Zou ook kunnen, als dit 1e gedoe met de fractievoorzitters afeglopen is krijgt ze ig even de tijd om de antwoorden voor te bereiden op de vragen die ze nu krijgt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:13 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ehh, dat is toch allemaal in het 1ste termijn?
Precies. Spijker op de kop.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:20 schreef Andromache het volgende:
Zo, Rouvoet, dat is raak. Waar was de VVD bij al die andere schrijnende inhumane gevallen?
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:18 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zou ook kunnen, als dit 1e gedoe met de fractievoorzitters afeglopen is krijgt ze ig even de tijd om de antwoorden voor te bereiden op de vragen die ze nu krijgt.
quote:Een debat verloopt altijd volgens een vast patroon. Eerst komen de kamerleden aan het woord. De minister of staatssecretaris reageert hierop. Dat heet de eerste termijn. Meestal zijn dan niet alle vragen voldoende beantwoord. Daarom volgt nog een tweede termijn: opnieuw voeren verschillende kamerleden het woord. De bewindspersoon geeft hierop weer antwoord. Dit wordt ook wel repliek (de Kamer) en dupliek (de bewindspersoon) genoemd. Soms zijn dan nog niet alle vragen beantwoord en kan nog een derde termijn volgen.
Vooral in tweede termijn worden sprekers meestal onderbroken in hun betoog. Dit zijn de interrupties, die een debat vaak een levendig karakter geven omdat er scherpe vragen worden gesteld. Hiervoor staan in de plenaire zaal tegenover het spreekgestoelte vier interruptiemicrofoons opgesteld.
Mooi toch, ik heb dat liever dan dat populistische en emotionele gezeur van sommige andere fractievoorzitters.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:24 schreef gronk het volgende:
Rouvoet gaat wel de juridische toer op zeg..
Hoera! Dood aan de afvalligen!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:23 schreef Sidekick het volgende:
Er zitten twee topics in de OP die het einde niet hebben gehaald. Dit is echt deel 10.
Dat krijg je als het "een van ons" is...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:27 schreef MrBean het volgende:
Wat een ONZIN dit. Zo veel aandacht voor één zaak.
Rouvoet nog.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:27 schreef deedeetee het volgende:
Is nu de SP aan 't woord ?
Ik vond verhagen anders toch wel een aardig signaal afgaf dat de grens toch wel zo'n beetje bereikt was.quote:
1 maar:quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:23 schreef Sidekick het volgende:
Er zitten twee topics in de OP die het einde niet hebben gehaald. Dit is echt deel 10.
Het lijkt wel of tegenwoordig elke asielzoeker een eigen plenair spoeddebat krijgt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:27 schreef MrBean het volgende:
Wat een ONZIN dit. Zo veel aandacht voor één zaak.
Het is niet 'een van ons', het is een volksvertegenwoordiger die door een regeringshandeling uit het parlement dondert. Dat is een extreme gebeurtenis.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:28 schreef Tirion het volgende:
[..]
Dat krijg je als het "een van ons" is...![]()
Dat zeg ik, ze is lid van de kamer.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het isniet 'een van ons', het is een volksvertegenwoordiger die door een regeringshandeling uit het parlement dondert. Dat is een extreme gebeurtenis.
Dat vermoeden heb ik ook.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:30 schreef Gia het volgende:
Ik denk overigens dat Rita zo snel het Nederlanderschap heeft ingetrokken om Ayaan de kans te geven nog voor september alsnog te naturaliseren. Als ze eerst nog eens 6 weken was gaan onderzoeken, dan was de tijd daarvoor misschien te kort.
Ja, het is geschorst tot kwart over 8quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:32 schreef Rens_Wilders het volgende:
Was even eten, is er nog wat spannends gebeurd?![]()
Heb ik dat weer gemist. Go Femke in ieder geval!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Heeft er al iemand op gewezen, dat het Groen LINKS is, die het debat heeft aangevraagd? En dat Femke Halsema geen spaan heel heeft gelaten van Verdonk en haar besluit?
Enkel en alleen uit consideratie met vele gezinnen die in feite hetzelfde boven het hoofd kan hangen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Heeft er al iemand op gewezen, dat het Groen LINKS is, die het debat heeft aangevraagd? En dat Femke Halsema geen spaan heel heeft gelaten van Verdonk en haar besluit?
Shit he, nu moet je de helft van gtst missenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:33 schreef HiZ het volgende:
shit, schorsing tot kwart over acht.
Geen deel 11 in de TT?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:29 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
1 maar:
Vanavond Zembla over Ayaan Hirsi Magan
De 'leugens' van Ayaan Hirsi Ali/Magan #2
Ayaan Hirsi Ali Magan # 3 - aan geloofwaardigheid ingeboet?
Ayaan Hirsi # 4
Hirsi Ali naar conservatieve denktank in VS
Hirsi Ali naar conservatieve denktank in VS #2
Hirsi Ali naar conservatieve denktank in VS #3
Hirshi Ali: voor opgewonden standjes.
Hirsi Ali - hebben VVD-ers bloed aan hun handen?
Hirsi Ali #9 - Ik ben verbijsterd.
deel 11![]()
Hier wel, hoor.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:36 schreef IHVK het volgende:
Leuk hoor, wordt ze net door de NOS geinterviewd. Is er geen geluid.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:36 schreef Gia het volgende:
Dus, als ik het goed begrijp, dan zijn die duizenden waar men zojuist over sprak in feite gewoon geen Nederlander. Lekker voor ze.
Tja, dat zegt ze net.quote:
En dit heeft betrekking op ... ?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, dat zegt ze net.
Als je Pietersen heet en je vraagt het Nederlanderschap aan als Jansen, dan is Jansen Nederlander, maar Pietersen niet. Aangezien je niet meneer Jansen bent, ben je dus geen Nederlander.
Ja, dus je bent het met Verdonk eens.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, dat zegt ze net.
Als je Pietersen heet en je vraagt het Nederlanderschap aan als Jansen, dan is Jansen Nederlander, maar Pietersen niet. Aangezien je niet meneer Jansen bent, ben je dus geen Nederlander.
Hirsi zal niet terug komen. Dat is politieke zelfmoord. Naja, ze is al legaal vermoord...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:32 schreef MrBadGuy het volgende:
Wie is nu de nieuwe VVD-kamerlid? En kan Ayaan Hirsi Ali nog terug komen als ze wil? (denk het niet, aangezien ze zelfstandig is opgestapt vandaag)
Als het geen besluit is, waar kan Ayaan dan bezwaar tegen maken in die 6 weken?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:40 schreef -scorpione- het volgende:
Ze zegt dat ze enkel iets heeft geconstateerd en dus niets heeft besloten, dat ze over haar heen vallen slaat dus ook nergens op.
Ze heeft wat mij betreft ook helemaal gelijk... je kunt je alleen afvragen waarom er nu pas actie tegen AHA is ondernomen... de feiten waren al redelijk bekend. maar het verhaal van Verdonk klopt als een bus...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, dat zegt ze net.
Maar dan komt er niet automatisch een nieuwe fractievoorzitterquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:43 schreef the_disheaver het volgende:
Van Beek, ga toch weg... Misschien wel handig om snel een lijsttrekker te kiezen... pfff
Een groot aantal voormalige vluchtelingen die uit angst voor represailles voor de familie in het thuisland genaturaliseerd zijn met een valse naam. Schijnbaar heeft dit nogal gespeeld bij veel Irakezen. Zij gaven bij aankomst in Nederland een valse naam op uit veiligheidsoverwegingen voor de familie die in Irak achterbleef.quote:
De hoge raad is het in ieder geval wel met haar eens..quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, dus je bent het met Verdonk eens.![]()
Emotie is fout. Regels zijn regels. Dat is haar credo.quote:
Zeg ik dat?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, dus je bent het met Verdonk eens.![]()
waar gaat deze rel dan over .. als het geen besluit was maar enkel een constatering van iets wat we al jaren wisten ?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:42 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als het geen besluit is, waar kan Ayaan dan bezwaar tegen maken in die 6 weken?
Sluit ik mij helemaal bij aanquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:48 schreef TheVulture het volgende:
Iedereen is een beetje verblind door het feit dat AHA ten strijde trekt tegen de uitwassen van de Islam en daarom zouden we dit maar moeten gedogen allemaal... Maar feit blijft dat ze de boel heeft besodemieterd bij haar aanvraag en dan kun je niet anders doen dan Verdonk nu heeft gedaan... en idd is politiek Den Haag ineens heel erg verontwaardigd omdat het om een BNér / collega gaat, heel opvallend allemaal
Ik ben er wel voor om AHA te blijven beschermen voor haar eigen veiligheid
Hier kan ik me totaal in vindenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:48 schreef TheVulture het volgende:
Iedereen is een beetje verblind door het feit dat AHA ten strijde trekt tegen de uitwassen van de Islam en daarom zouden we dit maar moeten gedogen allemaal... Maar feit blijft dat ze de boel heeft besodemieterd bij haar aanvraag en dan kun je niet anders doen dan Verdonk nu heeft gedaan... en idd is politiek Den Haag ineens heel erg verontwaardigd omdat het om een BNér / collega gaat, heel opvallend allemaal
"Lekker voor ze". Impliceert dat niet dat je het wel eens bent met Verdonk dan?quote:
Wat is daar mis mee? Het is toch gewoon waar?quote:
Wat een bullocks.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:48 schreef TheVulture het volgende:
Het verhaal van Verdonk klopt gewoon, dus inhoudelijk staat ze sterk.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:49 schreef Brahimov het volgende:
Ben benieuwd of ze straks ook inhoudelijk overeind blijft. Dit is geen debat waar je je er met een paar kay-fab oneliners uit redt.
als dit het geval is kan er een uitzondering gemaakt worden op basis van humane gronden maar Zembla wees uit dat AHA geen politieke maar meer een economische vluchteling was... ze kwam niet rechtstreeks uit Somalie maar zat al in Kenia toen ze besloot naar Nederland te komen... ze was dus niet direct in gevaarquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Een groot aantal voormalige vluchtelingen die uit angst voor represailles voor de familie in het thuisland genaturaliseerd zijn met een valse naam. Schijnbaar heeft dit nogal gespeeld bij veel Irakezen. Zij gaven bij aankomst in Nederland een valse naam op uit veiligheidsoverwegingen voor de familie die in Irak achterbleef.
Ik ben het met je eens, maar: de feiten waren al jaren bekend. Dus waarom nu wel actie? Ik denk toch dat Verdonk dit door Kay van der Linde ingefluisterd heeft gekregen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:48 schreef TheVulture het volgende:
Uiteraard. Ze kan sowieso niet terug naar Somalië en ook niet naar Kenia.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:48 schreef TheVulture het volgende:
feitelijk is ze gewoon door haar eigen leugens geen Nederlander geworden... op het koninklijk besluit staat een valse naam. Verdonk heeft dus gelijk dat het geen besluit van haar betreft maar een constatering... wel eentje waarvan je je kunt afvragen waarom ie niet eerder boven water is gekomenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een bullocks.
Ik denk dat veel mensen met een beetje gezond verstand nu door beginnen te krijgen hoe absurd het asielbeleid is.
Nee. Dan zou ik wel zeggen: lekker puh.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
"Lekker voor ze". Impliceert dat niet dat je het wel eens bent met Verdonk dan?
Is het trouwens ooit voorgekomen dat een kamlerid na een debat huilend (quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:49 schreef Brahimov het volgende:
Ben benieuwd of ze straks ook inhoudelijk overeind blijft. Dit is geen debat waar je je er met een paar kay-fab oneliners uit redt.
dat gaat ze dan ook doen en dan zal ze dat paspoort ook heus wel krijgen... maar inhoudelijk heeft Verdonk nu gewoon heel correct gehandeld... er is een paspoort gegeven aan een niet bestaand persoon (qua naam dan)quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:52 schreef rashudo het volgende:
Aan mevrouw Ali is het nederlanderschap verleend, niet aan mevrouw Magan. Wat houdt mevrouw Magan dan tegen om alsnog een asielprocedure te starten?
Zucht, ze hoeft geen asielprocedure te starten ze is al erkend vluchteling.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:52 schreef rashudo het volgende:
Aan mevrouw Ali is het nederlanderschap verleend, niet aan mevrouw Magan. Wat houdt mevrouw Magan dan tegen om alsnog een asielprocedure te starten?
Wie liep huilend wegquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Is het trouwens ooit voorgekomen dat een kamlerid na een debat huilend () wegliep ?
Onze ministers van Verkeer en Waterstaat waren daar toch goed in? Ze kleedden zich er zelfs op om bleek en kwetsbaar (lees: zielig) te lijkenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Is het trouwens ooit voorgekomen dat een kamlerid na een debat huilend () wegliep ?
hmz .. wat dat aangaat wordt .. heel terecht imo .. meer het (ontbreken van) het menselijke aspect in de besluitprocedure aangesproken, met het feit dat de regels de regels zijn en moeten blijven is iedereen het wel eens, zelfs Wilders .. waar iedereen over valt is het verbazingwekkende tempo waarmee dit geheel is gebeurdquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:48 schreef TheVulture het volgende:
Ze is geen kamerlid.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het was al jaren bekend, ze schreef er zelf over, en ze gebruikte de "achternaam" van haar moeder, zoals zoveel kinderen doen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
feitelijk is ze gewoon door haar eigen leugens geen Nederlander geworden... op het koninklijk besluit staat een valse naam. Verdonk heeft dus gelijk dat het geen besluit van haar betreft maar een constatering... wel eentje waarvan je je kunt afvragen waarom ie niet eerder boven water is gekomen
precies dat is het enige minpunt, waarom juist nu en niet veel eerder want de feiten waren min of meer bekend. aan de andere kant denk ik niet dat Verdonk uit politiek gewin handelt want om het troetelkind van je eigen partij zo aan te pakken is niet slim als die mensen ook voor je moeten stemmen als lijsttrekkerquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:51 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar: de feiten waren al jaren bekend. Dus waarom nu wel actie? Ik denk toch dat Verdonk dit door Kay van der Linde ingefluisterd heeft gekregen.
Hé dat wist ik wel.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:55 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ze is geen kamerlid.
Maar geen idee.
Maar is dat nu wel als ze terug zou moeten.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:50 schreef TheVulture het volgende:
ze was dus niet direct in gevaar
Nou nou het is toch behoorlijk bedenkelijk als de regering een volksvertegenwoordiger na een dergelijk kortdurend onderzoek kan afserveren. De machtenscheiding kan daarmee in theorie gevaar lopen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:42 schreef -scorpione- het volgende:
Ik vind het een geval van machtsmisbruik van veel parlementsleden om nu te pleiten om hirsi NLder te maken. Ze horen zich niet over een individueel geval uit te spreken en hun positie te gebruiken, omdat ze er toevallig persoonlijk bij betrokken zijn omdat het een collega is.
De NL politiek bereikt idd een nieuw dieptepunt.
Ze zal nu de amerikaanse nationaliteit wel krijgen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar is dat nu wel als ze terug zou moeten.
M.a.w. Ayaan Hirsi Magan, geboren in 1969 is officieel politieke vluchteling en al langer dan 5 jaar legaal in Nederland. Ze kan gewoon Nederlander worden, omdat ze dat schijnbaar nog niet is.
We hebben toch ook nog staatssecretaris Elske ter Veld gehad met "it's my party and I cry if I want to"quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:55 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Onze ministers van Verkeer en Waterstaat waren daar toch goed in? Ze kleedden zich er zelfs op om bleek en kwetsbaar (lees: zielig) te lijken![]()
Maar is ze al 5 jaar legaal in Nederland? Of is dat haar alter-ego Ali?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar is dat nu wel als ze terug zou moeten.
M.a.w. Ayaan Hirsi Magan, geboren in 1969 is officieel politieke vluchteling en al langer dan 5 jaar legaal in Nederland. Ze kan gewoon Nederlander worden, omdat ze dat schijnbaar nog niet is.
de snelheid is te verklaren doordat de feiten duidelijk waren... Verdonk meldt ook zelf dat er niks te besluiten viel omdat ze op basis van de feiten niet anders kon concluderen dat AHA nooit het Nederlanderschap heeft verkregenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:55 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz .. wat dat aangaat wordt .. heel terecht imo .. meer het (ontbreken van) het menselijke aspect in de besluitprocedure aangesproken, met het feit dat de regels de regels zijn en moeten blijven is iedereen het wel eens, zelfs Wilders .. waar iedereen over valt is het verbazingwekkende tempo waarmee dit geheel is gebeurd
Dat is wat verschillende kamerleden zojuist op tv hebben voorgesteld, dus ga ik ervan uit dat dat zo is.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar is ze al 5 jaar legaal in Nederland? Of is dat haar alter-ego Ali?
Klopt, maar wellicht hebben ze deze repercussies niet voorzien (moeilijk voor te stellen, ik geef het toe). Dan dacht ze dat dit een uitgelezen kans was om zich met het recht aan haar zijde te profileren als recht door zee, gelijke monniken gelijke kappen etc.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
precies dat is het enige minpunt, waarom juist nu en niet veel eerder want de feiten waren min of meer bekend. aan de andere kant denk ik niet dat Verdonk uit politiek gewin handelt want om het troetelkind van je eigen partij zo aan te pakken is niet slim als die mensen ook voor je moeten stemmen als lijsttrekker
is door meerdere kamerleden gevraagd, dus dat antwoord zal nog wel komen, denk ik.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:02 schreef rashudo het volgende:
Wat ik bijzonder vond is dat geen een reporter aan Rita "kijk eens hoe rechts ik ben" Verdonk vroeg waarom het 3 jaar duurde om deze bliksemactie voor te bereiden.
Het "zwaai hier AHA uit"- topic heeft een slotje gekregenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:02 schreef dvdfreak het volgende:
Hirsi Magan Isse Guleid Ali Wai'ays Muhamma
![]()
VVD
![]()
Hoewel ik ook D'66 stem ben ik het met je eens... maar dit standpunt wordt door vrijwel alle politieke partijen ingenomen dus ze hebben allemaal even veel boter op het hoofdquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:03 schreef OldJeller het volgende:
Van der Laan (D66): in exceptionele gevallen moeten uitzonderingen worden gemaakt en moet niet te strikt aan de regels worden gehouden, maar moet men met redelijkheid en menselijkheid handelen.
"Dit is een exceptioneel geval, want zij is een collega". "Allerlei gevallen wanneer het gaat om een anonieme asielzoeker die gevaar loopt of verkracht is of iets dergelijks, is bijzonder, maar niet exceptioneel." "Bij Ayaan is het toch wel exceptioneel, want wie loopt er anders rond met 6 bodyguards? Voor haar moet dan ook een uitzondering gemaakt worden."
Bah, wat een paupers van D66. Alleen omdat het een collega is moet er een uitzondering gemaakt worden. En natuurlijk loopt er verder niemand met 6 bodyguards, want volgens mij wordt het bij 'gewone' asielzoekers niet door de staat betaald, 24 uurs bewaking! Terwijl velen vast met de dood worden bedreigd door b.v. hun familie of man.
D66, baggerpartij, weet niet wat ze willen.
Niet alleen D66 doet dat. Zoals ik in een ander topic al schreef:quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:03 schreef OldJeller het volgende:
Bah, wat een paupers van D66. Alleen omdat het een collega is moet er een uitzondering gemaakt worden.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hoewel ik ook D'66 stem ben ik het met je eens... maar dit standpunt wordt door vrijwel alle politieke partijen ingenomen dus ze hebben allemaal even veel boter op het hoofd
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hoewel ik ook D'66 stem ben ik het met je eens... maar dit standpunt wordt door vrijwel alle politieke partijen ingenomen dus ze hebben allemaal even veel boter op het hoofd
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niet alleen D66 doet dat. Zoals ik in een ander topic al schreef:
Ik hoor om me heen toch tamelijk grote verbijstering over de hele gang van zaken in de Tweede kamer. Veel mensen vragen zich af, waar om hun volksvertegenwoordigers zo slecht naar het volk luisteren en menen dat ze hun werk doen door zich in allerlei bochten te wringen om Ali te laten blijven. Het merendeel van de mensen die ik spreek is van mening dat Verdonk juist zou handelen door Ayaan haar paspoort te laten inleveren.
Zoals ik al zei, ik kon het alleen met Nawijn zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:54 schreef OldJeller het volgende:
Ik was het volledig eens met wat Nawijn zei in zijn betoog.
Al die anderen die nu zo verontwaardigd zijn moeten niet zo janken, alleen omdat het een 'collega' betreft, vooral rechts niet. Gewoon het beleid uitvoeren.
En hoe kan de gewone man dat zo goed beoordelenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik hoor om me heen toch tamelijk grote verbijstering over de hele gang van zaken in de Tweede kamer. Veel mensen vragen zich af, waar om hun volksvertegenwoordigers zo slecht naar het volk luisteren en menen dat ze hun werk doen door zich in allerlei bochten te wringen om Ali te laten blijven. Het merendeel van de mensen die ik spreek is van mening dat Verdonk juist zou handelen door Ayaan haar paspoort te laten inleveren.
Daarvan kan ze haar kosten denk ik niet betalenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:12 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Krijgt Ayaan nu ook 12 jaar betaalde belasting terug? Lijkt me wel zo eerlijk. Ze was geen Nederlander en derhalve ook niet belastingplichtig.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze genoeg belasting betaald heeft om een duur appartement in Den Haag te betalen, plus reis- en verblijfkosten door het gehele Koninkrijk, plus 6 bewakers 24/7...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:12 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Krijgt Ayaan nu ook 12 jaar betaalde belasting terug? Lijkt me wel zo eerlijk. Ze was geen Nederlander en derhalve ook niet belastingplichtig.
Het jammere is dan weer dat uitgerekend Nawijn de minister van Integratie was een paar jaar geleden en dus ook aan hem het sticker kleeft "waarom niet eerder ingegrepen"quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:12 schreef OldJeller het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zoals ik al zei, ik kon het alleen met Nawijn zijn.
De rest is schijnheilig en vooral rechts, omdat ze in deze situatie opeens barmhartigheid van Verdonk verwacht, maar bij elk ander (onbekend) geval waarbij het niet een partijgenoot/collega betreft kan niemand er warm of koud van worden.
Men zegt dat er wat mis is met dit land, maar er is duidelijk wat mis met de politiek dat men zo kan reageren.
Je stelt de verkeerde vraag.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:12 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Nou niet wegliep, volgens mij maar er was een vrouw die altijd redelijk emotioneel was en ook een keer in huilen uitbarstte inde spreekstoel, ze is inmiddels overleden (niet daardoor) weet haar naam niet zo direktquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Elske ter Veldquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:16 schreef maril het volgende:
[..]
Nou niet wegliep, volgens mij maar er was een vrouw die altijd redelijk emotioneel was en ook een keer in huilen uitbarstte inde spreekstoel, ze is inmiddels overleden (niet daardoor) weet haar naam niet zo direkt![]()
Ien Dalesquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:16 schreef maril het volgende:
[..]
Nou niet wegliep, volgens mij maar er was een vrouw die altijd redelijk emotioneel was en ook een keer in huilen uitbarstte inde spreekstoel, ze is inmiddels overleden (niet daardoor) weet haar naam niet zo direkt![]()
De gewone man oordeelt op soundbites en one-liners (lees: holle frasen en goedkoop effectbejag)quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En hoe kan de gewone man dat zo goed beoordelen. Die heeft geen enkele kaas gegeten van wetgeving, jurisprudentie, machtenscheiding, beginselen van behoorlijk bestuur, algemene rechtsbeginselen.
Als hij het wist zou ik het inderdaad enorm jammerlijk vinden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het jammere is dan weer dat uitgerekend Nawijn de minister van Integratie was een paar jaar geleden en dus ook aan hem het sticker kleeft "waarom niet eerder ingegrepen"
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:16 schreef maril het volgende:
[..]
Waar Verhagen fijntjes op wees, waarna ome Hilbrand bijna (helaas niet helemaal) verviel tot "wat je zegt ben je zelf!" niveau.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het jammere is dan weer dat uitgerekend Nawijn de minister van Integratie was een paar jaar geleden en dus ook aan hem het sticker kleeft "waarom niet eerder ingegrepen"
Haar loon als Kamerlid iig wel (en de belasting die ze daar over heeft betaald kan ze dan ook niet terugvragen).quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:16 schreef HiZ het volgende:
die kosten die worden gemaakt voor haar bewaking hebben niks te maken met haar nederlanderschap.
die leeft nogquote:
hehe .. dat weet ze dan mooi te vertellen .. maar dat had ze dus jaren geleden ook al kunnen constateren cq besluiten .. de feiten waren immers bekendquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:00 schreef TheVulture het volgende:
de snelheid is te verklaren doordat de feiten duidelijk waren... Verdonk meldt ook zelf dat er niks te besluiten viel omdat ze op basis van de feiten niet anders kon concluderen dat AHA nooit het Nederlanderschap heeft verkregen
Ja, man, Nawijn had met zijn hooivork en fakkel alle collega´s en kennissen af moeten gaan of ze wel rechtmatig in Nederland waren. Strak plan.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ahahahahaha, wat 'n clowns...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:07 schreef Youssef het volgende:
Wat aandoenlijk, "Aarjaan" is welkom bij Lijst LWL(net bij Man Bijt Hond)
[afbeelding]
Dan zijn ze dus ook voor het vermoorden van dierenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:20 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ahahahahaha, wat 'n clowns...
Voor een menswaardig dierenbeleid én voor de doodstraf...
Karin Adelmund.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:16 schreef maril het volgende:
[..]
eehhh wijsneus, bij incrowd Den Haag en in de VVD was al veel langer bekend dat AHA niet geheel op eerlijke gronden heeft gehandeld bij haar asielaanvraag... dit heeft ze ook zelf toegegeven... het is dus verbazingwekkend dat er nu pas actie op wordt ondernomen... Nawijn had dus helemaal niet zoveel hoeven te doen om AHA te ontmantelen... nu heeft de pers het voor Verdonk gedaan.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:20 schreef oheng het volgende:
Ja, man, Nawijn had met zijn hooivork en fakkel alle collega´s en kennissen af moeten gaan of ze wel rechtmatig in Nederland waren. Strak plan.
Nou en, zijn genoeg vluchtelingen die teruggestuurd worden naar hun vaderland waar het voor hen onveilig is, en dat gebeurt nog steeds.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Uiteraard. Ze kan sowieso niet terug naar Somalië en ook niet naar Kenia.
Sommige mensen zitten al 10 jaar in de asielprocedure en spreken ook goed Nederland en zijn ook goed geïntegreerd, alleen krijgen ze (nog) niet dat staatsburgerschap.quote:Daarbij is ze al meer dan 5 jaar legaal in Nederland, spreekt goed nederlands en is goed geïntegreerd.
dat was 'r jaquote:
Misschien omdat voor Zembla niemand zich er druk over maakte en er nu opeens van alle kanten vragen kwamen? We zullen het zometeen horen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:20 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe .. dat weet ze dan mooi te vertellen .. maar dat had ze dus jaren geleden ook al kunnen constateren cq besluiten .. de feiten waren immers bekend
waarom deed er niks mee totdat zembla erover viel en zij een gezicht had om te verliezen (nou ja, bij wijze van spreken dan, met dat gezicht .. .. ) en miss wat punten kan scoren ivm de strijd om het partijleiderschap ?
dat blijft idd het enige zwakke punt... waarom niet veel eerder (dit geldt ook voor vorige ministers)quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:20 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe .. dat weet ze dan mooi te vertellen .. maar dat had ze dus jaren geleden ook al kunnen constateren cq besluiten .. de feiten waren immers bekend
waarom deed er niks mee totdat zembla erover viel en zij een gezicht had om te verliezen (nou ja, bij wijze van spreken dan, met dat gezicht .. .. ) en miss wat punten kan scoren ivm de strijd om het partijleiderschap ?
Daar heeft ze niet veel aan als ze haar geen staatsburgerschap geven. En dat geven ze niet.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:19 schreef maril het volgende:
GZD voor Ayaan heeft de Amerikaanse ambasade toegezegd dat ze welkom is in de states.
Ze heeft wat mij betreft al een duidelijke stellingname betrokken; ze had immers in het antwoord haar discretionaire recht kunnen gebruiken of de uitzonderingsregels van het arrest van 2005. In dat opzicht wijkt ze niet van haar eerdere 'harde' lijn in de gevallen Kalou en Taïda. Haar antwoord op de vragen van Nawijn is kraakhelder.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als er voor Nawijn geen aanleiding was om achter AHA aan te gaan omdat hij zelf niets van haar situatie af wist, waarom zou hij dan moeite doen om haar te ontmantelen?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
eehhh wijsneus, bij incrowd Den Haag en in de VVD was al veel langer bekend dat AHA niet geheel op eerlijke gronden heeft gehandeld bij haar asielaanvraag... dit heeft ze ook zelf toegegeven... het is dus verbazingwekkend dat er nu pas actie op wordt ondernomen... Nawijn had dus helemaal niet zoveel hoeven te doen om AHA te ontmantelen... nu heeft de pers het voor Verdonk gedaan.
Dat is juist toch goed, het zou namelijk beter en aardiger zijn geweest als ze AHM al niet op de kandidatenlijst hadden gezet, omdat ze had gelogen tijdens haar asielprocedure, dan was deze poppenkast slechts fictie geweest.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:20 schreef oheng het volgende:
Ook wel humor: Halsema die zich afvraagt waarom het geval van AHA niet eerder werd opgemerkt door de VVD. Laat de heksenjacht maar beginnen, Femke?
Als hij het wist hij had haar er inderdaad toendertijd uit moeten zetten, maar dat had hij dan vast ook wel gedaan, daar twijfel ik niet aan. De enige die geen wartaal uitslaat en niet schijnheilig is, is Nawijn.quote:Man, man wat een bagger heb ik weer gezien op de treurbuis. En in dit forum.
[..]
Ja, man, Nawijn had met zijn hooivork en fakkel alle collega´s en kennissen af moeten gaan of ze wel rechtmatig in Nederland waren. Strak plan.
Als ie het echt niet wist heb je gelijk maar zoals ik nu uit de geluiden opmaak waren de leugens van Hirsi Ali al langer bekend binnen de VVD en andere geledingen in Den Haag... ik vraag me dus af in hoeverre Nawijn echt van niks wist maar goed... het zou kunnenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:27 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Als er voor Nawijn geen aanleiding was om achter AHA aan te gaan omdat hij zelf niets van haar situatie af wist, waarom zou hij dan moeite doen om haar te ontmantelen?
Ach, mensen die het niet met haar eens waren denken dat het extra leuk is om na te trappen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:25 schreef rashudo het volgende:
Illegale polen die hier als bouwvakker klussen, hoeven hun loon toch ook niet in te leveren? Waarom Ayaan dan wel?
Volgens Verhagen wist Nawijn er van.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:27 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Als er voor Nawijn geen aanleiding was om achter AHA aan te gaan omdat hij zelf niets van haar situatie af wist, waarom zou hij dan moeite doen om haar te ontmantelen?
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:28 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Als hij het wist hij had haar er inderdaad toendertijd uit moeten zetten, maar dat had hij dan vast ook wel gedaan, daar twijfel ik niet aan. De enige die geen wartaal uitslaat en niet schijnheilig is, is Nawijn.
Ontmantelen? Wat de neuk? Miscchien werd dat nooit gedaan omdat niemand daar trek in heeft, en ook geen trek in de rel die er nu is.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
eehhh wijsneus, bij incrowd Den Haag en in de VVD was al veel langer bekend dat AHA niet geheel op eerlijke gronden heeft gehandeld bij haar asielaanvraag... dit heeft ze ook zelf toegegeven... het is dus verbazingwekkend dat er nu pas actie op wordt ondernomen... Nawijn had dus helemaal niet zoveel hoeven te doen om AHA te ontmantelen... nu heeft de pers het voor Verdonk gedaan.
En volgens Nawijn zelf wist hij er niets van.... Wie weet het beter denk je?quote:
Later ja...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:30 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Iedereen wist het toch? (in politiek Den Haag).
You lost me therequote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:31 schreef oheng het volgende:
[..]
(...)
Is de minister van Justitie verplicht om, als hij een auto fout geparkeert ziet staan, meteen daar `maatregelen` tegen te nemen?
En daarbuiten had iedereen het kunnen weten.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:30 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Oe, wat naiefquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:31 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
En volgens Nawijn zelf wist hij er niets van.... Wie weet het beter denk je?
tja, ze kan natuurlijk wachten totdat links over haar heen valt voor laks handelen, vriendjespolitiek edquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ze heeft wat mij betreft al een duidelijke stellingname betrokken; ze had immers in het antwoord haar discretionaire recht kunnen gebruiken of de uitzonderingsregels van het arrest van 2005. In dat opzicht wijkt ze niet van haar eerdere 'harde' lijn in de gevallen Kalou en Taïda. Haar antwoord op de vragen van Nawijn is kraakhelder.
De gang van zaken echter verdient de schoonheidsprijs niet. Verdonk heeft immers zes weken de tijd om antwoord te geven op de vragen, maar neemt binnen 48 uur een standpunt in die 180 graden tegengesteld is van haar eedere opmerking vlak na de Zembla-uitzending.
Dat Nawijn ondanks zijn belangrijke functies die hij eerder bekleed heeft op het gebied van immigratie/integratie pas na de Zembla-uitzending deze zaak aanhangig maakt- en niet drie jaar eerder, vind ik ook niet bepaald kordaat handelen te noemen
Dat zou ik ook zeggen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:31 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
En volgens Nawijn zelf wist hij er niets van....
Tsja, dan vraag ik me toch het volgende af; is het wellicht zo dat onze minister in het geheel niet op de hoogte was van deze regelgeving, en is het wellicht daarom dat zij eerst riep dat Ayaan Hirshi Ali niets te vrezen had, om dan vervolgens, nadat ze juridisch een beetje was bijgeschoold in deze (door Donner misschien?), de ernst van de situatie pas in te zien?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:56 schreef ChillyWilly het volgende:
Het enige onzorgvuldige van Verdonk was de voortijdige uitspraak vrijdag dat AHA niets te vrezen had.
Nou Nawijn kreeg het toch bijna te kwaad toen, wat mij doet vermoeden dat hij toen zijn blunder inzag.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:31 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Bullshit, ze zou ook met deze leugens een status hebben gekregen. En daarnaast; laten we vooral niet vergeten dat Ayaan zelfs in NEDERLAND niet veilig is.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:33 schreef moussie het volgende:
en tja, dan kan je niks anders dan constateren dat dat liberale clubje meet met 2 maten .. de ene leugenaar wordt met vlag en wimpel binnen gehaald en alle andere zonder pardon de deur gewezen ..
Vanaf een bepaald moment.. in 2002 zou ze het bekend hebben gemaakt in een tv-programma, niet?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:30 schreef Brahimov het volgende:
[..]
de reden dat ze haar niet verklikt hebben is gewoon omdat politici haar als 'een van hen' zagen. Daarom heeft iedereen zijn mond gehouden, je proeft het nu ook uit de commentaren uit de politiek dat er voor AHA een uitzondering zou moeten worden gemaakt. als het om Ali de bakker was gegaan had Den Haag niet op zijn achterste benen gestaan.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:31 schreef oheng het volgende:
En natuurlijk gaat niemand haar verklikken bij de IND. Omdat het helemaal geen zin heeft. Ze kan toch gewoon in Nederland blijven, omdat haar leven gevaar loopt. Dus met deze rel verandert er feitelijk niets.
Een snel 'vooralsnog'- besluit.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:35 schreef Nuoro het volgende:
[..]
(...)
Zo ja, wat doet ze dan in dit kabinet, en meer specifiek, in deze functie? En zo nee, is zij (en eventueel anderen uit de regering) dan niet gewoon medeplichtig aan het ondermijnen van onze parlementaire rechtstaat? Dat is immers de reden die ze nu aanvoerd voor haar ommeslag en haar snelle cq overhaaste handelen in deze.
Kom maar met bewijs dat het niet zo is... dan praten we verder.quote:
Zeer slordig inderdaad. Ben erg benieuwd wat haar antwoord zal zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:35 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Tsja, dan vraag ik me toch het volgende af; is het wellicht zo dat onze minister in het geheel niet op de hoogte was van deze regelgeving, en is het wellicht daarom dat zij eerst riep dat Ayaan Hirshi Ali niets te vrezen had, om dan vervolgens, nadat ze juridisch een beetje was bijgeschoold in deze (door Donner misschien?), de ernst van de situatie pas in te zien?
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bullshit, ze zou ook met deze leugens een status hebben gekregen. En daarnaast; laten we vooral niet vergeten dat Ayaan zelfs in NEDERLAND niet veilig is.
eeuh .. in 2002 ? toen is ze met vlag en wimpel binnen gehaald door de VVD .. en toen was er nog geen sprake van bedreigingquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bullshit, ze zou ook met deze leugens een status hebben gekregen. En daarnaast; laten we vooral niet vergeten dat Ayaan zelfs in NEDERLAND niet veilig is.
Verdonk is verantwoordelijk voor het asielbeleid en in de zaak AHA heeft ze een besluit genomen waardoor haar naturalisatie ter discussie staat. Volgens mij is dat dezelfde harde opstelling als in de zaak Taïda en Kalou. In welk opzicht meet Verdonk met twee maten?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:33 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, ze kan natuurlijk wachten totdat links over haar heen valt voor laks handelen, vriendjespolitiek ed
of ze neemt het heft en handen en redt wat er te redden valt
en tja, dan kan je niks anders dan constateren dat dat liberale clubje meet met 2 maten .. de ene leugenaar wordt met vlag en wimpel binnen gehaald en alle andere zonder pardon de deur gewezen ..
en als iraanse homo's in iran veilig zijn dan is ayaan toch ook veilig in somalië ? of niet soms ?
Klopt ook niet; beter is: Wir haben es nicht wissen wollenquote:
Ik deel die mening. Als er een studente wordt uitgezet hoor je ze niet en nu iemand uit de politiek wel.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:41 schreef -scorpione- het volgende:
Ik schaam me voor die bekende NLders met hun open brief.
hij was ook behoorlijk rood aan het aanlopen toen die dat zei .. ohjeeh .. een letterlijk en figuurlijke doodoener ?quote:
Precies, ik hoor zoveel bekende mensen praten als kippen zonder kop omdat Ayaan zoveel goed werk doet in haar strijd tegen de uitwassen van de Islam maar dit is gewoon een heel andere discussie... .quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:41 schreef -scorpione- het volgende:
Ik schaam me voor die bekende NLders met hun open brief.
Tja, je hebt zelf Verhagen gehoord. Volgens hem had Verdonk dat beweerd.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:37 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Kom maar met bewijs dat het niet zo is... dan praten we verder.
Omdat ze nu opeens tot harde actie richting AHA overgaat, nu ze in een lijsttrekkerscampagne zit , terwijl de feiten al jaren bekend waren.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:44 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Verdonk is verantwoordelijk voor het asielbeleid en in de zaak AHA heeft ze een besluit genomen waardoor haar naturalisatie ter discussie staat. Volgens mij is dat dezelfde harde opstelling als in de zaak Taïda en Kalou. In welk opzicht meet Verdonk met twee maten?
die twee situaties lijken in de verste verte niet op elkaar.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:45 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik deel die mening. Als er een studente wordt uitgezet hoor je ze niet en nu iemand uit de politiek wel.
vindt dat vrij schijnheilig
Voor populisten wel.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
die twee situaties lijken in de verste verte niet op elkaar.
Daar ben jij anders ook wel sterk inquote:
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:31 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:37 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Kom maar met bewijs dat het niet zo is... dan praten we verder.
Het was gewoon een suggestieve drogredenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:46 schreef moussie het volgende:
[..]
hij was ook behoorlijk rood aan het aanlopen toen die dat zei .. ohjeeh .. een letterlijk en figuurlijke doodoener ?
Klopt inderdaad. Ik hoop dat Verdonk ook daar wat over zal zeggen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:48 schreef MrBean het volgende:
[..]
Tja, je hebt zelf Verhagen gehoord. Volgens hem had Verdonk dat beweerd.
Hoezo? Omdat ik niet in ga op suggestieve uitlatingen?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:49 schreef MrBean het volgende:
[..]
Daar ben jij anders ook wel sterk in
[..]
[..]
ook wel stom van haar zelf .. ze had toch jaren geleden ook al opnieuw een aanvraag kunnen indienen maar dan met de juiste gegevens .. zoals zij internationaal in de schijnwerpers stapt is inmiddels wel duidelijk geworden dat het verbergen van haar ware identiteit nergens meer voor nodig isquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:45 schreef TheVulture het volgende:
Net bij RTL Nieuws.. in 2002 geeft ze bij Barend en Van Dorp toe te hebben gelogen over haar geboortedatum en naam... onwaarschijnlijk dat er nu pas iemand actie onderneemt... ik denk dat Den Haag bewust de hand boven het hoofd van Ayaan heeft gehouden omdat ze een van hen was
In 2000 was AHA lid van de PvdA en vaste gast bij de NMO en toen al stelde kritische kanttekeningen bij bepaalde facetten van de islam wat (toen al) haar niet in dank werd afgenomen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:40 schreef moussie het volgende:
[..]
eeuh .. in 2002 ? toen is ze met vlag en wimpel binnen gehaald door de VVD .. en toen was er nog geen sprake van bedreiging
Het is haast een kenmerk van de moderne Nederlander, zich willen onttrekken aan geldende regels. In plaats van dat daar via (de) politiek wat aan gedaan wordt, gaat men vrolijk verder in het eigen anarchistisch kasteel.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:40 schreef -scorpione- het volgende:
Ze zegt dat ze enkel iets heeft geconstateerd en dus niets heeft besloten, dat ze over haar heen vallen slaat dus ook nergens op.
Triest is ook dat iedereen die altijd riep dat NL een rechtstaat is nu zo tegen de toepassingen van regels is. Het doet me goed dat men zich realiseert dat roepen dat NL een rechtstaat is makkelijk is, maar dat dit niet zo wenselijk is als het lijkt.
Denk je dat ze verwacht had dat half Nederland haar daar bijna 10 jaar later op te grazen wil nemen?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:52 schreef moussie het volgende:
[..]
ook wel stom van haar zelf .. ze had toch jaren geleden ook al opnieuw een aanvraag kunnen indienen maar dan met de juiste gegevens .. zoals zij internationaal in de schijnwerpers stapt is inmiddels wel duidelijk geworden dat het verbergen van haar ware identiteit nergens meer voor nodig is
Wie wil haar daar dan 'te grazen' nemen?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:53 schreef klez het volgende:
[..]
Denk je dat ze verwacht had dat half Nederland haar daar bijna 10 jaar later op te grazen wil nemen?
Dat is het rare aan dit verhaalquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:53 schreef klez het volgende:
[..]
Denk je dat ze verwacht had dat half Nederland haar daar bijna 10 jaar later op te grazen wil nemen?
Dat is toch duidelijk? Waarom ga je anders een hele dure reis opzetten naar Somalie/Kenia om een paar allang bekende feiten te voorzien van een paar "schokkende" beelden en een omineus muziekje eronder gemonteerd?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:54 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Wie wil haar daar dan op 'te grazen' nemen?
Men zei, ned 2.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:55 schreef Omkron het volgende:
Welke zender zend het debat uit..? Live..?
NOS NL2, vermoed ikquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:55 schreef Omkron het volgende:
Welke zender zend het debat uit..? Live..?
Nawijn heeft het toch aangezwengeld en Verdonk toch niet? Of eigenlijk de (s)linkse mediaquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:48 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Omdat ze nu opeens tot harde actie richting AHA overgaat, nu ze in een lijsttrekkerscampagne zit , terwijl de feiten al jaren bekend waren.
Omdat ze eerst roept dat er geen gevolgen zijn en dan binnen 48 uur tot dit 'vooralsnog' besluit komt
tuurlijk niet, ik denk dat zij verwachte dat wij een humaan land zijn dat met menselijke maten meet .. zo zeer kan een mens zich vergissen dusquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:53 schreef klez het volgende:
Ahh je doelde op Zembla. Daar ben ik het mee eensquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat is toch duidelijk? Waarom ga je anders een hele dure reis opzetten naar Somalie/Kenia om een paar allang bekende feiten te voorzien van een paar "schokkende" beelden en een omineus muziekje eronder gemonteerd?
Ik blijf er bij dat ze dit als een kans zag om te scorenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nawijn heeft het toch aangezwengeld en Verdonk toch niet? Of eigenlijk de (s)linkse media.
Terwijl ze niet eens het arrest ingelezen had (of daarvan op de hoogte was) sprak ze immers weer voor haar beurt.
Ik ook...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:57 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Ahh je doelde op Zembla. Daar ben ik het mee eens. Maar ik betwijfel of Zembla voor half Nederland spreekt
Ik dacht even dat je op Verdonk & co doelde
Ik bij de chronologie (if you don't mind).quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:58 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Ik blijf er bij dat ze dit als een kans zag om te scoren
voor de te verwachten tackle van linksquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:58 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Hoe minder gezeik, hoe beter het is. Belangrijk uitgangspunt in de management en overleg cultuur die zo kenmerkend voor Nederland is.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:54 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Wie wil haar daar dan op 'te grazen' nemen?
Ja, maar is AHA niet meer een fan bij de doelgroep van Verdonk, dan die van rutte?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:58 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Beetje offtopic niet? (nee, dit is de slowchat reeks niet... al lijkt het er wel opquote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:01 schreef Omkron het volgende:
Nieuwe 9/11 video op cnn!
Als ze haar naam en geboortjejaar verkeerd had op gegeven? mhawquote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:01 schreef Oom_Agent het volgende:
Uit het oogpunt van integriteit had ze zelf moeten inzien dat ze geen kamerlid zou kunnen zijn.
Mijn stem heeft ze niet meer in ieder geval. Misschien toch maar Femke Halsema...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:01 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, maar is AHA niet meer een fan bij de doelgroep van Verdonk, dan die van rutte?
Dus verdonk stuurt iemand weg, waar de eigen doelgroep fan van is. Lijkt me niet erg verstandig. Helemaal onverstandig is om dat in 24 uur te doen. Haar kandidaatstelling heeft er ontgetwijfeld mee te maken, maar volgens mij heeft het juist geen positief effect...
Backfiring dusquote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:01 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, maar is AHA niet meer een fan bij de doelgroep van Verdonk, dan die van rutte?
Dus verdonk stuurt iemand weg, waar de eigen doelgroep fan van is. Lijkt me niet erg verstandig. Helemaal onverstandig is om dat in 24 uur te doen. Haar kandidaatstelling heeft er ontgetwijfeld mee te maken, maar volgens mij heeft het juist geen positief effect...
Verdonk stuurt AHA helemaal niet weg. Ze constateert alleen dat AHA nooit Nederlands staatsburger is geweest en baseert zich daarbij op een uitspraak van de Hoge Raad. AHA heeft nu de mogelijkheid om dat aan te vechten.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:01 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Weet jij zeker wat je naam/geboortedatum is? Nee toch?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:02 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Als ze haar naam en geboortjejaar verkeerd had op gegeven? mhaw
Waarvan?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:04 schreef Zwansen het volgende:
Wat vindt Zembla hier nu van dan?
Ergo er is een ebsluit. Derhalve heeft ze toch iets besloten.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:04 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Verdonk stuurt AHA helemaal niet weg. Ze constateert alleen dat AHA nooit Nederlands staatsburger is geweest en baseert zich daarbij op een uitspraak van de Hoge Raad. AHA heeft nu de mogelijkheid om dat aan te vechten.
de VVD had haar nooit mogen accepteren .. Ayaan draagt haar eigen consequenties, hoe zit het met die van de partij die een zo strak vreemdelingenbeleid voorstaat .. hoe kan een partijgenoot/minister vreemdelingenbeleid haar toestaan om volksvertegenwoordiger te zijn als zij eigenlijk geen nederlandse mag zijnquote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:01 schreef Oom_Agent het volgende:
Uit het oogpunt van integriteit had ze zelf moeten inzien dat ze geen kamerlid zou kunnen zijn.
In feite deed ze niets anders dan dat ze eigenlijk altijd op deze functie heeft gedaan. Rug recht houden, niet links, niet rechts maar rechtdoorzeequote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:00 schreef moussie het volgende:
[..]
voor de te verwachten tackle van links
nog 8 minuten. Zaal is nog leegquote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:06 schreef Brahimov het volgende:
Gaan we al verder?
De vraag is inderdaad wat Zembla ermee wilde bereiken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat is toch duidelijk? Waarom ga je anders een hele dure reis opzetten naar Somalie/Kenia om een paar allang bekende feiten te voorzien van een paar "schokkende" beelden en een omineus muziekje eronder gemonteerd?
Ze mag wel degelijk Nederlandse zijn, alleen ís ze het nu niet (althans in de lezing van minister Verdonk).quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:06 schreef moussie het volgende:
[..]
de VVD had haar nooit mogen accepteren .. Ayaan draagt haar eigen consequenties, hoe zit het met die van de partij die een zo strak vreemdelingenbeleid voorstaat .. hoe kan een partijgenoot/minister vreemdelingenbeleid haar toestaan om volksvertegenwoordiger te zijn als zij eigenlijk geen nederlandse mag zijn
MOeten ze daar iets van vinden? Ze hebben gewoon een programma gemaakt. Misschien niet zo goed of met weinig nieuws maar zijn gaan natuurlijk niet over de gevolgen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Gewoon, dat mede door hun programma de aanzet is gegeven tot het vertrek van Hirsi Ali.
Champagne?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Gewoon, dat mede door hun programma de aanzet is gegeven tot het vertrek van Hirsi Ali.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:08 schreef the_disheaver het volgende:
Wie heeft eigenlijk zijn/haar stoel meegenomen?
3de rij, linker stoel is weg... (edit: nee, AHA zit daar niet...)
Dat vraag ik me ook af. Het woord karaktermoord dringt zich toch wel sterk aan me op.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:08 schreef oheng het volgende:
[..]
De vraag is inderdaad wat Zembla ermee wilde bereiken.
1. Ze wilden, als zijnde TV makers, een sappige uitzending maken om kijkers te trekken.
2. Zembla had een politiek doel hiermee.
Waarom ga je anders helemaal naar Somalie om wat ouwe koeien uit de sloot te halen?
Nee, AHA hoeft nog helemaal het land niet uit. Niemand in de politieke arena heeft daar zelfs ook maar op gezinspeeld. Het lijkt mij ook bijzonder sterk dat er iemand in de politiek is die daar voor is.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In feite deed ze niets anders dan dat ze eigenlijk altijd op deze functie heeft gedaan. Rug recht houden, niet links, niet rechts maar rechtdoorzee![]()
Maakte haar echt niet uit of het een slecht scorende spits is, een meisje met een hele schoolklas hysterische kinderen achter haar of een liegende partijgenoot. Hup, hup allemaal het land uit.
Die smiley had natuurlijk op het einde gemoeten...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:10 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, AHA hoeft nog helemaal het land niet uit. Niemand in de politieke arena heeft daar zelfs ook maar op gezinspeeld. Het lijkt mij ook bijzonder sterk dat er iemand in de politiek is die daar voor is.
Jouw plaat blijft hangenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Who cares? Feit is dat Ayaan eindelijk optieft met haar gestotter.
Zie het van de positieve kant. Er zal in ieder geval niemand meer vermoord worden in NL door haar toedoen.
ik persoonlijk ga voor 2 .. de ongeloofelijke inhumane rechtlijnigheid van dit beleid/deze minister aan de kaak stellenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:08 schreef oheng het volgende:
[..]
De vraag is inderdaad wat Zembla ermee wilde bereiken.
1. Ze wilden, als zijnde TV makers, een sappige uitzending maken om kijkers te trekken.
2. Zembla had een politiek doel hiermee.
Waarom ga je anders helemaal naar Somalie om wat ouwe koeien uit de sloot te halen?
Het is in ieder geval leuker dan The Bold and the Beautifulquote:
Dan ken je de opvattingen over campagnevoeren van Kay v/d Linde nietquote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:23 schreef Bot13 het volgende:
Laat de flames maar beginnen, ik vind dat Verdonk goed heeft gehandeld en merk dat het haar echt heeft geraakt.
Nostalgie?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:24 schreef Falco het volgende:
Waarom heeft Sharon Dijksma haar haar paars geverfd
Ik doelde op stijl en presentatie.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:23 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[quote]Op dinsdag 16 mei 2006 20:22 schreef Zhenar het volgende:
Wat een kut betoog![]()
[/quote
Argumenteer eens.
Ach ja, waar gehakt wordt vallen spaander niet waar?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:18 schreef moussie het volgende:
[..]
ik persoonlijk ga voor 2 .. de ongeloofelijke inhumane rechtlijnigheid van dit beleid/deze minister aan de kaak stellen
de feiten van ayaan waren bekend, met het komen van bewijzen breng je dat opnieuw onder de aandacht ..
Waarom heeft ze in godsmaan dan zo snel gehandeld?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:23 schreef Bot13 het volgende:
Laat de flames maar beginnen, ik vind dat Verdonk goed heeft gehandeld en merk dat het haar echt heeft geraakt.
Ondanks het feit dat er door Zalm en co op haar in is gepraatquote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:26 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Waarom heeft ze in godsmaan dan zo snel gehandeld?
Had ze tijd om met anderen te praten in de tussentijd dan?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:27 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Ondanks het feit dat er door Zalm en co op haar in is gepraat
Oi, dit is POL, niet LFquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |