Klinkt leuk, maar helpt geen kont bij mij. Helaas:(quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:39 schreef zhe-devilll het volgende:
warme melk met anijs
douchen voor je gaat slapen
lees een boek voor je enzovoorts enzovoorts en anders probeer eens valeriaan druppels
Klinkt leuk, maar helpt geen kont bij mij. Helaas:(quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:39 schreef zhe-devilll het volgende:
warme melk met anijs
lees een boek voor je enzovoorts enzovoorts en anders probeer eens valeriaan druppels
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:39 schreef zhe-devilll het volgende:
warme melk met anijs
omgquote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:36 schreef Nachtdier het volgende:
Wie gebruikt ze, wat is je ervaring ermee, en zijn ze verslavend?
Ga namelijk helemaal naar de klote van het slecht slapen, en daar moet echt verandering in komen middels pillen denk ik. Vannacht ook weer niet geslapen, dus megawallen onder me ogen, voel me klote en wordt het echt spuug en spuugzat! Heb ik al ruim 15 jaar last van.
Eerder via de huisarts Diazepam gehad, maar dat hielp geen flikker. Bovendien denkt de huisarts er hetzelfde over als ik, dus liever niet. Maar ik moet ze gewoon hebben nu, heeft lang genoeg geduurd.
Nu wil ik dus weten, welke pillen wel werken, en welke ik evt kan gaan vragen. Als ik ze niet krijg via hem, dan ga ik wel zelf online orderen.
OMG...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:39 schreef zhe-devilll het volgende:
warme melk met anijs
Second that. Ik drink trouwens alleen een biertje als ik uit de nacht komt. Heerlijk slapen daarna.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:05 schreef Bluezz het volgende:
Toen ik nog nachtdiensten draaide, slikte ik een temazepammetje vlak voor ik naar huis fietste.
Dronk een biertje, ging lekker douchen en tolde in slaap.
Ja, of aan de gewenning?quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:08 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik weet wel wat temazepam is....![]()
Misschien lag het dan toch aan de dosis?!![]()
Nee, dat zekers niet.quote:
Bij de eerste had je echt knock out moeten gaan, maar wat was de dosis, hoe zwaar ben je, heb je sores aan je hoofd, wat is je eetpatroon etc etc etcquote:Op woensdag 26 juli 2006 01:10 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Nee, dat zekers niet.![]()
De dokter had me maar iets van 7 van die dingen voorgeschreven en daarna heb ik ze ook niet weer gekregen.
ik haat pillen!quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:55 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
OMG...Heb jij weleens echt last van slapeloosheid gehad???? Blijkbaar niet, want dan helpen die oma-middeltjes echt niet hoor!
![]()
Tegen mijn vader is ooit gezegd dat je er dan beter uit kunt gaan. Omdat je, als je doelloos naar het plafond blijft liggen staren, je je bed zou gaan associeren met het niet-slapen en je juist daardoor je probleem groter maakt. Wat daarvan waar is, weet ik niet...quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:32 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Vooral met dit weer is het weer bingo...... ik lig zo 3 a 4 uur wakker in bed.![]()
Ja die theorie ken ik idd! Maar het is zeker niet zo dat ik met tegenzin naar bed ga, ik denk helemaal niet van te voren: "wedden dat dit weer zo'n slapeloze nacht gaat worden..." Dus eigenlijk geloof ik niet zo in die theorie.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:34 schreef Kauki het volgende:
[..]
Tegen mijn vader is ooit gezegd dat je er dan beter uit kunt gaan. Omdat je, als je doelloos naar het plafond blijft liggen staren, je je bed zou gaan associeren met het niet-slapen en je juist daardoor je probleem groter maakt. Wat daarvan waar is, weet ik niet...
Ik zou al mijn bezitting er voor over hebben om dat te kunnenquote:Op woensdag 26 juli 2006 01:37 schreef arneaux het volgende:
De grootste 'truc' is om niet na te gaan denken over dat je gaat slapen, klinkt raar maar is wel zo. Ook moet je pas gaan slapen als je moe bent. Kun je niet slapen ga dan niet in bed liggen wachten maar ga eruit, kijk een film, ga douchen, weet ik wat. Als je niet in slaapt valt inde periode waarin je normaal wel in slaap valt zal dat ook niet opeens gebeuren.
Zodra ik op bed ga, maakt niet uit hoe laat het is, dan ga ik nadenken. De gedachten dwalen als een constante stroom in mijn hoofd rond. En het zijn absoluut helemaal GEEN negatieve gedachten, maar gewoon alledaagse dingen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:37 schreef arneaux het volgende:
De grootste 'truc' is om niet na te gaan denken over dat je gaat slapen,
Het is niet zozeer piekeren of doemdenken maar ik kan gewoon niet stoppen met denken.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:41 schreef arneaux het volgende:
Pillen, homeopatische of niet, helpen niet. Het gaat erom dat het tussen je oren goed zit. Als je ligt te piekeren ga dan met iemand praten, of schrijf op waarover je piekert. Een biertje/wijntje voordat je gaat slapen kan ook.
Uhuh, en dan praat je tegen jezelf waarschijnlijk (serieus bedoeld)?quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:41 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Zodra ik op bed ga, maakt niet uit hoe laat het is, dan ga ik nadenken. De gedachten dwalen als een constante stroom in mijn hoofd rond. En het zijn absoluut helemaal GEEN negatieve gedachten, maar gewoon alledaagse dingen.
Herkenbaar. Als ik dát heb, kan ik idd ook helemaal niet slapen. Je zou kunnen proberen om geen kleurstoffen tot je te nemen, een week lang, misschien dat je dan beter slaapt, dat helpt serieus.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:42 schreef NanKing het volgende:
[..]
Het is niet zozeer piekeren of doemdenken maar ik kan gewoon niet stoppen met denken.
Geen kleurstoffen, geen suiker...allemaal al gedaanquote:Op woensdag 26 juli 2006 01:44 schreef arneaux het volgende:
[..]
Herkenbaar. Als ik dát heb, kan ik idd ook helemaal niet slapen. Je zou kunnen proberen om geen kleurstoffen tot je te nemen, een week lang, misschien dat je dan beter slaapt, dat helpt serieus.
Eeuuh, ja en nee! Ik zat dan bijvoorbeeld te denken hoe mijn ideale huis met meubels eruit zou zien of wat ik zou doen als ik miljonair was of nadenken over de meeste ingewikkelde vragen zoals het begin van het heelal en dergelijke......quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:42 schreef arneaux het volgende:
Uhuh, en dan praat je tegen jezelf waarschijnlijk (serieus bedoeld)?
Precies, dat ja! Dat heb ik ook!quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:42 schreef NanKing het volgende:
Het is niet zozeer piekeren of doemdenken maar ik kan gewoon niet stoppen met denken.
Sporten?quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:46 schreef NanKing het volgende:
[..]
Geen kleurstoffen, geen suiker...allemaal al gedaan.
Een jaar. En dat valt reuze mee.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:54 schreef NanKing het volgende:
Melatonine heet het ook wel.
Hoe lang slik je het al? Je zult merken dat je de dosis ook moet gaan verhogen als je het lang slikt.
Dat Oxazepam zal ik s proberen, ben benieuwd hoe dat is.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:57 schreef Nies het volgende:
Oxazepam is juist heerlijk om niet meer na te denken, meestal is dat bij mij voldoende. (10mg) Voor de momenten dat ik het echt niet trek (ik slaap na twee uur draaien nog niet, en ik heb de dag erna een belangrijke afspraak die ik niet kan missen) heb ik temazepam (20mg) Als ik temazepam slik moet ik maken dat ik rechtstreeks me nest inga, want ik val er binnen vijf minuten gewoon van om, en ben vervolgens gegarandeerd 7 uur totaal van de wereld.
Wel raar om 's ochtends pats-boem wakker te worden omdat de temazepam is uitgewerkt, en ben wel de dag erna wat wazig (niet zo erg als van de oxazepam) maar stukken beter dan een hele nacht niets of maar een uurtje te slapen.
Dat klinkt makkelijk......quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:52 schreef arneaux het volgende:
[..]
Dat Oxazepam zal ik s proberen, ben benieuwd hoe dat is.
Ja dat kan ook...... met een receptje van de dokter!quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:59 schreef arneaux het volgende:
Ik dacht dat je die gewoon kon ophalen bij de apotheek
Ik heb geen slaappillen en ook geen receptjes daarvoor....quote:
Weet ik niet, ik heb net een nieuwe dokter. Bovendien schijnen die dingen maar een paar weken te helpen en daarna niet meer. En ze zijn verslavend.quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:05 schreef arneaux het volgende:
Waarom ga je die dan niet halen bij de dokter?
Zeker weten dat je dan morgen vanavond wel goed slaapt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:09 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
En ik heb ook maar besloten dat ik niet ga slapen, want ik moet om 07.30 paraat staan, omdat wij een nieuwe ketel gemonteerd krijgen.
Volgens mij krijg je daar een goudvis niet mee in slaap, dus dat is niks voor de TS.quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:26 schreef bxie het volgende:
dormiplant.
Is een Vsm product dus is homeopatisch, bij mij werkt het heel erg goed en ben er niet verslaafd aan anders had ik nu niet op fok! gezeten haha
Oja je kan het gewoon bij etos of appie heijn kopen.
Dat weet ik wel zeker.quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:30 schreef APK het volgende:
Zeker weten dat je dan morgen vanavond wel goed slaapt.
Dat is het punt juist, meestal lukt het niet om binnen zeer afzienbare tijd in slaap te vallen en als dat wel lukt en ik ga maar kort slapen, dan word ik altijd zo gaar en brak wakker.quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:30 schreef APK het volgende:
Tip: Doe een 'power sleep' -of siesta- van een half uur na je werk.
Als je meteen voor de volle nachtrust gaat word je misschien om 03.00u wakker en heb je nog steeds een probleem.
Ik ken het, maar dat is de bedoeling tochquote:Op woensdag 26 juli 2006 03:48 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Dat is het punt juist, meestal lukt het niet om binnen zeer afzienbare tijd in slaap te vallen en als dat wel lukt en ik ga maar kort slapen, dan word ik altijd zo gaar en brak wakker.
Dat hoop ik ook, we zullen zien.quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:57 schreef APK het volgende:
Succes trouwens, ik hoop dat het beter gaat binnenkort.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:57 schreef APK het volgende:
Misschien moet je proberen de werking van zware slaappillen te visualiseren als je in bed ligt, als je toch bezig bent....
zal het echt zo simpel zijn....quote:Op woensdag 26 juli 2006 06:47 schreef DarkElf het volgende:
vaak is het kortstondig, ja echt kortstondig, gebruik van slaapmiddelen al genoeg om je uit de "ik kan niet slapen" cyclus te halen zodat je weer lekker kan slapen
Nee hoor, dat kan je gewoon overal kant en klaar kopen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 07:17 schreef Dragonetti het volgende:
Kan je valeriaan druppels ook bij de etos e.d. te krijgen of moet dit via een recept van de huisarts?
nou hopen dat een van de twee zal werkenquote:Op woensdag 26 juli 2006 07:20 schreef Dragonetti het volgende:
Ok! dan ga ik eerst dormiplant en daarna valariaan proberen....
Zo simpel is het dus echt wel... daarom krijg ik ze van mijn huisarts ook mee.quote:
Weet niet meer exact welke. Duf zijn is het probleem niet, dat ben ik al de hele dag door het niet goed slapen. Alweer ettelijke jaren. In slaap komen en blijven is het probleem!quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
omghoeveel diazepam heb je gehad .. bij mij werkte het .. ik werd zo duf als knijn heerlijk geslapen
Helaas, je bent een man.quote:
Thnx, alles wat enigzins kan helpen, is interessant. Deze topics dus ook!quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:03 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Misschien heb je wat aan de volgende topics:
Slaapstoornissen!
slaappillen; gevoel van onderwater ademen
Tips voor beter slapen
slaapmedicatie. [info en ervaringen gevraagd]
Slaapproblemen
Niet kunnen slapen.
Slapeloosheid, ik word er gek van!
Slaap problemen
Gewoon een potje halen, zo duur is het niet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:13 schreef Nachtdier het volgende:
Melatonine moet ik nog een keer gaan proberen. Naar wat ik gehoord moet hebben, moet dat goed werken. Vraag is alleen, werkt het ook bij mij?
Zo simpel werkt het op een bepaald punt niet meer. Op een gegeven moment ben je daar helemaal overheen of doorheen. Als ik zo'n 'bui' heb lig ik gerust twee volle nachten achter elkaar wakker te kijken, lopen, zitten, of wat dan ook. Het enige wat dan helpt is, zoals al eerder gezegd, die cirkel doorbreken, een strak patroon aanhouden, en een aantal nachten met pillen op lekker me nest induiken.quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:16 schreef Bluezz het volgende:
Tis ook wat APK zegt, pas gaan slapen als je echt slaperig bent
In bed gaan liggen om half 11 omdat het zo hoort als je om 7 uur eruit moet, is onzin
Ik leef al jaren op 5 uur slaap per nacht. (soms minder)
Met soms een tukkie tussendoor.
Dan begrijp jij waarschijnlijk niet wat ik bedoelde.quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:25 schreef Nies het volgende:
Zo simpel werkt het op een bepaald punt niet meer. Op een gegeven moment ben je daar helemaal overheen of doorheen. Als ik zo'n 'bui' heb lig ik gerust twee volle nachten achter elkaar wakker te kijken, lopen, zitten, of wat dan ook. Het enige wat dan helpt is, zoals al eerder gezegd, die cirkel doorbreken, een strak patroon aanhouden, en een aantal nachten met pillen op lekker me nest induiken.
En ja, de een heeft genoeg aan vijf uur slaap, ik helaas niet. Ik heb minimaal acht uur nodig om een beetje te kunnen functioneren, anders loop ik erbij als een zombie, en zo voel ik me dan ook.
heey now we are talking!quote:Op donderdag 27 juli 2006 03:04 schreef APK het volgende:
[..]
Dan begrijp jij waarschijnlijk niet wat ik bedoelde.
Na twee nachten slapeloosheid ben je dusdanig brak dat je waarschijnlijk de derde nacht gewoon in slaap kunt vallen.
Maar als het jou lukt om af en toe een paar dagen een 'kuurtje' met slaappillen te doen en jij er daarna vanaf kunt blijven dan is dat natuurlijk een prima oplossing.
Is dat niet een vrij zwaar middel met veel bijwerkingen? Volgens mij mag je geen auto rijden als dat spul nog in je lichaam zit omdat het middel je suf maakt en je reactievermogen kan beinvloeden. Misschien zou je kunnen kijken naar de oorzaak van je slechte slaappatroon, misschien moet je overdag wat gas terugnemen zodat je hele geest tot rust kan komen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:52 schreef arneaux het volgende:
[..]
Dat Oxazepam zal ik s proberen, ben benieuwd hoe dat is.
Ja thanks.quote:Op woensdag 26 juli 2006 07:32 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nou hopen dat een van de twee zal werken
Nee, melatonine is zo'n 13 euro voor 500 pilletjes. De dosering moet je voor jezelf even uitvinden. Begin met 1, zo'n twee uur voor je gaat slapen. Bouw langzaam op, tot je er goed op in slaapt. Beter is het gebruik af te wisselen, een paar dagen wel en dan een paar dagen niet (bijv. in het weekend). Voor sommige mensen werkt het heel goed, andere mensen krijgen er wel eens bijverschijnselen van (heftige dromen, bijv.).quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:52 schreef Qpers het volgende:
Heb ook een hele tijd last gehad van slapeloosheid en heb toen melotomatine gekocht. Hiervan moet je geloof ik 2 tabletten nemen savonds en dan kom je gemakkelijker in slaap en slaap je ook veel rustiger. Bij mij werkte het iig erg goed. Heb ze nu niet meer nodig want slaap gelukkig erg goed nu![]()
Het kost zo'n 8 euro per 60 tabletten geloof ik dus dat valt mee.. Na een tijdje heb je ze ook niet meer nodig omdat je dan vanzelf goed slaapt.. naja zo was het bij mij dan.
Melatonine werkt echt super hier, als ik echt niet kan slapen of stressvol ben dan maakt het dusdanig moe dat ik gewoon in slaap val zonder moeite.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:53 schreef CryARiver het volgende:
Ik heb een tijdje "echte" slaappillen gebruikt maar moest steeds meer slikken om nog te kunnen slapen.. Dat was dus geen optie meer want ik zat op een gegeven moment LANG boven de maximale dosis.
Er is een stofje dat je hersenen zelf aanmaakt als het donker wordt, waardoor je je moe voelt. Het heet 'melatonine' en is geheel onschadelijk. Ik neem elke nacht een uur voor het slapen gaan 0.5 gram in, en dan kan ik perfect doorslapen en ook beter inslapen. Je kunt het halen bij de apotheek, of kopen bij de Tuinen. Het werkt écht, en heeft niet alle negatieve bijverschijnselen dat andere slaapmiddelen wél hebben.
Daar is idd enige twijfel over in de wetenschappelijke gemeenschap of dit nou wel of geen gevolgen heeft op de lange termijn.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:33 schreef MinderMutsig het volgende:
Het is een stof die je lichaam zelf aanmaakt, schop je die regulatie niet in de war als je zelf gaat toevoegen zodat je op een gegeven moment niet meer zonder kan omdat je het niet meer aanmaakt?
Dan houd ik het voorlopig maar bij mijn eigen theorie dat het op zich prima is als je het maar niet te lang, niet te vaak en niet te veel neemt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:38 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Daar is idd enige twijfel over in de wetenschappelijke gemeenschap of dit nou wel of geen gevolgen heeft op de lange termijn.
Die pilletjes zijn maar iets van 3 millimeter groot....quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:46 schreef MinderMutsig het volgende:
Zijn er ook kleinere potjes te koop? Want om nou voor het uitproberen direct een pot van 500 pillen te kopen lijkt me een beetje overbodig, als het dan niet werkt zit je met die familieverpakking.![]()
Slaapmiddelen van Trekpleister eigen merk? Waar gaat het heen met deze wereld.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:50 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Die pilletjes zijn maar iets van 3 millimeter groot....En als je goedkoop uit wil zijn, dan neem je het huismerk van de trekpleister, dat scheelt je meer dan de helft van de kosten. Bovendien nemen de meeste mensen tussen de 5 en de 25 tablettjes in één keer in.
Alle melatonine wordt in principe synthetisch nagemaakt naar mijn weten. Weet je wel hoeveel dieren ze anders moeten doden om die stof uit de pijnappelklier te krijgen... veeeeeeel!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:56 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Slaapmiddelen van Trekpleister eigen merk? Waar gaat het heen met deze wereld.![]()
Bij vitamines, voedingssuplementen e.d. is het vaak zo dat de goedkope eigen merk prut synthetisch is en de duurdere merken natuurlijk of dat de sterkte van de goedkopere merken minder is en je er dus meer van nodig hebt. Uiteindelijk ben je dan net zo duur of duurder uit. Is dat met melatonine ook zo? En zo niet, waar zit dat verschil dan in?
http://www.melatonine.nl/ verkoopt ze ook.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:58 schreef NanKing het volgende:
www.liberty.nl , koop het gewoon daar.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 03:00 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Alle melatonine wordt in principe synthetisch nagemaakt naar mijn weten. Weet je wel hoeveel dieren ze anders moeten doden om die stof uit de pijnappelklier te krijgen... veeeeeeel!![]()
Je hebt ook melatomatine dat is wat goedkoper denk ik.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 03:27 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat zou wel zielig zijn inderdaad.
Maar weet jij ook wat het verschil is tussen die duurdere en goedkopere soorten dan?
Naar mijn weten betaal je ook veel voor het merk. Of de duurdere merken kwalitatief beter zijn weet ik niet, het is allebei sowieso synthetisch, dus daar zit het verschil niet in.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 03:27 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat zou wel zielig zijn inderdaad.
Maar weet jij ook wat het verschil is tussen die duurdere en goedkopere soorten dan?
Ja, maar daar heb je een stuk minder van in de verpakking en bovendien zitten daar ook kruiden bij.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 03:28 schreef NanKing het volgende:
[..]
Je hebt ook melatomatine dat is wat goedkoper denk ik.
boh.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 03:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ja, maar daar heb je een stuk minder van in de verpakking en bovendien zitten daar ook kruiden bij.
Je kunt gerust melatonine kopen, niet de melatomatine. Zoals het woord al een beetje zegt, wordt het laatste uit tomaten gehaald. Dit product is op de markt gebracht toen melatonine een tijdlang niet te verkrijgen was.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 03:37 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
boh.
Bomen..... bos....![]()
Misschien toch maar eerst langs de huisarts.
Melatonine is niet vverslavend.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:04 schreef GotC het volgende:
Ik snap niet hoe makkelijk mensen over slaappillen denken. Het is en blijft een verslavende stof, en als ze zo makkelijk verkrijgbaar zijn..ja, dan heb je natuurlijk een grotere kans dat je eraan verslaafd kan raken. Als je ze via een arts krijgt, is dat veel veiliger. Hij kan tenminste de hoeveelheid controleren e.d..
Op een gegeven moment ga je toch een keer zonder een pilletje proberen te slapen, en dat lukt dan niet gelijk de 1e keer. Dan maar weer aan de slaappillen. En voordat we het weten, denken we dat we ineens niet meer zonder kunnen slapen
Slaappillen zijn inderdaad verslavend.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:25 schreef Fawn het volgende:
Wel verslavend. Afhanklijkheid hangt wel af van het soort. Je hebt inslapers, waarmee je snel in slaap valt en die dan uitgewerkt zijn, en doorslapers. Die laatste werken wel een uurtje of 6. Je hebt ook een combi van bovenstaande. Ik vond ze op den duur iets te lekker... soort van roes die je ervan krijgt. Niet dat ik af moest kicken, maar ik slikte ze ook overdag..![]()
Je hebt het antwoord eigenlijk zelf al gegeven. Het heeft vooral te maken met de halfwaardetijd in het bloed. Dat wil zeggen hoe lang de stof aanwezig is in je lichaam. Aan de andere kant ligt het aan de metabolisatie. Dat is het proces wat in de lever plaatsvindt. Dan worden stoffen/medicijnen afgebroken. Bij de een krijg je dan afvalstoffen. Bij het andere medicijn krijg je actieve metabolieten. Dat zijn nog werkzame stoffen. M.a.w. het medicijn kan dan nog langer doorwerken.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 01:31 schreef garreth82 het volgende:
Er zijn zoveel verschillende recept medicijnen tegen slapeloosheid
Temesta
Rohypnol
Dormicum
Oxazepam
Imovane
Lormetazepam
Temazepam
Melatonine
Stilnoct
maar wat is nou eigenlijk het verschil? is de ene sterker dan de ander, werkt de een gewoon langer dan de ander? enz.
graag reactie van iemand met een medisch beroep
bestaan er ook sites waar je de verschillende medicijnen kunt vergelijken? (wat betreft sterkte en werkingsduur?)quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:54 schreef DDM het volgende:
[..]
Je hebt het antwoord eigenlijk zelf al gegeven. Het heeft vooral te maken met de halfwaardetijd in het bloed. Dat wil zeggen hoe lang de stof aanwezig is in je lichaam. Aan de andere kant ligt het aan de metabolisatie. Dat is het proces wat in de lever plaatsvindt. Dan worden stoffen/medicijnen afgebroken. Bij de een krijg je dan afvalstoffen. Bij het andere medicijn krijg je actieve metabolieten. Dat zijn nog werkzame stoffen. M.a.w. het medicijn kan dan nog langer doorwerken.
Ik ben gaan samenwonen. Als ik nu niet kan slapen kan ik het iig delenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 02:10 schreef APK het volgende:
k_i_m
Heb je inmiddels wel de juiste balans gevonden?
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:56 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik ben gaan samenwonen. Als ik nu niet kan slapen kan ik het iig delen.
oh ja, niet goed gelezen, sorryquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:42 schreef DDM het volgende:
Dat had ik al gezegd. Actieve metabolieten wil zeggen dat deze nog door kunnen werken. Dus het medicijn werkt langer door.
Vraag:quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:42 schreef DDM het volgende:
Dat had ik al gezegd. Actieve metabolieten wil zeggen dat deze nog door kunnen werken. Dus het medicijn werkt langer door.
Deze combinatie bestaat niet echt. Alle benzodiazepinen (dat zijn de stoffen die allemaal op -am eindigen) zijn verslavend. Ook andere slaapmiddelen zijn eigenlijk altijd verslavend. Je hebt natuurlijk melatonine. Dat is zeg maar een fysiologisch slaapmiddel. Ik zag al berichten dat het geen kwaad kan enzo. Maar dat is vette onzin. Er lopen nog steeds onderzoeken die moeten aantonen of het uberhaupt wel een goede werking heeft en geen ernstige bijwerkingen heeftquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:46 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Vraag:
Wat zou het "ideale" inslaap- en doorslaapmiddel zijn die je vrij langdurig kan gebruiken, waarbij de kans op verslaving niet al te groot is en die de volgende dag niet extreem versuffend werkt??
Your best guess...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:59 schreef DDM het volgende:
[..]
Deze combinatie bestaat niet echt. Alle benzodiazepinen (dat zijn de stoffen die allemaal op -am eindigen) zijn verslavend. Ook andere slaapmiddelen zijn eigenlijk altijd verslavend.
Zo bedoelde ik het niet....quote:
Kijk, dat snap ik dan weer niet. Die middelen werken maar een paar weken en toch schrijven huisartsen ze aan 1 persoon vele jaren lang voor. Waarom?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:21 schreef DDM het volgende:
Maar weet je. Je moest eens weten hoeveel ouderen mensen die pillen slikken. Echt jaren achter elkaar. Dat is ook een van de redenen waarom ze heupfracturen oplopen. Die mensen vallen continue door de sufheid
Maar houdt dat in dat die mensen ze dan eigenlijk voor niks slikken en dat het alleen nog maar pure suggestie en placebo effect is?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:27 schreef DDM het volgende:
Haha tja huisartsen heEn tegen oudere mensen wordt altijd iets anders tegen aan gekeken.
Maar bij lagere dosis doet het niks tot weinig, bij normale dosis word ik over actief en ga mijn huis poetsen en pas bij extra dosis/dubbele dosis wil ik in slaap vallen en dat terwijl ik ook pijnstillers heb en die versterken elkaars werking.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:34 schreef AnnekeM het volgende:
voor een echte doorslaper: Zoplicon
Zou misschien kunnen, maar lijkt me sterk. Ik denk dat je in de war bent met ZolpiDEM, want die zijn zeer licht en werken meestal niet en anders misschien een uurtje of 2.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:52 schreef Anitra het volgende:
[..]
Maar bij lagere dosis doet het niks tot weinig, bij normale dosis word ik over actief en ga mijn huis poetsen en pas bij extra dosis/dubbele dosis wil ik in slaap vallen en dat terwijl ik ook pijnstillers heb en die versterken elkaars werking.
Hebben meerder last van dat je van slaapmedicatie juist erg actief word?
tramadol is een pijnstiller, of heb je ook pijn? (je kunt er wel erg suf van worden, vooral als je't nog maar net gebruikt)quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:45 schreef Anitra het volgende:
heb echt Zopiclon
En ik word echt actief als ik normale dosis neem, ik heb daarbij ook nog als avond dosis voor het slapen 2 tot 3 tramadol en 2 amytriptilyne (of hoe je dat ook schrijft).
Yep, heb een Tarlov's cyste waardoor ik chronisch pijn heb en dus veel medicijnen slik. En je kan af en toe best stoned worden van die tramadolquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:31 schreef garreth82 het volgende:
[..]
tramadol is een pijnstiller, of heb je ook pijn? (je kunt er wel erg suf van worden, vooral als je't nog maar net gebruikt)
Ik google op 'tarlov's cyste' en vind direct een artikel over jou...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 09:51 schreef Anitra het volgende:
[..]
Yep, heb een Tarlov's cyste waardoor ik chronisch pijn heb en dus veel medicijnen slik. En je kan af en toe best stoned worden van die tramadolZopiclon en tramadol kunnen behoorlijk reageren op elkaar waar ik dan dus actief van word
In Nederland zijn benzo's (of daar sterk op lijkende middelen, zoals zolpidem) gelukkig niet zonder voorschrift verkrijgbaar en ik zou ook niet proberen het via het internet te kopen. Vaak zijn de pillen via buitenlandse internetapotheken nep en soms zelfs schadelijk.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:47 schreef lizken het volgende:
Ik neem al jaaaaren zolpidem. Ik neem onderhalf pilletje voor het slapen gaan. Waarschijnlijk is het gewoonweg na al die jaren placebo-effect, dat besef ik wel eigenlijk.
Weet iemand waar ik zolpidem kan kopen zonder dat ik een voorschrift nodig heb? Altijd maar naar de huisarts lopen is nogal vervelend. Aangezien ik onderhalf pilletje neem, is dat doosje snel leeg..
Ermee stoppen is gewoonweg geen optie meer voor mij, zonder slaappil slaap ik gewoon nachtenlang niet en ga ik gewoon kapot![]()
Blijkbaar is zolpidem nog vrij licht, de apotheker raadde me zelfs aan om bij men huisarts om zwaardere pillen te vragen?Nee, daar begin ik echt niet mee..
thanks en slaapwel mensjes
quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:03 schreef Parkinson_XTC het volgende:
ketamine is trouwens ook een benzodiazepine en buiten het uitgaanswereldje eerder bekend als ketazolam, denk ik.
ja, zo'n 3 jaarquote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:52 schreef Jonkowise het volgende:
[..]
Ik weet dat dit al heel oud is maar het is alweer een tijdje geleden dat ik zulke bullshit heb gelezen
Antipsychotica worden als het goed is alleen gebruikt met patiënten met psychotische ontregelingen. Die kunnen inderdaad sederen, dus worden soms ook voor de nacht gegeven. Alleen als slaapmiddel lijkt me onverstandig. Zelfde geldt voor promethazine, dat is echt iets voor de psychiatrie.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 08:53 schreef seasushi het volgende:
Waarom is seroquel nog niet genoemd? Geen slaapmiddel, maar antipsychotica, maar doet het erg goed.
En de combi oxazepam en promethazine (anti allergie middel) Slaat ook als een rubberen hamer
edit: een oud topic![]()
Hoezo gaat dat nu dan niet weer lukken eigenlijk?quote:Op maandag 13 juni 2011 01:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat is eigenlijk het sterkste medicijn wat je kunt krijgen wat niet via de apotheek is? Ben toe aan slaap en het lukt niet echt. Enige waar ik echt goed op sliep was valium (dokter prescriptie) maar dat gaat nu niet weer lukken.
Ik heb al jaren slaap problemen. Combinatie van beleggen & krantenlopen van een relatief vroege leeftijd en te laat doorwerken. En die valium heb ik destijds voor iets anders voorgeschreven gekregen.Maar dat waren wel(!) de dagen dat ik uitermate fijn heb geslapen.quote:Op maandag 13 juni 2011 01:40 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Hoezo gaat dat nu dan niet weer lukken eigenlijk?
Dan neem je toch gewoon weer Valium zou ik zeggen.quote:Op maandag 13 juni 2011 01:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb al jaren slaap problemen. Combinatie van beleggen & krantenlopen van een relatief vroege leeftijd en te laat doorwerken. En die valium heb ik destijds voor iets anders voorgeschreven gekregen.Maar dat waren wel(!) de dagen dat ik uitermate fijn heb geslapen.
Roofies.quote:Op maandag 13 juni 2011 01:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat is eigenlijk het sterkste medicijn wat je kunt krijgen wat niet via de apotheek is? Ben toe aan slaap en het lukt niet echt. Enige waar ik echt goed op sliep was valium (dokter prescriptie) maar dat gaat nu niet weer lukken.
en nog steeds slaapmedicatiequote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:08 schreef Martin1234 het volgende:
En zo zijn we alweer een jaar verder.
ik heb het vandaag opgehaald en ik vond het nogal aan de prijs, bijna 14 euro voor 10 rottige pilletjesquote:Op donderdag 29 maart 2012 01:12 schreef static het volgende:
Zopiclon doet het prima. Alle werkdagen helpt het.
Ik heb er ook last van, het valt niet mee.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:06 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb het vandaag opgehaald en ik vond het nogal aan de prijs, bijna 14 euro voor 10 rottige pilletjes
normaal slaap ik op seroquel maar op het ogenlik lukt dat niet, temazepam werkt ook niet en nu dus dit als probeersel.
slapen is een dure hobby aan het worden
en wat gebruik jij op het ogenblik?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:07 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Ik heb er ook last van, het valt niet mee.
Wat is je ervaring ermee? Blijkbaar nog niet ingenomen omdat je nu post.quote:
Op het ogenblik even helemaal niks.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
en wat gebruik jij op het ogenblik?
ik ben niet depressief, ik ben hyperactief, manisch geef het een naam. alle dagen heel drukquote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:08 schreef Mirjam het volgende:
Ik slaap goed op Mirtazapine, en dat wordt gewoon vergoed.
Maargoed het is ook een anti-depressivum, mind you
Krijg jij soms zeg maar je gedachtens niet stil of stop gezet tijdens het slapen?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:12 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik ben niet depressief, ik ben hyperactief, manisch geef het een naam. alle dagen heel druk
(en zonder medicatie 's nachts ook)
het ligt naast me. ik wilde eerst kijken of er ervaringen waren van mede-fokkers, nadat ik gegoogled had.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:11 schreef static het volgende:
[..]
Wat is je ervaring ermee? Blijkbaar nog niet ingenomen omdat je nu post.
mijn hoofd gaat 24 uur per dag door zal ik maar zeggen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:13 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Krijg jij soms zeg maar je gedachtens niet stil of stop gezet tijdens het slapen?
Het kunnen ook positieve gedachten zijn maar heb je daar ook last van?
Ja daarin herken ik mezelf ook.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:17 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
mijn hoofd gaat 24 uur per dag door zal ik maar zeggen.
ik heb officieel adhd, maar uiterlijk is er aan mij bijna niets te merken. bijna alle onrust speelt zich in mijn hoofd af.
ik gebruik dagelijks seroquel, al een paar jaar, maar soms zijn er perioden dat het gewoon niet lukt om in slaap te komen, zoals nu.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:26 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Ja daarin herken ik mezelf ook.
En als ik mezelf te moe maak raak ik al gauw oververmoeid.
Heel raar maar wanneer ik oververmoeid ben kan ik dus helemaal niet slapen.
Vaak als ik op een dag nog minder doe zeg maar slaap ik nog beter.
Maar ik slaap eigenlijk altijd slecht er zitten haast geen goede dagen bij.
Ik slaap wel iets beter wanneer ik de dag erna vrij ben van alles.
Meis, neem er nou gewoon eentje.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:14 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
het ligt naast me. ik wilde eerst kijken of er ervaringen waren van mede-fokkers, nadat ik gegoogled had.
ja ik heb hem al een kwartier geleden genomen. desnoods knal ik er nog een likeurtje overheen als hetniks dreigt te wordenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:42 schreef static het volgende:
[..]
Meis, neem er nou gewoon eentje.
Als het niet werkt, werkt het niet. So be it.
Ik heb er goede ervaringen mee, maar jouw situatie kan natuurlijk anders zijn. Geef je eraan over: neem er een een half uur voordat je wilt gaan slapen en kijk of het werkt of niet.
het wordt niet enkel als anti depresivum voorgeschreven en gebruikt, ook bij andersoortige klachten kan het baat hebben. Zeker in combinatie met melatonine werkt het bij mij best aardig.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:12 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik ben niet depressief, ik ben hyperactief, manisch geef het een naam. alle dagen heel druk
(en zonder medicatie 's nachts ook)
ik wil nooit meer aan anti-depressieva. ik heb jaren aan de seroxat gezeten, man wat een emotieloze zombie werd ik daarvan. en dat alleen maar omdat een psychiater het woordje borderline zo leuk bij me vond passen. was heel hip in die tijd, de meesten waar ik mee opgenomen was hadden borderline. ik herkende mezelf eerlijk gezegd niet zo in die types die dingen gingen afdwingen bij de leiding onder dreiging dat ze zichzelf zouden branden of snijden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:44 schreef Mirjam het volgende:
[..]
het wordt niet enkel als anti depresivum voorgeschreven en gebruikt, ook bij andersoortige klachten kan het baat hebben. Zeker in combinatie met melatonine werkt het bij mij best aardig.
Doe dat nou niet.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:44 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
. desnoods knal ik er nog een likeurtje overheen als hetniks dreigt te worden
Dit neigt meer naar stupiditeit.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 02:08 schreef lady-wrb het volgende:
wat zal ik doen? toch nog een seroquel eroverheen? of toch maar eerst dit?
Hier moet ik me melden.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:36 schreef Nachtdier het volgende:
Ga namelijk helemaal naar de klote van het slecht slapen, en daar moet echt verandering in komen middels pillen denk ik. Vannacht ook weer niet geslapen, dus megawallen onder me ogen, voel me klote en wordt het echt spuug en spuugzat! Heb ik al ruim 15 jaar last van.
Eerder via de huisarts Diazepam gehad, maar dat hielp geen flikker. Bovendien denkt de huisarts er hetzelfde over als ik, dus liever niet. Maar ik moet ze gewoon hebben nu, heeft lang genoeg geduurd.
Nu wil ik dus weten, welke pillen wel werken, en welke ik evt kan gaan vragen. Als ik ze niet krijg via hem, dan ga ik wel zelf online orderen.
5mg?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:58 schreef summer2bird het volgende:
Ik krijg temazepam voor als het nodig is.
De laagste dosis, en ik merk er niet heel veel van.
die heb je ook voor het slapen?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:22 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oh nee, hihi, ik keek net even, is 10 mg.
ik was dik 40 euro kwijt. per maand. en het hielp niet tot nauwelijks en dat vond ik toch echt te veel.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:01 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Hier moet ik me melden.
Al jaren sliep ik slecht, afschuwelijk slecht. Paar maanden terug nog gewoon een hele week wakker geweest. Hele dag met de tong op mijn sloffen en op het moment dat mijn hoofd het kussen raakte begonnen gedachten te komen die me tot 6 uur wakker hielden (het moment dat ik weer moest opstaan)
Seroquel, Lorazepam, alle troep hebben ze in me geflikkerd. Hielp niets.
Tot anderhalve maand terug iemand zei: heb je al eens hoge dosis melatonine geprobeerd.
Nou ik had al eens bij de drogist melatonine gehaald, maar dat hielp niets. Maar ik dacht: laat ik het eens proberen.
Nou een wondermiddel voor mij. Gisteren rond 21 uur een pilletje 5mg melatonine erin gegooid, een uur daarna ingeslapen als een roosje. Dit gaat al anderhalve maand goed. Misschien wat voor jou?
Edit:
Oh ik lees hier dat dit al voorbij is gekomen maar dat het te duur is. Dit moet ik even tegenspreken. Ik betaal 10 euro voor een hele maand melatonine. Dit moet goed te doen zijn toch?
ik gebruik pammetjes voor zonodig, wat varieert van 10 per maand tot 10 per half jaar.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:32 schreef b4kl4p het volgende:
pammetjes zijn tolerantiegevoelig he, zouden jullie nog kunnen slapen zonder t pammetje dan?
Ik denk dat dat niet zo'n goed idee is met slaappillen,l niet meer doen hoorquote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:44 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja ik heb hem al een kwartier geleden genomen. desnoods knal ik er nog een likeurtje overheen als hetniks dreigt te worden
Klopt, er treedt geen gewenning op bij seroquel. Je moet alleen niet vergeten dat het een antipsychoticum is en dus best behoorlijk sterk is. Maar de een reageert er natuurlijk anders op dan een ander.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:08 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik gebruik pammetjes voor zonodig, wat varieert van 10 per maand tot 10 per half jaar.
ik klooi wat aan en op tijden dat het niet uitmaakt, probeer ik het zelfs zonder welke medicatie ook.
een heel enkel keertje gaat dat goed, vaker niet.
mijn arts zegt dat seroquel niet verslavend is. als ik google kom ik het toch wel degelijk tegen.
geen idee. zolang het werkt, werkt het.
maar nu dus even niet zo.
ik heb 1 zopiclon gebruikt vannacht. viel om een uur of half 3, 3 uur in slaap.
om 7 uur was ik er weer
neuh, het werkte niet echt geweldig. dan vind ik een tientje al te veel.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:07 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Klopt, er treedt geen gewenning op bij seroquel. Je moet alleen niet vergeten dat het een antipsychoticum is en dus best behoorlijk sterk is. Maar de een reageert er natuurlijk anders op dan een ander.
Maar erg veel succes gewenst, want helaas ken ik het gevoel en het is echt afschuwelijk om niet te kunnen slapen.
Verder was er mbt tot de kosten bij melatonine erg veel verschil in apotheek. De stadsapotheek wilde mij ook 50 euro per maand laten betalen. Mijn eigen apotheek kon dit voor een tientje. Misschien eens uitzoeken of je het ergens anders goedkoper kunt krijgen?
Als je maar voorzichtig bent. We hebben het niet over een waterijsje ofzo.quote:
ik doe alles echt in overleg hoor! ik weet donders goed hoe het zit met medicatie (heb tijdens mijn opleiding ook een stuk medicatie gehad)quote:Op zondag 6 januari 2013 01:27 schreef static het volgende:
[..]
Als je maar voorzichtig bent. We hebben het niet over een waterijsje ofzo.
Zou ze nog wakker geworden zijn?quote:
? Goed slapen heb ik alles voor over dus die paar rottige euro's boeien niet.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:06 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb het vandaag opgehaald en ik vond het nogal aan de prijs, bijna 14 euro voor 10 rottige pilletjes
normaal slaap ik op seroquel maar op het ogenlik lukt dat niet, temazepam werkt ook niet en nu dus dit als probeersel.
slapen is een dure hobby aan het worden
Pling!quote:
Die opleiding is dan kut met peren als je een slaappil met alcohol gaat mengen.quote:Op zondag 6 januari 2013 01:31 schreef lady-wrb het volgende:
(heb tijdens mijn opleiding ook een stuk medicatie gehad)
Mooi fenomeen he, placebo?quote:Op zondag 6 januari 2013 13:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
Elke avond een oxazepam, de hele nacht lam.
Als het maar werkt. Het is gratis en voor niets.quote:
tramsl is geen slaapmiddel en kun je ook niet echt gebruiken om te slapen. Wel afhankelijk van de hoeveelheden natuurlijk, maar ik zou het niet gebruiken als het niet nodig is.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:17 schreef Rafeiro het volgende:
Ik ga vanavond tramadol proberen, heb het nog over van mijn recente ziekenhuisopname. Maar dat kan ik maximaal 2 of 3 dagen gebruiken, kreeg maar weinig mee en heb er al wat als pijnstiller gebruiktDaarna maar eens melatonine gebruiken. Maar ik werd zo lekker duf van morfine, en tramadol is een vergelijkbaar opiaat geloof ik, alleen minder krachtig.
tryptofssn, en met name l-tryptofaan is een middel waar veel haken en ogen aan zitten, veel vervelende bijwerkingen, het is niet voor niets in veel landen min of meer verboden.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Kent iemand eigenlijk een medicijn met Tryptofaan?
Maar het is toch freely available in Amerika als slaap-middel?quote:Op zondag 13 januari 2013 21:35 schreef Mirjam het volgende:
[..]
tryptofssn, en met name l-tryptofaan is een middel waar veel haken en ogen aan zitten, veel vervelende bijwerkingen, het is niet voor niets in veel landen min of meer verboden.
ongetwijfeld, maar nietl alle landen zijn er zo lyrisch over, het heeft veel neven-effecten, en je moet ook weer uitkijken met eventuele andere medicijnen die je gebruikt.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar het is toch freely available in Amerika als slaap-middel?
Ik heb zelf een poosje melatonine gebruikt, de forte versie, en dan neem ik er bijv. 2 maar ik krijg er gewoon serieus hoofdpijn van?quote:Op zondag 13 januari 2013 21:39 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ongetwijfeld, maar nietl alle landen zijn er zo lyrisch over, het heeft veel neven-effecten, en je moet ook weer uitkijken met eventuele andere medicijnen die je gebruikt.
Ik heb er verder geen ervaring mee maar kies net zo lief voor melatonine.
Ik zal eens kijken!quote:Op zondag 13 januari 2013 21:50 schreef Mirjam het volgende:
Van melatonine? Wat raar, het is een lichaamseigen stof namelijk. Te diep geslapen misschien? Misschien kun je de gewone eens proberen dan. Of desnoods melatomatine, is nog minder heftig.
Zal het zeker proberen! Elke tip is welkom, want slaap is toch wel het belangrijkste op een dag.quote:Op zondag 13 januari 2013 22:23 schreef Mirjam het volgende:
Ja ik kan je wel melatonine 3mg aanraden, maar als je van gewone melatonine al last hebt, probeer dan de melatomatine, wie weet
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:32 schreef b4kl4p het volgende:
pammetjes zijn tolerantiegevoelig, zouden jullie nog kunnen slapen zonder het pammetje dan?
Tolerantiegevoelig houdt juist in dat ze op dezelfde dosering niet meer werken. Met andere woorden, 1 tabletje voor de nacht of géén maakt dat geen bal uit. Dus ja, zonder slapen ze ook. Zoals eerder vermeld speelt het placebo-effect een grote rol.quote:
Ja maar zonder tablet inname is er toch geen werkingseffect van?quote:Op zondag 20 januari 2013 03:47 schreef starla het volgende:
[..]
Tolerantiegevoelig houdt juist in dat ze op dezelfde dosering niet meer werken. Met andere woorden, 1 tabletje voor de nacht of géén maakt dat geen bal uit. Dus ja, zonder slapen ze ook. Zoals eerder vermeld speelt het placebo-effect een grote rol.
Ja, maar mét dus ook niet.quote:Op zondag 20 januari 2013 03:51 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Ja maar zonder tablet inname is er toch geen werkingseffect van?
net een potje besteld. Ben de wanhoop nabij. Slaap al weken slecht, ongeveer 4 uur per nacht. Ik word tussen 2 en 4 uur wakker en val dan niet meer in slaap. Ik kan gewoon niet stoppen met nadenken, wat iemand hier eerder ook al zei. Dezelfde rondjes, uur na uur. Wat ook niet helpt is een grillig slapende dreumes. Ene nacht slaapt hij door, andere nacht wordt hij 4 keer wakker. Na een paar van gebroken nachten slaapt hij nu weer door, maar ik niet...alsof ik verwacht dat hij wakker wordt en dus maar vast wakker ben. Dit is killing, ik hen nergens zin in, sport niet, speel niet met mijn zoontje maar zet hem voor de tv, ik weet niet hoe ik de sagen door moet komen. Ik werk vier dagen per week en ik ben wazig, maak fouten en ben ongeïnteresseerd, denk niet actief mee. Dit is de hel.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:53 schreef Mylene het volgende:
Hier ook melatonine te bestellen, 3mg, 5mg en 10 mg: http://www.import-vitamins.com
Is een bedrijf in Engeland.
wat is je plan met de melatonine? Voor het inslapen heb je niks nodig, ik ben een beetje bang dat als je om midden in de nacht nog een zware dosis naar binnen gooit dat je overdag dan niet echt goed gaat presteren.quote:Op zondag 20 januari 2013 04:54 schreef Aventura het volgende:
net een potje besteld. Ben de wanhoop nabij. Slaap al weken slecht, ongeveer 4 uur per nacht. Ik word tussen 2 en 4 uur wakker en val dan niet meer in slaap.
Wordt verzonden met DPD. Bij mij helpt 10mg wel om in te slapen. Ik slaap verder ook redelijk door. Ik heb ook niet echt last van een duf gevoel. Ik neem ze een uurtje voor het slapen in en lees dan nog wat.quote:Op zondag 20 januari 2013 04:54 schreef Aventura het volgende:
[..]
net een potje besteld. Ben de wanhoop nabij.
dankje. Ik ga zo maar naar bed. Ik hoop op een goede nacht. Zo nog wat yoga doen...quote:Op zondag 20 januari 2013 16:55 schreef Mylene het volgende:
[..]
Wordt verzonden met DPD. Bij mij helpt 10mg wel om in te slapen. Ik slaap verder ook redelijk door. Ik heb ook niet echt last van een duf gevoel. Ik neem ze een uurtje voor het slapen in en lees dan nog wat.
Ik hoop voor je dat het helpt.
Wel volgens sommigen met een hogere dosis lukt het wel.quote:
Dat is dus m'n punt, dan moet je de dosis steeds ophogen. Of het gewoon een tijd niet slikken natuurlijk. Dan werkt de oude dosis weer.quote:Op maandag 21 januari 2013 00:36 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Wel volgens sommigen met een hogere dosis lukt het wel.
Ja dat heb ik dus ook.quote:Op maandag 21 januari 2013 00:58 schreef starla het volgende:
[..]
Dat is dus m'n punt, dan moet je de dosis steeds ophogen. Of het gewoon een tijd niet slikken natuurlijk. Dan werkt de oude dosis weer.
Dat heb ik ook wel eens gehad. Werkte alleen goed als je echt 1 keer in de 3 dagen gebruikte. Tevaak was waardeloos maar het is ook niet bedoeld als slaapmiddel maar als middel voor dronkaards om te 'ontspannen' uit hun roes of mensen met extreme angstaanvallen.quote:Op maandag 21 januari 2013 01:22 schreef Martin1234 het volgende:
Ik had weleens Oxazepam.
Op het laatst deed het niks meer.
Ja, werkt snel en geeft in wat hogere doseringen bij geen tolerantie (20mg) een lichte high. Perfect om in slaap te vallen dus. Nadeel: erg kort werkend middel, dus erg verslavingsgevoelig.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest en die heeft mij nu een slootje temazepam meegegeven! Iemand ervaring mee?
Dan ben ik reuze benieuwd!quote:Op maandag 21 januari 2013 18:13 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, werkt snel en geeft in wat hogere doseringen bij geen tolerantie (20mg) een lichte high. Perfect om in slaap te vallen dus. Nadeel: erg kort werkend middel, dus erg verslavingsgevoelig.
Niet langer gebruiken dan voorgeschreven.
Feestquote:Op maandag 21 januari 2013 18:15 schreef Mirjam het volgende:
ja die temazepammen werken als een tiet.
ik heb wel eens eghad dat ik er 1 innam en na een half uurtje lezen in bed toch nog even moest plassen voor het slapen, ik viel zowat van de trap omdat ik echt geen goeie controle over m'n hoofd/lijf meer had
ja, i weet niet, zoals starla al aangaf is het een enorm verslavingsgevoelig product.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Feestdan kan ik niet wachten
10 of 20 mg? In het begin nam ik die in voor het slapen gaan en kon ik mij de nacht niet goed herinneren. Dat ging daarna weg en daar heb ik nu geen last van. Die temazepam is vervangen voor oxazepam en dat werkt prima. Ik heb een zeldzame slaapstoornis dus ik gebruik die zooi chronisch en krijg het ook vergoed.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens gehad. Werkte alleen goed als je echt 1 keer in de 3 dagen gebruikte. Tevaak was waardeloos maar het is ook niet bedoeld als slaapmiddel maar als middel voor dronkaards om te 'ontspannen' uit hun roes of mensen met extreme angstaanvallen.
Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest en die heeft mij nu een slootje temazepam meegegeven! Iemand ervaring mee?
Ik moet zeggen dat het heel erg helpt om in slaap te vallen. Het was echt, innemen, en niet lang daarna *poef*.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:17 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ja, i weet niet, zoals starla al aangaf is het een enorm verslavingsgevoelig product.
ik gebruikte het eens in de zoveel maanden een keer, als ik echt slechte dagen of nachten had, maar je wordt er héél snel afhankelijk van en dan ben je nog verder van huis
En ook lekker dom lijkt mij.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb die temazepam in combi gebruikt met alcohol. Dat was echt een heerlijk slaapmutsje.
Alcohol is inderdaad slecht ja.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:34 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Nogal dom ja
We waarschuwen hier niet voor niets voor de gevaren van die middelen.
Do tell? Ik zag in mijn bijsluiter slechts 1 zin over alcohol staan, dat alcohol het puur versterkt. Voor de rest niks. Ook bij de apotheek werd er verder niet over gerept?quote:
Doet me aan het verhaal denken over een vrouw die haar teckel in de magnetron deed om hem te drogen. 'Er stond niet in de gebruiksaanwijzing dat dat niet mocht'.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Do tell? Ik zag in mijn bijsluiter slechts 1 zin over alcohol staan, dat alcohol het puur versterkt. Voor de rest niks. Ook bij de apotheek werd er verder niet over gerept?
I know, maar het is niet alsof ik liters alcohol met tig slaappillen neem. Een aantal glazen met 1 pil, en het is ook niet zo dat ik die pil elke dag neem. Puur alleen in hoge uitzondering. Zo heb ik wel vaker medicijnen voor geschreven gekregen (valium bijv) gezien de huisarts er van uit ging dat ik er niet aan verslaafd zou raken. Tot dusverre altijd prima gegaan.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:56 schreef static het volgende:
[..]
Doet me aan het verhaal denken over een vrouw die haar teckel in de magnetron deed om hem te drogen. 'Er stond niet in de gebruiksaanwijzing dat dat niet mocht'.
Common sense man.
Ik denk dat hij wel wat meer naar binnen werkte dan 10 mg temazepam en een paar glazen wijn.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:00 schreef starla het volgende:
Benzo's met alcohol mixen is een no no.
Jimi Hendrix weet er alles van...
nooit benzo's en aanverwanten mixen met alcoholquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
I know, maar het is niet alsof ik liters alcohol met tig slaappillen neem. Een aantal glazen met 1 pil, en het is ook niet zo dat ik die pil elke dag neem. Puur alleen in hoge uitzondering. Zo heb ik wel vaker medicijnen voor geschreven gekregen (valium bijv) gezien de huisarts er van uit ging dat ik er niet aan verslaafd zou raken. Tot dusverre altijd prima gegaan.
Ik heb de boodschap begrepen allen! Ik zal voortaan iets beter oppassen. Ik wil soms alleen nog wel eens ver gaan want slapen is belangrijkquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:12 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nooit benzo's en aanverwanten mixen met alcohol
slapen is zeker belangrijk, maar een eeuwige slaap wil je er ook niet aan overhouden (ja misschien wat overdreven maar you get my point) lijkt me, dus wees verstandig en denk na.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb de boodschap begrepen allen! Ik zal voortaan iets beter oppassen. Ik wil soms alleen nog wel eens ver gaan want slapen is belangrijk
Ik heb die temazepam nu 2 keer gehad, geen dufheid in de morgen. Het enige wat mij echt een duffe ochtend heeft gegeven waren de valium en melatonine, daar moest ik in de ochtend echt een uur van ontnuchteren.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:25 schreef Mirjam het volgende:
[..]
slapen is zeker belangrijk, maar een eeuwige slaap wil je er ook niet aan overhouden (ja misschien wat overdreven maar you get my point) lijkt me, dus wees verstandig en denk na.
zulke zware middelen nooit combineren met alcohol, en wees je ook beuwst van de volgende morgen.
vroeg rijden? reken dan even uit dat je eerder je pil inneemt, zodat je niet staat te tollen op je benen als je de deur uit moet.
twijfels en vragen? benader je huisarts of apotheker. het is zo belangrijk hier verstandig mee om te springen
Oke bedankt voor de tip en de informatie.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens gehad. Werkte alleen goed als je echt 1 keer in de 3 dagen gebruikte. Tevaak was waardeloos maar het is ook niet bedoeld als slaapmiddel maar als middel voor dronkaards om te 'ontspannen' uit hun roes of mensen met extreme angstaanvallen.
Voornamelijk als herstelmiddel van een feestje met xtc, al merkte ik er niet echt iets van overigens dus maar weer mee gestopt.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Kent iemand eigenlijk een medicijn met Tryptofaan?
Ik gebruik al jaren periodes oxazepam en temazepam. Volgens mij valt het wel mee met de verslavingsgevoeligheid van deze. Door er 2 weken lang wat mee te goochelen ben ik er dan weer van af.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:13 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, werkt snel en geeft in wat hogere doseringen bij geen tolerantie (20mg) een lichte high. Perfect om in slaap te vallen dus. Nadeel: erg kort werkend middel, dus erg verslavingsgevoelig.
Niet langer gebruiken dan voorgeschreven.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:37 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ik gebruik al jaren periodes oxazepam en temazepam. Volgens mij valt het wel mee met de verslavingsgevoeligheid van deze. Door er 2 weken lang wat mee te goochelen ben ik er dan weer van af.
tja, je kunt er om lachen, maar voor mij werkt het zo. Van 50 mg oxa en 20mg tema in 20 weken naar niks.quote:
Het is geen heroïne.quote:
Zal ik je wat vertellen. De afkick van jarenlang benzogebruik is vele malen erger dan de afkick van heroine.quote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:12 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Zal ik je wat vertellen. De afkick van jarenlang benzogebruik is vele malen erger dan de afkick van heroine.
De ontwenningsverschijnselen kunnen vele maanden aanhouden (6 maand, doorgaans) itt heroine waar je een week echt doodziek van bent.
Met allebei ervaring?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:12 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Zal ik je wat vertellen. De afkick van jarenlang benzogebruik is vele malen erger dan de afkick van heroine.
De ontwenningsverschijnselen kunnen vele maanden aanhouden (6 maand, doorgaans) itt heroine waar je een week echt doodziek van bent.
Nup, alleen met benzo'squote:
Dan lees ik idd verhalen over Benzo's van;quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:55 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nup, alleen met benzo's
Deze junkies wel:
http://www.bluelight.ru/v(...)ave-withdrawals-from
plus:
benzo withdrawal kun je dood aan gaan, heroine niet.
gaba-medicijnen zijn link, opiaten zwaar vervelend.
Zelf een jaar lorazepam gebruikt, heb me een maand of 3 - 4 ongeveer zo gevoeld:
[ afbeelding ]
Wel geprobeerd, werkt niet tot nauwelijks. Ik voel(!) het niet. Ik zie het meer als placebo effect die melatonine. Heb zelf ook de 5m en 10mg gebruikt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:10 schreef erikkll het volgende:
Mensen geen ervaring met melatonine dan? Heb ik persoonlijk goede ervaringen mee. 1x5 mg en ik slaap prima. Het is niet alsof je er als een blok van in slaap valt maar ik word er moe/slaperig van.
Eh. Ik weet toch wel zeker dat het geen placebo effect is. Ik ben nu al een paar keer op de bank in slaap gevallen omdat ik m'n bed niet meer redde. Ik merk wel dat ik 'm ruim op tijd moet nemen (9 uur als ik om 23:00 wil slapenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wel geprobeerd, werkt niet tot nauwelijks. Ik voel(!) het niet. Ik zie het meer als placebo effect die melatonine. Heb zelf ook de 5m en 10mg gebruikt.
Vermeid slaappillen zoveel mogelijk.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:36 schreef Nachtdier het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |