Welke man? Bedoelde je Ed? Ik heb hem nu en ik geef hem niet uit handen. Zullen we Ed maar klonen en hem uitdelen aan alle vrouwen? Of had je het over 'de ideale man'?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:28 schreef Alicey het volgende:
Nouja, als we op die man zouden moeten wachten.
Dat zou wel koel zijn op een soort ironische manier.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:25 schreef Black_Tulip het volgende:
Welke man? Bedoelde je Ed? Ik heb hem nu en ik geef hem niet uit handen. Zullen we Ed maar klonen en hem uitdelen aan alle vrouwen?
Ik ook. Jij bent vast niet de ideale man voor iedereen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:27 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat zou wel koel zijn op een soort ironische manier.
Maar ik betwijfel of het echt iets is dat gaat werken.
Ik herhaal de quote omdat ik nog geen antwoord heb gekregen op mijn vraag. De vraag is aan Kasta.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:53 schreef Black_Tulip het volgende:
Waar werk jij naartoe dan? Dat zou ik toch graag eens willen weten.
Wel als je gewoon verkeerde woorden gebruikt, maar het geeft niet hoor.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:22 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik zeg het nu, ook goed?
Ik kan niet altijd van te voren weten hoe bepaalde woorden geïnterpreteerd gaan worden
En ik wil nog steeds weten wat voor aard jouw meeste emotionele buien hebben.
Geef mij een laptop, een stel vrouwen, sigaretten en drank en ik houd het jaren vol...quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:42 schreef Alicey het volgende:
Mij lijkt het wel wat. Kasta houdt zoiets toch geen maand vol.
Die volgde op de uitspraak?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:45 schreef kastanova het volgende:
Oh? Het wordt enigszins vermoeiend hoor, maar waar blijft je beargumentatie?
Drogreden. Heeft iedereen behalve ik in deze thread daadwerkelijk geconstateerd dat ik typisch vrouwelijk ben? Nee. En zelfs een forse meerderheid kan ongelijk hebben.quote:Iedereen constateerde het, behalve jijzelf... Take a hint...
Het is niet verplicht, maar als je denkt 'ze heeft wel een punt', zou je het ook gewoon kunnen zeggen. Net zoals jij een beetje gek werd van alle negatieve kritiek, word ik ook niet blij van al jouw negatieve kritiek en zou het leuk zijn als je eventuele positieve dingen ook eens tot uiting bracht.quote:Oh excuus, wist niet dat dat verplicht was...
Doorgaans doe ik het alleen als iets een complimentje waard is...
Iedere keer dat je aanvullend reageert op een uitspraak in plaats dat je hem probeert te weerleggen is dat een stille erkenning dat ik een punt heb.quote:Nah nee, daar ben ik toch nét iets te duidelijk voor... Wat ik zeg bedóel ik ook daadwerkelijk, dit in tegenstelling tot jouw "Ik zeg letterlijk iets, maar een paar uur later bedóel ik iets compleet anders" gedrag....
Laat dat woord 'iedereen' achterwege als je het toch niet hard kunt maken. Uit het feit dat een aantal vermoedens van mij incorrect bleken, volgt overigens nog niet logisch dat al mijn vermoedens incorrect zijn. Wederom een drogreden.quote:Je hebt notabene al een aantal keer toegegeven dat je er achteraf toch inderdaad naast bleek te zitten met je ongegronde vermoedens en verwijtjes, dus waar jij je vermoedens bevestigd ziet is tot nu toe voor iedereen nog een raadsel...
De woede is (onder andere) terecht als zij boos zijn vanwege de genoemde 8 minpunten van jou. In feite hoeft een vrouw nog niet eens heel labiel te zijn als die 8 punten bij haar in het verkeerde keelgat schieten.quote:Dus omdat ik vantevoren eerlijk en consequent ben over mijn motieven en zij tegen me liegen over hun eigen motieven uit angst me kwijt te raken is hun woede terécht...
Tja, dat is inderdaad éxact de denkwijze die de labiele vrouwen in kwestie hebben...
Kennelijk heb ik virtueel ook al een wichelroedepik.
Nee. Als de vrouw in een emotionele bui is, kan de man beter luisteren dan praten, maar als de vrouw rationeel is, kan de man vrijwel alles zeggen wat hij wil. En nee, dit maakt de situatie niet ongelijkwaardig. Hetzelfde geldt namelijk voor de vrouw. Als de man ergens emotioneel over aan het doen is (woede en frustratie enz. zijn ook emoties) dan kan de vrouw ook beter luisteren dan praten, om later weer met hem te spreken als hij gekalmeerd is.quote:Waarom wil een vrouw in 99% van de gevallen praten? Omdat ze ergens mee zit waar ze emotioneel over is... Dus punt blijft dat je uit praten binnen een relatie verstaat dat de vrouw haar zegje doet en de man braaf stil blijft zitten, niets zegt en toch vooral niet zijn mening geeft...
Ik heb jou de hele tijd al allerlei verschillende scenario's op 1 hoop zien gooien. Je hebt al eerder gezegd dat jij denkt dat er niet veel andere oplossingen zijn dan luisteren, weglopen en dumpen terwijl mijn tips toch veel en veel gedetailleerder en complexer waren dan dat. Ga dan nu niet zeggen dat je de complexiteit plotseling wel inziet, dat de hele tijd al deed en dat ik iets heb ontkend.quote:Dat zeg ik dus de hele tijd al en 1 quote geleden ontkende je net nog.
Nee. Als ze je 'verslaat op ervaring' is het een manipulatief kreng. Bij het overgrote deel van de vrouwen zal een emotionele aanpak tot gevolg hebben dat de vrouw kalmeert.quote:Als ik de dingen net zo irrationeel ga benaderen als haar, dan verslaat ze me op ervaring...
Maar hé mannen, een wijze les; zodra je vrouw emotioneel wordt moet je compleet irrationeel worden en gezellig mee gaan schelden... Of natuurlijk gewoon je bek houden en ja knikken zonder te morren...
Niks opwerpen als dader, niks gelijk geven, niks whatever wat op jou overkomt als zelfverloochening. En de oorzaak ligt dus lang niet altijd bij de vrouw. Het kan ook de NS zijn (dat is het bij mij wel eens geweestquote:Dus, ook al is het de vrouw die irrationeel is, weet ze zelf (immers emotioneel, je eigen woorden) de oorzaak niet eens, maar toch moet je jezelf bij voorbaat al opwerpen als dader en je excuses aanbieden voor iets waarvan beiden niet eens weten waar het over gaat?
De oorzaak ligt bij de vrouw, waarom moet de man dan door het stof kruipen?
Dat 'of verontschuldigingen aanbieden voor eventueel verkeerd gedrag' hoef je uiteraard alleen maar te zeggen als zij de indruk wekt dat jij iets fouts hebt gedaan.quote:Voorbeeld van een positief scenario:
Vrouw: @$%#(* Wat ben jij toch een vuile @$@$% en je hebt dit en dat fout gedaan en @#@$%
Jij: "Ja maar schat, ik begrijp niet waarom je kwaad bent. En ik vind het heel jammer dat ik je niet begrijp, want zo kan ik je niet helpen of verontschuldigingen aanbieden voor eventueel verkeerd gedrag. Bovendien kan ik er heel slecht tegen als je kwaad bent. We kunnen zo niet met elkaar praten en ik wil graag met je praten. Is het goed als we straks, als je weer gekalmeerd bent, het nog eens hebben over wat je zo kwaad maakte?"
Hopelijk niet, maar misschien wel. Maar als jij tot uiterste wanhoop bent gedreven (anders dan zeg je niet wat er in de quote stond) en ze reageert wederom emotioneel, wordt het dan niet tijd om je conclusies te trekken en het uit te maken?quote:Waarop ze emotioneel wordt en je vervolgens weer je bek moet houden om haar niet nóg emotioneler te maken.
quote:Bij te voegen in zeer ernstige situatie: "Weet je dat ik het zo erg vind dat we op deze manier niet kunnen communiceren dat ik overweeg om het uit te maken? Communicatie is toch erg belangrijk in een relatie en als dat ontbreekt, vind ik een relatie eigenlijk niet meer de moeite waard. Ik zie door jouw woede eigenlijk weinig oplossingen meer."
Niet alle vrouwen vervallen tot emotionele chantage. Ik denk zelfs dat het er zeer weinig zijn. Chantage dien je, zoals ook al eerder gezegd in dit topic, gewoon te negeren. Emotionele chantage, dat is wat kleine kinderen doen (ooit Het Huis van Kleine Etterbakjes gezien? op RTL4 om 5 uur, na het nieuws, aanrader). Een vrouw die jou zo behandelt, moet jij ook als een klein kind behandelen: gewoon negeren en als dat niet werkt heropvoeden. Of je bespaart jezelf de moeite en je maakt het uit..quote:De vrouw in kwestie is emotioneel en dus ook irrationeel... Hetgeen ervoor zorgt dat een dergelijke aanpak niet zal werken...
Heb ik het geprobeerd? Uiteraard, anders zou ik dergelijke beweringen niet doen...
Resultaat:
- Emotionele chantage! Boehoe.
- Euuuuh... Euuuuh... IK MAAK HET ZELF WEL UIT LUL!
- Alsof jij mij zou laten gaan.
- Wat zeg je nou?!? [insert nog meer gescheld]
Tsja, jammer. Ik snap dat jouw vorige ervaringen veel te negatief waren om dat te kunnen slikken, maar ik wil je het volgende vragen: Als jouw partner ooit eens uitbarst in een flinke huilbui omdat zojuist haar kat is doodgegaan na 20 jaar, en de volgende ochtend verontschuldigt ze zich voor het feit dat ze huilde terwijl jij daarbij was, kan jij het slikken dat ze heeft gehuild of denk je 'nog meer van dat soort huilbuien en ik trek het niet meer...'? Of nog een voorbeeldje: Als je vriendin na twee uur nutteloos treinen (kut-NS) noodgedwongen weer naar je terug moet keren omdat ze nergens anders de nacht kan doorbrengen en ze is zo ontzettend fucking kwaad op de NS, in jouw bijzijn (true story dit..), accepteer je haar verontschuldigingen of denk je 'oh God, als dit nog vaker gebeurt...'?quote:Tuurlijk, de volgende morgen komen ze in vrijwel alle gevallen komen ze er de volgende morgen wel weer op terug... Maar ja, dan heb je al een avond met het bovenstaande achter de rug...
Whehehequote:Grappige anekdote... Een ex die echt compleet labiel was... Gaf ze zelf ook wel toe...
Dus ik op een gegeven moment (niet eens zo zeer uit eigenbelang, maar meer als chronische "oplossing" voor haar) voorstellen dat ze naar een therapie ging... Was ze op een gegeven moment
zelf ook zover dat ze bereid was te gaan... Althans, dat dacht ik...
Een dag later vertelde ze namelijk aan haar vriendinnen dat we in relatietherapie gingen.
Vrouwen kunnen niet met relaties omgaan? Dat is echt je reinste onzin. Of nee, je bedoelt emoties he? Maar dat waren de defecten aan de auto....quote:Vrouwen kunnen dus gewoon niet met auto's omgaan... Maar dat was al duidelijk...
Hee, bij de alleremotioneelste, manipulatiefste partner moet je dat eens doen of zoquote:Naja... Of ik sla haar gewoon neer zodra ze haar mond open doet... Dat is immers net zó redelijk...
Als ze weer gekalmeerd is, kun je je kritiek leveren.quote:Been there, done that en begon er notabene deze reeks mee... "Denk er maar eens over na wat je allemaal fout doet."
Want hé, door kritiekloos alles over je heen te laten komen is zij gaan denken "Hij had er niets tegenin te brengen en zat maar schuldbewust voor zich uit te staren, kennelijk zag hij dus zelf ook wel in hoe fout hij is geweest..."
Um sorry Kasta, maar dit stukje verraadt toch vooral veel aangeleerde en gerationaliseerde empathie..quote:Vrouw scheldt => Man sluit vrouw troostend in zijn armen...
Vrouw: "Wat flik je me nou mafkees?! Blijf met je poten van me af, daar ga je me echt niet mee paaien als ik zo pissig op je ben!"
*Oeh, oeh, paniek, andere emotie*
Man begint te schelden: Houd toch je bek hoer!
Vrouw: WTF? Ben je gek ofzo? => Scheldt terug...
*Euuuh, damn it, dit werkt niet* => Man begint ten einde raad dan maar te huilen...
Vrouw:.
Zij wil dat jij even je mond houdt en luistert, dat is iets heel anders.quote:Als zij niet wil dat er gepraat wordt, waarom gaat ze dan in godsnaam een gesprek aan?
Als jij niet adequaat weet te reageren en zeker als dat onderdeel is van de oorzaak dat ze emotioneel is, til je de relatie eveneens niet op een hoger niveau.quote:Niet bewust misschien, maar elke objectieve omstander zal toch inzien dat je met irrationeel gedrag en gescheld de relatie toch echt niet op een hoger niveau tilt....
True. Dan blijft het nog wel jouw keuze of je ingaat op die verwijten (als je toch al weet dat ze later teruggenomen worden) of niet.quote:Als ze niet wil discusieren, moet ze de discussie niet starten met verwijten lijkt me...
Nee. Maar, zoals ik al heb gezegd, indien gehanteerd door beide partijen wordt de gelijkwaardigheid van de relatie niet aangetast.quote:Ach meisje toch, wat zeg je nu dan weer?
Je moet je niet onderdanig opstellen omdat de relatie dan niet meer gelijkwaardig is, maar je moet je wel zonder ook maar enige beargumenteerde aanleiding verrot laten schelden, dat over je heen laten komen, braaf zwijgen en ja en amen knikken met als finale een troostknuffel?
Wat noem je dat gedrag dan? De koene, offensieve ridder tactiek ofzo?.
Dat is mooi, maar zoals gezegd niet altijd de juiste oplossing.
Nee, ben ik niet.quote:Och, ik ben nu al 3 topics niet uit m'n slof geschoten ondanks je ongegronde verwijten, je hak op de tak gespring, het achteraf verdraaien van woorden en als klap op de vuurpijl je ontkenning van de van Dale, dus inmiddels zou je er toch wel overtuigd van moeten zijn....
Ze zijn niet altijd zelf de oorzaak van hun emoties. Meestal niet zelfs.quote:Ah mên, je plaatst vrouwen nu zelfs al in de slachtofferrol als ze zelf ook de dader zijn...
Nee.quote:Zullen we anders even met de pet rond gaan om een mooi standbeeld voor alle zelfmoordterroristen bij elkaar te sparen?
Welke feiten kerel? Je hebt het nu regelmatig gehad over feiten, maar ik heb ze (van het kenmerk: de stoel is rood) nog niet gezien. Integendeel: jouw beargumentatie lijkt vaak gestoeld te zijn op "ik ben man, dus objectief, dus heb ik altijd gelijk", of "jij bent een vrouw, dus irrationeel, dus heb je altijd ongelijk". Die beargumentatie is niet sterk en ook nog eens behoorlijk kinderachtig.quote:Ik vind alles best, zolang je maar niet meer de feiten en je eigen woorden achteraf gaat ontkennen.
Niet alle. En ook dingen die ik wel goed heb uitgewerkt, begrijp je niet.quote:Oh woman please.
Je gaf zelf notabene al toe dat je je "argumenten" herhaaldelijk slecht had uitgewerkt en nu ga je mij verwijten dat ik ze niet begrijp?
Dat ben ik niet direct van plan, maar zelfs al zou ik dat doen, dan zou gelukkig niet elke leerling er eentje zijn van het type "zeg maar wat je wil maar ik wil er geen moer van begrijpen".quote:Doe mij en alle (potentiele) ouders van Nederland een plezier en word geen lerares...
Ik voel me er zeker over, maar ik heb geen zin om nog eens door de hele discussie te scrollen om te kijken of ik niet toch echt ergens een feit ontkend heb.quote:Iets ten stelligste ontkennen terwijl je het zelf niet eens zeker weet... Briljant...
Behalve ThE_ED zijn er vele anderen die mij ook begrijpen. En autisme of niet, zelfs vele mensen die niet wisten of nog steeds niet weten dat ik autisme heb, hebben mij begrepen of legden niet op alle slakken zout zoals jij dat doet.quote:Woman, wake up... Níemand begrijpt je... Oh nee wacht, toch wel... The_Ed begrijpt je.
Natuurlijk is er een reden, maar die krijg je dus als het goed is als ze weer is gekalmeerd.quote:Ach tuurlijk niet... Gewoon lullen om het lullen, verwijten om het verwijten en schelden om je hart te luchten... Wie heeft er dan nog een reden nodig?
Logica, argumenten en redenen worden zoooooooooo overschat hé...
quote:Je zei dat je pertinent níet rationeel mocht zijn.
.
Zij weet het wel, maar jij weet het niet.quote:Als vrouwen zelf al niet weten welke taal ze spreken, heeft ze een tolk nodig, geen boksbal...
Als ze emotioneel zijn sommigen soms welquote:En zo is de cirkel weer rond en zijn we terug bij m'n eerste topic hierover... Vrouwen hebben de communicatieve vaardigheden van een kleuter...
Ik bedoel ook niet te zeggen dat het makkelijk is. Op deze manier gemanipuleerd worden is geniepiger dan een klap in je gezicht krijgen. En zelfs mensen die klappen krijgen in een relatie vinden het nog moeilijk om weg te gaan. Maar toch heb je het wel laten gebeuren. Je bent niet alleen maar slachtoffer in dit verhaal, je bent ook zelf verantwoordelijk voor wat je laat gebeuren. Heel lang heb je toegestaan dat iemand zo met je omging. Ik begrijp heel goed hoe lastig het is om dit soort gedrag dat in een relatie geslopen is te stoppen en voor jouw zachtmoedigheid is veel te zeggen, maar je hebt zelf ook wel een beetje een schop onder je kont nodig. Die ene woedeuitbarsting van jouzelf is iets waar je nu nog steeds rode blosjes van op je wangen krijgt, geloof ik, maar je had het veel vroeger in je relatie moeten doen. Of je had weg moeten gaan.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:52 schreef dvr het volgende:
Ik denk niet dat je dat kunt zien aankomen, en het kan lang duren voor je doorhebt wie er nu echt het 'slachtoffer' is. Het verneukeratieve is dat de stampvoetende vrouw zich met haar gehuil en getier juist nadrukkelijk als het slachtoffer presenteert - als man heb je dan de neiging om aan te nemen dat je haar blijkbaar ergens pijn mee hebt gedaan en dat je die donderbuien dus wel verdiend zult hebben, al is dan volstrekt onduidelijk waar het allemaal over gaat. Ik werd er behoorlijk nerveus van en het is moeilijk in zo'n situatie je houding te bepalen. Enerzijds weet je dat ze gekwetst is en heb je de neiging haar te willen troosten, anderzijds staat ze daar juist niet voor open -je bent een boeman- en kun je bij wijze van spreken een deegrol in je nek krijgen als je haar te dicht nadert.
Welk woord had ik moeten gebruiken dan?quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:10 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wel als je gewoon verkeerde woorden gebruikt, maar het geeft niet hoor.
Wat voor buien heb je?quote:Die zijn volledig afhankelijk van de situatie.
Ja zeg, dat mag je zelf verzinnen hoor.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:35 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Welk woord had ik moeten gebruiken dan?
Ja zeg, zovaak heb ik ze niet, dat is dus afhankelijk van de situatie... Het kan me eigenlijk ook gewoon niks schelenquote:Wat voor buien heb je?
Was 'scenario' of 'categorie' goed geweest?quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:42 schreef djenneke het volgende:
Ja zeg, dat mag je zelf verzinnen hoor.
Ok, primaquote:Ja zeg, zovaak heb ik ze niet, dat is dus afhankelijk van de situatie... Het kan me eigenlijk ook gewoon niks schelen![]()
Nee. Alleen die vrouwen die zo labiel zijn dat jij het niet aan kan moet je vermijden. Er blijven wel wat vrouwen over hoor, en naarmate jij beter met vrouwen om leert gaan steeds meerquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:50 schreef kastanova het volgende:
[..]
Dus vrouwen die labiel zijn moet ik ontwijken omdat ze, jaja, labiel zijn en vrouwen die beweren dat ze sterk, stabiel en onafhankelijk zijn moet ik ontwijken omdat het labiele leugenaars zijn...
Go go, gadgettoekomstperspectief!
[afbeelding]
Zijn analyses zijn gebaseerd op zeer negatieve ervaringen met vrouwen en het beeld is daardoor verkleurd. Ik ontken niet dat er zulke vrouwen bestaan of dat vrouwen door Kasta zodanig tot wanhoop gedreven kunnen worden. Ik ontken wel dat alle vrouwen net zo zijn zoals Kasta's exen. Ze zijn wel labiel, maar daar houden de overeenkomsten wel op.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:56 schreef Friek_ het volgende:
Hij stelt geen vragen, hij trekt conclusies uit ervaringen met vrouwen. Ik snap ook helemaal niet waarom je steeds het tegendeel probeert te bewijzen terwijl Kastanova's standpunten staan als een huis.
Nee. Ik zou vrouwen niet direct "irrationele ondieren" noemen. Wel labiel en verwarrend, maar dat vond ik al voordat ik deze discussie in ging.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:56 schreef kastanova het volgende:
Ik begon het topic notabene met de stelling dat vrouwen irrationele ondieren zijn...
Ik trok dus in m'n eerste posts dezelfde conclusie als jij na 3 complete topics...
Kennelijk begrijp ik vrouwen beter dan jij het zelf doet... In ieder geval aanzienlijk sneller.
Ik zei dat je het impliceerde. Als jij kennelijk toch bevestigt dat de pestkop ook fout zat, is dat alleen maar mooi.quote:Dat is wederom jouw conclusie...
Als ik de vrouw van mijn buurman van 2m2 neuk en vervolgens daar hem het ziekenhuis in geschopt wordt, dan is het toch echt mijn schuld dat ik in elkaar geslagen wordt, maar zal hij toch echt degene zijn die een nachtje in de cel doorbrengt...
Het is geen excuus, het is de ware oorzaak van wat communicatieproblemen heeft veroorzaakt in deze discussie.quote:Wel ja joh, gebruik het als excuus...
En jij bentquote:Op woensdag 26 juli 2006 14:50 schreef Aneurism het volgende:
XENIA HEEFT KASTA'S PIK TUSSEN HAAR BENEN GEHAD?!![]()
SMEUIG! IK WIST DAT ZE ZO WAS! ...
ghehe
Zit wat inquote:Op woensdag 26 juli 2006 14:43 schreef MUUS het volgende:
[..]
Waarom er uberhaupt over beginnen? Iedereen wordt wel eens emotioneel, so what. Als ze nou beweert had dat ze een vrouw was en ze had een lul gehad, ja, dan kan je erover doorzagen, maar dit?
Het is zo onnodig.
Net als het akkefietje met een dame die zei dat je teveel rookt en dat je vrienden dat ook vinden. Jij ging door over totaal andere dingen. Hoe ze het had gebracht, elke zin ontleden en dat terwijl je heus wel weet wat ze bedoelt en wat haar punt is.
Het lijkt alsof je overal zo'n wedstrijd van maakt, bijna het zuigen om het zuigen. Je zit net zo lang te zoeken naar een punt waar je ergens tussendoor kan glippen en iemand kan pakken op een niet goed geformuleerde zin en andere suffe dingen die er helemaal niet toe doen. Werkelijk alles moet een punt worden op die manier en je gaat net zo lang door tot de ander wegloopt en jij dus inderdaad kan zeggen: "Jeuj, gewonnen!" Wat je dan gewonnen hebt, weet ik niet, maar je vindt het sowieso fantastisch, dat blijkt wel uit al die gesprekjes die je hier post.
(Okay, de dingen die missdinges eruit gooide, sloegen écht nergens op. Dat dat even duidelijk is.. )
Je hebt een gesprek of een discussie, geen wedstrijd hoe-lul-ik-iemand-klem. Op deze manier win je juist helemaal niks, maar verlies je alleen maar. Ja, ook als de ander wegloopt.
Een relatie is geen machtsstrijd en vaak heb ik het idee dat je dat toch (onbewust) zo ziet.
Een maand met mij in een huis zitten en denken dat je kleding nodig hebt?quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:54 schreef Nadine26 het volgende:
Krijgen we een kleedbudget?
En een zwembad? Hoeft geen water in - dat janken wij met z'n allen wel vol![]()
Maar niet elke vrouw gaat als een stier tekeer, Kasta. En als je toch al weet dat ze labiel is, heeft dat dan nog uitleg nodig?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:18 schreef kastanova het volgende:
Val ik hen lastig met mijn emotieloze houding? Nee Ja...
Vallen ze mij aan en lastig met hun emotionele houding? Ja....
Heb ik vantevoren uitgebreid uitgelegd dat ik emotieloos ben? Ja...
Hebben ze mij vantevoren uitgelegd dat ze als een irrationele, emotionele stier tekeer gaan? Nee...
Omdat jouw houding (je gedragen alsof je van haar houdt, maar op het moment supreme toch geen liefde kunnen tonen omdat je niet van haar houdt) wel degelijk een groot probleem is?quote:Waarom wordt dan in gódsnaam de schuldvraag toch bij mij gelegd?.
Wat dacht je ervan dat de letters naar aanleiding van communicatie tussen man en vrouw plotseling wel worden onthuld, en dan wel tegelijkertijd aan man en vrouw? Hier speelt een derde partij (namelijk menselijke onvolmaaktheid) galgje met ons. De werkelijkheid weet het woord, maar wij zijn allebei bezig met trachten te achterhalen wat er staat.quote:De vrouw in kwestie weet zélf niet eens wat het woord is, hoe kunnen er dan letters bijkomen?.
Volwassen zijn betekent niet dat je verdoemd bent tot een inactief leven. Ook zonder het beest uit te hangen kun je een nuttig leven hebben.quote:Volwassen zijn en de hele dag achter de geraniums liggen meuren kun je nog jaren...
Inderdaad. Ik ben dus niet van plan om zo'n vrouw te worden.quote:Echter, volwassen vrouwen die op hun 35e in tijgerlegging hun verloren jeugd in proberen te halen door zich door een maagdelijk en pus ejaculerend knulletje te laten neuken in een smerig steegje zijn sneu...
Precies. Ik zal dus niet snel naar een gelegenheid gaan waar het de bedoeling is dat je een kerel oppikt om hem te neuken. Die gelegenheden zijn namelijk al snel zo druk voor mij dat ik eraan onderdoor ga in plaats dat ik een kerel vind.quote:Tja, als je zelfs van een druk feestje al dusdanig labiel wordt houdt het natuurlijk al snel op...
Lol met elkaar hebben kun je natuurlijk ook wel non-verbaal, maar ook dat gaat mij dus niet goed af in een uitgaansgelegenheid.quote:Nah, verklaart wel waarom jouw visie op manieren van communiceren nogal beperkt is...
Een randdebiel vanwege een kwestie van smaak..?quote:Er is voor iedere randdebiel tegenwoordig wel een eigen stekkie...
Dat is dan heel leuk voor de housescene, maar ik voel me meestal ongelukkig als ik dans.quote:Dansen als een autist noem je slecht? De housescene is er groot mee geworden!
Dat zeg ik. Ik houd die controle dus ook vast alsof mijn leven ervan af hangt. Dus het zal minstens nog jaren duren voordat ik ooit dronken word.quote:Ben je niet gewoon bang de controle over jezelf kwijt te raken popje?
Ik kan het ook. Ik heb alleen geen behoefte aan seks zonder liefde. En ja, ik heb seks zonder liefde gehad, dus ik weet wat het is.quote:Ik vind het persoonlijk eerder een groei als je seks en liefde wél gescheiden kunt houden zonder er emotioneel mee in te problemen te komen, maar dat is simpelweg een verschil in opvatting en ervaringen denk ik...
Ik ben het stadium van kalverliefde allang ontstegen.quote:Tja, die ideëen hebben alle meisjes in hun periode van kalverliefde.
Perfecte liefde, wat is perfecte liefde? Mensen zijn onvolmaakt, dus menselijke liefde ook. Heel jammer, maar het is niet anders.quote:Je zou er op een gegeven moment achter kunnen komen dat de liefde die hij je gaf niet de perfecte liefde voor je is?
Misschien, ooit. Maar ok. Gesteld dat ik ooit me geroepen voel om de definitie aan te passen, dan heb ik in ieder geval 1 definitie gehad die mij jarenlang gelukkig heeft gemaakt. Hoe zou ik daar spijt over kunnen krijgen? Als deze relatie uitgaat, heb ik iets veel prettigers om op terug te kijken dan jij op jouw verleden met relaties.quote:Je hebt vast ooit ook wel gedacht dat handjes vasthouden dé definitie van ware liefde is...
quote:Iedereen leert tijdens zijn of haar jeugd, autistisch of niet...
Dus dan is ook een relatie altijd de moeite waard omdat je altijd wel wat leert? Hmmm nou ja, in jouw geval heb je dus niet zoveel positiefs geleerd, dus of jij blij moet zijn over jouw kennis is een tweede..quote:Logisch, twee weten meer dan 1... Ongeacht de persoon...
Maar dan staat het niet op Fok.quote:Geloof me... Dan ben je er nog... En zal ik er ook vast nog wel tenzij ik gestorven ben aan kanker.
Nee. Maar je zult deze belofte toch niet vertrouwen.quote:Ga je me dan de quote niet verwijten?
Emotionele buien hebben niks, maar dan ook niks met afspraken te maken. Een emotionele bui is ook geen geldige reden voor het breken van een afspraak zoals de genoemde.quote:Tenzij je emotioneel en dus irrationeel wordt natuurlijk.
Waarop hij gewoon zijn bek moet houden, stil moet zitten en af moet wachten tot je afgekoeld bent.....
Maar heb je naar aanleiding van de extra informatie dan niet de behoefte om er nog eens naar te kijken om de waarschijnlijkheid ervan te testen? Ik gooi hem nog een keer neer:quote:Waarschijnlijk? Ik zie het simpelweg al als feit... Anders zou ik het natuurlijk niet gezegd hebben...
Voor alle duidelijkheid, jij zegt dus dat: én de relatie zal uitgaan, én ik daar spijt van zal hebben, én dat ik zal denken dat ik mijn jeugd heb verspild, én dat ik het beest zou willen uithangen, én dat ik vervolgens in allerlei losse seksuele contacten zonder liefde verwikkeld zal raken én dat het hele verhaal op Fok zal komen te staan. Zeg nu nog eens hoe waarschijnlijk je het vindt dat dat allemaal zal gebeuren? Allemaal dus.quote:Ik geef je 1 jaartje, 1,5 max. voordat je met een "Boehoe, het is uit, m'n hele jeugd heb ik verspild en nu ga ik de beest uithangen" topic komt .
Och, zat. Maar ik heb nou niet direct de behoefte om nog eens anderhalf uur te gaan scrollen om ook al jouw missers eruit te pikken.quote:Welke missers dan.
Dat geldt ook voor jou B_Tquote:Op woensdag 26 juli 2006 14:44 schreef MUUS het volgende:
Alsjeblieft niet elke zin apart quoten, ontleden, vijf keer omdraaien en dan terugstuiteren..
Wie? Wat? Waar? Wat zeg je?quote:
Troost je, de volgende wordt waarschijnlijk geopend door Kasta zelf omdat ik zo (... ja... zo... en dat kan heel veel dingen betekenenquote:Op donderdag 27 juli 2006 00:25 schreef SolidasRock het volgende:
Alweer een kastanova-topic dat geopend is door B_T....
Als je het als 'in de buurt' zou zien als je op de Noordpool zit en naar de Zuidpool zoekt wel jaquote:Op donderdag 27 juli 2006 00:35 schreef PLAE@ het volgende:
Mijn conclusie van dit topic is ( na niet meer dan 2 zinnen te hebben gelezen en 1 pagina globaal te hebben bekeken) dat Black_Tulip geneukt wil worden door kasta maar hij hier niks van moet hebben.
Zit ik in de buurt?
Jazeker. Dat komt doordat ik er een heel andere inschatting van had. Wanneer je dat soort zaken niet als rotgedrag maar als onbedoelde onmacht beschouwt, en meent dat je de betreffende persoon -waar je bovendien verkikkerd op bent- daar op den duur wel vanaf zult kunnen helpen, dan zul je geneigd zijn het veel langer te laten duren dan voor jezelf verstandig is. Ik zal het zeker geen tweede keer doen, maar achteraf geloof ik nog wel dat het met een handigere aanpak en wat meer goede wil had kúnnen werken; dat die inschatting van me niet perse verkeerd was.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:27 schreef _Floddertje_ het volgende:
Maar toch heb je het wel laten gebeuren. Je bent niet alleen maar slachtoffer in dit verhaal, je bent ook zelf verantwoordelijk voor wat je laat gebeuren. Heel lang heb je toegestaan dat iemand zo met je omging.
Ja. Maar ja, op sommige mensen kun je maar niet boos worden, al verdienen ze het misschien zo.quote:Die ene woedeuitbarsting van jouzelf is iets waar je nu nog steeds rode blosjes van op je wangen krijgt, geloof ik, maar je had het veel vroeger in je relatie moeten doen.
Hahaha! Maar die aanname is juist gebaseerd op Kasta's uitvoerig gedocumenteerde sampling van slechts 1 normaal specimen op 100 vrouwen. En toegegeven, de constante factor daartussen -Kasta zelf- is natuurlijk niet onverdacht, maar over de achtergronden daarvan wordt dan ook behoorlijk ongeremd gespeculeerd; hij krijgt heel wat in de schoenen geschoven.quote:En ik ben het helemaal met Nadine eens, die analyses van 'de vrouw' die Kasta en jij - je grappige schrijfstijl ten spijt - jullie hier veroorloven, mogen dan blijkbaar van toepassing zijn op de vrouwen waar jullie zelf mee te maken hebben gehad, maar het is belachelijk om te doen alsof dit voor vrouwen in het algemeen geldt.
Zij was degene die er in eerste instantie over begon en het zo stellig ontkende, dus waarom mag ik haar er dan niet op wijzen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:43 schreef MUUS het volgende:
Waarom er uberhaupt over beginnen? Iedereen wordt wel eens emotioneel, so what. Als ze nou beweert had dat ze een vrouw was en ze had een lul gehad, ja, dan kan je erover doorzagen, maar dit?
Het is zo onnodig.
Zij zal toch echt beter weten wat ze bedoelt dan ik... Dus waarom er dergelijke vreemde verwijten bijhalen als ze het me ook gewoon kan vertellen? En waarom is het dan ook nog de fout van de man als hij daar wat van zegt?quote:Net als het akkefietje met een dame die zei dat je teveel rookt en dat je vrienden dat ook vinden. Jij ging door over totaal andere dingen. Hoe ze het had gebracht, elke zin ontleden en dat terwijl je heus wel weet wat ze bedoelt en wat haar punt is.
Tja, ik vind het simpelweg niet reeel als je met allerlei verwijten komt, maar het vervolgens met drogredeneringen kracht bij probeert te zetten..quote:Het lijkt alsof je overal zo'n wedstrijd van maakt, bijna het zuigen om het zuigen. Je zit net zo lang te zoeken naar een punt waar je ergens tussendoor kan glippen en iemand kan pakken op een niet goed geformuleerde zin en andere suffe dingen die er helemaal niet toe doen. Werkelijk alles moet een punt worden op die manier en je gaat net zo lang door tot de ander wegloopt en jij dus inderdaad kan zeggen: "Jeuj, gewonnen!" Wat je dan gewonnen hebt, weet ik niet, maar je vindt het sowieso fantastisch, dat blijkt wel uit al die gesprekjes die je hier post.
(Okay, de dingen die missdinges eruit gooide, sloegen écht nergens op. Dat dat even duidelijk is.. )
Waarom wordt er toch telkens geheel voorbij gegaan aan het feit dat de vrouwen in eerste instantie met een spervuur aan verwijten komen?quote:Je hebt een gesprek of een discussie, geen wedstrijd hoe-lul-ik-iemand-klem. Op deze manier win je juist helemaal niks, maar verlies je alleen maar. Ja, ook als de ander wegloopt.
Een relatie is geen machtsstrijd en vaak heb ik het idee dat je dat toch (onbewust) zo ziet.
Waarom denk je dat ik telkens de boot afhoudt als het richting de relatie gaat?quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:53 schreef MUUS het volgende:
Hoewel het mij momenteel beter lijkt als hij even een tijd alleen is. Hij is in een behoorlijk rap tempo van de één naar de ander gevlogen en dat werkt helemaal niet.
Je moet geen vriendin hebben puur omdat je niet alleen kan zijn, want dan heb je haar dus niet om de persoon, maar om de aanwezigheid.
Het zal je ongeloofwaardig in de oren klinken, maar ik wíl ook telkens dat het gaat werken en ik heb ook al regelmatig puntjes weggewoven (hell, ik heb een geheel gebrek aan intelligentie weggewoven) om toch maar eens te kijken in hoeverre het wél goed ging...quote:Heb je een vriendin omdat je haar karakter en haar persoon zo leuk vindt, dan is er ook geen reden om te gaan zoeken naar punten. Sterker nog, bepaalde punten wuif je dan weg, omdat je je beseft dat iedereen wel zijn rare dingen heeft. Je wílt dan dat het werkt, dan doe je er moeite voor en de wedstrijd is dan helemaal niet nodig.
Jij voelt je door de ervaringen van Kasta (waar ik inderdaad met de nodige scepsis naar kijk juist omdat het om Kasta gaat) enorm bevestigd in jouw eigen ervaringen, maar je leest wat je wilt lezen. Dat er weet ik hoeveel mannen zijn die wel plezierige relaties hebben met vrouwen die niet zo ingewikkeld doen, lijkt wel compleet uit je gezichtsveld verdwenen ofzo. Je zoekt naar bevestiging van wat jou is overkomen en dát is waarheid. De Waarheid over het verschil tussen mannen en vrouwen. Maar het is voornamelijk het verschil tussen jouzelf en de vrouwen waar je zelf mee te maken hebt gehad. Ergens hierboven schreef je ook over dat je ex dan zo boos stond te doen en dat 'je als man dan de neiging hebt om aan te nemen dat...' maar dat is onzin. Niet 'jij als man' had die neiging, maar gewoon 'jij dvr'. En die neiging had enkel en alleen te maken met jouw karakter en het feit dat jij snel de schuld op je neemt, dat jij om de lieve vrede te bewaren dingen maar laat zoals ze zijn etc etc etc. Dit heeft niets te maken met het verschil tussen man en vrouw, maar tussen jouw persoonlijke karakter en dat van jouw ex. De kans is groot dat een andere man in een relatie met jouw ex meteen korte metten maakt met dat gedrag van haar. Als ze zich dat gedrag bij een ander type man al durft te permitteren.quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:53 schreef dvr het volgende:
[..]
Jazeker. Dat komt doordat ik er een heel andere inschatting van had. Wanneer je dat soort zaken niet als rotgedrag maar als onbedoelde onmacht beschouwt, en meent dat je de betreffende persoon -waar je bovendien verkikkerd op bent- daar op den duur wel vanaf zult kunnen helpen, dan zul je geneigd zijn het veel langer te laten duren dan voor jezelf verstandig is. Ik zal het zeker geen tweede keer doen, maar achteraf geloof ik nog wel dat het met een handigere aanpak en wat meer goede wil had kúnnen werken; dat die inschatting van me niet perse verkeerd was.
[..]
Ja. Maar ja, op sommige mensen kun je maar niet boos worden, al verdienen ze het misschien zo.
[..]
Hahaha! Maar die aanname is juist gebaseerd op Kasta's uitvoerig gedocumenteerde sampling van slechts 1 normaal specimen op 100 vrouwen. En toegegeven, de constante factor daartussen -Kasta zelf- is natuurlijk niet onverdacht, maar over de achtergronden daarvan wordt dan ook behoorlijk ongeremd gespeculeerd; hij krijgt heel wat in de schoenen geschoven.
En verder.. zolang ons vertrouwen in de vrouw door het lelijke optreden van jullie zusters nog butsen en deuken vertoont, mag je best enig begrip opbrengen voor de, laat ik zeggen.. jongensachtige bravoure die wij heren hier aan de dag leggen. Zie ons provocerende gebrek aan nuance anders maar als een zielige poging om van lievere en wijzere vrouwenenig begrip en troost te krijgen, dan zul je je er vast minder aan ergeren. Het mag de schijn tegen hebben, er wordt hier best nuttig werk verricht.
Heb je het daarom na 2 weken over samenwonen?quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:21 schreef kastanova het volgende:
Waarom denk je dat ik telkens de boot afhoudt als het richting de relatie gaat?
quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:21 schreef kastanova het volgende:
Het zal je ongeloofwaardig in de oren klinken, maar ik wíl ook telkens dat het gaat werken en ik heb ook al regelmatig puntjes weggewoven (hell, ik heb een geheel gebrek aan intelligentie weggewoven)
Te langdradig....quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:31 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Wie? Wat? Waar? Wat zeg je?![]()
Uitgebreid ingaan op details is een autistische eigenschap. Er zijn mensen die die eigenschap vertonen terwijl ze niet autistisch zijn, maar ik vertoon hem doordat ik wel autisme heb.
Maar hee, ik heb wel meerdere posts geschreven die ingingen op 'the big picture'. Hoe vind je die posts dan?
Waarom toch altijd de aanname dat ik huppelende, domme meisjes aantrek, hetgeen ik notabene verafschuw?quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:44 schreef Llewella het volgende:
Kasta; ik denk dat je met je houding juist jonge huppelende meisjes aantrekt; en niet een intelligentie bij voorkeur aantrekkelijke vrouw, daar nog eens bij verwachtende dat een vrouw het liefst nog emotieloos is.
Het blijft een vreemde; en denk ik zelfs onmogenlijke combinatie.
Naja ligt eraan; als je snel wil scoren; pak dan wat je pakken kan; maar niet klagen dat de dame in kwestie niet beschikt over enige intelligentie oid.
Why not? Van mijn part word ik huisman en haalt zij het geld binnen... Ik geef niet zoveel om status...quote:Ik ken het andere kant van het verhaalMannen die er juist niet tegen kunnen dat diens vriendin intelligenter is of een hogere functie heeft
![]()
Stel; je hebt de vrouw van je dromen; zou je daarmee om kunnen gaan?
Hoe?quote:Waarom doe je uberhaupt zo over vrouwen?
Met het risico naief en arrogant over te komen; ik denk toch echt dat je me met het bovenstaande verhaal nogal onderschatquote:Ik ben ooit een jongen tegen gekomen; tijdens mijn opleiding tot applicatieprogrammeur; die niet goed geleert had wat een vrouw nou psies inhoudt. Meer zo van vrouwen zijn een ras apart; maar tutten; emo doen etc; afnetoe eroverheen en klaar.
Ik was de eerste meid die hij tegenkwam waar hij normaal mee kon praten; gewoon als maatjes.
En dat kwam echt niet door al die vrouwen; maar puur omdat hij de verkeerde kant op keek.
Mannen kunnen verschrikkelijk emo zijn; en vrouwen kunnen heel rationeel zijn; en alles ertussen in.
Eerst maar eens kijken wat jezelf eigenlijk bent; en wat jezelf eigenlijk wilt; en dan maar eens de goede richting uit gaan kijken.
En met een beetje mazzel kom je de juiste tegen zonder al die inspanning; ik denk dat in 9 van 10 10 gevallen toch steeds weer op een vrouw stuit die je juist niet zoekt.
Strak plan! Nu moeten we die 2 weer aan mekaar gaan koppelen, dat is het lastige deel... Misschien dat MUUS ons kan helpenquote:Op donderdag 27 juli 2006 01:23 schreef ondeugend het volgende:
Ik denk dat kasta gewoon weer met Xennia moet neuken.
Prachtige lap tekst hoor kasta, maar waar heb ik het in godsnaam over vrouwen die beginnen met kritiekpunten en verwijten? Waarom haal je dat er nou bij? Waarom meteen naar een ander wijzen i.p.v. ook eens naar jezelf?quote:
Eh, watte?quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:21 schreef kastanova het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik telkens de boot afhoudt als het richting de relatie gaat?
Nah, dat doen we maar niet.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:30 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Strak plan! Nu moeten we die 2 weer aan mekaar gaan koppelen, dat is het lastige deel... Misschien dat MUUS ons kan helpen![]()
Laten we het erop houden dat de praktijk anders heeft uitgewezenquote:Op donderdag 27 juli 2006 01:34 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Wrm nie? Ik vind ze uitstekend bij mekaar passen. Heb ik nou een verkeerd beeld van ze?
Kom op zeg ! Het neuken ging toch goed ?quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:35 schreef Xennia het volgende:
[..]
Laten we het erop houden dat de praktijk anders heeft uitgewezen![]()
Nah nee, ik ben iemand die het in 99% van de gevallen al snel goed vindt en slechts met kritiek kom als zij er eenmaal over begint...quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:30 schreef MUUS het volgende:
Prachtige lap tekst hoor kasta, maar waar heb ik het in godsnaam over vrouwen die beginnen met kritiekpunten en verwijten? Waarom haal je dat er nou bij? Waarom meteen naar een ander wijzen i.p.v. ook eens naar jezelf?
Zo beginnen namelijk niet alle discussies-die-wedstrijdjes-worden bij jou. Jij begint er ook vaak zelf mee. Ruzie begint niet alleen maar door een ander. Da's makkelijk om te denken, maar it takes two to tango endezo.
Vrouwen mogen onredelijk zijn, mannen niet, check...quote:En ik zeg nergens dat vrouwen maar in bescherming genomen mnoeten worden, maar wel dat niet alles zo tot in den treure uitgelepeld moet worden als dat nergens voor nodig is. Daar word je allebei kriegel van.
Ja, dat zei ik ook echt.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:39 schreef kastanova het volgende:
[..]
Vrouwen mogen onredelijk zijn, mannen niet, check...
Als ik er dan toch weer ingetrapt ben, dan wil ik ook weer binnen afzienbare tijd die versnelde testfase inquote:Op donderdag 27 juli 2006 01:28 schreef Xennia het volgende:
Heb je het daarom na 2 weken over samenwonen?
Fijn, heb je toch nog iets van me geleerdquote:Op donderdag 27 juli 2006 01:42 schreef kastanova het volgende:
[..]
Als ik er dan toch weer ingetrapt ben, dan wil ik ook weer binnen afzienbare tijd die versnelde testfase in.
En ja, ik wéét inmiddels dat dat nooit zal gaan werken.
Als zij niet op een onlogische manier met verwijten begint te smijten, heb ik niets om "uit te lepelen"quote:
Maar dat was pas ná de relatiequote:Op donderdag 27 juli 2006 01:45 schreef Xennia het volgende:
[..]
Fijn, heb je toch nog iets van me geleerd![]()
Vind je het erg dat dit op grote schaal in twijfel wordt getrokken?quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:21 schreef kastanova het volgende:
Ik ben echt niet zo'n onverbeterlijke criticus als ik af en toe overkom hoor.
Mijn moeder zei altijd wanneer wij kinderen weer eens ruzie maakten: ''Het kan me niet schelen wie er begon, kappen nou''quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:45 schreef kastanova het volgende:
[..]
Als zij niet op een onlogische manier met verwijten begint te smijten, heb ik niets om "uit te lepelen".
Klopt, mijn uiterst rationele wijsheden hebben bij de minder bedeelde man een lange incubatie-tijdquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |