Klinkt leuk, maar helpt geen kont bij mij. Helaas:(quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:39 schreef zhe-devilll het volgende:
warme melk met anijs
douchen voor je gaat slapen
lees een boek voor je enzovoorts enzovoorts en anders probeer eens valeriaan druppels
Klinkt leuk, maar helpt geen kont bij mij. Helaas:(quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:39 schreef zhe-devilll het volgende:
warme melk met anijs
lees een boek voor je enzovoorts enzovoorts en anders probeer eens valeriaan druppels
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:39 schreef zhe-devilll het volgende:
warme melk met anijs
omgquote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:36 schreef Nachtdier het volgende:
Wie gebruikt ze, wat is je ervaring ermee, en zijn ze verslavend?
Ga namelijk helemaal naar de klote van het slecht slapen, en daar moet echt verandering in komen middels pillen denk ik. Vannacht ook weer niet geslapen, dus megawallen onder me ogen, voel me klote en wordt het echt spuug en spuugzat! Heb ik al ruim 15 jaar last van.
Eerder via de huisarts Diazepam gehad, maar dat hielp geen flikker. Bovendien denkt de huisarts er hetzelfde over als ik, dus liever niet. Maar ik moet ze gewoon hebben nu, heeft lang genoeg geduurd.
Nu wil ik dus weten, welke pillen wel werken, en welke ik evt kan gaan vragen. Als ik ze niet krijg via hem, dan ga ik wel zelf online orderen.
OMG...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:39 schreef zhe-devilll het volgende:
warme melk met anijs
Second that. Ik drink trouwens alleen een biertje als ik uit de nacht komt. Heerlijk slapen daarna.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:05 schreef Bluezz het volgende:
Toen ik nog nachtdiensten draaide, slikte ik een temazepammetje vlak voor ik naar huis fietste.
Dronk een biertje, ging lekker douchen en tolde in slaap.
Ja, of aan de gewenning?quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:08 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik weet wel wat temazepam is....![]()
Misschien lag het dan toch aan de dosis?!![]()
Nee, dat zekers niet.quote:
Bij de eerste had je echt knock out moeten gaan, maar wat was de dosis, hoe zwaar ben je, heb je sores aan je hoofd, wat is je eetpatroon etc etc etcquote:Op woensdag 26 juli 2006 01:10 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Nee, dat zekers niet.![]()
De dokter had me maar iets van 7 van die dingen voorgeschreven en daarna heb ik ze ook niet weer gekregen.
ik haat pillen!quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:55 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
OMG...Heb jij weleens echt last van slapeloosheid gehad???? Blijkbaar niet, want dan helpen die oma-middeltjes echt niet hoor!
![]()
Tegen mijn vader is ooit gezegd dat je er dan beter uit kunt gaan. Omdat je, als je doelloos naar het plafond blijft liggen staren, je je bed zou gaan associeren met het niet-slapen en je juist daardoor je probleem groter maakt. Wat daarvan waar is, weet ik niet...quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:32 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Vooral met dit weer is het weer bingo...... ik lig zo 3 a 4 uur wakker in bed.![]()
Ja die theorie ken ik idd! Maar het is zeker niet zo dat ik met tegenzin naar bed ga, ik denk helemaal niet van te voren: "wedden dat dit weer zo'n slapeloze nacht gaat worden..." Dus eigenlijk geloof ik niet zo in die theorie.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:34 schreef Kauki het volgende:
[..]
Tegen mijn vader is ooit gezegd dat je er dan beter uit kunt gaan. Omdat je, als je doelloos naar het plafond blijft liggen staren, je je bed zou gaan associeren met het niet-slapen en je juist daardoor je probleem groter maakt. Wat daarvan waar is, weet ik niet...
Ik zou al mijn bezitting er voor over hebben om dat te kunnenquote:Op woensdag 26 juli 2006 01:37 schreef arneaux het volgende:
De grootste 'truc' is om niet na te gaan denken over dat je gaat slapen, klinkt raar maar is wel zo. Ook moet je pas gaan slapen als je moe bent. Kun je niet slapen ga dan niet in bed liggen wachten maar ga eruit, kijk een film, ga douchen, weet ik wat. Als je niet in slaapt valt inde periode waarin je normaal wel in slaap valt zal dat ook niet opeens gebeuren.
Zodra ik op bed ga, maakt niet uit hoe laat het is, dan ga ik nadenken. De gedachten dwalen als een constante stroom in mijn hoofd rond. En het zijn absoluut helemaal GEEN negatieve gedachten, maar gewoon alledaagse dingen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:37 schreef arneaux het volgende:
De grootste 'truc' is om niet na te gaan denken over dat je gaat slapen,
Het is niet zozeer piekeren of doemdenken maar ik kan gewoon niet stoppen met denken.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:41 schreef arneaux het volgende:
Pillen, homeopatische of niet, helpen niet. Het gaat erom dat het tussen je oren goed zit. Als je ligt te piekeren ga dan met iemand praten, of schrijf op waarover je piekert. Een biertje/wijntje voordat je gaat slapen kan ook.
Uhuh, en dan praat je tegen jezelf waarschijnlijk (serieus bedoeld)?quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:41 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Zodra ik op bed ga, maakt niet uit hoe laat het is, dan ga ik nadenken. De gedachten dwalen als een constante stroom in mijn hoofd rond. En het zijn absoluut helemaal GEEN negatieve gedachten, maar gewoon alledaagse dingen.
Herkenbaar. Als ik dát heb, kan ik idd ook helemaal niet slapen. Je zou kunnen proberen om geen kleurstoffen tot je te nemen, een week lang, misschien dat je dan beter slaapt, dat helpt serieus.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:42 schreef NanKing het volgende:
[..]
Het is niet zozeer piekeren of doemdenken maar ik kan gewoon niet stoppen met denken.
Geen kleurstoffen, geen suiker...allemaal al gedaanquote:Op woensdag 26 juli 2006 01:44 schreef arneaux het volgende:
[..]
Herkenbaar. Als ik dát heb, kan ik idd ook helemaal niet slapen. Je zou kunnen proberen om geen kleurstoffen tot je te nemen, een week lang, misschien dat je dan beter slaapt, dat helpt serieus.
Eeuuh, ja en nee! Ik zat dan bijvoorbeeld te denken hoe mijn ideale huis met meubels eruit zou zien of wat ik zou doen als ik miljonair was of nadenken over de meeste ingewikkelde vragen zoals het begin van het heelal en dergelijke......quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:42 schreef arneaux het volgende:
Uhuh, en dan praat je tegen jezelf waarschijnlijk (serieus bedoeld)?
Precies, dat ja! Dat heb ik ook!quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:42 schreef NanKing het volgende:
Het is niet zozeer piekeren of doemdenken maar ik kan gewoon niet stoppen met denken.
Sporten?quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:46 schreef NanKing het volgende:
[..]
Geen kleurstoffen, geen suiker...allemaal al gedaan.
Een jaar. En dat valt reuze mee.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:54 schreef NanKing het volgende:
Melatonine heet het ook wel.
Hoe lang slik je het al? Je zult merken dat je de dosis ook moet gaan verhogen als je het lang slikt.
Dat Oxazepam zal ik s proberen, ben benieuwd hoe dat is.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:57 schreef Nies het volgende:
Oxazepam is juist heerlijk om niet meer na te denken, meestal is dat bij mij voldoende. (10mg) Voor de momenten dat ik het echt niet trek (ik slaap na twee uur draaien nog niet, en ik heb de dag erna een belangrijke afspraak die ik niet kan missen) heb ik temazepam (20mg) Als ik temazepam slik moet ik maken dat ik rechtstreeks me nest inga, want ik val er binnen vijf minuten gewoon van om, en ben vervolgens gegarandeerd 7 uur totaal van de wereld.
Wel raar om 's ochtends pats-boem wakker te worden omdat de temazepam is uitgewerkt, en ben wel de dag erna wat wazig (niet zo erg als van de oxazepam) maar stukken beter dan een hele nacht niets of maar een uurtje te slapen.
Dat klinkt makkelijk......quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:52 schreef arneaux het volgende:
[..]
Dat Oxazepam zal ik s proberen, ben benieuwd hoe dat is.
Ja dat kan ook...... met een receptje van de dokter!quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:59 schreef arneaux het volgende:
Ik dacht dat je die gewoon kon ophalen bij de apotheek
Ik heb geen slaappillen en ook geen receptjes daarvoor....quote:
Weet ik niet, ik heb net een nieuwe dokter. Bovendien schijnen die dingen maar een paar weken te helpen en daarna niet meer. En ze zijn verslavend.quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:05 schreef arneaux het volgende:
Waarom ga je die dan niet halen bij de dokter?
Zeker weten dat je dan morgen vanavond wel goed slaapt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:09 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
En ik heb ook maar besloten dat ik niet ga slapen, want ik moet om 07.30 paraat staan, omdat wij een nieuwe ketel gemonteerd krijgen.
Volgens mij krijg je daar een goudvis niet mee in slaap, dus dat is niks voor de TS.quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:26 schreef bxie het volgende:
dormiplant.
Is een Vsm product dus is homeopatisch, bij mij werkt het heel erg goed en ben er niet verslaafd aan anders had ik nu niet op fok! gezeten haha
Oja je kan het gewoon bij etos of appie heijn kopen.
Dat weet ik wel zeker.quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:30 schreef APK het volgende:
Zeker weten dat je dan morgen vanavond wel goed slaapt.
Dat is het punt juist, meestal lukt het niet om binnen zeer afzienbare tijd in slaap te vallen en als dat wel lukt en ik ga maar kort slapen, dan word ik altijd zo gaar en brak wakker.quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:30 schreef APK het volgende:
Tip: Doe een 'power sleep' -of siesta- van een half uur na je werk.
Als je meteen voor de volle nachtrust gaat word je misschien om 03.00u wakker en heb je nog steeds een probleem.
Ik ken het, maar dat is de bedoeling tochquote:Op woensdag 26 juli 2006 03:48 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Dat is het punt juist, meestal lukt het niet om binnen zeer afzienbare tijd in slaap te vallen en als dat wel lukt en ik ga maar kort slapen, dan word ik altijd zo gaar en brak wakker.
Dat hoop ik ook, we zullen zien.quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:57 schreef APK het volgende:
Succes trouwens, ik hoop dat het beter gaat binnenkort.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:57 schreef APK het volgende:
Misschien moet je proberen de werking van zware slaappillen te visualiseren als je in bed ligt, als je toch bezig bent....
zal het echt zo simpel zijn....quote:Op woensdag 26 juli 2006 06:47 schreef DarkElf het volgende:
vaak is het kortstondig, ja echt kortstondig, gebruik van slaapmiddelen al genoeg om je uit de "ik kan niet slapen" cyclus te halen zodat je weer lekker kan slapen
Nee hoor, dat kan je gewoon overal kant en klaar kopen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 07:17 schreef Dragonetti het volgende:
Kan je valeriaan druppels ook bij de etos e.d. te krijgen of moet dit via een recept van de huisarts?
nou hopen dat een van de twee zal werkenquote:Op woensdag 26 juli 2006 07:20 schreef Dragonetti het volgende:
Ok! dan ga ik eerst dormiplant en daarna valariaan proberen....
Zo simpel is het dus echt wel... daarom krijg ik ze van mijn huisarts ook mee.quote:
Weet niet meer exact welke. Duf zijn is het probleem niet, dat ben ik al de hele dag door het niet goed slapen. Alweer ettelijke jaren. In slaap komen en blijven is het probleem!quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
omghoeveel diazepam heb je gehad .. bij mij werkte het .. ik werd zo duf als knijn heerlijk geslapen
Helaas, je bent een man.quote:
Thnx, alles wat enigzins kan helpen, is interessant. Deze topics dus ook!quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:03 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Misschien heb je wat aan de volgende topics:
Slaapstoornissen!
slaappillen; gevoel van onderwater ademen
Tips voor beter slapen
slaapmedicatie. [info en ervaringen gevraagd]
Slaapproblemen
Niet kunnen slapen.
Slapeloosheid, ik word er gek van!
Slaap problemen
Gewoon een potje halen, zo duur is het niet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:13 schreef Nachtdier het volgende:
Melatonine moet ik nog een keer gaan proberen. Naar wat ik gehoord moet hebben, moet dat goed werken. Vraag is alleen, werkt het ook bij mij?
Zo simpel werkt het op een bepaald punt niet meer. Op een gegeven moment ben je daar helemaal overheen of doorheen. Als ik zo'n 'bui' heb lig ik gerust twee volle nachten achter elkaar wakker te kijken, lopen, zitten, of wat dan ook. Het enige wat dan helpt is, zoals al eerder gezegd, die cirkel doorbreken, een strak patroon aanhouden, en een aantal nachten met pillen op lekker me nest induiken.quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:16 schreef Bluezz het volgende:
Tis ook wat APK zegt, pas gaan slapen als je echt slaperig bent
In bed gaan liggen om half 11 omdat het zo hoort als je om 7 uur eruit moet, is onzin
Ik leef al jaren op 5 uur slaap per nacht. (soms minder)
Met soms een tukkie tussendoor.
Dan begrijp jij waarschijnlijk niet wat ik bedoelde.quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:25 schreef Nies het volgende:
Zo simpel werkt het op een bepaald punt niet meer. Op een gegeven moment ben je daar helemaal overheen of doorheen. Als ik zo'n 'bui' heb lig ik gerust twee volle nachten achter elkaar wakker te kijken, lopen, zitten, of wat dan ook. Het enige wat dan helpt is, zoals al eerder gezegd, die cirkel doorbreken, een strak patroon aanhouden, en een aantal nachten met pillen op lekker me nest induiken.
En ja, de een heeft genoeg aan vijf uur slaap, ik helaas niet. Ik heb minimaal acht uur nodig om een beetje te kunnen functioneren, anders loop ik erbij als een zombie, en zo voel ik me dan ook.
heey now we are talking!quote:Op donderdag 27 juli 2006 03:04 schreef APK het volgende:
[..]
Dan begrijp jij waarschijnlijk niet wat ik bedoelde.
Na twee nachten slapeloosheid ben je dusdanig brak dat je waarschijnlijk de derde nacht gewoon in slaap kunt vallen.
Maar als het jou lukt om af en toe een paar dagen een 'kuurtje' met slaappillen te doen en jij er daarna vanaf kunt blijven dan is dat natuurlijk een prima oplossing.
Is dat niet een vrij zwaar middel met veel bijwerkingen? Volgens mij mag je geen auto rijden als dat spul nog in je lichaam zit omdat het middel je suf maakt en je reactievermogen kan beinvloeden. Misschien zou je kunnen kijken naar de oorzaak van je slechte slaappatroon, misschien moet je overdag wat gas terugnemen zodat je hele geest tot rust kan komen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:52 schreef arneaux het volgende:
[..]
Dat Oxazepam zal ik s proberen, ben benieuwd hoe dat is.
Ja thanks.quote:Op woensdag 26 juli 2006 07:32 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nou hopen dat een van de twee zal werken
Nee, melatonine is zo'n 13 euro voor 500 pilletjes. De dosering moet je voor jezelf even uitvinden. Begin met 1, zo'n twee uur voor je gaat slapen. Bouw langzaam op, tot je er goed op in slaapt. Beter is het gebruik af te wisselen, een paar dagen wel en dan een paar dagen niet (bijv. in het weekend). Voor sommige mensen werkt het heel goed, andere mensen krijgen er wel eens bijverschijnselen van (heftige dromen, bijv.).quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:52 schreef Qpers het volgende:
Heb ook een hele tijd last gehad van slapeloosheid en heb toen melotomatine gekocht. Hiervan moet je geloof ik 2 tabletten nemen savonds en dan kom je gemakkelijker in slaap en slaap je ook veel rustiger. Bij mij werkte het iig erg goed. Heb ze nu niet meer nodig want slaap gelukkig erg goed nu![]()
Het kost zo'n 8 euro per 60 tabletten geloof ik dus dat valt mee.. Na een tijdje heb je ze ook niet meer nodig omdat je dan vanzelf goed slaapt.. naja zo was het bij mij dan.
Melatonine werkt echt super hier, als ik echt niet kan slapen of stressvol ben dan maakt het dusdanig moe dat ik gewoon in slaap val zonder moeite.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:53 schreef CryARiver het volgende:
Ik heb een tijdje "echte" slaappillen gebruikt maar moest steeds meer slikken om nog te kunnen slapen.. Dat was dus geen optie meer want ik zat op een gegeven moment LANG boven de maximale dosis.
Er is een stofje dat je hersenen zelf aanmaakt als het donker wordt, waardoor je je moe voelt. Het heet 'melatonine' en is geheel onschadelijk. Ik neem elke nacht een uur voor het slapen gaan 0.5 gram in, en dan kan ik perfect doorslapen en ook beter inslapen. Je kunt het halen bij de apotheek, of kopen bij de Tuinen. Het werkt écht, en heeft niet alle negatieve bijverschijnselen dat andere slaapmiddelen wél hebben.
Daar is idd enige twijfel over in de wetenschappelijke gemeenschap of dit nou wel of geen gevolgen heeft op de lange termijn.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:33 schreef MinderMutsig het volgende:
Het is een stof die je lichaam zelf aanmaakt, schop je die regulatie niet in de war als je zelf gaat toevoegen zodat je op een gegeven moment niet meer zonder kan omdat je het niet meer aanmaakt?
Dan houd ik het voorlopig maar bij mijn eigen theorie dat het op zich prima is als je het maar niet te lang, niet te vaak en niet te veel neemt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:38 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Daar is idd enige twijfel over in de wetenschappelijke gemeenschap of dit nou wel of geen gevolgen heeft op de lange termijn.
Die pilletjes zijn maar iets van 3 millimeter groot....quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:46 schreef MinderMutsig het volgende:
Zijn er ook kleinere potjes te koop? Want om nou voor het uitproberen direct een pot van 500 pillen te kopen lijkt me een beetje overbodig, als het dan niet werkt zit je met die familieverpakking.![]()
Slaapmiddelen van Trekpleister eigen merk? Waar gaat het heen met deze wereld.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:50 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Die pilletjes zijn maar iets van 3 millimeter groot....En als je goedkoop uit wil zijn, dan neem je het huismerk van de trekpleister, dat scheelt je meer dan de helft van de kosten. Bovendien nemen de meeste mensen tussen de 5 en de 25 tablettjes in één keer in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |