Nou, AHM heeft juist nooit geld gegeven aan haar broer in Kenya en aan haar moeder in Somalie, die heeft ze gewoon weg laten rotten!quote:Op zondag 14 mei 2006 08:25 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Tjah, voor een beetje vast inkomen en *hou je mond dicht anders krijg je geen geld meer* zal die broer nu ook alles verklaren wat Hirsi wil natuurlijk...Hirsi laat de text schrijven en de familie leest het voor,
Net als Taïda, dus? En die moest er toch ook uit?quote:Op zondag 14 mei 2006 10:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ik snap al die drukte niet, ze had al zelf meerder malen gezegd dat ze economisch vluchteling is en zaken verzonnen heeft om hier te komen.
Behalve het feit, dat haar leugentjes iets erger blijken te zijn dan ze altijd zelf heeft gezegd en dat ze dus op basis van die leugentjes de nederlandse politiek is ingegaan, nu een riant salaris krijgt van jouw en mijn belastingcenten, 24-uurs bewaking krijgt van jouw en mijn belastingcenten en een appartement in Den Haag bewoont van jouw en mijn belastingcenten.quote:Er zijn geen noemenswaardige nieuwe feiten naar voren gekomen.
Kop boven het maaiveld? Als ze nou iets zou bijdragen aan de politiek, zou ik het wat anders vinden. Maar de polarisatie groter maken alleen om je eigen ego te voeden, vind ik niet echt een bijdrage.quote:Echt weer Nederland op zijn best hoor. Als je kop boven het maaiveld uitsteekt, moet die er af.
Wat een onsamenhangend verhaal, sorry hoor.quote:Op zondag 14 mei 2006 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mijn laatste post in #3
[..]
Net als Taïda, dus? En die moest er toch ook uit?
[..]
Behalve het feit, dat haar leugentjes iets erger blijken te zijn dan ze altijd zelf heeft gezegd en dat ze dus op basis van die leugentjes de nederlandse politiek is ingegaan, nu een riant salaris krijgt van jouw en mijn belastingcenten, 24-uurs bewaking krijgt van jouw en mijn belastingcenten en een appartement in Den Haag bewoont van jouw en mijn belastingcenten.
[..]
Kop boven het maaiveld? Als ze nou iets zou bijdragen aan de politiek, zou ik het wat anders vinden. Maar de polarisatie groter maken alleen om je eigen ego te voeden, vind ik niet echt een bijdrage.
Onsamenhangend?quote:Op zondag 14 mei 2006 10:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Wat een onsamenhangend verhaal, sorry hoor.
Waar ze helemaal niet verkiesbaar voor had mogen zijn, omdat je daarvoor Nederlands staatsburger moet zijn, een status die zij onterecht verkregen heeft.quote:Ze vangt salaris als lid van de tweede kamer, omdat ze democratisch verkozen is tot lid.
Dat die leden allemaal netjes Nederlander zijn (geworden) en Hirsi niet.quote:En ja, haar salaris wordt betaald door belastinginkomsten, maar dat geld voor alle tweede kamer leden. Dus wat is nu je punt?
Ze krijgt die omdat ze Kamerlid is. Als ik moslimextremisten achter me aan krijg, krijg ik heus geen 24 uur bewaking op kosten van de Staat.quote:Ze krijgt beveiliging omdat ze bedreigt wordt door moslimextremisten, dat is dus iets wat je die moslimextremisten kwalijk moet nemen. Niet haar. We zijn altijd een land geweest waar je je mening vrij kunt uitten. Als jij daar tegen bent, zeg het dan aub!
Ja, en? W.m.b. mogen alle economische vluchtelingen en alle liegende asielzoekers per kerende vlucht het land weer uit. Inclusief Hirsi, dus.quote:80 procent van de vluchtelingen zijn economisch. Dat is al lang bekent en dus dat ze verhalen verzinnen om toch toegelaten te worden. Hersi Ali heeft dat altijd al gezegd en ook eerder verteld dat zij daarop geen uitzondering is.
Honderdduizenden?quote:Verdonk heeft ook gezegd dat onder de huidige regels Ali het land uit zou moeten, echter Ali is Nederlander geworden in een tijd dat nog andere regels gelden. Dus.. zij en honderdduizenden anderen hebben geluk.
Helaas is ze daarvoor niet aangenomen. Ze is aangenomen als volksvertegenwoordiger. Niet als zelfbenoemde spreekbuis van misbruikte moslimvrouwen waar ook ter wereld.quote:Verder vind ik dat ze vooral door moet gaan met haar werk, ze zegt wat ze denkt. En dat moet kunnen in Nederland.
Doe ik dat dan? Doet iemand in deze topics dat dan? Ze mag zeggen wat ze wil. Maar dan wel als privé-persoon, in Somalië of Kenya, waar ze hoort, gebaseerd op de wet en het arrest van de Hoge Raad. Zeker niet van mijn centen in een lichaam als de Tweede Kamer.quote:Je hoeft het niet met haar eens te zijn, als je maar niet haar rechten bestrijd om te zeggen wat ze wil zeggen.
Afgezien van de spel- en taalfouten in dit stukje (ik tel er minstens 3 in 2 zinnen) vind ik het gelal van een dronken aardbei. Ik zeg dat helemaal nergens en ik vind het een teken van zwakte dat je hierop blijft hameren in plaats van in te gaan op de argumenten die ik wel aanvoer.quote:Als je dat wel doet, dan moet je niet verbaast zijn als jou recht om te zeggen wat jij vindt binnenkort beknot wordt. Omdat er bepaalde religieuze groepen zijn die vinden dat jouw mening hun beledigd.
jij snapt niet helemaal waar het over gaat he? Hirsi Ali zou op illegale wijze (door te liegen) aan een Nederlands paspoort gekomen zijn. Daarmee zijn jou bovenstaande argumenten natuurlijk direct van de tafel geveegd. Als het waar is moet ze gewoon Nederland uit.quote:Op zondag 14 mei 2006 10:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Wat een onsamenhangend verhaal, sorry hoor.
Ze vangt salaris als lid van de tweede kamer, omdat ze democratisch verkozen is tot lid.
En ja, haar salaris wordt betaald door belastinginkomsten, maar dat geld voor alle tweede kamer leden. Dus wat is nu je punt?
Ze krijgt beveiliging omdat ze bedreigt wordt door moslimextremisten, dat is dus iets wat je die moslimextremisten kwalijk moet nemen. Niet haar. We zijn altijd een land geweest waar je je mening vrij kunt uitten. Als jij daar tegen bent, zeg het dan aub!
80 procent van de vluchtelingen zijn economisch. Dat is al lang bekent en dus dat ze verhalen verzinnen om toch toegelaten te worden. Hersi Ali heeft dat altijd al gezegd en ook eerder verteld dat zij daarop geen uitzondering is.
Verdonk heeft ook gezegd dat onder de huidige regels Ali het land uit zou moeten, echter Ali is Nederlander geworden in een tijd dat nog andere regels gelden. Dus.. zij en honderdduizenden anderen hebben geluk.
Verder vind ik dat ze vooral door moet gaan met haar werk, ze zegt wat ze denkt. En dat moet kunnen in Nederland.
Lang leve de vrijheid van meningsuiting, lang leve Hersie Ali
Je hoeft het niet met haar eens te zijn, als je maar niet haar rechten bestrijd om te zeggen wat ze wil zeggen. Als je dat wel doet, dan moet je niet verbaast zijn als jou recht om te zeggen wat jij vindt binnenkort beknot wordt. Omdat er bepaalde religieuze groepen zijn die vinden dat jouw mening hun beledigd.
Taida zelf vroeg GEEN asiel. Leer toch eens het verschilquote:Op zondag 14 mei 2006 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mijn laatste post in #3
[..]
Net als Taïda, dus? En die moest er toch ook uit?
Maak er dan gelijk 'Magan' van, want zo heet ze dus.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:10 schreef StephanL het volgende:
Je vergeet der achternaam in de topictitel
Dat laat ik in het middenquote:Op zondag 14 mei 2006 11:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maak er dan gelijk 'Magan' van, want zo heet ze dus.
Ik snap dat wel. Maar dit is al jaren bekent. Heeft ze in diverse interviews zelf gezegt. Dus waarom nu pas de verontwaardiging?quote:Op zondag 14 mei 2006 11:09 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jij snapt niet helemaal waar het over gaat he? Hirsi Ali zou op illegale wijze (door te liegen) aan een Nederlands paspoort gekomen zijn. Daarmee zijn jou bovenstaande argumenten natuurlijk direct van de tafel geveegd. Als het waar is moet ze gewoon Nederland uit.
Ach, dat is toch het aloude poldermodel? Alles is wel goed zo, tenzij iemand ineens weer iets herontdekt. Da's niets nieuws.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Ik snap dat wel. Maar dit is al jaren bekent. Heeft ze in diverse interviews zelf gezegt. Dus waarom nu pas de verontwaardiging?
Is het misschien omdat men haar de mond wil snoeren? Omdat men denkt, als Hersi ali zwijgt dan keer de lieve vrede weer terug ?
Zou dat het zijn ?
En nu krijgen haar *dierbare* familieleden waarschijnlijk wél geld als ze haar meewerken aan haar nieuwste fantasieverhaaltjequote:Op zondag 14 mei 2006 10:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
Overbruggingspost:
[..]
Nou, AHM heeft juist nooit geld gegeven aan haar broer in Kenya en aan haar moeder in Somalie, die heeft ze gewoon weg laten rotten!![]()
![]()
speculatie... en geblaat..quote:Op zondag 14 mei 2006 11:24 schreef Loedertje het volgende:
[..]
En nu krijgen haar *dierbare* familieleden waarschijnlijk wél geld als ze haar meewerken aan haar nieuwste fantasieverhaaltje
Je bedoelt eigenlijk, je hoeft haar waarheid niet voor waarheid aan te nemen omdat ze een nog grotere fantasie heeft als de gebroeders Grimm?quote:Op zondag 14 mei 2006 10:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Verder vind ik dat ze vooral door moet gaan met haar werk, ze zegt wat ze denktZe verzint wat ze wil en draagt haar fanatasieverhalen naar buiten . En dat moet kunnen in Nederland.
Lang leve de vrijheid van meningsuitingde sprookjes van Hirsi, lang leve Hersie Ali
Je hoeft het niet met haar eens te zijn
Evenals de uitspraken van madam Hirshi Singh Varma bedoel jequote:
inderdaad, iedereen heeft zijn eigen waarheidquote:Op zondag 14 mei 2006 11:28 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je bedoelt eigenlijk, je hoeft haar waarheid niet voor waarheid aan te nemen omdat ze een nog grotere fantasie heeft als de gebroeders Grimm?
Ik weet niet wat jij zoal doet met politieke uitspraken van tweedekamer leden, maar ik voel nooit neiging ze aan te nemen als 'waarheid'.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:28 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je bedoelt eigenlijk, je hoeft haar waarheid niet voor waarheid aan te nemen omdat ze een nog grotere fantasie heeft als de gebroeders Grimm?
Een jaartje of 10/20 geleden besloot de Gemeente Amsterdam om eens te kijken wie er binnen de Gemeente een functie had op basis van bijelkaar gelogen opleidingen, mensen zaten in functies op basis van door henzelf aangedragen opleidingen . Op de Marnixstraat bleek een meneer zijn mavo niet te hebben afgemaakt máár dat maakte niet zoveel uit, hij solliciteerde met een zelfgemaakt diploma en kreeg een fijne job met daarbijbehorend salaris. Dit kwam dus járen later pas uit, wat denk je...mocht die meneer blijven en kreeg hij gewoon zijn salaris wat bij zijn zelfverzonnen diploma hoorde op basis van het functieprofiel? Nee dus.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:39 schreef sigme het volgende:
Ik zie niet zoveel verband tussen een relaas over iemands persoonlijke geschiedenis en diens analyse van de hedendaagse samenleving. Ik beoordeel deze allemaal apart op de waarde die het voor mij heeft. Ik heb nooit het idee dat Hirsi Ali aan waanvoorstelling lijdt. Een gemanipuleerd vluchtverhaal is geen waanvoorstelling, het is een berekende analyse. Eentje die ik haar en velen niet zal nadragen. En die ook niet betekent dat de persoon ongeloofwaardig is.
Nou grappigquote:Op zondag 14 mei 2006 11:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het zou wel hilarisch zijn als ze uitgezet zou worden natuurlijk.
het vluchtelingenverhaal is een dynamiek op zich zelf, en niet te vergelijken met diploma leugens enzquote:Op zondag 14 mei 2006 11:47 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Een jaartje of 10/20 geleden besloot de Gemeente Amsterdam om eens te kijken wie er binnen de Gemeente een functie had op basis van bijelkaar gelogen opleidingen, mensen zaten in functies op basis van door henzelf aangedragen opleidingen . Op de Marnixstraat bleek een meneer zijn mavo niet te hebben afgemaakt máár dat maakte niet zoveel uit, hij solliciteerde met een zelfgemaakt diploma en kreeg een fijne job met daarbijbehorend salaris. Dit kwam dus járen later pas uit, wat denk je...mocht die meneer blijven en kreeg hij gewoon zijn salaris wat bij zijn zelfverzonnen diploma hoorde op basis van het functieprofiel? Nee dus.
Als blijkt dat de Minister van Justitie allerlei strafbare feiten heeft begaan en dus de Nederlandse Wet heeft overtreden, een OvJ jouw gaat veroordelen terwijl hij zelf een duister verleden heeft of, zoals in dit geval, een mevrouw mede verantwoordelijk is voor het reilen en zeilen, het besturen van een land het zelf niet zo nauw neemt met de waarheid...dan is het toch een logisch gevolg dat ook zo'n mevrouw de consequenties van haar keuzes indertijd moet nemen en gewoon en andere job (hulpverlening in Kenia o.i.d.?) moet gaan zoeken.?
Lijkt mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |