quote:De onvoltooide werken van Balkenende II
Met vooruitziende blik schreef minister-president Balkenende op 11 juni 2003 in de regeringsverklaring dat het niet makkelijk zou worden om alles te realiseren wat zijn kabinet zich had voorgenomen. Dat is een waar woord gebleken. Vooral ook omdat het kabinet zich op zoveel terreinen zoveel tegelijk had voorgenomen. In de drie jaar die het hyperactieve kabinet-Balkenende II toegemeten waren, is veel niet tot stand gekomen.
Aan de boulevard van onvoltooide werken staat bijvoorbeeld het project ‘Andere Overheid’ nog in de steigers. Bedoeld om de dienstverlening van de rijksdienst te verbeteren en het publieke ongenoegen weg te nemen. Het kabinet is nu weg, maar de overheid is hetzelfde gebleven. De politieke vernieuwing was al eerder gesneuveld. Het zorgstelsel is in zo'n hoog tempo gerenoveerd dat er twijfels zijn over de fundering en het dak. Een zeldzaam monument is ook het Innovatieplatform dat Nederland en Europa moest helpen opstoten tot „de meest dynamische en en concurrerende kenniseconomie ter wereld”. Maar een Nederlandse Nokia is nog niet ontwikkeld. De fixatie op technologische innovatie heeft wel geleid tot een ontwrichting van de geldstromen bedoeld voor wetenschappelijk onderzoek en hoger onderwijs, zoals ook president Van Oostrom van de Akademie van Wetenschappen recent betoogde. Het kabinet Balkenende heeft de integratie van immigranten en hun kinderen verwaarloosd. Prioriteit kreeg wel het tegengaan van immigratie van ongewenste vreemdelingen. Maar door beide onderwerpen toe te vertrouwen aan één minister, Verdonk (VVD), kregen allochtonen het etiket ongewenst. Dat is voor integratie weinig bevorderlijk.
Toch betekent dit niet dat de vlag uitkan omdat het kabinet is gevallen. Het is de verdienste van Balkenende dat hij het land met een zekere onverstoorbaarheid door de meest onstuimige periode sinds de Tweede Wereldoorlog heeft geleid. Ook de economie die in een diepe recessie verkeerde bij het aantreden van dit kabinet, vertoont tekenen van herstel. Natuurlijk heeft dit te maken met het aantrekken van de wereldeconomie, maar Balkenende II heeft ervoor gezorgd dat de Nederlandse economie kan aanhaken. Bijvoorbeeld door ingrepen in de arbeidsongeschiktheidswetgeving en door stimulansen voor het bedrijfsleven. Onder leiding van minister Zalm (Financiën, VVD) is de rijksbegroting weer uit de rode cijfers gekomen. Volgend jaar lijkt ook de werkgelegenheid aan te trekken. Het aanzien van Nederland is toegenomen, bijvoorbeeld door deelname aan militaire expedities. Des te betreurenswaardiger is het dat Balkenende er voor koos het kabinet tot inzet te maken in een kwestie rond één minister. Dit kan ertoe leiden dat in de toekomst nog krampachtiger wordt gedaan over de individuele verantwoordelijkheid van ministers. Zij moeten optreden zolang het kan, maar aftreden als het moet.
quote:Tekort aan olie al voor 2010 verwacht
Rotterdam, 1 juli. De kans dat er al vóór 2010 een tekort aan olie zal zijn is veel groter dan de gevestigde energie-instituten toegeven.
Dat blijkt uit een groeiende stroom publicaties van onafhankelijke onderzoekers over de mondiale energievoorziening. Velen komen tot de conclusie dat al binnen een paar jaar niet meer kan worden voldaan aan de vraag naar olie, die spectaculair stijgt door de snelle economische groei van China, India en Brazilië.
Het probleem is niet dat de olievoorraden opraken, maar dat de olie niet snel genoeg gewonnen kan worden. Zolang geen nieuwe grote olievoorraden gevonden worden, zijn alleen Saoedi-Arabië, Koeweit en de Arabische Emiraten in staat de olieproductie op te voeren. Irak zal zijn productie niet binnen afzienbare tijd op orde krijgen. De meeste olievelden elders op aarde zijn bijna aan hun productiepiek of er al overheen.
Na analyse van technische informatie van Saoedische oliedeskundigen, komt de Amerikaanse energie-investeringsbankier Matthew Simons in zijn vorig jaar verschenen boek ‘Twilight in the desert’ tot de conclusie dat de cruciale Saoedische olievelden in een deplorabele toestand verkeren. Te vaak heeft Saoedi-Arabië in tijden van crisis de wegvallende productie van andere staten als Iran en Irak aangevuld. Daarbij zijn de velden zo beschadigd geraakt dat het land de oliewinning de komende jaren niet voldoende op zal kunnen voeren. De huidige productie zou al met kunst en vliegwerk op peil worden gehouden.
Volgens Simons zet Saoedi-Arabië alles op alles om deze pijnlijke waarheid verborgen te houden. Simons toont aan dat het land lukrake opgaven doet over zijn resterende olievoorraden, net als bijna alle OPEC-staten. Dat er al vijftien jaar geen nieuwe grote olievoorraden zijn gevonden wordt door de International Energy Agency in Parijs weggewimpeld. Maar deskundigen zijn ervan overtuigd dat er niet veel olie meer gevonden zal worden. Dat de teerzanden in Canada en Venezuela de olietekorten kunnen opvangen wordt niet erg aannemelijk geacht. Al in het volgende decennium zal daarom transportbrandstof uit steenkool moeten worden bereid.
O zo waar, wat dat betreft had dit kabiinet geen zelfreflectie naar eigen handelen.quote:Zij moeten optreden zolang het kan, maar aftreden als het moet.
quote:
quote:Op zondag 2 juli 2006 11:56 schreef Sidekick het volgende:
[afbeelding]
De vrouw van Bas van der Vlies.
quote:maar als je aan je eigen land denkt ben je net zoals Hitler was volgens Links. Hitler wou de overwinning zijn volk, dus het is "logisch" dat je dan voor de ondergang van je volk bent, zodat je niet zoals Hitler denkt. Deze typische linkse gedachtengang ligt aan de grondslag van multicultuur. Europeanen mogen geen toekomst hebben, want ze zijn blank en aangezien Hitler ook blank was, zijn ze allemaal schuldig aan de holocaust.
Al ben je trots op je linkerteennagel, het zal me worst wezen.quote:Op zondag 2 juli 2006 14:22 schreef MrX1982 het volgende:
Zou je niet trots mogen zijn op je afkomst?
Volgens mij zijn blanken de enigen met zoveel zelfhaat.
Ik wil overigens niet beweren dat white pride in de vorm zoals dat tegenwoordig bestaat mijn sympathie heeft.
Heb je ze weerquote:Excommunication Is Sought for Stem Cell Researchers
ROME, June 30 — Scientists who engage in stem cell research using human embryos should be subject to excommunication from the Roman Catholic Church, according to a senior Vatican official.
Cardinal Alfonso López Trujillo, who heads the group that proposes family-related policy for the church, said in an interview with the Catholic weekly Famiglia Cristiana published Thursday that stem cell researchers should be punished in the same way as women who have abortions and doctors who perform them.
"Destroying an embryo is equivalent to abortion," said the cardinal. "Excommunication is valid for the women, the doctors and researchers who destroy embryos."
Dat heeft er niks mee te maken..quote:Op zondag 2 juli 2006 14:22 schreef MrX1982 het volgende:
Zou je niet trots mogen zijn op je afkomst?
Je verwart hier culturele zelfkritiek en maatschappijkritiek met zelfhaat naar de rasafkomst.quote:Volgens mij zijn blanken de enigen met zoveel zelfhaat.
http://berkeleydailyplanet.com/article.cfm?issue=06-30-06&storyID=24510quote:Excoriating George W. Bush and Richard B. Cheney for defiling the constitution, the Berkeley City Council spoke out with one voice Tuesday night, voting unanimously to place a referendum on the November ballot to poll Berkeley citizens on the question of impeaching the president and vice president.
Berkeley is the first city in the country to decide to ask its citizens to vote on whether Bush should be impeached.
Er bestaan mensen die geen ogen hebben voor de toekomst van mensen met een blanke huidskleur die zelf ook een blanke huidskleur hebben en beleid voeren waarvan het alle schijn heeft (en niet alleen dat) dat het als doel heeft de posititie van specifiek de blanke mens zo ver mogelijk achter te stellen.quote:Op zondag 2 juli 2006 15:36 schreef Bluesdude het volgende:
Dr W beschuldigt heel links, voornamelijke blanke mensen, ..racist te zijn en wel van het soort die geen toekomst voor blanke mensen wilt hebben..
Vandaag poging 2 iets voor half tien. Astronauts boarding now!quote:
Je lult een eind in de ruimte ..quote:Op zondag 2 juli 2006 16:26 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Er bestaan mensen die geen ogen hebben voor de toekomst van mensen met een blanke huidskleur die zelf ook een blanke huidskleur hebben en beleid voeren waarvan het alle schijn heeft (en niet alleen dat) dat het als doel heeft de posititie van specifiek de blanke mens zo ver mogelijk achter te stellen.
Ik noem een Joska Fisher, Al Gore en Jan Marijnissen. Deze stukken weefsel met een stem zijn overigens slechts een symptoon van een ziekte die voortwoekerd in de Westerse wereld en Rusland. Wat weer een hele discussie op zichzelf is natuurlijk.
quote:
Ken je die mop van die spaceshuttle die in de ruimte ging.quote:Op zondag 2 juli 2006 18:04 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Vandaag poging 2 iets voor half tien. Astronauts boarding now!
http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/
Ze hebben nog tot 19 juliquote:Op zondag 2 juli 2006 20:47 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ken je die mop van die spaceshuttle die in de ruimte ging.
Die ging helemaal niet
Bij de Aldi heb je grote dingen, 50 stuks voor 7 euro geloof ik. Maar de La Paz (mainstream) sigaren zijn wel iets beter, qua smaak, maar ook kleiner en duurder.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:22 schreef pberends het volgende:
Iemand nog een (mainstream) sigarentip? Ze mogen ook Cubaans zijn!
quote:
Die dingen kunnen toch uitdrogen of niet? Net zoals je shag niet eeuwig kunt bewaren.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:24 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Bij de Aldi heb je grote dingen, 50 stuks voor 7 euro geloof ik. Maar de La Paz (mainstream) sigaren zijn wel iets beter, qua smaak.
Valt wel mee, gewoon een beetje beschut bewaren. Binnenkort een feestje bij p?quote:Op zondag 2 juli 2006 21:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Die dingen kunnen toch uitdrogen of niet? Net zoals je shag niet eeuwig kunt bewaren.
Sigaren geven geen merkbaar effect, behalve ranzig slijm en ranzige rooklucht.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:26 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Valt wel mee, gewoon een beetje beschut bewaren. Binnenkort een feestje bij p?
Lekker man. Maar niet inhaleren hè.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:29 schreef pberends het volgende:
[..]
Sigaren geven geen merkbaar effect, behalve ranzig slijm en ranzige rooklucht.
Gaan we jagen ?quote:Op maandag 3 juli 2006 00:58 schreef Apropos het volgende:
Drugshond, als je als apparatsjik dit weghaalt, dan heb je wat mij betreft afgedaan. ''Draagvlak'' of niet.
Waar gaat dit over?quote:Op maandag 3 juli 2006 01:23 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Gaan we jagen ?
Je bent een lul, de quote is van Elie Wiesel een Auswitz overlevende en Nobel Prize Nobel voor de vrede in 1986.
Als je nu een statement probeert te maken doe je dit nu wel over de overlevenden van de verschrikkingen van de oorlog (vrij smakeloos imo).
Ik blokkeer de post en ga wel ff te rade achter de schermen.
O ja, je hebt er een paar notes erbij.
Of je lost het op per e-mail op (NorthernStar@gmail.com of forum@fok.nl) of je blijft zuigen in mijn actuele [NWS]-topics. Bij de laatste optie plak in veren op je rug en krijg je vliegles.![]()
Wat ik tamelijk smakeloos vind, is een moderator die een extremistische haatsite zoals whatreallyhappened.com in z'n sig heeft staan.quote:Op maandag 3 juli 2006 01:23 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Gaan we jagen ?
Je bent een lul, de quote is van Elie Wiesel een Auswitz overlevende en Nobel Prize Nobel voor de vrede in 1986.
Als je nu een statement probeert te maken doe je dit nu wel over de overlevenden van de verschrikkingen van de oorlog (vrij smakeloos imo).
Ik blokkeer de post en ga wel ff te rade achter de schermen.
O ja, je hebt er een paar notes erbij.
Of je lost het op per e-mail op (NorthernStar@gmail.com of forum@fok.nl) of je blijft zuigen in mijn actuele [NWS]-topics. Bij de laatste optie plak in veren op je rug en krijg je vliegles.![]()
Nee, jij bent een zwatelaar. Nobel Prize Nobel, is dat een advocantenkantoor?quote:Op maandag 3 juli 2006 01:23 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Gaan we jagen ?
Ik ken een betere oplossing, ik ga je gebeunhaas openbaar maken.quote:Of je lost het op per e-mail op (NorthernStar@gmail.com of forum@fok.nl) of je blijft zuigen in mijn actuele [NWS]-topics.
Leer eerst maar eens lezen en schrijven.quote:Bij de laatste optie plak in veren op je rug en krijg je vliegles.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |