abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121830669
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 00:58 schreef starla het volgende:

[..]

Dat is dus m'n punt, dan moet je de dosis steeds ophogen. Of het gewoon een tijd niet slikken natuurlijk. Dan werkt de oude dosis weer.
Ja dat heb ik dus ook.
Zelfs als je het bij de dagelijkse aanbevolen pil inname houd.

Na verloop van tijd slaat de tolerantie toe.
En stoppen is dan eigenlijk ook al geen optie meer.
pi_121830730
Daarom moet je het eigenlijk niet langer dan een maand gebruiken. Wat een optie is om langer werkende middelen te gebruiken zoals diazepam. Dit kun je dan langzaam afbouwen.

Bij elke benzo treedt onthouding op na verloop van tijd wat soms maanden kan aanhouden. Het verneukeratieve is dan dat vaak juist weer benzo's gegeven worden.

Lastige kwestie dus.
I feel kinda Locrian today
pi_121831010
Ik had weleens Oxazepam.

Op het laatst deed het niks meer.
pi_121852531
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 01:22 schreef Martin1234 het volgende:
Ik had weleens Oxazepam.

Op het laatst deed het niks meer.
Dat heb ik ook wel eens gehad. Werkte alleen goed als je echt 1 keer in de 3 dagen gebruikte. Tevaak was waardeloos maar het is ook niet bedoeld als slaapmiddel maar als middel voor dronkaards om te 'ontspannen' uit hun roes of mensen met extreme angstaanvallen.

Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest en die heeft mij nu een slootje temazepam meegegeven! Iemand ervaring mee?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_121852701
Hebben niet al die *pam pillen de zelfd e werking, nl ontspannend?
pi_121853927
Afgelopen nacht minder dan 2 uur geslapen... lag om 1 uur in bed, en viel gewoon niet in slaap :O
pi_121854036
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest en die heeft mij nu een slootje temazepam meegegeven! Iemand ervaring mee?
Ja, werkt snel en geeft in wat hogere doseringen bij geen tolerantie (20mg) een lichte high. Perfect om in slaap te vallen dus. Nadeel: erg kort werkend middel, dus erg verslavingsgevoelig.

Niet langer gebruiken dan voorgeschreven.
pi_121854091
ja die temazepammen werken als een tiet.
ik heb wel eens eghad dat ik er 1 innam en na een half uurtje lezen in bed toch nog even moest plassen voor het slapen, ik viel zowat van de trap omdat ik echt geen goeie controle over m'n hoofd/lijf meer had -O-
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_121854100
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:13 schreef starla het volgende:

[..]

Ja, werkt snel en geeft in wat hogere doseringen bij geen tolerantie (20mg) een lichte high. Perfect om in slaap te vallen dus. Nadeel: erg kort werkend middel, dus erg verslavingsgevoelig.

Dan ben ik reuze benieuwd!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_121854114
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:15 schreef Mirjam het volgende:
ja die temazepammen werken als een tiet.
ik heb wel eens eghad dat ik er 1 innam en na een half uurtje lezen in bed toch nog even moest plassen voor het slapen, ik viel zowat van de trap omdat ik echt geen goeie controle over m'n hoofd/lijf meer had -O-
Feest :D dan kan ik niet wachten :)
pi_121854198
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Feest :D dan kan ik niet wachten :)
ja, i weet niet, zoals starla al aangaf is het een enorm verslavingsgevoelig product.
ik gebruikte het eens in de zoveel maanden een keer, als ik echt slechte dagen of nachten had, maar je wordt er héél snel afhankelijk van en dan ben je nog verder van huis
pi_121854243
Zopiclon

Dit werkt erg goed vind ik zelf, veel beter dan pammetje. Het schijnt niet verslavend te zijn, maar uiteraard wel geestelijk. Want als je eenmaal lekker inslaapt wil je dat eigenlijk elke dag wel.

Ik heb het zelf een maand gebruikt.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  † In Memoriam † maandag 21 januari 2013 @ 18:47:13 #268
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_121855257
quote:

[..]

Dat heb ik ook wel eens gehad. Werkte alleen goed als je echt 1 keer in de 3 dagen gebruikte. Tevaak was waardeloos maar het is ook niet bedoeld als slaapmiddel maar als middel voor dronkaards om te 'ontspannen' uit hun roes of mensen met extreme angstaanvallen.

10 of 20 mg? In het begin nam ik die in voor het slapen gaan en kon ik mij de nacht niet goed herinneren. Dat ging daarna weg en daar heb ik nu geen last van. Die temazepam is vervangen voor oxazepam en dat werkt prima. Ik heb een zeldzame slaapstoornis dus ik gebruik die zooi chronisch en krijg het ook vergoed.
pi_121879846
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:17 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ja, i weet niet, zoals starla al aangaf is het een enorm verslavingsgevoelig product.
ik gebruikte het eens in de zoveel maanden een keer, als ik echt slechte dagen of nachten had, maar je wordt er héél snel afhankelijk van en dan ben je nog verder van huis
Ik moet zeggen dat het heel erg helpt om in slaap te vallen. Het was echt, innemen, en niet lang daarna *poef*.

Werd alleen wel weer vroeg wakker.
pi_121886343
Ik had vroeger ook last van slecht slapen :P als ik een hele nacht op ben geweest sla ik die nacht gewoon over en slaap ik weer om 8/9 uur savonds en die ritme hou ik meestal maanden weer vol
pi_122000953
Ik heb die temazepam in combi gebruikt met alcohol. Dat was echt een heerlijk slaapmutsje.
  donderdag 24 januari 2013 @ 20:31:59 #272
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_122001171
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb die temazepam in combi gebruikt met alcohol. Dat was echt een heerlijk slaapmutsje.
En ook lekker dom lijkt mij.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_122001311
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:31 schreef static het volgende:

[..]

Nogal dom ja :{
We waarschuwen hier niet voor niets voor de gevaren van die middelen.
  † In Memoriam † donderdag 24 januari 2013 @ 20:35:20 #274
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122001403
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:34 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Nogal dom ja :{
We waarschuwen hier niet voor niets voor de gevaren van die middelen.
Alcohol is inderdaad slecht ja.
pi_122002117
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:31 schreef static het volgende:

[..]

Do tell? Ik zag in mijn bijsluiter slechts 1 zin over alcohol staan, dat alcohol het puur versterkt. Voor de rest niks. Ook bij de apotheek werd er verder niet over gerept?
  donderdag 24 januari 2013 @ 20:56:10 #276
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_122002819
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Do tell? Ik zag in mijn bijsluiter slechts 1 zin over alcohol staan, dat alcohol het puur versterkt. Voor de rest niks. Ook bij de apotheek werd er verder niet over gerept?
Doet me aan het verhaal denken over een vrouw die haar teckel in de magnetron deed om hem te drogen. 'Er stond niet in de gebruiksaanwijzing dat dat niet mocht'.

Common sense man.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_122002939
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:56 schreef static het volgende:

[..]

Doet me aan het verhaal denken over een vrouw die haar teckel in de magnetron deed om hem te drogen. 'Er stond niet in de gebruiksaanwijzing dat dat niet mocht'.

Common sense man.
I know, maar het is niet alsof ik liters alcohol met tig slaappillen neem. Een aantal glazen met 1 pil, en het is ook niet zo dat ik die pil elke dag neem. Puur alleen in hoge uitzondering. Zo heb ik wel vaker medicijnen voor geschreven gekregen (valium bijv) gezien de huisarts er van uit ging dat ik er niet aan verslaafd zou raken. Tot dusverre altijd prima gegaan.
pi_122003098
Benzo's met alcohol mixen is een no no.

Jimi Hendrix weet er alles van...
pi_122006897
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:00 schreef starla het volgende:
Benzo's met alcohol mixen is een no no.

Jimi Hendrix weet er alles van...
Ik denk dat hij wel wat meer naar binnen werkte dan 10 mg temazepam en een paar glazen wijn.
pi_122007313
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

I know, maar het is niet alsof ik liters alcohol met tig slaappillen neem. Een aantal glazen met 1 pil, en het is ook niet zo dat ik die pil elke dag neem. Puur alleen in hoge uitzondering. Zo heb ik wel vaker medicijnen voor geschreven gekregen (valium bijv) gezien de huisarts er van uit ging dat ik er niet aan verslaafd zou raken. Tot dusverre altijd prima gegaan.
nooit benzo's en aanverwanten mixen met alcohol
pi_122007999
quote:
3s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:12 schreef Mirjam het volgende:

[..]

nooit benzo's en aanverwanten mixen met alcohol
Ik heb de boodschap begrepen allen! Ik zal voortaan iets beter oppassen. Ik wil soms alleen nog wel eens ver gaan want slapen is belangrijk :{
pi_122008086
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb de boodschap begrepen allen! Ik zal voortaan iets beter oppassen. Ik wil soms alleen nog wel eens ver gaan want slapen is belangrijk :{
slapen is zeker belangrijk, maar een eeuwige slaap wil je er ook niet aan overhouden (ja misschien wat overdreven maar you get my point) lijkt me, dus wees verstandig en denk na.
zulke zware middelen nooit combineren met alcohol, en wees je ook beuwst van de volgende morgen.
vroeg rijden? reken dan even uit dat je eerder je pil inneemt, zodat je niet staat te tollen op je benen als je de deur uit moet.
twijfels en vragen? benader je huisarts of apotheker. het is zo belangrijk hier verstandig mee om te springen
pi_122008759
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:25 schreef Mirjam het volgende:

[..]

slapen is zeker belangrijk, maar een eeuwige slaap wil je er ook niet aan overhouden (ja misschien wat overdreven maar you get my point) lijkt me, dus wees verstandig en denk na.
zulke zware middelen nooit combineren met alcohol, en wees je ook beuwst van de volgende morgen.
vroeg rijden? reken dan even uit dat je eerder je pil inneemt, zodat je niet staat te tollen op je benen als je de deur uit moet.
twijfels en vragen? benader je huisarts of apotheker. het is zo belangrijk hier verstandig mee om te springen
Ik heb die temazepam nu 2 keer gehad, geen dufheid in de morgen. Het enige wat mij echt een duffe ochtend heeft gegeven waren de valium en melatonine, daar moest ik in de ochtend echt een uur van ontnuchteren.
pi_122015061
quote:

[..]

Oke bedankt voor de tip en de informatie. :)
pi_122018019
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Kent iemand eigenlijk een medicijn met Tryptofaan?
Voornamelijk als herstelmiddel van een feestje met xtc, al merkte ik er niet echt iets van overigens dus maar weer mee gestopt.
pi_122018032
Jagermeister? Bier?
Ik zwaai naar dieren.
pi_122019042
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:13 schreef starla het volgende:

[..]

Ik gebruik al jaren periodes oxazepam en temazepam. Volgens mij valt het wel mee met de verslavingsgevoeligheid van deze. Door er 2 weken lang wat mee te goochelen ben ik er dan weer van af.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_122019058
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 08:37 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik gebruik al jaren periodes oxazepam en temazepam. Volgens mij valt het wel mee met de verslavingsgevoeligheid van deze. Door er 2 weken lang wat mee te goochelen ben ik er dan weer van af.
_O-
pi_122022640
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 08:38 schreef starla het volgende:

[..]

_O-
tja, je kunt er om lachen, maar voor mij werkt het zo. Van 50 mg oxa en 20mg tema in 20 weken naar niks.
  † In Memoriam † vrijdag 25 januari 2013 @ 11:48:46 #290
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122024070
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 08:38 schreef starla het volgende:

[..]

_O-
Het is geen heroïne.
pi_122024718
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:48 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Het is geen heroïne.
Geen speld tussen te krijgen.
pi_122024911
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:48 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Het is geen heroïne.
Zal ik je wat vertellen. De afkick van jarenlang benzogebruik is vele malen erger dan de afkick van heroine.

De ontwenningsverschijnselen kunnen vele maanden aanhouden (6 maand, doorgaans) itt heroine waar je een week echt doodziek van bent.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  † In Memoriam † vrijdag 25 januari 2013 @ 12:20:25 #293
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122025180
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 12:12 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Zal ik je wat vertellen. De afkick van jarenlang benzogebruik is vele malen erger dan de afkick van heroine.

De ontwenningsverschijnselen kunnen vele maanden aanhouden (6 maand, doorgaans) itt heroine waar je een week echt doodziek van bent.
:')
pi_122025455
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 12:12 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Met allebei ervaring?
pi_122025726
Ben overigens vandaag weer langsgeweest, kreeg te horen dat ik die temazepam ook gewoon een aantal dagen achter elkaar mag gebruiken.
pi_122033428
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 12:29 schreef seasushi het volgende:

[..]

Met allebei ervaring?
Nup, alleen met benzo's

Deze junkies wel:
http://www.bluelight.ru/v(...)ave-withdrawals-from

plus:
benzo withdrawal kun je dood aan gaan, heroine niet.
gaba-medicijnen zijn link, opiaten zwaar vervelend.

Zelf een jaar lorazepam gebruikt, heb me een maand of 3 - 4 ongeveer zo gevoeld:
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_122033704
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 15:55 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Nup, alleen met benzo's

Deze junkies wel:
http://www.bluelight.ru/v(...)ave-withdrawals-from

plus:
benzo withdrawal kun je dood aan gaan, heroine niet.
gaba-medicijnen zijn link, opiaten zwaar vervelend.

Zelf een jaar lorazepam gebruikt, heb me een maand of 3 - 4 ongeveer zo gevoeld:
[ afbeelding ]
Dan lees ik idd verhalen over Benzo's van;

The shitty part of all this...I was only 15 years old when prescribed them and the reason I was put on them was just for mild anxiety but the doctor never bothered to take me off them, nor did he educate the addiction potential. Fuck it. Thats life.

Teh fuck! Ik wist niet dat het zo(!) verslavend kon zijn. Maarja, ik heb nog nooit dat verslavende gevoel gehad. Ben daar ook nooit echt bang voor geweest.
pi_122034012
Mensen geen ervaring met melatonine dan? Heb ik persoonlijk goede ervaringen mee. 1x5 mg en ik slaap prima. Het is niet alsof je er als een blok van in slaap valt maar ik word er moe/slaperig van.
pi_122034260
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 16:10 schreef erikkll het volgende:
Mensen geen ervaring met melatonine dan? Heb ik persoonlijk goede ervaringen mee. 1x5 mg en ik slaap prima. Het is niet alsof je er als een blok van in slaap valt maar ik word er moe/slaperig van.
Wel geprobeerd, werkt niet tot nauwelijks. Ik voel(!) het niet. Ik zie het meer als placebo effect die melatonine. Heb zelf ook de 5m en 10mg gebruikt.
pi_122034549
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 16:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wel geprobeerd, werkt niet tot nauwelijks. Ik voel(!) het niet. Ik zie het meer als placebo effect die melatonine. Heb zelf ook de 5m en 10mg gebruikt.
Eh. Ik weet toch wel zeker dat het geen placebo effect is. Ik ben nu al een paar keer op de bank in slaap gevallen omdat ik m'n bed niet meer redde. Ik merk wel dat ik 'm ruim op tijd moet nemen (9 uur als ik om 23:00 wil slapen :P)
pi_122035662
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2006 23:36 schreef Nachtdier het volgende:
Wie gebruikt ze, wat is je ervaring ermee, en zijn ze verslavend?

Ga namelijk helemaal naar de klote van het slecht slapen, en daar moet echt verandering in komen middels pillen denk ik. Vannacht ook weer niet geslapen, dus megawallen onder me ogen, voel me klote en wordt het echt spuug en spuugzat! Heb ik al ruim 15 jaar last van.

Eerder via de huisarts Diazepam gehad, maar dat hielp geen flikker. Bovendien denkt de huisarts er hetzelfde over als ik, dus liever niet. Maar ik moet ze gewoon hebben nu, heeft lang genoeg geduurd.

Nu wil ik dus weten, welke pillen wel werken, en welke ik evt kan gaan vragen. Als ik ze niet krijg via hem, dan ga ik wel zelf online orderen.
Vermeid slaappillen zoveel mogelijk.
Als je niet op past kan je helemaal niet meer in slaap komen zonder ze. Heel af en toe eens een enkele kan geen kwaad, maar een regelmaatig gebruik van slaappillen is echt af te raden.

Je kan beter naar de oorzaak gaan zoeken van de slapenloosheid (stress, psychische klachten of iets waar je tegenop ziet).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')