Surequote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:25 schreef -scorpione- het volgende:
HD-dvd mag nog niet eens de shcoenen poetsen van BR. En BR wordt een succes, dat is al zeker, het is alleen nog maar een kwestie van tijd.
Wat een onzin, dat is allesbehalve zeker.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:25 schreef -scorpione- het volgende:
HD-dvd mag nog niet eens de shcoenen poetsen van BR. En BR wordt een succes, dat is al zeker, het is alleen nog maar een kwestie van tijd.
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:54 schreef -scorpione- het volgende:
tvp
edit: hddvd is een halfproduct, zoiets als Liberty City Stories terwijl je wacht op GTA IV/BR.![]()
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:11 schreef -scorpione- het volgende:
(HD)-dvd's werken nog steeds met de al ruim achterhaalde infrarood technologie, dat kun je toch niet next-gen noemen.![]()
BR is ook op een schijfje.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:11 schreef -scorpione- het volgende:
(HD)-dvd's werken nog steeds met de al ruim achterhaalde infrarood technologie, dat kun je toch niet next-gen noemen.![]()
Om precies te zijn... CD werkt met een infrorode laser, DVD met een rode laser en HD-DVD en Blu-Ray werken beide met een blauwe laser met exact dezelfde golflengte.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:11 schreef -scorpione- het volgende:
Meer BluRay heeft meer capaciteit... Dat is dus beter en effectiever?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:15 schreef P-Style het volgende:
[..]
Om precies te zijn... CD werkt met een infrorode laser, DVD met een rode laser en HD-DVD en Blu-Ray werken beide met een blauwe laser met exact dezelfde golflengte.
De datalaag bij Blu-Ray ligt veel dichter op het oppervlak dan bij HD-DVD, met een transparant polymeerlaagje van slechts 0,1mm eroverheen kan de laser bij Blu-Ray discs scherper focussen en kan de data (de putjes in de fysieke laag) dichter op elkaar staan. Bij HD-DVD is de polymeerlaag net zo dik als bij DVD, namelijk 0,5mm. Dit heeft als voordeel dat de productiefaciliteiten voor DVD schijfjes slechts een relatief kleine aanpassing nodig hebben om HD-DVD's te produceren, terwijl Blu-Ray schijven een compleet nieuw productieproces vereisen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Meer BluRay heeft meer capaciteit... Dat is dus beter en effectiever?
qua prestaties van de beeldkwaliteit van de spellen?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:39 schreef P-Style het volgende:
[..]
"Beter" is een relatief en -in het geval van consoles- vooral een persoonlijk begrip.
net als de huidige generatie, afhankelijk van de dev.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:46 schreef Badabingea het volgende:
[..]
qua prestaties van de beeldkwaliteit van de spellen?
Who cares. Als je ps3 spellen leuker vind, wat maakt dan de mooiheid van het spel uit?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:46 schreef Badabingea het volgende:
[..]
De Nintendo DS Litequote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:46 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Niet te onderscheiden naar alle waarschijnlijkheid.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:46 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Waarom moet iets 'next-gen' zijn?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:11 schreef -scorpione- het volgende:
Blu-ray voor films is opzich ook alleen nuttig als je een HDTV(die 1080 ondersteund) hebt, dan zie je zeker wel verschil met dvd. Op een normale resolutie tv ziet een goede dvd er zeker strak uit maar dat wil niet zeggen dat het niet beter kan.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 07:26 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Niet te onderscheiden naar alle waarschijnlijkheid.
[..]
Waarom moet iets 'next-gen' zijn?
Sowieso, next-gen DVD formats mogen ze wmb in hun reet schuiven.
Ik heb laatst de Lost DVD box gekocht, en dat ziet er op mijn SDTVtje toch echt superscherp uit. Het is nergens blurry of whatever, en ik zit echt dicht bij m'n TV. Dus iemand moet me toch eens uitleggen waarom ik 1000 euro uit zou moeten geven voor blu-ray.
De PS3 gebruikt blu-ray voor de games dus het zit er nooit voor niks in. En ik vraag me af hoe duur de PS3 zou zijn zonder blu-ray, waarschijnlijk nog geen 100 euro goedkoper.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:03 schreef devv05 het volgende:
[..]
En wat nou als je dat Blu-ray helemaal nooit nodig gaat hebben terwijl je er wel een flinke smak geld voor betaald? DVD was een medium wat al doorgebroken was, dus dat is niet te vergelijken. Voor blu-ray geldt dat bij lange na niet. Wat dat betreft doet MS het beter met hun HD-DVD uitbreiding, daar kun je tenminste zelf voor kiezen.
Dat de Xbox 360 een opgevoerde PS2 is, kom op zegGrafisch liggen de PS3 en Xbox 360 op 1 lijn, dus op welke punten is de PS3 dan zo superieur? Bovendien mag Sony voorlopig nog niet eens in de schaduw van Xbox Live staan, het grootste pluspunt van de Xbox.
Inderdaad, op een TV van 5000 euro met een blu-ray speler van 1000 euro zie je een marginale winst ten opzichte van DVD.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:55 schreef Diablos79 het volgende:
Blu-ray voor films is opzich ook alleen nuttig als je een HDTV(die 1080 ondersteund) hebt, dan zie je zeker wel verschil met dvd. Op een normale resolutie tv ziet een goede dvd er zeker strak uit maar dat wil niet zeggen dat het niet beter kan.
Nee, je hebt genoeg mensen die iets gewoon kopen omdat het nieuw en 'beter' is.quote:Omdat jij het niks vind wil niet zeggen dat iedereen erzo over denkt. Er zullen genoeg mensen zijn die het graag willen hebben. Dus je moet wel een beetje verder kijken dan alleen vanuit je eigen perspectief.
Meer Westerse kwaliteitstitels.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:06 schreef Diablos79 het volgende:
En wat nu als je niks om online gaming geeft? Welke pluspunten(behalve de prijs) heeft de xbox360 dan tegenover de PS3?
Misschien moet je toch een keer je ogen laten testen want het verschil is soms toch wel behoorlijk. Kijk maar eens een dvd op een dure HDTV, dan is de kwaliteit echt niet meer zo goed van DVD.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:16 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Inderdaad, op een TV van 5000 euro met een blu-ray speler van 1000 euro zie je een marginale winst ten opzichte van DVD.
[..]
Nee, je hebt genoeg mensen die iets gewoon kopen omdat het nieuw en 'beter' is.
Dat hebben we in het verleden al vaak genoeg gezien
[..]
Meer Westerse kwaliteitstitels.
Ik heb een HDTV.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:28 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Misschien moet je toch een keer je ogen laten testen want het verschil is soms toch wel behoorlijk. Kijk maar eens een dvd op een dure HDTV, dan is de kwaliteit echt niet meer zo goed van DVD.
Meer Westerse kwaliteitstitels? Zoals? En waarschijnlijk komt 95% van die titels ook gewoon op de PS3. Verder is dat is ook maar subjectief, ik persoonlijk vind japans titels vaak veel beter dan westerse.
Je hebt inmiddels vaak genoeg duidelijk gemaakt dat je dik tevreden bent met de kwaliteit van DVD, maar met het zeggen dat het verschil marginaal is en dingen als "next-gen DVD formats mogen ze wmb in hun reet schuiven" ga je toch wel een beetje ver.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:16 schreef Retuobak het volgende:
Inderdaad, op een TV van 5000 euro met een blu-ray speler van 1000 euro zie je een marginale winst ten opzichte van DVD.
Het verschil IS verwaarloosbaar.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:46 schreef P-Style het volgende:
maar met het zeggen dat het verschil marginaal is
O, je mag zeggen wat je wilt hoor, maar ik ga er niet vanuit dat jij een 1080p Blu-Ray film vergeleken hebt met een dezelfde film op DVD. Dus tot die tijd lijken me dit soort uitspraken een beetje voorbarig.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
Het verschil IS verwaarloosbaar.
Dat mag je toch wel zeggen?.
Dat zijn maar 4 spellen. Wanneer straks de PS3 uit is zullen 95% van de Xbox360 titels(totale titels dus niet alleen westerse) ook op de PS3 verschijnen. Andersom is dat nog maar afwachten. Op games gebied heeft de Xbox360 echt niks beters(ik zal ook niet zeggen slechter want het is altijd een kwestie van smaak) te bieden dan de PS3 straks.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik heb een HDTV.
Ik heb uncompressed HDTV dingen gedownload. (720p).
Het verschil is er, maar niet echt zoveel als jij nou doet voorkomen.. En al zeker niet zoveel geld waard..
Trouwens, 95% van de westerse kwaliteitstitels?.
Gears of War, Halo 3, Mass Effect en Forza 2 (de 4 meest geanticipeerde westerse titels op de X360) komen dus niet op de PS3. Andersom geldt het trouwens net zo. Hoeveel westerse toppers krijgt de ps3 die de rest niet krijgt.
Alleen de Japanse topgames komen niet op de X360. (MGS4 en FF, meer Japanse toptitels zijn er nog niet aangekondigd)
Maar goed, keep dreaming..
quote:PS3 Complexity Could Hinder Yields
Analyst P.J. McNealy of American Technology Research told a select group of marketers at an MI6 luncheon that the PlayStation 3's complexity could act as a significant hurdle in the early phases of console production.
Image“We've learned the Sony Playstation 3 is not just a game console. It’s a movie platform. It’s also a super-computer," McNealy said, referring to Sony Computer Entertainment president Ken Kutaragi's recent revelations. "This is now the most complex box that’s ever been built in this industry. It’s going to have a Cell processor, it’s going to have a Blu-ray drive. The number of pieces that are going into this box are even more astounding [than the over 1700 parts used in the Xbox 360]."
He continued, "While Sony has certain manufacturing advantages at the end of the day, this is a very complex process, and they’re going to be limited to the yields that they can come up with."
Typically, getting such a complex piece of hardware off the ground always presents difficulties. We don't have to think too far back to recall manufacturing-related shortages of the Xbox 360.
McNealy said that he expects the PS3 ramp-up to hit its stride sometime in 2007. At that point, he said, "the wild-card becomes, [whether or not] people still want to spend six-hundred bucks on the box."
Sony has maintained a PS3 shipment target of 1 million units per month, with a total of 6 million shipped by the end of March 2007. The company intends to have two million units ready for the console's worldwide November launch.
“Sony, we don’t think, is going to be in assembly for another four to six weeks--end of July, early August." McNealy went on to compare the PS3 manufacturing process to the Wii's, saying, "From a manufacturing standpoint, the Wii is a simpler box to make. Architecturally there’s fewer parts. It’s just easier to make.”
Dat 95% van de X360 games ook op de ps3 komen.quote:
Online gamen op een console hoort er inmiddels helemaal bij. Dankzij MS.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:37 schreef -scorpione- het volgende:
Oh ja, en online gaming doet mij echt helemaal niets. Best leuk hoor, een keer een rallyspelletje tegen anderen, maar zelfs dan nog het liefst allemaal achter hetzelfde scherm. Voor de rest, GTA multiplayer? Hou op zeg, dat hoort absoluut niet in dat spel thuis. Als ze dat multiplayer gaan maken dan koop ik het niet meer.
Ik geloof het niet, maar het is vast niet het eerste (negatieve) verhaal over yields e.d. En tja.. volgens mij was er destijds eenzelfde verhaal over de Xbox360 en z'n complexiteit en de gevolgen daarvan voor de productie. Feit blijft dat àlle elektronica steeds complexer wordt en uit meer en meer componenten gaat bestaan. Wat ook een feit is, is dat Sony al 60 jaar elektronicafabrikant is en je er best vanuit mag gaan dat ze tot zekere hoogte weten waar ze mee bezig zijn.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
Was deze al voorbij gekomen?
Hiermee beaam je dus dat het een succes wordtquote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:49 schreef P-Style het volgende:
Eén ding kunnen we met zekerheid zeggen en dat is dat er na de launch hoe dan ook tekorten zullen zijn.
Nou vooruit 95% is misschien wat veel, maar 80% zeker. Maar als de PS3 netzo veel games gaat krijgen als de PS2 dan zal de PS3 veel meer keuze aan games hebben t.o.v de Xbox360. Ongeveer 80% van de xbox games is ook op de PS2 terwijl de xbox nog geen 15% van de games heeft die op de PS2 zijn.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat 95% van de X360 games ook op de ps3 komen..
Je denkt dat de X360 voor 95% multi-platform titels krijgt?
Geloof je dat echt?. Dat is nu al niet eens zo. Je kan overdrijven in je vertrouwen in de ps3 hoor
.
En de 4 die ik noemde zijn de titels waar men het meest op wacht. Alle 4 toptitels, alle 4 westers en alle 4 exclusief.
Er zijn op dit moment denk ik meer X360 exclusieve titels aangekondigd dan andersom..
Jij denkt dat UT2k7 exclusief blijft?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:13 schreef Diablos79 het volgende:
En titels van games noemen is niet zo moeilijk, GT5, FF13, FF versus 13, MGS4, UT2007, Tekken 6, Jak & Daxter, Heavenly sword. Alle 8 Toptitels, alle 8 exclusief. Dat de Xbox360 nu een kleine voorsprong heeft met het aantal titels lijkt me nogal logisch he, zou wel heel raar zijn als de PS3 al meer titels zou hebben bij de launch dan de Xbox360 na een jaar.
Met het verschil dat ik niks gekocht heb om te verdedigen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:46 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je hebt inmiddels vaak genoeg duidelijk gemaakt dat je dik tevreden bent met de kwaliteit van DVD, maar met het zeggen dat het verschil marginaal is en dingen als "next-gen DVD formats mogen ze wmb in hun reet schuiven" ga je toch wel een beetje ver.Dat gedrag lijkt eerlijk gezegt een beetje op dat van fanboys die hun goedkope console proberen te verdedigen en er alles aan doen om de dure console van de concurrent de grond in te boren!
Voorlopig wel(pc even niet meegerekend), maar of UT2k7 exclusief blijft boeit me weinig aangezien ik het toch een ruk spel vindquote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jij denkt dat UT2k7 exclusief blijft?!!
En het ging over westerse titels, remember..
De enige westerse titel die je noemt zijn UT2k7 en HS...
Ondanks dat ik een zware Tekken fan ben, vind ik um niet echt gepast in het rijtje MGS4, FF13 en HS.
Het is een toffe game, maar geen ongelooflijke kwaliteitsgame ofzo.
Daar ben ik het dan ook mee eens.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:52 schreef Diablos79 het volgende:
. Zeggen dat de xbox360 meer westerse kwaliteits titels heeft(Wat behoorlijk subjectief is) daar kun je dan gelijk weer tegenoverstellen dat de PS3 weer meer japanse kwaliteit titels heeft(gaat krijgen).
DVD was in het begin ook veels te duur(en dvd films waren in het begin veel duurder dan Blu-ray films nu worden/zijn). Dobly Digital was in het begin ook rete duur. Toch zijn het uiteindelijk standaarden geworden die bijna iedereen in huis heeft. En de kans is groot dat het met blu-ray ook zo gaat.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Met het verschil dat ik niks gekocht heb om te verdedigen.
Als ik blu-ray of HD-DVD wilde dan zou niks mij in de weg staan om zoiets aan te schaffen.
Ik ben het alleen absoluut niet van plan omdat ik de gains tov de prijs obsceen laag vind.
Je vergeet een dingquote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:04 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
DVD was in het begin ook veels te duur(en dvd films waren in het begin veel duurder dan Blu-ray films nu worden/zijn). Dobly Digital was in het begin ook rete duur. Toch zijn het uiteindelijk standaarden geworden die bijna iedereen in huis heeft. En de kans is groot dat het met blu-ray ook zo gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |