Oh ik ben een onverbeterlijke perfectionist hoor, of het is perfect of je tieft maar op.. Ik heb er ook vaak genoeg voor gekozen om ze aan de kant te zetten, maar ik denk dat het aan jezelf ligtquote:Op woensdag 26 juli 2006 03:31 schreef kastanova het volgende:
[..]
Oh, ik zou een relatie wel in stand kúnnen houden... Dat ik het niet dóe is echter een keuze....
Streven naar (iets dat grenst aan) relationele perfectie noem ik het zelf.
Nadine!quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:26 schreef Nadine26 het volgende:
Er klopt helemaal niks van jullie [..]
quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:26 schreef Nadine26 het volgende:
Want aanvallen van blinde drift, ongecontroleerde emotionaliteit, labiele huilerigheid & wat allemaal nog meer moet je niet excuseren of gladstrijken, die moet je keihard de kop indrukken, desnoods met behulp van enige zelfkastijding.
Dat laatste advies geldt ook voor Kastanova
Oh mijn god. Ik vind dat jij een nogal heftige arrogantie tentoon spreidt door te doen alsof jij de herder bent van het arme schaap, en dat jij dat schaap wel eens even zal hoeden en goed terecht zal laten komen. Je doet alsof je de waarheid wat betreft Kasta in pacht hebt, terwijl je er al herhaaldelijk pijnlijk naast hebt gezeten. Ik snap niet hoe dan toch kunt volharden in de gedachtengang dat jij Kasta iets moet bijbrengen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:12 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat was de bedoeling... Of het gaat lukken is een tweede..
zeurmeisjes het klinkt bijna liefquote:Op woensdag 26 juli 2006 08:20 schreef femmeChantal het volgende:
De verhalen van Kastanova staan niet op zichzelf; heel R&P/Fok zit vol met mannen die óf thuis zeurmeisjes hebben zitten óf besloten hebben om maar niet meer aan een serieuze relatie te beginnen omdat toch alle vrouwen volgens hun eigen zeggen k*th*ren zijn.
Waar ik me nu zo over verbaas: waarom komen de fokkers (blijkbaar) altijd thuis met de zeurmeisjes? Zou het ermee te maken kunnen hebben dat deze vrouwen niet alleen kunnen zijn en dus makkelijk te 'scoren'?
Je zou bijna gaan denken dat B_T het perfecte voorbeeld is dat Kaste in z'n OP naar voren haalt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh mijn god. Ik vind dat jij een nogal heftige arrogantie tentoon spreidt door te doen alsof jij de herder bent van het arme schaap, en dat jij dat schaap wel eens even zal hoeden en goed terecht zal laten komen. Je doet alsof je de waarheid wat betreft Kasta in pacht hebt, terwijl je er al herhaaldelijk pijnlijk naast hebt gezeten. Ik snap niet hoe dan toch kunt volharden in de gedachtengang dat jij Kasta iets moet bijbrengen.
Heerlijk generaliserend, totaal ongefundeerd en nodeloze uithaal naar het mannenvolk hier. Typisch vrouwelijk dus, deze reactie van jouquote:Op woensdag 26 juli 2006 08:20 schreef femmeChantal het volgende:
De verhalen van Kastanova staan niet op zichzelf; heel R&P/Fok zit vol met mannen die óf thuis zeurmeisjes hebben zitten óf besloten hebben om maar niet meer aan een serieuze relatie te beginnen omdat toch alle vrouwen volgens hun eigen zeggen k*th*ren zijn.
Waar ik me nu zo over verbaas: waarom komen de fokkers (blijkbaar) altijd thuis met de zeurmeisjes? Zou het ermee te maken kunnen hebben dat deze vrouwen niet alleen kunnen zijn en dus makkelijk te 'scoren'?
huhh, welkom op fok!quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heerlijk generaliserend, totaal ongefundeerd en nodeloze uithaal
Ow dat heb ik in het vorige topic nog gereageerd, gisteren was dat volgens mijquote:Op woensdag 26 juli 2006 08:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
zeurmeisjes het klinkt bijna lief
[..]
Je zou bijna gaan denken dat B_T het perfecte voorbeeld is dat Kaste in z'n OP naar voren haalt.
Ik probeer even wat, maar heb de wijsheid niet in pacht.quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:18 schreef dvr het volgende:
... geen andere suggesties te doen voor de succesvolle omgang met ontploffende vrouwen dan het simpelweg accepteren van hun irrationele, infantiele en hinderlijke gedrag, of er voor weg te lopen..
Ja maar, *engaging Pseudopsychologie v1.3* dat doe je omdat je je graag hier wil profileren als een zelfverzekerde jongeman, terwijl je in werkelijkheid een behoorlijk onzekere jongen bent die een 'meisje dat bang is om alleen te zijn' als vriendin heeft, maar zich daaraan toch optrekt om zo op een forum te kunnen doen alsof hij zelfverzekerd is.quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heerlijk generaliserend, totaal ongefundeerd en nodeloze uithaal naar het mannenvolk hier. Typisch vrouwelijk dus, deze reactie van jou![]()
Zal ik dan maar even gaan roepen dat ik al 3.5 jaar een gelukkige relatie heb met een behoorlijk rationele vrouw?![]()
Dus we moeten onze vriendin gaan heropvoeden? Vind je dat niet een beetje....overdreven?quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:40 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Ik probeer even wat, maar heb de wijsheid niet in pacht.
Mocht de vrouw, afgezien van wat ontploffingen, je hart hebben gestolen en wil je graag meer tijd met haar doorbrengen én kun je ervan uitgaan dat de ontploffing geen andere (onderliggende) oorzaak heeft dan die telkens terugkerende verdwaalde sok die niet in de wasmand zit, dan zou je wat 'opvoedkundige' technieken toe kunnen passen. Dus: af en toe helder en duidelijk uitleggen wat je vervelend vindt, af en toe min of meer negeren en duidelijk laten merken dat manipulatief gedrag (met dank aan Nadine) geen vat heeft op jou. In eerste instantie zal dit een fellere reactie opwekken (kijk maar naar de scripts van Kastanova + zo gaat het ook bij kindjes), maar op termijn werkt het wel (denk ik).
Deze handelswijze vereist echter wel dat je eerlijk naar jezelf en je eigen aandeel kan en durft te kijken; misschien zit jij fout.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar, *engaging Pseudopsychologie v1.3* dat doe je omdat je je graag hier wil profileren als een zelfverzekerde jongeman, terwijl je in werkelijkheid een behoorlijk onzekere jongen bent die een 'meisje dat bang is om alleen te zijn' als vriendin heeft, maar zich daaraan toch optrekt om zo op een forum te kunnen doen alsof hij zelfverzekerd is.
Jamaarnunatuurlijknietmeer he, nu je dat gezegd hebt wordt daar op geletquote:Op woensdag 26 juli 2006 08:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]nee let op, haar reactie zal zijn dat ik "de uitzondering op de regel ben" en dat zij "echt niet iedereen bedoelde hier" en dat haar "woorden niet zo opgevat moesten worden, ik begrijp haar verkeerd ! "
![]()
![]()
As always i`m with youquote:Op woensdag 26 juli 2006 08:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jamaarnunatuurlijknietmeer he, nu je dat gezegd hebt wordt daar op gelet. Maar zonder gekheid, ben ik nou de enige die denkt dat deze reeks zal eindigen met een teleurgestelde B_T omdat ze haar missie niet tot een goede einde heeft kunnen brengen? In mijn ogen is ze nog geen stap dichterbij haar doel dan bij haar 1e post, en ze begint het wel al zat te worden geeft ze aan. Sterker nog, ik denk dat ze meer kwaad dan goed heeft gedaan m.b.t. haar missie, want in alles zie ik een in haar een bevestiging van datgene dat Kasta heeft beschreven, overgoten met een psychologisch sausje, en geserveerd op een bedje van gedraai met woorden, en als finishing touch wat gegooi-met-beschuldegingen.
Haar missie was om Kasta te doen inzien dat hij fout zat met zijn ideeen en theorieen mbt het onderwerp Vrouwen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:55 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wat is haar missie eigenlijk? denkt ze iemand zo maar even te kunnen veranderen?
Eens broeder!quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haar missie was om Kasta te doen inzien dat hij fout zat met zijn ideeen en theorieen mbt het onderwerp Vrouwen.
Wat haar gelukt is, is ongeveer 90% van die ideeen en theorietjes bevestigd te krijgen.
Hear, hear.quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:26 schreef Nadine26 het volgende:
Er klopt helemaal niks van jullie theorie, ik bedoel: niet van die van Kastanova en niet van die van Black_Tulip.
<...>
Het is een belachelijk cliché, kinderachtig op de koop toe.
C_C, dit valt me van je tegenquote:Op woensdag 26 juli 2006 08:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hear, hear.
Dat dit gezemel vier topics lang doorgaat is mij -zelfs in komkommertijd- een raadsel.
Maar 'men' leest het blijkbaar.
Ow de inkoppertjes die jij soms weggeeft..quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
C_C, dit valt me van je tegenik had wel verwacht in jou een compaan te vinden, maar helaas ben ook jij verblind door je vrouwelijke emoties...
quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:00 schreef Scorpie het volgende:
C_C, dit valt me van je tegenik had wel verwacht in jou een compaan te vinden, maar helaas ben ook jij verblind door je vrouwelijke emoties...
Kasta + vrouw die denkt anders te zijn + discussie op forum = Sensatiequote:Op woensdag 26 juli 2006 08:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hear, hear.
Dat dit gezemel vier topics lang doorgaat is mij -zelfs in komkommertijd- een raadsel.
Maar 'men' leest het blijkbaar.
Nou ja generaliserend, ja. Maar het dekt voor een groot deel wel de lading. Sommige voorspellingen van Kasta komen ook gewoon letterlijk uit.....en ik ken zat ervaringen waarin zijn opmerkingen soms echt precies passen. Magoed, te generaliserend mag weer niet merk ik alquote:Op woensdag 26 juli 2006 09:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Niets verblind, maar ik loop zeker niet als een blind paard achter een mannen- dan wel vrouwenmenner aan.
Ik vind het allemaal zo'n generaliserende load of crap, die zichzelf ook nog eens tig keer herhaald.
Not my cup of T.
Sorry dat je beeld van mij in duigen valt.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 07:35 schreef Maanvis het volgende:
Ik geloof dat ik tijdens het lezen van dit topic een vorm van dyslexie heb ontwikkeld. Complete lappen tekst worden met elkaar uitgewisseld, maar ik heb geen idee waar ze over gaan of wat het doel ervan is. Bovendien heeft het aandachtig herlezen van deze lappen tekst geen enkel effect op de begrijpbaarheid ervan. Sterker nog, he maakt de boel alleen verwarrender.
Aan de andere kant weet Kasta ook wel prima hoe hij die voorspellingen een handje moet helpen uitkomen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja generaliserend, ja. Maar het dekt voor een groot deel wel de lading. Sommige voorspellingen van Kasta komen ook gewoon letterlijk uit.....en ik ken zat ervaringen waarin zijn opmerkingen soms echt precies passen. Magoed, te generaliserend mag weer niet merk ik al![]()
Dat klopt wel, maar dat verandert niets aan het feit dat B_T doet alsof ze Kasta doorheeft en dat ook wil laten merken, terwijl ze er eigenlijk met grote ogen inloopt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Aan de andere kant weet Kasta ook wel prima hoe hij die voorspellingen een handje moet helpen uitkomen.
Zal ik dan ook maar gaan roepen dat ik ook al heel erg lang (veelvoud van jou) een gelukkige relatie heb, veel leuke mannen ken en dat ik ook op fok mannen zie die mij op het eerste gezicht/geschrift sympathiek lijken? Voegt dat iets toe?quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:38 schreef Scorpie het volgende:
Heerlijk generaliserend, totaal ongefundeerd en nodeloze uithaal naar het mannenvolk hier. Typisch vrouwelijk dus, deze reactie van jou![]()
Zal ik dan maar even gaan roepen dat ik al 3.5 jaar een gelukkige relatie heb met een behoorlijk rationele vrouw?![]()
De post stond vol mitsen en maren, le-zen. Soms doe ik onredelijk, net als vrijwel alle mensen. Mijn lief pikt dat in een aantal gevallen niet van mij, en ik vind dat hij daar gelijk in heeft. Het omgekeerde komt ook voor, mensen reageren soms iets op elkaar af ook willen ze dat eigenlijk niet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:42 schreef Scorpie het volgende:
Dus we moeten onze vriendin gaan heropvoeden? Vind je dat niet een beetje....overdreven?
Owja, dus nu is het mijn schuld dat jij niet verder kan discussieren omdat ik al weet wat je gaat zeggenquote:Op woensdag 26 juli 2006 09:22 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Zal ik dan ook maar gaan roepen dat ik ook al heel erg lang (veelvoud van jou) een gelukkige relatie heb, veel leuke mannen ken en dat ik ook op fok mannen zie die mij op het eerste gezicht/geschrift sympathiek lijken? Voegt dat iets toe?
Ja, het is gechargeerd, en je drukt met je volgende posts bewust alle mogelijkheid tot verdere discussie de kop in. Gaan we dus maar niet doen ook.
[..]
De post stond vol mitsen en maren, le-zen. Soms doe ik onredelijk, net als vrijwel alle mensen. Mijn lief pikt dat in een aantal gevallen niet van mij, en ik vind dat hij daar gelijk in heeft. Het omgekeerde komt ook voor, mensen reageren soms iets op elkaar af ook willen ze dat eigenlijk niet.
Ik zeg dat je geen prettige discussiepartner bent. Je kijkt alleen de letterlijke tekst en niet naar de betekenis.quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:23 schreef Scorpie het volgende:
Owja, dus nu is het mijn schuld dat jij niet verder kan discussieren omdat ik al weet wat je gaat zeggen![]()
Als je zo`n held bent, dan ga je achter je woorden staan. Magoed, dat is mijn persoonlijke mening.
Dan nog even over het vermelden van mijn relatie: ik zei dat omdat jij zo`n mooie opmerking maakte over het feit dat R&P vol zit met mannen die zeurmeisjes hebben of vrijgezel zijn, en met die opmerking wilde ik even jouw mooie generaliserende opmerking teniet doen. Magoed.
En daar hebben we hem alweer! "Feiten, feiten, jij ook altijd met je feiten! Ik voel het niet zo!"quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:38 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Ik zeg dat je geen prettige discussiepartner bent. Je kijkt alleen de letterlijke tekst en niet naar de betekenis.
Het klopt dat ik heb gechargeerd, maar ik sta wel achter de betekenis van mijn woorden. Ik zie zo ontzettend veel posts van mannen op R&P/Fok die vol wrok en haat naar vrouwen zitten, dat ik werkelijk ga twijfelen aan het selectiemechanisme en het wereldbeeld van deze mannen (mannen iha, heb geen specifiek persoon voor ogen). Maar misschien is het wel afreageren van deze fokkers, want ik ken dergelijke mannen (en vrouwen) niet in het echte leven.
En nu moet ik echt aan het werk.
Waarom is KLB zo populair?quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:38 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Ik zeg dat je geen prettige discussiepartner bent. Je kijkt alleen de letterlijke tekst en niet naar de betekenis.
Het klopt dat ik heb gechargeerd, maar ik sta wel achter de betekenis van mijn woorden. Ik zie zo ontzettend veel posts van mannen op R&P/Fok die vol wrok en haat naar vrouwen zitten, dat ik werkelijk ga twijfelen aan het selectiemechanisme en het wereldbeeld van deze mannen (mannen iha, heb geen specifiek persoon voor ogen). Maar misschien is het wel afreageren van deze fokkers, want ik ken dergelijke mannen (en vrouwen) niet in het echte leven.
Inderdaad. Stel nou dat Fok! een weerspiegeling zou zijn van hoe het echt is...the horrorquote:Op woensdag 26 juli 2006 09:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Waarom is KLB zo populair?
Zo snel als ons iets tegenzit gaan we klagen, als we het allemaal prima op orde hebben wordt er niet snel een topic geopend om dit te vermelden omdat "op orde" als "normaal" beschouwd wordt.
ik zou het beeld dat je van mannen en hun relaties hebt niet van topics op Fok! af laten hangen, ook niet de relaties van Fok!mannen.
een nobel streven, maar wellicht een beetje naief.quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:31 schreef kastanova het volgende:
Streven naar (iets dat grenst aan) relationele perfectie noem ik het zelf.
Haha ja, mensen schrijven nou eenmaal eerder negatieve dingen van hun af dan positieve. En als mensen achter een pc zitten zijn ze toch wat minder vrolijk bezig dan wanneer ze ergens op het strand aan het chillen zijnquote:Op woensdag 26 juli 2006 09:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Inderdaad. Stel nou dat Fok! een weerspiegeling zou zijn van hoe het echt is...the horror![]()
Een paar keer storen, leert vanzelf. Of niet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar dat verandert niets aan het feit dat B_T doet alsof ze Kasta doorheeft en dat ook wil laten merken, terwijl ze er eigenlijk met grote ogen inloopt.
Jullie horen hetquote:Op woensdag 26 juli 2006 11:25 schreef Black_Tulip het volgende:
Deze vrouw is een feeks, verdient geen goedkeuring,
ik ken dat gevoel.quote:Op woensdag 26 juli 2006 03:26 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik voel mij dwangmatig aangetrokken tot homosexuele mannen
Naja, ondanks het zelfverzonnen citaat, toch wel een frappante situatie waar ik afgelopen zaterdag in belandde...quote:
Ik heb het echt exáct zo meegemaaktquote:Op woensdag 26 juli 2006 03:26 schreef Nadine26 het volgende:
Kortom: meisjes communiceren met elkaar door het uitwisselen van (quasi)-gevoelens. Zodat ze elkaar steeds in hun ellende kunnen bevestigen door te roepen: "Joh, dat heb ik óók!" En na een korte pauze: "Alleen dan véél erger!" Zo ontstaat er namelijk (quasi)-intimiteit, en (quasi)-vertrouwelijkheid. Meisjesvriendschappen onstaan vaak in de slagschaduw van een of ander persoonlijk drama. "Echt waar joh, heb jij dat allemaal meegemaakt? Wat érg! Wat vreselijk! Maar ik kan je heel goed begrijpen, ik heb namelijk net zoiets meegemaakt, alleen was het bij mij geen aanranding maar een verkrachting met een vleesmes. Wil je het litteken zien?"
Wat je beschrijft is emotionele chantage inderdaad. Waarom trek je dan vrouwen aan die dat doen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:43 schreef kastanova het volgende:
Tja, het maakt het leven van de vrouw vast wel makkelijk en ik wil er ook echt de daadwerkelijke trauma's niet mee bagataliseren, maar het blijft natuurlijk gewoon emotionele chantage...
Nah, nu kan ik wel met een hele preek over de "zoektocht naar mezelf" komen, hetgeen het natuurlijk ook wel in enige mate is, maar eigenlijk is het gewoon onschuldig vermaak.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:48 schreef Hertog_Martin het volgende:
Maar Kastanova. Ik merk wel (bijvoorbeeld in de Kasta-Sutra reeks) dat zodra je over labiele vrouwen begint je haast niet op kan houden met typen. Het zit je nogal dwars en heeft aardig wat frustraties achtergelaten. Wat ik mij best voor kan stellen, als ik de voorbeelden van de omgang met misscutie4you mag geloven.
Maar wat bereik je er mee door op een forum zoveel mogelijk je afgunst over labiele vrouwen te spuien? ze worden er niet ineens anders door. Of is het wellicht om jezelf te profileren als een man die zelf alles goed doet, een toffe kerel, en dat alle vrouwen tot nu toe verkeerd waren, waardoor je hoopt vrouwen aan te trekken die dan bij hunzelf denken van "hey maar ik ben beter dan al die ex'en van 'm, ik ben wel waardig". Of gewoon om het denkbeeld te voorkomen dat jij de kneus bent die geen relatie kan vasthouden
Nah, ik ben denk ik gewoon iets teveel een rationele denker.quote:Hoe dan ook, blijf je zoeken tot de perfecte relatie? waar er nooit onenigheden zijn en ze alles snapt wat jij doet. Want mensen zijn vaak onredelijk en onlogisch met ruzies en mensen snappen de ander wel vaker niet, maar het lijkt er op dat je denkbeeld nu zo geworden is dat de eerstvolgende keer dat een vrouw onredelijk doet of je niet snapt je meteen zoiets hebt van 'oooh god daar gaan we weer'.
of ga je als je steeds ouder wordt je maar er aan toegeven?
Nah, hiervan durf ik gerust te beweren dat alle vrouwen het al dan niet bewust doenquote:Op woensdag 26 juli 2006 11:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat je beschrijft is emotionele chantage inderdaad. Waarom trek je dan vrouwen aan die dat doen?
En daar ging het nu toch juist om? Het is een bepaald soort vrouw wat dat doet..quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:05 schreef kastanova het volgende:
Tuurlijk, maak ik mezelf ook schuldig aan, maar ik gebruik het niets als "argument" om onder mijn verantwoordelijkheden uit te komen...
Inderdaad. Alsof alle vrouwen hun bagage gebruiken om onder hun verantwoordelijkheden uit te komen. Ik zou er een dagtaak aan hebbenquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
En daar ging het nu toch juist om? Het is een bepaald soort vrouw wat dat doet..
Nee, ik kan niet op je post reageren, want ik ben vroeger door de postbode verkrachtquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:19 schreef Copycat het volgende:
Inderdaad. Alsof alle vrouwen hun bagage gebruiken om onder hun verantwoordelijkheden uit te komen. Ik zou er een dagtaak aan hebben.
Nee, ik kan niet afwassen, want ik ben vroeger bijna verdronken.
Nee, ik wil niet met je praten, want ik heb vroeger logopedie gehad.
Eigenlijk kan ik helemaal niet typen, want ik ben vroeger heel vaak op mijn vingers getikt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:22 schreef Nadine26 het volgende:
Nee, ik kan niet op je post reageren, want ik ben vroeger door de postbode verkracht![]()
Denk toch dat het m'n audiovisuele geheugen is...quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:12 schreef Hertog_Martin het volgende:
Heb jij nou óf een fantastisch audiovisueel geheugen, óf maak je er maar wat van, óf heb je altijd een taperecorder bij je dat je altijd van die geweldige dialogen helemaal kan uittypen
Ik stel voor dat ik even een maandje met alle ontkennende vrouwen in 1 huis ga wonen en aan het eind van de maand m'n conclusies trek met betrekking tot alle ontkenningen en wat er van overeind is geblevenquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:19 schreef Copycat het volgende:
Inderdaad. Alsof alle vrouwen hun bagage gebruiken om onder hun verantwoordelijkheden uit te komen. Ik zou er een dagtaak aan hebben.
Als je het gesprek letterlijk kunt herhalen wel natuurlijkquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:34 schreef Duiveltja het volgende:
Het is wel knap van je dat je dat hebt onthouden na 1 (!!!) hele week.
Je generaliseert iets te veel naar mijn smaak om een geschikte huispartner te zijn. Laat staan een maand lang in een huis te zitten met een overload aan vrouwen. Voorstel verworpen, dus.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:34 schreef kastanova het volgende:
Ik stel voor dat ik even een maandje met alle ontkennende vrouwen in 1 huis ga wonen en aan het eind van de maand m'n conclusies trek met betrekking tot alle ontkenningen en wat er van overeind is gebleven.
Uiteraard dient alles opgenomen te worden aangezien mijn oordeel uiteraard ook slechts subjectief is.
Wie belt de Mol even? Maken we er "Big Brother: The Crying game" van.
Ik denk zelf niet dat dat een oorzaak is. Ik denk dat die labiliteit er altijd is geweest en altijd zal zijn. Ik ben wel met je eens dat de emancipatie niets voorstelt (De ene onderdrukking wordt verruild met een andere), maar denk niet dat het hier veel mee te maken heeft.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:35 schreef Hertog_Martin het volgende:
Emancipatie is gewoon het grote kwaad van de afgelopen 100 jaar. Vrouwvolk dat er naar toe werkt om 'gelijk' te zijn met een man.. die naam alleen al 'emancipatie'. Vrouwen moeten gewoon vrouwen zijn, en mannen mannen. Daarmee zeg ik absoluut niet dat vrouwen onderdrukt moeten worden, nee vrouwen moeten de vrijheid hebben om te zijn wat ze zijn.. maar dat is niet wat er gebeurd met emancipatie. Emancipatie is een naar iets dat ervoor zorgt dat vrouwen proberen iets te zijn wat ze niet zijn, en ik denk dat het een van de grote oorzaken van labiliteit is bij vrouwen.
Mij lijkt het wel wat. Kasta houdt zoiets toch geen maand vol.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je generaliseert iets te veel naar mijn smaak om een geschikte huispartner te zijn. Laat staan een maand lang in een huis te zitten met een overload aan vrouwen. Voorstel verworpen, dus.
Ik blijf erbij dat je in jouw leven iets te veel in aanraking bent gekomen met fucked up vrouwen en eigenlijk is dat best triest.
johndemol@talpaquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:42 schreef Alicey het volgende:
Mij lijkt het wel wat. Kasta houdt zoiets toch geen maand vol.
Donders, dit klinkt heel bekend in de oren. Vooral dus dat als je de ander erop wijst dat wat ze zeggen niet logisch overeenkomt met wat ze eerder gezegd hebben gaat het mis. Want dan komen ze idd met dingen als 'nee dat heb ik dan anders bedoelt' (waarop je hun erop wijst dat ze dat niet anders bedoelt kunnen hebben gezien weer andere dingen die ze gezegd hadden in dat gesprek) waarop het uit de hand loopt en ze dan beginnen te blaten van 'dat zal ik dan wel met een reden toen zo gezegd hebben maar ik meende het niet zo'quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:31 schreef kastanova het volgende:
[..]
Denk toch dat het m'n audiovisuele geheugen is...
Het nadeel is dat het mijn gehele geheugen opeist, want voor de rest vergeet ik echt álles.
Heb me laatst notabene nog aan een collega voorgesteld terwijl ik er al een jaar mee werkte.
Het voordeel? Ik onthoud tot in detail wat mensen ooit gezegd of beweerd hebben, hetgeen wel handig is bij het betrappen op leugens of achteraf gezien dom gelul...
Is dat echt een voordeel?
Mwoaah, je weet al snel wat je aan mensen hebt en herkent er al snel tegenstrijdig en achterbaks gedrag mee, maar het leidt er toch eigenlijk voornamelijk toe dat een gesprek escaleert.
Wat doet de meerderheid van de mensen immers als ze "betrapt" worden op een aantoonbare leugentje of een onregelmatigheidje in hun verhaal?
Vrijwel niemand zal zeggen: "Hé verrek, je hebt gelijk, ik heb gewoon gelogen destijds, hahaha."
Nee, men zal zich al snel aangevallen voelen en in de verdediging schieten en een offensieve houding aannemen.
"Maar jij dit! Jij dat! En je doet dit en dat zelf ook verkeerd!" waarna het eindigt met allerlei verwijten.
Is dat terecht? Nah, persoonlijk vind ik dat je iemand er wel op mag wijzen als hun verhaal simpelweg niet overeenkomt met wat ze in eerste instantie beweerden..
Is het verstandig? Nee, in hun ogen wordt het namelijk als aanval gezien, ook in de gevallen waarop zij de aanval in eerste instantie inzetten...
Voorbeeldje:
Vrouw in kwestie beweerde nooit emotioneel te worden.
Kasta: Echt wel.
Vrouw: Nee joh, echt niet! Nooit! Ik durf er zelfs om te wedden!
Kasta: Wtf? Dat kun je toch niet beweren joh?!
Vrouw: Wed dan!
Kasta: Nah ok, maar ga je dan niet achteraf piepen als je emotioneel wordt?
Vrouw: Tuurlijk niet, ik begon er toch zelf over man?.
*weekje later*
Vrouw is verliefd, wordt emotioneel omdat ik op een gegeven moment met een kritiekpuntje kwam...
Kasta: Nofi hoor, maar jij werd toch nooit emotioneel?
Vrouw: Wat lul jij nou?!
Kasta: Tja, weet je nog [toen en toen]? Je beweerde zelfs dat je niet zou gaan piepen als het zover kwam?
Vrouw: Maar dit is totaal wat anders, etc. etc.
Komt ze daarmee terug op wat ze ooit beweerde (en nee, ik zie het niet als leugen, ik wist immers destijds al wel beter) en is het dus op zich m'n goed recht om haar daar op te wijzen?
Tja, geheel objectief (en naief) gezien wel natuurlijk...
Maar subjectief en reeel gezien ben ik gewoon een domme lul dat ik er over begin op het moment dat ze emotioneel wordt...
Oftewel, ook al sta ik volledig in m'n recht en was het notabene haar eigen idee, kan ik beter gewoon m'n domme bek houden om het niet te laten escaleren...
En dat is dus iets waar ik tegenwoordig steeds meer rekening probeer te houden, zonder echt bevredigend resultaat overigens, aangezien ze toch al wel emotioneel is en zal blijven ongeacht wat ik zeg, maar toch... Olie op het vuur gooien, hoe reeel ook, is op dat moment ook niet echt een verstandige optie...
Krijgen we een kleedbudget?quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:34 schreef kastanova het volgende:
Ik stel voor dat ik even een maandje met alle ontkennende vrouwen in 1 huis ga wonen en aan het eind van de maand m'n conclusies trek met betrekking tot alle ontkenningen en wat er van overeind is gebleven.
Uiteraard dient alles opgenomen te worden aangezien mijn oordeel uiteraard ook slechts subjectief is.
Wie belt de Mol even? Maken we er "Big Brother: The Crying game" van.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:41 schreef Copycat het volgende:
Je generaliseert iets te veel naar mijn smaak om een geschikte huispartner te zijn. Laat staan een maand lang in een huis te zitten met een overload aan vrouwen. Voorstel verworpen, dus.
Neuh, niet chicken, gewoon geen chickiequote:Op woensdag 26 juli 2006 12:59 schreef kastanova het volgende:
[afbeelding]
*gaat maar eens naar zijn werk*
Ik heb er ook niet zoveel last van. Het gaat er in deze topic echter om of Kasta er last van heeft.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:01 schreef Maeghan het volgende:
Tsja, vrouwen zullen wel labieler zijn dan mannen ivm hormoonschommelingen, denk ik? Persoonlijk heb ik daar niet zo heel veel last van
*fotoboek checkt...*quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Neuh, niet chicken, gewoon geen chickie.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb er ook niet zoveel last van. Het gaat er in deze topic echter om of Kasta er last van heeft.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:59 schreef Ghostbuster het volgende:
Maar Logican is al weer over dus?
Of was dat een hoax?
Waarom er uberhaupt over beginnen? Iedereen wordt wel eens emotioneel, so what. Als ze nou beweert had dat ze een vrouw was en ze had een lul gehad, ja, dan kan je erover doorzagen, maar dit?quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:31 schreef kastanova het volgende:
[..]
Voorbeeldje:
Vrouw in kwestie beweerde nooit emotioneel te worden.
Kasta: Echt wel.
Vrouw: Nee joh, echt niet! Nooit! Ik durf er zelfs om te wedden!
Kasta: Wtf? Dat kun je toch niet beweren joh?!
Vrouw: Wed dan!
Kasta: Nah ok, maar ga je dan niet achteraf piepen als je emotioneel wordt?
Vrouw: Tuurlijk niet, ik begon er toch zelf over man?.
*weekje later*
Vrouw is verliefd, wordt emotioneel omdat ik op een gegeven moment met een kritiekpuntje kwam...
Kasta: Nofi hoor, maar jij werd toch nooit emotioneel?
Vrouw: Wat lul jij nou?!
Kasta: Tja, weet je nog [toen en toen]? Je beweerde zelfs dat je niet zou gaan piepen als het zover kwam?
Vrouw: Maar dit is totaal wat anders, etc. etc.
Te laat! Youre dead!quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:44 schreef MUUS het volgende:
Alsjeblieft niet elke zin apart quoten, ontleden, vijf keer omdraaien en dan terugstuiteren..
Neenee, dit is hulp! We moesten hem toch aan een vriendin helpen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:46 schreef Alicey het volgende:
Een analyse van Kasta. Nu begint het interessant te worden.
Je hebt de users Xenia en Xennia.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:50 schreef Aneurism het volgende:
XENIA HEEFT KASTA'S PIK TUSSEN HAAR BENEN GEHAD?!![]()
SMEUIG! IK WIST DAT ZE ZO WAS! ...
ghehe
Hij heeft nou toch nog een vriendinnetje? Of ben ik gekquote:Op woensdag 26 juli 2006 14:53 schreef MUUS het volgende:
[..]
Neenee, dit is hulp! We moesten hem toch aan een vriendin helpen?.
Hoewel het mij momenteel beter lijkt als hij even een tijd alleen is. Hij is in een behoorlijk rap tempo van de één naar de ander gevlogen en dat werkt helemaal niet.
Je moet geen vriendin hebben puur omdat je niet alleen kan zijn, want dan heb je haar dus niet om de persoon, maar om de aanwezigheid. Daardoor zal hij dus ook weer meer gaan zoeken naar 'puntjes' en dan begint het hele gezeik opnieuw.
Heb je een vriendin omdat je haar karakter en haar persoon zo leuk vindt, dan is er ook geen reden om te gaan zoeken naar punten. Sterker nog, bepaalde punten wuif je dan weg, omdat je je beseft dat iedereen wel zijn rare dingen heeft. Je wílt dan dat het werkt, dan doe je er moeite voor en de wedstrijd is dan helemaal niet nodig.
Geen idee, ik dacht het niet, maar ik hou het niet bij in mijn dagboek ofzo, dus misschien heb je wel gelijk.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij heeft nou toch nog een vriendinnetje? Of ben ik gek![]()
Of zullen de mannen in die topics vergeten zijn hun eigen aandeel in de problemen te vermelden?quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:20 schreef femmeChantal het volgende:
Ohja, dat was waar ook. We bennen hulpverleners.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:53 schreef MUUS het volgende:
[..]
Neenee, dit is hulp! We moesten hem toch aan een vriendin helpen?.
Misschien wil Kasta diep van binnen wel helemaal geen vriendin..quote:Heb je een vriendin omdat je haar karakter en haar persoon zo leuk vindt, dan is er ook geen reden om te gaan zoeken naar punten.
Tèèètuuuuuuutèèètuuuuuuutèèètuuuuuu.quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ohja, dat was waar ook. We bennen hulpverleners.
Soms krijg je het idee dat hij liever een sparmaatje zoekt, ja. Hoewel, ze moet wel koken en heel veel aandacht geven.quote:Misschien wil Kasta diep van binnen wel helemaal geen vriendin..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |