abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38846141
Op vrijdag 9 juni 2006 21:52 schreef Iksje het volgende:
vorig deeltje: Fok!dieetclub deel 101

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger.
Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in #34
Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!
Meetings
(Di)eetclubmeeting deel XV: Chocolade en Spareribs!
Meetings staan gepland op 1 juli (bonbon workshop) en een meeting in Utrecht op een nog onbekende dag waar we iets leuks gaan doen en daarna bij Broadway gaan eten. Iedereen is bij beide meetings van harte welkom (voor meer informatie over aanmelden en afmelden kun je het beste in het topic kijken ). Een overzicht van alle voorgaande meetings is in de openingspost van dit topic te vinden.

Ik wil ook!
Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel. Dit kun je doen door te mailen naar:
[afbeelding]Vaak is je account dan binnen twee dagen geregeld. Ook als je je wachtwoord kwijt bent of je problemen hebt met inloggen kun je Troel mailen.
Je hoeft niet je regeltje te mailen, dit kan je straks namelijk zelf toevoegen.
Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://afvallen.qqn.nl

Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

[ Bericht 0% gewijzigd door teigan op 14-06-2006 14:02:16 ]
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:32:04 #2
147928 Goed_Gek
Deutschland Weltmeister 2006
pi_38846186
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 09:53 schreef Levitation het volgende:

[..]

Sorry, ik kan het toch echt niet laten om hier op te reageren, ik schoot namelijk nogal in de lach toen ik dit las.

Als afvallen zó makkelijk was, waren we hier met z'n allen allang op gewicht. Feit is gewoon dat het niet voor iedereen zo eenvoudig is. Ik fiets al 14 maanden lang iedere dag naar mijn werk (40 minuten per dag/ 22km per uur), wandel iedere dag minstens een half uur, heb 1 keer in de week buikdansles en ik zwem regelmatig. Ben een jaar geleden 10kg afgevallen en nu stijgt mijn gewicht de laatste tijd weer... c'est la vie.

Hardlopen mag ik niet, behalve dat ik nog ruim 20kg te zwaar ben, heb ik een slijmbeursontsteking op mijn rechter heup, mogelijk veroorzaakt door slechte gewrichten of overgevoelig bindweefsel. (diagnose is nog niet gesteld) Hardlopen is voor mij een garantie om (zwaar) geblesseerd te raken.

En dit geldt niet alleen voor mij, veel van de mensen in dit topic hebben iets dat hen beperkt in hun sportmogelijkheden. Alleen een groot overgewicht is al genoeg reden om niet te kunnen hardlopen, tenzij je echt wilt zien dat de medische kosten torenhoog worden wegens verpestte gewrichten. En toch doen we allemaal ontzettend ons best om, naar vermogen, te sporten. Stellen dat we "gewoon" moeten gaan hardlopen is bijzonder kortzichtig en potentieël schadelijk voor een (flink) aantal mensen in dit topic. Als je je wilt bemoeien met het leven van anderen en zeker als je anderen wilt adviseren, mag je je eerst wel eens verdiepen in die ander. Maar als je serieus met ons wilt discussieren en iets nuttigs aan dit topic toe te voegen hebt, ben je natuurlijk welkom.
mag ik vragen wat jullie per dag dan eten en drinken.
en hoeveel en wat jullie aan sport doen?
met een normaal tempo over asfalt fietsen zal idd geen wonderen verrichten. zul je eerder op 30 km/h moeten gaan zitten zodat je opgeslagen energie gaat aanspreken ipv energie uit je net opgenomen voedsel.
(ff voor de goede vergelijking. ik ram 24 km weg met een snelheid van 36 km/h plus zware bepakking op rug als ik naar mijn ouders ga. en dit doe ik op een mtb die veel meer energie kost aangezien die niet op snelheid is gebouwd op asfalt).

wandelen is leuk maar ook niet iets wat resultaat geeft met een half uur. is dat wandelen extra of is dat lopen op werk en naar supermarkt en dergelijke.
als je zou gaan trimmen dan zou je al meer verbranden.

hardlopen is idd niet goed voor je gewrichten. trimmen daarentegen is al minder erg. als je hardlopen niks vind kun je altijd nog een spinbike halen want daarbij belast je gewrichten minder maar is je verbranding superhoog.
en daarnaast zullen die gezondheidsproblemen met gewrichten en slijmvliezen juist het gevolg zijn door overbelasting. je vernield je eigen lichaam met je ongezonde leefpatroon.

ik vraag me dan ook echt af hoeveel mensen hier echt moeite doen?
dus gewoon sochtends bak yoghurt of fruit, smiddags wat fruit en een bruine boterham en savonds gewoon een een normale maaltijd met veel groenten en onverzadigde vetten.

en hoe vaak houden jullie jezelf voor de gek met:" ach een zak chips vanavond moet wel een keer kunnen"
Schade Holland alles ist vorbei!
Voetbal is voor domme lompe boeren?
-je webicon is verwijderd omdat ie een malware melding gaf in chrome-
pi_38846236
Zo ik kom ook weer even langs lopen hier

Druk druk druk, vanaf donderdag ben ik verlopig een aantal weken van de boeken af.
Ik ben niet aangekomen

En eind deze maand ga ik eens Herba Life proberen.
Ik begin wel een stuk minder op te letten. Bij de ega ben ik gestopt, ik heb nu vakantie en heb dus niet meer de mogelijkheid om 1x per week daarheen te gaan, normaal deed ik dit uit school.
En die vrouw van Herba Life woont in ons dorp, ideaal en dichtbij.
Ik ben benieuwd. Er moeten nog steeds een aantal tot heel veel kilo's eraf.
Ik weeg nu ongeveer 85 of wat er ook in het lijstje staat en ik wil er graag nog minimaal 15 af hebben, en als het kan en er goed uitziet 20 tot 25 kilo.
Maar ik ga nu eerst voor die 15 kilo eraf met herba life.

Verder gaat alles goed hier.
pi_38846331
Ik eet op een dag:
6 boterhammen, 4/5 hartig, 1/2 zoet
2 stuks fruit
probeer 2/3 keer zuivel te nemen
en dan avondeten, meestal aardappels, vlees, groente, en verder niets, het fruit is als tussendoor..

En dan nog 2 liter water erbij, of soms thee.
Hierop ben ik een kilo of 8 afgevallen, en nu ik weer meer skate val ik er rustigaan verder mee af...

o ja, en als ik in een week veel skate, dan eet ik er nog een boterham extra bij, juist om de zin in snoep te voorkomen..

tijden waarin ik stilsta(dus niet afval en niet aankom) dan eet ik eens een patatje, en let wat minder goed op welke soorten vlees en dergelijke ik pak
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:41:14 #5
147928 Goed_Gek
pi_38846491
hoe denken mensen trouwens met troep als herbalife goed af te vallen?
je zit jezelf uit te hongeren, je gaat essentiele voedingsstoffen missen en omdat het een tijdelijke kuur is zal je daarna weer gaan aankomen.

waarom niet gewoon je huidige levenstijl veranderen zodat die gewoon makkelijker in stand te houden is?
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:42:47 #6
79550 Ymke
your ghost
pi_38846545
quote]Op woensdag 14 juni 2006 12:57 schreef Anansi het volgende:
Ymke, wat voor mij heel goed werkt als snack voor tijdens nachtdiensten is zelf tonijnsalade maken met een blikje tonijn op water en een klein beetje fritelijn en yogurt, en wat kruiden... en dan komkommer gebruiken ipv toastjes. Kun je relatief gezond de hele nacht door van eten. Ik doe met salade van 1 blikje tonijn, en 1 komkommer de hele nacht (+ nog 1x brood soep of salade eten)

Ook een lekkere tussendoor snack zijn zonnatura knappeltjes. Dat zijn kleine zakjes gedroogde appelschijfjes. Maar 22kcal per zakje. Zijn wel kleine zakjes
[/quote]

*noteer* soep en tonijn . Dit moet gaan lukken

Bedankt voor je tip.
Ben net uit het zwembad , de tweede keer deze week en dat was best zwaar . Maar heb het een uur volgehouden .
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_38846815
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:32 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

met een normaal tempo over asfalt fietsen zal idd geen wonderen verrichten. zul je eerder op 30 km/h moeten gaan zitten zodat je opgeslagen energie gaat aanspreken ipv energie uit je net opgenomen voedsel.
(ff voor de goede vergelijking. ik ram 24 km weg met een snelheid van 36 km/h plus zware bepakking op rug als ik naar mijn ouders ga. en dit doe ik op een mtb die veel meer energie kost aangezien die niet op snelheid is gebouwd op asfalt).

wandelen is leuk maar ook niet iets wat resultaat geeft met een half uur. is dat wandelen extra of is dat lopen op werk en naar supermarkt en dergelijke.

hardlopen is idd niet goed voor je gewrichten. trimmen daarentegen is al minder erg. als je hardlopen niks vind kun je altijd nog een spinbike halen want daarbij belast je gewrichten minder maar is je verbranding superhoog.
en daarnaast zullen die gezondheidsproblemen met gewrichten en slijmvliezen juist het gevolg zijn door overbelasting. je vernield je eigen lichaam met je ongezonde leefpatroon.

dus gewoon sochtends bak yoghurt of fruit, smiddags wat fruit en een bruine boterham en savonds gewoon een een normale maaltijd met veel groenten en onverzadigde vetten.

en hoe vaak houden jullie jezelf voor de gek met:" ach een zak chips vanavond moet wel een keer kunnen"
Wel grappig dat jij concludeert dat ik "mijn lichaam verniel met mijn ongezonde leefpatroon". Ik ben actiever dan de meeste mensen die ik ken. De problemen met mijn lijf heb ik al sinds mijn kindertijd en zijn eerder een oorzaak van mijn huidige gewicht dan een gevolg ervan.
Ben al bij verschillende fysiotherapeuten geweest en die ontkennen allemaal dat deze klachten veroorzaakt worden door mijn gewicht, daar ben ik gewoon niet zwaar genoeg voor.

Als je wilt weten wat we zoal eten... tja ik zou je haast laten graven in de 101 topics hiervoor. Maar da's gemeen.
Wat ik eet:
  • Ontbijt: 3 boterhammen met hageltjes (beleg er 1 en leg er 1 droge bovenop)
  • Lunch: 3 boterhammen, momenteel heb ik iets met cocosbrood... dus meestal zit dat er op. Wederom 1 plak voor 2 boterhammen.
  • Diner: minimaal 200 gram groenten, vaak nog sla erbij, meestal met pasta of aardappelen, klein stukje vlees (of liever: vis!)
  • Tussendoor (over de hele dag): 3 sinaasappels, pakje sultana oid, koekje 's avonds na het eten (ja, da's misschien niet zo slim, I know!)
  • Drinken: water, veel water (1,5-2 liter per dag), groene thee, soms koffie (niet dagelijks), soms vruchtensap, 's avonds cola light.

Ik drink geen alcohol, rook niet, gebruik geen drugs, beweeg ongeveer 1,5 uur per dag, eet voldoende groente en fruit... en jij beweert dat ik mijn lichaam verniel? Hmmm... misschien snap ik het dan niet echt?

Mijn handicap is dat mijn lichaam nogal eens protesteert en ik niet altijd kan wat ik zou willen, ik heb naast de motoorische problemen ook maag-darmklachten en da's ronduit irritant. Daarnaast ben ik een "emotionele-eter", bij stress, problemen, verveling en verdriet heb ik de neiging te veel te gaan eten. En da's niet handig, vooral omdat ik me dan nog ellendiger voel, wat vervolgens weer aanleiding is om te eten. Ik ken mijn lichaam goed, ik weet wat ik ermee doe. En ja, helaas, ik ben te dik... maar ik doe wel degelijk mijn best om gezond te leven en eventueel de kilo's die er teveel aanzitten zo kwijt te raken.

Nog vragen?
  • Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_38846887
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 13:41 schreef Goed_Gek het volgende:
    je zit jezelf uit te hongeren, je gaat essentiele voedingsstoffen missen en omdat het een tijdelijke kuur is zal je daarna weer gaan aankomen.

waarom niet gewoon je huidige levenstijl veranderen zodat die gewoon makkelijker in stand te houden is?
    Ik weet het, nergeer modus. Werkt alleen even niet.
    Ik heb mijn levenstijl aangepast.
    Ik kom ook niet meer aan.
    Maar dit zul jij niet weten want je komt één keer om de hoek kijken en trekt meteen je conclusie over ons hier.
    Doe dat niet.
    Laat ons lekker, en verdwijn hier weer net zo snel als je ook binnen gekomen bent.

*Negeren die mensen* dan verdwijnen ze vanzelf weer!
    pi_38846929
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 13:41 schreef Goed_Gek het volgende:

Het idee van Herbalife is juist dat je wél de voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. Dergelijke afslankproducten zijn allemaal verrijkt met mineralen, vitamines, eiwitten ed. Het grote nadeel van op die manier afvallen is dat je niet leert normaal om te gaan met voeding. Zodra je stopt met de kuur val je weer terug in je oude (verkeerde) eetpatroon. Dat is het grootste probleem... je leert er niets van.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_38846980
    quote:

[..]

één keer moet kunnen toch.
    Wilde jij ons zeggen dat jij nooit chips eet.
    En nee dikke mensen ( zo zij jij ons) eten niet alleen maar slecht.
    En dunne mensen eten zeker nooit chips of iets dergelijks.
    Ach laat ook maar, je snapt er toch niets van.
    Jij scheert iedereen over één kam. Succes met het verlaten van dit topic
    pi_38847032
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 13:51 schreef Levitation het volgende:

[..]

Het idee van Herbalife is juist dat je wél de voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. Dergelijke afslankproducten zijn allemaal verrijkt met mineralen, vitamines, eiwitten ed. Het grote nadeel van op die manier afvallen is dat je niet leert normaal om te gaan met voeding. Zodra je stopt met de kuur val je weer terug in je oude (verkeerde) eetpatroon. Dat is het grootste probleem... je leert er niets van.
    Kijk en mijn 'oude' eetpartroon na de herba life, is geen verkeerde. Deze is goed. Perfect zelfs want ik kom er niets van aan. Ik heb een goede, stabiele eetpatroon.
    pi_38847164
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 13:54 schreef ymme het volgende:

[..]

Kijk en mijn 'oude' eetpartroon na de herba life, is geen verkeerde. Deze is goed. Perfect zelfs want ik kom er niets van aan. Ik heb een goede, stabiele eetpatroon.
    Dan kan zo'n kuurtje geen kwaad, toch? Als je maar niet gaat jo-jo-en!
    Wel lekker motiverend als je zo snel afvalt!
    ***Levi was here***
    pi_38847167
    oeps, foutje
    pi_38847237
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 13:57 schreef Levitation het volgende:

[..]

Dan kan zo'n kuurtje geen kwaad, toch? Als je maar niet gaat jo-jo-en!
    Wel lekker motiverend als je zo snel afvalt!
    Dat is ook precies mijn bedoeling.
    Ik ben al wel bijna 15kilo kwijt. Maar ik wil gewoon weer resultaat zien. Dat motiverende om verder te gaan is even weg.
    Al ben ik nu al heel tervreden als ik in de spiegel kijk hoor. Maar oh wat zal ik dan met een bick smile in de spiegel kijken
      woensdag 14 juni 2006 @ 14:02:49 #15
    147928 Goed_Gek
    pi_38847402
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 13:49 schreef Levitation het volgende:

[..]

Nog vragen?
    dan vraag ik me af wat jij als oorzaken in je kindertijd kunt benoemen voor het dik worden.
    en geld dat voor iedereen met overgewicht of ben je een uitzondering.

hagelslag. zou groente op je brood niet beter zijn? of een bak yoghurt?
    cocosbrood, dat is ook gezond als je overgewicht hebt? wederom, waarom geen fruit of handje noten of gezond beleg?

wat voor sauce bij het avondeten?

sultana en koeken? misschien een stuk wortel gezonder?

vruchtensap kunnen ook dikmakers zijn en cola light is al helemaal verkeerd om te drinken.

1,5 uur per dag beweeg je? wat voor beweging dan?

maag en darmklachten kunnen ook door verkeerde voeding ontstaan.
    ps is het bruin brood of wit brood?
      woensdag 14 juni 2006 @ 14:06:03 #16
    147928 Goed_Gek
    pi_38847548
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 13:53 schreef ymme het volgende:

[..]

één keer moet kunnen toch.
    Wilde jij ons zeggen dat jij nooit chips eet.
    En nee dikke mensen ( zo zij jij ons) eten niet alleen maar slecht.
    En dunne mensen eten zeker nooit chips of iets dergelijks.
    Ach laat ook maar, je snapt er toch niets van.
    Jij scheert iedereen over één kam. Succes met het verlaten van dit topic
    ja een keer, daar blijft het bij zeker of niet.
    nou, ik eet eigenlijk nauwelijks chips of zoete dingen als koek gebak.
    ik heb eigenlijk al sinds mijn kindertijd een hekel aan zoeitigheid aangezien ik het smerig vond.

wat ik dan wel weer doe is veel bier drinken.
    en ja ik kan het hebben om bier te drinken. ik word er niet dik meer van.

ik had een bierbuikje. kenissen zeiden dat het meeviel maar ik heb nu een half jaar geleden mijn voeding veranderd en weer wat gaan sporten. de eerst maand ben ik 6 kilo afgevallen en ben nog steeds op het goede gewicht. dus ik weet wel waar ik over praat.
      Licht Ontvlambaar woensdag 14 juni 2006 @ 14:08:02 #17
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_38847630
    quote:

[..]

Ontbijt:
    2 sneden bruin brood met halvarine
    ertussen kipfilet, rookvlees of gegrilde filet

Tussendoor:
    Appel, 2 kiwi's of een peer
    1/2 liter water
    Rooibosthee

Lunch:
    4 sneden bruin brood met halvarine
    ertussen weer kipfilet ofzo

Tussendoor:
    Liga goede start of fruitbreak
    1/2 liter water
    Rooibosthee

Avondeten:
    Veel verse groente
    Pasta, rijst of aardappels
    stukje vlees of vis

Tussendoor:
    Bakje biogarde met honing
    quote:

Ik volleybal twee keer per week, één keer anderhalf uur training en één keer een uurtje of twee wedstrijd. Verder ben ik op het moment aan het trainen voor de Vierdaagse, dus wandel ik ongeveer 25-30 kilometer in het weekend. Mijn wandeltempo is ongeveer 6 kilometer per uur.
    Ik heb een tijd hardgelopen (interval), dat ga ik na de Vierdaagse weer oppakken. En ik ga altijd met de fiets naar mijn werk.
    quote:

Ik ben met dit leefpatroon ruim 27 kilo afgevallen over het afgelopen jaar. De laatste drie maanden zit ik heel stabiel, probeer onder de 80 kilo te blijven en dat lukt me vrij aardig...

Chips eet ik sowieso niet graag, ben meer van de chocolade... En dat ga ik me dus niet ontzeggen, eet het gewoon met mate...

Vertel eens... maak ik mijn lichaam kapot met mijn ongezond eet- en leefpatroon?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 14-06-2006 14:16:38 ]
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_38847644
    herbalife is inderdaad enorme rommel

Vandaag heb/ga ik eten:

Morgend: Peer

10u: Appel, 1 koffie met 1 klontje

Middag, broodje (60gr), slaatje (350gr), cocktailsaus (15a20gr)

15u: Stuk chocolade, Perzik, 1 koffie met 1 klontje

Avond: Stuk vis, groeten (200gr) gebakken in olijfolie

21u: Yoghurt (250gr), bilkje sardientjes (100gr)

Of ik ga bewegen vandaag zal afhangen van het weer, anders uurtje fietsen ik hoop echt dat het niet ga regenen want ik heb er namelijk best wel zin in

Mijn eetpatroon is zo wel ongeveer altijd. En val toch lekker 1kg per week af gemiddeld!

[ Bericht 36% gewijzigd door Emu op 14-06-2006 14:16:01 ]
    pi_38847799
    quote:

[..]

Ow, leuk, nu mag ik ook

Door de week:
    Ontbijt: één bruine boterham met halvarine en een appel
    Lunch: twee kleine kopjes soep + twee bruine boterhammen met halvarine en soms met kaas of jam, meestal met niets.
    Avondeten: normaal, maar met extra groente
    Tussendoor: 2,5 liter water, thee(zonder suiker), koffie (zonder suiker en melk), cola-light. Geen koekjes (niet lekker) twee fruit (ik reken de ontbijt-appel niet mee).
    Als ik honger heb tussendoor pak ik nog wel eens een broodje met tonijn, of een krentebol.
    's avonds vaak een glaasje wijn, port of martini.

Ik krijg hier mee gemiddeld minder dan 1200 Kcal per dag binnen.
    Ik doe aan sportklimmen, gemiddeld drie keer per week , is zo'n 6 à 8 uur per week. Verder loop ik erg veel en het is dat mijn fiets net stuk geweest is, maar normaal fiets ik ook erg veel.

In het weekend ontbijt ik niet, maar brunch ik uitgebreid met warme broodjes en dergelijke. In het weekend krijg ik tussen de 1200 en 2000 Kcal per dag binnen (wisselt nogal).

Extra tussendoortjes die ik niet elke dag eet, maar wel eens voorkomen:
    Soms een handje chips/pringles oid. Ongeveer één keer in de 2 maand iets van chocola.
    Verder drink ik ook rustig een biertje mee als het heet is, of eet ik een ijsje (waterijsje wel te verstaan). Zoals ieder normaal mens.

Goed- Gek: ik wil heel erg graag van je weten wat ik precies fout doe, behalve dan dat ik soms misschien wat te weinig eet. (dat is meer omdat ik geen honger heb dan vanwege lijnen trouwens)

[ Bericht 1% gewijzigd door freecell op 14-06-2006 14:22:19 ]
    pi_38847944
    Goed-Gek: je doet je nickname eer aan
    It is your friends who make your world!
    pi_38847968
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:02 schreef Goed_Gek het volgende:

waarom geen fruit of handje noten of gezond beleg?
    Zoek jij maar eens op wat er in een handje noten zit er is een reden dat ik geen noten eet
    quote:
    cola light is al helemaal verkeerd om te drinken.
    Cola-light is niet gezond inderdaad, zitten veel te veel zoetstoffen in, maar.... geen calorieën of vet, dus je wordt er NIET dik van. Daar ging het nu even om

edit: oja: ik heb gisteren meegedaan aan een barbecue. De eerste deze zomer, en waarschijnlijk komen er nog maximaal twee deze zomer, maar ik denk dat mijn vet daar vandaan komt. Op zo'n barbecue let ik namelijk totaal niet op lijnen. Dat mag ik van mezelf.
    pi_38848037
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:06 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

ja een keer, daar blijft het bij zeker of niet.
    Kijk dat is jouw oordeel.
    Ik weet genoeg over jouw.
      woensdag 14 juni 2006 @ 14:19:28 #23
    147928 Goed_Gek
    pi_38848068
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:12 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik krijg hier mee gemiddeld minder dan 1200 Kcal per dag binnen.
    Ik doe aan sportklimmen, gemiddeld drie keer per week , is zo'n 6 à 8 uur per week. Verder loop ik erg veel en het is dat mijn fiets net stuk geweest is, maar normaal fiets ik ook erg veel.

Goed- Gek: ik wil heel erg graag van je weten wat ik precies fout doe, behalve dan dat ik soms misschien wat te weinig eet. (dat is meer omdat ik geen honger heb dan vanwege lijnen trouwens)
    en hoe intensief doe je die sporten dan?
    ik loop ook elke dag veel maar zie dat niet als sport, fietsen naar de super, uni of werk ook niet.
    dus sportklimmen. ik neem aan wandklimmen? sta je de helft van nde tijd te apegapen en trekken ze je mee aan de touwen of ben je superactief?

misschien moet je eens een intensieve sport voor je hele lichaam gaan doen he.
    pi_38848086
    Mijn eetpatroon:

Geen ontbijt.

Lunch:

Mannenburger menu.

Avondeten.
    Patat met kip en appelmoes.

Tussendoor:
    Zak chips (en niet ééntje)
    Veel koek en zoetigheid.
      woensdag 14 juni 2006 @ 14:22:17 #25
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_38848148
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:06 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

ik had een bierbuikje. kenissen zeiden dat het meeviel maar ik heb nu een half jaar geleden mijn voeding veranderd en weer wat gaan sporten. de eerst maand ben ik 6 kilo afgevallen en ben nog steeds op het goede gewicht. dus ik weet wel waar ik over praat.
    wow 6 kilo

jemig bemoei je even lekker met andere mensen? ik ben al ruim 26 kg kwijt en dus weet ik zeer zeker waar ik over praat. Ook zit ik al een half jaar op een stabiel gewicht door mijn leefgewoontes aan te passen... en ja dan mag je best af en toe een beetje chips of een snoepje, maar het gaat om de balans tussen bewegen en eten. Hoe denk je anders dat mensen het vol moeten houden> op alleen maar fruit en groente? dat IS niet vol te houden voor je hele leven en dus heb je alleen maar een grotere kans op het JOJO-effect.

nou je wilt graag weten wat ik op een normale dag eet:

ontbijt:
    sinaasappelsap
    magere yoghurt met meusli

lunch:
    2 donkere boterhammen met mager beleg (zoals bijv kipfilet en zonder boter)
    2 stuks fruit
    beker melk
    beker bouillon

avondeten:
    normaal, maar geen grote portie
    geen toetje

tussendoor:
    veel water
    fruit
    light-frisdrank
    en af en toe wat lekkers

ow ja en beweging:
    ik heb lichamelijk zwaar werk (LL-IC-verpleegkundige)
    en ik volleybal 2 keer per week
    2-3 keer per week op de crosstrainer thuis
    en als ik tijd heb ga ik zwemmen of spieroefeningen doen
    hiernaast doe ik ook nog wat wedstrijdjes beachvolleybal

genoeg beweging dacht ik zo
    en jij bent inderdaad GOED GEK om mensen te veroordelen terwijl je niet eens weet hoe wij aan het afvallen zijn en hoe we ons leefpatroon hebben aangepakt....
    05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
    17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
    pi_38848221
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:22 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

en jij bent inderdaad GOED GEK om mensen te veroordelen terwijl je niet eens weet hoe wij aan het afvallen zijn en hoe we ons leefpatroon hebben aangepakt....
    pi_38848267
    quote:

[..]

wow 6 kilo

jemig bemoei je even lekker met andere mensen? ik ben al ruim 26 kg kwijt en dus weet ik zeer zeker waar ik over praat. Ook zit ik al een half jaar op een stabiel gewicht door mijn leefgewoontes aan te passen... en ja dan mag je best af en toe een beetje chips of een snoepje, maar het gaat om de balans tussen bewegen en eten. Hoe denk je anders dat mensen het vol moeten houden> op alleen maar fruit en groente? dat IS niet vol te houden voor je hele leven en dus heb je alleen maar een grotere kans op het JOJO-effect.

nou je wilt graag weten wat ik op een normale dag eet:

ontbijt:
    sinaasappelsap
    magere yoghurt met meusli

lunch:
    2 donkere boterhammen met mager beleg (zoals bijv kipfilet en zonder boter)
    2 stuks fruit
    beker melk
    beker bouillon

avondeten:
    normaal, maar geen grote portie
    geen toetje

tussendoor:
    veel water
    fruit
    light-frisdrank
    en af en toe wat lekkers

ow ja en beweging:
    ik heb lichamelijk zwaar werk (LL-IC-verpleegkundige)
    en ik volleybal 2 keer per week
    2-3 keer per week op de crosstrainer thuis
    en als ik tijd heb ga ik zwemmen of spieroefeningen doen
    hiernaast doe ik ook nog wat wedstrijdjes beachvolleybal

Applaus
      woensdag 14 juni 2006 @ 14:26:25 #28
    147928 Goed_Gek
    pi_38848291
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:16 schreef freecell het volgende:

[..]

Zoek jij maar eens op wat er in een handje noten zit er is een reden dat ik geen noten eet
    [..]

Cola-light is niet gezond inderdaad, zitten veel te veel zoetstoffen in, maar.... geen calorieën of vet, dus je wordt er NIET dik van. Daar ging het nu even om

edit: oja: ik heb gisteren meegedaan aan een barbecue. De eerste deze zomer, en waarschijnlijk komen er nog maximaal twee deze zomer, maar ik denk dat mijn vet daar vandaan komt. Op zo'n barbecue let ik namelijk totaal niet op lijnen. Dat mag ik van mezelf.
    ja daarom word het nu ook verboden om light op frisdranken te zetten die niet light zijn he
    komt vast omdat je niet aankomst van die frisdranken
    klikken maar

noten zijn wel goed:
    http://www.food-info.net/nl/national/ww-noten.htm
    http://www.opdieet.nl/eten.htm

daarnaast zitten er in frisdranken kunstmatige zoetstoffen. er zijn onderzoeken die beweren dat die zeer verslavend werken en juist zorgen voor overgewicht. dus als je wilt afvallen wordt het ranja ...
    pi_38848341
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:19 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

en hoe intensief doe je die sporten dan?
    ik loop ook elke dag veel maar zie dat niet als sport, fietsen naar de super, uni of werk ook niet.
    dus sportklimmen. ik neem aan wandklimmen? sta je de helft van nde tijd te apegapen en trekken ze je mee aan de touwen of ben je superactief?

misschien moet je eens een intensieve sport voor je hele lichaam gaan doen he.

Jij gaat er dus vanuit dat ik heel relaxed aan een overhangende muur (muur die dus overhangt naar de klimmer toe, met andere woorden: zo ongeveer op de kop klimmen) kan hangen? Je kan op zijn minst geloven dat klimmen een hele intensieve sport is voor bijna al je spieren.
    Ik sta inderdaad ook een groot gedeelte van de tijd te zekeren (wat trouwens ook wel zwaar kan zijn voor je armen) maar die tijd rekende ik niet mee. Ik heb ADHD, dus geloof maar dat ik fanatiek klim.
    Ik doe dus al een intensieve sport voor mijn hele lichaam.
    Oja, mijn vriend doet dezelfde sport en eet overdag hetzelfde avondeten als ik. Hij eet alleen zo'n boterham of 5 meer per dag (en allemaal met zoet beleg of pindakaas) Verder eet hij bijna elke dag een hele zak chips leeg.
    Wat zal die jongen dik zijn..... soooooo....
    Hij is nog geen 50 kilo......

En wat eet jij precies en wat doe je aan sport?
    pi_38848370
    Goed-Gek, anders ga je even iemand anders lopen vervelen joh. Lijkt me beter.
      Licht Ontvlambaar woensdag 14 juni 2006 @ 14:28:34 #31
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_38848379
    Goed_Gek... je reageert een beetje selectief...
      woensdag 14 juni 2006 @ 14:29:39 #32
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_38848421
    ja op mij ook al niet hij slaat dicht....
    pi_38848451
    Als ontbijt: yoghurt met fruit (soms wel drie stuks, vb. kiwi + wat aardbeien + 1/2 banaan) en wat all-bran
    tussendoor: boterham en een stuk fruit of een oplossoepje
    middageten: varieert, soms vier boterhammen, soms stoomgroentjes met een volkorenbolletje, soms een slaatje van tomaat, radijs en feta; soms soep met een bolletje.
    tussendoor: idem voormiddag
    avondeten: gevarieerd, met veel groenten.
    qua boterhambeleg kies ik voor komkommer, vegetarische spread of wat kaas.
    Activiteit, buiten het dagelijkse wandelen/fietsen naar het werk: 3 keer lopen (als in joggen aan +- 10 km/u)
    En in het weekend een extraatje, en daarmee bedoel ik iets kleins: wat koekjes (2-3) of een potje tiramisu. Chips eet ik bijna nooit.

Goed_gek: wat ik niet snap is dat je persé de oorzaak zoekt in snacks of niet intensief bewegen. Niet iedereen snackt hier, of niet meer dan "normale" mensen dat wel eens doen. En zeggen dat je niet intensief genoeg sport, snap ik ook niet. Het feit dat je extra beweegt resulteert toch in het niet opslaan van caloriën? Moet je dan volgens jou tot het uiterste gaan om resultaat te hebben voor je conditie (ademhaling, bloedsomloop) en spieropbouw?
    Ik post sinds augustus mee in dit forum, en ik weet dat de meeste leden eerlijk zijn over hun voeding en bewegingspatroon. Er wordt eerlijk verteld wanneer men vervalt in slechte(re) eetgewoontes, wanneer er even geen tijd is om te sporten etc.
      woensdag 14 juni 2006 @ 14:30:36 #34
    147928 Goed_Gek
    pi_38848462
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:20 schreef ymme het volgende:
    Mijn eetpatroon:

Geen ontbijt.

Lunch:

Mannenburger menu.

Avondeten.
    Patat met kip en appelmoes.

Tussendoor:
    Zak chips (en niet ééntje)
    Veel koek en zoetigheid.
    meen je dit serieus?

wat ook opmerkelijk is is dat bij een experiment in rusland ze ooit eens wolven op een dieet hebben gezet. eerst hadden die beesten veel te eten gekregen en werd de maag groter. die beesten hadden dus steeds meer voedsel nodig.

bij minder eten krimpte de maag weer.

dus elke dag iets minder eten en je maag langzaam laten wennen aan minder voedsel of water voor het eten drinken.
    of iets eten wat onze maag niet goed kan verteren en dus geen voedingstoffen opneemt. (vaak rauwe groenten). je maag word wel gevuld maar je neemt nauwelijks energie op.
    pi_38848466
    Allemaal even zwaaien naar GOED GEK, dat is wel zo sociaal

pi_38848489
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:30 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

meen je dit serieus?
    Natuurlijk wat denk jij dan.
    pi_38848503
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:26 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

ja daarom word het nu ook verboden om light op frisdranken te zetten die niet light zijn he
    komt vast omdat je niet aankomst van die frisdranken
    klikken maar

noten zijn wel goed:
    http://www.food-info.net/nl/national/ww-noten.htm
    http://www.opdieet.nl/eten.htm

daarnaast zitten er in frisdranken kunstmatige zoetstoffen. er zijn onderzoeken die beweren dat die zeer verslavend werken en juist zorgen voor overgewicht. dus als je wilt afvallen wordt het ranja ...
    Ok, geweldig. Ik ken de theorie, mag ik hem aan je uitleggen?
    Men neme:
    één glas cola light (zitten geen calorieën in of vetten dus hier word je op zich NIET dik van)
    Je lichaam denkt suiker binnen te krijgen en begint met het aanmaken van insuline.
    Hierop krijg jij behoefte aan suiker en gaat snoepen of eten.
    Je komt aan.

Als je dit van te voren weet, hoef je niet in die val te trappen.

Ik drink trouwens erg weinig fris, maar als ik fris drink is het light.
    pi_38848573
    Ik drink ook weinig fris, maar als ik het dan drink inderdaad vaak cola light.
    Maar ik eet hierna niet meteen een zak snoep leeg Bij mij is het gelukkig niet zo, dat ik na cola light behoefte krijg aan suiker. Gelukkig
      woensdag 14 juni 2006 @ 14:34:57 #39
    147928 Goed_Gek
    pi_38848646
    quote:

[..]
    26 kilo is idd veel en goed.

light frisdranken is dan weer ontzettend fout en met af en toe lekkers vraag ik me ook af wat daar de frequentie en soort van is.

en nogmaals. je kunt wel 2 uur sporten per dag maar het gaat om de intensiteit.
    ik zit bij een sportvereniging voor de gezelligheid. als ik 2 uur train is dat vaak minder intensief dan als ik ga hardlopen of mountainbiken.

en trouwens, leven zonder snoep en zoetigheid is een makkie.
    ik vind dat mensen zo verwend zijn dat ze gewoon dingen die moeder natuur ons schenkt niet meer waarderen.
    pi_38848710
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:33 schreef ymme het volgende:
    Ik drink ook weinig fris, maar als ik het dan drink inderdaad vaak cola light.
    Maar ik eet hierna niet meteen een zak snoep leeg Bij mij is het gelukkig niet zo, dat ik na cola light behoefte krijg aan suiker. Gelukkig
    Valt bij mij ook wel mee, maar het is wel de verklaring waarom mensen aankomen van light, terwijl je van light niet aan KAN komen.
      woensdag 14 juni 2006 @ 14:39:00 #41
    147928 Goed_Gek
    pi_38848792
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:31 schreef ymme het volgende:

[..]

Natuurlijk wat denk jij dan.
    nou omdat ik wel ervan schrik eerlijk gezegd....

en btw je hebt een ontzettend mooi en lief gezicht. als je gewoon een normaal postuur zou hebben zou je een meisje zijn waar elke jongen en vrouw bij zal omkijken.

ik snap niet dat je dan niet zelf gaat sporten en gewoon je eigenwaarde terug vind...
      woensdag 14 juni 2006 @ 14:41:07 #42
    147928 Goed_Gek
    pi_38848866
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:28 schreef Sjeen het volgende:
    Goed_Gek... je reageert een beetje selectief...
    hallo, ik word van alle kanten aangevallen en ik was aan het lunchen (minestrone soep met boterhammen)
      woensdag 14 juni 2006 @ 14:41:39 #43
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_38848895
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:34 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

26 kilo is idd veel en goed.

light frisdranken is dan weer ontzettend fout en met af en toe lekkers vraag ik me ook af wat daar de frequentie en soort van is.

en nogmaals. je kunt wel 2 uur sporten per dag maar het gaat om de intensiteit.
    ik zit bij een sportvereniging voor de gezelligheid. als ik 2 uur train is dat vaak minder intensief dan als ik ga hardlopen of mountainbiken.

en trouwens, leven zonder snoep en zoetigheid is een makkie.
    ik vind dat mensen zo verwend zijn dat ze gewoon dingen die moeder natuur ons schenkt niet meer waarderen.
    nou GOED GEK ik sport erg intensief.. ik speel competitie op vrij hoog niveau en wij trainen hard. Ook wedstrijden zijn uitputtend.

Hiernaast op mijn crosstrainer doe ik vaak 2 keer 10 mins of 1 keer 15 mins op zon beetje 40 km per uur... dus dat is ook wel zweten.

ow ja en light frisdrank mag dan slecht zijn, maar niet half zo slecht als bier. Hiernaast zit er zoals al eerder genoemd in cola-light geen cal en vetten... en dus krijg je geen gewichttoename, dat het voor andere dingen slecht zou zijn, is niet ontopic!

en af en toe wat lekkers, is wanneer ik er behoefte aan heb en wanneer het me het waard is. Dus bijvoorbeeld of een verjaardag of een dagje uit, of op een warme zomerdag een ijsje... en UIT ERVARING weet ik dus dat ik dat kan doen, want ik heb al een half jaar een stabiel gewicht...

jij doet alsof je precies weet hoe wij het zouden moeten doen, maar probeer jij het maar eens na te doen
    pi_38848955
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:39 schreef Goed_Gek het volgende:
    ik snap niet dat je dan niet zelf gaat sporten en gewoon je eigenwaarde terug vind...
    En ik snap niet waarom je hier zo door blijft zeuren. Als je tips hebt, geef die dan maar ga een ander hier niet zitten afkraken. Open dan een ander topic. Dit topic is ervoor om elkaar te ondersteunen!
      Licht Ontvlambaar woensdag 14 juni 2006 @ 14:42:52 #45
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_38848957
    nog steeds in afwachting...

Disclaimer: Als ik ongeduldig, sarcastisch of bot overkom... Mijn gedachten zijn eigenlijk ergens anders, namelijk bij de ouders van een lief klein veel te vroeg gestorven kereltje dat nu op het moment begraven wordt...
      woensdag 14 juni 2006 @ 14:43:06 #46
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_38848972
    quote:

[..]

en btw je hebt een ontzettend mooi en lief gezicht. als je gewoon een normaal postuur zou hebben zou je een meisje zijn waar elke jongen en vrouw bij zal omkijken.

haha en jij bent natuurlijk onze prins op het witte paard met het gezonde gewicht

pi_38849012
    Samengevat: je gelooft ons niet, denkt dat we luie vette koeien zijn, als we aangeven wat en hoe we sporten geloof je niet dat we dat actief doen, maar als Ymme een belachelijk menu plaatst geloof je haar meteen.

Bij deze geef ik je een stempel: pas op, komtie:
    Je bent een grote bevooroordeelde eikel zonder enige vorm van empathie of mensenkennis.
    Ik raad je dan ook ernstig aan om je leven eens onder de loep te nemen.
    - Ben je eigenlijk wel de moeite waard?
    - Ben je het wel waard om uberhaupt geliefd te zijn door iemand?
    - Moet je altijd je zelfbeeld opkrikken door anderen de grond in te stampen?
    - Is er vroeger iets heel ergs met je gebeurt?
    - Wordt het niet eens tijd om een groene knol amaniet te eten?
      woensdag 14 juni 2006 @ 14:47:10 #48
    147928 Goed_Gek
    pi_38849124
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:30 schreef Iksje het volgende:
    Als ontbijt: yoghurt met fruit (soms wel drie stuks, vb. kiwi + wat aardbeien + 1/2 banaan) en wat all-bran
    tussendoor: boterham en een stuk fruit of een oplossoepje
    middageten: varieert, soms vier boterhammen, soms stoomgroentjes met een volkorenbolletje, soms een slaatje van tomaat, radijs en feta; soms soep met een bolletje.
    tussendoor: idem voormiddag
    avondeten: gevarieerd, met veel groenten.
    qua boterhambeleg kies ik voor komkommer, vegetarische spread of wat kaas.
    Activiteit, buiten het dagelijkse wandelen/fietsen naar het werk: 3 keer lopen (als in joggen aan +- 10 km/u)
    En in het weekend een extraatje, en daarmee bedoel ik iets kleins: wat koekjes (2-3) of een potje tiramisu. Chips eet ik bijna nooit.

Goed_gek: wat ik niet snap is dat je persé de oorzaak zoekt in snacks of niet intensief bewegen. Niet iedereen snackt hier, of niet meer dan "normale" mensen dat wel eens doen. En zeggen dat je niet intensief genoeg sport, snap ik ook niet. Het feit dat je extra beweegt resulteert toch in het niet opslaan van caloriën? Moet je dan volgens jou tot het uiterste gaan om resultaat te hebben voor je conditie (ademhaling, bloedsomloop) en spieropbouw?
    Ik post sinds augustus mee in dit forum, en ik weet dat de meeste leden eerlijk zijn over hun voeding en bewegingspatroon. Er wordt eerlijk verteld wanneer men vervalt in slechte(re) eetgewoontes, wanneer er even geen tijd is om te sporten etc.
    toch word je alleen dik als je meer calorieen opneemt dan je verbrand. als je bij normale dagelijkse zaken niet zoveel verbrand moet je gewoon intensief erbij sporten.
    wat me wel opvalt is dat bijna iedereen wel een paar slechte extra dingen in zijn voeding heeft (en natuurlijk weet ik niet hoe dik het beleg is en welke suacen erbij komen).

en veel mensen zien snacken als iets wat bij het leven hoort. maar snoep/chips/snacks vind ik er echt niet bij horen. echt overbodige slechte voeding die je ook kunt weigeren (ja ik weiger altijd gebak/koek op feestjes omdat het vies is en slecht)

en met sporten moet je natuurlijk niet direct tot het uiterste gaan. maar als je een beetje weer conditie hebt mag je soms echt wel ff de grens opzoeken waarbij je dan nog net niet schadelijk bezig bent. ik zie soms mensen sporten waarbij ik echt denk: "dat helpt geen ene fuck"
    wandelen zal goed zijn voor je conditie maar om goed vet te verbranden moet je toch echt wat intensiever bezig zijn. en spiermassa kweek je dan ook nog eens bij intense training.
    pi_38849166
    quote:

[..]

Misschien dat ik ondertussen al een aardig normaal postuur heb.

Schrik je van mijn eetpatroon ja. Ik vind deze redelijk normaal.
    Al had je natuurlijk toch zelf wel door, dat ik dat er neer gezet hebt, om jouw.
    Maar goed.
    pi_38849224
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:44 schreef freecell het volgende:
    Samengevat: je gelooft ons niet, denkt dat we luie vette koeien zijn, als we aangeven wat en hoe we sporten geloof je niet dat we dat actief doen, maar als Ymme een belachelijk menu plaatst geloof je haar meteen.

Je bent een grote bevooroordeelde eikel zonder enige vorm van empathie of mensenkennis.
    Hier valt niets meer aan toe te voegen

Gaan we nu dan weer lekker met z'n allen op de negeermodus (en ja das moeilijk)
    En weer lekker kleppen over dik zijn
      woensdag 14 juni 2006 @ 14:50:08 #51
    147928 Goed_Gek
    pi_38849237
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:43 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

haha en jij bent natuurlijk onze prins op het witte paard met het gezonde gewicht

ik vind paard-rijden niks

naja ik heb een gezond gewicht maar ik mag ben gewoon nog bezig om wat meer spiermassa te kweken en wat vet weg te krijgen. en dat is moeilijker dan van 100 kilo naar 80 kilo afvallen ...
      woensdag 14 juni 2006 @ 14:53:36 #52
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_38849360
    nou dat is JOUW mening, maar niet iedereen deelt deze mening en als je sporten leuk vindt is het niet zo moeilijk om spiermassa te kweken hoor....het lijkt mij moeilijker om als je aan eten verslaafd bent, daarmee te stoppen....maar dat is dan weer mijn mening.

ik vind sporten heerlijk en volleybalde vroeger 4-5 keer per week. (toen ik nog op school zat..) en dat vond ik veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel makkelijker dan die 26 kg kwijtraken.
      Licht Ontvlambaar woensdag 14 juni 2006 @ 14:55:04 #53
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_38849414
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:50 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

ik vind paard-rijden niks

naja ik heb een gezond gewicht maar ik mag ben gewoon nog bezig om wat meer spiermassa te kweken en wat vet weg te krijgen. en dat is moeilijker dan van 100 kilo naar 80 kilo afvallen ...
    Is dat zo... kun jij voor iemand anders bepalen hoe moelijk iets is? Lijkt me dat dat toch echt door iedereen anders ervaren wordt. Bovendien voel ik me door deze uitspraak eigenlijk persoonlijk aangevallen. Wat jij nu beweert is dat jij iets veel moeilijkers aan het doen bent dan wat ik het afgelopen jaar heb gedaan... Vent (ow ja je bent ook nog een vent, heb je je al eens verdiept in de verschillen tussen man en vrouw mbt afvallen?), waar haal je het lef vandaan...
    pi_38849694
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:47 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]
    en veel mensen zien snacken als iets wat bij het leven hoort. maar snoep/chips/snacks vind ik er echt niet bij horen. echt overbodige slechte voeding die je ook kunt weigeren (ja ik weiger altijd gebak/koek op feestjes omdat het vies is en slecht)

en met sporten moet je natuurlijk niet direct tot het uiterste gaan. maar als je een beetje weer conditie hebt mag je soms echt wel ff de grens opzoeken waarbij je dan nog net niet schadelijk bezig bent. ik zie soms mensen sporten waarbij ik echt denk: "dat helpt geen ene fuck"
    wandelen zal goed zijn voor je conditie maar om goed vet te verbranden moet je toch echt wat intensiever bezig zijn. en spiermassa kweek je dan ook nog eens bij intense training.
    Nou, dat jij een stuk taart niet graag lust, prima. Ik lust ook heel veel ongezonde dingen (friet, pizza, etc.) niet graag. Maar ik geniet als ik dan wel eens een koekje neem, of een stukje taart/cake bij een verjaardag. En ik eet ook niet elk weekend tiramisu of koekjes.
    Je mag me buiten dat mijn slechte extra even aanwijzen hoor.

Enne, mijn benen zijn wel degelijk een pak gespierder dan 7 weken terug, toen ik nog niet liep. En ik loop absoluut niet tegen mijn grens aan te hikken...

Ow ja, en met dit eetpatroon zit ik al een maand in de 68-marge. Veel mensen zullen mij nog zien als te dik wegens geen maatje 36/38. Maar ik ben heel blij met de verloren kilo's en de gewonnen spieren.
      woensdag 14 juni 2006 @ 15:03:52 #55
    147928 Goed_Gek
    pi_38849723
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:44 schreef freecell het volgende:

ja mijn mening is nog steeds dat dikke mensen lui zijn en niet genoeg intensief bezig zijn en denken dat als ze een beetje wandelen dat dit al goed is.
    daarnaast proberen jullie zo leuk dingen goed te praten, zie bijvoorbeeld dat light gedoe terwijl wetenschap duidelijk zegt dat het gevaarlijk is en een dikmaker.

ik ben niet bevooroordeeld. zoals gezegd heb ik ook vet eraf moeten trainen en dat lukte me gewoon zonder al te veel moeite. gewoon hard trainen en voeding aanpassen.
    daarnaast durf ik gewoon eerlijk voor mijn mening uit te komen en onderbouw ik die.
    ja jullie kunnen allemaal over me heen vallen en me afzeiken maar ik neem de moeite hier nog om tekst en uitleg te geven.

als overgewicht iets natuurlijks was dan mag je me eens gaan vertellen hoe het kan dat overgewicht de laatste 30 jaar zo enorm is toegenomen en dit nog toeneemt.
    is de mens binnen 100 jaar geevolueerd waardoor men sneller dik wordt?
    is het niet zo dat dik zijn ongezond is en en eigen schuld.
    als dik zijn niet erg is en als het niet vies is waarom bestaat dit topic. waarom trekken jullie een badkap aan ipv van bikini en waarom doen jullie zoveel moeite om je gewicht en levensstijl te verdedigen.

de liefde en vertrouwen die ik vraag van mensen en eventuele geliefdes is toch niet verenigbaar met de standaarden in de huidige samenleving dus nee ik verwacht niet eens iemand tegen te komen die op het zelfde niveau als mij kan liefhebben.

zachte heelmeesters, stinkende wonden. ja zielig praten en medelijden is waar men in nederland goed in is. als het aan mij lag werd elk dik kind op school naar een speciaal internaat gestuurd waar ze weer tot een normaal postuur werden gebracht en zelfdiscipline kregen. en natuurlijk de ouders een vette boete. maar ja dat is dan weer hard. dat een dik persoon later allerlei gezondheidsproblemen krijgt, geld kost en vroegtijdig overlijdt is dan weer heel gewoon.

ja ik ben zelf 10 kilo te zwaar geweest. mijn eetpatroon was:
    sochtends: een paar tosti's met veel kaas
    smiddags brood met knakworst en tosti's
    savonds at ik voor 2 personen. mijn huisgenoten vonden dat al absurd.
    savonds kookte ik vaak iets als pasta met kaas wat ik opat voor het slapen. dit was weer een maaltijd waar 1,5 persoon genoeg aan had.

ik ben gelukkig maar 10 kilo in 1,5 jaar daarmee aangekomen maar mijn spierbouw was ook waardeloos door inactiviteit. en heb dat gewoon weer omgeschakeld

nee dankje, ik verneuk mijn lever al met alcohol
    pi_38849779
    Goed_Gek: ik snap dat je denkt dat je ons helpt door die tips van je, maar ik denk dat je even vergeet dat het nogal wat anders is of je vijf kilo kwijt moet of dertig. Als je vijf kilo kwijt wilt is dat er inderdaad zo af met 's ochtends een bak fruit, 's middags een boterham en 's avonds groente en zo. Maar dat is geen geschikt dieet om een half tot een heel jaar vol te houden, juist omdat je dan te weinig binnenkrijgt, je lichaam in spaarstand kan raken, je je voedingsstoffen niet binnenkrijgt en je veel trek krijgt in ongezonde dingen.

Verder is wat je zegt over intensiteit ook niet helemaal waar. Toen ik iedere dag een uur rustig wandelde viel ik veel harder af dan nu ik Les Mills programma's volg waarbij de intensiteit veel hoger ligt. Sterker nog, sinds ik sport val ik helemaal niet meer af terwijl ik nog steeds globaal hetzelfde eet (4 boterhammen/2 kommen All Bran met soyamelk als ontbijt en 's avonds groente, aardappels en vlees... tussendoor fruit en afhankelijk van hoeveel ik die dag moet doen nog twee boterhammen tussendoor...).

Chips eet ik twee keer per jaar ongeveer, ik drink weinig alcohol, kan niet tegen zuivel of noten dus dat eet ik tussendoor niet, kan niet tegen lightproducten dus die eet ik nooit en ik kan ook niet tegen suikerwerk ivm tandvleesproblemen. Fastfood is ongeveer één keer in de maand patat thuis, als avondeten, maar nooit van een fastfoodketen. Verder eet ik tussendoor vrijwel nooit snacks (heel soms op m'n werk een bapao als middageten maar dan hebben we het dus over ongeveer zes bapaos in een jaar, dat lijkt me niet onoverkomelijk), gebak hooguit vier keer per jaar (eigen verjaardag, ouders en mss. nog een keer bij opa en oma). Ik drink zo veel mogelijk water, thee en koffie en als ik dat zat ben dan (water met) vruchtensap.

Qua lichaamsbeweging: 1 x BodyCombat, 1 x BodyStep, 2 x Body Balance, 2 x BodyPump en na de zomer wil ik er nog 3 tot 6 uur bij gaan doen, (als er meer uren op de sportschool komen; is nl. nieuwe sportschool dus nog beperkt open en beperkte faciliteiten) in ieder geval Body Combat, Burn en RPM.

Het enige wat ik snoep tussendoor is chocola, wat natuurlijk niet goed is, maar ik kan het niet altijd laten. Knap dat jij het een makkie vindt om zonder zoetigheid te leven, maar ik kan het niet en eigenlijk wil ik het ook helemaal niet. Ik zie niet in waarom ik iets wat ik erg lekker vind moet laten staan omdat iemand anders vindt dat ik harder af moet vallen. Dat vet zit mij namelijk niet in de weg en ik vind mezelf er met maat 42 leuk genoeg uitzien en ongezond ben ik ook niet (hart, nieren, cholesterol, allemaal prima).

Mensen die hier zitten willen gezond afvallen en leven, zonder zichzelf alles te hoeven ontzeggen, maar gewoon met een realistisch leefpatroon dat ze hun hele leven vol kunnen houden. Leven op twee boterhammen en een bakje yoghurt en avondeten is niet te doen als je veel gewicht kwijt moet.
    Sanity is (not) statistical
      Licht Ontvlambaar woensdag 14 juni 2006 @ 15:07:16 #57
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_38849841
    ongeduldig met vingers op tafel trommelt...
    pi_38850861
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 15:03 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]
    ja mijn mening is nog steeds dat dikke mensen lui zijn en niet genoeg intensief bezig zijn en denken dat als ze een beetje wandelen dat dit al goed is.
    daarnaast proberen jullie zo leuk dingen goed te praten, zie bijvoorbeeld dat light gedoe terwijl wetenschap duidelijk zegt dat het gevaarlijk is en een dikmaker.

ik ben niet bevooroordeeld. zoals gezegd heb ik ook vet eraf moeten trainen en dat lukte me gewoon zonder al te veel moeite. gewoon hard trainen en voeding aanpassen.
    daarnaast durf ik gewoon eerlijk voor mijn mening uit te komen en onderbouw ik die.
    ja jullie kunnen allemaal over me heen vallen en me afzeiken maar ik neem de moeite hier nog om tekst en uitleg te geven.
    Leest even terug.... Ik vind niet meer onderbouwing dan wat wij doen, namelijk je eigen mening geven over je eigen ervaring. Verder geef je wat linkjes en iets over een studie met wolven nota bene, waar iedereen weet dat als je wat minder eet dat je maag ook krimpt en dat bepaalde voeding trager verteerd wordt.
    Er bestaan ook andere studies over voeding, die in het leger gebeurden, maar daar ga ik niet over uitwijden, niet relevant in dit forum (eerder iets voor de crash-dieettopics)
    Wel vreemd dat als je van dat patroon afgestapt bent, je niet meer kwijt bent...maar ja je bent een man. Die kunnen zich een pak meer veroorloven dan alle luie dikke vrouwen.
    pi_38850977
    Negeer, negeer. Dames dit kunnen wij. Wij hebben doorzettings vermogen, en hebben gleukkig niet z'n zielige denkwijze.
    Misschien dat wij een beetje van zijn eigenwaarde mogen hebben

Ik ga straks een wokgerecht maken met gehakt en bloemkool.
    Eigenlijk hoort hier nog wortel bij, maar deze heb ik niet in huis, en hier zitten de winkels 's woensdags middags dicht
      † In Memoriam † woensdag 14 juni 2006 @ 15:37:09 #60
    43556 miss_dynastie
    pi_38851016
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 15:03 schreef Goed_Gek het volgende:
    zachte heelmeesters, stinkende wonden. ja zielig praten en medelijden is waar men in nederland goed in is. als het aan mij lag werd elk dik kind op school naar een speciaal internaat gestuurd waar ze weer tot een normaal postuur werden gebracht en zelfdiscipline kregen. en natuurlijk de ouders een vette boete. maar ja dat is dan weer hard. dat een dik persoon later allerlei gezondheidsproblemen krijgt, geld kost en vroegtijdig overlijdt is dan weer heel gewoon.
    En ouders die hun kinderen ongezond eten voorzetten, maar die kinderen hebben die er niet dik van worden?
    Ouders die roken bij hun kind?
    Ouders die slaan als goed opvoedkundig betitelen?
    Etc etc etc
    pi_38851809
    Ach zo kan je aan het discuseren blijven Het is toch zijn mening die veranderen wij toch niet. En omdat hij nou toevallig 10 kilo is aangekomen van dat vet eten. en dat in 1,5 jaar tijd. Als ik dat lijstje zie wat hij at nou als ik dat nou zou doen zou ik in 3 maanden tijd wel 10 kilo aankomen. Laten we dat maar niet doen moet ik weer helemaal een nieuwe garderobe kopen
    Hij wil alleen niet snappen dat wij hier allemaal in dit topic zitten om af te vallen en om op een gezond gewicht te komen. En de meeste hebben hier al heel wat lijnervaring. maar dat willen sommige mensen zoals goed_gek nog wel eens vergeten

o ja ik las toenstraks iets over herbalife. Ik heb dat dus ook gedaan zoals de meeste hier wel weten. Ik wil even zeggen het is geen rommel je valt er goed mee af. Ik heb het toen afgebouwd en ben toen een half jaar op gewicht gebleven en ben toen terwijl ik niks meer at in korte tijd ineens 10 kilo weer bijgekomen. Dus mocht je ooit stoppen hou je gewicht heel goed in de gaten en mocht je weer aankomen trek dan aan de bel en zoek ergens begleiding of zo om weer wat af te vallen enzo. Ik heb spijt dat ik niet meteen naar Balans ben gegaan toen ik herbalife aan het afbouwen was. Ik at gewoon te weinig.
      woensdag 14 juni 2006 @ 16:07:32 #62
    147928 Goed_Gek
    pi_38852112
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 15:37 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En ouders die hun kinderen ongezond eten voorzetten, maar die kinderen hebben die er niet dik van worden?
    Ouders die roken bij hun kind?
    Ouders die slaan als goed opvoedkundig betitelen?
    Etc etc etc
    ongezond eten heeft niet alleen als gevolg dik worden maar ook groeistoornissen.
    roken bij een kind is zowiezo fout en daar werd flink op gehamerd door overheid om dat niet te doen. en daarnaast moeten ze die ouders gewoon bestraffen
    een corrigerende tik is niks mis mee, zouden ze juist vaker moeten doen.
    ik ben er ook groot mee geworden

allemaal maar excuses vinden en kijk ons eens zielig zijn en we doen zo ons best.

of ik mag oordelen... ja!

mijn moeder heeft ernstige ziektes gehad. oa borstkanker en amputatie, en nog meer verschrikkelijke ziekten.
    mijn moeder heeft een gezonde levensstijl. zij is door een hel gegaan en met haar wij.

dan heb je hier van die dikkerds die zitten te puffen en te doen dat ze het zo zwaar hebben.

flikker een heel eind op gvd, je bent vet. ga trainen en wees dankbaar elke dag dat je gezond bent.
    geen smoesjes en geen gezeik. gewoon eetpatroon veranderen en met je luie reet intensief sporten.

mensen die klagen dat dik zijn zo zwaar is om te overwinnen zou je haast een week kanker gunnen zodat ze pas weten wat echt zwaar is!
      † In Memoriam † woensdag 14 juni 2006 @ 16:09:46 #63
    43556 miss_dynastie
    pi_38852226
    *laat ook maar, ik maak er wel een topicreport van, da's nog een beter idee*
      Licht Ontvlambaar woensdag 14 juni 2006 @ 16:14:22 #64
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_38852406
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 16:07 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

ongezond eten heeft niet alleen als gevolg dik worden maar ook groeistoornissen.
    roken bij een kind is zowiezo fout en daar werd flink op gehamerd door overheid om dat niet te doen. en daarnaast moeten ze die ouders gewoon bestraffen
    een corrigerende tik is niks mis mee, zouden ze juist vaker moeten doen.
    ik ben er ook groot mee geworden

allemaal maar excuses vinden en kijk ons eens zielig zijn en we doen zo ons best.

of ik mag oordelen... ja!

mijn moeder heeft ernstige ziektes gehad. oa borstkanker en amputatie, en nog meer verschrikkelijke ziekten.
    mijn moeder heeft een gezonde levensstijl. zij is door een hel gegaan en met haar wij.

dan heb je hier van die dikkerds die zitten te puffen en te doen dat ze het zo zwaar hebben.

flikker een heel eind op gvd, je bent vet. ga trainen en wees dankbaar elke dag dat je gezond bent.
    geen smoesjes en geen gezeik. gewoon eetpatroon veranderen en met je luie reet intensief sporten.

mensen die klagen dat dik zijn zo zwaar is om te overwinnen zou je haast een week kanker gunnen zodat ze pas weten wat echt zwaar is!
    Nou dan mag ik dus ook oordelen... Wat zwaar is, is heel relatief. Weet je wat zwaar is, je kindje verliezen en op een dag als vandaag moeten begraven. Dat is pas zwaar... jouw moeder heeft tenminste een gezond leven gehad voorafgaand aan haar ziekte...

We zitten hier niet te puffen dat we het zo zwaar hebben. We doen hier godver ons best om juist op een gezond gewicht te komen. En dan kom jij hier even vertellen hoe we het zouden moeten doen, man, ik ben inmiddels al zeker 4 keer zoveel kilo afgevallen als jij en hou dat constant... Ik ben niet zielig, ik hou er namelijk niet van om te zwelgen in zelfmedelijden. Maar goed, gezien het feit dat ik nog steeds geen met argumenten onderbouwde reactie op mijn eerdere posts gezien heb, waar maak ik me eigenlijk ook druk om...

pi_38852431
    Jemig, wat gaat het hier hard zeg. Als het zo doorgaat, dan is deel 200 in zicht als de meeting is

Isabeau: hoeveel nachtdiensten draai jij achter elkaar? Ik heb er vorige week 2 gedraaid en was er kapot van! Zo sloom en mijn gedachten zo afwezig overdag. Kon niet meer helder nadenken.
    De 2e nacht had ik 't zo druk omdat ik samen met een onbekende was en ik hem alles uit moest leggen. Terwijl ik de nacht ervoor zelf veel informatie had gekregen. Is alweer een jaar geleden dat ik een nachtdienst draaide.
    Wat het eten betreft; daar had ik wel moeite mee. Om 3u 's nachts eten. De eerste nacht had ik wel trek en dronk ook veel , maar de 2e nacht totaal niet. Kon niks door mijn keel krijgen.
    Wat ik ook maar vreemd vond: ik hoefde de eerste nacht helemaal niet naar het toilet terwijl ik veel thee dronk samen met een collega. Toen ik thuis kwam om 7:30 moest ik héél nodig met overvolle blaas. Een typisch nachtritme dus, alleen drink ik 's nachts niet als ik slaap
    2e nacht ging dit beter, maar wel weer nodig naar het toilet moeten toen ik thuis kwam.
    pi_38852786
    Late reactie (zit op mijn werk en ik moet toch minstens doen alsof ik werk ):
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:02 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

dan vraag ik me af wat jij als oorzaken in je kindertijd kunt benoemen voor het dik worden.
    en geld dat voor iedereen met overgewicht of ben je een uitzondering.
    Ik had het over lichamelijke klachten die ik al sinds mijn kindertijd heb... spier/gewrichtsproblemen en maag-darm klachten.
    Psychische schade uit mijn jeugd heb ik ook in ruime mate... maar daar had ik het in mijn reactie niet over.
    quote:
    hagelslag. zou groente op je brood niet beter zijn? of een bak yoghurt?
    cocosbrood, dat is ook gezond als je overgewicht hebt? wederom, waarom geen fruit of handje noten of gezond beleg?
    Groente op mijn brood? Zoals? En mag ik ook "normaal" ontbijten? Iets wat iedereen doet en ik tot mijn 95ste vol kan houden?
    Yoghurt at ik tot voorkort als ontbijt, totdat ik ontdekte dat het een van de oorzaken van mijn maag-darm klachten is. Ben niet lactose-tollerant... zoals de meeste aarbewoners dat niet zijn...
    quote:
    wat voor sauce bij het avondeten?
    Saus? Wat is dat? Ik eet echt heel gezond... weinig vet, veel vezels... mama heeft me dat netjes geleerd!
    quote:
    sultana en koeken? misschien een stuk wortel gezonder?
    Nou, nou, mevrouw eet iets lekkers, tjonge jonge... Hallo mislukte diëtist!!! Welkom in de echte wereld! Sommige mensen houden van zoet!! En ik zeg niet dat ik koeken eet en ik eet een pakje sultana... Je leest heeeeeeeeel erg selectief. Word er eerlijk gezegd nu een beetje pissig van, dit is echt spijkers op laag water zoeken, bah...
    Ben je trouwens analfabeet of dislectisch? Ik eet fruit! LEZEN jongen LEZEN!
    quote:
    vruchtensap kunnen ook dikmakers zijn en cola light is al helemaal verkeerd om te drinken.
    Nog meer spijkers, zelfs nog lager water...
    Wat begrijp je niet aan het woord SOMS?????
    Cola-light is helemaal niet "helemaal verkeerd", ga je moeder pesten. Ik weet genoeg van voeding om precies te weten wat de nadelen van light dranken zijn. Ik weet welke twijfels er zijn over wat aspartaam met je lijf doet... ik weet het...
    (shit, ik windt me nu echt op! Weet iemand hoeveel kcal je daarmee verbrand? )
    quote:
    1,5 uur per dag beweeg je? wat voor beweging dan?
    Lezen is een kunst... zie mijn eerdere reactie, ik ga je niet alles voorkauwen.
    quote:
    maag en darmklachten kunnen ook door verkeerde voeding ontstaan.
    HAHAHAHAHAHAHAHAHA.... jij had arts moeten worden, of diëtist, nee God zelf! Je bent een geschenk aan deze wereld.
    quote:
    ps is het bruin brood of wit brood?
    Groen, mits het te lang blijft liggen.... bruin natuurlijk (wat ben jij een eikel) ik ben ook niet van gisteren!

p.s. Weet je eigenlijk wel hoe slecht alcohol voor je lichaam is? Als je drinkt maak je je lichaam kapot, nee... je vernietigt het!
    ***Levi was here***
    pi_38853025
    Goed-Gek heeft vroeger kennelijke hele vervelende dingen mee moeten maken, daarom is hij nu zo druk bezig met het verkondigen van zijn levensstijl zonder te willen horen/lezen wat anderen te zeggen hebben. Tsja... kan ie ook niks aan doen. Respect hebben voor andere mensen heeft ie waarschijnlijk nooit geleerd.
    pi_38853267
    Ge-edit: Sorry, werd even een beetje pissig...

[ Bericht 46% gewijzigd door Levitation op 14-06-2006 16:45:42 ]
    ***Levi was here***
    pi_38853322
    Mijn advies om te negeren is volledig aan alle kanten ook genegeerd

Ik ben er even mee bezig, maar heb hier een wel erg trage verbinding momenteel.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_38853443
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 16:40 schreef Isabeau het volgende:

Sorry Isa, ik roep ook altijd dat we moeten negeren. Maar in eerste instantie leek er wel een gesprek mee te voeren, maar dat blijkt toch ijdele hoop.

Bah, ik heb nu een humeur als een donderwolk.

Ik zal mijn reactie hierboven even editten, ik werd wel erg nijdig.
    ***Levi was here***
    pi_38853484
    ach niet over opwinden doe ik ook niet meer Dat vind hij volgens mij alleen maar grappig als je dat doet nou en die lol gun ik hem niet
      woensdag 14 juni 2006 @ 16:47:11 #72
    242 Pinball
    Electric Monk
    pi_38853504
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 16:40 schreef Isabeau het volgende:

Ga je Goed_gek nou ook een semi-vriendelijk mailtje sturen met het verzoek om op te rotten?
    Want stel je voor zeg, dat er een afwijkende mening te lezen is op je 'platform'.
    Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
    pi_38853694
    Daar gaat het niet om, Pinball, maar als jij dat gewoon weigert te begrijpen, dan kan ik daar ook niets aan doen.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_38853762
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 16:47 schreef Pinball het volgende:

[..]

Ga je Goed_gek nou ook een semi-vriendelijk mailtje sturen met het verzoek om op te rotten?
    Want stel je voor zeg, dat er een afwijkende mening te lezen is op je 'platform'.
    Daar gaat het niet om Pinball, het gaat niet om een afwijkende mening hebben...
    Goed_Gek is aan het stoken en leest selectief. Hij vraagt wat wij eten, wij geven dat aan, hij vraagt wat we aan beweging doen, wij sommen dat op... en vervolgens zeikt hij alles af. Er is een verschil tussen "opbouwende kritiek" en "afzeiken", wat G_G doet is afzeiken.

Misschien zijn we hier allemaal geen top-atleten, maar de meesten van ons bewegen echt wel genoeg. Het officiele advies is om dagelijks een half uur te bewegen, en dan tellen ze ook wandelen mee. De mensen die reageerden op G_G komen hier allemaal in een veelvoud overheen.

We eten groente, fruit, voldoende vezels, beperken de hoeveelheid vet die we eten... net zoals wordt aangeraden door o.a. het Voedingscentrum (hoewel ik die toko eigenlijk niet moet, maar da's een ander verhaal). Om dan te verkondigen dat we ons lichaam vernietigen, vind ik ronduit kortzichtig. Hij (en jij ook een beetje) zijn niet uit op discussie of een zinnige dialoog, jullie willen gewoon graag je vooroordelen bevestigd zien... alles wat daarvan afwijkt wordt zorgvuldig genegeerd. Dat is het hele probleem...

Ik ben altijd in voor discussie, maar ik word nu eenmaal niet graag afgezeken, terwijl ik elke dag weer mijn best doe!
    ***Levi was here***
    pi_38853816
    Goed_gek heeft geen afwijkende mening maar een tegengestelde mening...
    Voor de 100.000 keer, met opbouwende kritiek kunnen we hier best leven.
    Met posts als 'wat vreten jullie toch veel', 'je beweegt niet intensief genoeg', 'je jammert te vaak'
    kunnen we hier niet veel.
    Behalve voor de tigste keer ons eet-en beweegpatroon posten en het aantal kilo's dat we ondanks de verkeerde methode toch al kwijt zijn geraakt.
    En met ons gejammer valt het ook wel hartstikke mee.
    pi_38853916
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 16:56 schreef Iksje het volgende:
    Goed_gek heeft geen afwijkende mening maar een tegengestelde mening...
    Voor de 100.000 keer, met opbouwende kritiek kunnen we hier best leven.
    Met posts als 'wat vreten jullie toch veel', 'je beweegt niet intensief genoeg', 'je jammert te vaak'
    kunnen we hier niet veel.
    Behalve voor de tigste keer ons eet-en beweegpatroon posten en het aantal kilo's dat we ondanks de verkeerde methode toch al kwijt zijn geraakt.
    En met ons gejammer valt het ook wel hartstikke mee.
    Eigenlijk wordt er amper gejammerd in deze topic-reeks, 't is hier meestal hardstikke gezellig.
    En er is wel eens iemand ellendig of in een dipje, maar juist daarvoor is deze reeks, om elkaar weer te motiveren. En als jullie (Pb en G_G) willen mee-motiveren moeten jullie dat vooral doen, maar de opmerkingen die jullie tot nu toe hebben gemaakt zijn niet motiverend. Eerder
    ***Levi was here***
    pi_38853919
    IK ben ook even voorbij een bepaald kookpunt, ga nu wandelen met mijn moeder want mijn internetverbinding is bagger. Er is amper door te komen voor mij

Zou je erg veel meer verbranden met rolstoelduwen?
    pi_38853937
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 16:58 schreef Isabeau het volgende:
    IK ben ook even voorbij een bepaald kookpunt, ga nu wandelen met mijn moeder want mijn internetverbinding is bagger. Er is amper door te komen voor mij

Zou je erg veel meer verbranden met rolstoelduwen?
    Ik denk dat je slank als een den terug komt!
    Tot later!
    ***Levi was here***
      woensdag 14 juni 2006 @ 17:02:12 #79
    147928 Goed_Gek
    pi_38854023
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 16:55 schreef Levitation het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om Pinball, het gaat niet om een afwijkende mening hebben...
    Goed_Gek is aan het stoken en leest selectief. Hij vraagt wat wij eten, wij geven dat aan, hij vraagt wat we aan beweging doen, wij sommen dat op... en vervolgens zeikt hij alles af. Er is een verschil tussen "opbouwende kritiek" en "afzeiken", wat G_G doet is afzeiken.

Misschien zijn we hier allemaal geen top-atleten, maar de meesten van ons bewegen echt wel genoeg. Het officiele advies is om dagelijks een half uur te bewegen, en dan tellen ze ook wandelen mee. De mensen die reageerden op G_G komen hier allemaal in een veelvoud overheen.

We eten groente, fruit, voldoende vezels, beperken de hoeveelheid vet die we eten... net zoals wordt aangeraden door o.a. het Voedingscentrum (hoewel ik die toko eigenlijk niet moet, maar da's een ander verhaal). Om dan te verkondigen dat we ons lichaam vernietigen, vind ik ronduit kortzichtig. Hij (en jij ook een beetje) zijn niet uit op discussie of een zinnige dialoog, jullie willen gewoon graag je vooroordelen bevestigd zien... alles wat daarvan afwijkt wordt zorgvuldig genegeerd. Dat is het hele probleem...

Ik ben altijd in voor discussie, maar ik word nu eenmaal niet graag afgezeken, terwijl ik elke dag weer mijn best doe!
    wat valt er nog te discussieren dan?
    jullie zijn vet...
    vet komt door slechte voeding en/of geen (goede) lichamelijke activiteit
    overgewicht is schadelijk voor de gezondheid en kost veel

om gezond te blijven moet je een half uur aan sport doen.
    als je vet bent moet je daar een veelvoud van maken omdat je er vet af moet krijgen.

wouden jullie soms beweren dat jullie die kilo's er binnen een paar weken aan hebben gekregen?
    als je niet tot een normaal gewicht kunt komen ben je gewoon verkeerd bezig. of heb je een ander excuus soms? (niet iedereen zal maatje 36 hebben maar 38 moet toch zeker te doen zijn)
    pi_38854286
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 17:02 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

jullie zijn vet...

als je vet bent moet je daar een veelvoud van maken omdat je er vet af moet krijgen.

wouden jullie soms beweren dat jullie die kilo's er binnen een paar weken aan hebben gekregen?
    als je niet tot een normaal gewicht kunt komen ben je gewoon verkeerd bezig. of heb je een ander excuus soms? (niet iedereen zal maatje 36 hebben maar 38 moet toch zeker te doen zijn)
    Vraag is of het voor iedereen wenselijk is om zich in maatje 38 te proppen. Ik ben tevreden en gelukkig (schijnt goed te zijn voor de gezondheid!!) met een maat 42. In jouw ogen misschien "vet" in mijn ogen geweldig.

Het gevaar van overgewicht wordt door de media/politiek enorm overdreven, als je nu af en toe een medische/wetenschappelijke publicatie zou lezen en je kennis up-to-date was, zou je weten dat de levensverwachting van iemand met overgewicht hoger ligt dan die van iemand met gezond gewicht. Hebben we als maatschappij dan niet gewoon een totaal verkeerd idee van "gezond gewicht"?
    ***Levi was here***
    pi_38854306
    quote:

[..]

jullie zijn vet...
    WTF doe je hier dan nog?

je vertelt dingen die hier al 102 topics bekend zijn
    pi_38854307
    quote:

[..]

jullie zijn vet...

Dank je wel voor deze motiverende bijdrage.
    Is er geen KLB topic voor je waar je je gal kunt spuien over al die ranzige dikke vette wijven?
    pi_38854352
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 17:11 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Dank je wel voor deze motiverende bijdrage.
    Is er geen KLB topic voor je waar je je gal kunt spuien over al die ranzige dikke vette wijven?
    Pas op wat je zegt, dat zei ik eerder ook en spontaan dook er zo'n topic op.
    ***Levi was here***
    pi_38854408
    Goed_Gek is weg, kloon van een gebande.
      woensdag 14 juni 2006 @ 17:15:05 #85
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_38854509
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 17:15 schreef schatje het volgende:
    Goed_Gek is weg, kloon van een gebande.
    Dank je wel
    Kunnen mijn bloeddruk en hartslag terug naar een normaal niveau
    ***Levi was here***
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 juni 2006 @ 17:23:50 #87
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_38854657
    Gut alweer 4 pagina's gemist, gauw bijlezen want het is geloof ik wel spannend
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_38854680
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 17:23 schreef Rewimo het volgende:
    Gut alweer 4 pagina's gemist, gauw bijlezen want het is geloof ik wel spannend
    Je hebt de rel gemist...
    ***Levi was here***
      woensdag 14 juni 2006 @ 17:32:44 #89
    151344 Queen_Minny
    Life sucks, but I suck harder.
    pi_38854895
    *valt als volslagen vreemde binnen*

ik ben officieel 20 kilo afgevallen sinds vandaag, ik ben zo blij met dit nieuws dat ik het nodig vond om het even hier neer te zetten
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 juni 2006 @ 17:36:54 #90
    13151 crew  Rewimo
    pi_38855027
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 17:24 schreef Levitation het volgende:
    Je hebt de rel gemist...
    Neeeeee, ik ben er zo ongeveer als enige in geslaagd de negeermodus vol te houden

Ik was voetbal aan het slapen
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 juni 2006 @ 17:37:15 #91
    13151 crew  Rewimo
    pi_38855037
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 17:32 schreef Queen_Minny het volgende:

ik ben officieel 20 kilo afgevallen sinds vandaag, ik ben zo blij met dit nieuws dat ik het nodig vond om het even hier neer te zetten
    Hallo volslagen vreemde, gefeliciteerd
      woensdag 14 juni 2006 @ 17:37:31 #92
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_38855049
    quote:

pi_38855267
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 16:47 schreef Pinball het volgende:

[..]

Wat anderen ook al zeiden, het gaat niet om een 'afwijkende mening'. Mensen als Goed_Gek komen hier binnen en gaan dan roepen dat we vet zijn. Nou, goh, dat wisten we nog niet of zo? We zitten hier natuurlijk allemaal in het dieetclubtopic omdat we megaslank zijn?

Dat we ooit meer aten dan we verbrandden wisten we ook al. Er is niemand die hoeft te vertellen dat dat zo is hoor. Alleen "jullie" (non-dieetclubbers die binnenkomen om ons te vertellen wat we moeten doen of fout doen) schijnen te denken dat iedereen die dik is verkeerd EET terwijl dat niet zo is. (Vrijwel) iedereen die te dik is AT verkeerd ja, een BEWOOG niet genoeg, maar dat doen we hier in de dieetclub NU wel. En agz we hier zitten, heeft het ook weinig nut om hier te klagen over mensen die hier niet zitten en dik zijn en nog wel dagelijks vreselijk ongezond eten, want die zitten hier niet dus lezen het toch niet, en wij kunnen er niets aan doen als anderen te veel eten of te weinig bewegen.

Misschien dringt het door als ik het zo overduidelijk uitspel, alhoewel dat vast ijdele hoop is. Maar agz we hier allemaal toch wel afvallen lijkt me dat we nu dus meer verbranden dan we eten en dus voldoende bewegen. Daarom zie ik niet in waarom dat hakken zo nodig is. Niet alleen van jou hoor, en dan ben jij nog niet eens zo erg, maar van sommige mensen word je gewoon moedeloos.

Denk je dat we hier ondertussen nog niet weten dat we dik zijn en meer moeten bewegen dan we deden? Denk je dat niemand ons nog verteld heeft dat we dik zijn? Denk je dat niemand hier gemerkt heeft dat ie niet meer in normale kledingmaten past? Een deel van de maatschappij maakt ons overduidelijk dat we vet, vies, lelijk en ongewenst zijn volgens hun, dat valt echt niet te missen, maak je daar maar geen zorgen om.
      woensdag 14 juni 2006 @ 17:46:13 #94
    151344 Queen_Minny
    pi_38855274
    Ik zit weer op een gezind gewicht
    Maatje 40 past me weer.
    Ik mag best wel trots zijn toch?
      woensdag 14 juni 2006 @ 17:50:02 #95
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_38855391
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 17:46 schreef Queen_Minny het volgende:
    Ik zit weer op een gezind gewicht
    Maatje 40 past me weer.
    Ik mag best wel trots zijn toch?
    Ja hoor, want dan ben je ongeveer hetzelfde als ik qua maat, en ik ben ook trots
    En ook 20 kilo afgevallen
      woensdag 14 juni 2006 @ 17:51:09 #96
    151344 Queen_Minny
    pi_38855435
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 17:50 schreef pluisje het volgende:

[..]

Ja hoor, want dan ben je ongeveer hetzelfde als ik qua maat, en ik ben ook trots
    En ook 20 kilo afgevallen

Goed gedaan!
      Licht Ontvlambaar woensdag 14 juni 2006 @ 17:58:22 #97
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_38855682
    Top hoor Queen_Minny!!!
    pi_38855778
    goed zo Queen_minny

ik wil ook naar maatje 40 ik zit nu nog op de 42/44
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 juni 2006 @ 18:04:48 #99
    13151 crew  Rewimo
    pi_38855877
    Goh, meedoen aan de prijsvragen van mijn werkgever loont echt voor Christan Hij heeft al meerdere keren iets gewonnen, vandaag schrijven we de DVD van De Griezelbus bij op het lijstje

Volgens mij doet er gewoon nooit iemand aan mee, aangezien hij elke keer als hij meedoet wel iets wint - zelfs al met een kleurwedstrijd toen ie nog nauwelijks een potlood kon vasthouden
      woensdag 14 juni 2006 @ 18:06:34 #100
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_38855949
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 16:07 schreef Goed_Gek het volgende:

Sorry hoor, alsof wij niet zulke dingen in onze omgeving meemaken. Dan maakt het echt niet uit of je dik bent of niet hoor. Rot toch eens snel een eind op in dit topic en begin desnoods zelf een topic om te zeuren dat dikke mensen niet moeten zeuren.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_38856001
    je hoeft niet meer te reageren op um hij is al opgerot
      woensdag 14 juni 2006 @ 18:08:47 #102
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_38856021
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 18:08 schreef Riann het volgende:
    je hoeft niet meer te reageren op um hij is al opgerot
    Ja, maar ik had geen zin om eerst nog verder te lezen en dan pas te reageren.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 juni 2006 @ 18:10:33 #103
    13151 crew  Rewimo
    pi_38856074
    Ach, elk topic valt er wel zo eentje binnen en ze hebben allemaal de wijsheid in pacht
    pi_38856913
    ik vind het wel vervelend elke keer hoor..
    wij doen er toch tenminste wat aan?
    wij weten waar het misgaat?
    ik zou trots moeten wezen op wat ik heb bereikt, maar door zulke mensen heb ik de neiging om toch maar in een hoekje te kruipen en me te gaan schamen ofzo...

en ik ben blij dat ik dus net "even" ben gaan liggen en net pas weer wakker werd....

nu ga ik lekker mijn visdagschotel met zalm klaarmaken..
    pi_38857305
    Ach meid, moet je je niet druk om maken. Er is altijd wel iemand voor wie wat jij doet niet goed genoeg is. Als je zélf maar tevreden bent. Ok, dat ben je niet, en daarom moet je er wat aan doen, maar voor jezelf en op een manier waar jij je goed bij voelt. Je weet zelf wat je hebt bereikt en wat je nog moet doen. Als je van je schamen dunner werd zou ik het je van harte aanraden, maar anders heeft het weinig nut ;-)

Een kennis van me durfde niet eens bonbons voor haar moeder te kopen met moederdag, omdat ze te dik was en bang was dat mensen haar erop zouden aankijken. Dat is me zo bijgebleven. Ik vind dat zo droevig.

Soms kost het me ook wel moeite hoor, maar ik probeer altijd te leven zoals ik denk dat goed is. Als ik mezelf maar recht aan kijken in de spiegel is het goed. Veel mensen zullen me wel lelijk, onaardig of wat dan ook vinden, maar het zij zo. Die mensen gaan weer weg, en met jezelf zit je altijd 'opgescheept'.
    pi_38857747
    ok de kogel is door de kerk, ik ga het toch een keer vragen want ik wil het nu wel weten

wat stel maatje 40,38 en 36 nou precies voor want ik heb hier totaaaal geen idee van
    pi_38857814
    Emu, dat zijn kledingmaten van vrouwen..
    Maatje 36/38 is schijnbaar de ideale kledingmaat, als je dat aankan, dan ben je slank.....
    pi_38858257
    Hoi, ik heb weer mijn eigen internetverbinding en dat gaat wat sneller

Ik heb eens nagedacht over dit soort terugkerende ongewenste discussies en heb een mogelijke oplossing verzonnen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Geheel volgens de nieuwe policy is alles ter beoordeling van de mods en gericht op respect voor elkaar en het vergroten van het plezier van het gros van de users. Van respect kan je vaak in dat soort reacties niet spreken en het vergalt absoluut jullie plezier. Omdat ik niet al dat soort reacties direct wil gaan wegëditten stel ik voor dat ik alles wat maar enigszins lijkt op een discussie over dik zijn ipv een ondersteuning bij het afvallen tussen spoilertags ga zetten. Ook verwacht ik dat de mensen die wèl op dat soort reacties willen ingaan hun reacties tussen spoilertags gaan zetten. Op die manier is er wel discussie mogelijk (al is het wat mij betreft hetzelfde als tegen een muur aanpraten, maar goed), maar worden mensen die het niet willen lezen er niet constant mee geconfronteerd.

Wat vinden jullie ervan? Of heeft iemand een beter idee.
    pi_38858377
    quote:

Gefeliciteerd Wat goed zeg!! Lekker hoor
    pi_38858380
    quote:

Gefeliciteerd Wat goed zeg!! Lekker hoor
    pi_38859370
    Isabeau: het is leuk bedacht, maar ik ben er zelf niet voor en ik denk ook niet dat het gaat werken. Discussie over overgewicht en mensen met overgewicht hoort gewoon niet in de Dieetclub thuis maar in andere topics die bestemd zijn voor discussies. Verder is het lastig om te onderscheiden wat nog wel en wat niet kan, en sowieso denk ik dat iedereen die 'spoilers' (wat een adequate term ook) toch wel gaat lezen. ik zou het iig niet kunnen laten.
      woensdag 14 juni 2006 @ 19:52:51 #112
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_38859427
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 19:24 schreef Isabeau het volgende:
    Hoi, ik heb weer mijn eigen internetverbinding en dat gaat wat sneller

Ik heb eens nagedacht over dit soort terugkerende ongewenste discussies en heb een mogelijke oplossing verzonnen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Geheel volgens de nieuwe policy is alles ter beoordeling van de mods en gericht op respect voor elkaar en het vergroten van het plezier van het gros van de users. Van respect kan je vaak in dat soort reacties niet spreken en het vergalt absoluut jullie plezier. Omdat ik niet al dat soort reacties direct wil gaan wegëditten stel ik voor dat ik alles wat maar enigszins lijkt op een discussie over dik zijn ipv een ondersteuning bij het afvallen tussen spoilertags ga zetten. Ook verwacht ik dat de mensen die wèl op dat soort reacties willen ingaan hun reacties tussen spoilertags gaan zetten. Op die manier is er wel discussie mogelijk (al is het wat mij betreft hetzelfde als tegen een muur aanpraten, maar goed), maar worden mensen die het niet willen lezen er niet constant mee geconfronteerd.

Wat vinden jullie ervan? Of heeft iemand een beter idee.
    Goed idee! En ik ga weer oefenen op mijn negeer-modus ooit moet het lukken... wanneer leer ik nu dat uitleggen en discussieren met dit soort users een " total waste of time" is.

Wel raar eigenlijk, ik heb me vanmiddag echt zitten opwinden. Ik voelde me echt enorm aangevallen, heb ik normaal eigenlijk nooit zo'n last van. Maar gelukkig was het ook snel weer over, op mijn fietsje op weg naar huis voelde ik me weer helemaal toppie! Ze kunnen m'n rug op (plek zat!).
    ***Levi was here***
    pi_38859972
    Ach in dat dikke mensen topic vallen er nu een paar mensen door de mand. Dat vind ik dan wel weer grappig.

Maar ik ben het wel met Maeghan eens dat hier de discussie over hoe vies/vet/lui dikke mensen zijn hier gewoon echt niet op z'n plaats is in de dieetclub topics. Net als dat je in de 'stoppen met roken' topics ook niet gaat vermelden hoe vies/ongezond/ongedisciplineerd rokers wel niet zijn...
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 juni 2006 @ 20:27:00 #114
    13151 crew  Rewimo
    pi_38860680
    En als we nu elke keer als iemand weer zo lekker binnen komt vallen een "Dikke mensen zijn lui, vreten zich vol en moeten gewoon gaan sporten en minder eten"-topic maken en daar alles heen verplaatsen?
    pi_38861062
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 20:06 schreef octopussy het volgende:
    Maar ik ben het wel met Maeghan eens dat hier de discussie over hoe vies/vet/lui dikke mensen zijn hier gewoon echt niet op z'n plaats is in de dieetclub topics. Net als dat je in de 'stoppen met roken' topics ook niet gaat vermelden hoe vies/ongezond/ongedisciplineerd rokers wel niet zijn...
    Mooie vergelijking

En ik vind Rewimo's plannetje wicked en daarom echt súper!
      Licht Ontvlambaar woensdag 14 juni 2006 @ 20:45:08 #116
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_38861442
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 20:27 schreef Rewimo het volgende:
    En als we nu elke keer als iemand weer zo lekker binnen komt vallen een "Dikke mensen zijn lui, vreten zich vol en moeten gewoon gaan sporten en minder eten"-topic maken en daar alles heen verplaatsen?
    Strak plan! Ik werk wel mee...
    pi_38861500
    In welk subforum moet het "[Centraal] Dikke mensen zijn vies, lui en ongesdisciplineerd en dom"
    dan komen?
    pi_38861517
    Even een calorie arme slagroom tip.

Soyatoo, sojaslagroom.

Ik had het spul al wel eens vaker in huis gehad, maar nog nooit goed de verpakking bekeken.
    Maar het bevat maar 155 kcal per 100gram, dat is minder als de helft van gewone slagroom.
    Erg fijn voor af en toe, zoals nu over de aardbeien
    En het smaakt prima, wel iets anders als gewone slagroom, maar net zo lekker.
      Licht Ontvlambaar woensdag 14 juni 2006 @ 20:52:32 #119
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_38861787
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 20:46 schreef octopussy het volgende:
    In welk subforum moet het "[Centraal] Dikke mensen zijn vies, lui en ongesdisciplineerd en dom"
    dan komen?
    ONZ
      woensdag 14 juni 2006 @ 20:58:31 #120
    14142 Daffodil31LE
    Pienter Pookje
    pi_38862095
    Dames, ik hoop dat jullie op je streefgewicht geraken en erop blijven, maar voor mij blijven jullie even lief.

Voor het overige zal ik me ook moeten aanleren niet meer op hersenlozen zoals Goed_Gek of zijn klonen te reageren.
    Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
    pi_38862154
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 20:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
    Dames, ik hoop dat jullie op je streefgewicht geraken en erop blijven, maar voor mij blijven jullie even lief.

Voor het overige zal ik me ook moeten aanleren niet meer op hersenlozen zoals Goed_Gek of zijn klonen te reageren.
    pi_38862425
    quote:
    pi_38862438
    quote:

Dank
      woensdag 14 juni 2006 @ 21:08:52 #124
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_38862550
    He, m'n eerste dubbelpost
    ***Levi was here***
      woensdag 14 juni 2006 @ 21:08:52 #125
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_38862551
    quote:

Ik vind jou wel heel slim... zoentjes verzamelen bij de dames... maar je methode is effectief:
    Dank je voor je lieve woorden!
    ***Levi was here***
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 juni 2006 @ 21:11:26 #126
    13151 crew  Rewimo
    pi_38862658
    quote:
    Gelukkig heb ik een vriend die er net zo over denkt.

Dank je wel! (Kusjes heb je nu wel genoeg gescoord )
    pi_38862732
    quote:
    Ach in dat dikke mensen topic vallen er nu een paar mensen door de mand. Dat vind ik dan wel weer grappig.

dank je
      woensdag 14 juni 2006 @ 21:13:38 #128
    14142 Daffodil31LE
    Pienter Pookje
    pi_38862748
    Shit, ze hebben me door....

Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
      Licht Ontvlambaar woensdag 14 juni 2006 @ 21:21:58 #129
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_38863022
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 21:13 schreef Daffodil31LE het volgende:
    Shit, ze hebben me door....

Maar toch
    pi_38863231
    nou vooruit: voor Daffodil31LE

(meiden, we zijn veel te makkelijk over te halen!)
    pi_38863371
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 21:27 schreef Isabeau het volgende:
    nou vooruit: voor Daffodil31LE

(meiden, we zijn veel te makkelijk over te halen!)
    Dat komt omdat we zo ongedisciplineerd zijn
    pi_38864058
    Ja, maar joh, je doet het toch nooit goed. Als je 'm niet zoent ben je ws. te lui om het te doen =P
    pi_38864197
    En ik begrijp ze ook niet. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond (goh, wat een heerlijk standaard nonsens zinnetje) dat de belangrijkste pijlers voor succesvol afvallen zijn: goede voeding, meer bewegen en support. Dan willen ze dat de dikke nijlpaardjes zo snel mogelijk slank worden om hun straatbeeld niet te verpesten en dan zagen ze één van die belangrijkste pijlers de hele tijd om
    pi_38864505
    Laat ik dan ook maar even mee doen:

pi_38864582
    ja, en zit je eens een keer op de fiets sportief te doen...gaan ze nog zeiken over dat dikken billen over het zadel hangen en dat het allemaal vies is en verboden zou moeten worden. Oh, en zweten is ook walgelijk. Hoe moet ik nu sporten zonder te zweten dan? Krijg je weer over je heen dat je niet intensief genoeg sport
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 juni 2006 @ 22:04:30 #136
    13151 crew  Rewimo
    pi_38864689
    Dunne mensen zweten niet als ze sporten

Kijk maar naar het WK
    pi_38865005

Ik zag net op tv in een of ander sportprogramma een presentatrice die vond dat Ronaldo tien kilo te zwaar is.

Toen ik commentaar had dat die 10 kilo niet zo'n probleem zouden moeten zij n als hij gewoon blijft voetballen, zei Stefan: "het is wel een probleem omdat hij al een tijdje waardeloos speelt."

Dan ben je potverdorie een topsporter met internationale allure: wordt je nog te dik bevonden
    pi_38865119
    Hij heeft gewoon heel erg veel blessures door zijn gewicht. Alhoewel volgens mij àl die voetballers vaak blessures hebben, maar goed.
      woensdag 14 juni 2006 @ 22:22:00 #139
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_38865430
    Mag ik Daffo nog even zoenen?

troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_38865434
    mja ik kan eigenlijk niet zo goed geloven dat je spieren zich niet kunnen instellen op tien kilo extra als je zo veel traint als een topvoetballer. Ik denk dat die blessures niet zozeer door het extra gewicht komen maar meer door verkeerd gebruik van de spieren. Maar ja topvoetbal is net als alle topsporten toch niet echt goed voor het lichaam. Het lichaam wordt gewoon te ver gepushed, en dan komen de blessures.
      woensdag 14 juni 2006 @ 22:51:20 #141
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_38866900
    Nog even terugkomend op de vraag of cola-light slecht voor je is:
    Flimpje (Zie ook artikeltje op de FP)

In combinatie met Mentos dus inderdaad een no-no.
    ***Levi was here***
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 juni 2006 @ 22:53:45 #142
    13151 crew  Rewimo
    pi_38867046
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 22:12 schreef octopussy het volgende:

Ik zag net op tv in een of ander sportprogramma een presentatrice die vond dat Ronaldo tien kilo te zwaar is.

Toen ik commentaar had dat die 10 kilo niet zo'n probleem zouden moeten zij n als hij gewoon blijft voetballen, zei Stefan: "het is wel een probleem omdat hij al een tijdje waardeloos speelt."

Dan ben je potverdorie een topsporter met internationale allure: wordt je nog te dik bevonden
    Ehm, als ik heel eerlijk ben: toen ik hem gisteren zag dacht ik ook 'wat is hij dik geworden'. Dat wil niet zeggen dat ie te dik is natuurlijk, maar in vergelijking met vroeger vind ik het een heel verschil. En ik kan me zo voorstellen dat 10 kilo je als topsporter behoorlijk in de weg kunnen zitten.
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 juni 2006 @ 22:55:23 #143
    13151 crew  Rewimo
    pi_38867163
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 22:51 schreef Levitation het volgende:
    Nog even terugkomend op de vraag of cola-light slecht voor je is:
    Flimpje (Zie ook artikeltje op de FP)

In combinatie met Mentos dus inderdaad een no-no.
    Als het niet zo'n troep gaf, zou ik het graag eens uitproberen
      woensdag 14 juni 2006 @ 22:59:46 #144
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_38867419
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 22:55 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Als het niet zo'n troep gaf, zou ik het graag eens uitproberen
    [evil mode]
    Misschien kunnen we bij de choco-meet een fles cola-light en een rol Mentos meesmokkelen, een soort van knal-afsluiting aan het eind van de workshop.
    [/evil mode]

Ik wil het ook proberen, maar aan het filmpje te zien zou je wel eens ruzie met je buren kunnen krijgen.
    ***Levi was here***
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 juni 2006 @ 23:22:44 #145
    13151 crew  Rewimo
    pi_38868469
    Ik neem nog een slokje cola light Zonder mentos.

En dan maar weer eens naar bed
    pi_38868787
    Nou, cola light gemengd met baileys geeft trouwens een baksteen effect
    Eh? Moeten we nog zoenen dan? Vooruit, ben helemaal moe gestreden met badminton, maar een voor Daffo kan er wel af
    pi_38869619
    Vult wel lekker dan
      donderdag 15 juni 2006 @ 01:11:53 #148
    151344 Queen_Minny
    pi_38871919
    quote:

Je komt wel erg in de buurt van de ideale man
    Helaas bestaan die niet.

Ik moet het ook eens afleren om gelijk in die topics de duiken eigenlijk
    pi_38874756
    Goeiemorgend
    pi_38874798
    Goedemorgen, Emu
    pi_38874813
    goeiemorgen allemaal...

ik heb hier een afwas, en een hoop schone was liggen, maar ik heb eigenlijk geen zin om er wat aan te doen....
    pi_38874943
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 09:30 schreef teigan het volgende:
    goeiemorgen allemaal...

ik heb hier een afwas, en een hoop schone was liggen, maar ik heb eigenlijk geen zin om er wat aan te doen....
    Goeiemorgen dames en heren! Weer een nieuwe dag

Ik heb thuis ook vanalles liggen wat moet gebeuren, helaas zit ik tot 5 uur inpandig bij "de baas". Zucht, ben ik de enige die werken zonde van z'n tijd vind? (Misschien had ik gewoon een andere studie moeten doen )
    ***Levi was here***
    pi_38875031
    Hier ligt een berg met strijkwas met dat warme weer niets aan gedaan.
    Ook moet ik de wc's en de badkamer eens goed onder handen gaan nemen.
    En al met al, hier heb ik dus totaal geen zin in.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 juni 2006 @ 09:51:31 #154
    13151 crew  Rewimo
    pi_38875264
    Mijn werkster was er gisteravond

Het went al
    pi_38875282
    Nah, werken is geen zonde van mijn tijd, ik vind het erg leuk om te doen, maar de dag heeft gewoon te weinig uren, dat is het Weet je wat ik zonde van je tijd vind? Slapen. Ik slaap zo 8 uur per dag, dat is één-derde van je leven!
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 juni 2006 @ 09:55:49 #156
    13151 crew  Rewimo
    pi_38875368
    Ik hoop dat mijn B12-injectie binnenkort effect heeft zodat ik niet meer in slaap stort zodra ik een beetje makkelijk op de bank zit...
    pi_38875371
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 09:52 schreef Isabeau het volgende:
    Nah, werken is geen zonde van mijn tijd, ik vind het erg leuk om te doen, maar de dag heeft gewoon te weinig uren, dat is het Weet je wat ik zonde van je tijd vind? Slapen. Ik slaap zo 8 uur per dag, dat is één-derde van je leven!
    Is inderdaad ook zonde, zou willen dat ik met 4 uur slaap toekon. Mijn vader slaapt eigenlijk nooit meer dan een uur of 4. Ik heb aan 8 niet genoeg, ik voel me pas echt fit als ik 9-10 uur slaap. Als 15/16-jarige lag ik heerlijk om 21.00 in bed en sliep tot 7 uur, ik vond 't geweldig om zoveel te slapen... maar dat gaat wel echt ten kosten van je sociale leven.
    ***Levi was here***
    pi_38875412
    Nou op sommige gebieden heeft die Goed_Gek, wel enig gelijk, maar hij was wel erg betweterig enzo en das natuurlijk niet zo leuk.

Isabeau, ik vind slapen wel leuk hoor, in de week helaas maar 6 uur per nacht maar in het weekend lig ik lekker 9 uur te maffen op zondag verplicht ik me dat zo ie zo maar zaterdag niet altijd.
      donderdag 15 juni 2006 @ 10:02:23 #159
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_38875527
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 09:55 schreef Rewimo het volgende:
    Ik hoop dat mijn B12-injectie binnenkort effect heeft zodat ik niet meer in slaap stort zodra ik een beetje makkelijk op de bank zit...
    Is het een tekort aan B12 wast ervoor zorgt dat je zo moe bent dan?

Dan zal die van mij ook wel te laag zijn
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_38875683
    ik moet trouwens wel afwassen, we hebben geen schone borden en bestek meer...

maar de borden en het bestek zijn nu alweer gedaan, nu de pannen en bekers nog...
    pi_38875738
    Je bent toe aan flylady, teigan Zal ik een flyladyclubje opzetten op fok?
    pi_38875802
    Schoommaak politie

DIe mogen hier ook wel eens het hele huis doen. Niet dat het z'n zooitje is hoor. Maar het zou wel eens lekker zijn, je huis één keer grondig LATEN schoonmaken
    pi_38875823
    Iemand ooit gehoort van de citroenkuur of al geprobeert?

"Ik drink iedere dag twee liter water met vier citroenen er in uit geperst . Het zijn de krachtigste fatburners. Ze leveren nie alleen de vetverbrandende vit. C maar ook andere stoffen die uw immuunsysteem ten goede komt en bovendien voor zorgt dat eiwit (spieropbouw) , ijzer (zuurstoftransport) en calcium ( botopbouw) uit de voeding beter worden opgenome.

Citroenen helpen dus afslanken vooral door hun vit. C die ze bevatten. Zonder vit. C wordt geen vet verbrand. Vit.C verbindt het bindweefsel en maakt de huid glad. Dikkere mensen hebben vaak te weinig aan vit. C in hun bloed."
    pi_38875932
    Nonsens, Emu. Neem gewoon elke dag 1 sinaasappel, dan ben je klaar. Vitamine C verbrandt geen vet, er wordt daar van alles door elkaar gehaald in jouw stukje tekst.
      donderdag 15 juni 2006 @ 10:20:23 #165
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_38875980
    Gisteravond bij de C&A langsgeweest voor wat nieuwe kleren.

Ik trek op een gegeven moment een shirtje XL uit het rek, zou dat wel passen.
    Uiteindelijk een L meegenomen naar huis

Oja, en drie rokken (zelfde model), maar op een of andere manier hebben die weer een andere pasvorm dan broeken, want hier had ik dus wel maat 48/50 nodig. Ik heb er dus 1 maat 50 voor nu en 2 keer maat 48 voor over een week of wat
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_38875990
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 10:13 schreef Emu het volgende:
    Iemand ooit gehoort van de citroenkuur of al geprobeert?

"Ik drink iedere dag twee liter water met vier citroenen er in uit geperst . Het zijn de krachtigste fatburners. Ze leveren nie alleen de vetverbrandende vit. C maar ook andere stoffen die uw immuunsysteem ten goede komt en bovendien voor zorgt dat eiwit (spieropbouw) , ijzer (zuurstoftransport) en calcium ( botopbouw) uit de voeding beter worden opgenome.

Citroenen helpen dus afslanken vooral door hun vit. C die ze bevatten. Zonder vit. C wordt geen vet verbrand. Vit.C verbindt het bindweefsel en maakt de huid glad. Dikkere mensen hebben vaak te weinig aan vit. C in hun bloed."
    Nee, ken het niet. Al heb ik wel eens gehoord dat je 's morgens een glas citroensap/water moet drinken tegen de trek, ozfo. Wat ik me wel afvraag bij dit verhaal is of je niet beter een vitamine C pil kunt slikken, lijkt mij effectiever.
    ***Levi was here***
    pi_38876016
    Ehm Emu, alle vitamine C die je teveel eet gaat er gelijk weer via je nieren uit..
    dus ik denk dat dat weer zo'n "fabeltjeskrant" dieet is...

ennuh Isabeau, heb je een linkje??
    pi_38876052
    Ik hoor van verschillende mensen dat het het lichaam zou ontzouten enzo, volgens mij toch is het proberen waard, maar dan wel met de nodige groeten en fruit, want er niet bij eten kan gewoon niet gezond zijn lijkt me...

Dus Emu gaat binnenkort naar de winkel en haalt wat citroenen en appelseinen en drinkt elke morgen een glaasje sap mat koffie wil ok ook al langer stoppen of toch zeker minder drinken, daar ga ik ook eens werk van beginnen maken. Dus ipv 3 kopjes nu nog 2

Mijn fruit beperkt zich momenteel tot appels, peren en soms een banaantje weinig variatie eigenlijk.
    pi_38876103
    Geen zin om een linkje te gaan zoeken
    Maar teigan heeft gelijk: alle overbodige vitamine C wordt gewoon door je nieren verwijderd.

En tegen de trek helpt citroensap omdat het zuur is. Je kan ook een scheutje azijn in een glas water doen Maar citroensap is waarschijnlijk lekkerder.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 juni 2006 @ 10:25:04 #170
    13151 crew  Rewimo
    pi_38876115
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 10:02 schreef Troel het volgende:
    Is het een tekort aan B12 wast ervoor zorgt dat je zo moe bent dan?

Dan zal die van mij ook wel te laag zijn
    B12, hb en ijzer hangen allemaal samen voorzover ik het begrijp. Mijn B12 was altijd al laag, maar aangezien dat wordt opgenomen in de dunne darm d.m.v. een stofje dat in de maag wordt aangemaakt, snap je wel dat het nu helemaal niet goed meer wordt opgenomen. Vandaar de injecties. Gelukkig maar eens per 3 maanden.
    pi_38876186
    Je kan het beste een sinaasappel eten en geen sap ervan maken. Maar goed, dat verschil is minimaal, ik zou alleen de sinaasappel eten. Meer voldoening, meer vezels en je eet er dan tenminste maar 1. Als je sinaasappelsap gaat drinken heb je minder vezels, minder voldoening en pers je er eigenlijk altijd meer dan 1 uit = meer kcal. Het schijnt wel lichter verteerbaar te zijn, sap. Maar geen idee waarom je iets lichter verteerbaar wilt hebben als je sowieso al nooit last hebt van fruit.
    pi_38876287
    Nou ja, van sinaasappels dus eigenlijk wel vind het trouwens ook niet zo lekker, sap daarentegen wel. Als je 2 sinaasappels zou persen of 1 sinaasappel en een citroen heb je toch een klein glas sap denk ik, kcal zijn volgens mij te vergelijken met een boterham, dus dan maar 3 boterhammen meer ipv 4
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 juni 2006 @ 10:33:28 #173
    13151 crew  Rewimo
    pi_38876338
    Ik heb er een hekel aan om een sinaasappel zo te eten Ik pers ze liever uit.
    pi_38876346
    Sinaasappels eten vind ik zo jakkie.
    Maar uitgeperst vind ik ze heerlijk.
    Gek eigenlijk.
      † In Memoriam † donderdag 15 juni 2006 @ 10:34:24 #175
    43556 miss_dynastie
    pi_38876364
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 22:12 schreef octopussy het volgende:
    Ja, maar als topsporter verdien je je geld met je lijf. Dat kan ik toch niet helemaal zeggen
    pi_38876375
    En uitgeperste sinaasappels zijn natuurlijk vele malen beter dan geen sinaasappels
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 juni 2006 @ 10:35:09 #177
    13151 crew  Rewimo
    pi_38876386
    Weet jij iets meer over die B12? Vast wel
    pi_38876399
    Ik moet zo boodschappen doen.
    Nu heb ik trek in vers geperste sinaasappelsap
      donderdag 15 juni 2006 @ 10:36:41 #179
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_38876424
    Bij diverse winkels kan je gewoon uitgeperst citroensap in een glazen flesje kopen. Scheelt je zelf de citroenen persen (dus niet dat spul in zo'n citroenflesje voor op de appels!)
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_38876509
    Ja hoor, intrinsic factor koppelt aan vitamine, waarna je het opneemt in het terminale einde van je dunne darm, cobalamine is andere naam, foliumzuur nodig bij bepaalde omzettingen van vit B12, bij pernicieuze anemie heb je een tekort aan vit. B12 (vaak verworven probleem met de intrinsic factor aanmaak in je maag), zonder intrinsic factor neem je trouwens nog wel wat op, maar dat is echt minimaal en dus veel te weinig, je hebt vit. B12 nodig voor de DNA synthese en dus nodig in cellen die heel snel delen. Denk aan darmweefsel, huidcellen, bloedcellen (vandaar de bloedarmoede) en ook je tong heeft snel delende cellen en bij een vit b 12 tekort kan je een gladde tong zien. Bij een tekort aan dit voitamine krijg je ook zenuwstoringen omdat vit B 12 myeline helpt maken en dat is de isolering van je zenuwcellen.

Zo, uit m'n hoofd
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 juni 2006 @ 10:45:24 #181
    13151 crew  Rewimo
    pi_38876645
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 10:40 schreef Isabeau het volgende:
    Ja hoor, intrinsic factor koppelt aan vitamine, waarna je het opneemt in het terminale einde van je dunne darm, cobalamine is andere naam, foliumzuur nodig bij bepaalde omzettingen van vit B12, bij pernicieuze anemie heb je een tekort aan vit. B12 (vaak verworven probleem met de intrinsic factor aanmaak in je maag), zonder intrinsic factor neem je trouwens nog wel wat op, maar dat is echt minimaal en dus veel te weinig, je hebt vit. B12 nodig voor de DNA synthese en dus nodig in cellen die heel snel delen. Denk aan darmweefsel, huidcellen, bloedcellen (vandaar de bloedarmoede) en ook je tong heeft snel delende cellen en bij een vit b 12 tekort kan je een gladde tong zien. Bij een tekort aan dit voitamine krijg je ook zenuwstoringen omdat vit B 12 myeline helpt maken en dat is de isolering van je zenuwcellen.

Zo, uit m'n hoofd
    Ah, mijn hele korte samenvatting klopt dus wel aardig Nou hopelijk merk ik het effect snel. Ik wil wel weer eens een hele voetbalwedstrijd zien
    pi_38877080
    Je slaapt voor het einde?
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 juni 2006 @ 11:03:18 #183
    13151 crew  Rewimo
    pi_38877114
    Ja joh, zodra ik lekker zit zak ik weg
    pi_38877151
    Voetbal

Ik snap trouwens niet wat er zo leuk is aan sport kijken, dan doe ik het toch liever zelf
    pi_38877499
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 11:04 schreef Emu het volgende:
    Voetbal

Ik snap trouwens niet wat er zo leuk is aan sport kijken, dan doe ik het toch liever zelf
    Ik heb als tiener gevoetbald en ik vind het nog altijd erg leuk om naar een wedstrijd te kijken. Al ben ik wel kieskeurig, ik vind het leuk als 't Nederlands elftal speelt en verder de "grote wedstrijden" in de NL competitie (wedstrijden tussen Ajax, Feyenoord en PSV) en Europacup als er een NL club speelt. Ajax blijft (ondanks dramatisch slechte resultaten) mijn favoriet, maar mijn moeder komt dan ook uit Amsterdam en mijn vader is ook Ajax-fan... erfelijk bepaald dus.

Maar aangezien ik 't altijd zo tref dat ik een vriend heb die niet van voetbal houdt (of er zelfs een hekel aan heeft), zie ik maar bar weinig wedstrijden. Maar nu met 't WK moet ik toch echt kijken, dat wil ik echt niet missen! Vriend gaat maar lekker een computerspel spelen ofzo... hebben we allebei een leuke avond.
    ***Levi was here***
    pi_38877673
    zo, de afwas is klaar, ik heb alles wat gestreken moest worden gestreken..

rest mij voorlopig alleen nog een wasmand met sokken en ondergoed wat nog even opgevouwen moet worden...
    pi_38877697
    Gaat hij Fifa spelen dan?
    pi_38877965
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 11:21 schreef Emu het volgende:
    Gaat hij Fifa spelen dan?
    Haha, nee daar zou hij echt niets van bakken...

Nee, hij heeft een grote voorliefde voor GTA San Andreas, zeker nu hij zo ver is dat "CJ" een vriendinnetje heeft en ze samen lekker bezig zijn. Dus als je hem vraagt "Wat heb jij gedaan terwijl je vriendin voetbal keek?", dan kan dat antwoord zomaar zijn: "Auto's gejat, agenten neergeschoten, ouwe vrouwtjes in elkaar geslagen, rond gescheurd met een ambulance en ik heb een lekker ding aan de haak geslagen". Verder is het een hele lieve jongen...
    Alleen mag hij van mij geen auto meer rijden als hij net gespeeld heeft, blijkbaar is het moeilijk loskomen uit zo'n spel.
    ***Levi was here***
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 juni 2006 @ 11:33:25 #189
    13151 crew  Rewimo
    pi_38878048
    qltel geeft ook niks om voetbal, wat dat betreft voed ik Christan wel op
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 juni 2006 @ 11:36:56 #190
    13151 crew  Rewimo
    pi_38878147
    Zeker ook B12-gebrek Of gewoon die 10 kilo misschien?
      † In Memoriam † donderdag 15 juni 2006 @ 12:15:26 #191
    43556 miss_dynastie
    pi_38879332
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 11:30 schreef Levitation het volgende:
    Nee, hij heeft een grote voorliefde voor GTA San Andreas, zeker nu hij zo ver is dat "CJ" een vriendinnetje heeft en ze samen lekker bezig zijn.
    Ben jij mijn kloon?
    Ik heb ook zo'n vent
      donderdag 15 juni 2006 @ 12:16:25 #192
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_38879355
    Voetbal kan ik ook niet kijken, of het is met een boek erbij. Dan hoor ik af en toe wel roepen als ze scoren of juist niet.

Wat een gedoe weer hier met zo'n sfeerverpester. Dat aparte topic lijkt me wel handig. Het hoort hier gewoon niet. Nu ben ik wel weer emotioneel hysterisch, toen mijn bmi op 22 zat, had ik nog steeds broekmaat 40. Ik was nog te dik.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_38879449
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 12:16 schreef YPPY het volgende:
    Voetbal kan ik ook niet kijken, of het is met een boek erbij. Dan hoor ik af en toe wel roepen als ze scoren of juist niet.

Wat een gedoe weer hier met zo'n sfeerverpester. Dat aparte topic lijkt me wel handig. Het hoort hier gewoon niet. Nu ben ik wel weer emotioneel hysterisch, toen mijn bmi op 22 zat, had ik nog steeds broekmaat 40. Ik was nog te dik.
    Kusje voor YPPY
    Hij heeft een ban gekregen.

En verder gaan wij gewoon weer oefenen op onze negeer-modus. Ik moet echt nog leren om niet steeds in de verdediging te schieten.
    ***Levi was here***
    pi_38879587
    Ik voel me eigenlijk nooit echt aangesproken (dat scheelt al heel veel frustratie denk ik ), maar ik moet leren dat ik ook niet met al mijn kennis aan hoef te komen bij bepaalde personen: verspilde moeite. Ook al kom ik met 30 wetenschappelijke artikelen aan, dan nog is het zoals zij zeggen dat het is Dat is dus mijn fout, dat ik dan een poging waag ze tot ander inzicht te doen komen; maar dat helpt toch nooit.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 juni 2006 @ 12:35:49 #195
    13151 crew  Rewimo
    pi_38879937
    Welnee joh, ze zijn gigantisch overtuigd van hun eigen gelijk. Gelukkig weten wij hier wel wat we aan elkaar hebben
      donderdag 15 juni 2006 @ 12:39:34 #196
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_38880046
    Zo erg is het niet hoor Levitation, kijk maar naar het PI. Eigenlijk vind ik ze wel grappig, als het niet zo warm is, vind ik het zelfs leuk om de discussie aan te gaan en dan ze zichzelf dan vastkletsen. Maar daar is het nu te warm voor.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    *OUD heilige*
    pi_38880061
    warm? Hier is het helemaaln iet zo warm... Het is hier bewolkt, en een beetje dreigend..
    pi_38880123
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 12:39 schreef YPPY het volgende:
    Zo erg is het niet hoor Levitation, kijk maar naar het PI. Eigenlijk vind ik ze wel grappig, als het niet zo warm is, vind ik het zelfs leuk om de discussie aan te gaan en dan ze zichzelf dan vastkletsen. Maar daar is het nu te warm voor.
    Ik discussieer ook graag... maar gisteren begon ik me op te winden en dan moet ik er gewoon mee kappen.
    Ik had de PI gezien, hoor...
    ***Levi was here***
    pi_38880726
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ben jij mijn kloon?
    Ik heb ook zo'n vent
    Ik meld mij ook aan maar ik speel dan wel de oudere versie Vice City, San Andreas vind ik niet zo leuk. Ik vind het heerlijk om al die jonge slanke mannen neer te rjiden met de wagen
    pi_38884258
    blegh, ik ben zenuwachtig...
    mijn bijlesleerlingen krijgt vandaag haar examenuitslag, ik heb nog niets gehoort, maar ik hoop zo dat ze geslaagd is..

en over een uurtje moet ik overleggen met de andere practicumassistenten, en dat is ook wel ff spannend...
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 juni 2006 @ 14:54:01 #201
    13151 crew  Rewimo
    pi_38884561
    *glaasje water inschenkt voor teigan*
      donderdag 15 juni 2006 @ 14:54:57 #202
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_38884603
    ik heb vandaag 40 baantjes gezwommen
    en vanavond misschien nog ff op de crosstrainer.... minder eten lukt de laatste tijd niet zo goed, dus dan maar meer bewegen...
    pi_38892633
    hele middag geshopt wat baal ik toch van die shirtjes die strak om je lichaam trekken... kwa breedte zou ik M aan kunnen xl geprobeert maar was gewoon hetzelfde.

Net wel heerlijk friet gehad wat was dat weer lang geleden
    pi_38897883
    YESYESYES!!!

mijn bijlesleerlinge is geslaagd... Met zelfs een 7 op scheikunde!
    Ik ben best opgelucht, ze heeft het echt goed gedaan!
    pi_38898480
    Teigan, gefeliciteerd! Je mag best wel trots daarop zijn, jij heb haar immers geholpen met het halen van dat cijfer
    pi_38900047
    Hehe, ik ben moe, voldaan en doorweekt. Heb net 50 minuten gedanst (in de woonkamer).

Ik voelde me nogal ellendig, had teveel gegeten en voelde me wanhopig (kon het immer niet meer terug draaien) en heb zelfs even geprobeerd het er weer uit te gooien. Gelukkig lukte dat niet, weer wat geleerd, vinger in mijn keel werkt niet. Stom dat ik zonodig zoveel moest eten, ik had mezelf verder zo keurig gedragen vandaag. Ben ook alleen thuis, vriend is al een hele week op cursus en slaapt in een conferentiecentrum, het is wel 4km van ons huis... leuk geregeld dat hij daar moet blijven... zit ik hier alleen met mijn dip(je).

Dus ben ik -nadat de 4 pannenkoeken met appel/rozijn/kaneel een beetje waren gezakt- maar gaan dansen. CD van buikdansles opgezet en mezelf flink in het zweet gewerkt. Helpt echt goed, ik voel me weer een stuk beter... behalve dat ik kcal heb verbrand -wat natuurlijk erg lekker is- helpt (buik)dansen echt lekker tegen dipjes, eventjes helemaal los gaan. Heerlijk. Dat is ook de reden dat ik op buikdansles ben gegaan, dansen "geneest"...

Ik ga douchen en lekker vroeg naar bed. Tot morgen allemaal!

Oja, Teigan, gefeliciteerd! Heb je je studentje toch erg goed bijgeschoold!
    (Was zo met mezelf bezig dat ik haast vergeet je te feliciteren, foei)
    ***Levi was here***
    pi_38900811
    danku danku..

Ik ben blij dat ik haar goed heb weten bij te scholen, maar het grootste deel heeft ze natuurlijk zelf gedaan.. Ze heeft er hard voor gewerkt, en ze verdient het ook gewoon...

ze komt binnenkort nog langs met taart om het te vieren, en ik moest natuurlijk wel bij de diploma uitreiking aanwezig zijn.... Ik heb er nu al zin in!
      Licht Ontvlambaar donderdag 15 juni 2006 @ 22:44:33 #208
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_38901881
    Teigan Proficiat!!!

Levitation, dipjes zijn niet leuk. Maar een keer teveel eten is niet erg hoor. Geen gekke dingen gaan doen hoor meid

Mijn vriendje vertrekt zaterdag voor een week naar Minneapolis... En alhoewel ik goed verzorgd zal worden door de buren, vind ik het toch niet zo...

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjeen op 16-06-2006 14:29:54 ]
    pi_38902047
    en nu dacht ik dus even alleen maar aan mezelf..

Levitation, kotsen is niet de oplossing, dat kan ik je zo al vertellen, en een keertje over de schreef gaan kan zo af en toe voorkomen... Wees lief voor jezelf, daar bereik je veel meer mee...
    En dat heb je nu ook wel gedaan met het dansen, als ik het zo lees...

hou je taai, en bel anders je vriendje nog ff....(kun je niet gewoon stiekum even dat conferentiecentrum insluipen? Of deelt hij zijn kamer?)
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 juni 2006 @ 22:54:01 #210
    13151 crew  Rewimo
    pi_38902453
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 11:03 schreef Rewimo het volgende:
    Ja joh, zodra ik lekker zit zak ik weg
    Weer niet gelukt vanavond
    pi_38903430
    Dit meisje is het absoluut zat.

Ik heb steeds geen puf om wat te doen en ik baal daarvan. Als ik bezig ben dan voel ik me onmiddelijk versuft.
    Maarja. Over 2 weken is alle stress weg en dan ga ik samen met een vriendin 3 keer in de week skaten.
    Ook heb ik de hulp van een dietiste ingeschakeld en ik heb 25 juli m'n eerste afspraak. Duurt nog wel even lang, maar het is een begin.
    Ik baal gewoon zo erg van mezelf. BAH! Ik ben dan gelukkig niet moddervet ofzo hoor, maar ik haat m'n kont en m'n benen, zo vreselijk lelijk. Ik heb gewoon een ideaalbeeld in mn hoofd zitten welke ik na wil streven, maar of dat ooit lukt???
    Nouja, hoe dan ook... het komt allemaal vast wel weer goed.
    Tralalalaaa
      vrijdag 16 juni 2006 @ 09:49:27 #212
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_38910535
    Weer een goede morgen allemaal! Hoe is het ermee? Mijn dipje is weer een beetje minder dipperig. Vanavond komt mijn vriend ook weer thuis en daar ben ik echt blij mee! Heb 'm echt gemist.
    En natuurlijk vanavond voetbal kijken! Echt spannend hopelijk gaan "de jongens" flink stunten tegen Ivoorkust!

In september moet mijn vriend weer naar de VS, 2de keer dit jaar, 4de keer dat ik dit jaar een week alleen zit... (2 keer cursus in NL gehad). En ik vind er niets aan... 't huis is leeg en stil, ik eet alleen, m'n bed is leeg. Bah. Ben blij dat ik niet met een schipper of trucker samenwoon dan was ik helemaal gek geworden.
    ***Levi was here***
    pi_38910536
    gutenmorgen allemaal....

wat is het hier nog stil zeg...
    pi_38910593
    *gaap*

Goeie morgen. Ik wil terug naar mijn bed, die is zo lekker
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 juni 2006 @ 09:53:25 #215
    13151 crew  Rewimo
    pi_38910613
    Levitation, lijkt me inderdaad saai als je gewend bent om samen te zijn.

En ja het is stil, zijn we allemaal al in oranjestemming? Hier wel, de meeste collega's hebben wel iets oranjes aan vandaag
    pi_38910736
    Ik moet vanavond gewoon werken
    Baal er wel flink van. Werk in een sportkantine, waar bijna alles al is afgelopen voor dit seizoen.
    Vanavond sta ik daar voor 4 dutchtennisers.
    pi_38910798
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 09:52 schreef ymme het volgende:
    *gaap*

Goeie morgen. Ik wil terug naar mijn bed, die is zo lekker
    Idd het is lang geleden dat ik zoveeel zin had om te blijven liggen in bed en te genieten, helaas ik moest eruit, effe doorbijten dus.

Ik heb nu dagelijks 300kcal minder dan normaal gegeten deze week. En ik moet zeggen ik ben de hele week al vanaf maandag ENORM MOE

[ Bericht 4% gewijzigd door Emu op 16-06-2006 11:26:20 ]
    pi_38910870
    Ik snap je zin niet helemaal Emu

Ik heb nu 300Kcal van mijn dieet gedaan? 300Kcal minder gegeten elke dag:?
    Dat moet je ook niet doen, dan krijg je waarschijnlijk niet voldoende energie naar binnen, dat verklaart je moeheid.
      vrijdag 16 juni 2006 @ 10:05:53 #219
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_38910888
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 09:53 schreef Rewimo het volgende:
    Levitation, lijkt me inderdaad saai als je gewend bent om samen te zijn.

En ja het is stil, zijn we allemaal al in oranjestemming? Hier wel, de meeste collega's hebben wel iets oranjes aan vandaag [afbeelding]
    Ik kwam vanochtend tot de conclusie dat ik niet één oranje kledingstuk heb. Maar mijn hart is oranje, telt dat ook? En m'n muts in mijn avatar (ontzettend slecht met paint bewerkt )

Ik vind alleen zijn inderdaad super saai, maar dat heb ik altijd gevonden... kan ook niet tegen alleen op een kamer zitten op mijn werk. Ik hou gewoon van mensen om me heen, hoeven er niet veel te zijn, maar als ik te lang alleen ben ga ik in mezelf kletsen. En da's meestal geen succes, ben niet zo lief tegen mezelf...
    ***Levi was here***
    pi_38912104
    ik zit vanavond in de auto als Nederland moet spelen..

ik ga oppassen op mijn neefje en nichtje, en vanavond is er nog een nichtje van hun bij... Ze zijn bijna 3 en 4, en dat andere nichtje is 6, dus dat kan nog leuk worden....
      vrijdag 16 juni 2006 @ 11:13:40 #221
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_38912401
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 11:00 schreef teigan het volgende:
    ik zit vanavond in de auto als Nederland moet spelen..

ik ga oppassen op mijn neefje en nichtje, en vanavond is er nog een nichtje van hun bij... Ze zijn bijna 3 en 4, en dat andere nichtje is 6, dus dat kan nog leuk worden....
    Op radio 1 doen ze live verslag van de wedstrijd, kun je in de auto luisteren... Wel oppassen met plotselinge bewegingen als er gescoord wordt.
    ***Levi was here***
    pi_38912710
    wie feest er mee??

ik ben gister GESLAAGD met een 8

en om het te vieren ben ik heerlijk uit eten geweest en heb ik nergens naar gekeken!
    ..::Live the life you love and love the life you live::..
    pi_38912729
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 10:04 schreef ymme het volgende:
    Ik snap je zin niet helemaal Emu

Ik heb nu 300Kcal van mijn dieet gedaan? 300Kcal minder gegeten elke dag:?
    Dat moet je ook niet doen, dan krijg je waarschijnlijk niet voldoende energie naar binnen, dat verklaart je moeheid.
    Ja inderdaad dus dagelijks 300kcal minder, dan zit ik op 1400kcal, de doket had gezegd 1400-1500kcal zou geen probleem mogen zijn...
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 juni 2006 @ 11:31:22 #224
    13151 crew  Rewimo
    pi_38912829
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 11:26 schreef Knuzzel het volgende:
    wie feest er mee??

en om het te vieren ben ik heerlijk uit eten geweest en heb ik nergens naar gekeken!
    Goed gedaan! Gefeliciteerd!
    pi_38912958
    Knuzzel!!! Gefeliciteerd!!!!

Ennuh Levitation, de snelweg is ws. zo leeg dat het niet eens op zou vallen als je een rare stuurbeweging maakt..

maar ik heb een sterk vermoeden dat wij naar Biddinghuizen rijden op de klanken van oa. Rammstein...
    pi_38913061
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 11:27 schreef Emu het volgende:

[..]

Ja inderdaad dus dagelijks 300kcal minder, dan zit ik op 1400kcal, de doket had gezegd 1400-1500kcal zou geen probleem mogen zijn...
    Ik vrees dat je dokter het wat laag inschat... je bent toch een man? En je fietst toch vaak? Ik denk dat je moeheid voor een stuk daardoor te verklaren is (en het is een vrij warme week, dat maakt ook snel loom)

Knuzzel, gefeliciteerd! Een acht!
    pi_38913117
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 11:26 schreef Knuzzel het volgende:
    wie feest er mee??

Wow een 8 Echt super gedaan. Gefeliciteerd
    pi_38913156
    ik heb eigenlijk zin om naar de bioscoop te gaan vanavond ipv voetbal te kijken

wie wil er mee?
    pi_38913181
    ik ga vanavond al naar de bios octopussy en is een beetje ver om mee te gaan voor jou denk ik

eindhoven
    pi_38913273
    teigan wat gaaf van je bijlesleerling en een 7 is gewoon een prachtig cijfer zeg! Gefeliciteerd

Levitation balen van je dipje, maar fijn dat het alweer over is. Maar ik kan het me voorstellen als hij steeds een week weg is; ik vind het ook al heel eenzaam en stil als Dennis een nacht ergens anders slaapt of op kamp is oid. Dat buikdansen klinkt wel superleuk trouwens. We hebben het er ooit een keer over gehad om met de dieetclub ook een buikdansles te gaan doen Leek me geweldig! Maar ik weet niet of er animo voor is. Kan ik thuis ook los gaan op buikdansmuziek.

Rewimo Ga je nu strakj tijdens nederland-ivoorkust ook in slaap vallen?

Take_A_Picture Pas je op met ideaalbeelden van je lijf? Voor je het weet ben je nooit tevreden en dat zou heel spijtig zijn. Ook slanke vrouwen kunnen dikke kuiten, een putjeskont of slappe bovenbenen hebben hoor Maar die afspraak met een diëtiste is een goed idee denk ik

Knuzzel super!!! Gefeliciteerd.

teigan Ik heb een auto-ongeluk gehad op de klanken van Rammstein (serieus!!)

octopussy ik! Ik wil mee!
    pi_38913391
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 19:05 schreef Riann het volgende:
    hele middag geshopt wat baal ik toch van die shirtjes die strak om je lichaam trekken... kwa breedte zou ik M aan kunnen xl geprobeert maar was gewoon hetzelfde.

Net wel heerlijk friet gehad wat was dat weer lang geleden
    Daar wil ik even bij aansluiten, ze hebben op dit moment echt leuke jurken bij de WE, ook nog in redelijk grote maten. Dus ik helemaal blij. Ga ik passen, blijkt dat ze er geen rekening mee hebben gehouden dat de mouwen dan ook wat breder moeten zijn en zo'n wikkellint ook wat langer.....

Daar kan ik nou zo sjachie van worden. Het was echt een hele leuke jurk, maar het zag er gewoon niet uit met de mouwtjes die of je arm afknepen of met de knoopjes los er raar uitzagen, om nog maar niet te praten van dat wikkellint om je middel, wat doordat het te kort was alleen maar achter in een strik vast kon (ik voelde me als een varkentje met een krulstaart)

Zo, dat moest ik even kwijt!
    pi_38913510
    isabeau, jij doet ook wel andere dingen op de klanken van Rammstein.....

octopussy, filmpje klinkt best leuk, jammer dat ik vanavond met drie kiddo's opgescheept zit, en je zo ver weg woont...
      vrijdag 16 juni 2006 @ 11:57:51 #233
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_38913528
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 11:46 schreef Isabeau het volgende:
    Levitation balen van je dipje, maar fijn dat het alweer over is. Maar ik kan het me voorstellen als hij steeds een week weg is; ik vind het ook al heel eenzaam en stil als Dennis een nacht ergens anders slaapt of op kamp is oid. Dat buikdansen klinkt wel superleuk trouwens. We hebben het er ooit een keer over gehad om met de dieetclub ook een buikdansles te gaan doen Leek me geweldig! Maar ik weet niet of er animo voor is. Kan ik thuis ook los gaan op buikdansmuziek.
    Tja, dipjes... ik vrees dat ik binnenkort toch maar eens met mijn huisarts moet gaan praten. Dacht eerst een winterdip te hebben, maar ondertussen is het half juni en ik voel me nogsteeds ellendig. Mijn werk helpt ook niet echt mee, ik vind er niets aan. Collega's zijn leuk, maar ik heb echt helemaal niets met 't werk dat ik doe. Gevolg: ik zit al weer een week lang alleen maar te Fokken en het werk dat ik zou moeten doen stapelt zich op. Heb nog geen klachten gehad, maar dat zit er onderhand wel aan te komen.

Eigenlijk zou ik gewoon een andere baan moeten zoeken, maar aangezien ik in een dip zit en mijn zelfbeeld echt heel slecht is op het moment... heb ik dus "geen zin" om te solliciteren en ik denk ook dat ik nergens geschikt voor ben en dat maakt samen dat ik mij dus ook absoluut niet zou kunnen verkopen bij een sollicitatie. Zie het al voor me: "Waarom wilt u bij dit bedrijf werken?", antwoord: "Nou, eigenlijk wil ik helemaal niet werken, ik wil graag binnen uw bedrijf graag hele dagen rondhangen op het forum van Fok!".

Zucht, dan maar 's avonds thuis buikdansen... Daar word ik gelukkig wel vrolijk van!
    ***Levi was here***
    pi_38913574
    blijf er maar niet te lang mee lopen Levitation, hoe eerder je zoiets aanpakt, des te beter..

Ennuh, uitzoeken wat je echt wilt gaan doen qua werk en dan gaan solliciteren kan ook positief werken hoor... Ik was heel blij dat ik het vooruitzicht had van mijn jaar als LIO straks, anders was ik er helemaal niet doorheen gekomen...
    pi_38913659
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 11:46 schreef Isabeau het volgende:
    Take_A_Picture Pas je op met ideaalbeelden van je lijf? Voor je het weet ben je nooit tevreden en dat zou heel spijtig zijn. Ook slanke vrouwen kunnen dikke kuiten, een putjeskont of slappe bovenbenen hebben hoor Maar die afspraak met een diëtiste is een goed idee denk ik
    Ik ben allang blij als mijn kont minder groot is en als mijn bovenbenen wat mooier slank zijn.
    Mijn streefgewicht is 65, zit nu (helaas weer) op de 78, maar ik denk dat ik dat zetje van de dietiste nodig heb om beter af te kunnen vallen.
    Op deze manier gaan we kijken wat er goed is voor mij en wat niet en ben ik niet zo streng voor mezelf, tenzij het iets is waarvan zij zegt, 'dat kun je beter niet meer eten'. Want dan eet ik het ook niet meer.
    Of ik ooit de 65 haal? Geen idee. Ik blijf realistisch en ik wil er gewoon zo veel mogelijk af hebben.
    Maar lager dan de 65 wil ik eigenlijk niet
    Ik realiseer me maar al te goed dat de meeste modellen ook putten in hun benen hebben maar dat die netjes worden weggesoept
    Tralalalaaa
    pi_38913675
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 11:57 schreef teigan het volgende:
    isabeau, jij doet ook wel andere dingen op de klanken van Rammstein.....
    Maar daar komen (meestal) geen ongelukken van
    pi_38913714
    Levitation Zo'n bijbaan hèb ik dus Dat ik de hele nacht ongestoord op Fok mag rondhangen.
      vrijdag 16 juni 2006 @ 12:05:56 #238
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_38913751
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 11:59 schreef teigan het volgende:
    blijf er maar niet te lang mee lopen Levitation, hoe eerder je zoiets aanpakt, des te beter..

Ennuh, uitzoeken wat je echt wilt gaan doen qua werk en dan gaan solliciteren kan ook positief werken hoor... Ik was heel blij dat ik het vooruitzicht had van mijn jaar als LIO straks, anders was ik er helemaal niet doorheen gekomen...
    Ik baal op het moment heel erg van mijn opleiding en mijn opleidingsniveau... heb een HBO diploma, maar de richting die ik heb gedaan (HEAO-MER) ligt echt verschrikkelijk slecht in de markt. Veel te generalistisch, bedrijven kunnen er niets mee. Alleen banken vragen het wel eens, maar ik heb absoluut geen zin om als Accountmanager te gaan werken en dingen te verkopen die ik zelf niet zou willen hebben. (Getver, ik haat 't dat ik zo principieel kan zijn, is alleen maar lastig.) Liefst zou ik naar de universiteit gaan, maar ik ben ondertussen al 27 en ik heb al een studieschuld, full-time studeren zie ik echt niet meer zitten. Plus dat ik echt niet weet welke studie ik zou willen doen.

Denk steeds meer dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt en ik iets totaal anders zou moeten doen. Alleen moet ik er nog even uit zien te komen wat dat dan is. Vannacht droomde ik dat ik ontslag had genomen en er een half jaar voor had uitgetrokken om te ontdekken wat ik echt wil. Helaas hielp de droom niet en weet ik 't nogsteeds niet.
    ***Levi was here***
      vrijdag 16 juni 2006 @ 12:06:51 #239
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_38913771
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 12:04 schreef Isabeau het volgende:
    Levitation Zo'n bijbaan hèb ik dus Dat ik de hele nacht ongestoord op Fok mag rondhangen.
    Maar dit is mijn "carrière", was het maar een bijbaan...
    Ergste is dat ik ondanks mijn totaal onvolwassen gedrag een goede beoordeling heb gekregen bij mijn beoordelingsgesprek. Mijn baas is tevreden over mijn werk... WELK WERK? Eigenlijk is het wel grappig ook...
    ***Levi was here***
      vrijdag 16 juni 2006 @ 12:10:56 #240
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_38913869
    Oja, over buikdansen... mijn lerares geeft ook workshops aan groepen. Bijvoorbeeld vrijgezellenfeesten en vriendinnengroepen. Denk alleen wel dat ze die geeft in haar studio in Weert, da's voor de meesten wel echt verweg.
    Maar zo'n workshop is vast ook wel ergens anders te regelen... maar het is vaak vrij prijzig. Ik ga even googlen... (zit toch op mijn werk, tijd zat)

Ik heb een linkje gevonden, misschien is dit iets.

[ Bericht 17% gewijzigd door Levitation op 16-06-2006 12:18:36 ]
    ***Levi was here***
    pi_38913913
    Levitation, dat lijkt me inderdaad dan erg vervelend, je kan eigenlijk geen kant uit..
    ik had geluk dat ik bij mijn studie nog een paar andere richtingen uitmocht, het stomme is nu alleen, ik heb een hele tijd geroepen dat ik zo graag het onderwijs inwilde, en nu het bijna zover is, begin ik weer aan alles te twijfelen..

Maar ik ga ervanuit dat het wel goed komt, en anders kan ik altijd nog landmeter worden ....
    pi_38914109
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 12:06 schreef Levitation het volgende:

[..]

Maar dit is mijn "carrière", was het maar een bijbaan...
    Ergste is dat ik ondanks mijn totaal onvolwassen gedrag een goede beoordeling heb gekregen bij mijn beoordelingsgesprek. Mijn baas is tevreden over mijn werk... WELK WERK? Eigenlijk is het wel grappig ook...
    Ach in de organisatie waar ik stage liep werd zo ongeveer 80% van de werktijd van de werknemers NIET voor werk gebruikt. Toen ik dat hoorde voelde ik me ineens ook niet meer zo schuldig dat ik elke dag zo ongeveer heel Fok uitkamde op interessante topics.

Maar het klinkt alsof je helemaal geen uitdaging meer heb in je werk

Die onzekerheid over solliciteren en het 'verdienen' van een leuke baan klinkt me ook erg bekend in de oren. En dan heb ik alleen nog maar last gehad van stage-sollicitaties, ben ook veel te onzeker over wat ik kan.
    pi_38914475
    Klinkt zo bekend in de oren... toen ik net startte, was het werk leuk, ik had fijne collega's en ik was de hele tijd bezig. Nu hebben ondertussen 2 van die leuke collega's ontslag genomen, en is de andere in een racistische zeur veranderd na haar zwangerschapsverlof (heel lelijk, maar ofwel praat ze over elke beweging dat dat kleine ding maakt, ofwel gaat het over 'die vreemden').
    We zitten heel vaak op internet, helaas heb ik een computer waar de baas (en een deel van mijn collega's) op het scherm kijkt. Dus af en toe komt er een opmerking dat ik toch wel vaak 'niet werkgerelateerde dingen' doe...
    Ik hoop dus dat we minder subsidies krijgen en dat ik om die reden ontslagen word. Dat solliciteert toch al beter dan dat je zelf ontslag neemt en niet goed weet welke richting je uit moet.
    pi_38914588
    Mag ik even van me afzeuren? Ik voel me nu zó ellendig. Psychisch gaat het helemaal niet lekker, het lijnen gaat niet zoals ik dat wil en nu is mn vriend ook nog eens voor 3 weken in Indonesië :S

Het enige wat ik nu kan doen is janken, en daar baal ik van!!
      vrijdag 16 juni 2006 @ 12:41:15 #245
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_38914789
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 12:34 schreef Ikiskoel het volgende:
    Mag ik even van me afzeuren? Ik voel me nu zó ellendig. Psychisch gaat het helemaal niet lekker, het lijnen gaat niet zoals ik dat wil en nu is mn vriend ook nog eens voor 3 weken in Indonesië :S

Het enige wat ik nu kan doen is janken, en daar baal ik van!!
    Ik denk dat ik precies weet hoe jij je voelt. Klote, he!
    Een knuffel voor Ikiskoel.
    Ik zou graag iets zeggen waar je je beter door voelt, maar aangezien ik me net zo ellendig voel, kom ik eventjes niet verder dan een knuffel.
    ***Levi was here***
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 juni 2006 @ 12:47:48 #246
    13151 crew  Rewimo
    pi_38914989
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 12:03 schreef Isabeau het volgende:
    Maar daar komen (meestal) geen ongelukken van
    Als het is wat ik denk kunnen er wel ongelukjes van komen

En ik denk niet dat ik van Christan de kans krijg om tijdens Nederland-Ivoorkust in slaap te vallen
    pi_38916058
    ik ga ook even meesippen, ik heb net een gesprek gehad mbt een eindopdracht van een vak, en daar word ik ook zwaar depri van..
    Als ik het zo begrijp dan moet ik er gewoon nog enorm veel tijd en werk in gaan stoppen, en die tijd heb ik niet/wil ik er niet instoppen..
    Stom rotvak ook...
    pi_38916163
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 12:41 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik denk dat ik precies weet hoe jij je voelt. Klote, he!
    Een knuffel voor Ikiskoel.
    Ik zou graag iets zeggen waar je je beter door voelt, maar aangezien ik me net zo ellendig voel, kom ik eventjes niet verder dan een knuffel.
    Levitation, wij kunnen elkaar de hand schudden Ik ben erg blij met je knuffel en knuffel dan ook stevig terug Verder weet ik eigenlijk ook niks te zeggen....
    Ik denk dat ik zo maar even naar de markt ga voor wat fruit en een klein beetje niet-goed eten. Omdat ik vind dat ik dat wel verdiend heb.... Zal ik voor jou ook iets meenemen, Levitation?

Edit: Wil jij ook wat, Teigan? En verder nog mensen die iets nodig hebben van de markt?
    pi_38916247
    ja, lekker fruitjes..
    maar ik ga nu, practicum voorbespreken..
    pi_38916630
    Aardbeien, een pond, en ik ga ze nu lekker opeten
      vrijdag 16 juni 2006 @ 14:22:55 #251
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_38918165
    Octopussy, ik ga vanavond naar de Ikea in Delft! Ga je mee?

En Levitation, ik heb ook HEAO MER gedaan en herken het wel een beetje wat je beschrijft. Ik heb ook ooit op de carrierebeurs gestaan voor het bedrijf waar ik nu werk en daar kreeg ik als instructie dat ze geen mensen wilden met HEAO MER! Ik vond het een beetje moeilijk te verkopen.
    Maar het belangrijkste is dat je voor jezelf bedenkt wat je wilt. Een diploma geeft alleen maar aan dat je een bepaald denk-niveau hebt en je echte competenties zul je in je werk moeten ontwikkelen.
    Overigens kun je ook in deeltijd gaan studeren. Doe ik ook, ben nu bijna klaar met bedrijfskunde.
      Licht Ontvlambaar vrijdag 16 juni 2006 @ 14:39:36 #252
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_38918794
    Het is toch wat met al die vriendjes die maar allemaal weggaan... Ik ben nu al aan het aftellen, hij gaat morgen en is dan over 7 nachtjes slapen weer terug

Iedereen die het kan gebruiken
      vrijdag 16 juni 2006 @ 14:46:31 #253
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_38919038
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 14:22 schreef Liejannuh het volgende:

En Levitation, ik heb ook HEAO MER gedaan en herken het wel een beetje wat je beschrijft. Ik heb ook ooit op de carrierebeurs gestaan voor het bedrijf waar ik nu werk en daar kreeg ik als instructie dat ze geen mensen wilden met HEAO MER! Ik vond het een beetje moeilijk te verkopen.
    Maar het belangrijkste is dat je voor jezelf bedenkt wat je wilt. Een diploma geeft alleen maar aan dat je een bepaald denk-niveau hebt en je echte competenties zul je in je werk moeten ontwikkelen.
    Overigens kun je ook in deeltijd gaan studeren. Doe ik ook, ben nu bijna klaar met bedrijfskunde.
    Hahaha, de carrierebeurs, dat was echt het toppunt van deprimerend! Als je zei dat je MER deed keken ze je vol meelij aan of begonnen ze over omscholingstrajecten ik was nog niet eens klaar met mijn studie... Meestal begon ik maar een kletspraatje met de mensen bij zo'n stand en lulde ik zo lang mogelijk er omheen, erg gezellige gesprekken, tot het toverwoord "MER" viel.

Tijdens de studie grapten we ook altijd al dat we "van heel veel helemaal niets wisten". Waar heb jij eigenlijk gestudeerd? Ik aan de Haagse Hogeschool
    ***Levi was here***
    pi_38919740
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 14:39 schreef Sjeen het volgende:
    Het is toch wat met al die vriendjes die maar allemaal weggaan... Ik ben nu al aan het aftellen, hij gaat morgen en is dan over 7 nachtjes slapen weer terug

Iedereen die het kan gebruiken
    Ik vind dat wij onze vriendjes vast moeten binden Die van mij is afgelopen maandag vertrokken en komt pas over 2,5 week weer terug
      vrijdag 16 juni 2006 @ 15:07:32 #255
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_38919833
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 14:46 schreef Levitation het volgende:

[..]

Hahaha, de carrierebeurs, dat was echt het toppunt van deprimerend! Als je zei dat je MER deed keken ze je vol meelij aan of begonnen ze over omscholingstrajecten ik was nog niet eens klaar met mijn studie... Meestal begon ik maar een kletspraatje met de mensen bij zo'n stand en lulde ik zo lang mogelijk er omheen, erg gezellige gesprekken, tot het toverwoord "MER" viel.

Tijdens de studie grapten we ook altijd al dat we "van heel veel helemaal niets wisten". Waar heb jij eigenlijk gestudeerd? Ik aan de Haagse Hogeschool
    Ja! Dat viel me ook op! Er kwamen heel veel mensen lichtelijk wanhopig naar mij en mijn collega's toe om te vragen of wij dan misschien iets konden met mensen die MER hadden gedaan!
    Ik was de rotste niet en vroeg vooral naar de keuzevakken en de cijfermatige intresse.

Overigens ben ik in 1997 afgestudeerd en toen waren de MER-mensen nog een soort van bijzonder. Er zaten geloof ik 40 mensen in mijn jaar. Ik heb trouwens ook aan de HHS gestudeerd.
    pi_38920070
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 15:07 schreef Liejannuh het volgende:

Overigens ben ik in 1997 afgestudeerd en toen waren de MER-mensen nog een soort van bijzonder. Er zaten geloof ik 40 mensen in mijn jaar. Ik heb trouwens ook aan de HHS gestudeerd.
    Goh, dan ben ik ook een soort van bijzonder, in mijn jaar zaten er aan het begin maar 39......
    En daar zijn er nu misschien een stuk of 30 van over die uiteindelijk afstuderen...
      vrijdag 16 juni 2006 @ 15:17:55 #257
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_38920228
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 15:13 schreef teigan het volgende:

[..]

Goh, dan ben ik ook een soort van bijzonder, in mijn jaar zaten er aan het begin maar 39......
    En daar zijn er nu misschien een stuk of 30 van over die uiteindelijk afstuderen...
    Is jouw studie ook de kleinste van de opleiding? Ik vind kleine opleiidngen eigenlijk wel leuk, dan ken je tenminste de meeste mensen nog.
    pi_38920470
    Ehm, de kleinste weet ik niet, toen ik begon was wiskunde nog kleiner, daar begonnen toen 7 mensen..

het is wel leuk, iedereen kennen, maar er hangt bij ons ook een hoop geroddel aan vast, en toen het mij psychisch een stuk minder ging, vond ik dat toch niet zo fijn, en hebben veel mensen me ook laten vallen..

en als je dan in een kleine studie zit waar je met toch een flink aantal mensen omging, dan sta je ineens wel alleen, en dat is niet zo fijn..
      vrijdag 16 juni 2006 @ 15:49:27 #259
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_38921423
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 15:07 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ja! Dat viel me ook op! Er kwamen heel veel mensen lichtelijk wanhopig naar mij en mijn collega's toe om te vragen of wij dan misschien iets konden met mensen die MER hadden gedaan!
    Ik was de rotste niet en vroeg vooral naar de keuzevakken en de cijfermatige intresse.

Ik was pas in 2004 klaar. Toen ik in 2000 begon hadden we 9 eerste jaars klassen van een man of 35... 400 300 studenten dus! Uiteindelijk zijn we met een groep van 120 studenten afgestudeerd, de rest was of vertrokken of deed er langer over.
    Toen ik voor de studie koos had ik echt geen flauw idee dat half NL die studie deed... 't leek me gewoon een leuke studie.

Zit trouwens ondertussen Argentinie-Servie/Montenegro te kijken... stomme Argentijnen.

Edit: stomme rekenfout.... MER gedaan, dan krijg je dat
    ***Levi was here***
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 juni 2006 @ 15:52:34 #260
    13151 crew  Rewimo
    pi_38921547
    Ik heb aardbeien en meloen meegenomen bij de Lidl, daar hebben ze tenminste normale prijzen voor fruit

En Christan is ziek
      † In Memoriam † vrijdag 16 juni 2006 @ 15:57:28 #261
    43556 miss_dynastie
    pi_38921733
    Ik heb twee euro neergeteld voor een klein bakje frambozen
    Maar ik vind ze zo lekker
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 juni 2006 @ 16:19:44 #262
    13151 crew  Rewimo
    pi_38922650
    De aardbeien waren 99 cent (en ze zien er goed uit ook nog) en de meloen 79
      † In Memoriam † vrijdag 16 juni 2006 @ 16:22:15 #263
    43556 miss_dynastie
    pi_38922737
    Meloen was hier twee euro, maar niet genomen. Aardbeien voor 1,10, da's een mooie prijs, dus lekker een bakje meegenomen
      vrijdag 16 juni 2006 @ 16:39:53 #264
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_38923442
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 14:22 schreef Liejannuh het volgende:
    Kijk, en zulke kreten maken me dus helemaal week van binnen. Ik vind dit dus echt gewoon leuk

Net zoals ik al tegen Isabeau zei, ik weet wel met wie ik mijn vrijgezellenfeestje wil vieren
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      vrijdag 16 juni 2006 @ 16:42:16 #265
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_38923537
    Ik vind 5-0 toch eigenlijk al wel genoeg hoor.

Zou Maxima toch ook nog een beetje voor Argentinie zijn?

Edit: 6-0 is al helemaal zielig. Kunnen die Serviers niet beter gewoon op het veld gaan zitten? Het is zo sneu dat ze toch wel hun best doen en zo onderuitgeschoffeld worden.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_38924153
    Zeg, 2 - 0 was al genoeg . Dat was althans de voorspelling in de WK pool die ik heb ingevuld (ik sta nog 3e ook van de 15 .
      vrijdag 16 juni 2006 @ 17:30:09 #267
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_38924980
    De schoonmaker kwam hier net langs!
    Hij vond het wel typisch dat hij tijdens zijn ronde alleen maar 3 vrouwen was tegen gekomen!
      vrijdag 16 juni 2006 @ 18:21:20 #268
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_38925830
    Logisch natuurlijk, mannen kunnen niks nuttigs doen nu.

Volgens de statistieken heb ik ook een verkeerde opleiding gedaan, maar toch heb ik altijd leuk werk gehad. Ik was nu zelfs bijna aangenomen voor een baan die ik eigenlijk niet wilde (moet solliciteren ivm ww). De zwangerschap gaf de doorslag, anders was ik over anderhalve maand ambtenaar geweest.
    *OUD heilige*
    pi_38929420
    OK, ik ben hypocriet geweest: ben toch maar voetbal gaan kijken in de kantine bij stefans werk.
    Maar ik heb daar voor wel 3 uur lekker motor gereden

Sorry Liejannuh, ik heb je berichtje over de Ikea te laat gezien anders was ik wel mee gegaan. Ikea is (bijna) altijd leuk. Wordt er alleen zo hebberig van
    Was het absurd rustig?
    pi_38929485
    Ik stapte gewoon op de fiets om een uur of 19:00 en mijn ouders keken me stomverbaasd aan: "Kijk je geen voetbal?" Eh, nee...ik was sowieso de halve wedstrijd al in de keuken bezig, dus nee, ik kijk geen voetbal Laatste 10 minuutjes nog thuis gezien. Fijn dat ze hebben gewonnen
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 juni 2006 @ 20:49:05 #271
    13151 crew  Rewimo
    pi_38929766
    't Was zeker wel lekker rustig op straat, Isabeau? Frank is ook onder de wedstrijd gaan rijden
    pi_38929811
    Nee, ik vond het opmerkelijk druk! Ik dacht ook dat het rustig zou zijn, maar het was verre van rustig op de weg.
      † In Memoriam † vrijdag 16 juni 2006 @ 21:43:10 #273
    43556 miss_dynastie
    pi_38931023
    Hier werd het om vijf uur al rustig
    Sommige winkels lieten koopavond ook al aan zich voorbij gaan en gooiden zelfs de winkels een uurtje eerder dicht
      vrijdag 16 juni 2006 @ 22:14:11 #274
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_38931698
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 20:36 schreef octopussy het volgende:
    OK, ik ben hypocriet geweest: ben toch maar voetbal gaan kijken in de kantine bij stefans werk.
    Maar ik heb daar voor wel 3 uur lekker motor gereden

Sorry Liejannuh, ik heb je berichtje over de Ikea te laat gezien anders was ik wel mee gegaan. Ikea is (bijna) altijd leuk. Wordt er alleen zo hebberig van
    Was het absurd rustig?
    Geeft niet hoor. Een wedstrijd kijken is heel leuk en gezellig als je het met een groep doet. In mn eentje ga ik dus echt niet voor de buis zitten.
    Maar het was betrekkelijk rustig bij de Ikea en ik heb me in kunnen houden qua dingen kopen. Wat ik wel ontzettend grappig vond, was dat er bij de banken een tv stond en dat daar dus zeker 10 mannen de wedstrijd zaten te kijken!
    pi_38934925
    nou naar de bios geweest met een internetdate Hij was wel aardig en zo en het was gezellig maar het was meer als een vriend niet om mijn vriendje te worden. Hij probeerde mij al een keer te zoenen ik net doen of ik niks in de gaten had en ik draaide mijn hoofd weg of ik iets zag hij zo in de auto naar huis denk je dat het wat wordt? Ik maar gewoon eerlijk gezegt dat ik het gezellig vond en dat ik hem aardig vond maar dat ik niet verliefd op hem zou kunnen worden. Ik zo wat dacht jij? hij had wel gehoopt dat het wat zou kunnen worden want hij vond mij lief leuk en knap en zo. Dat vind ik dan wel weer zielig. Maar ja al bij al toch een leuke avond gehad.
    pi_38935576
    Tja, verliefdheid/liefde is irritant. Ik ben er maar mee gestopt, ik kan er toch niks van.
    pi_38935742
    Ik ook niet hoor Maeghan, ik ben die mannen al heel snel zat en ik hou gewoon van mijn vrijheid! Als ik die dingen lees van vriendjes die weggaan en dat ze gemist worden dan kan ik niet anders dan te denken, 'mên wat ben ik blij dat ik daar geen last van heb en nooit last van zal hebben'. Ik ben er veel te 'vrij' voor denk ik. Hoe dan ook. Als je dan op iemand valt is het niet wederzijds en als iemand je dan eindelijk leuk vind, vind jij het weer niks
    Tralalalaaa
      Licht Ontvlambaar zaterdag 17 juni 2006 @ 08:01:02 #278
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_38937918
    Hmmm... Ik ben inmiddels 11,5 jaar samen met vriendje. Dat klinkt lang zeg Ben nog steeds heel blij met hem En hij ook wel met mij geloof ik

Sinds vanmorgen sta ik er echter even alleen voor. Hij is om kwart over zeven opgehaald door een taxi. Vertrekt rond twaalf uur vanaf Brussel naar Minneapolis voor een beurs. Volgende week zaterdag is hij weer terug. Ben eens benieuwd hoe Isa erop gaat reageren. Vorig jaar was ze nog veel te klein om het te beseffen... Gelukkig zullen worden we goed verzorgd Ik geloof dat we zes van de zeven dagen uitgenodigd zijn om bij hun te eten. En die ene dag is morgen, dan ga ik waarschijnlijk met mijn schoonpapa ergens eten...

Zo, nu eerst een
      zaterdag 17 juni 2006 @ 08:48:55 #279
    71384 Urnie
    .... is een zij
    pi_38938074
    Ik denk, ik laat weer eens wat van me horen, is dit topic alweer bijna vol!

Ben weer 6 ons afgevallen deze week. Gaat lekker door allemaal. Ik ben wel tevreden.

Van de week niet zoveel gefietst met die regen, ik ben meer een "mooi weer fietser".
    Maar gisteren wel weer de trap gepakt naar de 6e etage. En ik moet zeggen dat dat steeds een beetje beter gaat. In het begin lag ik op de 4e etage al op apegapen, en nu pas op 6.
    Nee, dat is overdreven, maar ik ben wel minder moe nu als ik boven ben.
    I wish I were you, so I can be friends with me...
    pi_38938395
    Maar het is wel altijd vleiend als iemand je zo leuk vindt, Riann Het wordt pas vervelend als hij volhard in overdreven lief gedrag terwijl je hem al hebt afgewezen. Welke film ben je eigenlijk geweest?

Ik heb verschillende relaties gehad, rampzalig en leuk. En nu heb ik gewoon een wonderbaarlijk fantastische relatie. Ik weet niet wat het is, maar dit is gewoon hemels. Al bijna 5 jaar lang Hij is heus niet De Ideale Man, maar wel voor mij Ik hou zielsveel van hem en dat gevoel gaat gewoon heel erg diep. Alleen af en toe ben ik zo bitcherig dat ik me afvraag hoe hij in godsnaam ook van mij kan houden

En lekker, Urnie! En traplopen is geweldig voor je lijf, ik heb alleen geen trappen in de buurt om te nemen Nou ja, die bij mijn huis, maar ik woon op de 2e etage, dus dat schiet niet op. In Almelo in het ziekenhuis nam ik wel atijd alle trappen die ik zou moeten nemen (6 verdiepingen).

Ik ben een week bij mijn moeder aan het werk geweest; het huis begint daar al helemaal te blinken en mijn eigen huis is alweer een troep aan het worden Moedeloos word ik ervan. Daar is alle was gedaan, hier stapelt het zich op. Etc.
    pi_38938920
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 09:39 schreef Isabeau het volgende:
    Maar het is wel altijd vleiend als iemand je zo leuk vindt, Riann Het wordt pas vervelend als hij volhard in overdreven lief gedrag terwijl je hem al hebt afgewezen. Welke film ben je eigenlijk geweest?

Ik heb verschillende relaties gehad, rampzalig en leuk. En nu heb ik gewoon een wonderbaarlijk fantastische relatie. Ik weet niet wat het is, maar dit is gewoon hemels. Al bijna 5 jaar lang Hij is heus niet De Ideale Man, maar wel voor mij Ik hou zielsveel van hem en dat gevoel gaat gewoon heel erg diep. Alleen af en toe ben ik zo bitcherig dat ik me afvraag hoe hij in godsnaam ook van mij kan houden

En lekker, Urnie! En traplopen is geweldig voor je lijf, ik heb alleen geen trappen in de buurt om te nemen Nou ja, die bij mijn huis, maar ik woon op de 2e etage, dus dat schiet niet op. In Almelo in het ziekenhuis nam ik wel atijd alle trappen die ik zou moeten nemen (6 verdiepingen).

Ik ben een week bij mijn moeder aan het werk geweest; het huis begint daar al helemaal te blinken en mijn eigen huis is alweer een troep aan het worden Moedeloos word ik ervan. Daar is alle was gedaan, hier stapelt het zich op. Etc.
    naar the break up was wel grappige film en het is idd vleiend dat iemand je zo leuk vind alleen ik vind dat dan ook altijd wel weer zielig voor hem. En ach ooit zal ik ook wel de ware tegenkomen
    pi_38938950
    Die film ken ik niet Nooit van gehoord zelfs. Maar er loopt vast iemand rond die perfect bij jou past En ik begrijp je wel hoor, ik ging ook wel eens uit met leuke jongens die ik absoluut leuk vond, maar dan dacht ik al 'oh jee, hij wordt toch niet verliefd hè'. En dan dus mooi wel verliefd worden Heel frustrerend, want dan nam ik automatisch al meer afstand.
    pi_38938991
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 10:31 schreef Isabeau het volgende:
    Die film ken ik niet Nooit van gehoord zelfs. Maar er loopt vast iemand rond die perfect bij jou past En ik begrijp je wel hoor, ik ging ook wel eens uit met leuke jongens die ik absoluut leuk vond, maar dan dacht ik al 'oh jee, hij wordt toch niet verliefd hè'. En dan dus mooi wel verliefd worden Heel frustrerend, want dan nam ik automatisch al meer afstand.
    ja ik gister al een beetje in de bios keek hij mij steeds aan en ik maar net doen of ik dat niet in de gaten had en naar de film kijken en hij probeerde mijn hand te pakken ik al mijn hand ergens anders neer gelegd haha eigenlijk moet ik er ook wel een beetje om lachen.
    pi_38938997
    Je signalen waren in ieder geval niet uitnodigend
    pi_38939178
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 10:34 schreef Isabeau het volgende:
    Je signalen waren in ieder geval niet uitnodigend
    nee idd haha anders had ik wel andere signalen af gegeven
      zaterdag 17 juni 2006 @ 11:38:57 #286
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_38940360
    nog 4,9 kilo
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_38941373
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 11:38 schreef Troel het volgende:
    nog 4,9 kilo
    En dan ben je van die 3 cijfertjes af dat zal wel een heerlijk gevoel geven.
      zaterdag 17 juni 2006 @ 16:35:50 #288
    4177 Jojogirl
    Curves in all the right places
    pi_38946480
    Wow, dat gaat lekker Troel

Ik heb vandaag voor het eerst weer gefietst. Heerlijk om weer iets enigzins actiefs te kunnen doen. Het liefst zou ik morgen me weer aanmelden in de sportschool, maar dat schijnt niet goed te zijn zo snel na de bevalling, dus ik houd me maar even gedeisd tot ik een paar lessen postnatalegym heb gehad.
    pi_38946557
    Maar het fietsen ging lekker?

(Troel, je wilde toch 100 kg zijn op 1 juli? )
      zaterdag 17 juni 2006 @ 16:40:44 #290
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_38946606
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 16:38 schreef Isabeau het volgende:
    Maar het fietsen ging lekker?

(Troel, je wilde toch 100 kg zijn op 1 juli? )
    Het was toch samen met Rewimo 100 kilo afgevallen zijn
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_38946728
    oh! Ja, dat was het!
    pi_38946817
    waar staat postnatale eigenlijk voor ik ken alleen de postnatale depressie betekent dat na de bevalling of zo
    pi_38946898
    Het is postpartum depressie Postnataal betreft mierenneukerig gezien de baby en die is toch hopenlijk niet direct al depressief.

edit: zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Postnatale_depressie
    pi_38946977
    okay dank je isabeau dat woordje hebben wij niet gehad op school bij het gedeelte kraam
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 17 juni 2006 @ 18:57:32 #295
    13151 crew  Rewimo
    pi_38949865
    Hee Troel, niet zo hard hè
      † In Memoriam † zaterdag 17 juni 2006 @ 19:03:45 #296
    128220 Peter6000
    pi_38950004
    Klotenweek, last van emotionele privédingen, dus zowiezo veel op sappen geleefd.
    En lichaam is op spaarstand, dus absoluut geen enkele reden om ff trots te melden dat ik nog maar 89,7 woog net (voor het eerst onder de 90).

Ontzettend slecht van mezelf, dat weinige (wel gezonde) eten, en dat niet gevarieerde.

MAAR WEL LEKKER ONDER DE 90

Gezien mijn magere lichaamsbouw, en het feit dat het vet op slechts één overzichtelijke plek zit (buik), ga ik door tot de 80.
    Ik verwacht zelfs dan een klein buikje, maar dat maakt me niet meer uit.
    Ben vroeger toen ik heel mager was uitgescholden voor pretskelet, en 80 kg lijkt me gewoon prima. Dan is het ergste eraf.
    Ik heb striae (striemen) op mijn buik, niet zo heel erg.

@ Levitation .. knap dat je dat met die pannekoeken eruit hebt kunnen dansen, en ik maak er ook uit op dat het zeg maar een éénmalige eetterugslag was. Ook dat is knap, bij mij duurt het dan vaak langer voordat ik het vreten (wat het bij mij iig is) weer kan stoppen.
      Licht Ontvlambaar zaterdag 17 juni 2006 @ 19:15:45 #297
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_38950263
    Crosspost vanuit speeltuinbankje, was er ineens zo trots op

April 2005

Juni 2006
    pi_38950504
    Zoooo Sjeen, je ziet er echt hartstikke goed uit! Wat een verschil zeg! Je mag enorm trots op jezelf zijn!
    pi_38950972
    Sjeen wat goed zeg echt een enorm verschil
      zaterdag 17 juni 2006 @ 19:48:54 #300
    79550 Ymke
    your ghost
    pi_38951363
    Sodeju , dat is een enorm verschil zeg . heel erg knap van je
    How I wish, how I wish you were here.
    We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties