Tsja.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 09:40 schreef Apropos het volgende:
Wat een...vieze titel.
quote:Japan Passes Italy As Most Elderly Nation
TOKYO (AP) - Japan said Friday it had surpassed Italy as the world's most elderly nation, fueling concerns over the effects of a rapidly aging population on the world's second-largest economy.
People aged 65 or older accounted for 21 percent of Japan's population in 2005, the Ministry of International Affairs and Communication said in a preliminary report. Italy's national statistics office reported that 19.5 percent of Italians were 65 or older last year.
Afstuderen en werken, verder ben ik nog niet.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 09:53 schreef George-Butters het volgende:
En jij Coen, wat zijn jouw toekomstplannen?
Boh, wat een vette game.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 09:06 schreef _Floddertje_ het volgende:
HIER kun je een filmpje bekijken met een interview met Peter Jan Rens over één van die games.
Dan is 'missionair minderheidskabinet' opeens heel iets anders.quote:mis·si·o·nair (bn.)
1 [r.-k.] in de missie werkzaam
2 van, als van een missionaris
Triest.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 17:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
We kunnen zo tot in het oneindige door blijven gaan, maar ik troost me met de gedachte dat jij hier de naieve extremist bent, en niet ik.
Al is dat te verwachten, voor iemand die z'n brood verdient in de asielindustrie. Want je wilt natuurlijk wel je baan houden, hey.
In m'n eerste post heb ik al gezegd dat zelfs een kind aanvoelt dat zo'n naief standpunt niet houdbaar is.
Maar ik nodig je uit om weer volop te gaan schermen met dikke vedragen, welke feitelijk door elk land ter wereld anders uitlegd worden als het ze uit komt.
Blijf oproepen, dat NL het gekke henkie moet zijn, en de ziekenhuis deuren wijd open moeten zetten voor iedereen.
De praktijk geeft mij gelijk, en jou niet.
Veel plezier verder
De linkse lente was anders ook vrij mager net zoals GL in de peilingen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 17:53 schreef Monidique het volgende:
Die rechtse zomer blijkt nog nergens uit. Wel goed dat je eindelijk erkent dat het broeikaseffect bestaat.
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 17:47 schreef pberends het volgende:
Hoe de celebs er uitzagen als kind!
[afbeelding].
Hij gaat zo!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:55 schreef pberends het volgende:
http://www.nasa.gov/missi(...)Rollout_gallery.html
Slurp.
Oh yeah.quote:
2centquote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:56 schreef Carl_Romme het volgende:
My [afbeelding]
Een oplossing voor het illegalenprobleem?
Het was niet als een persoonlijke aanval bedoeld, het was meer een uiting van oprechte deceptie. Ik had van alles verwacht, maar niet zo'n one liner.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:05 schreef Yildiz het volgende:
Ik ben verzuurd.
Het plaatje stond er dan ook niet voor niets, als humorquote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:35 schreef Carl_Romme het volgende:
[..]
Het was niet als een persoonlijke aanval bedoeld, het was meer een uiting van oprechte deceptie. Ik had van alles verwacht, maar niet zo'n one liner.
Niemand heeft hem pedofiel genoemd en toch al verzuurd, zo jong nog...quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:35 schreef Carl_Romme het volgende:
[..]
Het was niet als een persoonlijke aanval bedoeld, het was meer een uiting van oprechte deceptie. Ik had van alles verwacht, maar niet zo'n one liner.
Ik heb het anders gewoon gezien. Weliswaar niet de redux, maar het blijft geweldig.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:37 schreef Ryan3 het volgende:
Apocalypse now komt dus niet meer???
quote:Afgelopen maand verliet nieuwsposter Kozzmic ons. Zo'n 26 maanden nieuwsposter en 3255 nieuwsposts, dat zijn de indrukwekkende statistieken die hij achterlaat. Kozzmic, zeer bedankt daarvoor en wie weet (hopelijk) mogen we je over een tijdje gewoon weer verwelkomen!
quote:De onvoltooide werken van Balkenende II
Met vooruitziende blik schreef minister-president Balkenende op 11 juni 2003 in de regeringsverklaring dat het niet makkelijk zou worden om alles te realiseren wat zijn kabinet zich had voorgenomen. Dat is een waar woord gebleken. Vooral ook omdat het kabinet zich op zoveel terreinen zoveel tegelijk had voorgenomen. In de drie jaar die het hyperactieve kabinet-Balkenende II toegemeten waren, is veel niet tot stand gekomen.
Aan de boulevard van onvoltooide werken staat bijvoorbeeld het project ‘Andere Overheid’ nog in de steigers. Bedoeld om de dienstverlening van de rijksdienst te verbeteren en het publieke ongenoegen weg te nemen. Het kabinet is nu weg, maar de overheid is hetzelfde gebleven. De politieke vernieuwing was al eerder gesneuveld. Het zorgstelsel is in zo'n hoog tempo gerenoveerd dat er twijfels zijn over de fundering en het dak. Een zeldzaam monument is ook het Innovatieplatform dat Nederland en Europa moest helpen opstoten tot „de meest dynamische en en concurrerende kenniseconomie ter wereld”. Maar een Nederlandse Nokia is nog niet ontwikkeld. De fixatie op technologische innovatie heeft wel geleid tot een ontwrichting van de geldstromen bedoeld voor wetenschappelijk onderzoek en hoger onderwijs, zoals ook president Van Oostrom van de Akademie van Wetenschappen recent betoogde. Het kabinet Balkenende heeft de integratie van immigranten en hun kinderen verwaarloosd. Prioriteit kreeg wel het tegengaan van immigratie van ongewenste vreemdelingen. Maar door beide onderwerpen toe te vertrouwen aan één minister, Verdonk (VVD), kregen allochtonen het etiket ongewenst. Dat is voor integratie weinig bevorderlijk.
Toch betekent dit niet dat de vlag uitkan omdat het kabinet is gevallen. Het is de verdienste van Balkenende dat hij het land met een zekere onverstoorbaarheid door de meest onstuimige periode sinds de Tweede Wereldoorlog heeft geleid. Ook de economie die in een diepe recessie verkeerde bij het aantreden van dit kabinet, vertoont tekenen van herstel. Natuurlijk heeft dit te maken met het aantrekken van de wereldeconomie, maar Balkenende II heeft ervoor gezorgd dat de Nederlandse economie kan aanhaken. Bijvoorbeeld door ingrepen in de arbeidsongeschiktheidswetgeving en door stimulansen voor het bedrijfsleven. Onder leiding van minister Zalm (Financiën, VVD) is de rijksbegroting weer uit de rode cijfers gekomen. Volgend jaar lijkt ook de werkgelegenheid aan te trekken. Het aanzien van Nederland is toegenomen, bijvoorbeeld door deelname aan militaire expedities. Des te betreurenswaardiger is het dat Balkenende er voor koos het kabinet tot inzet te maken in een kwestie rond één minister. Dit kan ertoe leiden dat in de toekomst nog krampachtiger wordt gedaan over de individuele verantwoordelijkheid van ministers. Zij moeten optreden zolang het kan, maar aftreden als het moet.
quote:Tekort aan olie al voor 2010 verwacht
Rotterdam, 1 juli. De kans dat er al vóór 2010 een tekort aan olie zal zijn is veel groter dan de gevestigde energie-instituten toegeven.
Dat blijkt uit een groeiende stroom publicaties van onafhankelijke onderzoekers over de mondiale energievoorziening. Velen komen tot de conclusie dat al binnen een paar jaar niet meer kan worden voldaan aan de vraag naar olie, die spectaculair stijgt door de snelle economische groei van China, India en Brazilië.
Het probleem is niet dat de olievoorraden opraken, maar dat de olie niet snel genoeg gewonnen kan worden. Zolang geen nieuwe grote olievoorraden gevonden worden, zijn alleen Saoedi-Arabië, Koeweit en de Arabische Emiraten in staat de olieproductie op te voeren. Irak zal zijn productie niet binnen afzienbare tijd op orde krijgen. De meeste olievelden elders op aarde zijn bijna aan hun productiepiek of er al overheen.
Na analyse van technische informatie van Saoedische oliedeskundigen, komt de Amerikaanse energie-investeringsbankier Matthew Simons in zijn vorig jaar verschenen boek ‘Twilight in the desert’ tot de conclusie dat de cruciale Saoedische olievelden in een deplorabele toestand verkeren. Te vaak heeft Saoedi-Arabië in tijden van crisis de wegvallende productie van andere staten als Iran en Irak aangevuld. Daarbij zijn de velden zo beschadigd geraakt dat het land de oliewinning de komende jaren niet voldoende op zal kunnen voeren. De huidige productie zou al met kunst en vliegwerk op peil worden gehouden.
Volgens Simons zet Saoedi-Arabië alles op alles om deze pijnlijke waarheid verborgen te houden. Simons toont aan dat het land lukrake opgaven doet over zijn resterende olievoorraden, net als bijna alle OPEC-staten. Dat er al vijftien jaar geen nieuwe grote olievoorraden zijn gevonden wordt door de International Energy Agency in Parijs weggewimpeld. Maar deskundigen zijn ervan overtuigd dat er niet veel olie meer gevonden zal worden. Dat de teerzanden in Canada en Venezuela de olietekorten kunnen opvangen wordt niet erg aannemelijk geacht. Al in het volgende decennium zal daarom transportbrandstof uit steenkool moeten worden bereid.
O zo waar, wat dat betreft had dit kabiinet geen zelfreflectie naar eigen handelen.quote:Zij moeten optreden zolang het kan, maar aftreden als het moet.
quote:
quote:Op zondag 2 juli 2006 11:56 schreef Sidekick het volgende:
[afbeelding]
De vrouw van Bas van der Vlies.
quote:maar als je aan je eigen land denkt ben je net zoals Hitler was volgens Links. Hitler wou de overwinning zijn volk, dus het is "logisch" dat je dan voor de ondergang van je volk bent, zodat je niet zoals Hitler denkt. Deze typische linkse gedachtengang ligt aan de grondslag van multicultuur. Europeanen mogen geen toekomst hebben, want ze zijn blank en aangezien Hitler ook blank was, zijn ze allemaal schuldig aan de holocaust.
Al ben je trots op je linkerteennagel, het zal me worst wezen.quote:Op zondag 2 juli 2006 14:22 schreef MrX1982 het volgende:
Zou je niet trots mogen zijn op je afkomst?
Volgens mij zijn blanken de enigen met zoveel zelfhaat.
Ik wil overigens niet beweren dat white pride in de vorm zoals dat tegenwoordig bestaat mijn sympathie heeft.
Heb je ze weerquote:Excommunication Is Sought for Stem Cell Researchers
ROME, June 30 — Scientists who engage in stem cell research using human embryos should be subject to excommunication from the Roman Catholic Church, according to a senior Vatican official.
Cardinal Alfonso López Trujillo, who heads the group that proposes family-related policy for the church, said in an interview with the Catholic weekly Famiglia Cristiana published Thursday that stem cell researchers should be punished in the same way as women who have abortions and doctors who perform them.
"Destroying an embryo is equivalent to abortion," said the cardinal. "Excommunication is valid for the women, the doctors and researchers who destroy embryos."
Dat heeft er niks mee te maken..quote:Op zondag 2 juli 2006 14:22 schreef MrX1982 het volgende:
Zou je niet trots mogen zijn op je afkomst?
Je verwart hier culturele zelfkritiek en maatschappijkritiek met zelfhaat naar de rasafkomst.quote:Volgens mij zijn blanken de enigen met zoveel zelfhaat.
http://berkeleydailyplanet.com/article.cfm?issue=06-30-06&storyID=24510quote:Excoriating George W. Bush and Richard B. Cheney for defiling the constitution, the Berkeley City Council spoke out with one voice Tuesday night, voting unanimously to place a referendum on the November ballot to poll Berkeley citizens on the question of impeaching the president and vice president.
Berkeley is the first city in the country to decide to ask its citizens to vote on whether Bush should be impeached.
Er bestaan mensen die geen ogen hebben voor de toekomst van mensen met een blanke huidskleur die zelf ook een blanke huidskleur hebben en beleid voeren waarvan het alle schijn heeft (en niet alleen dat) dat het als doel heeft de posititie van specifiek de blanke mens zo ver mogelijk achter te stellen.quote:Op zondag 2 juli 2006 15:36 schreef Bluesdude het volgende:
Dr W beschuldigt heel links, voornamelijke blanke mensen, ..racist te zijn en wel van het soort die geen toekomst voor blanke mensen wilt hebben..
Vandaag poging 2 iets voor half tien. Astronauts boarding now!quote:
Je lult een eind in de ruimte ..quote:Op zondag 2 juli 2006 16:26 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Er bestaan mensen die geen ogen hebben voor de toekomst van mensen met een blanke huidskleur die zelf ook een blanke huidskleur hebben en beleid voeren waarvan het alle schijn heeft (en niet alleen dat) dat het als doel heeft de posititie van specifiek de blanke mens zo ver mogelijk achter te stellen.
Ik noem een Joska Fisher, Al Gore en Jan Marijnissen. Deze stukken weefsel met een stem zijn overigens slechts een symptoon van een ziekte die voortwoekerd in de Westerse wereld en Rusland. Wat weer een hele discussie op zichzelf is natuurlijk.
quote:
Ken je die mop van die spaceshuttle die in de ruimte ging.quote:Op zondag 2 juli 2006 18:04 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Vandaag poging 2 iets voor half tien. Astronauts boarding now!
http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/
Ze hebben nog tot 19 juliquote:Op zondag 2 juli 2006 20:47 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ken je die mop van die spaceshuttle die in de ruimte ging.
Die ging helemaal niet
Bij de Aldi heb je grote dingen, 50 stuks voor 7 euro geloof ik. Maar de La Paz (mainstream) sigaren zijn wel iets beter, qua smaak, maar ook kleiner en duurder.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:22 schreef pberends het volgende:
Iemand nog een (mainstream) sigarentip? Ze mogen ook Cubaans zijn!
quote:
Die dingen kunnen toch uitdrogen of niet? Net zoals je shag niet eeuwig kunt bewaren.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:24 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Bij de Aldi heb je grote dingen, 50 stuks voor 7 euro geloof ik. Maar de La Paz (mainstream) sigaren zijn wel iets beter, qua smaak.
Valt wel mee, gewoon een beetje beschut bewaren. Binnenkort een feestje bij p?quote:Op zondag 2 juli 2006 21:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Die dingen kunnen toch uitdrogen of niet? Net zoals je shag niet eeuwig kunt bewaren.
Sigaren geven geen merkbaar effect, behalve ranzig slijm en ranzige rooklucht.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:26 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Valt wel mee, gewoon een beetje beschut bewaren. Binnenkort een feestje bij p?
Lekker man. Maar niet inhaleren hè.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:29 schreef pberends het volgende:
[..]
Sigaren geven geen merkbaar effect, behalve ranzig slijm en ranzige rooklucht.
Gaan we jagen ?quote:Op maandag 3 juli 2006 00:58 schreef Apropos het volgende:
Drugshond, als je als apparatsjik dit weghaalt, dan heb je wat mij betreft afgedaan. ''Draagvlak'' of niet.
Waar gaat dit over?quote:Op maandag 3 juli 2006 01:23 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Gaan we jagen ?
Je bent een lul, de quote is van Elie Wiesel een Auswitz overlevende en Nobel Prize Nobel voor de vrede in 1986.
Als je nu een statement probeert te maken doe je dit nu wel over de overlevenden van de verschrikkingen van de oorlog (vrij smakeloos imo).
Ik blokkeer de post en ga wel ff te rade achter de schermen.
O ja, je hebt er een paar notes erbij.
Of je lost het op per e-mail op (NorthernStar@gmail.com of forum@fok.nl) of je blijft zuigen in mijn actuele [NWS]-topics. Bij de laatste optie plak in veren op je rug en krijg je vliegles.![]()
Wat ik tamelijk smakeloos vind, is een moderator die een extremistische haatsite zoals whatreallyhappened.com in z'n sig heeft staan.quote:Op maandag 3 juli 2006 01:23 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Gaan we jagen ?
Je bent een lul, de quote is van Elie Wiesel een Auswitz overlevende en Nobel Prize Nobel voor de vrede in 1986.
Als je nu een statement probeert te maken doe je dit nu wel over de overlevenden van de verschrikkingen van de oorlog (vrij smakeloos imo).
Ik blokkeer de post en ga wel ff te rade achter de schermen.
O ja, je hebt er een paar notes erbij.
Of je lost het op per e-mail op (NorthernStar@gmail.com of forum@fok.nl) of je blijft zuigen in mijn actuele [NWS]-topics. Bij de laatste optie plak in veren op je rug en krijg je vliegles.![]()
Nee, jij bent een zwatelaar. Nobel Prize Nobel, is dat een advocantenkantoor?quote:Op maandag 3 juli 2006 01:23 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Gaan we jagen ?
Ik ken een betere oplossing, ik ga je gebeunhaas openbaar maken.quote:Of je lost het op per e-mail op (NorthernStar@gmail.com of forum@fok.nl) of je blijft zuigen in mijn actuele [NWS]-topics.
Leer eerst maar eens lezen en schrijven.quote:Bij de laatste optie plak in veren op je rug en krijg je vliegles.![]()
quote:Op maandag 3 juli 2006 11:48 schreef Harry_Sack het volgende:
je bent een lul en je hebt er notes bij.. het zal je maar gezegd worden
je moet de kant van de crew kiezen, Sidekickquote:Op maandag 3 juli 2006 12:17 schreef Sidekick het volgende:
Ik sta aan de kant van de popcorn. Hmm, popcorn.
Wat is het verschil?quote:Op maandag 3 juli 2006 12:18 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
je moet de kant van de crew kiezen, Sidekick
Ik plop op dit moment idd ook behoorlijk wat wegquote:
Heequote:Op maandag 3 juli 2006 11:50 schreef Apropos het volgende:
Ik ken een betere oplossing, ik ga je gebeunhaas openbaar maken.
[..]
Ik kies partij voor de crew, lijkt me fair en krankzinnig genoeg. Dat je de weg niet weet te vinden naar [TRU-FB] / [NWS-FB] of [FB] is niet mijn probleem.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:50 schreef Apropos het volgende:
Nee, jij bent een zwatelaar. Nobel Prize Nobel, is dat een advocantenkantoor?
Misschien moet je je bij tietenplaatjes houden. Iemand die verwijst naar ''Did Six Million Really die'' en dat onder verwijzing naar ''he who shares oppression shares the crime'', speelt een heel vies spelletje. En dan ga je mij verwijten ''een statement te maken over de overlevenden van de verschrikkingen van de oorlog''? Wat voor krankzinnige, karakterloze algemeenheden verzin jij zoal?
NS legt de schuldvraag problematiek Israel-Palastina grotendeels bij Israel neer (net als zovele moslims hier op Fok!). Een eigen mening in deze materie lijkt me niet meer dan gewenst/fair. Als hij openlijk de holocaust gaat ontkennen in al zijn facetten (is zelfs strafbaar, ook in NL) dan heeft hij een probleem. Maar dat laatste zie ik hem dat nergens doen. Heb je een linkje ?quote:Nogmaals over dat boek:
http://en.wikipedia.org/wiki/Did_Six_Million_Really_Die%3F
Op de dag dat ik dat plaatste, werd bekend dat oud-verzetsman Penraat is overleden.
http://www.elsevier.nl/ni(...)ht/asp/artnr/104786/
Die man heeft honderden joden het leven gered tijdens de Tweede Wereldoorlog en is daarom door de Duitsers gemarteld. Maar nee, volgens kereltje NS had 'ie dat helemaal niet hoeven doen, de Duitsers hadden helemaal geen vernietigingskampen. Hij had moeten zorgen dat de geallieerde vliegtuigen niet opstegen, dan hadden de Duitsers die mensen fatsoenlijk in leven kunnen houden, wat zij immers zo graag wilden.
Dringt de smakeloosheid enigzins tot je door?
quote:Ik ken een betere oplossing, ik ga je gebeunhaas openbaar maken.
Diplomatiek nadenken is schijnbaar niet je sterkste punt.quote:Leer eerst maar eens lezen en schrijven.
Je kunt achteraf niet zeggen dat we je verkeerd hebben ingewerkt.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:45 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Hee!!!!!!!!! Ik ben de beunhaas binnen NWS ja!
De vraag is hoeveel ik daarvan heb meegekregen in mijn dronken toestandquote:Op maandag 3 juli 2006 12:54 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Je kunt achteraf niet zeggen dat we je verkeerd hebben ingewerkt.
Dit is slecht zegquote:
'Als hij openlijk de holocaust gaat ontkennen in al zijn facetten [..]'?quote:Op maandag 3 juli 2006 12:47 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik kies partij voor de crew, lijkt me fair en krankzinnig genoeg. Dat je de weg niet weet te vinden naar [TRU-FB] / [NWS-FB] of [FB] is niet mijn probleem.
[..]
NS legt de schuldvraag problematiek Israel-Palastina grotendeels bij Israel neer (net als zovele moslims hier op Fok!). Een eigen mening in deze materie lijkt me niet meer dan gewenst/fair. Als hij openlijk de holocaust gaat ontkennen in al zijn facetten (is zelfs strafbaar, ook in NL) dan heeft hij een probleem. Maar dat laatste zie ik hem dat nergens doen. Heb je een linkje ?
www.reallyhappend.com is wel een van de weinige 9/11 TRU sites die de Hoax op het pentagon (=geen vliegtuig) niet heeft geslikt. Ben het wel met je eens dat deze site niet helemaal juist/fris is. Die zou hij i.m.o. beter weg kunnen halen. www.infowars.com lijkt me een waardige vervanger.
[..]
(een eigen FB-topic, wat leuk zou eens tijd worden).
[..]
Diplomatiek nadenken is schijnbaar niet je sterkste punt.
Zag je mailtje nu pas. Maar we hadden die conclusie al getrokken idd.quote:
Ja, goede sigaren bewaar je dan ook in een zgn. humidor die ze op de juiste vochtigheidsgraad houdt. Bij een bordkarton merk als La Paz is dat uiteraard overbodig.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Die dingen kunnen toch uitdrogen of niet? Net zoals je shag niet eeuwig kunt bewaren.
Uhh, mijn mailtje?quote:Op maandag 3 juli 2006 13:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zag je mailtje nu pas. Maar we hadden die conclusie al getrokken idd.
Volgens Stali heb je gelijk idd (zij heeft er meer verstand van dan ik. :-).).
Maar ik weet niet in hoeverre hij daar nog steeds zo over denkt.quote:Op maandag 6 februari 2006 13:45 schreef NorthernStar het volgende:
Ik hou het op de officiele cijfers van het Rode Kruis vastgesteld in 1947.
Je mag ze alleen niet luidop zeggen, dat is "holocaustontkenning".
so much for vrijheid van meningsuiting [14.gif]
Monidique wees hem erop dat dit incorrect was. Typerend verweer overigens:quote:Op maandag 3 juli 2006 13:35 schreef Carl_Romme het volgende:
[..]
Maar ik weet niet in hoeverre hij daar nog steeds zo over denkt.
waar ging het ook alweer over?quote:Op maandag 3 juli 2006 13:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zag je mailtje nu pas. Maar we hadden die conclusie al getrokken idd.
Volgens Stali heb je gelijk idd (zij heeft er meer verstand van dan ik. :-).).
Ja, die ja.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:40 schreef Harry_Sack het volgende:
o die, ja inderdaad.
Ik heb minder problemen met de afvlakking van het 6 miljoen getal naar pak en beet 4,5-6 miljoen (er zijn vele rapporten geweest die met een hertelling iets lager zijn uitgekomen). De exacte cijfers zullen nooit helemaal boven tafel komen maar dat de operatie inmens was daar zal niemand over twijfelen). Natuurlijk kun je gaan overdrijven door bewust behoorlijk aan de ondermarge te gaan zitten om daarmee hele holocaust te bagitaliseren. Alsof het daardoor minder erg zou zijn geweest (we praten nog steeds over vele miljoenen).quote:Op maandag 3 juli 2006 13:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
'Als hij openlijk de holocaust gaat ontkennen in al zijn facetten [..]'?
Wat is dat voor iets raars? Een beetje holocaustontkennen of holocaust bagatelliseren mag dus van jou wel, want 'een eigen mening is niet meer dan gewenst/fair'?
Daarnaast jij moet dus constant een mede crewlid in de gaten houden oid? Hoe moet ik dat zien?
Wat een toevoeging aan mijn kennis!quote:O ja, NS weet van het bestaan van dit topic af.
Mijn mening staat in dit topic. Kan niet zeggen dat je helemaal ongelijk hebt. Maar op de manier waarop je de zaak in eerste instantie bespreekbaar wilde maken brengt mij in een pijnlijke spagaat.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:48 schreef Apropos het volgende:
Ik heb de weg naar FB inmiddels gevonden, trouwens.
Die Augen fest geschlossenquote:Op maandag 3 juli 2006 13:56 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mijn mening staat in dit topic. Kan niet zeggen dat je helemaal ongelijk hebt. Maar op de manier waarop je de zaak in eerste instantie bespreekbaar wilde maken brengt mij in een pijnlijke spagaat.
[FB] is wat dat betreft meer neutraal terein.
Ik had er aanvankelijk nog in staan dat het terecht was dat je het bericht in de discussie over Israel en Palestina gewijzigd had, omdat het af kon leiden van de eigenlijke discussie, maar ik heb het nu maar geconcentreerd op die site zelf; het is zo al lang genoeg.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:56 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mijn mening staat in dit topic. Kan niet zeggen dat je helemaal ongelijk hebt. Maar op de manier waarop je de zaak in eerste instantie bespreekbaar wilde maken brengt mij in een pijnlijke spagaat.
[FB] is wat dat betreft meer neutraal terein.
quote:Op maandag 3 juli 2006 13:35 schreef Carl_Romme het volgende:
[..]
Maar ik weet niet in hoeverre hij daar nog steeds zo over denkt.
Nooit een andere mening gehad ook trouwens.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik was er niet bij 60+ jaar geleden dus ik kan het je niet vertellen. Bovendien interesseert het mij niks, nada, nop.
Op dat ene briljante idee.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:35 schreef George-Butters het volgende:
ik zit al de hele middag te wachten
Vergeten taakjes worden meestal bewust vergeten.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:44 schreef George-Butters het volgende:
Ja administratief werk
Lesjaar is voorbij en wat rest zijn alle "vergeten" taakjes....
quote:Eerder dan verwacht komt zo ook een eind aan mijn Kamerlidmaatschap. Ik had -al voor de val van het Kabinet- aan de commissie-Van Nieuwenhoven laten weten geen nieuwe kandidatuur voor de Tweede Kamer na te streven.
Die Friese boerin?quote:
Helaas, u gaat niet door voor de koelkast.quote:
Ik ben benieuwd waar ze zo snel een minister van economische zaken vandaan denken te toveren of welke truukjes we nog uit de hoge hoed kunnen verwachtenquote:maandag 3 juli 2006
Informateur Lubbers
Geplaatst onder: Haagse zaken, Verkiezingen om 15.50 uur
Zo juist ben ik bij informateur Lubbers op bezoek geweest. Hij vertelde me wat zijn plannen zijn rond de formatie van een nieuw CDA-VVD-kabinet. Het is zijn bedoeling dat er volgende week een kamerdebat is waar de ‘nieuwe’ regering zich kan presenteren met een regeringsverklaring.
Omdat besloten is dat het een volwaardig, missionair kabinet moet zijn, denken CDA en VVD dat ze hun hele agenda met nog veel desastreuze plannen toch nog kunnen doorvoeren. Ik vind dat buitengewoon ondemocratisch en slecht voor het land.
Ondemocratisch omdat binnenkort de kiezers de kans krijgen zich uit te spreken en slecht voor het land om twee redenen. Op de eerste plaats vanwege de inhoud van de plannen en op de tweede plaats omdat een nieuwe regering mogelijk veel van die maatrgelen weer gaat terugdraaien. Verwarring alom zal gevolg zijn. (onder ‘lees verder’ de onderwerpen waarvan mijn fractie vindt dat ze door een volgend kabinet moeten worden afgehandeld.)
Het ziet ernaar uit dat de verkiezingen op woensdag 22 november zijn
De aanleg van de A6-A9
A4 Midden Delfland
De verkoop van de aandelen Schiphol
De verkoop van Connexxion
De huurliberalisering
Geen nieuwe verdere stappen op het terrein van de marktwerking in de zorg
De Arbowet
De Arbeidstijdenwet
De flexibilisering van het ontslagrecht
De ‘modernisering’ van de WSW
Detentie en Behandeling op Maat
Wet invoering leerrechten
Monumentenwet (archeologische markt)
Politiewet (centralisatie)
Wijziging Wetboek van Strafrecht , Afgeschermde getuigen
Wijziging Electriciteitswet en Gaswet, splitsing netwerken
Gemeentelijke herindeling, samenvoeging Roermond en Swalmen
Wetsvoorstel werken aan winst inclusief verlaging vennootschapsbelasting tot 25,5%
Splitsing energiebedrijven
Grondexploitatiewet
Eén nationale politie
Plannen m.b.t. beloning politici
Veto justitie EU
Nieuwe besluiten aangaande een verdere militaire betrokkenheid bij Uruzgan
Alles mbt aanschaf JSF
Misschien heeft Lubbers zichzelf wel in gedachten...quote:Op maandag 3 juli 2006 18:08 schreef Harry_Sack het volgende:
Ik ben benieuwd waar ze zo snel een minister van economische zaken vandaan denken te toveren of welke truukjes we nog uit de hoge hoed kunnen verwachten
kan een informateur die rol spelen? Ik weet eigenlijk niet hoe zoiets gaat. Volgens mij maakt zoiemand alleen maar de balans op met de mogelijkheden en brengt aan de hand daarvan een advies uit.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:17 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Misschien heeft Lubbers zichzelf wel in gedachten...
quote:Op maandag 3 juli 2006 18:02 schreef Harry_Sack het volgende:
pffff, dit is geen weer voor een blanke..
De informateur legt de puzzelstukjes bij elkaar en de formateur lijmt ze vervolgens aan elkaar vast. Ik twijfel zelf eigenlijk meer of rol van Lubbers als Minister van Staat te combineren is met een andere ministerspost.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:19 schreef Harry_Sack het volgende:
kan een informateur die rol spelen? Ik weet eigenlijk niet hoe zoiets gaat. Volgens mij maakt zoiemand alleen maar de balans op met de mogelijkheden en brengt aan de hand daarvan een advies uit.
http://www.dailystar.com.lb/article.asp?edition_id=1&categ_id=2&article_id=73646quote:BEIRUT: Prominent Lebanese politician Walid Jumblatt lashed out at Damascus on Sunday, saying he "feared the current Syrian regime is trying to turn Lebanon into another Iraq by exporting Al-Qaeda fighters into the country."Jumblatt, who is the head of the Progressive Socialist Party and a member of the anti-Syrian March 14 Forces, said that Syrian President Bashar Assad had warned that some members of the terrorist Al-Qaeda group "have been fleeing Syria toward Lebanon."
Jumblatt said: "When Assad spoke of Syria pursuing Al-Qaeda members, leading them to flee toward Lebanon, this reminded me of what is going on in Iraq, and the Al-Qaeda members fleeing Syria toward Iraq and killing Iraqis and causing chaos."
Assad had given an interview published last Monday in pan-Arab daily Al-Hayat - an interview which Jumblatt described as a "long, repetitive and boring conversation."
"Assad says that he has security fears?" asked Jumblatt. "Well, I say take your security fears away from Lebanon. The further these fears are, the more comfortable we will feel in Lebanon."
Jumblatt, who said he had cut off his relations with the Syrian regime after Syria pushed to extend Lebanese President Emile Lahoud's term in 2004, also advised Assad not to interfere in Palestinian internal affairs.
"Let the Palestinians sort their own things out. [Assad] is trying to divide Hamas, and stop the dialogue between Hamas and Fatah," said Jumblatt.
He addressed the issue of the occupied Shebaa Farms, saying Syria has to set things right, acknowledge that the territory is Lebanese and demarcate the borders with Lebanon.
"Why is he [Assad] refusing to demarcate the borders?" asked Jumblatt, before answering his own question: "This is only to stall for more time, but eventually he will have to agree on demarcating the borders with us."
Jumblatt said that "if Assad has a clear conscience then he has nothing to fear from the ongoing international investigations," into the assassination of former Premier Rafik Hariri.
Jumblatt is one of many Lebanese politicians who accuse the Syrian regime of having a hand in the murder.
As for the Palestinian refugees' situation in Lebanon, Jumblatt said that they should be granted civil rights and better standards of living should be provided to them.
"I have a proposition which I will deliver to the March 14 Forces soon, and it is to donate money to the Palestinian people," Jumblatt said.
He responded to a speech on Friday by Hizbullah second-in-command Sheikh Naim Qassem, saying that the current Cabinet is the best manifestation of national unity.
Qassem had said the Cabinet did not represent all the Lebanese because it lacked FPM representatives.
"If the Free Patriotic Movement is not represented in the Cabinet, then it is represented by its head MP Michel Aoun in the national dialogue, which is larger than the Cabinet itself," responded Jumblatt.
Aoun has been calling for the Cabinet to step down for a more capable one that would "work on true reform."
Pro-Hizbullah Minister Tarrad Hamade said Sunday that Hizbullah's call for the Cabinet to change doesn't necessarily mean toppling it as Aoun asks.
"Hizbullah has been saying that if there is a door for a national, broad representation in the government then we prefer it, while Aoun is calling for toppling the government," he said.
http://www.iranfocus.com/modules/news/article.php?storyid=7751quote:Iran Focus
London, Jun. 28 – There have been some 480 anti-government protests in Iran since in the Iranian calendar month ending June 21, according to a tally provided to Iran Focus by Iranian dissidents.
Students were the most politically active group in the past month, having organised at least 136 demonstrations, sit-ins, gatherings, and strikes.
Workers took part in some 60 protests.
Among the month’s major protests was a 100,000-strong anti-government rally by ethnic Azeris in the city of Tabriz against the publication of an insulting cartoon in the official daily Iran.
Subsequently, thousands took part in often violent anti-government demonstrations in the towns of Orumieh, Zanjan, Marand, Naqadeh and Ardebil. At least nine people were killed by government forces in the course of clashes with the protestors.
Several hundred people were arrested during a major demonstration by Iranian women on June 12.
There were also several demonstrations by students in four of Tehran’s universities.
Dissidents accuse the government of imposing an atmosphere of repression in Iran in order to terrorise citizens and dissuade them from taking part in protests.
At least five women and two 18-year-olds were executed in Iran in the past month alone.
Ik doe het niet voor mijn plezier, hoor.quote:
Ik doe het vooral om bij de ventilator te kunnen blijven.quote:Op maandag 3 juli 2006 20:35 schreef Monidique het volgende:
Als je het dan maar voor het geld doet...
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C69EB12570F0B2.htmlquote:03 Juli 2006 17:05
Peijs weigert Sofprijs Nederlands
Karla Peijs, de demissionaire minister van Verkeer, weigert de 'Sofprijs der Nederlandse Taal' van de Stichting Nederlands in ontvangst te nemen.
Minister Peijs krijgt de prijs wegens de 'I love-campagne' tegen hufterig verkeersgedrag. De Stichting Nederlands vecht tegen het onnodige gebruik van Engelse woorden en uitdrukkingen in het Nederlands.
Peijs vindt het niet terecht dat zij tot de ergste taalprutser van het jaar is uitgeroepen. Ze vindt dat de I Love- campagne door deze aanpak een succes is geworden. In 2005 won Philips de prijs met de Let's Make Things Better-slogan.
quote:Op maandag 3 juli 2006 21:03 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C69EB12570F0B2.html
it's a bloody shame
Geen idee, George B.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:09 schreef George-Butters het volgende:
Zeg wanneer gaat er gereageerd worden op je FP-topic Apropos/sports/Johan?
Wat is er overleden dan?quote:Op maandag 3 juli 2006 21:12 schreef Monidique het volgende:
Ik hoef er niet te reageren, ik moet douchen. Nu mijn laptop kapot is, kan ik geen Sliders meer kijken,.
Anti-vrijheid, dat is ieder geval, monoschmidt.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:03 schreef Monidique het volgende:
Antisemitisch of... antizionistisch, Autodidowitz?
Ik rijd met regelmaat het Wassenaar van het noorden binnen. Het bord 'bebouwde kom' heeft een bijbord gekregen. "Share space" staat erop. En een tekening van een fiets en een auto.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:03 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C69EB12570F0B2.html
it's a bloody shame
Ik heb nog garantie...quote:Op maandag 3 juli 2006 21:27 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Dat is kut. Kan je ook niet zelf vervangen.
Ik weet alles van discussies over Holocaust, misschien is het nog eens het overwegen waard om toch een sticky daarover ergens te plaatsen.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:42 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik heb minder problemen met de afvlakking van het 6 miljoen getal naar pak en beet 4,5-6 miljoen (er zijn vele rapporten geweest die met een hertelling iets lager zijn uitgekomen). De exacte cijfers zullen nooit helemaal boven tafel komen maar dat de operatie inmens was daar zal niemand over twijfelen). Natuurlijk kun je gaan overdrijven door bewust behoorlijk aan de ondermarge te gaan zitten om daarmee hele holocaust te bagitaliseren. Alsof het daardoor minder erg zou zijn geweest (we praten nog steeds over vele miljoenen).
Het ontkennen van de gaskamers/verbrandingskamers toepassing Zyklon-B lijkt me not done.
Lijkt wel een herhaling van zetten van een topic van pak en beet 2 jr geleden. Toen schreef ik ook al zoiets. Lees maar terug (dat verhaal heb je nog zelfs onderstreept).
Beetje moderator haalt dingen weg die hem niet bevallen.quote:Als een crewlid schijnbaar (?!) over de scheef gaat. Dan lijkt het me niet meer dat juist dat je hem direct daarop aanspreekt. Beetje krom om via een andere moderator de zaak aan het rollen te krijgen waardoor je 2 moderaters tegen elkaar aan het opzetten bent (ten koste van een lopend actueel topic). Een beetje moderator heeft genoeg zelfreflectie in huis om zijn eigen problemen op te lossen.
O ja, NS weet van het bestaan van dit topic af.
snikheet -> veel zweten -> meer drinkenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 00:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
tis goddomme snikheet, zelfs me bier verdampt als een idioot
http://www.volkskrant.nl/(...)strijd_tegen_terreurquote:‘VS verliezen strijd tegen terreur’
PARIJS - Ondanks arrestaties van kopstukken van Al Qa’ida en omvangrijke veiligheidoperaties dreigen de Verenigde Staten de oorlog tegen terrorisme te verliezen. Uit een peiling onder meer dan honderd Amerikaanse deskundigen bleek dinsdag dat volgens hen de wereld juist onveiliger is geworden.
Uitleg
Washington lanceerde na de aanslagen van 11 september 2001 de klopjacht op de verantwoordelijken. Het Amerikaanse tijdschrift Foreign Policy ondervroeg 116 experts, onder wie Democraten en Republikeinen, een voormalige minister van Buitenlandse Zaken, twee voormalige CIA-directeuren en tientallen veiligheidsdeskundigen.
Van hen gelooft 84 procent dat de VS de strijd tegen het terrorisme verliezen en 86 procent oordeelt dat de wereld gevaarlijker is geworden. 80 Procent vreest een nieuwe grootschalige aanslag in eigen land.
Wordt er eigenlijk ook wel eens ministers minder eervol ontslag verleend?quote:D66-bewindslieden eervol ontslagen
DEN HAAG (ANP) - Koningin Beatrix heeft maandag de D66-bewindslieden Laurens Jan Brinkhorst (Economische Zaken), Alexander Pechtold (Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties) en Medy van der Laan (onderwijs, Cultuur en Wetenschap) op de ,,meest eervolle wijze ontslag verleend''.
Tsja, als je leraren, ambtenaren, militairen (en neem je geweer maar mee) de laan uitstuurt, geen benul hebt hoe je het land ná de oorlog veilig houdt, of papavervelden platbrandt, of mensen begint te martelen en je de orde in het begin van de 'vrede' niet kunt handhaven...blijkt dat dat toch niet zo veel helptquote:Op dinsdag 4 juli 2006 08:17 schreef sigme het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)strijd_tegen_terreur
Maar dan zou ik alles in de prullenbak moeten gooien.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:02 schreef Ryan3 het volgende:
Beetje moderator haalt dingen weg die hem niet bevallen.
De pech is natuurlijk dat dit soort gevechten eigenlijk niet te winnen zijn. Het maximaal haalbare is in de praktijk het minimum dreigingsniveau terugdringen tot een "aanvaardbaar" niveau (tot zover het fenomeen "dreiging van terreur" acceptabel is, uiteraard). Ten tweede mag er uiteraard niet worden toegegeven aan terroristen. Dat kan met elkaar botsen en het is aan de regeringen om aan te geven welke de hoogste prioriteit geniet.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 08:17 schreef sigme het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)strijd_tegen_terreur
Omdat de elite degenen zijn die het doen (de macht hebben het te doen). En het zijn dus 'de machthebbers'. Oftwel - de redenering is zo rond als een circel. Krom als een hoepel.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:09 schreef Chewie het volgende:
Waarom heeft de "elite" het altijd gedaan? En wie zijn dat eigenlijk
Da's afhankelijk van de ideologie van degene die "elite" roept, bij de neo-nazi's zijn dat meestal joden (of moslims tegenwoordig), bij extreem-links was het altijd het militair-industrieele complex, bij 'rechts' is het de 'linkse kerk' of 'linkse gedachtenpolitie' of beter nog, 'salonsocialisten'.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:09 schreef Chewie het volgende:
Waarom heeft de "elite" het altijd gedaan? En wie zijn dat eigenlijk
Mwah. Onderknuppelelitequote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:24 schreef Chewie het volgende:
Ben ik nu op Fok! de elite?
Verwacht je er wat van? Ik kreeg geloof ik een half jaarsalaris mee.quote:Morgen krijg ik te horen hoeveel mijn werkgever ervoor over heeft om van mij af te komen
![]()
Onze afdeling wordt eind van het jaar opgeheven, moedermaatschappij gaat deze taken overnemen, dan zou ik een jaarsalaris + vakantiegeld en bonus meekrijgen. Dat wordt uiteraard ook nu mijn inzet. Gaan ze daar niet mee akkoord dan dreig ik met de ziektewet wat gezien mijn (persoonlijke) problemen geen probleem kan zijn volgens huisarts. Arboarts stuurde overigens aan op beeindiging dienstverband en vond ziektewet niet nodig maar die zit er dan ook voor het bedrijf. Vandaar dat met mij de onderhandelingen eerder beginnen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:32 schreef sigme het volgende:
Verwacht je er wat van? Ik kreeg geloof ik een half jaarsalaris mee.
Waarom willen ze je weg, wil jij dat, heb je wat nieuws?
Nee hoor, niks nieuwsgierig van aard![]()
Succesquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:41 schreef Chewie het volgende:
[..]
Onze afdeling wordt eind van het jaar opgeheven, moedermaatschappij gaat deze taken overnemen, dan zou ik een jaarsalaris + vakantiegeld en bonus meekrijgen. Dat wordt uiteraard ook nu mijn inzet. Gaan ze daar niet mee akkoord dan dreig ik met de ziektewet wat gezien mijn (persoonlijke) problemen geen probleem kan zijn volgens huisarts. Arboarts stuurde overigens aan op beeindiging dienstverband en vond ziektewet niet nodig maar die zit er dan ook voor het bedrijf. Vandaar dat met mij de onderhandelingen eerder beginnen.
Voor mezelf is het belangrijkste dat ik zo snel mogelijk weg ben uit Rotterdam waar ik dus absoluut niet kan aarden. Gelukkig heb ik al een paar dingen lopen en kan ik in september waarschijnlijk weer beginnen met werken in het noorden.
Hoelang werkte je daar ?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:41 schreef Chewie het volgende:
Onze afdeling wordt eind van het jaar opgeheven, moedermaatschappij gaat deze taken overnemen, dan zou ik een jaarsalaris + vakantiegeld en bonus meekrijgen. Dat wordt uiteraard ook nu mijn inzet. Gaan ze daar niet mee akkoord dan dreig ik met de ziektewet wat gezien mijn (persoonlijke) problemen geen probleem kan zijn volgens huisarts. Arboarts stuurde overigens aan op beeindiging dienstverband en vond ziektewet niet nodig maar die zit er dan ook voor het bedrijf. Vandaar dat met mij de onderhandelingen eerder beginnen.
In Amerika wel, min of meer.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:23 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Moslims vormen geen enkele elite in de landen waar ze geen meerderheid vormen. Dat is juist een deel van het probleem.
5 jaar nu, volgens sociaal plan bij ons houd dat in half jaar doorbetaald (maar omdat ze van je afwillen betalen ze dat in 1 keer) + elke jaar 1 maand + bonus en vakantiegeld.quote:
Erg luxe regeling, dat is facto 2.x volgens de kartonrechtersformule. Terwijl er nog niet eens sprake is van een schuldvraag die bij de werkgever ligt.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:18 schreef Chewie het volgende:
[..]
5 jaar nu, volgens sociaal plan bij ons houd dat in half jaar doorbetaald (maar omdat ze van je afwillen betalen ze dat in 1 keer) + elke jaar 1 maand + bonus en vakantiegeld.
Zoiets had ik ook, behalve dat het afkopen van die doorbetaalde periode alleen op mijn verzoek kon, en ik dat niet verzocht heb. Mijn collega's ook niet, en dat bleek uiters voordelig omdat de verslagvergunning niet verleend werdquote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:18 schreef Chewie het volgende:
[..]
5 jaar nu, volgens sociaal plan bij ons houd dat in half jaar doorbetaald (maar omdat ze van je afwillen betalen ze dat in 1 keer) + elke jaar 1 maand + bonus en vakantiegeld.
Zie je wel dat FB-werkt.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:30 schreef Apropos het volgende:
Dat was nu precies mijn idee en ik ben blij dat het opgelost is. Verder heb ik niets aan te merken.
Daar zijn inwonende moslims ook niet een probleem waar echt veel mensen in Amerika van wakkerliggen.quote:
Ik zou het niet graag andersom hebben gezien.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:44 schreef Drugshond het volgende:
Maar je blijft toch een lul, maar ik haal de notes wel weg nu het opgelost is.
Wat vreselijk. Heb je wat meer artikelen?quote:
quote:
quote:
Hielp?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:47 schreef pberends het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Imperial_Japanese_Navy
Interessant om te lezen, hoe (Geallieerd) Europa Japan flink helpte met hun marine. Vooral de Fransen en Britten.
En hoe de Amerikanen voor de Russen bouwdenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:47 schreef pberends het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Imperial_Japanese_Navy
Interessant om te lezen, hoe (Geallieerd) Europa Japan flink helpte met hun marine. Vooral de Fransen en Britten.
Oh ja, het klinkte (quote:
quote:
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:16 schreef pberends het volgende:
[..].
Korea is wel een vreemde eend in de bijt. Ze zijn etnisch gezien toch nauw verwant aan de Chinezen, of meer aan de Japanners?
Een soort mix tussen Mongolen en Japanners, dat zou veel verklaren.quote:Related ethnic groups Possibly: Manchurian, Mongolian, Japanese, Dongyi[citation needed]
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2-2255084,00.htmlquote:By Philippe Naughton
Tony Blair said today that moderate British Muslims were not doing enough to tackle the problem of extremism in their communities, which could not, he said, be defeated by the Government alone.
Speaking ahead of Friday's anniversary of the 7/7 London suicide bombings, the Prime Minister said that Muslim leaders should make clear to the extremists that not only were their methods wrong, but their ideology, interpretation of Islam and their "completely false sense of grievance against the West".
"I think the roots of this extremism lie in the attitudes and ideas as much as organisation," Mr Blair told the Commons Liaison Committee. "I don’t think there is an answer to this terrorism that is simply about police work or security measures."
Mr Blair spent some two hours answering questions from the Committee, which is made up of the senior MPs who head the various select committees. He also defended his Government's plans to reform the criminal justice system and said that energy security and climate change targets could not be met without a new generation of nuclear power stations.
His comments on the rise of Islamic extremism coincided with the publication of a Times poll showing that 13 per cent of British Muslims think that the the four London suicide bombers, who killed 52 people on three London Tube trains and a bus, should be regarded as "martyrs".
The Populus poll, for The Times and ITV News, nevertheless showed a stark gulf between those who considered that British Muslims were at war with the rest of society and the majority who want firm action against extremism. According to the survey, the largest poll of British Muslims ever undertaken, 56 per cent thought that the Government was not doing enough - against 49 per cent of the population as a whole.
Mr Blair was pressed by John Denham, chairman of the home affairs committee, who said that many who worked on the Government's post-7/7 Muslim working groups felt let down by a lack of follow-through - an accusation also raised by the prominent Muslim Labour MP Sadiq Khan.
Mr Blair said: "In the end, Government itself cannot go and root out the extremism in these communities. I am not the person to go into the Muslim community and explain to them that this extreme view is not the true face of Islam."
The Prime Minister went on: "I profoundly disagree that the problem here is that the Government hasn’t acted. We are not having a debate of a fundamental enough nature within the community, which is where the moderate majority go and stand up against the ideas of those people, not just their methods.
"You cannot defeat this extremism through what a Government does. You can only defeat it within a community. "People should stand up and not merely say, ‘You are wrong (but) you are wrong in your view about the West, you are wrong in your sense of grievance, the whole ideology is profoundly wrong’."
Mr Blair again ruled out an inquiry into the London Tube bombings, which he said would a waste of time and money and an irresponsible diversion of police efforts. "I believe at the moment we have a clear, active threat. I want our police and our security services focused on dealing with that threat," he said.
"My worry - and why I think it would not be responsible to do it - is that you end up diverting this vast amount of energy and resource into something that, I’m afraid in the end, is going to tell you what we already know, which is that these four individuals went and committed this act."
Mr Blair said he understood why people wanted an inquiry, in the face of continuing media reports that the security services had information which they failed to act upon - but he insisted that none of the stories was true.
"Each and every one of these stories is wrong and false," he said. "There was no CIA block on Mohammad Sidique Khan going into America, there was no device planted in his car before 7/7, there was no information given to the police before 7/7 about what they were up to. Each of these stories is just simply wrong."
Mr Blair also defended the recent police anti-terror raid on a home in Forest Gate in East London in which one man was shot, even though nothing was found at the address.
"I suspect actually that most Muslims would recognise that Forest Gate in a sense had to happen," he said. "The police, if they receive this information, what can they do? They are bound to go and investigate and take whatever action, and actually if they didn’t, most people would say they are not performing their duty properly."
He acknowledged, however, that it had created tensions which needed to be addressed."There is an issue between the West and the Muslim world and it does make these issues more difficult to resolve," he said. "There is no way round the situation in Forest Gate and we are going to have to work very, very hard to make sure the community understands why these things are done and the engagement between the police and community is an important part of that."
Ik vind dat onderzoek maar vreemd, beetje 1000 mensen via de telefoon ondervragen. Logischerwijs hoe meer moslims zeggen dat ze extremist zijn, hoe harder ze het krijgen in de Britse gemeenschap.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Blair says Muslim majority must stand up to extremists
[..]
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2-2255084,00.html
Zo hee, de opperdhimmi van het Westen zegt de tegen de britse moslimgemeenschap dat ze ook naar hun eigen moeten kijken voordat ze de schuld van terrorisme weer eens afschuiven op het westerse buitenlands beleid. Hij durft, hoe zal het duren voordat de Engelse multicul-radicalen (die nog gestoorder zijn dan de Nederlandse) mr. Blair bestempelen als racist?
Durf jij je leider tegen te spreken?!?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:29 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het is ook geen goed Nederlands.
Solidaire broeders en zusters van het Ware Geloof.quote:Helaas ontbreekt het aan een goed alternatief.
quote:04/18/02 Israel continues to try to blur the line between being anti-Israel and being anti-Jewish. The problem is that Israel itself has exploited the concept of "collective guilt" as a means to convince Americans that they are somehow collectively responsible today for what Hitler did to the Jews a half century ago. This forms the core of the insistence that Americans today continue to pay billions and billions of dollars to help "God's Chosen People" make their country work (ignoring the fact that if Israel really WERE God's chosen people, they shouldn't need our help or our money at all). The shameless exploitation of the "collective guilt" device has set the stage for the backlash against Israel to easily spread to all Jews, even though a great many Jews, perhaps most, deplore what Ariel Sharon is doing to the Palestinians. Where the real risk and danger is that the more Israel screams about "Jewish persecutions", people with an unprecedented access to historical data via the internet may start taking a closer look at the WHY behind some 79 historical instances of Jewish expulsions, and come up with the idea that the leaders of the Israelites and how they treat their neighbors may have been the problem all along, just as it is today.
quote:04/14/02 Wall Street Journal calls for "Burning Out" the Palestinians Now if the Palestinians had all the money in the NYSE, would the WSJ demand "burning out" the Jews in Tel Aviv?
Is er geen filmpje van de lancering?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:42 schreef Autodidact het volgende:
http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/
We have liftoff! Het is ook op CNN..
quote:LPF wankele steunpilaar voor nieuw kabinet
Het nu gevallen kabinet borduurde deels voort op het eerste kabinet-Balkenende, waar de LPF deel van uitmaakte. De steun van die partij komt dus niet onverwacht.
Den Haag, 4 juli. Hoe betrouwbaar is gedoogsteun van de LPF voor een nieuw kabinet? De gewenste steun voor een rompkabinet van CDA en VVD lijkt alweer te wankelen, nog voordat Ruud Lubbers zijn informatie heeft afgerond.
Terwijl Lubbers (CDA) nog bezig is met het inventariseren van wensen en veto’s van de mogelijke gedogers van een kabinet van CDA en VVD, zette PvdA-fractievoorzitter Wouter Bos vandaag een onverwachte stap. De PvdA maakte bekend dat het Kamerlid Margot Kraneveldt, lid van de fractie van de Lijst Pim Fortuyn (LPF), haar Kamerzetel opgeeft en lid wordt van de PvdA. Kraneveldt doet dat op verzoek van Bos, die haar al een jaar geleden benaderde, en ze heeft zich direct kandidaat gesteld voor de komende Tweede-Kamerverkiezingen.
Als een van de redenen voor haar plotselinge vertrek geeft Kraneveldt in een verklaring het feit dat de LPF overweegt gedoogsteun te geven aan het aanstaande rompkabinet van CDA en VVD. „Door de komst van een rechts minderheidskabinet mogelijk te maken, doet de LPF-fractie mee aan Haagse spelletjes die zij juist wilde bestrijden. Ik vind dat een ongewenste situatie en kan en wil daar niet aan meewerken”, aldus Kraneveldt.
De stap van Kraneveldt heeft op zichzelf, voor de zetelverdeling in de Kamer, op korte termijn geen gevolgen. Kraneveldt levert haar Kamerzetel in en de LPF houdt dus de huidige zeven zetels (acht als de eenmansfractie Groep Nawijn meegeteld wordt, die altijd hetzelfde stemt). Maar haar plotselinge overstap toont wel de instabiliteit bij de LPF-fractie. Los van de overstap van Kraneveldt rommelt het op meerdere fronten bij de politieke nazaten van Pim Fortuyn. Kamerlid Joost Eerdmans voerde de afgelopen weken nog gesprekken met Leefbaar Rotterdam-voorman Marco Pastors en overweegt een eigen landelijke partij op te richten. Hij voelt zich niet meer thuis bij de LPF. Datzelfde geldt voor Kamerlid Max Hermans, van wie gezegd wordt dat ook hij gesprekken voerde, maar dan met de VVD en tot nu toe zonder resultaat.
Dat de LPF belangrijk is voor een rompkabinet van CDA en VVD, mag blijken uit een analyse van alle stemmingen die er tussen de start van het kabinet-Balkenende II (juni 2003) en april 2006 zijn geweest. Kamerlid Diederik Samsom (PvdA) houdt daarvan een databank bij en heeft de resultaten daarvan ter beschikking gesteld aan deze krant.
Uit de analyse van de stemmingen (ongeveer 2.600 in totaal, amendementen en wetsvoorstellen) van de afgelopen drie jaar blijkt dat het aanstaande rompkabinet kan leunen op D66 én LPF.
Het nieuwe kabinet zal bestaan uit CDA (44 zetels) en VVD (27 zetels). Balkenende II kon in 88 procent van de gevallen rekenen op steun van de toenmalige coalitiepartner D66 (zes zetels). De LPF (zeven zetels), die nu onder voorwaarden gedoogsteun zou willen geven aan CDA en VVD, steunde de afgelopen jaren in 71 procent van de gevallen.
Opmerkelijk is dat de LPF wel vaak ‘insprong’ als D66 afhaakte, bijvoorbeeld op de terreinen milieu, landbouw, natuur en justitie. In tweederde van de keren dat D66 de coalitiepartners CDA en VVD niet steunde, deed de LPF dat wel. In het geval dat noch LPF noch D66 de plannen van CDA en VVD steunde, kwam er in de helft van de gevallen alsnog redding uit ‘Staphorst’ (ChristenUnie, drie zetels en SGP, twee zetels).
De analyse over deze drie combinaties is niet toevallig. Het eerste kabinet-Balkenende bestond uit CDA, VVD en LPF, en aangezien het regeerakkoord van Balkenende II grotendeels leunt op de plannen van Balkenende I, is steun van de LPF op een groot aantal terreinen logisch. In de formatie van Balkenende II is ook kortstondig gesproken met ChristenUnie en SGP voordat CDA en VVD definitief voor D66 kozen. De drie kleine partijen (waarbij ChristenUnie en SGP als één blok worden gezien) krijgen dus een cruciale rol in Balkenende III.
Uit de gegevens van Diederik Samsom wordt tevens duidelijk dat de diverse ‘potentiële gedogers’ ook op diverse onderwerpen hun steun hebben gegeven. D66 op het terrein van sociaal-economische hervormingen, de LPF op justitie en harde infrastructuur en de ChristenUnie en SGP op deterreinen landbouw en natuur.Op andere terreinen namen de fracties desgewenst afstandvan het kabinetsbeleid. Juist dat laatste moet in de ogen van Lubbers de komende week niet gebeuren.
Het eerste grote risico op korte termijn voor het rompkabinet CDA-VVD is het debat over de regeringsverklaring. Daar zullen de andere partijen uiteindelijk ja of nee moeten zeggen tegen het hele pakket aan maatregelen. Dat is iets anders dan op deelterreinen gelegenheidscoalities sluiten.
Kamerlid Kraneveldt stapt per direct op, laat haar zetel achter, maar het is de vraag of de LPF voor het geplande debat over de regeringsverklaring – naar verwachting volgende week – in staat is een vervanger te vinden voor Kraneveldt. Los daarvan zal het niet voor het eerst zijn dat gerommel in de LPF grotere gevolgen krijgt dan op het eerste gezicht denkbaar lijkt. Informateur Lubbers liet gisteren weten naar verwachting voor het eind van deze week klaar te zijn met zijn werk.
quote:Sporen over het dak van de wereld
Lhasa, 4 Juli. Het was het hoogtepunt van de reis, de passage over de Tanggula pas op precies 5.072 meter boven zeespiegel, maar niet iedereen genoot van het adembenemende uitzicht.
Veel treinpassagiers die afgelopen zaterdag in Peking waren ingestapt voor de eerste treinreis vanaf de Chinese hoofdstad naar de Tibetaanse hoofdstad Lhasa raakten in ademnood en kregen last van misselijkheid en hoofdpijn, een enkeling moest zelfs overgeven – allemaal verschijnselen van hoogteziekte – toen de Qinghai-Tibetaanse hoogvlakte werd bereikt. Al op een hoogte van meer dan vier kilometer, begonnen draagbare computers en digitale geluidsdragers te haperen, gingen ballpoints lekken en barstte de omwikkeling van vacuüm verpakte maaltijden spontaan open – ondanks voorzieningen om de druk in de wagons te reguleren. Maar de verwelkoming in Lhasa was gisteravond hartverwarmend, met meisjes in traditionele klederdracht op het perron.
Voor zover nog niet bekend: na vijf jaar noeste arbeid is de hoogste spoorlijn ter wereld af en afgelopen weekeinde officieel in gebruik genomen. Zij verbindt Tibet met de rest van China, en dus eigenlijk met de rest van de wereld.
Zaterdagochtend om even na elf uur vertrok de ‘Qing 1’ van het station van Golmud in de Chinese provincie Qinghai. Die trein was de eerste die het nieuwe traject van 1.142 kilometer naar Lhasa, waarvan 550 kilometer over permanent bevroren aarde, volbracht. Zondagochtendvroeg, bij aankomst in de Tibetaanse hoofdstad, zeiden reizigers niet alleen te hebben genoten van het prachtige landschap, maar ook geroerd te zijn door de hartverwarmende reacties van Tibetaanse boeren en herders die onderweg naar de trein zwaaiden – aldus het officiële persbureau Nieuw China.
Gisteren kwam, na een reis van veertig uur, de eerste trein vanuit Chengdu, de hoofdstad van de provincie Sichuan, aan in Lhasa. En gisteravond laat, na twee etmalen sporen over een afstand van 4.000 kilometer , arriveerden de reizigers uit Peking. Onder hen waren een 2,5 jarig jongetje, een 78-jarige man en een groep Tibetaanse agenten die net waren afgestudeerd aan de Politie Academie in Peking en die nu in Tibet aan het werk gaan.
De Chinese president Hu noemde de opening van de nieuwe spoorlijn zaterdag „een groots wapenfeit”. Actiegroepen zeggen dat de spoorlijn verder zal bijdragen aan de aantasting van de Tibetaanse cultuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |