Dat is vrij logisch ja, maar ga dan ook niet ontkennen dat je vrouwen niet begrijpt.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 00:41 schreef kastanova het volgende:
Er werd alleen maar gezegd dat vrouwen inderdaad irrationeel zijn... En tja, als men zelf al zegt dat het niet rationeel is, dan lijkt het me toch ook logisch dat er onbegrip over heerst...
Je zei dat het feit dat het kind wordt gepest komt door het feit dat hij te snel in de slachtofferrol kruipt. Daarmee laat je de rol van de pestkop geheel buiten beschouwing en impliceer je dat hem niets te verwijten valt.quote:Beweerde ik dat dan?
Ik ben over het algemeen tegen de doodstraf, maar bij Saddam Hoessein kan ik geen reden bedenken waarom hij niet de doodstraf verdient. Het gaat over onnoemelijk ernstige misdaden waarvan bovendien ook wel voor 99,99999% vast staat dat hij ze gepleegd heeft, en mocht hij vrij komen, dan stort hij Irak opnieuw in de vernieling en Irak met hem wederom aan het hoofd zal ook een bedreiging vormen voor de wereldorde. Die kerel mag van mij best de doodstraf krijgen.quote:Nah, jij bent vast ook tegen de doodstraf voor Sadam Hoessein... Hippy.
Ja, best vaak. Autistisch he?quote:Geen sarcasme, maar ik nam het wel te letterlijk? Dat overkomt je behoorlijk vaak hé?
Tsja, who knows inderdaad.quote:Omdat ik te veeleisend ben? Omdat ik alle vrouwen in m'n omgeving al gehad heb? Omdat die vrouwen zich verstoppen onder een steen?
Who knows.
Kasta?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:52 schreef RipCore het volgende:
Godschristenzielen, blijf je bezig?
Obsessieve borderliner..![]()
Ben je serieus autistisch?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:50 schreef Black_Tulip het volgende:
Ja, best vaak. Autistisch he?
Ja, ik ben autistisch. Dat is ook uitgebreid ter sprake gekomen in het vorige deel.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:05 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ben je serieus autistisch?
Indien wel, dan begrijp ik je volledig. Wil niet zeggen dat je gelijk hebt, maar ik begrijp je.
Dat is de verkeerde diagnosequote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:52 schreef RipCore het volgende:
Godschristenzielen, blijf je bezig?
Obsessieve borderliner..![]()
Aha, dan heb ik dat gemist.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:10 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ja, ik ben autistisch. Dat is ook uitgebreid ter sprake gekomen in het vorige deel.
En jij kan dan weer niet omgaan met de emoties (enorme woede of verdriet) die zij spuien ten gevolge van jouw onbegrip en vlakke houding. Zou je er wel mee om kunnen gaan, dan zouden ze door jou weer tot rust komen, maar juist wat jij doet, maakt de situatie alleen erger.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 00:49 schreef kastanova het volgende:
1. Ik kan er wel mee omgaan, de vrouwen in kwestie hebben er meer moeite mee...
En kunnen niet omgaan met mijn emotieloze houding...
Het is ook niet makkelijk om het uit te leggen of te begrijpen, maar ik doe mijn best om het te verduidelijken. Als jij nou ook eens je best deed om het te begrijpen... Het zou bijvoorbeeld wel helpen als jij tijdens het galgje spelen in de gaten hebt gekregen dat er weer een letter is verschenen in het woord.quote:2. Tja, de "oplossingen" die jij aandroeg waren óf tegenstrijdig of simpelweg lachwekkend, dus als een vrouw het zelf al niet weet en zelf notabene niet eens weet wat de oorzaak is, hoe moet ik dan weten wat de oplossing is?
Het is als galgje spelen zonder dat er daadwerkelijk een woord gekozen is.
Er zouden flink wat dingen moeten veranderen wil dat ook echt gebeuren. Omdat ik zin heb om weer eens een flink end weg te lullen zal ik je eens uitgebreid vertellen wat er zou moeten veranderen.quote:3. Ik geef je 1 jaartje, 1,5 max. voordat je met een "Boehoe, het is uit, m'n hele jeugd heb ik verspild en nu ga ik de beest uithangen" topic komt.
Natuurlijk Kasta. Je hebt inmiddels al zoveel missers gemaakt, maar natuurlijk krijg je altijd gelijkquote:En vergeet niet, uiteindelijk krijg ik altijd gelijk.
Maar het staat nu op Fok omdat vele Fokkers het een goede show vonden. Zolang er belangstelling is en de reeks open blijft, staat het op Fok.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:10 schreef Mereltje het volgende:
Jullie kunnen ook gewoon mailen met elkaar
Waarschijnlijk loop je er een paar achterquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:18 schreef Friek_ het volgende:
Kastanova heeft toch al een vriendin? Of ben ik soms niet helemaal bij?
Met aangeleerd analytisch vermogen, hoe goed ontwikkeld of scherp dan ook, kom ik misschien inderdaad net iets tekort. Aan de andere kant lijkt hij zelf ook bijna niet te beschikken over maar enige vorm van instinctieve empathie.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:16 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Aha, dan heb ik dat gemist.
Ik denk dat het door jouw autisme heel moeilijk wordt om de denkwijze van kasta te begrijpen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn natuurlijk, maar ik denk dat je als autist de nodige empathie mist om het volledig te begrijpen.
Just my two cents. Ook totaal niet beledigend bedoeld voor de goede orde.
Naja, ik denk er nog even over na, je kwam op een gegeven moment wel héél agressief overquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:22 schreef Nies het volgende:
Ik mag de volgende keer mee naar de Ardennen![]()
![]()
Ik denk zelf, dat hij het wel bezit. Het lijkt mij, dat hij juist problemen heeft met het irrationele wat veel vrouwen (lees: niet alle) hebben. Hiervoor bestaat juist geen begrip of empathie. Daarom wordt het ook irrationeel genoemd.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:31 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Met aangeleerd analytisch vermogen, hoe goed ontwikkeld of scherp dan ook, kom ik misschien inderdaad net iets tekort. Aan de andere kant lijkt hij zelf ook bijna niet te beschikken over maar enige vorm van instinctieve empathie.
Jaja, eerst zeggen dat je me meeneemt, en nu weer niet?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:31 schreef kastanova het volgende:
[..]
Naja, ik denk er nog even over na, je kwam op een gegeven moment wel héél agressief over.
Daar ben ik het niet helemaal eens, omdat ik juist een vriend heb die instinctief schijnt te weten wat hij moet doen als ik emotioneel ben. Als ik hem erover vraag hoe hij denkt mij te kunnen kalmeren is hij echter volkomen radeloos. Hij probeert maar wat en dat pakt toevallig goed uit.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:34 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik denk zelf, dat hij het wel bezit. Het lijkt mij, dat hij juist problemen heeft met het irrationele wat veel vrouwen (lees: niet alle) hebben. Hiervoor bestaat juist geen begrip of empathie. Daarom wordt het ook irrationeel genoemd.
Nee.quote:
Nee.quote:-en-verliefd-op-kwasta
Als ik het was, zou ik het zeggen. (waarschijnlijk niet op Fok, maar goed).quote:-maar-durf-dat-niet-te-vertellen
Dat is al op een andere manier gelukt.quote:-en-hoop-zo-in-contact-met-hem-te-komen
Neequote:Toch?
Als jij de knevel en handboeien regelt en morgen ook daadwerkelijk laat zien hebben we een dealquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:44 schreef Nies het volgende:
Jaja, eerst zeggen dat je me meeneemt, en nu weer niet?
Wie is er hier nou labiel?![]()
Ik werk ergens naartoe djennepen, weer eens iets anders dan "Shoot to kill"quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:47 schreef djenneke het volgende:
Een reeks met een labiele griet, en Kasta, het moet niet gekker worden....
Ik mag toch hopen dat je een grapje maakt.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:47 schreef kastanova het volgende:
[..]
Als jij de knevel en handboeien regelt en morgen ook daadwerkelijk laat zien hebben we een deal.
Ik heb nu toch een beetje flink de neiging effekes mijn mening te ventileren. (een beetje flink, we blijven vrouw natuurlijkquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:31 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Met aangeleerd analytisch vermogen, hoe goed ontwikkeld of scherp dan ook, kom ik misschien inderdaad net iets tekort. Aan de andere kant lijkt hij zelf ook bijna niet te beschikken over maar enige vorm van instinctieve empathie.
Het moet dit keer langzaam doch pijnlijk? Itt het gewoonlijke krassen of een treintje iets te laat doch net op tijd meepikken? Je wordt gewoon te softquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:48 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik werk ergens naartoe djennepen, weer eens iets anders dan "Shoot to kill".
Is over twee weken ook goed?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:47 schreef kastanova het volgende:
[..]
Als jij de knevel en handboeien regelt en morgen ook daadwerkelijk laat zien hebben we een deal.
Waar komt dan die fascinatie vandaan dat je een topic over hem opentquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:46 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Nee.
[..]
Als ik het was, zou ik het zeggen. (waarschijnlijk niet op Fok, maar goed).
[..]
Dat is al op een andere manier gelukt.
[..]
Nee
Waar werk jij naartoe dan? Dat zou ik toch graag eens willen weten.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:48 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik werk ergens naartoe djennepen, weer eens iets anders dan "Shoot to kill".
Meerdere topics, dit is geen fascinatie meer.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:52 schreef Verlosser het volgende:
[..]
Waar komt dan die fascinatie vandaan dat je een topic over hem opent
Omdat ik na een tijd de behoefte heb gekregen om me op te werpen als de barmhartige Samaritaan die Kasta door vrouwen uit te leggen aan een relatie helptquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:50 schreef Nies het volgende:
[..]
Ik heb nu toch een beetje flink de neiging effekes mijn mening te ventileren. (een beetje flink, we blijven vrouw natuurlijk)
Je blijft maar bezig hier je standpunt te verdedigen. Dit is het vierde topic daarover inmiddels. Kasta begrijpt vrouwen niet, vrouwen begrijpen zichzelf ook niet, dat was in het eerste topic al de conclusie. En tóch blijf je doorgaan.....waarom?![]()
Ga het vorige topic eens lezen en kom terug als je iets niet snaptquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:52 schreef Verlosser het volgende:
[..]
Waar komt dan die fascinatie vandaan dat je een topic over hem opent
Ik ken hem niet persoonlijk en jij ook niet. Ik denk dat het weinig nut heeft om puur en alleen uit te gaan van wat hij hier op een forum schrijft wat betreft zijn omgang met zijn vrouwelijke vrienden.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:45 schreef Black_Tulip het volgende:
Er is dus wel degelijk instinctieve empathie die helpt bij vrouwelijke emotionele buien, maar het ontbreekt bij Kasta.
Misschien, misschien niet. Uiteindelijk is het ook niet zo relevant of ik hierover gelijk heb. Het gaat erom dat hij, als hij toch over instinctieve empathie beschikt, deze bron aanboort en zo het hart van een vrouw verovert waar hij zelf ook verzot op is.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:57 schreef tong_poh het volgende:
Ik ken hem niet persoonlijk en jij ook niet. Ik denk dat het weinig nut heeft om puur en alleen uit te gaan van wat hij hier op een forum schrijft wat betreft zijn omgang met zijn vrouwelijke vrienden.
Zo gaat het volgens mij al.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:02 schreef djenneke het volgende:
Is het niet leuk, of wordt het minder, en valt het niet te fixen, op naar de volgende. Zo klaar. Einde reeks.
Nog een topic over kwasta lezen? Eh sorry maar ik moet zo mijn teennagels uittrekkenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:56 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ga het vorige topic eens lezen en kom terug als je iets niet snapt
Zo zie ik het ook.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:02 schreef djenneke het volgende:
Kasta hoeft helemaal geen vrouwenuitleg. Hij moet gewoon eens een leuke, redelijk intelligente, niet te gecompliceerde vrouw zoeken. Is het leuk, en blijft het leuk. Is het niet leuk, of wordt het minder, en valt het niet te fixen, op naar de volgende. Zo klaar. Einde reeks.
Nou ja, als het inderdaad zo simpel was, neem ik aan dat Kasta op een gegeven moment had gezegd 'wel godverdomme, inderdaad, zo moet het en ik ga eens aan de slag!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:02 schreef djenneke het volgende:
Kasta hoeft helemaal geen vrouwenuitleg. Hij moet gewoon eens een leuke, redelijk intelligente, niet te gecompliceerde vrouw zoeken. Is het leuk, en blijft het leuk. Is het niet leuk, of wordt het minder, en valt het niet te fixen, op naar de volgende. Zo klaar. Einde reeks.
Whehehe. Ok. Dan kort. Ik heb autisme. Autisme houdt geregeld/vaak/soms in dat de autist in kwestie obsessies heeft. Ik ben zo'n geval. Deze discussie is een resultaat van mijn obsessie met Kasta's persoontje.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:06 schreef Verlosser het volgende:
[..]
Nog een topic over kwasta lezen? Eh sorry maar ik moet zo mijn teennagels uittrekken
Ik maak nooit grapjes MUUSquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:49 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je een grapje maakt..
Ja, en dus? Moet jij maar uit de doeken gaan doen, hoe jij denkt dat de gemiddelde vrouw in elkaar zit... En daar moet hij dan iets van opsteken ofzo? En dan komt het allemaal goed met het arme schaap?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:07 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Nou ja, als het inderdaad zo simpel was, neem ik aan dat Kasta op een gegeven moment had gezegd 'wel godverdomme, inderdaad, zo moet het en ik ga eens aan de slag!', maar hij stelt nog steeds heel veel vragen...
Jezus geef nou maar gewoon toe dat je verliefd op hem bent zeikwijf. Je zet jezelf alleen maar voor lul hierquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:07 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Nou ja, als het inderdaad zo simpel was, neem ik aan dat Kasta op een gegeven moment had gezegd 'wel godverdomme, inderdaad, zo moet het en ik ga eens aan de slag!', maar hij stelt nog steeds heel veel vragen...
Of misschien eens nietquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:06 schreef arneaux het volgende:
Misschien moeten Kasta en Black Tullip s goed potje neuksex met elkaar hebben.
Dat was de bedoeling... Of het gaat lukken is een tweede..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:10 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ja, en dus? Moet jij maar uit de doeken gaan doen, hoe jij denkt dat de gemiddelde vrouw in elkaar zit... En daar moet hij dan iets van opsteken ofzo? En dan komt het allemaal goed met het arme schaap?![]()
Nee.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:10 schreef Verlosser het volgende:
[..]
Jezus geef nou maar gewoon toe dat je verliefd op hem bent zeikwijf.
Dat is ook leuk op zijn tijd.quote:Je zet jezelf alleen maar voor lul hier
Modjes zeggen tot nu toe nee.quote:Klaar slotje
hoehh, je ruikt concurrentiequote:
Ik ben blij dat je het op zijn tijd leuk vindt.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:12 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat was de bedoeling... Of het gaat lukken is een tweede..
Kasta!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:07 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Me voor lul zetten? Dankjequote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:15 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je het op zijn tijd leuk vindt.
Waar?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
hoehh, je ruikt concurrentie
Ok ok MUUS. Doe je blauwe voorspellingsjurk maar weer aan. Je bent een beëdigd waarzegster en ik zal niet langer aan je kunsten twijfelen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 01:32 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ja hallo, ik heb nooit beweerd dat ik wijven snap.. Ik voorspelde alleen hoe dit zou gaan.
Kut.. Zoals altijd.
. Omdat je het allemaal haske fout doet.
.
Als jij nou eens zou beseffen dat het verschillende scenario's zijn waarbij je:quote:Op dinsdag 25 juli 2006 01:35 schreef kastanova het volgende:
[..]
Geef jij godverdomme eens tips!
Dat hele "Stilzitten en knuffelen... Of nee, niet knuffelen... Gewoon stilzitten... Maar wel weglopen! Oh nee, toch niet! Dan gun je haar haar eigen wereldbeeld niet! Nee, gewoon dumpen... En dan knuffelen..." heb ik ook geen reet aan....
Gewoon jezelf bent, en het toch werktquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:25 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Als jij nou eens beseffen dat het verschillende scenario's zijn waarbij je:
1 als ze alleen maar huilt gewoon moet knuffelen
2 als ze ook kwaad is haar moet laten uitrazen
3 als ze kwaad is op jou en het terecht is haar laten uitrazen en iets met die kritiek moet doen
4 als ze kwaad is op jou en het is onterecht haar ook laten uitrazen, want vrouwen zijn soms onredelijk en zullen sorry zeggen als ze weer redelijk zijn
5 als ze kwaad is, het is onterecht en dat grieft je teveel, even naar boven moet gaan
6 als ze kwaad is, het is onterecht, het grieft je teveel en even naar boven moet gaan helpt ook niet, haar moet dumpen
zouden we al een heel stuk verder zijn
Bij Kasta dus nietquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:26 schreef djenneke het volgende:
[..]
Gewoon jezelf bent, en het toch werkt![]()
Jezus wat een gezeik...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:29 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Bij Kasta dus nietEn als hij nou gewoon oprecht van iemand zou houden en naar zijn gevoel zal luisteren, zou er ook niets aan de hand zijn. Maar ja, dat heb ik al gesuggereerd en dat werd afgeslagen. Dus dan maar zo.
Hij leest mijn lange posts en ik de zijne, dus wat maakt het verder uit?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 02:03 schreef SolidasRock het volgende:
Kastanova, ik weet dat jij die ellenlange postje hebt geplaatst doordat Black_Tulip dat ook deed. Maar geloof me, niemand heeft het gelezen joh! Doe dat dan ook niet meer
Oh? Het wordt enigszins vermoeiend hoor, maar waar blijft je beargumentatie?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:56 schreef Black_Tulip het volgende:
En je zei dat ik me hypocriet gedroeg? Nu doe je het zelf.
Iedereen constateerde het, behalve jijzelf... Take a hint...quote:Jij hebt mij talloze keren verweten dat ik me typisch vrouwelijk gedroeg op momenten dat mijn gedrag niet typisch vrouwelijk is
Oh excuus, wist niet dat dat verplicht was...quote:en jij hebt ook niet bepaald lopen strooien met complimentjes.
Nah nee, daar ben ik toch nét iets te duidelijk voor... Wat ik zeg bedóel ik ook daadwerkelijk, dit in tegenstelling tot jouw "Ik zeg letterlijk iets, maar een paar uur later bedóel ik iets compleet anders" gedrag...quote:Zelfs wanneer je stilzwijgend aanneemt dat ik misschien toch een punt heb, maak je dat niet kenbaar, maar moet ik dat afleiden uit de context.
Je hebt notabene al een aantal keer toegegeven dat je er achteraf toch inderdaad naast bleek te zitten met je ongegronde vermoedens en verwijtjes, dus waar jij je vermoedens bevestigd ziet is tot nu toe voor iedereen nog een raadsel...quote:Of misschien zou het feit dat mijn vermoedens constant bevestigd worden door jouw reacties betekenen dat ik toch gelijk heb?
Dus omdat ik vantevoren eerlijk en consequent ben over mijn motieven en zij tegen me liegen over hun eigen motieven uit angst me kwijt te raken is hun woede terécht...quote:Die eerste mogelijkheid is niet goed gedefinieerd. Ik had het over vrouwen die uit zichzelf, dus zonder reden, uitbarsten in woede. Aangezien alles een oorzaak heeft, zijn dat er weinig tot geen (en degenen die er wel zijn, spreken Ests). We zijn het er beiden over eens dat het vrij onwaarschijnlijk is dat jij juist met die vrouwen (waarvan niet zeker is of ze bestaan) een relatie krijgt. Dan is de vraag: wat is dan toch de oorzaak voor die woede? Onmacht, inderdaad. Maar waarom voelen ze zich machteloos? Omdat jij hen niet begrijpt, omdat je verkeerd met hen omgaat, enz. In dat geval is de woede dus terecht.
Waarom wil een vrouw in 99% van de gevallen praten? Omdat ze ergens mee zit waar ze emotioneel over is... Dus punt blijft dat je uit praten binnen een relatie verstaat dat de vrouw haar zegje doet en de man braaf stil blijft zitten, niets zegt en toch vooral niet zijn mening geeft...quote:Dat is niet mijn idee van een rationele discussie, maar we hadden het dan ook over wat je doet als de vrouw emotioneel is. Als de vrouw emotioneel is, is braaf luisteren en je bek dichthouden een hele goede oplossing.
Dat zeg ik dus de hele tijd al en 1 quote geleden ontkende je net nogquote:In die quote staat wanneer de verwijten terecht zijn. In dat geval moet je haar uit laten praten (ook als ze emotioneel is ja). Zijn de verwijten niet terecht, dan kun je er eveneens voor kiezen om haar toch uit te laten praten (omdat je weet dat ze in een rationele bui uiteindelijk sorry komt zeggen omdat ze je onterecht dingen verweten heeft). Is dat echter geen optie omdat je Ests hoort (om mijn metafoor aan te halen), dan kun je proberen of je haar Zweeds of Fins kunt leren, en als je dat niet wil of als dat niet gaat, wordt het tijd voor drastische oplossingen als uitmaken. Dan pas dus he.
Als ik de dingen net zo irrationeel ga benaderen als haar, dan verslaat ze me op ervaring...quote:Dat is eigenlijk sowieso raadzaam als de vrouw emotioneel is. Als jij je ratio terzijde houdt en probeert alles op je gevoel te doen, is er een grote kans dat je de vrouw weet te kalmeren en dat alles weer goed is. Als je echter toch over dingen gaat nadenken, zul je haar wellicht (of waarschijnlijk) niet begrijpen. Spreek jij je onbegrip uit, dan kan daar weer heibel van komen. Kan, hoeft niet. In principe moet het mogelijk zijn om je onbegrip zodanig te uiten dat de vrouw vanzelf weer stil wordt.
Dus, ook al is het de vrouw die irrationeel is, weet ze zelf (immers emotioneel, je eigen woorden) de oorzaak niet eens, maar toch moet je jezelf bij voorbaat al opwerpen als dader en je excuses aanbieden voor iets waarvan beiden niet eens weten waar het over gaat?quote:Voorbeeld van een positief scenario:
Vrouw: @$%#(* Wat ben jij toch een vuile @$@$% en je hebt dit en dat fout gedaan en @#@$%
Jij: "Ja maar schat, ik begrijp niet waarom je kwaad bent. En ik vind het heel jammer dat ik je niet begrijp, want zo kan ik je niet helpen of verontschuldigingen aanbieden voor eventueel verkeerd gedrag. Bovendien kan ik er heel slecht tegen als je kwaad bent. We kunnen zo niet met elkaar praten en ik wil graag met je praten. Is het goed als we straks, als je weer gekalmeerd bent, het nog eens hebben over wat je zo kwaad maakte?"
Waarop ze emotioneel wordt en je vervolgens weer je bek moet houden om haar niet nóg emotioneler te makenquote:Bij te voegen in zeer ernstige situatie: "Weet je dat ik het zo erg vind dat we op deze manier niet kunnen communiceren dat ik overweeg om het uit te maken? Communicatie is toch erg belangrijk in een relatie en als dat ontbreekt, vind ik een relatie eigenlijk niet meer de moeite waard. Ik zie door jouw woede eigenlijk weinig oplossingen meer."
De vrouw in kwestie is emotioneel en dus ook irrationeel... Hetgeen ervoor zorgt dat een dergelijke aanpak niet zal werken...quote:Je moet eens kijken hoe lang ze na jouw woorden nog de neiging zal hebben om door te tieren. Ik zou verder niet weten of het typisch vrouwelijk is om door deze woorden op slag te kalmeren. Ik kan je wel zeggen dat ik zeer weinig respect zou hebben voor een vrouw die na deze woorden nog doortiert. Ik zou er zelf geen relatie mee willen hebben (als ik lesbisch was) en ik meen jij ook niet.
Grappige anekdote... Een ex die echt compleet labiel was... Gaf ze zelf ook wel toe...quote:Nee, maar bij sommige vrouwen is dat wellicht weer de juiste aanpak
Of bel anders een relatietherapeut
Vrouwen kunnen dus gewoon niet met auto's omgaan... Maar dat was al duidelijk...quote:De vrouw zal een andere reparateur zoeken die bekwamer is in zijn vak (wat in deze onvolmaakte metafoor eigenlijk neer komt op een nieuwe auto want de auto is de relatie). Het kan ook zo zijn dat de reparateur er niks meer aan had kunnen doen, omdat de auto volledig versleten is.
Naja... Of ik sla haar gewoon neer zodra ze haar mond open doet... Dat is immers net zó redelijk...quote:Op enkele al genoemde uitzonderingen na dien je gewoon naar haar te luisteren, omdat je anders haar emoties niet respecteert. Ga je haar (terwijl ze nog emotioneel is) verwijten dat de oorzaak van emotie onlogisch of irreëel is en dat ze dus niet zo emotioneel moet doen, dan gun je haar haar wereldbeeld niet en bied je haar geen ruimte om emotioneel te zijn. Zoals ik al eerder heb gezegd, emoties zijn soms onredelijk en dat feit zul je gewoon moeten accepteren. Wordt het je te gortig omdat je toch al deze tips hebt opgevolgd en niets werkt, dan kun je haar even met rust laten, zodat ze kalmeert, of als het echt foute boel is (deze vrouw is Ests), dan rest er niets anders dan uitmaken.
Been there, done that en begon er notabene deze reeks mee... "Denk er maar eens over na wat je allemaal fout doetquote:Als zij weer kalm is, hoort dat geen probleem te zijn (en is dat het wel, dan is ze Ests). Het is wel heel belangrijk hoe je begint over haar emotionele bui. Als je iets heel verkeerds zegt, kan ze inderdaad weer emotioneel worden, zeker als het hoog zat. Je kan het bijvoorbeeld zo proberen:
"Ik ben blij dat je weer kalm bent liefie, maar ik wil graag weten/begrijpen wat je dwars zat. Zou je me daar iets over kunnen vertellen?" (voeg het woord 'meer' toe als ze al iets verteld hebt, subtiel detail, maar wel belangrijk)
Vrouw scheldt => Man sluit vrouw troostend in zijn armen...quote:Nee. Dat je op je gevoel afgaat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je precies dezelfde emotie vertoont als zij. Er bestaat zoiets als instinctieve empathie. Als je zusje huilt, zal je zijn begonnen met troosten voordat je hebt beredeneerd dat een schouder nou eenmaal erg kalmerend werkt. Jij moet op zoek naar die instinctieve empathie. Jij bent niet autistisch, mag ik aannemen, dus jij beschikt erover (ik namelijk niet). Waar is 'ie?
Als zij niet wil dat er gepraat wordt, waarom gaat ze dan in godsnaam een gesprek aan?quote:In hoeverre is het voor jou zelfverloochening als een partner graag heeft dat je op een bepaald moment gewoon even je bek houdt? Je hoeft toch niet altijd iets te zeggen, of wel?
Niet bewust misschien, maar elke objectieve omstander zal toch inzien dat je met irrationeel gedrag en gescheld de relatie toch echt niet op een hoger niveau tilt...quote:Vrouwen zijn er met hun emotionele buien niet op uit om de relatie te saboteren.
Als ze niet wil discusieren, moet ze de discussie niet starten met verwijten lijkt me...quote:Dat is er zeker, maar dan moet je haar wel de kans toe geven. Als je gaat discussiëren, wordt ze alleen maar kwader.
Ach meisje toch, wat zeg je nu dan weer?quote:Dat zou je juist niet moeten doen. Een relatie is op zijn gezondst als die gelijkwaardig is.
Och, ik ben nu al 3 topics niet uit m'n slof geschoten ondanks je ongegronde verwijten, je hak op de tak gespring, het achteraf verdraaien van woorden en als klap op de vuurpijl je ontkenning van de van Dale, dus inmiddels zou je er toch wel overtuigd van moeten zijn...quote:Sorry, je komt nog steeds over als niet uiterst begripvol.
Ah mên, je plaatst vrouwen nu zelfs al in de slachtofferrol als ze zelf ook de dader zijn...quote:Tsja, sorry, maar vrouwen zijn soms slachtoffer van hun emoties. Je kunt dat hen verwijten, maar dat heeft gewoon niet zo heel veel zin. Ze zullen niet plotseling veranderen, omdat emoties vaak gewoon niet handig zijn. Je kunt beter leren hoe je daar het beste mee om kunt gaan.
Ik vind alles best, zolang je maar niet meer de feiten en je eigen woorden achteraf gaat ontkennenquote:Wat wil je nou? Moet ik mijn mening veranderen als ik tot de conclusie kom dat een vermoeden onjuist is, of zou je liever willen dat ik dat door mezelf onjuist bevonden vermoeden toch koppig volhoud omdat ik zo standvastiger ben?
Oh woman pleasequote:Dat doe ik. Dat jij de argumenten over het hoofd ziet of niet begrijpt is jouw probleem.
Iets ten stelligste ontkennen terwijl je het zelf niet eens zeker weet... Briljant...quote:Dat heb ik niet gedaan. Geloof ik.
Woman, wake up... Níemand begrijpt je... Oh nee wacht, toch wel... The_Ed begrijpt jequote:Ik zal toch steeds weer dingen opnieuw moeten uitleggen als jij iets niet snapt of meer details aanvoert, of niet? Zeg, Kasta, heb ik nou gelijk over jouw wantrouwen en onbegrip of ongelijk over jouw intelligentie dat jij toch zeer vaak niet begrijpt wat ik bedoel, laat staan dat je er gelijk over hebt?
Ach tuurlijk niet... Gewoon lullen om het lullen, verwijten om het verwijten en schelden om je hart te luchten... Wie heeft er dan nog een reden nodig?quote:Hoezo is dat tegenstrijdig? Zij zal indien gevraagd op de proppen komen met de oorzaak van haar emoties. Dat zal op dat moment vooral voelen en overkomen als het luchten van haar hart. Rationeel praten over wat de oorzaak was komt later wel. Logica blijft soms echter uit; ik zei al, sommige dingen zijn gewoon niet logisch. Maar daar moet je niet zo'n punt van maken als jij dat doet.
Je zei dat je pertinent níet rationeel mocht zijnquote:Soms zal zoiets genoeg zijn (hoewel in jouw geval waarschijnlijk een stuk minder vaak), wellicht niet om haar te overtuigen, maar wel om tot haar door te laten dringen "kijk eens, dit is de stem van zijn ratio terwijl ik zo gigantisch emotioneel aan het doen ben....' Zo ben je haar sterke rots in de branding en het feit dat diezelfde rots in de branding van haar houdt en voor haar klaar staat, zal haar kalmeren.
Als vrouwen zelf al niet weten welke taal ze spreken, heeft ze een tolk nodig, geen boksbal...quote:Mijn posts zijn toch net iets gedetailleerder dan 'dumpen of weglopen'Weglopen moet je dus doen als je het even niet aan kan, dumpen als je weet dat je het nooit aan zal kunnen, omdat de vrouw Ests spreekt.
En zo is de cirkel weer rond en zijn we terug bij m'n eerste topic hierover... Vrouwen hebben de communicatieve vaardigheden van een kleuter...quote:Emoties zijn primitief en nauwelijks ontwikkeld. Emotionele buien vereisen dus een aanpak die inderdaad niet veel verder mag gaan dan sussen, knuffelen, aaien en stil blijven.
Oh nee hoor. Dat ik (als ik op vrouwen viel) geen relatie zou willen hebben met de vrouwen uit onder andere jouw voorbeeldjes wist ik al langer dan vandaag.quote:
Dat kan.quote:Tja, de 1 heeft dat uitsluitend bij seks, ik heb het bij alle 4 van de hoofdcategoriën.
True, maar dan heb je het over heel, heel erg lelijk.quote:Een lelijk, vet, log paard zal er in bed ook uit zien als een lelijk, vet, log paard.. Maar dan zonder zadel...
En nu wat nader gedefinieerd? Hoe klikt een vrouw met je op deze gebieden?quote:De klik qua:
- Uiterlijk
- (Omgang met) Emoties
- Overall karakter/opvattingen/denkwijze/intelligentie
- Seks
Als je uiteindelijk tot de conclusie moet komen dat je al dat gerationaliseer in de prullenbak moet gooien om gewoon eens lekker naar je gevoel te luisteren zal je ervaring vast niet erg positief aanvoelen neequote:Bepaalde standjes?.
Naja, serieus? Alles wat ik nu weet over vrouwen... Maar of dat als iets positiefs te ervaren is, is een tweede....
En daar ga je de mist in.quote:Als ze zelf niet eens de oorzaak er van kent of het volkomen irreeel is, lijkt het me bij voorbaat toch al onterecht.
Wat een schrikbeeld he? Troost je hoor, het is niet waarquote:Maar wat nu als élke vrouw nu gewoon van nature dusdanig emotioneel is / kan worden?.
Als jij eerst hebt gezegd dat het poep is, maar vervolgens vervorm je het tot een reep, verpak je het in het papier wat bedoeld is voor chocolade en bied je het me aan, zal ik toch minstens even verward zijn.quote:Er is jou vast weleens uitgelegd dat stront vies is en je het niet moet eten.
Als jij echter een heerlijke dampende keutel ziet (oeh, stukjes pinda. ) en je besluit toch en hap te nemen, is het dan je eigen schuld of de schuld van degene die uitlegde dat poep vies is?
Waarbij de dampende hoop stront uiteraard staat voor de liefde / het houden van; een schitterende metafoor, al zeg ik het zelf
Logischerwijs ja, maar zal dat ook het geval zijn, ja of nee? Is het niet realistischer om te kijken hoe snel ze verder bereid is om ergens over te liegen dan alvast je conclusies te trekken?quote:Feit blijft dat ze bereid is te liegen over zoiets belangrijks als liefdegevoelens... Hetgeen logischerwijs zou betekenen dat ze over simpelere zaken ook, zo niet makkelijker zou liegen...
Hee, ze dacht dat jij ook loog. En waarom zou je in hemelsnaam zeggen dat je niet van haar houdt om vervolgens je te gedragen alsof je van haar houdt?quote:En oeh, oeh, waarom dan? Om iets voor elkaar te krijgen wat haar zonder leugens niet gelukt was...
Het lijkt mij een zeer terecht verwijt dat jij tegenstrijdige signalen uitzendt.quote:Tja, gevalletje "Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten dan kennelijk."
Zij liegt er zelf over en zal me dus niet serieus (genoeg) nemen om simpelweg te geloven in wat ik zeg.
Maar dat lijkt me niet een reden om het mij te gaan verwijten.
Ok.quote:Manipuleren zou in dit geval zijn "Oeh, oeh! Kijk! Een dansende koalabeer langs de weg!" waarna ik een ferme ruk aan het stuur geef... Maar nee, ik ga slechts zelden met dusdanig naieve vrouwen om...
Mijn tips draaien uit op het beëindigen van een relatie als er sprake is van een doemscenario. Jij hebt nogal wat doemscenario's beschreven (omdat je daar het meeste ervaring mee hebt?) en de reactie die je dan krijgt is dan inderdaad dat je het dan moet uitmaken.quote:Al je tips draaien inmiddels uit op het beeindigen van de relatie vanwege de irrationaliteit van de vrouw...
Dan snap je nu kennelijk ook eindelijk waarom ik regelmatig vrijgezel ben.
Zeg dat dan gewoon en ga niet toch naar het zwembad. Nee, ook niet als ze blijft aandringen.quote:Ik wíl toch ook slechts een vriendschap die eventueel in een later stadium uitgroeit tot meer.
Bij mij groeit het echter wat langzamer dan bij de gemiddelde vrouw, waarop zij dus weer als eerste naar het zwembad wil... Ik wil gewoon relaxen in het park met m'n biertje en peuken.
Dat hoef je niet te gaan gokken, maar zodra je het weet, moet je iets met die kennis gaan doen.quote:Tja, als ze stuk voor stuk ten stelligste beweren dat ze er geen bezwaar tegen hebben, of in de meeste gevallen zelfs beweren dat ze er exact hetzelfde over denken, hoe moet ik dan raden of ze het ook daadwerkelijk menen of dat het weer een leugentje om bestwil is?
Met een mobiele leugendetector rond gaan lopen ofzo?.
quote:Uiteraard, anders zou het weinig toevoegen.
Dus vrouwen die labiel zijn moet ik ontwijken omdat ze, jaja, labiel zijn en vrouwen die beweren dat ze sterk, stabiel en onafhankelijk zijn moet ik ontwijken omdat het labiele leugenaars zijn...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:24 schreef Black_Tulip het volgende:
Maar hoe "sterk en onafhankelijk" is ze nou echt als ze volledig overstuur raakt en jou voor van alles en nog wat uitscheldt? Kennelijk heeft ze je toch nodig, anders zou het haar niet zoveel doen wat jij deed of van haar dacht. En kennelijk is ze niet zo sterk, anders zou ze niet zo erg bezwijken door haar emoties.
Hij stelt geen vragen, hij trekt conclusies uit ervaringen met vrouwen. Ik snap ook helemaal niet waarom je steeds het tegendeel probeert te bewijzen terwijl Kastanova's standpunten staan als een huis.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:07 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik begon het topic notabene met de stelling dat vrouwen irrationele ondieren zijn...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:50 schreef Black_Tulip het volgende:
Dat is vrij logisch ja, maar ga dan ook niet ontkennen dat je vrouwen niet begrijpt.
Dat is wederom jouw conclusie...quote:Je zei dat het feit dat het kind wordt gepest komt door het feit dat hij te snel in de slachtofferrol kruipt. Daarmee laat je de rol van de pestkop geheel buiten beschouwing en impliceer je dat hem niets te verwijten valt.
Wel ja joh, gebruik het als excuus...quote:Ja, best vaak. Autistisch he?
Dat is een open deurquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:57 schreef Roellio het volgende:
Kasta, reageer eens op mijn vraag...
Val ik hen lastig met mijn emotieloze houding? Nee...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:29 schreef Black_Tulip het volgende:
En jij kan dan weer niet omgaan met de emoties (enorme woede of verdriet) die zij spuien ten gevolge van jouw onbegrip en vlakke houding. Zou je er wel mee om kunnen gaan, dan zouden ze door jou weer tot rust komen, maar juist wat jij doet, maakt de situatie alleen erger.
De vrouw in kwestie weet zélf niet eens wat het woord is, hoe kunnen er dan letters bijkomen?quote:Het is ook niet makkelijk om het uit te leggen of te begrijpen, maar ik doe mijn best om het te verduidelijken. Als jij nou ook eens je best deed om het te begrijpen... Het zou bijvoorbeeld wel helpen als jij tijdens het galgje spelen in de gaten hebt gekregen dat er weer een letter is verschenen in het woord.
Volwassen zijn en de hele dag achter de geraniums liggen meuren kun je nog jaren...quote:1 Als ik het idee heb dat ik te snel volwassen ben geworden en dat ik een deel van mijn jeugd heb gemist, zou het dan geen regressie zijn om alsnog het beest uit te gaan hangen? Ik heb geen behoefte aan achteruitgang.
Tja, als je zelfs van een druk feestje al dusdanig labiel wordt houdt het natuurlijk al snel op...quote:2 Ik ben bij gelegenheden geweest waarbij het de bedoeling is dat je het beest uithangt. Deze gelegenheden vond ik bijzonder onplezierig en ze hebben ook heel vaak door mijn autisme een 'mental overload' tot gevolg gehad. Ik kreeg zoveel signalen te verwerken dat ik het op den duur niet meer aan kon. Een zeer vrouwelijke reactie daarop is een 'nervous breakdown'. En ik ben wel labiel, maar niet zo gek dat ik juist die dingen ga opzoeken die mij een 'nervous breakdown' geven.
Nah, verklaart wel waarom jouw visie op manieren van communiceren nogal beperkt is...quote:3 Ik heb de behoefte aan een goed gesprek. Mijn gehoor schijnt toch al niet zo best te zijn en als er ook nog eens heel veel gepraat wordt of harde muziek wordt gedraaid, kan ik heel moeilijk het gesprek nog volgen. Zelf een gesprek aanknopen zal dan helemaal niet meer lukken. Mijn behoefte aan een goed gesprek wordt bij die gelegenheden waar je het beest uit kunt hangen niet bevredigd.
Er is voor iedere randdebiel tegenwoordig wel een eigen stekkie...quote:4 Op veel van de al beschreven gelegenheden wordt muziek gedraaid waar ik een schurfthekel aan heb. Ik wens daar dus niet langer dan een paar tellen rond te lopen.
Dansen als een autist noem je slecht? De housescene is er groot mee geworden!quote:5 Ik heb door mijn autisme een slechte grove motoriek, kan daardoor slecht dansen en vind het niet leuk om te dansen.
Ben je niet gewoon bang de controle over jezelf kwijt te raken popje?quote:6 Ik kan, hoewel ik alcohol wel lekker vind, niet zo goed tegen alcohol. Ik ben nooit verder gegaan dan een 'buzz' en die vind ik al vervelend. Ik ben nog nooit dronken geweest, maar ik heb er ook geen behoefte aan om het te worden. Ik vind het al moeilijk zat om mezelf een beetje te handhaven, hoe erg zal ik wel niet zijn als ik dronken ben?![]()
Ik vind het persoonlijk eerder een groei als je seks en liefde wél gescheiden kunt houden zonder er emotioneel mee in te problemen te komen, maar dat is simpelweg een verschil in opvatting en ervaringen denk ik...quote:7 Ik praktiseer het principe van seriële monogamie. Wellicht meerdere achter elkaar en ik zal nog niet weten hoeveel, maar nooit meerdere relaties tegelijk. Losse seksuele contacten zonder liefde te voelen heb ik al gehad en over dat stadium ben ik inmiddels heen gegroeid.
Tja, die ideëen hebben alle meisjes in hun periode van kalverliefdequote:1 ThE_ED en ik zijn (nog steeds) heel gelukkig met elkaar, passen goed bij elkaar en eigenlijk lijkt het er alleen steeds beter op te worden naarmate ik volwassener word en meer leer over mezelf, over hem, over onze relatie en over liefde in het algemeen.
Je zou er op een gegeven moment achter kunnen komen dat de liefde die hij je gaf niet de perfecte liefde voor je is?quote:2 ThE_ED heeft mij geholpen op mijn weg naar volwassenheid. Ik heb onder andere door hem geleerd wat liefde is. Hoe zou ik daar ooit spijt van kunnen krijgen?
Iedereen leert tijdens zijn of haar jeugd, autistisch of niet...quote:1 Pas op mijn 17e kreeg ik verkering. Mijn gehele jeugd daarvoor was zeker niet makkelijk of prettig, maar tijdsverspilling? Nee. Voor een autistisch kind is de jeugd nou eenmaal heel moeilijk omdat je nog zo gigantisch veel moet leren wil je je een beetje als een aangepast, normaal mens kunnen gedragen. Ik heb dan nu ook gelukkig al veel geleerd.
Logisch, twee weten meer dan 1... Ongeacht de persoon...quote:2 Tijdens mijn verkering met ThE_ED is de progressieve ontwikkeling alleen maar voortgezet, maar dan in sneltreinvaart.
Geloof me... Dan ben je er nog... En zal ik er ook vast nog wel tenzij ik gestorven ben aan kankerquote:1 Het is dan maar de vraag of ik dan nog steeds op Fok zal zijn. Ik doe er op zich vrij lang over om een forum te verslijten, maar ik heb er nu al twee achter de rug. En wie weet, misschien bestaat Fok over 1 á anderhalf jaar niet meer. Het eerste forum waar ik heen ging is ook inmiddels spoorloos verdwenen.
Tenzij je emotioneel en dus irrationeel wordt natuurlijk.quote:2 Zo'n verhaal zal naar alle waarschijnlijkheid uiterst negatieve informatie bevatten over ThE_ED en ik heb een afspraak met hem gemaakt dat ik dingen waar hij wellicht rode wangen van zal krijgen als hij er door iemand anders (dus niet ik) mee wordt geconfronteerd niet op Fok zet.
Waarschijnlijk? Ik zie het simpelweg al als feit... Anders zou ik het natuurlijk niet gezegd hebben...quote:Kasta, zeg mij nu nog eens hoe waarschijnlijk je het acht dat het na 1 of anderhalf jaar uit zal zijn, ik spijt zal hebben, zal denken dat ik mijn jeugd heb verspild, dat ik besluit om het beest uit te gaan hangen en dat het hele verhaal op Fok terecht komt. Het lijkt mij net zo waarschijnlijk als sneeuw in juli in Nederland, of misschien komt het toch zelfs dichter bij die keer dat Pasen en Pinksteren op 1 dag zullen vallen.
Welke missers danquote:Natuurlijk Kasta. Je hebt inmiddels al zoveel missers gemaakt, maar natuurlijk krijg je altijd gelijk![]()
Je spreekt echter met iemand die niet alleen een labiele vrouw is, maar ook nog eens autistisch. Een symptoom van autisme is een in feite volledig ander systeem van communicatie (en dan ben ik ook nog eens vrouw om het nog gecompliceerder te maken). Ik kan me redelijk gedragen als een normaal mens, maar ik laat soms steekjes vallen. Waar jij woorden verkeerd opvat of terecht opmerkt dat ik iets niet heb gebruikt zoals het hoort, heb ik steekjes laten vallen en zul jij van mij mijn uitleg moeten aannemen hoe ik dan wel iets bedoel. Dat doe jij echter niet en je denkt ook nog eens dat het allemaal komt doordat ik een vrouw benquote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:25 schreef kastanova het volgende:
Op een forum waarbij woorden logischerwijs de enige leidraad zijn? Ik.
Inderdaad. Goed, de vrouw was naïef en is toch in een sneeuwstorm terechtgekomen en heeft jouw hulp nodig om er weer uit te komen. Wat doe je? Bied je die hulp of zeg je 'bah, wat ben je naïef, ik hoef je nietquote:Tja, als de sneeuwbui ruim vantevoren aangekondigd wordt, is het natuurlijk een beetje naief als ze er geen rekening mee houdt en geen voorzorgsmaatregelen neemt...
Alles. Alle vrouwen zijn labiel, maar er zijn maar weinig vrouwen die zo afschuwelijk emotioneel worden als in jouw voorbeeldjes. Er zijn nog veel minder vrouwen die dat worden zonder oorzaak.quote:En wat heeft dat precies met onze discussie te maken.
Dat raad ik dus alleen aan als het té erg is. Ik heb je ook gezegd dat als het té erg is, je naar boven moet gaan. Tijdens je vertrek kun je dus zeggen waarom ze onredelijk isquote:Haar in laten zien hoe irrationeel haar "argument" is ja... Hetgeen je me in de volgende quote notabene aanraad...
Deze dus.
Hmmm ik zou hier uitvoerig op in kunnen gaan maar daar heb ik dus geen zin meer in... Laat ik zo zeggen dat ik de term 'hoer' toch niet echt van toepassing vind op de vrouw.quote:Dat is relatief... Vanuit hun oerinstincten (vrouw zoekt man die haar en kroost van resources voorziet) wel natuurlijk...
Misschien kun je beter zeggen: 2342342343 - 234234234 -23423 - 234 = 0. Nee, die som klopt inderdaad niet (ik ga een beetje een complexe som verzinnen waarvan het eindresultaat 0 isquote:1+2-3 is ook 0.
Je laat anders weinig hoop zien dat je ooit nog in een gelukkige relatie terechtkomt.quote:Wanhoop niet, teleurstelling wel...
Het gaat hier over gevoel.quote:Wantrouwen is wat anders dan objectief beoordelen...
En dat is ook logisch, maar je hoeft niet vervolgens bij de pakken neer te gaan zitten.quote:Onbegrip voor irrationaliteit lijkt me logisch...
Omdat je het te ver door generaliseert.quote:Als je zo doet, speel ik niet meer mee.
Je gaf zelf aan dat vrouwen ertoe in staat zijn, dus waarom mag ik dat dan niet stellen?
Niet duidelijk genoeg als ze het toch niet begreep.quote:Je kent m'n poststijl, dus als dát voor haar al niet duidelijk is dan zet ik niet alleen m'n vraagtekens bij haar geestelijke stabiliteit, maar ook bij haar perceptievermogen...
Oftewel, niet achterbaks aangezien ik duidelijk genoeg ben over m'n motieven...
Nee. Als de vrouw namelijk niet emotioneel is, gaat die vlieger niet op.quote:Het niet goed uitwerken van argumenten ís vrouwelijk, dat constateerde je notabene zelf!.
Naja, je maakte er zelf "Ze is emotioneel en kan dus niet goed onder woorden brengen wat ze bedoelt" maar dat is toch echt exact hetzelfde....
Draai die plaat nog eens en zwelg in zelfmedelijden... of... hee, het is maar een gek idee, doe eens wat constructiefs: probeer eens gelukkig te worden in plaats van steeds alleen maar gelijk te krijgenquote:Nah, heb iets leuks voor je, 1 van m'n favoriete acda en de munnik platen; Liever gelijk, dan geluk..
Toepasselijk aangezien je het zelf al een aantal keer noemde en met betrekking tot het bovenstaande alleen nog maar toepasselijker.
Maar niet meer dan ik had verwacht. Het gaat er dus om dat bij 'verkijken' je sowieso al een reactie krijgt die je niet had verwacht, hoe had dat dan nog meer kunnen zijn dan ... wat je verwacht?quote:Je dacht in eerste instantie dat ik je uit zou kafferen, hetgeen ik niet gedaan heb... Dan heb je je toch echt wel op me verkeken...
Als ik er nog aan toe kom die post met al die 'whahaha wat typisch vrouwelijk weer' opmerkingen van je te schrijven, zullen we eens zien hoeveel jij mij niet verweten hebt wat eigenlijk allemaal ongegrond is omdat de ware oorzaak niet vrouwelijkheid is, maar autisme.quote:En dan heb ik het nog niet eens over al je andere ongegrond gebleken "verwijten"...
Dat inderdaad wel, maar ik vermoed nog steeds dat het ook met jouw wantrouwen van doen heeft.quote:Tja, dat jij uiteindelijk, nadat je het met argumenten niet meer redt, telkens met het "Ok, ik zei het herhaaldelijk en letterlijk zo, maar in feite bedoelde ik totáál iets anders" argument komt heeft weinig met wantrouwen van mijn kant te maken... Eerder met je eigen wisselvallig- en onduidelijkheid.
Ik voel het niet anders, ik beredeneer het anders. Duidelijk?quote:Daar hebben we hem hoor!.
.
"Feiten, feiten, jij ook altijd met je feiten, ik voel het nu eenmaal anders!".
Als jij wil weten wat ik bedoel, moet je niet constant met je neus in de van Dale blijven hangen.quote:Tja, als je daarbij tegenwoordig zelfs de definities van de van Dale gaat ontkennen, vrees ik toch echt dat je de weg enigszins kwijt bent...
- "Je leest het verkeerd! Ik bedoelde iets totaal anders dan wat ik typte!"
- "Tja, van Dale, van Dale... Als je de letterlijke definitie aanhoudt trek je toch echt de verkeerde conclusies."
Jouw metafoor klopte niet. Jij gebruikte 'labiliteit' als factor waar je 'woede' in had moeten vullen. Daar heb ik je herhaaldelijk op gewezen en je hebt het niet aanvaard. Jammer.quote:Ik was degene die de vergelijking maakte, hoe kan ik het zélf dan verkeerd begrepen hebben?.
Nah nee, "Ik begrijp mezelf niet meer." is toch echt eerder een vrouwenopmerking...
Jongen kijk eens terug, het ging over jouw chronische wantrouwenquote:chro·nisch (bn.)
voortdurend, aanhoudend
Je doet het nog steeds, dus het lijkt me toch behoorlijk aanhoudend....
Maar ja, je zult het wel weer anders "bedoelen" of gaat de definities weer ontkennen...
Nee. Maar objectief beoordelen is sowieso al niet mogelijk en hoe vaak heb jij nou echt iets met feiten weerlegd?quote:Iets objectief beoordelen en weerleggen met feiten staat bij jou gelijk aan wantrouwen?
Maar ik ben als autistische vrouw dan ook redelijk uniek.quote:M'n eerste topic begón notabene met de stelling dat alle vrouwen zichzelf altijd als "uniek" en "anders dan andere vrouwen" profileren, dus wat dat betreft nemen de overeenkomsten alleen maar toe...
Ik heb meer argumentatie aangeboden dan 'ik vind dat nou eenmaal zo'.quote:"Ik vind dat nu eenmaal zo" is nou niet echt een argument voor een dergelijk verwijt te noemen...
Ik beschouwde je als onschuldig totdat ik op een gegeven moment naar aanleiding van al genoemde argumentatie concludeerde dat je vrouwen beschouwde als minderwaardig. Als jij geen feiten laat zien die getuigen van het feit dat je toch echt vrouwen niet als minderwaardig ziet, voel ik me niet geroepen om de zaak te heropenen.quote:Ik ben schuldig totdat ik m'n onschuld bewezen... Waarbij mijn "schuld" uitsluitend is gebaseerd op jouw mening er over... Tja, briljante beargumentatie...
Dat hangt af van wat er zou staan in jouw korte reacties.quote:Omdat je je dan niet serieus genomen voelt.
Dat valt te merkenquote:Ik schijn een rustgevende werking op vrouwen te hebben... Ze vertrouwen me al snel volledig (en terecht) waarna ze ook verdomd snel op hun gemak voelen bij me...
Kijk eens, wederom iets wat je voor waar aanneemt. Mooi.quote:Joh....
"Ja eeuuuh, vrouwen zijn irrationeel en weten zelf niet wat hun probleem is... Gewoon je bek houden als ze begint te schelden en als dat niet helpt moet je haar dumpen..."quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:54 schreef Black_Tulip het volgende:
Omdat ik na een tijd de behoefte heb gekregen om me op te werpen als de barmhartige Samaritaan die Kasta door vrouwen uit te leggen aan een relatie helpt
Lees m'n quote anders zelf ook even... Dat is exact wat ik zei, maar dan samengevat...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:25 schreef Black_Tulip het volgende:
Als jij nou eens zou beseffen dat het verschillende scenario's zijn waarbij je:
1 als ze alleen maar huilt gewoon moet knuffelen
2 als ze ook kwaad is haar moet laten uitrazen
3 als ze kwaad is op jou en het terecht is haar laten uitrazen en iets met die kritiek moet doen
4 als ze kwaad is op jou en het is onterecht haar ook laten uitrazen, want vrouwen zijn soms onredelijk en zullen sorry zeggen als ze weer redelijk zijn
5 als ze kwaad is, het is onterecht en dat grieft je teveel, even naar boven moet gaan
6 als ze kwaad is, het is onterecht, het grieft je teveel en even naar boven gaan helpt ook niet, haar moet dumpen
zouden we al een heel stuk verder zijn
Nee man... Zo was ik altijd al... Het wordt echter nu pas duidelijk voor m'n virtuele omgeving...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:34 schreef Roellio het volgende:
Kasta, word je ondertussen niet een beetje een karikatuur van jezelf?
Wie zegt dat alleen de vrouwen uit mijn voorbeeldjes zo zijn?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:49 schreef Black_Tulip het volgende:
Oh nee hoor. Dat ik (als ik op vrouwen viel) geen relatie zou willen hebben met de vrouwen uit onder andere jouw voorbeeldjes wist ik al langer dan vandaag.
Heb je ooit een enigszins knappe "misvormd paard van een vrouw" gezien dan?quote:True, maar dan heb je het over heel, heel erg lelijk.
- (Omgang met) Emotiesquote:En nu wat nader gedefinieerd? Hoe klikt een vrouw met je op deze gebieden?
Hitler dacht ook dat hij goed en reëel bezig was...quote:En daar ga je de mist in.
Dus m'n pik is wel dégelijk een wichelroede voor dergelijke vrouwen?quote:Wat een schrikbeeld he? Troost je hoor, het is niet waar
Tja, als je het echter na het uitpakken en ruiken nog op eet is het toch echt niet mijn schuld... Stront met een strikje blijft gewoon stront...quote:Als jij eerst hebt gezegd dat het poep is, maar vervolgens vervorm je het tot een reep, verpak je het in het papier wat bedoeld is voor chocolade en bied je het me aan, zal ik toch minstens even verward zijn.
Iemand die notabene over haar gevoelens liegt gewoon weer het volste vertrouwen gunnen dat ze het niet weer zal doen?quote:Logischerwijs ja, maar zal dat ook het geval zijn, ja of nee? Is het niet realistischer om te kijken hoe snel ze verder bereid is om ergens over te liegen dan alvast je conclusies te trekken?
Ik lieg nooit.. Nooit? Dat kan toch niet joh kasta?quote:Hee, ze dacht dat jij ook loog. En waarom zou je in hemelsnaam zeggen dat je niet van haar houdt om vervolgens je te gedragen alsof je van haar houdt?Wat zou in dat geval een goede reden zijn om te liegen?
Ze wist bij voorbaat al dat ik op een dergelijke manier met haar om ging zonder van haar te houden... Hoezo is het dan verwarrend? Of heb jij weleens dat je het plotseling, vanuit het niets als verwarrend ervaart als water stroomt, je ademt, je kunt lopen, etc.?quote:Het lijkt mij een zeer terecht verwijt dat jij tegenstrijdige signalen uitzendt.
Als er geen sprake was van doemscenario's, dan zou ik nu geen vrijgezel zijn hé?quote:Mijn tips draaien uit op het beëindigen van een relatie als er sprake is van een doemscenario. Jij hebt nogal wat doemscenario's beschreven (omdat je daar het meeste ervaring mee hebt?) en de reactie die je dan krijgt is dan inderdaad dat je het dan moet uitmaken.
Maar dan wordt ze emotioneel en moet je haar weer uit laten razen zonder tegen haar in te gaan...quote:Zeg dat dan gewoon en ga niet toch naar het zwembad. Nee, ook niet als ze blijft aandringen.
En net zei je nog:quote:Dat hoef je niet te gaan gokken, maar zodra je het weet, moet je iets met die kennis gaan doen.
quote:Is het niet realistischer om te kijken hoe snel ze verder bereid is om ergens over te liegen dan alvast je conclusies te trekken?
Euuuh, je autisme gebruiken om maar te kunnen blijven ontkennen dat je je als een typische vrouw gedraagt? Ik vind het nogal goedkoop om eerlijk te zijn...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:22 schreef Black_Tulip het volgende:
Je spreekt echter met iemand die niet alleen een labiele vrouw is, maar ook nog eens autistisch. Een symptoom van autisme is een in feite volledig ander systeem van communicatie (en dan ben ik ook nog eens vrouw om het nog gecompliceerder te maken). Ik kan me redelijk gedragen als een normaal mens, maar ik laat soms steekjes vallen. Waar jij woorden verkeerd opvat of terecht opmerkt dat ik iets niet heb gebruikt zoals het hoort, heb ik steekjes laten vallen en zul jij van mij mijn uitleg moeten aannemen hoe ik dan wel iets bedoel. Dat doe jij echter niet en je denkt ook nog eens dat het allemaal komt doordat ik een vrouw benBen jij het dan gewend dat je met vrouwen moet hakketakken over de definities van begrippen? En belangrijker, als vrouwen uitleg bieden over hun motivatie of bedoelingen, ga jij er dan net zo vaak vanuit als in dit topic dat ze liegen of hun eigen bedoelingen niet goed begrijpen?
Als je het niet erg vindt, houd ik het hier bij qua uitleg. Ik heb namelijk geen zin meer om wederom te gaan hakketakken over begrippen.
Ik was toch echt de snééuw in jouw eigen voorbeeld en sneeuw kan zover ik weet niet praten..quote:Inderdaad. Goed, de vrouw was naïef en is toch in een sneeuwstorm terechtgekomen en heeft jouw hulp nodig om er weer uit te komen. Wat doe je? Bied je die hulp of zeg je 'bah, wat ben je naïef, ik hoef je niet'?
Tja, heel mooi dat je telkens hetzelfde riedeltje herhaalt ook al vraag ik iets totaal andrs, maar ik denk dat het handiger is als je gewoon op m'n vraag zelf ingaat...quote:Alles. Alle vrouwen zijn labiel, maar er zijn maar weinig vrouwen die zo afschuwelijk emotioneel worden als in jouw voorbeeldjes. Er zijn nog veel minder vrouwen die dat worden zonder oorzaak.
Dit is mijn zoveelste keer dat ik iets voor je herhaald heb, en dan misschien zelfs vrijwel letterlijk. Echt snel van begrip ben je niet he?
Goh nee, dát is een volwassen manier van praten... Snel iets achter de deur langs schreeuwen en vervolgens wegrennen... Doet mij toch echt voornamelijk aan belletje trekken denken en die tijd heb ik al een tijdje achter me liggen...quote:Dat raad ik dus alleen aan als het té erg is. Ik heb je ook gezegd dat als het té erg is, je naar boven moet gaan. Tijdens je vertrek kun je dus zeggen waarom ze onredelijk isReageren kan ze toch niet meer, want je bent weg. En ze heeft zo weer iets extra's om over na te denken als ze gekalmeerd is.
Puur en alleen vanwege de negatieve bijklank.. Hetgeen natuurlijk puur naiviteit is...quote:Hmmm ik zou hier uitvoerig op in kunnen gaan maar daar heb ik dus geen zin meer in... Laat ik zo zeggen dat ik de term 'hoer' toch niet echt van toepassing vind op de vrouw.
Maar toch echt allemaal dezelfde uitkomst zullen hebben...quote:Misschien kun je beter zeggen: 2342342343 - 234234234 -23423 - 234 = 0. Nee, die som klopt inderdaad niet (ik ga een beetje een complexe som verzinnen waarvan het eindresultaat 0 is), maar het punt is om aan te duiden dat instincten vergeleken met basale wiskunde oneindig veel complexer zijn.
Dan zou ik toch ook geen relatie meer aangaan?quote:Je laat anders weinig hoop zien dat je ooit nog in een gelukkige relatie terechtkomt.
Ah, het welbekende "Jij ook altijd met je feitenquote:Het gaat hier over gevoel.
Oh nee, ik moest stilzitten en alles over me heen laten komenquote:En dat is ook logisch, maar je hoeft niet vervolgens bij de pakken neer te gaan zitten.
En dat ook nog eens onderbouw met argumenten en feiten...quote:Omdat je het te ver door generaliseert.
Ze werd er toch kwaad om? Dat waren ze kennelijk toch echt wel duidelijk genoeg...quote:Niet duidelijk genoeg als ze het toch niet begreep.
Dus zowel als ze emotioneel is als wanneer ze níet emotioneel is, slaat ze irrationele wartaal uit?quote:Nee. Als de vrouw namelijk niet emotioneel is, gaat die vlieger niet op.
Het lijkt me beter dat jij hem nog eens draait alvorens je weer met allerlei nietszeggend geblaat komt... Als je namelijk daadwerkelijk geluisterd had (of hell, gewoon gelezen, ik heb de complete tekst er notabene voor je neergezet) dan had je gehoord en gezien dat de tekst waar ik me mee associeerde eindigde met "Liever nog geluk dan gelijk"quote:Draai die plaat nog eens en zwelg in zelfmedelijden... of... hee, het is maar een gek idee, doe eens wat constructiefs: probeer eens gelukkig te worden in plaats van steeds alleen maar gelijk te krijgen
Djezus, als je de feiten niet ontkent, dan kom je wel met het sarcasme excuus.quote:Als ik er nog aan toe kom die post met al die 'whahaha wat typisch vrouwelijk weer' opmerkingen van je te schrijven, zullen we eens zien hoeveel jij mij niet verweten hebt wat eigenlijk allemaal ongegrond is omdat de ware oorzaak niet vrouwelijkheid is, maar autisme.
"Ja ok, je hebt gelijk, ik sla wartaal uit... Maar toch vind ik dat ik wel gelijk heb!"quote:Dat inderdaad wel, maar ik vermoed nog steeds dat het ook met jouw wantrouwen van doen heeft.
Inderdaad, je beredeneert het vanuit je gevoel... Terwijl de feiten het tegenovergestelde zeggen...quote:Ik voel het niet anders, ik beredeneer het anders. Duidelijk?
Als jij duidelijk wilt maken wat je bedoelt, dan moet je zeggen wat je bedoelt en niet telkens onjuistheden verkondigen en wartaal uitslaan die er achteraf niets mee te maken bleek te hebben...quote:Als jij wil weten wat ik bedoel, moet je niet constant met je neus in de van Dale blijven hangen.
Dus jij gaat mij uitleggen hoe ik mijn eigen daadwerkelijk metafoor bedoelde? Nee ok, da's natuurlijk volkomen logisch...quote:Jouw metafoor klopte niet. Jij gebruikte 'labiliteit' als factor waar je 'woede' in had moeten vullen. Daar heb ik je herhaaldelijk op gewezen en je hebt het niet aanvaard. Jammer.
Dat was toch echt als reactie op:quote:Jongen kijk eens terug, het ging over jouw chronische wantrouwenEn tot nu toe heb je nog
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 00:24 schreef Black_Tulip het volgende:
Waarom overdrijf jij wat ik zeg? Ik heb het nergens over chronisch.
Euuh, in vrijwel elke post... Maar ja, als jij de definities uit de van Dale zelfs al gaat verwerpen, nee, dan zal ik in jouw ogen inderdaad niet snel iets met feiten weerleggen nee...quote:Nee. Maar objectief beoordelen is sowieso al niet mogelijk en hoe vaak heb jij nou echt iets met feiten weerlegd?
My point exactlyquote:Maar ik ben als autistische vrouw dan ook redelijk uniek.
Linkje? In ieder geval niet in topics waar ik ook meeleesquote:Ik heb meer argumentatie aangeboden dan 'ik vind dat nou eenmaal zo'.
Welke argumentatie dan toch in godsnaam?quote:Ik beschouwde je als onschuldig totdat ik op een gegeven moment naar aanleiding van al genoemde argumentatie concludeerde dat je vrouwen beschouwde als minderwaardig. Als jij geen feiten laat zien die getuigen van het feit dat je toch echt vrouwen niet als minderwaardig ziet, voel ik me niet geroepen om de zaak te heropenen.
Tja, misschien maakt dat me juist wel uniek en is dát dus juist ook de reden dat de onmacht en het verdriet zo groot zijn...quote:Dat valt te merken
Tja, dat ik beter een rationele vrouw kon nemen dan een irrationele, dat wist ik al toen jij nog met je poep speelde...quote:Kijk eens, wederom iets wat je voor waar aanneemt. Mooi.
Maar dan verontachtzaam je het feit dat hij gelijk heeft, althans waar hij beweert dat met vrouwen soms geen land te bezeilen is, wat Black_Tulip deels al ruiterlijk bevestigd heeft (door te zeggen dat vrouwen labiel zijn) en deels nog steeds niet ontkracht heeft (door hem geen andere suggesties te doen voor de succesvolle omgang met ontploffende vrouwen dan het simpelweg accepteren van hun irrationele, infantiele en hinderlijke gedrag, of er voor weg te lopen).quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:22 schreef Fokker200 het volgende:
Kastanova presenteert zichzelf hier als iemand die gelijk krijgen boven alles plaatst. Als hij zich ook in zijn relaties zo gedraagt gaat dat nooit werken.
Oh jee, terwijl ik mijn repliekje schreef deed je zelf Kasta al meer recht, en stak je mij en-passent een veer in de reet.. pardon!quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:48 schreef Fokker200 het volgende:
Ik voeg nog even toe [..]
Precies! Vrouwentuig!!quote:Wat mij stoort is dat de hedendaagse Nederlandse labiele vrouw automatisch aanneemt dat wij mannen ons altijd maar schikken naar de emotionele buien van vrouwlief.
Ze verwijt me vanalles zonder met ook maar enig zinnig argument te komen...quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:22 schreef Fokker200 het volgende:
Ik volg deze discussie sinds dag 1 en Kastanova komt op mij over als een uitermate zelfingenomen mannetje dat nauwelijks bereid is van anderen iets aan te nemen en daarnaast telkens in herhaling valt. Niet vreemd als je nauwelijks bijleert. Terwijl Black_Tulip de discussie netjes en in een goede sfeer houdt
Nou, kom jij dan eindelijk eens wél met quotesquote:schroomt Kastanova niet om op een akelige manier op de man (lees: vrouw) te spelen
Oh, ik zou een relatie wel in stand kúnnen houden... Dat ik het niet dóe is echter een keuze...quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:27 schreef Haruhi het volgende:
Het jammere is, dat als kasta zichzelf beschrijft ik me daarin heel goed in herken. Maargoed, ik kan relaties wél in stand houden, dus ik doe blijkbaar iets beter
.
Oh ik ben een onverbeterlijke perfectionist hoor, of het is perfect of je tieft maar op.. Ik heb er ook vaak genoeg voor gekozen om ze aan de kant te zetten, maar ik denk dat het aan jezelf ligtquote:Op woensdag 26 juli 2006 03:31 schreef kastanova het volgende:
[..]
Oh, ik zou een relatie wel in stand kúnnen houden... Dat ik het niet dóe is echter een keuze....
Streven naar (iets dat grenst aan) relationele perfectie noem ik het zelf.
Nadine!quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:26 schreef Nadine26 het volgende:
Er klopt helemaal niks van jullie [..]
quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:26 schreef Nadine26 het volgende:
Want aanvallen van blinde drift, ongecontroleerde emotionaliteit, labiele huilerigheid & wat allemaal nog meer moet je niet excuseren of gladstrijken, die moet je keihard de kop indrukken, desnoods met behulp van enige zelfkastijding.
Dat laatste advies geldt ook voor Kastanova
Oh mijn god. Ik vind dat jij een nogal heftige arrogantie tentoon spreidt door te doen alsof jij de herder bent van het arme schaap, en dat jij dat schaap wel eens even zal hoeden en goed terecht zal laten komen. Je doet alsof je de waarheid wat betreft Kasta in pacht hebt, terwijl je er al herhaaldelijk pijnlijk naast hebt gezeten. Ik snap niet hoe dan toch kunt volharden in de gedachtengang dat jij Kasta iets moet bijbrengen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:12 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat was de bedoeling... Of het gaat lukken is een tweede..
zeurmeisjes het klinkt bijna liefquote:Op woensdag 26 juli 2006 08:20 schreef femmeChantal het volgende:
De verhalen van Kastanova staan niet op zichzelf; heel R&P/Fok zit vol met mannen die óf thuis zeurmeisjes hebben zitten óf besloten hebben om maar niet meer aan een serieuze relatie te beginnen omdat toch alle vrouwen volgens hun eigen zeggen k*th*ren zijn.
Waar ik me nu zo over verbaas: waarom komen de fokkers (blijkbaar) altijd thuis met de zeurmeisjes? Zou het ermee te maken kunnen hebben dat deze vrouwen niet alleen kunnen zijn en dus makkelijk te 'scoren'?
Je zou bijna gaan denken dat B_T het perfecte voorbeeld is dat Kaste in z'n OP naar voren haalt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh mijn god. Ik vind dat jij een nogal heftige arrogantie tentoon spreidt door te doen alsof jij de herder bent van het arme schaap, en dat jij dat schaap wel eens even zal hoeden en goed terecht zal laten komen. Je doet alsof je de waarheid wat betreft Kasta in pacht hebt, terwijl je er al herhaaldelijk pijnlijk naast hebt gezeten. Ik snap niet hoe dan toch kunt volharden in de gedachtengang dat jij Kasta iets moet bijbrengen.
Heerlijk generaliserend, totaal ongefundeerd en nodeloze uithaal naar het mannenvolk hier. Typisch vrouwelijk dus, deze reactie van jouquote:Op woensdag 26 juli 2006 08:20 schreef femmeChantal het volgende:
De verhalen van Kastanova staan niet op zichzelf; heel R&P/Fok zit vol met mannen die óf thuis zeurmeisjes hebben zitten óf besloten hebben om maar niet meer aan een serieuze relatie te beginnen omdat toch alle vrouwen volgens hun eigen zeggen k*th*ren zijn.
Waar ik me nu zo over verbaas: waarom komen de fokkers (blijkbaar) altijd thuis met de zeurmeisjes? Zou het ermee te maken kunnen hebben dat deze vrouwen niet alleen kunnen zijn en dus makkelijk te 'scoren'?
huhh, welkom op fok!quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heerlijk generaliserend, totaal ongefundeerd en nodeloze uithaal
Ow dat heb ik in het vorige topic nog gereageerd, gisteren was dat volgens mijquote:Op woensdag 26 juli 2006 08:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
zeurmeisjes het klinkt bijna lief
[..]
Je zou bijna gaan denken dat B_T het perfecte voorbeeld is dat Kaste in z'n OP naar voren haalt.
Ik probeer even wat, maar heb de wijsheid niet in pacht.quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:18 schreef dvr het volgende:
... geen andere suggesties te doen voor de succesvolle omgang met ontploffende vrouwen dan het simpelweg accepteren van hun irrationele, infantiele en hinderlijke gedrag, of er voor weg te lopen..
Ja maar, *engaging Pseudopsychologie v1.3* dat doe je omdat je je graag hier wil profileren als een zelfverzekerde jongeman, terwijl je in werkelijkheid een behoorlijk onzekere jongen bent die een 'meisje dat bang is om alleen te zijn' als vriendin heeft, maar zich daaraan toch optrekt om zo op een forum te kunnen doen alsof hij zelfverzekerd is.quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heerlijk generaliserend, totaal ongefundeerd en nodeloze uithaal naar het mannenvolk hier. Typisch vrouwelijk dus, deze reactie van jou![]()
Zal ik dan maar even gaan roepen dat ik al 3.5 jaar een gelukkige relatie heb met een behoorlijk rationele vrouw?![]()
Dus we moeten onze vriendin gaan heropvoeden? Vind je dat niet een beetje....overdreven?quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:40 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Ik probeer even wat, maar heb de wijsheid niet in pacht.
Mocht de vrouw, afgezien van wat ontploffingen, je hart hebben gestolen en wil je graag meer tijd met haar doorbrengen én kun je ervan uitgaan dat de ontploffing geen andere (onderliggende) oorzaak heeft dan die telkens terugkerende verdwaalde sok die niet in de wasmand zit, dan zou je wat 'opvoedkundige' technieken toe kunnen passen. Dus: af en toe helder en duidelijk uitleggen wat je vervelend vindt, af en toe min of meer negeren en duidelijk laten merken dat manipulatief gedrag (met dank aan Nadine) geen vat heeft op jou. In eerste instantie zal dit een fellere reactie opwekken (kijk maar naar de scripts van Kastanova + zo gaat het ook bij kindjes), maar op termijn werkt het wel (denk ik).
Deze handelswijze vereist echter wel dat je eerlijk naar jezelf en je eigen aandeel kan en durft te kijken; misschien zit jij fout.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar, *engaging Pseudopsychologie v1.3* dat doe je omdat je je graag hier wil profileren als een zelfverzekerde jongeman, terwijl je in werkelijkheid een behoorlijk onzekere jongen bent die een 'meisje dat bang is om alleen te zijn' als vriendin heeft, maar zich daaraan toch optrekt om zo op een forum te kunnen doen alsof hij zelfverzekerd is.
Jamaarnunatuurlijknietmeer he, nu je dat gezegd hebt wordt daar op geletquote:Op woensdag 26 juli 2006 08:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]nee let op, haar reactie zal zijn dat ik "de uitzondering op de regel ben" en dat zij "echt niet iedereen bedoelde hier" en dat haar "woorden niet zo opgevat moesten worden, ik begrijp haar verkeerd ! "
![]()
![]()
As always i`m with youquote:Op woensdag 26 juli 2006 08:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jamaarnunatuurlijknietmeer he, nu je dat gezegd hebt wordt daar op gelet. Maar zonder gekheid, ben ik nou de enige die denkt dat deze reeks zal eindigen met een teleurgestelde B_T omdat ze haar missie niet tot een goede einde heeft kunnen brengen? In mijn ogen is ze nog geen stap dichterbij haar doel dan bij haar 1e post, en ze begint het wel al zat te worden geeft ze aan. Sterker nog, ik denk dat ze meer kwaad dan goed heeft gedaan m.b.t. haar missie, want in alles zie ik een in haar een bevestiging van datgene dat Kasta heeft beschreven, overgoten met een psychologisch sausje, en geserveerd op een bedje van gedraai met woorden, en als finishing touch wat gegooi-met-beschuldegingen.
Haar missie was om Kasta te doen inzien dat hij fout zat met zijn ideeen en theorieen mbt het onderwerp Vrouwen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:55 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wat is haar missie eigenlijk? denkt ze iemand zo maar even te kunnen veranderen?
Eens broeder!quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haar missie was om Kasta te doen inzien dat hij fout zat met zijn ideeen en theorieen mbt het onderwerp Vrouwen.
Wat haar gelukt is, is ongeveer 90% van die ideeen en theorietjes bevestigd te krijgen.
Hear, hear.quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:26 schreef Nadine26 het volgende:
Er klopt helemaal niks van jullie theorie, ik bedoel: niet van die van Kastanova en niet van die van Black_Tulip.
<...>
Het is een belachelijk cliché, kinderachtig op de koop toe.
C_C, dit valt me van je tegenquote:Op woensdag 26 juli 2006 08:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hear, hear.
Dat dit gezemel vier topics lang doorgaat is mij -zelfs in komkommertijd- een raadsel.
Maar 'men' leest het blijkbaar.
Ow de inkoppertjes die jij soms weggeeft..quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
C_C, dit valt me van je tegenik had wel verwacht in jou een compaan te vinden, maar helaas ben ook jij verblind door je vrouwelijke emoties...
quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:00 schreef Scorpie het volgende:
C_C, dit valt me van je tegenik had wel verwacht in jou een compaan te vinden, maar helaas ben ook jij verblind door je vrouwelijke emoties...
Kasta + vrouw die denkt anders te zijn + discussie op forum = Sensatiequote:Op woensdag 26 juli 2006 08:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hear, hear.
Dat dit gezemel vier topics lang doorgaat is mij -zelfs in komkommertijd- een raadsel.
Maar 'men' leest het blijkbaar.
Nou ja generaliserend, ja. Maar het dekt voor een groot deel wel de lading. Sommige voorspellingen van Kasta komen ook gewoon letterlijk uit.....en ik ken zat ervaringen waarin zijn opmerkingen soms echt precies passen. Magoed, te generaliserend mag weer niet merk ik alquote:Op woensdag 26 juli 2006 09:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Niets verblind, maar ik loop zeker niet als een blind paard achter een mannen- dan wel vrouwenmenner aan.
Ik vind het allemaal zo'n generaliserende load of crap, die zichzelf ook nog eens tig keer herhaald.
Not my cup of T.
Sorry dat je beeld van mij in duigen valt.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 07:35 schreef Maanvis het volgende:
Ik geloof dat ik tijdens het lezen van dit topic een vorm van dyslexie heb ontwikkeld. Complete lappen tekst worden met elkaar uitgewisseld, maar ik heb geen idee waar ze over gaan of wat het doel ervan is. Bovendien heeft het aandachtig herlezen van deze lappen tekst geen enkel effect op de begrijpbaarheid ervan. Sterker nog, he maakt de boel alleen verwarrender.
Aan de andere kant weet Kasta ook wel prima hoe hij die voorspellingen een handje moet helpen uitkomen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja generaliserend, ja. Maar het dekt voor een groot deel wel de lading. Sommige voorspellingen van Kasta komen ook gewoon letterlijk uit.....en ik ken zat ervaringen waarin zijn opmerkingen soms echt precies passen. Magoed, te generaliserend mag weer niet merk ik al![]()
Dat klopt wel, maar dat verandert niets aan het feit dat B_T doet alsof ze Kasta doorheeft en dat ook wil laten merken, terwijl ze er eigenlijk met grote ogen inloopt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Aan de andere kant weet Kasta ook wel prima hoe hij die voorspellingen een handje moet helpen uitkomen.
Zal ik dan ook maar gaan roepen dat ik ook al heel erg lang (veelvoud van jou) een gelukkige relatie heb, veel leuke mannen ken en dat ik ook op fok mannen zie die mij op het eerste gezicht/geschrift sympathiek lijken? Voegt dat iets toe?quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:38 schreef Scorpie het volgende:
Heerlijk generaliserend, totaal ongefundeerd en nodeloze uithaal naar het mannenvolk hier. Typisch vrouwelijk dus, deze reactie van jou![]()
Zal ik dan maar even gaan roepen dat ik al 3.5 jaar een gelukkige relatie heb met een behoorlijk rationele vrouw?![]()
De post stond vol mitsen en maren, le-zen. Soms doe ik onredelijk, net als vrijwel alle mensen. Mijn lief pikt dat in een aantal gevallen niet van mij, en ik vind dat hij daar gelijk in heeft. Het omgekeerde komt ook voor, mensen reageren soms iets op elkaar af ook willen ze dat eigenlijk niet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:42 schreef Scorpie het volgende:
Dus we moeten onze vriendin gaan heropvoeden? Vind je dat niet een beetje....overdreven?
Owja, dus nu is het mijn schuld dat jij niet verder kan discussieren omdat ik al weet wat je gaat zeggenquote:Op woensdag 26 juli 2006 09:22 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Zal ik dan ook maar gaan roepen dat ik ook al heel erg lang (veelvoud van jou) een gelukkige relatie heb, veel leuke mannen ken en dat ik ook op fok mannen zie die mij op het eerste gezicht/geschrift sympathiek lijken? Voegt dat iets toe?
Ja, het is gechargeerd, en je drukt met je volgende posts bewust alle mogelijkheid tot verdere discussie de kop in. Gaan we dus maar niet doen ook.
[..]
De post stond vol mitsen en maren, le-zen. Soms doe ik onredelijk, net als vrijwel alle mensen. Mijn lief pikt dat in een aantal gevallen niet van mij, en ik vind dat hij daar gelijk in heeft. Het omgekeerde komt ook voor, mensen reageren soms iets op elkaar af ook willen ze dat eigenlijk niet.
Ik zeg dat je geen prettige discussiepartner bent. Je kijkt alleen de letterlijke tekst en niet naar de betekenis.quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:23 schreef Scorpie het volgende:
Owja, dus nu is het mijn schuld dat jij niet verder kan discussieren omdat ik al weet wat je gaat zeggen![]()
Als je zo`n held bent, dan ga je achter je woorden staan. Magoed, dat is mijn persoonlijke mening.
Dan nog even over het vermelden van mijn relatie: ik zei dat omdat jij zo`n mooie opmerking maakte over het feit dat R&P vol zit met mannen die zeurmeisjes hebben of vrijgezel zijn, en met die opmerking wilde ik even jouw mooie generaliserende opmerking teniet doen. Magoed.
En daar hebben we hem alweer! "Feiten, feiten, jij ook altijd met je feiten! Ik voel het niet zo!"quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:38 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Ik zeg dat je geen prettige discussiepartner bent. Je kijkt alleen de letterlijke tekst en niet naar de betekenis.
Het klopt dat ik heb gechargeerd, maar ik sta wel achter de betekenis van mijn woorden. Ik zie zo ontzettend veel posts van mannen op R&P/Fok die vol wrok en haat naar vrouwen zitten, dat ik werkelijk ga twijfelen aan het selectiemechanisme en het wereldbeeld van deze mannen (mannen iha, heb geen specifiek persoon voor ogen). Maar misschien is het wel afreageren van deze fokkers, want ik ken dergelijke mannen (en vrouwen) niet in het echte leven.
En nu moet ik echt aan het werk.
Waarom is KLB zo populair?quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:38 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Ik zeg dat je geen prettige discussiepartner bent. Je kijkt alleen de letterlijke tekst en niet naar de betekenis.
Het klopt dat ik heb gechargeerd, maar ik sta wel achter de betekenis van mijn woorden. Ik zie zo ontzettend veel posts van mannen op R&P/Fok die vol wrok en haat naar vrouwen zitten, dat ik werkelijk ga twijfelen aan het selectiemechanisme en het wereldbeeld van deze mannen (mannen iha, heb geen specifiek persoon voor ogen). Maar misschien is het wel afreageren van deze fokkers, want ik ken dergelijke mannen (en vrouwen) niet in het echte leven.
Inderdaad. Stel nou dat Fok! een weerspiegeling zou zijn van hoe het echt is...the horrorquote:Op woensdag 26 juli 2006 09:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Waarom is KLB zo populair?
Zo snel als ons iets tegenzit gaan we klagen, als we het allemaal prima op orde hebben wordt er niet snel een topic geopend om dit te vermelden omdat "op orde" als "normaal" beschouwd wordt.
ik zou het beeld dat je van mannen en hun relaties hebt niet van topics op Fok! af laten hangen, ook niet de relaties van Fok!mannen.
een nobel streven, maar wellicht een beetje naief.quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:31 schreef kastanova het volgende:
Streven naar (iets dat grenst aan) relationele perfectie noem ik het zelf.
Haha ja, mensen schrijven nou eenmaal eerder negatieve dingen van hun af dan positieve. En als mensen achter een pc zitten zijn ze toch wat minder vrolijk bezig dan wanneer ze ergens op het strand aan het chillen zijnquote:Op woensdag 26 juli 2006 09:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Inderdaad. Stel nou dat Fok! een weerspiegeling zou zijn van hoe het echt is...the horror![]()
Een paar keer storen, leert vanzelf. Of niet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar dat verandert niets aan het feit dat B_T doet alsof ze Kasta doorheeft en dat ook wil laten merken, terwijl ze er eigenlijk met grote ogen inloopt.
Jullie horen hetquote:Op woensdag 26 juli 2006 11:25 schreef Black_Tulip het volgende:
Deze vrouw is een feeks, verdient geen goedkeuring,
ik ken dat gevoel.quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:26 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik voel mij dwangmatig aangetrokken tot homosexuele mannen
Naja, ondanks het zelfverzonnen citaat, toch wel een frappante situatie waar ik afgelopen zaterdag in belandde...quote:
Ik heb het echt exáct zo meegemaaktquote:Op woensdag 26 juli 2006 03:26 schreef Nadine26 het volgende:
Kortom: meisjes communiceren met elkaar door het uitwisselen van (quasi)-gevoelens. Zodat ze elkaar steeds in hun ellende kunnen bevestigen door te roepen: "Joh, dat heb ik óók!" En na een korte pauze: "Alleen dan véél erger!" Zo ontstaat er namelijk (quasi)-intimiteit, en (quasi)-vertrouwelijkheid. Meisjesvriendschappen onstaan vaak in de slagschaduw van een of ander persoonlijk drama. "Echt waar joh, heb jij dat allemaal meegemaakt? Wat érg! Wat vreselijk! Maar ik kan je heel goed begrijpen, ik heb namelijk net zoiets meegemaakt, alleen was het bij mij geen aanranding maar een verkrachting met een vleesmes. Wil je het litteken zien?"
Wat je beschrijft is emotionele chantage inderdaad. Waarom trek je dan vrouwen aan die dat doen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:43 schreef kastanova het volgende:
Tja, het maakt het leven van de vrouw vast wel makkelijk en ik wil er ook echt de daadwerkelijke trauma's niet mee bagataliseren, maar het blijft natuurlijk gewoon emotionele chantage...
Nah, nu kan ik wel met een hele preek over de "zoektocht naar mezelf" komen, hetgeen het natuurlijk ook wel in enige mate is, maar eigenlijk is het gewoon onschuldig vermaak.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:48 schreef Hertog_Martin het volgende:
Maar Kastanova. Ik merk wel (bijvoorbeeld in de Kasta-Sutra reeks) dat zodra je over labiele vrouwen begint je haast niet op kan houden met typen. Het zit je nogal dwars en heeft aardig wat frustraties achtergelaten. Wat ik mij best voor kan stellen, als ik de voorbeelden van de omgang met misscutie4you mag geloven.
Maar wat bereik je er mee door op een forum zoveel mogelijk je afgunst over labiele vrouwen te spuien? ze worden er niet ineens anders door. Of is het wellicht om jezelf te profileren als een man die zelf alles goed doet, een toffe kerel, en dat alle vrouwen tot nu toe verkeerd waren, waardoor je hoopt vrouwen aan te trekken die dan bij hunzelf denken van "hey maar ik ben beter dan al die ex'en van 'm, ik ben wel waardig". Of gewoon om het denkbeeld te voorkomen dat jij de kneus bent die geen relatie kan vasthouden
Nah, ik ben denk ik gewoon iets teveel een rationele denker.quote:Hoe dan ook, blijf je zoeken tot de perfecte relatie? waar er nooit onenigheden zijn en ze alles snapt wat jij doet. Want mensen zijn vaak onredelijk en onlogisch met ruzies en mensen snappen de ander wel vaker niet, maar het lijkt er op dat je denkbeeld nu zo geworden is dat de eerstvolgende keer dat een vrouw onredelijk doet of je niet snapt je meteen zoiets hebt van 'oooh god daar gaan we weer'.
of ga je als je steeds ouder wordt je maar er aan toegeven?
Nah, hiervan durf ik gerust te beweren dat alle vrouwen het al dan niet bewust doenquote:Op woensdag 26 juli 2006 11:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat je beschrijft is emotionele chantage inderdaad. Waarom trek je dan vrouwen aan die dat doen?
En daar ging het nu toch juist om? Het is een bepaald soort vrouw wat dat doet..quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:05 schreef kastanova het volgende:
Tuurlijk, maak ik mezelf ook schuldig aan, maar ik gebruik het niets als "argument" om onder mijn verantwoordelijkheden uit te komen...
Inderdaad. Alsof alle vrouwen hun bagage gebruiken om onder hun verantwoordelijkheden uit te komen. Ik zou er een dagtaak aan hebbenquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
En daar ging het nu toch juist om? Het is een bepaald soort vrouw wat dat doet..
Nee, ik kan niet op je post reageren, want ik ben vroeger door de postbode verkrachtquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:19 schreef Copycat het volgende:
Inderdaad. Alsof alle vrouwen hun bagage gebruiken om onder hun verantwoordelijkheden uit te komen. Ik zou er een dagtaak aan hebben.
Nee, ik kan niet afwassen, want ik ben vroeger bijna verdronken.
Nee, ik wil niet met je praten, want ik heb vroeger logopedie gehad.
Eigenlijk kan ik helemaal niet typen, want ik ben vroeger heel vaak op mijn vingers getikt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:22 schreef Nadine26 het volgende:
Nee, ik kan niet op je post reageren, want ik ben vroeger door de postbode verkracht![]()
Denk toch dat het m'n audiovisuele geheugen is...quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:12 schreef Hertog_Martin het volgende:
Heb jij nou óf een fantastisch audiovisueel geheugen, óf maak je er maar wat van, óf heb je altijd een taperecorder bij je dat je altijd van die geweldige dialogen helemaal kan uittypen
Ik stel voor dat ik even een maandje met alle ontkennende vrouwen in 1 huis ga wonen en aan het eind van de maand m'n conclusies trek met betrekking tot alle ontkenningen en wat er van overeind is geblevenquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:19 schreef Copycat het volgende:
Inderdaad. Alsof alle vrouwen hun bagage gebruiken om onder hun verantwoordelijkheden uit te komen. Ik zou er een dagtaak aan hebben.
Als je het gesprek letterlijk kunt herhalen wel natuurlijkquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:34 schreef Duiveltja het volgende:
Het is wel knap van je dat je dat hebt onthouden na 1 (!!!) hele week.
Je generaliseert iets te veel naar mijn smaak om een geschikte huispartner te zijn. Laat staan een maand lang in een huis te zitten met een overload aan vrouwen. Voorstel verworpen, dus.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:34 schreef kastanova het volgende:
Ik stel voor dat ik even een maandje met alle ontkennende vrouwen in 1 huis ga wonen en aan het eind van de maand m'n conclusies trek met betrekking tot alle ontkenningen en wat er van overeind is gebleven.
Uiteraard dient alles opgenomen te worden aangezien mijn oordeel uiteraard ook slechts subjectief is.
Wie belt de Mol even? Maken we er "Big Brother: The Crying game" van.
Ik denk zelf niet dat dat een oorzaak is. Ik denk dat die labiliteit er altijd is geweest en altijd zal zijn. Ik ben wel met je eens dat de emancipatie niets voorstelt (De ene onderdrukking wordt verruild met een andere), maar denk niet dat het hier veel mee te maken heeft.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:35 schreef Hertog_Martin het volgende:
Emancipatie is gewoon het grote kwaad van de afgelopen 100 jaar. Vrouwvolk dat er naar toe werkt om 'gelijk' te zijn met een man.. die naam alleen al 'emancipatie'. Vrouwen moeten gewoon vrouwen zijn, en mannen mannen. Daarmee zeg ik absoluut niet dat vrouwen onderdrukt moeten worden, nee vrouwen moeten de vrijheid hebben om te zijn wat ze zijn.. maar dat is niet wat er gebeurd met emancipatie. Emancipatie is een naar iets dat ervoor zorgt dat vrouwen proberen iets te zijn wat ze niet zijn, en ik denk dat het een van de grote oorzaken van labiliteit is bij vrouwen.
Mij lijkt het wel wat. Kasta houdt zoiets toch geen maand vol.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je generaliseert iets te veel naar mijn smaak om een geschikte huispartner te zijn. Laat staan een maand lang in een huis te zitten met een overload aan vrouwen. Voorstel verworpen, dus.
Ik blijf erbij dat je in jouw leven iets te veel in aanraking bent gekomen met fucked up vrouwen en eigenlijk is dat best triest.
johndemol@talpaquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:42 schreef Alicey het volgende:
Mij lijkt het wel wat. Kasta houdt zoiets toch geen maand vol.
Donders, dit klinkt heel bekend in de oren. Vooral dus dat als je de ander erop wijst dat wat ze zeggen niet logisch overeenkomt met wat ze eerder gezegd hebben gaat het mis. Want dan komen ze idd met dingen als 'nee dat heb ik dan anders bedoelt' (waarop je hun erop wijst dat ze dat niet anders bedoelt kunnen hebben gezien weer andere dingen die ze gezegd hadden in dat gesprek) waarop het uit de hand loopt en ze dan beginnen te blaten van 'dat zal ik dan wel met een reden toen zo gezegd hebben maar ik meende het niet zo'quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:31 schreef kastanova het volgende:
[..]
Denk toch dat het m'n audiovisuele geheugen is...
Het nadeel is dat het mijn gehele geheugen opeist, want voor de rest vergeet ik echt álles.
Heb me laatst notabene nog aan een collega voorgesteld terwijl ik er al een jaar mee werkte.
Het voordeel? Ik onthoud tot in detail wat mensen ooit gezegd of beweerd hebben, hetgeen wel handig is bij het betrappen op leugens of achteraf gezien dom gelul...
Is dat echt een voordeel?
Mwoaah, je weet al snel wat je aan mensen hebt en herkent er al snel tegenstrijdig en achterbaks gedrag mee, maar het leidt er toch eigenlijk voornamelijk toe dat een gesprek escaleert.
Wat doet de meerderheid van de mensen immers als ze "betrapt" worden op een aantoonbare leugentje of een onregelmatigheidje in hun verhaal?
Vrijwel niemand zal zeggen: "Hé verrek, je hebt gelijk, ik heb gewoon gelogen destijds, hahaha."
Nee, men zal zich al snel aangevallen voelen en in de verdediging schieten en een offensieve houding aannemen.
"Maar jij dit! Jij dat! En je doet dit en dat zelf ook verkeerd!" waarna het eindigt met allerlei verwijten.
Is dat terecht? Nah, persoonlijk vind ik dat je iemand er wel op mag wijzen als hun verhaal simpelweg niet overeenkomt met wat ze in eerste instantie beweerden..
Is het verstandig? Nee, in hun ogen wordt het namelijk als aanval gezien, ook in de gevallen waarop zij de aanval in eerste instantie inzetten...
Voorbeeldje:
Vrouw in kwestie beweerde nooit emotioneel te worden.
Kasta: Echt wel.
Vrouw: Nee joh, echt niet! Nooit! Ik durf er zelfs om te wedden!
Kasta: Wtf? Dat kun je toch niet beweren joh?!
Vrouw: Wed dan!
Kasta: Nah ok, maar ga je dan niet achteraf piepen als je emotioneel wordt?
Vrouw: Tuurlijk niet, ik begon er toch zelf over man?.
*weekje later*
Vrouw is verliefd, wordt emotioneel omdat ik op een gegeven moment met een kritiekpuntje kwam...
Kasta: Nofi hoor, maar jij werd toch nooit emotioneel?
Vrouw: Wat lul jij nou?!
Kasta: Tja, weet je nog [toen en toen]? Je beweerde zelfs dat je niet zou gaan piepen als het zover kwam?
Vrouw: Maar dit is totaal wat anders, etc. etc.
Komt ze daarmee terug op wat ze ooit beweerde (en nee, ik zie het niet als leugen, ik wist immers destijds al wel beter) en is het dus op zich m'n goed recht om haar daar op te wijzen?
Tja, geheel objectief (en naief) gezien wel natuurlijk...
Maar subjectief en reeel gezien ben ik gewoon een domme lul dat ik er over begin op het moment dat ze emotioneel wordt...
Oftewel, ook al sta ik volledig in m'n recht en was het notabene haar eigen idee, kan ik beter gewoon m'n domme bek houden om het niet te laten escaleren...
En dat is dus iets waar ik tegenwoordig steeds meer rekening probeer te houden, zonder echt bevredigend resultaat overigens, aangezien ze toch al wel emotioneel is en zal blijven ongeacht wat ik zeg, maar toch... Olie op het vuur gooien, hoe reeel ook, is op dat moment ook niet echt een verstandige optie...
Krijgen we een kleedbudget?quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:34 schreef kastanova het volgende:
Ik stel voor dat ik even een maandje met alle ontkennende vrouwen in 1 huis ga wonen en aan het eind van de maand m'n conclusies trek met betrekking tot alle ontkenningen en wat er van overeind is gebleven.
Uiteraard dient alles opgenomen te worden aangezien mijn oordeel uiteraard ook slechts subjectief is.
Wie belt de Mol even? Maken we er "Big Brother: The Crying game" van.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:41 schreef Copycat het volgende:
Je generaliseert iets te veel naar mijn smaak om een geschikte huispartner te zijn. Laat staan een maand lang in een huis te zitten met een overload aan vrouwen. Voorstel verworpen, dus.
Neuh, niet chicken, gewoon geen chickiequote:Op woensdag 26 juli 2006 12:59 schreef kastanova het volgende:
[afbeelding]
*gaat maar eens naar zijn werk*
Ik heb er ook niet zoveel last van. Het gaat er in deze topic echter om of Kasta er last van heeft.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:01 schreef Maeghan het volgende:
Tsja, vrouwen zullen wel labieler zijn dan mannen ivm hormoonschommelingen, denk ik? Persoonlijk heb ik daar niet zo heel veel last van
*fotoboek checkt...*quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Neuh, niet chicken, gewoon geen chickie.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb er ook niet zoveel last van. Het gaat er in deze topic echter om of Kasta er last van heeft.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:59 schreef Ghostbuster het volgende:
Maar Logican is al weer over dus?
Of was dat een hoax?
Waarom er uberhaupt over beginnen? Iedereen wordt wel eens emotioneel, so what. Als ze nou beweert had dat ze een vrouw was en ze had een lul gehad, ja, dan kan je erover doorzagen, maar dit?quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:31 schreef kastanova het volgende:
[..]
Voorbeeldje:
Vrouw in kwestie beweerde nooit emotioneel te worden.
Kasta: Echt wel.
Vrouw: Nee joh, echt niet! Nooit! Ik durf er zelfs om te wedden!
Kasta: Wtf? Dat kun je toch niet beweren joh?!
Vrouw: Wed dan!
Kasta: Nah ok, maar ga je dan niet achteraf piepen als je emotioneel wordt?
Vrouw: Tuurlijk niet, ik begon er toch zelf over man?.
*weekje later*
Vrouw is verliefd, wordt emotioneel omdat ik op een gegeven moment met een kritiekpuntje kwam...
Kasta: Nofi hoor, maar jij werd toch nooit emotioneel?
Vrouw: Wat lul jij nou?!
Kasta: Tja, weet je nog [toen en toen]? Je beweerde zelfs dat je niet zou gaan piepen als het zover kwam?
Vrouw: Maar dit is totaal wat anders, etc. etc.
Te laat! Youre dead!quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:44 schreef MUUS het volgende:
Alsjeblieft niet elke zin apart quoten, ontleden, vijf keer omdraaien en dan terugstuiteren..
Neenee, dit is hulp! We moesten hem toch aan een vriendin helpen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:46 schreef Alicey het volgende:
Een analyse van Kasta. Nu begint het interessant te worden.
Je hebt de users Xenia en Xennia.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:50 schreef Aneurism het volgende:
XENIA HEEFT KASTA'S PIK TUSSEN HAAR BENEN GEHAD?!![]()
SMEUIG! IK WIST DAT ZE ZO WAS! ...
ghehe
Hij heeft nou toch nog een vriendinnetje? Of ben ik gekquote:Op woensdag 26 juli 2006 14:53 schreef MUUS het volgende:
[..]
Neenee, dit is hulp! We moesten hem toch aan een vriendin helpen?.
Hoewel het mij momenteel beter lijkt als hij even een tijd alleen is. Hij is in een behoorlijk rap tempo van de één naar de ander gevlogen en dat werkt helemaal niet.
Je moet geen vriendin hebben puur omdat je niet alleen kan zijn, want dan heb je haar dus niet om de persoon, maar om de aanwezigheid. Daardoor zal hij dus ook weer meer gaan zoeken naar 'puntjes' en dan begint het hele gezeik opnieuw.
Heb je een vriendin omdat je haar karakter en haar persoon zo leuk vindt, dan is er ook geen reden om te gaan zoeken naar punten. Sterker nog, bepaalde punten wuif je dan weg, omdat je je beseft dat iedereen wel zijn rare dingen heeft. Je wílt dan dat het werkt, dan doe je er moeite voor en de wedstrijd is dan helemaal niet nodig.
Geen idee, ik dacht het niet, maar ik hou het niet bij in mijn dagboek ofzo, dus misschien heb je wel gelijk.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij heeft nou toch nog een vriendinnetje? Of ben ik gek![]()
Of zullen de mannen in die topics vergeten zijn hun eigen aandeel in de problemen te vermelden?quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:20 schreef femmeChantal het volgende:
Ohja, dat was waar ook. We bennen hulpverleners.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:53 schreef MUUS het volgende:
[..]
Neenee, dit is hulp! We moesten hem toch aan een vriendin helpen?.
Misschien wil Kasta diep van binnen wel helemaal geen vriendin..quote:Heb je een vriendin omdat je haar karakter en haar persoon zo leuk vindt, dan is er ook geen reden om te gaan zoeken naar punten.
Tèèètuuuuuuutèèètuuuuuuutèèètuuuuuu.quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ohja, dat was waar ook. We bennen hulpverleners.
Soms krijg je het idee dat hij liever een sparmaatje zoekt, ja. Hoewel, ze moet wel koken en heel veel aandacht geven.quote:Misschien wil Kasta diep van binnen wel helemaal geen vriendin..
* trekt alvast witte jas aan *quote:
Ik kan op dit moment inderdaad nite echt iets beters bedenken..quote:Soms krijg je het idee dat hij liever een sparmaatje zoekt, ja. Hoewel, ze moet wel koken en heel veel aandacht geven.
Een sparmoeder dan.
De troella die zat te geilbakken in het begin van dit topic?quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:53 schreef MUUS het volgende:
[..]
Je hebt de users Xenia en Xennia.
Mag jij gaan uitzoeken wie wie is..
Hoor ik daar een diep verlangen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:08 schreef Scorpie het volgende:
En natuurlijk gaan de dames hier nu even een diepzinnige Dr Phil analyse maken van Kasta, want diep van binnen wil Kasta natuurlijk geen vriendinVolgens mij zag hij dit al aankomen in deel 1 van deze reeks
![]()
Analyseren, nee. Ik zeg wat me opvalt, waar het vandaan komt, weet ik ook niet. Kasta wil wel een vriendin, alleen wordt het niet allemaal even handig aangepakt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:08 schreef Scorpie het volgende:
En natuurlijk gaan de dames hier nu even een diepzinnige Dr Phil analyse maken van Kasta, want diep van binnen wil Kasta natuurlijk geen vriendinVolgens mij zag hij dit al aankomen in deel 1 van deze reeks
![]()
Bewijs maar!quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:13 schreef MUUS het volgende:
[..]
Analyseren, nee. Ik zeg wat me opvalt, waar het vandaan komt, weet ik ook niet. Kasta wil wel een vriendin, alleen wordt het niet allemaal even handig aangepakt.
Mogen we potverdikke in R&P?. Bovendien heb ik helemaal geen snor.
.
Dat is deur nummer 2 inderdaad.quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:58 schreef Maanvis het volgende:
Ik heb een flauw vermoeden dat kastanova gewoon homo is.
Nou; hij vraagt er wel omquote:Op woensdag 26 juli 2006 15:08 schreef Scorpie het volgende:
![]()
wow, jou heb ik lang niet zien posten....quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:44 schreef Llewella het volgende:
Sorryquote:Op woensdag 26 juli 2006 16:45 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
wow, jou heb ik lang niet zien posten....
quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:54 schreef Llewella het volgende:
[..]
SorryGa wel weer weg
![]()
Nee ik was toevallig van de week weer aan komen waaien nadat ik weer via google op fok uitkwam; en dan is het toch wel weereens leuk even rond te kijken![]()
WERKEN!quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:06 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Eigenlijk ken ik je alleen van GoT toen ik er nog regelmatig postte (1999 ofzo?)
Kan kloppen, maar zo lang geleden dan alweer? Ik kom wel vaker hier en daar voorbij waaienquote:Op woensdag 26 juli 2006 17:06 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Eigenlijk ken ik je alleen van GoT toen ik er nog regelmatig postte (1999 ofzo?)
Ja, ik heb je nog wel vaker zien posten hoor, maar dat ik je dat echt regelmatig zag doen was al zo lang terugquote:Op woensdag 26 juli 2006 17:35 schreef Llewella het volgende:
[..]
Kan kloppen, maar zo lang geleden dan alweer? Ik kom wel vaker hier en daar voorbij waaien
Vind het wel een mooie in R&P eigenlijk.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:42 schreef Copycat het volgende:
Leuk, zo'n hereniging. Maar om die verder uit te bouwen zijn andere kanalen.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:13 schreef kastanova het volgende:
Ik zou bijna denken dat je je persoonlijk aangevallen voelt en dus, zoals het een vrouw betaamd en ook eerder beschreven werd, direct met geheel willekeurige, irreele opmerkingen/verwijten in de verdediging schiet.
quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:03 schreef kastanova het volgende:
Weer zo'n typische vrouwenberedenering.
quote:Tja, moedig om dat te gaan ontkennen, maar met het risico dat ik dan weer een "Vrouwen zijn kuthoeren"-roeper genoemd wordt, vind ik je dan toch behoorlijk irreeel...
quote:Maarrrrrrr... En dat is wel weer een interessant puntje dat ook wel tot de vrouwelijke psyche behoort....
Je kruipt al in de slachtofferrol zonder dat daar uberhaupt aanleiding voor is.
quote:Ga je nu al wéér willekeurige onbeargumenteerde "verwijten" in de groep gooien?
Ik zou bijna denken dat je emotioneel betrokken bent bij me....
quote:Op donderdag 20 juli 2006 03:16 schreef kastanova het volgende:
Tja, voor iemand die niet als "alle vrouwen" gezien wil worden doe je toch behoorlijk je best om in die categorie te vallen...
quote:Nou nee, ik vrees niets... Ik zie je echter wel steeds meer de typische vrouwelijke beargumentatie, beredenatie en wijze van conclusies trekken toepassen...
quote:Tja, nofi hoor, maar je schuift toch echt steeds meer in de richting van "alle vrouwen."
quote:Of ik een willekeurige, onbeargumenteerde, emotionele en typisch vrouwelijke beredenatie als goede reactie zien? Ik mag toch hopen dat dit een retorische vraag is.
quote:[quote]Op vrijdag 21 juli 2006 13:10 schreef kastanova het volgende:
Standaard vrouwen tactiek, maar lost natuurlijk niets op.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:51 schreef kastanova het volgende:
Tja, ik weet hoe je je er aan ergert als ik je reacties weer schaar onder "standaard vrouwelijke benaderingen" maar je zult toch zelf de overeenkomst ook wel zien?
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:56 schreef kastanova het volgende:
Omdat ik je ondanks je geheel uit de lucht gegrepen verwijten gewoon even uit liet razen totdat je zelf inzag hoe irreeel je was/bent.
quote:Op maandag 24 juli 2006 23:25 schreef kastanova het volgende:
Ja, da's toch echt puur een slachtofferrol.
quote:Er zijn al wel mensen voorbijgekomen die zeiden dat jij aan het labiele vrouwbeeld voldoet...
Tja, dit doet me toch een beetje aan de "De hele wereld is gek behalve ik" houding denken...
quote:Geeft niets, typische vrouwenberedenering; Iemand wel van vanalles beschuldigen zonder ook maar 1 enkele reden, maar achteraf inzien en toegeven dat ze toch echt fout zat, daar moet ze toch eerst van overtuigd worden ook al is er allang aangetoond dat de ander "onschuldig" is.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 00:11 schreef kastanova het volgende:
Tja, gelet op de feiten en medeposters zal dat toch meer te wijten zijn aan jouw irrationaliteit dan aan mijn manier van reageren...
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:25 schreef kastanova het volgende:
Daar hebben we hem hoor!.
.
"Feiten, feiten, jij ook altijd met je feiten, ik voel het nu eenmaal anders!"
quote:Nah nee, "Ik begrijp mezelf niet meer." is toch echt eerder een vrouwenopmerking...
quote:M'n eerste topic begón notabene met de stelling dat alle vrouwen zichzelf altijd als "uniek" en "anders dan andere vrouwen" profileren, dus wat dat betreft nemen de overeenkomsten alleen maar toe...
quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:55 schreef kastanova het volgende:
Euuuh, je autisme gebruiken om maar te kunnen blijven ontkennen dat je je als een typische vrouw gedraagt? Ik vind het nogal goedkoop om eerlijk te zijn....
quote:Ah, het welbekende "Jij ook altijd met je feiten." argument is terug van weggeweest...
En dat is meer dan 1 fucking uur aan scrollwerk. Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen dat ik dit aan het uitstellen was?quote:Over het niet nemen van verantwoordelijkheden en het krampachtig kruipen in de slachtofferrol gesproken zeg....
Ik denk niet dat je dat kunt zien aankomen, en het kan lang duren voor je doorhebt wie er nu echt het 'slachtoffer' is. Het verneukeratieve is dat de stampvoetende vrouw zich met haar gehuil en getier juist nadrukkelijk als het slachtoffer presenteert - als man heb je dan de neiging om aan te nemen dat je haar blijkbaar ergens pijn mee hebt gedaan en dat je die donderbuien dus wel verdiend zult hebben, al is dan volstrekt onduidelijk waar het allemaal over gaat. Ik werd er behoorlijk nerveus van en het is moeilijk in zo'n situatie je houding te bepalen. Enerzijds weet je dat ze gekwetst is en heb je de neiging haar te willen troosten, anderzijds staat ze daar juist niet voor open -je bent een boeman- en kun je bij wijze van spreken een deegrol in je nek krijgen als je haar te dicht nadert.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:48 schreef _Floddertje_ het volgende:
Zoals je vrouwen die worden geslagen door hun kerel kunt verwijten dat ze altijd weer voor het type 'foute man' vallen, zo moeten sommige mannen in dit topic misschien zichzelf eens achter het oor krabben en zich eerlijk afvragen of ze niet gewoon iedere keer op het type 'foute vrouw' vallen.
Tussen de vele leerzame Donald Duck-verhalen waarmee Carl Barks de wereld gezegend heeft, is er één waarin de onuitstaanbare bofkont Guus Geluk (voor wie alles dat hij nodig heeft altijd zomaar uit de lucht komt vallen) sterk geëmotioneerd tot een bijzondere confessie komt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:40 schreef femmeChantal het volgende:
Mocht de vrouw, afgezien van wat ontploffingen, je hart hebben gestolen en wil je graag meer tijd met haar doorbrengen én kun je ervan uitgaan dat de ontploffing geen andere (onderliggende) oorzaak heeft dan die telkens terugkerende verdwaalde sok die niet in de wasmand zit, dan zou je wat 'opvoedkundige' technieken toe kunnen passen.
Wat heb jij een heerlijke schrijfstijlquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:52 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat kunt zien aankomen, en het kan lang duren voor je doorhebt wie er nu echt het 'slachtoffer' is. Het verneukeratieve is dat de stampvoetende vrouw zich met haar gehuil en getier juist nadrukkelijk als het slachtoffer presenteert - als man heb je dan de neiging om aan te nemen dat je haar blijkbaar ergens pijn mee hebt gedaan en dat je die donderbuien dus wel verdiend zult hebben, al is dan volstrekt onduidelijk waar het allemaal over gaat. Ik werd er behoorlijk nerveus van en het is moeilijk in zo'n situatie je houding te bepalen. Enerzijds weet je dat ze gekwetst is en heb je de neiging haar te willen troosten, anderzijds staat ze daar juist niet voor open -je bent een boeman- en kun je bij wijze van spreken een deegrol in je nek krijgen als je haar te dicht nadert.
[..]
Tussen de vele leerzame Donald Duck-verhalen waarmee Carl Barks de wereld gezegend heeft, is er één waarin de onuitstaanbare bofkont Guus Geluk (voor wie alles dat hij nodig heeft altijd zomaar uit de lucht komt vallen) sterk geëmotioneerd tot een bijzondere confessie komt.
Het begint ermee, dat Donald, de neefjes en Dagobert ontdekken dat Guus een kluis bezit. Brandend van nieuwsgierigheid -in die kluis moet immers wel het geheim achter zijn grote geluk zitten- gaan zij gewapend met een koevoet naar Guus' woning terwijl die laatste nietsvermoedend in de stad een filmpje pakt. Hij voelt zich alleen niet helemaal lekker en besluit om voortijdig weer naar huis te gaan. Onderwijl heeft zijn inbrekende familie de kluis gekraakt, waar tot hun teleurstelling niets in zit. Op één ding na: een stoffig oud stuivertje.
Guus, die zijn familieleden betrapt en eerst boos is, wordt al snel door zijn evenmin geamuseerde oom Dagobert, die vervaarlijk met zijn wandelstok uithaalt, gedwongen om uit te leggen wat die lege kluis en dat stomme stuivertje allemaal te betekenen hebben.
Op dat moment zijgt die arme Guus door zijn knikkende knietjes en barst hij in snikken uit. Handenwringend en tranen met tuiten huilend bekent hij, dat hij in zijn leven één dag eerlijk gewerkt heeft. En dat hij zich daar zó voor schaamt, dat hij de verdiende stuiver diep heeft weggestopt in een stalen kluis.
Enfin, op soortgelijke wijze moet ik nu tot de bekentenis komen, dat ik éénmaal in mijn leven kwaad ben geworden..
Toen dat onnodige geraas en getier van mijn vriendin me na een jaar of wat echt de keel uithing en ik doorhad dat mij heus niet zoveel te verwijten was en ik het niet meer op een 'moeilijke fase' of ongesteldheid kon afschuiven, was ineens mijn engelengeduld op en werd ik bij de eerstvolgende gelegenheid zelf boos. Wat heet boos -- ik had het helemaal gehad en ik transformeerde in luttele seconden van een bedeesde kantoorklerk in een ziedende Hulk. Ik heb met tot reepjes uitgescheurde mouwen, vuurspuwende ogen, rechtovereind staand haar en briesende stem zó hard staan bulderen, dat mijn arme opgewonden vriendinnetje, dat een tel eerder nog verhit had staan stampvoeten, tot een heel klein peutertje ineenschrompelde, geschrokken terugdeinsde en inbond. En terecht, want ik was op dat moment in staat om met zwaar meubilair te gaan smijten.
Nadat op die manier het machtsevenwicht hersteld was -mannetje had zich doen gelden- was het met dat redeloze gestampvoet helemaal afgelopen.
Er kwamen later weliswaar nog veel onverkwikkelijkere en gekmakende gedragingen voor in de plaats, maar die stonden hier los van en van die stampvoeterij was ik verlost. Er kán dus iets aan gedaan worden, het is alleen jammer dat dat blijkbaar op zo'n primitieve manier moet.
Nadine suggereerde dat dat gedrein een vorm van emotionele chantage is, die keihard de kop ingedrukt moet worden. Daar heeft ze gelijk in, vooral in dat laatste, maar er zit misschien nog een aspect aan.
Mannen zijn -ogenschijnlijk, dames!- inderdaad wel wat soft geworden. We laten ons veel aanleunen en we hebben vrouwen toegestaan om maatschappelijk, maar ook binnenshuis, een meer gelijkwaardige positie in te nemen. Vrouwen zijn van moeder, kookster en strijkster volwaardige medekostwinners en maatjes geworden. Waar ze vroeger alleen 's avonds na gedane arbeid nog even schuchter met een haakwerkje naast ons op de bank mochten aanschuiven, tolereren we ze nu pontificaal chips etend naast ons en mogen ze af en toe zelfs de afstandsbediening vasthouden.
Niet omdat we ze niet kunnen tegenhouden -Ha!- maar simpelweg omdat wij dat zo willen; wij vinden het gewoon léuk om met onze vriendinnen als gelijkwaardige maatjes door het leven te gaan. We voelen ons allerminst bedreigd en kunnen ons die ruimhartigheid ook met gemak veroorloven omdat we toch veel en veel sterker zijn.
Dat laatste nu lijkt de nieuwe generatie vrouwen niet helemaal begrepen te hebben. Omdat wij onze kracht haast nooit meer doen gelden menen ze dat mannen watjes zijn geworden en dat de vrouwelijke opmars daarom zo soepeltjes verlopen is. Ik kan me die overmoedige redenering best voorstellen, want na duizenden jaren ondergeschikt te zijn geweest is het nogal een verandering als je ineens naast hem op de bank gelijkwaardig zit te wezen. Maar van daaruit is het een gevaarlijk kleine stap naar de conclusie dat jouw vent eigenlijk wel een enorme kneus moet zijn dat hij zo'n zwak vrouwelijk wezen zomaar als zijn gelijke accepteert. En die misvatting leidt natuurlijk tot minder ontzag, en tot een zekere teleurstelling, want een vrouw wil eigenlijk toch een potige kerel aan haar zijde die indien nodig de beren en de wolven uit de voortuin knuppelt.
Bij dat incident waarbij ik mijn vriendin onsubtiel haar plaats wees, zag ik bij haar, naast angst en ontzag, ook een bepaald verheugen. Er twinkelde iets, alsof ze stiekem ook blij en opgewonden was dat onder haar wat nerderige, zachtmoedige vent met zwembandjes toch een krachtige oerman verscholen ging, die als hij dat gewild had haar zo met bankstel en al het raam uit had kunnen lazeren.
En daar was het haar misschien wel om te doen: uit de bange diepten van haar vrouwelijke ziel heeft ze me zo getergd en geprovoceerd, dat ik alle beschaving en goedertierenheid van mij af wierp en haar de langverscholen brute oerkracht toonde in welker veiligheid zij zich zo node wilde bergen..![]()
![]()
Deze rommelige discussie begint nu echt vruchten af te werpen en dankzij jouw denk- en typwerk structuur te krijgen. Knap werk BT!!quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:52 schreef Black_Tulip het volgende:
Hieronder staan 6 types emotionele buien/vrouwen.
Dankjequote:Op woensdag 26 juli 2006 20:59 schreef dvr het volgende:
[..]
Deze rommelige discussie begint nu echt vruchten af te werpen en dankzij jouw denk- en typwerk structuur te krijgen. Knap werk BT!!
Behalve dan, dat als je gewoon een gelijkwaardige relatie hebt, in plaats van dat aan de zogenaamd zwakkere (quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat heb jij een heerlijke schrijfstijlMaar ik ben het volledig eens met je verhaal.
Ja, twee zelfs. Maar die typen zijn een beetje cumulatief, er zijn bv. ongetwijfeld ook terechte woedebuien geweest, en wat in het begin nog niet erg grievend is, kan dat bij herhaling alsnog worden.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:03 schreef Black_Tulip het volgende:
Tot welk type ga jij? Ik geloof dat je een lange relatie met type 6 hebt gehad?
Goed rijtje. Al vind ik persoonlijk 3 nog heel normaal gedrag.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:52 schreef Black_Tulip het volgende:
1 Als ze alleen maar huilt, moet je gewoon knuffelen.
2 Als ze ook kwaad is, moet je haar laten uitrazen.
3 Als ze kwaad is op jou en het is terecht, moet je haar laten uitrazen en iets met die kritiek doen.
4 Als ze kwaad is op jou en het is onterecht, moet je haar ook laten uitrazen, want vrouwen zijn soms onredelijk en zullen sorry zeggen als ze weer redelijk zijn.
5 Als ze kwaad is, het is onterecht en dat grieft je teveel, moet je even naar boven gaan.
6 Als ze kwaad is, het is onterecht, het grieft je teveel en even naar boven gaan helpt ook niet, moet je haar dumpen.
Inderdaad. In een relatie die gebaseerd is op gelijkheid en wederzijds respect (bah, wat een braakwoord is dat toch) heb je dit gezeur niet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:08 schreef djenneke het volgende:
[..]
Behalve dan, dat als je gewoon een gelijkwaardige relatie hebt, in plaats van dat aan de zogenaamd zwakkere () gunt, dit hele gezeik allemaal niet nodig is.
Er zijn twee Fok'ers waar ik grote achting voor hebt betreffende inzicht over relaties man/vrouw. Namelijk Liewic en sinds vandaag dus ook dvr.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat heb jij een heerlijke schrijfstijlMaar ik ben het volledig eens met je verhaal.
Jammer dat het onzin is. Ik weet niet hoe het met jou gesteld is, maar ik val niet onder te brengen in welke van je types dan ook, en volgens mij geldt dat voor de meeste vrouwen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:03 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dankje
Tot welk type ga jij? Ik geloof dat je een lange relatie met type 6 hebt gehad?
Ik ben niet het type dat kwaad wordt om niets. Maar dat zal dan ook wel weer subjectief zijnquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:23 schreef ThE_ED het volgende:
"terecht" is natuurlijk zo subjectief als het maar zijn kan.
Inderdaadquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:24 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ben niet het type dat kwaad wordt om niets. Maar dat zal dan ook wel weer subjectief zijn![]()
Gniffel. Er moest natuurlijk wel een beetje geprovoceerd wordenquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:08 schreef djenneke het volgende:
Behalve dan, dat als je gewoon een gelijkwaardige relatie hebt, in plaats van dat aan de zogenaamd zwakkere () gunt, dit hele gezeik allemaal niet nodig is.
Niet alleen worst wezen, maar het gewoonweg nooit hebben gemerkt, of beter: het gewoonweg afwezig zijn van een onderscheid, vind ik persoonlijk prettiger.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:26 schreef dvr het volgende:
[..]
Gniffel. Er moest natuurlijk wel een beetje geprovoceerd worden
Op zich heb je een goed punt, maar het kan gebeuren dat iemand zijn partner echt als gelijkwaardig ziet terwijl die partner daar zelf niet in gelooft, en zich daarom gedwongen voelt om op haar tenen te lopen en zich te bewijzen.
Dus wat beschouw je als een gelijkwaardige relatie? Moet hij objectief gelijkwaardig zijn, in 'meetbare' termen als inkomen en maatschappelijke positie, of volstaat het als de 'meerdere' de ander gewoon als gelijkwaardig beschouwt en ook zo behandelt omdat dat soort criteria hem in de liefde worst zullen wezen?
In dat geval kunnen we het hele onderwerp dus wel weer laten zittenquote:
Op een gegeven moment wil ik toch echt slapenquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:39 schreef djenneke het volgende:
B_T word je nou nooit moe van jezelf?
Jij en kasta kunnen beter jullie energie gaan steken in iets nuttigers, zoals borduren of kantklossen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:46 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Op een gegeven moment wil ik toch echt slapen
Maar ik vind mezelf ook behoorlijk uitputtend hoorGelukkig kan ik mezelf aan, dat scheelt.
Ik wilde net de optie 'scrabbelen' aan gaan dragen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jij en kasta kunnen beter jullie energie gaan steken in iets nuttigers, zoals borduren of kantklossen.
Dat heb ik anders al gezegd. Ik handel voornamelijk volgens type 1, dat wil dus zeggen dat als ik in een emotionele bui ben, het meestal slechts een huilbui is. En dan heb ik het nog niet over de oneindige gradaties van een huilbui (van snikken tot onbedaarlijk jammeren) of over de vele uiteenlopende redenen die zo'n huilbui kunnen veroorzaken.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:16 schreef djenneke het volgende:
Jammer dat het onzin is. Ik weet niet hoe het met jou gesteld is
Het zijn dan ook benaderingen. Zeg eens, als jij emotioneel bent, onder welk type valt jouw meest voorkomende soort bui? Als jouw bui niet in het rijtje thuis hoort, hoe zou je die bui dan noemen?quote:, maar ik val niet onder te brengen in welke van je types dan ook, en volgens mij geldt dat voor de meeste vrouwen.
Dat is dus een type 3. En je mag blij zijn dat er over te praten valtquote:Meestal ben ik terecht kwaad. Maar valt daar altijd over te praten.
Dat is nog steeds type 3. Volgens mij huilen vrouwen ook meestal als ze kwaad zijn. (vandaar dat 3 voortborduurt op 1)quote:Als ik zo kwaad ben dat ik moet janken, dan is het eigenlijk altijd terecht, anders ga ik er gewoonweg niet om janken. Ik zou dat knuffelen dan maar laten.
quote:Verder raas ik nooit
quote:en is het pas echt erg als ik niets meer zeg. Wel weer lekker rustig. Geef het een kwartiertje, dan kan praten daarna wel weer.
Maar ik mag toch hopen voor hem dat hij ook wel eens een pijpbeurt krijgt als je niet onredelijk bent?quote:Er zijn momenten dat ik onredelijk wordt. Dan kan mijn vriend me daarop wijzen, waarop we beiden moeten lachen, mijn kwaadheid over is, en hij meestal nog een pijpbeurt na krijgt. Helaas voor hem, ben ik niet vaak onredelijk.
Dat soort dingen doe ik wel alleen, of desnoods met Edquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jij en kasta kunnen beter jullie energie gaan steken in iets nuttigers, zoals borduren of kantklossen.
ik had niet anders verwacht.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:58 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat heb ik anders al gezegd. Ik handel voornamelijk volgens type 1, dat wil dus zeggen dat als ik in een emotionele bui ben, het meestal slechts een huilbui is. En dan heb ik het nog niet over de oneindige gradaties van een huilbui (van snikken tot onbedaarlijk jammeren) of over de vele uiteenlopende redenen die zo'n huilbui kunnen veroorzaken.
Mijn buien beperken zich tot eens in de 9 maanden. En meestal gaat mijn vriend dan iets leuks doen elders.quote:Het zijn dan ook benaderingen. Zeg eens, als jij emotioneel bent, onder welk type valt jouw meest voorkomende soort bui? Als jouw bui niet in het rijtje thuis hoort, hoe zou je die bui dan noemen?
Nee, want ik raas niet, ik praat liever.quote:Dat is dus een type 3. En je mag blij zijn dat er over te praten valtSommige vrouwen (zoals partners van Kasta) zijn niet zo gelukkig.
Ik huil dus bijna nooit.quote:Dat is nog steeds type 3. Volgens mij huilen vrouwen ook meestal als ze kwaad zijn. (vandaar dat 3 voortborduurt op 1)
Nee.quote:Wat betreft woede is gradatie ook heel belangrijk. Ik heb ook wel eens met verheven stem duidelijk gemaakt dat iets me frustreerde, maar dat noem ik geen type 3. Type 3 is als ik echt ontzettend kwaad ben. Kan ik hieruit concluderen dat jij eigenlijk beter thuis hoort in 1 of 2?
Het zijn geen types. Sommige mensen zijn types, maar veel mensen verschillen in hun gedrag per situatie.quote:Niets meer zeggen omdat je gewoon te kwaad bent is inderdaad een aparte categorie.
Uiteraardquote:Maar ik mag toch hopen voor hem dat hij ook wel eens een pijpbeurt krijgt als je niet onredelijk bent?
Ik vroeg je naar de aard van de bui, niet de frequentie. Eens in de negen maanden is overigens een zeer sterke scorequote:Op woensdag 26 juli 2006 22:10 schreef djenneke het volgende:
Mijn buien beperken zich tot eens in de 9 maanden. En meestal gaat mijn vriend dan iets leuks doen elders.
Ik ook.quote:Nee, want ik raas niet, ik praat liever.
Ik had het in type 1 inderdaad ook nog niet over de frequentie van huilbuien.quote:Ik huil dus bijna nooit.
Uiteraard. Dat woord 'type' moet je hier ook niet te letterlijk nemen; het is alleen een middel om die zes scenario's/categorieën/whatever van elkaar te onderscheiden. En mijn rijtje liet ruimte over voor gedrag wat verschilt per situatie.quote:Het zijn geen types. Sommige mensen zijn types, maar veel mensen verschillen in hun gedrag per situatie.
Heb je dat al gedaan of niet..?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh ja, wij zijn ook even in discussie geweest he. Ik zal later vanavond als ik terug ben van trainen en ik wat tijd over heb even terugzoeken waar we de vorige keer gebleven zijn![]()
Had dat dan ook gezegdquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:16 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik vroeg je naar de aard van de bui, niet de frequentie. Eens in de negen maanden is overigens een zeer sterke scoreVoor een vrouw zeer stabiel dus
[..]
Ik ook.
[..]
Ik had het in type 1 inderdaad ook nog niet over de frequentie van huilbuien.
[..]
Uiteraard. Dat woord 'type' moet je hier ook niet te letterlijk nemen; het is alleen een middel om die zes scenario's/categorieën/whatever van elkaar te onderscheiden. En mijn rijtje liet ruimte over voor gedrag wat verschilt per situatie.
Het is inderdaad waar je het op gaat baseren. Als je kijkt naar vrouwen in openbare omgeving zul je veel en veel meer sterke en onafhankelijke vrouwen ontdekken dan als je kijkt naar hoe vrouwen zijn in een relatie...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:27 schreef Alicey het volgende:
Als je die richtlijn aanhoudt vraag ik me af of er veel sterke onafhankelijke vrouwen bestaan. Ik word door sommigen ook als erg sterk en onafhankelijk ervaren, maar ik ben niet immuun voor mijn omgeving. Ik denk ook helemaal niet dat dat goed zou zijn..
Ik zeg het nu, ook goed?quote:
Welke man? Bedoelde je Ed? Ik heb hem nu en ik geef hem niet uit handen. Zullen we Ed maar klonen en hem uitdelen aan alle vrouwen? Of had je het over 'de ideale man'?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:28 schreef Alicey het volgende:
Nouja, als we op die man zouden moeten wachten.
Dat zou wel koel zijn op een soort ironische manier.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:25 schreef Black_Tulip het volgende:
Welke man? Bedoelde je Ed? Ik heb hem nu en ik geef hem niet uit handen. Zullen we Ed maar klonen en hem uitdelen aan alle vrouwen?
Ik ook. Jij bent vast niet de ideale man voor iedereen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:27 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat zou wel koel zijn op een soort ironische manier.
Maar ik betwijfel of het echt iets is dat gaat werken.
Ik herhaal de quote omdat ik nog geen antwoord heb gekregen op mijn vraag. De vraag is aan Kasta.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:53 schreef Black_Tulip het volgende:
Waar werk jij naartoe dan? Dat zou ik toch graag eens willen weten.
Wel als je gewoon verkeerde woorden gebruikt, maar het geeft niet hoor.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:22 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik zeg het nu, ook goed?
Ik kan niet altijd van te voren weten hoe bepaalde woorden geïnterpreteerd gaan worden
En ik wil nog steeds weten wat voor aard jouw meeste emotionele buien hebben.
Geef mij een laptop, een stel vrouwen, sigaretten en drank en ik houd het jaren vol...quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:42 schreef Alicey het volgende:
Mij lijkt het wel wat. Kasta houdt zoiets toch geen maand vol.
Die volgde op de uitspraak?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:45 schreef kastanova het volgende:
Oh? Het wordt enigszins vermoeiend hoor, maar waar blijft je beargumentatie?
Drogreden. Heeft iedereen behalve ik in deze thread daadwerkelijk geconstateerd dat ik typisch vrouwelijk ben? Nee. En zelfs een forse meerderheid kan ongelijk hebben.quote:Iedereen constateerde het, behalve jijzelf... Take a hint...
Het is niet verplicht, maar als je denkt 'ze heeft wel een punt', zou je het ook gewoon kunnen zeggen. Net zoals jij een beetje gek werd van alle negatieve kritiek, word ik ook niet blij van al jouw negatieve kritiek en zou het leuk zijn als je eventuele positieve dingen ook eens tot uiting bracht.quote:Oh excuus, wist niet dat dat verplicht was...
Doorgaans doe ik het alleen als iets een complimentje waard is...
Iedere keer dat je aanvullend reageert op een uitspraak in plaats dat je hem probeert te weerleggen is dat een stille erkenning dat ik een punt heb.quote:Nah nee, daar ben ik toch nét iets te duidelijk voor... Wat ik zeg bedóel ik ook daadwerkelijk, dit in tegenstelling tot jouw "Ik zeg letterlijk iets, maar een paar uur later bedóel ik iets compleet anders" gedrag....
Laat dat woord 'iedereen' achterwege als je het toch niet hard kunt maken. Uit het feit dat een aantal vermoedens van mij incorrect bleken, volgt overigens nog niet logisch dat al mijn vermoedens incorrect zijn. Wederom een drogreden.quote:Je hebt notabene al een aantal keer toegegeven dat je er achteraf toch inderdaad naast bleek te zitten met je ongegronde vermoedens en verwijtjes, dus waar jij je vermoedens bevestigd ziet is tot nu toe voor iedereen nog een raadsel...
De woede is (onder andere) terecht als zij boos zijn vanwege de genoemde 8 minpunten van jou. In feite hoeft een vrouw nog niet eens heel labiel te zijn als die 8 punten bij haar in het verkeerde keelgat schieten.quote:Dus omdat ik vantevoren eerlijk en consequent ben over mijn motieven en zij tegen me liegen over hun eigen motieven uit angst me kwijt te raken is hun woede terécht...
Tja, dat is inderdaad éxact de denkwijze die de labiele vrouwen in kwestie hebben...
Kennelijk heb ik virtueel ook al een wichelroedepik.
Nee. Als de vrouw in een emotionele bui is, kan de man beter luisteren dan praten, maar als de vrouw rationeel is, kan de man vrijwel alles zeggen wat hij wil. En nee, dit maakt de situatie niet ongelijkwaardig. Hetzelfde geldt namelijk voor de vrouw. Als de man ergens emotioneel over aan het doen is (woede en frustratie enz. zijn ook emoties) dan kan de vrouw ook beter luisteren dan praten, om later weer met hem te spreken als hij gekalmeerd is.quote:Waarom wil een vrouw in 99% van de gevallen praten? Omdat ze ergens mee zit waar ze emotioneel over is... Dus punt blijft dat je uit praten binnen een relatie verstaat dat de vrouw haar zegje doet en de man braaf stil blijft zitten, niets zegt en toch vooral niet zijn mening geeft...
Ik heb jou de hele tijd al allerlei verschillende scenario's op 1 hoop zien gooien. Je hebt al eerder gezegd dat jij denkt dat er niet veel andere oplossingen zijn dan luisteren, weglopen en dumpen terwijl mijn tips toch veel en veel gedetailleerder en complexer waren dan dat. Ga dan nu niet zeggen dat je de complexiteit plotseling wel inziet, dat de hele tijd al deed en dat ik iets heb ontkend.quote:Dat zeg ik dus de hele tijd al en 1 quote geleden ontkende je net nog.
Nee. Als ze je 'verslaat op ervaring' is het een manipulatief kreng. Bij het overgrote deel van de vrouwen zal een emotionele aanpak tot gevolg hebben dat de vrouw kalmeert.quote:Als ik de dingen net zo irrationeel ga benaderen als haar, dan verslaat ze me op ervaring...
Maar hé mannen, een wijze les; zodra je vrouw emotioneel wordt moet je compleet irrationeel worden en gezellig mee gaan schelden... Of natuurlijk gewoon je bek houden en ja knikken zonder te morren...
Niks opwerpen als dader, niks gelijk geven, niks whatever wat op jou overkomt als zelfverloochening. En de oorzaak ligt dus lang niet altijd bij de vrouw. Het kan ook de NS zijn (dat is het bij mij wel eens geweestquote:Dus, ook al is het de vrouw die irrationeel is, weet ze zelf (immers emotioneel, je eigen woorden) de oorzaak niet eens, maar toch moet je jezelf bij voorbaat al opwerpen als dader en je excuses aanbieden voor iets waarvan beiden niet eens weten waar het over gaat?
De oorzaak ligt bij de vrouw, waarom moet de man dan door het stof kruipen?
Dat 'of verontschuldigingen aanbieden voor eventueel verkeerd gedrag' hoef je uiteraard alleen maar te zeggen als zij de indruk wekt dat jij iets fouts hebt gedaan.quote:Voorbeeld van een positief scenario:
Vrouw: @$%#(* Wat ben jij toch een vuile @$@$% en je hebt dit en dat fout gedaan en @#@$%
Jij: "Ja maar schat, ik begrijp niet waarom je kwaad bent. En ik vind het heel jammer dat ik je niet begrijp, want zo kan ik je niet helpen of verontschuldigingen aanbieden voor eventueel verkeerd gedrag. Bovendien kan ik er heel slecht tegen als je kwaad bent. We kunnen zo niet met elkaar praten en ik wil graag met je praten. Is het goed als we straks, als je weer gekalmeerd bent, het nog eens hebben over wat je zo kwaad maakte?"
Hopelijk niet, maar misschien wel. Maar als jij tot uiterste wanhoop bent gedreven (anders dan zeg je niet wat er in de quote stond) en ze reageert wederom emotioneel, wordt het dan niet tijd om je conclusies te trekken en het uit te maken?quote:Waarop ze emotioneel wordt en je vervolgens weer je bek moet houden om haar niet nóg emotioneler te maken.
quote:Bij te voegen in zeer ernstige situatie: "Weet je dat ik het zo erg vind dat we op deze manier niet kunnen communiceren dat ik overweeg om het uit te maken? Communicatie is toch erg belangrijk in een relatie en als dat ontbreekt, vind ik een relatie eigenlijk niet meer de moeite waard. Ik zie door jouw woede eigenlijk weinig oplossingen meer."
Niet alle vrouwen vervallen tot emotionele chantage. Ik denk zelfs dat het er zeer weinig zijn. Chantage dien je, zoals ook al eerder gezegd in dit topic, gewoon te negeren. Emotionele chantage, dat is wat kleine kinderen doen (ooit Het Huis van Kleine Etterbakjes gezien? op RTL4 om 5 uur, na het nieuws, aanrader). Een vrouw die jou zo behandelt, moet jij ook als een klein kind behandelen: gewoon negeren en als dat niet werkt heropvoeden. Of je bespaart jezelf de moeite en je maakt het uit..quote:De vrouw in kwestie is emotioneel en dus ook irrationeel... Hetgeen ervoor zorgt dat een dergelijke aanpak niet zal werken...
Heb ik het geprobeerd? Uiteraard, anders zou ik dergelijke beweringen niet doen...
Resultaat:
- Emotionele chantage! Boehoe.
- Euuuuh... Euuuuh... IK MAAK HET ZELF WEL UIT LUL!
- Alsof jij mij zou laten gaan.
- Wat zeg je nou?!? [insert nog meer gescheld]
Tsja, jammer. Ik snap dat jouw vorige ervaringen veel te negatief waren om dat te kunnen slikken, maar ik wil je het volgende vragen: Als jouw partner ooit eens uitbarst in een flinke huilbui omdat zojuist haar kat is doodgegaan na 20 jaar, en de volgende ochtend verontschuldigt ze zich voor het feit dat ze huilde terwijl jij daarbij was, kan jij het slikken dat ze heeft gehuild of denk je 'nog meer van dat soort huilbuien en ik trek het niet meer...'? Of nog een voorbeeldje: Als je vriendin na twee uur nutteloos treinen (kut-NS) noodgedwongen weer naar je terug moet keren omdat ze nergens anders de nacht kan doorbrengen en ze is zo ontzettend fucking kwaad op de NS, in jouw bijzijn (true story dit..), accepteer je haar verontschuldigingen of denk je 'oh God, als dit nog vaker gebeurt...'?quote:Tuurlijk, de volgende morgen komen ze in vrijwel alle gevallen komen ze er de volgende morgen wel weer op terug... Maar ja, dan heb je al een avond met het bovenstaande achter de rug...
Whehehequote:Grappige anekdote... Een ex die echt compleet labiel was... Gaf ze zelf ook wel toe...
Dus ik op een gegeven moment (niet eens zo zeer uit eigenbelang, maar meer als chronische "oplossing" voor haar) voorstellen dat ze naar een therapie ging... Was ze op een gegeven moment
zelf ook zover dat ze bereid was te gaan... Althans, dat dacht ik...
Een dag later vertelde ze namelijk aan haar vriendinnen dat we in relatietherapie gingen.
Vrouwen kunnen niet met relaties omgaan? Dat is echt je reinste onzin. Of nee, je bedoelt emoties he? Maar dat waren de defecten aan de auto....quote:Vrouwen kunnen dus gewoon niet met auto's omgaan... Maar dat was al duidelijk...
Hee, bij de alleremotioneelste, manipulatiefste partner moet je dat eens doen of zoquote:Naja... Of ik sla haar gewoon neer zodra ze haar mond open doet... Dat is immers net zó redelijk...
Als ze weer gekalmeerd is, kun je je kritiek leveren.quote:Been there, done that en begon er notabene deze reeks mee... "Denk er maar eens over na wat je allemaal fout doet."
Want hé, door kritiekloos alles over je heen te laten komen is zij gaan denken "Hij had er niets tegenin te brengen en zat maar schuldbewust voor zich uit te staren, kennelijk zag hij dus zelf ook wel in hoe fout hij is geweest..."
Um sorry Kasta, maar dit stukje verraadt toch vooral veel aangeleerde en gerationaliseerde empathie..quote:Vrouw scheldt => Man sluit vrouw troostend in zijn armen...
Vrouw: "Wat flik je me nou mafkees?! Blijf met je poten van me af, daar ga je me echt niet mee paaien als ik zo pissig op je ben!"
*Oeh, oeh, paniek, andere emotie*
Man begint te schelden: Houd toch je bek hoer!
Vrouw: WTF? Ben je gek ofzo? => Scheldt terug...
*Euuuh, damn it, dit werkt niet* => Man begint ten einde raad dan maar te huilen...
Vrouw:.
Zij wil dat jij even je mond houdt en luistert, dat is iets heel anders.quote:Als zij niet wil dat er gepraat wordt, waarom gaat ze dan in godsnaam een gesprek aan?
Als jij niet adequaat weet te reageren en zeker als dat onderdeel is van de oorzaak dat ze emotioneel is, til je de relatie eveneens niet op een hoger niveau.quote:Niet bewust misschien, maar elke objectieve omstander zal toch inzien dat je met irrationeel gedrag en gescheld de relatie toch echt niet op een hoger niveau tilt....
True. Dan blijft het nog wel jouw keuze of je ingaat op die verwijten (als je toch al weet dat ze later teruggenomen worden) of niet.quote:Als ze niet wil discusieren, moet ze de discussie niet starten met verwijten lijkt me...
Nee. Maar, zoals ik al heb gezegd, indien gehanteerd door beide partijen wordt de gelijkwaardigheid van de relatie niet aangetast.quote:Ach meisje toch, wat zeg je nu dan weer?
Je moet je niet onderdanig opstellen omdat de relatie dan niet meer gelijkwaardig is, maar je moet je wel zonder ook maar enige beargumenteerde aanleiding verrot laten schelden, dat over je heen laten komen, braaf zwijgen en ja en amen knikken met als finale een troostknuffel?
Wat noem je dat gedrag dan? De koene, offensieve ridder tactiek ofzo?.
Dat is mooi, maar zoals gezegd niet altijd de juiste oplossing.
Nee, ben ik niet.quote:Och, ik ben nu al 3 topics niet uit m'n slof geschoten ondanks je ongegronde verwijten, je hak op de tak gespring, het achteraf verdraaien van woorden en als klap op de vuurpijl je ontkenning van de van Dale, dus inmiddels zou je er toch wel overtuigd van moeten zijn....
Ze zijn niet altijd zelf de oorzaak van hun emoties. Meestal niet zelfs.quote:Ah mên, je plaatst vrouwen nu zelfs al in de slachtofferrol als ze zelf ook de dader zijn...
Nee.quote:Zullen we anders even met de pet rond gaan om een mooi standbeeld voor alle zelfmoordterroristen bij elkaar te sparen?
Welke feiten kerel? Je hebt het nu regelmatig gehad over feiten, maar ik heb ze (van het kenmerk: de stoel is rood) nog niet gezien. Integendeel: jouw beargumentatie lijkt vaak gestoeld te zijn op "ik ben man, dus objectief, dus heb ik altijd gelijk", of "jij bent een vrouw, dus irrationeel, dus heb je altijd ongelijk". Die beargumentatie is niet sterk en ook nog eens behoorlijk kinderachtig.quote:Ik vind alles best, zolang je maar niet meer de feiten en je eigen woorden achteraf gaat ontkennen.
Niet alle. En ook dingen die ik wel goed heb uitgewerkt, begrijp je niet.quote:Oh woman please.
Je gaf zelf notabene al toe dat je je "argumenten" herhaaldelijk slecht had uitgewerkt en nu ga je mij verwijten dat ik ze niet begrijp?
Dat ben ik niet direct van plan, maar zelfs al zou ik dat doen, dan zou gelukkig niet elke leerling er eentje zijn van het type "zeg maar wat je wil maar ik wil er geen moer van begrijpen".quote:Doe mij en alle (potentiele) ouders van Nederland een plezier en word geen lerares...
Ik voel me er zeker over, maar ik heb geen zin om nog eens door de hele discussie te scrollen om te kijken of ik niet toch echt ergens een feit ontkend heb.quote:Iets ten stelligste ontkennen terwijl je het zelf niet eens zeker weet... Briljant...
Behalve ThE_ED zijn er vele anderen die mij ook begrijpen. En autisme of niet, zelfs vele mensen die niet wisten of nog steeds niet weten dat ik autisme heb, hebben mij begrepen of legden niet op alle slakken zout zoals jij dat doet.quote:Woman, wake up... Níemand begrijpt je... Oh nee wacht, toch wel... The_Ed begrijpt je.
Natuurlijk is er een reden, maar die krijg je dus als het goed is als ze weer is gekalmeerd.quote:Ach tuurlijk niet... Gewoon lullen om het lullen, verwijten om het verwijten en schelden om je hart te luchten... Wie heeft er dan nog een reden nodig?
Logica, argumenten en redenen worden zoooooooooo overschat hé...
quote:Je zei dat je pertinent níet rationeel mocht zijn.
.
Zij weet het wel, maar jij weet het niet.quote:Als vrouwen zelf al niet weten welke taal ze spreken, heeft ze een tolk nodig, geen boksbal...
Als ze emotioneel zijn sommigen soms welquote:En zo is de cirkel weer rond en zijn we terug bij m'n eerste topic hierover... Vrouwen hebben de communicatieve vaardigheden van een kleuter...
Ik bedoel ook niet te zeggen dat het makkelijk is. Op deze manier gemanipuleerd worden is geniepiger dan een klap in je gezicht krijgen. En zelfs mensen die klappen krijgen in een relatie vinden het nog moeilijk om weg te gaan. Maar toch heb je het wel laten gebeuren. Je bent niet alleen maar slachtoffer in dit verhaal, je bent ook zelf verantwoordelijk voor wat je laat gebeuren. Heel lang heb je toegestaan dat iemand zo met je omging. Ik begrijp heel goed hoe lastig het is om dit soort gedrag dat in een relatie geslopen is te stoppen en voor jouw zachtmoedigheid is veel te zeggen, maar je hebt zelf ook wel een beetje een schop onder je kont nodig. Die ene woedeuitbarsting van jouzelf is iets waar je nu nog steeds rode blosjes van op je wangen krijgt, geloof ik, maar je had het veel vroeger in je relatie moeten doen. Of je had weg moeten gaan.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:52 schreef dvr het volgende:
Ik denk niet dat je dat kunt zien aankomen, en het kan lang duren voor je doorhebt wie er nu echt het 'slachtoffer' is. Het verneukeratieve is dat de stampvoetende vrouw zich met haar gehuil en getier juist nadrukkelijk als het slachtoffer presenteert - als man heb je dan de neiging om aan te nemen dat je haar blijkbaar ergens pijn mee hebt gedaan en dat je die donderbuien dus wel verdiend zult hebben, al is dan volstrekt onduidelijk waar het allemaal over gaat. Ik werd er behoorlijk nerveus van en het is moeilijk in zo'n situatie je houding te bepalen. Enerzijds weet je dat ze gekwetst is en heb je de neiging haar te willen troosten, anderzijds staat ze daar juist niet voor open -je bent een boeman- en kun je bij wijze van spreken een deegrol in je nek krijgen als je haar te dicht nadert.
Welk woord had ik moeten gebruiken dan?quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:10 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wel als je gewoon verkeerde woorden gebruikt, maar het geeft niet hoor.
Wat voor buien heb je?quote:Die zijn volledig afhankelijk van de situatie.
Ja zeg, dat mag je zelf verzinnen hoor.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:35 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Welk woord had ik moeten gebruiken dan?
Ja zeg, zovaak heb ik ze niet, dat is dus afhankelijk van de situatie... Het kan me eigenlijk ook gewoon niks schelenquote:Wat voor buien heb je?
Was 'scenario' of 'categorie' goed geweest?quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:42 schreef djenneke het volgende:
Ja zeg, dat mag je zelf verzinnen hoor.
Ok, primaquote:Ja zeg, zovaak heb ik ze niet, dat is dus afhankelijk van de situatie... Het kan me eigenlijk ook gewoon niks schelen![]()
Nee. Alleen die vrouwen die zo labiel zijn dat jij het niet aan kan moet je vermijden. Er blijven wel wat vrouwen over hoor, en naarmate jij beter met vrouwen om leert gaan steeds meerquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:50 schreef kastanova het volgende:
[..]
Dus vrouwen die labiel zijn moet ik ontwijken omdat ze, jaja, labiel zijn en vrouwen die beweren dat ze sterk, stabiel en onafhankelijk zijn moet ik ontwijken omdat het labiele leugenaars zijn...
Go go, gadgettoekomstperspectief!
[afbeelding]
Zijn analyses zijn gebaseerd op zeer negatieve ervaringen met vrouwen en het beeld is daardoor verkleurd. Ik ontken niet dat er zulke vrouwen bestaan of dat vrouwen door Kasta zodanig tot wanhoop gedreven kunnen worden. Ik ontken wel dat alle vrouwen net zo zijn zoals Kasta's exen. Ze zijn wel labiel, maar daar houden de overeenkomsten wel op.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:56 schreef Friek_ het volgende:
Hij stelt geen vragen, hij trekt conclusies uit ervaringen met vrouwen. Ik snap ook helemaal niet waarom je steeds het tegendeel probeert te bewijzen terwijl Kastanova's standpunten staan als een huis.
Nee. Ik zou vrouwen niet direct "irrationele ondieren" noemen. Wel labiel en verwarrend, maar dat vond ik al voordat ik deze discussie in ging.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:56 schreef kastanova het volgende:
Ik begon het topic notabene met de stelling dat vrouwen irrationele ondieren zijn...
Ik trok dus in m'n eerste posts dezelfde conclusie als jij na 3 complete topics...
Kennelijk begrijp ik vrouwen beter dan jij het zelf doet... In ieder geval aanzienlijk sneller.
Ik zei dat je het impliceerde. Als jij kennelijk toch bevestigt dat de pestkop ook fout zat, is dat alleen maar mooi.quote:Dat is wederom jouw conclusie...
Als ik de vrouw van mijn buurman van 2m2 neuk en vervolgens daar hem het ziekenhuis in geschopt wordt, dan is het toch echt mijn schuld dat ik in elkaar geslagen wordt, maar zal hij toch echt degene zijn die een nachtje in de cel doorbrengt...
Het is geen excuus, het is de ware oorzaak van wat communicatieproblemen heeft veroorzaakt in deze discussie.quote:Wel ja joh, gebruik het als excuus...
En jij bentquote:Op woensdag 26 juli 2006 14:50 schreef Aneurism het volgende:
XENIA HEEFT KASTA'S PIK TUSSEN HAAR BENEN GEHAD?!![]()
SMEUIG! IK WIST DAT ZE ZO WAS! ...
ghehe
Zit wat inquote:Op woensdag 26 juli 2006 14:43 schreef MUUS het volgende:
[..]
Waarom er uberhaupt over beginnen? Iedereen wordt wel eens emotioneel, so what. Als ze nou beweert had dat ze een vrouw was en ze had een lul gehad, ja, dan kan je erover doorzagen, maar dit?
Het is zo onnodig.
Net als het akkefietje met een dame die zei dat je teveel rookt en dat je vrienden dat ook vinden. Jij ging door over totaal andere dingen. Hoe ze het had gebracht, elke zin ontleden en dat terwijl je heus wel weet wat ze bedoelt en wat haar punt is.
Het lijkt alsof je overal zo'n wedstrijd van maakt, bijna het zuigen om het zuigen. Je zit net zo lang te zoeken naar een punt waar je ergens tussendoor kan glippen en iemand kan pakken op een niet goed geformuleerde zin en andere suffe dingen die er helemaal niet toe doen. Werkelijk alles moet een punt worden op die manier en je gaat net zo lang door tot de ander wegloopt en jij dus inderdaad kan zeggen: "Jeuj, gewonnen!" Wat je dan gewonnen hebt, weet ik niet, maar je vindt het sowieso fantastisch, dat blijkt wel uit al die gesprekjes die je hier post.
(Okay, de dingen die missdinges eruit gooide, sloegen écht nergens op. Dat dat even duidelijk is.. )
Je hebt een gesprek of een discussie, geen wedstrijd hoe-lul-ik-iemand-klem. Op deze manier win je juist helemaal niks, maar verlies je alleen maar. Ja, ook als de ander wegloopt.
Een relatie is geen machtsstrijd en vaak heb ik het idee dat je dat toch (onbewust) zo ziet.
Een maand met mij in een huis zitten en denken dat je kleding nodig hebt?quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:54 schreef Nadine26 het volgende:
Krijgen we een kleedbudget?
En een zwembad? Hoeft geen water in - dat janken wij met z'n allen wel vol![]()
Maar niet elke vrouw gaat als een stier tekeer, Kasta. En als je toch al weet dat ze labiel is, heeft dat dan nog uitleg nodig?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:18 schreef kastanova het volgende:
Val ik hen lastig met mijn emotieloze houding? Nee Ja...
Vallen ze mij aan en lastig met hun emotionele houding? Ja....
Heb ik vantevoren uitgebreid uitgelegd dat ik emotieloos ben? Ja...
Hebben ze mij vantevoren uitgelegd dat ze als een irrationele, emotionele stier tekeer gaan? Nee...
Omdat jouw houding (je gedragen alsof je van haar houdt, maar op het moment supreme toch geen liefde kunnen tonen omdat je niet van haar houdt) wel degelijk een groot probleem is?quote:Waarom wordt dan in gódsnaam de schuldvraag toch bij mij gelegd?.
Wat dacht je ervan dat de letters naar aanleiding van communicatie tussen man en vrouw plotseling wel worden onthuld, en dan wel tegelijkertijd aan man en vrouw? Hier speelt een derde partij (namelijk menselijke onvolmaaktheid) galgje met ons. De werkelijkheid weet het woord, maar wij zijn allebei bezig met trachten te achterhalen wat er staat.quote:De vrouw in kwestie weet zélf niet eens wat het woord is, hoe kunnen er dan letters bijkomen?.
Volwassen zijn betekent niet dat je verdoemd bent tot een inactief leven. Ook zonder het beest uit te hangen kun je een nuttig leven hebben.quote:Volwassen zijn en de hele dag achter de geraniums liggen meuren kun je nog jaren...
Inderdaad. Ik ben dus niet van plan om zo'n vrouw te worden.quote:Echter, volwassen vrouwen die op hun 35e in tijgerlegging hun verloren jeugd in proberen te halen door zich door een maagdelijk en pus ejaculerend knulletje te laten neuken in een smerig steegje zijn sneu...
Precies. Ik zal dus niet snel naar een gelegenheid gaan waar het de bedoeling is dat je een kerel oppikt om hem te neuken. Die gelegenheden zijn namelijk al snel zo druk voor mij dat ik eraan onderdoor ga in plaats dat ik een kerel vind.quote:Tja, als je zelfs van een druk feestje al dusdanig labiel wordt houdt het natuurlijk al snel op...
Lol met elkaar hebben kun je natuurlijk ook wel non-verbaal, maar ook dat gaat mij dus niet goed af in een uitgaansgelegenheid.quote:Nah, verklaart wel waarom jouw visie op manieren van communiceren nogal beperkt is...
Een randdebiel vanwege een kwestie van smaak..?quote:Er is voor iedere randdebiel tegenwoordig wel een eigen stekkie...
Dat is dan heel leuk voor de housescene, maar ik voel me meestal ongelukkig als ik dans.quote:Dansen als een autist noem je slecht? De housescene is er groot mee geworden!
Dat zeg ik. Ik houd die controle dus ook vast alsof mijn leven ervan af hangt. Dus het zal minstens nog jaren duren voordat ik ooit dronken word.quote:Ben je niet gewoon bang de controle over jezelf kwijt te raken popje?
Ik kan het ook. Ik heb alleen geen behoefte aan seks zonder liefde. En ja, ik heb seks zonder liefde gehad, dus ik weet wat het is.quote:Ik vind het persoonlijk eerder een groei als je seks en liefde wél gescheiden kunt houden zonder er emotioneel mee in te problemen te komen, maar dat is simpelweg een verschil in opvatting en ervaringen denk ik...
Ik ben het stadium van kalverliefde allang ontstegen.quote:Tja, die ideëen hebben alle meisjes in hun periode van kalverliefde.
Perfecte liefde, wat is perfecte liefde? Mensen zijn onvolmaakt, dus menselijke liefde ook. Heel jammer, maar het is niet anders.quote:Je zou er op een gegeven moment achter kunnen komen dat de liefde die hij je gaf niet de perfecte liefde voor je is?
Misschien, ooit. Maar ok. Gesteld dat ik ooit me geroepen voel om de definitie aan te passen, dan heb ik in ieder geval 1 definitie gehad die mij jarenlang gelukkig heeft gemaakt. Hoe zou ik daar spijt over kunnen krijgen? Als deze relatie uitgaat, heb ik iets veel prettigers om op terug te kijken dan jij op jouw verleden met relaties.quote:Je hebt vast ooit ook wel gedacht dat handjes vasthouden dé definitie van ware liefde is...
quote:Iedereen leert tijdens zijn of haar jeugd, autistisch of niet...
Dus dan is ook een relatie altijd de moeite waard omdat je altijd wel wat leert? Hmmm nou ja, in jouw geval heb je dus niet zoveel positiefs geleerd, dus of jij blij moet zijn over jouw kennis is een tweede..quote:Logisch, twee weten meer dan 1... Ongeacht de persoon...
Maar dan staat het niet op Fok.quote:Geloof me... Dan ben je er nog... En zal ik er ook vast nog wel tenzij ik gestorven ben aan kanker.
Nee. Maar je zult deze belofte toch niet vertrouwen.quote:Ga je me dan de quote niet verwijten?
Emotionele buien hebben niks, maar dan ook niks met afspraken te maken. Een emotionele bui is ook geen geldige reden voor het breken van een afspraak zoals de genoemde.quote:Tenzij je emotioneel en dus irrationeel wordt natuurlijk.
Waarop hij gewoon zijn bek moet houden, stil moet zitten en af moet wachten tot je afgekoeld bent.....
Maar heb je naar aanleiding van de extra informatie dan niet de behoefte om er nog eens naar te kijken om de waarschijnlijkheid ervan te testen? Ik gooi hem nog een keer neer:quote:Waarschijnlijk? Ik zie het simpelweg al als feit... Anders zou ik het natuurlijk niet gezegd hebben...
Voor alle duidelijkheid, jij zegt dus dat: én de relatie zal uitgaan, én ik daar spijt van zal hebben, én dat ik zal denken dat ik mijn jeugd heb verspild, én dat ik het beest zou willen uithangen, én dat ik vervolgens in allerlei losse seksuele contacten zonder liefde verwikkeld zal raken én dat het hele verhaal op Fok zal komen te staan. Zeg nu nog eens hoe waarschijnlijk je het vindt dat dat allemaal zal gebeuren? Allemaal dus.quote:Ik geef je 1 jaartje, 1,5 max. voordat je met een "Boehoe, het is uit, m'n hele jeugd heb ik verspild en nu ga ik de beest uithangen" topic komt .
Och, zat. Maar ik heb nou niet direct de behoefte om nog eens anderhalf uur te gaan scrollen om ook al jouw missers eruit te pikken.quote:Welke missers dan.
Dat geldt ook voor jou B_Tquote:Op woensdag 26 juli 2006 14:44 schreef MUUS het volgende:
Alsjeblieft niet elke zin apart quoten, ontleden, vijf keer omdraaien en dan terugstuiteren..
Wie? Wat? Waar? Wat zeg je?quote:
Troost je, de volgende wordt waarschijnlijk geopend door Kasta zelf omdat ik zo (... ja... zo... en dat kan heel veel dingen betekenenquote:Op donderdag 27 juli 2006 00:25 schreef SolidasRock het volgende:
Alweer een kastanova-topic dat geopend is door B_T....
Als je het als 'in de buurt' zou zien als je op de Noordpool zit en naar de Zuidpool zoekt wel jaquote:Op donderdag 27 juli 2006 00:35 schreef PLAE@ het volgende:
Mijn conclusie van dit topic is ( na niet meer dan 2 zinnen te hebben gelezen en 1 pagina globaal te hebben bekeken) dat Black_Tulip geneukt wil worden door kasta maar hij hier niks van moet hebben.
Zit ik in de buurt?
Jazeker. Dat komt doordat ik er een heel andere inschatting van had. Wanneer je dat soort zaken niet als rotgedrag maar als onbedoelde onmacht beschouwt, en meent dat je de betreffende persoon -waar je bovendien verkikkerd op bent- daar op den duur wel vanaf zult kunnen helpen, dan zul je geneigd zijn het veel langer te laten duren dan voor jezelf verstandig is. Ik zal het zeker geen tweede keer doen, maar achteraf geloof ik nog wel dat het met een handigere aanpak en wat meer goede wil had kúnnen werken; dat die inschatting van me niet perse verkeerd was.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:27 schreef _Floddertje_ het volgende:
Maar toch heb je het wel laten gebeuren. Je bent niet alleen maar slachtoffer in dit verhaal, je bent ook zelf verantwoordelijk voor wat je laat gebeuren. Heel lang heb je toegestaan dat iemand zo met je omging.
Ja. Maar ja, op sommige mensen kun je maar niet boos worden, al verdienen ze het misschien zo.quote:Die ene woedeuitbarsting van jouzelf is iets waar je nu nog steeds rode blosjes van op je wangen krijgt, geloof ik, maar je had het veel vroeger in je relatie moeten doen.
Hahaha! Maar die aanname is juist gebaseerd op Kasta's uitvoerig gedocumenteerde sampling van slechts 1 normaal specimen op 100 vrouwen. En toegegeven, de constante factor daartussen -Kasta zelf- is natuurlijk niet onverdacht, maar over de achtergronden daarvan wordt dan ook behoorlijk ongeremd gespeculeerd; hij krijgt heel wat in de schoenen geschoven.quote:En ik ben het helemaal met Nadine eens, die analyses van 'de vrouw' die Kasta en jij - je grappige schrijfstijl ten spijt - jullie hier veroorloven, mogen dan blijkbaar van toepassing zijn op de vrouwen waar jullie zelf mee te maken hebben gehad, maar het is belachelijk om te doen alsof dit voor vrouwen in het algemeen geldt.
Zij was degene die er in eerste instantie over begon en het zo stellig ontkende, dus waarom mag ik haar er dan niet op wijzen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:43 schreef MUUS het volgende:
Waarom er uberhaupt over beginnen? Iedereen wordt wel eens emotioneel, so what. Als ze nou beweert had dat ze een vrouw was en ze had een lul gehad, ja, dan kan je erover doorzagen, maar dit?
Het is zo onnodig.
Zij zal toch echt beter weten wat ze bedoelt dan ik... Dus waarom er dergelijke vreemde verwijten bijhalen als ze het me ook gewoon kan vertellen? En waarom is het dan ook nog de fout van de man als hij daar wat van zegt?quote:Net als het akkefietje met een dame die zei dat je teveel rookt en dat je vrienden dat ook vinden. Jij ging door over totaal andere dingen. Hoe ze het had gebracht, elke zin ontleden en dat terwijl je heus wel weet wat ze bedoelt en wat haar punt is.
Tja, ik vind het simpelweg niet reeel als je met allerlei verwijten komt, maar het vervolgens met drogredeneringen kracht bij probeert te zetten..quote:Het lijkt alsof je overal zo'n wedstrijd van maakt, bijna het zuigen om het zuigen. Je zit net zo lang te zoeken naar een punt waar je ergens tussendoor kan glippen en iemand kan pakken op een niet goed geformuleerde zin en andere suffe dingen die er helemaal niet toe doen. Werkelijk alles moet een punt worden op die manier en je gaat net zo lang door tot de ander wegloopt en jij dus inderdaad kan zeggen: "Jeuj, gewonnen!" Wat je dan gewonnen hebt, weet ik niet, maar je vindt het sowieso fantastisch, dat blijkt wel uit al die gesprekjes die je hier post.
(Okay, de dingen die missdinges eruit gooide, sloegen écht nergens op. Dat dat even duidelijk is.. )
Waarom wordt er toch telkens geheel voorbij gegaan aan het feit dat de vrouwen in eerste instantie met een spervuur aan verwijten komen?quote:Je hebt een gesprek of een discussie, geen wedstrijd hoe-lul-ik-iemand-klem. Op deze manier win je juist helemaal niks, maar verlies je alleen maar. Ja, ook als de ander wegloopt.
Een relatie is geen machtsstrijd en vaak heb ik het idee dat je dat toch (onbewust) zo ziet.
Waarom denk je dat ik telkens de boot afhoudt als het richting de relatie gaat?quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:53 schreef MUUS het volgende:
Hoewel het mij momenteel beter lijkt als hij even een tijd alleen is. Hij is in een behoorlijk rap tempo van de één naar de ander gevlogen en dat werkt helemaal niet.
Je moet geen vriendin hebben puur omdat je niet alleen kan zijn, want dan heb je haar dus niet om de persoon, maar om de aanwezigheid.
Het zal je ongeloofwaardig in de oren klinken, maar ik wíl ook telkens dat het gaat werken en ik heb ook al regelmatig puntjes weggewoven (hell, ik heb een geheel gebrek aan intelligentie weggewoven) om toch maar eens te kijken in hoeverre het wél goed ging...quote:Heb je een vriendin omdat je haar karakter en haar persoon zo leuk vindt, dan is er ook geen reden om te gaan zoeken naar punten. Sterker nog, bepaalde punten wuif je dan weg, omdat je je beseft dat iedereen wel zijn rare dingen heeft. Je wílt dan dat het werkt, dan doe je er moeite voor en de wedstrijd is dan helemaal niet nodig.
Jij voelt je door de ervaringen van Kasta (waar ik inderdaad met de nodige scepsis naar kijk juist omdat het om Kasta gaat) enorm bevestigd in jouw eigen ervaringen, maar je leest wat je wilt lezen. Dat er weet ik hoeveel mannen zijn die wel plezierige relaties hebben met vrouwen die niet zo ingewikkeld doen, lijkt wel compleet uit je gezichtsveld verdwenen ofzo. Je zoekt naar bevestiging van wat jou is overkomen en dát is waarheid. De Waarheid over het verschil tussen mannen en vrouwen. Maar het is voornamelijk het verschil tussen jouzelf en de vrouwen waar je zelf mee te maken hebt gehad. Ergens hierboven schreef je ook over dat je ex dan zo boos stond te doen en dat 'je als man dan de neiging hebt om aan te nemen dat...' maar dat is onzin. Niet 'jij als man' had die neiging, maar gewoon 'jij dvr'. En die neiging had enkel en alleen te maken met jouw karakter en het feit dat jij snel de schuld op je neemt, dat jij om de lieve vrede te bewaren dingen maar laat zoals ze zijn etc etc etc. Dit heeft niets te maken met het verschil tussen man en vrouw, maar tussen jouw persoonlijke karakter en dat van jouw ex. De kans is groot dat een andere man in een relatie met jouw ex meteen korte metten maakt met dat gedrag van haar. Als ze zich dat gedrag bij een ander type man al durft te permitteren.quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:53 schreef dvr het volgende:
[..]
Jazeker. Dat komt doordat ik er een heel andere inschatting van had. Wanneer je dat soort zaken niet als rotgedrag maar als onbedoelde onmacht beschouwt, en meent dat je de betreffende persoon -waar je bovendien verkikkerd op bent- daar op den duur wel vanaf zult kunnen helpen, dan zul je geneigd zijn het veel langer te laten duren dan voor jezelf verstandig is. Ik zal het zeker geen tweede keer doen, maar achteraf geloof ik nog wel dat het met een handigere aanpak en wat meer goede wil had kúnnen werken; dat die inschatting van me niet perse verkeerd was.
[..]
Ja. Maar ja, op sommige mensen kun je maar niet boos worden, al verdienen ze het misschien zo.
[..]
Hahaha! Maar die aanname is juist gebaseerd op Kasta's uitvoerig gedocumenteerde sampling van slechts 1 normaal specimen op 100 vrouwen. En toegegeven, de constante factor daartussen -Kasta zelf- is natuurlijk niet onverdacht, maar over de achtergronden daarvan wordt dan ook behoorlijk ongeremd gespeculeerd; hij krijgt heel wat in de schoenen geschoven.
En verder.. zolang ons vertrouwen in de vrouw door het lelijke optreden van jullie zusters nog butsen en deuken vertoont, mag je best enig begrip opbrengen voor de, laat ik zeggen.. jongensachtige bravoure die wij heren hier aan de dag leggen. Zie ons provocerende gebrek aan nuance anders maar als een zielige poging om van lievere en wijzere vrouwenenig begrip en troost te krijgen, dan zul je je er vast minder aan ergeren. Het mag de schijn tegen hebben, er wordt hier best nuttig werk verricht.
Heb je het daarom na 2 weken over samenwonen?quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:21 schreef kastanova het volgende:
Waarom denk je dat ik telkens de boot afhoudt als het richting de relatie gaat?
quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:21 schreef kastanova het volgende:
Het zal je ongeloofwaardig in de oren klinken, maar ik wíl ook telkens dat het gaat werken en ik heb ook al regelmatig puntjes weggewoven (hell, ik heb een geheel gebrek aan intelligentie weggewoven)
Te langdradig....quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:31 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Wie? Wat? Waar? Wat zeg je?![]()
Uitgebreid ingaan op details is een autistische eigenschap. Er zijn mensen die die eigenschap vertonen terwijl ze niet autistisch zijn, maar ik vertoon hem doordat ik wel autisme heb.
Maar hee, ik heb wel meerdere posts geschreven die ingingen op 'the big picture'. Hoe vind je die posts dan?
Waarom toch altijd de aanname dat ik huppelende, domme meisjes aantrek, hetgeen ik notabene verafschuw?quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:44 schreef Llewella het volgende:
Kasta; ik denk dat je met je houding juist jonge huppelende meisjes aantrekt; en niet een intelligentie bij voorkeur aantrekkelijke vrouw, daar nog eens bij verwachtende dat een vrouw het liefst nog emotieloos is.
Het blijft een vreemde; en denk ik zelfs onmogenlijke combinatie.
Naja ligt eraan; als je snel wil scoren; pak dan wat je pakken kan; maar niet klagen dat de dame in kwestie niet beschikt over enige intelligentie oid.
Why not? Van mijn part word ik huisman en haalt zij het geld binnen... Ik geef niet zoveel om status...quote:Ik ken het andere kant van het verhaalMannen die er juist niet tegen kunnen dat diens vriendin intelligenter is of een hogere functie heeft
![]()
Stel; je hebt de vrouw van je dromen; zou je daarmee om kunnen gaan?
Hoe?quote:Waarom doe je uberhaupt zo over vrouwen?
Met het risico naief en arrogant over te komen; ik denk toch echt dat je me met het bovenstaande verhaal nogal onderschatquote:Ik ben ooit een jongen tegen gekomen; tijdens mijn opleiding tot applicatieprogrammeur; die niet goed geleert had wat een vrouw nou psies inhoudt. Meer zo van vrouwen zijn een ras apart; maar tutten; emo doen etc; afnetoe eroverheen en klaar.
Ik was de eerste meid die hij tegenkwam waar hij normaal mee kon praten; gewoon als maatjes.
En dat kwam echt niet door al die vrouwen; maar puur omdat hij de verkeerde kant op keek.
Mannen kunnen verschrikkelijk emo zijn; en vrouwen kunnen heel rationeel zijn; en alles ertussen in.
Eerst maar eens kijken wat jezelf eigenlijk bent; en wat jezelf eigenlijk wilt; en dan maar eens de goede richting uit gaan kijken.
En met een beetje mazzel kom je de juiste tegen zonder al die inspanning; ik denk dat in 9 van 10 10 gevallen toch steeds weer op een vrouw stuit die je juist niet zoekt.
Strak plan! Nu moeten we die 2 weer aan mekaar gaan koppelen, dat is het lastige deel... Misschien dat MUUS ons kan helpenquote:Op donderdag 27 juli 2006 01:23 schreef ondeugend het volgende:
Ik denk dat kasta gewoon weer met Xennia moet neuken.
Prachtige lap tekst hoor kasta, maar waar heb ik het in godsnaam over vrouwen die beginnen met kritiekpunten en verwijten? Waarom haal je dat er nou bij? Waarom meteen naar een ander wijzen i.p.v. ook eens naar jezelf?quote:
Eh, watte?quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:21 schreef kastanova het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik telkens de boot afhoudt als het richting de relatie gaat?
Nah, dat doen we maar niet.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:30 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Strak plan! Nu moeten we die 2 weer aan mekaar gaan koppelen, dat is het lastige deel... Misschien dat MUUS ons kan helpen![]()
Laten we het erop houden dat de praktijk anders heeft uitgewezenquote:Op donderdag 27 juli 2006 01:34 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Wrm nie? Ik vind ze uitstekend bij mekaar passen. Heb ik nou een verkeerd beeld van ze?
Kom op zeg ! Het neuken ging toch goed ?quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:35 schreef Xennia het volgende:
[..]
Laten we het erop houden dat de praktijk anders heeft uitgewezen![]()
Nah nee, ik ben iemand die het in 99% van de gevallen al snel goed vindt en slechts met kritiek kom als zij er eenmaal over begint...quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:30 schreef MUUS het volgende:
Prachtige lap tekst hoor kasta, maar waar heb ik het in godsnaam over vrouwen die beginnen met kritiekpunten en verwijten? Waarom haal je dat er nou bij? Waarom meteen naar een ander wijzen i.p.v. ook eens naar jezelf?
Zo beginnen namelijk niet alle discussies-die-wedstrijdjes-worden bij jou. Jij begint er ook vaak zelf mee. Ruzie begint niet alleen maar door een ander. Da's makkelijk om te denken, maar it takes two to tango endezo.
Vrouwen mogen onredelijk zijn, mannen niet, check...quote:En ik zeg nergens dat vrouwen maar in bescherming genomen mnoeten worden, maar wel dat niet alles zo tot in den treure uitgelepeld moet worden als dat nergens voor nodig is. Daar word je allebei kriegel van.
Ja, dat zei ik ook echt.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:39 schreef kastanova het volgende:
[..]
Vrouwen mogen onredelijk zijn, mannen niet, check...
Als ik er dan toch weer ingetrapt ben, dan wil ik ook weer binnen afzienbare tijd die versnelde testfase inquote:Op donderdag 27 juli 2006 01:28 schreef Xennia het volgende:
Heb je het daarom na 2 weken over samenwonen?
Fijn, heb je toch nog iets van me geleerdquote:Op donderdag 27 juli 2006 01:42 schreef kastanova het volgende:
[..]
Als ik er dan toch weer ingetrapt ben, dan wil ik ook weer binnen afzienbare tijd die versnelde testfase in.
En ja, ik wéét inmiddels dat dat nooit zal gaan werken.
Als zij niet op een onlogische manier met verwijten begint te smijten, heb ik niets om "uit te lepelen"quote:
Maar dat was pas ná de relatiequote:Op donderdag 27 juli 2006 01:45 schreef Xennia het volgende:
[..]
Fijn, heb je toch nog iets van me geleerd![]()
Vind je het erg dat dit op grote schaal in twijfel wordt getrokken?quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:21 schreef kastanova het volgende:
Ik ben echt niet zo'n onverbeterlijke criticus als ik af en toe overkom hoor.
Mijn moeder zei altijd wanneer wij kinderen weer eens ruzie maakten: ''Het kan me niet schelen wie er begon, kappen nou''quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:45 schreef kastanova het volgende:
[..]
Als zij niet op een onlogische manier met verwijten begint te smijten, heb ik niets om "uit te lepelen".
Klopt, mijn uiterst rationele wijsheden hebben bij de minder bedeelde man een lange incubatie-tijdquote:
Kennelijk niet alleen bij mannen, jij woonde immers ook al binnen afzienbare tijd met me samenquote:Op donderdag 27 juli 2006 01:48 schreef Xennia het volgende:
[..]
Klopt, mijn uiterst rationele wijsheden hebben bij de minder bedeelde man een lange incubatie-tijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |