is door meerdere kamerleden gevraagd, dus dat antwoord zal nog wel komen, denk ik.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:02 schreef rashudo het volgende:
Wat ik bijzonder vond is dat geen een reporter aan Rita "kijk eens hoe rechts ik ben" Verdonk vroeg waarom het 3 jaar duurde om deze bliksemactie voor te bereiden.
Het "zwaai hier AHA uit"- topic heeft een slotje gekregenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:02 schreef dvdfreak het volgende:
Hirsi Magan Isse Guleid Ali Wai'ays Muhamma
![]()
VVD
![]()
Hoewel ik ook D'66 stem ben ik het met je eens... maar dit standpunt wordt door vrijwel alle politieke partijen ingenomen dus ze hebben allemaal even veel boter op het hoofdquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:03 schreef OldJeller het volgende:
Van der Laan (D66): in exceptionele gevallen moeten uitzonderingen worden gemaakt en moet niet te strikt aan de regels worden gehouden, maar moet men met redelijkheid en menselijkheid handelen.
"Dit is een exceptioneel geval, want zij is een collega". "Allerlei gevallen wanneer het gaat om een anonieme asielzoeker die gevaar loopt of verkracht is of iets dergelijks, is bijzonder, maar niet exceptioneel." "Bij Ayaan is het toch wel exceptioneel, want wie loopt er anders rond met 6 bodyguards? Voor haar moet dan ook een uitzondering gemaakt worden."
Bah, wat een paupers van D66. Alleen omdat het een collega is moet er een uitzondering gemaakt worden. En natuurlijk loopt er verder niemand met 6 bodyguards, want volgens mij wordt het bij 'gewone' asielzoekers niet door de staat betaald, 24 uurs bewaking! Terwijl velen vast met de dood worden bedreigd door b.v. hun familie of man.
D66, baggerpartij, weet niet wat ze willen.
Niet alleen D66 doet dat. Zoals ik in een ander topic al schreef:quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:03 schreef OldJeller het volgende:
Bah, wat een paupers van D66. Alleen omdat het een collega is moet er een uitzondering gemaakt worden.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hoewel ik ook D'66 stem ben ik het met je eens... maar dit standpunt wordt door vrijwel alle politieke partijen ingenomen dus ze hebben allemaal even veel boter op het hoofd
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hoewel ik ook D'66 stem ben ik het met je eens... maar dit standpunt wordt door vrijwel alle politieke partijen ingenomen dus ze hebben allemaal even veel boter op het hoofd
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niet alleen D66 doet dat. Zoals ik in een ander topic al schreef:
Ik hoor om me heen toch tamelijk grote verbijstering over de hele gang van zaken in de Tweede kamer. Veel mensen vragen zich af, waar om hun volksvertegenwoordigers zo slecht naar het volk luisteren en menen dat ze hun werk doen door zich in allerlei bochten te wringen om Ali te laten blijven. Het merendeel van de mensen die ik spreek is van mening dat Verdonk juist zou handelen door Ayaan haar paspoort te laten inleveren.
Zoals ik al zei, ik kon het alleen met Nawijn zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:54 schreef OldJeller het volgende:
Ik was het volledig eens met wat Nawijn zei in zijn betoog.
Al die anderen die nu zo verontwaardigd zijn moeten niet zo janken, alleen omdat het een 'collega' betreft, vooral rechts niet. Gewoon het beleid uitvoeren.
En hoe kan de gewone man dat zo goed beoordelenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niet alleen D66 doet dat. Zoals ik in een ander topic al schreef:
Ik hoor om me heen toch tamelijk grote verbijstering over de hele gang van zaken in de Tweede kamer. Veel mensen vragen zich af, waar om hun volksvertegenwoordigers zo slecht naar het volk luisteren en menen dat ze hun werk doen door zich in allerlei bochten te wringen om Ali te laten blijven. Het merendeel van de mensen die ik spreek is van mening dat Verdonk juist zou handelen door Ayaan haar paspoort te laten inleveren.
Daarvan kan ze haar kosten denk ik niet betalenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:12 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Krijgt Ayaan nu ook 12 jaar betaalde belasting terug? Lijkt me wel zo eerlijk. Ze was geen Nederlander en derhalve ook niet belastingplichtig.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze genoeg belasting betaald heeft om een duur appartement in Den Haag te betalen, plus reis- en verblijfkosten door het gehele Koninkrijk, plus 6 bewakers 24/7...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:12 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Krijgt Ayaan nu ook 12 jaar betaalde belasting terug? Lijkt me wel zo eerlijk. Ze was geen Nederlander en derhalve ook niet belastingplichtig.
Het jammere is dan weer dat uitgerekend Nawijn de minister van Integratie was een paar jaar geleden en dus ook aan hem het sticker kleeft "waarom niet eerder ingegrepen"quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:12 schreef OldJeller het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zoals ik al zei, ik kon het alleen met Nawijn zijn.
De rest is schijnheilig en vooral rechts, omdat ze in deze situatie opeens barmhartigheid van Verdonk verwacht, maar bij elk ander (onbekend) geval waarbij het niet een partijgenoot/collega betreft kan niemand er warm of koud van worden.
Men zegt dat er wat mis is met dit land, maar er is duidelijk wat mis met de politiek dat men zo kan reageren.
Je stelt de verkeerde vraag.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:12 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Nou niet wegliep, volgens mij maar er was een vrouw die altijd redelijk emotioneel was en ook een keer in huilen uitbarstte inde spreekstoel, ze is inmiddels overleden (niet daardoor) weet haar naam niet zo direktquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Is het trouwens ooit voorgekomen dat een kamlerid na een debat huilend () wegliep ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |