abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39948206
de beloofde reactie.
quote:
op maandag 17 juli 2006 23:43 schreef kastanova het volgende:
ja hoor, regelmatig .
waarom zijn die relaties waarin je elkaar begreep zonder te hoeven analyseren uitgegaan?
quote:
om preciezer te zijn, het eventuele analyseren laat ik aan anderen over .
je bedoelt dat je een ghost writer op fok hebt, of anders iemand met wie je je confrontaties met vrouwen bespreekt waarna die mysterieuze persoon je stof tot nadenken biedt? mochten bovenstaande niet serieus bedoelde suggesties inderdaad niet waar zijn, dan zie ik jou toch flink wat analyseerwerk verrichten.
quote:
maar ja, heb ook vriendinnen gehad die anti-aanvoelen waren...
je bedoelt dat vrijwel al je vriendinnnen anti-aanvoelen waren?
quote:
rijdt je met 160, muziek keihard en open ramen over de snelweg, sigaret aansteken is dus niet echt een optie, dus geef je haar de aansteker en sigaret met het (non-verbale) verzoek hem aan te steken.
wordt ze pissig omdat je zo onbeschoft doet.
onbeschoft .
ja! fatsoenlijke mensen vrágen dan! gebaren is zoooooo onbeleefd... .
euuuh, waarom doe je nou zo moeilijk? moet ik dan echt eerst de ramen dichtdraaien, de radio zachter zetten en het je vragen? of gewoon tegen je schreeuwen ofzo . dit begreep je toch ook wel?

en wat wordt er dan gezegd?
dat het asociaal is en ik chronische problemen heb met betrekking tot m'n communicatieve vaardigheden... oh men .
dat klinkt weer als een typisch voorvalletje waarbij iedere lezende fokker zich afvraagt hoe jij het toch voor elkaar krijgt om überhaupt met zo'n raar wijf verkering te hebben. maar is dat wijf raar of meent ze vanwege andere voorvallen terecht dat jouw communicatieve vaardigheden niet zo denderend zijn en heeft ze een niet passend voorbeeld uitgekozen om dat duidelijk te maken?
quote:
zit een behoorlijke kern van waarheid in inderdaad .
nou ja, tot zo'n 2 jaar geleden tenminste...
nu heb ik sowieso wel een fair share van jouw topics gelezen, maar gisteravond kwam ik door een link terecht in topics van 2004, dus dat kan kloppen. die hele serie met je huidige (of misschien inmiddels ex-)vriendin heb ik overigens niet gelezen.
quote:
pessimistisch zou ik mezelf niet noemen, maar toch wel een behoorlijke zwart/wit denker.
het was of kut, of top, geen gulden middenweg.
maar destijds een vriendin gehad waar ik wat dat betreft toch behoorlijk wat van geleerd heb en daarnaast ook nog een baan gekregen waarbij de heersende visie toch voornamelijk negatief is.
en aangezien ik geen meeloper ben en dus liever tegen de heersende visie inga ben ik sindsdien eigenlijk totaal omgeslagen richting de positieve denkwijze.
op een bepaalde manier gaan denken juist omdat het afwijkt van de heersende visie vind ik anders net zoveel getuigen van een eigen ruggengraat als op een bepaalde manier denken omdat alle anderen dat ook doen. maar goed, hoe je er toe gekomen bent, maakt verder ook niet zo heel veel uit: het is een positieve ontwikkeling. toch?
quote:
sindsdien ben ik ook eigenlijk voornamelijk op zoek geweest naar vrouwen die zoveel mogelijk van elkaar verschillen... van de ene kant gewoon om te kijken hoe het zou lopen aangezien de "normale" vrouwen me ook niet echt vast wisten te houden en van de andere kant om te zien hoe ik daar mee om zou gaan.
hoe verschillen die vrouwen van elkaar? wat vind jij "normaal" en wat niet?
quote:
en, ongeloofwaardig of niet, daar ben ik toch echt met een open vizier ingegaan .
op overeenkomsten let ik dan ook niet, eerder op de onderlinge verschillen .

ook grappig om te zien dat m'n hele omgeving daar in meegaat, het is telkens weer een verrassing met wat ik thuiskom... in ieder geval telkens met hun eigen vrij unieke positieve eigenschappen en uiteraard ook negatieve .
quote:
vandaar dus inderdaad ook dat ik van het positieve uitga, negatief denken is op zich ook bevredigend
hoe?
quote:
maar uiteindelijk schiet niemand er ene reet mee op. hetgeen bij een positieve benadering uiteraard ook het geval is.
bij een positieve benadering schiet niemand er ene reet mee op? dat klinkt niet bijster positief
quote:
hell, ik ben dit weekend notabene aan het wandelen ( . ) geweest en was daarbij de motivator .
en geloof me, dat had níemand 2 jaar geleden ook maar énigszins voor mogelijk gehouden .
ik onderga ook dat soort veranderingen op dit moment.. ik was vroeger ongelooflijk passief, maar ik ben bijvoorbeeld vorig jaar alleen op vakantie naar het buitenland geweest.
quote:
en empathie? nah, ik durf wel te stellen dat ik op het emotionele vlak heel wat meer te bieden heb dan de gemiddelde man.
daar zou ik moeilijk wat over kunnen zeggen. ik heb niet alleen een hekel aan generaliseren, ik ben er niet zo goed in en heb daardoor niet echt een beeld van de gemiddelde man
quote:
ik merk zelf in vrijwel elke relatie dat vrouwen behoorlijk vreemd opkijken van m'n vrijwel onbegrenste open- en eerlijkheid en juist daardoor zich zelf ook heel snel totaal blootgeven.
dat gecombineerd met m'n chronische hulpverlenerssyndroom en daaruit voortgebrachte behoorlijke empathische vermogen, zorgt er voor dat vrouwen zich al snel volkomen op hun gemak voelen bij me.
maarrr... en dat is de conclusie die ik na lang overleg heb getrokken... dat zou weleens de oorzaak kunnen zijn dat vrouwen al snel labiel worden bij me.
- ik ben verrassend open en eerlijk
- vrouw geeft zich ook bloot (geestelijk ja .)
- vrouw wordt verliefd
- ik niet en reageer vrijwel altijd vrij.. tja, neutraal en vlak...
- vrouw wordt daar onzeker, emotioneel en (kennelijk ook) licht labiel van

althans, dat is de conclusie die enkele vriendinnen en andere betrokkenen trokken .
maar als jij niet verliefd wordt, hoe kom je dan in een relatie met bovenstaande vrouwen terecht?
quote:
dat malen? nah nee, dat zal ik nooit laten...
ben sowieso een denker en er lijkt me op zich nog steeds niet mis met een beetje overdenken...
ik acht mezelf immers rationeel genoeg om er een logische conclusie uit te trekken, beschik over de nodige zelfspot en -reflectie en kan mezelf ook redelijk goed verplaatsen in anderen.
oftewel, niks mis met het opdoen van nieuwe ervaringen en het leren van nieuwe dingen .
nou ja, aan de hand van jouw conclusies twijfel ik er nogal aan in hoeverre ze niet beïnvloed zijn door jouw emoties. volgens mij sla je de plank echt mis als je denkt puur rationeel te zijn. daar zou je op het minst bij stil kunnen staan. verder heb ik er genoeg ervaring mee dat malende koppen niet zo makkelijk stil te krijgen zijn en nieuwe ervaringen en nieuwe dingen leren zijn altijd goed natuurlijk
quote:
and last but not least; het er direct opspringen... tja, breek me de bek niet los .
was inderdaad iemand die altijd de confrontatie op zocht en daarbij niet altijd even tactisch was.
maar... in diezelfde relatie waar ik het eerder al over had heb ik ook geleerd dat dat simpelweg niet de meest briljante tactiek is .
en wat toen?
toen besloot ik het toch maar eens anders te doen.
helpt het? nee .

wat er vroeger altijd gebeurde was dat ik de confrontatie opzocht, we schreeuwende ruzie kregen en het uiteindelijk altijd eindigde in passionele seks (ja, met elke vrouw)....
vraag me niet waarom, maar kennelijk was dat voor beide partijen bij zo'n confrontatie dé manier om alle frustraties er uit te werken.
en hoe gaat het nu dan?
ik ben tegenwoordig behoorlijk gematigd geworden.
ik ontwíjk juist de confrontatie, blijf altijd rustig, houd me in als ik het idee heb dat de ander zich aangevallen voelt en ga een eventuele ruzie eerder uit de weg dan dat ik hem opzoek.
en werkt dat?
nou nee, de goedmaakseks is minder geworden, maar de frustraties bij vrouwen des te groter.
waarom?
nah, heb er zelf wel zo'n m'n ideeen over (verplaatsen in een ander enzo .

heel simpel gesteld:
- vrouw is pissig en gefrustreerd
- kasta laat het allemaal over zich heen komen en blijft vlak en kalm
- vrouw snapt er geen reet van, waarom blijft hij zo rustig? waarom reageert hij in godsnaam niet op me?
en probeert me vervolgens te triggeren door te gaan beledigen en schelden
- ik blijf nog steeds de rust zelve
- vrouw raakt gefrustreerder en gefrustreerder... doet het hem dan helemaal níks?! beteken ík dan helemaal niks voor hem? en ze probeert me op dat moment steeds meer om me uit de tent te lokken.
- en keer op keer laat ik het maar over me heenkomen, vergeef haar al het gescheld en probeer alles weer met de mantel der liefde te bedekken .
- en dát is dus vaak het punt waarop de emoties voor haar omslaan in onmacht en trekt ze het simpelweg niet meer en begint te huilen waarna ik haar tracht te troosten
- waarna ze weer helemaal smelt, opnieuw verliefd wordt terwijl ze me eigenlijk gewoon een klootzak wil vinden.

tja, moet daar dus nog even de gulden middenweg in vinden... maar om m'n eigen emoties nu te gaan forceren gaat me eigenlijk ook iets te ver.
is het niet beter om het idee van een vaste aanpak gewoon los te laten en ... go with the flow? voor zover ik het kan beoordelen heb je vast wel een aardig idee wat er rondgaat in de vrouwelijke psyche, maar alles wat jij doet laat de zaak juist escaleren, terwijl je ook je inzicht en energie zou kunnen gebruiken om dat te voorkomen. en is het juist niet geforceerder om halsstarrig vast te houden aan een bepaalde vaste aanpak dan dat je gewoon doet wat je hart je ingeeft op het moment dat je vriendin wat (te) emotioneel wordt?

en sorry voor de overvloed aan retorisch lijkende vragen; ik zou het waarderen als je er wel antwoord op geeft
  dinsdag 18 juli 2006 @ 19:24:07 #252
132573 Heumeux
Ogen dicht en rammen
pi_39948226
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 16:36 schreef aglarrr het volgende:

[..]

dit taalgebruikt suggereert anders niet veel beters...
laf niet-lid
Patrik Antonius: "how can he make the call?" Doyle Brunson: "u say how can i make that call, i say how could u make that bet!? we are playing poker, not solitaire"
pi_39948305
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 18:55 schreef milagro het volgende:
ze willen dus niet zo zijn als de dames die hij beschrijft, maar zijn ergens wel zo, diep van binnen
vrouwen zijn en blijven natuurlijk vrouwen en aangezien kasta globaal over bepaalde dingen wel gelijk heeft, zijn ze inderdaad wel "diep van binnen" zo, maar dat is ook precies waar het ophoudt. wat kasta doet is algemeen correcte conclusies zover overdrijven en chargeren dat het volstrekt logisch is dat vrouwen zich, terecht, beledigd voelen.

waarop kasta zegt dat het labiele kuthoeren zijn, maar hen op de kast jagen was precies het doel. dat is gewoon niet eerlijk.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 19:40:28 #254
73284 Fokker200
Is that so...
pi_39948542
quote:

[..]

nu ja, je weet aan de hand van 1 topic blijkbaar al dan hoe kasta in elkaar steekt, ik vermoed, al geef je dat nu uiteraard niet meer toe, dat je er wel meer gelezen hebt

de dames schieten erg in de verdediging, ja, klopt, ms omdat hij ergens een punt heeft, een gevoelige snaar raakt? ook dat zal natuurlijk niet toegegeven worden.
ik heb wel eens wat postings van hem gezien; vroeger had ie zo'n alf kop . maar nee, topics als deze ken ik maar eentje van, hem, dus je vermoeden zit er naast (kan gebeuren, hoor). ik heb niet het gevoel dat ik nu iets interessants gemist heb.

blijkbaar delen we wel een gemeenschappelijke interesse in de achtergrond van de dames hier, die hem serieus nemen. het zou toch niet zo zijn dat ze vallen voor zulke simplistische praat?

kastanova heeft een punt als hij zijn punt zou beperken tot een bepaalde groep vrouwen. maar dat doet hij niet, zijn verhalen vind ik ook niet erg grappig, en hij denkt ondanks alles zeer interessant en sociaal intelligent over te komen...
Today is a gift, that's why it's called the present
pi_39948585
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 19:27 schreef black_tulip het volgende:

[..]

vrouwen zijn en blijven natuurlijk vrouwen en aangezien kasta globaal over bepaalde dingen wel gelijk heeft, zijn ze inderdaad wel "diep van binnen" zo, maar dat is ook precies waar het ophoudt. wat kasta doet is algemeen correcte conclusies zover overdrijven en chargeren dat het volstrekt logisch is dat vrouwen zich, terecht, beledigd voelen.

waarop kasta zegt dat het labiele kuthoeren zijn, maar hen op de kast jagen was precies het doel. dat is gewoon niet eerlijk.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_39949198
quote:

[..]

-knip-
de nieuwe viva psycholoog! .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39949235
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 19:27 schreef black_tulip het volgende:

[..]

misschien zijn we wel gewoon allemaal labiele kuthoeren. aard van het vrouwtje ofzo. .
Oi!
pi_39949506
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 19:42 schreef milagro het volgende:

[..]

hoe zeikerig die zin ook mag overkomen, hij is welgemeend. kasta is achterbaks manipulatief.
pi_39949530
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 20:10 schreef muus het volgende:

[..]

de nieuwe viva psycholoog! .
*voelt zich onterecht aangesproken*
pi_39949587
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 20:11 schreef muus het volgende:

[..]

misschien zijn we wel gewoon allemaal labiele kuthoeren. aard van het vrouwtje ofzo. .
dat is nou precies wat ik bedoel. dat ik labiel ben, wil ik best toegeven, dat het onderdeel is van de vrouwelijke psyche is ook erg aannemelijk, maar dat alle vrouwen kuthoeren zijn en weet ik veel wat niet meer is ten eerste subjectief, dus niet over te oordelen en ten tweede gaat het veel te ver. vindt kasta het nou echt onbegrijpelijk dat alle vrouwen daarover vallen?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:25:00 #261
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_39949641
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 20:20 schreef black_tulip het volgende:

[..]

hoe zeikerig die zin ook mag overkomen, hij is welgemeend. kasta is achterbaks manipulatief.
dan vind ik hem wel een verdomd slechte manipulator.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:25:36 #262
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_39949655
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 20:23 schreef black_tulip het volgende:

vindt kasta het nou echt onbegrijpelijk dat alle sommige vrouwen daarover vallen?
pi_39949768
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 10:44 schreef alicey het volgende:
waarom daarna niet?
geen idee eigenlijk... gekrenkte trots? vermoeidheid? zelfmedelijden dat de overhand nam? of uiteraard de welbekende emotionele kortsluiting in de hersenen...
quote:
de meeste vrouwen die ik ken die denken er toch ook wel zo over hoor.
ze zullen er vast ook wel zo over denken, dat is immers de meest logische denkwijze... echter zelden wordt er ook naar gehandeld...
I was an atheist until I realized I was God
pi_39949779
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 20:25 schreef alicey het volgende:

[..]

dan vind ik hem wel een verdomd slechte manipulator.
ik vind hem anders op fok behoorlijk succesvol overkomen.

ik begin zelfs te vermoeden dat hij bewust of onbewust ook in zijn relaties bepaald vrouwelijk gedrag zo uitlokt dat hij alleen maar wordt bevestigd in zijn overtuiging dat vrouwen labiele kuthoeren zijn.
pi_39949793
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 20:25 schreef alicey het volgende:
ok ok
pi_39949865
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 20:21 schreef black_tulip het volgende:

[..]

*voelt zich onterecht aangesproken*
och, in feite zit iedereen die in dit forum post een soort psycholoogje te spelen.

dus jij mag je ook aangesproken voelen, hoor. .
Oi!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:32:52 #267
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_39949902
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 20:29 schreef kastanova het volgende:

[..]

geen idee eigenlijk... gekrenkte trots? vermoeidheid? zelfmedelijden dat de overhand nam? of uiteraard de welbekende emotionele kortsluiting in de hersenen...
maar de dingen die je nu opnoemt horen dan ook allemaal bij elkaar.
quote:
ze zullen er vast ook wel zo over denken, dat is immers de meest logische denkwijze... echter zelden wordt er ook naar gehandeld...
nu leg je de lat alweer hoger..
pi_39949904
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 20:31 schreef muus het volgende:

[..]

och, in feite zit iedereen die in dit forum post een soort psycholoogje te spelen.

dus jij mag je ook aangesproken voelen, hoor. .
mijn reactie voor de edit was: *trots op borst klopt*
pi_39950143
quote:

[..]

nou, hè!
pi_39950478
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 20:40 schreef milagro het volgende:

[..]

nou, hè!
wat wil je daar nou precies mee zeggen?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:51:59 #271
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_39950585
* alicey moet nu toch wel zachtjes grinniken.
pi_39950641
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 20:49 schreef black_tulip het volgende:

[..]

wat wil je daar nou precies mee zeggen?
dat ik werkelijk niet snap waarom je je zo druk maakt om wat kasta vindt en doet
hele lappen tekst, punt voor punt ingaand op zijn gewauwel, raak of niet

en kom op, dat "en dat is gewoon niet eerlijk" is toch hilarisch
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:54:20 #273
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_39950663
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 20:53 schreef milagro het volgende:

maar kasta is groot, en ik ben klein...
pi_39950740
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 20:54 schreef alicey het volgende:

[..]

maar kasta is groot, en ik ben klein...
ja, dat en dan kasta van alles verwijten om er dan zelf hopeloos in te stinken
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:01:23 #275
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_39950906
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 20:56 schreef milagro het volgende:

[..]

maar het is soms ook best moeilijk om niet voor die val te vallen..
pi_39951105
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 19:23 schreef black_tulip het volgende:
waarom zijn die relaties waarin je elkaar begreep zonder te hoeven analyseren uitgegaan?
dat ik haar manier van handelen begreep, wilde nog niet zeggen dat ik het er mee eens was .
oftewel, vaak knapte ik op het moment dat ik haar beweegreden begreep er dusdanig op af dat ik maar gewoon kapte met de relatie .
quote:
je bedoelt dat je een ghost writer op fok hebt, of anders iemand met wie je je confrontaties met vrouwen bespreekt waarna die mysterieuze persoon je stof tot nadenken biedt? mochten bovenstaande niet serieus bedoelde suggesties inderdaad niet waar zijn, dan zie ik jou toch flink wat analyseerwerk verrichten.
nah nee, niet zo dramatisch als je het nu stelt, maar mijn vriendinnen komen nog weleens onder de mensen zullen we maar zeggen.
en die mensen kennen mij al een aantal jaar en weten dus wel grotendeels hoe ik in elkaar zit.
en of die vrouw daar enigszins tussen zou passen...

nee, tuurlijk zijn het geen doorslaggevende stemming, maar als je iemand een puntje hoort maken, neem je het toch mee in je "toekomstperspectief" met betrekking tot de dame in kwestie.
quote:
je bedoelt dat vrijwel al je vriendinnnen anti-aanvoelen waren?
nou nee, in deze mate had ik het nog niet eerder meegemaakt... ik doelde in deze ook meer op het feit dat ze een vreemdsoortige grafhekel had aan non-verbale communicatie.
quote:
dat klinkt weer als een typisch voorvalletje waarbij iedere lezende fokker zich afvraagt hoe jij het toch voor elkaar krijgt om überhaupt met zo'n raar wijf verkering te hebben. maar is dat wijf raar of meent ze vanwege andere voorvallen terecht dat jouw communicatieve vaardigheden niet zo denderend zijn en heeft ze een niet passend voorbeeld uitgekozen om dat duidelijk te maken?
naja, ze beweerde inderdaad weleens dat m'n communicatieve vaardigheden beneden peil waren.
haar argument? zij was ouder en ik was jonger, dus het was gewoon zo.
niet echt iets om serieus mee te nemen in m'n zelfevaluatie dus.
quote:
op een bepaalde manier gaan denken juist omdat het afwijkt van de heersende visie vind ik anders net zoveel getuigen van een eigen ruggengraat als op een bepaalde manier denken omdat alle anderen dat ook doen. maar goed, hoe je er toe gekomen bent, maakt verder ook niet zo heel veel uit: het is een positieve ontwikkeling. toch?
nah, ik doelde meer op het veel gangbare "meegaan in de negatieve tendens" aangezien dat veel minder weerstand oproept .
quote:
hoe verschillen die vrouwen van elkaar? wat vind jij "normaal" en wat niet?
normale vrouwen zijn bij mij van het type "girl next door", met "niet normale vrouwen" doel ik toch meer op de types die daar aanzienlijk van afwijken.
extreem op het uiterlijk gericht, just plain stupid, iemand waarbij aanzienlijk wat verantwoordelijkheid komt kijken, etc.
quote:
hoe?
nah, om dat wandelen maar eens als voorbeeld te nemen.
vroeger had ik bij het voorstel al heftig geprotesteerd "ik ga toch niet een beetje voor de katse kut ergens naartoe lopen? bomen? natuur? flikker op man, als ik groen wil zien, dan ga ik wel in de tuin zitten ."
maar tegenwoordig kies ik liever voor de positieve benadering.
als ik de bovenstaande benadering weer had gekozen, was iedereen namelijk meegegaan in de negatieve tendens en was het ook daadwerkelijk een kutmiddag geworden.
door deze andere benadering hebben we echter een behoorlijke toffe middag gehad.
waarbij de andere groep met mensen die toch nog meer neigen naar mijn oude denkwijze echt strontchagrijnig terugkwamen.
quote:
ik onderga ook dat soort veranderingen op dit moment.. ik was vroeger ongelooflijk passief, maar ik ben bijvoorbeeld vorig jaar alleen op vakantie naar het buitenland geweest.
naja, van passiviteit heb ik nooit last gehad .
quote:
daar zou ik moeilijk wat over kunnen zeggen. ik heb niet alleen een hekel aan generaliseren, ik ben er niet zo goed in en heb daardoor niet echt een beeld van de gemiddelde man
zoals ik regelmatig zeer open met vrouwen praat, praat ik ook regelmatig met mannen.
en tja, als ik daar op af ga, durf ik dergelijke dingen wel te stellen.
quote:
maar als jij niet verliefd wordt, hoe kom je dan in een relatie met bovenstaande vrouwen terecht?
in de hoop dat het nog groeit eigenlijk...
ben nooit per direct verliefd, die ene keer dat het dan toch gebeurde was ook pas na een tijdje...
en tja, vrouwen hebben ook nog weleens de neiging om aan te dringen en als je toch al een leuke tijd hebt samen en zij wil er graag een naampje aan hangen, waarom niet?
de tijd van rondneuken heb ik immers toch al een tijdje achter me gelaten .
quote:
nou ja, aan de hand van jouw conclusies twijfel ik er nogal aan in hoeverre ze niet beïnvloed zijn door jouw emoties. volgens mij sla je de plank echt mis als je denkt puur rationeel te zijn. daar zou je op het minst bij stil kunnen staan. verder heb ik er genoeg ervaring mee dat malende koppen niet zo makkelijk stil te krijgen zijn en nieuwe ervaringen en nieuwe dingen leren zijn altijd goed natuurlijk
tja, ligt eraan wat je definitie is van emoties...
als je de letterlijke definitie neemt van emotie; hevige gevoelens, nou nee, dan durf ik wel te stellen dat ik daar niet door beinvloed wordt.
woede, verdriet, echte blijdschap, ik ken ze echt nauwelijks... om een voorbeeldje te noemen, ik heb de laatste 10 jaar misschien 3 keer gehuild uit verdriet.
ben ik er blij mee? nee...
is het handig met betrekking tot het maken van logische, rationele conclusies? ja.
quote:
is het niet beter om het idee van een vaste aanpak gewoon los te laten en ... go with the flow? voor zover ik het kan beoordelen heb je vast wel een aardig idee wat er rondgaat in de vrouwelijke psyche, maar alles wat jij doet laat de zaak juist escaleren, terwijl je ook je inzicht en energie zou kunnen gebruiken om dat te voorkomen. en is het juist niet geforceerder om halsstarrig vast te houden aan een bepaalde vaste aanpak dan dat je gewoon doet wat je hart je ingeeft op het moment dat je vriendin wat (te) emotioneel wordt?
als ik mee zou gaan in de stroom, zou dat dus betekenen dat ik ook mee zou gaan in de negatieve, beledigende benadering van de vrouwen in kwestie.
is een leuke uitlaatklep, maar denk niet dat ik er veel mee op zou schieten.
als ik uitga van de vrouwelijke psyche, zou ik haar over mee heen laten denderen (want: geef geen kritiek op een vrouw als ze al pissig is) en zal het ook niets oplossen.
als ik haar confronteer met "mijn inzichten" in de vrouwelijke psyche dan voelt ze zich in haar eigen beschermde denkwereldje aangevallen, kom ik te dichtbij en zal ze zich alleen maar krampachtig af proberen te sluiten.
als ik zou doen wat m'n hart me ingeeft, zou ik haar vastpakken, tegen me aandrukken en zachtjes "stil maar meis, alles komt goed" in haar oor fluisteren.
klinkt lief en aantrekkelijk, maar werkt nu eenmaal niet bij een vrouw die flink in de woedeaanval zit.
nou ja, meerdere mogelijkheden:
- of ze voelt zich niet serieus genomen aangezien ze zojuist nog aangaf dat je een grote klootzak bent en dan denk ik alles op te kunnen lossen met een simpele knuffel .
- of ze is dusdanig pissig dat ze het juist als opdringerig gaat zien en alleen nog maar "blijf van me af! laat me met rust!" uit weet te brengen.
- of ze wordt op dat moment dusdanig overmand door emoties dat ze nu toch echt volledig "instort"

de 3e optie klinkt aantrekkelijk, maar komt helaas maar zelden voor en heeft meestal alleen maar tot gevolg dat ze nog heiliger overtuigd raakt van haar gelijk.
quote:
en sorry voor de overvloed aan retorisch lijkende vragen; ik zou het waarderen als je er wel antwoord op geeft
done .
pi_39951192
quote:
iedereen is manipulatief, ik uiteraard ook...
maar achterbaks, neh, dat is een omschrijving die toch echt totaal niet bij me past...
daar ben ik immers te open voor, ook wat betreft m'n motieven .
pi_39951193
kasta begint bijna al zijn stukjes met 'nah', 'nah nee', 'nah ja' of 'nou ja'

zo, nu even de rest lezen.
Oi!
pi_39951367
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 20:23 schreef black_tulip het volgende:
dat is nou precies wat ik bedoel. dat ik labiel ben, wil ik best toegeven, dat het onderdeel is van de vrouwelijke psyche is ook erg aannemelijk
check .
tot zover ging je nog goed...
quote:
maar dat alle vrouwen kuthoeren zijn en weet ik veel wat niet meer is ten eerste subjectief, dus niet over te oordelen en ten tweede gaat het veel te ver. vindt kasta het nou echt onbegrijpelijk dat alle vrouwen daarover vallen?
maar dát heb ik nooit beweerd .
ik heb het zelfs ontkend .
dat ik enigszins chargeer, tuurlijk, anders zou ik zélf wel een column in de viva hebben, maar dat je me nu beticht van simplistisch gescheld, dat raakt natuurlijk kant noch wal.

ik zou bijna denken dat je je persoonlijk aangevallen voelt en dus, zoals het een vrouw betaamd en ook eerder beschreven werd, direct met geheel willekeurige, irreele opmerkingen/verwijten in de verdediging schiet .
pi_39951434
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 21:08 schreef muus het volgende:
kasta begint bijna al zijn stukjes met 'nah', 'nah nee', 'nah ja' of 'nou ja'

zo, nu even de rest lezen.
tja, best frappant eigenlijk, "nah" betrad m'n vocabulaire tegelijkertijd met het moment dat ik omsloeg qua alle genoemde denkwijzes .
pi_39951620
dat 'stil maar, het komt wel goed' is vaak het enige wat bij mij werkt als ik écht pissig ben. .

"*blaaaaablaaaablerschreeuwratel* en en en en en en en..... kan je me niet gewoon knuffelen, lulhannes? ." en dat hij dan zo opschiet van: "oh... oh ja, tuurlijk! ik wist niet dat dat de bedoeling was... " .

is ergens toch juist leuk dat mannen en vrouwen zo anders zijn.
Oi!
pi_39951766
nah, wat ik meestal meemaak is:

vrouw: blaaaaablaaaablerschreeuwratel* en en en en en en en..... . .
kasta: "stil maar, het komt wel goed ." *knufkroelknus* .
vrouw: nee, het komt niet goed! nooit meer! . . blaaaaablaaaablerschreeuwratel* en en en en en en en..... . .

ik zou bijna gaan denken dat ik een extreem beroerde knuffelaar ben .
pi_39951808
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 20:53 schreef milagro het volgende:
dat ik werkelijk niet snap waarom je je zo druk maakt om wat kasta vindt en doet
hele lappen tekst, punt voor punt ingaand op zijn gewauwel, raak of niet
omdat ik aardig gefascineerd ben door kasta's persoontje niets meer, niets minder. soms heb je van die gozers die je wellicht nooit bij je in de buurt wil hebben maar die toch intrigerend zijn. tenminste, ik heb die eigenschap, of dat typisch vrouwelijk is of niet zou ik eigenlijk niet weten maar kasta is dan ook niet mijn enige "project".
quote:
pi_39951813
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 21:22 schreef kastanova het volgende:

of je bent inmiddels compleet ongeloofwaardig
pi_39952041
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 21:22 schreef kastanova het volgende:
nah, wat ik meestal meemaak is:

vrouw: blaaaaablaaaablerschreeuwratel* en en en en en en en..... . .
kasta: "stil maar, het komt wel goed ." *knufkroelknus* .
vrouw: nee, het komt niet goed! nooit meer! . . blaaaaablaaaablerschreeuwratel* en en en en en en en..... . .

in situatie a willen we oplossing b.
in situatie b willen we oplossing c.
in situatie c willen we oplossing a.

wanneer weet je welke oplossing je moet toepassen? dude, i have no idea. .

's avonds op de bank tegen elkaar zeggen dat je weer eens zo lekker langs elkaar heen hebt zitten brullen, is wel altijd heel knusjes. .
Oi!
pi_39952045
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 20:56 schreef milagro het volgende:

[..]

waar stink ik in? ik ben toch een vrouw en ik geef toch toe dat het emotionele wezens zijn, dus in welke val zit ik als ik kenbaar maak dat ik zijn trukendoos afkeur?
pi_39952111
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 21:23 schreef het_fokschaap het volgende:
of je bent inmiddels compleet ongeloofwaardig
nah nee, ik heb de toffe eigenschap dat alles écht goed komt met mij in de buurt... .

op het werk vertrouwen ze er blind op en de mensen die me al langer kennen weten het ook .
man van m'n woord, dus áls ik het zeg, kan ik het ook waarmaken en máák ik het ook waar .

maar ja, de reeds eerder aangehaalde paranoïde gedachtengang die ontstaat bij mijn vriendinnen vanwege m'n neutrale houding gooit kennelijk roet in het eten...
pi_39952147
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 21:28 schreef muus het volgende:
in situatie a willen we oplossing b.
in situatie b willen we oplossing c.
in situatie c willen we oplossing a.

wanneer weet je welke oplossing je moet toepassen? dude, i have no idea. .

's avonds op de bank tegen elkaar zeggen dat je weer eens zo lekker langs elkaar heen hebt zitten brullen, is wel altijd heel knusjes. .
muus, wil je met me trouwen? .
pi_39952190
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 21:31 schreef kastanova het volgende:

[..]

muus, wil je met me trouwen? .
ja hallo, ik ben labiel, niet gestoord! .
Oi!
pi_39952230
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 21:29 schreef black_tulip het volgende:

[..]

waar stink ik in? ik ben toch een vrouw en ik geef toch toe dat het emotionele wezens zijn, dus in welke val zit ik als ik kenbaar maak dat ik zijn trukendoos afkeur?
je reageert zo dodelijk serieus en verontwaardigd, precies zoals de dames die hij beschrijft, je lijkt persoonlijk geraakt bijna, je zegt er uitlokking in te herkennen terwijl je je uit laat lokken.

wat er niet in zit, kan er niet uitkomen, hè, maar je loopt over gewoon
pi_39952241
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 21:32 schreef muus het volgende:
ja hallo, ik ben labiel, niet gestoord! .
jawel joh, gewoon doen!

alles zal goedkomen . *knufknuskroel* .
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:35:41 #292
73284 Fokker200
Is that so...
pi_39952333
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 21:23 schreef black_tulip het volgende:

[..]
omdat ik aardig gefascineerd ben door kasta's persoontje niets meer, niets minder.
[..]
dat bedoel ik dus..... hij probeert fascinerend over te komen (hij is het niet), en sommigen trappen daar nog in ook. dat feit fascineert mij dan weer
Today is a gift, that's why it's called the present
pi_39952397
maar ik moet echt wel een beetje gniffelen om dit topic, hoor. je kan lullen wat je wilt, maar welke vrouw doet er nou niet een keer compleet onlogisch? dat je achteraf wéét dat je elkaar echt wel begreep, maar dat het een soort wedstrijd wordt wie het langste kan doorkiften. allebei niet toe willen geven dát je het echt wel snapt, vent blijft kalm, jij brult door. hij biedt misschien al zijn excuses aan en jij dan tóch doorgaan, want hij is logisch ingesteld en denkt met excuses klaar te zijn, maar jij bent een emosjoneel beestje en kan dus niet meteen kappen met boos zijn.

whehehehe, lachen toch. .
Oi!
pi_39952491
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 21:37 schreef muus het volgende:
maar ik moet echt wel een beetje gniffelen om dit topic, hoor. je kan lullen wat je wilt, maar welke vrouw doet er nou niet een keer compleet onlogisch? dat je achteraf wéét dat je elkaar echt wel begreep, maar dat het een soort wedstrijd wordt wie het langste kan doorkiften. allebei niet toe willen geven dát je het echt wel snapt, vent blijft kalm, jij brult door. hij biedt misschien al zijn excuses aan en jij dan tóch doorgaan, want hij is logisch ingesteld en denkt met excuses klaar te zijn, maar jij bent een emosjoneel beestje en kan dus niet meteen kappen met boos zijn.

whehehehe, lachen toch. .
ja precies, jezelf tekeer horen gaan, denken "wat doe ik nu toch allemaal weer" en dan toch niet kunnen stoppen
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:39:35 #295
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39952509
mannen zullen voor vrouwen overigens ook compleet onlogisch overkomen, althans, als ik de vrouwmensen om mij heen moet geloven.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:42:27 #296
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39952632
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 21:39 schreef pracissor het volgende:
mannen zullen voor vrouwen overigens ook compleet onlogisch overkomen, althans, als ik de vrouwmensen om mij heen moet geloven.
wat weer de stelling ondersteunt, dat vrouwen onlogisch zijn.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_39952680
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 21:33 schreef milagro het volgende:

[..]

je reageert zo dodelijk serieus
dat is mijn trademark. wen er maar aan
quote:
en verontwaardigd, precies zoals de dames die hij beschrijft, je lijkt persoonlijk geraakt bijna, je zegt er uitlokking in te herkennen terwijl je je uit laat lokken.

wat er niet in zit, kan er niet uitkomen, hè, maar je loopt over gewoon
dat weet ik, maar ik ontken niks. ik heb de diepste afkeuring voor bepaalde aspecten van kasta's gedrag die hij overigens deelt met andere "projecten", maar als dat hetgene is wat je fascineert en waar je meer over wil weten is het niet erg constructief om hem voor rotte vis uit te schelden om vervolgens zelf de volle laag terug te krijgen. dat proces ben ik al met anderen doorgegaan en dat werkt gewoon niet. maar dat betekent niet dat hij niet mag weten dat ik hem wat veel dingen betreft een ontiegelijke klootzak vind.
pi_39952684
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 21:39 schreef milagro het volgende:

[..]

ja precies, jezelf tekeer horen gaan, denken "wat doe ik nu toch allemaal weer" en dan toch niet kunnen stoppen
ik heb ook regelmatig voorgesteld om het gesprek op te nemen (serieus), maar daar werden de vrouwen in kwestie nóg pissiger van .

voor de duidelijkheid, ja, ik begrijp waarom ze pissig werden... zit daar logica achter en is het terecht? mwoaah... maar ik begrijp het .

ik bedoel? wat doe je met je hond als hij in de woonkamer schijt?
... nou?
dat bedoel ik .
pi_39952753
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 21:43 schreef black_tulip het volgende:
maar dat betekent niet dat hij niet mag weten dat ik hem wat veel dingen betreft een ontiegelijke klootzak vind.
maar dát vertel je dan weer niet hé? .

nou brandt los, waarom ben ik een ontiegelijke klootzak in jouw ogen? .
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:47:13 #300
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39952831
quote:
op dinsdag 18 juli 2006 21:43 schreef kastanova het volgende:

[..]

ik heb ook regelmatig voorgesteld om het gesprek op te nemen (serieus), maar daar werden de vrouwen in kwestie nóg pissiger van .

voor de duidelijkheid, ja, ik begrijp waarom ze pissig werden... zit daar logica achter en is het terecht? mwoaah... maar ik begrijp het .

ik bedoel? wat doe je met je hond als hij in de woonkamer schijt?
... nou?
dat bedoel ik .
handige bijkomstigheid is dan ook, in het geval van ruzies, waar vrouwen de bovennatuurlijk eigenschap hebben om complete gesprekken te onthouden, die daardoor makkelijk kunnen manipuleren en te verdraaien in man's nadeel, omdat de man gesprekken altijd helemaal is vergeten na 20 seconden, kan men deze nog even naluisteren en zinnige antwoorden formuleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')