abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 december 2004 @ 04:10:53 #1
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_23982440
Zie topic, zou ik zeggen.

Ik heb een tijd geleden pillen gekregen tegen slapelooshied. Maar die dingen helpen geen ruk!
Ik krijg alleen het gevoel alsof ik water adem en 's ochtends heb ik een bittere smaak in m'n bek.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  woensdag 15 december 2004 @ 04:36:51 #2
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_23982489
Maar wie kan mij helpen . Ik lijd dus onder slapeloosheid en kreeg die pillen voorgeschreven (ik zal de naam uitzoeken, maar ze helpen geen f*ck.) IK WIL SLAPEN!!!!
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_23982606
Wat dacht je van achter je computer weggaan en in je nest gaan liggen??
censuur :O
pi_23983320
Nou vraag dan andere slaappillen.
pi_23985868
-edit: onzin verwijderd

Tja, dan kun je er maar beter mee stoppen of net zoals T1andonly zegt vragen om anderen slaappillen.

Wat tips:
quote:
Er kleven nogal wat gevaren aan het langdurig gebruik van slaappillen.

1. Het effect van slaappillen wordt na een paar weken al minder, wat als gevolg kan hebben dat men steeds hogere doses inneemt terwijl de werkzaamheid alleen maar minder wordt.

2. Langdurig gebruik van slaappillen kan leiden tot fysieke en/of psychische verslaving.

3. Slaappillen kunnen vervelende bijwerkingen hebben. Er zijn mensen die zich de volgende dag, na het innemen van een pil, angstig of neerslachtig voelen.

4. Wanneer je vaak slaappillen slikt, kan je het vertrouwen in je eigen vermogen om in slaap te kunnen vallen, verliezen.

5. Slaappillen lossen het oorspronkelijke probleem, wat maakte dat je niet kon slapen, niet op.
bron

Kortom, het gebruik ervan tot een korte duur beperken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 15-12-2004 12:11:54 ]
pi_23986249
Verder laat je anders gewoon voorlichten door je huisarts. Gebruik nooit lang slaappillen en alleen als het echt niet anders kan.
Zoals Schatje ook aanhaalt, slaappillen lossen de problemen niet op.
Je kan onmogelijk slaappillen gebruiken voor een lange tijd. Je raakt er aan gewent en hebt meer en meer nodig om in slaap te komen.

Ga praten met een huisarts als het niet anders kan en die hebben vast wel oplossingen.
pi_23986386
Ik had ook slaappillen,die na een tijdje ook niet meer werken.
Nu heb ik Mirtazapine,die werken echt supergoed(is geen slaappil,maar Anti-depressiva)
pi_23989121
Ik heb er ook last van en ik ben een tijdje terug bij de huisarts geweest. Hij is geen liefhebber van het voorschrijven van "chemische slaapmiddelen" omdat deze geen natuurlijke slaap veroorzaken.
Hij heeft me het advies gegeven om een eiwit-supplement te nemen genaamd " Melatonine" dit stimuleert het slapen en het is een lichaamseigen stof. Mij leek het niet bijzonder maar het werkt dus echt. Het is een homeopatisch middel en kun je zonder recept krijgen.
Daarnaast heeft hij me doorverwezen naar een psychotherapeut om 'gedragstherapie' te krijgen. 80% van alle personen met slaapprobelem hebben hier succes bij.
De therapie geeft je een inzicht hoe je door de dag heen omgaat met werk, vrije tijd en wat stress veroorzaakt en wat niet.
Ik kan je nog geen persoonlijke ervaring over deze therapie geven omdat voorlopig de verzekering dwarsblijft liggen met het vergoeden hiervan.
could you just [i]not[/i] breathe?
  woensdag 15 december 2004 @ 16:04:19 #9
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_23991757
quote:
Op woensdag 15 december 2004 14:03 schreef HuubTuub het volgende:
Ik heb er ook last van en ik ben een tijdje terug bij de huisarts geweest. Hij is geen liefhebber van het voorschrijven van "chemische slaapmiddelen" omdat deze geen natuurlijke slaap veroorzaken.
Hij heeft me het advies gegeven om een eiwit-supplement te nemen genaamd " Melatonine" dit stimuleert het slapen en het is een lichaamseigen stof. Mij leek het niet bijzonder maar het werkt dus echt. Het is een homeopatisch middel en kun je zonder recept krijgen.
Daarnaast heeft hij me doorverwezen naar een psychotherapeut om 'gedragstherapie' te krijgen. 80% van alle personen met slaapprobelem hebben hier succes bij.
De therapie geeft je een inzicht hoe je door de dag heen omgaat met werk, vrije tijd en wat stress veroorzaakt en wat niet.
Ik kan je nog geen persoonlijke ervaring over deze therapie geven omdat voorlopig de verzekering dwarsblijft liggen met het vergoeden hiervan.
Sorry hoor, maar ik moet toch ff het een en ander verbeteren. Ten eerste melatonine is geen eiwit-supplement, maar een hormoon dat door de pijnappelklier in je hersens wordt aangemaakt. Ten tweede is het geen homeopatisch middel want homeopathie is gebaseert op net zolang verdunnen van de stof wat je klacht veroorzaakt tot deze stof niet meer meetbaar is en het vervolgens toedienen. Ten derde is melatonine inderdaad zonder recept verkrijgbaar, maar wel in zodaning kleine hoeveelheden (0,1 mg per tablet) dat je toch wel minimaal tussen de 10 en 40 van de kleine tablettjes in een keer moet opeten.

Maar voor de rest helpt het inderdaad wel, ik gebruik het zelf ook. De betere drogisterij of reformhuis verkoopt het wel. Kijk maar eens op http://www.melatonine.nl/ staat veel informatie over deze stof op.

Succes.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_23994225
Ook misschien de moeite van het proberen waard:
quote:
Alternatieve therapiën die de slaap bevorderen zijn:

Meditatie

Moeite om in slaap te vallen. Probeer deze rustgevende zen meditatie eens voor het slapen gaan:

Schakel felle lichten uit en ga op het bed zitten, bij voorkeur in kleermakerszit. Kies een plek op de muur waar je op uit kijkt. Concentreer je op je ademhaling, adem in door je neus, let erop dat je buik zich uitzet als je inademt en dat je schouders ontspannen naar beneden hangen.

Tel langzaam tot 10, terwijl je inademt op de oneven en uitademt op de even nummers.

Als je jezelf erop betrapt dat je gedachten afgeleid worden, breng je aandacht dan weer terug op je ademhaling en de plek op de muur.

Yoga

Yoga is een prima manier om je dag te beginnen en/of te eindigen. In de ochtend kun je wat stimulerende oefeningen doen die de bloedsomloop op gang brengen en je energiek maken. 's Avonds kan je je beter beperken tot wat rustige, langzame oefeningen, die je ontspannen. Neem wat lessen en probeer het in te passen in je dagschema.

Acupunctuur

Een onderzoek heeft uitgewezen dat een accupunctuur behandeling tijdens zeven tot tien dagen het normale slaappatroon bij 59% van de mensen helemaal herstelde en gedeeltelijk bij 21%.

Aromatherapie

Neem 30 minuten voor je naar bed gaat een warm bad met één of meer druppels essentiële olie in het water.

Dit kan zijn:

Kamille
Hop
Lavendel
Mandarijn
Majoraan
Neroli
Sandelhout
Ylang-ylang

Massage

Vermeng je eigen relaxerende massage olie door vijf druppels van twee of drie van je favoriete oliën in een basisolie, b.v. amandelolie.

Masseer je nek en schouders. Bij kinderen die moeilijk slapen masseer je de handen, voeten en achterkant van de benen met een druppel lavendel en kamille olie gemengd met een basisolie.

Doe een paar druppels van het mengsel op je kussen of op een doekje naast je bed.
bron
  woensdag 15 december 2004 @ 19:51:21 #11
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_23996374
*Soms helpen kruiden ook bij sommige mensen, zoals valeriaan, hop, passiebloem, goudpapaver of een mix hiervan. Deze zijn in capsule vorm verkrijgbaar en neem je gewoon 1 uur voor het slapen gaan in.

*Ik weet niet of je ook wiet gebruikt of zo, maar een jointje roken, een kopje wietthee of spacecake wil ook wel eens helpen. Alleen als je dit te lang doet kan je op den duur niet meer slapen zonder.

*Intensief sporten een paar uur voor het slapen wil ook wel eens helpen, zo verbruik je al je overbodige energie en maak je je lichaam moe. Je moet dit niet vlak voor het slapen gaan doen, omdat anders je lichaam nog te opgefokt is om te slapen vanwege hoge adrenaline productie.

*En een stevige ruk- of sexpartij wil ook wel eens helpen, je bent je sexuele spanning kwijt, er komen allerlei geluksstoffen zoals endorfinen vrij en je voelt je heerlijk doezelig.

*Tevens is het van belang dat je slaapkamer bedoelt is om te slapen, dus je moet een goed bed hebben, met een goede matras en een goed kussen. De temperatuur in je kamer moet niet te warm zijn maar ook niet te koud. Zorg dat je kamer compleet donker is en dat je niet wordt gestoord door allerlei omgevingsgeluiden, zolas een tikkende wekker, langsrijdende auto's, een snurkende partner, etc. En schaf een klokje naast je bed aan waar je niet aan kan zien hoelaat het is, zo voorkom je dat je iedere keer naar de wekker gaat kijken.

*Je kan gaan proberen om kalmerende muziek of een cd met natuurgeluiden op te zetten, je hebt zelfs cd's te koop die hier apart voor gemaakt zijn met behulp van zogenaamde binaural beats.

*Sommige mensen hebben teveel elektrische apparatuur in de slaapkamer staan die allerlei magnetische velden afgegeven en je slaap kunnen belemmeren. Dus pleur al je apparatuur uit je slaapkamer of trek op zijn minst alle stekkers uit het stopcontact. Het apparaat uitzetten met de uit-knop is niet voldoende.

*Ga niet lopen nadenken in je bed en probeer je geest leeg te maken, ga mediteren ofzo en kom tot rust.

*Als absoluut helemaal niks helpt en je blijft aan chronische slapeloosheid lijden, vraag je huisarts dan eens om een verwijzing naar een slaapcentrum. Hier gaan ze al je hersengolven en nog een aantal andere lichamelijk functies meten tijdens je (poging tot) slaap. Misschien heb je een onderliggende lichamelijke aandoening waardoor je niet goed kan slapen, zoals snurken of slaapapneu.

*Ik weet wat het is om moeilijk in slaap te komen en in slaap te blijven, het is knap irietant en zeer vermoeiend.

Kortom... veel succes.

[ Bericht 0% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 15-12-2004 20:19:29 ]
  woensdag 15 december 2004 @ 20:02:00 #12
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_23996620
pi_24005687
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:04 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik moet toch ff het een en ander verbeteren. Ten eerste melatonine is geen eiwit-supplement, maar een hormoon dat door de pijnappelklier in je hersens wordt aangemaakt. Ten tweede is het geen homeopatisch middel want homeopathie is gebaseert op net zolang verdunnen van de stof wat je klacht veroorzaakt tot deze stof niet meer meetbaar is en het vervolgens toedienen. Ten derde is melatonine inderdaad zonder recept verkrijgbaar, maar wel in zodaning kleine hoeveelheden (0,1 mg per tablet) dat je toch wel minimaal tussen de 10 en 40 van de kleine tablettjes in een keer moet opeten.

Maar voor de rest helpt het inderdaad wel, ik gebruik het zelf ook. De betere drogisterij of reformhuis verkoopt het wel. Kijk maar eens op http://www.melatonine.nl/ staat veel informatie over deze stof op.

Succes.
Ow... dat wist ik niet, bedankt. Nu weet ik ook weer wat ik slik.
Misschien heb ik maar weer de helft van de informatie meegekregen,
in iedergeval werkt het voor mij echt goed.
could you just [i]not[/i] breathe?
  † In Memoriam † donderdag 16 december 2004 @ 13:29:55 #14
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24010979
t ligt er natuurlijk ook aan of je problemen hebt met inslapen of doorslapen.
ik heb loramet2 gekregen als slaapmiddel. werkt best goed, alleen ik stond als een zombie op.
vervolgens heb ik dolmadorm gekregen maar dat hielp geen meter.
en nu moet ik het proberen met seroquel. geen slaapmiddel, maar mijn behandelaar wilde eens wat anders proberen.

wat ook wel helpt is warme melk drinken (geen chocomel trouwens) of anijsmelk.
in melk zitten stoffen waar je slaperig van wordt.
of een lekkere warme douche nemen en dan je bed in.
  donderdag 16 december 2004 @ 14:59:24 #15
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_24012974
Het wordt natuurlijk helemaal kut als je zowel problemen hebt met inslapen als met doorslapen. Dit heb ik namelijk zeer regelmatig, alhoewel het vroeger erger was. Het duurde dan 1 tot 3 uur lang voordat ik in slaap viel en werd dan ook weer 4 tot 6 keer per nacht wakker. Ik heb toen ook eens een weekje slaappillen geprobeerd van de dokter, temazepam heette het geloof ik, maar dat hielp bij mij geen fuck, ik had zelfs het idee dat ik er nog slechter door ging slapen.
pi_24013059
heb zelf wel eens "Simply Sleep" gebruikt uit een supermarkt in de US, daarvan kreeg ik het zelfde effect, althans de bittere smaak. Het onderwater ademen is een interpretatie die jij eraan geeft, maar ik voelde me inderdaad enigszins anders maar echt slaperig werd ik niet.

Melatomatine van de Etos ook wel eens geprobeerd en daar werd ik in ieder geval slaperig van, maar hielp ook niet altijd.

Beste methode is m.i. nog gewoon regelmaat.
pi_24013231
Ik heb juist het probleem dat ik soms te vast slaap, waardoor ik met een knallende hoofdpijn opstaat.
pi_24013400
Door mijn ADHD heb ik nogal veel last van slaapproblemen.

Ik slik Nozinan en Promethazine, dit is echt tof. Je gaat in bed liggen, ogen dicht en slaapt meteen. Wakker worden is wel een probleem. Ik slik het nu vier maanden en blijf het de rest van mijn leven slikken denk ik.

Het is wel duur, iets van 14 euro per maand maar ja, dan heb je ook iets.
  donderdag 16 december 2004 @ 15:22:55 #19
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_24013581
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:03 schreef het_fokschaap het volgende:
heb zelf wel eens "Simply Sleep" gebruikt uit een supermarkt in de US, daarvan kreeg ik het zelfde effect, althans de bittere smaak. Het onderwater ademen is een interpretatie die jij eraan geeft, maar ik voelde me inderdaad enigszins anders maar echt slaperig werd ik niet.

Melatomatine van de Etos ook wel eens geprobeerd en daar werd ik in ieder geval slaperig van, maar hielp ook niet altijd.

Beste methode is m.i. nog gewoon regelmaat.
Dat Melatomatine heb ik inderdaad ook wel eens zien staan, volgens mij zitten hier kruiden in met 0,1 mg melatonine. En inderdaad als je hier 1 van neemt zal het wel niet zoveel helpen. Je moet de echte pure melatonine tablettjes hebben, bijvoorbeeld van Liberty. Je hebt dan 500 hele kleine tablettjes, waarvan je tussen de 10 en de 40 tablettjes in een keer inneemt, dat staat dus gelijk aan 1 tot 4 mg melatonine. Sommige mensen hebben het geluk dat 0,1 tot 0,5 mg al helpt, maar meestal zal dat niet zo zijn. Wat melatonine betreft moet je gewoon de dosering langzaam opbouwen, beginnend bij 0,5 mg en dan iedere keer met 0,5 mg ophogen totdat je het slaperige effect hebt. Het rare van melatonine is dat sommige mensen genoeg hebben aan 0,5 mg terwijl als deze zelfde mensen bijvoorbeeld in een keer 2 mg zouden nemen dat ze zelfs slechter gaan slapen.

Dus langzaam opbouwen!

[ Bericht 0% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 16-12-2004 17:05:00 ]
pi_24013628
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:22 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Dat Melatomatine heb ik inderdaad ook wel eens zien staan, volgens mij zitten hier kruiden in met 0,1 mg melatonine. En inderdaad als je hier 1 van neemt zal het wel niet zoveel helpen.
zover ik begreep moest je er 2 van nemen 2 uur voor dat je wilde gaan slapen.
quote:
Je moet de echte pure melatonine tablettjes hebben, bijvoorbeeld van Liberty.
waar zijn die verkrijgbaar ?
quote:
Het rare van melatonine is dat sommige mensen genoeg hebben aan 0,5 mg terwijl als deze zelfde mensen bijvoorbeeld in een keer 2 mg zouden nemen dat ze zelfs slechter gaan slapen.
zal te maken hebben met de evt. lichaamseigenproductie.
  donderdag 16 december 2004 @ 15:28:44 #21
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_24013702
Melatonine van Liberty kan je bestellen bij www.liberty.nl maar bij ons in Groningen verkopen ze het ook gewoon bij de dA, Trekpleister en/of Etos. Je kan ook de Tuinen, de Kruiderij of de G&W proberen. Het is een kleine gele vierkanten doosje.
pi_24013874
bedankt !

besteld.
pi_24014147
tvp
pi_24015390
Ik slikte 5 mg melatonine
  donderdag 16 december 2004 @ 17:06:25 #25
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)