Dat is vrij logisch ja, maar ga dan ook niet ontkennen dat je vrouwen niet begrijpt.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 00:41 schreef kastanova het volgende:
Er werd alleen maar gezegd dat vrouwen inderdaad irrationeel zijn... En tja, als men zelf al zegt dat het niet rationeel is, dan lijkt het me toch ook logisch dat er onbegrip over heerst...
Je zei dat het feit dat het kind wordt gepest komt door het feit dat hij te snel in de slachtofferrol kruipt. Daarmee laat je de rol van de pestkop geheel buiten beschouwing en impliceer je dat hem niets te verwijten valt.quote:Beweerde ik dat dan?
Ik ben over het algemeen tegen de doodstraf, maar bij Saddam Hoessein kan ik geen reden bedenken waarom hij niet de doodstraf verdient. Het gaat over onnoemelijk ernstige misdaden waarvan bovendien ook wel voor 99,99999% vast staat dat hij ze gepleegd heeft, en mocht hij vrij komen, dan stort hij Irak opnieuw in de vernieling en Irak met hem wederom aan het hoofd zal ook een bedreiging vormen voor de wereldorde. Die kerel mag van mij best de doodstraf krijgen.quote:Nah, jij bent vast ook tegen de doodstraf voor Sadam Hoessein... Hippy.
Ja, best vaak. Autistisch he?quote:Geen sarcasme, maar ik nam het wel te letterlijk? Dat overkomt je behoorlijk vaak hé?
Tsja, who knows inderdaad.quote:Omdat ik te veeleisend ben? Omdat ik alle vrouwen in m'n omgeving al gehad heb? Omdat die vrouwen zich verstoppen onder een steen?
Who knows.
Kasta?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:52 schreef RipCore het volgende:
Godschristenzielen, blijf je bezig?
Obsessieve borderliner..![]()
Ben je serieus autistisch?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:50 schreef Black_Tulip het volgende:
Ja, best vaak. Autistisch he?
Ja, ik ben autistisch. Dat is ook uitgebreid ter sprake gekomen in het vorige deel.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:05 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ben je serieus autistisch?
Indien wel, dan begrijp ik je volledig. Wil niet zeggen dat je gelijk hebt, maar ik begrijp je.
Dat is de verkeerde diagnosequote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:52 schreef RipCore het volgende:
Godschristenzielen, blijf je bezig?
Obsessieve borderliner..![]()
Aha, dan heb ik dat gemist.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:10 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ja, ik ben autistisch. Dat is ook uitgebreid ter sprake gekomen in het vorige deel.
En jij kan dan weer niet omgaan met de emoties (enorme woede of verdriet) die zij spuien ten gevolge van jouw onbegrip en vlakke houding. Zou je er wel mee om kunnen gaan, dan zouden ze door jou weer tot rust komen, maar juist wat jij doet, maakt de situatie alleen erger.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 00:49 schreef kastanova het volgende:
1. Ik kan er wel mee omgaan, de vrouwen in kwestie hebben er meer moeite mee...
En kunnen niet omgaan met mijn emotieloze houding...
Het is ook niet makkelijk om het uit te leggen of te begrijpen, maar ik doe mijn best om het te verduidelijken. Als jij nou ook eens je best deed om het te begrijpen... Het zou bijvoorbeeld wel helpen als jij tijdens het galgje spelen in de gaten hebt gekregen dat er weer een letter is verschenen in het woord.quote:2. Tja, de "oplossingen" die jij aandroeg waren óf tegenstrijdig of simpelweg lachwekkend, dus als een vrouw het zelf al niet weet en zelf notabene niet eens weet wat de oorzaak is, hoe moet ik dan weten wat de oplossing is?
Het is als galgje spelen zonder dat er daadwerkelijk een woord gekozen is.
Er zouden flink wat dingen moeten veranderen wil dat ook echt gebeuren. Omdat ik zin heb om weer eens een flink end weg te lullen zal ik je eens uitgebreid vertellen wat er zou moeten veranderen.quote:3. Ik geef je 1 jaartje, 1,5 max. voordat je met een "Boehoe, het is uit, m'n hele jeugd heb ik verspild en nu ga ik de beest uithangen" topic komt.
Natuurlijk Kasta. Je hebt inmiddels al zoveel missers gemaakt, maar natuurlijk krijg je altijd gelijkquote:En vergeet niet, uiteindelijk krijg ik altijd gelijk.
Maar het staat nu op Fok omdat vele Fokkers het een goede show vonden. Zolang er belangstelling is en de reeks open blijft, staat het op Fok.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:10 schreef Mereltje het volgende:
Jullie kunnen ook gewoon mailen met elkaar
Waarschijnlijk loop je er een paar achterquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:18 schreef Friek_ het volgende:
Kastanova heeft toch al een vriendin? Of ben ik soms niet helemaal bij?
Met aangeleerd analytisch vermogen, hoe goed ontwikkeld of scherp dan ook, kom ik misschien inderdaad net iets tekort. Aan de andere kant lijkt hij zelf ook bijna niet te beschikken over maar enige vorm van instinctieve empathie.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:16 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Aha, dan heb ik dat gemist.
Ik denk dat het door jouw autisme heel moeilijk wordt om de denkwijze van kasta te begrijpen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn natuurlijk, maar ik denk dat je als autist de nodige empathie mist om het volledig te begrijpen.
Just my two cents. Ook totaal niet beledigend bedoeld voor de goede orde.
Naja, ik denk er nog even over na, je kwam op een gegeven moment wel héél agressief overquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:22 schreef Nies het volgende:
Ik mag de volgende keer mee naar de Ardennen![]()
![]()
Ik denk zelf, dat hij het wel bezit. Het lijkt mij, dat hij juist problemen heeft met het irrationele wat veel vrouwen (lees: niet alle) hebben. Hiervoor bestaat juist geen begrip of empathie. Daarom wordt het ook irrationeel genoemd.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:31 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Met aangeleerd analytisch vermogen, hoe goed ontwikkeld of scherp dan ook, kom ik misschien inderdaad net iets tekort. Aan de andere kant lijkt hij zelf ook bijna niet te beschikken over maar enige vorm van instinctieve empathie.
Jaja, eerst zeggen dat je me meeneemt, en nu weer niet?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:31 schreef kastanova het volgende:
[..]
Naja, ik denk er nog even over na, je kwam op een gegeven moment wel héél agressief over.
Daar ben ik het niet helemaal eens, omdat ik juist een vriend heb die instinctief schijnt te weten wat hij moet doen als ik emotioneel ben. Als ik hem erover vraag hoe hij denkt mij te kunnen kalmeren is hij echter volkomen radeloos. Hij probeert maar wat en dat pakt toevallig goed uit.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:34 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik denk zelf, dat hij het wel bezit. Het lijkt mij, dat hij juist problemen heeft met het irrationele wat veel vrouwen (lees: niet alle) hebben. Hiervoor bestaat juist geen begrip of empathie. Daarom wordt het ook irrationeel genoemd.
Nee.quote:
Nee.quote:-en-verliefd-op-kwasta
Als ik het was, zou ik het zeggen. (waarschijnlijk niet op Fok, maar goed).quote:-maar-durf-dat-niet-te-vertellen
Dat is al op een andere manier gelukt.quote:-en-hoop-zo-in-contact-met-hem-te-komen
Neequote:Toch?
Als jij de knevel en handboeien regelt en morgen ook daadwerkelijk laat zien hebben we een dealquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:44 schreef Nies het volgende:
Jaja, eerst zeggen dat je me meeneemt, en nu weer niet?
Wie is er hier nou labiel?![]()
Ik werk ergens naartoe djennepen, weer eens iets anders dan "Shoot to kill"quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:47 schreef djenneke het volgende:
Een reeks met een labiele griet, en Kasta, het moet niet gekker worden....
Ik mag toch hopen dat je een grapje maakt.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:47 schreef kastanova het volgende:
[..]
Als jij de knevel en handboeien regelt en morgen ook daadwerkelijk laat zien hebben we een deal.
Ik heb nu toch een beetje flink de neiging effekes mijn mening te ventileren. (een beetje flink, we blijven vrouw natuurlijkquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:31 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Met aangeleerd analytisch vermogen, hoe goed ontwikkeld of scherp dan ook, kom ik misschien inderdaad net iets tekort. Aan de andere kant lijkt hij zelf ook bijna niet te beschikken over maar enige vorm van instinctieve empathie.
Het moet dit keer langzaam doch pijnlijk? Itt het gewoonlijke krassen of een treintje iets te laat doch net op tijd meepikken? Je wordt gewoon te softquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:48 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik werk ergens naartoe djennepen, weer eens iets anders dan "Shoot to kill".
Is over twee weken ook goed?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:47 schreef kastanova het volgende:
[..]
Als jij de knevel en handboeien regelt en morgen ook daadwerkelijk laat zien hebben we een deal.
Waar komt dan die fascinatie vandaan dat je een topic over hem opentquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:46 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Nee.
[..]
Als ik het was, zou ik het zeggen. (waarschijnlijk niet op Fok, maar goed).
[..]
Dat is al op een andere manier gelukt.
[..]
Nee
Waar werk jij naartoe dan? Dat zou ik toch graag eens willen weten.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:48 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik werk ergens naartoe djennepen, weer eens iets anders dan "Shoot to kill".
Meerdere topics, dit is geen fascinatie meer.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:52 schreef Verlosser het volgende:
[..]
Waar komt dan die fascinatie vandaan dat je een topic over hem opent
Omdat ik na een tijd de behoefte heb gekregen om me op te werpen als de barmhartige Samaritaan die Kasta door vrouwen uit te leggen aan een relatie helptquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:50 schreef Nies het volgende:
[..]
Ik heb nu toch een beetje flink de neiging effekes mijn mening te ventileren. (een beetje flink, we blijven vrouw natuurlijk)
Je blijft maar bezig hier je standpunt te verdedigen. Dit is het vierde topic daarover inmiddels. Kasta begrijpt vrouwen niet, vrouwen begrijpen zichzelf ook niet, dat was in het eerste topic al de conclusie. En tóch blijf je doorgaan.....waarom?![]()
Ga het vorige topic eens lezen en kom terug als je iets niet snaptquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:52 schreef Verlosser het volgende:
[..]
Waar komt dan die fascinatie vandaan dat je een topic over hem opent
Ik ken hem niet persoonlijk en jij ook niet. Ik denk dat het weinig nut heeft om puur en alleen uit te gaan van wat hij hier op een forum schrijft wat betreft zijn omgang met zijn vrouwelijke vrienden.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:45 schreef Black_Tulip het volgende:
Er is dus wel degelijk instinctieve empathie die helpt bij vrouwelijke emotionele buien, maar het ontbreekt bij Kasta.
Misschien, misschien niet. Uiteindelijk is het ook niet zo relevant of ik hierover gelijk heb. Het gaat erom dat hij, als hij toch over instinctieve empathie beschikt, deze bron aanboort en zo het hart van een vrouw verovert waar hij zelf ook verzot op is.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:57 schreef tong_poh het volgende:
Ik ken hem niet persoonlijk en jij ook niet. Ik denk dat het weinig nut heeft om puur en alleen uit te gaan van wat hij hier op een forum schrijft wat betreft zijn omgang met zijn vrouwelijke vrienden.
Zo gaat het volgens mij al.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:02 schreef djenneke het volgende:
Is het niet leuk, of wordt het minder, en valt het niet te fixen, op naar de volgende. Zo klaar. Einde reeks.
Nog een topic over kwasta lezen? Eh sorry maar ik moet zo mijn teennagels uittrekkenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:56 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ga het vorige topic eens lezen en kom terug als je iets niet snapt
Zo zie ik het ook.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:02 schreef djenneke het volgende:
Kasta hoeft helemaal geen vrouwenuitleg. Hij moet gewoon eens een leuke, redelijk intelligente, niet te gecompliceerde vrouw zoeken. Is het leuk, en blijft het leuk. Is het niet leuk, of wordt het minder, en valt het niet te fixen, op naar de volgende. Zo klaar. Einde reeks.
Nou ja, als het inderdaad zo simpel was, neem ik aan dat Kasta op een gegeven moment had gezegd 'wel godverdomme, inderdaad, zo moet het en ik ga eens aan de slag!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:02 schreef djenneke het volgende:
Kasta hoeft helemaal geen vrouwenuitleg. Hij moet gewoon eens een leuke, redelijk intelligente, niet te gecompliceerde vrouw zoeken. Is het leuk, en blijft het leuk. Is het niet leuk, of wordt het minder, en valt het niet te fixen, op naar de volgende. Zo klaar. Einde reeks.
Whehehe. Ok. Dan kort. Ik heb autisme. Autisme houdt geregeld/vaak/soms in dat de autist in kwestie obsessies heeft. Ik ben zo'n geval. Deze discussie is een resultaat van mijn obsessie met Kasta's persoontje.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:06 schreef Verlosser het volgende:
[..]
Nog een topic over kwasta lezen? Eh sorry maar ik moet zo mijn teennagels uittrekken
Ik maak nooit grapjes MUUSquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:49 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je een grapje maakt..
Ja, en dus? Moet jij maar uit de doeken gaan doen, hoe jij denkt dat de gemiddelde vrouw in elkaar zit... En daar moet hij dan iets van opsteken ofzo? En dan komt het allemaal goed met het arme schaap?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:07 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Nou ja, als het inderdaad zo simpel was, neem ik aan dat Kasta op een gegeven moment had gezegd 'wel godverdomme, inderdaad, zo moet het en ik ga eens aan de slag!', maar hij stelt nog steeds heel veel vragen...
Jezus geef nou maar gewoon toe dat je verliefd op hem bent zeikwijf. Je zet jezelf alleen maar voor lul hierquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:07 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Nou ja, als het inderdaad zo simpel was, neem ik aan dat Kasta op een gegeven moment had gezegd 'wel godverdomme, inderdaad, zo moet het en ik ga eens aan de slag!', maar hij stelt nog steeds heel veel vragen...
Of misschien eens nietquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:06 schreef arneaux het volgende:
Misschien moeten Kasta en Black Tullip s goed potje neuksex met elkaar hebben.
Dat was de bedoeling... Of het gaat lukken is een tweede..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:10 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ja, en dus? Moet jij maar uit de doeken gaan doen, hoe jij denkt dat de gemiddelde vrouw in elkaar zit... En daar moet hij dan iets van opsteken ofzo? En dan komt het allemaal goed met het arme schaap?![]()
Nee.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:10 schreef Verlosser het volgende:
[..]
Jezus geef nou maar gewoon toe dat je verliefd op hem bent zeikwijf.
Dat is ook leuk op zijn tijd.quote:Je zet jezelf alleen maar voor lul hier
Modjes zeggen tot nu toe nee.quote:Klaar slotje
hoehh, je ruikt concurrentiequote:
Ik ben blij dat je het op zijn tijd leuk vindt.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:12 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat was de bedoeling... Of het gaat lukken is een tweede..
Kasta!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:07 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Me voor lul zetten? Dankjequote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:15 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je het op zijn tijd leuk vindt.
Waar?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
hoehh, je ruikt concurrentie
Ok ok MUUS. Doe je blauwe voorspellingsjurk maar weer aan. Je bent een beëdigd waarzegster en ik zal niet langer aan je kunsten twijfelen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 01:32 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ja hallo, ik heb nooit beweerd dat ik wijven snap.. Ik voorspelde alleen hoe dit zou gaan.
Kut.. Zoals altijd.
. Omdat je het allemaal haske fout doet.
.
Als jij nou eens zou beseffen dat het verschillende scenario's zijn waarbij je:quote:Op dinsdag 25 juli 2006 01:35 schreef kastanova het volgende:
[..]
Geef jij godverdomme eens tips!
Dat hele "Stilzitten en knuffelen... Of nee, niet knuffelen... Gewoon stilzitten... Maar wel weglopen! Oh nee, toch niet! Dan gun je haar haar eigen wereldbeeld niet! Nee, gewoon dumpen... En dan knuffelen..." heb ik ook geen reet aan....
Gewoon jezelf bent, en het toch werktquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:25 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Als jij nou eens beseffen dat het verschillende scenario's zijn waarbij je:
1 als ze alleen maar huilt gewoon moet knuffelen
2 als ze ook kwaad is haar moet laten uitrazen
3 als ze kwaad is op jou en het terecht is haar laten uitrazen en iets met die kritiek moet doen
4 als ze kwaad is op jou en het is onterecht haar ook laten uitrazen, want vrouwen zijn soms onredelijk en zullen sorry zeggen als ze weer redelijk zijn
5 als ze kwaad is, het is onterecht en dat grieft je teveel, even naar boven moet gaan
6 als ze kwaad is, het is onterecht, het grieft je teveel en even naar boven moet gaan helpt ook niet, haar moet dumpen
zouden we al een heel stuk verder zijn
Bij Kasta dus nietquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:26 schreef djenneke het volgende:
[..]
Gewoon jezelf bent, en het toch werkt![]()
Jezus wat een gezeik...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:29 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Bij Kasta dus nietEn als hij nou gewoon oprecht van iemand zou houden en naar zijn gevoel zal luisteren, zou er ook niets aan de hand zijn. Maar ja, dat heb ik al gesuggereerd en dat werd afgeslagen. Dus dan maar zo.
Hij leest mijn lange posts en ik de zijne, dus wat maakt het verder uit?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 02:03 schreef SolidasRock het volgende:
Kastanova, ik weet dat jij die ellenlange postje hebt geplaatst doordat Black_Tulip dat ook deed. Maar geloof me, niemand heeft het gelezen joh! Doe dat dan ook niet meer
Oh? Het wordt enigszins vermoeiend hoor, maar waar blijft je beargumentatie?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:56 schreef Black_Tulip het volgende:
En je zei dat ik me hypocriet gedroeg? Nu doe je het zelf.
Iedereen constateerde het, behalve jijzelf... Take a hint...quote:Jij hebt mij talloze keren verweten dat ik me typisch vrouwelijk gedroeg op momenten dat mijn gedrag niet typisch vrouwelijk is
Oh excuus, wist niet dat dat verplicht was...quote:en jij hebt ook niet bepaald lopen strooien met complimentjes.
Nah nee, daar ben ik toch nét iets te duidelijk voor... Wat ik zeg bedóel ik ook daadwerkelijk, dit in tegenstelling tot jouw "Ik zeg letterlijk iets, maar een paar uur later bedóel ik iets compleet anders" gedrag...quote:Zelfs wanneer je stilzwijgend aanneemt dat ik misschien toch een punt heb, maak je dat niet kenbaar, maar moet ik dat afleiden uit de context.
Je hebt notabene al een aantal keer toegegeven dat je er achteraf toch inderdaad naast bleek te zitten met je ongegronde vermoedens en verwijtjes, dus waar jij je vermoedens bevestigd ziet is tot nu toe voor iedereen nog een raadsel...quote:Of misschien zou het feit dat mijn vermoedens constant bevestigd worden door jouw reacties betekenen dat ik toch gelijk heb?
Dus omdat ik vantevoren eerlijk en consequent ben over mijn motieven en zij tegen me liegen over hun eigen motieven uit angst me kwijt te raken is hun woede terécht...quote:Die eerste mogelijkheid is niet goed gedefinieerd. Ik had het over vrouwen die uit zichzelf, dus zonder reden, uitbarsten in woede. Aangezien alles een oorzaak heeft, zijn dat er weinig tot geen (en degenen die er wel zijn, spreken Ests). We zijn het er beiden over eens dat het vrij onwaarschijnlijk is dat jij juist met die vrouwen (waarvan niet zeker is of ze bestaan) een relatie krijgt. Dan is de vraag: wat is dan toch de oorzaak voor die woede? Onmacht, inderdaad. Maar waarom voelen ze zich machteloos? Omdat jij hen niet begrijpt, omdat je verkeerd met hen omgaat, enz. In dat geval is de woede dus terecht.
Waarom wil een vrouw in 99% van de gevallen praten? Omdat ze ergens mee zit waar ze emotioneel over is... Dus punt blijft dat je uit praten binnen een relatie verstaat dat de vrouw haar zegje doet en de man braaf stil blijft zitten, niets zegt en toch vooral niet zijn mening geeft...quote:Dat is niet mijn idee van een rationele discussie, maar we hadden het dan ook over wat je doet als de vrouw emotioneel is. Als de vrouw emotioneel is, is braaf luisteren en je bek dichthouden een hele goede oplossing.
Dat zeg ik dus de hele tijd al en 1 quote geleden ontkende je net nogquote:In die quote staat wanneer de verwijten terecht zijn. In dat geval moet je haar uit laten praten (ook als ze emotioneel is ja). Zijn de verwijten niet terecht, dan kun je er eveneens voor kiezen om haar toch uit te laten praten (omdat je weet dat ze in een rationele bui uiteindelijk sorry komt zeggen omdat ze je onterecht dingen verweten heeft). Is dat echter geen optie omdat je Ests hoort (om mijn metafoor aan te halen), dan kun je proberen of je haar Zweeds of Fins kunt leren, en als je dat niet wil of als dat niet gaat, wordt het tijd voor drastische oplossingen als uitmaken. Dan pas dus he.
Als ik de dingen net zo irrationeel ga benaderen als haar, dan verslaat ze me op ervaring...quote:Dat is eigenlijk sowieso raadzaam als de vrouw emotioneel is. Als jij je ratio terzijde houdt en probeert alles op je gevoel te doen, is er een grote kans dat je de vrouw weet te kalmeren en dat alles weer goed is. Als je echter toch over dingen gaat nadenken, zul je haar wellicht (of waarschijnlijk) niet begrijpen. Spreek jij je onbegrip uit, dan kan daar weer heibel van komen. Kan, hoeft niet. In principe moet het mogelijk zijn om je onbegrip zodanig te uiten dat de vrouw vanzelf weer stil wordt.
Dus, ook al is het de vrouw die irrationeel is, weet ze zelf (immers emotioneel, je eigen woorden) de oorzaak niet eens, maar toch moet je jezelf bij voorbaat al opwerpen als dader en je excuses aanbieden voor iets waarvan beiden niet eens weten waar het over gaat?quote:Voorbeeld van een positief scenario:
Vrouw: @$%#(* Wat ben jij toch een vuile @$@$% en je hebt dit en dat fout gedaan en @#@$%
Jij: "Ja maar schat, ik begrijp niet waarom je kwaad bent. En ik vind het heel jammer dat ik je niet begrijp, want zo kan ik je niet helpen of verontschuldigingen aanbieden voor eventueel verkeerd gedrag. Bovendien kan ik er heel slecht tegen als je kwaad bent. We kunnen zo niet met elkaar praten en ik wil graag met je praten. Is het goed als we straks, als je weer gekalmeerd bent, het nog eens hebben over wat je zo kwaad maakte?"
Waarop ze emotioneel wordt en je vervolgens weer je bek moet houden om haar niet nóg emotioneler te makenquote:Bij te voegen in zeer ernstige situatie: "Weet je dat ik het zo erg vind dat we op deze manier niet kunnen communiceren dat ik overweeg om het uit te maken? Communicatie is toch erg belangrijk in een relatie en als dat ontbreekt, vind ik een relatie eigenlijk niet meer de moeite waard. Ik zie door jouw woede eigenlijk weinig oplossingen meer."
De vrouw in kwestie is emotioneel en dus ook irrationeel... Hetgeen ervoor zorgt dat een dergelijke aanpak niet zal werken...quote:Je moet eens kijken hoe lang ze na jouw woorden nog de neiging zal hebben om door te tieren. Ik zou verder niet weten of het typisch vrouwelijk is om door deze woorden op slag te kalmeren. Ik kan je wel zeggen dat ik zeer weinig respect zou hebben voor een vrouw die na deze woorden nog doortiert. Ik zou er zelf geen relatie mee willen hebben (als ik lesbisch was) en ik meen jij ook niet.
Grappige anekdote... Een ex die echt compleet labiel was... Gaf ze zelf ook wel toe...quote:Nee, maar bij sommige vrouwen is dat wellicht weer de juiste aanpak
Of bel anders een relatietherapeut
Vrouwen kunnen dus gewoon niet met auto's omgaan... Maar dat was al duidelijk...quote:De vrouw zal een andere reparateur zoeken die bekwamer is in zijn vak (wat in deze onvolmaakte metafoor eigenlijk neer komt op een nieuwe auto want de auto is de relatie). Het kan ook zo zijn dat de reparateur er niks meer aan had kunnen doen, omdat de auto volledig versleten is.
Naja... Of ik sla haar gewoon neer zodra ze haar mond open doet... Dat is immers net zó redelijk...quote:Op enkele al genoemde uitzonderingen na dien je gewoon naar haar te luisteren, omdat je anders haar emoties niet respecteert. Ga je haar (terwijl ze nog emotioneel is) verwijten dat de oorzaak van emotie onlogisch of irreëel is en dat ze dus niet zo emotioneel moet doen, dan gun je haar haar wereldbeeld niet en bied je haar geen ruimte om emotioneel te zijn. Zoals ik al eerder heb gezegd, emoties zijn soms onredelijk en dat feit zul je gewoon moeten accepteren. Wordt het je te gortig omdat je toch al deze tips hebt opgevolgd en niets werkt, dan kun je haar even met rust laten, zodat ze kalmeert, of als het echt foute boel is (deze vrouw is Ests), dan rest er niets anders dan uitmaken.
Been there, done that en begon er notabene deze reeks mee... "Denk er maar eens over na wat je allemaal fout doetquote:Als zij weer kalm is, hoort dat geen probleem te zijn (en is dat het wel, dan is ze Ests). Het is wel heel belangrijk hoe je begint over haar emotionele bui. Als je iets heel verkeerds zegt, kan ze inderdaad weer emotioneel worden, zeker als het hoog zat. Je kan het bijvoorbeeld zo proberen:
"Ik ben blij dat je weer kalm bent liefie, maar ik wil graag weten/begrijpen wat je dwars zat. Zou je me daar iets over kunnen vertellen?" (voeg het woord 'meer' toe als ze al iets verteld hebt, subtiel detail, maar wel belangrijk)
Vrouw scheldt => Man sluit vrouw troostend in zijn armen...quote:Nee. Dat je op je gevoel afgaat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je precies dezelfde emotie vertoont als zij. Er bestaat zoiets als instinctieve empathie. Als je zusje huilt, zal je zijn begonnen met troosten voordat je hebt beredeneerd dat een schouder nou eenmaal erg kalmerend werkt. Jij moet op zoek naar die instinctieve empathie. Jij bent niet autistisch, mag ik aannemen, dus jij beschikt erover (ik namelijk niet). Waar is 'ie?
Als zij niet wil dat er gepraat wordt, waarom gaat ze dan in godsnaam een gesprek aan?quote:In hoeverre is het voor jou zelfverloochening als een partner graag heeft dat je op een bepaald moment gewoon even je bek houdt? Je hoeft toch niet altijd iets te zeggen, of wel?
Niet bewust misschien, maar elke objectieve omstander zal toch inzien dat je met irrationeel gedrag en gescheld de relatie toch echt niet op een hoger niveau tilt...quote:Vrouwen zijn er met hun emotionele buien niet op uit om de relatie te saboteren.
Als ze niet wil discusieren, moet ze de discussie niet starten met verwijten lijkt me...quote:Dat is er zeker, maar dan moet je haar wel de kans toe geven. Als je gaat discussiëren, wordt ze alleen maar kwader.
Ach meisje toch, wat zeg je nu dan weer?quote:Dat zou je juist niet moeten doen. Een relatie is op zijn gezondst als die gelijkwaardig is.
Och, ik ben nu al 3 topics niet uit m'n slof geschoten ondanks je ongegronde verwijten, je hak op de tak gespring, het achteraf verdraaien van woorden en als klap op de vuurpijl je ontkenning van de van Dale, dus inmiddels zou je er toch wel overtuigd van moeten zijn...quote:Sorry, je komt nog steeds over als niet uiterst begripvol.
Ah mên, je plaatst vrouwen nu zelfs al in de slachtofferrol als ze zelf ook de dader zijn...quote:Tsja, sorry, maar vrouwen zijn soms slachtoffer van hun emoties. Je kunt dat hen verwijten, maar dat heeft gewoon niet zo heel veel zin. Ze zullen niet plotseling veranderen, omdat emoties vaak gewoon niet handig zijn. Je kunt beter leren hoe je daar het beste mee om kunt gaan.
Ik vind alles best, zolang je maar niet meer de feiten en je eigen woorden achteraf gaat ontkennenquote:Wat wil je nou? Moet ik mijn mening veranderen als ik tot de conclusie kom dat een vermoeden onjuist is, of zou je liever willen dat ik dat door mezelf onjuist bevonden vermoeden toch koppig volhoud omdat ik zo standvastiger ben?
Oh woman pleasequote:Dat doe ik. Dat jij de argumenten over het hoofd ziet of niet begrijpt is jouw probleem.
Iets ten stelligste ontkennen terwijl je het zelf niet eens zeker weet... Briljant...quote:Dat heb ik niet gedaan. Geloof ik.
Woman, wake up... Níemand begrijpt je... Oh nee wacht, toch wel... The_Ed begrijpt jequote:Ik zal toch steeds weer dingen opnieuw moeten uitleggen als jij iets niet snapt of meer details aanvoert, of niet? Zeg, Kasta, heb ik nou gelijk over jouw wantrouwen en onbegrip of ongelijk over jouw intelligentie dat jij toch zeer vaak niet begrijpt wat ik bedoel, laat staan dat je er gelijk over hebt?
Ach tuurlijk niet... Gewoon lullen om het lullen, verwijten om het verwijten en schelden om je hart te luchten... Wie heeft er dan nog een reden nodig?quote:Hoezo is dat tegenstrijdig? Zij zal indien gevraagd op de proppen komen met de oorzaak van haar emoties. Dat zal op dat moment vooral voelen en overkomen als het luchten van haar hart. Rationeel praten over wat de oorzaak was komt later wel. Logica blijft soms echter uit; ik zei al, sommige dingen zijn gewoon niet logisch. Maar daar moet je niet zo'n punt van maken als jij dat doet.
Je zei dat je pertinent níet rationeel mocht zijnquote:Soms zal zoiets genoeg zijn (hoewel in jouw geval waarschijnlijk een stuk minder vaak), wellicht niet om haar te overtuigen, maar wel om tot haar door te laten dringen "kijk eens, dit is de stem van zijn ratio terwijl ik zo gigantisch emotioneel aan het doen ben....' Zo ben je haar sterke rots in de branding en het feit dat diezelfde rots in de branding van haar houdt en voor haar klaar staat, zal haar kalmeren.
Als vrouwen zelf al niet weten welke taal ze spreken, heeft ze een tolk nodig, geen boksbal...quote:Mijn posts zijn toch net iets gedetailleerder dan 'dumpen of weglopen'Weglopen moet je dus doen als je het even niet aan kan, dumpen als je weet dat je het nooit aan zal kunnen, omdat de vrouw Ests spreekt.
En zo is de cirkel weer rond en zijn we terug bij m'n eerste topic hierover... Vrouwen hebben de communicatieve vaardigheden van een kleuter...quote:Emoties zijn primitief en nauwelijks ontwikkeld. Emotionele buien vereisen dus een aanpak die inderdaad niet veel verder mag gaan dan sussen, knuffelen, aaien en stil blijven.
Oh nee hoor. Dat ik (als ik op vrouwen viel) geen relatie zou willen hebben met de vrouwen uit onder andere jouw voorbeeldjes wist ik al langer dan vandaag.quote:
Dat kan.quote:Tja, de 1 heeft dat uitsluitend bij seks, ik heb het bij alle 4 van de hoofdcategoriën.
True, maar dan heb je het over heel, heel erg lelijk.quote:Een lelijk, vet, log paard zal er in bed ook uit zien als een lelijk, vet, log paard.. Maar dan zonder zadel...
En nu wat nader gedefinieerd? Hoe klikt een vrouw met je op deze gebieden?quote:De klik qua:
- Uiterlijk
- (Omgang met) Emoties
- Overall karakter/opvattingen/denkwijze/intelligentie
- Seks
Als je uiteindelijk tot de conclusie moet komen dat je al dat gerationaliseer in de prullenbak moet gooien om gewoon eens lekker naar je gevoel te luisteren zal je ervaring vast niet erg positief aanvoelen neequote:Bepaalde standjes?.
Naja, serieus? Alles wat ik nu weet over vrouwen... Maar of dat als iets positiefs te ervaren is, is een tweede....
En daar ga je de mist in.quote:Als ze zelf niet eens de oorzaak er van kent of het volkomen irreeel is, lijkt het me bij voorbaat toch al onterecht.
Wat een schrikbeeld he? Troost je hoor, het is niet waarquote:Maar wat nu als élke vrouw nu gewoon van nature dusdanig emotioneel is / kan worden?.
Als jij eerst hebt gezegd dat het poep is, maar vervolgens vervorm je het tot een reep, verpak je het in het papier wat bedoeld is voor chocolade en bied je het me aan, zal ik toch minstens even verward zijn.quote:Er is jou vast weleens uitgelegd dat stront vies is en je het niet moet eten.
Als jij echter een heerlijke dampende keutel ziet (oeh, stukjes pinda. ) en je besluit toch en hap te nemen, is het dan je eigen schuld of de schuld van degene die uitlegde dat poep vies is?
Waarbij de dampende hoop stront uiteraard staat voor de liefde / het houden van; een schitterende metafoor, al zeg ik het zelf
Logischerwijs ja, maar zal dat ook het geval zijn, ja of nee? Is het niet realistischer om te kijken hoe snel ze verder bereid is om ergens over te liegen dan alvast je conclusies te trekken?quote:Feit blijft dat ze bereid is te liegen over zoiets belangrijks als liefdegevoelens... Hetgeen logischerwijs zou betekenen dat ze over simpelere zaken ook, zo niet makkelijker zou liegen...
Hee, ze dacht dat jij ook loog. En waarom zou je in hemelsnaam zeggen dat je niet van haar houdt om vervolgens je te gedragen alsof je van haar houdt?quote:En oeh, oeh, waarom dan? Om iets voor elkaar te krijgen wat haar zonder leugens niet gelukt was...
Het lijkt mij een zeer terecht verwijt dat jij tegenstrijdige signalen uitzendt.quote:Tja, gevalletje "Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten dan kennelijk."
Zij liegt er zelf over en zal me dus niet serieus (genoeg) nemen om simpelweg te geloven in wat ik zeg.
Maar dat lijkt me niet een reden om het mij te gaan verwijten.
Ok.quote:Manipuleren zou in dit geval zijn "Oeh, oeh! Kijk! Een dansende koalabeer langs de weg!" waarna ik een ferme ruk aan het stuur geef... Maar nee, ik ga slechts zelden met dusdanig naieve vrouwen om...
Mijn tips draaien uit op het beëindigen van een relatie als er sprake is van een doemscenario. Jij hebt nogal wat doemscenario's beschreven (omdat je daar het meeste ervaring mee hebt?) en de reactie die je dan krijgt is dan inderdaad dat je het dan moet uitmaken.quote:Al je tips draaien inmiddels uit op het beeindigen van de relatie vanwege de irrationaliteit van de vrouw...
Dan snap je nu kennelijk ook eindelijk waarom ik regelmatig vrijgezel ben.
Zeg dat dan gewoon en ga niet toch naar het zwembad. Nee, ook niet als ze blijft aandringen.quote:Ik wíl toch ook slechts een vriendschap die eventueel in een later stadium uitgroeit tot meer.
Bij mij groeit het echter wat langzamer dan bij de gemiddelde vrouw, waarop zij dus weer als eerste naar het zwembad wil... Ik wil gewoon relaxen in het park met m'n biertje en peuken.
Dat hoef je niet te gaan gokken, maar zodra je het weet, moet je iets met die kennis gaan doen.quote:Tja, als ze stuk voor stuk ten stelligste beweren dat ze er geen bezwaar tegen hebben, of in de meeste gevallen zelfs beweren dat ze er exact hetzelfde over denken, hoe moet ik dan raden of ze het ook daadwerkelijk menen of dat het weer een leugentje om bestwil is?
Met een mobiele leugendetector rond gaan lopen ofzo?.
quote:Uiteraard, anders zou het weinig toevoegen.
Dus vrouwen die labiel zijn moet ik ontwijken omdat ze, jaja, labiel zijn en vrouwen die beweren dat ze sterk, stabiel en onafhankelijk zijn moet ik ontwijken omdat het labiele leugenaars zijn...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:24 schreef Black_Tulip het volgende:
Maar hoe "sterk en onafhankelijk" is ze nou echt als ze volledig overstuur raakt en jou voor van alles en nog wat uitscheldt? Kennelijk heeft ze je toch nodig, anders zou het haar niet zoveel doen wat jij deed of van haar dacht. En kennelijk is ze niet zo sterk, anders zou ze niet zo erg bezwijken door haar emoties.
Hij stelt geen vragen, hij trekt conclusies uit ervaringen met vrouwen. Ik snap ook helemaal niet waarom je steeds het tegendeel probeert te bewijzen terwijl Kastanova's standpunten staan als een huis.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:07 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik begon het topic notabene met de stelling dat vrouwen irrationele ondieren zijn...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:50 schreef Black_Tulip het volgende:
Dat is vrij logisch ja, maar ga dan ook niet ontkennen dat je vrouwen niet begrijpt.
Dat is wederom jouw conclusie...quote:Je zei dat het feit dat het kind wordt gepest komt door het feit dat hij te snel in de slachtofferrol kruipt. Daarmee laat je de rol van de pestkop geheel buiten beschouwing en impliceer je dat hem niets te verwijten valt.
Wel ja joh, gebruik het als excuus...quote:Ja, best vaak. Autistisch he?
Dat is een open deurquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:57 schreef Roellio het volgende:
Kasta, reageer eens op mijn vraag...
Val ik hen lastig met mijn emotieloze houding? Nee...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:29 schreef Black_Tulip het volgende:
En jij kan dan weer niet omgaan met de emoties (enorme woede of verdriet) die zij spuien ten gevolge van jouw onbegrip en vlakke houding. Zou je er wel mee om kunnen gaan, dan zouden ze door jou weer tot rust komen, maar juist wat jij doet, maakt de situatie alleen erger.
De vrouw in kwestie weet zélf niet eens wat het woord is, hoe kunnen er dan letters bijkomen?quote:Het is ook niet makkelijk om het uit te leggen of te begrijpen, maar ik doe mijn best om het te verduidelijken. Als jij nou ook eens je best deed om het te begrijpen... Het zou bijvoorbeeld wel helpen als jij tijdens het galgje spelen in de gaten hebt gekregen dat er weer een letter is verschenen in het woord.
Volwassen zijn en de hele dag achter de geraniums liggen meuren kun je nog jaren...quote:1 Als ik het idee heb dat ik te snel volwassen ben geworden en dat ik een deel van mijn jeugd heb gemist, zou het dan geen regressie zijn om alsnog het beest uit te gaan hangen? Ik heb geen behoefte aan achteruitgang.
Tja, als je zelfs van een druk feestje al dusdanig labiel wordt houdt het natuurlijk al snel op...quote:2 Ik ben bij gelegenheden geweest waarbij het de bedoeling is dat je het beest uithangt. Deze gelegenheden vond ik bijzonder onplezierig en ze hebben ook heel vaak door mijn autisme een 'mental overload' tot gevolg gehad. Ik kreeg zoveel signalen te verwerken dat ik het op den duur niet meer aan kon. Een zeer vrouwelijke reactie daarop is een 'nervous breakdown'. En ik ben wel labiel, maar niet zo gek dat ik juist die dingen ga opzoeken die mij een 'nervous breakdown' geven.
Nah, verklaart wel waarom jouw visie op manieren van communiceren nogal beperkt is...quote:3 Ik heb de behoefte aan een goed gesprek. Mijn gehoor schijnt toch al niet zo best te zijn en als er ook nog eens heel veel gepraat wordt of harde muziek wordt gedraaid, kan ik heel moeilijk het gesprek nog volgen. Zelf een gesprek aanknopen zal dan helemaal niet meer lukken. Mijn behoefte aan een goed gesprek wordt bij die gelegenheden waar je het beest uit kunt hangen niet bevredigd.
Er is voor iedere randdebiel tegenwoordig wel een eigen stekkie...quote:4 Op veel van de al beschreven gelegenheden wordt muziek gedraaid waar ik een schurfthekel aan heb. Ik wens daar dus niet langer dan een paar tellen rond te lopen.
Dansen als een autist noem je slecht? De housescene is er groot mee geworden!quote:5 Ik heb door mijn autisme een slechte grove motoriek, kan daardoor slecht dansen en vind het niet leuk om te dansen.
Ben je niet gewoon bang de controle over jezelf kwijt te raken popje?quote:6 Ik kan, hoewel ik alcohol wel lekker vind, niet zo goed tegen alcohol. Ik ben nooit verder gegaan dan een 'buzz' en die vind ik al vervelend. Ik ben nog nooit dronken geweest, maar ik heb er ook geen behoefte aan om het te worden. Ik vind het al moeilijk zat om mezelf een beetje te handhaven, hoe erg zal ik wel niet zijn als ik dronken ben?![]()
Ik vind het persoonlijk eerder een groei als je seks en liefde wél gescheiden kunt houden zonder er emotioneel mee in te problemen te komen, maar dat is simpelweg een verschil in opvatting en ervaringen denk ik...quote:7 Ik praktiseer het principe van seriële monogamie. Wellicht meerdere achter elkaar en ik zal nog niet weten hoeveel, maar nooit meerdere relaties tegelijk. Losse seksuele contacten zonder liefde te voelen heb ik al gehad en over dat stadium ben ik inmiddels heen gegroeid.
Tja, die ideëen hebben alle meisjes in hun periode van kalverliefdequote:1 ThE_ED en ik zijn (nog steeds) heel gelukkig met elkaar, passen goed bij elkaar en eigenlijk lijkt het er alleen steeds beter op te worden naarmate ik volwassener word en meer leer over mezelf, over hem, over onze relatie en over liefde in het algemeen.
Je zou er op een gegeven moment achter kunnen komen dat de liefde die hij je gaf niet de perfecte liefde voor je is?quote:2 ThE_ED heeft mij geholpen op mijn weg naar volwassenheid. Ik heb onder andere door hem geleerd wat liefde is. Hoe zou ik daar ooit spijt van kunnen krijgen?
Iedereen leert tijdens zijn of haar jeugd, autistisch of niet...quote:1 Pas op mijn 17e kreeg ik verkering. Mijn gehele jeugd daarvoor was zeker niet makkelijk of prettig, maar tijdsverspilling? Nee. Voor een autistisch kind is de jeugd nou eenmaal heel moeilijk omdat je nog zo gigantisch veel moet leren wil je je een beetje als een aangepast, normaal mens kunnen gedragen. Ik heb dan nu ook gelukkig al veel geleerd.
Logisch, twee weten meer dan 1... Ongeacht de persoon...quote:2 Tijdens mijn verkering met ThE_ED is de progressieve ontwikkeling alleen maar voortgezet, maar dan in sneltreinvaart.
Geloof me... Dan ben je er nog... En zal ik er ook vast nog wel tenzij ik gestorven ben aan kankerquote:1 Het is dan maar de vraag of ik dan nog steeds op Fok zal zijn. Ik doe er op zich vrij lang over om een forum te verslijten, maar ik heb er nu al twee achter de rug. En wie weet, misschien bestaat Fok over 1 á anderhalf jaar niet meer. Het eerste forum waar ik heen ging is ook inmiddels spoorloos verdwenen.
Tenzij je emotioneel en dus irrationeel wordt natuurlijk.quote:2 Zo'n verhaal zal naar alle waarschijnlijkheid uiterst negatieve informatie bevatten over ThE_ED en ik heb een afspraak met hem gemaakt dat ik dingen waar hij wellicht rode wangen van zal krijgen als hij er door iemand anders (dus niet ik) mee wordt geconfronteerd niet op Fok zet.
Waarschijnlijk? Ik zie het simpelweg al als feit... Anders zou ik het natuurlijk niet gezegd hebben...quote:Kasta, zeg mij nu nog eens hoe waarschijnlijk je het acht dat het na 1 of anderhalf jaar uit zal zijn, ik spijt zal hebben, zal denken dat ik mijn jeugd heb verspild, dat ik besluit om het beest uit te gaan hangen en dat het hele verhaal op Fok terecht komt. Het lijkt mij net zo waarschijnlijk als sneeuw in juli in Nederland, of misschien komt het toch zelfs dichter bij die keer dat Pasen en Pinksteren op 1 dag zullen vallen.
Welke missers danquote:Natuurlijk Kasta. Je hebt inmiddels al zoveel missers gemaakt, maar natuurlijk krijg je altijd gelijk![]()
Je spreekt echter met iemand die niet alleen een labiele vrouw is, maar ook nog eens autistisch. Een symptoom van autisme is een in feite volledig ander systeem van communicatie (en dan ben ik ook nog eens vrouw om het nog gecompliceerder te maken). Ik kan me redelijk gedragen als een normaal mens, maar ik laat soms steekjes vallen. Waar jij woorden verkeerd opvat of terecht opmerkt dat ik iets niet heb gebruikt zoals het hoort, heb ik steekjes laten vallen en zul jij van mij mijn uitleg moeten aannemen hoe ik dan wel iets bedoel. Dat doe jij echter niet en je denkt ook nog eens dat het allemaal komt doordat ik een vrouw benquote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:25 schreef kastanova het volgende:
Op een forum waarbij woorden logischerwijs de enige leidraad zijn? Ik.
Inderdaad. Goed, de vrouw was naïef en is toch in een sneeuwstorm terechtgekomen en heeft jouw hulp nodig om er weer uit te komen. Wat doe je? Bied je die hulp of zeg je 'bah, wat ben je naïef, ik hoef je nietquote:Tja, als de sneeuwbui ruim vantevoren aangekondigd wordt, is het natuurlijk een beetje naief als ze er geen rekening mee houdt en geen voorzorgsmaatregelen neemt...
Alles. Alle vrouwen zijn labiel, maar er zijn maar weinig vrouwen die zo afschuwelijk emotioneel worden als in jouw voorbeeldjes. Er zijn nog veel minder vrouwen die dat worden zonder oorzaak.quote:En wat heeft dat precies met onze discussie te maken.
Dat raad ik dus alleen aan als het té erg is. Ik heb je ook gezegd dat als het té erg is, je naar boven moet gaan. Tijdens je vertrek kun je dus zeggen waarom ze onredelijk isquote:Haar in laten zien hoe irrationeel haar "argument" is ja... Hetgeen je me in de volgende quote notabene aanraad...
Deze dus.
Hmmm ik zou hier uitvoerig op in kunnen gaan maar daar heb ik dus geen zin meer in... Laat ik zo zeggen dat ik de term 'hoer' toch niet echt van toepassing vind op de vrouw.quote:Dat is relatief... Vanuit hun oerinstincten (vrouw zoekt man die haar en kroost van resources voorziet) wel natuurlijk...
Misschien kun je beter zeggen: 2342342343 - 234234234 -23423 - 234 = 0. Nee, die som klopt inderdaad niet (ik ga een beetje een complexe som verzinnen waarvan het eindresultaat 0 isquote:1+2-3 is ook 0.
Je laat anders weinig hoop zien dat je ooit nog in een gelukkige relatie terechtkomt.quote:Wanhoop niet, teleurstelling wel...
Het gaat hier over gevoel.quote:Wantrouwen is wat anders dan objectief beoordelen...
En dat is ook logisch, maar je hoeft niet vervolgens bij de pakken neer te gaan zitten.quote:Onbegrip voor irrationaliteit lijkt me logisch...
Omdat je het te ver door generaliseert.quote:Als je zo doet, speel ik niet meer mee.
Je gaf zelf aan dat vrouwen ertoe in staat zijn, dus waarom mag ik dat dan niet stellen?
Niet duidelijk genoeg als ze het toch niet begreep.quote:Je kent m'n poststijl, dus als dát voor haar al niet duidelijk is dan zet ik niet alleen m'n vraagtekens bij haar geestelijke stabiliteit, maar ook bij haar perceptievermogen...
Oftewel, niet achterbaks aangezien ik duidelijk genoeg ben over m'n motieven...
Nee. Als de vrouw namelijk niet emotioneel is, gaat die vlieger niet op.quote:Het niet goed uitwerken van argumenten ís vrouwelijk, dat constateerde je notabene zelf!.
Naja, je maakte er zelf "Ze is emotioneel en kan dus niet goed onder woorden brengen wat ze bedoelt" maar dat is toch echt exact hetzelfde....
Draai die plaat nog eens en zwelg in zelfmedelijden... of... hee, het is maar een gek idee, doe eens wat constructiefs: probeer eens gelukkig te worden in plaats van steeds alleen maar gelijk te krijgenquote:Nah, heb iets leuks voor je, 1 van m'n favoriete acda en de munnik platen; Liever gelijk, dan geluk..
Toepasselijk aangezien je het zelf al een aantal keer noemde en met betrekking tot het bovenstaande alleen nog maar toepasselijker.
Maar niet meer dan ik had verwacht. Het gaat er dus om dat bij 'verkijken' je sowieso al een reactie krijgt die je niet had verwacht, hoe had dat dan nog meer kunnen zijn dan ... wat je verwacht?quote:Je dacht in eerste instantie dat ik je uit zou kafferen, hetgeen ik niet gedaan heb... Dan heb je je toch echt wel op me verkeken...
Als ik er nog aan toe kom die post met al die 'whahaha wat typisch vrouwelijk weer' opmerkingen van je te schrijven, zullen we eens zien hoeveel jij mij niet verweten hebt wat eigenlijk allemaal ongegrond is omdat de ware oorzaak niet vrouwelijkheid is, maar autisme.quote:En dan heb ik het nog niet eens over al je andere ongegrond gebleken "verwijten"...
Dat inderdaad wel, maar ik vermoed nog steeds dat het ook met jouw wantrouwen van doen heeft.quote:Tja, dat jij uiteindelijk, nadat je het met argumenten niet meer redt, telkens met het "Ok, ik zei het herhaaldelijk en letterlijk zo, maar in feite bedoelde ik totáál iets anders" argument komt heeft weinig met wantrouwen van mijn kant te maken... Eerder met je eigen wisselvallig- en onduidelijkheid.
Ik voel het niet anders, ik beredeneer het anders. Duidelijk?quote:Daar hebben we hem hoor!.
.
"Feiten, feiten, jij ook altijd met je feiten, ik voel het nu eenmaal anders!".
Als jij wil weten wat ik bedoel, moet je niet constant met je neus in de van Dale blijven hangen.quote:Tja, als je daarbij tegenwoordig zelfs de definities van de van Dale gaat ontkennen, vrees ik toch echt dat je de weg enigszins kwijt bent...
- "Je leest het verkeerd! Ik bedoelde iets totaal anders dan wat ik typte!"
- "Tja, van Dale, van Dale... Als je de letterlijke definitie aanhoudt trek je toch echt de verkeerde conclusies."
Jouw metafoor klopte niet. Jij gebruikte 'labiliteit' als factor waar je 'woede' in had moeten vullen. Daar heb ik je herhaaldelijk op gewezen en je hebt het niet aanvaard. Jammer.quote:Ik was degene die de vergelijking maakte, hoe kan ik het zélf dan verkeerd begrepen hebben?.
Nah nee, "Ik begrijp mezelf niet meer." is toch echt eerder een vrouwenopmerking...
Jongen kijk eens terug, het ging over jouw chronische wantrouwenquote:chro·nisch (bn.)
voortdurend, aanhoudend
Je doet het nog steeds, dus het lijkt me toch behoorlijk aanhoudend....
Maar ja, je zult het wel weer anders "bedoelen" of gaat de definities weer ontkennen...
Nee. Maar objectief beoordelen is sowieso al niet mogelijk en hoe vaak heb jij nou echt iets met feiten weerlegd?quote:Iets objectief beoordelen en weerleggen met feiten staat bij jou gelijk aan wantrouwen?
Maar ik ben als autistische vrouw dan ook redelijk uniek.quote:M'n eerste topic begón notabene met de stelling dat alle vrouwen zichzelf altijd als "uniek" en "anders dan andere vrouwen" profileren, dus wat dat betreft nemen de overeenkomsten alleen maar toe...
Ik heb meer argumentatie aangeboden dan 'ik vind dat nou eenmaal zo'.quote:"Ik vind dat nu eenmaal zo" is nou niet echt een argument voor een dergelijk verwijt te noemen...
Ik beschouwde je als onschuldig totdat ik op een gegeven moment naar aanleiding van al genoemde argumentatie concludeerde dat je vrouwen beschouwde als minderwaardig. Als jij geen feiten laat zien die getuigen van het feit dat je toch echt vrouwen niet als minderwaardig ziet, voel ik me niet geroepen om de zaak te heropenen.quote:Ik ben schuldig totdat ik m'n onschuld bewezen... Waarbij mijn "schuld" uitsluitend is gebaseerd op jouw mening er over... Tja, briljante beargumentatie...
Dat hangt af van wat er zou staan in jouw korte reacties.quote:Omdat je je dan niet serieus genomen voelt.
Dat valt te merkenquote:Ik schijn een rustgevende werking op vrouwen te hebben... Ze vertrouwen me al snel volledig (en terecht) waarna ze ook verdomd snel op hun gemak voelen bij me...
Kijk eens, wederom iets wat je voor waar aanneemt. Mooi.quote:Joh....
"Ja eeuuuh, vrouwen zijn irrationeel en weten zelf niet wat hun probleem is... Gewoon je bek houden als ze begint te schelden en als dat niet helpt moet je haar dumpen..."quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:54 schreef Black_Tulip het volgende:
Omdat ik na een tijd de behoefte heb gekregen om me op te werpen als de barmhartige Samaritaan die Kasta door vrouwen uit te leggen aan een relatie helpt
Lees m'n quote anders zelf ook even... Dat is exact wat ik zei, maar dan samengevat...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:25 schreef Black_Tulip het volgende:
Als jij nou eens zou beseffen dat het verschillende scenario's zijn waarbij je:
1 als ze alleen maar huilt gewoon moet knuffelen
2 als ze ook kwaad is haar moet laten uitrazen
3 als ze kwaad is op jou en het terecht is haar laten uitrazen en iets met die kritiek moet doen
4 als ze kwaad is op jou en het is onterecht haar ook laten uitrazen, want vrouwen zijn soms onredelijk en zullen sorry zeggen als ze weer redelijk zijn
5 als ze kwaad is, het is onterecht en dat grieft je teveel, even naar boven moet gaan
6 als ze kwaad is, het is onterecht, het grieft je teveel en even naar boven gaan helpt ook niet, haar moet dumpen
zouden we al een heel stuk verder zijn
Nee man... Zo was ik altijd al... Het wordt echter nu pas duidelijk voor m'n virtuele omgeving...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:34 schreef Roellio het volgende:
Kasta, word je ondertussen niet een beetje een karikatuur van jezelf?
Wie zegt dat alleen de vrouwen uit mijn voorbeeldjes zo zijn?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:49 schreef Black_Tulip het volgende:
Oh nee hoor. Dat ik (als ik op vrouwen viel) geen relatie zou willen hebben met de vrouwen uit onder andere jouw voorbeeldjes wist ik al langer dan vandaag.
Heb je ooit een enigszins knappe "misvormd paard van een vrouw" gezien dan?quote:True, maar dan heb je het over heel, heel erg lelijk.
- (Omgang met) Emotiesquote:En nu wat nader gedefinieerd? Hoe klikt een vrouw met je op deze gebieden?
Hitler dacht ook dat hij goed en reëel bezig was...quote:En daar ga je de mist in.
Dus m'n pik is wel dégelijk een wichelroede voor dergelijke vrouwen?quote:Wat een schrikbeeld he? Troost je hoor, het is niet waar
Tja, als je het echter na het uitpakken en ruiken nog op eet is het toch echt niet mijn schuld... Stront met een strikje blijft gewoon stront...quote:Als jij eerst hebt gezegd dat het poep is, maar vervolgens vervorm je het tot een reep, verpak je het in het papier wat bedoeld is voor chocolade en bied je het me aan, zal ik toch minstens even verward zijn.
Iemand die notabene over haar gevoelens liegt gewoon weer het volste vertrouwen gunnen dat ze het niet weer zal doen?quote:Logischerwijs ja, maar zal dat ook het geval zijn, ja of nee? Is het niet realistischer om te kijken hoe snel ze verder bereid is om ergens over te liegen dan alvast je conclusies te trekken?
Ik lieg nooit.. Nooit? Dat kan toch niet joh kasta?quote:Hee, ze dacht dat jij ook loog. En waarom zou je in hemelsnaam zeggen dat je niet van haar houdt om vervolgens je te gedragen alsof je van haar houdt?Wat zou in dat geval een goede reden zijn om te liegen?
Ze wist bij voorbaat al dat ik op een dergelijke manier met haar om ging zonder van haar te houden... Hoezo is het dan verwarrend? Of heb jij weleens dat je het plotseling, vanuit het niets als verwarrend ervaart als water stroomt, je ademt, je kunt lopen, etc.?quote:Het lijkt mij een zeer terecht verwijt dat jij tegenstrijdige signalen uitzendt.
Als er geen sprake was van doemscenario's, dan zou ik nu geen vrijgezel zijn hé?quote:Mijn tips draaien uit op het beëindigen van een relatie als er sprake is van een doemscenario. Jij hebt nogal wat doemscenario's beschreven (omdat je daar het meeste ervaring mee hebt?) en de reactie die je dan krijgt is dan inderdaad dat je het dan moet uitmaken.
Maar dan wordt ze emotioneel en moet je haar weer uit laten razen zonder tegen haar in te gaan...quote:Zeg dat dan gewoon en ga niet toch naar het zwembad. Nee, ook niet als ze blijft aandringen.
En net zei je nog:quote:Dat hoef je niet te gaan gokken, maar zodra je het weet, moet je iets met die kennis gaan doen.
quote:Is het niet realistischer om te kijken hoe snel ze verder bereid is om ergens over te liegen dan alvast je conclusies te trekken?
Euuuh, je autisme gebruiken om maar te kunnen blijven ontkennen dat je je als een typische vrouw gedraagt? Ik vind het nogal goedkoop om eerlijk te zijn...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:22 schreef Black_Tulip het volgende:
Je spreekt echter met iemand die niet alleen een labiele vrouw is, maar ook nog eens autistisch. Een symptoom van autisme is een in feite volledig ander systeem van communicatie (en dan ben ik ook nog eens vrouw om het nog gecompliceerder te maken). Ik kan me redelijk gedragen als een normaal mens, maar ik laat soms steekjes vallen. Waar jij woorden verkeerd opvat of terecht opmerkt dat ik iets niet heb gebruikt zoals het hoort, heb ik steekjes laten vallen en zul jij van mij mijn uitleg moeten aannemen hoe ik dan wel iets bedoel. Dat doe jij echter niet en je denkt ook nog eens dat het allemaal komt doordat ik een vrouw benBen jij het dan gewend dat je met vrouwen moet hakketakken over de definities van begrippen? En belangrijker, als vrouwen uitleg bieden over hun motivatie of bedoelingen, ga jij er dan net zo vaak vanuit als in dit topic dat ze liegen of hun eigen bedoelingen niet goed begrijpen?
Als je het niet erg vindt, houd ik het hier bij qua uitleg. Ik heb namelijk geen zin meer om wederom te gaan hakketakken over begrippen.
Ik was toch echt de snééuw in jouw eigen voorbeeld en sneeuw kan zover ik weet niet praten..quote:Inderdaad. Goed, de vrouw was naïef en is toch in een sneeuwstorm terechtgekomen en heeft jouw hulp nodig om er weer uit te komen. Wat doe je? Bied je die hulp of zeg je 'bah, wat ben je naïef, ik hoef je niet'?
Tja, heel mooi dat je telkens hetzelfde riedeltje herhaalt ook al vraag ik iets totaal andrs, maar ik denk dat het handiger is als je gewoon op m'n vraag zelf ingaat...quote:Alles. Alle vrouwen zijn labiel, maar er zijn maar weinig vrouwen die zo afschuwelijk emotioneel worden als in jouw voorbeeldjes. Er zijn nog veel minder vrouwen die dat worden zonder oorzaak.
Dit is mijn zoveelste keer dat ik iets voor je herhaald heb, en dan misschien zelfs vrijwel letterlijk. Echt snel van begrip ben je niet he?
Goh nee, dát is een volwassen manier van praten... Snel iets achter de deur langs schreeuwen en vervolgens wegrennen... Doet mij toch echt voornamelijk aan belletje trekken denken en die tijd heb ik al een tijdje achter me liggen...quote:Dat raad ik dus alleen aan als het té erg is. Ik heb je ook gezegd dat als het té erg is, je naar boven moet gaan. Tijdens je vertrek kun je dus zeggen waarom ze onredelijk isReageren kan ze toch niet meer, want je bent weg. En ze heeft zo weer iets extra's om over na te denken als ze gekalmeerd is.
Puur en alleen vanwege de negatieve bijklank.. Hetgeen natuurlijk puur naiviteit is...quote:Hmmm ik zou hier uitvoerig op in kunnen gaan maar daar heb ik dus geen zin meer in... Laat ik zo zeggen dat ik de term 'hoer' toch niet echt van toepassing vind op de vrouw.
Maar toch echt allemaal dezelfde uitkomst zullen hebben...quote:Misschien kun je beter zeggen: 2342342343 - 234234234 -23423 - 234 = 0. Nee, die som klopt inderdaad niet (ik ga een beetje een complexe som verzinnen waarvan het eindresultaat 0 is), maar het punt is om aan te duiden dat instincten vergeleken met basale wiskunde oneindig veel complexer zijn.
Dan zou ik toch ook geen relatie meer aangaan?quote:Je laat anders weinig hoop zien dat je ooit nog in een gelukkige relatie terechtkomt.
Ah, het welbekende "Jij ook altijd met je feitenquote:Het gaat hier over gevoel.
Oh nee, ik moest stilzitten en alles over me heen laten komenquote:En dat is ook logisch, maar je hoeft niet vervolgens bij de pakken neer te gaan zitten.
En dat ook nog eens onderbouw met argumenten en feiten...quote:Omdat je het te ver door generaliseert.
Ze werd er toch kwaad om? Dat waren ze kennelijk toch echt wel duidelijk genoeg...quote:Niet duidelijk genoeg als ze het toch niet begreep.
Dus zowel als ze emotioneel is als wanneer ze níet emotioneel is, slaat ze irrationele wartaal uit?quote:Nee. Als de vrouw namelijk niet emotioneel is, gaat die vlieger niet op.
Het lijkt me beter dat jij hem nog eens draait alvorens je weer met allerlei nietszeggend geblaat komt... Als je namelijk daadwerkelijk geluisterd had (of hell, gewoon gelezen, ik heb de complete tekst er notabene voor je neergezet) dan had je gehoord en gezien dat de tekst waar ik me mee associeerde eindigde met "Liever nog geluk dan gelijk"quote:Draai die plaat nog eens en zwelg in zelfmedelijden... of... hee, het is maar een gek idee, doe eens wat constructiefs: probeer eens gelukkig te worden in plaats van steeds alleen maar gelijk te krijgen
Djezus, als je de feiten niet ontkent, dan kom je wel met het sarcasme excuus.quote:Als ik er nog aan toe kom die post met al die 'whahaha wat typisch vrouwelijk weer' opmerkingen van je te schrijven, zullen we eens zien hoeveel jij mij niet verweten hebt wat eigenlijk allemaal ongegrond is omdat de ware oorzaak niet vrouwelijkheid is, maar autisme.
"Ja ok, je hebt gelijk, ik sla wartaal uit... Maar toch vind ik dat ik wel gelijk heb!"quote:Dat inderdaad wel, maar ik vermoed nog steeds dat het ook met jouw wantrouwen van doen heeft.
Inderdaad, je beredeneert het vanuit je gevoel... Terwijl de feiten het tegenovergestelde zeggen...quote:Ik voel het niet anders, ik beredeneer het anders. Duidelijk?
Als jij duidelijk wilt maken wat je bedoelt, dan moet je zeggen wat je bedoelt en niet telkens onjuistheden verkondigen en wartaal uitslaan die er achteraf niets mee te maken bleek te hebben...quote:Als jij wil weten wat ik bedoel, moet je niet constant met je neus in de van Dale blijven hangen.
Dus jij gaat mij uitleggen hoe ik mijn eigen daadwerkelijk metafoor bedoelde? Nee ok, da's natuurlijk volkomen logisch...quote:Jouw metafoor klopte niet. Jij gebruikte 'labiliteit' als factor waar je 'woede' in had moeten vullen. Daar heb ik je herhaaldelijk op gewezen en je hebt het niet aanvaard. Jammer.
Dat was toch echt als reactie op:quote:Jongen kijk eens terug, het ging over jouw chronische wantrouwenEn tot nu toe heb je nog
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 00:24 schreef Black_Tulip het volgende:
Waarom overdrijf jij wat ik zeg? Ik heb het nergens over chronisch.
Euuh, in vrijwel elke post... Maar ja, als jij de definities uit de van Dale zelfs al gaat verwerpen, nee, dan zal ik in jouw ogen inderdaad niet snel iets met feiten weerleggen nee...quote:Nee. Maar objectief beoordelen is sowieso al niet mogelijk en hoe vaak heb jij nou echt iets met feiten weerlegd?
My point exactlyquote:Maar ik ben als autistische vrouw dan ook redelijk uniek.
Linkje? In ieder geval niet in topics waar ik ook meeleesquote:Ik heb meer argumentatie aangeboden dan 'ik vind dat nou eenmaal zo'.
Welke argumentatie dan toch in godsnaam?quote:Ik beschouwde je als onschuldig totdat ik op een gegeven moment naar aanleiding van al genoemde argumentatie concludeerde dat je vrouwen beschouwde als minderwaardig. Als jij geen feiten laat zien die getuigen van het feit dat je toch echt vrouwen niet als minderwaardig ziet, voel ik me niet geroepen om de zaak te heropenen.
Tja, misschien maakt dat me juist wel uniek en is dát dus juist ook de reden dat de onmacht en het verdriet zo groot zijn...quote:Dat valt te merken
Tja, dat ik beter een rationele vrouw kon nemen dan een irrationele, dat wist ik al toen jij nog met je poep speelde...quote:Kijk eens, wederom iets wat je voor waar aanneemt. Mooi.
Maar dan verontachtzaam je het feit dat hij gelijk heeft, althans waar hij beweert dat met vrouwen soms geen land te bezeilen is, wat Black_Tulip deels al ruiterlijk bevestigd heeft (door te zeggen dat vrouwen labiel zijn) en deels nog steeds niet ontkracht heeft (door hem geen andere suggesties te doen voor de succesvolle omgang met ontploffende vrouwen dan het simpelweg accepteren van hun irrationele, infantiele en hinderlijke gedrag, of er voor weg te lopen).quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:22 schreef Fokker200 het volgende:
Kastanova presenteert zichzelf hier als iemand die gelijk krijgen boven alles plaatst. Als hij zich ook in zijn relaties zo gedraagt gaat dat nooit werken.
Oh jee, terwijl ik mijn repliekje schreef deed je zelf Kasta al meer recht, en stak je mij en-passent een veer in de reet.. pardon!quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:48 schreef Fokker200 het volgende:
Ik voeg nog even toe [..]
Precies! Vrouwentuig!!quote:Wat mij stoort is dat de hedendaagse Nederlandse labiele vrouw automatisch aanneemt dat wij mannen ons altijd maar schikken naar de emotionele buien van vrouwlief.
Ze verwijt me vanalles zonder met ook maar enig zinnig argument te komen...quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:22 schreef Fokker200 het volgende:
Ik volg deze discussie sinds dag 1 en Kastanova komt op mij over als een uitermate zelfingenomen mannetje dat nauwelijks bereid is van anderen iets aan te nemen en daarnaast telkens in herhaling valt. Niet vreemd als je nauwelijks bijleert. Terwijl Black_Tulip de discussie netjes en in een goede sfeer houdt
Nou, kom jij dan eindelijk eens wél met quotesquote:schroomt Kastanova niet om op een akelige manier op de man (lees: vrouw) te spelen
Oh, ik zou een relatie wel in stand kúnnen houden... Dat ik het niet dóe is echter een keuze...quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:27 schreef Haruhi het volgende:
Het jammere is, dat als kasta zichzelf beschrijft ik me daarin heel goed in herken. Maargoed, ik kan relaties wél in stand houden, dus ik doe blijkbaar iets beter
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |