



Affijn, woensdag kwam de stukadoor betoncontact smeren, dus alles zag mooi zalmroze, en donderdag begon hij daadwerkelijk.



Er was nogal wat te doen. Maar gelukkig had hij een grote emmer bij zich!



Ter vergelijking: Die zak daarnaast beval 25 kilo. Er gaan 5 van die zakken in de 'emmer'... Er zijn ongeveer 3 van die emmers tegen mijn muren gegaan...

Maar het resultaat mag er wezen!





Terwijl de beste man bezig was heb ik natuurlijk ook niet stilgezeten. Inmiddels zijn bijna alle deuren boven geschilderd, en is er een begin gemaakt met het netjes maken van de raamkozijnen. Daar zaten op een aantal punten nog het oude hang en sluitwerk in.

Helaas morgen weer naar mijn werk, dus alleen 's avonds tijd. Wel een goede reden om wat bouwlampen te kopen, dus dat heb ik maar gedaan Oh, en de meubels zijn ook besteld, al moet ik er drie maanden op wachten

Meteen een vraagje aan de scharnierkenners: Ik heb voor zover ik kan nagaan op alle deuren inboorpaumelles zitten. Nu zou ik die graag even opschuren om de roestplekjes er af te krijgen. Alleen ik krijg de krengen niet van de kozijnen af Ik heb de inbus onder in de scharnier er helemaal uit gedraaid, maar daarna komt het scharnier niet los...

Iemand een goede tip?
  zondag 1 juni 2008 @ 22:07:23 #50
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_59057031
Sorry, geen scharnierenkennis hier.

Maar ik kan je wel complimentjes geven! Het wordt mooi!
En zo te lezen heb je al aardig wat klussen af, lekker hoor!
... ♥ ik mis je ♥
pi_59057073
Dankje, dankje Ik ben er ook best blij mee, het gaat lekker. Het begint zeker vorm te krijgen, al is dat pas te zien als ik de foto's van het begin van het topic erbij pak Zodra de muur in de slaapkamer droog is ga ik hem lekker appeltjesgroen schilderen!
pi_59057194
Eens kijken of ik wat van de meubeltjes hier kan plaatsen

De 'tvkast':


Het dressoir (lees: rommelopbergplek):



De eettafel:



De rest van de tafels (salon en sidetable) zijn kleinere kopieen van deze.

Bij de eettafel komen deze stoelen te staan:



De bank (ik krijg hem in het 'tangerine', oftewel cognac bruin):



En dan dus ook nog een 2zits met relaxfunctie Decadent, ik weet het
pi_59105156
Mini update, wegens compleet uitgeput:

Hulp bij de paumellen is niet meer nodig. Ik snapte blijkbaar automatisch hoe het werkte, alleen niet hoeveel kracht je moet zetten om vastgeverfde dingen los te krijgen Bijna alle scharnieren in het huis zijn dus nu vervangen (5 van de 10 deuren).

Verder klusnieuws:

- Deuren voor de slaapkamer, logeerkamer en computerkamer zijn geschilderd, en klaar op hang en sluitwerk na.
- Kozijn in de computerkamer is voor de 2e keer gedaan, en op hang en sluitwerk na klaar.
- Raam in de slaapkamer is klaar, op... (Zien jullie een thema? Ik wel )
- Stukwerk begint al aardig te drogen.
- Behangen is bijna klaar, nog wat afwerkstukjes en een baantje of 3 te gaan.
- Plafonds in slaap en computerkamer zijn ontdaan van gaatjes.
- Laminaat, ondervloer, alutape, jachtlak en thermostaatkraan liggen voor me klaar, evenals de plinten voor de benedenverdieping.

Kluslijst voor de komende tijd:
- Muren in slaap en computerkamer voorbehandelen en schilderen.
- Deuren en kozijnen van badkamer, toilet en meterkast schuren en schilderen.
- Kozijn in de slaapkamer schilderen (groen)
- Kleine raampjes in woonkamer schilderen (geel)
- Laminaat leggen in slaap en computerkamer (logeerkamer is momenteel 'staging area', en gaat pas later mee).
- Gordijnen en lampen uitzoeken voor woon, slaap en computerkamer uitzoeken, kopen en ophangen.
- Drempels schuren en lakken.
- Buitenkraan vervangen.
- Hang en sluitwerk kopen en bevestigen
- Horren kopen en bevestigen.
- Keuken uitzoeken.
- Zonwering organiseren.

De laatste 2 zijn het minst belangrijk natuurlijk. Heb voor een en ander nog anderhalve week, dus dat gaan we prima redden. Tenminste, als mijn bouwlampen stoppen met ontploffen. Van de grote bouwlamp sprong gister met veel geweld de glasplaat, en van de kleine sprong vandaag de lamp. En dat terwijl ik het allemaal netjes met een doekje aangepakt heb Kortom, ik heb nog een appeltje te schillen met de Gamma. Wat zeg ik, een hele fruitmand...

Pff. Tijd voor bed...
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:33:09 #54
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_59130860
Tip:
Vitaminepilletjes
Veel koffie
Iets langer douchen dan anders (voor vermoeide spieren).

Hang in there!
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator donderdag 5 juni 2008 @ 18:17:11 #55
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_59150886
Stucadoorwerk zit er wat dat betreft prima uit

Alleen vind ik het jammer dat je ipv. twee inbouwdozen naast elkaar te zetten en daar twee enkele wandcontactdozen in te monteren; hier gekozen wordt voor één inbouwdoos met daarop een dubbel geaard e wandcontactdozen. Deze staan altijd iets (0,5 cm) voor de muur en oogt lang niet zo strak.

Zou zelf daarin een andere keuze gemaakt hebben
pi_59157476
phluphy: Dank voor de tip Veel koffie lukt prima, en ik kan niet wachten tot ik in de nieuwe hut mag douchen onder de CW4 giga straal in plaats van de incontinente mus die mijn huidige douche is.

Vonkenboer: Stucwerk ziet er inderdaad erg goed uit, de beste man was ook een Pietje Precies. 2 muren heeft hij na het natmaken en gladmaken nog een keer over gedaan omdat het niet glad genoeg naar zijn smaak was. Ik vond het voordien al prima, maar hij duidelijk niet
De WCD's op deze manier was een bewuste keuze van mij. Ze hoeven niet in de muur te liggen, en ik vond ze best mooi. En ach, het is altijd beter als wat er zat

Vandaag niet geklust wegens overwerk (van half 8 tot half 8 gewerkt vandaag). Morgen als het meezit de overgebleven 3 deuren schuren en voor het eerst schilderen. Plinten en laminaat komen zaterdag, dus dan kan ik weer lekker aan de slag.
pi_59262149
Klusjes van de laatste paar dagen:

- Douchekraan vervangen en temperatuur uitstroom gekalibreert
- Deuren en kozijnen van badkamer, toilet en meterkast schuren en schilderen, deuren moeten nog 1 keer.
- Gordijnen uitgezocht voor woon, slaap en computerkamer uitzoeken, en besteld.
- Lamp voor de slaapkamer gekocht.
- Plafonds in computerkamer en slaapkamer 2 keer gewit.
- Noodreparatie uitgevoerd op de schutting, er was een plank AWOL gegaan.

Morgen gaan de laatste stukjes behang er in. De rest van de week ben ik weer vrij, dus ik heb weer wat extra klustijd (en inpaktijd). Heb wat tijd verloren met overwerk helaas. Maargoed, ik ga het nog wel redden, al wordt het stressen.

-
  maandag 9 juni 2008 @ 23:12:46 #58
57497 happyme28
I'm so happy
pi_59263799
Succes! Ziet er goed uit en respect voor je discipline!
pi_59266191
Dank je happyme! Discipline moet wel, ik had wat onderschat hoeveel werk het was Dat gecombineerd met een van huis uit ingeramde neiging tot perfectionisme maakt dat het langer duurt dan me lief is, en dat het een 'close call' gaat worden. Dus komende dagen vroeg op, en buffelen...
pi_59324198
Mini update, binnenkort weer foto's!

Vandaag gedaan:

- Deuren van badkamer, WC en meterkast voor het laatst geschilderd.
- Gestucte muren voorbehandeld met voorstrijk
- Plafond in de slaapkamer voor het laatst gewit
- Stapel spullen gehaald bij de bouwmarkt
- Rondom het raam in de slaapkamer afgeplakt
- Kozijn in de slaapkamer voor het eerst in de groene kleur gezet (mooooi!)
- Behang keukenzijde afgemaakt
- Ontdekt waar de schakelaar in de hal voor is (buitenverlichting op sensor)
- Paumelles voor badkamer en WC geplaatst.
- Opgeruimd
- Opdonder gekregen van losse draden in de muur.

Productief dagje dus. Morgen schilderen van de muren op het program, en het kozijn voor de 2e keer in kleur zetten. Wellicht het vergeten kozijn van de meterkast nog even schilderen, en plinten plaatsen waar mogelijk. Ook de plinten in de slaap en computerkamer moeten even aangeheeld worden, dus een tripje naar de bouwmarkt zit er wel weer in. Morgenavond hopelijk echt de laatste stukjes behang er in. Dan heb ik als het goed is vrijdag voor laminaat en overige klusjes, en zaterdag en zondag voor inpakken.

Pffff....
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 18:28:06 #61
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_59341625
Goede vorderingen !; ervan uitgaande dat je dat allemaal zelf gedaan hebt
Wanneer ben je van plan de woning te betrekken ? m.a.w. wanneer denk jij dat het "klaar" is ?
pi_59353248
Vonkeboer: Ik verhuis maandag Wanneer het klaar is, tjsa. Moet nog een hoop doen, maar de belangrijkste kamers voor de verhuizing (Slaap, computer en woon) zijn voor maandag af. Blijven over de logeerkamer, de hallen, de badkamer en de zolder. Maar daar heb ik dan weer de tijd voor natuurlijk.

Vandaag de 40m2 pleisterwerk 2 keer in de witte latex gezet, en het kozijn voor de 2e keer in de kleur gezet. Mijn lijf doet au.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:12:48 #63
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_59355813
Zo dan, jij hebt echt veel gedaan. Als ik jou was, ging ik in het weekend een beetje uitrusten, voordat de daadwerkelijke verhuizing van start gaat! Anders ben je je huis al meer dan beu voordat je er woont.
... ♥ ik mis je ♥
pi_59383145
Kon dat maar Gister de muur in de slaapkamer groen geverfd (3 keer) en laminaat in de computerkamer gelegd, en voor de helft in de slaapkamer. Dat ga ik vandaag afmaken, en dan is het klussen voor de verhuizing gedaan. Klaar ben ik dan nog niet... Vandaag nog wat spullen naar de stort brengen, en inpakken. Morgen ook inpakken en 's avonds het nieuwe huis schoonmaken.

No rest for the wicked. En de verbouwers
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:09:06 #65
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_60192006
Als het goed is woon je nu al een tijdje in je nieuwe huis, toch?
Vertel en show!
... ♥ ik mis je ♥
pi_60211272
idd. wordt tijd voor nieuwe fodos !!!
pi_60216219
Haha Klopt, en ik heb sinds kort weer internet! Ik doe morgen wel wat overzichts shots, helaas nog wel met de oude meubeltjes. Het is leuk geworden, maar mijn god wat een werk. Plus: Ik vind verhuizen maar niets. Voelde me enorm ontheemd ineens. Maargoed, zit nu aan een toastje met kaas en een borrel, dus het 'huis' gevoel is al helemaal terug

Morgenavond foto's, promise!
pi_60228655
dat maakt het topic juist zo leuk, met al die fotos maar kan me indenken dat het ook een heleboel werk is wat eerst gedaan moet worden
pi_60230926
Oke, zoals beloofd wat foto's. Het is allemaal nog lang niet af, maar het is ruimschoots bewoonbaar. We beginnen met de woonkamer:



Voorlopig nog gevuld met de oude meubeltjes, de nieuwe laten nog even op zich wachten. Op de foto lijkt de ruimte wat donker, dat valt in de praktijk enorm mee. De (GSM) camera gaat niet helemaal goed om met het tegenlicht.

Door met de slaapkamer:



Helemaal blij met mijn groene muur, staat echt enorm goed! Op de foto is de muur overigens wat 'giftiger' dan in de werkelijkheid. Deze kamer is op wat kleine dingetjes na af.

En als laatste de 'computerkamer', waar ik helemaal blij ben met het laminaat (halfsteens, zelfs).



De rest van de kamers (logeerkamer, hallen, badkamer, zolder) zijn nog niet in een zodanige staat dat ze foto-klaar zijn, maar ze zullen nog wel voorbij komen als ik verderklus

Klussen voor de komende tijd, een hele waslijst:

Woonkamer:

- Schilderij ophang systeem ophangen.

Slaapkamer:

- Muur afwerken
- Kozijn herstellen (zaten nog oude sluitplaten in)
- Stukje muurplint plaatsen
- Plintjes rondom laminaat (altijd de sluitpost)

Computerkamer:

- Ook muur afwerken
- Muurplint plaatsen
- Plintjes rondom laminaat.

Logeerkamer moet nog helemaal gedaan worden, hallen ook. Zolder begint langzaam vorm te krijgen. Nog zat te doen dus...
  zondag 20 juli 2008 @ 21:26:31 #70
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_60232692
Een beetje karig aantal foto's, maar toch leuk om te zien.
Van de woonkamer is nog niet veel te zeggen, maar de slaapkamer is tof. Lekker kleurtje!
... ♥ ik mis je ♥
pi_60233101
quote:
Op zondag 20 juli 2008 21:26 schreef phluphy het volgende:
Een beetje karig aantal foto's, maar toch leuk om te zien.
Van de woonkamer is nog niet veel te zeggen, maar de slaapkamer is tof. Lekker kleurtje!
Ik had nog niet opgeruimd, dus een en ander was niet echt gezellig op de foto te zetten Slaapkamer ben ik zelf ook erg blij mee. Kleur is super goed gelukt, en het laminaat in die lichte kleur past er perfect bij. Ik zal proberen in de loop van de week wat meer foto's te plaatsen, goed?
pi_60247868
woonkamer oogt idd wat somber , maar als je straks je nieuwe meubels hebt staat het zeker vrolijker , heb je geen digicamera ?
slaapkamer muur vind ik fantastisch , heb zelf ook giftgroen in slaapkamer
pi_60250487
Heb inderdaad ook nog wel een digicam, zou even op zoek moeten. Geeft me meteen gelegenheid om de boel een beetje op te ruimen Ik ben zelf ook helemaal wild van de slaapkamer. Gek genoeg ben ik de enige man (voorlopig) die het wat vind. Al mijn vrienden vinden het niets, alle vriendinnen vinden het helemaal te gek. Toch raar.
  maandag 21 juli 2008 @ 19:51:38 #74
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_60251258
quote:
Op maandag 21 juli 2008 19:23 schreef TimberWolf het volgende:
Heb inderdaad ook nog wel een digicam, zou even op zoek moeten. Geeft me meteen gelegenheid om de boel een beetje op te ruimen Ik ben zelf ook helemaal wild van de slaapkamer. Gek genoeg ben ik de enige man (voorlopig) die het wat vind. Al mijn vrienden vinden het niets, alle vriendinnen vinden het helemaal te gek. Toch raar.
Wat maakt het uit, als jij het maar mooi vindt.

En nu hup! die camera zoeken!
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 21 juli 2008 @ 21:05:43 #75
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_60253110
Goed bezig zeg!
Heb net het topic doorgenomen het ziet er netjes uit hoor!
Leuk met die gele banen behang op de muur en om het deurkozijn!
Zijn die cellenbetonblokken ook een beetje geluidsisolerend?

Mooie verbouwing en leuk om te lezen hoe je vordert.
Vallen de kosten een beetje mee?
Mag zelf ook binnen enkele weken aan de verbouwing in me huis misschien dat ik ook een verbouwtopic open

succes met afwerken en veel woonplezier!
pi_60254640
Kosten vallen voorlopig aardig mee. Ik denk dat ik tot nu toe ongeveer 2000 euro uitgegeven heb. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik een aantal 'grote' dingen via familie met korting kan bestellen. En ik ben niet zuinig aan het zijn, het moet voor de komende 10 jaar op zijn minst staan tenslotte

Geen idee of de Ytongs nog een beetje isoleren, ik woon alleen dus maak alle herrie zelf Maar wat ik van de site begrijp schijnen ze wat isolerende waarde te hebben, tenminste voor warmte. Kan ze in ieder geval aanraden om mee te bouwen, gaat lekker snel en is stukken minder 'bros' dan gipsplaat.

En natuurlijk dank voor de complimentjes iedereen
pi_60261725
In je computerkamer, let op voor beschadigingen van het laminaat met de wieltjes van de stoelen...
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_60381470
Oke, tijd voor een kleine update. Vandaag ben ik maar eens begonnen aan de logeerkamer. Daar moest de verf van de kozijnen af. Normaal zou ik geschuurd hebben, maar bij het schuren kwam een vervelende felgroene verflaag tevoorschijn waar ik niet met goed fatsoen overheen kon. Dus:



Aan de afbijt! Het was, bij nader inzien, misschien niet een slim plan om dat te gaan doen op een dag dat het 28 graden in het zonnetje is. Maargoed, zwetend en zwoegend aan de slag maar.



De eerste ronde was ik wat te zuinig geweest met de afbijt. Er stond wel 'dik opbrengen' op het blik, maar Alebastine heeft daar blijkbaar een ander beeld bij dan ik. Maar na wat experimenteren is het dan toch gelukt. De verf nam allerlei leuke vormpjes aan, en liet zich redelijk verwijderen. Het moet zeker nog een keer, maar het begin is er.


Gister ook meteen even zonwering besteld voor de voorkant van de hut. Ook weer een rib uit mijn lijf (en bouwbudget), maar zeker geen overbodige luxe. Levertijd is een week of 4, dus foto's laten even op zich wachten.

Binnenkort meer foto's, en updates. Stay tuned!
pi_60381483
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 09:47 schreef m3nster het volgende:
In je computerkamer, let op voor beschadigingen van het laminaat met de wieltjes van de stoelen...
Dank voor de tip. Had zelf al even gekeken naar zo'n onderleg ding, maar die zijn nog niet goedkoop Moet nog even bij de Ikea langs om te kijken of ze iets hendigs hebben.
  zondag 27 juli 2008 @ 18:37:45 #80
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_60381561
Wat een leuke huis zeg

Ben een beetje laat, maar dit wil ik volgen.
And all the things you do with it
pi_60383249
quote:
Op zondag 27 juli 2008 18:32 schreef TimberWolf het volgende:

[..]

Dank voor de tip. Had zelf al even gekeken naar zo'n onderleg ding, maar die zijn nog niet goedkoop Moet nog even bij de Ikea langs om te kijken of ze iets hendigs hebben.
De KOLON vloerbeschermer!
Voor maar 19.-
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_60383950
quote:
Op zondag 27 juli 2008 20:30 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

De KOLON vloerbeschermer!
Voor maar 19.-
Kijk, da's een hele goede tip! En 19 euro kan ik best hebben Thanks!
pi_60385130
tvp. leuk topic om te volgen dankzij de mooie fotos. Je kan er zelfs een howto:"ytong muur bouwen" van maken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')