Ah, mijn hele korte samenvatting klopt dus wel aardigquote:Op donderdag 15 juni 2006 10:40 schreef Isabeau het volgende:
Ja hoor, intrinsic factor koppelt aan vitamine, waarna je het opneemt in het terminale einde van je dunne darm, cobalamine is andere naam, foliumzuur nodig bij bepaalde omzettingen van vit B12, bij pernicieuze anemie heb je een tekort aan vit. B12 (vaak verworven probleem met de intrinsic factor aanmaak in je maag), zonder intrinsic factor neem je trouwens nog wel wat op, maar dat is echt minimaal en dus veel te weinig, je hebt vit. B12 nodig voor de DNA synthese en dus nodig in cellen die heel snel delen. Denk aan darmweefsel, huidcellen, bloedcellen (vandaar de bloedarmoede) en ook je tong heeft snel delende cellen en bij een vit b 12 tekort kan je een gladde tong zien. Bij een tekort aan dit voitamine krijg je ook zenuwstoringen omdat vit B 12 myeline helpt maken en dat is de isolering van je zenuwcellen.
Zo, uit m'n hoofd![]()
Ik heb als tiener gevoetbald en ik vind het nog altijd erg leuk om naar een wedstrijd te kijken. Al ben ik wel kieskeurig, ik vind het leuk als 't Nederlands elftal speelt en verder de "grote wedstrijden" in de NL competitie (wedstrijden tussen Ajax, Feyenoord en PSV) en Europacup als er een NL club speelt. Ajax blijft (ondanks dramatisch slechte resultaten) mijn favoriet, maar mijn moeder komt dan ook uit Amsterdam en mijn vader is ook Ajax-fan... erfelijk bepaald dus.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:04 schreef Emu het volgende:
Voetbal![]()
Ik snap trouwens niet wat er zo leuk is aan sport kijken, dan doe ik het toch liever zelf![]()
Haha, nee daar zou hij echt niets van bakken...quote:
Ben jij mijn kloon?quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:30 schreef Levitation het volgende:
Nee, hij heeft een grote voorliefde voor GTA San Andreas, zeker nu hij zo ver is dat "CJ" een vriendinnetje heeft en ze samen lekker bezig zijn.![]()
Kusje voor YPPYquote:Op donderdag 15 juni 2006 12:16 schreef YPPY het volgende:
Voetbal kan ik ook niet kijken, of het is met een boek erbij. Dan hoor ik af en toe wel roepen als ze scoren of juist niet.
Wat een gedoe weer hier met zo'n sfeerverpester. Dat aparte topic lijkt me wel handig. Het hoort hier gewoon niet. Nu ben ik wel weer emotioneel hysterisch, toen mijn bmi op 22 zat, had ik nog steeds broekmaat 40. Ik was nog te dik.![]()
![]()
![]()
Ik discussieer ook graag... maar gisteren begon ik me op te winden en dan moet ik er gewoon mee kappen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:39 schreef YPPY het volgende:
Zo erg is het niet hoor Levitation, kijk maar naar het PI.Eigenlijk vind ik ze wel grappig, als het niet zo warm is, vind ik het zelfs leuk om de discussie aan te gaan en dan ze zichzelf dan vastkletsen. Maar daar is het nu te warm voor.
Ik meld mij ook aanquote:Op donderdag 15 juni 2006 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ben jij mijn kloon?
Ik heb ook zo'n vent
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |