Wie liep huilend wegquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Is het trouwens ooit voorgekomen dat een kamlerid na een debat huilend () wegliep ?

Onze ministers van Verkeer en Waterstaat waren daar toch goed in? Ze kleedden zich er zelfs op om bleek en kwetsbaar (lees: zielig) te lijkenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Is het trouwens ooit voorgekomen dat een kamlerid na een debat huilend () wegliep ?

hmz .. wat dat aangaat wordt .. heel terecht imo .. meer het (ontbreken van) het menselijke aspect in de besluitprocedure aangesproken, met het feit dat de regels de regels zijn en moeten blijven is iedereen het wel eens, zelfs Wilders .. waar iedereen over valt is het verbazingwekkende tempo waarmee dit geheel is gebeurdquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:48 schreef TheVulture het volgende:
Iedereen is een beetje verblind door het feit dat AHA ten strijde trekt tegen de uitwassen van de Islam en daarom zouden we dit maar moeten gedogen allemaal... Maar feit blijft dat ze de boel heeft besodemieterd bij haar aanvraag en dan kun je niet anders doen dan Verdonk nu heeft gedaan... en idd is politiek Den Haag ineens heel erg verontwaardigd omdat het om een BNér / collega gaat, heel opvallend allemaal
Ik ben er wel voor om AHA te blijven beschermen voor haar eigen veiligheid

Ze is geen kamerlid.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:53 schreef IHVK het volgende:
[..]

Het was al jaren bekend, ze schreef er zelf over, en ze gebruikte de "achternaam" van haar moeder, zoals zoveel kinderen doen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
feitelijk is ze gewoon door haar eigen leugens geen Nederlander geworden... op het koninklijk besluit staat een valse naam. Verdonk heeft dus gelijk dat het geen besluit van haar betreft maar een constatering... wel eentje waarvan je je kunt afvragen waarom ie niet eerder boven water is gekomen

precies dat is het enige minpunt, waarom juist nu en niet veel eerder want de feiten waren min of meer bekend. aan de andere kant denk ik niet dat Verdonk uit politiek gewin handelt want om het troetelkind van je eigen partij zo aan te pakken is niet slim als die mensen ook voor je moeten stemmen als lijsttrekkerquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:51 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar: de feiten waren al jaren bekend. Dus waarom nu wel actie? Ik denk toch dat Verdonk dit door Kay van der Linde ingefluisterd heeft gekregen.

Hé dat wist ik wel.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:55 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ze is geen kamerlid.
Maar geen idee.

Maar is dat nu wel als ze terug zou moeten.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:50 schreef TheVulture het volgende:
ze was dus niet direct in gevaar

Nou nou het is toch behoorlijk bedenkelijk als de regering een volksvertegenwoordiger na een dergelijk kortdurend onderzoek kan afserveren. De machtenscheiding kan daarmee in theorie gevaar lopen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:42 schreef -scorpione- het volgende:
Ik vind het een geval van machtsmisbruik van veel parlementsleden om nu te pleiten om hirsi NLder te maken. Ze horen zich niet over een individueel geval uit te spreken en hun positie te gebruiken, omdat ze er toevallig persoonlijk bij betrokken zijn omdat het een collega is.
De NL politiek bereikt idd een nieuw dieptepunt.

Ze zal nu de amerikaanse nationaliteit wel krijgen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar is dat nu wel als ze terug zou moeten.
M.a.w. Ayaan Hirsi Magan, geboren in 1969 is officieel politieke vluchteling en al langer dan 5 jaar legaal in Nederland. Ze kan gewoon Nederlander worden, omdat ze dat schijnbaar nog niet is.

We hebben toch ook nog staatssecretaris Elske ter Veld gehad met "it's my party and I cry if I want to"quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:55 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Onze ministers van Verkeer en Waterstaat waren daar toch goed in? Ze kleedden zich er zelfs op om bleek en kwetsbaar (lees: zielig) te lijken![]()

Maar is ze al 5 jaar legaal in Nederland? Of is dat haar alter-ego Ali?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar is dat nu wel als ze terug zou moeten.
M.a.w. Ayaan Hirsi Magan, geboren in 1969 is officieel politieke vluchteling en al langer dan 5 jaar legaal in Nederland. Ze kan gewoon Nederlander worden, omdat ze dat schijnbaar nog niet is.

de snelheid is te verklaren doordat de feiten duidelijk waren... Verdonk meldt ook zelf dat er niks te besluiten viel omdat ze op basis van de feiten niet anders kon concluderen dat AHA nooit het Nederlanderschap heeft verkregenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:55 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz .. wat dat aangaat wordt .. heel terecht imo .. meer het (ontbreken van) het menselijke aspect in de besluitprocedure aangesproken, met het feit dat de regels de regels zijn en moeten blijven is iedereen het wel eens, zelfs Wilders .. waar iedereen over valt is het verbazingwekkende tempo waarmee dit geheel is gebeurd

Dat is wat verschillende kamerleden zojuist op tv hebben voorgesteld, dus ga ik ervan uit dat dat zo is.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar is ze al 5 jaar legaal in Nederland? Of is dat haar alter-ego Ali?

Klopt, maar wellicht hebben ze deze repercussies niet voorzien (moeilijk voor te stellen, ik geef het toe). Dan dacht ze dat dit een uitgelezen kans was om zich met het recht aan haar zijde te profileren als recht door zee, gelijke monniken gelijke kappen etc.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
precies dat is het enige minpunt, waarom juist nu en niet veel eerder want de feiten waren min of meer bekend. aan de andere kant denk ik niet dat Verdonk uit politiek gewin handelt want om het troetelkind van je eigen partij zo aan te pakken is niet slim als die mensen ook voor je moeten stemmen als lijsttrekker

is door meerdere kamerleden gevraagd, dus dat antwoord zal nog wel komen, denk ik.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:02 schreef rashudo het volgende:
Wat ik bijzonder vond is dat geen een reporter aan Rita "kijk eens hoe rechts ik ben" Verdonk vroeg waarom het 3 jaar duurde om deze bliksemactie voor te bereiden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |