abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 juli 2006 @ 15:05:43 #201
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_40203345
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 15:03 schreef MUUS het volgende:

[..]

Tèèètuuuuuuutèèètuuuuuuutèèètuuuuuu. .
* trekt alvast witte jas aan *
quote:
Soms krijg je het idee dat hij liever een sparmaatje zoekt, ja. Hoewel, ze moet wel koken en heel veel aandacht geven.
Een sparmoeder dan.
Ik kan op dit moment inderdaad nite echt iets beters bedenken..
pi_40203435
En natuurlijk gaan de dames hier nu even een diepzinnige Dr Phil analyse maken van Kasta, want diep van binnen wil Kasta natuurlijk geen vriendin Volgens mij zag hij dit al aankomen in deel 1 van deze reeks
pi_40203456
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:53 schreef MUUS het volgende:

[..]

Je hebt de users Xenia en Xennia.

Mag jij gaan uitzoeken wie wie is. .
De troella die zat te geilbakken in het begin van dit topic?
pi_40203616
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 15:08 schreef Scorpie het volgende:
En natuurlijk gaan de dames hier nu even een diepzinnige Dr Phil analyse maken van Kasta, want diep van binnen wil Kasta natuurlijk geen vriendin Volgens mij zag hij dit al aankomen in deel 1 van deze reeks
Hoor ik daar een diep verlangen?
pi_40203631
quote:
Analyseren, nee. Ik zeg wat me opvalt, waar het vandaan komt, weet ik ook niet. Kasta wil wel een vriendin, alleen wordt het niet allemaal even handig aangepakt.

Mogen we potverdikke in R&P? . Bovendien heb ik helemaal geen snor. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  woensdag 26 juli 2006 @ 15:58:58 #206
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_40205116
Ik heb een flauw vermoeden dat kastanova gewoon homo is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_40205207
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 15:13 schreef MUUS het volgende:

[..]

Analyseren, nee. Ik zeg wat me opvalt, waar het vandaan komt, weet ik ook niet. Kasta wil wel een vriendin, alleen wordt het niet allemaal even handig aangepakt.

Mogen we potverdikke in R&P? . Bovendien heb ik helemaal geen snor. .
Bewijs maar!
  woensdag 26 juli 2006 @ 16:31:31 #208
153505 Haruhi
Zo snel! Ook als 40plusser
pi_40206342
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 15:58 schreef Maanvis het volgende:
Ik heb een flauw vermoeden dat kastanova gewoon homo is.
Dat is deur nummer 2 inderdaad.
pi_40206806
quote:
Nou; hij vraagt er wel om

ff serieus.

Kasta; ik denk dat je met je houding juist jonge huppelende meisjes aantrekt; en niet een intelligentie bij voorkeur aantrekkelijke vrouw, daar nog eens bij verwachtende dat een vrouw het liefst nog emotieloos is.
Het blijft een vreemde; en denk ik zelfs onmogenlijke combinatie.

Naja ligt eraan; als je snel wil scoren; pak dan wat je pakken kan; maar niet klagen dat de dame in kwestie niet beschikt over enige intelligentie oid.

Als je een serieuze relatie aan wilt gaan; ik denk dat je je dan wat meer moet openstellen en moet verdiepen in de materie van relaties.
En niet bij voorbaat alles al afkeuren.
Nee je hoeft je niet emotioneel in te leven; ik denk dat je juist wat minder emotioneel moet worden.
Er zijn genoeg serieuze; intelligente vrouw; met looks; maar die geven de voorkeur aan een ander type heb ik het idee.

Ik snap dat moeilijke gedoe soms niet.
Zorg gewoon dat je iemand tegen komt die je leuk vind; en blijf die leuk vinden.
Waarom bij voorbaat zoveel eisen stellen? Je weet toch uiteindelijk niet waar je mee uit komt.

Tuurlijk is het belangerijk als je in je relatie op 1 lijn zit. Maar kijk dan ook eerst goed naar jezelf; wat jezelf daadwerkelijk in huis hebt; ipv bij een ander bij voorbaat al af te gaan strepen.

Ik ken het andere kant van het verhaal Mannen die er juist niet tegen kunnen dat diens vriendin intelligenter is of een hogere functie heeft

Stel; je hebt de vrouw van je dromen; zou je daarmee om kunnen gaan?
Iemand die je op je kop zit omdat je ff niet zo intelligent uit de hoek komt; dan wel niet bewust; maargoed; het kan altijd gebeuren in een relatie.

Waarom doe je uberhaupt zo over vrouwen?

Ik ben ooit een jongen tegen gekomen; tijdens mijn opleiding tot applicatieprogrammeur; die niet goed geleert had wat een vrouw nou psies inhoudt. Meer zo van vrouwen zijn een ras apart; maar tutten; emo doen etc; afnetoe eroverheen en klaar.
Ik was de eerste meid die hij tegenkwam waar hij normaal mee kon praten; gewoon als maatjes.
En dat kwam echt niet door al die vrouwen; maar puur omdat hij de verkeerde kant op keek.

Mannen kunnen verschrikkelijk emo zijn; en vrouwen kunnen heel rationeel zijn; en alles ertussen in.
Eerst maar eens kijken wat jezelf eigenlijk bent; en wat jezelf eigenlijk wilt; en dan maar eens de goede richting uit gaan kijken.

En met een beetje mazzel kom je de juiste tegen zonder al die inspanning; ik denk dat in 9 van 10 10 gevallen toch steeds weer op een vrouw stuit die je juist niet zoekt.

Gegroet;

Mrs. Phil
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  woensdag 26 juli 2006 @ 16:45:33 #210
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40206844
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 16:44 schreef Llewella het volgende:
wow, jou heb ik lang niet zien posten....
[KNE]-Mod
pi_40207179
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 16:45 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

wow, jou heb ik lang niet zien posten....
Sorry Ga wel weer weg

Nee ik was toevallig van de week weer aan komen waaien nadat ik weer via google op fok uitkwam; en dan is het toch wel weereens leuk even rond te kijken
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  woensdag 26 juli 2006 @ 17:06:08 #212
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40207542
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 16:54 schreef Llewella het volgende:

[..]

Sorry Ga wel weer weg

Nee ik was toevallig van de week weer aan komen waaien nadat ik weer via google op fok uitkwam; en dan is het toch wel weereens leuk even rond te kijken

Eigenlijk ken ik je alleen van GoT toen ik er nog regelmatig postte (1999 ofzo?)
[KNE]-Mod
pi_40207882
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 17:06 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Eigenlijk ken ik je alleen van GoT toen ik er nog regelmatig postte (1999 ofzo?)
WERKEN!
pi_40208444
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 17:06 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Kan kloppen, maar zo lang geleden dan alweer? Ik kom wel vaker hier en daar voorbij waaien
Amber Mae
  woensdag 26 juli 2006 @ 19:40:52 #215
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40212229
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 17:35 schreef Llewella het volgende:

[..]

Kan kloppen, maar zo lang geleden dan alweer? Ik kom wel vaker hier en daar voorbij waaien
Ja, ik heb je nog wel vaker zien posten hoor, maar dat ik je dat echt regelmatig zag doen was al zo lang terug
[KNE]-Mod
  woensdag 26 juli 2006 @ 19:42:41 #216
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40212276
Leuk, zo'n hereniging. Maar om die verder uit te bouwen zijn andere kanalen .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 26 juli 2006 @ 20:02:47 #217
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_40212966
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 19:42 schreef Copycat het volgende:
Leuk, zo'n hereniging. Maar om die verder uit te bouwen zijn andere kanalen .
Vind het wel een mooie in R&P eigenlijk.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_40214211
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:13 schreef kastanova het volgende:
Ik zou bijna denken dat je je persoonlijk aangevallen voelt en dus, zoals het een vrouw betaamd en ook eerder beschreven werd, direct met geheel willekeurige, irreele opmerkingen/verwijten in de verdediging schiet .
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:03 schreef kastanova het volgende:
Weer zo'n typische vrouwenberedenering .
quote:
Tja, moedig om dat te gaan ontkennen, maar met het risico dat ik dan weer een "Vrouwen zijn kuthoeren"-roeper genoemd wordt, vind ik je dan toch behoorlijk irreeel...
quote:
Maarrrrrrr... En dat is wel weer een interessant puntje dat ook wel tot de vrouwelijke psyche behoort....
Je kruipt al in de slachtofferrol zonder dat daar uberhaupt aanleiding voor is.
quote:
Ga je nu al wéér willekeurige onbeargumenteerde "verwijten" in de groep gooien?
Ik zou bijna denken dat je emotioneel betrokken bent bij me....
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 03:16 schreef kastanova het volgende:
Tja, voor iemand die niet als "alle vrouwen" gezien wil worden doe je toch behoorlijk je best om in die categorie te vallen...
quote:
Nou nee, ik vrees niets... Ik zie je echter wel steeds meer de typische vrouwelijke beargumentatie, beredenatie en wijze van conclusies trekken toepassen...
quote:
Tja, nofi hoor, maar je schuift toch echt steeds meer in de richting van "alle vrouwen."
quote:
Of ik een willekeurige, onbeargumenteerde, emotionele en typisch vrouwelijke beredenatie als goede reactie zien? Ik mag toch hopen dat dit een retorische vraag is .
quote:
[quote]Op vrijdag 21 juli 2006 13:10 schreef kastanova het volgende:
Standaard vrouwen tactiek, maar lost natuurlijk niets op.
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 18:51 schreef kastanova het volgende:
Tja, ik weet hoe je je er aan ergert als ik je reacties weer schaar onder "standaard vrouwelijke benaderingen" maar je zult toch zelf de overeenkomst ook wel zien?
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 00:56 schreef kastanova het volgende:
Omdat ik je ondanks je geheel uit de lucht gegrepen verwijten gewoon even uit liet razen totdat je zelf inzag hoe irreeel je was/bent .
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:25 schreef kastanova het volgende:
Ja, da's toch echt puur een slachtofferrol .
quote:
Er zijn al wel mensen voorbijgekomen die zeiden dat jij aan het labiele vrouwbeeld voldoet...
Tja, dit doet me toch een beetje aan de "De hele wereld is gek behalve ik" houding denken...
quote:
Geeft niets, typische vrouwenberedenering; Iemand wel van vanalles beschuldigen zonder ook maar 1 enkele reden, maar achteraf inzien en toegeven dat ze toch echt fout zat, daar moet ze toch eerst van overtuigd worden ook al is er allang aangetoond dat de ander "onschuldig" is.
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 00:11 schreef kastanova het volgende:
Tja, gelet op de feiten en medeposters zal dat toch meer te wijten zijn aan jouw irrationaliteit dan aan mijn manier van reageren...
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 10:25 schreef kastanova het volgende:
Daar hebben we hem hoor! . .
"Feiten, feiten, jij ook altijd met je feiten, ik voel het nu eenmaal anders!"
quote:
Nah nee, "Ik begrijp mezelf niet meer ." is toch echt eerder een vrouwenopmerking...
quote:
M'n eerste topic begón notabene met de stelling dat alle vrouwen zichzelf altijd als "uniek" en "anders dan andere vrouwen" profileren, dus wat dat betreft nemen de overeenkomsten alleen maar toe...
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:55 schreef kastanova het volgende:
Euuuh, je autisme gebruiken om maar te kunnen blijven ontkennen dat je je als een typische vrouw gedraagt? Ik vind het nogal goedkoop om eerlijk te zijn... .
quote:
Ah, het welbekende "Jij ook altijd met je feiten ." argument is terug van weggeweest...
quote:
Over het niet nemen van verantwoordelijkheden en het krampachtig kruipen in de slachtofferrol gesproken zeg... .
En dat is meer dan 1 fucking uur aan scrollwerk. Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen dat ik dit aan het uitstellen was?
pi_40214578
Kasta @ Ongeloofelijk babbelzieke, singleminded, zenuwslopende, pseudo eloquent, onbeduidend mannetje.

Dames en Heren Kasta heeft antwoord op alle vragen. Eigenlijk is hij onze jomanda, buch, emiel raterband in 1. Wat kan jij ontzettende wartaal uitslaan met je cliches en self fulling prophecy's. Ga werken bij Talpa, daar hebben ze talent zoals jou nodig, inhoudloze bal
pi_40214662
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 11:48 schreef _Floddertje_ het volgende:
Zoals je vrouwen die worden geslagen door hun kerel kunt verwijten dat ze altijd weer voor het type 'foute man' vallen, zo moeten sommige mannen in dit topic misschien zichzelf eens achter het oor krabben en zich eerlijk afvragen of ze niet gewoon iedere keer op het type 'foute vrouw' vallen.
Ik denk niet dat je dat kunt zien aankomen, en het kan lang duren voor je doorhebt wie er nu echt het 'slachtoffer' is. Het verneukeratieve is dat de stampvoetende vrouw zich met haar gehuil en getier juist nadrukkelijk als het slachtoffer presenteert - als man heb je dan de neiging om aan te nemen dat je haar blijkbaar ergens pijn mee hebt gedaan en dat je die donderbuien dus wel verdiend zult hebben, al is dan volstrekt onduidelijk waar het allemaal over gaat. Ik werd er behoorlijk nerveus van en het is moeilijk in zo'n situatie je houding te bepalen. Enerzijds weet je dat ze gekwetst is en heb je de neiging haar te willen troosten, anderzijds staat ze daar juist niet voor open -je bent een boeman- en kun je bij wijze van spreken een deegrol in je nek krijgen als je haar te dicht nadert.
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 08:40 schreef femmeChantal het volgende:

Mocht de vrouw, afgezien van wat ontploffingen, je hart hebben gestolen en wil je graag meer tijd met haar doorbrengen én kun je ervan uitgaan dat de ontploffing geen andere (onderliggende) oorzaak heeft dan die telkens terugkerende verdwaalde sok die niet in de wasmand zit, dan zou je wat 'opvoedkundige' technieken toe kunnen passen.
Tussen de vele leerzame Donald Duck-verhalen waarmee Carl Barks de wereld gezegend heeft, is er één waarin de onuitstaanbare bofkont Guus Geluk (voor wie alles dat hij nodig heeft altijd zomaar uit de lucht komt vallen) sterk geëmotioneerd tot een bijzondere confessie komt.

Het begint ermee, dat Donald, de neefjes en Dagobert ontdekken dat Guus een kluis bezit. Brandend van nieuwsgierigheid -in die kluis moet immers wel het geheim achter zijn grote geluk zitten- gaan zij gewapend met een koevoet naar Guus' woning terwijl die laatste nietsvermoedend in de stad een filmpje pakt. Hij voelt zich alleen niet helemaal lekker en besluit om voortijdig weer naar huis te gaan. Onderwijl heeft zijn inbrekende familie de kluis gekraakt, waar tot hun teleurstelling niets in zit. Op één ding na: een stoffig oud stuivertje.

Guus, die zijn familieleden betrapt en eerst boos is, wordt al snel door zijn evenmin geamuseerde oom Dagobert, die vervaarlijk met zijn wandelstok uithaalt, gedwongen om uit te leggen wat die lege kluis en dat stomme stuivertje allemaal te betekenen hebben.

Op dat moment zijgt die arme Guus door zijn knikkende knietjes en barst hij in snikken uit. Handenwringend en tranen met tuiten huilend bekent hij, dat hij in zijn leven één dag eerlijk gewerkt heeft. En dat hij zich daar zó voor schaamt, dat hij de verdiende stuiver diep heeft weggestopt in een stalen kluis.

Enfin, op soortgelijke wijze moet ik nu tot de bekentenis komen, dat ik éénmaal in mijn leven kwaad ben geworden..

Toen dat onnodige geraas en getier van mijn vriendin me na een jaar of wat echt de keel uithing en ik doorhad dat mij heus niet zoveel te verwijten was en ik het niet meer op een 'moeilijke fase' of ongesteldheid kon afschuiven, was ineens mijn engelengeduld op en werd ik bij de eerstvolgende gelegenheid zelf boos. Wat heet boos -- ik had het helemaal gehad en ik transformeerde in luttele seconden van een bedeesde kantoorklerk in een ziedende Hulk. Ik heb met tot reepjes uitgescheurde mouwen, vuurspuwende ogen, rechtovereind staand haar en briesende stem zó hard staan bulderen, dat mijn arme opgewonden vriendinnetje, dat een tel eerder nog verhit had staan stampvoeten, tot een heel klein peutertje ineenschrompelde, geschrokken terugdeinsde en inbond. En terecht, want ik was op dat moment in staat om met zwaar meubilair te gaan smijten.

Nadat op die manier het machtsevenwicht hersteld was -mannetje had zich doen gelden- was het met dat redeloze gestampvoet helemaal afgelopen.

Er kwamen later weliswaar nog veel onverkwikkelijkere en gekmakende gedragingen voor in de plaats, maar die stonden hier los van en van die stampvoeterij was ik verlost. Er kán dus iets aan gedaan worden, het is alleen jammer dat dat blijkbaar op zo'n primitieve manier moet.

Nadine suggereerde dat dat gedrein een vorm van emotionele chantage is, die keihard de kop ingedrukt moet worden. Daar heeft ze gelijk in, vooral in dat laatste, maar er zit misschien nog een aspect aan.

Mannen zijn -ogenschijnlijk, dames!- inderdaad wel wat soft geworden. We laten ons veel aanleunen en we hebben vrouwen toegestaan om maatschappelijk, maar ook binnenshuis, een meer gelijkwaardige positie in te nemen. Vrouwen zijn van moeder, kookster en strijkster volwaardige medekostwinners en maatjes geworden. Waar ze vroeger alleen 's avonds na gedane arbeid nog even schuchter met een haakwerkje naast ons op de bank mochten aanschuiven, tolereren we ze nu pontificaal chips etend naast ons en mogen ze af en toe zelfs de afstandsbediening vasthouden.

Niet omdat we ze niet kunnen tegenhouden -Ha!- maar simpelweg omdat wij dat zo willen; wij vinden het gewoon léuk om met onze vriendinnen als gelijkwaardige maatjes door het leven te gaan. We voelen ons allerminst bedreigd en kunnen ons die ruimhartigheid ook met gemak veroorloven omdat we toch veel en veel sterker zijn.

Dat laatste nu lijkt de nieuwe generatie vrouwen niet helemaal begrepen te hebben. Omdat wij onze kracht haast nooit meer doen gelden menen ze dat mannen watjes zijn geworden en dat de vrouwelijke opmars daarom zo soepeltjes verlopen is. Ik kan me die overmoedige redenering best voorstellen, want na duizenden jaren ondergeschikt te zijn geweest is het nogal een verandering als je ineens naast hem op de bank gelijkwaardig zit te wezen. Maar van daaruit is het een gevaarlijk kleine stap naar de conclusie dat jouw vent eigenlijk wel een enorme kneus moet zijn dat hij zo'n zwak vrouwelijk wezen zomaar als zijn gelijke accepteert. En die misvatting leidt natuurlijk tot minder ontzag, en tot een zekere teleurstelling, want een vrouw wil eigenlijk toch een potige kerel aan haar zijde die indien nodig de beren en de wolven uit de voortuin knuppelt.

Bij dat incident waarbij ik mijn vriendin onsubtiel haar plaats wees, zag ik bij haar, naast angst en ontzag, ook een bepaald verheugen. Er twinkelde iets, alsof ze stiekem ook blij en opgewonden was dat onder haar wat nerderige, zachtmoedige vent met zwembandjes toch een krachtige oerman verscholen ging, die als hij dat gewild had haar zo met bankstel en al het raam uit had kunnen lazeren.

En daar was het haar misschien wel om te doen: uit de bange diepten van haar vrouwelijke ziel heeft ze me zo getergd en geprovoceerd, dat ik alle beschaving en goedertierenheid van mij af wierp en haar de langverscholen brute oerkracht toonde in welker veiligheid zij zich zo node wilde bergen..

pi_40214676
Ik grijp even terug op zowel mijn metafoor over talen als mijn post over wat te doen bij een emotionele bui. Ten eerste aan iedereen excuses voor mijn generalisaties over vrouwen. Natuurlijk zijn er veel en veel meer types dan wat er in de discussie is besproken, maar het was niet mijn doel om een uitputtende beschrijving te geven van alle types vrouwen en ik vond het al een hele vooruitgang dat ik verder ging dan Kasta's "alle vrouwen zijn labiel en reageren overal even overemotioneel en irrationeel op".

Dat gezegd hebbende, moet ik toch even gebruik maken van een generalisatie.

Hieronder staan 6 types emotionele buien/vrouwen. Ik heb al eerder gezegd dat ik een vrouw van type 1 ben. Mijn emotionele buien passen vrijwel allemaal in type 1. Ik heb er wel af en toe een paar van type 2 gehad en in 2 1/2 jaar twee van type 3. Tot en met type 5 vind ik zelf nog acceptabel (al weet ik niet hoe ver ik ga als het gaat om 'tot hoe ver zou je een relatie kunnen hebben?', maar ik ben dan ook vrouw en hetero), maar type 6 gaat mij te ver.

1 Als ze alleen maar huilt, moet je gewoon knuffelen.
2 Als ze ook kwaad is, moet je haar laten uitrazen.
3 Als ze kwaad is op jou en het is terecht, moet je haar laten uitrazen en iets met die kritiek doen.
4 Als ze kwaad is op jou en het is onterecht, moet je haar ook laten uitrazen, want vrouwen zijn soms onredelijk en zullen sorry zeggen als ze weer redelijk zijn.
5 Als ze kwaad is, het is onterecht en dat grieft je teveel, moet je even naar boven gaan.
6 Als ze kwaad is, het is onterecht, het grieft je teveel en even naar boven gaan helpt ook niet, moet je haar dumpen.

Tot en met type 5 heb ik gedefinieerd als Fins. 6 is Ests. Type 1 is algemeen beschaafd Fins, type 2 t/m 5 zijn dialecten. Hoe hoger het nummer, hoe onverstaanbaarder en onbegrijpelijker het dialect voor een Zweed (lees: man) en ook voor veel Finnen (lees: vrouwen). Ik verwacht niet van alle mannen dat ze zo goed zijn in Fins dat ze ook type 5 nog zullen verstaan. Tot hoe ver je het aan kan, is heel persoonlijk. Maar als jij het niet verstaat, zal een andere man dat wel doen. Er zijn uiteindelijk zelfs mannen die Ests begrijpen.

Kasta kan type 1 aan, type 2 wordt al moeilijker, vanaf type 3 zal het niet gaan, omdat hij alle verwijten als onterecht zal zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Black_Tulip op 26-07-2006 21:02:38 ]
  woensdag 26 juli 2006 @ 20:53:55 #222
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_40214707
Tjonge, wat een vermoeidend topic dit.

Als het er in je relaties ook zo aan toegaat Kasta, kan ik me voorstellen dat het niet werkt.

Tipj: blijf gewoon even bij vrouwen uit de buurt. Geen relaties, geen gedoe, als je heeeeeeel erg omhoog zit misschien eens een one-night-stand (écht, ze bestaan die vrouwen die niet meteen een relatie willen).
Ga ondertussen verder met je leven, word (emotioneel) volwassen en minder naief (ja, sorry dat ben je voor zover ik dat op kan maken uit je posts op Fok).

Probeer het dan volgend jaar weer eens met iemand die je echt heel leuk vindt/echt verliefd bent. Neem er dan wel de tijd voor om elkaar een beetje te leren kennen. En nee, je kent iemand niet na twee avondjes stappen. Ben je niet verliefd? Gewoon niet aan beginnen.

Je komt vanzelf wel iemand tegen met wie het wel echt klikt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator woensdag 26 juli 2006 @ 20:56:49 #223
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_40214792
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:52 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je dat kunt zien aankomen, en het kan lang duren voor je doorhebt wie er nu echt het 'slachtoffer' is. Het verneukeratieve is dat de stampvoetende vrouw zich met haar gehuil en getier juist nadrukkelijk als het slachtoffer presenteert - als man heb je dan de neiging om aan te nemen dat je haar blijkbaar ergens pijn mee hebt gedaan en dat je die donderbuien dus wel verdiend zult hebben, al is dan volstrekt onduidelijk waar het allemaal over gaat. Ik werd er behoorlijk nerveus van en het is moeilijk in zo'n situatie je houding te bepalen. Enerzijds weet je dat ze gekwetst is en heb je de neiging haar te willen troosten, anderzijds staat ze daar juist niet voor open -je bent een boeman- en kun je bij wijze van spreken een deegrol in je nek krijgen als je haar te dicht nadert.
[..]

Tussen de vele leerzame Donald Duck-verhalen waarmee Carl Barks de wereld gezegend heeft, is er één waarin de onuitstaanbare bofkont Guus Geluk (voor wie alles dat hij nodig heeft altijd zomaar uit de lucht komt vallen) sterk geëmotioneerd tot een bijzondere confessie komt.

Het begint ermee, dat Donald, de neefjes en Dagobert ontdekken dat Guus een kluis bezit. Brandend van nieuwsgierigheid -in die kluis moet immers wel het geheim achter zijn grote geluk zitten- gaan zij gewapend met een koevoet naar Guus' woning terwijl die laatste nietsvermoedend in de stad een filmpje pakt. Hij voelt zich alleen niet helemaal lekker en besluit om voortijdig weer naar huis te gaan. Onderwijl heeft zijn inbrekende familie de kluis gekraakt, waar tot hun teleurstelling niets in zit. Op één ding na: een stoffig oud stuivertje.

Guus, die zijn familieleden betrapt en eerst boos is, wordt al snel door zijn evenmin geamuseerde oom Dagobert, die vervaarlijk met zijn wandelstok uithaalt, gedwongen om uit te leggen wat die lege kluis en dat stomme stuivertje allemaal te betekenen hebben.

Op dat moment zijgt die arme Guus door zijn knikkende knietjes en barst hij in snikken uit. Handenwringend en tranen met tuiten huilend bekent hij, dat hij in zijn leven één dag eerlijk gewerkt heeft. En dat hij zich daar zó voor schaamt, dat hij de verdiende stuiver diep heeft weggestopt in een stalen kluis.

Enfin, op soortgelijke wijze moet ik nu tot de bekentenis komen, dat ik éénmaal in mijn leven kwaad ben geworden..

Toen dat onnodige geraas en getier van mijn vriendin me na een jaar of wat echt de keel uithing en ik doorhad dat mij heus niet zoveel te verwijten was en ik het niet meer op een 'moeilijke fase' of ongesteldheid kon afschuiven, was ineens mijn engelengeduld op en werd ik bij de eerstvolgende gelegenheid zelf boos. Wat heet boos -- ik had het helemaal gehad en ik transformeerde in luttele seconden van een bedeesde kantoorklerk in een ziedende Hulk. Ik heb met tot reepjes uitgescheurde mouwen, vuurspuwende ogen, rechtovereind staand haar en briesende stem zó hard staan bulderen, dat mijn arme opgewonden vriendinnetje, dat een tel eerder nog verhit had staan stampvoeten, tot een heel klein peutertje ineenschrompelde, geschrokken terugdeinsde en inbond. En terecht, want ik was op dat moment in staat om met zwaar meubilair te gaan smijten.

Nadat op die manier het machtsevenwicht hersteld was -mannetje had zich doen gelden- was het met dat redeloze gestampvoet helemaal afgelopen.

Er kwamen later weliswaar nog veel onverkwikkelijkere en gekmakende gedragingen voor in de plaats, maar die stonden hier los van en van die stampvoeterij was ik verlost. Er kán dus iets aan gedaan worden, het is alleen jammer dat dat blijkbaar op zo'n primitieve manier moet.

Nadine suggereerde dat dat gedrein een vorm van emotionele chantage is, die keihard de kop ingedrukt moet worden. Daar heeft ze gelijk in, vooral in dat laatste, maar er zit misschien nog een aspect aan.

Mannen zijn -ogenschijnlijk, dames!- inderdaad wel wat soft geworden. We laten ons veel aanleunen en we hebben vrouwen toegestaan om maatschappelijk, maar ook binnenshuis, een meer gelijkwaardige positie in te nemen. Vrouwen zijn van moeder, kookster en strijkster volwaardige medekostwinners en maatjes geworden. Waar ze vroeger alleen 's avonds na gedane arbeid nog even schuchter met een haakwerkje naast ons op de bank mochten aanschuiven, tolereren we ze nu pontificaal chips etend naast ons en mogen ze af en toe zelfs de afstandsbediening vasthouden.

Niet omdat we ze niet kunnen tegenhouden -Ha!- maar simpelweg omdat wij dat zo willen; wij vinden het gewoon léuk om met onze vriendinnen als gelijkwaardige maatjes door het leven te gaan. We voelen ons allerminst bedreigd en kunnen ons die ruimhartigheid ook met gemak veroorloven omdat we toch veel en veel sterker zijn.

Dat laatste nu lijkt de nieuwe generatie vrouwen niet helemaal begrepen te hebben. Omdat wij onze kracht haast nooit meer doen gelden menen ze dat mannen watjes zijn geworden en dat de vrouwelijke opmars daarom zo soepeltjes verlopen is. Ik kan me die overmoedige redenering best voorstellen, want na duizenden jaren ondergeschikt te zijn geweest is het nogal een verandering als je ineens naast hem op de bank gelijkwaardig zit te wezen. Maar van daaruit is het een gevaarlijk kleine stap naar de conclusie dat jouw vent eigenlijk wel een enorme kneus moet zijn dat hij zo'n zwak vrouwelijk wezen zomaar als zijn gelijke accepteert. En die misvatting leidt natuurlijk tot minder ontzag, en tot een zekere teleurstelling, want een vrouw wil eigenlijk toch een potige kerel aan haar zijde die indien nodig de beren en de wolven uit de voortuin knuppelt.

Bij dat incident waarbij ik mijn vriendin onsubtiel haar plaats wees, zag ik bij haar, naast angst en ontzag, ook een bepaald verheugen. Er twinkelde iets, alsof ze stiekem ook blij en opgewonden was dat onder haar wat nerderige, zachtmoedige vent met zwembandjes toch een krachtige oerman verscholen ging, die als hij dat gewild had haar zo met bankstel en al het raam uit had kunnen lazeren.

En daar was het haar misschien wel om te doen: uit de bange diepten van haar vrouwelijke ziel heeft ze me zo getergd en geprovoceerd, dat ik alle beschaving en goedertierenheid van mij af wierp en haar de langverscholen brute oerkracht toonde in welker veiligheid zij zich zo node wilde bergen..

Wat heb jij een heerlijke schrijfstijl Maar ik ben het volledig eens met je verhaal.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_40214859
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:52 schreef Black_Tulip het volgende:

Hieronder staan 6 types emotionele buien/vrouwen.
Deze rommelige discussie begint nu echt vruchten af te werpen en dankzij jouw denk- en typwerk structuur te krijgen. Knap werk BT!!

dank coolguy!
pi_40214967
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:59 schreef dvr het volgende:

[..]

Deze rommelige discussie begint nu echt vruchten af te werpen en dankzij jouw denk- en typwerk structuur te krijgen. Knap werk BT!!
Dankje

Tot welk type ga jij? Ik geloof dat je een lange relatie met type 6 hebt gehad?
pi_40215109
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat heb jij een heerlijke schrijfstijl Maar ik ben het volledig eens met je verhaal.
Behalve dan, dat als je gewoon een gelijkwaardige relatie hebt, in plaats van dat aan de zogenaamd zwakkere ( ) gunt, dit hele gezeik allemaal niet nodig is.

Maar ach, ondertussen leven we nog steeds in een wereld waarin de gemiddelde man op zoek gaat naar zijn mindere, en de gemiddelde vrouw naar haar meerdere.

En dan vinden we het maar wat raar dat zo ontzettend veel relaties op de klippen lopen.
En vooral blijven roepen dat de emancipatie "uit de hand is gelopen" en dat vrouwen teveel willen. Vreemd genoeg trek ik heel andere conclusies uit bovenstaande verhalen.

Er is in feite geen bal veranderd.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_40215151
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:03 schreef Black_Tulip het volgende:

Ja, twee zelfs. Maar die typen zijn een beetje cumulatief, er zijn bv. ongetwijfeld ook terechte woedebuien geweest, en wat in het begin nog niet erg grievend is, kan dat bij herhaling alsnog worden.
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:11:53 #228
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_40215223
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:52 schreef Black_Tulip het volgende:
1 Als ze alleen maar huilt, moet je gewoon knuffelen.
2 Als ze ook kwaad is, moet je haar laten uitrazen.
3 Als ze kwaad is op jou en het is terecht, moet je haar laten uitrazen en iets met die kritiek doen.
4 Als ze kwaad is op jou en het is onterecht, moet je haar ook laten uitrazen, want vrouwen zijn soms onredelijk en zullen sorry zeggen als ze weer redelijk zijn.
5 Als ze kwaad is, het is onterecht en dat grieft je teveel, moet je even naar boven gaan.
6 Als ze kwaad is, het is onterecht, het grieft je teveel en even naar boven gaan helpt ook niet, moet je haar dumpen.
Goed rijtje. Al vind ik persoonlijk 3 nog heel normaal gedrag.
Je moet er toch niet aan denken dat je partner niet boos op je wordt als je je achterlijk gedraagt?

4 + 5 + 6 zijn vreselijk en inderdaad, er zijn veel te veel van dit soort vrouwen

Ik wil er trouwens nog 1 toevoegen:
7. Als ze huilt omdat ze niet eerlijk voor haar wensen uit durft te komen en hoopt je hiermee te kunnen manipuleren: negeren. Eventueel dumpen na herhaald manipulatief gedrag.
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:13:44 #229
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_40215299
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:08 schreef djenneke het volgende:

[..]

Behalve dan, dat als je gewoon een gelijkwaardige relatie hebt, in plaats van dat aan de zogenaamd zwakkere ( ) gunt, dit hele gezeik allemaal niet nodig is.
Inderdaad. In een relatie die gebaseerd is op gelijkheid en wederzijds respect (bah, wat een braakwoord is dat toch) heb je dit gezeur niet.
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:14:15 #230
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_40215314
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Er zijn twee Fok'ers waar ik grote achting voor hebt betreffende inzicht over relaties man/vrouw. Namelijk Liewic en sinds vandaag dus ook dvr.

IJzersterk geschreven!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_40215384
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:03 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Dankje

Jammer dat het onzin is. Ik weet niet hoe het met jou gesteld is, maar ik val niet onder te brengen in welke van je types dan ook, en volgens mij geldt dat voor de meeste vrouwen.

Meestal ben ik terecht kwaad. Maar valt daar altijd over te praten.

Als ik zo kwaad ben dat ik moet janken, dan is het eigenlijk altijd terecht, anders ga ik er gewoonweg niet om janken. Ik zou dat knuffelen dan maar laten.
Verder raas ik nooit, en is het pas echt erg als ik niets meer zeg. Wel weer lekker rustig. Geef het een kwartiertje, dan kan praten daarna wel weer.
Er zijn momenten dat ik onredelijk wordt. Dan kan mijn vriend me daarop wijzen, waarop we beiden moeten lachen, mijn kwaadheid over is, en hij meestal nog een pijpbeurt na krijgt. Helaas voor hem, ben ik niet vaak onredelijk.
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:23:19 #232
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40215634
"terecht" is natuurlijk zo subjectief als het maar zijn kan.
[KNE]-Mod
pi_40215677
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:23 schreef ThE_ED het volgende:
"terecht" is natuurlijk zo subjectief als het maar zijn kan.
Ik ben niet het type dat kwaad wordt om niets. Maar dat zal dan ook wel weer subjectief zijn
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:26:09 #234
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40215729
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:24 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik ben niet het type dat kwaad wordt om niets. Maar dat zal dan ook wel weer subjectief zijn
Inderdaad
[KNE]-Mod
pi_40215752
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:08 schreef djenneke het volgende:

Gniffel. Er moest natuurlijk wel een beetje geprovoceerd worden

Op zich heb je een goed punt, maar het kan gebeuren dat iemand zijn partner echt als gelijkwaardig ziet terwijl die partner daar zelf niet in gelooft, en zich daarom gedwongen voelt om op haar tenen te lopen en zich steeds te moeten bewijzen.

Dus wat beschouw je als een gelijkwaardige relatie? Moet hij objectief gelijkwaardig zijn, in 'meetbare' termen als inkomen en maatschappelijke positie, of volstaat het als de 'meerdere' de ander gewoon als gelijkwaardig beschouwt en ook zo behandelt omdat dat soort criteria hem in de liefde worst zullen wezen?
pi_40215832
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:26 schreef dvr het volgende:

[..]

Gniffel. Er moest natuurlijk wel een beetje geprovoceerd worden

Op zich heb je een goed punt, maar het kan gebeuren dat iemand zijn partner echt als gelijkwaardig ziet terwijl die partner daar zelf niet in gelooft, en zich daarom gedwongen voelt om op haar tenen te lopen en zich te bewijzen.

Dus wat beschouw je als een gelijkwaardige relatie? Moet hij objectief gelijkwaardig zijn, in 'meetbare' termen als inkomen en maatschappelijke positie, of volstaat het als de 'meerdere' de ander gewoon als gelijkwaardig beschouwt en ook zo behandelt omdat dat soort criteria hem in de liefde worst zullen wezen?
Niet alleen worst wezen, maar het gewoonweg nooit hebben gemerkt, of beter: het gewoonweg afwezig zijn van een onderscheid, vind ik persoonlijk prettiger.
pi_40215864
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:26 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Inderdaad
In dat geval kunnen we het hele onderwerp dus wel weer laten zitten
pi_40216146
Nu even een algemene post richting Kasta. Ik zal pogen om al mijn tips voor je samen te vatten in de volgende speciaal voor jou op maat gemaakte "hoe ga ik met vrouwen om in een relatie?"

Ten eerste zijn er twee grote problemen die ervoor hebben gezorgd dat jij iedere vrouw die normaal misschien tot een lager type behoorde tot de wanhoop van type 6 hebt gedreven. Het zou kunnen dat jij een speciale aantrekkingskracht hebt voor vrouwen die normaliter al in type 6 thuis horen, maar dat is het pik-wichelroede argument wat we beiden niet bizar geloofwaardig vinden Dan gaat het dus om vrouwen van lagere types die tijdens een relatie met jou in een vlaag van verstandsverbijstering verkeerden. Waarom verkeerden zij in een vlaag van verstandsverbijstering en wat kan jij eraan doen om dat in de toekomst te voorkomen?

Een immens probleem is jouw onconventionaliteit wat betreft de manier waarop je met relaties omgaat. Gedrag is veel overtuigender dan woorden. Als jij dus zegt dat je niet van haar houdt, maar vervolgens gedraag je je wel alsof je van haar houdt, dan zal ze je gedrag geloven en niet je woorden. De gevolgen daarvan zijn niet te overzien. Vandaar raad ik je nogmaals aan om als je niet verliefd bent koste wat kost in het park te blijven met je bier en peukjes, ook al nodigt ze je nog zo vaak uit om naar het zwembad te gaan. Dat dien je dus niet alleen met woorden te doen, maar ook met gedrag. Je moet je dus niet op het droge al gaan spartelen alsof je in het zwembad ligt. Als je echter bijvoorbeeld door haar watergespetter in het park (flirten) behoefte krijgt aan een duik in het zwembad (je wordt zelf verliefd), dan wordt het tijd om naar het zwembad te gaan (lees: een relatie met haar te beginnen). Als jij erg veel watergespetter nodig hebt voordat je een duik wil nemen (lees: jij moet lang met een meisje omgaan voordat je verliefd wordt), wacht dan af, zeg het desnoods tegen de meid in kwestie en laat haar jou lekker nat spetteren.

Als je deze aanpak hanteert en je belandt tegelijkertijd met het meisje in het zwembad, dan zullen er geen frustraties meer ontstaan over het feit dat je niet van haar houdt. Bovendien zorgt een oprecht liefdevollere en begripvollere houding ervoor dat er geen conflicten meer ontstaan over die dingen waar je vroeger conflicten over kreeg. Je zult, als het goed is, bereid zijn om veel meer door de vingers te laten zien en van je af te laten glijden alsof het niets is. Anderzijds zal de vrouw zich veel kalmer voelen, omdat ze weet dat je van haar houdt.

Een tweede probleem is de algemene wijze waarop jij met vrouwen omgaat.

1 Je hebt de neiging om alle details te zien en niet the big picture.
2 Je wil je gelijk krijgen over alle kleine details.
3 Je luistert niet goed.
4 Je overdrijft.
5 Je generaliseert.
6 Je bent te heilig ervan overtuigd dat je zelf alles goed doet.
7 Je bent niet bereid om de uitleg voor waar aan te nemen als vrouwen zeggen wat ze bedoelen met bepaalde uitspraken.
8 Je bent niet bereid om de uitleg voor waar aan te nemen als een vrouw zegt waarom ze emotioneel was.

Dan nog iets anders: Je rationaliseert alles, je let veel te veel op de kleine details, instinctieve empathie lijkt er bij jou toch niet echt in te zitten en wat obsessief reageren betreft, doe je voor mij niet onder... Dit zijn vier duidelijke aanwijzingen voor autisme. Daarmee wil ik nog niet zeggen dat ik denk dat je het hebt, maar ik ben na deze hele discussie wel tot de conclusie gekomen dat het goed mogelijk is. Heb je echt geen autisme, dan zul je in ieder geval rekening moeten houden met deze eigenschappen. Denk je 'verhip, dat zou nog best eens kunnen': een psychiater zou daar uitsluitsel over kunnen geven. Je zou in ieder geval met Xennia kunnen praten.

Maar nu weer over die 8 punten. Dat is dus hoe je het niet moet aanpakken. Deze hele discussie heeft gewerkt als een soort oefening op het droge, maar zelfs als je deze post aanneemt in plaats van dat je hem ontleedt zodat je je gelijk kan bevechten over kleine segmenten ervan, is het nog maar de vraag in hoeverre je in staat zal zijn om het diepe in te springen zonder dat je opnieuw verdrinkt. Ik heb in deze discussie vrij kalm gereageerd op deze 8 minpunten. Een partner zal dat niet kunnen, omdat ze in een relatie met jou veel kwetsbaarder is dan ik hier. Deze 8 punten zijn wat vrouwen tot wanhoop kunnen drijven, inderdaad wellicht zover dat het op jou overkomt als type 6 vrouw.

Wat moet je dan wel doen?

1 Gebruik je analytisch vermogen om te beseffen wat the big picture is. Als je dat niet duidelijk is, vraag de vrouw om uitleg als ze niet in een emotionele bui is.
2 Ga niet zitten mierenneuken. Reageer alleen op the big picture. Als dat plaatje uit de doeken doet wat het probleem is, probeer dat probleem op te lossen.
3 Luister aandachtig naar alles wat je partner zegt, of ze nou emotioneel is of rationeel op dat moment.
4 en 5 Alles wat er wordt gezegd is vooral of zelfs alleen geldig in die ene situatie. Besef dat er weinig andere situaties zullen zijn waarbij je hetzelfde zal kunnen reageren zoals in deze ene situatie.
6 Als er kritiek wordt geleverd, ja, ook door een labiele vrouw , luister scherp naar de kritiek en analyseer aan de hand van jouw persoonlijkheid of het zou kunnen kloppen.
7 en 8 Jij begrijpt vrouwen niet, neem dan gewoon van een vrouw haar uitleg aan als ze die geeft. Zij zou toch wel beter weten dan jij wat zij denkt of bedoelt of voelt?
pi_40216240
B_T word je nou nooit moe van jezelf?
pi_40216497
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:39 schreef djenneke het volgende:
B_T word je nou nooit moe van jezelf?
Op een gegeven moment wil ik toch echt slapen

Maar ik vind mezelf ook behoorlijk uitputtend hoor Gelukkig kan ik mezelf aan, dat scheelt.
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:50:45 #241
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_40216680
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:46 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Op een gegeven moment wil ik toch echt slapen

Maar ik vind mezelf ook behoorlijk uitputtend hoor Gelukkig kan ik mezelf aan, dat scheelt.
Jij en kasta kunnen beter jullie energie gaan steken in iets nuttigers, zoals borduren of kantklossen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_40216869
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Jij en kasta kunnen beter jullie energie gaan steken in iets nuttigers, zoals borduren of kantklossen.
Ik wilde net de optie 'scrabbelen' aan gaan dragen.
Sanity is (not) statistical
pi_40216989
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:16 schreef djenneke het volgende:
Jammer dat het onzin is. Ik weet niet hoe het met jou gesteld is
Dat heb ik anders al gezegd. Ik handel voornamelijk volgens type 1, dat wil dus zeggen dat als ik in een emotionele bui ben, het meestal slechts een huilbui is. En dan heb ik het nog niet over de oneindige gradaties van een huilbui (van snikken tot onbedaarlijk jammeren) of over de vele uiteenlopende redenen die zo'n huilbui kunnen veroorzaken.
quote:
, maar ik val niet onder te brengen in welke van je types dan ook, en volgens mij geldt dat voor de meeste vrouwen.
Het zijn dan ook benaderingen. Zeg eens, als jij emotioneel bent, onder welk type valt jouw meest voorkomende soort bui? Als jouw bui niet in het rijtje thuis hoort, hoe zou je die bui dan noemen?
quote:
Meestal ben ik terecht kwaad. Maar valt daar altijd over te praten.
Dat is dus een type 3. En je mag blij zijn dat er over te praten valt Sommige vrouwen (zoals partners van Kasta) zijn niet zo gelukkig.
quote:
Als ik zo kwaad ben dat ik moet janken, dan is het eigenlijk altijd terecht, anders ga ik er gewoonweg niet om janken. Ik zou dat knuffelen dan maar laten.
Dat is nog steeds type 3. Volgens mij huilen vrouwen ook meestal als ze kwaad zijn. (vandaar dat 3 voortborduurt op 1)
quote:
Verder raas ik nooit
Wat betreft woede is gradatie ook heel belangrijk. Ik heb ook wel eens met verheven stem duidelijk gemaakt dat iets me frustreerde, maar dat noem ik geen type 3. Type 3 is als ik echt ontzettend kwaad ben. Kan ik hieruit concluderen dat jij eigenlijk beter thuis hoort in 1 of 2?
quote:
en is het pas echt erg als ik niets meer zeg. Wel weer lekker rustig. Geef het een kwartiertje, dan kan praten daarna wel weer.
Niets meer zeggen omdat je gewoon te kwaad bent is inderdaad een aparte categorie.
quote:
Er zijn momenten dat ik onredelijk wordt. Dan kan mijn vriend me daarop wijzen, waarop we beiden moeten lachen, mijn kwaadheid over is, en hij meestal nog een pijpbeurt na krijgt. Helaas voor hem, ben ik niet vaak onredelijk.
Maar ik mag toch hopen voor hem dat hij ook wel eens een pijpbeurt krijgt als je niet onredelijk bent?
pi_40217063
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat soort dingen doe ik wel alleen, of desnoods met Ed

Ik denk dat na bovenstaande posts deze discussie ook niet veel verder door kan lopen. Het resultaat van de analyse is al daar, nu is het alleen nog afwachten wat Kasta ervan denkt.
pi_40217490
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:58 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Dat heb ik anders al gezegd. Ik handel voornamelijk volgens type 1, dat wil dus zeggen dat als ik in een emotionele bui ben, het meestal slechts een huilbui is. En dan heb ik het nog niet over de oneindige gradaties van een huilbui (van snikken tot onbedaarlijk jammeren) of over de vele uiteenlopende redenen die zo'n huilbui kunnen veroorzaken.
ik had niet anders verwacht.
quote:
Het zijn dan ook benaderingen. Zeg eens, als jij emotioneel bent, onder welk type valt jouw meest voorkomende soort bui? Als jouw bui niet in het rijtje thuis hoort, hoe zou je die bui dan noemen?
Mijn buien beperken zich tot eens in de 9 maanden. En meestal gaat mijn vriend dan iets leuks doen elders.
quote:
Dat is dus een type 3. En je mag blij zijn dat er over te praten valt Sommige vrouwen (zoals partners van Kasta) zijn niet zo gelukkig.
Nee, want ik raas niet, ik praat liever.
quote:
Dat is nog steeds type 3. Volgens mij huilen vrouwen ook meestal als ze kwaad zijn. (vandaar dat 3 voortborduurt op 1)
Ik huil dus bijna nooit.
quote:
Wat betreft woede is gradatie ook heel belangrijk. Ik heb ook wel eens met verheven stem duidelijk gemaakt dat iets me frustreerde, maar dat noem ik geen type 3. Type 3 is als ik echt ontzettend kwaad ben. Kan ik hieruit concluderen dat jij eigenlijk beter thuis hoort in 1 of 2?
Nee.
quote:
Niets meer zeggen omdat je gewoon te kwaad bent is inderdaad een aparte categorie.
Het zijn geen types. Sommige mensen zijn types, maar veel mensen verschillen in hun gedrag per situatie.
quote:
Maar ik mag toch hopen voor hem dat hij ook wel eens een pijpbeurt krijgt als je niet onredelijk bent?
Uiteraard
pi_40217715
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:10 schreef djenneke het volgende:
Mijn buien beperken zich tot eens in de 9 maanden. En meestal gaat mijn vriend dan iets leuks doen elders.
Ik vroeg je naar de aard van de bui, niet de frequentie. Eens in de negen maanden is overigens een zeer sterke score Voor een vrouw zeer stabiel dus
quote:
Nee, want ik raas niet, ik praat liever.
Ik ook.
quote:
Ik huil dus bijna nooit.
Ik had het in type 1 inderdaad ook nog niet over de frequentie van huilbuien.
quote:
Het zijn geen types. Sommige mensen zijn types, maar veel mensen verschillen in hun gedrag per situatie.
Uiteraard. Dat woord 'type' moet je hier ook niet te letterlijk nemen; het is alleen een middel om die zes scenario's/categorieën/whatever van elkaar te onderscheiden. En mijn rijtje liet ruimte over voor gedrag wat verschilt per situatie.
pi_40217822
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 18:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh ja, wij zijn ook even in discussie geweest he. Ik zal later vanavond als ik terug ben van trainen en ik wat tijd over heb even terugzoeken waar we de vorige keer gebleven zijn
Heb je dat al gedaan of niet..? Ik heb je kop inderdaad al wel in de nieuwe thread gezien, maar kan even niet meer herinneren of je nog iets gequote hebt wat uit de oude discussie kwam... Nou ja, mocht je het nog niet gedaan hebben, dan deze post als reminder
pi_40217839
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:16 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik vroeg je naar de aard van de bui, niet de frequentie. Eens in de negen maanden is overigens een zeer sterke score Voor een vrouw zeer stabiel dus
[..]

Ik ook.
[..]

Ik had het in type 1 inderdaad ook nog niet over de frequentie van huilbuien.
[..]

Uiteraard. Dat woord 'type' moet je hier ook niet te letterlijk nemen; het is alleen een middel om die zes scenario's/categorieën/whatever van elkaar te onderscheiden. En mijn rijtje liet ruimte over voor gedrag wat verschilt per situatie.
Had dat dan ook gezegd
pi_40217910
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:27 schreef Alicey het volgende:
Als je die richtlijn aanhoudt vraag ik me af of er veel sterke onafhankelijke vrouwen bestaan. Ik word door sommigen ook als erg sterk en onafhankelijk ervaren, maar ik ben niet immuun voor mijn omgeving. Ik denk ook helemaal niet dat dat goed zou zijn..
Het is inderdaad waar je het op gaat baseren. Als je kijkt naar vrouwen in openbare omgeving zul je veel en veel meer sterke en onafhankelijke vrouwen ontdekken dan als je kijkt naar hoe vrouwen zijn in een relatie...

... Maar ik ben in beide relatief sterk en onafhankelijk
pi_40217940
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:19 schreef djenneke het volgende:

[..]

Had dat dan ook gezegd
Ik zeg het nu, ook goed?

Ik kan niet altijd van te voren weten hoe bepaalde woorden geïnterpreteerd gaan worden

En ik wil nog steeds weten wat voor aard jouw meeste emotionele buien hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')