abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25922751
Jaja, ik wist niet dat ik hier nog last van zou krijgen, want ik slaap normaal gesproken al voordat ik in me bed lig, maar sinds 4 maanden draai ik ploegendiensten en het werk is ook best pittig. Maar sinds die 4 maanden slaap ik gewoon klote, val ik bijna overal in slaap, en ben gewoon een wrak, futloos en energieloos. Ik kom gewoon niet in slaap terwijl ik heel erg moe ben. Heeft iemand hier tips hoe ik weer een fijne nachtrust kan hebben? (medicijnen uitgesloten
Is it you?
pi_25922783
Ik heb het ook gehad. Ik werkte dan niet in ploegendienst, maar wel gedurende de nachten. Met als gevolg dat ik overdag eigenlijk de hele dag in slaap viel, een wrak was, futloos en echt nergens zin in had.

De enige tip is om weer een 'normaal' leefritme aan te gaan houden. Verder kan je er echt helemaal niets aan doen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25922812
Ha ha ha ha, dijenkletser.
pi_25922833
Wiet schijnt het goed te doen in deze gevallen. M'n pa doet dat regelmatig voor het slapen gaan, en een vriend van me kreeg het laatst zelfs voorgeschreven door de huisarts voor een soortgelijk probleem.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_25922876
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 00:56 schreef heiden6 het volgende:
Wiet schijnt het goed te doen in deze gevallen. M'n pa doet dat regelmatig voor het slapen gaan, en een vriend van me kreeg het laatst zelfs voorgeschreven door de huisarts voor een soortgelijk probleem.
Nee, aan zulke dingen ga ik echt niet beginnen, er moet toch een manier zijn om gewoon lekker te kunnen slapen zonder poeha.. Het zou denk ik wel werken idd..
Is it you?
pi_25922883
Een normaal leefritme aanhouden is de manier bij uitstek.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25922886
Maar dat is vast niet wat je wilde horen.
  zaterdag 2 april 2005 @ 01:00:10 #8
104153 DeLeider
Aan het heerschen sinds 1987
pi_25922897
quote:
klopt, heb ik ook gedaan, maarja kwil niet afhankelijk zijn van dat soort middelen om te slapen, maar het werkt wel.
Chowi: Zet in je sig dat ik van je hou.
pi_25922919
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 00:59 schreef Nicje het volgende:

[..]

Nee, aan zulke dingen ga ik echt niet beginnen, er moet toch een manier zijn om gewoon lekker te kunnen slapen zonder poeha.. Het zou denk ik wel werken idd..
Ik val altijd spontaan in slaap, terwijl het normaal uren duurt. Ik blow bijna nooit, want het is gewoon slecht en ik word toch niet high.

Maar slaappillen zijn geloof ik net zo verslavend, dus dan kun je net zo goed een joint opsteken.

Check anders eens bij een dokter, die gaat erover.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_25922923
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 00:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Maar dat is vast niet wat je wilde horen.
Hehe neej, vooral met die ploegendiensten is dat heel erg moeilijk.. Ik voel me echt een wrak de laatste weken gewoon, wordt er zelfs chagerijnig van :s
Is it you?
pi_25922926
quote:
Dan moet je steeds meer gaan gebruiken om een bepaald effect te krijgen en na verloop van tijd krijg je slaapproblemen als je geen wiet gebruikt. Dat lijkt me ook geen ideale situatie.
pi_25922949
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 01:01 schreef Nicje het volgende:

[..]

Hehe neej, vooral met die ploegendiensten is dat heel erg moeilijk.. Ik voel me echt een wrak de laatste weken gewoon, wordt er zelfs chagerijnig van :s
Ik zou echt eens overwegen of het je allemaal waard is om de hele dag een wrak te zijn en chagrijnig te zijn. Ik heb 's nachts gewerkt en overdag sliep ik of was ik moe en lam. Je hebt echt niets meer aan je dagen zo. Ik zou echt eens overwegen of het je dat allemaal waard is, dat ploegenwerk van je.
pi_25922956
True, en ik ben al een verslavingslabiel persoon, dus wiet of medicijnen would be no good to me.
Is it you?
  zaterdag 2 april 2005 @ 01:03:08 #14
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_25922963
granen eten toch?
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  zaterdag 2 april 2005 @ 01:03:31 #15
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25922974
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 00:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een normaal leefritme aanhouden is de manier bij uitstek.
Klopt en soms 'tegen beter weten in'. In het geval van ploegendiensten niet na een avondploeg tot diep in de nacht op je pc gaan f5en, gewoon bijtijds erin, dan is de overstap naar een andere ploeg ook makkelijker. Ik heb er jaren geen last van gehad en sinds een aantal jaar wel, zodra ik naar een normaal ritme streef, dan gaat het beter, fitter, ondernemender ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_25922993
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 01:03 schreef elcastel het volgende:

[..]

Klopt en soms 'tegen beter weten in'. In het geval van ploegendiensten niet na een avondploeg tot diep in de nacht op je pc gaan f5en, gewoon bijtijds erin, dan is de overstap naar een andere ploeg ook makkelijker. Ik heb er jaren geen last van gehad en sinds een aantal jaar wel, zodra ik naar een normaal ritme streef, dan gaat het beter, fitter, ondernemender ...
Ben ik het mee eens, alleen is dat moeilijk. Doordat je een ander ritme hebt, ben je vaak niet moe na het werken. Ik kwam weleens om 4 uur 's nachts thuis of later en dan was ik niet moe. Dan ging ik nog wat TV kijken, met als gevolg dat je wel erg laat gaat slapen en je hele dag naar de klote is.
  zaterdag 2 april 2005 @ 01:04:44 #17
104153 DeLeider
Aan het heerschen sinds 1987
pi_25922996
slaappillen is helemaal teringspul, dan kan je nog beter blowen. Je moet in ieder geval EEN ritme aanhouden, dus bijvoorbeeld standaard 8 uur slaap, of het nou overdag is of snachts.
Chowi: Zet in je sig dat ik van je hou.
pi_25923008
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 01:03 schreef elcastel het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk.. Omdat ik nu een "middagdutje" doe, en na de nachtdienst uitslaap tot 4 uur slaap je teveel en kan je de volgende dag weer niet slapen. Op tijd naar bed klinkt goed, maar is moeilijk voor mij
Is it you?
  zaterdag 2 april 2005 @ 01:07:31 #19
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25923040
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 01:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ben ik het mee eens, alleen is dat moeilijk. Doordat je een ander ritme hebt, ben je vaak niet moe na het werken. Ik kwam weleens om 4 uur 's nachts thuis of later en dan was ik niet moe. Dan ging ik nog wat TV kijken, met als gevolg dat je wel erg laat gaat slapen en je hele dag naar de klote is.
Klopt en ik weet ook precies waar het fout gaat, daar dus. Eigenlijk moet je zo snel mogelijk slapen als je laat uit je werk komt, maar daar staat je kop simpelweg niet naar. Maar je komt vaak op een punt dat er niks meer te zien/lezen/beleven valt en je toch niet moe bent, daar moet je doorheen prikken dus. Al met al een hoop gedoe die ploegen.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_25923088
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 01:05 schreef Nicje het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk.. Omdat ik nu een "middagdutje" doe, en na de nachtdienst uitslaap tot 4 uur slaap je teveel en kan je de volgende dag weer niet slapen. Op tijd naar bed klinkt goed, maar is moeilijk voor mij
Als ik niet kon slapen zette ik altijd de radio aan Maar dan wel op een volume dat ik echt mijn best moest doen om het te kunnen horen.
Daar val je zo van in slaap.
I'm pretty sure that coffee was invented by guys who were sittin' around smokin' anyways, right? And they just wanted to drink something that would let them stay up late and smoke fucking more! That's my theory.
pi_25923093
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 01:07 schreef elcastel het volgende:

[..]

Klopt en ik weet ook precies waar het fout gaat, daar dus. Eigenlijk moet je zo snel mogelijk slapen als je laat uit je werk komt, maar daar staat je kop simpelweg niet naar. Maar je komt vaak op een punt dat er niks meer te zien/lezen/beleven valt en je toch niet moe bent, daar moet je doorheen prikken dus. Al met al een hoop gedoe die ploegen.
Je moet meteen pitten eigenlijk, da's het beste zoals jij ook al zegt. Alleen het rare is dat ik altijd als ik terugkwam van m'n werk energieker en fitter was dan vantevoren. Niet dat ik barste van de energie, maar ik kon in elk geval nooit meteen slapen. Het beste is dan toch maar te gaan liggen. Ik ging altijd TV kijken of nog wat voor school doen en dan duurde het uren voor dat ik sliep vaak.
pi_25923101
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 01:07 schreef elcastel het volgende:

[..]

Klopt, het ligt er misschien ook aan dat er nog het nodige in m'n hoofd spookt s'avonds laat, heeft ook met m'n werk te maken. Ik ga gewoon proberen om idd te gaan slapen en 8/9 u aan te houden, geen middagdutjes te doen, en nogmaals leren koffie te drinken
Is it you?
  zaterdag 2 april 2005 @ 01:10:21 #23
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25923105
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 01:05 schreef Nicje het volgende:
Ik draai over het algemeen een 2 ploegen systeem. Als ik loop te kloten, dan slaap ik na de ochtendploeg (dus in de middag) een uurtje of 2-3-4, daardoor ben ik 's avonds weer minder moe en slaap vervolgens 's nachts een uur of 4 weer. In de avondploeg blijf ik lachend tot 4 uur 's morgens zitten, met als gevolg dat ik er om 12 uur pas uitkom, daarmee verleg ik mijn ritme dusdanig dat de boel ontwricht is. Dus wijsheid is om na een avondploeg zo snel mogelijk te slapen. Wat bij mij helpt na een ochtendploeg is dat ik niet ga zitten, ik voel me moe, maar als ik daar tegenin ga, door dingen te doen, dan rek je de boel wel tot 's avonds ...
  zaterdag 2 april 2005 @ 01:11:03 #24
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25923112
En nachtdienst is gewoon ruk wat dit betreft.
pi_25923113
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 01:10 schreef Nicje het volgende:

[..]

Klopt, het ligt er misschien ook aan dat er nog het nodige in m'n hoofd spookt s'avonds laat, heeft ook met m'n werk te maken. Ik ga gewoon proberen om idd te gaan slapen en 8/9 u aan te houden, geen middagdutjes te doen, en nogmaals leren koffie te drinken
Je eetpatroon gaat ook helemaal naar de klote, dat heeft er ook mee te maken dat je je brak voelt de hele dag door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')