abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:50:08 #51
147928 Goed_Gek
Deutschland Weltmeister 2006
pi_38849237
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:43 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

haha en jij bent natuurlijk onze prins op het witte paard met het gezonde gewicht

ik vind paard-rijden niks

naja ik heb een gezond gewicht maar ik mag ben gewoon nog bezig om wat meer spiermassa te kweken en wat vet weg te krijgen. en dat is moeilijker dan van 100 kilo naar 80 kilo afvallen ...
Schade Holland alles ist vorbei!
Voetbal is voor domme lompe boeren?
-je webicon is verwijderd omdat ie een malware melding gaf in chrome-
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:53:36 #52
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_38849360
nou dat is JOUW mening, maar niet iedereen deelt deze mening en als je sporten leuk vindt is het niet zo moeilijk om spiermassa te kweken hoor....het lijkt mij moeilijker om als je aan eten verslaafd bent, daarmee te stoppen....maar dat is dan weer mijn mening.

ik vind sporten heerlijk en volleybalde vroeger 4-5 keer per week. (toen ik nog op school zat..) en dat vond ik veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel makkelijker dan die 26 kg kwijtraken.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 juni 2006 @ 14:55:04 #53
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_38849414
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:50 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

ik vind paard-rijden niks

naja ik heb een gezond gewicht maar ik mag ben gewoon nog bezig om wat meer spiermassa te kweken en wat vet weg te krijgen. en dat is moeilijker dan van 100 kilo naar 80 kilo afvallen ...
Is dat zo... kun jij voor iemand anders bepalen hoe moelijk iets is? Lijkt me dat dat toch echt door iedereen anders ervaren wordt. Bovendien voel ik me door deze uitspraak eigenlijk persoonlijk aangevallen. Wat jij nu beweert is dat jij iets veel moeilijkers aan het doen bent dan wat ik het afgelopen jaar heb gedaan... Vent (ow ja je bent ook nog een vent, heb je je al eens verdiept in de verschillen tussen man en vrouw mbt afvallen?), waar haal je het lef vandaan...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_38849694
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:47 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]
en veel mensen zien snacken als iets wat bij het leven hoort. maar snoep/chips/snacks vind ik er echt niet bij horen. echt overbodige slechte voeding die je ook kunt weigeren (ja ik weiger altijd gebak/koek op feestjes omdat het vies is en slecht)

en met sporten moet je natuurlijk niet direct tot het uiterste gaan. maar als je een beetje weer conditie hebt mag je soms echt wel ff de grens opzoeken waarbij je dan nog net niet schadelijk bezig bent. ik zie soms mensen sporten waarbij ik echt denk: "dat helpt geen ene fuck"
wandelen zal goed zijn voor je conditie maar om goed vet te verbranden moet je toch echt wat intensiever bezig zijn. en spiermassa kweek je dan ook nog eens bij intense training.
Nou, dat jij een stuk taart niet graag lust, prima. Ik lust ook heel veel ongezonde dingen (friet, pizza, etc.) niet graag. Maar ik geniet als ik dan wel eens een koekje neem, of een stukje taart/cake bij een verjaardag. En ik eet ook niet elk weekend tiramisu of koekjes.
Je mag me buiten dat mijn slechte extra even aanwijzen hoor.

Enne, mijn benen zijn wel degelijk een pak gespierder dan 7 weken terug, toen ik nog niet liep. En ik loop absoluut niet tegen mijn grens aan te hikken...

Ow ja, en met dit eetpatroon zit ik al een maand in de 68-marge. Veel mensen zullen mij nog zien als te dik wegens geen maatje 36/38. Maar ik ben heel blij met de verloren kilo's en de gewonnen spieren.
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:03:52 #55
147928 Goed_Gek
pi_38849723
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:44 schreef freecell het volgende:
Samengevat: je gelooft ons niet, denkt dat we luie vette koeien zijn, als we aangeven wat en hoe we sporten geloof je niet dat we dat actief doen, maar als Ymme een belachelijk menu plaatst geloof je haar meteen.

Bij deze geef ik je een stempel: pas op, komtie:
Je bent een grote bevooroordeelde eikel zonder enige vorm van empathie of mensenkennis.
Ik raad je dan ook ernstig aan om je leven eens onder de loep te nemen.
- Ben je eigenlijk wel de moeite waard?
- Ben je het wel waard om uberhaupt geliefd te zijn door iemand?
- Moet je altijd je zelfbeeld opkrikken door anderen de grond in te stampen?
- Is er vroeger iets heel ergs met je gebeurt?
- Wordt het niet eens tijd om een groene knol amaniet te eten?
ja mijn mening is nog steeds dat dikke mensen lui zijn en niet genoeg intensief bezig zijn en denken dat als ze een beetje wandelen dat dit al goed is.
daarnaast proberen jullie zo leuk dingen goed te praten, zie bijvoorbeeld dat light gedoe terwijl wetenschap duidelijk zegt dat het gevaarlijk is en een dikmaker.

ik ben niet bevooroordeeld. zoals gezegd heb ik ook vet eraf moeten trainen en dat lukte me gewoon zonder al te veel moeite. gewoon hard trainen en voeding aanpassen.
daarnaast durf ik gewoon eerlijk voor mijn mening uit te komen en onderbouw ik die.
ja jullie kunnen allemaal over me heen vallen en me afzeiken maar ik neem de moeite hier nog om tekst en uitleg te geven.

als overgewicht iets natuurlijks was dan mag je me eens gaan vertellen hoe het kan dat overgewicht de laatste 30 jaar zo enorm is toegenomen en dit nog toeneemt.
is de mens binnen 100 jaar geevolueerd waardoor men sneller dik wordt?
is het niet zo dat dik zijn ongezond is en en eigen schuld.
als dik zijn niet erg is en als het niet vies is waarom bestaat dit topic. waarom trekken jullie een badkap aan ipv van bikini en waarom doen jullie zoveel moeite om je gewicht en levensstijl te verdedigen.

de liefde en vertrouwen die ik vraag van mensen en eventuele geliefdes is toch niet verenigbaar met de standaarden in de huidige samenleving dus nee ik verwacht niet eens iemand tegen te komen die op het zelfde niveau als mij kan liefhebben.

zachte heelmeesters, stinkende wonden. ja zielig praten en medelijden is waar men in nederland goed in is. als het aan mij lag werd elk dik kind op school naar een speciaal internaat gestuurd waar ze weer tot een normaal postuur werden gebracht en zelfdiscipline kregen. en natuurlijk de ouders een vette boete. maar ja dat is dan weer hard. dat een dik persoon later allerlei gezondheidsproblemen krijgt, geld kost en vroegtijdig overlijdt is dan weer heel gewoon.

ja ik ben zelf 10 kilo te zwaar geweest. mijn eetpatroon was:
sochtends: een paar tosti's met veel kaas
smiddags brood met knakworst en tosti's
savonds at ik voor 2 personen. mijn huisgenoten vonden dat al absurd.
savonds kookte ik vaak iets als pasta met kaas wat ik opat voor het slapen. dit was weer een maaltijd waar 1,5 persoon genoeg aan had.

ik ben gelukkig maar 10 kilo in 1,5 jaar daarmee aangekomen maar mijn spierbouw was ook waardeloos door inactiviteit. en heb dat gewoon weer omgeschakeld

nee dankje, ik verneuk mijn lever al met alcohol
pi_38849779
Goed_Gek: ik snap dat je denkt dat je ons helpt door die tips van je, maar ik denk dat je even vergeet dat het nogal wat anders is of je vijf kilo kwijt moet of dertig. Als je vijf kilo kwijt wilt is dat er inderdaad zo af met 's ochtends een bak fruit, 's middags een boterham en 's avonds groente en zo. Maar dat is geen geschikt dieet om een half tot een heel jaar vol te houden, juist omdat je dan te weinig binnenkrijgt, je lichaam in spaarstand kan raken, je je voedingsstoffen niet binnenkrijgt en je veel trek krijgt in ongezonde dingen.

Verder is wat je zegt over intensiteit ook niet helemaal waar. Toen ik iedere dag een uur rustig wandelde viel ik veel harder af dan nu ik Les Mills programma's volg waarbij de intensiteit veel hoger ligt. Sterker nog, sinds ik sport val ik helemaal niet meer af terwijl ik nog steeds globaal hetzelfde eet (4 boterhammen/2 kommen All Bran met soyamelk als ontbijt en 's avonds groente, aardappels en vlees... tussendoor fruit en afhankelijk van hoeveel ik die dag moet doen nog twee boterhammen tussendoor...).

Chips eet ik twee keer per jaar ongeveer, ik drink weinig alcohol, kan niet tegen zuivel of noten dus dat eet ik tussendoor niet, kan niet tegen lightproducten dus die eet ik nooit en ik kan ook niet tegen suikerwerk ivm tandvleesproblemen. Fastfood is ongeveer één keer in de maand patat thuis, als avondeten, maar nooit van een fastfoodketen. Verder eet ik tussendoor vrijwel nooit snacks (heel soms op m'n werk een bapao als middageten maar dan hebben we het dus over ongeveer zes bapaos in een jaar, dat lijkt me niet onoverkomelijk), gebak hooguit vier keer per jaar (eigen verjaardag, ouders en mss. nog een keer bij opa en oma). Ik drink zo veel mogelijk water, thee en koffie en als ik dat zat ben dan (water met) vruchtensap.

Qua lichaamsbeweging: 1 x BodyCombat, 1 x BodyStep, 2 x Body Balance, 2 x BodyPump en na de zomer wil ik er nog 3 tot 6 uur bij gaan doen, (als er meer uren op de sportschool komen; is nl. nieuwe sportschool dus nog beperkt open en beperkte faciliteiten) in ieder geval Body Combat, Burn en RPM.

Het enige wat ik snoep tussendoor is chocola, wat natuurlijk niet goed is, maar ik kan het niet altijd laten. Knap dat jij het een makkie vindt om zonder zoetigheid te leven, maar ik kan het niet en eigenlijk wil ik het ook helemaal niet. Ik zie niet in waarom ik iets wat ik erg lekker vind moet laten staan omdat iemand anders vindt dat ik harder af moet vallen. Dat vet zit mij namelijk niet in de weg en ik vind mezelf er met maat 42 leuk genoeg uitzien en ongezond ben ik ook niet (hart, nieren, cholesterol, allemaal prima).

Mensen die hier zitten willen gezond afvallen en leven, zonder zichzelf alles te hoeven ontzeggen, maar gewoon met een realistisch leefpatroon dat ze hun hele leven vol kunnen houden. Leven op twee boterhammen en een bakje yoghurt en avondeten is niet te doen als je veel gewicht kwijt moet.
Sanity is (not) statistical
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 juni 2006 @ 15:07:16 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_38849841
ongeduldig met vingers op tafel trommelt...
pi_38850861
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:03 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]
ja mijn mening is nog steeds dat dikke mensen lui zijn en niet genoeg intensief bezig zijn en denken dat als ze een beetje wandelen dat dit al goed is.
daarnaast proberen jullie zo leuk dingen goed te praten, zie bijvoorbeeld dat light gedoe terwijl wetenschap duidelijk zegt dat het gevaarlijk is en een dikmaker.

ik ben niet bevooroordeeld. zoals gezegd heb ik ook vet eraf moeten trainen en dat lukte me gewoon zonder al te veel moeite. gewoon hard trainen en voeding aanpassen.
daarnaast durf ik gewoon eerlijk voor mijn mening uit te komen en onderbouw ik die.
ja jullie kunnen allemaal over me heen vallen en me afzeiken maar ik neem de moeite hier nog om tekst en uitleg te geven.
Leest even terug.... Ik vind niet meer onderbouwing dan wat wij doen, namelijk je eigen mening geven over je eigen ervaring. Verder geef je wat linkjes en iets over een studie met wolven nota bene, waar iedereen weet dat als je wat minder eet dat je maag ook krimpt en dat bepaalde voeding trager verteerd wordt.
Er bestaan ook andere studies over voeding, die in het leger gebeurden, maar daar ga ik niet over uitwijden, niet relevant in dit forum (eerder iets voor de crash-dieettopics)
Wel vreemd dat als je van dat patroon afgestapt bent, je niet meer kwijt bent...maar ja je bent een man. Die kunnen zich een pak meer veroorloven dan alle luie dikke vrouwen.
pi_38850977
Negeer, negeer. Dames dit kunnen wij. Wij hebben doorzettings vermogen, en hebben gleukkig niet z'n zielige denkwijze.
Misschien dat wij een beetje van zijn eigenwaarde mogen hebben

Ik ga straks een wokgerecht maken met gehakt en bloemkool.
Eigenlijk hoort hier nog wortel bij, maar deze heb ik niet in huis, en hier zitten de winkels 's woensdags middags dicht
  † In Memoriam † woensdag 14 juni 2006 @ 15:37:09 #60
43556 miss_dynastie
pi_38851016
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:03 schreef Goed_Gek het volgende:
zachte heelmeesters, stinkende wonden. ja zielig praten en medelijden is waar men in nederland goed in is. als het aan mij lag werd elk dik kind op school naar een speciaal internaat gestuurd waar ze weer tot een normaal postuur werden gebracht en zelfdiscipline kregen. en natuurlijk de ouders een vette boete. maar ja dat is dan weer hard. dat een dik persoon later allerlei gezondheidsproblemen krijgt, geld kost en vroegtijdig overlijdt is dan weer heel gewoon.
En ouders die hun kinderen ongezond eten voorzetten, maar die kinderen hebben die er niet dik van worden?
Ouders die roken bij hun kind?
Ouders die slaan als goed opvoedkundig betitelen?
Etc etc etc
pi_38851809
Ach zo kan je aan het discuseren blijven Het is toch zijn mening die veranderen wij toch niet. En omdat hij nou toevallig 10 kilo is aangekomen van dat vet eten. en dat in 1,5 jaar tijd. Als ik dat lijstje zie wat hij at nou als ik dat nou zou doen zou ik in 3 maanden tijd wel 10 kilo aankomen. Laten we dat maar niet doen moet ik weer helemaal een nieuwe garderobe kopen
Hij wil alleen niet snappen dat wij hier allemaal in dit topic zitten om af te vallen en om op een gezond gewicht te komen. En de meeste hebben hier al heel wat lijnervaring. maar dat willen sommige mensen zoals goed_gek nog wel eens vergeten

o ja ik las toenstraks iets over herbalife. Ik heb dat dus ook gedaan zoals de meeste hier wel weten. Ik wil even zeggen het is geen rommel je valt er goed mee af. Ik heb het toen afgebouwd en ben toen een half jaar op gewicht gebleven en ben toen terwijl ik niks meer at in korte tijd ineens 10 kilo weer bijgekomen. Dus mocht je ooit stoppen hou je gewicht heel goed in de gaten en mocht je weer aankomen trek dan aan de bel en zoek ergens begleiding of zo om weer wat af te vallen enzo. Ik heb spijt dat ik niet meteen naar Balans ben gegaan toen ik herbalife aan het afbouwen was. Ik at gewoon te weinig.
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:07:32 #62
147928 Goed_Gek
pi_38852112
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:37 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En ouders die hun kinderen ongezond eten voorzetten, maar die kinderen hebben die er niet dik van worden?
Ouders die roken bij hun kind?
Ouders die slaan als goed opvoedkundig betitelen?
Etc etc etc
ongezond eten heeft niet alleen als gevolg dik worden maar ook groeistoornissen.
roken bij een kind is zowiezo fout en daar werd flink op gehamerd door overheid om dat niet te doen. en daarnaast moeten ze die ouders gewoon bestraffen
een corrigerende tik is niks mis mee, zouden ze juist vaker moeten doen.
ik ben er ook groot mee geworden

allemaal maar excuses vinden en kijk ons eens zielig zijn en we doen zo ons best.

of ik mag oordelen... ja!

mijn moeder heeft ernstige ziektes gehad. oa borstkanker en amputatie, en nog meer verschrikkelijke ziekten.
mijn moeder heeft een gezonde levensstijl. zij is door een hel gegaan en met haar wij.

dan heb je hier van die dikkerds die zitten te puffen en te doen dat ze het zo zwaar hebben.

flikker een heel eind op gvd, je bent vet. ga trainen en wees dankbaar elke dag dat je gezond bent.
geen smoesjes en geen gezeik. gewoon eetpatroon veranderen en met je luie reet intensief sporten.

mensen die klagen dat dik zijn zo zwaar is om te overwinnen zou je haast een week kanker gunnen zodat ze pas weten wat echt zwaar is!
  † In Memoriam † woensdag 14 juni 2006 @ 16:09:46 #63
43556 miss_dynastie
pi_38852226
*laat ook maar, ik maak er wel een topicreport van, da's nog een beter idee*
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 juni 2006 @ 16:14:22 #64
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_38852406
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:07 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

ongezond eten heeft niet alleen als gevolg dik worden maar ook groeistoornissen.
roken bij een kind is zowiezo fout en daar werd flink op gehamerd door overheid om dat niet te doen. en daarnaast moeten ze die ouders gewoon bestraffen
een corrigerende tik is niks mis mee, zouden ze juist vaker moeten doen.
ik ben er ook groot mee geworden

allemaal maar excuses vinden en kijk ons eens zielig zijn en we doen zo ons best.

of ik mag oordelen... ja!

mijn moeder heeft ernstige ziektes gehad. oa borstkanker en amputatie, en nog meer verschrikkelijke ziekten.
mijn moeder heeft een gezonde levensstijl. zij is door een hel gegaan en met haar wij.

dan heb je hier van die dikkerds die zitten te puffen en te doen dat ze het zo zwaar hebben.

flikker een heel eind op gvd, je bent vet. ga trainen en wees dankbaar elke dag dat je gezond bent.
geen smoesjes en geen gezeik. gewoon eetpatroon veranderen en met je luie reet intensief sporten.

mensen die klagen dat dik zijn zo zwaar is om te overwinnen zou je haast een week kanker gunnen zodat ze pas weten wat echt zwaar is!
Nou dan mag ik dus ook oordelen... Wat zwaar is, is heel relatief. Weet je wat zwaar is, je kindje verliezen en op een dag als vandaag moeten begraven. Dat is pas zwaar... jouw moeder heeft tenminste een gezond leven gehad voorafgaand aan haar ziekte...

We zitten hier niet te puffen dat we het zo zwaar hebben. We doen hier godver ons best om juist op een gezond gewicht te komen. En dan kom jij hier even vertellen hoe we het zouden moeten doen, man, ik ben inmiddels al zeker 4 keer zoveel kilo afgevallen als jij en hou dat constant... Ik ben niet zielig, ik hou er namelijk niet van om te zwelgen in zelfmedelijden. Maar goed, gezien het feit dat ik nog steeds geen met argumenten onderbouwde reactie op mijn eerdere posts gezien heb, waar maak ik me eigenlijk ook druk om...

pi_38852431
Jemig, wat gaat het hier hard zeg. Als het zo doorgaat, dan is deel 200 in zicht als de meeting is

Isabeau: hoeveel nachtdiensten draai jij achter elkaar? Ik heb er vorige week 2 gedraaid en was er kapot van! Zo sloom en mijn gedachten zo afwezig overdag. Kon niet meer helder nadenken.
De 2e nacht had ik 't zo druk omdat ik samen met een onbekende was en ik hem alles uit moest leggen. Terwijl ik de nacht ervoor zelf veel informatie had gekregen. Is alweer een jaar geleden dat ik een nachtdienst draaide.
Wat het eten betreft; daar had ik wel moeite mee. Om 3u 's nachts eten. De eerste nacht had ik wel trek en dronk ook veel , maar de 2e nacht totaal niet. Kon niks door mijn keel krijgen.
Wat ik ook maar vreemd vond: ik hoefde de eerste nacht helemaal niet naar het toilet terwijl ik veel thee dronk samen met een collega. Toen ik thuis kwam om 7:30 moest ik héél nodig met overvolle blaas. Een typisch nachtritme dus, alleen drink ik 's nachts niet als ik slaap
2e nacht ging dit beter, maar wel weer nodig naar het toilet moeten toen ik thuis kwam.
pi_38852786
Late reactie (zit op mijn werk en ik moet toch minstens doen alsof ik werk ):
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:02 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

dan vraag ik me af wat jij als oorzaken in je kindertijd kunt benoemen voor het dik worden.
en geld dat voor iedereen met overgewicht of ben je een uitzondering.
Ik had het over lichamelijke klachten die ik al sinds mijn kindertijd heb... spier/gewrichtsproblemen en maag-darm klachten.
Psychische schade uit mijn jeugd heb ik ook in ruime mate... maar daar had ik het in mijn reactie niet over.
quote:
hagelslag. zou groente op je brood niet beter zijn? of een bak yoghurt?
cocosbrood, dat is ook gezond als je overgewicht hebt? wederom, waarom geen fruit of handje noten of gezond beleg?
Groente op mijn brood? Zoals? En mag ik ook "normaal" ontbijten? Iets wat iedereen doet en ik tot mijn 95ste vol kan houden?
Yoghurt at ik tot voorkort als ontbijt, totdat ik ontdekte dat het een van de oorzaken van mijn maag-darm klachten is. Ben niet lactose-tollerant... zoals de meeste aarbewoners dat niet zijn...
quote:
wat voor sauce bij het avondeten?
Saus? Wat is dat? Ik eet echt heel gezond... weinig vet, veel vezels... mama heeft me dat netjes geleerd!
quote:
sultana en koeken? misschien een stuk wortel gezonder?
Nou, nou, mevrouw eet iets lekkers, tjonge jonge... Hallo mislukte diëtist!!! Welkom in de echte wereld! Sommige mensen houden van zoet!! En ik zeg niet dat ik koeken eet en ik eet een pakje sultana... Je leest heeeeeeeeel erg selectief. Word er eerlijk gezegd nu een beetje pissig van, dit is echt spijkers op laag water zoeken, bah...
Ben je trouwens analfabeet of dislectisch? Ik eet fruit! LEZEN jongen LEZEN!
quote:
vruchtensap kunnen ook dikmakers zijn en cola light is al helemaal verkeerd om te drinken.
Nog meer spijkers, zelfs nog lager water...
Wat begrijp je niet aan het woord SOMS?????
Cola-light is helemaal niet "helemaal verkeerd", ga je moeder pesten. Ik weet genoeg van voeding om precies te weten wat de nadelen van light dranken zijn. Ik weet welke twijfels er zijn over wat aspartaam met je lijf doet... ik weet het...
(shit, ik windt me nu echt op! Weet iemand hoeveel kcal je daarmee verbrand? )
quote:
1,5 uur per dag beweeg je? wat voor beweging dan?
Lezen is een kunst... zie mijn eerdere reactie, ik ga je niet alles voorkauwen.
quote:
maag en darmklachten kunnen ook door verkeerde voeding ontstaan.
HAHAHAHAHAHAHAHAHA.... jij had arts moeten worden, of diëtist, nee God zelf! Je bent een geschenk aan deze wereld.
quote:
ps is het bruin brood of wit brood?
Groen, mits het te lang blijft liggen.... bruin natuurlijk (wat ben jij een eikel) ik ben ook niet van gisteren!

p.s. Weet je eigenlijk wel hoe slecht alcohol voor je lichaam is? Als je drinkt maak je je lichaam kapot, nee... je vernietigt het!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_38853025
Goed-Gek heeft vroeger kennelijke hele vervelende dingen mee moeten maken, daarom is hij nu zo druk bezig met het verkondigen van zijn levensstijl zonder te willen horen/lezen wat anderen te zeggen hebben. Tsja... kan ie ook niks aan doen. Respect hebben voor andere mensen heeft ie waarschijnlijk nooit geleerd.
It is your friends who make your world!
pi_38853267
Ge-edit: Sorry, werd even een beetje pissig...

[ Bericht 46% gewijzigd door Levitation op 14-06-2006 16:45:42 ]
***Levi was here***
pi_38853322
Mijn advies om te negeren is volledig aan alle kanten ook genegeerd

Ik ben er even mee bezig, maar heb hier een wel erg trage verbinding momenteel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_38853443
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:40 schreef Isabeau het volgende:

Sorry Isa, ik roep ook altijd dat we moeten negeren. Maar in eerste instantie leek er wel een gesprek mee te voeren, maar dat blijkt toch ijdele hoop.

Bah, ik heb nu een humeur als een donderwolk.

Ik zal mijn reactie hierboven even editten, ik werd wel erg nijdig.
***Levi was here***
pi_38853484
ach niet over opwinden doe ik ook niet meer Dat vind hij volgens mij alleen maar grappig als je dat doet nou en die lol gun ik hem niet
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:47:11 #72
242 Pinball
Electric Monk
pi_38853504
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:40 schreef Isabeau het volgende:

Ga je Goed_gek nou ook een semi-vriendelijk mailtje sturen met het verzoek om op te rotten?
Want stel je voor zeg, dat er een afwijkende mening te lezen is op je 'platform'.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_38853694
Daar gaat het niet om, Pinball, maar als jij dat gewoon weigert te begrijpen, dan kan ik daar ook niets aan doen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_38853762
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:47 schreef Pinball het volgende:

[..]

Ga je Goed_gek nou ook een semi-vriendelijk mailtje sturen met het verzoek om op te rotten?
Want stel je voor zeg, dat er een afwijkende mening te lezen is op je 'platform'.
Daar gaat het niet om Pinball, het gaat niet om een afwijkende mening hebben...
Goed_Gek is aan het stoken en leest selectief. Hij vraagt wat wij eten, wij geven dat aan, hij vraagt wat we aan beweging doen, wij sommen dat op... en vervolgens zeikt hij alles af. Er is een verschil tussen "opbouwende kritiek" en "afzeiken", wat G_G doet is afzeiken.

Misschien zijn we hier allemaal geen top-atleten, maar de meesten van ons bewegen echt wel genoeg. Het officiele advies is om dagelijks een half uur te bewegen, en dan tellen ze ook wandelen mee. De mensen die reageerden op G_G komen hier allemaal in een veelvoud overheen.

We eten groente, fruit, voldoende vezels, beperken de hoeveelheid vet die we eten... net zoals wordt aangeraden door o.a. het Voedingscentrum (hoewel ik die toko eigenlijk niet moet, maar da's een ander verhaal). Om dan te verkondigen dat we ons lichaam vernietigen, vind ik ronduit kortzichtig. Hij (en jij ook een beetje) zijn niet uit op discussie of een zinnige dialoog, jullie willen gewoon graag je vooroordelen bevestigd zien... alles wat daarvan afwijkt wordt zorgvuldig genegeerd. Dat is het hele probleem...

Ik ben altijd in voor discussie, maar ik word nu eenmaal niet graag afgezeken, terwijl ik elke dag weer mijn best doe!
***Levi was here***
pi_38853816
Goed_gek heeft geen afwijkende mening maar een tegengestelde mening...
Voor de 100.000 keer, met opbouwende kritiek kunnen we hier best leven.
Met posts als 'wat vreten jullie toch veel', 'je beweegt niet intensief genoeg', 'je jammert te vaak'
kunnen we hier niet veel.
Behalve voor de tigste keer ons eet-en beweegpatroon posten en het aantal kilo's dat we ondanks de verkeerde methode toch al kwijt zijn geraakt.
En met ons gejammer valt het ook wel hartstikke mee.
pi_38853916
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:56 schreef Iksje het volgende:
Goed_gek heeft geen afwijkende mening maar een tegengestelde mening...
Voor de 100.000 keer, met opbouwende kritiek kunnen we hier best leven.
Met posts als 'wat vreten jullie toch veel', 'je beweegt niet intensief genoeg', 'je jammert te vaak'
kunnen we hier niet veel.
Behalve voor de tigste keer ons eet-en beweegpatroon posten en het aantal kilo's dat we ondanks de verkeerde methode toch al kwijt zijn geraakt.
En met ons gejammer valt het ook wel hartstikke mee.
Eigenlijk wordt er amper gejammerd in deze topic-reeks, 't is hier meestal hardstikke gezellig.
En er is wel eens iemand ellendig of in een dipje, maar juist daarvoor is deze reeks, om elkaar weer te motiveren. En als jullie (Pb en G_G) willen mee-motiveren moeten jullie dat vooral doen, maar de opmerkingen die jullie tot nu toe hebben gemaakt zijn niet motiverend. Eerder
***Levi was here***
pi_38853919
IK ben ook even voorbij een bepaald kookpunt, ga nu wandelen met mijn moeder want mijn internetverbinding is bagger. Er is amper door te komen voor mij

Zou je erg veel meer verbranden met rolstoelduwen?
pi_38853937
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:58 schreef Isabeau het volgende:
IK ben ook even voorbij een bepaald kookpunt, ga nu wandelen met mijn moeder want mijn internetverbinding is bagger. Er is amper door te komen voor mij

Zou je erg veel meer verbranden met rolstoelduwen?
Ik denk dat je slank als een den terug komt!
Tot later!
***Levi was here***
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:02:12 #79
147928 Goed_Gek
pi_38854023
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:55 schreef Levitation het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om Pinball, het gaat niet om een afwijkende mening hebben...
Goed_Gek is aan het stoken en leest selectief. Hij vraagt wat wij eten, wij geven dat aan, hij vraagt wat we aan beweging doen, wij sommen dat op... en vervolgens zeikt hij alles af. Er is een verschil tussen "opbouwende kritiek" en "afzeiken", wat G_G doet is afzeiken.

Misschien zijn we hier allemaal geen top-atleten, maar de meesten van ons bewegen echt wel genoeg. Het officiele advies is om dagelijks een half uur te bewegen, en dan tellen ze ook wandelen mee. De mensen die reageerden op G_G komen hier allemaal in een veelvoud overheen.

We eten groente, fruit, voldoende vezels, beperken de hoeveelheid vet die we eten... net zoals wordt aangeraden door o.a. het Voedingscentrum (hoewel ik die toko eigenlijk niet moet, maar da's een ander verhaal). Om dan te verkondigen dat we ons lichaam vernietigen, vind ik ronduit kortzichtig. Hij (en jij ook een beetje) zijn niet uit op discussie of een zinnige dialoog, jullie willen gewoon graag je vooroordelen bevestigd zien... alles wat daarvan afwijkt wordt zorgvuldig genegeerd. Dat is het hele probleem...

Ik ben altijd in voor discussie, maar ik word nu eenmaal niet graag afgezeken, terwijl ik elke dag weer mijn best doe!
wat valt er nog te discussieren dan?
jullie zijn vet...
vet komt door slechte voeding en/of geen (goede) lichamelijke activiteit
overgewicht is schadelijk voor de gezondheid en kost veel

om gezond te blijven moet je een half uur aan sport doen.
als je vet bent moet je daar een veelvoud van maken omdat je er vet af moet krijgen.

wouden jullie soms beweren dat jullie die kilo's er binnen een paar weken aan hebben gekregen?
als je niet tot een normaal gewicht kunt komen ben je gewoon verkeerd bezig. of heb je een ander excuus soms? (niet iedereen zal maatje 36 hebben maar 38 moet toch zeker te doen zijn)
pi_38854286
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:02 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

jullie zijn vet...

als je vet bent moet je daar een veelvoud van maken omdat je er vet af moet krijgen.

wouden jullie soms beweren dat jullie die kilo's er binnen een paar weken aan hebben gekregen?
als je niet tot een normaal gewicht kunt komen ben je gewoon verkeerd bezig. of heb je een ander excuus soms? (niet iedereen zal maatje 36 hebben maar 38 moet toch zeker te doen zijn)
Vraag is of het voor iedereen wenselijk is om zich in maatje 38 te proppen. Ik ben tevreden en gelukkig (schijnt goed te zijn voor de gezondheid!!) met een maat 42. In jouw ogen misschien "vet" in mijn ogen geweldig.

Het gevaar van overgewicht wordt door de media/politiek enorm overdreven, als je nu af en toe een medische/wetenschappelijke publicatie zou lezen en je kennis up-to-date was, zou je weten dat de levensverwachting van iemand met overgewicht hoger ligt dan die van iemand met gezond gewicht. Hebben we als maatschappij dan niet gewoon een totaal verkeerd idee van "gezond gewicht"?
***Levi was here***
pi_38854306
quote:

[..]

jullie zijn vet...
WTF doe je hier dan nog?

je vertelt dingen die hier al 102 topics bekend zijn
pi_38854307
quote:

[..]

jullie zijn vet...

Dank je wel voor deze motiverende bijdrage.
Is er geen KLB topic voor je waar je je gal kunt spuien over al die ranzige dikke vette wijven?
pi_38854352
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:11 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Dank je wel voor deze motiverende bijdrage.
Is er geen KLB topic voor je waar je je gal kunt spuien over al die ranzige dikke vette wijven?
Pas op wat je zegt, dat zei ik eerder ook en spontaan dook er zo'n topic op.
***Levi was here***
pi_38854408
Goed_Gek is weg, kloon van een gebande.
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:15:05 #85
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_38854509
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:15 schreef schatje het volgende:
Goed_Gek is weg, kloon van een gebande.
Dank je wel
Kunnen mijn bloeddruk en hartslag terug naar een normaal niveau
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 juni 2006 @ 17:23:50 #87
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38854657
Gut alweer 4 pagina's gemist, gauw bijlezen want het is geloof ik wel spannend
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_38854680
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:23 schreef Rewimo het volgende:
Gut alweer 4 pagina's gemist, gauw bijlezen want het is geloof ik wel spannend
Je hebt de rel gemist...
***Levi was here***
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:32:44 #89
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_38854895
*valt als volslagen vreemde binnen*

ik ben officieel 20 kilo afgevallen sinds vandaag, ik ben zo blij met dit nieuws dat ik het nodig vond om het even hier neer te zetten
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 juni 2006 @ 17:36:54 #90
13151 crew  Rewimo
pi_38855027
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:24 schreef Levitation het volgende:
Je hebt de rel gemist...
Neeeeee, ik ben er zo ongeveer als enige in geslaagd de negeermodus vol te houden

Ik was voetbal aan het slapen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 juni 2006 @ 17:37:15 #91
13151 crew  Rewimo
pi_38855037
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:32 schreef Queen_Minny het volgende:

ik ben officieel 20 kilo afgevallen sinds vandaag, ik ben zo blij met dit nieuws dat ik het nodig vond om het even hier neer te zetten
Hallo volslagen vreemde, gefeliciteerd
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:37:31 #92
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_38855049
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:32 schreef Queen_Minny het volgende:

pi_38855267
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:47 schreef Pinball het volgende:

[..]

Wat anderen ook al zeiden, het gaat niet om een 'afwijkende mening'. Mensen als Goed_Gek komen hier binnen en gaan dan roepen dat we vet zijn. Nou, goh, dat wisten we nog niet of zo? We zitten hier natuurlijk allemaal in het dieetclubtopic omdat we megaslank zijn?

Dat we ooit meer aten dan we verbrandden wisten we ook al. Er is niemand die hoeft te vertellen dat dat zo is hoor. Alleen "jullie" (non-dieetclubbers die binnenkomen om ons te vertellen wat we moeten doen of fout doen) schijnen te denken dat iedereen die dik is verkeerd EET terwijl dat niet zo is. (Vrijwel) iedereen die te dik is AT verkeerd ja, een BEWOOG niet genoeg, maar dat doen we hier in de dieetclub NU wel. En agz we hier zitten, heeft het ook weinig nut om hier te klagen over mensen die hier niet zitten en dik zijn en nog wel dagelijks vreselijk ongezond eten, want die zitten hier niet dus lezen het toch niet, en wij kunnen er niets aan doen als anderen te veel eten of te weinig bewegen.

Misschien dringt het door als ik het zo overduidelijk uitspel, alhoewel dat vast ijdele hoop is. Maar agz we hier allemaal toch wel afvallen lijkt me dat we nu dus meer verbranden dan we eten en dus voldoende bewegen. Daarom zie ik niet in waarom dat hakken zo nodig is. Niet alleen van jou hoor, en dan ben jij nog niet eens zo erg, maar van sommige mensen word je gewoon moedeloos.

Denk je dat we hier ondertussen nog niet weten dat we dik zijn en meer moeten bewegen dan we deden? Denk je dat niemand ons nog verteld heeft dat we dik zijn? Denk je dat niemand hier gemerkt heeft dat ie niet meer in normale kledingmaten past? Een deel van de maatschappij maakt ons overduidelijk dat we vet, vies, lelijk en ongewenst zijn volgens hun, dat valt echt niet te missen, maak je daar maar geen zorgen om.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:46:13 #94
151344 Queen_Minny
pi_38855274
Ik zit weer op een gezind gewicht
Maatje 40 past me weer.
Ik mag best wel trots zijn toch?
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:50:02 #95
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_38855391
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:46 schreef Queen_Minny het volgende:
Ik zit weer op een gezind gewicht
Maatje 40 past me weer.
Ik mag best wel trots zijn toch?
Ja hoor, want dan ben je ongeveer hetzelfde als ik qua maat, en ik ben ook trots
En ook 20 kilo afgevallen
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:51:09 #96
151344 Queen_Minny
pi_38855435
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:50 schreef pluisje het volgende:

[..]

Ja hoor, want dan ben je ongeveer hetzelfde als ik qua maat, en ik ben ook trots
En ook 20 kilo afgevallen

Goed gedaan!
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 juni 2006 @ 17:58:22 #97
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_38855682
Top hoor Queen_Minny!!!
pi_38855778
goed zo Queen_minny

ik wil ook naar maatje 40 ik zit nu nog op de 42/44
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 juni 2006 @ 18:04:48 #99
13151 crew  Rewimo
pi_38855877
Goh, meedoen aan de prijsvragen van mijn werkgever loont echt voor Christan Hij heeft al meerdere keren iets gewonnen, vandaag schrijven we de DVD van De Griezelbus bij op het lijstje

Volgens mij doet er gewoon nooit iemand aan mee, aangezien hij elke keer als hij meedoet wel iets wint - zelfs al met een kleurwedstrijd toen ie nog nauwelijks een potlood kon vasthouden
  woensdag 14 juni 2006 @ 18:06:34 #100
35189 Troel
scherp en bot
pi_38855949
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:07 schreef Goed_Gek het volgende:

Sorry hoor, alsof wij niet zulke dingen in onze omgeving meemaken. Dan maakt het echt niet uit of je dik bent of niet hoor. Rot toch eens snel een eind op in dit topic en begin desnoods zelf een topic om te zeuren dat dikke mensen niet moeten zeuren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')