abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 juli 2006 @ 23:14:42 #151
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40149152
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Godzijdank heb ik er 1 volledig gemist
De rest heb je netjes doorgelezen?
[KNE]-Mod
pi_40149659
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:51 schreef Black_Tulip het volgende:
Je hebt wel gelijk dat zij zich erg onredelijk gedragen. Een kanttekening is wel dat een vrouw zich sneller onredelijk gedraagt als ze emotioneel is en onredelijker naarmate ze emotioneler wordt.. Het is als je er eenmaal in terecht bent gekomen gewoon haast niet meer te stoppen. Het is dus belangrijk dat jij leert om te voorkomen dat het gesprek in deze negatieve spiraal belandt.
Nah, ik zie het toch meer als een lawine... Eenmaal naar beneden donderend niet meer te stoppen...
Enige optie zou zijn om keihard weg te rennen en daarbij al je medereisgenoten (je emoties, mening en denkwijze) bedolven onder de sneeuw achter te laten...
quote:
Ik denk dat ik even iets moet duidelijk maken. Er is een verschil tussen 'labiel' en 'volledig buiten zinnen'. De meeste vrouwen zijn labiel, maar lang niet alle vrouwen raken volledig buiten zinnen en nog minder vrouwen doen dat alleen maar omdat ze labiel zijn. Jij bent er echter klaarblijkelijk onbedoeld verbluffend goed in om vrouwen volledig buiten hun zinnen te krijgen. De vrouwen in dit topic geven toe dat ze labiel zijn, maar zeggen daarmee niet dat ze op exact dezelfde wijze reageren als al die vrouwen in jouw inmiddels beruchte voorbeeldjes.
Tja, beetje simpel om te stellen dat ik er de directe oorzaak van ben...
Denk dat het reëeler is om te stellen dat de meeste vrouwen geen ervaring hebben met een dusdanig neutrale, emotioneel vlakke man als ik...
quote:
Een metafoor:

Een echtpaar krijgt om een bepaalde reden slaande ruzie, in de slaapkamer. De man wordt op een bepaald moment zo ongelofelijk kwaad dat hij met huisraad begint te smijten. De vrouw raakt verlamd van schrik en wil zo snel mogelijk uit de slaapkamer. In haar haast bemerkt ze niet dat een deels gebroken vaas richting de trap is gerold. De vrouw struikelt over de vaas, valt van de trap af, komt zeer ongelukkig terecht en overlijdt later in het ziekenhuis.

De politie is er als de kippen bij, omdat de man geen alibi heeft en hij blijkt over een motief te beschikken, hij was namelijk ongelofelijk kwaad (bijvoorbeeld omdat de vrouw vreemdgegaan was, ik noem maar wat). Gegeven: de man is kwaad. Daarom ligt de huisraad nu aan diggelen. Nog een gegeven: de vrouw is dood. Maar betekent de woede van de man dat hij de vrouw vermoord heeft? Nee, natuurlijk niet: de vrouw is over de vaas gestruikeld.
Euuuuh, leuk verhaal, maar wat je er mee probeert te zeggen is me een raadsel .
quote:
Oh nee? Nu spreek je jezelf tegen. Alle vrouwen zijn toch labiel?
Euuuh, nee hoor, die woorden heb je nu al meerdere keren in m'n mond proberen te leggen, maar dat heb ik toch echt nergens beweerd... Lees anders de oorspronkelijke openingspost nog eens door...
quote:
Zij zit fout, maar door kwaad met kwaad te vergelden maak je het alleen maar erger.
Hoezo met kwaad vergelden? Ik geef in principe alleen aan dat haar "argument" niet echt steekhoudend is...
quote:
Nee, maar dat is dan ook niet hoe ik erover nadenk. Ik heb er herhaaldelijk op gewezen dat de vrouwen in kwestie zich ook verkeerd gedroegen.
Waarom dan toch van de man verlangen dat ze het allemaal maar zonder mokken accepteren "om haar niet nog emotioneler te maken"?
quote:
Wat dacht je van deze:

Een man koopt twee appels. Hij houdt er eentje en geeft de ander aan de vrouw. Samen eten ze hun appels.

Strikt technisch gezien heeft het geven van de appel een negatief effect gehad; de man is immers een appel kwijtgeraakt. Maar vindt hij dat hij zichzelf heeft benadeeld? Natuurlijk niet, hij heeft immers nog een appel, en hij heeft er een goed gevoel over dat hij de vrouw ook een appel heeft gegeven. De wet van Newton is wat betreft de nadeligheid van gevolgen niet geheel geldig in een (symbiotische) relatie.
Tja, dan kun je bezoek aan een hoer ook als symbiotische relatie zien... Zij wordt er immers beter van en hij kan neuken...
Je stelt nu dus bijna zélf dat alle vrouwen kuthoeren zijn .
quote:
De wet van Newton is echter, om het plat te zeggen, gestoeld op wiskunde (1-1=0), terwijl het principe van symbiose rekening houdt met instinctieve handelingen van mens en dier en met gevoelens.
Instincten zijn in weze natuurlijk ook gewoon natuurkundige reacties..
quote:
Er is een verschil tussen de zinnen 'ik heb jou onderschat' en 'ik blijf jou onderschatten'. Dat verschil zul je hopelijk toch zelf ook wel zien?
En even later kom je weer met:
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:15 schreef Black_Tulip het volgende:
Kasta barst van wanhoop, wantrouwen en onbegrip namelijk.
Dus ja, ik zie het verschil wel... Jij hebt echter nogal moeite met het nakomen van wat je allemaal beweert...
Maar ja, je stelde net zelf al dat vrouwen beweren het te snappen terwijl ze onbewust niet eens weten wat ze zeggen, dus laten we het daar maar houden...
quote:
Ik vind hen niet negatief manipulatief. Als iemand op Fok komt huilen omdat hij/zij zo zielig is, neem ik aan dat hij/zij gemotiveerd wordt door de verwachting dat iemand hem/haar troost of dat iemand hem/haar de feiten onder ogen doet zien. Als dat gebeurt is dat positief voor zowel de TS als de poster: de TS voelt zich getroost en/of weet de zaken rationeler te bekijken en de poster voelt zich goed, omdat hij/zij iemand heeft geholpen.[/quote[

Nah, je komt hier toch al een tijdje... Sinds het eerste topic dat miendobbelsteen opende, waarbij ze in eerste instantie toch echt alleen maar steun en troost kreeg, is ze afgevallen tot een zakje botten, is haar kind uit huis geplaatst en heeft ze zo'n 40 sites gemaakt waarop ze beschreef hoe zielig ze eigenlijk was...

Sinds ze hier uitgekotst wordt en dus geen "Ach gossie meisje, je hebt het maar zwaar, knufkroel" reacties meer krijgt is ze echter weer aangekomen en heeft ze haar leven weer enigszins op een rijtje... Geeft je toch te denken hé?

[quote]
Als jij vervolgens met de denkwijze 'whahaha wat is ze toch labiel' de zielige Fokster in kwestie volledig zwart begint te maken, waardoor de Fokster kwaad wordt op je, enz. enz. noem ik dat achterbaks manipulatief ja.
Je kent de definitie van achterbaks? .
Zoek hem ff op zou ik zeggen...
Hetzelfde geldt overigens voor manipulatief .
quote:
Als ik zou beginnen met jou voor rotte vis uit te schelden, verwacht ik dat je hetzelfde zal doen. Ik heb jou echter niet voor rotte vis uitgescholden en verwacht dus ook niet hetzelfde van jou.
Je hebt me al herhaaldelijk valselijk beschuldigd... Ik jou echter niet...
Je hebt je kennelijk meer op me verkeken dan je dacht... En qua zelfkennis zit het dan ook niet helemaal lekker...
quote:
Tsja, Kasta, ik heb je dat al uitgelegd. Waarom wil je het er nog een keer over hebben? Maar vooruit: die term was bedoeld als aanduiding voor jouw negatieve houding tegenover vrouwen. Ik bedoelde er niet mee dat jij daadwerkelijk iedere vrouw voor labiele kuthoer uitscheldt.
Je beweerde toch echt dat ik het letterlijk zo gezegd had...
quote:
Uitkafferen hoeft niet alleen simplistisch gescheld te zijn. Simplistisch gescheld is niet jouw niche: als jij aan het uitkafferen (of hierboven ook zwartmaken genoemd) slaat, maak jij veelal gebruik van verwijten en aantijgingen. Het is maar wat je trots op bent. Op die wijze uitkafferen vind ik eigenlijk nog veel erger dan simplistisch gescheld.
Tja, ik moet je toch echt teleurstellen, meneer van Dale beweert toch echt dat je verhaaltje hierboven kant noch wal raakt:

uit·kaf·fe·ren (ov.ww.)
1 [inf.] uitschelden

Of voel je het anders en respecteer ik dat nu niet door met feitelijkheden te komen? .
quote:
Nogmaals, ik heb het je niet verweten. En koppig zijn we allebei.
En wederom:

ver·wij·ten (ov.ww.)
1 als schuld of tekortkoming voorhouden => aanrekenen, aantijgen, aanwrijven, iem. iets euvel duiden, iem. iets kwalijk nemen, iem. iets naar het hoofd /smijten/gooien/slingeren/, iem. iets niet in dank afnemen, iem. iets onder de neus wrijven, iem. iets voor de voeten /gooien/werpen/, iets op iemands /conto/rekening/ schrijven, imputeren, inwrijven

Dat woordenboek ook telkens met zijn stomme feitjes, die lul van van Dale zou goddomme eens respect voor je gevoelens tonen!
quote:
Al uitgelegd, ik dus niet, althans, niet als negatieve manipulatie (dus waarbij zij de enige is die er voordeel van heeft).
Maar dat is háár oorspronkelijke doel wel, dus dat maakt het toch echt negatieve manipulatie...
Of denk je dat ze het topic opent met het idee "Ach gos, die lieve fokkertjes hebben het toch zó zwaar... Laat ik ze het leven maar wat draaglijker maken door ze hun steun te laten betuigen..."?
quote:
Beargumenteerd wel ja, maar geheel rationeel? Nee. Jouw oordeel wordt gekleurd door wanhoop en wantrouwen, emoties die jouw blik vertroebelen waardoor je in vele niet goed uitgewerkt argumenten vrouwelijke labiliteit ziet. Onterecht, mag ik even toevoegen.
Wacht ff, je geeft zelf aan dat je reacties bestaan uit "vele niet goed uitgewerkte argumenten" en dan ga je mij er van beschuldigen dat m'n wel degelijk goed beargumenteerde argumenten slechts voortkomen uit wanhoop, emoties en wantrouwen waardoor m'n blik vertroebeld is?

Tja, je lijkt nu toch echt het spoor bijster te raken .
quote:
Oh ja, die slachtofferrol. Als jij denkt dat ik me door jouw gekleurde oordeel een slachtoffer voel, onderschat je me.
Nah, zal het allemaal nog even op een rijtje zetten dan:
- Jij komt met (zoals je zelf notabene aangeeft) slechte beargumenteerde reacties, ongegrond gebleken verwijten en beschuldigingen die nergens achteraf gezien nergens op gebaseerd waren...
- Ik ben tot nu toe uitsluitend met feitelijkheden gekomen die nog geen enkele keer onjuist bleken.

En vervolgens noem je oordeel gekleurd en ga je mij verwijten dat ik je onterecht beschuldig?

Ja, da's toch echt puur een slachtofferrol .
quote:
Soms is er niet veel voor nodig
Hoe je een object dat makkelijk en met enige regelmaat totaal omslaat?

Nah, die mag je zelf invullen, anders noem ik alle vrouwen weer labiel... .
quote:
Ze is labiel en daar kan jij niks aan doen. Dat zij woedend wordt, wordt echter door jou veroorzaakt. Daar gaat het om. Ik zal je er nogmaals aan herinneren dat ik niet de honger van Afrikanen veroorzaak.
Je bent de weg weer enigszins kwijt, we hadden het over labiliteit, niet over woede...
Reeds de 2e keer dat je een @random "argument" gebruikt om alsnog je gelijk te halen...
Nu nog poephoofd roepen en de cirkel is rond .
quote:
De metafoor met de hongernegertjes kan ik hier niet gebruiken. Ga eens wat verder boven in deze post kijken naar de metafoor met het echtpaar.

Nee, ik ga geen voedselpakketjes samenstellen.
Dus omdat een buitenstaander iemand valselijk beschuldigd komt overeen met een labiele topicopener op een forum? Alrighty then .
quote:
Dat zeg jij terwijl je nog lang niet van je wantrouwen tegenover vrouwen af bent. Hoe noemde je dat ook alweer... Hypocriet toch?
Nu ook alweer de aanname dat ik een chronisch wantrouwen jegens vrouwen heb... Je gaat maar door hé? Zelfs de al eerder genoemde hond zal toch echt niet meer in de woonkamer schijten als hij tot 3 keer toe met zijn neus in de stront geduwd is...
Heb je toevallig een tubgirl fetisjisme ofzo?
quote:
En dus?
Er zijn al wel mensen voorbijgekomen die zeiden dat jij aan het labiele vrouwbeeld voldoet...
Tja, dit doet me toch een beetje aan de "De hele wereld is gek behalve ik" houding denken...
quote:
Je gaat er niet op in waarom dat vermoeden dan ongegrond was. Kun je dat nog even doen?
Wie heeft het over een vermoeden .
Jij hebt nu al herhaaldelijk beweert dat ik alle vrouwen minderwaardig noemde en daarnaast ook telkens beweert nog met een "bewijs" daarvan te komen.
We hebben echter na notabene meerdere dagen wachten nog steeds geen bewijs gezien, dus ik denk dat we het inmiddels wel als ongegrond kunnen zien.
Nu nog even je excuses aanbieden en we kunnen verder .
quote:
Ik heb er nu nog niet voldoende reden voor...
Maar zonder ook maar enige reden beschuldig je me er wel van...
Geeft niets, typische vrouwenberedenering; Iemand wel van vanalles beschuldigen zonder ook maar 1 enkele reden, maar achteraf inzien en toegeven dat ze toch echt fout zat, daar moet ze toch eerst van overtuigd worden ook al is er allang aangetoond dat de ander "onschuldig" is.
quote:
Maar ik had het niet over algemene discussies. Ik had het erover dat weinig exen het leuk vinden om openlijk op Fok te discussieren over het waarom van de mislukte relatie. Nou, is dat waar of niet?
Yep, vandaar dat ik Xennia zelf de gelegenheid om er op in te gaan als ze daar de behoefte aan had .
quote:
En ja, je bent een leuke en interessante discussiepartner en je bent 1 van de weinigen die steeds bereid blijft om uitgebreid te reageren op mijn al uitgebreide posts. Mag ik je vragen waarom je dat doet eigenlijk?
Het is interessanter dan in elke topic nietszeggende Fipo's of tvp's te posten... .
quote:
Het is deels een aanname, maar uit een aantal voorbeelden blijkt ook daadwerkelijk dat je geen grote meester bent op het gebied van subtiele uitspraken (of misschien strikt gezien juist wel, maar dat zijn dan juist weer subtiele uitspraken die vanwege hun subtiliteit de vrouw woest maken ) Snap je het nog? Kort gezegd gedraag je je dus als een olifant in een porseleinenkast. Je beheerst niet de edele kunst van het kalmeren van vrouwen wanneer ze emotioneel zijn.
En dat voor iemand die notabene de "menselijke wierrook" genoemd wordt .
quote:
In een discussie moet je inderdaad met feiten komen, maar als er eenmaal zulke emoties bij betrokken zijn, is het niet zo verstandig om heel rationeel proberen door te blijven discussiëren, daar schiet je echt niks mee op.
Het is inmiddels wel duidelijk hoe snel en ongefundementeerd vrouwen emotioneel worden...
Het bovenstaande zou dus inhouden dat je eigenlijk nooit inhoudelijk beargumenteerde gesprekken kunt houden...
quote:
Natuurlijk is dat het beste, maar wat kan je doen als dat toch niet gaat gebeuren? *run forrest, run*...
Tja, nu doe je er lacherig over, maar dat is toch echt hetgeen wat je constant hebt beweert...
I was an atheist until I realized I was God
pi_40151513
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:08 schreef Black_Tulip het volgende:
Tsja. Ik kan ook zeggen dat je intelligent overkomt en dat je humor hebt, maar dan streel ik je ego en je ego is al groot genoeg.
Nee inderdaad, een negatieve benadering is immers een veel betere fundering voor een gezonde discussie...
quote:
Ach gossie Wees je er wel bewust van dat dat deel van de vermoedens wat overeind is gebleven alleen maar versterkt is door jouw reacties.
Tja, gelet op de feiten en medeposters zal dat toch meer te wijten zijn aan jouw irrationaliteit dan aan mijn manier van reageren...
quote:
En ik zeg nog maar eens dat veel vrouwen wel labiel zijn, maar dat er maar heel, heeeel weinig (zo niet geen) zijn die uit zichzelf herhaaldelijk in een enorme woedeaanval uitbarsten. En het zou toch raar zijn als jij juist die vrouwen steeds als partner hebt gehad, zeker omdat je zegt dat je ze niet opzoekt.
Twee mogelijkheden:
- Of alle vrouwen kunnen wel degelijk uit onmacht herhaaldelijk uitbarsten in woede
- Óf mijn pik is een wichelroede voor labiele, vrouwelijke illusionisten
quote:
In mijn schets is het niet inbegrepen dat zij de confrontatie opzoekt. Overigens, als jij rationeel met haar wil gaan praten terwijl zij daarvoor te emotioneel is, ben jij degene die de confrontatie opzoekt. Met haar discussiëren is op dat moment dus geen optie. Als zij de confrontatie met jou opzoekt terwijl ze emotioneel is, moet je daar niet op ingaan (maar je mag haar ook niet volledig negeren, want dat komt verkeerd over).
Dus ik moet gewoon braaf zitten luisteren en m'n bek dichthouden... Tja, als dat jouw idee van praten is... .
quote:
Zei ik dat jij de oorzaak bent? Nee, dat zei ik niet. Maar ok. Stel dat zij jou ervan verwijt dat je de oorzaak bent:

In scenario 2 zou ze nog best eens gelijk kunnen hebben, maar: zo'n groot probleem wordt zelden veroorzaakt door 1 partner, dat doe je samen. Dat ze het dan alleen jou verwijt en niet haarzelf is onterecht.
In scenario 3 kan ze je hoogstens verwijten dat je haar geen reden geeft om emotioneel te zijn omdat je het onlogisch vindt. Emoties worden soms door onlogische redenen veroorzaakt. Dat soort dingen moet je niet met ratio aanpakken, maar met je eigen gevoel. Dat geldt overigens in principe altijd als de vrouw emotioneel is.
Eerst zeg je dat ze het haar partner niet zou mogen verwijten, maar toch moet ik de ratio laten varen en op m'n gevoel afgaan?
Tja, m'n gevoel zegt dat ik dan toch echt de psychiater moet bellen, maar denk niet dat ze dat op prijs zal stellen...
quote:
Ik verwijt de man niks hier. Een verwijt zal overigens gebaseerd zijn op groeiende frustratie vanwege het feit dat je haar niet begrijpt. Dan heb je dus al vaak iets verkeerds gedaan (namelijk, haar niet begrijpen), verwacht ze dat je het weer niet zal begrijpen en wordt ze boos, zeker als je wil weten waarom ze verdrietig is (waarom vraag je het immers als je het toch niet begrijpt?).

Om even jouw metafoor te gebruiken:

De vrouw is vaak met haar auto naar de reparateur geweest, omdat er defecten waren die gerepareerd moesten worden. De reparateur heeft dezelfde defecten al heel vaak gerepareerd, waarna het stomme ding bleek nog steeds kapot te zijn en de vrouw weer terug moest met haar auto. Kennelijk doet de reparateur steeds iets verkeerd, anders zou er niks meer aan de hand zijn. De vrouw kan echter niet aan de reparateur uitleggen wat er mis is (tsja, vrouwen en techniek) (scenario 4), of heeft dat al geprobeerd, waarna de reparateur haar bezwaren wegwuifde, opnieuw de auto repareerde, waarna de stomme auto toch nog defect bleef (scenario 5). Op een dag staat de vrouw wederom met autopech langs de snelweg en warempel, diezelfde reparateur rijdt langs, bemerkt haar, en keert terug om met haar een praatje te maken. Op een gegeven moment vraagt hij waarom die auto kapot is. Haar reactie:
Tja, kan ik kort over zijn... Als de auto ondanks alle reparaties toch steeds weer om onverklaarbare redenen defect raakt, wordt het tijd om een andere auto aan te schaffen .
quote:
Je hoeft haar niet gelijk te geven. Wat ik vraag is dat je je eigen gelijk niet zo bot volhoudt als je met je partner aan het praten bent, en dan ook nog terwijl ze emotioneel is. Zo vraag je om problemen. Sowieso moet je, omdat ze emotioneel is, niet op dat moment met haar de logica van de oorzaak van emotie bespreken. Dat moet je later doen als dat echt nodig is.
Dat zeg ik, hoe onredelijk, onlogisch of ongefundementeerd haar uitbarsting ook is, je dient het gewoon aan te horen omdat je haar anders haar eigen "wereldbeeld" misgunt en haar emoties niet respecteert...
En er later op terugkomen? Dat zou betekenen dat ík de confrontatie weer opzoek?
Was het (lees: zij) net uitgepraat, moet ik het weer oprakelen met allerlei verwijten .
Probeer ik haar kapot te maken ofzo?!!? . . [insert nieuwe scheldpartij waar je weer niet rationeel op mag reageren]
quote:
Laat alsjeblieft de opvatting los dat als de vrouw in een emotionele bui is, er ook maar iets is waar iemand gelijk over dient te hebben. Een emotionele bui vraagt om een emotionele reactie, geef die dan haar ook. Volg je gevoel. En nee, je moet haar dus ook niet haar gelijk gaan geven. Zeg dat je daar wel over wil praten als ze gekalmeerd is.
Dus als ze met een probleem zit dat uitgepraat dient te worden, moet je het niet uit proberen te praten maar meeschelden of meehuilen... En als je vervolgens de scheldpartij of huilbui achter de rug hebt, begin je met het rationele gesprek waarna zij zich weer aangevallen voelt en je opnieuw kunt beginnen met schelden of huilen... Slecht idee, ook gezien de uitdrogingsrisico's met dit weer...
quote:
Jezelf verloochenen moet je inderdaad nooit doen.
Waarom wordt het dan wel verlangd van de man in elk van je scenario's?
quote:
Dan is de vraag, wil jij een vrouw die bereid is om de relatie te saboteren als ze niet weet wat de oorzaak is van haar emoties?
Nee, maar volgens jouw scenario's doen vrouwen dat dus kennelijk toch wel....
quote:
De vrouw weet in drie van de vijf scenario's wel wat de oorzaak is. Pratend tot een compromis komen kan dus zodra de vrouw gekalmeerd is en weer in staat is om rationeel na te denken.
Is daar geen schone taak weggelegd voor de vrouw door eerst te kalmeren voordat ze het gesprek aangaat?
quote:
Je kunt beter vragen: "welke dingen wijzen erop dat ik wel begrip heb voor mijn partners?", dat zijn er namelijk betrekkelijk weinig, dus is die vraag makkelijker te beantwoorden
Ik toon empathie, ben bereid me onderdanig op te stellen, laat haar gescheld over me heenkomen, knuffel regelmatig en luister in vrijwel alle scenario's meer dan dat ik praat...
Dus ga jij nu maar eens aantonen waarop al jouw aannametjes gebaseerd zijn alvorens je weer met nieuwe komt .
quote:
Nee, de man dient haar te kalmeren en zodra ze dat kan nog eens te praten over wat er nou eigenlijk misging.
Dus de vrouw is onredelijk en niet voor rede vatbaar, maar de man moet zich weer in allerlei hoeken en gaten manouvreren om haar weer enigszins aanspreekbaar te krijgen?
Waarom is de vrouw toch telkens het slachtoffer en moet de man het allemaal oplossen?
Kent een vrouw geen eigen verantwoordelijkheid? Is een vrouw niet in staat haar eigen gecreeerde problemen in te zien en op te lossen in plaats van het op het bord van de man te gooien?
Als ik (vrouw) dronken (irrationeel) in de auto stap en m'n auto om een lantaarnpaal (de man) vouw, is het dan reeel om de gemeente aan te klagen?
quote:
Je mag je eigen mening best geven, maar doe dat als ze gekalmeerd is....
Waarbij je dus alles weer oprakelt, de confrontatie bewust opzoekt, je je alsnog je gelijk wilt halen in de ogen van de vrouw en je haar dus alleen maar weer emotioneel wilt maken...
Het was immers toch al "uitgepraat"? .
quote:
Ik zie zelden iemand zo volledig de plank misslaan over wat ik bedoel met wat ik zeg
Het zou waarschijnlijk helpen als je iets standvastiger zou zijn, je je aannames zou beargumenteren, je de feiten niet zou ontkennen en niet telkens op je eigen woorden terug zou komen .
quote:
Nee. Een lief 'wat is er schatje?' en haar even aanhoren, haar liefdevol knuffelen en als het je toch echt te gortig wordt en je haar niet kan kalmeren inderdaad eventjes weggaan, naar boven of zo. Ze komt je wel achterna lopen als het weer beter gaat.
Je moest toch niet op zoek gaan naar enige logica? Vragen wat er is is dan natuurlijk nogal tegenstrijdig...
quote:
Even niet nee. Tenzij je denkt dat jouw mening haar kan kalmeren
Op dat moment is ratio geen optie zeg je... Dus tenzij je zelf ook irrationeel bent, zal je mening haar kennelijk niet kalmeren...
Oftewel, je mag je mening pertinent niet géven waar ze de hare over je uitstort...
quote:
Ik mag toch hopen dat wat zij op dat moment te zeggen heeft geen harde brokken snot zijn. Zijn dat het wel, dan kun je het of uitmaken of besluiten even naar boven te gaan om te wachten totdat ze weer gekalmeerd is.
Oftewel, zodra een vrouw emotioneel wordt moet je haar dumpen of weglopen... Briljante oplossing...
quote:
De manier waarop jij hierover praat associeer ik inderdaad niet met een gezonde, op wederzijds respect gebaseerde relatie
Een relatie waarbij je de vrouw telkens met verwijten, scheldwoorden en woedeaanvallen moet laten strooien zonder dat je er op in mag gaan, je haar alleen mag knuffelen en aaien en je onder geen beding je mening mag geven, dat lijkt me nou ook niet echt een relatie die op wederzijds respect gebaseerd is...

Tja, als dat jouw idee van een gezonde relatie is, zou ik toch voor willen stellen een knuffelbeer aan te schaffen...

Zal al je gescheld en irrationaliteit accepteren zonder ook maar 1 woord te zeggen, is altijd bereid te knuffelen, je kunt er op stompen, slaan en stampen wat je wilt en heeft pertinent geen eigen mening of eventuele kritiek...
Tja, dat zal de reden zijn dat vrouwen graag met poppen spelen, maar in het proces dat hoort bij het volwassen worden zouden ze dat toch moeten ontgroeien...
pi_40151899
En ik dacht dat de discussie nu de juiste richting in ging, maar je beschuldigt me wederom van typisch vrouwelijk labiel gedrag en je begint weer minder goed te lezen...
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:25 schreef kastanova het volgende:
Nah, ik zie het toch meer als een lawine... Eenmaal naar beneden donderend niet meer te stoppen...
Enige optie zou zijn om keihard weg te rennen en daarbij al je medereisgenoten (je emoties, mening en denkwijze) bedolven onder de sneeuw achter te laten...
Negatieve spiraal, vicieuze cirkel, een lawine... Who cares about the words? Het is wel duidelijk wat ermee bedoeld wordt. En ja, wegrennen is bij een lawine het beste wat je kunt doen. Dat, of het uitmaken en vervolgens wegrennen.
quote:
Tja, beetje simpel om te stellen dat ik er de directe oorzaak van ben...
Denk dat het reëeler is om te stellen dat de meeste vrouwen geen ervaring hebben met een dusdanig neutrale, emotioneel vlakke man als ik...
Dat hebben ze niet en dus worden ze kwaad als ze met jouw gedrag geconfronteerd worden. Weer een metafoor en ik hoop dat je deze wel begrijpt:

Een vrouw gaat zonder sneeuwkettingen met haar auto de weg op. Op een gegeven moment begint het keihard te sneeuwen en de auto begint steeds vaker te slippen. Bijdragende omstandigheid: geen sneeuwkettingen (geen ervaring met jouw gedrag). Oorzaak: sneeuw (jouw gedrag).

Dat betekent dus dat zij wel sneeuwkettingen om had moeten doen (dus dat ze meer ervaring moet krijgen met jouw gedrag) en dat jij moet inzien dat zij zonder sneeuwkettingen sneller slipt (dat zij sneller emotioneel wordt door haar gebrek aan ervaring met jouw gedrag) en dat jij moet handelen volgens dat inzicht. (niet dat het daardoor in de metafoor minder zou sneeuwen maar dat terzijde )
quote:
Euuuuh, leuk verhaal, maar wat je er mee probeert te zeggen is me een raadsel .
Kwade man = labiele vrouw. Vrouw overlijdt terwijl de agressie van de man dat niet direct heeft veroorzaakt = De man weet de vrouw ontiegelijk kwaad te krijgen hoewel labiliteit nog niet direct onredelijke agressie betekent.
quote:
Euuuh, nee hoor, die woorden heb je nu al meerdere keren in m'n mond proberen te leggen, maar dat heb ik toch echt nergens beweerd... Lees anders de oorspronkelijke openingspost nog eens door...
Je komt in ieder geval veel minder stabiele vrouwen tegen dan je lief is.
quote:
Hoezo met kwaad vergelden? Ik geef in principe alleen aan dat haar "argument" niet echt steekhoudend is...
Wat in die situatie 'kwaad' is omdat het de situatie verergert en omdat je waarschijnlijk ook wel weet dat het dat effect heeft.
quote:
Waarom dan toch van de man verlangen dat ze het allemaal maar zonder mokken accepteren "om haar niet nog emotioneler te maken"?
Omdat je zult moeten accepteren dat emotioneel gedrag af en toe onredelijk is. Echter, als het té onredelijk is, is het jouw goed recht om daar bezwaar tegen te maken.
quote:
Tja, dan kun je bezoek aan een hoer ook als symbiotische relatie zien... Zij wordt er immers beter van en hij kan neuken...
Yep.
quote:
Je stelt nu dus bijna zélf dat alle vrouwen kuthoeren zijn .
Nee, want niet alle vrouwen zijn hoeren.
quote:
Instincten zijn in weze natuurlijk ook gewoon natuurkundige reacties..
Alleen dan net wat complexer dan "1-1=0"....
quote:
En even later kom je weer met:
[..]

Dus ja, ik zie het verschil wel... Jij hebt echter nogal moeite met het nakomen van wat je allemaal beweert...
In deze discussie toon je anders veel wanhoop (je weet geen passende partner te vinden), wantrouwen ("zeg, is deze reactie van haar een teken van labiliteit?" nee dus) en onbegrip (dat hoef ik niet meer te verduidelijken, hoop ik ).
quote:
Maar ja, je stelde net zelf al dat vrouwen beweren het te snappen terwijl ze onbewust niet eens weten wat ze zeggen, dus laten we het daar maar houden...
Nogmaals, ik vroeg je of je die uitspraak niet wilde generaliseren omdat hij dan niet meer geldig zou zijn.
quote:
Je kent de definitie van achterbaks? .
Zoek hem ff op zou ik zeggen...
In hoeverre is een Fokster ervan bewust dat het jouw doel is om haar compleet over de rooie te krijgen?
quote:
Hetzelfde geldt overigens voor manipulatief .
Die staat er niet in. Ahaaa.. Manipulatie = toepassen van kunstgrepen en het ongemerkt iemand beïnvloeden, nou, dat is in ieder geval zeker wel op jou van toepassing.
quote:
Je hebt me al herhaaldelijk valselijk beschuldigd... Ik jou echter niet...
Oh nee? Hoe vaak heb je me wel niet verweten typisch vrouwelijk gedrag te vertonen terwijl het alleen maar ging om een argument wat ik niet goed had uitgewerkt?

(Valselijk) beschuldigen staat overigens niet gelijk aan iemand voor rotte vis uitmaken nu we toch met definities bezig zijn. En als je er toch over wil zeuren is het in ieder geval niet wat ik met voor rotte vis uitmaken bedoel.
quote:
Je hebt je kennelijk meer op me verkeken dan je dacht... En qua zelfkennis zit het dan ook niet helemaal lekker...
Uh. Nee en nee. Je op iemand verkijken betekent dat hij zich sowieso al anders gedroeg dan je had gedacht. Dat maakt die eerste zin toch een beetje raar. En mijn zelfkennis is van een hoog niveau.
quote:
Je beweerde toch echt dat ik het letterlijk zo gezegd had...
Lees al die quotes waar je de term 'labiele kuthoeren' ziet, insert daar 'emotionele vrouwen' en je komt bij wat ik bedoelde met wat ik zei. Dit is het laatste wat ik hierover wil zeggen, dus alsjeblieft, zeik er niet over. Het wordt tergend irritant dat je deze uitleg weigert voor waar aan te nemen. Hoe bedoel je, wantrouwen?
quote:
Tja, ik moet je toch echt teleurstellen, meneer van Dale beweert toch echt dat je verhaaltje hierboven kant noch wal raakt:

uit·kaf·fe·ren (ov.ww.)
1 [inf.] uitschelden

Of voel je het anders en respecteer ik dat nu niet door met feitelijkheden te komen? .
Of anders neem je het voor waar aan dat ik het in ieder geval niet zo bedoelde zoals het in de van Dale staat? Verwacht jij nou echt dat ieder mens van nature in staat is om alleen maar woorden zo te definiëren als de van Dale dat doet?
quote:
En wederom:

ver·wij·ten (ov.ww.)
1 als schuld of tekortkoming voorhouden => aanrekenen, aantijgen, aanwrijven, iem. iets euvel duiden, iem. iets kwalijk nemen, iem. iets naar het hoofd /smijten/gooien/slingeren/, iem. iets niet in dank afnemen, iem. iets onder de neus wrijven, iem. iets voor de voeten /gooien/werpen/, iets op iemands /conto/rekening/ schrijven, imputeren, inwrijven

Dat woordenboek ook telkens met zijn stomme feitjes, die lul van van Dale zou goddomme eens respect voor je gevoelens tonen!
En nog eens, ik verweet het je dus niet. Als je het wel als een verwijt interpreteerde, heb je het doodeenvoudig verkeerd opgevat. Zijn we daar nu klaar over?
quote:
Maar dat is háár oorspronkelijke doel wel, dus dat maakt het toch echt negatieve manipulatie...
Of denk je dat ze het topic opent met het idee "Ach gos, die lieve fokkertjes hebben het toch zó zwaar... Laat ik ze het leven maar wat draaglijker maken door ze hun steun te laten betuigen..."?
Dat laatste misschien weer niet, maar ik ben dus van mening dat het geen negatieve manipulatie is en dat je dus in de fout zit als je haar wel negatief gaat manipuleren. Overigens, stel dat ze wel een manipulatief kreng is (mijn eigen woorden). Dan nog zou je er niet op in moeten gaan, want dan ben je kwaad met kwaad aan het vergelden.
quote:
Wacht ff, je geeft zelf aan dat je reacties bestaan uit "vele niet goed uitgewerkte argumenten" en dan ga je mij er van beschuldigen dat m'n wel degelijk goed beargumenteerde argumenten slechts voortkomen uit wanhoop, emoties en wantrouwen waardoor m'n blik vertroebeld is?
Nee. Je generaliseert. Ik zeg niet dat alles wat ik zeg bestaat uit niet goed uitgewerkte argumenten. Ik zeg eveneens niet dat al jouw argumenten voortkomen uit wanhoop, wantrouwen en onbegrip. Goed beargumenteerde argumenten, hmmm... En hoe vaak heb ik jou er niet op moeten wijzen dat je iets niet goed las en/of dat je verkeerde conclusies trok?
quote:
Nah, zal het allemaal nog even op een rijtje zetten dan:
- Jij komt met (zoals je zelf notabene aangeeft) slechte beargumenteerde reacties, ongegrond gebleken verwijten en beschuldigingen die nergens achteraf gezien nergens op gebaseerd waren...
- Ik ben tot nu toe uitsluitend met feitelijkheden gekomen die nog geen enkele keer onjuist bleken.

En vervolgens noem je oordeel gekleurd en ga je mij verwijten dat ik je onterecht beschuldig?
Zie reactie op vorige quote.
quote:
Ja, da's toch echt puur een slachtofferrol .
Dat is dus nu niet gaande.
quote:
Hoe je een object dat makkelijk en met enige regelmaat totaal omslaat?

Nah, die mag je zelf invullen, anders noem ik alle vrouwen weer labiel... .
Ja, labiel dus Maar ik ben een vrouwmensch. En als jij blijft ontkennen dat je vrouwen ooit labiel hebt genoemd, zal ik in ieder geval zelf zeggen dat ze labiel zijn.
quote:
Je bent de weg weer enigszins kwijt, we hadden het over labiliteit, niet over woede...
Reeds de 2e keer dat je een @random "argument" gebruikt om alsnog je gelijk te halen...
Nu nog poephoofd roepen en de cirkel is rond .
Ik had het dus wel degelijk over woede. In de hele metafoor stond het hongergevoel van Afrikanen gelijk aan woede en niet aan labiliteit. Dat jij dat verkeerd hebt begrepen is jouw fout.
quote:
Dus omdat een buitenstaander iemand valselijk beschuldigd komt overeen met een labiele topicopener op een forum? Alrighty then .
Die zin begrijp ik niet. Probeer het nog eens?
quote:
Nu ook alweer de aanname dat ik een chronisch wantrouwen jegens vrouwen heb... Je gaat maar door hé? Zelfs de al eerder genoemde hond zal toch echt niet meer in de woonkamer schijten als hij tot 3 keer toe met zijn neus in de stront geduwd is...
Heb je toevallig een tubgirl fetisjisme ofzo?
Waarom overdrijf jij wat ik zeg? Ik heb het nergens over chronisch. Er zal vast ooit wel eens verbetering in zitten, tenminste, dat mag ik hopen. En de stelling dat jij mij c.q. vrouwen wantrouwt is direct gebaseerd op jouw reacties op mij.
quote:
Er zijn al wel mensen voorbijgekomen die zeiden dat jij aan het labiele vrouwbeeld voldoet...
Tja, dit doet me toch een beetje aan de "De hele wereld is gek behalve ik" houding denken...
Ik heb anders nergens ontkend dat ik labiel ben. Ik heb wel ontkend dat ik een typische vrouw ben uit 1 van jouw voorbeeldjes en dat blijf ik graag ontkennen, alsjeblieft, dankjewel.
quote:
Wie heeft het over een vermoeden .
Jij hebt nu al herhaaldelijk beweert dat ik alle vrouwen minderwaardig noemde vond en daarnaast ook telkens beweert nog met een "bewijs" daarvan te komen.
We hebben echter na notabene meerdere dagen wachten nog steeds geen bewijs gezien, dus ik denk dat we het inmiddels wel als ongegrond kunnen zien.
Nu nog even je excuses aanbieden en we kunnen verder .
Ik heb mijn argumentatie ervoor al geleverd en dat ga ik niet nog een keer doen.
quote:
Maar zonder ook maar enige reden beschuldig je me er wel van...
Geeft niets, typische vrouwenberedenering; Iemand wel van vanalles beschuldigen zonder ook maar 1 enkele reden, maar achteraf inzien en toegeven dat ze toch echt fout zat, daar moet ze toch eerst van overtuigd worden ook al is er allang aangetoond dat de ander "onschuldig" is.
Emphasis added om in ieder geval je alvast 1 voorbeeldje te geven van waar een post morgen vol mee zal zitten.

Nogmaals, mijns inziens heb ik dat niet zonder reden gezegd. Jij hebt overigens in feite nog steeds niet laten zien dat je vrouwen niet als minderwaardig beschouwt. Ik moet zeggen dat ik dit issue allang al was vergeten en het pas weer herinnerde toen jij het weer quotte, maar goed. Jij je zin.
quote:
Yep, vandaar dat ik Xennia zelf de gelegenheid om er op in te gaan als ze daar de behoefte aan had .
Goed, dan durf je in ieder geval ergens over te zeggen dat ik er gelijk over heb of in ieder geval een punt had.
quote:
Het is interessanter dan in elke topic nietszeggende Fipo's of tvp's te posten... .
Maar je zou bijvoorbeeld ook veel korter kunnen reageren. Waarom uitgebreid?
quote:
En dat voor iemand die notabene de "menselijke wierrook" genoemd wordt .
Verklaar.
quote:
Het is inmiddels wel duidelijk hoe snel en ongefundementeerd vrouwen emotioneel worden...
Het bovenstaande zou dus inhouden dat je eigenlijk nooit inhoudelijk beargumenteerde gesprekken kunt houden...
En dat is dus wederom overdreven (wat doe je dat vaak trouwens). Inhoudelijk beargumenteerde gesprekken kun je voeren wanneer de vrouw rationeel is, en het is voor jou zaak om een vrouw te vinden die vaker rationeel is dan emotioneel.
quote:
Tja, nu doe je er lacherig over, maar dat is toch echt hetgeen wat je constant hebt beweert...
Ik doe er lacherig over, omdat ik een uitspraak van jou letterlijk overneem die zonder dat je het op deze manier bedoelde in feite zeer toepasselijk is.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 00:28:06 #155
82136 Xennia
gekroond
pi_40152020
quote:
Goed, dan durf je in ieder geval ergens over te zeggen dat ik er gelijk over heb of in ieder geval een punt had.
Whehehe het was even zoeken he, maar dan heb je ook wat
Al heeft kasta nooit gezegd dat alle vrouwen wel graag hun relatie op fok bespreken.
Of wel? Heb niet het hele topic gelezen
pi_40152083
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:13 schreef Musketeer het volgende:
Kasta: Jij schept er groot genoegen in om mensen met behulp van aantoonbare feiten te snel af te zijn in een discussie, je bent daar best goed in en in zo na verloop van jaren de standaardmethode geworden voor jou om onenigheden en conflicten op te lossen, net zoals bij de meeste kerels. In tegenstelling tot de meeste kerels however ben jij goed in het versieren van vrouwen en heb je ook het lef om ze te dumpen. Dat werkt dus prima in het dagelijks leven maar als je een krijsend wicht voor je hebt staan niet. Er zijn een aantal dingen die je gewoon moet accepteren van emotionele vrouwen.
1. wat er uit haar mond komt is niet donders relevant, en in ieder geval onbetrouwbaar.
True .
quote:
2. ze voelt zich boos, op jou omdat jij de dichtsbijzinde bent op dat moment, kan dat niet onder woorden brengen en kiest als je er naar vraagt hetgeen dat in haar geheugen opkomt, wat geassocieerd is met jou en met onprettige gevoelens. In ieder geval niet waar ze dus werkelijk mee zit, want dat is ook vaak iets in haarzelf.
Emotioneel het dichtstbijzijnde idd .
quote:
3. de enige oplossing is zeggen dat je haar nooit wilde kwetsen en/of haar heel erg lief vindt en/of dat het allemaal goedkomt en vervolgens je brede borst aanbieden om te knuffelen en op uit te huilen.
4. na wat gesnik, make-up en tranen op je nieuwe armani ga je zitten, pak je wat te drinken en vraag je haar wat er nou echt aan de hand is. Dan heb je 60% kans dat er daadwerkelijk iets zinnigs uitkomt.[/quote]

Naja, dat werkt inderdaad in veel van de gevallen... Maar helaas vooral bij de euuuh... Tja, ietwat minder zelfstandige, dan wel onafhankelijke vrouwen is mijn idee...
Doe je dat bij een vrouw die het nodig heeft, dan werkt het inderdaad perfect.
Doe je dat bij een sterke vrouw die zichzelf als onafhankelijk beschouwt, dan zal ze zich al snel niet serieus genomen voelen...
"Wat denk je nou? Dat je me een beetje kunt paaien door te knusknufkroelen?"
Waarna ze alleen maar afstandelijker zal worden en zich harder zal opstellen.

En laat ik nu net op die onafhankelijke, sterke vrouw vallen...
quote:
Verder zijn veel van de emoties in vrouwen door de evolutie en omstandigheden van de afgelopen 100k jaar gecultiveerd (net als bij kerels), en hun prioriteiten zitten nu eenmaal anders in mekaar. Je hebt aan de ene kant het alpha mannetje dat sterk, intelligent, rustig, dominant etc. is en aan de andere kant het mannetje waarvan je wil dat ie je kids beschermt en een X deel van zn resources aan jou afstaat zodat jij en je kids een betere kans op overleven hebben. Snel in hun bed kom je door het alpha mannetje te zijn (goeie genen, dus snel wezen, straks is ie weg), maar op een gegeven moment testen ze in hoeverre zij hun emotionele haken in jou hebben zitten, zodat ze zeker kunnen zijn van hulp en trouw als ze dat nodig hebben. Dat is het punt waarop het bij jou foutgaat, omdat jij duidelijk laat merken dat ze nog niet eens een vishaakje in kleine teen hebben, jij bent namelijk helemaal niet emotioneel te maken door een gillende jankende vrouw, je bent ijskoud tegenover haar wensen op dat moment.

Komt nog eens bij dat je typisch de kenmerken vertoont van iemand waar ze wel haar haken in heeft, je doet namelijk allerlei crap voor haar en neukt haar als een beest.
That's very confusing to her.
True, is me weleens op een soortgelijke manier zo gezegd door een vriendin.. En dat gecombineerd met het gevoel van onmacht maakt haar dan al snel emotioneel...
quote:
Verder heb ik het idee dat je je eigen emotionele kant helemaal weggeredeneerd en geblokt hebt, en elke keer als jij een vrouw ontmoet en het wordt wat staan jullie samen enthousiast op de startblokken voor het zwembad van de liefde, springt zij eerst, vertelt je hoe lekker het water is en na even met je teen gevoeld te hebben besluit jij om toch maar te gaan volleyballen, want je had immers nooit beloofd te gaan zwemmen en het water voelt een beetje koud.
Mwoooah... Om mee te gaan in die metafoor...
Ik zou liever gewoon even op m'n stretcher naast het zwembad blijven chillen... Niet moeilijk doen, gewoon relaxen met een biertje en een peuk erbij...
Zij vind het echter zonde om geen gebruik te maken van het zwembad, dus wil even een duikje wagen en ik moet mee...
Nee joh, laat me ff lekker liggen, ik heb je toch gezegd dat ik niet zo'n fanatieke zwemmer ben?
Waarna zij dan maar in haar eentje gaat zwemmen, doet alsof ze het heerlijk heeft in het zwembad maar eenmaal teruggekomen op het zwembad pissig wordt dat ik haar alleen heb gelaten...
quote:
just my $0.02
De eerste klap is een daalder waard .
pi_40152173
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 00:28 schreef Xennia het volgende:

Al heeft kasta nooit gezegd dat alle vrouwen wel graag hun relatie op fok bespreken.
Of wel?
Nope... Maar laat haar ook eens het idee hebben ze dat gelijk heeft joh .
pi_40152335
Morgenochtend ben ik weer terug. Nu ga ik er alles aan doen wat ik kan om zo snel mogelijk in slaap te vallen.

pi_40152440
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:05 schreef Black_Tulip het volgende:

De rode draad door deze discussie is jouw onbegrip voor vrouwen. Dat is niet iets wat alleen ik jou herhaaldelijk gezegd heb. Vrijwel al jouw partners zijn het erover eens, in deze discussie qua vrouwen Xennia en Alicey en zelfs enkele mannelijke Fokkers waar ik de namen niet van weet. Zouden we er allemaal naast zitten of hebben we gewoon gelijk?
Er werd alleen maar gezegd dat vrouwen inderdaad irrationeel zijn... En tja, als men zelf al zegt dat het niet rationeel is, dan lijkt het me toch ook logisch dat er onbegrip over heerst...
quote:
Hmm. Niet helemaal natuurlijk. It takes two. Je hebt het kind wat misschien iets te snel zielig gaat doen (te weinig zelfvertrouwen, een beschadigd zelfbeeld, anyone?), maar dat betekent niet dat de pestkop een onschuldig jochie is.
Beweerde ik dat dan?
quote:
En dat is dan een heel stuk minder lief Hoe vaak moeten mijn pestkoppen wel niet hebben gedacht dat ik het verdiende, om wat voor reden dan ook.. Dat maakt pesten niet plotseling goed of zo.
Nah, jij bent vast ook tegen de doodstraf voor Sadam Hoessein... Hippy .
quote:
Muah, nee, geen sarcasme, maar je nam het wel te letterlijk.
Geen sarcasme, maar ik nam het wel te letterlijk? Dat overkomt je behoorlijk vaak hé?
quote:
Waarom heb je nog geen nieuwe vriendin gevonden die bij je past dan?
Omdat ik te veeleisend ben? Omdat ik alle vrouwen in m'n omgeving al gehad heb? Omdat die vrouwen zich verstoppen onder een steen?
Who knows .
pi_40152658
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:21 schreef Black_Tulip het volgende:
En hoe dan?

De vrouwelijke psyche heeft hij nog lang niet door, anders wist hij wel:
1 om te gaan met vrouwelijke emoties
2 te voorkomen dat vrouwen tegen hem in een woedeaanval uitbarsten
3 een geschikte partner te vinden

Weet je wie de vrouwelijke psyche doorheeft?

ThE_ED

Helaas hoor je hem er niet over uitwijden..
1. Ik kan er wel mee omgaan, de vrouwen in kwestie hebben er meer moeite mee...
En kunnen niet omgaan met mijn emotieloze houding...

2. Tja, de "oplossingen" die jij aandroeg waren óf tegenstrijdig of simpelweg lachwekkend, dus als een vrouw het zelf al niet weet en zelf notabene niet eens weet wat de oorzaak is, hoe moet ik dan weten wat de oplossing is?
Het is als galgje spelen zonder dat er daadwerkelijk een woord gekozen is.

3. Ik geef je 1 jaartje, 1,5 max. voordat je met een "Boehoe, het is uit, m'n hele jeugd heb ik verspild en nu ga ik de beest uithangen" topic komt .

En vergeet niet, uiteindelijk krijg ik altijd gelijk .
pi_40153115
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 00:30 schreef kastanova het volgende:

Naja, dat werkt inderdaad in veel van de gevallen... Maar helaas vooral bij de euuuh... Tja, ietwat minder zelfstandige, dan wel onafhankelijke vrouwen is mijn idee...
Doe je dat bij een vrouw die het nodig heeft, dan werkt het inderdaad perfect.
Doe je dat bij een sterke vrouw die zichzelf als onafhankelijk beschouwt, dan zal ze zich al snel niet serieus genomen voelen...
"Wat denk je nou? Dat je me een beetje kunt paaien door te knusknufkroelen?"
Waarna ze alleen maar afstandelijker zal worden en zich harder zal opstellen.

En laat ik nu net op die onafhankelijke, sterke vrouw vallen...
Heb jij ze al gevonden, die sterke onafhankelijke vrouwen die als je de viva moet geloven overal rondhuppelen? Ik ben er al een jaar of 10 naar op zoek ondertussen, en heb er een heel aantal leren kennen die sterk en onafhankelijk leken, en dit ook met verve uitdroegen. However waren ze na een paar maanden al regelmatig gereduceerd tot zielige blubberende hoopjes ellende waar niks mee te beginnen viel, en werden ze net als het openlijk afhankelijke type volledig irrationeel, onredelijk, luid, onbeschoft en bij vlagen gewelddadig.

Je hebt gelijk dat hoe onafhankelijker de vrouw zich opstelt hoe groter de kans dat ze pissig wordt als je komt met het "het komt allemaal goed, laten we gewoon even knuffelen" antwoord, dat is volgens mij meer omdat ze boos zijn op zichzelf omdat ze op dat moment inderdaad liever een geruststelling en een knuffel hebben dan een weerwoord op hun uit de lucht gegrepen verwijten, en dit tornt aan hun carefully constructed zelfbeeld van de sterke energieke onafhankelijke vrouw.

Volgens mij is dat het probleem van onze (ikke 27) generatie, er is ons door onze ouders, opvoeding en media wijsgemaakt dat er sterke onafhankelijke vrouwen zijn, en dat die het gaafst zijn om mee samen te zijn. Flink wat vrouwen zijn er ook ingetrapt en doen met wisselend succes alsof ze het zijn. Dit leidt allemaal alleen maar tot teleurstellingen aan beide kanten als na een tijdje toch de waarheid komt bovendrijven, namelijk dat ze allemaal labiel zijn en op emotionele momenten totaal onhandelbaar.

Verder (om even in de metafoor te blijven) is het wel begrijpelijk dat na een tijdje zwemmen in haar eentje de vrouw toch lichtjes geirriteerd wordt van jouw gehang op de kant met biek en peuk, want jullie zijn immers in een zwembad, waar je bent om te zwemmen. Jullie zijn naar het zwembad (lief doen & neuken) gegaan in plaats van naar het park (let's just be friends). Daar kun je namelijk ook prima in de zon liggen, bier drinken en peuken roken, dan had zij ook haar badpak thuis kunnen laten en zich niet verheugd op een gezellig potje zwemmen saampjes.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:04:40 #162
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_40153116
kunnen we nu weer even gewoon over kontneuken praten? Want ik vind dit wel erg lange lappen tekst... Ik ben twee weken op vakantie geweest: Wat is er allemaal aan de hand hier?

Ik geloof dat het wel een interessante discussie is, maar jeumig, reacties van een halve pagina... damn.

Ik vind ook dat vrouwen overemotionele zeikhoeren zijn. En ik heb psychologie gestudeerd. En ik vond het gehalte meiden uit gehuchten die uiteindelijk trouwen met hun vriend de kabelmonteur en mensen met problemen gaan vertellen hoe ze hun leven moeten leiden, terwijl ze van toeten noch blazen verstand hebben bijzonder hoog.

Dat gezeik altijd over allerlei moeilijke problemen. Mensen moeten gewoon hun eigen gebruiksaanwijzing leren kennen en een beetje objectief en kritisch naar zichzelf leren kijken. Das alles.

Gedoe.

Kontneuken.
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
pi_40153243
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:04 schreef Musketeer het volgende:
Heb jij ze al gevonden, die sterke onafhankelijke vrouwen die als je de viva moet geloven overal rondhuppelen? Ik ben er al een jaar of 10 naar op zoek ondertussen, en heb er een heel aantal leren kennen die sterk en onafhankelijk leken, en dit ook met verve uitdroegen. However waren ze na een paar maanden al regelmatig gereduceerd tot zielige blubberende hoopjes ellende waar niks mee te beginnen viel, en werden ze net als het openlijk afhankelijke type volledig irrationeel, onredelijk, luid, onbeschoft en bij vlagen gewelddadig.

Je hebt gelijk dat hoe onafhankelijker de vrouw zich opstelt hoe groter de kans dat ze pissig wordt als je komt met het "het komt allemaal goed, laten we gewoon even knuffelen" antwoord, dat is volgens mij meer omdat ze boos zijn op zichzelf omdat ze op dat moment inderdaad liever een geruststelling en een knuffel hebben dan een weerwoord op hun uit de lucht gegrepen verwijten, en dit tornt aan hun carefully constructed zelfbeeld van de sterke energieke onafhankelijke vrouw.

Volgens mij is dat het probleem van onze (ikke 27) generatie, er is ons door onze ouders, opvoeding en media wijsgemaakt dat er sterke onafhankelijke vrouwen zijn, en dat die het gaafst zijn om mee samen te zijn. Flink wat vrouwen zijn er ook ingetrapt en doen met wisselend succes alsof ze het zijn. Dit leidt allemaal alleen maar tot teleurstellingen aan beide kanten als na een tijdje toch de waarheid komt bovendrijven, namelijk dat ze allemaal labiel zijn en op emotionele momenten totaal onhandelbaar.
Naja, ik heb het bij wijze van experiment ook eens met een totaal aanhankelijk typje geprobeerd...
Dat is uiteindelijk afgelopen met een tijdelijke lege portemonnee, een hoop drama en 11 reeksen op fok, dus dat was ook niet echt een succes...

Nah, het wachten is dus op de vrouw die is wie ze zegt te zijn, toch verwonderlijk dat dat zo weinig voorkomt...
quote:
Verder (om even in de metafoor te blijven) is het wel begrijpelijk dat na een tijdje zwemmen in haar eentje de vrouw toch lichtjes geirriteerd wordt van jouw gehang op de kant met biek en peuk, want jullie zijn immers in een zwembad, waar je bent om te zwemmen. Jullie zijn naar het zwembad (lief doen & neuken) gegaan in plaats van naar het park (let's just be friends). Daar kun je namelijk ook prima in de zon liggen, bier drinken en peuken roken, dan had zij ook haar badpak thuis kunnen laten en zich niet verheugd op een gezellig potje zwemmen saampjes.
Maar zij wilde zwemmen! Ik zei al dat het park een veel beter idee was, maar ze bleef maar aandringen .
pi_40153288
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:04 schreef sterre1981 het volgende:
kunnen we nu weer even gewoon over kontneuken praten? Want ik vind dit wel erg lange lappen tekst... Ik ben twee weken op vakantie geweest: Wat is er allemaal aan de hand hier?

Ik geloof dat het wel een interessante discussie is, maar jeumig, reacties van een halve pagina... damn.

Ik vind ook dat vrouwen overemotionele zeikhoeren zijn. En ik heb psychologie gestudeerd. En ik vond het gehalte meiden uit gehuchten die uiteindelijk trouwen met hun vriend de kabelmonteur en mensen met problemen gaan vertellen hoe ze hun leven moeten leiden, terwijl ze van toeten noch blazen verstand hebben bijzonder hoog.

Dat gezeik altijd over allerlei moeilijke problemen. Mensen moeten gewoon hun eigen gebruiksaanwijzing leren kennen en een beetje objectief en kritisch naar zichzelf leren kijken. Das alles.

Gedoe.

Kontneuken.
Was jij het niet die ooit beweerde een ex van me te zijn? .

Xennia, help me ff, zij was dat toch? .
pi_40153314
Kunnen die vrouwen niet gewoon eens kappen met psychologie te gaan studeren
Ik word gek van Dr Phil type's overal
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:12:17 #166
82136 Xennia
gekroond
pi_40153335
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 00:49 schreef kastanova het volgende:
En vergeet niet, uiteindelijk krijg ik altijd gelijk .
De rest van je leven alleen, maar hee je hebt wel gelijk
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:12:32 #167
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_40153342
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:10 schreef kastanova het volgende:

[..]

Nee man, gek, hoe kom je daar nu ineens weer bij?
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
pi_40153383
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:12 schreef sterre1981 het volgende:

[..]

Nee man, gek, hoe kom je daar nu ineens weer bij?
Geen idee, ik ben verdomd beroerd met namen, maar bij jouw naam moest ik direct aan dat vage mokkel denken .

Xennia, help me dan trut, jij weet vast nog wel welk topic ik bedoel!
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:14:52 #169
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_40153407
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:13 schreef kastanova het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben verdomd beroerd met namen, maar bij jouw naam moest ik direct aan dat vage mokkel denken .

Xennia, help me dan trut, jij weet vast nog wel welk topic ik bedoel!
Over het algemeen lieg ik niet over mijn relaties... Of ik moet heel dronken geweest zijn. Maar dan ontken ik meestal eerder, dan dat ik vals bevestig...
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:16:15 #170
82136 Xennia
gekroond
pi_40153450
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:09 schreef kastanova het volgende:
Naja, ik heb het bij wijze van experiment ook eens met een totaal aanhankelijk typje geprobeerd...
Dat is uiteindelijk afgelopen met een tijdelijke lege portemonnee, een hoop drama en 11 reeksen op fok, dus dat was ook niet echt een succes...
Mag ik je een vrouw adviseren die het midden houdt tussen jouw uitersten?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:17:32 #171
82136 Xennia
gekroond
pi_40153481
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:10 schreef kastanova het volgende:

[..]

Geen flauw idee
pi_40153483
quote:

Kontneuken.
Gilles de la Tourette?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:18:06 #173
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40153497
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:16 schreef Xennia het volgende:

[..]

ruik ik hier vrouwenhandel?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_40153499
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:14 schreef sterre1981 het volgende:

[..]

Over het algemeen lieg ik niet over mijn relaties... Of ik moet heel dronken geweest zijn. Maar dan ontken ik meestal eerder, dan dat ik vals bevestig...
Oh nevermind, heb het al gevonden, jij was het vrouwtje dat in m'n fotoboek zat te blaten over neuken op de motorkap van de Cruel Intensions auto .
pi_40153519
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:16 schreef Xennia het volgende:
Een zelfverklaarde onafhankelijke maar aanhankelijke vrouw?

Waar kan ik die kopen?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:19:23 #176
82136 Xennia
gekroond
pi_40153536
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:13 schreef kastanova het volgende:
Xennia, help me dan trut
En dit gaat je zeker niet verder helpen, schavuit
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:19:48 #177
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_40153547
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:18 schreef kastanova het volgende:

[..]

Oh nevermind, heb het al gevonden, jij was het vrouwtje dat in m'n fotoboek zat te blaten over neuken op de motorkap van de Cruel Intensions auto .
Ja, dat klopt wel.

@ MUUS: niet zozeer gilles de la tourette, danwel een apart gevoel voor humor.
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
pi_40153577
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:19 schreef sterre1981 het volgende:

[..]

Ja, dat klopt wel.

Daar heb ik gelukkig geen last van. .
Oi!
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:21:25 #179
82136 Xennia
gekroond
pi_40153589
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:18 schreef kastanova het volgende:

[..]

Een zelfverklaarde onafhankelijke maar aanhankelijke vrouw?

Waar kan ik die kopen?
Nee joh, dat was ik al
pi_40153615
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:19 schreef sterre1981 het volgende:
Kontneuken als humor beschouwen... For fucks sake, hoe belanden dit soort vrouwen in godsnaam in topics als dit... .
pi_40153624
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:21 schreef Xennia het volgende:

[..]

Nee joh, dat was ik al
Aanhankelijk? Alleen als je geblowed had... .
pi_40153651
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:22 schreef kastanova het volgende:

[..]

Kontneuken als humor beschouwen... For fucks sake, hoe belanden dit soort vrouwen in godsnaam in topics als dit... .
Je trekt ze aan, jij rustgevende wierook. .
Oi!
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:24:18 #183
82136 Xennia
gekroond
pi_40153665
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:23 schreef kastanova het volgende:

[..]

Aanhankelijk? Alleen als je geblowed had... .
Gelukkig doe ik dat op regelmatige basis
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:25:20 #184
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40153696
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:22 schreef kastanova het volgende:

[..]

www.libelle.nl
pi_40153709
Kontneukende libelle lezeressen
pi_40153726
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:24 schreef MUUS het volgende:
Je trekt ze aan, jij rustgevende wierook. .
"Ik voel me zooooooooo op m'n gemak bij je, zelfs de grapjes die ik aan niemand durfde te vertellen kan ik bij je kwijt ."

. .
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:27:59 #187
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40153764
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:25 schreef Ghostbuster het volgende:
Kontneukende libelle lezeressen
*klik*
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:28:06 #188
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_40153769
ingedeukt pak appelsap
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
pi_40153771
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:26 schreef kastanova het volgende:

[..]

"Ik voel me zooooooooo op m'n gemak bij je, zelfs de grapjes die ik aan niemand durfde te vertellen kan ik bij je kwijt ."

. .
Jij: "Die grapjes zijn helemaal niet grappig."

En dan gaan ze weer gillen en huilen.

Zie je, kasta, je doet echt iets niet goed.
Oi!
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:28:43 #190
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_40153791
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:28 schreef MUUS het volgende:
Jij: "Die grapjes zijn helemaal niet grappig."

En dan gaan ze weer gillen en huilen.

Zie je, kasta, je doet echt iets niet goed.
Wacht, ik zal het even opnieuw proberen....
pi_40153800
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:28 schreef sterre1981 het volgende:
ingedeukt pak appelsap
Wheeeeeeeeehehehe... Appelsap! . Ingedeukt nog wel! Mên hé . . .
pi_40153806
quote:
Ik zit mama mia's te eten met dipsaus,en word een beetje onpasselijk van je ava
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:30:08 #194
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_40153816
geen humor... *naar onz verhuist*
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:30:41 #195
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40153830
quote:
veeg me maar op.
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:30 schreef sterre1981 het volgende:
idd.
pi_40153836
Nee MUUS, briljante tip... .

Bedankt joh .
pi_40153844
quote:
Ja daar moet je zijn voor humor
pi_40153854
quote:
Kontneuken.
Let goed op, want dit topic lijkt over jou te gaan. Zo op het eerste gezicht heb je alle ingredienten. Een fotoboek vol met "kijk mij een sexy pruillipje trekken" foto's, een ge crtl-c crtl-v 't lijstje met culty muziek en films en zeilen en snowboarden als hobbies. Te stereotyp gewoon.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_40153862
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:30 schreef kastanova het volgende:
Nee MUUS, briljante tip... .

Bedankt joh .
Ja hallo, ik heb nooit beweerd dat ik wijven snap. . Ik voorspelde alleen hoe dit zou gaan.

Kut. . Zoals altijd. . Omdat je het allemaal haske fout doet. .
Oi!
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:33:18 #200
82136 Xennia
gekroond
pi_40153887
quote:
Want daar hebben ze wel humor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo