abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38848221
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:22 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

en jij bent inderdaad GOED GEK om mensen te veroordelen terwijl je niet eens weet hoe wij aan het afvallen zijn en hoe we ons leefpatroon hebben aangepakt....
It is your friends who make your world!
pi_38848267
quote:

[..]

wow 6 kilo

jemig bemoei je even lekker met andere mensen? ik ben al ruim 26 kg kwijt en dus weet ik zeer zeker waar ik over praat. Ook zit ik al een half jaar op een stabiel gewicht door mijn leefgewoontes aan te passen... en ja dan mag je best af en toe een beetje chips of een snoepje, maar het gaat om de balans tussen bewegen en eten. Hoe denk je anders dat mensen het vol moeten houden> op alleen maar fruit en groente? dat IS niet vol te houden voor je hele leven en dus heb je alleen maar een grotere kans op het JOJO-effect.

nou je wilt graag weten wat ik op een normale dag eet:

ontbijt:
sinaasappelsap
magere yoghurt met meusli

lunch:
2 donkere boterhammen met mager beleg (zoals bijv kipfilet en zonder boter)
2 stuks fruit
beker melk
beker bouillon

avondeten:
normaal, maar geen grote portie
geen toetje

tussendoor:
veel water
fruit
light-frisdrank
en af en toe wat lekkers

ow ja en beweging:
ik heb lichamelijk zwaar werk (LL-IC-verpleegkundige)
en ik volleybal 2 keer per week
2-3 keer per week op de crosstrainer thuis
en als ik tijd heb ga ik zwemmen of spieroefeningen doen
hiernaast doe ik ook nog wat wedstrijdjes beachvolleybal

en jij bent inderdaad GOED GEK om mensen te veroordelen terwijl je niet eens weet hoe wij aan het afvallen zijn en hoe we ons leefpatroon hebben aangepakt....
Applaus
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:26:25 #28
147928 Goed_Gek
Deutschland Weltmeister 2006
pi_38848291
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:16 schreef freecell het volgende:

[..]

Zoek jij maar eens op wat er in een handje noten zit er is een reden dat ik geen noten eet
[..]

Cola-light is niet gezond inderdaad, zitten veel te veel zoetstoffen in, maar.... geen calorieën of vet, dus je wordt er NIET dik van. Daar ging het nu even om

edit: oja: ik heb gisteren meegedaan aan een barbecue. De eerste deze zomer, en waarschijnlijk komen er nog maximaal twee deze zomer, maar ik denk dat mijn vet daar vandaan komt. Op zo'n barbecue let ik namelijk totaal niet op lijnen. Dat mag ik van mezelf.
ja daarom word het nu ook verboden om light op frisdranken te zetten die niet light zijn he
komt vast omdat je niet aankomst van die frisdranken
klikken maar

noten zijn wel goed:
http://www.food-info.net/nl/national/ww-noten.htm
http://www.opdieet.nl/eten.htm

daarnaast zitten er in frisdranken kunstmatige zoetstoffen. er zijn onderzoeken die beweren dat die zeer verslavend werken en juist zorgen voor overgewicht. dus als je wilt afvallen wordt het ranja ...
Schade Holland alles ist vorbei!
Voetbal is voor domme lompe boeren?
-je webicon is verwijderd omdat ie een malware melding gaf in chrome-
pi_38848341
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:19 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

en hoe intensief doe je die sporten dan?
ik loop ook elke dag veel maar zie dat niet als sport, fietsen naar de super, uni of werk ook niet.
dus sportklimmen. ik neem aan wandklimmen? sta je de helft van nde tijd te apegapen en trekken ze je mee aan de touwen of ben je superactief?

misschien moet je eens een intensieve sport voor je hele lichaam gaan doen he.

Jij gaat er dus vanuit dat ik heel relaxed aan een overhangende muur (muur die dus overhangt naar de klimmer toe, met andere woorden: zo ongeveer op de kop klimmen) kan hangen? Je kan op zijn minst geloven dat klimmen een hele intensieve sport is voor bijna al je spieren.
Ik sta inderdaad ook een groot gedeelte van de tijd te zekeren (wat trouwens ook wel zwaar kan zijn voor je armen) maar die tijd rekende ik niet mee. Ik heb ADHD, dus geloof maar dat ik fanatiek klim.
Ik doe dus al een intensieve sport voor mijn hele lichaam.
Oja, mijn vriend doet dezelfde sport en eet overdag hetzelfde avondeten als ik. Hij eet alleen zo'n boterham of 5 meer per dag (en allemaal met zoet beleg of pindakaas) Verder eet hij bijna elke dag een hele zak chips leeg.
Wat zal die jongen dik zijn..... soooooo....
Hij is nog geen 50 kilo......

En wat eet jij precies en wat doe je aan sport?
pi_38848370
Goed-Gek, anders ga je even iemand anders lopen vervelen joh. Lijkt me beter.
It is your friends who make your world!
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 juni 2006 @ 14:28:34 #31
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_38848379
Goed_Gek... je reageert een beetje selectief...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:29:39 #32
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_38848421
ja op mij ook al niet hij slaat dicht....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_38848451
Als ontbijt: yoghurt met fruit (soms wel drie stuks, vb. kiwi + wat aardbeien + 1/2 banaan) en wat all-bran
tussendoor: boterham en een stuk fruit of een oplossoepje
middageten: varieert, soms vier boterhammen, soms stoomgroentjes met een volkorenbolletje, soms een slaatje van tomaat, radijs en feta; soms soep met een bolletje.
tussendoor: idem voormiddag
avondeten: gevarieerd, met veel groenten.
qua boterhambeleg kies ik voor komkommer, vegetarische spread of wat kaas.
Activiteit, buiten het dagelijkse wandelen/fietsen naar het werk: 3 keer lopen (als in joggen aan +- 10 km/u)
En in het weekend een extraatje, en daarmee bedoel ik iets kleins: wat koekjes (2-3) of een potje tiramisu. Chips eet ik bijna nooit.

Goed_gek: wat ik niet snap is dat je persé de oorzaak zoekt in snacks of niet intensief bewegen. Niet iedereen snackt hier, of niet meer dan "normale" mensen dat wel eens doen. En zeggen dat je niet intensief genoeg sport, snap ik ook niet. Het feit dat je extra beweegt resulteert toch in het niet opslaan van caloriën? Moet je dan volgens jou tot het uiterste gaan om resultaat te hebben voor je conditie (ademhaling, bloedsomloop) en spieropbouw?
Ik post sinds augustus mee in dit forum, en ik weet dat de meeste leden eerlijk zijn over hun voeding en bewegingspatroon. Er wordt eerlijk verteld wanneer men vervalt in slechte(re) eetgewoontes, wanneer er even geen tijd is om te sporten etc.
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:30:36 #34
147928 Goed_Gek
pi_38848462
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:20 schreef ymme het volgende:
Mijn eetpatroon:

Geen ontbijt.

Lunch:

Mannenburger menu.

Avondeten.
Patat met kip en appelmoes.

Tussendoor:
Zak chips (en niet ééntje)
Veel koek en zoetigheid.
meen je dit serieus?

wat ook opmerkelijk is is dat bij een experiment in rusland ze ooit eens wolven op een dieet hebben gezet. eerst hadden die beesten veel te eten gekregen en werd de maag groter. die beesten hadden dus steeds meer voedsel nodig.

bij minder eten krimpte de maag weer.

dus elke dag iets minder eten en je maag langzaam laten wennen aan minder voedsel of water voor het eten drinken.
of iets eten wat onze maag niet goed kan verteren en dus geen voedingstoffen opneemt. (vaak rauwe groenten). je maag word wel gevuld maar je neemt nauwelijks energie op.
pi_38848466
Allemaal even zwaaien naar GOED GEK, dat is wel zo sociaal

pi_38848489
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:30 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

meen je dit serieus?
Natuurlijk wat denk jij dan.
pi_38848503
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:26 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

ja daarom word het nu ook verboden om light op frisdranken te zetten die niet light zijn he
komt vast omdat je niet aankomst van die frisdranken
klikken maar

noten zijn wel goed:
http://www.food-info.net/nl/national/ww-noten.htm
http://www.opdieet.nl/eten.htm

daarnaast zitten er in frisdranken kunstmatige zoetstoffen. er zijn onderzoeken die beweren dat die zeer verslavend werken en juist zorgen voor overgewicht. dus als je wilt afvallen wordt het ranja ...
Ok, geweldig. Ik ken de theorie, mag ik hem aan je uitleggen?
Men neme:
één glas cola light (zitten geen calorieën in of vetten dus hier word je op zich NIET dik van)
Je lichaam denkt suiker binnen te krijgen en begint met het aanmaken van insuline.
Hierop krijg jij behoefte aan suiker en gaat snoepen of eten.
Je komt aan.

Als je dit van te voren weet, hoef je niet in die val te trappen.

Ik drink trouwens erg weinig fris, maar als ik fris drink is het light.
pi_38848573
Ik drink ook weinig fris, maar als ik het dan drink inderdaad vaak cola light.
Maar ik eet hierna niet meteen een zak snoep leeg Bij mij is het gelukkig niet zo, dat ik na cola light behoefte krijg aan suiker. Gelukkig
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:34:57 #39
147928 Goed_Gek
pi_38848646
quote:

[..]
26 kilo is idd veel en goed.

light frisdranken is dan weer ontzettend fout en met af en toe lekkers vraag ik me ook af wat daar de frequentie en soort van is.

en nogmaals. je kunt wel 2 uur sporten per dag maar het gaat om de intensiteit.
ik zit bij een sportvereniging voor de gezelligheid. als ik 2 uur train is dat vaak minder intensief dan als ik ga hardlopen of mountainbiken.

en trouwens, leven zonder snoep en zoetigheid is een makkie.
ik vind dat mensen zo verwend zijn dat ze gewoon dingen die moeder natuur ons schenkt niet meer waarderen.
pi_38848710
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:33 schreef ymme het volgende:
Ik drink ook weinig fris, maar als ik het dan drink inderdaad vaak cola light.
Maar ik eet hierna niet meteen een zak snoep leeg Bij mij is het gelukkig niet zo, dat ik na cola light behoefte krijg aan suiker. Gelukkig
Valt bij mij ook wel mee, maar het is wel de verklaring waarom mensen aankomen van light, terwijl je van light niet aan KAN komen.
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:39:00 #41
147928 Goed_Gek
pi_38848792
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:31 schreef ymme het volgende:

[..]

Natuurlijk wat denk jij dan.
nou omdat ik wel ervan schrik eerlijk gezegd....

en btw je hebt een ontzettend mooi en lief gezicht. als je gewoon een normaal postuur zou hebben zou je een meisje zijn waar elke jongen en vrouw bij zal omkijken.

ik snap niet dat je dan niet zelf gaat sporten en gewoon je eigenwaarde terug vind...
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:41:07 #42
147928 Goed_Gek
pi_38848866
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:28 schreef Sjeen het volgende:
Goed_Gek... je reageert een beetje selectief...
hallo, ik word van alle kanten aangevallen en ik was aan het lunchen (minestrone soep met boterhammen)
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:41:39 #43
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_38848895
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:34 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

26 kilo is idd veel en goed.

light frisdranken is dan weer ontzettend fout en met af en toe lekkers vraag ik me ook af wat daar de frequentie en soort van is.

en nogmaals. je kunt wel 2 uur sporten per dag maar het gaat om de intensiteit.
ik zit bij een sportvereniging voor de gezelligheid. als ik 2 uur train is dat vaak minder intensief dan als ik ga hardlopen of mountainbiken.

en trouwens, leven zonder snoep en zoetigheid is een makkie.
ik vind dat mensen zo verwend zijn dat ze gewoon dingen die moeder natuur ons schenkt niet meer waarderen.
nou GOED GEK ik sport erg intensief.. ik speel competitie op vrij hoog niveau en wij trainen hard. Ook wedstrijden zijn uitputtend.

Hiernaast op mijn crosstrainer doe ik vaak 2 keer 10 mins of 1 keer 15 mins op zon beetje 40 km per uur... dus dat is ook wel zweten.

ow ja en light frisdrank mag dan slecht zijn, maar niet half zo slecht als bier. Hiernaast zit er zoals al eerder genoemd in cola-light geen cal en vetten... en dus krijg je geen gewichttoename, dat het voor andere dingen slecht zou zijn, is niet ontopic!

en af en toe wat lekkers, is wanneer ik er behoefte aan heb en wanneer het me het waard is. Dus bijvoorbeeld of een verjaardag of een dagje uit, of op een warme zomerdag een ijsje... en UIT ERVARING weet ik dus dat ik dat kan doen, want ik heb al een half jaar een stabiel gewicht...

jij doet alsof je precies weet hoe wij het zouden moeten doen, maar probeer jij het maar eens na te doen
pi_38848955
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:39 schreef Goed_Gek het volgende:
ik snap niet dat je dan niet zelf gaat sporten en gewoon je eigenwaarde terug vind...
En ik snap niet waarom je hier zo door blijft zeuren. Als je tips hebt, geef die dan maar ga een ander hier niet zitten afkraken. Open dan een ander topic. Dit topic is ervoor om elkaar te ondersteunen!
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 juni 2006 @ 14:42:52 #45
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_38848957
nog steeds in afwachting...

Disclaimer: Als ik ongeduldig, sarcastisch of bot overkom... Mijn gedachten zijn eigenlijk ergens anders, namelijk bij de ouders van een lief klein veel te vroeg gestorven kereltje dat nu op het moment begraven wordt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:43:06 #46
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_38848972
quote:

[..]

en btw je hebt een ontzettend mooi en lief gezicht. als je gewoon een normaal postuur zou hebben zou je een meisje zijn waar elke jongen en vrouw bij zal omkijken.

haha en jij bent natuurlijk onze prins op het witte paard met het gezonde gewicht

pi_38849012
Samengevat: je gelooft ons niet, denkt dat we luie vette koeien zijn, als we aangeven wat en hoe we sporten geloof je niet dat we dat actief doen, maar als Ymme een belachelijk menu plaatst geloof je haar meteen.

Bij deze geef ik je een stempel: pas op, komtie:
Je bent een grote bevooroordeelde eikel zonder enige vorm van empathie of mensenkennis.
Ik raad je dan ook ernstig aan om je leven eens onder de loep te nemen.
- Ben je eigenlijk wel de moeite waard?
- Ben je het wel waard om uberhaupt geliefd te zijn door iemand?
- Moet je altijd je zelfbeeld opkrikken door anderen de grond in te stampen?
- Is er vroeger iets heel ergs met je gebeurt?
- Wordt het niet eens tijd om een groene knol amaniet te eten?
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:47:10 #48
147928 Goed_Gek
pi_38849124
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:30 schreef Iksje het volgende:
Als ontbijt: yoghurt met fruit (soms wel drie stuks, vb. kiwi + wat aardbeien + 1/2 banaan) en wat all-bran
tussendoor: boterham en een stuk fruit of een oplossoepje
middageten: varieert, soms vier boterhammen, soms stoomgroentjes met een volkorenbolletje, soms een slaatje van tomaat, radijs en feta; soms soep met een bolletje.
tussendoor: idem voormiddag
avondeten: gevarieerd, met veel groenten.
qua boterhambeleg kies ik voor komkommer, vegetarische spread of wat kaas.
Activiteit, buiten het dagelijkse wandelen/fietsen naar het werk: 3 keer lopen (als in joggen aan +- 10 km/u)
En in het weekend een extraatje, en daarmee bedoel ik iets kleins: wat koekjes (2-3) of een potje tiramisu. Chips eet ik bijna nooit.

Goed_gek: wat ik niet snap is dat je persé de oorzaak zoekt in snacks of niet intensief bewegen. Niet iedereen snackt hier, of niet meer dan "normale" mensen dat wel eens doen. En zeggen dat je niet intensief genoeg sport, snap ik ook niet. Het feit dat je extra beweegt resulteert toch in het niet opslaan van caloriën? Moet je dan volgens jou tot het uiterste gaan om resultaat te hebben voor je conditie (ademhaling, bloedsomloop) en spieropbouw?
Ik post sinds augustus mee in dit forum, en ik weet dat de meeste leden eerlijk zijn over hun voeding en bewegingspatroon. Er wordt eerlijk verteld wanneer men vervalt in slechte(re) eetgewoontes, wanneer er even geen tijd is om te sporten etc.
toch word je alleen dik als je meer calorieen opneemt dan je verbrand. als je bij normale dagelijkse zaken niet zoveel verbrand moet je gewoon intensief erbij sporten.
wat me wel opvalt is dat bijna iedereen wel een paar slechte extra dingen in zijn voeding heeft (en natuurlijk weet ik niet hoe dik het beleg is en welke suacen erbij komen).

en veel mensen zien snacken als iets wat bij het leven hoort. maar snoep/chips/snacks vind ik er echt niet bij horen. echt overbodige slechte voeding die je ook kunt weigeren (ja ik weiger altijd gebak/koek op feestjes omdat het vies is en slecht)

en met sporten moet je natuurlijk niet direct tot het uiterste gaan. maar als je een beetje weer conditie hebt mag je soms echt wel ff de grens opzoeken waarbij je dan nog net niet schadelijk bezig bent. ik zie soms mensen sporten waarbij ik echt denk: "dat helpt geen ene fuck"
wandelen zal goed zijn voor je conditie maar om goed vet te verbranden moet je toch echt wat intensiever bezig zijn. en spiermassa kweek je dan ook nog eens bij intense training.
pi_38849166
quote:

[..]

Misschien dat ik ondertussen al een aardig normaal postuur heb.

Schrik je van mijn eetpatroon ja. Ik vind deze redelijk normaal.
Al had je natuurlijk toch zelf wel door, dat ik dat er neer gezet hebt, om jouw.
Maar goed.
pi_38849224
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:44 schreef freecell het volgende:
Samengevat: je gelooft ons niet, denkt dat we luie vette koeien zijn, als we aangeven wat en hoe we sporten geloof je niet dat we dat actief doen, maar als Ymme een belachelijk menu plaatst geloof je haar meteen.

Bij deze geef ik je een stempel: pas op, komtie:
Je bent een grote bevooroordeelde eikel zonder enige vorm van empathie of mensenkennis.
Ik raad je dan ook ernstig aan om je leven eens onder de loep te nemen.
- Ben je eigenlijk wel de moeite waard?
- Ben je het wel waard om uberhaupt geliefd te zijn door iemand?
- Moet je altijd je zelfbeeld opkrikken door anderen de grond in te stampen?
- Is er vroeger iets heel ergs met je gebeurt?
- Wordt het niet eens tijd om een groene knol amaniet te eten?
Hier valt niets meer aan toe te voegen

Gaan we nu dan weer lekker met z'n allen op de negeermodus (en ja das moeilijk)
En weer lekker kleppen over dik zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')