Mwah. Onderknuppelelitequote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:24 schreef Chewie het volgende:
Ben ik nu op Fok! de elite?
Verwacht je er wat van? Ik kreeg geloof ik een half jaarsalaris mee.quote:Morgen krijg ik te horen hoeveel mijn werkgever ervoor over heeft om van mij af te komen
![]()
Onze afdeling wordt eind van het jaar opgeheven, moedermaatschappij gaat deze taken overnemen, dan zou ik een jaarsalaris + vakantiegeld en bonus meekrijgen. Dat wordt uiteraard ook nu mijn inzet. Gaan ze daar niet mee akkoord dan dreig ik met de ziektewet wat gezien mijn (persoonlijke) problemen geen probleem kan zijn volgens huisarts. Arboarts stuurde overigens aan op beeindiging dienstverband en vond ziektewet niet nodig maar die zit er dan ook voor het bedrijf. Vandaar dat met mij de onderhandelingen eerder beginnen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:32 schreef sigme het volgende:
Verwacht je er wat van? Ik kreeg geloof ik een half jaarsalaris mee.
Waarom willen ze je weg, wil jij dat, heb je wat nieuws?
Nee hoor, niks nieuwsgierig van aard![]()
Succesquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:41 schreef Chewie het volgende:
[..]
Onze afdeling wordt eind van het jaar opgeheven, moedermaatschappij gaat deze taken overnemen, dan zou ik een jaarsalaris + vakantiegeld en bonus meekrijgen. Dat wordt uiteraard ook nu mijn inzet. Gaan ze daar niet mee akkoord dan dreig ik met de ziektewet wat gezien mijn (persoonlijke) problemen geen probleem kan zijn volgens huisarts. Arboarts stuurde overigens aan op beeindiging dienstverband en vond ziektewet niet nodig maar die zit er dan ook voor het bedrijf. Vandaar dat met mij de onderhandelingen eerder beginnen.
Voor mezelf is het belangrijkste dat ik zo snel mogelijk weg ben uit Rotterdam waar ik dus absoluut niet kan aarden. Gelukkig heb ik al een paar dingen lopen en kan ik in september waarschijnlijk weer beginnen met werken in het noorden.
Hoelang werkte je daar ?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:41 schreef Chewie het volgende:
Onze afdeling wordt eind van het jaar opgeheven, moedermaatschappij gaat deze taken overnemen, dan zou ik een jaarsalaris + vakantiegeld en bonus meekrijgen. Dat wordt uiteraard ook nu mijn inzet. Gaan ze daar niet mee akkoord dan dreig ik met de ziektewet wat gezien mijn (persoonlijke) problemen geen probleem kan zijn volgens huisarts. Arboarts stuurde overigens aan op beeindiging dienstverband en vond ziektewet niet nodig maar die zit er dan ook voor het bedrijf. Vandaar dat met mij de onderhandelingen eerder beginnen.
In Amerika wel, min of meer.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:23 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Moslims vormen geen enkele elite in de landen waar ze geen meerderheid vormen. Dat is juist een deel van het probleem.
5 jaar nu, volgens sociaal plan bij ons houd dat in half jaar doorbetaald (maar omdat ze van je afwillen betalen ze dat in 1 keer) + elke jaar 1 maand + bonus en vakantiegeld.quote:
Erg luxe regeling, dat is facto 2.x volgens de kartonrechtersformule. Terwijl er nog niet eens sprake is van een schuldvraag die bij de werkgever ligt.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:18 schreef Chewie het volgende:
[..]
5 jaar nu, volgens sociaal plan bij ons houd dat in half jaar doorbetaald (maar omdat ze van je afwillen betalen ze dat in 1 keer) + elke jaar 1 maand + bonus en vakantiegeld.
Zoiets had ik ook, behalve dat het afkopen van die doorbetaalde periode alleen op mijn verzoek kon, en ik dat niet verzocht heb. Mijn collega's ook niet, en dat bleek uiters voordelig omdat de verslagvergunning niet verleend werdquote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:18 schreef Chewie het volgende:
[..]
5 jaar nu, volgens sociaal plan bij ons houd dat in half jaar doorbetaald (maar omdat ze van je afwillen betalen ze dat in 1 keer) + elke jaar 1 maand + bonus en vakantiegeld.
Zie je wel dat FB-werkt.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:30 schreef Apropos het volgende:
Dat was nu precies mijn idee en ik ben blij dat het opgelost is. Verder heb ik niets aan te merken.
Daar zijn inwonende moslims ook niet een probleem waar echt veel mensen in Amerika van wakkerliggen.quote:
Ik zou het niet graag andersom hebben gezien.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:44 schreef Drugshond het volgende:
Maar je blijft toch een lul, maar ik haal de notes wel weg nu het opgelost is.
Wat vreselijk. Heb je wat meer artikelen?quote:
quote:
quote:
Hielp?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:47 schreef pberends het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Imperial_Japanese_Navy
Interessant om te lezen, hoe (Geallieerd) Europa Japan flink helpte met hun marine. Vooral de Fransen en Britten.
En hoe de Amerikanen voor de Russen bouwdenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:47 schreef pberends het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Imperial_Japanese_Navy
Interessant om te lezen, hoe (Geallieerd) Europa Japan flink helpte met hun marine. Vooral de Fransen en Britten.
Oh ja, het klinkte (quote:
quote:
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:16 schreef pberends het volgende:
[..].
Korea is wel een vreemde eend in de bijt. Ze zijn etnisch gezien toch nauw verwant aan de Chinezen, of meer aan de Japanners?
Een soort mix tussen Mongolen en Japanners, dat zou veel verklaren.quote:Related ethnic groups Possibly: Manchurian, Mongolian, Japanese, Dongyi[citation needed]
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2-2255084,00.htmlquote:By Philippe Naughton
Tony Blair said today that moderate British Muslims were not doing enough to tackle the problem of extremism in their communities, which could not, he said, be defeated by the Government alone.
Speaking ahead of Friday's anniversary of the 7/7 London suicide bombings, the Prime Minister said that Muslim leaders should make clear to the extremists that not only were their methods wrong, but their ideology, interpretation of Islam and their "completely false sense of grievance against the West".
"I think the roots of this extremism lie in the attitudes and ideas as much as organisation," Mr Blair told the Commons Liaison Committee. "I don’t think there is an answer to this terrorism that is simply about police work or security measures."
Mr Blair spent some two hours answering questions from the Committee, which is made up of the senior MPs who head the various select committees. He also defended his Government's plans to reform the criminal justice system and said that energy security and climate change targets could not be met without a new generation of nuclear power stations.
His comments on the rise of Islamic extremism coincided with the publication of a Times poll showing that 13 per cent of British Muslims think that the the four London suicide bombers, who killed 52 people on three London Tube trains and a bus, should be regarded as "martyrs".
The Populus poll, for The Times and ITV News, nevertheless showed a stark gulf between those who considered that British Muslims were at war with the rest of society and the majority who want firm action against extremism. According to the survey, the largest poll of British Muslims ever undertaken, 56 per cent thought that the Government was not doing enough - against 49 per cent of the population as a whole.
Mr Blair was pressed by John Denham, chairman of the home affairs committee, who said that many who worked on the Government's post-7/7 Muslim working groups felt let down by a lack of follow-through - an accusation also raised by the prominent Muslim Labour MP Sadiq Khan.
Mr Blair said: "In the end, Government itself cannot go and root out the extremism in these communities. I am not the person to go into the Muslim community and explain to them that this extreme view is not the true face of Islam."
The Prime Minister went on: "I profoundly disagree that the problem here is that the Government hasn’t acted. We are not having a debate of a fundamental enough nature within the community, which is where the moderate majority go and stand up against the ideas of those people, not just their methods.
"You cannot defeat this extremism through what a Government does. You can only defeat it within a community. "People should stand up and not merely say, ‘You are wrong (but) you are wrong in your view about the West, you are wrong in your sense of grievance, the whole ideology is profoundly wrong’."
Mr Blair again ruled out an inquiry into the London Tube bombings, which he said would a waste of time and money and an irresponsible diversion of police efforts. "I believe at the moment we have a clear, active threat. I want our police and our security services focused on dealing with that threat," he said.
"My worry - and why I think it would not be responsible to do it - is that you end up diverting this vast amount of energy and resource into something that, I’m afraid in the end, is going to tell you what we already know, which is that these four individuals went and committed this act."
Mr Blair said he understood why people wanted an inquiry, in the face of continuing media reports that the security services had information which they failed to act upon - but he insisted that none of the stories was true.
"Each and every one of these stories is wrong and false," he said. "There was no CIA block on Mohammad Sidique Khan going into America, there was no device planted in his car before 7/7, there was no information given to the police before 7/7 about what they were up to. Each of these stories is just simply wrong."
Mr Blair also defended the recent police anti-terror raid on a home in Forest Gate in East London in which one man was shot, even though nothing was found at the address.
"I suspect actually that most Muslims would recognise that Forest Gate in a sense had to happen," he said. "The police, if they receive this information, what can they do? They are bound to go and investigate and take whatever action, and actually if they didn’t, most people would say they are not performing their duty properly."
He acknowledged, however, that it had created tensions which needed to be addressed."There is an issue between the West and the Muslim world and it does make these issues more difficult to resolve," he said. "There is no way round the situation in Forest Gate and we are going to have to work very, very hard to make sure the community understands why these things are done and the engagement between the police and community is an important part of that."
Ik vind dat onderzoek maar vreemd, beetje 1000 mensen via de telefoon ondervragen. Logischerwijs hoe meer moslims zeggen dat ze extremist zijn, hoe harder ze het krijgen in de Britse gemeenschap.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Blair says Muslim majority must stand up to extremists
[..]
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2-2255084,00.html
Zo hee, de opperdhimmi van het Westen zegt de tegen de britse moslimgemeenschap dat ze ook naar hun eigen moeten kijken voordat ze de schuld van terrorisme weer eens afschuiven op het westerse buitenlands beleid. Hij durft, hoe zal het duren voordat de Engelse multicul-radicalen (die nog gestoorder zijn dan de Nederlandse) mr. Blair bestempelen als racist?
Durf jij je leider tegen te spreken?!?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:29 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het is ook geen goed Nederlands.
Solidaire broeders en zusters van het Ware Geloof.quote:Helaas ontbreekt het aan een goed alternatief.
quote:04/18/02 Israel continues to try to blur the line between being anti-Israel and being anti-Jewish. The problem is that Israel itself has exploited the concept of "collective guilt" as a means to convince Americans that they are somehow collectively responsible today for what Hitler did to the Jews a half century ago. This forms the core of the insistence that Americans today continue to pay billions and billions of dollars to help "God's Chosen People" make their country work (ignoring the fact that if Israel really WERE God's chosen people, they shouldn't need our help or our money at all). The shameless exploitation of the "collective guilt" device has set the stage for the backlash against Israel to easily spread to all Jews, even though a great many Jews, perhaps most, deplore what Ariel Sharon is doing to the Palestinians. Where the real risk and danger is that the more Israel screams about "Jewish persecutions", people with an unprecedented access to historical data via the internet may start taking a closer look at the WHY behind some 79 historical instances of Jewish expulsions, and come up with the idea that the leaders of the Israelites and how they treat their neighbors may have been the problem all along, just as it is today.
quote:04/14/02 Wall Street Journal calls for "Burning Out" the Palestinians Now if the Palestinians had all the money in the NYSE, would the WSJ demand "burning out" the Jews in Tel Aviv?
Is er geen filmpje van de lancering?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:42 schreef Autodidact het volgende:
http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/
We have liftoff! Het is ook op CNN..
quote:LPF wankele steunpilaar voor nieuw kabinet
Het nu gevallen kabinet borduurde deels voort op het eerste kabinet-Balkenende, waar de LPF deel van uitmaakte. De steun van die partij komt dus niet onverwacht.
Den Haag, 4 juli. Hoe betrouwbaar is gedoogsteun van de LPF voor een nieuw kabinet? De gewenste steun voor een rompkabinet van CDA en VVD lijkt alweer te wankelen, nog voordat Ruud Lubbers zijn informatie heeft afgerond.
Terwijl Lubbers (CDA) nog bezig is met het inventariseren van wensen en veto’s van de mogelijke gedogers van een kabinet van CDA en VVD, zette PvdA-fractievoorzitter Wouter Bos vandaag een onverwachte stap. De PvdA maakte bekend dat het Kamerlid Margot Kraneveldt, lid van de fractie van de Lijst Pim Fortuyn (LPF), haar Kamerzetel opgeeft en lid wordt van de PvdA. Kraneveldt doet dat op verzoek van Bos, die haar al een jaar geleden benaderde, en ze heeft zich direct kandidaat gesteld voor de komende Tweede-Kamerverkiezingen.
Als een van de redenen voor haar plotselinge vertrek geeft Kraneveldt in een verklaring het feit dat de LPF overweegt gedoogsteun te geven aan het aanstaande rompkabinet van CDA en VVD. „Door de komst van een rechts minderheidskabinet mogelijk te maken, doet de LPF-fractie mee aan Haagse spelletjes die zij juist wilde bestrijden. Ik vind dat een ongewenste situatie en kan en wil daar niet aan meewerken”, aldus Kraneveldt.
De stap van Kraneveldt heeft op zichzelf, voor de zetelverdeling in de Kamer, op korte termijn geen gevolgen. Kraneveldt levert haar Kamerzetel in en de LPF houdt dus de huidige zeven zetels (acht als de eenmansfractie Groep Nawijn meegeteld wordt, die altijd hetzelfde stemt). Maar haar plotselinge overstap toont wel de instabiliteit bij de LPF-fractie. Los van de overstap van Kraneveldt rommelt het op meerdere fronten bij de politieke nazaten van Pim Fortuyn. Kamerlid Joost Eerdmans voerde de afgelopen weken nog gesprekken met Leefbaar Rotterdam-voorman Marco Pastors en overweegt een eigen landelijke partij op te richten. Hij voelt zich niet meer thuis bij de LPF. Datzelfde geldt voor Kamerlid Max Hermans, van wie gezegd wordt dat ook hij gesprekken voerde, maar dan met de VVD en tot nu toe zonder resultaat.
Dat de LPF belangrijk is voor een rompkabinet van CDA en VVD, mag blijken uit een analyse van alle stemmingen die er tussen de start van het kabinet-Balkenende II (juni 2003) en april 2006 zijn geweest. Kamerlid Diederik Samsom (PvdA) houdt daarvan een databank bij en heeft de resultaten daarvan ter beschikking gesteld aan deze krant.
Uit de analyse van de stemmingen (ongeveer 2.600 in totaal, amendementen en wetsvoorstellen) van de afgelopen drie jaar blijkt dat het aanstaande rompkabinet kan leunen op D66 én LPF.
Het nieuwe kabinet zal bestaan uit CDA (44 zetels) en VVD (27 zetels). Balkenende II kon in 88 procent van de gevallen rekenen op steun van de toenmalige coalitiepartner D66 (zes zetels). De LPF (zeven zetels), die nu onder voorwaarden gedoogsteun zou willen geven aan CDA en VVD, steunde de afgelopen jaren in 71 procent van de gevallen.
Opmerkelijk is dat de LPF wel vaak ‘insprong’ als D66 afhaakte, bijvoorbeeld op de terreinen milieu, landbouw, natuur en justitie. In tweederde van de keren dat D66 de coalitiepartners CDA en VVD niet steunde, deed de LPF dat wel. In het geval dat noch LPF noch D66 de plannen van CDA en VVD steunde, kwam er in de helft van de gevallen alsnog redding uit ‘Staphorst’ (ChristenUnie, drie zetels en SGP, twee zetels).
De analyse over deze drie combinaties is niet toevallig. Het eerste kabinet-Balkenende bestond uit CDA, VVD en LPF, en aangezien het regeerakkoord van Balkenende II grotendeels leunt op de plannen van Balkenende I, is steun van de LPF op een groot aantal terreinen logisch. In de formatie van Balkenende II is ook kortstondig gesproken met ChristenUnie en SGP voordat CDA en VVD definitief voor D66 kozen. De drie kleine partijen (waarbij ChristenUnie en SGP als één blok worden gezien) krijgen dus een cruciale rol in Balkenende III.
Uit de gegevens van Diederik Samsom wordt tevens duidelijk dat de diverse ‘potentiële gedogers’ ook op diverse onderwerpen hun steun hebben gegeven. D66 op het terrein van sociaal-economische hervormingen, de LPF op justitie en harde infrastructuur en de ChristenUnie en SGP op deterreinen landbouw en natuur.Op andere terreinen namen de fracties desgewenst afstandvan het kabinetsbeleid. Juist dat laatste moet in de ogen van Lubbers de komende week niet gebeuren.
Het eerste grote risico op korte termijn voor het rompkabinet CDA-VVD is het debat over de regeringsverklaring. Daar zullen de andere partijen uiteindelijk ja of nee moeten zeggen tegen het hele pakket aan maatregelen. Dat is iets anders dan op deelterreinen gelegenheidscoalities sluiten.
Kamerlid Kraneveldt stapt per direct op, laat haar zetel achter, maar het is de vraag of de LPF voor het geplande debat over de regeringsverklaring – naar verwachting volgende week – in staat is een vervanger te vinden voor Kraneveldt. Los daarvan zal het niet voor het eerst zijn dat gerommel in de LPF grotere gevolgen krijgt dan op het eerste gezicht denkbaar lijkt. Informateur Lubbers liet gisteren weten naar verwachting voor het eind van deze week klaar te zijn met zijn werk.
quote:Sporen over het dak van de wereld
Lhasa, 4 Juli. Het was het hoogtepunt van de reis, de passage over de Tanggula pas op precies 5.072 meter boven zeespiegel, maar niet iedereen genoot van het adembenemende uitzicht.
Veel treinpassagiers die afgelopen zaterdag in Peking waren ingestapt voor de eerste treinreis vanaf de Chinese hoofdstad naar de Tibetaanse hoofdstad Lhasa raakten in ademnood en kregen last van misselijkheid en hoofdpijn, een enkeling moest zelfs overgeven – allemaal verschijnselen van hoogteziekte – toen de Qinghai-Tibetaanse hoogvlakte werd bereikt. Al op een hoogte van meer dan vier kilometer, begonnen draagbare computers en digitale geluidsdragers te haperen, gingen ballpoints lekken en barstte de omwikkeling van vacuüm verpakte maaltijden spontaan open – ondanks voorzieningen om de druk in de wagons te reguleren. Maar de verwelkoming in Lhasa was gisteravond hartverwarmend, met meisjes in traditionele klederdracht op het perron.
Voor zover nog niet bekend: na vijf jaar noeste arbeid is de hoogste spoorlijn ter wereld af en afgelopen weekeinde officieel in gebruik genomen. Zij verbindt Tibet met de rest van China, en dus eigenlijk met de rest van de wereld.
Zaterdagochtend om even na elf uur vertrok de ‘Qing 1’ van het station van Golmud in de Chinese provincie Qinghai. Die trein was de eerste die het nieuwe traject van 1.142 kilometer naar Lhasa, waarvan 550 kilometer over permanent bevroren aarde, volbracht. Zondagochtendvroeg, bij aankomst in de Tibetaanse hoofdstad, zeiden reizigers niet alleen te hebben genoten van het prachtige landschap, maar ook geroerd te zijn door de hartverwarmende reacties van Tibetaanse boeren en herders die onderweg naar de trein zwaaiden – aldus het officiële persbureau Nieuw China.
Gisteren kwam, na een reis van veertig uur, de eerste trein vanuit Chengdu, de hoofdstad van de provincie Sichuan, aan in Lhasa. En gisteravond laat, na twee etmalen sporen over een afstand van 4.000 kilometer , arriveerden de reizigers uit Peking. Onder hen waren een 2,5 jarig jongetje, een 78-jarige man en een groep Tibetaanse agenten die net waren afgestudeerd aan de Politie Academie in Peking en die nu in Tibet aan het werk gaan.
De Chinese president Hu noemde de opening van de nieuwe spoorlijn zaterdag „een groots wapenfeit”. Actiegroepen zeggen dat de spoorlijn verder zal bijdragen aan de aantasting van de Tibetaanse cultuur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |