* trekt alvast witte jas aan *quote:
Ik kan op dit moment inderdaad nite echt iets beters bedenken..quote:Soms krijg je het idee dat hij liever een sparmaatje zoekt, ja. Hoewel, ze moet wel koken en heel veel aandacht geven.
Een sparmoeder dan.
De troella die zat te geilbakken in het begin van dit topic?quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:53 schreef MUUS het volgende:
[..]
Je hebt de users Xenia en Xennia.
Mag jij gaan uitzoeken wie wie is..
Hoor ik daar een diep verlangen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:08 schreef Scorpie het volgende:
En natuurlijk gaan de dames hier nu even een diepzinnige Dr Phil analyse maken van Kasta, want diep van binnen wil Kasta natuurlijk geen vriendinVolgens mij zag hij dit al aankomen in deel 1 van deze reeks
![]()
Analyseren, nee. Ik zeg wat me opvalt, waar het vandaan komt, weet ik ook niet. Kasta wil wel een vriendin, alleen wordt het niet allemaal even handig aangepakt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:08 schreef Scorpie het volgende:
En natuurlijk gaan de dames hier nu even een diepzinnige Dr Phil analyse maken van Kasta, want diep van binnen wil Kasta natuurlijk geen vriendinVolgens mij zag hij dit al aankomen in deel 1 van deze reeks
![]()
Bewijs maar!quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:13 schreef MUUS het volgende:
[..]
Analyseren, nee. Ik zeg wat me opvalt, waar het vandaan komt, weet ik ook niet. Kasta wil wel een vriendin, alleen wordt het niet allemaal even handig aangepakt.
Mogen we potverdikke in R&P?. Bovendien heb ik helemaal geen snor.
.
Dat is deur nummer 2 inderdaad.quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:58 schreef Maanvis het volgende:
Ik heb een flauw vermoeden dat kastanova gewoon homo is.
Nou; hij vraagt er wel omquote:Op woensdag 26 juli 2006 15:08 schreef Scorpie het volgende:
![]()
wow, jou heb ik lang niet zien posten....quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:44 schreef Llewella het volgende:
Sorryquote:Op woensdag 26 juli 2006 16:45 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
wow, jou heb ik lang niet zien posten....
quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:54 schreef Llewella het volgende:
[..]
SorryGa wel weer weg
![]()
Nee ik was toevallig van de week weer aan komen waaien nadat ik weer via google op fok uitkwam; en dan is het toch wel weereens leuk even rond te kijken![]()
WERKEN!quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:06 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Eigenlijk ken ik je alleen van GoT toen ik er nog regelmatig postte (1999 ofzo?)
Kan kloppen, maar zo lang geleden dan alweer? Ik kom wel vaker hier en daar voorbij waaienquote:Op woensdag 26 juli 2006 17:06 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Eigenlijk ken ik je alleen van GoT toen ik er nog regelmatig postte (1999 ofzo?)
Ja, ik heb je nog wel vaker zien posten hoor, maar dat ik je dat echt regelmatig zag doen was al zo lang terugquote:Op woensdag 26 juli 2006 17:35 schreef Llewella het volgende:
[..]
Kan kloppen, maar zo lang geleden dan alweer? Ik kom wel vaker hier en daar voorbij waaien
Vind het wel een mooie in R&P eigenlijk.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:42 schreef Copycat het volgende:
Leuk, zo'n hereniging. Maar om die verder uit te bouwen zijn andere kanalen.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:13 schreef kastanova het volgende:
Ik zou bijna denken dat je je persoonlijk aangevallen voelt en dus, zoals het een vrouw betaamd en ook eerder beschreven werd, direct met geheel willekeurige, irreele opmerkingen/verwijten in de verdediging schiet.
quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:03 schreef kastanova het volgende:
Weer zo'n typische vrouwenberedenering.
quote:Tja, moedig om dat te gaan ontkennen, maar met het risico dat ik dan weer een "Vrouwen zijn kuthoeren"-roeper genoemd wordt, vind ik je dan toch behoorlijk irreeel...
quote:Maarrrrrrr... En dat is wel weer een interessant puntje dat ook wel tot de vrouwelijke psyche behoort....
Je kruipt al in de slachtofferrol zonder dat daar uberhaupt aanleiding voor is.
quote:Ga je nu al wéér willekeurige onbeargumenteerde "verwijten" in de groep gooien?
Ik zou bijna denken dat je emotioneel betrokken bent bij me....
quote:Op donderdag 20 juli 2006 03:16 schreef kastanova het volgende:
Tja, voor iemand die niet als "alle vrouwen" gezien wil worden doe je toch behoorlijk je best om in die categorie te vallen...
quote:Nou nee, ik vrees niets... Ik zie je echter wel steeds meer de typische vrouwelijke beargumentatie, beredenatie en wijze van conclusies trekken toepassen...
quote:Tja, nofi hoor, maar je schuift toch echt steeds meer in de richting van "alle vrouwen."
quote:Of ik een willekeurige, onbeargumenteerde, emotionele en typisch vrouwelijke beredenatie als goede reactie zien? Ik mag toch hopen dat dit een retorische vraag is.
quote:[quote]Op vrijdag 21 juli 2006 13:10 schreef kastanova het volgende:
Standaard vrouwen tactiek, maar lost natuurlijk niets op.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:51 schreef kastanova het volgende:
Tja, ik weet hoe je je er aan ergert als ik je reacties weer schaar onder "standaard vrouwelijke benaderingen" maar je zult toch zelf de overeenkomst ook wel zien?
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:56 schreef kastanova het volgende:
Omdat ik je ondanks je geheel uit de lucht gegrepen verwijten gewoon even uit liet razen totdat je zelf inzag hoe irreeel je was/bent.
quote:Op maandag 24 juli 2006 23:25 schreef kastanova het volgende:
Ja, da's toch echt puur een slachtofferrol.
quote:Er zijn al wel mensen voorbijgekomen die zeiden dat jij aan het labiele vrouwbeeld voldoet...
Tja, dit doet me toch een beetje aan de "De hele wereld is gek behalve ik" houding denken...
quote:Geeft niets, typische vrouwenberedenering; Iemand wel van vanalles beschuldigen zonder ook maar 1 enkele reden, maar achteraf inzien en toegeven dat ze toch echt fout zat, daar moet ze toch eerst van overtuigd worden ook al is er allang aangetoond dat de ander "onschuldig" is.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 00:11 schreef kastanova het volgende:
Tja, gelet op de feiten en medeposters zal dat toch meer te wijten zijn aan jouw irrationaliteit dan aan mijn manier van reageren...
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:25 schreef kastanova het volgende:
Daar hebben we hem hoor!.
.
"Feiten, feiten, jij ook altijd met je feiten, ik voel het nu eenmaal anders!"
quote:Nah nee, "Ik begrijp mezelf niet meer." is toch echt eerder een vrouwenopmerking...
quote:M'n eerste topic begón notabene met de stelling dat alle vrouwen zichzelf altijd als "uniek" en "anders dan andere vrouwen" profileren, dus wat dat betreft nemen de overeenkomsten alleen maar toe...
quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:55 schreef kastanova het volgende:
Euuuh, je autisme gebruiken om maar te kunnen blijven ontkennen dat je je als een typische vrouw gedraagt? Ik vind het nogal goedkoop om eerlijk te zijn....
quote:Ah, het welbekende "Jij ook altijd met je feiten." argument is terug van weggeweest...
En dat is meer dan 1 fucking uur aan scrollwerk. Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen dat ik dit aan het uitstellen was?quote:Over het niet nemen van verantwoordelijkheden en het krampachtig kruipen in de slachtofferrol gesproken zeg....
Ik denk niet dat je dat kunt zien aankomen, en het kan lang duren voor je doorhebt wie er nu echt het 'slachtoffer' is. Het verneukeratieve is dat de stampvoetende vrouw zich met haar gehuil en getier juist nadrukkelijk als het slachtoffer presenteert - als man heb je dan de neiging om aan te nemen dat je haar blijkbaar ergens pijn mee hebt gedaan en dat je die donderbuien dus wel verdiend zult hebben, al is dan volstrekt onduidelijk waar het allemaal over gaat. Ik werd er behoorlijk nerveus van en het is moeilijk in zo'n situatie je houding te bepalen. Enerzijds weet je dat ze gekwetst is en heb je de neiging haar te willen troosten, anderzijds staat ze daar juist niet voor open -je bent een boeman- en kun je bij wijze van spreken een deegrol in je nek krijgen als je haar te dicht nadert.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:48 schreef _Floddertje_ het volgende:
Zoals je vrouwen die worden geslagen door hun kerel kunt verwijten dat ze altijd weer voor het type 'foute man' vallen, zo moeten sommige mannen in dit topic misschien zichzelf eens achter het oor krabben en zich eerlijk afvragen of ze niet gewoon iedere keer op het type 'foute vrouw' vallen.
Tussen de vele leerzame Donald Duck-verhalen waarmee Carl Barks de wereld gezegend heeft, is er één waarin de onuitstaanbare bofkont Guus Geluk (voor wie alles dat hij nodig heeft altijd zomaar uit de lucht komt vallen) sterk geëmotioneerd tot een bijzondere confessie komt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:40 schreef femmeChantal het volgende:
Mocht de vrouw, afgezien van wat ontploffingen, je hart hebben gestolen en wil je graag meer tijd met haar doorbrengen én kun je ervan uitgaan dat de ontploffing geen andere (onderliggende) oorzaak heeft dan die telkens terugkerende verdwaalde sok die niet in de wasmand zit, dan zou je wat 'opvoedkundige' technieken toe kunnen passen.
Wat heb jij een heerlijke schrijfstijlquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:52 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat kunt zien aankomen, en het kan lang duren voor je doorhebt wie er nu echt het 'slachtoffer' is. Het verneukeratieve is dat de stampvoetende vrouw zich met haar gehuil en getier juist nadrukkelijk als het slachtoffer presenteert - als man heb je dan de neiging om aan te nemen dat je haar blijkbaar ergens pijn mee hebt gedaan en dat je die donderbuien dus wel verdiend zult hebben, al is dan volstrekt onduidelijk waar het allemaal over gaat. Ik werd er behoorlijk nerveus van en het is moeilijk in zo'n situatie je houding te bepalen. Enerzijds weet je dat ze gekwetst is en heb je de neiging haar te willen troosten, anderzijds staat ze daar juist niet voor open -je bent een boeman- en kun je bij wijze van spreken een deegrol in je nek krijgen als je haar te dicht nadert.
[..]
Tussen de vele leerzame Donald Duck-verhalen waarmee Carl Barks de wereld gezegend heeft, is er één waarin de onuitstaanbare bofkont Guus Geluk (voor wie alles dat hij nodig heeft altijd zomaar uit de lucht komt vallen) sterk geëmotioneerd tot een bijzondere confessie komt.
Het begint ermee, dat Donald, de neefjes en Dagobert ontdekken dat Guus een kluis bezit. Brandend van nieuwsgierigheid -in die kluis moet immers wel het geheim achter zijn grote geluk zitten- gaan zij gewapend met een koevoet naar Guus' woning terwijl die laatste nietsvermoedend in de stad een filmpje pakt. Hij voelt zich alleen niet helemaal lekker en besluit om voortijdig weer naar huis te gaan. Onderwijl heeft zijn inbrekende familie de kluis gekraakt, waar tot hun teleurstelling niets in zit. Op één ding na: een stoffig oud stuivertje.
Guus, die zijn familieleden betrapt en eerst boos is, wordt al snel door zijn evenmin geamuseerde oom Dagobert, die vervaarlijk met zijn wandelstok uithaalt, gedwongen om uit te leggen wat die lege kluis en dat stomme stuivertje allemaal te betekenen hebben.
Op dat moment zijgt die arme Guus door zijn knikkende knietjes en barst hij in snikken uit. Handenwringend en tranen met tuiten huilend bekent hij, dat hij in zijn leven één dag eerlijk gewerkt heeft. En dat hij zich daar zó voor schaamt, dat hij de verdiende stuiver diep heeft weggestopt in een stalen kluis.
Enfin, op soortgelijke wijze moet ik nu tot de bekentenis komen, dat ik éénmaal in mijn leven kwaad ben geworden..
Toen dat onnodige geraas en getier van mijn vriendin me na een jaar of wat echt de keel uithing en ik doorhad dat mij heus niet zoveel te verwijten was en ik het niet meer op een 'moeilijke fase' of ongesteldheid kon afschuiven, was ineens mijn engelengeduld op en werd ik bij de eerstvolgende gelegenheid zelf boos. Wat heet boos -- ik had het helemaal gehad en ik transformeerde in luttele seconden van een bedeesde kantoorklerk in een ziedende Hulk. Ik heb met tot reepjes uitgescheurde mouwen, vuurspuwende ogen, rechtovereind staand haar en briesende stem zó hard staan bulderen, dat mijn arme opgewonden vriendinnetje, dat een tel eerder nog verhit had staan stampvoeten, tot een heel klein peutertje ineenschrompelde, geschrokken terugdeinsde en inbond. En terecht, want ik was op dat moment in staat om met zwaar meubilair te gaan smijten.
Nadat op die manier het machtsevenwicht hersteld was -mannetje had zich doen gelden- was het met dat redeloze gestampvoet helemaal afgelopen.
Er kwamen later weliswaar nog veel onverkwikkelijkere en gekmakende gedragingen voor in de plaats, maar die stonden hier los van en van die stampvoeterij was ik verlost. Er kán dus iets aan gedaan worden, het is alleen jammer dat dat blijkbaar op zo'n primitieve manier moet.
Nadine suggereerde dat dat gedrein een vorm van emotionele chantage is, die keihard de kop ingedrukt moet worden. Daar heeft ze gelijk in, vooral in dat laatste, maar er zit misschien nog een aspect aan.
Mannen zijn -ogenschijnlijk, dames!- inderdaad wel wat soft geworden. We laten ons veel aanleunen en we hebben vrouwen toegestaan om maatschappelijk, maar ook binnenshuis, een meer gelijkwaardige positie in te nemen. Vrouwen zijn van moeder, kookster en strijkster volwaardige medekostwinners en maatjes geworden. Waar ze vroeger alleen 's avonds na gedane arbeid nog even schuchter met een haakwerkje naast ons op de bank mochten aanschuiven, tolereren we ze nu pontificaal chips etend naast ons en mogen ze af en toe zelfs de afstandsbediening vasthouden.
Niet omdat we ze niet kunnen tegenhouden -Ha!- maar simpelweg omdat wij dat zo willen; wij vinden het gewoon léuk om met onze vriendinnen als gelijkwaardige maatjes door het leven te gaan. We voelen ons allerminst bedreigd en kunnen ons die ruimhartigheid ook met gemak veroorloven omdat we toch veel en veel sterker zijn.
Dat laatste nu lijkt de nieuwe generatie vrouwen niet helemaal begrepen te hebben. Omdat wij onze kracht haast nooit meer doen gelden menen ze dat mannen watjes zijn geworden en dat de vrouwelijke opmars daarom zo soepeltjes verlopen is. Ik kan me die overmoedige redenering best voorstellen, want na duizenden jaren ondergeschikt te zijn geweest is het nogal een verandering als je ineens naast hem op de bank gelijkwaardig zit te wezen. Maar van daaruit is het een gevaarlijk kleine stap naar de conclusie dat jouw vent eigenlijk wel een enorme kneus moet zijn dat hij zo'n zwak vrouwelijk wezen zomaar als zijn gelijke accepteert. En die misvatting leidt natuurlijk tot minder ontzag, en tot een zekere teleurstelling, want een vrouw wil eigenlijk toch een potige kerel aan haar zijde die indien nodig de beren en de wolven uit de voortuin knuppelt.
Bij dat incident waarbij ik mijn vriendin onsubtiel haar plaats wees, zag ik bij haar, naast angst en ontzag, ook een bepaald verheugen. Er twinkelde iets, alsof ze stiekem ook blij en opgewonden was dat onder haar wat nerderige, zachtmoedige vent met zwembandjes toch een krachtige oerman verscholen ging, die als hij dat gewild had haar zo met bankstel en al het raam uit had kunnen lazeren.
En daar was het haar misschien wel om te doen: uit de bange diepten van haar vrouwelijke ziel heeft ze me zo getergd en geprovoceerd, dat ik alle beschaving en goedertierenheid van mij af wierp en haar de langverscholen brute oerkracht toonde in welker veiligheid zij zich zo node wilde bergen..![]()
![]()
Deze rommelige discussie begint nu echt vruchten af te werpen en dankzij jouw denk- en typwerk structuur te krijgen. Knap werk BT!!quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:52 schreef Black_Tulip het volgende:
Hieronder staan 6 types emotionele buien/vrouwen.
Dankjequote:Op woensdag 26 juli 2006 20:59 schreef dvr het volgende:
[..]
Deze rommelige discussie begint nu echt vruchten af te werpen en dankzij jouw denk- en typwerk structuur te krijgen. Knap werk BT!!
Behalve dan, dat als je gewoon een gelijkwaardige relatie hebt, in plaats van dat aan de zogenaamd zwakkere (quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat heb jij een heerlijke schrijfstijlMaar ik ben het volledig eens met je verhaal.
Ja, twee zelfs. Maar die typen zijn een beetje cumulatief, er zijn bv. ongetwijfeld ook terechte woedebuien geweest, en wat in het begin nog niet erg grievend is, kan dat bij herhaling alsnog worden.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:03 schreef Black_Tulip het volgende:
Tot welk type ga jij? Ik geloof dat je een lange relatie met type 6 hebt gehad?
Goed rijtje. Al vind ik persoonlijk 3 nog heel normaal gedrag.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:52 schreef Black_Tulip het volgende:
1 Als ze alleen maar huilt, moet je gewoon knuffelen.
2 Als ze ook kwaad is, moet je haar laten uitrazen.
3 Als ze kwaad is op jou en het is terecht, moet je haar laten uitrazen en iets met die kritiek doen.
4 Als ze kwaad is op jou en het is onterecht, moet je haar ook laten uitrazen, want vrouwen zijn soms onredelijk en zullen sorry zeggen als ze weer redelijk zijn.
5 Als ze kwaad is, het is onterecht en dat grieft je teveel, moet je even naar boven gaan.
6 Als ze kwaad is, het is onterecht, het grieft je teveel en even naar boven gaan helpt ook niet, moet je haar dumpen.
Inderdaad. In een relatie die gebaseerd is op gelijkheid en wederzijds respect (bah, wat een braakwoord is dat toch) heb je dit gezeur niet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:08 schreef djenneke het volgende:
[..]
Behalve dan, dat als je gewoon een gelijkwaardige relatie hebt, in plaats van dat aan de zogenaamd zwakkere () gunt, dit hele gezeik allemaal niet nodig is.
Er zijn twee Fok'ers waar ik grote achting voor hebt betreffende inzicht over relaties man/vrouw. Namelijk Liewic en sinds vandaag dus ook dvr.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat heb jij een heerlijke schrijfstijlMaar ik ben het volledig eens met je verhaal.
Jammer dat het onzin is. Ik weet niet hoe het met jou gesteld is, maar ik val niet onder te brengen in welke van je types dan ook, en volgens mij geldt dat voor de meeste vrouwen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:03 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dankje
Tot welk type ga jij? Ik geloof dat je een lange relatie met type 6 hebt gehad?
Ik ben niet het type dat kwaad wordt om niets. Maar dat zal dan ook wel weer subjectief zijnquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:23 schreef ThE_ED het volgende:
"terecht" is natuurlijk zo subjectief als het maar zijn kan.
Inderdaadquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:24 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ben niet het type dat kwaad wordt om niets. Maar dat zal dan ook wel weer subjectief zijn![]()
Gniffel. Er moest natuurlijk wel een beetje geprovoceerd wordenquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:08 schreef djenneke het volgende:
Behalve dan, dat als je gewoon een gelijkwaardige relatie hebt, in plaats van dat aan de zogenaamd zwakkere () gunt, dit hele gezeik allemaal niet nodig is.
Niet alleen worst wezen, maar het gewoonweg nooit hebben gemerkt, of beter: het gewoonweg afwezig zijn van een onderscheid, vind ik persoonlijk prettiger.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:26 schreef dvr het volgende:
[..]
Gniffel. Er moest natuurlijk wel een beetje geprovoceerd worden
Op zich heb je een goed punt, maar het kan gebeuren dat iemand zijn partner echt als gelijkwaardig ziet terwijl die partner daar zelf niet in gelooft, en zich daarom gedwongen voelt om op haar tenen te lopen en zich te bewijzen.
Dus wat beschouw je als een gelijkwaardige relatie? Moet hij objectief gelijkwaardig zijn, in 'meetbare' termen als inkomen en maatschappelijke positie, of volstaat het als de 'meerdere' de ander gewoon als gelijkwaardig beschouwt en ook zo behandelt omdat dat soort criteria hem in de liefde worst zullen wezen?
In dat geval kunnen we het hele onderwerp dus wel weer laten zittenquote:
Op een gegeven moment wil ik toch echt slapenquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:39 schreef djenneke het volgende:
B_T word je nou nooit moe van jezelf?
Jij en kasta kunnen beter jullie energie gaan steken in iets nuttigers, zoals borduren of kantklossen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:46 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Op een gegeven moment wil ik toch echt slapen
Maar ik vind mezelf ook behoorlijk uitputtend hoorGelukkig kan ik mezelf aan, dat scheelt.
Ik wilde net de optie 'scrabbelen' aan gaan dragen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jij en kasta kunnen beter jullie energie gaan steken in iets nuttigers, zoals borduren of kantklossen.
Dat heb ik anders al gezegd. Ik handel voornamelijk volgens type 1, dat wil dus zeggen dat als ik in een emotionele bui ben, het meestal slechts een huilbui is. En dan heb ik het nog niet over de oneindige gradaties van een huilbui (van snikken tot onbedaarlijk jammeren) of over de vele uiteenlopende redenen die zo'n huilbui kunnen veroorzaken.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:16 schreef djenneke het volgende:
Jammer dat het onzin is. Ik weet niet hoe het met jou gesteld is
Het zijn dan ook benaderingen. Zeg eens, als jij emotioneel bent, onder welk type valt jouw meest voorkomende soort bui? Als jouw bui niet in het rijtje thuis hoort, hoe zou je die bui dan noemen?quote:, maar ik val niet onder te brengen in welke van je types dan ook, en volgens mij geldt dat voor de meeste vrouwen.
Dat is dus een type 3. En je mag blij zijn dat er over te praten valtquote:Meestal ben ik terecht kwaad. Maar valt daar altijd over te praten.
Dat is nog steeds type 3. Volgens mij huilen vrouwen ook meestal als ze kwaad zijn. (vandaar dat 3 voortborduurt op 1)quote:Als ik zo kwaad ben dat ik moet janken, dan is het eigenlijk altijd terecht, anders ga ik er gewoonweg niet om janken. Ik zou dat knuffelen dan maar laten.
quote:Verder raas ik nooit
quote:en is het pas echt erg als ik niets meer zeg. Wel weer lekker rustig. Geef het een kwartiertje, dan kan praten daarna wel weer.
Maar ik mag toch hopen voor hem dat hij ook wel eens een pijpbeurt krijgt als je niet onredelijk bent?quote:Er zijn momenten dat ik onredelijk wordt. Dan kan mijn vriend me daarop wijzen, waarop we beiden moeten lachen, mijn kwaadheid over is, en hij meestal nog een pijpbeurt na krijgt. Helaas voor hem, ben ik niet vaak onredelijk.
Dat soort dingen doe ik wel alleen, of desnoods met Edquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jij en kasta kunnen beter jullie energie gaan steken in iets nuttigers, zoals borduren of kantklossen.
ik had niet anders verwacht.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:58 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat heb ik anders al gezegd. Ik handel voornamelijk volgens type 1, dat wil dus zeggen dat als ik in een emotionele bui ben, het meestal slechts een huilbui is. En dan heb ik het nog niet over de oneindige gradaties van een huilbui (van snikken tot onbedaarlijk jammeren) of over de vele uiteenlopende redenen die zo'n huilbui kunnen veroorzaken.
Mijn buien beperken zich tot eens in de 9 maanden. En meestal gaat mijn vriend dan iets leuks doen elders.quote:Het zijn dan ook benaderingen. Zeg eens, als jij emotioneel bent, onder welk type valt jouw meest voorkomende soort bui? Als jouw bui niet in het rijtje thuis hoort, hoe zou je die bui dan noemen?
Nee, want ik raas niet, ik praat liever.quote:Dat is dus een type 3. En je mag blij zijn dat er over te praten valtSommige vrouwen (zoals partners van Kasta) zijn niet zo gelukkig.
Ik huil dus bijna nooit.quote:Dat is nog steeds type 3. Volgens mij huilen vrouwen ook meestal als ze kwaad zijn. (vandaar dat 3 voortborduurt op 1)
Nee.quote:Wat betreft woede is gradatie ook heel belangrijk. Ik heb ook wel eens met verheven stem duidelijk gemaakt dat iets me frustreerde, maar dat noem ik geen type 3. Type 3 is als ik echt ontzettend kwaad ben. Kan ik hieruit concluderen dat jij eigenlijk beter thuis hoort in 1 of 2?
Het zijn geen types. Sommige mensen zijn types, maar veel mensen verschillen in hun gedrag per situatie.quote:Niets meer zeggen omdat je gewoon te kwaad bent is inderdaad een aparte categorie.
Uiteraardquote:Maar ik mag toch hopen voor hem dat hij ook wel eens een pijpbeurt krijgt als je niet onredelijk bent?
Ik vroeg je naar de aard van de bui, niet de frequentie. Eens in de negen maanden is overigens een zeer sterke scorequote:Op woensdag 26 juli 2006 22:10 schreef djenneke het volgende:
Mijn buien beperken zich tot eens in de 9 maanden. En meestal gaat mijn vriend dan iets leuks doen elders.
Ik ook.quote:Nee, want ik raas niet, ik praat liever.
Ik had het in type 1 inderdaad ook nog niet over de frequentie van huilbuien.quote:Ik huil dus bijna nooit.
Uiteraard. Dat woord 'type' moet je hier ook niet te letterlijk nemen; het is alleen een middel om die zes scenario's/categorieën/whatever van elkaar te onderscheiden. En mijn rijtje liet ruimte over voor gedrag wat verschilt per situatie.quote:Het zijn geen types. Sommige mensen zijn types, maar veel mensen verschillen in hun gedrag per situatie.
Heb je dat al gedaan of niet..?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh ja, wij zijn ook even in discussie geweest he. Ik zal later vanavond als ik terug ben van trainen en ik wat tijd over heb even terugzoeken waar we de vorige keer gebleven zijn![]()
Had dat dan ook gezegdquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:16 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik vroeg je naar de aard van de bui, niet de frequentie. Eens in de negen maanden is overigens een zeer sterke scoreVoor een vrouw zeer stabiel dus
[..]
Ik ook.
[..]
Ik had het in type 1 inderdaad ook nog niet over de frequentie van huilbuien.
[..]
Uiteraard. Dat woord 'type' moet je hier ook niet te letterlijk nemen; het is alleen een middel om die zes scenario's/categorieën/whatever van elkaar te onderscheiden. En mijn rijtje liet ruimte over voor gedrag wat verschilt per situatie.
Het is inderdaad waar je het op gaat baseren. Als je kijkt naar vrouwen in openbare omgeving zul je veel en veel meer sterke en onafhankelijke vrouwen ontdekken dan als je kijkt naar hoe vrouwen zijn in een relatie...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:27 schreef Alicey het volgende:
Als je die richtlijn aanhoudt vraag ik me af of er veel sterke onafhankelijke vrouwen bestaan. Ik word door sommigen ook als erg sterk en onafhankelijk ervaren, maar ik ben niet immuun voor mijn omgeving. Ik denk ook helemaal niet dat dat goed zou zijn..
Ik zeg het nu, ook goed?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |