mag ik vragen wat jullie per dag dan eten en drinken.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:53 schreef Levitation het volgende:
[..]
Sorry, ik kan het toch echt niet laten om hier op te reageren, ik schoot namelijk nogal in de lach toen ik dit las.
Als afvallen zó makkelijk was, waren we hier met z'n allen allang op gewicht. Feit is gewoon dat het niet voor iedereen zo eenvoudig is. Ik fiets al 14 maanden lang iedere dag naar mijn werk (40 minuten per dag/ 22km per uur), wandel iedere dag minstens een half uur, heb 1 keer in de week buikdansles en ik zwem regelmatig. Ben een jaar geleden 10kg afgevallen en nu stijgt mijn gewicht de laatste tijd weer... c'est la vie.
Hardlopen mag ik niet, behalve dat ik nog ruim 20kg te zwaar ben, heb ik een slijmbeursontsteking op mijn rechter heup, mogelijk veroorzaakt door slechte gewrichten of overgevoelig bindweefsel. (diagnose is nog niet gesteld) Hardlopen is voor mij een garantie om (zwaar) geblesseerd te raken.
En dit geldt niet alleen voor mij, veel van de mensen in dit topic hebben iets dat hen beperkt in hun sportmogelijkheden. Alleen een groot overgewicht is al genoeg reden om niet te kunnen hardlopen, tenzij je echt wilt zien dat de medische kosten torenhoog worden wegens verpestte gewrichten. En toch doen we allemaal ontzettend ons best om, naar vermogen, te sporten. Stellen dat we "gewoon" moeten gaan hardlopen is bijzonder kortzichtig en potentieël schadelijk voor een (flink) aantal mensen in dit topic. Als je je wilt bemoeien met het leven van anderen en zeker als je anderen wilt adviseren, mag je je eerst wel eens verdiepen in die ander. Maar als je serieus met ons wilt discussieren en iets nuttigs aan dit topic toe te voegen hebt, ben je natuurlijk welkom.
Wel grappig dat jij concludeert dat ik "mijn lichaam verniel met mijn ongezonde leefpatroon". Ik ben actiever dan de meeste mensen die ik ken. De problemen met mijn lijf heb ik al sinds mijn kindertijd en zijn eerder een oorzaak van mijn huidige gewicht dan een gevolg ervan.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:32 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
mag ik vragen wat jullie per dag dan eten en drinken.
en hoeveel en wat jullie aan sport doen?
met een normaal tempo over asfalt fietsen zal idd geen wonderen verrichten. zul je eerder op 30 km/h moeten gaan zitten zodat je opgeslagen energie gaat aanspreken ipv energie uit je net opgenomen voedsel.
(ff voor de goede vergelijking. ik ram 24 km weg met een snelheid van 36 km/h plus zware bepakking op rug als ik naar mijn ouders ga. en dit doe ik op een mtb die veel meer energie kost aangezien die niet op snelheid is gebouwd op asfalt).
wandelen is leuk maar ook niet iets wat resultaat geeft met een half uur. is dat wandelen extra of is dat lopen op werk en naar supermarkt en dergelijke.
als je zou gaan trimmen dan zou je al meer verbranden.
hardlopen is idd niet goed voor je gewrichten. trimmen daarentegen is al minder erg. als je hardlopen niks vind kun je altijd nog een spinbike halen want daarbij belast je gewrichten minder maar is je verbranding superhoog.
en daarnaast zullen die gezondheidsproblemen met gewrichten en slijmvliezen juist het gevolg zijn door overbelasting. je vernield je eigen lichaam met je ongezonde leefpatroon.
ik vraag me dan ook echt af hoeveel mensen hier echt moeite doen?
dus gewoon sochtends bak yoghurt of fruit, smiddags wat fruit en een bruine boterham en savonds gewoon een een normale maaltijd met veel groenten en onverzadigde vetten.
en hoe vaak houden jullie jezelf voor de gek met:" ach een zak chips vanavond moet wel een keer kunnen"
Ik weet het, nergeer modus. Werkt alleen even niet.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:41 schreef Goed_Gek het volgende:
hoe denken mensen trouwens met troep als herbalife goed af te vallen?
je zit jezelf uit te hongeren, je gaat essentiele voedingsstoffen missen en omdat het een tijdelijke kuur is zal je daarna weer gaan aankomen.
waarom niet gewoon je huidige levenstijl veranderen zodat die gewoon makkelijker in stand te houden is?
Het idee van Herbalife is juist dat je wél de voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. Dergelijke afslankproducten zijn allemaal verrijkt met mineralen, vitamines, eiwitten ed. Het grote nadeel van op die manier afvallen is dat je niet leert normaal om te gaan met voeding. Zodra je stopt met de kuur val je weer terug in je oude (verkeerde) eetpatroon. Dat is het grootste probleem... je leert er niets van.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:41 schreef Goed_Gek het volgende:
hoe denken mensen trouwens met troep als herbalife goed af te vallen?
je zit jezelf uit te hongeren, je gaat essentiele voedingsstoffen missen en omdat het een tijdelijke kuur is zal je daarna weer gaan aankomen.
waarom niet gewoon je huidige levenstijl veranderen zodat die gewoon makkelijker in stand te houden is?
één keer moet kunnen toch.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:32 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
en hoe vaak houden jullie jezelf voor de gek met:" ach een zak chips vanavond moet wel een keer kunnen"
Kijk en mijn 'oude' eetpartroon na de herba life, is geen verkeerde. Deze is goed. Perfect zelfs want ik kom er niets van aan. Ik heb een goede, stabiele eetpatroon.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:51 schreef Levitation het volgende:
[..]
Het idee van Herbalife is juist dat je wél de voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. Dergelijke afslankproducten zijn allemaal verrijkt met mineralen, vitamines, eiwitten ed. Het grote nadeel van op die manier afvallen is dat je niet leert normaal om te gaan met voeding. Zodra je stopt met de kuur val je weer terug in je oude (verkeerde) eetpatroon. Dat is het grootste probleem... je leert er niets van.
Dan kan zo'n kuurtje geen kwaad, toch? Als je maar niet gaat jo-jo-en!quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:54 schreef ymme het volgende:
[..]
Kijk en mijn 'oude' eetpartroon na de herba life, is geen verkeerde. Deze is goed. Perfect zelfs want ik kom er niets van aan. Ik heb een goede, stabiele eetpatroon.
Dat is ook precies mijn bedoeling.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:57 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dan kan zo'n kuurtje geen kwaad, toch? Als je maar niet gaat jo-jo-en!
Wel lekker motiverend als je zo snel afvalt!![]()
dan vraag ik me af wat jij als oorzaken in je kindertijd kunt benoemen voor het dik worden.quote:
ja een keer, daar blijft het bij zeker of niet.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:53 schreef ymme het volgende:
[..]
één keer moet kunnen toch.
Wilde jij ons zeggen dat jij nooit chips eet.
En nee dikke mensen ( zo zij jij ons) eten niet alleen maar slecht.
En dunne mensen eten zeker nooit chips of iets dergelijks.
Ach laat ook maar, je snapt er toch niets van.
Jij scheert iedereen over één kam.Succes met het verlaten van dit topic
Ontbijt:quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:32 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
Ik volleybal twee keer per week, één keer anderhalf uur training en één keer een uurtje of twee wedstrijd. Verder ben ik op het moment aan het trainen voor de Vierdaagse, dus wandel ik ongeveer 25-30 kilometer in het weekend. Mijn wandeltempo is ongeveer 6 kilometer per uur.quote:en hoeveel en wat jullie aan sport doen?
met een normaal tempo over asfalt fietsen zal idd geen wonderen verrichten. zul je eerder op 30 km/h moeten gaan zitten zodat je opgeslagen energie gaat aanspreken ipv energie uit je net opgenomen voedsel.
(ff voor de goede vergelijking. ik ram 24 km weg met een snelheid van 36 km/h plus zware bepakking op rug als ik naar mijn ouders ga. en dit doe ik op een mtb die veel meer energie kost aangezien die niet op snelheid is gebouwd op asfalt).
wandelen is leuk maar ook niet iets wat resultaat geeft met een half uur. is dat wandelen extra of is dat lopen op werk en naar supermarkt en dergelijke.
hardlopen is idd niet goed voor je gewrichten. trimmen daarentegen is al minder erg. als je hardlopen niks vind kun je altijd nog een spinbike halen want daarbij belast je gewrichten minder maar is je verbranding superhoog.
en daarnaast zullen die gezondheidsproblemen met gewrichten en slijmvliezen juist het gevolg zijn door overbelasting. je vernield je eigen lichaam met je ongezonde leefpatroon.
Ik ben met dit leefpatroon ruim 27 kilo afgevallen over het afgelopen jaar. De laatste drie maanden zit ik heel stabiel, probeer onder de 80 kilo te blijven en dat lukt me vrij aardig...quote:ik vraag me dan ook echt af hoeveel mensen hier echt moeite doen?
dus gewoon sochtends bak yoghurt of fruit, smiddags wat fruit en een bruine boterham en savonds gewoon een een normale maaltijd met veel groenten en onverzadigde vetten.
Ow, leuk, nu mag ik ookquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:32 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
en hoeveel en wat jullie aan sport doen?
ik vraag me dan ook echt af hoeveel mensen hier echt moeite doen?
Zoek jij maar eens op wat er in een handje noten zitquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:02 schreef Goed_Gek het volgende:
waarom geen fruit of handje noten of gezond beleg?
Cola-light is niet gezond inderdaad, zitten veel te veel zoetstoffen in, maar.... geen calorieën of vet, dus je wordt er NIET dik van. Daar ging het nu even omquote:cola light is al helemaal verkeerd om te drinken.
Kijk dat is jouw oordeel.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:06 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
ja een keer, daar blijft het bij zeker of niet.
en hoe intensief doe je die sporten dan?quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:12 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik krijg hier mee gemiddeld minder dan 1200 Kcal per dag binnen.
Ik doe aan sportklimmen, gemiddeld drie keer per week , is zo'n 6 à 8 uur per week. Verder loop ik erg veel en het is dat mijn fiets net stuk geweest is, maar normaal fiets ik ook erg veel.
Goed- Gek: ik wil heel erg graag van je weten wat ik precies fout doe, behalve dan dat ik soms misschien wat te weinig eet. (dat is meer omdat ik geen honger heb dan vanwege lijnen trouwens)
wow 6 kiloquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:06 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
ik had een bierbuikje. kenissen zeiden dat het meeviel maar ik heb nu een half jaar geleden mijn voeding veranderd en weer wat gaan sporten. de eerst maand ben ik 6 kilo afgevallen en ben nog steeds op het goede gewicht. dus ik weet wel waar ik over praat.
quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:22 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
en jij bent inderdaad GOED GEK om mensen te veroordelen terwijl je niet eens weet hoe wij aan het afvallen zijn en hoe we ons leefpatroon hebben aangepakt....
Applausquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:22 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
wow 6 kilo![]()
jemig bemoei je even lekker met andere mensen? ik ben al ruim 26 kg kwijt en dus weet ik zeer zeker waar ik over praat. Ook zit ik al een half jaar op een stabiel gewicht door mijn leefgewoontes aan te passen... en ja dan mag je best af en toe een beetje chips of een snoepje, maar het gaat om de balans tussen bewegen en eten. Hoe denk je anders dat mensen het vol moeten houden> op alleen maar fruit en groente? dat IS niet vol te houden voor je hele leven en dus heb je alleen maar een grotere kans op het JOJO-effect.
nou je wilt graag weten wat ik op een normale dag eet:
ontbijt:
sinaasappelsap
magere yoghurt met meusli
lunch:
2 donkere boterhammen met mager beleg (zoals bijv kipfilet en zonder boter)
2 stuks fruit
beker melk
beker bouillon
avondeten:
normaal, maar geen grote portie
geen toetje
tussendoor:
veel water
fruit
light-frisdrank
en af en toe wat lekkers
ow ja en beweging:
ik heb lichamelijk zwaar werk (LL-IC-verpleegkundige)
en ik volleybal 2 keer per week
2-3 keer per week op de crosstrainer thuis
en als ik tijd heb ga ik zwemmen of spieroefeningen doen
hiernaast doe ik ook nog wat wedstrijdjes beachvolleybal
en jij bent inderdaad GOED GEK om mensen te veroordelen terwijl je niet eens weet hoe wij aan het afvallen zijn en hoe we ons leefpatroon hebben aangepakt....
ja daarom word het nu ook verboden om light op frisdranken te zetten die niet light zijn hequote:Op woensdag 14 juni 2006 14:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Zoek jij maar eens op wat er in een handje noten ziter is een reden dat ik geen noten eet
[..]
Cola-light is niet gezond inderdaad, zitten veel te veel zoetstoffen in, maar.... geen calorieën of vet, dus je wordt er NIET dik van. Daar ging het nu even om
edit: oja: ik heb gisteren meegedaan aan een barbecue. De eerste deze zomer, en waarschijnlijk komen er nog maximaal twee deze zomer, maar ik denk dat mijn vet daar vandaan komt. Op zo'n barbecue let ik namelijk totaal niet op lijnen. Dat mag ik van mezelf.
quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:19 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
en hoe intensief doe je die sporten dan?
ik loop ook elke dag veel maar zie dat niet als sport, fietsen naar de super, uni of werk ook niet.
dus sportklimmen. ik neem aan wandklimmen? sta je de helft van nde tijd te apegapen en trekken ze je mee aan de touwen of ben je superactief?
misschien moet je eens een intensieve sport voor je hele lichaam gaan doen he.
meen je dit serieus?quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:20 schreef ymme het volgende:
Mijn eetpatroon:
Geen ontbijt.
Lunch:
Mannenburger menu.
Avondeten.
Patat met kip en appelmoes.
Tussendoor:
Zak chips (en niet ééntje)
Veel koek en zoetigheid.
Ok, geweldig. Ik ken de theorie, mag ik hem aan je uitleggen?quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:26 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
ja daarom word het nu ook verboden om light op frisdranken te zetten die niet light zijn he
komt vast omdat je niet aankomst van die frisdranken
klikken maar
noten zijn wel goed:
http://www.food-info.net/nl/national/ww-noten.htm
http://www.opdieet.nl/eten.htm
daarnaast zitten er in frisdranken kunstmatige zoetstoffen. er zijn onderzoeken die beweren dat die zeer verslavend werken en juist zorgen voor overgewicht. dus als je wilt afvallen wordt het ranja ...
26 kilo is idd veel en goed.quote:
Valt bij mij ook wel mee, maar het is wel de verklaring waarom mensen aankomen van light, terwijl je van light niet aan KAN komen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:33 schreef ymme het volgende:
Ik drink ook weinig fris, maar als ik het dan drink inderdaad vaak cola light.
Maar ik eet hierna niet meteen een zak snoep leegBij mij is het gelukkig niet zo, dat ik na cola light behoefte krijg aan suiker. Gelukkig
nou omdat ik wel ervan schrik eerlijk gezegd....quote:
hallo, ik word van alle kanten aangevallen en ik was aan het lunchen (minestrone soep met boterhammen)quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:28 schreef Sjeen het volgende:
Goed_Gek... je reageert een beetje selectief...
nou GOED GEK ik sport erg intensief.. ik speel competitie op vrij hoog niveau en wij trainen hard. Ook wedstrijden zijn uitputtend.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:34 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
26 kilo is idd veel en goed.
light frisdranken is dan weer ontzettend fout en met af en toe lekkers vraag ik me ook af wat daar de frequentie en soort van is.
en nogmaals. je kunt wel 2 uur sporten per dag maar het gaat om de intensiteit.
ik zit bij een sportvereniging voor de gezelligheid. als ik 2 uur train is dat vaak minder intensief dan als ik ga hardlopen of mountainbiken.
en trouwens, leven zonder snoep en zoetigheid is een makkie.
ik vind dat mensen zo verwend zijn dat ze gewoon dingen die moeder natuur ons schenkt niet meer waarderen.
En ik snap niet waarom je hier zo door blijft zeuren. Als je tips hebt, geef die dan maar ga een ander hier niet zitten afkraken. Open dan een ander topic. Dit topic is ervoor om elkaar te ondersteunen!quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:39 schreef Goed_Gek het volgende:
ik snap niet dat je dan niet zelf gaat sporten en gewoon je eigenwaarde terug vind...
haha en jij bent natuurlijk onze prins op het witte paard met het gezonde gewichtquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:39 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
nou omdat ik wel ervan schrik eerlijk gezegd....
en btw je hebt een ontzettend mooi en lief gezicht. als je gewoon een normaal postuur zou hebben zou je een meisje zijn waar elke jongen en vrouw bij zal omkijken.
ik snap niet dat je dan niet zelf gaat sporten en gewoon je eigenwaarde terug vind...
toch word je alleen dik als je meer calorieen opneemt dan je verbrand. als je bij normale dagelijkse zaken niet zoveel verbrand moet je gewoon intensief erbij sporten.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:30 schreef Iksje het volgende:
Als ontbijt: yoghurt met fruit (soms wel drie stuks, vb. kiwi + wat aardbeien + 1/2 banaan) en wat all-bran
tussendoor: boterham en een stuk fruit of een oplossoepje
middageten: varieert, soms vier boterhammen, soms stoomgroentjes met een volkorenbolletje, soms een slaatje van tomaat, radijs en feta; soms soep met een bolletje.
tussendoor: idem voormiddag
avondeten: gevarieerd, met veel groenten.
qua boterhambeleg kies ik voor komkommer, vegetarische spread of wat kaas.
Activiteit, buiten het dagelijkse wandelen/fietsen naar het werk: 3 keer lopen (als in joggen aan +- 10 km/u)
En in het weekend een extraatje, en daarmee bedoel ik iets kleins: wat koekjes (2-3) of een potje tiramisu. Chips eet ik bijna nooit.
Goed_gek: wat ik niet snap is dat je persé de oorzaak zoekt in snacks of niet intensief bewegen. Niet iedereen snackt hier, of niet meer dan "normale" mensen dat wel eens doen. En zeggen dat je niet intensief genoeg sport, snap ik ook niet. Het feit dat je extra beweegt resulteert toch in het niet opslaan van caloriën? Moet je dan volgens jou tot het uiterste gaan om resultaat te hebben voor je conditie (ademhaling, bloedsomloop) en spieropbouw?
Ik post sinds augustus mee in dit forum, en ik weet dat de meeste leden eerlijk zijn over hun voeding en bewegingspatroon. Er wordt eerlijk verteld wanneer men vervalt in slechte(re) eetgewoontes, wanneer er even geen tijd is om te sporten etc.
Misschien dat ik ondertussen al een aardig normaal postuur heb.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:39 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
nou omdat ik wel ervan schrik eerlijk gezegd....
en btw je hebt een ontzettend mooi en lief gezicht. als je gewoon een normaal postuur zou hebben zou je een meisje zijn waar elke jongen en vrouw bij zal omkijken.
Hier valt niets meer aan toe te voegenquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:44 schreef freecell het volgende:
Samengevat: je gelooft ons niet, denkt dat we luie vette koeien zijn, als we aangeven wat en hoe we sporten geloof je niet dat we dat actief doen, maar als Ymme een belachelijk menu plaatst geloof je haar meteen.
Bij deze geef ik je een stempel: pas op, komtie:
Je bent een grote bevooroordeelde eikel zonder enige vorm van empathie of mensenkennis.
Ik raad je dan ook ernstig aan om je leven eens onder de loep te nemen.
- Ben je eigenlijk wel de moeite waard?
- Ben je het wel waard om uberhaupt geliefd te zijn door iemand?
- Moet je altijd je zelfbeeld opkrikken door anderen de grond in te stampen?
- Is er vroeger iets heel ergs met je gebeurt?
- Wordt het niet eens tijd om een groene knol amaniet te eten?
ik vind paard-rijden niksquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
haha en jij bent natuurlijk onze prins op het witte paard met het gezonde gewicht![]()
![]()
![]()
Is dat zo... kun jij voor iemand anders bepalen hoe moelijk iets is? Lijkt me dat dat toch echt door iedereen anders ervaren wordt. Bovendien voel ik me door deze uitspraak eigenlijk persoonlijk aangevallen. Wat jij nu beweert is dat jij iets veel moeilijkers aan het doen bent dan wat ik het afgelopen jaar heb gedaan... Vent (ow ja je bent ook nog een vent, heb je je al eens verdiept in de verschillen tussen man en vrouw mbt afvallen?), waar haal je het lef vandaan...quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:50 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
ik vind paard-rijden niks
naja ik heb een gezond gewicht maar ik mag ben gewoon nog bezig om wat meer spiermassa te kweken en wat vet weg te krijgen. en dat is moeilijker dan van 100 kilo naar 80 kilo afvallen ...
Nou, dat jij een stuk taart niet graag lust, prima. Ik lust ook heel veel ongezonde dingen (friet, pizza, etc.) niet graag. Maar ik geniet als ik dan wel eens een koekje neem, of een stukje taart/cake bij een verjaardag. En ik eet ook niet elk weekend tiramisu of koekjes.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:47 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
en veel mensen zien snacken als iets wat bij het leven hoort. maar snoep/chips/snacks vind ik er echt niet bij horen. echt overbodige slechte voeding die je ook kunt weigeren (ja ik weiger altijd gebak/koek op feestjes omdat het vies is en slecht)
en met sporten moet je natuurlijk niet direct tot het uiterste gaan. maar als je een beetje weer conditie hebt mag je soms echt wel ff de grens opzoeken waarbij je dan nog net niet schadelijk bezig bent. ik zie soms mensen sporten waarbij ik echt denk: "dat helpt geen ene fuck"
wandelen zal goed zijn voor je conditie maar om goed vet te verbranden moet je toch echt wat intensiever bezig zijn. en spiermassa kweek je dan ook nog eens bij intense training.
ja mijn mening is nog steeds dat dikke mensen lui zijn en niet genoeg intensief bezig zijn en denken dat als ze een beetje wandelen dat dit al goed is.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:44 schreef freecell het volgende:
Samengevat: je gelooft ons niet, denkt dat we luie vette koeien zijn, als we aangeven wat en hoe we sporten geloof je niet dat we dat actief doen, maar als Ymme een belachelijk menu plaatst geloof je haar meteen.
Bij deze geef ik je een stempel: pas op, komtie:
Je bent een grote bevooroordeelde eikel zonder enige vorm van empathie of mensenkennis.
Ik raad je dan ook ernstig aan om je leven eens onder de loep te nemen.
- Ben je eigenlijk wel de moeite waard?
- Ben je het wel waard om uberhaupt geliefd te zijn door iemand?
- Moet je altijd je zelfbeeld opkrikken door anderen de grond in te stampen?
- Is er vroeger iets heel ergs met je gebeurt?
- Wordt het niet eens tijd om een groene knol amaniet te eten?
Leest even terug.... Ik vind niet meer onderbouwing dan wat wij doen, namelijk je eigen mening geven over je eigen ervaring. Verder geef je wat linkjes en iets over een studie met wolven nota bene, waar iedereen weet dat als je wat minder eet dat je maag ook krimpt en dat bepaalde voeding trager verteerd wordt.quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:03 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
ja mijn mening is nog steeds dat dikke mensen lui zijn en niet genoeg intensief bezig zijn en denken dat als ze een beetje wandelen dat dit al goed is.
daarnaast proberen jullie zo leuk dingen goed te praten, zie bijvoorbeeld dat light gedoe terwijl wetenschap duidelijk zegt dat het gevaarlijk is en een dikmaker.
ik ben niet bevooroordeeld. zoals gezegd heb ik ook vet eraf moeten trainen en dat lukte me gewoon zonder al te veel moeite. gewoon hard trainen en voeding aanpassen.
daarnaast durf ik gewoon eerlijk voor mijn mening uit te komen en onderbouw ik die.
ja jullie kunnen allemaal over me heen vallen en me afzeiken maar ik neem de moeite hier nog om tekst en uitleg te geven.
En ouders die hun kinderen ongezond eten voorzetten, maar die kinderen hebben die er niet dik van worden?quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:03 schreef Goed_Gek het volgende:
zachte heelmeesters, stinkende wonden. ja zielig praten en medelijden is waar men in nederland goed in is. als het aan mij lag werd elk dik kind op school naar een speciaal internaat gestuurd waar ze weer tot een normaal postuur werden gebracht en zelfdiscipline kregen. en natuurlijk de ouders een vette boete. maar ja dat is dan weer hard. dat een dik persoon later allerlei gezondheidsproblemen krijgt, geld kost en vroegtijdig overlijdt is dan weer heel gewoon.
ongezond eten heeft niet alleen als gevolg dik worden maar ook groeistoornissen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En ouders die hun kinderen ongezond eten voorzetten, maar die kinderen hebben die er niet dik van worden?
Ouders die roken bij hun kind?
Ouders die slaan als goed opvoedkundig betitelen?
Etc etc etc
Nou dan mag ik dus ook oordelen... Wat zwaar is, is heel relatief. Weet je wat zwaar is, je kindje verliezen en op een dag als vandaag moeten begraven. Dat is pas zwaar... jouw moeder heeft tenminste een gezond leven gehad voorafgaand aan haar ziekte...quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:07 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
ongezond eten heeft niet alleen als gevolg dik worden maar ook groeistoornissen.
roken bij een kind is zowiezo fout en daar werd flink op gehamerd door overheid om dat niet te doen. en daarnaast moeten ze die ouders gewoon bestraffen
een corrigerende tik is niks mis mee, zouden ze juist vaker moeten doen.
ik ben er ook groot mee geworden![]()
allemaal maar excuses vinden en kijk ons eens zielig zijn en we doen zo ons best.
of ik mag oordelen... ja!
mijn moeder heeft ernstige ziektes gehad. oa borstkanker en amputatie, en nog meer verschrikkelijke ziekten.
mijn moeder heeft een gezonde levensstijl. zij is door een hel gegaan en met haar wij.
dan heb je hier van die dikkerds die zitten te puffen en te doen dat ze het zo zwaar hebben.
flikker een heel eind op gvd, je bent vet. ga trainen en wees dankbaar elke dag dat je gezond bent.
geen smoesjes en geen gezeik. gewoon eetpatroon veranderen en met je luie reet intensief sporten.
mensen die klagen dat dik zijn zo zwaar is om te overwinnen zou je haast een week kanker gunnen zodat ze pas weten wat echt zwaar is!
Ik had het over lichamelijke klachten die ik al sinds mijn kindertijd heb... spier/gewrichtsproblemen en maag-darm klachten.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:02 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
dan vraag ik me af wat jij als oorzaken in je kindertijd kunt benoemen voor het dik worden.
en geld dat voor iedereen met overgewicht of ben je een uitzondering.
Groente op mijn brood? Zoals? En mag ik ook "normaal" ontbijten? Iets wat iedereen doet en ik tot mijn 95ste vol kan houden?quote:hagelslag. zou groente op je brood niet beter zijn? of een bak yoghurt?
cocosbrood, dat is ook gezond als je overgewicht hebt? wederom, waarom geen fruit of handje noten of gezond beleg?
Saus? Wat is dat?quote:wat voor sauce bij het avondeten?
Nou, nou, mevrouw eet iets lekkers, tjonge jonge... Hallo mislukte diëtist!!! Welkom in de echte wereld! Sommige mensen houden van zoet!! En ik zeg niet dat ik koeken eet en ik eet een pakje sultana... Je leest heeeeeeeeel erg selectief. Word er eerlijk gezegd nu een beetje pissig van, dit is echt spijkers op laag water zoeken, bah...quote:sultana en koeken? misschien een stuk wortel gezonder?
Nog meer spijkers, zelfs nog lager water...quote:vruchtensap kunnen ook dikmakers zijn en cola light is al helemaal verkeerd om te drinken.
Lezen is een kunst... zie mijn eerdere reactie, ik ga je niet alles voorkauwen.quote:1,5 uur per dag beweeg je? wat voor beweging dan?
HAHAHAHAHAHAHAHAHA.... jij had arts moeten worden, of diëtist, nee God zelf! Je bent een geschenk aan deze wereld.quote:maag en darmklachten kunnen ook door verkeerde voeding ontstaan.
Groen, mits het te lang blijft liggen.... bruin natuurlijk (wat ben jij een eikel) ik ben ook niet van gisteren!quote:ps is het bruin brood of wit brood?
Sorry Isa, ik roep ook altijd dat we moeten negeren. Maar in eerste instantie leek er wel een gesprek mee te voeren, maar dat blijkt toch ijdele hoop.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:40 schreef Isabeau het volgende:
Mijn advies om te negeren is volledig aan alle kanten ook genegeerd
Ik ben er even mee bezig, maar heb hier een wel erg trage verbinding momenteel.
Ga je Goed_gek nou ook een semi-vriendelijk mailtje sturen met het verzoek om op te rotten?quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:40 schreef Isabeau het volgende:
Mijn advies om te negeren is volledig aan alle kanten ook genegeerd
Ik ben er even mee bezig, maar heb hier een wel erg trage verbinding momenteel.
Daar gaat het niet om Pinball, het gaat niet om een afwijkende mening hebben...quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:47 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ga je Goed_gek nou ook een semi-vriendelijk mailtje sturen met het verzoek om op te rotten?
Want stel je voor zeg, dat er een afwijkende mening te lezen is op je 'platform'.
Eigenlijk wordt er amper gejammerd in deze topic-reeks, 't is hier meestal hardstikke gezellig.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:56 schreef Iksje het volgende:
Goed_gek heeft geen afwijkende mening maar een tegengestelde mening...
Voor de 100.000 keer, met opbouwende kritiek kunnen we hier best leven.
Met posts als 'wat vreten jullie toch veel', 'je beweegt niet intensief genoeg', 'je jammert te vaak'
kunnen we hier niet veel.
Behalve voor de tigste keer ons eet-en beweegpatroon posten en het aantal kilo's dat we ondanks de verkeerde methode toch al kwijt zijn geraakt.
En met ons gejammer valt het ook wel hartstikke mee.
Ik denk dat je slank als een den terug komt!quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:58 schreef Isabeau het volgende:
IK ben ook even voorbij een bepaald kookpunt, ga nu wandelen met mijn moeder want mijn internetverbinding is bagger. Er is amper door te komen voor mij
Zou je erg veel meer verbranden met rolstoelduwen?
wat valt er nog te discussieren dan?quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:55 schreef Levitation het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om Pinball, het gaat niet om een afwijkende mening hebben...
Goed_Gek is aan het stoken en leest selectief. Hij vraagt wat wij eten, wij geven dat aan, hij vraagt wat we aan beweging doen, wij sommen dat op... en vervolgens zeikt hij alles af. Er is een verschil tussen "opbouwende kritiek" en "afzeiken", wat G_G doet is afzeiken.
Misschien zijn we hier allemaal geen top-atleten, maar de meesten van ons bewegen echt wel genoeg. Het officiele advies is om dagelijks een half uur te bewegen, en dan tellen ze ook wandelen mee. De mensen die reageerden op G_G komen hier allemaal in een veelvoud overheen.
We eten groente, fruit, voldoende vezels, beperken de hoeveelheid vet die we eten... net zoals wordt aangeraden door o.a. het Voedingscentrum (hoewel ik die toko eigenlijk niet moet, maar da's een ander verhaal). Om dan te verkondigen dat we ons lichaam vernietigen, vind ik ronduit kortzichtig. Hij (en jij ook een beetje) zijn niet uit op discussie of een zinnige dialoog, jullie willen gewoon graag je vooroordelen bevestigd zien... alles wat daarvan afwijkt wordt zorgvuldig genegeerd. Dat is het hele probleem...
Ik ben altijd in voor discussie, maar ik word nu eenmaal niet graag afgezeken, terwijl ik elke dag weer mijn best doe!
Vraag is of het voor iedereen wenselijk is om zich in maatje 38 te proppen. Ik ben tevreden en gelukkig (schijnt goed te zijn voor de gezondheid!!) met een maat 42. In jouw ogen misschien "vet" in mijn ogen geweldig.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:02 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
wat valt er nog te discussieren dan?
jullie zijn vet...
vet komt door slechte voeding en/of geen (goede) lichamelijke activiteit
overgewicht is schadelijk voor de gezondheid en kost veel
om gezond te blijven moet je een half uur aan sport doen.
als je vet bent moet je daar een veelvoud van maken omdat je er vet af moet krijgen.
wouden jullie soms beweren dat jullie die kilo's er binnen een paar weken aan hebben gekregen?
als je niet tot een normaal gewicht kunt komen ben je gewoon verkeerd bezig. of heb je een ander excuus soms? (niet iedereen zal maatje 36 hebben maar 38 moet toch zeker te doen zijn)
WTF doe je hier dan nog?quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:02 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
jullie zijn vet...
Dank je wel voor deze motiverende bijdrage.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:02 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
jullie zijn vet...
vet komt door slechte voeding en/of geen (goede) lichamelijke activiteit
overgewicht is schadelijk voor de gezondheid en kost veel
om gezond te blijven moet je een half uur aan sport doen.
als je vet bent moet je daar een veelvoud van maken omdat je er vet af moet krijgen.
wouden jullie soms beweren dat jullie die kilo's er binnen een paar weken aan hebben gekregen?
als je niet tot een normaal gewicht kunt komen ben je gewoon verkeerd bezig. of heb je een ander excuus soms? (niet iedereen zal maatje 36 hebben maar 38 moet toch zeker te doen zijn)
Pas op wat je zegt, dat zei ik eerder ook en spontaan dook er zo'n topic op.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:11 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Dank je wel voor deze motiverende bijdrage.![]()
Is er geen KLB topic voor je waar je je gal kunt spuien over al die ranzige dikke vette wijven?
Dank je welquote:Op woensdag 14 juni 2006 17:15 schreef schatje het volgende:
Goed_Gek is weg, kloon van een gebande.
quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:23 schreef Rewimo het volgende:
Gut alweer 4 pagina's gemist, gauw bijlezen want het is geloof ik wel spannend
Neeeeee, ik ben er zo ongeveer als enige in geslaagd de negeermodus vol te houdenquote:
Hallo volslagen vreemde, gefeliciteerdquote:Op woensdag 14 juni 2006 17:32 schreef Queen_Minny het volgende:
*valt als volslagen vreemde binnen*
![]()
ik ben officieel 20 kilo afgevallen sinds vandaag, ik ben zo blij met dit nieuws dat ik het nodig vond om het even hier neer te zetten![]()
quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:32 schreef Queen_Minny het volgende:
![]()
ik ben officieel 20 kilo afgevallen sinds vandaag, ik ben zo blij met dit nieuws dat ik het nodig vond om het even hier neer te zetten![]()
Wat anderen ook al zeiden, het gaat niet om een 'afwijkende mening'. Mensen als Goed_Gek komen hier binnen en gaan dan roepen dat we vet zijn. Nou, goh, dat wisten we nog niet of zo? We zitten hier natuurlijk allemaal in het dieetclubtopic omdat we megaslank zijn?quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:47 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ga je Goed_gek nou ook een semi-vriendelijk mailtje sturen met het verzoek om op te rotten?
Want stel je voor zeg, dat er een afwijkende mening te lezen is op je 'platform'.
Ja hoor, want dan ben je ongeveer hetzelfde als ik qua maat, en ik ben ook trotsquote:Op woensdag 14 juni 2006 17:46 schreef Queen_Minny het volgende:
Ik zit weer op een gezind gewicht![]()
Maatje 40 past me weer.
Ik mag best wel trots zijn toch?![]()
quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:50 schreef pluisje het volgende:
[..]
Ja hoor, want dan ben je ongeveer hetzelfde als ik qua maat, en ik ben ook trots
En ook 20 kilo afgevallen
Sorry hoor, alsof wij niet zulke dingen in onze omgeving meemaken. Dan maakt het echt niet uit of je dik bent of niet hoor. Rot toch eens snel een eind op in dit topic en begin desnoods zelf een topic om te zeuren dat dikke mensen niet moeten zeuren.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:07 schreef Goed_Gek het volgende:
mijn moeder heeft ernstige ziektes gehad. oa borstkanker en amputatie, en nog meer verschrikkelijke ziekten.
mijn moeder heeft een gezonde levensstijl. zij is door een hel gegaan en met haar wij.
dan heb je hier van die dikkerds die zitten te puffen en te doen dat ze het zo zwaar hebben.
flikker een heel eind op gvd, je bent vet. ga trainen en wees dankbaar elke dag dat je gezond bent.
geen smoesjes en geen gezeik. gewoon eetpatroon veranderen en met je luie reet intensief sporten.
mensen die klagen dat dik zijn zo zwaar is om te overwinnen zou je haast een week kanker gunnen zodat ze pas weten wat echt zwaar is!
Ja, maar ik had geen zin om eerst nog verder te lezen en dan pas te reageren.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:08 schreef Riann het volgende:
je hoeft niet meer te reageren op um hij is al opgerot![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 14 juni 2006 17:32 schreef Queen_Minny het volgende:
![]()
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 14 juni 2006 17:32 schreef Queen_Minny het volgende:
![]()
Goed idee! En ik ga weer oefenen op mijn negeer-modusquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:24 schreef Isabeau het volgende:
Hoi, ik heb weer mijn eigen internetverbinding en dat gaat wat sneller![]()
Ik heb eens nagedacht over dit soort terugkerende ongewenste discussies en heb een mogelijke oplossing verzonnen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Geheel volgens de nieuwe policyis alles ter beoordeling van de mods en gericht op respect voor elkaar en het vergroten van het plezier van het gros van de users. Van respect kan je vaak in dat soort reacties niet spreken en het vergalt absoluut jullie plezier. Omdat ik niet al dat soort reacties direct wil gaan wegëditten stel ik voor dat ik alles wat maar enigszins lijkt op een discussie over dik zijn ipv een ondersteuning bij het afvallen tussen spoilertags ga zetten. Ook verwacht ik dat de mensen die wèl op dat soort reacties willen ingaan hun reacties tussen spoilertags gaan zetten. Op die manier is er wel discussie mogelijk (al is het wat mij betreft hetzelfde als tegen een muur aanpraten, maar goed), maar worden mensen die het niet willen lezen er niet constant mee geconfronteerd.
Wat vinden jullie ervan? Of heeft iemand een beter idee.
Mooie vergelijkingquote:Op woensdag 14 juni 2006 20:06 schreef octopussy het volgende:
Maar ik ben het wel met Maeghan eens dat hier de discussie over hoe vies/vet/lui dikke mensen zijn hier gewoon echt niet op z'n plaats is in de dieetclub topics. Net als dat je in de 'stoppen met roken' topics ook niet gaat vermelden hoe vies/ongezond/ongedisciplineerd rokers wel niet zijn...
Strak plan! Ik werk wel mee...quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:27 schreef Rewimo het volgende:
En als we nu elke keer als iemand weer zo lekker binnen komt vallen een "Dikke mensen zijn lui, vreten zich vol en moeten gewoon gaan sporten en minder eten"-topic maken en daar alles heen verplaatsen?
ONZquote:Op woensdag 14 juni 2006 20:46 schreef octopussy het volgende:
In welk subforum moet het "[Centraal] Dikke mensen zijn vies, lui en ongesdisciplineerd en dom"
dan komen?
quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dames, ik hoop dat jullie op je streefgewicht geraken en erop blijven, maar voor mij blijven jullie even lief.
Voor het overige zal ik me ook moeten aanleren niet meer op hersenlozen zoals Goed_Gek of zijn klonen te reageren.
quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:06 schreef octopussy het volgende:
Maar ik ben het wel met Maeghan eens dat hier de discussie over hoe vies/vet/lui dikke mensen zijn hier gewoon echt niet op z'n plaats is in de dieetclub topics. Net als dat je in de 'stoppen met roken' topics ook niet gaat vermelden hoe vies/ongezond/ongedisciplineerd rokers wel niet zijn...
Dankquote:Op woensdag 14 juni 2006 20:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dames, ik hoop dat jullie op je streefgewicht geraken en erop blijven, maar voor mij blijven jullie even lief.
Voor het overige zal ik me ook moeten aanleren niet meer op hersenlozen zoals Goed_Gek of zijn klonen te reageren.
Ik vind jou wel heel slim...quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
Gelukkig heb ik een vriend die er net zo over denkt.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
dank jequote:Op woensdag 14 juni 2006 20:06 schreef octopussy het volgende:
Ach in dat dikke mensen topic vallen er nu een paar mensen door de mand. Dat vind ik dan wel weer grappig.
quote:
Dat komt omdat we zo ongedisciplineerd zijnquote:Op woensdag 14 juni 2006 21:27 schreef Isabeau het volgende:nou vooruit:
voor Daffodil31LE
(meiden, we zijn veel te makkelijk over te halen!)
Ehm, als ik heel eerlijk ben: toen ik hem gisteren zag dacht ik ook 'wat is hij dik geworden'. Dat wil niet zeggen dat ie te dik is natuurlijk, maar in vergelijking met vroeger vind ik het een heel verschil. En ik kan me zo voorstellen dat 10 kilo je als topsporter behoorlijk in de weg kunnen zitten.quote:Op woensdag 14 juni 2006 22:12 schreef octopussy het volgende:
![]()
Ik zag net op tv in een of ander sportprogramma een presentatrice die vond dat Ronaldo tien kilo te zwaar is.
Toen ik commentaar had dat die 10 kilo niet zo'n probleem zouden moeten zij n als hij gewoon blijft voetballen, zei Stefan: "het is wel een probleem omdat hij al een tijdje waardeloos speelt."
Dan ben je potverdorie een topsporter met internationale allure: wordt je nog te dik bevonden![]()
Als het niet zo'n troep gaf, zou ik het graag eens uitproberenquote:Op woensdag 14 juni 2006 22:51 schreef Levitation het volgende:
Nog even terugkomend op de vraag of cola-light slecht voor je is:
Flimpje (Zie ook artikeltje op de FP)
In combinatie met Mentos dus inderdaad een no-no.![]()
[evil mode]quote:Op woensdag 14 juni 2006 22:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Als het niet zo'n troep gaf, zou ik het graag eens uitproberen
Je komt wel erg in de buurt van de ideale manquote:Op woensdag 14 juni 2006 20:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
Goeiemorgen dames en heren!quote:Op donderdag 15 juni 2006 09:30 schreef teigan het volgende:
goeiemorgen allemaal...
ik heb hier een afwas, en een hoop schone was liggen, maar ik heb eigenlijk geen zin om er wat aan te doen....
Is inderdaad ook zonde, zou willen dat ik met 4 uur slaap toekon. Mijn vader slaapt eigenlijk nooit meer dan een uur of 4. Ik heb aan 8 niet genoeg, ik voel me pas echt fit als ik 9-10 uur slaap. Als 15/16-jarige lag ik heerlijk om 21.00 in bed en sliep tot 7 uur, ik vond 't geweldig om zoveel te slapen... maar dat gaat wel echt ten kosten van je sociale leven.quote:Op donderdag 15 juni 2006 09:52 schreef Isabeau het volgende:
Nah, werken is geen zonde van mijn tijd, ik vind het erg leuk om te doen, maar de dag heeft gewoon te weinig uren, dat is hetWeet je wat ik zonde van je tijd vind? Slapen. Ik slaap zo 8 uur per dag, dat is één-derde van je leven!
![]()
Is het een tekort aan B12 wast ervoor zorgt dat je zo moe bent dan?quote:Op donderdag 15 juni 2006 09:55 schreef Rewimo het volgende:
Ik hoop dat mijn B12-injectie binnenkort effect heeft zodat ik niet meer in slaap stort zodra ik een beetje makkelijk op de bank zit...
Nee, ken het niet. Al heb ik wel eens gehoord dat je 's morgens een glas citroensap/water moet drinken tegen de trek, ozfo. Wat ik me wel afvraag bij dit verhaal is of je niet beter een vitamine C pil kunt slikken, lijkt mij effectiever.quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:13 schreef Emu het volgende:
Iemand ooit gehoort van de citroenkuur of al geprobeert?
"Ik drink iedere dag twee liter water met vier citroenen er in uit geperst . Het zijn de krachtigste fatburners. Ze leveren nie alleen de vetverbrandende vit. C maar ook andere stoffen die uw immuunsysteem ten goede komt en bovendien voor zorgt dat eiwit (spieropbouw) , ijzer (zuurstoftransport) en calcium ( botopbouw) uit de voeding beter worden opgenome.
Citroenen helpen dus afslanken vooral door hun vit. C die ze bevatten. Zonder vit. C wordt geen vet verbrand. Vit.C verbindt het bindweefsel en maakt de huid glad. Dikkere mensen hebben vaak te weinig aan vit. C in hun bloed."
B12, hb en ijzer hangen allemaal samen voorzover ik het begrijp. Mijn B12 was altijd al laag, maar aangezien dat wordt opgenomen in de dunne darm d.m.v. een stofje dat in de maag wordt aangemaakt, snap je wel dat het nu helemaal niet goed meer wordt opgenomen. Vandaar de injecties. Gelukkig maar eens per 3 maanden.quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:02 schreef Troel het volgende:
Is het een tekort aan B12 wast ervoor zorgt dat je zo moe bent dan?
Dan zal die van mij ook wel te laag zijn
Ja, maar als topsporter verdien je je geld met je lijf. Dat kan ik toch niet helemaal zeggenquote:Op woensdag 14 juni 2006 22:12 schreef octopussy het volgende:
Dan ben je potverdorie een topsporter met internationale allure: wordt je nog te dik bevonden![]()
Ah, mijn hele korte samenvatting klopt dus wel aardigquote:Op donderdag 15 juni 2006 10:40 schreef Isabeau het volgende:
Ja hoor, intrinsic factor koppelt aan vitamine, waarna je het opneemt in het terminale einde van je dunne darm, cobalamine is andere naam, foliumzuur nodig bij bepaalde omzettingen van vit B12, bij pernicieuze anemie heb je een tekort aan vit. B12 (vaak verworven probleem met de intrinsic factor aanmaak in je maag), zonder intrinsic factor neem je trouwens nog wel wat op, maar dat is echt minimaal en dus veel te weinig, je hebt vit. B12 nodig voor de DNA synthese en dus nodig in cellen die heel snel delen. Denk aan darmweefsel, huidcellen, bloedcellen (vandaar de bloedarmoede) en ook je tong heeft snel delende cellen en bij een vit b 12 tekort kan je een gladde tong zien. Bij een tekort aan dit voitamine krijg je ook zenuwstoringen omdat vit B 12 myeline helpt maken en dat is de isolering van je zenuwcellen.
Zo, uit m'n hoofd![]()
Ik heb als tiener gevoetbald en ik vind het nog altijd erg leuk om naar een wedstrijd te kijken. Al ben ik wel kieskeurig, ik vind het leuk als 't Nederlands elftal speelt en verder de "grote wedstrijden" in de NL competitie (wedstrijden tussen Ajax, Feyenoord en PSV) en Europacup als er een NL club speelt. Ajax blijft (ondanks dramatisch slechte resultaten) mijn favoriet, maar mijn moeder komt dan ook uit Amsterdam en mijn vader is ook Ajax-fan... erfelijk bepaald dus.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:04 schreef Emu het volgende:
Voetbal![]()
Ik snap trouwens niet wat er zo leuk is aan sport kijken, dan doe ik het toch liever zelf![]()
Haha, nee daar zou hij echt niets van bakken...quote:
Ben jij mijn kloon?quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:30 schreef Levitation het volgende:
Nee, hij heeft een grote voorliefde voor GTA San Andreas, zeker nu hij zo ver is dat "CJ" een vriendinnetje heeft en ze samen lekker bezig zijn.![]()
Kusje voor YPPYquote:Op donderdag 15 juni 2006 12:16 schreef YPPY het volgende:
Voetbal kan ik ook niet kijken, of het is met een boek erbij. Dan hoor ik af en toe wel roepen als ze scoren of juist niet.
Wat een gedoe weer hier met zo'n sfeerverpester. Dat aparte topic lijkt me wel handig. Het hoort hier gewoon niet. Nu ben ik wel weer emotioneel hysterisch, toen mijn bmi op 22 zat, had ik nog steeds broekmaat 40. Ik was nog te dik.![]()
![]()
![]()
Ik discussieer ook graag... maar gisteren begon ik me op te winden en dan moet ik er gewoon mee kappen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:39 schreef YPPY het volgende:
Zo erg is het niet hoor Levitation, kijk maar naar het PI.Eigenlijk vind ik ze wel grappig, als het niet zo warm is, vind ik het zelfs leuk om de discussie aan te gaan en dan ze zichzelf dan vastkletsen. Maar daar is het nu te warm voor.
Ik meld mij ook aanquote:Op donderdag 15 juni 2006 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ben jij mijn kloon?
Ik heb ook zo'n vent
Weer niet gelukt vanavondquote:
Idd het is lang geleden dat ik zoveeel zin had om te blijven liggen in bed en te genieten, helaas ik moest eruit, effe doorbijten dus.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:52 schreef ymme het volgende:
*gaap*
Goeie morgen. Ik wil terug naar mijn bed, die is zo lekker
Ik kwam vanochtend tot de conclusie dat ik niet één oranje kledingstuk heb.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:53 schreef Rewimo het volgende:
Levitation, lijkt me inderdaad saai als je gewend bent om samen te zijn.
En ja het is stil, zijn we allemaal al in oranjestemming? Hier wel, de meeste collega's hebben wel iets oranjes aan vandaag [afbeelding]
Op radio 1 doen ze live verslag van de wedstrijd, kun je in de auto luisteren... Wel oppassen met plotselinge bewegingen als er gescoord wordt.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:00 schreef teigan het volgende:
ik zit vanavond in de auto als Nederland moet spelen..
ik ga oppassen op mijn neefje en nichtje, en vanavond is er nog een nichtje van hun bij... Ze zijn bijna 3 en 4, en dat andere nichtje is 6, dus dat kan nog leuk worden....
Ja inderdaad dus dagelijks 300kcal minder, dan zit ik op 1400kcal, de doket had gezegd 1400-1500kcal zou geen probleem mogen zijn...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:04 schreef ymme het volgende:
Ik snap je zin niet helemaal Emu
Ik heb nu 300Kcal van mijn dieet gedaan? 300Kcal minder gegeten elke dag:?
Dat moet je ook niet doen, dan krijg je waarschijnlijk niet voldoende energie naar binnen, dat verklaart je moeheid.
Goed gedaan!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:26 schreef Knuzzel het volgende:
wie feest er mee??
ik ben gister GESLAAGD met een 8
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en om het te vieren ben ik heerlijk uit eten geweest en heb ik nergens naar gekeken!![]()
Ik vrees dat je dokter het wat laag inschat... je bent toch een man? En je fietst toch vaak? Ik denk dat je moeheid voor een stuk daardoor te verklaren is (en het is een vrij warme week, dat maakt ook snel loom)quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:27 schreef Emu het volgende:
[..]
Ja inderdaad dus dagelijks 300kcal minder, dan zit ik op 1400kcal, de doket had gezegd 1400-1500kcal zou geen probleem mogen zijn...
Wow een 8quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:26 schreef Knuzzel het volgende:
wie feest er mee??
ik ben gister GESLAAGD met een 8
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en om het te vieren ben ik heerlijk uit eten geweest en heb ik nergens naar gekeken!![]()
Daar wil ik even bij aansluiten, ze hebben op dit moment echt leuke jurken bij de WE, ook nog in redelijk grote maten. Dus ik helemaal blij. Ga ik passen, blijkt dat ze er geen rekening mee hebben gehouden dat de mouwen dan ook wat breder moeten zijn en zo'n wikkellint ook wat langer.....quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:05 schreef Riann het volgende:
hele middag geshopt wat baal ik toch van die shirtjes die strak om je lichaam trekken... kwa breedte zou ik M aan kunnen xl geprobeert maar was gewoon hetzelfde.
Net wel heerlijk friet gehad wat was dat weer lang geleden
Tja, dipjes... ik vrees dat ik binnenkort toch maar eens met mijn huisarts moet gaan praten. Dacht eerst een winterdip te hebben, maar ondertussen is het half juni en ik voel me nogsteeds ellendig. Mijn werk helpt ook niet echt mee, ik vind er niets aan.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:46 schreef Isabeau het volgende:
Levitation balen van je dipje, maar fijn dat het alweer over is. Maar ik kan het me voorstellen als hij steeds een week weg is; ik vind het ook al heel eenzaam en stil als Dennis een nacht ergens anders slaapt of op kamp is oid. Dat buikdansen klinkt wel superleuk trouwens. We hebben het er ooit een keer over gehad om met de dieetclub ook een buikdansles te gaan doenLeek me geweldig! Maar ik weet niet of er animo voor is. Kan ik thuis ook los gaan op buikdansmuziek.
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:46 schreef Isabeau het volgende:
Take_A_Picture Pas je op met ideaalbeelden van je lijf? Voor je het weet ben je nooit tevreden en dat zou heel spijtig zijn. Ook slanke vrouwen kunnen dikke kuiten, een putjeskont of slappe bovenbenen hebben hoorMaar die afspraak met een diëtiste is een goed idee denk ik
Maar daar komen (meestal) geen ongelukken vanquote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:57 schreef teigan het volgende:
isabeau, jij doet ook wel andere dingen op de klanken van Rammstein.....
Ik baal op het moment heel erg van mijn opleiding en mijn opleidingsniveau... heb een HBO diploma, maar de richting die ik heb gedaan (HEAO-MER) ligt echt verschrikkelijk slecht in de markt. Veel te generalistisch, bedrijven kunnen er niets mee. Alleen banken vragen het wel eens, maar ik heb absoluut geen zin om als Accountmanager te gaan werken en dingen te verkopen die ik zelf niet zou willen hebben. (Getver, ik haat 't dat ik zo principieel kan zijn, is alleen maar lastig.) Liefst zou ik naar de universiteit gaan, maar ik ben ondertussen al 27 en ik heb al een studieschuld, full-time studeren zie ik echt niet meer zitten. Plus dat ik echt niet weet welke studie ik zou willen doen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:59 schreef teigan het volgende:
blijf er maar niet te lang mee lopen Levitation, hoe eerder je zoiets aanpakt, des te beter..
Ennuh, uitzoeken wat je echt wilt gaan doen qua werk en dan gaan solliciteren kan ook positief werken hoor... Ik was heel blij dat ik het vooruitzicht had van mijn jaar als LIO straks, anders was ik er helemaal niet doorheen gekomen...
Maar dit is mijn "carrière", was het maar een bijbaan...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:04 schreef Isabeau het volgende:
Levitation Zo'n bijbaan hèb ik dusDat ik de hele nacht ongestoord op Fok mag rondhangen.
Ach in de organisatie waar ik stage liep werd zo ongeveer 80% van de werktijd van de werknemers NIET voor werk gebruikt. Toen ik dat hoorde voelde ik me ineens ook niet meer zo schuldig dat ik elke dag zo ongeveer heel Fok uitkamde op interessante topics.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:06 schreef Levitation het volgende:
[..]
Maar dit is mijn "carrière", was het maar een bijbaan...![]()
Ergste is dat ik ondanks mijn totaal onvolwassen gedrag een goede beoordeling heb gekregen bij mijn beoordelingsgesprek. Mijn baas is tevreden over mijn werk... WELK WERK?![]()
Eigenlijk is het wel grappig ook...
![]()
Ik denk dat ik precies weet hoe jij je voelt.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:34 schreef Ikiskoel het volgende:
Mag ik even van me afzeuren? Ik voel me nu zó ellendig. Psychisch gaat het helemaal niet lekker, het lijnen gaat niet zoals ik dat wil en nu is mn vriend ook nog eens voor 3 weken in Indonesië :S
Het enige wat ik nu kan doen is janken, en daar baal ik van!!
Als het is wat ik denk kunnen er wel ongelukjes van komenquote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:03 schreef Isabeau het volgende:
Maar daar komen (meestal) geen ongelukken van
Levitation, wij kunnen elkaar de hand schuddenquote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:41 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik denk dat ik precies weet hoe jij je voelt.Klote, he!
Een knuffel voor Ikiskoel.![]()
Ik zou graag iets zeggen waar je je beter door voelt, maar aangezien ik me net zo ellendig voel, kom ik eventjes niet verder dan een knuffel.
Hahaha, de carrierebeurs, dat was echt het toppunt van deprimerend!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:22 schreef Liejannuh het volgende:
Octopussy, ik ga vanavond naar de Ikea in Delft! Ga je mee?
En Levitation, ik heb ook HEAO MER gedaan en herken het wel een beetje wat je beschrijft. Ik heb ook ooit op de carrierebeurs gestaan voor het bedrijf waar ik nu werk en daar kreeg ik als instructie dat ze geen mensen wilden met HEAO MER!Ik vond het een beetje moeilijk te verkopen.
Maar het belangrijkste is dat je voor jezelf bedenkt wat je wilt. Een diploma geeft alleen maar aan dat je een bepaald denk-niveau hebt en je echte competenties zul je in je werk moeten ontwikkelen.
Overigens kun je ook in deeltijd gaan studeren. Doe ik ook, ben nu bijna klaar met bedrijfskunde.
Ik vind dat wij onze vriendjes vast moeten bindenquote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:39 schreef Sjeen het volgende:
Het is toch wat met al die vriendjes die maar allemaal weggaan... Ik ben nu al aan het aftellen, hij gaat morgen en is dan over 7 nachtjes slapen weer terug![]()
Iedereen die het kan gebruiken![]()
Ja!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:46 schreef Levitation het volgende:
[..]
Hahaha, de carrierebeurs, dat was echt het toppunt van deprimerend!Als je zei dat je MER deed keken ze je vol meelij aan of begonnen ze over omscholingstrajecten
ik was nog niet eens klaar met mijn studie... Meestal begon ik maar een kletspraatje met de mensen bij zo'n stand en lulde ik zo lang mogelijk er omheen, erg gezellige gesprekken, tot het toverwoord "MER" viel.
![]()
Tijdens de studie grapten we ook altijd al dat we "van heel veel helemaal niets wisten". Waar heb jij eigenlijk gestudeerd? Ik aan de Haagse Hogeschool![]()
Goh, dan ben ik ook een soort van bijzonder, in mijn jaar zaten er aan het begin maar 39......quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:07 schreef Liejannuh het volgende:
Overigens ben ik in 1997 afgestudeerd en toen waren de MER-mensen nog een soort van bijzonder. Er zaten geloof ik 40 mensen in mijn jaar.Ik heb trouwens ook aan de HHS gestudeerd.
![]()
Is jouw studie ook de kleinste van de opleiding? Ik vind kleine opleiidngen eigenlijk wel leuk, dan ken je tenminste de meeste mensen nog.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:13 schreef teigan het volgende:
[..]
Goh, dan ben ik ook een soort van bijzonder, in mijn jaar zaten er aan het begin maar 39......
En daar zijn er nu misschien een stuk of 30 van over die uiteindelijk afstuderen...
Ik was pas in 2004 klaar. Toen ik in 2000 begon hadden we 9 eerste jaars klassen van een man of 35... 400 300 studenten dus! Uiteindelijk zijn we met een groep van 120 studenten afgestudeerd, de rest was of vertrokken of deed er langer over.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:07 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ja!Dat viel me ook op! Er kwamen heel veel mensen lichtelijk wanhopig naar mij en mijn collega's toe om te vragen of wij dan misschien iets konden met mensen die MER hadden gedaan!
Ik was de rotste niet en vroeg vooral naar de keuzevakken en de cijfermatige intresse.
Overigens ben ik in 1997 afgestudeerd en toen waren de MER-mensen nog een soort van bijzonder. Er zaten geloof ik 40 mensen in mijn jaar.Ik heb trouwens ook aan de HHS gestudeerd.
![]()
Kijk, en zulke kreten maken me dus helemaal week van binnen. Ik vind dit dus echt gewoon leukquote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:22 schreef Liejannuh het volgende:
Octopussy, ik ga vanavond naar de Ikea in Delft! Ga je mee?
Geeft niet hoor.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 20:36 schreef octopussy het volgende:
OK, ik ben hypocriet geweest: ben toch maar voetbal gaan kijken in de kantine bij stefans werk.![]()
Maar ik heb daar voor wel 3 uur lekker motor gereden![]()
Sorry Liejannuh, ik heb je berichtje over de Ikea te laat gezien anders was ik wel mee gegaan. Ikea is (bijna) altijd leuk. Wordt er alleen zo hebberig van![]()
Was het absurd rustig?
naar the break up was wel grappige film en het is idd vleiend dat iemand je zo leuk vind alleen ik vind dat dan ook altijd wel weer zielig voor hem. En ach ooit zal ik ook wel de ware tegenkomenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:39 schreef Isabeau het volgende:
Maar het is wel altijd vleiend als iemand je zo leuk vindt, RiannHet wordt pas vervelend als hij volhard in overdreven lief gedrag terwijl je hem al hebt afgewezen. Welke film ben je eigenlijk geweest?
Ik heb verschillende relaties gehad, rampzalig en leuk. En nu heb ik gewoon een wonderbaarlijk fantastische relatie. Ik weet niet wat het is, maar dit is gewoon hemels. Al bijna 5 jaar langHij is heus niet De Ideale Man, maar wel voor mij
Ik hou zielsveel van hem en dat gevoel gaat gewoon heel erg diep. Alleen af en toe ben ik zo bitcherig dat ik me afvraag hoe hij in godsnaam ook van mij kan houden
En lekker, Urnie! En traplopen is geweldig voor je lijf, ik heb alleen geen trappen in de buurt om te nemenNou ja, die bij mijn huis, maar ik woon op de 2e etage, dus dat schiet niet op. In Almelo in het ziekenhuis nam ik wel atijd alle trappen die ik zou moeten nemen (6 verdiepingen).
Ik ben een week bij mijn moeder aan het werk geweest; het huis begint daar al helemaal te blinken en mijn eigen huis is alweer een troep aan het wordenMoedeloos word ik ervan. Daar is alle was gedaan, hier stapelt het zich op. Etc.
ja ik gister al een beetje in de bios keek hij mij steeds aan en ik maar net doen of ik dat niet in de gaten had en naar de film kijken en hij probeerde mijn hand te pakken ik al mijn hand ergens anders neer gelegdquote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:31 schreef Isabeau het volgende:
Die film ken ik nietNooit van gehoord zelfs. Maar er loopt vast iemand rond die perfect bij jou past
En ik begrijp je wel hoor, ik ging ook wel eens uit met leuke jongens die ik absoluut leuk vond, maar dan dacht ik al 'oh jee, hij wordt toch niet verliefd hè'. En dan dus mooi wel verliefd worden
Heel frustrerend, want dan nam ik automatisch al meer afstand.
nee idd haha anders had ik wel andere signalen af gegevenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:34 schreef Isabeau het volgende:
Je signalen waren in ieder geval niet uitnodigend![]()
Het was toch samen met Rewimo 100 kilo afgevallen zijnquote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:38 schreef Isabeau het volgende:
Maar het fietsen ging lekker?
(Troel, je wilde toch 100 kg zijn op 1 juli?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |